Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012

ΕΚΔΗΛΩΣΗ «ΔΩΣΙΛΟΓΟΙ της ΚΑΤΟΧΗΣ & ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΦΑΣΙΣΜΟΣ»



Στην γεμάτη από κόσμο αίθουσα «Μαντάτο» του Φιλίππειου Γιαννιτσών, πραγματοποιήθηκε η Εκδήλωση-Διάλεξη της Νομαρχιακής Οργάνωσης Πέλλας του ΚΚΕ με θέμα « Οι δωσίλογοι της κατοχής και ο σύγχρονος φασισμός ».
Το θέμα παρουσίασε με ξεχωριστή πληρότητα ο Καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας στο Αριστο-τέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Μαργαρίτης Γιώργος. 
Μίλησε, τόσο για το ρόλο του δωσίλογων- συνεργατών των ναζιστών Γερμανών κατακτητών στα δύσκολα χρόνια της κατοχής, όσο και για την καλλιέργεια φασιστικών αντιλήψεων & πρακτικών στις σημερινές συνθήκες της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης. 
Στην ομιλία του ο Μαργαρίτης Γιώργος παρουσίασε την ιστορική πραγματικότητα του δωσι-λογισμού σε όλη τη χώρα στα δύσκολα χρόνια της Κατοχής ( Ταγματασφαλίτες, Ομάδες Χ, κλπ.), με ιδιαίτερη αναφορά στις ομάδες της ΠΑΟ με αρχηγό τον Πούλιο, που έδρασαν στα Γιαννιτσά και το Νομό Πέλλας. Ξεχωριστή αναφορά έγινε για το προδοτικό τους ρόλο στα γεγονότα της εκτέλεσης των 120 ανδρών στα Γιαννιτσά στις 14 Σεπτέμβρη του 1944 και τη ταφή τους στον Ομαδικό Τάφο των Γιαννιτσών σαν αντίποινα στην πα-τριωτική αντιστασιακή δράση του 30ου Συντάγματος του ΕΛΑΣ στο Πάϊκο και ολόκληρη τη Πέλλα. 
Ο σύγχρονος φασισμός, που είναι γέννημα-θρέμα του καπιταλιστικού συστήματος και φου-ντώνει στις συνθήκες όξυνσης για τα λαϊκά στρώματα των συνεπειών της καπιταλιστικής οικονομι-κής κρίσης δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί παρά μόνο από τον οργανωμένο λαό στους χώρους δου-λειάς και τις γειτονιές, χωρίς «μικροκομματικού συμφέροντος αποπροσανατολιστικά μέτωπα», το-νισε ο Καθηγητής του ΑΠΘ Μαργαρίτης Γιώργος. Ξεκαθάρισε, απαντώντας και σε σχετικά ερωτήμα-τα που του τέθηκαν από τους ακροατές, την ανάγκη συνολικού αντιπαλέματος του απάνθρωπου καπιταλιστικού συστήματος με τα Μνημόνια & τις Τρόϊκες και την ίδια την ΕΕ και όχι απομονώνο-ντας & επικεντρώνοντας στη δράση κάποιων ακραίων ομάδων , όπως η Χρυσή Αυγή.  

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 2012



Χριστουγεννιάτικη Πλατεία Αριδαίας.
 Από 17/12/2012 έως 6/1/2013. Ώρες λειτουργίας: 10:00-14:00 και 16:00-20:00.
Για 21 ημέρες, ελάτε να μοιραστούμε στιγμές παιχνιδιού δημιουργίας, χαράς και διασκέδασης στην κεντρική πλατεία Αριδαίας του Δήμου Αλμωπίας.
Τα χριστουγεννιάτικα σπιτάκια και το παγοδρόμιο έρχονται να προσθέσουν γιορτινό χρώμα στη διάθεση των επισκεπτών και να αποτελέσουν  σημείο αναφοράς στις φετινές γιορτές.
Κάθε μέρα σας περιμένει και μια διαφορετική εκδήλωση στην Αριδαία και μια διαφορετική δράση στα χριστουγεννιάτικα σπιτάκια.
Στο Σπίτι του Αϊ Βασίλη: συνομιλούμε με τον Άγιο Βασίλη και βγαίνουμε φωτογραφίες.
Στο Σπίτι των Κατασκευών: ετοιμάζουμε γράμματα, ευχές και κάρτες, ταξιδεύουμε με παραμύθια και ζωγραφίζουμε.
Κατά τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων οι πολιτιστικοί σύλλογοι και οι έμποροι της Αλμωπίας θα εκθέτουν τα προϊόντα τους στα ειδικά διαμορφωμένα σπιτάκια στη Χριστουγεννιάτικη Πλατεία.

Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2012
 Ώρα: 20:00 μ.μ.: Βραδιά Χορού από τον πολιτιστικό σύλλογο /Κέντρο Τεχνών "Εν Χορώ" στο Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο. Είσοδος 4€.

Δευτέρα 17  Δεκεμβρίου 2012
Ώρα 17:30 μ.μ.: Επίσημη έναρξη χριστουγεννιάτικης πλατείας στην Αριδαία. 
Χριστουγεννιάτικες μελωδίες από τη Φιλαρμονική του Δήμου Αλμωπίας.
 Ο Άγιος Βασίλης καλωσορίζει με γλυκά και ζαχαρωτά  τους μικρούς και μεγάλους επισκέπτες της χριστουγεννιάτικης πλατείας. 
Ώρα 18.30 μ.μ.: Ξενιτίδειο Πνευματικό κέντρο.
 Μουσικό παραμύθι "Μια πρωτοχρονιά διαφορετική από τις άλλες" από τους μαθητές του Ωδείου Αριδαίας. Είσοδος ελεύθερη.


Τρίτη 18  Δεκεμβρίου 2012
 Ώρα 18:00 μ.μ.: Θέατρο Σκιών στο Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο.
Θα παρουσιαστεί ένα χριστουγεννιάτικο έργο από τον Γιάννη Παπαδόπουλου με πρωταγωνιστή τον Καραγκιόζη και την παρέα του. Είσοδος ελεύθερη.


Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012
 Ώρα 19.00 μ.μ.: Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο: Ο Δήμος Αλμωπίας καλεί όλα τα παιδιά από 3-12 ετών σε X-mas party θεατρικό παιχνίδι με την freak@della και την ομάδα fauves της κ. Αλεξάκη.
 Είσοδος ελεύθερη.


Πέμπτη 20 Δεκεμβρίου 2012
 Ώρα 18.00 μ.μ.: Παραδοσιακή βραδιά από το συγκρότημα Prima Vista Balkan με άφθονο κρασί και πολλά εδέσματα από τους εμπόρους της Αλμωπίας στη Χριστουγεννιάτικη Πλατεία.
Ώρα 19.00μ.μ.: Χριστουγεννιάτικες Μελωδίες από τη Σερραϊκή Χορωδία στον Ιερό  Ναό Αγίου Αθανασίου της Τοπικής Κοινότητας Αψάλου.


Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012
 Ώρα 17.00 μ.μ. : Στο Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο της Αριδαίας η ομάδα Θεάματος Tsirkolino διασκεδάζει τους μικρούς μας φίλους με τα ξωτικά που κάνουν face painting, τα καλικαντζαράκια που φτιάχνουν μπαλονοκατασκευές, τον ξυλοπόδαρο που μοιράζει καραμέλες και ζαχαρωτά, τον ταχυδακτυλουργό με τα όμορφα τρικ και πολλά άλλα μουσικοκινητικά παιχνίδια.
Είσοδος ελεύθερη. 
Ώρα 20.00 μ.μ.:  Οι Silent Commitment και οι Half price blues band έρχονται στη Χριστουγεννιάτικη πλατεία της Αριδαίας για να μας διασκεδάσουν.


Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012
 Ώρα 19.00 μ.μ.: Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο: Χριστουγεννιάτικη συναυλία από τους μαθητές του Ωδείου Αριδαίας. Είσοδος ελεύθερη.


Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2012
Γιορτινές φωτιές θα ανάψουν το βράδυ της 23ης Δεκεμβρίου στις τοπικές κοινότητες Γαρεφίου, Λουτρακίου, Λυκοστόμου, Αρχαγγέλου, Δωροθέα, Φιλώτειας, Σωσάνδρας, Περίκλειας, Υδραίας, Βορεινού, σύμφωνα με το έθιμο «Κόλντα Μπάμπω». 


Δευτέρα 24 Δεκεμβρίου 2012
 Ώρα 11.00 π.μ.: Καλεσμένοι όλοι στο χριστουγεννιάτικο party του Life 92.6 σε μουσική επιμέλεια του Αλέξη Καραγιοβαννίδη και παρουσίαση της Σοφίας Κεχαγιά.
Ώρα 17.00 μ.μ.: Η Δημοτική χορωδία Αλμωπίας και η Χορωδία Πολυκάρπης ψέλνουν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα στις κεντρικές οδούς της Αριδαίας  και καταλήγουν στη Χριστουγεννιάτικη Πλατεία.
Εθελοντές μοιράζουν γιορτινά γλυκά στους επισκέπτες της Χριστουγεννιάτικης Πλατείας.


Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012
Ώρα 12 μ.μ: Παραδοσιακοί Χοροί από τα χορευτικά τμήματα της Ευξείνου Λέσχης Αλμωπίας και του Συλλόγου  Αλησμόνητες Πατρίδες. 


Σάββατο 29 Δεκεμβρίου 2012
Ώρα 11π.μ.-2μ.μ: Μαθήματα ζωγραφικής από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Τέχνης Πολύκλειτο στη Χριστουγεννιάτικη Πλατεία.


Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012
 Ώρα 19.00 μ.μ.: Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο: Η μαγεία του Γεωργιανού Μπαλέτου.
Το   συγκρότημα παραδοσιακών ρωσικών χορών "η Γεωργία", γνωστό για τα πολύ όμορφα κοστούμια, αλλά και για τη δεξιότητα και εκφραστικότητα των χορευτών του, αναβιώνει σκηνές από το παρελθόν και το παρόν και μας ταξιδεύει με τη μουσική και το χορό του στα αριστουργήματα  της λαϊκής ρωσικής τέχνης. 

Κυριακή 30 Δεκεμβρίου 2012
Το έθιμο «Σούρβα» αναβιώνει στην Τοπική Κοινότητα Όρμας. Φωτιά θα ανάψει στην κεντρική πλατεία του χωριού.

 Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012
Το έθιμο «Σούρβα» αναβιώνει στην Δημοτική κοινότητα Αριδαίας στην περιοχή "Τσιφλίκι" και στις Τοπικές Κοινότητες Θεοδωρακίου, Περίκλειας (Λαγκαδιά) και Προμάχων. 

Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2013
Χορευτικές εκδηλώσεις στις τοπικές κοινότητες Πολυκάρπης και Μεγαπλατάνου. 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ ΚΑΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ.



Δίνουμε στην δημοσιότητα Ερώτηση προς τους αρμοδίους Υπουργούς, την οποία συνυπογράφει ο Γιώργος Καρασμάνης μεταξύ 45 Βουλευτών της Ν.Δ. και της οποίας συντάκτης είναι ο Βουλευτής Δράμας Δημήτρης Κυριαζίδης, που αφορά την δυνατότητα εισαγωγής ιδιωτών (μαθητών) μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων στις Σχολές Αστυφυλάκων και Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς επίσης στην Πυροσβεστική Ακαδημία για τα ακαδημαϊκά έτη 2013-2014 και 2014-2015.  


ΠΕΜΠΤΗ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012          ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ


Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 
ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ


Αθήνα, 11 Δεκεμβρίου 2012 
Α.Π.: 299 


ΕΡΩΤΗΣΗ                                                                                                                  
                                                                                                     ΠΡΟΣ 
1. Τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας 
κ. Πάνο Παναγιωτόπουλο 
2. Τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού 
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο 
3. Τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη 
κ. Νικόλαο Δένδια
Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί

Πρόσφατα εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. ΕΜ/2/125/2012 Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Παιδείας και Δημόσιας Τάξης με θέμα «Καθορισμός αριθμού ιδιωτών που εισάγονται στην Αστυνομική και την Πυροσβεστική Ακαδημία κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2013−2014 και 2014−2015», δυνάμει της οποίας κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2013−2014 και 2014−2015 στη Σχολή Αστυφυλάκων και στη Σχολή Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, όπως επίσης και στην Πυροσβεστική Ακαδημία, δεν εισάγονται ιδιώτες. Η απροσδόκητη αυτή απόφαση έχει δημιουργήσει τεράστια αναστάτωση και ιδιαίτερη ψυχολογική επιβάρυνση στους υποψηφίους των Πανελλαδικών και στις οικογένειές τους, ενόψει του γεγονότος ότι αυτή εκδόθηκε απροειδοποίητα και μετά την έναρξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, σε χρόνο, δηλαδή, που η προετοιμασία των υποψηφίων (φροντιστήρια, επιλογή μαθημάτων, κατευθύνσεων, έξοδα για τα ήδη βεβαρημένα νοικοκυριά κ.ό.κ.) έχει ξεκινήσει προ πολλού και ήδη κορυφώνεται. 

Με δεδομένο ότι η πολιτεία οφείλει να είναι ευαίσθητη σε τέτοια ζητήματα, ειδικά όταν αφορούν υποψηφίους μαθητές, οι οποίοι αγωνιούν για το μέλλον τους, και μαζί με αυτούς, οι οικογένειές τους, 
ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: 

1. Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν τα συναρμόδια Υπουργεία προκειμένου να αντιμετωπιστεί άμεσα το ανωτέρω πρόβλημα; 
2. Είναι εφικτή η ανάληψη σχετικής πρωτοβουλίας για μεταφορά της ισχύος της απόφασης για μη εισαγωγή σπουδαστών κατά ένα χρόνο, ήτοι να ισχύσει για την περίοδο 2014-2015 & 2015-2016 προκειμένου να μην δημιουργηθεί αναστάτωση κατά την φετινή σχολική περίοδο ενόψει της ήδη πραγματοποιηθείσας προετοιμασίας των υποψηφίων; 




ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΗΣ Ν.Δ. 
1. ΚΥΡΙΑΖΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΔΡΑΜΑΣ 
2. ΒΛΑΧΟΓΙΑΝΝΗΣ ΗΛΙΑΣ - ΤΡΙΚΑΛΩΝ 
3. ΝΤΑΒΛΟΥΡΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ - ΑΧΑΪΑΣ 
4. ΚΕΛΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ - ΛΑΡΙΣΑΣ 
5. ΜΑΚΡΗ-ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΕΛΕΝΗ - ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ 
6. ΜΑΝΗ-ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΝΝΑ - ΠΙΕΡΙΑΣ 
7. ΤΑΜΗΛΟΣ ΜΙΧΑΗΛ - ΤΡΙΚΑΛΩΝ 
8. ΣΚΟΝΔΡΑ ΑΣΗΜΙΝΑ - ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 
9. ΣΑΜΠΑΖΙΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 
10. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ - ΠΕΛΛΑΣ 
11. ΣΤΥΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ - ΑΡΤΑΣ 
12. ΤΖΑΜΤΖΗΣ ΙΟΡΔΑΝΗΣ - ΠΕΛΛΑΣ 
13. ΚΛΕΙΤΣΙΩΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - ΚΑΒΑΛΑΣ 
14. ΚΙΚΙΛΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ - Α’ ΑΘΗΝΩΝ 
15. ΤΣΟΥΜΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΠΡΕΒΕΖΗΣ 
16. ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ-ΜΙΣΕΛ - ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 
17. ΣΕΝΕΤΑΚΗΣ ΜΑΞΙΜΟΣ - ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 
18. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - ΡΕΘΥΜΝΟΥ 
19. ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ ΠΑΥΛΟΣ - ΛΕΣΒΟΥ 
20. ΜΠΕΖΑΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ - ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 
21. ΛΕΟΝΤΑΡΙΔΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ - ΣΕΡΡΩΝ 
22. ΧΡΙΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ 
23. ΜΑΡΙΝΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ - ΗΛΕΙΑΣ 
24. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΑΝΝΑ - Β’ ΑΘΗΝΩΝ 
25. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ ΑΝΔΡΕΑΣ - ΒΟΙΩΤΙΑΣ 
26. ΚΟΝΤΟΓΕΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 
27. ΣΤΑΜΕΝΙΤΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ - ΠΕΛΛΑΣ 
28. ΑΝΔΡΙΑΝΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ 
29. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ - Β’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 
30. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ - ΚΟΖΑΝΗΣ 
31. ΔΙΟΝΥΣΙΑ-ΘΕΟΔΩΡΑ ΑΥΓΕΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ - ΗΛΕΙΑΣ 
32. ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - ΒΟΙΩΤΙΑΣ 
33. ΜΠΑΤΣΑΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ - ΗΜΑΘΙΑΣ 
34. ΓΕΡΟΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ - ΕΒΡΟΥ 
35. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ - ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 
36. ΒΙΡΒΙΔΑΚΗΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ - ΧΑΝΙΩΝ 
37. ΤΑΓΑΡΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ - ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 
38. ΟΡΦΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ - Α’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 
39. ΚΟΥΚΟΔΗΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - ΠΙΕΡΙΑΣ 
40. ΚΟΛΛΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 
41. ΑΣΠΑΣΙΑ ΜΑΝΔΡΕΚΑ - ΦΩΚΙΔΑΣ 
42. ΒΕΣΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ - ΗΜΑΘΙΑΣ 
43. ΒΛΑΧΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ - ΠΕΡ. ΑΤΤΙΚΗΣ 
44. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΥΨΗΛΑΝΤΗΣ - ΔΩΔΕΚΑΝΝΗΣΟΥ 
45. ΚΟΝΣΟΛΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ - ΔΩΔΕΚΑΝΝΗΣΟΥ 

ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΑΥΜΑΤΑ!!!


Έχετε αναρωτηθεί ποτέ εάν ένας άνθρωπος μπορεί να ζήσει επί 118 ημέρες δίχως καρδιά; Μήπως κάποιος μπορεί να επιβιώσει εάν πέσει από έναν ουρανοξύστη 47 ορόφων; Πως μπορεί κάποιος τυφλός να αποκτήσει πάλι την όραση του, από το... δόντι του. Είναι κάποιες φορές που η επιστήμη πραγματικά σηκώνει τα χέρια ψηλά και τότε εκεί που σταματάει η λογική, αρχίζει το θαύμα. Θα διαβάσετε για ιστορίες ανθρώπων που με τη βοήθεια των γιατρών αλλά περισσότερο χάριν ενός θαύματος επέζησαν, εκεί που όλοι τους είχαν ξεγραμμένους...

Πτώση από ύψος 47 ορόφων
Ο Αλκίντες Μορένο, 37 χρονών, από τη Νέα Υόρκη, δεν ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένος με το επάγγελμα του. Η οικονομική κρίση όμως δεν του άφηνε περιθώρια. Δούλευε σαν καθαριστής τζαμιών σε ουρανοξύστες της πόλης του. Κάποτε τον έπιαναν ίλιγγοι, αλλά εκείνος έπρεπε να αιωρείται εκατοντάδες μέτρα από το έδαφος και να καθαρίζει τζάμια. Με ζέστη, και με κρύο, με χιόνι και με ήλιο σαν spider man, καθάριζε τζάμια δίχως να κοιτάζει χαμηλά γιατί ζαλιζόταν. Οι χειρότερες ημέρες του, ήταν όταν φυσούσε. Τότε δεν μπορούσε να σταθεί σε τέτοιο ύψος, ούτε καν μέσα στο ειδικό μικρό ανελκυστήρα που χρησιμοποιούσε το συνεργείο καθαρισμού. Μια ημέρα από εκείνες που τις φοβόταν, με απίστευτο αέρα στα ψηλά, ξεκίνησαν να καθαρίζουν τα τζάμια ενός γυάλινου ουρανοξύστη 53 ορόφων. Από πάνω προς τα κάτω. Στον 47ο όροφο συνέβη το αναπάντεχο. Ο αέρας άρχισε να χτυπάει τον εξωτερικό ανελκυστήρα σαν να ήταν φτερό, τα συρματόσχοινα μπλέχτηκαν και η μια τροχαλία που συγκρατούσε την πλατφόρμα, από την ταράτσα του ουρανοξύστη έσπασε. Ο Αλκίντες πιάστηκε από τον ανελκυστήρα, αλλά ο αδερφός του δεν τα κατάφερε. Έπεσε στο κενό και μετά από λίγα δευτερόλεπτα ήταν νεκρός στο πεζοδρόμιο. Ο Αλκίντες χτυπιόταν σαν φτερό από τον άνεμο καθώς ήταν κρεμασμένος και κάποια στιγμή ύστερα από ένα δυνατό χτύπημα τα χέρια του άνοιξαν και το κορμί του ακολούθησε την πορεία του αδερφού του προς το πεζοδρόμιο. Όταν έφτασαν τα ασθενοφόρα και οι γιατροί, δεν πίστευαν ότι ακόμη ανέπνεε. Τα μέλη του είχαν διαλυθεί και τα εσωτερικά του όργανα είχαν γίνει μια άμορφη μπλεγμένη μάζα. Δεν μπορούσαν να τον μεταφέρουν στο νοσοκομείο σε αυτή την κατάσταση. Σε ελάχιστη ώρα διαμόρφωσαν το δωμάτιο υπηρεσίας του ουρανοξύστη, σε δωμάτιο νοσοκομείου και τον τοποθέτησαν εκεί. Τον παρακολουθούσαν 24 ώρες το 24ωρο και περίμεναν πότε θα πέθαινε συνδεδεμένος στα μηχανήματα. Έμεινε σε αυτή την κατάσταση μεταξύ ζωής και θανάτου επί 4 εβδομάδες. Ανήμερα των Χριστουγέννων του 2010, ο Αλκίντες σαν από θαύμα, άρχισε να μιλάει και ένα μήνα μετά βγήκε από το δωμάτιο- νοσοκομείο και μεταφέρθηκε σε κανονικό νοσοκομείο. Οι γιατροί του είπαν ότι γλίτωσε αλλά θα έμενε ανάπηρος. Σε 3 μήνες ο 37χρονος στάθηκε στα πόδια του και σήμερα περπατάει κανονικά.

17 μεταλλικές ράβδοι καρφώθηκαν στο κορμί της
Ο αριθμός 17 μάλλον είναι σημαδιακός για το 17χρονο μοντέλο Αλίνα Μπουργκές. Καθώς πήγαινε στο αεροδρόμιο του Ντόρσετ για να επιστρέψει στο σπίτι της ύστερα από μια φωτογράφηση, το αυτοκίνητο που επέβαινε βγήκε με ταχύτητα 160 χιλιομέτρων από τον δρόμο, έπεσε σε ένα χαντάκι και στη συνέχεια απογειώθηκε προς το αντίθετο ρεύμα και καρφώθηκε σε άλλο διερχόμενο φορτηγό που μετέφερε μεταλλικές ράβδους.
Η σύγκρουση ήταν σφοδρότατη το αυτοκίνητο έγινε μια άμορφη μάζα και σαν να μην έφταναν αυτά 17 μεταλλικές ράβδοι εκτοξεύτηκαν σαν σπαθιά και καρφώθηκαν στο κορμί του 17χρονου μοντέλου. Οι μεταλλικές ράβδοι καρφώθηκαν και στους 2 πνεύμονες της, διέλυσαν τα οστά της σπονδυλικής της στήλης, καρφώθηκαν στον λαιμό της στα πλευρά της, στη λεκάνη και στο αριστερό της πόδι. Τα ασθενοφόρα την μετέφεραν στο Νοσοκομείο του Τόντον (musgrove Hospital) και αποφάσισαν πως εάν κατάφερνε να επιζήσει θα έπρεπε για να ενώσουν και να επαναφέρουν το κορμί της να χρειαζόταν τουλάχιστον 17 ράβδους τιτανίου να στηρίξουν τα πόδια και την σπονδυλική της στήλη. Η Αλίνα επέζησε κόντρα σε όλα τα δυσμενή προγνωστικά και τελικά ξεκίνησαν οι επώδυνες εγχειρήσεις. Πέντε μήνες μετά η Αλίνα περπατάει κανονικά και το σημαντικό δεν πονάει και ζει μια φυσιολογική ζωή.
4 μήνες χωρίς καρδιά.
Η 14χρονη Ζάνα Σίμπσονς γεννήθηκε με μια σπάνια καρδιοπάθεια. Οι γιατροί είπαν πως όταν θα έμπαινε στην εφηβεία, σύντομα θα χρειαζόταν νέα καρδιά αλλιώς θα έφευγε από τη ζωή. Η καρδιά της διογκωνόταν, μέρα με τη μέρα. Τελικά βρέθηκε μόσχευμα αλλά το όνειρο έγινε εφιάλτης. Στο χειρουργείο, και ενώ την είχαν ανοίξει και είχαν αφαιρέσει την καρδιά της για να τοποθετήσουν νέα, διαπίστωσαν ότι κάτι δεν πήγαινε καλά και η νέα καρδιά δεν λειτουργούσε. Η παλιά καρδιά δεν μπορούσε να επανατοποθετηθεί γιατί η 14χρονη θα πέθαινε. Ο γιατρός ήταν έτοιμος να ανακοινώσει επίσημα την ώρα θανάτου, όταν κάποιος από την ομάδα του σκέφτηκε κάτι φιλόδοξο, που μπορούσε να επεκτείνει τη ζωή της μέχρι να βρεθεί νέο μόσχευμα. Δυο ειδικές αντλίες συνδέθηκαν και έπαιξαν το ρόλο της καρδιάς. Κράτησαν τη ροή του αί9ματος συνεχή. Η Ζάνα παρέμεινε σε αυτή την κατάσταση μέχρι να βρεθεί νέος δότης. Και δότης βρέθηκε. Αλλά βρέθηκε μετά από 118 ημέρες. Έζησε 4 μήνες δηλαδή χωρίς καρδιά. Την 119η ημέρα έγινε η επέμβαση και σήμερα η Ζανα ζει μια φυσιολογική ζωή.
Είδε το φως του με έναν κυνόδοντα.
Ο 42χρονος οικοδόμος Μάρτιν Τζόουνς, έπαθε ένα φρικτό ατύχημα στην οικοδομή όπου δούλευε στο Νότινγκχαμ. Μια λεκάνη με καυτό λευκό αλουμίνιο εξερράγη μπροστά στο πρόσωπο του. Το αριστερό του μάτι διαλύθηκε εντελώς ενώ το δεξί σώθηκε αλλά δεν θα ξανάβλεπε ποτέ. Επίσης έπαθε εγκαύματα σε ολόκληρο το πρόσωπο. Αμέσως μεταφέρθηκε σε φρικτή κατάσταση στο νοσοκομείο του Νότινγκχαμ, όπου οι γιατροί αφού σταθεροποίησαν την κατάσταση του, του εξήγησαν πως δεν θα έβλεπε ποτέ ξανά από το δεξί του μάτι. Τον μετέφεραν στην οφθαλμολογική κλινική του Σάσεξ όπου με τη βοήθεια βλαστοκυττάρων οι γιατροί σε 50 επεμβάσεις που είχαν κάνει είχαν καταφέρει να αποκαταστήσουν μερικώς την όραση σε ασθενείς. Η επέμβαση ξεκίνησε. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ένα λεπτό τμήμα του δοντιού του ασθενούς αφαιρέθηκε λαξεύτηκε και αναδιαμορφώθηκε. Στη συνέχεια τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος του ματιού και πάνω σε αυτό ένας τεχνητός φακός που στη συνέχεια καλύπτεται από τον πυρήνα του ματιού γεμάτο με δερματικά βλαστοκύτταρα. Το μόσχευμα πέτυχε και σε λίγους μήνες η όραση του αποκαταστάθηκε. Οι γιατροί εξήγησαν ότι η μέθοδος απαιτεί ένα δόντι από τον ίδιο τον ασθενή για να μην αποβληθεί από τον οργανισμό, κάτι που θα γινόταν με κάποιο άλλο ισοδύναμο. Ο κυνόδοντας του Μάρτιν του χάρισε ξανά την όραση του...



ΠΗΓΗ...http://iatropedia.com

ΕΝΑΣ ΠΑΠΑΣ ΣΤΑ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ.


Ένας ιερέας στα... μπουζούκια

Μοιράζει κουπόνια εράνου αγάπης και τη νύχτα για να βοηθήσει όσους έχουν ανάγκη

«Οι ιερείς πρέπει να είναι μέσα σε όλα» λέει ο πατήρ Θωμάς Τσόης, ο οποίος όχι μόνο πραγματοποιεί την παραπάνω φράση του αλλά δεν διστάζει να βγει για έρανο ακόμη και στα μπουζούκια, προκειμένου να μαζέψει χρήματα για να βοηθήσει συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη. 

«Δεν θεωρώ πως κάνω κάτι κακό. Έχω κουπόνια εράνου αγάπης και τα μοιράζω ακόμη και τη νύχτα, όπως κάνω και τη μέρα. Δεν έχει σημασία η ώρα, αλλά το έργο», δήλωσε στην Espresso.

Ο Βασίλης Καρράς, ο Αντώνης Ρέμος, η Άννα Βίσση, η Πάολα, ο Νίκος Οικονομόπουλος και άλλοι πολλοί τραγουδιστές, υποστηρίζουν το έργο του. 

«Με τον Βασίλη Καρρά είμαστε φίλοι, μας βοηθάει κάθε χρόνο. Μας στέλνει λάδι της δικής του σοδειάς από τη Θεσσαλονίκη, κούτες με τρόφιμα και ολοκαίνουργια παιχνίδια για τα παιδιά... Άλλοι μου δίνουν χρήματα, άλλοι τρόφιμα. Ο καθένας ό,τι μπορεί. Δεν πιέζω κανέναν. Πέρυσι ο Ρέμος μας έδωσε 2000 κουτιά γάλα. Δε με νοιάζει να μου δίνουν λεφτά. Μου αρκούν και αγαθά που μπορούμε να τα μοιράσουμε στους ανθρώπους.», δήλωσε. 











ΠΗΓΗ...http://www.newsbeast.gr

ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΓΗ...



Σε όλη την γη άνθρωποι, ιδρύματα,χώρες αναγνωρίζουν το μεγαλείο μας ,αναγνωρίζουν το φως της Ελλάδας , Εσύ θυμάσαι? Γνωρίζεις?Δες τι φώτο...

ΔΙΠΛΟΥΝ ΟΡΩΣΙΝ ΟΙ ΜΑΘΟΝΤΕΣ ΓΡΑΜΜΑΤΑ«Διπλά βλέπουν αυτοί που γνωρίζουν γράμματα».
Η φωτογραφία απεικονίζει την είσοδο στο κτίριο της γραμματείας του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου



Στα αρχαία ελληνικά το απόσπασμα από την «Οδύσσεια» κοσμεί την είσοδο της γέφυρας Eiserner Steg στην Φρανκφούρτη. «Μέντης Ἀγχιάλοιο δαίφρονος εὔχομαι εἶναι υἱός, ἀτὰρ Ταφίοισι φιληρέτμοισιν ἀνάσσω. Νῦν δ’ ὧδε ξὺν νηὶκατήλυθον ἠδ’ ἑτάροισιν πλέων ἐπὶ οἴνοπα πόντον ἐπ’ ἀλλοθρόους ἀνθρώπους, ἐς Τεμέσην μετὰ χαλκόν,ἄγω δ’ αἴθωνα σίδηρον.» (Οδύσσεια, Α.180-184):
«πως είμαι γιος του Αγχίαλου πέτομαι του καστροπολεμάρχου Μέντη με λεν, κι οι καραβόχαροι Ταφιώτες μ᾿ έχουν ρήγα. Εδώ έχω φτάσει με τους συντρόφους στο πλοίο μου ταξιδεύω για τόπο αλλόγλωσσο, την Τέμεσα, στο πέλαο το κρασάτο, να δώσω σίδερο, χαλκό να πάρω πίσω.»


Το σύμβολο του Boston College της Μασσαχουσέτης...
«αἰὲν ἀριστεύειν... καὶ ὑπείροχον ἔμμεναι ἄλλων, μηδέ γένος πατέρων αισχυνέμεν...» (Ιλιάς Ζ', στ. 208)
(Πάντα να αριστεύεις…και να είσαι ανώτερος από τους άλλους, και να μην ντροπιάζεις την γενιά των προγόνων σου...)







ΔΙΟΔΙΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΠΡΟΣ ΚΑΪΡΟ. Η ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΗΤΑΝ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΙΜΗΝ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ.










ΤΕΣΤ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ! ΑΥΤΟ ΘΑ ΣΑΣ ΑΦΗΣΕΙ ΑΦΩΝΟΥΣ!!!


Δεν έχει σταματήσει να στέλνει ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΕΣ φωτογραφίες το Curriosity απ'τον πλανήτη Άρη.
Ο έπαινος όμως ανήκει στον Stephen Hanard μέλος του alien disclosure group και πραγματικά του αξίζει, αφού έψαξε και βρήκε στην κυριολεξία ψύλλο στα άχυρα! Θα σας κρατήσω σε αγωνία και θα παραθέσω την φωτογραφία να κάνετε μόνοι σας την έρευνα γνωρίζοντας ήδη ότι η φωτογραφία έχει κάτι σημαντικό. Σκοπός μου είναι να καταλάβετε τον βαθμό δυσκολίας που αντιμετωπίζουμε προκειμένου να μοιραστούμε κάτι μαζί σας, ψάχνοντας στα τυφλά, με μοναδικό όπλο την υπομονή και την δίψα να βρούμε κάτι που εσκεμμένα αποσιωπήθηκε από την NASA.
Αν δεν τα καταφέρετε μπορείτε να δείτε το βίντεο που έχω παρακάτω. Σας υπόσχομαι μόνο ένα πράγμα:Θα σας αφήσει άφωνους!



Η φωτογραφία σε πλήρη ανάλυση στην επίσημη ιστοσελίδα της NASA (όσο ακόμα υπάρχει): http://www.nasa.gov/images/content/694114main_Watkins-2-pia16204_full.jpg

Η ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ:









ΠΗΓΗ...http://worldjudge2012.blogspot.gr

"ΓΗ ΠΟΥ ΗΡΩΕΣ ΣΤΕΦΑΝΩΣΕΣ ΚΑΙ ΤΑΓΜΑΤΑ ΜΑΡΤΥΡΩΝ".



Ημέρα μνήμης για τα Καλάβρυτα και όλο τον Ελληνισμό είναι η 13η Δεκέμβρη και πάνδημα οι Καλαβρυτινοί τιμούν τους ήρωες τους που θυσιάστηκαν ενάντια στη φασιστική τυραννία.

Όλοι μας κλίνουμε ευλαβικά το γόνυ στους ήρωες μας, ενάντια στη λήθη, ενάντια σε κάθε τυραννία…

Τα γεγονότα του Δεκεμβρίου 1943  Ζαχλωρού, Μέγα Σπήλαιο, Ρογοί, Κερπινή, Βραχνί, Καλάβρυτα

Το Δεκέμβρη του 1943 με την "Επιχείρηση Καλάβρυτα" οι Γερμανικές δυνάμεις χωρισμένες σε τμήματα με επικεφαλείς διάφορους συνταγματάρχες εφορμούν στα Καλάβρυτα. Ένα τμήμα με επικεφαλή τον αντισυνταγματάρχη Ebersberger κατευθύνεται με πορεία από Αίγιο προς Καλάβρυτα με τρία (3) πεζοπόρα τμήματα. Ο Ebersberger χωρίζει το στρατό σε δύο ομάδες και το πρωί της 8/12/1943 εφορούν: μία ομάδα στους Ρογούς καίγοντας ολοσχερώς το χωριό και εκτελώντας 65 άντρες και παιδιά, κι η άλλη ομάδα, την ίδια μέρα, μπαίνουν στην Κερπινή και εκτελούν 38 άντρες και παιδιά, καίγοντας το χωριό.
Στη συνέχεια έκαψαν την Άνω και Κάτω Ζαχλωρού σκοτώνοντας 19 άντρες. Συγκεκριμένα, στη Κάτω Ζαχλωρού το βράδυ της 8ης Δεκεμβρίου 1943 οδήγησαν τους 9 άντρες που βρήκαν στο χωριό, στις γραμμές του Οδοντωτού και τους δολοφόνησαν πισώπλατα καθώς βάδιζαν για τα Καλάβρυτα. Στη συνέχεια έκαψαν όλα τα σπίτια της Άνω και Κάτω Ζαχλωρούς.

Μέγα Σπήλαιο 8 Δεκεμβρίου 1943 

Την ίδια μέρα καταστρέφουν καίγοντας τη Μονή του Μέγα Σπηλαίου, δολοφονώντας τους μοναχούς και τους επισκέπτες της Μονής, ρίχνοντάς τους κάτω από τους βράχους. Μοναδικοί επιζώντες όσοι κάτοικοι της Ζαχλωρούς βρίσκονταν στα Ζαχλωρίτικα για τη χειμερινή τους διαμονή, οι οποίοι δεν είχαν πια τίποτε στη Ζαχλωρού.

Κερπινή 8-12-1943

Στις 8 Δεκεμβρίου, πεζοπόρες φάλαγγες του τακτικού Γερμανικού στρατού υπό τον Εμπερσμπέργκερ (Ebersberger), διοικητή του συντάγματος Αιγίου, ο οποίος ορίστηκε επικεφαλής της «Επιχείρησης Καλάβρυτα» στις 6/12 σε αντικατάσταση του συνταγματάρχη Wolfinger, φτάνουν στην περιοχή των χωριών Ρογοί και Κερπινή.

Ο Ebersberger χώρισε το στρατό σε δύο ομάδες. Η μία κατευθύνθηκε προς τους Ρογούς και η άλλη μπήκε στην Κερπινή.

Οι Γερμανοί έμειναν στο χωριό μέχρι το απόγευμα και ζήτησαν από τους άνδρες να συγκεντρωθούν για να τους μιλήσουν. Στο μεταξύ απέναντι φαίνονταν οι πυκνοί καπνοί από το χωριό Ρογοί που καιγόταν. Αρκετοί κάτοικοι δεν υπάκουσαν στην εντολή της συγκέντρωσης και κατάφεραν να κρυφτούν ή να ξεφύγουν.

Εκτέλεσαν 9 άτομα μέσα στο χωριό σε διάφορα σημεία, στις αυλές των σπιτιών και στο δρόμο, ανάμεσά τους και τον άρρωστο από τύφο Κωνσταντίνο Καλλιά, τον οποίο έσυραν από το κρεβάτι του έξω από το σπίτι και τον σκότωσαν.

Στο μεταξύ έβαλαν φωτιά στο χωριό. Τα σπίτια λαμπάδιαζαν το ένα μετά το άλλο από τη δύναμη της φωτιάς και της πυρίτιδας που έριχναν.

Οδήγησαν στη συνέχεια τους συγκεντρωμένους άνδρες στο πρανές ενός χωραφιού πιο κάτω από το χωριό, κοντά στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, όπου ήταν ήδη στημένα τα πολυβόλα και τους εκτέλεσαν. Ο κρότος των πολυβόλων ακούστηκε μέχρι το χωριό.

Συνολικά στις 8-12-1943 εκτελέστηκαν 36 άνδρες ηλικίας από 17 έως 80 ετών. Από την εκτέλεση διασώθηκαν 4 άνδρες μεταξύ των οποίων ένας βαριά τραυματίας που πέθανε λίγες μέρες μετά.

Ο συνολικός αριθμός των Κερπινιωτών που εκτελέστηκαν από τα Γερμανικά στρατεύματα Κατοχής κατά την «Επιχείρηση Καλάβρυτα, 5-15 Δεκεμβρίου 1943» ήταν 39 άνδρες ενώ συνολικά την περίοδο της Κατοχής ο αριθμός των θυμάτων του χωριού Κερπινή σε μαζικές ή μεμονωμένες εκτελέσεις ήταν 44 άνδρες. Στις 8/12/1943 εκτελέστηκαν 36 άνδρες (27 στη θέση «Λιθακιά» δίπλα κοντά στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, 8 μέσα στο χωριό στις αυλές των σπιτιών και στο δρόμο και 1 στην εκτέλεση των Ρογών - Αγία Βαρβάρα Ρογών), στις 6/12/1943 στη θέση Λιθάρια εκτελέστηκε 1 άνδρας, στις 8-9-/12/1943 στη Στάση Κερπινής 1 άνδρας και στις 10/12/1943 στο χωριό Βραχνί 1 άνδρας. 4 άνδρες εκτελέστηκαν στη θέση Λιβαδάκια στις 8-9-1943. Ένας ακόμη Κερπινιώτης συνελήφθη αιχμάλωτος με την γνωστή «κλούβα» την περίοδο της Κατοχής και δεν επέστρεψε ποτέ.

Από τα 130 και πλέον σπίτια του χωριού, που πριν τον πόλεμο ήταν παραθεριστικό θέρετρο και διέθετε ταχυδρομείο, τμήμα χωροφυλακής και διτάξιο σχολείο με 100 και πλέον παιδιά, καταστράφηκαν τα 100.

Το 1991 ανηγέρθη στον χώρο της εκτέλεσης των κατοίκων της Κερπινής Μνημείο από το Σύλλογο Κερπινιωτών & Φίλων του χωριού, όπου κάθε χρόνο την ημέρα της θλιβερής επετείου πραγματοποιείται Εκδήλωση Μνήμης προς τιμήν των θυμάτων. Στην άκρη του πρανούς του χωραφιού όπου έγινε η εκτέλεση διασώζεται παλαιότερο Μνημείο που είχε στηθεί εκεί από τους κατοίκους τα πρώτα χρόνια μετά την Κατοχή.

Ρογοί, 8 Δεκεμβρίου 1943 Το Ιστορικό της Σφαγής

Οι Γερμανοί μπήκαν στο χωριό στις 8 Δεκεμβρίου 1943 το απόγευμα και κάλεσαν τον ιερέα του χωριού Παπα-Χρήστο Κανελλόπουλο να χτυπήσει δυνατά την καμπάνα για να συγκεντρωθούν όλοι οι άντρες στην πλατεία με την πρόφαση πως θα τους αποζημίωναν για τα ζώα που τους είχαν επιτάξει. Ξεχύθηκαν σε μια έρευνα των σπιτιών, των σταύλων, και των αχυρώνων για να μη διαφύγει κανείς. Δύο υπερίληκες που δεν ακολούθησαν τους άλλους στην πλατεία εκτελέστηκαν επί τόπου.

Στη συνέχεια τους έκλεισαν μέσα στην εκκλησία της Αγίας Βαρβάρας και να βγαίνουν έξι-έξι για να πληρωθούν. Ο εκνευρισμός όμως των Γερμανών, οι αυστηρές διαταγές, το στήσιμο των πολυβόλων δεν άφηναν ουδεμία αμφιβολία για τις προθέσεις τους. Ο Παπα-Χρήστος Κανελλόπουλος διαισθανόμενος το τέλος από την Ωραία Πύλη καλεί όλους να γονατίσουν και να αλληλοσυγχωρηθούν διαβάζοντας μια συγχωρητική ευχή καλείται η πρώτη εξάδα να εξέλθει προπορεύονται έξι ηλικιωμένοι τα πολυβόλα κροτάλισαν στη συνέχεια άλλοι έξι και άλλοι έξι.

Απολογισμός 65 αθώοι νεκροί. Επέζησαν (5) πέντε. Τέσσερις τρέχοντας μέσα στις φλόγες και στη βροχή των σφαιρών πήδησαν στο γκρεμό και ένας βαριά τραυματίας. Τρεις απανθρακώθηκαν κρυμμένοι στο ταβάνι-και τέμπλο.

Το χωριό πυρπολήθηκε ολοσχερώς. Τόση ήταν η φωτιά που στα σπίτια δεν έμεινε ούτε ξινάρι να ανοίξουν τάφους για τους νεκρούς τάφηκαν ύστερα από μια εβδομάδα σε ομαδικούς τάφους στο νεκροταφείο και στον τόπο της εκτέλεσης.

Η Αγία Βαρβάρα ξανακτίστηκε με έρανο του Γυμνασίου της 7ης Τάξης και Π.Α. Εκπαιδευτικής και διασωθέντων αναφέρονται στο μνημείο μαυσωλείο που έχουν ανεγείρει οι Ρογίτες το 1972.

Bραχνί, 10 Δεκεμβρίου 1943 Η καταστροφή του χωριού

Μετά τις εκτελέσεις στη Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου και στο χωριό Σούβαρδο, οι Γερμανοί στις 9 Δεκεμβρίου έφτασαν στο γειτονικό χωριό Βραχνί. Είχαν μαζί τους 3 άνδρες αιχμαλώτους, το φαρμακοποιό Δημητρίου από τη Βυσωκά τον οποίο βρήκαν στο Σούβαρδο όπου είχε προσπαθήσει να κρυφτεί, τον νεαρό Παύλο Σωτηρακόπουλο από την Κερπινή και τον Ηλία Κατσανιώτη από τους Ρογούς, τους οποίους είχαν πάρει μαζί τους για οδηγούς.

Μόλις οι κάτοικοι που βρίσκονταν στο χωριό αντιλήφθηκαν την παρουσία των Γερμανών έτρεξαν σε διάφορες κατευθύνσεις, σε σπηλιές και απόκρημνα μέρη για να κρυφτούν. Η ομάδα των Γερμανών στρατοπέδευσε στο χωριό και ο διοικητής τους εγκαταστάθηκε σε ένα σπίτι δίπλα από την εκκλησία.

Μερικοί στρατιώτες άνοιξαν την εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων και προσπάθησαν να κλείσουν σε αυτήν ένα κοπάδι των προβάτων που είχαν φέρει μαζί τους και όσα ακόμη βρήκαν στο χωριό.

Συνέλαβαν το Νικόλαο Σιορώκο, το γιο του Αντώνη ηλικίας 23 ετών, το φύλακα Α. Τσιρώνη και μαζί με τους άλλους τρεις, που είχαν μαζί τους, τους έκλεισαν σε ένα καλύβι κοντά στο σχολείο. Πριν βραδιάσει άφησαν ελεύθερο τον Ηλία Κατσανιώτη, ο οποίος βρέθηκε δολοφονημένος μετά από δυο-τρεις μέρες στο χωριό Σούβαρδο.

Οι Γερμανοί, αφού έσφαξαν τα ζώα από το κοπάδι που έφεραν μαζί τους και ορισμένα που βρήκαν στο χωριό, πέρασαν τη νύχτα πίνοντας και διασκεδάζοντας.

Το πρωϊ της 10ης Δεκεμβρίου πήραν από το καλύβι τους άνδρες, τους οδήγησαν στη θέση Ρούγα, 30 περίπου μέτρα από το δρομάκι Ρούγας-Ζαγορίτσας, σε ένα ανηφορικό χωράφι και τους εκτέλεσαν.

Έκαψαν στη συνέχεια το χωριό. Μόνο πέντε-έξι σπίτια και μερικά φουρναριά έμειναν όρθια

Η φάλαγγα των γερμανών έφυγε από το χωριό αφήνοντας πίσω της πέντε νεκρούς, πυρπολημένα σπίτια και τα τομάρια των ζώων που έσφαξαν το προηγούμενο βράδυ.

Οι κάτοικοι που κρύβονταν στις σπηλιές επέστρεψαν τρομαγμένοι στο χωριό. Με τα χέρια και με ξύλα έσκαψαν και έθαψαν πρόχειρα σε ένα ομαδικό τάφο τους νεκρούς Βραχνιώτες στο χώρο δυτικά της εκκλησίας των Αγίων Θεοδώρων που καιγόταν ακόμα. Δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν την ταφή των άλλων δύο, καθώς έφτασε η νύχτα και από το φόβο απομακρύνθηκαν για να κρυφτούν στο βουνό.

Την επομένη έθαψαν σε έναν κοινό τάφο τους άλλους δύο νεκρούς και τοποθέτησαν πρόχειρα στα μνήματα ξύλινους σταυρούς.

Οι Γερμανοί επέστρεψαν στα ερειπωμένα Καλάβρυτα τη Μεγάλη Παρασκευή του 1944. Λεηλάτησαν και φόρτωσαν ότι βρήκαν. Κινήθηκαν στην περιοχή του Ξερόκαμπου του Χελμού εκτελώντας όσους έβρισκαν στο δρόμο τους.

Τον Ιούλιο του 1944 οι Γερμανοί επέστρεψαν στο Βραχνί και σκότωσαν το γέρο Όλυμπο από τα Σουδενά σε ένα βράχο κάτω από τον Αη-Γιώργη και το Γεώργιο Μαγγίνα κοντά στις καλύβες στον Ξερόκαμπο.

Στο σημείο της εκτέλεσης απέναντι από την εκκλησία των Αγίων Θεοδώρων υπάρχει σήμερα το Μνημείο των εκτελεσθέντων του Βραχνιού για να θυμίζει τα τραγικά γεγονότα της 10ης Δεκεμβρίου 1943.
Το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων, 13 Δεκεμβρίου 1943

Οι Γερμανοί μπήκαν στα Καλάβρυτα στις 09/12. Δημιούργησαν έναν ασφυκτικό κλοιό γύρω από την πόλη, προκειμένου να μην μπορεί κανείς να ξεφύγει. Την έντονη ανησυχία των κατοίκων κατάφερε, παραπλανώντας τους, να κατευνάσει ο Γερμανός Διοικητής, ο οποίος τους διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται κανείς να πάθει τίποτε και ότι ο στόχος τους ήταν η εξόντωση των ανταρτών. Προχώρησαν αρχικά στην πυρπόληση σπιτιών που ανήκαν σε αντάρτες και αναζήτησαν την τύχη των Γερμανών τραυματιών της Μάχης της Κερπινής.

Στις 12/12, οι Γερμανοί άρχισαν να ετοιμάζονται για να αποχωρήσουν την επομένη. Το πρωί στις 13/12, ημέρα Δευτέρα, πριν καλά καλά ξημερώσει, χτύπησαν τις καμπάνες της κεντρικής εκκλησίας και Γερμανοί αξιωματικοί και στρατιώτες διέταξαν να συγκεντρωθούν όλοι οι κάτοικοι στο Δημοτικό Σχολείο, αφού πάρουν μαζί τους μια κουβέρτα και τρόφιμα μιας ημέρας.

Στο κτίριο του σχολείου έγινε ο χωρισμός και ο αποχωρισμός. Τα γυναικόπαιδα κλείστηκαν στο σχολείο και οι άνδρες από 14 χρονών και πάνω οδηγήθηκαν σε φάλαγγες στην κοντινή Ράχη του Καππή. Ο χώρος ήταν προσεκτικά επιλεγμένος. Η αμφιθεατρική του διαμόρφωση δεν θα επέτρεπε σε κανένα να γλιτώσει. Οι Καλαβρυτινοί ήταν αναγκασμένοι να βλέπουν τις περιουσίες τους, τα σπίτια και ολόκληρη την πόλη, να καίγονται και, μαζί τους, να παραδίδονται στη φωτιά οι γυναίκες και τα ανήλικα παιδιά τους έγκλειστα στο κτίριο του Σχολείου, το οποίο φρουρούσαν πάνοπλοι στρατιώτες.

Ο Γερμανός Διοικητής, για να καθησυχάσει και να παραπλανήσει τους συγκεντρωμένους, έδωσε το λόγο της στρατιωτικής του τιμής ότι δεν πρόκειται να τους σκοτώσουν. Ολόκληρη η πόλη παραδόθηκε σης φλόγες.

Την ίδια στιγμή ο Οδοντωτός κατηφόριζε κατάφορτος με τις σοδιές από το πλιάτσικο των Γερμανών στα σπίτια, στα μαγαζιά και τις αποθήκες, απ΄ όπου άρπαξαν ότι πολύτιμο υπήρχε. Μαζί και τα χρήματα και τα αποθέματα των Τραπεζών και των Δημοσιών Υπηρεσιών, αφού προηγουμένως ανάγκασαν τους Διευθυντές να τα παραδώσουν.

Από το ξενοδοχείο «Μέγας Αλέξανδρος», με μια πράσινη και ύστερα μια κόκκινη φωτοβολίδα, δόθηκε το σύνθημα της εκτέλεσης. Τα πολυβόλα θέρισαν τους Καλαβρυτινούς. Ακολούθησε η χαριστική βολή που ολοκλήρωσε το έγκλημα. Διασώθηκαν 13 άτομα.

Στο δημοτικό σχολείο, τα γυναικόπαιδα έζησαν στιγμές αγωνίας και τρόμου, καθώς οι φλόγες έζωναν το κτίριο του σχολείου. Σπάζοντας πόρτες και παράθυρα κατάφεραν τελικά να ξεφύγουν τρέχοντας μακριά από τα σπίτια που φλέγονταν, άρχισαν να αναζητούν τους δικούς τους, Μία από τις γυναίκες, η ηλικιωμένη Κρίνα Τσαβαλά, ποδοπατήθηκε από το πανικόβλητο πλήθος των γυναικόπαιδων και ξεψύχησε πριν αντικρίσει το αποτρόπαιο έγκλημα.

Ύστερα, οι γυναίκες ανηφόρισαν προς το μέρος που είχαν οδηγήσει τους άνδρες και βρέθηκαν μπροστά στο πιο φρικιαστικό και απάνθρωπο θέαμα. Άνδρες, πατεράδες, γιοι και αδελφοί κείτονταν νεκροί πλημμυρισμένοι στο αίμα.

Το μεγάλο Δράμα των Καλαβρύτων είχε ξεκινήσει. Τα νιάτα, οι δημιουργικές δυνάμεις της πόλης, περιουσίες και κόποι χρόνων αφανίστηκαν στις 2:34΄ της 13ης Δεκεμβρίου 1943, όπως δείχνουν οι δείκτες του σταματημένου ρολογιού της εκκλησίας.

Η συνέχεια του δράματος βρήκε τις γυναίκες να προσπαθούν με τα νύχια να σκάψουν πρόχειρους τάφους στην παγωμένη γη του Δεκέμβρη, για να θάψουν τους νεκρούς τους. Με τις κουβέρτες που είχαν κοντά τους, μετέφεραν τους σκοτωμένους στο νεκροταφείο και άλλους έθαψαν εκεί στο λόφο, μια τραγική σκηνή που κράτησε μέρες.

Ακολούθησε η προσπάθεια της επιβίωσης μέσα στα χαλάσματα, που έμελλε για χρόνια να στεγάσουν τις απορφανισμένες οικογένειες.

Το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων «συγκίνησε και συνένωσε τους Έλληνες - δυνάμωσε τον αγώνα τους κατά του κατακτητή», ομολογεί ο τότε γενικός στρατιωτικός διοικητής των Γερμανών στην Ελλάδα.

Οι Καλαβρυτινές Γυναίκες, οι Καλαβρυτινές Μανάδες, μορφές ηρωικές, παλεύοντας κάτω από δύσκολες συνθήκες, κατάφεραν να αναθρέψουν τα παιδιά τους και να ξαναχτίσουν την πόλη μέσα από τα ερείπια.

Στον Τόπο της Εκτέλεσης, ο Λευκός Σταυρός και η Πετρωμένη Καλαβρυτινή Μάνα, αιώνια σύμβολα του μαρτυρίου, εξακολουθούν να στέλνουν μηνύματα ειρήνης και συναδέλφωσης των λαών του κόσμου.














ΠΗΓΗ...kalavrytanews

ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΜΙΛΓΚΡΑΜ: ΤΟ ΤΕΡΑΣ ΜΕΣΑ ΜΑΣ.


Το τέρας μέσα μας: Το πείραμα του Μίλγκραμ


Το πείραμα του Μίλγκραμ είναι ένα από τα πιο γνωστά αντιδεοντολογικά πειράματα της ψυχολογίας, ουσιαστικά μια «φάρσα» που ξεγύμνωσε την ανθρώπινη ψυχή.

Το 1961, ο εικοσιεπτάχρονος Στάνλει Μίλγκραμ, επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Γέιλ, αποφάσισε να μελετήσει την υπακοή στην εξουσία. Είχαν περάσει λίγα μόνο χρόνια από τα φρικτά εγκλήματα των Ναζί και γινόταν μια προσπάθεια κατανόησης της συμπεριφοράς των απλών στρατιωτών και αξιωματικών των SS, οι οποίοι είχαν εξολοθρεύσει εκατομμύρια αμάχων. Η ευρέως αποδεκτή εξήγηση –πριν το πείραμα του Μίλγκραμ- ήταν η αυταρχική τευτονική διαπαιδαγώγηση και η καταπιεσμένη –κυρίως σεξουαλικά- παιδική ηλικία των Γερμανών. Όμως ο Μίλγκραμ ήταν κοινωνικός ψυχολόγος και πίστευε ότι αυτού του είδους η υπακοή –που οδηγεί στο έγκλημα- δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο της προσωπικότητας, αλλά περισσότερο των πιεστικών συνθηκών. Και το απέδειξε κάνοντας τη «φάρσα» του.

Τα υποκείμενα του πειράματος ήταν εθελοντές, κυρίως φοιτητές, οι οποίοι καλούνταν έναντι αμοιβής να συμμετέχουν σε ένα ψυχολογικό πείραμα σχετικό με τη μνήμη.
Χώριζε τους φοιτητές σε ζεύγη και –μετά από μια εικονική κλήρωση- ο ένας έπαιρνε το ρόλο του «μαθητευομένου» και ο άλλος του «δασκάλου».
Ο έκπληκτος «μαθητευόμενος» δενόταν χειροπόδαρα σε μια ηλεκτρική καρέκλα και του περνούσαν ηλεκτρόδια σε όλο το σώμα. Έπειτα του έδιναν να μάθει δέκα ζεύγη λέξεων.
Ο «δάσκαλος», από την άλλη, καθόταν μπροστά σε μια κονσόλα ηλεκτρικής γεννήτριας. Μπροστά του δέκα κουμπιά με ενδείξεις: «15 βολτ, 30 βολτ, 50 βολτ κλπ.» Το τελευταίο κουμπί έγραφε: «450 βολτ. Προσοχή! Κίνδυνος!».
Πίσω από το «δάσκαλο» στεκόταν ο πειραματιστής, ο υπεύθυνος του πειράματος.


(Και περνάμε σε ενεστώτα για να γίνουμε μέτοχοι της στιγμής.)
«Θα λέτε την πρώτη λέξη από τα ζεύγη στο μαθητευόμενο. Αν κάνει λάθος θα σηκώσετε το πρώτο μοχλό και θα υποστεί ένα ηλεκτροσόκ 15 βολτ. Σε κάθε λάθος θα σηκώνετε τον αμέσως επόμενο μοχλό», λέει ο πειραματιστής και ο «δάσκαλος» αισθάνεται ήδη καλά που δεν του έτυχε στην κλήρωση ο άλλος ρόλος.

Το πείραμα ξεκινάει. Ο «δάσκαλος» λέει τις λέξεις από το μικρόφωνο. Ο «μαθητευόμενος», ήδη τρομαγμένος, απαντάει σωστά, αλλά όχι για πολύ.
Μόλις κάνει το πρώτο λάθος ο «δάσκαλος» γυρνάει να κοιτάξει τον πειραματιστή. Εκείνος του λέει να προχωρήσει στο πρώτο ηλεκτροσόκ. Ο «δάσκαλος» υπακούει.
15 βολτ δεν είναι πολλά, αλλά ο «μαθητευόμενος» έχει αλλάξει ήδη γνώμη. Παρ’ όλα αυτά απαντάει σωστά σε άλλη μια ερώτηση, αλλά στο επόμενο λάθος δέχεται 30 βολτ.
«Αφήστε να φύγω», λέει ο «μαθητευόμενος» που δεν μπορεί να λυθεί. «Δε θέλω να συμμετάσχω σε αυτό το πείραμα.»
Ο «δάσκαλος» κοιτάει τον πειραματιστή. Εκείνος του κάνει νόημα να συνεχίσει.

Τα βολτ αυξάνονται και τώρα πια ο πόνος είναι εμφανής στο πρόσωπο του «μαθητευόμενου», που εκλιπαρεί να τον αφήσουν ελεύθερο.
Στα 200 βολτ ταρακουνιέται ολόκληρος. Ο «δάσκαλος» πριν κάθε ηλεκτροσόκ γυρνάει να κοιτάξει τον πειραματιστή. Εκείνος, με σταθερή φωνή, του λέει ότι το πείραμα πρέπει να συνεχιστεί.
Ο «δάσκαλος» συνεχίζει να βασανίζει έναν άγνωστο, έναν απλό φοιτητή που κλαίει, ζητάει τη βοήθεια του Θεού και παρακαλεί να τον λυπηθούν.
 Δεν μπορεί πια να απαντήσει στις ερωτήσεις, αλλά ο πειραματιστής λέει στο «δάσκαλο»:
«Τη σιωπή την εκλαμβάνουμε ως αποτυχημένη απάντηση και συνεχίζουμε με την τιμωρία.»
Στα 345 βολτ ο «μαθητευόμενος» τραντάζεται ολόκληρος, ουρλιάζει και χάνει τις αισθήσεις του.
Ο «δάσκαλος», ιδρωμένος και με τα χέρια του να τρέμουν, κοιτάει τον πειραματιστή.
«Μην ανησυχείτε», λέει εκείνος, «το πείραμα είναι απολύτως ελεγχόμενο... Συνεχίστε με τον τελευταίο μοχλό.»
«Μα είναι λιπόθυμος», λέει ο «δάσκαλος».
«Δεν έχει καμιά σημασία. Το πείραμα πρέπει να ολοκληρωθεί. Συνεχίστε με τον τελευταίο μοχλό.»

Πόσοι από τους εθελοντές έφτασαν ως τον τελευταίο μοχλό;

Πριν ξεκινήσει το πείραμα του ο Μίλγκραμ είχε κάνει μια «δημοσκόπηση» ανάμεσα στους ψυχιάτρους και στους ψυχολόγους, ρωτώντας ‘τους τι ποσοστό των εθελοντών θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό.
Σχεδόν όλοι απάντησαν ότι κανείς δε θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό, πέρα ίσως από κάποια άτομα με κρυπτοσαδιστικές τάσεις, καθαρά παθολογικές.
Δυστυχώς έκαναν λάθος.

Μόλις το 5% των «δασκάλων» αρνήθηκαν εξ’ αρχής να συμμετάσχουν σε ένα τέτοιο πείραμα και αποχώρησαν –συνήθως βρίζοντας τον πειραματιστή.
Το υπόλοιπο 95% προχώρησε πολύ το πείραμα, πάνω από τα 150 βολτ.
Και το 65%... Έφτασε μέχρι τον τελευταίο μοχλό, τα πιθανότατα θανατηφόρα 450 βολτ!
Που έγκειται η φάρσα;
Ο «μαθητευόμενος» δεν ήταν φοιτητής, αλλά ηθοποιός, που είχε προσληφθεί από το Μίλγκραμ για αυτόν ακριβώς το «ρόλο».
Δεν υπήρχε ηλεκτρισμός ούτε ηλεκτροσόκ. Ο ηθοποιός υποκρινόταν.
Το μοναδικό πειραματόζωο ήταν ο «δάσκαλος».

Όμως τα αποτελέσματα ήταν αληθινά: Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων θα υπακούσει και θα βασανίσει –ίσως και θα σκοτώσει- έναν άγνωστο του, αρκεί να δέχεται εντολές από κάποιον με κύρος (στην προκειμένη περίπτωση επιστημονικό) και ταυτόχρονα να αισθάνεται ότι δεν τον βαρύνει η ευθύνη για ό,τι συμβεί –αφού εκείνος «απλά ακολουθούσε τις διαταγές».
Και φυσικά οι περισσότεροι από εμάς θα σκεφτούν όταν μάθουν για αυτό το πείραμα: «Εγώ αποκλείεται να έφτανα ως τον τελευταίο μοχλό.»

Όμως δείτε τι συμβαίνει στην κοινωνία μας, κάθε μέρα.
Ο υπάλληλος της ΔΕΗ που δέχεται να κόψει το ρεύμα από έναν άνεργο ή άπορο, ξέροντας ότι έτσι τον ταπεινώνει, τον υποβάλει σε ένα διαρκές βασανιστήριο και πιθανότατα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του, ανήκει στο 65% του τελευταίου μοχλού. Και δεν είναι καθόλου κρυπτοσαδιστής. Απλά ακολουθάει τις εντολές που του έδωσαν.

Ο υπάλληλος του σούπερ-μάρκετ που σου δίνει το χαλασμένο ψάρι και σε διαβεβαιώνει ότι είναι φρέσκο (μιλώ εξ’ ιδίας πείρας, ως αγοραστής) δε σε μισεί, παρότι γνωρίζει ότι μπορεί να πάθεις και δηλητηρίαση. Απλώς ακολουθάει εντολές.

Ο αστυνομικός ο οποίος ραντίζει με χημικά τους διαδηλωτές δεν είναι κρυπτοσαδιστής –αν και πολλοί θα διαφωνήσουν στο συγκεκριμένο παράδειγμα. Απλώς κάνει τη δουλειά του.

Ο υπάλληλος της εφορίας ή της τράπεζας που υπογράφει την κατάσχεση κάποιου σπιτιού για 1.000 ευρώ χρέος, θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό στο πείραμα. Γιατί υπακούει.

Ο πολιτικός που υπογράφει το μνημόνιο το οποίο οδηγεί ένα ολόκληρο έθνος στην εξαθλίωση του νεοφιλελευθερισμού θα έφτανε μέχρι τον τελευταίο μοχλό. Και αυτός υπακούει, σε εντολές πολύ πιο ισχυρές από εκείνες του πειραματιστή με την άσπρη φόρμα.

Αν όμως δούμε το πείραμα του Μίλγκραμ από την ανθρωπιστική-ηθική του πλευρά (από την πλευρά του 5% που αρνήθηκε να υπακούσει) θα καταλάβουμε ότι κανένας δεν είναι άμοιρος ευθυνών. Αν σε διατάζουν να κάνεις κάτι που προκαλεί κακό στον άλλον, στο συμπολίτη σου, σε έναν μετανάστη, σε έναν άνθρωπο (ή σε ένα ζώο, αλλά αυτό περιπλέκει πολύ τα πράγματα, εφόσον συνεχίζουμε να τρώμε κρέας), πρέπει να αρνηθείς να υπακούσεις. Ακόμα κι αν χάσεις το μπόνους παραγωγικότητας, την προαγωγή, την επανεκλογή, τη δουλειά σου.


Μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι να αρνηθούμε να υπακούσουμε στις «μικρές» και καθημερινές εντολές βίας –με τις οποίες οι περισσότεροι ασυνείδητα συμμορφωνόμαστε, μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι να προβούμε σε μια γενικευμένη και μέχρι τέλους πολιτική, κοινωνική, καταναλωτική ανυπακοή, μόνο όταν μάθουμε να συμπεριφερόμαστε ως αυτεξούσιοι άνθρωποι και όχι ως ανεύθυνοι υπάλληλοι, μόνο τότε θα μπορέσουμε να γκρεμίσουμε τη λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού που μας θέλει υπάνθρωπους, υπάκουους και υπόδουλους.

Και μια τελευταία παρατήρηση:
Τα υποκείμενα του πειράματος του Μίλγκραμ, οι εθελοντές φοιτητές, μάθαιναν από εκείνον ποιος ήταν ο στόχος του πειράματος. Μάθαιναν ότι ο «μαθητευόμενος» ήταν ηθοποιός και ότι δεν είχε ποτέ υποστεί ηλεκτροσόκ.
Ο Μίλγκραμ το έκανε αυτό για να τους ανακουφίσει, αλλά πέτυχε το ακριβώς αντίθετο.
Αυτοί οι άνθρωποι, ειδικά το 65% που είχε φτάσει ως τον τελευταίο μοχλό, πέρασαν την υπόλοιπη ζωή τους κυνηγημένοι από τις Ερινύες της πράξης τους. Γιατί συνειδητοποίησαν ότι δεν ήταν τόσο αθώοι και τόσο «καλοί» όσο ήθελαν να πιστεύουν για τον εαυτό τους.

(Περισσότερα για το πείραμα του Μίλγκραμ μπορείτε να διαβάσετε στο υπέροχο βιβλίο της Lauren Slater: «Το κουτί της ψυχής», από τις εκδόσεις Οξύ, μετάφραση Δέσποινα Αλεξανδρή, 2009)



Videos:

Το Πείραμα Υπακοής - Ελληνικοί υπότιτλοι (Stanley Milgram Experiment Greek subtitles)











ΠΗΓΗ : Γελωτοποιός

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...