Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη, 14 Αυγούστου 2013

Ο ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΤΑΦΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝ.

 Το Πάσχα του καλοκαιριού, όπως το αποκαλεί ο θυμόσοφος λαός μας, έφτασε και από νωρίς το μεσημέρι, πολλοί πιστοί συρρέουν στον Ιερό ναό Αγίου Δημητρίου Προμάχων, για να συμμετάσχουν στο έθιμο του στολισμού του επιταφίου της Παναγίας.
Το έθιμο τηρείται κάθε χρόνο την παραμονή του Δεκαπενταύγουστου και πολλές γυναίκες κυρίως και μικρά παιδιά, μέσα σε κατανυκτικό κλίμα, στολίζουν και κοσμούν τον επιτάφιο της Αιώνιας Μητέρας μας, τιμώντας έτσι την κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου, αποδεικνύοντας στην πράξη την άρρηκτη σχέση των κατοίκων του χωριού με την Ελληνική παράδοση και την Ορθοδοξία.

















ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΥΓΟΥΣΤΟΣ ΣΤΙΣ ΠΑΝΑΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ.

Εκατονταπυλιανή, Φανερωμένη, Κοσμοσωτήρα, Χοζοβιώτισσα, Εικοσιφοίνισσα, Σουμελά. Είναι μερικά μόνο από τα ονόματα που η πλούσια θρησκευτική μας παράδοση έχει προσδώσει στις παναγίες της, τις παναγίες τις Ελλάδας. Και κάθε χρόνο, η μέρα που είναι αφιερωμένη στην Κοίμηση της Θεοτόκου δεν είναι μέρα πένθους για μια αγαπημένη γυναίκα που «έφυγε» αλλά γιορτή χαράς και αγαλλίασης για την ξαναγκάλιασμα της μητέρας με τον αγαπημένο της γιο, την άνθηση της φύσης, την πλημμύρα των συναισθημάτων, το πανηγύρι της ανθρώπινης επαφής στην επιστροφή των ανθρώπων της πόλης στη γενέθλια γη.
Δεν υπάρχει περίπτωση, όπου κι αν σας βγάλει ο δρόμος σας την εποχή του Δεκαπενταύγουστου, να μην βρείτε μιαν εκκλησιά που γιορτάζει την Παναγιά της, μια αφορμή για θρησκευτική κατάνυξη αλλά και για γνήσιο ελληνικό γλέντι, με χορούς, τραγούδια, εκλεκτούς μεζέδες και μπόλικο κρασί.
Οι ημέρες που προηγούνται, απ’ την πρώτη τ’ Αυγούστου, είναι ημέρες νηστείας και περισυλλογής, καθώς οι πιστοί προετοιμάζονται για τη μεγάλη γιορτή. Στον ημερολογιακό κύκλο των μεγάλων εορτών του Χριστιανισμού, ο κύκλος της βλάστησης κλείνει στις 15 Αυγούστου, την ημέρα της Kοίμησης της Θεοτόκου και τότε καταναλώνονται όσες τροφές έχουν παραχθεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ενώ σε αρκετές περιοχές της χώρας, οι εορταστικές εκδηλώσεις κορυφώνονται στις 23 Αυγούστου, στα εννιάμερα της Παναγίας.

Παναγία της Τήνου

Το προσκύνημα στην Παναγία της Τήνου είναι, ίσως, το μεγαλύτερο θρησκευτικό προσκύνημα του Ελληνισμού. Στο νησί που είναι απόλυτα ταυτισμένο με την Παναγιά του, συγκεντρώνονται κάθε χρόνο χιλιάδες πιστοί, όχι μόνο από την Ελλάδα, για να προσκυνήσουν την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, στην Εκκλησία της Μεγαλόχαρης και ν’ αποθέσουν τα τάματά τους. Η εικόνα των πιστών που ανεβαίνουν τα σκαλοπάτια, μέχρι την εικόνα, γονατιστοί είναι από τις πιο χαρακτηριστικές. Η περιφορά του επιταφίου της Παναγίας γίνεται όπως στον Επιτάφιο του Χριστού, τη Μεγάλη Παρασκευή, με τους χιλιάδες πιστούς να ακολουθούν με αναμμένα κεριά.
Το πανηγύρι διαρκεί έως τις 23 Αυγούστου, στα εννιάμερα δηλαδή της Παναγίας, ενώ, παράλληλα με τις εκδηλώσεις για την Κοίμηση της Θεοτόκου, στο νησί γιορτάζεται και η επέτειος της βύθισης του αντιτορπιλικού Έλλη από τους Ιταλούς, που έγινε λίγο πριν ξεσπάσει ο πόλεμος με τους Ιταλούς, τον δεκαπενταύγουστο του 1940.
 

Πάρος - Εκατονταπυλιανή

Από τις εντυπωσιακότερες εκκλησίες του Αιγαίου, ο παλαιοχριστιανικός ναός της Εκατονταπυλιανής, βρίσκεται στην Παροικιά, την πρωτεύουσα της Πάρου και είναι από τους αρχαιότερους και καλύτερα διατηρημένους χριστιανικούς ναούς. Σύμφωνα με την παράδοση, χτίστηκε εξαιτίας ενός τάματος της Αγίας Ελένης. Πιστοί από ολόκληρη την Ελλάδα συγκεντρώνονται εδώ τον Δεκαπενταύγουστο για να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας της Εκατονταπυλιανής (17ου αιώνα) και να πάρουν μέρος στις εορταστικές εκδηλώσεις.
Μετά την καθιερωμένη περιφορά του επιταφίου, ξεκινά το μεγάλο πανηγύρι των ανθρώπων, που το γλεντάνε μέχρι τις πρωινές ώρες, με παραδοσιακή μουσική, παριανό κρασί και ντόπιους μεζέδες. Την ίδια ώρα, στο λιμανάκι της  Νάουσας της Πάρου η νύχτα γίνεται μέρα, όταν δεκάδες καΐκια προσεγγίζουν την προβλήτα με αναμμένα δαδιά. Οι συγκεντρωμένοι, εντυπωσιασμένοι από το θέαμα, περιμένουν την κορύφωση, με την άφιξη των «πειρατών» στο λιμάνι για την έναρξη της γιορτής με νησιώτικους χορούς, και πρώτο και καλύτερο τον Mπάλο.

Παναγία Σουμελά

Χιλιάδες πιστοί από όλη την Ελλάδα αλλά και το Εξωτερικό συρρέουν κάθε χρόνο και στις εκδηλώσεις που γίνονται στην Παναγία Σουμελά, την ιστορική εκκλησία που βρίσκεται στις πλαγιές του Βερμίου, κοντά στο χωριό Καστανιά.. Η εκκλησία κτίστηκε το 1951 από τους πρόσφυγες του Πόντου, στη μνήμη της ιστορικής ομώνυμης Μονής, τα ερείπια της οποίας βρίσκονται στο όρος Μελά, κοντά στην Τραπεζούντα του Πόντου. Εδώ φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, που είναι φιλοτεχνημένη από τον Ευαγγελιστή Λουκά.
Μετά τον μέγα εσπερινό της παραμονής γίνεται η λιτάνευση της Αγίας Εικόνας και στη συνέχεια ακολουθούν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με ποντιακά συγκροτήματα, ενώ ανήμερα της Παναγίας γίνεται η περιφορά της Αγίας Εικόνας, την οποία ακολουθεί πλήθος πιστών.
Στο αποκορύφωμα της μεγάλης γιορτής της χριστιανοσύνης, ποντιακά συγκροτήματα από την Μακεδονία προσφέρουν μοναδικές στιγμές με παραδοσιακούς σκοπούς και πολύωρο γλέντι.
 

Παναγία Αγιασώτισσα

Στην ενδοχώρα της Λέσβου, στην γραφική κωμόπολη της Αγιάσου, ο Δεκαπενταύγουστος αποτελεί μια ξεχωριστή εμπειρία για όλους. Με επίκεντρο της ξακουστή εκκλησία της Παναγίας της Αγιάσου, οι πιστοί, επισκέπτες και ντόπιοι, απολαμβάνουν ένα από τα ωραιότερα πανηγύρια του ανατολικού Αιγαίου. Η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα.
Πολλοί από τους προσκυνητές, με αφετηρία την πόλη της Μυτιλήνης, περπατούν 25 χιλιόμετρα για να φθάσουν στον αυλόγυρο της εκκλησίας, όπου και διανυκτερεύουν. Την ημέρα της γιορτής της Παναγίας, ύστερα απ' τη καθιερωμένη λειτουργία, γίνεται η περιφορά της εικόνας γύρω από το ναό, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις φθάνουν στο αποκορύφωμά τους με τις μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις στην πλατεία του χωριού.
Στην Αγιάσο τον Δεκαπενταύγουστο συναντά κανείς όλα αυτά που συνθέτουν την εικόνα ενός τυπικού νησιώτικου πανηγυριού, πλανόδιους πωλητές, μουσικοχορευτικά συγκροτήματα και λαϊκές ορχήστρες, ενώ τα σκωπτικά πειράγματα δίνουν και παίρνουν, συντηρώντας μια παράδοση αιώνων.

Κάρπαθος – Στην Παναγία στην Όλυμπο

Για τους πιο ταξιδεμένους, που έχουν αψηφήσει την απόσταση και τις δυσκολίες στην πρόσβαση, το πανηγύρι της Κοίμησης της Θεοτόκου, στην Όλυμπο της Καρπάθου είναι από τα πιο κατανυκτικά. Μην περιμένετε γλέντια με γρήγορους χορούς και παζάρι με πάγκους μικροπωλητών που εκμεταλλεύονται την κοσμοσυρροή για να πουλήσουν την πραμάτεια τους. Εδώ, στην Όλυμπο, οι λειτουργίες είναι βαθιά συνδεδεμένες με το πένθος που χαρακτηρίζει αυτή την συγκυρία για τον Χριστιανισμό και το αποκορύφωμα του παραδοσιακού εορτασμού είναι ο χορός που γίνεται στη μικρή πλατεία, μπρος στην εκκλησιά της Παναγίας, με τους οργανοπαίκτες να παίζουν τον Κάτω Χορό, αργόσυρτο και με σοβαρή διάθεση. Αρχικά, οι άντρες καθισμένοι στο τραπέζι και με ένα κομμάτι βασιλικό στο πέτο, τραγουδούν και πίνουν, με τη συνοδεία λαούτου και λίρας. Στη συνέχεια, και καθώς πέφτει το σκοτάδι, ξεκινά ο χορός, στον οποίο μπαίνουν, σιγά-σιγά, και οι γυναίκες ντυμένες με τις εκπληκτικής ομορφιάς και λαμπρότητας παραδοσιακές γιορτινές φορεσιές τους. Ο χορός αργός και πάντα με σταθερό βήμα και κατανυκτική διάθεση, κρατά για ώρες και η όλη ατμόσφαιρα είναι από τις ωραιότερες που μπορεί να βιώσει ο πιστός στα πανηγύρια του Αιγαίου.
 

Nίσυρος – Παναγία Σπηλιανή

Ένας από τους πιο πολυήμερους και ξεχωριστούς εορτασμούς της Παναγιάς πραγματοποιείται στο νησί της Νισύρου. Εδώ γιορτάζεται το Nιάμερο της Παναγίας, που ξεκινά στις 6 Aυγούστου, γιορτή της Mεταμορφώσεως του Σωτήρος. Tο έθιμο είναι αφιερωμένο στην γυναίκα, καθώς οι μαυροντυμένες Eννιαμερίτισσες (γυναίκες ταγμένες στην Παναγία) αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη λατρευτική δράση. Eγκαθίστανται στο χώρο του μοναστηριού της Παναγίας της Σπηλιανής που βρίσκεται μέσα στο κάστρο των Iπποτών, προσκυνούν και καθαρίζουν τον χώρο και τα ιερά σκεύη.
Στην πραγματικότητα, διεξάγονται δύο παράλληλες λατρευτικές τελετουργίες, η επίσημη εκκλησιαστική από τους ιερείς και η ανεπίσημη με ιέρειες τις Eννιαμερίτισσες, που ακολουθούν αυστηρή νηστεία, κάνουν 300 μετάνοιες κάθε εικοσιτετράωρο και ψάλλουν. Tην ημέρα του Δεκαπενταύγουστου, με τη λήξη της λειτουργίας, οι ιερείς λιτανεύουν την εικόνα της Παναγίας έως το χωριό για να ευλογήσει το πανηγύρι. Oι Eννιαμερίτισσες, από την άλλη πλευρά, κρατούν τους δίσκους με τα κόλλυβα και προπορεύονται, ανοίγοντας το δρόμο για την ιερή εικόνα. Το γλέντι ξεκινά τη στιγμή που η εικόνα φτάνει στο χωριό, με τον τοπικό χορό της «κούπας», τραγούδια και άφθονο κρασί, ενώ οι Εννιαμερίτισσες αποσύρονται.

Πάτμος – Επιτάφιος Παναγίας

Στο νησί της Πάτμου, το νησί της Ορθοδοξίας, όπου τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το ιστορικό μοναστήρι της Αποκάλυψης, οι μοναχοί του τηρούν το έθιμο του επιταφίου της Παναγίας, ένα έθιμο με βυζαντινές καταβολές. Ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος της Παναγίας περιφέρεται στα σοκάκια του νησιού σε μεγαλοπρεπή πομπή, ενώ οι καμπάνες του μοναστηριού και των άλλων εκκλησιών ηχούν ασταμάτητα.

Ζαγοροχώρια

Ξακουστά σε ολόκληρη την Ελλάδα είναι τα πανηγύρια της Παναγίας που γίνονται τον Δεκαπενταύγουστο στα Ζαγοροχώρια. Σε χωριά όπως η Βίτσα και το Τσεπέλοβο, οι εκδηλώσεις στη μνήμη της Κοίμησης της Θεοτόκου είναι τριήμερες και προσφέρουν την ευκαιρία για ατελείωτο γλέντι με παραδοσιακούς ηπειρώτικους χορούς. Κι ενώ οι δύο πρώτες ημέρες το γλέντι είναι ανοιχτό για όλους, την τρίτη και τελευταία ημέρα της χαράς και του κεφιού, τον πρώτο λόγο έχουν οι ντόπιοι, με τοπικούς σκοπούς και ηπειρώτικους χορούς.
 

Λειψοί – Παναγία του Χάρου

Στο Μοναστήρι της Παναγίας στους Λειψούς, η Παναγία δεν κρατάει το Θείο Βρέφος αλλά τον Εσταυρωμένο Χριστό, σε μια εικόνα μοναδική στην χριστιανική παράδοση. Η «Παναγία του Χάρου» γιορτάζει στις 23 Αυγούστου, δηλαδή στα εννιάμερα της Παναγίας.
Σύμφωνα με το έθιμο, που τηρείται από το 1943, τοποθετούνται την άνοιξη κρινάκια γύρω από την εικόνα τα οποία στη συνέχεια ξεραίνονται και ανθίζουν ξανά, τον Αύγουστο.

 

Θάσος

Πατάτες, ρύζι, μοσχάρι και στιφάδο περιλαμβάνει το γεύμα που παρατίθεται στο μεγάλο τραπέζι που συμμετέχουν όλοι οι πιστοί που έχουν συρρεύσει στον Ιερό Ναό της Κοίμησης της Θεοτόκου, στην Παναγία της Θάσου, στο χωριό που πήρε το όνομά του από τη Θεοτόκο. Μετά τη λιτάνευση της εικόνας, που συνοδεύεται από πολυμελή μπάντα, όλοι μαζεύονται στο προαύλιο της εκκλησίας, με σκοπό να φουντώσει το γλέντι, με χορούς από όλη την Ελλάδα, μεζέδες, κρασί.
 

Κάσος

Ένα ακόμη χωριό με το όνομα Παναγία είναι ο τόπος του μεγαλυτέρου πανηγυριού της Κάσου, κάθε Δεκαπενταύγουστο. Στην τοπική εκκλησία της Κοίμησης της Θεοτόκου τηρούνται, κάθε χρόνο, όλα τα πατροπαράδοτα έθιμα κατά τον εορτασμό του Δεκαπενταύγουστου. Εκατοντάδες Κασιώτες απ’ όλη την Ελλάδα, αλλά και μετανάστες από την Αμερική, την Αυστραλία και άλλες γωνιές του κόσμου, συρρέουν στο νησί, μαζί με τους ξένους επισκέπτες, για να προσκυνήσουν στην Παναγία και να γλεντήσουν με τα πατροπαράδοτα έθιμα.

Kεφαλονιά – Τα Φιδάκια της Παναγίας

Πλήθος πιστών συγκεντρώνεται κάθε χρόνο στην αυλή της Iεράς Mονής της Παναγιάς της Φιδούς στην περιοχή Mαρκόπουλου, Kεφαλονιάς για να δουν τα «φιδάκια της Παναγίας». Kάθε 15 Aυγούστου τα μικρά φιδάκια εμφανίζονται στο καμπαναριό και η εκκλησιαστική επιτροπή τα μεταφέρει στο προαύλιο του Iερού Nαού. Σύμφωνα με την παράδοση, τα φιδάκια φέρνουν καλή τύχη στο νησί και αν δεν εμφανιστούν, ο οιωνός είναι κακός, όπως έγινε, για παράδειγμα, την χρονιά των μεγάλων σεισμών, μερικές δεκαετίες πριν.

Φέρες Eβρου – Παναγία Κοσμοσωτήρα

Και στις Φέρες Έβρου, η Παναγία έχει την τιμητική της, το απόγευμα του Δεκαπενταύγουστου όταν, με επίκεντρο την εκκλησία της Παναγίας της Κοσμοσώτηρας, τελείται μέγας πανηγυρικός εσπερινός. Από το ναό ξεκινά μια από τις πιο συγκινητικές λιτανείες της ιερής εικόνας, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεπερνούν το στοιχείο της θρησκευτικής κατάνυξης και απογειώνονται με τα κέφια των ανθρώπων.

Σιάτιστα – Οι καβαλάρηδες της Παναγίας

Στην πόλη της Σιάτιστας, στο νομό Κοζάνης, η λειτουργία στο μοναστήρι της Μεγαλόχαρης είναι μια ξεχωριστή εμπειρία. Τη λειτουργία παρακολουθούν προσκυνητές καβαλάρηδες πάνω σε στολισμένα άλογα και όταν αυτή τελειώσει επιστρέφουν καβάλα στην πόλη, όπου τους υποδέχεται πλήθος κόσμου, που περιμένουν πως και πώς να ξεκινήσει η γιορτή, με χορούς και τραγούδια στις πλατείες. Το έθιμο χρονολογείται από την Τουρκοκρατία, όταν το πανηγύρι της Παναγίας ήταν από τις ελάχιστες στιγμές που οι Έλληνες ένιωθαν ελεύθεροι.

Ικαρία - Γιαλισκάρι

Στις 6 Αυγούστου, στο Χριστό Ραχών γίνεται το πανηγύρι της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος, ένα από τα μεγαλύτερα του νησιού, αλλά μία από τις σημαντικότερες γιορτές του νησιού είναι το μεγάλο πανηγύρι το Δεκαπενταύγουστο, όταν οι ντόπιοι κερνάνε ψητά και κατσικίσιο κρέας. Η καρδιά των εκδηλώσεων είναι το Γιαλισκάρι και στο γλέντι ακούγεται παραδοσιακή μουσική και χορεύεται ο φημισμένος Ικαριώτικος χορός.

Κουφονήσια – Με τα καΐκια στην Παναγιά

Τον Δεκαπενταύγουστο γιορτάζει η Παναγία στο εκκλησάκι της στο Κάτω Κουφονήσι. Μετά τη λειτουργία προσφέρεται φαγητό από τους κατοίκους και κατόπιν μεταφέρονται με τα καΐκια τα οποία κάνουν αγώνες για το ποιος θα περάσει τον άλλο στο Πάνω Κουφονήσι. Με την επιστροφή ντόπιοι και ξένοι το γλεντάνε μέχρι πρωίας στα μαγαζιά του νησιού, με μουσική, κρασί, ούζο και θαλασσινούς μεζέδες για τους οποίους έχουν φροντίσει οι ψαράδες.

Ναυπακτία – Παναγία Αμπελακιώτισσα

Κοντά στην Άνω Χώρα Ναυπακτίας, στο χωριό Ασπριά, σε εντυπωσιακή τοποθεσία, υψώνεται το ιστορικό μοναστήρι της Παναγιάς Αμπελακιώτισσας, αφιερωμένο στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Το μοναστήρι είναι γνωστό για τη λατρευτική εικόνα της Παναγίας, τα άγια λείψανα, το χρυσοκέντητο επιτάφιο και το λαμπρό πανηγύρι το Δεκαπενταύγουστο. 

Μαγνησία

Λαμπρή γιορτή γίνεται με αφετηρία τον καθεδρικό ναό της Νέας Iωνίας Βόλου, την Ευαγγελίστρια. Την παραμονή τελείται αρχιερατικός πανηγυρικός εσπερινός και ακολουθούν τα εγκώμια της Θεοτόκου, δηλαδή ο επιτάφιος της Παναγίας και στη συνέχεια λιτανεία και αγρυπνία. Ανήμερα της Παναγίας τελείται θεία λειτουργία με συμμετοχή πολλών αρχιερέων και ιερέων και με επίσημη εκπροσώπηση διαφόρων φορέων, ενώ η προσέλευση των πιστών είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή.
Την  ίδια ημέρα πανηγυρίζει και η παλιά και ιστορική μονή της Παναγίας 'Ανω Ξενιάς Αλμυρού, που στη διάρκεια των εορταστικών εκδηλώσεων φιλοξενεί πλήθος πιστών από όλη την γύρω περιοχή.

Άνδρος – Παναγία Φανερωμένη

Το Κάστρο Φανερωμένης είναι από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία στην περιοχή του Κορθίου, σε ύψωμα κοντά στο χωριό Κοχυλού. Το δεκαπενταύγουστο γίνεται εδώ μεγάλο πανηγύρι στην Παναγία τη Φανερωμένη, που βρίσκεται μέσα στο Κάστρο.

Ρόδος – Παναγία Κρεμαστή

Και στο νησί της Ρόδου η λατρεία, οι παραδόσεις και οι θρύλοι που συνοδεύουν την Παναγία προκαλούν το ενδιαφέρον και το θαυμασμό μας. Αναμφισβήτητα το πιο παραδοσιακό πανηγύρι της Παναγίας στο νησί της Ρόδου, είναι το πανηγύρι της Κρεμαστής.

Πυργί Χίου – Γλέντι με τον «Πυργούσικο»

Στο Πυργί υπάρχουν 50 εκκλησίες και εκτός από τη βυζαντινή εκκλησία των Aγίων Aποστόλων, κτίσμα του 12ου αι., και αληθινό κόσμημα για το χωριό, το Δεκαπενταύγουστο, γίνεται το τοπικό πανηγύρι που ξεκινά με τις θρησκευτικές εκδηλώσεις στην εκκλησία της παναγιάς και ολοκληρώνεται στην πλατεία, όπου χορεύεται ο "Πυργούσικος", χορός γοργός, χαρούμενος και πεταχτός.

Σκιάθος

Στο νησί της Σκιάθου το άκρως τουριστικό καλοκαίρι αποκτά έντονα παραδοσιακό χρώμα το Δεκαπενταύγουστο, όταν χιλιάδες προσκυνητών συρρέουν από ολόκληρο το νησί αλλά και τα γειτονικά μέρη όπου την παραμονή της γιορτής, το βράδυ, γίνεται η έξοδος του επιτάφιου της Παναγίας μέσα σε μια ατμόσφαιρα μοναδικής κατάνυξης, υπό την συγκινητική μελωδία των εγκωμίων της Θεοτόκου που ψάλλουν όλοι μαζί οι Σκιαθίτες.

Τα ονόματα της Παναγίας

Η πλούσια ελληνική γλώσσα και η μοναδική θρησκευτική μας παράδοση συνεργάστηκαν στο πέρασμα των χρόνων, με αίσθημα κατάνυξης και ιδιαίτερη έμπνευση, δίνοντας στις παναγίες της Ελλάδας εκπληκτικά ονόματα. Η ιστορία των ναών και των θαυματουργών εικόνων τους, οι τοπικές παραδόσεις και τα έθιμα, αλλά και η επιθυμία του κάθε τόπου να κερδίσει η δική του Παναγιά την δική της ξεχωριστή οντότητα έδωσαν δεκάδες υπέροχα ονόματα στις Παναγίες της χώρας μας:
'Αξιον Εστι-Ρόδον το Αμάραντον -Αμόλυντη-Ανθοφορούσα-Ασπροφορούσα-Γοργοεπήκοο-Βλέπουσα-Δεομένη-Δακρυρροούσα-Εγγυήτρια-Διακονούσα-Θαλασσομάχισσα-Ελεούσα-Κοσμοσωτήρα-Ζωοδότρα-Μαυρομαντηλούσα-Ελευθερώτρια-Hλιόκαλη-Χρυσοπηγή-Ψυχοσώστρα-Παναχραντο-Παντάνασσα-Χρυσομαλλούσα-Χρυσαυγή-Κυρά των Αγγέλων-Καθαρωτάτη Καρδία-Κιβωτό-Κεχαριτωμένη-Γρηγορούσα-Αθηνιώτισσα-Μεγαλόχαρη-Ξενιά-Ξεσκλαβώτρα-Παρηγορήτισσα-Περίβλεπτο-Φανερωμένη-Φωτολάμπουσα-Πλατυτέρα-Εσφιγμένη-Τριχερούσα-Γερόντισσα-Παμμακάριστο-Ζωοδόχο Πηγή-Μεγαλομάτα-Μαυρομάτα-Βρεφοκρατουσα-Μυροβλήτισσα-Σπηλιανή-Καναλα-Παναγία η Εκατονταπυλιανή-η Παραπορτιανή-η Tουρλιανή-η Εικοσιφοίνισσα Παναγία-η Αγιογαλούσαινα-τών Χαλκέων-η Αγρελοπουσαινα-η Προυσιώτισσα-η Χοζοβιώτισσα-Παναγία η Σουμελά-Παναγία η Αγιασσιλιώτισσα-Παναγία η Αρχοντοπαναγιά των πλουσίων και Παναγία η Ελεημονήτρια-των Tσοπάνων-η Τουρλομάτα-Παναγία η Κεριώτισσα-Παναγία η Χρυσισκαλίτισσα-Παναγία η Σαραντασκαλιώτισσα-Παναγία η Λαοτσάνισσα-η Θαλασσίτρα-η Ψιλή-Παναγία η Γαλατιανή-η Απειρθίτισσα-η Φιλότισσα-η Κερά.



ΠΗΓΗ...http://www.enet.gr

ΚΟΠΗ ΧΟΡΤΩΝ ΚΑΙ ΘΑΜΝΩΝ ΣΤΟ ΕΠΑΡΧΙΑΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΠΕ ΠΕΛΛΑΣ.


Ξεκίνησαν οι εργασίες για την κοπή χόρτων και θάμνων του επαρχιακού οδικού δικτύου της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας


Ξεκίνησαν οι εργασίες για την κοπή χόρτων και θάμνων του επαρχιακού οδικού δικτύου σε μήκος 259,70 χιλιομέτρων με στόχο την ασφαλή κίνηση των διερχόμενων οδηγών και πεζών καθώς επίσης και για λόγους πολιτικής προστασίας όσον αφορά την περίπτωση πυρκαγιών. Μεταξύ των άλλων ο ανάδοχος θα προχωρήσει στον καθαρισμό των χαρακτηρισμένων ως Επαρχιακό οδικό δίκτυο των δρόμων:
Έδεσσα – Σωτήρα – Άψαλος – Ξιφιανή – Αριδαία, Αριδαία – Λουτράκι – Άψαλος, Αριδαία – Εξαπλάτανος, Σκύδρα – Μαυροβούνι – Νέα Ζωή - Άψαλος, Σκύδρα (από διασταύρωση Ε02 Έδεσσας – Γιαννιτσών μέσω Σεβαστιανών – Ριζό προς Νάουσα) – Όρια Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, Σκύδρα – Λιποχώρι – Άσπρο – Σταυροδρόμι – Εσώβαλτα – Ακρολίμνη – Κρύα Βρύση (όρια Περιφερειακής Ενότητας), Γιαννιτσά – Μάνδαλος – Καλή (μόνο δεξιά πλευρά) και Γιαννιτσά – Μηδέν Λουδία προς Αλεξάνδρεια.
Οι εργασίες περιλαμβάνουν μεταξύ των άλλων: κοπή χόρτων, ξυλώδων φυτών και βάτων πρανούς ή νησίδας καθώς επίσης και αυτών που καλύπτουν τις οριζόντιες ή κατακόρυφες σημάνσεις των δρόμων

Το έργο καθυστέρησε να ξεκινήσει διότι έπρεπε πρώτα να ολοκληρωθούν όλες οι νόμιμες διαδικασίες (διαγωνισμός, εγκρίσεις κλπ) οι οποίες μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη έχουνε γίνει πάρα πολύ χρονοβόρες. 

Ο ΤΥΧΕΡΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΥ ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΟ ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΟ ΤΟΥ 4ου ΠΟΝΤΙΑΚΟΥ ΠΑΝΟ'Υ'Ρ.


Ο Σύλλογος Ποντίων Χρύσας Τσακώνων Ροδωνιάς ενημερώνει το κοινό πως για το δώρο της λαχειοφόρου αγοράς, (το μηχανάκι 125cc), που πραγματοποιήθηκε 27/7/13 στο 4ο ποντιακό πανοΰρ' που διοργάνωσε στο δημοτικό σχολείο του χωριού δεν βρέθηκε  ακόμα ο  νικητής.
Με απόφαση του Δ.Σ. ορίστηκε προθεσμία έως και τις 27 Αυγούστου 2013, ημέρα Τρίτη, εάν βρεθει  να κατατεθεί ο νικητήριος λαχνός στο σύλλογο και να του παραδοθεί το μηχανάκι.

O τυχερος αριθμός είναι:2483.

Πληροφορίες στα τηλέφωνα:6972401792 και 6936914424

ΕΥΤΥΧΩΣ ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΑΛΛΙΩΣ.

Ευτυχώς, εγώ είμαι αλλιώς

Ευτυχώς, εγώ είμαι αλλιώς

Κάποιος χτυπήθηκε.
Κάποιος αδικήθηκε.
Κάποιος βιάστηκε και κάποιος εκβιάστηκε.
Κι εγώ τι να κάνω;
Κρίμα. Μα πάλι καλά. Δεν ήμουν εγώ.



Κάποιος στο δρόμο έμεινε και κάποιος μοναχός του ξέμεινε.
Στεναχωρήθηκα. Ας πρόσεχε.

Εγώ όμως είμαι αλλιώς.
Εγώ είμαι παλιός.
Εγώ θα τη γλιτώσω. Την πάρτη μου θα σώσω.

Εχτές διώξανε τον δίπλα. Του άξιζε του μπίχλα.
Εγώ θα τη γλιτώσω.
Δεν θα τους θυμώσω.

Με κάτω το κεφάλι δε με βλέπουνε οι άλλοι.

Ας πρόσεχαν. Δε φταίω εγώ.
Άλλο εγώ.
Είμαι καλός και ταπεινός. Ανέκφραστος και δουλικός.

Πάντα έτσι ήταν ο κόσμος αυτός.
Ακόμα κι άμα άλλαζε, εγώ δεν ξέρω πως.
Παλί καλά που δεν είμαι χαζός. Εγώ θα την γλιτώσω.

Απέναντι, ένα καλύβι καίγεται.
Μα όχι το δικό μου.
Ευτυχώς, εγώ θα τη γλιτώσω.
Τον κόσμο δεν μπορώ να σώσω.

Κάτι συνέβη. Κάποιος με έσπρωξε.
Κάποιος με έριξε και μακριά με πέταξε.

Γύρισα σπίτι μου. Κι αυτό καιγότανε.
Βοήθεια!

Που πήγαν όλοι;
Όλοι; Μόνος μου;
Τι θα κάνω μόνος μου;

Κεμάλ;
Ακούς Κεμάλ;
Τελικά, δεν ήμουν αλλιώς.
Όλοι το ίδιο ήμασταν.





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΜΕΤΑΝΑΣΤΗΣ ΕΙΣΑΙ ΚΙ ΕΣΥ, ΗΛΙΘΙΕ.

Μετανάστης είσαι κι εσύ, ηλίθιε


Πίσω από τα κάγκελα της μισαλοδοξίας και του κομπλεξισμού σου, ταμπουρωμένος μέσα στο υπερεγώ σου, αποκλεισμένος από την ουσία της ζωής και του όποιου θεού σου, μιλάς για τη ζωή σα να τη ζεις, και για τους ανθρώπους της σα να τους ξέρεις. “Να φύγουν”, “είναι τρομοκράτες” και “να τους πάρετε σπίτια σας” ξέρεις να λες, και ας πάει να γαμηθεί ο πλανήτης ολόκληρος. Εσύ να είσαι καλα.

Εχεις ιδέα τι άντερα χρειάζεσαι για να αρπάξεις τη ζωή από τα μαλλιά και να την παλέψεις, όταν εκ των προτέρων ο υπόλοιπος κόσμος σε καταδικάζει;

Ένιωσες ποτέ την απόγνωση που φέρνει η συνειδητοποίηση πως δε χωράς πουθενά. Μια στιγμή θα αρκούσε για να δώσεις τέλος στη ζωή σου, ”φίλε”. Ή μήπως εάν σε κυνηγούσε το καθεστώς στη χώρα σου θα καθόσουν να σε φάνε. Και τέλος πάντων, όταν με τόση ευκολία καταδικάζεις ανθρώπινες ζωές, ξέρεις για τι μιλάς, υπάνθρωπε;

Ξέρεις τι σημαίνει να φεύγεις υπό την απειλή της δολοφονίας ή της φυλακής επιδή διαφωνείς με ένα καθεστώς δικτατορικό ή κατοχικό;

Έχεις νιώσει ποτέ πως είναι να αφήνεις πίσω τους συγγενείς και τα αγαπημένα σου πρόσωπα για να αναζητήσεις μια ευκαιρία να ΖΗΣΕΙΣ;

Έχεις νιώσει ποτέ την αδικία του θανάτου των δικών σου σε πόλεμο, ή ακόμα κι από την ίδια την κυβέρνηση της χώρας σου;

Έχεις αναγκαστεί ποτέ να αντιμετωπίσεις τη ζωή χωρίς να ξέρεις που θα βρεθείς το επόμενο λεπτό, χωρίς τη δυνατότητα του παραμικρού σχεδιασμού, γυρεύοντας ελπίδα από οπουδήποτε και έρμαιο του εκάστοτε δουλέμπορα που θα ρουφήξει με το καλαμάκι ακόμα και τις τελευταίες σου οικονομίες;

Έχει περάσει ποτέ από το μυαλό σου πως μπορεί να είναι να είσαι κυνηγημένος μια ζωή, να διασχίζεις τη μισή γη για να βρεις πατρίδα, ή ποια μπορεί να είναι τα συναισθήματα όταν στο σκοτάδι, ίσως μαζί με την οικογένεια και τα παιδιά σου, σε φορτώνουν σε ένα καϊκι μαζί με άλλα σαράντα άτομα, και σε αφήνουν στο έλεος της θάλασσας και του, όποιου, θεού;

Μήπως ήρθες ποτέ στη θέση του κατατρεγμένου οικογενειάρχη, που αποχωρίζεται την οικογένειά του για να τους στέλνει χρήματα, ή αυτόν που μαζί με την οικογένειά του ζητιανεύει λίγη ανθρωπιά; Εσύ τι θα έλεγες στο παιδί σου αν ζούσατε σε ένα από τα στρατόπεδα του αίσχους; Αυτά της υποδοχής. Που θα του έλεγες ότι βρίσκεστε, και γιατί;

Πόσο ανώτερος πιστεύεις ότι είσαι από έναν άνθρωπο που μπορεί να έχει αλλάξει “εφτά πατρίδες”, όπως μου είχε πει ένας λατζιέρης από το μπαγκλαντές που είχε σπουδάσει οδοντίατρος, μέχρι να βρει ένα κεραμίδι, μια δουλειά και ένα πιάτο φαϊ;

Πόσο μπάτσος μπορεί να είσαι στην ψυχή όταν συνειδητά υποστηρίζεις και επικροτείς το ρόλο του χωροφύλακα και της χωματερής ανθρώπινων ονείρων που σου έχει αποδώσει η Ευρωπαϊκή Ένωση;

Και τέλος, πόσο κοντόφθαλμος μπορεί να είσαι για να μη βλέπεις πως μετανάστης, μπορεί σήμερα να είσαι κι εσύ. Ηλίθιε.





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΟΙ ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ. ΜΟΝΟ Η MONSANTO ΕΧΕΙ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΣΠΟΡΟΥΣ.


Οι βιοκαλλιεργητές και οι προμηθευτές τροφίμων έχουν ένα τεράστιο περιβαλλοντικό κίνδυνο να αντιμετωπίσουν ,την κυβέρνηση των ΗΠΑ με τους αεροψεκασμούς τα κοινώς Chemtrails που είναι χημικοί και βιολογικοί παράγοντες που σκόπιμα ψεκάζονται σε μεγάλα υψόμετρα για άγνωστους σκοπούς στο ευρύ κοινό σε προγράμματα που κατευθύνονται από διάφορους κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Αυτά τα σπρέι μολύνουν το έδαφος, το νερό και τον αέρα, ενώ θέτουν σε κίνδυνο την υγεία των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών. Αλλά περιμένετε η Monsanto έχει αναπτύξει σπόρους που θα ξεπεράσουν τις επιπτώσεις των αεροψεκασμών δημιουργώντας ένα καθαρό κέρδος για την εταιρεία ενώ οι οργανικές βιοκαλλιέργειες θα υποφέρουν.

Οι σπόροι της Monsanto είναι ειδικά σχεδιασμένοι για να αντέχουν και να αναπτύσσονται στην υψηλή παρουσία του αλουμινίου. Το αλουμίνιο είναι η χημική ουσία που βρίσκεται στα chemtrails. Αν η δηλητηρίαση συνεχιστεί η αληθινή βιολογική γεωργία μπορεί να καταστεί αδύνατη στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Όταν το αλουμίνιο μολύνει το έδαφος και το νερό σκοτώνει τις καλλιέργειες. Η συγκέντρωση του σε μεγάλες ποσότητες στον ανθρώπινο οργανισμό προκαλεί ασθένειες!







Οι γεωμηχανικές εταιρείες τροφίμων όπως η Monsanto χρησιμοποιούν τις κυβερνήσεις που υποστηρίζουν την επιβράδυνση της υπερθέρμανσης του πλανήτη μέσω chemtrails για να δικαιολογήσουν την ανάγκη για τους σπόρους. Το πρόβλημα με τα chemtrails είναι πως ό,τι ανεβαίνει πρέπει και να κατέβει. Αυτές οι χημικές ουσίες που ρυπαίνουν σοβαρά το έδαφος μας στάζουν σε καλλιέργειες και μολύνουν τα ζώα, για να μην αναφέρουμε την αλλαγή των καιρικών συνθηκών. Τα φυτά είναι ιδιαίτερα ευαίσθητα στην υποβάθμιση του εδάφους που συμβαίνει με chemistrail ψεκασμό, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα όσον αφορά την προμήθεια τροφίμων μας.


Η Monsanto σε συνεργασία με την κυβέρνηση έχει σχεδιάσει γενετικά τροποποιημένους σπόρους που αντέχουν τις επιδράσεις των chemtrails. Οι σπόροι έχουν σχεδιαστεί για να επιβιώσουν ακραίες καιρικές συνθήκες, τη ρύπανση βαρέα μέταλλα και chemtrails. Βιολογικά και φυσικά φυτά θα πεθάνουν από τη σοβαρή ρύπανση και τα chemtrails ενώ η Monsanto εξακολουθεί να επωφελείται.
Περαιτέρω απόδειξη είναι ότι η κυβέρνηση και ο κολοσσός των τροφίμων έχουν τον έλεγχο της προμήθειας τροφίμων.




ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com/

ΓΥΝΑΙΚΑ...ΔΗΛΗΤΗΡΙΟ.


Η απόλυτη διαστροφή...

Μια γυναίκα από την Βραζιλία έβαλε ...δηλητήριο στο... αιδοίο της με σκοπό να σκοτώσει....τον σύζυγό της την ώρα του σεξ!!!
Σύμφωνα με τις καταγγελίες του συζύγου της,του ζήτησε να της κάνει στοματικό έρωτα κατά την διάρκεια του ερωτικού παιχνιδιού,όμως την ώρα που έσκυψε, αντιλήφθηκε ότι κάτι δεν πάει καλά.




ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΝΑΡΚΩΤΙΚΟ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΡΕΛΑΙΝΕΙ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ.



Συναγερμός για το νέο και άκρως επικίνδυνο ναρκωτικό iDoser που κατασκευάζεται και διακινείται μέσω διαδικτύου και κάνει θραύση σε όλο τον κόσμο έχει σημάνει τους τελευταίους μήνες στις ελληνικές διωκτικές αρχές.
Μην φανταστείτε τίποτα χάπια, σκόνη ή ναρκωτικό σε υγρή μορφή. Η εθιστική «ουσία» που τρελαίνει τον εγκέφαλο υποσχόμενη «διεγερτικές εμπειρίες», κυκλοφορεί σε ψηφιακά αρχεία και έτσι ακόμη και μικρά παιδιά μπορούν εύκολα να προμηθευτούν τη «δόση» τους από το ίντερνετ.

«Η δόση είναι βασισμένη σε ηχητικά κύματα, τα οποία έχουν ενσωματωθεί με ειδική επεξεργασία σε κοινά μουσικά αρχεία (MP3) και πωλούνται ως αρχεία drg. Με ένα ειδικό πρόγραμμα που διατίθεται δωρεάν στο ίντερνετ, ο χρήστης μπορεί να τα “κατεβάσει”, να τα ακούσει και να “φτιαχτεί”.

Χρειάζεται ένα απλό download, ένα δωμάτιο χωρίς φως, κλειστά μάτια με μια πετσέτα ή μαντίλι και συγκέντρωση. Από εκεί και πέρα, το iDoser αναλαμβάνει δράση και “ξυπνά” συγκεκριμένα σημεία του εγκεφάλου, τα οποία ενεργοποιούνται όταν γίνεται χρήση ναρκωτικών ουσιών. Το ναρκωτικό δρα κατευθείαν στον εγκέφαλο και για αρκετή ώρα ο χρήστης βρίσκεται εκτός εαυτού» τονίζει αξιωματικός της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται «για ένα ιδιαίτερα ανησυχητικό φαινόμενο καθώς οι δράστες για να προσελκύσουν πελάτες, φροντίζουν να δίνουν τις πρώτες “δόσεις” δωρεάν».

Από τις αρχές του χρόνου, οι αστυνομικοί ήρθαν αντιμέτωποι με περιστατικά που αφορούσαν το ναρκωτικό iDoser. Μάλιστα, το τελευταίο κρούσμα σημειώθηκε πριν από περίπου δύο μήνες, όταν μια απελπισμένη μητέρα από το Παλαιό Φάληρο επικοινώνησε με τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και ζήτησε βοήθεια για τον ανήλικο γιό της. Όπως είπε η ίδια σερφάριζε επί ώρες στο ίντερνετ, άκουγε μια περίεργη μουσική και έπειτα «τρελαινόταν»: βρισκόταν σε υπερένταση και δε μπορούσε να ελέγξει τις αντιδράσεις του.

Ήδη, οι ιστοσελίδες-βαποράκια αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς και σε κάποια site παρέχονται και οδηγίες. Μετά τις πρώτες δοκιμαστικές «δόσεις», πωλούν τα ηχητικά ναρκωτικά σε πολύ φθηνές τιμές (5 δολάρια) προκειμένου να έχει πρόσβαση ο καθένας, ακόμη και ανήλικα παιδιά. Γι’ αυτό το λόγο, οι αστυνομικοί εφιστούν την προσοχή στους γονείς για να ελέγχουν σε ποιες ιστοσελίδες μπαίνει το παιδί τους και με ποιούς έχει έρθει σε επαφή.




ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ.

Μάνος Κατράκης: Ένας από τους λίγους "μεγάλους"...
Ο Μάνος Κατράκης, κορυφαίος πρωταγωνιστής και θιασάρχης, γεννήθηκε στις 14 Αυγούστου του 1909 στο Καστέλι Κισσάμου των Χανίων Κρήτης. Ήταν το μικρότερο από τα πέντε παιδιά του εμπόρου Χαράλαμπου Κατράκη και της Ειρήνης.
Το 1919 η οικογένειά του μετακόμισε στην Αθήνα, όπου ο Μάνος, που από μικρός είχε δείξει το υποκριτικό ταλέντο του, εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε θεατρική σκηνή. Έκανε το ντεμπούτο του σε ηλικία μόλις 18 ετών, με το θίασο «Οι νέοι» στο έργο «Για την αγάπη της». Το μπρίο και η δυναμικότητά του ενθουσίασαν τον σκηνοθέτη Κώστα Λελούδα κι έτσι ένα χρόνο αργότερα, το 1928, έπαιξε στην πρώτη βουβή ταινία «Το λάβαρο του '21».

Την ίδια περίοδο εντάχθηκε στο «Θίασο της Ελευθέρας Σκηνής» της Μαρίκας Κοτοπούλη, του Σπύρου Μελά και του Μήτσου Μυράτ, παίζοντας σε έργα όπως «Η λύρα του γερο-Νικόλα», «Οι άθλιοι» και «Στέλλα Βιολάντη». Το 1930 συνεργάστηκε με το «Λαϊκό Θέατρο» του Β. Ρώτα και το 1932 προσλήφθηκε στο νεοϊδρυόμενο Εθνικό Θέατρο, όπου ερμήνευσε μεταξύ άλλων τον Κορυφαίο στον «Αγαμέμνονα» και τον Κρητικό στη «Βαβυλωνία».

Το 1934 συνεργάστηκε με τον Β. Αργυρόπουλο και το 1935 ξανά με τη Μ. Κοτοπούλη, για να επιστρέψει, την ίδια χρονιά στο Εθνικό Θέατρο. Το 1943 ανέλαβε Πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και από τη θέση αυτή συνέβαλε τα μέγιστα στην ίδρυση του Κρατικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης όπου και έπαιξε μέχρι το 1946, οπότε επέστρεψε στο Εθνικό. Εκδιώχθηκε, όμως, ένα χρόνο αργότερα, λόγω των αριστερών πεποιθήσεών του. Αρνούμενος να υπογράψει «δήλωση μετανοίας», εξορίστηκε στην Ικαρία, στη Μακρόνησο και τον Αϊ-Στράτη.

Επέστρεψε στην Αθήνα το 1952, διοργανώνοντας «ποιητικές απογευματινές» στο θέατρο Μουσούρη. Ξανανέβηκε στη σκηνή με το θίασο της Κατερίνας Ανδρεάδη, λίγο αργότερα με τον θίασο του Αδαμάντιου Λεμού και αμέσως μετά με τον «Θυμελικό Θίασο» του Λίνου Καρζή («Προμηθεύς Δεσμώτης»). Στη συνέχεια και μέχρι το 1955 εμφανίστηκε με την Κυβέλη και αμέσως μετά συγκρότησε δικό του θίασο με την Ασπασία Παπαθανασίου («Ευγενία Γκραντέ», Βαθιές είναι οι ρίζες Το κορίτσι με το κορδελάκι, κ.ά).

Το 1955 ίδρυσε το «Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο» και εγκαταστάθηκε στον υπαίθριο χώρο του Πεδίου του Άρεως, τον οποίο εγκαινίασε με τον «Αγαπητικό της Βοσκοπούλας». Σ' αυτό το θέατρο, με μεγάλη συμμετοχή κοινού και καλλιτεχνική επιτυχία, συνέχισε ως το 1967, υποστηρίζοντας συστηματικά το ελληνικό έργο («Ο μονοσάνδαλος», «Το κορίτσι με το κορδελάκι», «Η Αντιγόνη της Κατοχής», «Ο Πατούχας» και διασκευές από έργα του Καζαντζάκη όπως «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται» και «Ο Καπετάν Μιχάλης»). Σποραδικά ανέβασε και κλασικό ρεπερτόριο («Ιούλιος Καίσαρ», «Φουέντε Οβεχούνα»). Τους χειμώνες, το ΕΛΘ φιλοξενείτο σε διάφορα θέατρα ή περιόδευε στην επαρχία, την Κύπρο και την Κωνσταντινούπολη.

Καθώς το 1968 του έγινε έξωση από το Πεδίο του Άρεως, ο Κατράκης συνέχισε την πρωταγωνιστική του πορεία, πότε με το θίασό του, πότε με άλλους πρωταγωνιστές. Το 1972 επέστρεψε στο Εθνικό Θέατρο και πρωταγωνίστησε στον «Οθέλλο» και τον «Δον Κιχώτη», και στην Επίδαυρο στον «Οιδίποδα τύραννο» (1973) και στον «Προμηθέα Δεσμώτη» (1974).

Αργότερα, συνεργάστηκε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, το ΚΘΒΕ, για να επανιδρύσει το 1977 το ΕΛΘ, ανεβάζοντας έργα Αρμπούζοφ (Φθινοπωρινή ιστορία με την Έλλη Λαμπέτη), Γκόρκι (Οι Τελευταίοι), Μπρεχτ (Συντροφιά με τον Μπρεχτ, με τη Μελίνα Μερκούρη), Λέοναρντ (Ντα), Μασάρι (Ταμπού) και τη «Λειτουργία κάτω από την Ακρόπολη» του Ν. Βρεττάκου. Η τελευταία του εμφάνιση έγινε το 1984 στο Ηρώδειο, με το μουσικό έργο του Θόδωρου Αντωνίου «Προμήθεια».

Συνεργάστηκε με πολύ σημαντικούς καλλιτέχνες (Δ. Ροντήρη, Π. Κατσέλη, Τ. Μουζενίδη, Μ. Βολανάκη, Σπ. Ευαγγελάτο, Μ. Θεοδωράκη, Σπ. Βασιλείου, Α. Κατσέλη, Τ. Καρούσο, Ελ. Χατζηαργύρη, Αν. Βαλάκου) και συμμετείχε σε εκατοντάδες εκδηλώσεις, όπου με την ανεπανάληπτη φωνή του δικαίωνε το νεοελληνικό ποιητικό λόγο. Οι αναγνώσεις του σε κείμενα νεοελληνικής λογοτεχνίας παρέμειναν κλασικές.

Ο Κατράκης έπαιξε και σε πολλές ταινίες στον κινηματογράφο. Αξιόλογες είναι οι ερμηνείες του στο «Μαρίνο Κοντάρα» του Γιώργου Τζαβέλα (1948), στη «Συνοικία το όνειρο» του Αλέκου Αλεξανδράκη (1961) στην «Ηλέκτρα» του Μιχάλη Κακογιάννη (1962), στο «Ένας Ντελικανής» του Μανόλη Σκουλούδη (1963). Βραβεύτηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ του Σαν Φρανσίσκο, για την ερμηνεία του στον ρόλο του Κρέοντα στην «Αντιγόνη» του Γ. Τζαβέλλα, και στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για τη συμμετοχή του στο «Συνοικία το όνειρο».

Λίγο μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων της τελευταίας ταινίας «Ταξίδι στα Κύθηρα», με σκηνοθέτη το Θόδωρο Αγγελόπουλο, άφησε την τελευταία του πνοή, στις 2 Σεπτεμβρίου του 1984, χτυπημένος από καρκίνο των πνευμόνων.

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΕ ΚΑΝΝΑΒΗ ΣΕ ΕΞΑΧΡΟΝΗ.

Εξάχρονη κάνει χρήση κάνναβης
Η Charlotte είναι μόλις έξι ετών και ακολουθεί θεραπεία με χρήση… κάνναβης.
Η μικρή από το Ντένβερ του Κολοράντο πάσχει από μια σπάνια μορφή επιληψίας, εξαιτίας της οποίας υπέφερε από εκατοντάδες κρίσεις κάθε εβδομάδα.

Οι κρίσεις όμως σταμάτησαν όταν οι γονείς της αποφάσισαν να τή βάλουν σε ένα πρόγραμμα θεραπείας με κάνναβη.

Έχοντας ψάξει και δοκιμάσει για πολλά χρόνια διαφορετικές θεραπείες, απεγνωσμένοι οι γονείς της μικρής, Paige και Matt Figi, κατέφυγαν σε μια διαφορετική και αμφιλεγόμενη μέθοδο για την οποία ενημερώθηκαν μέσω διαδικτύου, σύμφωνα με την οποία θα ενέτασσαν στο διαιτολόγιο της κόρης τους τη μαριχουάνα.

Προς έκπληξή τους, όπως αναφέρει δημοσίευμα του CNN, μερικούς μήνες μετά την έναρξη της θεραπείας η Charlotte μπόρεσε να περπατήσει και να μιλήσει για πρώτη φορά, αφήνοντας άφωνους ακόμη και τους γιατρούς της.

Οι κρίσεις της είχαν σταματήσει σχεδόν ολοκληρωτικά.

«Δοκιμάσαμε τα πάντα και οι γιατροί μάς έλεγαν ότι θα πέθαινε. Όταν μου μίλησε ο άντρας μου για τη θεραπεία, φοβήθηκα. Δεν ήθελα να “μαστουρώσει” η κόρη μου. Αλλά είχαμε απελπιστεί και ο Matt με ικέτευσε να το δοκιμάσουμε. Είχαμε δοκιμάσει οτιδήποτε άλλο υπήρχε και τίποτε δε μπόρεσε να βοηθήσει την κόρη μας. Μετά από την πρώτη κιόλας θεραπεία, μείναμε έκπληκτοι με την επίδραση που είχε στη Charlotte. Είναι ένα εντελώς διαφορετικό παιδί τώρα. Ποτέ δεν είχαμε σκεφτεί ότι η μαριχουάνα θα μάς έδινε την ευκαιρία να προσφέρουμε στο παιδί μας μια νέα αρχή στη ζωή του» είπε η μητέρα της.

Οι κρίσεις εμφανίστηκαν όταν η Charlotte ήταν μόλις τριών μηνών. Γεννήθηκε φυσιολογικά και έχει μια δίδυμη αδερφή.
Μέσα σε μια εβδομάδα από την πρώτη φορά, άρχισε να υποφέρει από βίαιες κρίσεις πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Οι γιατροί τελικά διέγνωσαν ότι πάσχει από το σύνδρομο Dravet, για το οποίο δεν υπάρχει θεραπεία προς το παρόν και όσες υπάρχουν φέρνουν περιορισμένα αποτελέσματα, προσθέτει το δημοσίευμα.

«Από την πρώτη φορά που τής δώσαμε λάδι κάνναβης, περάσαμε από τις 300 κρίσεις την εβδομάδα σε… καμία.

Πέρασαν επτά ημέρες και δεν είχε ούτε μία. Ήταν απίστευτο. Τώρα έχει μερικές κρίσεις κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας. Τής δίνουμε λάδι κάνναβης δύο φορές τη μέρα, ενώ η δόση που παίρνει είναι πολύ προσεκτικά μετρημένη» πρόσθεσε.

Για την ιστορία, η ιατρική μαριχουάνα είναι νόμιμη σε 20 πολιτείες στις ΗΠΑ

ΞΕΚΙΝΑ Η ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ.

Από τις 20 Αυγούστου 2013 μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου του 2014 η κυνηγετική περίοδος
Έφτασε η «μεγάλη ώρα» για τους λάτρεις του κυνηγιού στη χώρα μας. Στις 20 Αυγούστου ξεκινάει η κυνηγετική περίοδος για το κυνηγετικό έτος 2013 – 2014 και θα διαρκέσει έως τις 28 Φεβρουαρίου 2014, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι κατ’ εξαίρεση της παραπάνω γενικής ρύθμισης επιτρέπεται η θήρα του αγριοκούνελου μέχρι τις 10 Μαρτίου 2014.

Να σημειωθεί ότι το ύψος της εισφοράς των κυνηγών στους αναγνωρισμένους συνεργαζόμενους κυνηγετικούς συλλόγους ορίστηκε από το υπουργείο Περιβάλλοντος στα 60 ευρώ για την περίοδο 2012-2013.

Στην ίδια απόφαση καθορίζεται ότι η ετήσια εισφορά των κυνηγετικών συλλόγων στις κυνηγετικές ομοσπονδίες και την Κυνηγετική Συνομοσπονδία διαμορφώνεται σε ποσοστό 8,35% (5 €) και 66,83% (40,10 €) αντίστοιχα, από τις καταβαλλόμενες συνδρομές των κυνηγών - μελών τους.

Όσοι ενδιαφέρονται για το κυνήγι καλό είναι να γνωρίζουν τι ακριβώς ισχύει για τη φετινή περίοδο όπως καθορίζεται από την απόφαση του αρμόδιου υπουργού περιβάλλοντος.

Διαβάστε αναλυτικά την απόφαση

Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ, ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ:

Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του Ν.Δ. 86/1969 «περί δασικού κώδικα» (άρθρα 251, 258, 259 και 261), του Ν.Δ. 996/1971 (άρθρο 11), του Ν. 177/1975 (άρθρα 7 και 8), του Ν. 2637/1998 (άρθρα 57, 58 και 59) και της 414985/29−11−1985 (ΦΕΚ 757/Β/18− 12−1985) κοινής απόφασης των Υφυπουργού Εθνικής Οι−κονομίας και Αναπληρωτή Υπουργού Γεωργίας «Μέτρα διαχείρισης της άγριας πτηνοπανίδας» (άρθρα 5 και 11), όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις υπ’ αριθμ. 366599/16−12−1996 (ΦΕΚ 1188/τ. Β/31−12−1996), 294283/23−12−1997
(ΦΕΚ 68/Β/4−2−1998), 87578/703/6−3−2007 (ΦΕΚ 581/Β/ 23−4−2007) κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Γεωργίας και της Η.Π. 37338/1807/Ε.103/ 1−9−2010 (ΦΕΚ 1495/Β/2010) κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, όπως αυτή τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την υπ’ αριθμ. Η.Π. 8353/276/Ε103/23−2−2012 (ΦΕΚ415/Β/2012 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών− Οικονομικών − Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και
Ναυτιλίας − Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής− Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

2. Το άρθρο 255 του Ν.Δ. 86/69, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 57, παρ. 4 του Ν. 2637/98.

3. Τις διατάξεις του Ν. 3208/2003 «Προστασία των δασικών οικοσυστημάτων, κατάρτιση δασολογίου, ρύθ μιση εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί δασών και δασικών εν γένει εκτάσεων και άλλες διατάξεις». (ΦΕΚ 303/Α/
24−12−2003).

4. Τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης «για την διατήρηση της άγριας ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος της Ευρώπης» όπως κυρώθηκε με το Ν. 1335/1983 (ΦΕΚ 32/Α/13−3−1983).

5. Την Διεθνή Σύμβαση Ραμσάρ «για την προστασία των διεθνούς ενδιαφέροντος υγροτόπων και υδροβιοτόπων», η οποία κυρώθηκε με το Ν. 191/1974 (ΦΕΚ 350/Α/29−11−1974).

6. Την Σύμβαση της Βόννης «για τη διατήρηση των αποδημητικών ειδών που ανήκουν στην άγρια πανίδα», η οποία κυρώθηκε με το Ν. 2719/1999 (ΦΕΚ 106/Α/26−5−1999).

7. Την Κοινοτική Οδηγία 79/409/ΕΟΚ «για τη διατήρηση των άγριων πτηνών» καθώς και όλες τις μετέπειτα σχετικές τροποποιήσεις της.

8. Την Κοινοτική Οδηγία 92/43/ΕΟΚ «για τη διατήρηση των φυσικών οικοτόπων καθώς και της άγριας πανίδας και χλωρίδας».

9. Τις 399/93, 540/93, 641/93, 1174/94, 1592/98, 590/98, 2580/00, 1047/01 και 2603/03 αποφάσεις του ΣτΕ.
10. Το Ν. 3028/2002 (ΦΕΚ 153/Α/2002) «για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς».

11. Το άρθρο 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α΄/2005).

12. Τις διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 1 περ. β΄ του Π.Δ. 189/ 2009 (ΦΕΚ 221/Α΄) «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων».

13. Το Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/2010) «Νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης –Πρόγραμμα Καλλικράτης.

14. Την αριθμ. 23111/18−6−2010 (ΦΕΚ 855/Β/18−6−2010) κοινή υπουργική απόφαση Συγκρότηση Ενιαίου ΔιοικητικούΤομέα με τίτλο «Ειδική Γραμματεία Δασών».

15. Τις διατάξεις του Π.Δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών,Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 141/Α΄/2012).

16. Την υπ’ αριθμ. Υ46/2012 απόφαση του Πρωθυπουργού «Περί\ καθορισμού αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Σταύρου Καλαφάτη» (ΦΕΚ 2101/Β΄).

17. Την επικαιροποιημένη (Μάιος 2012) Έρευνα – Μελέτη που εκπονήθηκε από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Α.Τ.Ε.Ι. Λαμίας – Παράρτημα Καρπενησίου με τον τίτλο «Η επίδραση της θήρας στους
πληθυσμούς των θηρευσίμων και μη ειδών, ο έλεγχος της λαθροθηρίας και η διάρκεια των περιόδων θήρας.  Τεύχος

Α. Επίδραση της χρονικής περιόδου θήρας επί των θηρευσίμων και των απολύτως προστατευόμενων
ειδών καθώς και η επίδραση αυτής στους πληθυσμούςενός εκάστου των θηρευσίμων ειδών στην Ελλάδα. – Τεύχος

Β. Δυνατότητα ελέγχου της λαθροθηρίας. – Τεύχος Γ. Συλλογή επιστημονικών και τεχνικών δεδομένων που προσδιορίζουν σε κάθε περίπτωση την τυχόν επίδραση της κλιμακωτής λήξης της θήρας στην προστασία των ειδών πτηνών που ενδέχεται να επηρεάζεται από την εν λόγω κλιμάκωση» που εκπονήθηκε από τους καθηγητές Παπαγεωργίου Ν., Βλάχο Χρ., Θωμαΐδη Χρ. και λοιπούς εξειδικευμένους επιστήμονες, Αθήνα − Μάιος 2012. 18.α) Το περιεχόμενο της από Σεπτέμβριο 2007 ειδικής Μελέτης του Επίκουρου Καθηγητή Θηραματοπονίας κου Θωμαΐδη Χρήστου του Τμήματος Δασοπονίας και
Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του Τ.Ε.Ι. Λαμίας, με θέμα «Διαχείριση της θηραματοπανίδας μετά τις πυρκαγιές», όπως αυτή συμπληρώθηκε στη συνέχεια και η οποία προκειμένου να εξασφαλίσει την οικολογική
ισορροπία των ειδών της άγριας πανίδας, εξετάζει:

1) τη διατάραξη των οικοσυστημάτων λόγω των πυρκαγιών,

2) την πιθανή μείωση του πληθυσμού της θηραμα−τοπανίδας,

3) την ενδεχόμενη αναστάτωση των θηρεύσιμων ειδών και την πιθανή δυσμενή κατάσταση των ειδών από τη
συρρίκνωση των ενδιαιτημάτων τους,

4) τη δυνατότητα αποκατάστασης της βιολογικής ισορροπίας,

5) την κυνηγετική πίεση πριν τη φωτιά καθώς και τη σχετική πρόβλεψη για την μετάθεση της κυνηγετικής πίεσης μετά τη φωτιά,

6) τα βιολογικά χαρακτηριστικά των θηραμάτων που ενδιαιτούνταν στις καμένες εκτάσεις,

7) τη δυνατότητα ανάκαμψης του κάθε καμένου βιοτόπου συνεκτιμώντας και πλήθος εδαφολογικών δεδομένων.

β) Το περιεχόμενο της από 16 Νοεμβρίου 2009 Τεχνικής Έκθεσης που αφορά τη διαχείριση της θήρας μετά την πυρκαγιά στη Β.Α. Αττική, των ειδικών επιστημόνων Χατζηνίκου Ε., Αλεξίου Ε., Δεδουσοπούλου Ε. και Κιούση Δ.

19. Το υπ’ αριθμ. 2031/18−7−2012 ενημερωτικό σημείωμα του τμήματος Β΄ της Δ/νσης Αισθητικών Δασών, Δρυμών και Θήρας, το οποίο διαμορφώθηκε με βάση: ) τις μελέτες για τον «Προσδιορισμό της φαινολογίας
της μετανάστευσης των θηρεύσιμων υδρόβιων πουλιών» (2008) και την «Επίδραση της θήρας στα θηρεύσιμα υδρόβια είδη της ορνιθοπανίδας» (2009), τις οποίες η Υπηρεσία μας ανέθεσε στο ΕΘΙΑΓΕ/Ινστιτούτο Δασικών
Ερευνών Θεσσαλονίκης, καθώς και τις προτάσεις των δασικών υπηρεσιών του ΕΘΙΑΓΕ,, της Κ.Σ.Ε. και της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρίας. β) τις διαθέσιμες έγκυρες πληροφορίες, επιστημονικά στοιχεία και μελέτες, αποτελέσματα προγραμμάτων κ.α. σχετικά με το καθεστώς διαχείρισης των αναφερομένων στον πίνακα θηρεύσιμων ειδών, ιδιαίτερα τα δεδομένα της Επιστημονικής Βάσης ORNIS.

γ) την ανάγκη διατήρησης των πληθυσμών όλων των ειδών της άγριας πανίδας σε ικανοποιητικά επίπεδα, ώστε να ανταποκρίνονται στις οικολογικές, επιστημονικές και μορφωτικές απαιτήσεις, λαμβανομένων υπόψη των οικονομικών και ψυχαγωγικών αναγκών. 20. Την επιστολή JURM (2003) 8249MK/13.11.2003 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, με την οποία παραιτείται από την προσφυγή
κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας (υπόθεση C−167/03) λόγω συμμόρφωσης της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 4 της Οδηγίας 79/409/ΕΟΚ.

21. Τη διαταγή του Προέδρου του Δικαστηρίου τωνΕυρωπαϊκών Κοινοτήτων της 14−01−2004 περί διαγραφήςτης υπόθεσης C−167/03.

22. Την αριθμ. 97734/4284/14.08.07 (ΦΕΚ 1657/Β΄/21.8.2007) απόφασή μας «Τροποποίηση ρυθμίσεων θήρας».

23. Τις αποφάσεις απαγόρευσης θήρας λόγω πυρκαγιών στις διάφορες περιοχές της Ελληνικής Επικράτειας που εκδίδονται από τις αρμόδιες περιφερειακές δασικές
υπηρεσίες.

24. Την υπ’ αριθμ. 168042/1277/30.4.2012 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΦΕΚ 1581/Β΄/2012) με θέμα «Δίωξη του αργιοκούνελου λόγω υπερπληθυσμού σε
περιοχές της νήσου Λήμνου», αποφασίζουμε:

Α. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΚΑΙ ΘΗΡΑΜΑΤΑ

1. Καθορίζουμε την διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου για το κυνηγετικό έτος 2012−2013 από 20 Αυγούστου 2012 μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2013.

2. Κατ’ εξαίρεση της παραπάνω παραγράφου, επιτρέπουμε τη θήρα του αγριοκούνελου (Oryctolagus cuniculus) μέχρι την 10 Μαρτίου 2013.

3. Τα επιτρεπόμενα να κυνηγηθούν είδη, η χρονική περίοδος και οι μέρες κυνηγίου τους, καθώς και ο μέγιστος αριθμός θηραμάτων κατά είδος, που επιτρέπεται να θηρεύει ο κάθε κυνηγός στην ημερήσια έξοδό του, αναφέρονται στο συνημμένο «ΠΙΝΑΚΑ ΘΗΡΕΥΣΙΜΩΝ ΕΙΔΩΝ».

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...