Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

ΑΓΙΟ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ!

Καβάφης  29 Απριλίου 1863 - 29 Απριλίου 1933  


 Aπ' όσα έκαμα κι απ' όσα είπα να μη ζητήσουνε να βρουν ποιος ήμουν.
 Εμπόδιο στέκονταν και μεταμόρφωνε τες πράξεις και τον τρόπο της ζωής μου.
 Εμπόδιο στέκονταν και σταματούσε με πολλές φορές που πήγαινα να πω.
 Οι πιο απαρατήρητές μου πράξεις και τα γραψίματά μου τα πιο σκεπασμένα — από εκεί μονάχα θα με νιώσουν.
 Aλλά ίσως δεν αξίζει να καταβληθεί τόση φροντίς και τόσος κόπος να με μάθουν.
 Κατόπι — στην τελειοτέρα κοινωνία — κανένας άλλος καμωμένος σαν εμένα βέβαια θα φανεί κ' ελεύθερα θα κάμει. 
  (Από τα Κρυμμένα Ποιήματα 1877- 1923, Ίκαρος 1993)

+++++

Nina Simone  21 Φεβρουαρίου 1933 - 21 Απριλίου 2003 


   "Μy baby just cares for me" 

  Υπέροχα αλαζονική, ιδιότροπη, ανεκδιήγητη στις σχέσεις, εκρηκτική, υπερβολική. Αλλά υπέροχη.

+++++

Bob Dylan 24 Μαΐου 1941 


  Hurricane 
  Αυτή η παλιόφατσα, αυτή η κωλοφωνή. Αυτός ο σπουδαίος που μας βάζει σε σκέψεις με δυο μόλις στίχους.

+++++

Μάνος Χατζιδάκις  23 Οκτωβρίου 1925 –15 Ιουνίου 1994 


    "Love her"  
 Οταν κάτι μας προβληματίζει στην σκέψη του ανατρέχουμε. 

+++++

Dylan Thomas  27 Oκτωβρίου 1914 – 9 Noεμβρίου 1953


   Κι ο θάνατος δεν θάχει πια εξουσία..
 Γυμνοί οι νεκροί θα γίνουν ένα 
Με τον άνθρωπο του ανέμου και του δυτικού φεγγαριού
 Όταν ασπρίσουν τα κόκκαλά τους και τριφτούν τ' άσπρα κόκκαλα θάχουν αστέρια στον αγκώνα και στο πόδι
 Αν τρελλάθηκαν η γνώση τους θα ξαναρθεί,
 Αν βούλιαξαν στο πέλαγος θ' αναδυθούν
 Αν χάθηκαν οι εραστές δεν θα χαθεί η αγάπη
 Κι ο θάνατος δεν θαχει πια εξουσία..
 Κι ο θάνατος δεν θάχει πια εξουσία
 Όσους βαθειά σκεπάζουν οι στροφάδες των νερών
 Δεν θ' αφανίσει ανεμοστρόβιλος
 Κι αν στρίβει ο τροχαλίας κι οι κλειδώσεις ξεφτίζουν
 Στον τροχό αν τους παιδεύουν δεν θα τους συντρίψουν
 Στα σπασμένα τα χέρια τους θαναι η πίστη διπλή
 Κι οι μονόκεροι δαίμονες ας τρυπούν το κορμί
 Χίλια κομμάτια θρύψαλα κι αράγιστοι θα μείνουν
 Κι ο θάνατος δεν θάχει πια εξουσία..
 Κι ο θάνατος δεν θάχει πια εξουσία
 Ας μη φωνάζουν πια στο αυτί τους γλάροι
 Ας μην σπάζει μ' ορμή στο γιαλό τους το κύμα
 Εκεί που εν' άνθι φούντωνε δεν έχει τώρα ανθό 
Να υψώσει την κορφή του στης βροχής το φούντωμα
 Τρελλοί, μπορεί, και ξόδια, ψόφια καρφιά, μα ιδές
 Φύτρα των σημαδιών τους, να, σφυριές οι μαργαρίτες
 Ορμούν στον ήλιο ωσότου ο ήλιος να καταλυθεί,
 Κι ο θάνατος δεν θάχει πια εξουσία.. 
  Κι ο Θάνατος δε θάχει πια εξουσία 

(Μετάφραση: Λύντια Στεφάνου) 

+++++

John Lennon 9 Οκτωβρίου 1940 – 8 Δεκεμβρίου 1980 


    Imagine  

   "Imagine there's no heaven
 It's easy if you try
 No hell below us 
Above us only sky
 Imagine all the people 
Living for today..
. Imagine there's no countries 
It isn't hard to do
 Nothing to kill or die for
 And no religion too
 Imagine all the people
 Living life in peace... 
You may say 
I'm a dreamer 
But I'm not the only one
 I hope someday you'll join us
 And the world will be as one" 

+++++

T.S. Eliot 26 Σεπτεμβρίου 1888 - 4 Ιανουαρίου 1965  


   Κι αλήθεια θα υπάρξει χρόνος
 Να αναρωτηθώ "Τολμώ; Τολμώ;"
 Χρόνος για να γυρίσω, τα σκαλιά να κατεβώ,
 Μ' ένα σημείο φαλακρό στη μέση του κρανίου μου
 - (Θα πουν: "Α, πώς αδυνατίζουν τα μαλλιά του!") 
Το πρωινό παλτό μου, το κολάρο μου σφιγμένο κάτω απ' το πιγούνι,
 Ο λαιμοδέτης μου πλούσιος και σεμνός, στερεωμένος όμως από μια απλή καρφίτσα 
- (Θα πουν: "Μα πόσο είναι αδύνατα τα χέρια και τα πόδια του!") Τολμώ Να ενοχλώ το σύμπαν; 
Σε μια στιγμή υπάρχει χρόνος
 Για αποφάσεις κι αναθεωρήσεις που μια στιγμή θα ανατρέψει. Διότι γνωρίζοντάς τα ήδη όλα αυτά, γνωρίζοντάς τα όλα αυτά - Γνωρίζοντας τ' απογεύματα, τ' απομεσήμερα, τα πρωινά,
 Έχω μετρήσει τη ζωή μου με κουταλάκια του καφέ
 Γνωρίζω τις φωνές που χάνονται σε θανάσιμης πτώσης εφέ
 Πίσω απ' τη μουσική, από ένα μακρινό δωμάτιο
Λοιπόν, πώς θα τολμούσα;
 Κι έχω ήδη γνωρίσει τα μάτια, γνωρίζοντάς τα όλ' αυτά
 - Τα μάτια που σε καθηλώνουν σε μια φράση τυπική,
 Κι εφόσον είμαι τυπικός και ισορροπώ πάνω σε μια καρφίτσα,
 Κι εφόσον είμαι καρφιτσωμένος και συστρέφομαι στον τοίχο, Λοιπόν, πώς θ' άρχιζα
 Να φτύνω τα υπολείμματα των ημερών μου και των τρόπων;
 Και θα τολμούσα πώς;  

 Από το "Ερωτικό Τραγούδι του Τζ. Άλφρεντ Προύφροκ" 

+++++

Franz kafka 3 Ιουλίου 1883 - 3 Ιουνίου 1924 


    "Εγώ δεν μπορώ να ζω με ανθρώπους. 
Μισώ απεριόριστα όλους τους συγγενείς μου, όχι επειδή είναι συγγενείς μου, όχι επειδή θα ήσαν κακοί άνθρωποι, όχι επειδή δεν θα σκεπτόμουν το καλύτερο για 'κείνους ... αλλά απλώς επειδή είναι οι άνθρωποι που ζουν πλάι μου.
 Δεν μπορώ απλώς να αντέξω τη συμβίωση με τους ανθρώπους". 
Από τα "Γράμματα στη Φελίτσε"

   Ο σπουδαιότερος μοντερνιστής γερμανόφωνος πεζογράφος. Ακόμα δεν τον έχουμε αναλύσει επαρκώς. 

+++++

Miles Davis 26 Mαϊου 1926 – 28 Σεπτεμβρίου 1991  


   Concierto de Aranjuez Part 1 

  Εφτιαχνε μουσική ακόμα κι από ένα τρίξιμο της πόρτας. Aποθέωσε τον πειραματισμό και τον αυτοσχεδιασμό. Μας δίδαξε πως να αναγνωρίζουμε την τρομπέτα του από την πρώτη κιόλας νότα. 





Με πηγές από 
http://www.lifo.gr


0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .

- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.

- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.

- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.

- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .

H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...