Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη, 8 Αυγούστου 2013

ΣΤΑ ΣΑΓΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΥ.

Στα σαγόνια του... κροκόδειλου! (video)
Σε θαύμα θα πρέπει μάλλον να αποδώσει το γεγονός πως είναι ζωντανός και με το κεφάλι του στη θέση του ο εκπαιδευτής κροκόδειλων, στο βίντεο που ακολουθεί.
 Ο κροκόδειλος έκλεισε τα σαγόνια του με το λαιμό του εκπαιδευτή ανάμεσά τους, χωρίς όμως να τον σκοτώσει.
Ο 27χρονος Pravit Suebmee από την Ταϊλάνδη φαίνεται να τρίβει το ρύγχος του κροκόδειλου με ένα ραβδί, ενώ ένας συνεργάτης του κρατά το ερπετό από την ουρά. Στη συνέχεια γονατίζει, προσεύχεται και βάζει το κεφάλι του μέσα στο κεφάλι του άτυχου κροκόδειλου. Αλλά το ερπετό κάνει μάλλον αυτό που του λέει η φύση του: κλείνει τα σαγόνια του με το κεφάλι του Ταϊλανδού ανάμεσα κι αρχίζει να τον ταρακουνά.
Πολύ γρήγορα ο Suebmee απελευθερώνεται και απομακρύνεται κρατώντας το λαιμό του. Σύμφωνα με τη Huffington Ρost, είχε ελαφρά τραύματα από τη δαγκωματιά, αλλά κατά τα άλλα δεν έπαθε κάτι άλλο.
Ο ιδιοκτήτης του κέντρου Samut Prakan Crocodile Farm and Zoo, όπου συνέβη το περιστατικό αυτό, είπε πως είναι η πρώτη φορά που καταγράφεται κάτι τέτοιο.
Δείτε το βίντεο:






ΠΗΓΗ...http://www.e-daily.gr

ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΦΟΥΡΝΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ.


Ένα Σαββατοκύριακο μόνον χρειάζεται για να φτιάξετε τον δικό σας φούρνο από κομπ. Ανεβάστε τα γαστρονομικά σας δεδομένα και... ομορφήνετε τον κήπο σας.

Η κατασκευή του είναι πραγματικά πολύ απλή.


Πρώτα κατασκευάζουμε τη βάση του με όποιο υλικό επιλέξουμε (καλό είναι τουλάχιστον μέχρι 40 εκατοστά από το έδαφος να χρησιμοποιούμε πέτρα).

Πάνω στη βάση αυτή στοιβάζουμε υγρή άμμο στο σχήμα και τις διαστάσεις που επιθυμούμε να έχει το εσωτερικό του φούρνου και τη σκεπάζουμε με ένα πανί. Με ένα μεταλλικό έλασμα ή ξύλο σε σχήμα U σχηματίζουμε το περίγραμμα της πόρτας.

Πάνω από την άμμο τοποθετούμε μια στρώση από cob, με μεγάλη περιεκτικότητα σε άμμο ώστε να μην σκίζει από τις υψηλές θερμοκρασίες. Σε αυτή τη στρώση δεν χρησιμοποιούμε άχυρο.

Μόλις στεγνώσει η πρώτη στρώση τοποθετούμε δεύτερη και τρίτη με κανονικές αναλογίες και άχυρο.

Όταν η όλη κατασκευή στεγνώσει αρκετά αποσύρουμε την άμμο και ο φούρνος μας είναι έτοιμος.
  

ΠΗΓΗ...http://cob.gr

Η ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΛΟΠΗ.

Η Ιδιοκτησία είναι κλοπή

Ο Πιέρ Προυντόν (Pierre Prοudhon: 1809-1865) ήταν Γάλλος συγγραφέας, τυπογράφος, πολιτικός και φιλόσοφος, ενώ ήταν και ο πρώτος που αυτοχαρακτηρίστηκε ως Αναρχικός. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους αναρχικούς συγγραφείς και οργανωτές του Αναρχικού Κινήματος.


Η πιο γνωστή του φράση «η Ιδιοκτησία είναι κλοπή» περιέχεται στο πρώτο του μεγάλο έργο με τίτλο «Περί Ιδιοκτησίας» (1840), η έκδοση του οποίου προσέλκυσε το ενδιαφέρον των Γαλλικών Αρχών, αλλά και την κριτική του Καρλ Μαρξ. Συγκεκριμένα, ο Προυντόν αναφέρει τα εξής:
Αν έπρεπε να απαντήσω στο ερώτημα «Τι είναι δουλεία;» κι αν επρόκειτο να απαντήσω μονολεκτικά με τη λέξη «έγκλημα», θα με καταλάβαιναν αμέσως όλοι. Δε θα χρειαζόταν να χρησιμοποιήσω μία μακροσκελή επιχειρηματολογία για να δείξω πως η εξουσία να στερείς από έναν άνθρωπο τις σκέψεις του, τη βούλησή του και την προσωπικότητά του είναι μία δύναμη ζωής και θανάτου κι ότι το να υποδουλώνεις έναν άνθρωπο είναι σαν να τον δολοφονείς. Γιατί τότε στο ερώτημα «Τι είναι Ιδιοκτησία;» να μη μπορώ να απαντήσω παρομοίως με τη λέξη «κλοπή» δίχως να είμαι σίγουρος πως θα με παρεξηγήσουν, παρόλο που η δεύτερη πρόταση αποτελεί απλώς μία παραλλαγή της πρώτης;

Σε ένα έργο που έγραψε λίγο πριν πεθάνει, τη «Θεωρία της Ιδιοκτησίας» (1863-1864), ο Προυντόν εξηγεί λεπτομερώς τι εννοεί με τη φράση του «η Ιδιοκτησία είναι κλοπή» και αποσαφηνίζει τις συχνά παρεξηγημένα ταυτισμένες έννοιες της ιδιοκτησίας και της νομής. Συγκεκριμένα αναφέρει:
Η Ιδιοκτησία αποτελεί ένα τεράστιο θέμα γιατί συνεπάγεται την ανάμειξη τόσων πολλών συμφερόντων, διεγείρει τόσο μεγάλο φθόνο και ξυπνάει τόσους πολλούς φόβους. Η λέξη ιδιοκτησία είναι μία πολύ δύσκολη λέξη εξαιτίας των πολλών εννοιών της στη γλώσσα μας, των ασαφειών της και του δίχως νόημα περιεχομένου που μερικές φορές της προσδιορίζεται. Είτε λόγω άγνοιας, είτε λόγω κακοπιστίας, κανένας δεν έχει ακολουθήσει ποτέ την καθοδήγησή μου πάνω σε αυτό το θέμα. Αλήθεια, τι μπορεί κανείς να περιμένει όταν ακόμα κι οι νομοθέτες, νομοδιδάσκαλοι και κάτοχοι του βραβείου της Ακαδημίας συγχέουν την ιδιοκτησία με τη νομή (σ.σ. κυριότητα, κατοχή), στις διάφορες μορφές της, μίσθωση, κολιγιά, μακροπρόθεσμη μίσθωση και απόλαυση πραγμάτων που υπόκεινται στη φθορά!

«Τι!» λέει κάποιος, «δεν είμαι ιδιοκτήτης των επίπλων μου, του ρολογιού μου και του καπέλου μου, τα οποία πλήρωσα κανονικά;»

«Τι!» λέει ένας άλλος, «δεν αποτελούν ιδιοκτησία μου τα ημερομίσθια που κέρδισα με τον ιδρώτα του προσώπου μου;»

«Έχω εφεύρει ένα μηχάνημα», φωνάζει κάποιος άλλος, «έχω σπαταλήσει είκοσι χρόνια από τη ζωή μου πάνω σε αυτό, σε μελέτη, δοκιμές, έρευνα και τώρα πρόκειται να μου πάρουν την εφεύρεσή μου, κυριολεκτικά να μου την κλέψουν!»

«Κι εγώ έχω γράψει ένα βιβλίο», λέει ακόμη ένας, «που είναι το αποτέλεσμα ενός μακρόχρονου και υπομονετικού διαλογισμού. Μέσα σε αυτό βρίσκεται το ύφος μου, οι ιδέες μου, η ψυχή μου η ίδια – όλα όσα ξεχωρίζουν έναν άνθρωπο από έναν άλλο – και τώρα μου λένε πως δεν έχω δικαίωμα να πληρωθώ γι’ αυτό!»

Σε αυτό το είδος της λογικής ήταν που απάντησα, δείχνοντας τα παράλογα όρια στα οποία μπορεί να φτάσει η σύγχυση των διαφόρων εννοιών της λέξης «Ιδιοκτησία», το 1863 στο MajoratsLitteraires: «Αυτή η λέξη έχει πολλά τελείως διαφορετικά νοήματα και θα ήταν γελοίο να περνάμε δίχως σχόλιο από το ένα στο άλλο και όμως να φαίνεται πως συζητάμε για το ίδιο πράγμα». […]

Την Άνοιξη οι φτωχές αγρότισσες μαζεύουν φράουλες στα δάση και τις φέρνουν στις πόλεις για να τις πουλήσουν. Αυτές οι φράουλες αποτελούν τη σοδιά τους και επομένως, την ιδιοκτησία τους. Αλλά είναι πραγματικά έτσι; Αν ήταν, αυτό θα ισοδυναμούσε με το να λέγαμε πως αποτελούν και τους ιδιοκτήτες των δασών απ’ όπου προέρχονται οι φράουλες. Μα αλλοίμονο, το αντίθετο συμβαίνει. Αν αυτές οι πωλήτριες φραουλών ήταν πραγματικά ιδιοκτήτες των φραουλών, δε θα πήγαιναν στα δάση να μαζέψουν φρούτα για τους γαιοκτήμονες, θα τα έτρωγαν οι ίδιες. […]

Προφανώς ο αναγνώστης έχει ήδη αντιληφθεί πως τα καπέλα και τα παλτά, τα κτήματα και τα σπίτια, κατέχονται με πολύ διαφορετικού τρόπους κι ότι παρόλο που πιθανόν η γλώσσα να επιτρέπει σε κάποιον να μιλά για ένα τραπέζι ως «Ιδιοκτησία» με κάποια μορφή αναλογίας, όπως ακριβώς μιλάει κάποιος για ένα χωράφι σαν «Ιδιοκτησία», η νομολογία δεν επιτρέπει αυτή την σύγχυση. […]

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο αναγνώστης καταλαβαίνει τώρα τη διαφορά ανάμεσα στη νομή και την ιδιοκτησία. Την τελευταία μόνο ήταν που αποκάλεσα κλοπή. Η Ιδιοκτησία αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο πρόβλημα της κοινωνίας. Αυτή είναι ολόκληρο το πρόβλημα. […]

[Πηγή: "Ιδιοκτησία & Επανάσταση", Εκδόσεις: Ελεύθερος Τύπος, Μετάφραση: Μαρία Παπαδάκη, Διορθώσεις: Arkan]

The Arkan Project




ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟΣ.

Ορθολογικός κανιβαλισμός. Του Κώστα Βαξεβάνη
ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΒΑΞΕΒΑΝΗ.

Αν πιστέψουμε το γκάλοπ που δημοσίευσε πρόσφατα η εφημερίδα Το Βήμα, το 60% των Ελλήνων είναι υπέρ των απολύσεων στο δημόσιο. 
Το πρώτο θέμα που τίθεται είναι το ίδιο που τίθεται για κάθε δημοσκόπηση. Με ποιον τρόπο, δηλαδή, διατυπώνεται ένα ερώτημα ώστε να προκύψουν επιθυμητά αποτελέσματα. Γιατί να γίνει κάτι τέτοιο, είναι το επόμενο ερώτημα. Η απάντηση έχει δοθεί στην ολιγόχρονη ιστορία των δημοσκοπήσεων: Αν εμφανιστεί μια θέση ως άποψη της κοινωνίας, μπορεί στ’ αλήθεια να γίνει άποψη της κοινωνίας. Το φημολογούμενο ως αποτέλεσμα μπορεί να γίνει αποτέλεσμα.

Η φήμη, για παράδειγμα, πως χιλιάδες άνθρωποι συρρέουν στο Σύνταγμα για να δουν κάτι πρωτοφανές που συμβαίνει είναι πιθανόν να οδηγήσει χιλιάδες στο Σύνταγμα να αναζητήσουν το πρωτοφανές που δεν υπάρχει και που δεν συμβαίνει.
Στην εποχή της μιντιακής δημοκρατίας, η πληροφορία και κατ’ επέκταση το γκάλοπ μπορεί να μην είναι καταγραφή, αλλά επιθυμία. Όσο για το επιχείρημα πως οι εταιρίες δημοσκοπήσεων ελέγχονται για την ακρίβειά τους, αποδείχτηκε τραγικά αδύναμο όσες φορές χρειάστηκε να συγκριθεί άμεσα η πραγματικότητα με τη δημοσκόπηση, όπως σε εκλογές. Δεν αμφισβητώ τα επιστημονικά εργαλεία και τις απεικονίσεις μιας δημοσκόπησης, αλλά αμφισβητώ τις προθέσεις κάποιων από αυτούς που τις κάνουν.

Η δημοσκόπηση που εμφανίζει την ελληνική κοινωνία να ανακουφίζεται με τις απολύσεις στο δημόσιο δημιουργεί στη συνέχεια ένα κλίμα, το οποίο πολιτικά κάποια στιγμή θα εκφραστεί με ένα ενδεχομένως προεκλογικό δίλημμα. Για παράδειγμα: «Θέλετε να προχωρήσουμε σε μεταρρυθμίσεις στο δημόσιο για να τελειώνουμε με τους τεμπέληδες; Αν ναι, δώστε μου την εντολή να το κάνω μετά τις εκλογές». Δηλαδή ο λαγός των δημοσκοπήσεων τρέχει μέσα στο δάσος των απόψεων στην ελληνική κοινωνία, δείχνοντας πού πρέπει να πέσουν οι πυροβολισμοί.

Ανεξάρτητα από τα ποσοστά (αληθινά ή όχι) που καταγράφει η δημοσκόπηση, υπάρχει μια πραγματικότητα. Τμήμα της κοινής γνώμης πιστεύει πως απαιτείται να απολυθούν δημόσιοι υπάλληλοι. Θεωρούνται συλλήβδην οι φορείς του παρασιτισμού και της τεμπελιάς. Παιδιά του πελατειακού κράτους και της κομματικής φαιδρότητας. Καταρχάς, αν η φαιδρότητα, το ρουσφέτι και η αναξιοκρατία ήταν στο στόχαστρο των κυβερνώντων, θα είχαν αυτοπυροβοληθεί. Οι ίδιοι τα δημιούργησαν, τα συντήρησαν και τα χρησιμοποίησαν. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως οι ανέντιμοι και αναξιόπιστοι δεν μπορούν να γίνουν αυτόματα το αντίθετο.

Η αναδιάρθρωση, ο εκσυγχρονισμός, το νοικοκύρεμα, ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε, του ελληνικού δημοσίου είναι μια αναγκαιότητα την οποία δεν μπορούν να καλύψουν οι κυβερνώντες. Όχι μόνο γιατί, όπως αποκαλύπτεται κάθε μέρα, ζουν και λειτουργούν με το ρουσφέτι, αλλά γιατί δεν θέλουν καμία καλή λειτουργία του δημοσίου. Θέλουν το δημόσιο να υπολειτουργεί για να ευνοούνται τα συμφέροντα που τους εκλέγουν. Ιδιωτικά νοσοκομεία, σχολεία, τηλεφωνία, ενέργεια, ό,τι και αν είναι αυτό που αναπτύσσεται στον αντίποδα του κοινωνικού κράτους. Αυτό που εμφανίζεται ως ορθολογισμός είναι ένας ορθολογιστικός κανιβαλισμός. Η βάση της λογικής του είναι πως, αφού την κρίση την πληρώνει ο ιδιωτικός τομέας με απολύσεις, πρέπει να την πληρώσει με απολύσεις και ο δημόσιος. Αυτή η δικαιοσύνη της αγριότητας, η ισοτιμία της εξαθλίωσης, πρέπει να φυτρώσει στην κοινωνία για να κάνουν ό,τι θέλουν να κάνουν. Αυτοί που κάποτε φύλαγαν κατουρημένες ποδιές για μια θέση στο δημόσιο ανακάλυψαν την ανάγκη της δολοφονικής ισοτιμίας, που σκοτώνει ανθρώπους.

Με βάση την επέκταση της λογικής του ορθολογικού κανιβαλισμού, αν σε μια τράπεζα γίνει ληστεία με θύματα, πρέπει να γίνει ληστεία με θύματα και σε άλλες τράπεζες, για να επέλθει μια κάποιου είδους ισότητα. Αρνούνται να απαντήσουν πού περισσεύουν οι δημόσιοι υπάλληλοι, σε ποιες υπηρεσίες και γιατί, ώστε να γίνουν οι απολύσεις. Απλώς θέλουν να τρέξει από παντού αίμα. Αυτός ο κανιβαλισμός απευθύνεται στο ένστικτο και χρησιμοποιεί ως δικαιοσύνη τη συλλογική τιμωρία. Χρησιμοποιεί την πίκρα του αδικημένου όχι για να τον στρέψει στην ανατροπή της αδικίας, αλλά στο να απαιτήσει την αδικία απέναντι και στους άλλους. Στην εξίσωση της εξαθλίωσης. Και όταν θα ψοφήσει και η κατσίκα του γείτονα, η Ελλάδα θα είναι ένα νεκροταφείο, με την ισότητα που έχουν συνήθως τα νεκροταφεία.

Έτσι διαμορφώνονται τα «χρήσιμα» διλήμματα: «Προτιμάς να απολυθεί ο φύλακας του σχολείου ή ο καθηγητής; Ο νοσοκόμος ή ο γιατρός; Εσύ ή ο διπλανός σου;» Βέβαια εκεί ο καθένας μπορεί να απαντήσει και εκτός διλημμάτων. «Θέλω να απολυθεί ο απατεώνας που με κυβερνά!»

To άρθρο είναι το editorial στο τεύχος 33 του HOT DOC

ΠΗΓΗ:
Το Κουτί της Πανδώρας


ΤΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ.

Click on the slide!
Αποκολλήθηκε γιγαντιαίο κομμάτι του Ήλιου (80 φορές μεγαλύτερο από τη Γη) και έρχεται προς εμάς με ταχύτητα 2 εκατομμύρια μίλια την ώρα!
Οι επιστήμονες ανησυχούν, καθώς οι τελευταίες εικόνες δείχνουν μία γιγαντιαία μαύρη τρύπα πάνω στον ήλιο.
Περιγράφουν πραγματικά στο βίντεο παρακάτω, ότι ένα μεγάλο μέρος του ήλιου να»λείπει».

Αναφέρουν ότι το κομμάτι του ήλιου έρχεται προς εμάς με περίπου 2 εκατομμύρια μίλια την ώρα.

Το κομμάτι που λείπει είναι περίπου 80 φορές πιο μεγάλο από τη Γη.

Προφανώς αυτό το είδος των πραγμάτων συμβαίνει συχνά, αλλά όχι στο μέγεθος της παρούσας κατάστασης.

Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΤΟΝ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ.


15Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

"Μία των γλυκυτέρων και συμπαθεστέρων εορτών του χριστιανικού κόσμου είναι η Κοίμησις της Υπεραγίας Θεοτόκου, την οποίαν σήμερον εορτάζει η Εκκλησία". Έτσι ξεκινάει το άρθρο του ο μέγας λογοτέχνης μας Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης στην εφημερίδα "Εφημερίς", στις 15 Αυγούστου του 1887. Φαίνεται πως και τότε υπήρχε άγνοια των περισσοτέρων για το μέγεθος και την πνευματική διάσταση της εορτής, γι' αυτό και ο Παπαδιαμάντης περισσότερο ενημερώνει, παρά εκδαπανάται σε υψηλές θεολογικές έννοιες.

" Η Κοίμησις αύτη συνέβη, κατά την ευσεβή παράδοσιν, τη 15 Αυγούστου, αλλά προϊόντος του χρόνου, συν τη καλλιεργεία και αναπτύξει του χριστιανικού πνεύματος, ετάχθη η προηγουμένη της ημέρας ταύτης δεκατετραήμερος εγκράτεια, προς τιμήν της υπεράγνου Θεομήτορος και αυτή γινομένη…. Κατά την ημέραν της εορτής τα άσματα και οι ύμνοι είναι εκ των καλλίστων της Εκκλησίας. Ό,τι υψηλόν και ωραίον έγραψέ ποτε ο Κοσμάς και ο Δαμασκηνός Ιωάννης, οι δύο μέγιστοι της Εκκλησίας μελοποιοί, τονίζεται την ημέραν ταύτην επ' εκκλησίαις και η ακολουθία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου αμιλλάται προς τας της Μεγάλης Εβδομάδος και των Χριστουγέννων".

Και σε άλλο σημείο σημειώνει: "Μετά την δεκαπενθήμερον προπαρασκευήν και νηστείαν, άρχεται η εορτή και μετ' αυτήν τα μεθέορτα μέχρι της 23ης του μηνός, καθ' ην τελείται η απόδοσις της εορτής, η άλλως λεγομένη και Μετάστασις της Θεοτόκου".

Ο Παπαδιαμάντης είχε ιδιαίτερη αδυναμία στην Παναγία και στην θαυματουργό εικόνα της  την "Εικονιστρία", που  είναι  ευλογία για την ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Σκιάθο. Το 1903, με τα πενιχρά του οικονομικά μέσα, βοήθησε αποφασιστικά στην έκδοση βιβλιαρίου, με τίτλο "Ιστορία της Ιεράς και Σεβασμίας Μονής της Υπεραγίας Θεοτόκου της Εικονιστρίας της εν τη νήσω Σκιάθω και της θαυμαστής ευρέσεως της Αγίας Αυτής Εικόνος, συντεθείσα υπό Επιφανίου Δημητριάδου, Σκιαθίτου, και εκδοθείσα το πρώτον εν έτει 1903 επιστασία Α. Παπαδιαμάντη, μετά σημειώσεων αυτού". 

Του βιβλιαρίου αυτού υπήρξε δεύτερη έκδοση, με την επιμέλεια του Αλεξ, Μωραϊτίδου, ο οποίος προσέθεσε Παρακλητικό Κανόνα, που ψάλλεται κατά τη Λιτανεία της Αγίας Εικόνος και Πανηγυρική Ακολουθία της ευρέσεως Της. Ο Παπαδιαμάντης στην πρώτη σελίδα του απευθύνεται στους αναγνώστες και τους προτρέπει να βοηθήσουν στην επισκευή του Ναού: " Το μικρόν τούτο τεύχος διανέμεται εις τους φιλευσεβείς χριστιανούς αντί προαιρετικής τινος εισφοράς, μελλούσης να χρησιμεύση προς επισκευήν και ανακαίνισιν μέρους του Ναού της Παναγίας της Κουνιστρίας, ετοιμορρόπου όντος.
Έρρωσθε.
Εν Σκιάθω 1903, κατά Οκτώβριον.
Α. Παπαδιαμάντης".  


Ο Παπαδιαμάντης την αγάπη του προς την Παναγία την εξέφρασε και με ποιήματα, όπως είναι "Στην Παναγία την Κουνίστρα", "Στην Παναγία
alt του Ντομάν", "Στην Παναγίτσα στο Πυργί", " Στην  Παναγία την Κεχριά" και "Στην Παναγία τη Σαλονικιά".

Έγραψε και "ικετήριο" Κανόνα " Εις την Υπεραγίαν Θεοτόκον την Γοργοεπήκοον", που αρχίζει με το τροπάριο: "Νεκρώσαι τον έξω επιποθών και ζωοποιήσαι νεκρωθέν το πνευματικόν, προς σε μόνην, Άχραντε, προστρέχω, την αρωγόν την εμήν και προστάτιδα".

Ο Παπαδιαμάντης έγραψε για την Παναγία και το εκλεκτό διήγημά του "Η Γλυκοφιλούσα", το οποίο δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Ακρόπολις" τα Χριστούγεννα του 1894. Γράφει σχετικά ο Χρήστος Μαλεβίτσης:

" Στη Γλυκοφιλούσα διανοίγονται όλοι οι δρόμοι που οδηγούν στη μεταποίηση του κακού. Ωστόσο, το κακό και ο χειμασμός του βίου υπάρχουν και θα υπάρχουν. Σ' αυτό δεν έχει ψευδαισθήσεις ο Παπαδιαμάντης. Γι' αυτό και στην ουσία ο δρόμος της πίστεώς του αποβλέπει στη στερέωση της ψυχής, ώστε τούτη να καταστεί άτρωτη από την ιστορική καταφορά!…Σωτηρία είναι η τήρηση της ακεραιότητας της ψυχής, έστω κι αν γύρω τα πάντα καταρρέουν. Κι αυτό το κατορθώνει μόνον η πίστη σε ακατάρρευστες αρχές, που είναι οι θρησκευτικές. Στον Παπαδιαμάντη η πίστη δεν ανταμοίβει. Η ίδια είναι ανταμοιβή.

Θα είναι μικρόνους όποιος ισχυριστεί πως μια τέτοια πίστη επέχει θέση αναλγητικού. Τα αναλγητικά δεν ανυψώνουν την αξιοπρέπεια του ανθρώπου, δεν ανορθώνουν το φρόνημα, δεν ευγενίζουν την ψυχή, όπως κάνει η γ ν ή σ ι α θρησκευτική πίστη. Η γνήσια πίστη ανορθώνει τον άνθρωπο έναντι της απειλής του κόσμου τούτου, χωρίς όρους". ( Σημ. Τα κείμενα είναι από το άρθρο  του Χρ. Μαλεβίτση στο αφιέρωμα της "Ευθύνης", με τίτλο "Μνημόσυνο του Παπαδιαμάντη" και στις σελίδες 67 - 92, που εκδόθηκε τον Δεκέμβριο του 1981).

Ο Παπαδιαμάντης δεν είναι μόνον ένας πνευματικός άνθρωπος, που αγαπά με όλο του το είναι τον Χριστό, την Παναγία, τους Αγίους, τη Σκιάθο και την Ελλάδα. Είναι ένας μέγας συγγραφέας, που ξεχωρίζει από τους ομοτέχνους του λογοτέχνες, όπως και ο Σαραντάρης, γιατί δεν είναι "εστέτ", γιατί δεν υπηρετεί δια της αισθητικής την ηθική και την πνευματική παρακμή, ούτε νάρκισσος που περιφέρει το καλλιεπές, αλλά θνησιγενές άνθος της ματαιοδοξίας του. Ο Παπαδιαμάντης δεν  διχάζει τον εαυτό του ανάμεσα στη ζωή του, στην Τέχνη και στην πίστη του, σ' αυτή τη σχιζοφρένεια ή την κενότητα που μαστίζει την εποχή μας.

Είναι αγνός και καθαρός στην ψυχή και με την πίστη του δίνει  με το έργο του αισιοδοξία για τη ζωή, που δεν μπορούν να προσφέρουν οι χοϊκοί λογοτέχνες, όσο μεγάλοι κι αν θεωρούνται. Η αισθητική έχει οροφή, μπορεί όμορφη, μπορεί πολυτελή, αλλά οροφή. Ο Παπαδιαμάντης μας διδάσκει να ξεπεράσουμε την οροφή και να δούμε τον ουρανό, με την βοήθεια της Παναγίας. Γι' αυτό και μένει πάντα ένα σταθερό πνευματικό ορόσημο για εμάς, τους Έλληνες.- 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ.

"Σημαντικές συναντήσεις του Δημάρχου Αλμωπίας κ. Δημήτρη Πασόη την Τρίτη 6 Αυγούστου στην Αθήνα"

Ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Πασόης συνοδευόμενος από την Αντιδήμαρχο κ. Δέσποινα Καλδερεμτζή και τον επιστημονικό συνεργάτη του κ. Νικόλαο Τσίμα, επισκέφθηκε την Τρίτη 6 Αυγούστου τα στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, προκειμένου να θέσει προς συζήτηση θέματα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιβάλλον - Αειφόρος Ανάπτυξη» και πιο συγκεκριμένα την εξέλιξη των διοικητικών διαδικασιών υλοποίησης της Πράξης "Κατασκευή αποχετευτικού δικτύου ακαθάρτων οικισμού Αριδαίας & εγκατάσταση επεξεργασίας Λυμάτων Οικισμού Αριδαίας" και την αξιολόγηση της Πράξης "Παρεμβάσεις εξοικονόμησης Ενέργειας στο Γενικό Λύκειο Αριδαίας, η οποία έχει υποβληθεί από το Δήμο Αλμωπίας τον Ιούνιο του 2012.
Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Περιβάλλον - Αειφόρος Ανάπτυξη»   εντάσσεται στο ΕΣΠΑ 2007 – 2013 και περιλαμβάνει μια σειρά δράσεων, έργων περιβαλλοντικών υποδομών μεγάλης κλίμακας και δράσεις εθνικής εμβέλειας, η υλοποίηση των οποίων συμβάλει στην προστασία και αναβάθμιση του περιβάλλοντος, ώστε να αποτελέσει το υπόβαθρο για την  άνοδο της ποιότητας ζωής των πολιτών.
Στη συνέχεια ο κ. Δήμαρχος, συνοδευόμενος από τους συνεργάτες του, επισκέφθηκε τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών κ. Λεωνίδα Γρηγοράκο. Η ατζέντα ήταν ανοιχτή και αφορούσε θέματα, τόσο που είναι σε αναμονή όσο και άλλα που τέθηκαν για πρώτη φορά.
Αρχικά συζητήθηκε η πορεία αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων χρεών του Δήμου Αλμωπίας και η πιθανότητα ένταξης στη ρύθμιση των Νομικών Προσώπων του Δήμου Αλμωπίας.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε αναφορά  από τον Δήμαρχο Αλμωπίας στην ανάγκη συνέχισης του Προγράμματος "Βοήθεια στο σπίτι" αλλά και στο άσχημο κλίμα που έχει δημιουργηθεί σε βάρος των ΟΤΑ από τη συνεχιζόμενη αδιαφορία της πολιτείας, να καλύψει τις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες των δήμων, με πρόσφατο θύμα τους δημοτικούς αστυνόμους.
Ο κ. Αναπληρωτής υπουργός δεσμεύτηκε πως η κάλυψη των κενών που υπάρχουν θα προκύψει από την αξιολόγηση – διαθεσιμότητα – κινητικότητα των υπαλλήλων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα.             
Έπειτα, ο Δήμαρχος Αλμωπίας αναφέρθηκε στην ανάγκη προμήθειας ενός τουλάχιστον απορριμματοφόρου και υλικών σχετικών με την διαχείριση των απορριμμάτων, αφού τα ήδη υπάρχοντα οχήματα είναι προβληματικά στη λειτουργία τους.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στη δυνατότητα ένταξης αναπτυξιακών έργων του Δήμου Αλμωπίας σε χρηματοδοτικά εργαλεία. Ειδικότερα συζητήθηκε η πρόταση του έργου "Ανάχωμα (φράγμα) ποταμού Μαυροποτάμου με σκοπό την άρδευση", προϋπολογισμού ενός εκατομμυρίου ευρώ.
Τέλος συζητήθηκαν και οι όποιες εκκρεμότητες που αφορούν τα θέματα του Προγράμματος ΘΗΣΕΑΣ και το πρόβλημα των συντηρήσεων των αρδευτικών γεωτρήσεων των τοπικών κοινοτήτων του Δήμου Αλμωπίας.
Και οι δύο συναντήσεις έγιναν σε πολύ καλό κλίμα, αφού ξεκαθαρίστηκαν αρκετά πράγματα και δόθηκαν οι απαραίτητες κατευθύνσεις για την ένταξη σε νέα χρημαδοτικά προγράμματα.
Ο κ. Δήμαρχος Αλμωπίας προσκάλεσε τα στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής και τον Αναπληρωτή Υπουργό να επισκεπτούν τα αξιοθέατα της Αλμωπίας και να γευτούν την "καρατζοβίτικη φιλοξενία".
Ο Αναπληρωτής Υπουργός δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει ένα προς ένα τα αιτήματα του Δήμου Αλμωπίας και θα είναι σε συνεχή επικοινωνία για την εξέλιξη των υποβαλλόμενων θεμάτων.



Από το Γραφείο Τύπου του Δήμου Αλμωπίας

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥΣ.

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ  ΑΡΙΔΑΙΑΣ  
      ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ                           
Την  07 – 08 – 2013 ημέρα της εβδομάδος Τετάρτη και περί ώρα 15:20 εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε δασική έκταση στην Τ.Κ. Προμάχων του Δήμου Αλμωπίας σε μικρή απόσταση από τις παρυφές τους οικισμού. Στον τόπου του συμβάντος έσπευσαν άμεσα 6 πυροσβεστικά οχήματα με 25 πυροσβέστες και έθεσαν υπό έλεγχο την πυρκαγιά περί ώρα 18:00
Από την πυρκαγιά κάηκαν 20  στρέμματα πευκοδάσους.
Για την αιτία της πυρκαγιάς διενεργεί προανάκριση το Ανακριτικό Τμήμα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αριδαίας.
Στα πλαίσια της προανάκρισης και κατόπιν υπόδειξης του ανακριτικού τμήματος της υπηρεσίας μας συνελήφθη από άντρες του Α.Τ. Αριδαίας ο      Μ. Σ. ετών 39 ως υπαίτιος της ανωτέρω πυρκαγιάς 

Αριδαία 08   2013


ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...