Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη, 18 Ιουλίου 2013

Ο ΒΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΦΟΛΚΛΟΡ.




Αρθρογράφος: Ελένη-Ρεβέκκα Στάιου

Το σημερινό θέμα είναι λίγο εξειδικευμένο και ας με συγχωρήσουν οι αναγνώστες που δεν ασχολούνται με την παράδοση. Για εμένα όμως (και ευτυχώς και για αρκετούς άλλους) η παράδοση αποτελεί ένα πολύ αγαπημένο κομμάτι της καθημερινότητας και της ζωής μας και κάνουμε πολλές θυσίες ώστε να την προστατέψουμε με όσα μέσα διαθέτουμε.
Τα τελευταία χρόνια οι παραδοσιακοί χοροί (με εκνευρίζει όταν τους λένε μερικοί δημοτικούς ή απλά…τσάμικα) έχουν ανέβει στην εκτίμηση πολλών και όλο και πιο συχνά ακούμε να γράφονται σε συλλόγους για να μάθουν να χορεύουν σωστά. Ακόμα και νέα παιδιά, αγόρια και κορίτσια, γνωρίζουν το αντικείμενο και το αγαπούν και παρά την μόδα που προστάζει διαφορετικά πράγματα και ενδιαφέροντα, εξακολουθούν να ασχολούνται με αυτό.
Λαογραφικοί σύλλογοι έχουν αρχίσει και ξεφυτρώνουν παντού, σε κάθε γωνία. Ο κάθε καλός χορευτής θεωρεί ότι μπορεί να διδάξει σωστά αυτό που χορεύει, ξεχνώντας φυσικά ότι πίσω από κάθε χορό, πίσω από κάθε τραγούδι υπάρχει μια ιστορία, ένα έθιμο το οποίο επίσης πρέπει να διδάξει ώστε ο μαθητής του να έχει και το σωστό ύφος εκτός από τα σωστά βήματα.
Το ότι γράφεσαι όμως σε ένα σύλλογο δεν σημαίνει ότι θα μάθεις και σωστά τον χορό. Έχουμε δει πολλά παραδείγματα χορών να κακοποιούνται γιατί οι δάσκαλοι έχουν άγνοια. Ακόμα και αν πας σε έναν από τους μεγάλους συλλόγους, ειδικά της Αθήνας, που είναι οι πιο γνωστοί στο ευρύ κοινό θα δεις τραγικά λάθη. Ένας έμπειρος χορευτής μπορεί να τα καταλάβει και να τα φιλτράρει. Αλλά ο στόχος της παράδοσης δεν είναι να απευθυνθεί σε μια κλειστή κάστα ανθρώπων που μπορούν να την ελέγχουν σε κάθε βήμα. Η παράδοση πρέπει να είναι για όλους και πρέπει να είμαστε διπλά προσεκτικοί σε αυτό που παρουσιάζουμε.
Εκεί έρχεται η ευθύνη των μεγάλων συλλόγων. Αυτοί που πρέπει να δώσουν το παράδειγμα της σωστής απόδοσης των παραδοσιακών χορών αλλά και γενικότερα της παράδοσης, ακροβατούν επικίνδυνα ανάμεσα στο τουριστικό φολκλόρ και το τσίρκο. Άντρες να σηκώνουν στα χέρια τις γυναίκες, γυναίκες να χορεύουν αντρικούς χορούς με όλα τα καθίσματα, άγρια χοροπηδητά που θυμίζουν άλλες βαλκανικές γειτονικές χώρες, γυναίκες βαμμένες και χτενισμένες σαν να βγαίνουν στην πίστα. Κάποιοι μάλλον έχουν μπερδέψει τα μπούτια τους. Και επειδή όλα αυτά είναι αναμφίβολα εντυπωσιακά και κάνουν κέφι καταχειροκροτούνται από ένα κοινό που δεν γνωρίζει-και δεν είναι αναγκασμένο να γνωρίζει- το πραγματικά σωστό. Επειδή είναι και μεγάλοι σύλλογοι, παίρνουν εκ των προτέρων τα εύσημα ότι αυτό που κάνουν είναι σωστό.
Έχουμε βρεθεί κατά καιρούς σε πολλές τέτοιες παραστάσεις. Μερικές φορές, έχουμε αναγκαστεί να είμαστε και μέρος τους αλλά εκεί δεν μπορείς να πεις τίποτα. Θα χορέψεις με τον τρόπο που θα σου πει ο κάθε δάσκαλος. Αν δεν σου αρέσει, απλά φεύγεις, δεν μπορείς να κάνεις κάτι άλλο. Τις περισσότερες φορές σε πετάει έξω η ίδια η ομάδα γιατί βλέπει ότι την «απειλείς», ξέρεις κάτι παραπάνω που καταλαβαίνουν ότι είναι σωστό αλλά δεν μπορούν να αλλάξουν την πορεία που έχουν πάρει.
Μερίδιο ευθύνης έχουν και οι τοπικοί σύλλογοι κάθε περιοχής. Αυτοί έχουν την γνώση, την σωστή, ολοκληρωμένη γνώση αλλά δεν θέλουν να την μοιραστούν με κανέναν. Την κρατούν εκείνοι, με μια αύρα τοπικισμού και έπαρσης να διακρίνει κάθε παρουσία τους. Αν προσπαθήσεις εσύ ο Αθηναίος να βγάλεις κάτι από τα μέρη τους πέφτουν πάνω σου να σε φάνε σαν σκυλιά. Όταν τους λες να έρθουν να σου δείξουν το σωστό, να σε διδάξουν, όποιοι σου πουν ναι, σου ζητούν υπέρογκα ποσά για δύο ώρες. Και όχι μόνο αυτό. Σχολιάζουν και τις φορεσιές αλλά δεν σου στέλνουν τις αυθεντικές. Και όταν το κάνουν, τις χρεώνουν χρυσάφι.
Πώς λοιπόν θα γίνει δουλειά με αυτόν τον τρόπο; Αν είναι να κρίνουμε κάτι, να προτείνουμε και το σωστό και να είμαστε πρόθυμοι να βοηθήσουμε να φτιαχτεί. Μην κράζουμε μόνο αλλά να προτείνουμε και τις κατάλληλες εναλλακτικές. Πώς θα παρουσιαστούν σωστά οι χοροί και οι παραδόσεις αν ο ένας δεν βοηθά τον άλλον και αν πέφτουμε στην παγίδα του ανταγωνισμού και του εντυπωσιασμού; Γιατί προφανώς δεν είχαν στην Θράκη κλακέτες για να βαράνε τις φτέρνες τους κάτω….Πολύ εντυπωσιακό αλλά όχι ελληνικό.


ΠΗΓΗ...
http://www.neolaia.gr

Ο ΣΟΙΜΠΛΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.


Στην Αθήνα βρίσκεται ο πλασιέ της Siemens και υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας και της Ελλάδας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Ο κ. Σόιμπλε θα έχει συναντήσεις με τον Αντώνη Σαμαρά και υπουργούς της κυβέρνησης, ενώ αναμένεται να κάνει κάποια κίνηση καλής θέλησης προς τους Έλληνες υπηκόους του.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε έχει αποφασίσει να κάνει μια γενναιόδωρη κίνηση και να δώσει το πράσινο φως στην ελληνική κυβέρνηση για μείωση της τιμής της φέτας.

Αν οι πληροφορίες επιβεβαιωθούν, ο Αντώνης Σαμαράς θα κάνει νέο εθνικό τηλεοπτικό διάγγελμα -μετά το χθεσινό για την μείωση του ΦΠΑ στα σουβλάκια-, για να αναγγείλει στους Έλληνες την χαρμόσυνη είδηση για τη μείωση της τιμής της φέτας.

Όπως δήλωσε στενός συνεργάτης του Αντώνη Σαμαρά, αν ο πρωθυπουργός διαπιστώσει πως ο Σόιμπλε είναι στις καλές του, θα κάνει προσπάθειες, ώστε, εκτός από τη φέτα, να μειωθεί η τιμή και για το τουλουμοτύρι.



ΠΗΓΗ...http://pitsirikos.net

ΤΙ ΠΙΝΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ.

Τι πίνουν οι Πολιτικοί και τι οι Πολίτες;
Ιδιαίτερη εντύπωση έχει προκαλέσει στη Βρετανία η αποκάλυψη ότι ίχνη κοκαΐνης εντοπίστηκαν σε εννέα διαφορετικές τουαλέτες του Κοινοβουλίου, γεγονός που συνιστά ευρύτατη χρήση της στο κτίριο όπου λαμβάνονται οι νομοθετικές αποφάσεις της χώρας.

Το ίδιο είχε διαπιστωθεί παλαιότερα στο Κοινοβούλιο της Ιταλίας, όταν ακτιβιστές παρίσταναν εργαζόμενους σε εταιρεία καθαρισμού του κτιρίου και τοποθέτησαν ναρκοτέστ στις τουαλέτες. Οι βουλευτές δεν μπορούσαν να γνωρίζουν πως τα αρωματικά ήταν ανιχνευτές ουσιών και διαπιστώθηκε πως η πλειονότητα των βουλευτών «την έπινε».

Προσωπικά δεν εκπλήσσομαι. Κατ' αρχάς, είναι γνωστό πως η πολιτική αποτελείται κυρίως από πλουσιόπαιδα. Απόγονους από μεγάλα τζάκια. Αυτοί οι «άνθρωποι», όσο ξενέρωτοι και κομιλφό φαίνονται, τα γούστα τους τα κάνουν στα νιάτα τους. Αλλαζονικά παιδιά που ξημεροβραδιάζονται σε λέσχες και τένις κλαμπ, σε ιστιοπλοϊκούς ομίλους και σε καλλιτεχνικά γκαλά.

Γκόμενες φωτομοντέλα, που για τις βίζιτές τους δεν αρκεί μόνο το χρήμα. Πολλά έχουν γραφεί για την κόκα που παίζει στο μόντελινγκ και στα γραφεία ενοικιάσεως συνοδών. Και, φυσικά, τα πλουσιόπαιδα δεν είναι πλέμπα να τη βγάζουν με πρέζα σαν τους άστεγους και με φούντα όπως ο απλός λαουτζίκος.

Ακριβά γούστα, ακριβό πιώμα. Μα, δεν φωνάζουν η μάμι και ο ντάντι; Δεν φωνάζουν. Γνωρίζουν! Η πολιτική στη σημερινή μορφή της δεν είναι παίξε-γέλασε. Οι ελεγχόμενοι από την παγκόσμια διακυβέρνηση αναλαμβάνουν υποχρεώσεις σοβαρές. Όταν η δουλειά σου είναι να καταστρέφεις ανθρώπινες ζωές κατά παραγγελία και να πείθεις πως αγωνίζεσαι για το καλό της κοινωνίας έχεις έργο βαρύ.

Τα ναρκωτικά δρουν ανασταλτικά με τον καιρό και στη συνείδηση. Όταν φτάσει ο καιρός να αναλάβουν δράση την έχουν ήδη απωλέσει. Μετά έχουν να ξεπεράσουν την ξεφτίλα, εύκολο, διότι δεν έχουν φιλότιμο, και τον φόβο, μη βρεθεί κανένας Κουφοντίνας -δύσκολο, διότι οι νέες τεχνικές ελέγχου εξασφαλίζουν την ύστατη κάλυψη.

Αδύνατον να υπάρχουν έστω και μόνο 300 που να μπορούν να κάνουν όλα αυτά στον κόσμο χωρίς να πάσχουν ούτε από μια τόση δα διαταραχούλα. Αν υπάρχουν, θα πρέπει να ψάξουμε σοβαρά ποιο είναι αυτό το τόσο επιτυχημένο think tank που κατασκευάζει τέτοια ανθρωποειδή, που να μπορούν να καταστρέφουν ανθρώπους με ψυχραιμία και νηφαλιότητα.

Στο ελληνικό Κοινοβούλιο δεν έχουν γίνει τέτοιου είδους έρευνες -τουλάχιστον δεν έχουν αναφερθεί. Είμαστε μικρή χώρα και έχουμε υποστεί εγκλήματα δυσανάλογα με το μέγεθός μας από απάτριδες που θυσιάζουν τα στουρνάρια που τους ψήφισαν για αντιπροσώπους τους. Λογικό δεν είναι να σκεφτούμε, όσο κι αν η λογική σήμερα είναι εντός εισαγωγικών, πως τα αλλαζονικά πλουσιόπαιδα που γίνονται βουλευτές κληρονομικώ δικαίω, συν τα φαστιστοειδή που ούτως ή άλλως την έχουν... ακούσει περίεργα, συν τους απροσάρμοστους κομμουνιστές που ονειρεύονται λαϊκή κυριαρχία από έναν λαό που έχει πέσει ξελιγωμένος στην καλοπέραση, πως κάτι ρουφάνε και γίνονται έτσι;

Έλεγαν οι παλαιότεροι πως η πολιτική είναι σκληρό ναρκωτικό, αλλά αυτό δεν αρκεί από μόνο του να καταδείξει την ένταση του «ακούσματος». Σίγουρα υπάρχουν... βοηθήματα. Αν δεν υπάρχουν, τότε ίσως δεν πρέπει να θεωρούμε τους πολιτικούς μας απλώς ξεπουλημένους, αλλά από τη γέννησή τους διαταραγμένους. Και να κάνουμε κι εμείς ως κοινωνία έναν έλεγχο να δούμε ποιο είναι αυτό το σύνδρομο που μας κάνει να ξαναψηφίζουμε αυτούς που μας κάνουν να υποφέρουμε.

Πάντως, το Σύνδρομο της Στοκχόλμης, η διαταραχή κατά την οποία αυτός που βιάζεται κατ' εξακιλούθηση στο τέλος δένεται με τον βιαστή του, νομίζω πως καλύπτει την πλειονότητα της κοινωνίας μας.


Τσουκαλάς Άγγελος





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΚΟΙΤΑΖΕ ΤΗ ΧΟΥΦΤΑ ΤΗΣ...

Κοίταζε τη χούφτα της

Με πλησίασε μια γυναίκα λίγο πριν τα σκαλάκια της εξόδου του μετρό. Τελευταία, διάφοροι άνθρωποι ζητάνε χρήματα όχι καθισμένοι όπως παλιά στην άκρη κάποιου πεζοδρομίου, αλλά κατεβαίνοντας στα εκδοτήρια των σταθμών του μετρό. Στέκονται δίπλα σου καθώς εσύ βάζεις τα κέρματα στο μηχάνημα. Έτσι, γρήγορα σκέφτεσαι ότι αυτό το εξωπραγματικό για την τσέπη σου 1,40, θα έπιανε περισσότερο τόπο αν αντί για εισιτήριο, γινόταν κουλούρι, καφές, τσιγάρο ή οτιδήποτε άλλο χρειάζεται ή θέλει αυτός ο άνθρωπος. Η γυναίκα λοιπόν με πλησίασε, άρχισα να σκέφτομαι αν και πόσα ψιλά έχω, αν και πόσα θέλω να δώσω. Η γυναίκα όμως μόλις έφτασε μπροστά μου ζήτησε απλά αν έχω ένα εισιτήριο για να πάει σπίτι της. Τα ρούχα της έμοιαζαν με κουρέλια, το πρόσωπό της ήταν σε άσχημη κατάσταση και οι λέξεις της αν και κανονικά τοποθετημένες αντηχούσαν μόνο τη γενικευμένη απόγνωση. Θέλω ένα εισιτήριο να πάω στο Περιστέρι, σπίτι μου.


Βγαίνοντας απ’ το μετρό πέτυχα ένα φίλο που είχα να δω καιρό. Στο τέταρτο που κουβεντιάσαμε, μου ανέλυσε τα σχέδια του για τη χρονιά που έρχεται. Τις χρονιές τις υπολογίζουμε ακόμη, όπως όταν πηγαίναμε σχολείο, από Σεπτέμβριο. Το περίπλοκο και με απειράριθμα αν σχέδιό του, μπορεί να συνοψιστεί στη λέξη επιβίωση. Ακούγονταν ποσά της τάξης των 200 και 300 ευρώ. Ακούγονταν φράσεις του στιλ μπορώ να ζήσω με τόσα. Μου αρκεί μια σαλάτα, δεν θα πολυβγαίνω και τέτοια. Δεν είχε απελπισία ο λόγος του φίλου, μόνο σκληρό ρεαλισμό και ίσως μια ελαφριά αίσθηση παραίτησης. Παραίτησης όχι απ’ τη ζωή, όσο απ’ τον άνισο και ανυπόφορο αγώνα με τα τέρατα της εποχής της λιτότητας και των ατελείωτων μέτρων. Θα ζήσουμε ναι, αλλά κουραστήκαμε πια να κυνηγάμε, να τρέχουμε σ’ ένα στάδιο χωρίς γραμμή τερματισμού, να τρέχουμε σ’ ένα αγώνα που είναι ταυτόχρονα σπριντ και μαραθώνιος και μετ’ εμποδίων. Κάπου θες απλά να σταθείς, να πιεις ένα δροσερό ποτήρι νερό και να ηρεμήσεις για πέντε λεπτά. Φέτος ο φίλος επέλεξε να είναι το δικό του πεντάλεπτο.

Λίγα λεπτά αργότερα σταματώντας με το αυτοκίνητο σε ένα φανάρι, βλέπω μια άλλη γυναίκα. Μοιάζει με την πρώτη του μετρό. Ρούχα βρώμικα, μαλλιά μπλεγμένα, πρόσωπο που φωνάζει όλα τα πιθανά είδη της απόγνωσης. Από τα πέντε μέτρα απόσταση μας μιλάει: «Πεινάω. Μήπως μπορείτε να μου δώσετε κάτι να φάω». Κοιτάζω το φανάρι, αλλά το κορίτσι ανοίγει την τσάντα της και δίνει ότι ψιλό είχε. Ας πούμε ότι ήταν δυομιση ευρώ. Τα δίνω στη γυναίκα, έκπληκτη κοιτάζει τη χούφτα της, μονολογεί «αυτά είναι πολλά λεφτά», ανάβει το φανάρι, συνεχίζει να κοιτάει τη χούφτα της, φεύγουμε.

Λέμε και ξαναλέμε για τη φτώχεια. Λέμε ότι δε μας φοβίζει. Μιλάμε για αλληλεγγύη, για κεράσματα, οι γονείς βοηθάνε, τα παιδιά βοηθάνε, οι φίλοι αλληλοβοηθιούνται. Μιλάμε για εγχειρήματα, συλλογικές κουζίνες και ένα σωρό ωραίες ιδέες.

Αλλά η φτώχεια μας κυκλώνει, δεν είναι εύκολος αντίπαλος, γονατίζει ανθρώπους, γονατίζει περαστικούς και φίλους, τους κλέβει χρόνια, τους αποκλείει απ’ την ίδια τους τη φαντασία και τη δημιουργικότητα. Η φτώχεια δεν είναι παλιά ελληνική ταινία, δεν έχει μόνο αυτοσαρκασμό και πλάκα και ωραίες ατάκες. Έχει κόσμο που παλεύει να ζήσει με 200 ευρώ και αυτό θα είναι το αισιόδοξο σενάριο. Έχει κόσμο που λέει πεινάω και θέλω να πάω σπίτι μου και κόσμο που ψάχνει το σπίτι του και δεν το βρίσκει πουθενά.

Μας βομβαρδίζουν με success stories και ανταγωνιστικότητα και τη θέση της χώρας που σταθεροποιείται στην Ευρώπη. Μιλάνε τη γλώσσα των αρπακτικών σε prime time, παρέχουν προκαταβολικά ασυλία στους ακριβούς εαυτούς τους, κουνάνε το δάκτυλο, μεταρρυθμίζουν χαλαρά, ασκούνται στον κυνισμό επαναλαμβάνοντας μονότονα «11.000 απολύσεις». Εμείς που δεν ζούμε στην τηλεόραση ή στο εικονικό κόσμο των υπουργικών γραφείων, κάθε μέρα, κάθε ώρα, περπατάμε μετρώντας τους πεσμένους, τους βουβούς επιβάτες των μέσων μεταφοράς, τους ανθρώπους που κουράστηκαν, τους ανθρώπους που δεν αντέχουν άλλο. Μετράμε τους ανθρώπους που δεν ανήκουν πια σ’ αυτή την εποχή.





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ HAARP ;

Το High Frequency Active Auroral Research Program γνωστό ως (HAARP) έχει κλείσει. Ή τουλάχιστον αυτό ισχυρίστηκε στο ARRL (American Radio Relay League) ο Διευθυντής του προγράμματος HAARP, Δρ James Keeney της Kirtland Air Force Base στο Νέο Μεξικό. Δήλωσε ότι η εγκατάσταση των 35 στρεμμάτων για την έρευνα της ιονόσφαιρας στην απομακρυσμένη Gakona της Αλάσκα, έχει κατεβάσει ρολά από τις αρχές Μαΐου.

"Η περιοχή έχει εγκαταλειφθεί", είπε. "Ξεμείναμε από χρήματα. Δεν έχουμε μία. Κανείς δεν είναι στο χώρο της εγκατάστασης, οι δρόμοι πρόσβασης έχουν αποκλειστεί, τα κτίρια έχουν αλυσοδεθεί και η ισχύς απενεργοποιημένη".



Η ιστοσελίδα του HAARP μέσω του Πανεπιστημίου της Αλάσκας δεν είναι πλέον διαθέσιμη (Αυτό το ξέρουμε, έκλεισε ακριβώς την ημέρα του μεγάλου σεισμού στην Κρήτη). Ο Keeney είπε ότι το πρόγραμμα δεν μπορούσε να αντέξει οικονομικά. "Τα πάντα είναι σε λειτουργία 'secure mode'", είπε, προσθέτοντας ότι θα παραμείνει έτσι, τουλάχιστον για ακόμα 4 έως 6 εβδομάδες. Εν τω μεταξύ, κάποιος νέο ανάδοχος θα πρέπει να αναλάβει τη λειτουργία του που μέχρι τώρα ήταν υπό την επίβλεψη της κυβέρνησης.

Το HAARP είχε ειδοποιήσει τον κόσμο πριν από δύο χρόνια ότι θα τερμάτιζε την λειτουργία του και δεν υπέβαλε αίτημα του προϋπολογισμού για χρηματοδότηση από το FY 15 ," είπε ο Keeney, "αλλά κανείς δεν έδωσε σημασία." Και συνέχισε λέγοντας ότι τώρα ακούγονται παράπονα και γκρίνιες.

Το μόνο φωτεινό σημείο στο ορίζοντα για το HAARP, συπμληρώνει, είναι ότι η Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) αναμένεται στο χώρο ως 'πελάτης' να τελειώσει κάποια έρευνα αυτό το φθινόπωρο και το χειμώνα. Η DARPA έχει σχεδόν 8.800.000 $ στο σχέδιο προϋπολογισμού της για την έρευνα "φυσικών πτυχών των φυσικών φαινομένων, όπως μαγνητοσφαιρικές υπο-καταιγίδες, πυρκαγιά, κεραυνό και γεω-φυσικά φαινόμενα."

Η γενεσιουργός αιτία της πρόωρης οριστικής διακοπής του HAARP, τον Μάιο, ήταν λιγότερο δημοσιονομική από περιβαλλοντική, είπε ο Keeney. Όπως εξήγησε, οι γεννήτριες ντίζελ της εγκατάσταης δεν είναι πλέον σύμφωνες με τον νόμο Clean Air Act. Η επισκευή για να αντποκριθεί στα πρότυπα του EPA θα κοστίσει 800.000 $. Από εκεί και πέρα, είπε, κοστίζει 300.000 δολάρια το μήνα μόνο για να μείνει η εγκατάσταση ανοικτή και άλλα 500.000 για να είναι σε πλήρη δυναμικότητα για 10 ημέρες.

Χρηματοδοτείται από κοινού από την Πολεμική Αεροπορία και το Ναυτικό των ΗΠΑ. Η πιο γνωστή συσκευή του είναι το όργανο έρευνας ιονόσφαιρας των 3,6 MW HF (περίπου 3 έως 10 MHz) που τροφοδοτεί ένα εκτεταμένο σύστημα 180 αντέννων και χρησιμοποιείται για να "διεγείρει" τμήματα της ιονόσφαιρας. Άλλος εξοπλισμός επιτόπου χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.

Ο Larry Ledlow, του N1TX, του Fairbanks της Αλάσκας, είπε ότι τα δεδομένα του HAARP (ionosonde & riometer) "είναι ανεκτίμητα, ειδικά όταν είναι λίγο ως πολύ τοπικά, για να κατανοήσουμε τις τρέχουσες συνθήκες στα υψηλά γεωγραφικά πλάτη. Ενώ δεδομένα από άλλες περιοχές, απλά δεν αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια την μοναδική αναπαραγωγή που έχουμε εδώ. "

Για να καλύψει το κενό, λέει ο Ledlow, πολλά μέλη του Arctic Amateur Radio Club, ένας εκ των οποίων είναι και ο Eric Nichols, έχουν συζητήσει να φτιάξουν δικά τους μέσα. "Είναι όλα σε πρόωρο στάδιο", είπε, "αλλά αισθανόμαστε πραγματικά άσκημα με την απώλεια του HAARP." Ο Nichols, που ζει στην Αλάσκα, στο Βόρειο Πόλο, έχει διεξαγάγει πειράματα στο HAARP. Ονόμασε το κλείσιμο "μια μεγάλη απώλεια για την Αλάσκα και όχι μόνο."

Όπως έχουν τα πράγματα, η Πολεμική Αεροπορία έχει την κατοχή του προς το παρόν, αλλά αν δεν εμφανιστούν άλλες υπηρεσίες για να αναλάβουν το HAARP, η μοναδική αυτή εγκατάσταση θα εγκαταλειφθεί, είπε ο Keeney. Επεσήμανε ότι θα κοστίσει λιγότερο να ισοπεδωθεί η περιοχή με τις 180 κεραίες παρά να αντικατασταθούν.

Σχολίασε ακόμα και τα διάφορα ιστολόγια που κυκλοφορούν κατηγορώντας το HAARP για έλεγχο του καιρού - για την πιο πρόσφατη μάλιστα περίπτωση του τυφώνα Sandy και την έξαρση των ανεμοστρόβιλων - και για την πρόκληση άλλων φυσικών καταστροφών. Χαριτολογώντας ο Keeney είπε, "Αν πραγματικά μπορούσα να επηρεάσω τον καιρό, θα το είχα κρατήσει ανοικτό."

Δεν πειράζει, κύριε Keeny. Συνεχίστε εσείς τη δουλειά σας και τα ιστολόγια την δική τους. Μάλλον τελικά κάνουν εξίσου καλή δουλειά με τη δική σας. Πειράζει που δεν το τρώμε; Κάτι άλλο μαγειρεύετε και κάτι έπρεπε να ειπωθεί για το κλείσιμο του δικού σας ιστολογίου απ' όπου τα δικά μας παρακολουθούσαν, στο μέτρο των δικό μας δυνατοτήτων, τα δικά σας έργα. Κι αφού η DARPA έχει δείξει ενδιαφέρον, θα κοιμηθούμε ήσυχοι από δω και πέρα.

Από την ημέρα που 'έκλεισε' το HAARP είχαμε μπαράζ από ακραία καιρικά φαινόμενα παγκοσμίως. Κλιματική Αλλαγή; Καλά το είχαμε ονομάσει Κλιματική Παραλλαγή - τα κλιματικά όπλα σε καμουφλάζ τώρα, σε στολή παραλλαγής για να μην καλοφαίνονται!



Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΤΟ FACEBOOK ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΔΕΙΣ!



Πώς θα σου φαινόταν να υπήρχε λειτουργία του Facebook η οποία να σου έδειχνε πόσοι σε αριθμό χρήστες είδαν την κάθε δημοσίευση σου; Χρήσιμη λειτουργία, ε; Φαίνεται πως οι χρήστες δεν τη θεωρούν και τόσο απαραίτητη, καθώς δεν τη ζητούν σε feedback. Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή όμως.

Όλα ξεκίνησαν από μία μελέτη του Πανεπιστημίου Stanford, σύμφωνα με την οποία σε δείγμα222.000 χρηστών του Facebook, έγινε γνωστό πως η κάθε δημοσίευση ενός χρήστη βρίσκει απήχηση μονάχα σε ποσοστό 35% των φίλων του, ενώ μηνιαία το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε61%. Γύρω από αυτή τη μελέτη, δημιουργήθηκε ένα άρθρο στο BuzzFeed με θέμα «Ο αριθμός τον οποίον το Facebook δε θέλει να δεις», μέσα στο οποίο υπήρξε γκρίνια σχετικά με τα αποτελέσματα της μελέτης και τη λειτουργία την οποία το Facebook δε θέλει να δώσει στους χρήστες.

Στο άρθρο αυτό απάντησε ο Lars Backstrom, εργαζόμενος του Facebook στον τομέα του News Feed (Αρχικής Σελίδας), ο οποίος είπε πως το άρθρο το οποίο έχει δημιουργηθεί είναι απλά λάθος. Κι αυτό, γιατί οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται να μάθουν πόσοι βλέπουν τις δημοσιεύσεις τους. Αν τους ενδιέφερε, το Facebook θα τους είχε δώσει τη δυνατότητα αυτή. Μάλιστα, στο παρελθόν είχε δοκιμαστεί μία τέτοια λειτουργία, η οποία όμως φάνηκε πως δεν ενδιέφερε τους χρήστες και τελικά δεν την είδαμε ποτέ να λανσάρεται σε όλους.

Ο ίδιος ανέφερε πως οι χρήστες ενδιαφέρονται μονάχα για αντιδράσεις όπως είναι το Like, το σχόλιο ή η κοινοποίηση και όχι για το πόσοι από τους φίλους τους είδαν τη δημοσίευση και δεν αντέδρασαν. Η λειτουργία σχετικά με τους χρήστες οι οποίοι είδαν μία δημοσίευση είναι ενεργή μονάχα για τους ιδιοκτήτες σελίδων, groups και για τους διαφημιστές στο Facebook, καθώς αυτοί ενδιαφέρονται να μάθουν τους αριθμούς.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο η λειτουργία με τον αριθμό χρηστών οι οποίοι είδαν μία δημοσίευση δε μπορεί να υπάρξει, είναι πως το Facebook στοχεύει πάντα σε λειτουργίες με θετικό αντίκρισμα στους χρήστες. Όπως δεν υπάρχει το Dislike, έτσι δεν υπάρχει και η λειτουργία αυτή. Σε ποιον από τους χρήστες θα άρεσε να παρατηρεί πως από τους 200 φίλους του οι οποίοι είδαν μια δημοσίευση του, πάτησαν Like οι 5 από αυτούς; Σε κανέναν.




ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com/

ΑΦΗΣΕ 1 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟΥΣ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΤΗΣ!

Κάλυμνος: Άφησε 1 εκατ. ευρώ κληρονομιά στους γείτονές της!
Υπόθεση κληρονομιάς ύψους 1.000.000 ευρώ που άφησε 90χρονη στους γείτονες και όχι στους συγγενείς της στην Κάλυμνο, ερευνούν οι διωκτικές Αρχές της περιοχής και ο αρμόδιος εισαγγελέας Εφετών Δωδεκανήσου.
Η ηλικιωμένη ζούσε στην Κάλυμνο και τα τελευταία χρόνια πριν το θάνατο της (Δεκέμβριο του 2012) άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα υγείας, γι' αυτό και οι συγγενείς της (δεν είχε σύζυγο και παιδιά) προσέλαβαν αλλοδαπή προκειμένου να την φροντίζει και να την βοηθάει με την φαρμακευτική της αγωγή.

Λίγο καιρό αργότερα, την 90χρονη άρχισαν να προσεγγίζουν ζευγάρι γειτόνων της, οι οποίοι έκαναν ενέργειες προκειμένου να δείξουν ότι την νοιάζονται και την φροντίζουν, με αποτέλεσμα να «φύγει» και η αλλοδαπή που την βοηθούσε. Η ηλικιωμένη είχε πλέον την αποκλειστική φροντίδα των γειτόνων της, οι οποίοι διαχειρίζονταν και τα χρήματα της.

Αξίζει δε να σημειωθεί πως σύμφωνα με τους συγγενείς, η 90χρονη είχε μεγάλη περιουσία η οποία αποτελούνταν από ακίνητο 15 στρεμμάτων στην Κάλυμνο, ένα σπίτι, ένα γραφείο στην Αθήνα, αμύθητης αξίας κοσμήματα με πετράδια και διαμάντια, αλλά και καταθέσεις αρκετών χιλιάδων είτε ευρώ είτε δολαρίων σε λογαριασμούς τραπεζών.

Μάλιστα -όπως αναφέρει η εφημεριδα Ροδιακή- μόνο ο αδελφός της ηλικιωμένης της είχε αποστείλει στο λογαριασμό της 250.000 ευρώ για τα έξοδα της!

Οι συγγενείς με τις ενέργειες τους αυτές, ζητούν να ανοιχτούν οι τραπεζικοί λογαριασμοί των γειτόνων και να τους απαγορευτεί η έξοδος από τη χώρα έως την ολοκλήρωση όλων υποθέσεων που εκκρεμούν στην δικαιοσύνη.

"Ο ΚΑΦΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ" : ΠΛΗΡΩΣΕ ΚΙ ΕΣΥ ΕΝΑΝ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ.

"Ο καφές που περιμένει". Πλήρωσε και εσύ έναν AN μπορείς!
Μια παράδοση του καφέ που λατρεύεται εδώ κι έναν αιώνα στη Νάπολη τώρα αποκτά υποστηρικτές και στην Ελλάδα.
Η ιστορία του καφέ που περιμένει ξεκίνησε από τα φτωχικά εργατικά καφέ στη νότια Ιταλία και έγινε γνωστή με το όνομα «caffé sospeso».

Στόχος της πρωτοβουλίας, που έρχεται και στην Ελλάδα μέσω του περιοδικού δρόμου «Σχεδία», είναι να κεράσει ένα καλοφτιαγμένο καφέ όλους εκείνους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα πλέον να απολαύσουν μια τόσο απλή ελληνική συνήθεια.

Ο «καφές που περιμένει» είναι ουσιαστικά ένας καφές που προπληρώνεται από κάποιον πελάτη ενός καφενείου ή μιας καφετέριας ανώνυμα για να καταναλωθεί αργότερα από κάποιον άλλον συμπολίτη μας που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να τον πληρώσει ο ίδιος.

Ο πελάτης παραγγέλνει έναν καφέ της προτίμησής του, αλλά πληρώνει άλλον έναν. Ο καταστηματάρχης βάζει τα λεφτά από τον καφέ που πληρώθηκε χωρίς να έχει σερβιριστεί σε ένα ειδικό κουτί, το οποίο απέξω γράφει «Καφές που περιμένει» ή σημειώνει σε έναν αναρτημένο πίνακα τον καφέ που προπληρώθηκε.

Το αληθινό σενάριο είναι ότι κάποια στιγμή θα μπει ένας άνθρωπος στο μαγαζί και θα ρωτήσει αν υπάρχει διαθέσιμος «καφές που περιμένει».

Το κίνημα του καφέ ξεκινάει από την Αθήνα με τέσσερα μαγαζιά. Τέσσερις χώροι, οι ιδιοκτήτες των οποίων δέχτηκαν με μεγάλη χαρά να ενταχθούν στο δίκτυο, να γίνουν -στην πραγματικότητα- αναπόσπαστο κομμάτι σε αυτή την αλυσίδα αλληλεγγύης. Τα καταστήματα είναι:

*«6», συνεργατικό καφενείο, Τριών Ιεραρχών 21, Θησείο

*«Ακροβάτης», καφενείο-ουζερί, Μαιζώνος 44 & Ψαρών 26α, Αθήνα

*«Στα καλά καθούμενα», Δράκου 3 (έξοδος μετρό FIX), Κουκάκι

*«VERVE», Σόλωνος 94, Αθήνα

Στους χώρους που ανήκουν στο δίκτυο των «καφέδων που περιμένουν» θα υπάρχει ένα αυτοκόλλητο που θα υποδηλώνει τη συμμετοχή σε αυτό το ξεχωριστό δίκτυο («Ενας καφές σε περιμένει» και το λογότυπο της «Σχεδίας»).

Η συνήθεια του καφέ που περιμένει έχει αγαπηθεί ήδη σε Βουλγαρία, Αυστραλία, Ρωσία, ενώ τους τελευταίους μήνες η πρωτοβουλία εξαπλώνεται με πολύ γοργό ρυθμό σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου.

Αυτή τη στιγμή είναι επισήμως καταγεγραμμένες 162 επιχειρήσεις σε δεκαεπτά χώρες και 112 πόλεις.

ΠΑΡΑΛΗΡΕΙ Η TELEGRAPH ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!!

Click on the slide!
Η Αθήνα και δέκα από τα νησιά μας κοσμούν το αφιέρωμα της Telegraph για τους 100 κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς παγκοσμίως. "Καλύτερα νερά η Σκιάθος από την Καραϊβική..."!
Η Αθήνα και δέκα νησιά, οι επιλογές των οποίων εκτείνονται από τα Επτάνησα, ως τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, κοσμούν το αφιέρωμα της Telegraph για τους 100 κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς παγκοσμίως.
Ειδικοί αναλύουν κάθε επιλογή, τον τόπο, την ιστορία του, την εποχή που ενδείκνυται για ταξίδι, το φαγητό, τα καταλύματα, τα μουσεία. Την τιμητική τους αυτή τη φορά στον βρετανικό Τύπο έχουν η Αθήνα, η Κέρκυρα, η Κρήτη, η Υδρα, η Μύκονος, η Νάξος, η Πάρος, η Πάτμος, η Ρόδος, η Σαντορίνη, η Σκιάθος.

Aθήνα

«Το λίκνο του δυτικού πολιτισμού, η Αθήνα μια πόλη 2.500 ετών, είναι ένα σκυρόδεμα και τούβλα πάνω από αρχαία πέτρα. Παρά την κρίση παραμένει δέλεαρ και ταξίδι που πρέπει να κάνουν οι λάτρεις του πολιτισμού. Από το 2004, οπότε το νέο Μουσείο της Ακρόπολης άνοιξε τις πόρτες του σε έναν πλακόστρωτο, δεντρόφυτο δρόμο στους πρόποδες της Ακρόπολης, το κέντρο της Αθήνας έγινε ακόμα πιο δελεαστικό για τους τουρίστες. ΤΟ κυκλοφοριακό στο κέντρο έχει μειωθεί και η ατμόσφαιρα είναι πιο καθαρή.

Οι επισκέπτες δεν έρχονται εδώ μόνο για τα μνημεία. Παρά την οικονομική κρίση, η σύγχρονη Αθήνα μπορεί να υπερηφανεύεται για ένα από τα πιο έντονα νυχτερινά σκηνικά στην Ευρώπη. Τα urban-chic μπαρ γύρω από το Μοναστηράκι στους πρόποδες της Ακρόπολης είναι μοναδικά, τα lounge-μπαρ είναι εξελιγμένα και τα fusion-food εστιατόρια στην αγορά του Κολωνακίου, προσφέρουν εξαιρετικό φαγητό...».

Κέρκυρα

«Ακόμη κι αν η τουριστική ανάπτυξη είναι σε ...καραντίνα σε κάποιες παράκτιες περιοχές, η ενδοχώρα μαρτυρά ένα νησί σε μια άλλη εποχή. Οι παλιές συνοικίες της ανατολικής ακτής στην πόλη της Κέρκυρας, πρόσφατα χαρακτηρίστηκαν πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO. Δικαίως. Δεν υπάρχει τόσο όμορφο όσο η πόλη της Κέρκυρας και το Ντουμπρόβνικ.

Στα χωριά δε, οι Κερκυραίοι γιορτάζουν από το καλοκαίρι ως το φθινόπωρο-στα «panegýria», θρησκευτικές γιορτές με μουσική και πάγκους εμπορευμάτων».

Κρήτη

«Μεγαλόνησος ή Σπουδαίο Νησί η Κρήτη είναι από μόνη της μια ξεχωριστή χώρα. Λίκνο του Μινωικού πολιτισμού, η Κρήτη παράγει περισσότερη ιστορία από όση μπορεί να καταναλώσει σε τοπικό επίπεδο.
Σήμερα παράγει ένα πλεόνασμα βρώσιμων προϊόντων, λόγω της μεγαλύτερης καλλιεργητικής περιόδου που απολαμβάνει. Η ακτογραμμή της, οι παραλίες της είναι εξαιρετικέ, αμμώδεις με υπέροχα νερά.

Η Κρήτη παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και στην ενδοχώρα της, με ξωκλήσια του 14ου και 15ου αιώνα με εξαιρετικές νωπογραφίες, με τα μινωικά ανάκτορα, με διαδρομές για πεζοπορία απείρου φυσικού κάλλους».

Υδρα

«Η φήμη της Υδρας εκτοξεύτηκε το 1957 από την ταινία «Το παιδί και το δελφίνι» με τη Σοφία Λόρεν και σύντομα σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες την αγάπησαν, όπως ο Λέοναρντ Κοέν που απέκτησε σπίτι στο νησί.

Πλούσιο αρχοντικά και σπίτια αμφιθεατρικά χτισμένα γύρω από ένα λιμάνι που εξύμνησε την υδραίικη ανδρεία και έφερε μεγάλο πλούτο. Παρά τη φήμη του το νησί, παραμένει συνεπές αρχιτεκτονικά και μακάριο δίχως αυτοκίνητα , εκτός από ένα ζευγάρι απορριμματοφόρων».

Μύκονος

«Κάποτε ήταν από τα πιο γυμνά και φτωχά ελληνικά νησιά, στη δεκαετία του '60 έγινε μια μποέμ Μέκκα και πλέον είναι ο πιο χλιδάτος και διάσημος τουριστικός προορισμός της Ελλάδας.

Αυτό το κεντρικό κυκλαδίτικο νησί υπήρξε το κορυφαίο θέρετρο της Μεσογείου για gay ταξιδιώτες, αν και έκτοτε η Μύκονος έχει επανατοποθετήσει το προφίλ της.

Η νυχτερινή ζωή εξακολουθεί να είναι έντονη και πολύ gay-friendly, οι παραλίες πολλές, όμορφες και πολυσύχναστες, τα είδη ένδυσης και τα κοσμήματα πωλούνται εν αφθονία, και οι δρόμοι γίνονται αδιάβατοι ειδικά την ώρα που ξεφορτώνουν τα πλοία τουρίστες στο λιμάνι».

Νάξος

«Ο μεγαλύτερος και πιο ψηλός (σε υψόμετρο 999μ), βράχος του αρχιπελάγους των Κυκλάδων, η τραχιά Νάξος, είναι ένα από τα λίγα ελληνικά νησιά εκτός από την Κρήτη που θα μπορούσε να θρέψει τον εαυτό της. Αυτάρκης με κοπάδια προβάτων, αιγών και βοοειδών παντού, μαζί με όλο τον πλούτο των οπωροκηπευτικών. Οι τοπικές πατάτες είναι διάσημες και το μενού στα εστιατόρια από τα καλύτερα των Κυκλάδων.

Η κύρια πόλη, γνωστή ως Κάστρο, ήταν η έδρα του ενετικού Δουκάτο της Νάξου, που κυβέρνησε τα περισσότερα νησιά των Κυκλάδων μετά το 1204. Τα ανηφορικά καλντερίμια του Κάστρου, οι πύργοι των Ενετών συνθέτουν ένα ατμοσφαιρικό σκηνικό.

Νοτιοδυτικά της Νάξου, από το θέρετρο του Αγίου Προκοπίου κάτω στην Αγιάσο, το νοτιότερο ακρωτήρι του νησιού, αποτελεί ουσιαστικά μια τεράστια υπέροχη παραλία, που χωρίζονται από μικρά ακρωτήρια».

Πάρος

«Η Πάρος έχει λίγο απ 'όλα όσα θα περιμένατε από ένα νησί στο αρχιπέλαγος των Κυκλάδων. Ασβεστωμένα χωριά, μπλε τρούλους εκκλησιών, παραλίες με ξανθή άμμο, γραφικά λιμάνια με ταβέρνες και μπαράκια. Από τις ακτές της είναι συγκλονιστική η θέα προς τα μυριάδες γύρω νησιά

Το άρθρο σταθμός του 1981 στους New York Times για την «Ησυχη καρδιά των Κυκλάδων» δεν ανταποκρίνεται πια στην πραγματικότητα. Ησυχη δεν είναι πια, αλλά η Πάρος έχει καταφέρει να διατηρήσει το πνεύμα πολύ περισσότερο από άλλα ελληνικά νησιά».

Πάτμος

«Σύμφωνα με την παράδοση ο Άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής (ο Θεολόγος στα ελληνικά) έγραψε το βιβλίο της Καινής Διαθήκης Αποκάλυψη στην Πάτμο. Μια χιλιετία αργότερα, ο μοναχός Χριστόδουλος ίδρυσε το επιβλητικό οχυρωμένο μοναστήρι του αγίου στην κορυφή του νησιού.

Η ηφαιστειακή γεωλογία της Πάτμου, με σχηματισμούς βασάλτη που δείχνουν προς τον ουρανό και ιδιόμορφα νησάκια που επιπλέουν στο πέλαγο, προσφέρουν μπόνους σε μια απολύτως κατανυκτική ατμόσφαιρα.

Οι παραλίες, εξάλλου, είναι εξαιρετικές και η Πάτμος διαθέτει την μεγαλύτερη ποικιλία επισκεπτών από οποιοδήποτε άλλο νησί».

Ρόδος

«Μίλια παραλιών, δασωμένο, ορεινό εσωτερικό, κάστρα σταυροφόρων, νωπογραφίες σε εκκλησίες, η Ρόδος είναι μία από τις ωραιότερες μεσαιωνικές πόλεις της Μεσογείου και παραμένει ηλιόλουστη οκτώ μήνες το χρόνο.

Σε μια καλή χρονιά, ένα εκατομμύριο επισκέπτες επιλέγουν τη Ρόδο, δίχως να υπολογίζονται οι σύντομες στάσεις από πολλούς που κάνουν κρουαζιέρα.

Η εντός των τειχών παλιά πόλη της Ρόδου δίκαια έχει αναγνωριστεί ως μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ και σπάνια αποτυγχάνει να εντυπωσιάσει με την αρχιτεκτονική του ψαμμίτη πάνω από τα πλακόστρωτα δρομάκια και έναν ορίζοντα εξωτικών μιναρέδες, που περιστοιχίζονται από φοίνικες».

Σαντορίνη

«Μέχρι περίπου το 1630 π.Χ., η Σαντορίνη - τότε ονομαζόταν Καλλίστη - ήταν απλά άλλο ένα κωνικό, ηφαιστειογενές νησί, με μια μινωική πόλη στη νότια ακτή. Στη συνέχεια ήρθε μια από τις πιο γνωστές βίαιες εκρήξεις του είδους, με αποτέλεσμα το
κέντρο του νησιού να καταρρεύσει. Η θάλασσα έσπευσε να γεμίσει το κενό, αφήνοντας το παρόν νησί σε σχήμα ημισελήνου πάνω από το νερό. Ο σεισμός προκάλεσε τσουνάμι που επιτάχυνε την κατάρρευση της μινωικής Κρήτης.

Οι κάτοικοι έπρεπε να παλέψουν με τις επαναλαμβανόμενες δονήσεις – μία το1956 ισοπέδωσε τα χωριά Φηρά και Οία - και κάποιες φρέσκες εκρήξεις, δημιούργησαν δύο νησάκια στην Καλντέρα.

Την Σαντορίνη οφείλει να την προσεγγίσει κανείς από τη θάλασσα. Οι ελιγμοί των πλοίων στα απίστευτα καταγάλανα νερά της καλντέρας, τα απόκρημνα πολύχρωμα από τη λάβα βράχια, ένας αργαλειός με κάτασπρα σαν νιφάδες χιονιού πάνω στο βουνό... Αυτό είναι το πιο όμορφο θέαμα της Μεσογείου».

Σκιάθος

«Η Σκιάθος ήταν το πρώτο νησί των Σποράδων που αναπτύχθηκε. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί, καθώς διαθέτει περισσότερες από 50 παραλίες με χρώμα νερών καλύτερο από αυτό της Καραϊβικής και πεύκα να ακουμπούν στη θάλασσα.

Η Σκιάθος πλημμυρίζει από μοντέρνους Ιταλούς, Ισπανούς και Ελληνες. Οι Βρετανοί, οι Γερμανοί και οι Σκανδιναβοί την προτιμούν την άνοιξη και το φθινόπωρο».

IΣΧΥΡΟ ΠΑΥΣΙΠΟΝΟ Η ΠΙΣΤΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΜΕ ΚΑΡΚΙΝΟ.


15Ως ισχυρό παυσίπονο φαίνεται να λειτουργεί η πίστη για τους ασθενείς με καρκίνο. Δύο έρευνες από το Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Πατρών δείχνουν ότι ασθενείς με καρκίνο οι οποίοι είτε πιστεύουν βαθιά σε μια θρησκεία, είτε κάνουν συχνά διαλογισμό, διαθέτουν μεγαλύτερα ψυχολογικά αποθέματα για να αντιμετωπίσουν την ασθένειά τους.

Δεν αποκλείεται μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, όπως τονίζουν οι επιστήμονες, η πίστη να λειτουργεί καταπραϋντικά στα συμπτώματα της ασθένειας. Ουδείς όμως γνωρίζει αν η πίστη λειτουργεί σαν φάρμακο ή σαν ψευδοφάρμακο (πλασέμπο). Γι΄ αυτό, τόσο οι Έλληνες όσο και οι ξένοι επιστήμονες επιμένουν ότι παρά τα πρώτα στοιχεία που δείχνουν πως η πίστη επιδρά θετικά σε ανθρώπους που υποφέρουν από διάφορες αρρώστιες, πρέπει να διενεργηθούν περαιτέρω έρευνες.

Δαμάζουν τον φόβο

Αυτό που ωστόσο φαίνεται να ισχύει είναι πως η προσευχή διώχνει τον πανικό και τις αρνητικές σκέψεις. «Οι ασθενείς που καταφέρνουν να δαμάσουν τον πανικό του θανάτου, καταφέρνουν να μαλακώσουν και τα συμπτώματα. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν πονούν, πως αισθάνονται λιγότερο κουρασμένοι ή πως μπορούν να πάρουν καλύτερες ανάσες.

Η πίστη και η θρησκευτικότητα όμως μπορεί να λειτουργούν καταπραϋντικά στα συμπτώματα», τονίζει στα «ΝΕΑ» η κ. Κυριακή Μυστακίδου, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ανακουφιστικής Αγωγής και υπεύθυνη της Μονάδας Ανακούφισης Πόνου και Παρηγορητικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Μαζί με την ερευνητική της ομάδα έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια τρεις έρευνες, διερευνώντας την επιρροή της πίστης στους ασθενείς με καρκίνο. Τι διαπίστωσαν; Οι Έλληνες ασθενείς υποστηρίζουν πως η πίστη τούς δίνει δύναμη να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες.

Παρ΄ όλα αυτά, από ό,τι φαίνεται, η θρησκεία λειτουργεί κυρίως θετικά σε ό,τι αφορά την ψυχολογία τους: όσο πιο βαριά είναι η κατάσταση της υγείας τους τόσο πιο πολύ αντλούν ηρεμία και χαλάρωση από την προσευχή και την πίστη. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι Ελληνίδες που έχουν χτυπηθεί από καρκίνο βρίσκουν μεγαλύτερη παρηγοριά στη θρησκεία.

Αυτός είναι και ο λόγος που τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότεροι γιατροί έχουν αναγνωρίσει την τονωτική επίδραση που έχει στο ηθικό των ασθενών τους το θρησκευτικό συναίσθημα: «Ενισχύουμε ψυχολογικά αλλά και σεβόμαστε το θρησκευτι- κό συναί- σθημα εκείνων των ανθρώπων που αναζητούν βοήθεια και λύτρωση από τον πόνο. Μάλιστα, τους παροτρύνουμε να εκφράσουν την πίστη τους, αφού τους κάνει καλό», προσθέτει η κ. Μυστακίδου.

Παρόμοια είναι τα συμπεράσματα και της έρευνας που πραγματοποίησαν οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου Πατρών σε 118 ασθενείς με καρκίνο: αυτοί που εκκλησιάζονταν ή προσεύχονταν συχνότερα (που εμφάνιζαν δηλαδή υψηλή θρησκευτικότητα) εμφανίζονταν να πιστεύουν ότι η ποιότητα της ζωής τους ήταν καλύτερη σε σχέση με εκείνους που είπαν ότι δεν πιστεύουν.

«Η απάντησή τους δεν υποδηλώνει μόνον ευεξία», λέει στα «ΝΕΑ» ο ψυχολόγος στο Ογκολογικό Τμήμα της Παθολογικής Κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Πατρών και από τους υπεύθυνους της έρευνας κ. Γρηγόρης Οικονόμου. «Αυτό σημαίνει ότι διατηρούν καλή ποιότητα ζωής στην ασθένειά τους». Δηλαδή έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να ακολουθήσουν πιστά και συνεπώς να ολοκληρώσουν την θεραπεία τους σε σύγκριση με τους άλλους ασθενείς που απάντησαν ότι είναι λιγότερο κοντά στην Εκκλησία.

«Τους ανακουφίζει η έκλυση ορμονών»

«ΝΑΙ ΚΑΙ ΟΧΙ»: αυτό είναι το πόρισμα που βγαίνει όταν διαβάζει κανείς επιστημονικές μελέτες που προσπαθούν να αποδείξουν ή να καταρρίψουν τον «μύθο» πως η θρησκεία λειτουργεί σαν φάρμακο.

Η ανεξήγητη σχέση που έχει η θρησκεία και ο πόνος έχουν τεκμηριωθεί επιστημονικά εν μέρει. Όπως προκύπτει από έρευνες, κατά την προσευχή και γενικότερα τον διαλογισμό, παράγονται ενδορφίνες, γνωστές και ως οι ορμόνες τις ευτυχίας, που μπλοκάρουν το αίσθημα του πόνου δίνοντας τη θέση του στο αίσθημα της ευχαρίστησης ή έστω της ηρεμίας και της στωικότητας.

Κατηγορηματικά αντίθετοι είναι πάντως Δανοί επιστήμονες του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου του Άαρχους για τις ιατρικές ιδιότητες της θρησκευτικής πίστης. Όπως υποστηρίζουν, δεν υπάρχουν αποδείξεις που να κάνουν σαφές ότι η θρησκευτικότητα «γιατρεύει».

Την άποψη αυτή συμμερίζονται και Αμερικανοί ερευνητές του Εθνικού Ιδρύματος Καρκίνου (NCI) που καταλήγουν στο συμπέρασμα πως είναι «πρόωρο να προσδιορίσουμε τι ρόλο παίζει η θρησκεία και η πνευματικότητα στην ασθένεια και στην ποιότητα ζωής των ανθρώπων με καρκίνο».

Οι ιατρικές επιδράσεις της προσευχής

● Μειώνει το στρες

● Ρίχνει τους παλμούς της καρδιάς

● Αυξάνει τις ενδορφίνες, ορμόνες που μπλοκάρουν τον πόνο

● Καταπραϋνει τα συμπτώματα

● Κάνει τους ασθενείς πιο υπομονετικούς 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΖΗΜΙΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ-ΜΑΡΤΙΟΥ 2013 ΣΤΗΝ ΠΕ ΠΕΛΛΑΣ.


Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης εκφράζει την ικανοποίησή του για την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης παροχής πιστωτικών διευκολύνσεων σε πληγέντες από τις πλημμύρες Φεβρουαρίου-Μαρτίου 2013 στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας.

Αμέσως μετά από την θεομηνία που έπληξε την Π.Ε. Πέλλας οι τοπικές αρχές είχαν κινητοποιηθεί και ζήτησαν τη συνδρομή της πολιτείας για την αποκατάσταση των ζημιών. Η έκδοση της συγκεκριμένης Απόφασης δικαιώνει τις προσπάθειες και τις συντονισμένες ενέργειες της τοπικής κοινωνίας και ανοίγει το δρόμο για την παροχή πιστωτικών διευκολύνσεων σε ιδιοκτήτες κτιρίων που υπέστησαν ζημιές από τις πλημμύρες. Η Απόφαση αφορά τόσο κτίρια κατοικιών, όσο και επιχειρήσεων καθώς επίσης και δημόσια κτίρια.

Η Υπουργική Απόφαση Απόφαση υπ. αριθμ. 1891/Α325/ 18.06.2013, εκδόθηκε σε εύλογο χρονικό διάστημα μετά από τη θεομηνία και  δημοσιεύθηκε στο  ΦΕΚ1494/Β/20.06.13 με θέμα: "Οριοθέτηση περιοχών και πιστωτικές διευκολύνσεις για την αποκατάσταση των ζημιών σε κτίρια και προσωρινή στέγαση των πληγέντων από τις πλημμύρες της 25ης Φεβρουαρίου και 4ης Μαρτίου 2013 σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας". 


Στην συγκεκριμένη Υπουργική Απόφαση οριοθετούνται ως πλημμυρόπληκτες περιοχές η Δ.Κ. Γιαννιτσών της Δ.Ε. Γιαννιτσών και η Τ.Κ. Νέας Πέλλας της Δ.Ε. Πέλλας του Δήμου Πέλλας, καθώς και η Δ.Κ. Σκύδρας της Δ.Ε. Σκύδρας του Δήμου Σκύδρας της Π.Ε. Πέλλας.

Αρμόδια Υπηρεσία για το έργο της αποκατάστασης των ζημιών σε κτίρια από τις πλημμύρες ορίστηκε η Υπηρεσία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων Βορείου Ελλάδος (Υ.Α.Σ.Β.Ε.).

Σύμφωνα με την Απόφαση ορίζεται προθεσμία ενός (1) έτους, από τη δημοσίευση σε Φ.Ε.Κ. της παρούσας Απόφασης για την υποβολή, από τους ενδιαφερόμενους, αίτησης στην Υ.Α.Σ.Β.Ε. για τη διενέργεια αυτοψίας στο πληγέν κτίσμα και την έκδοση πορίσματος χαρακτηρισμού του. Οι αιτήσεις αυτές θα συνοδεύονται από τίτλους ιδιοκτησίας, τοπογραφικό σκαρίφημα και φωτογραφίες του πληγέντος κτίσματος.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την υπηρεσία σύμφωνα με τα επόμενα στοιχεία:

Υ.Α.Σ.Β.Ε.
Διεύθυνση: Κωνσταντινουπόλεως 176, Θεσσαλονίκη, Τ.Κ. 54249
Τηλέφωνο: 2310313466
Ηλ. Ταχυδρομείο: yasbe.gram@ggde.gr

Ιστότοπος: WWW.yasbe.gr

ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ "ΚΑΛΟΓΕΡΟΣ" (1873μ) Ο ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ.


Την Κυριακή 14 Ιουλίου ο Ορειβατικός Σύλλογος Αριδαίας πραγματοποίησε πεζοπορία από το Αετοχώρι στην κορυφή Καλόγερος ( 1873 μ.) στο Πίνοβο (φωτο). 
Την Κυριακή 21-07-2013, ο σύλλογός μας διοργανώνει πεζοπορία στο Πάϊκο και ανάβαση στην κορυφή "Κανέλα" (Υψώματα - 1114m).
Πρόκειται για μία εύκολη και πανέμορφη διαδρομή σε πλούσιο δάσος από πεύκα, καστανιές και οξυές, με καταπληκτική θέα προς την κορυφή "Γκόλα Τσούκα" στο πρώτο μέρος της διαδρομής και προς την κοιλάδα του Αξιού ανατολικά, στο δεύτερο μέρος. Ιδανική διαδρομή για όσους θέλουν να γνωρίσουν την ομορφιά της ορεινής πεζοπορίας.

Βαθμός δυσκολίας: Εύκολη
Συνολική διάρκεια: Περίπου 4 ώρες
Αναχώρηση από τα γραφεία του συλλόγου στην Αριδαία: 07:30
Εκκίνηση πεζοπορίας από το Ελευθεροχώρι: 08:25




ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΤΑΜΕΝΙΤΗΣ: « ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΦΠΑ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ»


«Προτάσεις για τροποποίηση της διαδικασίας και άμεσης ολοκλήρωσης της»
Επιστολή προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ιωάννη Στουρνάρα και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιών Εσόδων κ. Θεοχάρη Θεοχάρη απέστειλε ο Βουλευτής Πέλλας Διονύσης Σταμενίτης με παράλληλη κατάθεση ερώτησης και στη Βουλή
Στην επιστολή του ο Βουλευτής αναφέρεται στην μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται στη διαδικασία ολοκλήρωσης επιστροφής του ΦΠΑ αγροτών και ειδικότερα στο στάδιο του εξατομικευμένου ελέγχου, ο οποίος βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.
Σύμφωνα με τον Βουλευτή στον Νομό Πέλλας στην συγκεκριμένη διαδικασία υπόκεινται 2.000 άτομα συνολικά. Ωστόσο οι αρμόδιες Δ.Ο.Υ., με βάση τις αρμοδιότητες τους και το προσωπικό που διαθέτουν αδυνατούν να διεκπεραιώσουν τους ελέγχους σε εύλογο χρονικό διάστημα. Το γεγονός αυτό σύμφωνα με τον Βουλευτή συνεπάγεται εκ νέου καθυστέρηση, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση του αγροτικού κόσμου.

Ως εκ τούτου ο κ. Σταμενίτης ζητά από τον Υπουργό και τον Γενικό Γραμματέα 
α. να προβλεφθεί ρύθμιση βάση της οποίας να μην χρειάζεται έλεγχος για παρέκκλιση των ορίων έως 15%, 
β. αν το ποσό επιστροφής ΦΠΑ είναι μικρότερο των 200 ευρώ να αποδίδεται χωρίς να απαιτείται έλεγχος και
γ. να προβλεφθεί αύξηση των ορίων του αντικειμενικού προσδιορισμού.

ΜΟΥΣΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ 2ΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΕΧΝΗΣ “ΧΡΩΜΑ ΡΟΔΙΟΥ” .


Μουσική  βραδιά με χορευτικά συγκροτήματα και τραγουδιστές από την Ελλάδα, τη Ρωσία και την Ουκρανία διοργανώνει, σε συνεργασία με το Β΄ Διεθνές Φεστιβάλ Τέχνης «Χρώμα Ροδιού» της Ρωσίας, το Κέντρο Μελέτης και Ανάπτυξης του Ελληνικού Πολιτισμού  της Μαύρης Θάλασσας και το Κέντρο Πολιτισμού Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας  την Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013 και ώρα 8:30 μ.μ. στην παραλία Νέων Επιβατών στο γήπεδο του Beach Volley, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Δήμου Θερμαϊκού. 
Στην εκδήλωση, που πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Θεσσαλονίκη, της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, του Τμήματος Πολιτισμού του  ΔΗΠΠΑΚΥΘ και του Ομίλου εταιρειών  “Mouzenidis Group”, συμμετέχουν τα εξής χορευτικά συγκροτήματα  από τη Ρωσία, την Ουκρανία και την Ελλάδα:
- Φωνητικό σύνολο παιδικού τραγουδιού «Βροχή αστεριών» ( πόλη Κρασνογιάρσκ, Ρωσία)
- Στούντιο σύγχρονου χορού “Flash dance” (πόλη Κρανογκόρσκ της περιφέρειας Μόσχας, Ρωσία)
- Στούντιο χορού “Image” (πόλη Ιρκούτσκ, Ρωσία)
- Συγκρότημα σύγχρονου χορού “Gracia”  (Μόσχα, Ρωσία)
- Συγκρότημα κλασικού χορού “Fuete” (πόλη Νοβοκουζνέτσκ, Ρωσία)
- Ποπ στούντιο “Premiera”(κωμόπολη Πρίγκοροντνι της περιφέρειας Ορενμπούργκ, Ρωσία)
- Κεντρικό Μουσικό Σχολειό “Alyabev” (πόλη Κολομνά της περιφέρειας Μόσχας,  Ρωσία)
- Θέατρο λαϊκού τραγουδιού “Neposedi” (πόλη Λουγκάνσκ, Ουκρανία)
- Πολιτιστικός Χορευτικός Σύλλογος “Dance Express” (Θεσσαλονίκη)
- Πολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος «Το Πανθερμαϊκό Χαμόγελο»
- Μορφωτικός Όμιλος Ποντίων Μεσημεριού «Αργοναύτες»
- Πολιτιστικός Σύλλογος «Νέοι Επιβάτες»


Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...