Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Κυριακή, 25 Αυγούστου 2013

Η "ΠΡΟΒΑ ΤΖΕΝΕΡΑΛΕ" ΤΟΥ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΟΜΑΧΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΑΝΤΑΜΩΜΑ 2013.


Από τον μορφωτικό σύλλογο Προμάχων "ΟΙ ΠΡΟΜΑΧΟΙ" ανακοινώνεται, ότι σήμερα Δευτέρα 26/8  στις 21.00,
 θα πραγματοποιηθεί η πρόβα τζενεράλε όλων των χορευτικών τμημάτων με παρουσία ζωντανής ορχήστρας,
 στο δημοτικό σχολείο Προμάχων, ενόψει του Πολιτιστικού Ανταμώματος 2013.

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ "ΜΑΖΕΜΑ" ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝ;


Στις καλένδες έχει μετατεθεί η υπόθεση του "μαζέματος" των φυσικών πηγών του χωριού, θέμα το οποίο είχε επανέλθει στην επικαιρότητα μετά την επίσκεψη πριν λίγους μήνες του προέδρου της ΔΕΥΑ Αλμωπίας Νίκου Παρούτογλου στους Προμάχους.
Ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ είχε εκφράσει τότε την απορία του, για το χάσιμο τόσων ποσοτήτων νερού, λόγω κακών υποδομών της συγκέντρωσής τους από το βουνό και είχε τονίσει , ότι θα προωθήσει το θέμα.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα, τίποτα δεν έχει γίνει γνωστό και οι πληροφορίες μας αναφέρουν, ότι παρά την θέληση ορισμένων στο δήμο, υπάρχουν και αρκετοί, που αρνούνται την υλοποίηση ενός τόσο θετικού και χρήσιμου έργου, που θα ανακουφίσει τους κατοίκους και τις πομόνες, οι οποίες λειτουργούν ακατάπαυστα.

ΤΟ ΝΕΟ ΜΕΓΑΛΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΣΟΥΞΕ ΤΗΣ NIKE.


Τρέξε πιο γρήγορα από έναν αστέρα του Χόλιγουντ .
Πρωταγωνιστεί ο LeBron James και άλλοι σταρ του αθλητισμού, κυρίως όμως πρωταγωνιστούν καθημερινοί άνθρωποι που αποφασίζουν να ξεπεράσουν τον εαυτό τους.
Η διαφήμιση έγινε viral - σε λιγότερο από 24 ώρες είχε ήδη 1.3 εκατομμύρια views στο YouTube. 

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΑ "ΖΟΜΠΙ" ΣΤΗ ΜΟΣΧΑ.


Περιστέρια «ζόμπι» περιφέρονται στη Μόσχα, προκαλώντας ανησυχία στους πολίτες. Τα περιστέρια κυκλοφορούν αγνοώντας τα εξωτερικά ερεθίσματα, σαν υπνωτισμένα και δεν φοβούνται όταν κάποιος επιχειρήσει να τα διώξει ή να τα τρομάξει.   Εκατοντάδες Μοσχοβίτες έχουν παρατηρήσει το φαινόμενο και ανησυχούν για αυτή την ασυνήθιστη συμπεριφορά. Οι αρχές έχουν κληθεί δεκάδες φορές, και έχουν αντικρύσει με τα μάτια τους περιστέρια να στριφογυρίζουν διαρκώς σαν ...μαγεμένα ή να παραμένουν ακίνητα ακόμα και όταν κάποιος τα πλησιάζει απειλητικά.
   «Παλιά, αν πήγαινες κοντά τους, έφευγαν φοβισμένα, αλλά πλέον κάθονται ακίνητα. Δεν είναι φυσιολογικό αυτό», λέει χαρακτηριστικά Μοσχοβίτης σε ραδιοφωνική συνέντευξη στο σταθμό Radio Free Europe. Ο αντιδήμαρχος της Μόσχας, Λεονίντ Πετσάτνικοφ προσπάθησε να διασκεδάσει την κατάσταση και απέδωσε την αλλόκοτη συμπεριφορά των πτηνών σε εντερική ασθένεια που όμως δεν μπορεί να προσβάλει τον άνθρωπο.
   Από την άλλη πλευρά η  ρώσικη Ομοσπονδιακή Κτηνιατρική και Φυτοϋγειονομική Μονάδα Ελέγχου σε ανακοίνωσή της, είπε πως τα περιστέρια πάσχουν από ψευδοπανώλη («νόσος του Newcastle»), ασθένεια που  μπορεί να προκαλέσει στον άνθρωπο οφθαλμικές λοιμώξεις και συμπτώματα γρίπης.
   Η  ρώσικη Κτηνιατρική Επιτροπή, πάλι, ισχυρίζεται ότι τα περιστέρια έχουν υποστεί ηπατικές και εντερικές μολύνσεις από σαλμονέλα, η οποία φυσικά και μπορεί να μεταδοθεί στους ανθρώπους. «Μπορεί για τον Πάμπλο Πικάσο τα περιστέρια να συμβόλιζαν την ειρήνη, από υγειονομικής άποψης όμως είναι τα πιο βρόμικα πουλιά», ανέφερε ο Επικεφαλής Επιθεωρητής Υγείας, Γκενάντι Ονιστσένκο.
   Όποιο σενάριο από τα τρία και να είναι αυτό που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, η πλειονότητα των Μοσχοβιτών συνεχίζουν να ανησυχούν και να παρατηρούν την παράξενη συμπεριφορά των πουλιών. Μάλιστα τα Twitter τους, είναι γεμάτα από παράξενες καθημερινές ιστορίες με πρωταγωνιστές «περιστέρια ζόμπι».



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΥΠΝΗΣΕ ΠΟΤΕ.

Magnify Image
Στο προάστιο Άιν Τάρμα, 1.300 Σύριοι σκοτώθηκαν μετά από επίθεση που φημολογείται πως έγινε με χημικά όπλα. 
Ανδρες, γυναίκες, ηλικιωμένοι, παιδιά και βρέφη, δολοφονήθηκαν την ώρα που κοιμόντουσαν στα σπίτια τους - Χιλιάδες και τα θύματα με αναπνευστικά προβλήματα   Φρικιαστικές εικόνες στοιχειώνουν όποιον τις δει. Το προάστιο Άιν Τάρμα της Δαμασκού είναι πλέον πόλη «φάντασμα». Οι 1.300 κάτοικοί του δολοφονήθηκαν την ώρα που κοιμόντουσαν, μέσα στα σπίτια τους, από δηλητηριώδη αέρια. 
        Μια μέρα μετά την επίθεση με χημικά, οι δρόμοι έχουν ερημώσει. Κορμιά ανδρών γυναικών, ηλικιωμένων, παιδιών και βρεφών, βρίσκονται παντού, νεκρά, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων για την πρωτοφανή αγριότητα με την οποία το καθεστώς Ασαντ δολοφόνησε τόσους αθώους.       Φωτογραφίες – σοκ κάνουν τον γύρο του κόσμου. Σύμφωνα με την αντιπολίτευση, οι φωτογραφίες και τα βίντεο δείχνουν τους νεκρούς και τραυματίες από την επίθεση με νευροτοξικά αέρια. Ανάμεσά τους θύματα σε αυτοσχέδια νοσοκομεία που υποφέρουν από σπασμούς και δεν μπορούν να πάρουν ανάσα. Πολλά από τα θύματα είναι βρέφη και παιδιά.
     Το BBC αναφέρει πως οι φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν είναι γνήσιες. 
    Η συριακή αντιπολίτευση κατηγορεί ευθέως το καθεστώς Άσαντ για χρήση χημικών όπλων σε περιοχές της ανατολικής Δαμασκού τα ξημερώματα της Τετάρτης, μιλώντας ευθέως  για πρωτοφανές μακελειό με περισσότερους από 1.300 νεκρούς, αριθμός που υπάρχουν φόβοι πως θα αυξηθεί, και που δεν μπορεί –μέχρι στιγμής- να επιβεβαιωθεί από ανεξάρτητες πηγές.
   Ο Φαχάντ Αλμασρι, εκπρόσωπος των ανταρτών της Συρία στο Παρίσι, ανέφερε πως οι θάνατοι ανέρχονται στους 1.729, ενώ 6.000 άνθρωποι υποφέρουν από αναπνευστικά προβλήματα. 
      Όπως καταγγέλλουν οργανώσεις της αντιπολίτευσης, η επίθεση με χημικά όπλα έγινε στο πλαίσιο σφοδρού βομβαρδισμού κατά τη διάρκεια επιχείρησης ανακατάληψης της περιοχής από τα χέρια των ανταρτών.
Magnify Image
   Ο Ζορζ Σάμπρα, από τα ηγετικά στελέχη της αντιπολίτευσης, έκανε λόγο για περισσότερους από 1.300 νεκρούς. «Η επίθεση άρχισε γύρω στις 3 τα ξημερώματα. Τεράστιος αριθμός αμάχων επλήγη από τα αέρια. Ο αριθμός συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς άνθρωποι πεθαίνουν από ασφυξία και δεν υπάρχουν τα απαραίτητα ιατρικά εφόδια για να σωθούν» αναφέρει η αντιπολίτευση.
      «Η σιωπή της διεθνούς κοινότητας και η απροθυμία των ΗΠΑ σκοτώνουν το συριακό λαό» είπε σε συνέντευξη Τύπου ο Ζορζ Σάμπρα από την Κωνσταντινούπολη, τονίζοντας ότι η σφαγή δίνει τη χαριστική βολή στις προσπάθειες για την πολιτική διευθέτηση της κρίσης.   «Δεν είναι η πρώτη φορά που το καθεστώς κάνει χρήση χημικών όπλων. Όμως τα σημερινά εγκλήματα συνιστούν ένα σημαντικό σημείο καμπής στις επιχειρήσεις του καθεστώτος. Αυτή τη φορά έγιναν για να εξοντώσουν και όχι για να τρομοκρατήσουν το λαό» υπογράμμισε.
Magnify Image
   Η Ρωσία, που υποστηρίζει το καθεστώς Ασαντ είναι η μόνη χώρα που έκανε λόγο για προμελετημένη «προβοκάτσια» των ανταρτών δηλώνοντας σχετικά μέσω του Ρώσου υπουργόυ Εξωτερικών, Αλεξάντερ Λουκάσεβιτς: «Όλο αυτό δεν μπορεί παρά να υπονοεί ότι για ακόμα μία φορά είμαστε αντιμέτωποι με μία προσχεδιασμένη προβοκάτσια. Αυτό στηρίζει το γεγονός ότι η εγκληματική αυτή πράξη πραγματοποιήθηκε κοντά στη Δαμασκό τη στιγμή που η αποστολή των εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ άρχισαν επιτυχημένα το έργο της έρευνας καταγγελιών για την πιθανή χρήση χημικών όπλων»  
Magnify Image
     Στο ίδιο πνεύμα, το καθεστώς Ασαντ δηλώνει πως οι κατηγορίες για χρήση χημικών είναι «παντελώς αβάσιμες»   Ακόμα όμως και με τις πιο συντηρητικές μετρήσεις, η επίθεση της Τετάρτης είναι  σίγουρα η φονικότερη επίθεση που έχει γίνει στη Συρία, αλλά και παγκοσμίως από την δεκαετία του 1980. 



ΠΗΓΗ... dailymail

ΑΝΕΒΗΚΕ ΣΤΟ ΚΙΛΙΜΑΝΤΖΑΡΟ ΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ!!!



Ανέβηκε στην κορυφή του Κιλιμάντζαρου με τα χέρια του κι από εκεί ψηλά απέδειξε τη δύναμη της ψυχής.
Ο Spencer West ξύπνησε στις 4:30 το πρωί προκειμένου να ξεκινήσει όσο νωρίτερα γινόταν το ταξίδι του προς την κορυφή του Κιλιμάντζαρου. Μετακινιόταν αργά αλλά σταθερά στο βραχώδες μονοπάτι. Παλάμη με παλάμη κατακτούσε σιγά σιγά κάθε εκατοστό του βουνού. Και τα κατάφερε. Εξουθενωμένος από την υπερπροσπάθεια κατάφερε να φθάσει στο στόχο του στις 11:15 το πρωί κι έπειτα… να καταρρεύσει. Σε αντίθεση με άλλα βουνά, όπως το Έβερεστ, το βουνό των 5895 μέτρων στην Τανζανία είναι πιο «φιλικό» προς τους ορειβάτες αφού έχει πιο βατές διαδρομές. Και σε αντίθεση με άλλους ορειβάτες, ο West έφθασε στην κορυφή του με τα χέρια του, αφού δεν έχει πόδια.


«…Ήταν απίστευτο που τελικά τα καταφέραμε μετά από όλες τις δυσκολίες που περάσαμε» είπε ο 31χρονος. «Θα έλεγα ότι νιώθω τόσο ταπεινός μπροστά σε αυτό και ταυτόχρονα τόσο συγκλονισμένος». Το ταξίδι συνολικά διήρκησε 7 ημέρες για τον ατρόμητο ορειβάτη από το Τορόντο και τους καλύτερους φίλους του που φυσικά δεν τον άφησαν μόνο στο σπουδαίο αυτό εγχείρημα. Η παρέα πέρασε μέσα από ζούγκλες, χιονισμένα τοπία αλλά και αχανείς εκτάσεις μέχρι να φθάσει στην τελική ευθεία. Ο West διένυσε το 80% περίπου της διαδρομής με τα χέρια του, τα οποία μάλιστα μάτωσαν από το σκληροτράχηλο έδαφος παρά το ότι φορούσε γάντια. Το υπόλοιπο –κι εφόσον το επέτρεπαν οι συνθήκες, το διένυσε με το αναπηρικό του καροτσάκι. Κι όταν η κούραση τον κατέβαλε απλά.. ανέβαινε στις πλάτες των συντρόφων του που τον μετέφεραν.

Ο Spencer West γεννήθηκε με αγενεσία του ιερού οστού, μια σπάνια ασθένεια η οποία δεν επιτρέπει στο κάτω μέρος της σπονδυλικής στήλης να αναπτυχθεί κανονικά ενώ και τα πόδια του αναπτύσσονται σα να κάθεται. Οι γιατροί προχώρησαν σε ακρωτηριασμό σε ηλικία 3 ετών. «Οι γιατροί μας έλεγαν ότι ήταν μωρό ότι δεν θα κατάφερνε και πολλά στην ζωή του» λέει η μητέρα του Tonette. «Θα ακολουθούσε δραστηριότητες όπως η ανάγνωση ή η συγγραφή» Ο ίδιος βέβαια τους διέψευσε πανηγυρικά, αφού με σκληρή δουλειά κατάφερε να χρησιμοποιεί τα χέρια του ως πόδια και αεικίνητος να καταπιάνεται με οτιδήποτε θελήσει. Έχει μάλιστα αναπτύξει πλούσιο φιλανθρωπικό έργο επιχειρώντας να αφυπνίσει όλον τον κόσμο.

Έπειτα ήρθε το ταξίδι στο Κιλιμάντζαρο, το οποίο οργάνωσε για δύο λόγους. Ο πρώτος να αποτελέσει τους άλλους προκειμένου να προσπαθήσουν να καταφέρουν το αδύνατο. Δεύτερον να μαζέψει χρήματα, 750.000 δολάρια για την ακρίβεια προκειμένου να προσφέρει ένα σύστημα καθαρισμού του νερού για 20.000 Κενυάτες. Ο Spencer τα κατάφερε. Ανέβηκε στην κορυφή του Κιλιμάντζαρου με τα χέρια του κι από εκεί ψηλά απέδειξε τη δύναμη της ψυχής. Ασχέτως των όποιων σωματικών δυσλειτουργιών.




ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com

ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΣΚΟΠΙΑΝΩΝ ΜΕΣΩ SMS.


Η ιστορία αυτή γνωστή. Η αδιαφορία του ελληνικού (;) κράτους παροιμιώδης, ακόμα και στις περιπτώσεις καταγγελιών που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Επίσης, παρόλο που η υπόθεση με τα sms που αποστέλλονται στα κινητά όσων κινούνται και ταξιδεύουν στην Βόρεια Ελλάδα πάει κάποια χρόνια πίσω, πολλοί συμπατριώτες μας αγνοούν το γεγονός αυτό. Εμείς είμαστε εδώ για να θυμίσουμε και να πληροφορήσουμε τον κόσμο για όσα αγνοεί.
Εδώ και μερικά χρόνια η ίδια υπόθεση εξακολουθεί να εξελίσσεται, δίχως κανείς να αναρωτιέται και να αντιδρά. Οποιοσδήποτε πολίτης ταξιδεύει στην επικράτεια της Μακεδονίας μας, ειδικά με κατεύθυνση προς Θράκη, δέχεται μηνύματα στο κινητό του τηλέφωνο που τον καλωσορίζουν στην υποτιθέμενη “Δημοκρατία της Μακεδονίας”. Μάλιστα, υπάρχει και ένα μήνυμα που φθάνει στα κινητά με αναγραφόμενο απόστολέα την Cosmote, όπου αναφέρονται οι χρεώσεις για κλήσεις, μηνύματα και χρήση data ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Η προέλευση αυτού του μηνύματος μπορεί να είναι πιθανώς και η Βουλγαρία. Κι όλα αυτά, μερικά εκατοντάδες μέτρα από την Νύμφη του Θερμαϊκού, την Θεσσαλονίκη! Μέχρι σήμερα δεν έχουμε δει κάποια κίνηση για την αντιμετώπιση του φαινομένου από την πολιτική ηγεσία της χώρας ή τα κόμματα, τα οποία φυσικά έχουν με πιο σημαντικά πράγματα να ασχοληθούν καθώς φαίνεται.
 Έτσι λοιπόν, οι Έλληνες πολίτες αλλά και οι αλλοδαποί που επισκέπτονται την Βόρεια Ελλάδα (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κύρος και την δυναμική της Ελλάδας) και μετακινούνται με τραίνα, λεωφορεία, αυτοκίνητα και αεροπλάνα διαβάζουν στο κινητό τους τα εξής μηνύματα:
1) Welcome to Macedonia, the cradle of civilization. During your stay we strongly recommend that you visit the Museum of the Macedonian Struggle and the Memorial House of Mother Teresa in Skopje, the Memorial Center of Toshe Proeski in Krushevo, the Museum on Water in Ohrid and the Ancient Observatory in Kokino. T-Mobile welcomes you to the Republic of Macedonia! For assistance please call +38970122. Have a pleasant stay in our country!

Μετάφραση:
Καλώς ήλθατε στην Μακεδονία, το λίκνο του πολιτισμού. Κατά την διάρκεια της διαμονής σας, σας συνιστούμε ανεπιφύλακτα να επισκεφθείτε το Μουσείο του Μακεδονικού Αγώνα και το Memorial House της Μητέρας Τερέζας στα Σκόπια, το Memorial Center του Τόσε Προέσκι στο Κρούσεβο, το Μουσείο για το Νερό στην Οχρίδα και το Αρχαίο Αστεροσκοπείο στο Κόκκινο. Η T-Mobile σας καλωσορίζει στη Δημοκρατία της Μακεδονίας! Για βοήθεια καλέστε στο 38970122. Να έχετε μια ευχάριστη διαμονή στη χώρα μας!
2) T-Mobile welcomes you to the Republic of Macedonia! For assistance please call +38970122. Have a pleasant stay in our country!

Μετάφραση:
Η T-Mobile σας καλωσορίζει στη Δημοκρατία της Μακεδονίας! Για βοήθεια καλέστε στο 38970122. Να έχετε μια ευχάριστη διαμονή στη χώρα μας!
3) Καλείτε προς Ελλάδα 1,848 ευρώ/λεπτό. Στέλνετε sms με 0,369 ευρώ/sms. Προσφορά για χρήση data με 0,04 ευρώ/10kb έως30/09/13.

Σε μια μαύρη περίοδο για τον Ελληνισμό, σε μια συγκυρία όπου ο χειμαζόμενος ελληνικός λαός μοιάζει μουδιασμένος και ανερμάτιστος δίχως να ξέρει πώς να αντιδράσει, φαινόμενα σαν αυτά καταδεικνύουν την πλήρη παρακμή και αποσύνθεση στην οποία βρίσκονται το πολιτικό σύστημα, η κοινωνία και τα αντανακλαστικά επιβίωσης του λαού μας. Είναι ντροπή να σε “καλωσορίζουν” σε μια ξένη προς ο,τιδήποτε το μακεδονικό χώρα, η οποία χρησιμοποιεί δίχως κανένα ιστορικό και ηθικό έρεισμα το όνομα Μακεδονία, λίγες εκατοντάδες μέτρα από την πρωτεύουσα της Μακεδονίας, την Θεσσαλονίκη!
Η “υπαρξιακή αφασία” στην οποία έχουμε περιέλθει όλοι μας, αποτελεί κίνδυνο για την ίδια μας την επιβίωση και ως βιολογική αλλά και ως πολιτισμική οντότητα. Δεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που αντιμετωπίσαμε στον τόπο μας εχθρούς, οι οποίοι προσπάθησαν να μας καταβάλουν με κάθε μέσο. Η περίοδος της ραστώνης για τον Ελληνισμό έχει παρέλθει και καλό είναι να το κατανοήσουμε έγκαιρα! Ακόμη κι αν το ζήτημα αυτό με τα sms φαντάζει όχι κάτι τόσο σημαντικό, είναι χρήσιμο να μην ξεχνούμε ότι τελικά δεν ζούμε σε έναν παραδεισένιο κόσμο ανάμεσα σε πρόθυμους φίλους και ατέρμονες γιορτές. Άλλωστε, η λαϊκή σοφία το έχει αποτυπώσει αυτό πολύ εύστοχα στην εξής παροιμία: “Φύλαγε τα ρούχα σου για νάχεις τα μισά”. Η Ιστορία πάντα επαναλαμβάνεται σαν φάρσα…
Όπως και να έχει η Ιστορική Αλήθεια παραμένει μία και μοναδική, όσο κι αν κάποιοι “ερεθίζονται” όταν αυτή εκφράζεται ευθαρσώς: Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ!




ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.com 

ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΙΟΝΥΣΟΣ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΤΑ ΧΑΝΙΑ. ΔΙΕΘΝΕΣ ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΟ "ΛΙΑΣΤΟ ΡΩΜΕ'Ι'ΚΟ".

Συγχρονος Διόνυσος κατοικεί στα Χανιά - Διεθνές βραβείο για το Λιαστό Ρωμέικο Καραβιτάκη
Τα μυστικά του Διονύσου φαίνεται ότι γνωρίζει καλά οινοποιείο στα Χανιά που κέρδισε το χρυσό μετάλλιο στον στον Διεθνή διαγωνισμό κρασιού στο Βερολίνο για το Λιαστό από Ρωμέικο Καραβιτάκη.

Ο διεθνής διαγωνισμός Κρασιού του Βερολίνου είναι ένας από τους πιο σεβαστούς διαγωνισμούς στον χώρο του κρασιού. Φέτος η συμμετοχή ''περιορίστηκε'' στα 3500 δείγματα από όλον τον κόσμο εξαιτίας της αθρόας συμμετοχής των οινοποιείων .

Τα κρασιά κρίθηκαν από 120 επαγγελματίες γευσιγνώστες με τυφλή δοκιμή χωρίς να γνωρίζουν τις ετικέτες των κρασιών ώστε να τηρηθεί απόλυτη αξιοκρατία. Ο διαγωνισμός αυτός ξεκίνησε το 1994 και εποπτεύεται από την OIV, η οποία είναι η Διεθνής Οργάνωση Οίνου και Αμπέλου.

Κάθε χρόνο τα βραβεία του διαγωνισμού αυτού αποτελούν το καλύτερο διαβατήριο για την αναγνώριση των κρασιών διεθνώς.

Το Λιαστό από Ρωμέικο του Οινοποιείου φτιάχνεται από την παραδοσιακή ποικιλία των Χανίων, Ρωμέικο.

Τα σταφύλια συλλέγονται ιδιαίτερα ώριμα και κατόπιν λιάζονται. Ακολουθεί οινοποίηση και παλαίωση για 36 μήνες σε δρύινα βαρέλια.

Κατόπιν εμφιαλώνεται στην ιδιαίτερη φιάλη του όπου παραμένει για άλλους 36 μήνες πριν βγει στην αγορά. Η παραγωγή του είναι περιορισμένη και δεν υπερβαίνει ποτέ τις 1000 φιάλες ανά έτος. Πρόκειται για ένα γλυκό κρασί με αρώματα αποξηραμένων φρούτων μελιού και βοτάνων.

Το μετάλλιο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το οινοποιείο  επειδή βραβεύεται μια πολύ ιδιαίτερη και μοναδική ποικιλία του Νομού Χανίων και με αυτόν τον τρόπο αποδεικνύεται ότι το Ρωμέικο έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες.

ΛΕΗΛΑΤΗΣΑΝ ΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΣΧΟΛΗΣ.

Λεηλάτησαν την βιβλιοθήκη της Μεγάλης του Γένους Σχολής
Σύμφωνα με δημοσίευμα τουρκικής εφημερίδας αποκαλύφθηκε πως λείπουν από τα αρχεία της Σχολής, μεταξύ άλλων παλαιών και σπάνιων βιβλίων, 11 χειρόγραφα Ευαγγέλια, ενώ εμφανίζει να  αποκάλυψε  το σκάνδαλο νεοδιορισμένος στο σχολείο υποδιευθυντής, Χικμέτ Κονάρ. 
Πάντως ο  κ.Θανάσης Αγγελίδης, υπεύθυνος για τη διοίκηση του σχολείου, επιβεβαίωσε πράγματι ότι τα ιστορικά Ευαγγέλια χάθηκαν, αποκάλυψε όμως και κάτι που δείχνει το κλίμα φόβου και καταπίεσης για την ελληνική μειονότητα που επικρατούσε, παλιότερα τουλάχιστον,  στην γειτονική χώρα:  ότι πριν από χρόνια είχαν εντοπιστεί βιβλία με την σφραγίδα της Σχολής σε παλαιοπωλεία,όμως λόγω των συνθηκών της εποχής στην Τουρκία κανένας δε διαμαρτυρήθηκε!

Το θέμα παρουσιάζει η εφημερίδα  Bugun με τον τίτλο «Έντεκα ιστορικά ευαγγέλια είναι χαμένα» και τον υπέρτιτλο «Σκάνδαλο στο σχολείο των 550 ετών στο Φανάρι».Αναφέρει λοιπόν  ότι έγινε αντιληπτό πως λεηλατήθηκε η βιβλιοθήκη της Μεγάλης του Γένους Σχολής όταν ανελαβε ο κ. Κονάρ, όπως γράφει το onalert.gr

Και με κουτσουλιές!

Υποστηρίζει ότι   οι διοικούντες το σχολείο και οι αρμόδιοι  παρουσίασαν στον κ. Κονάρ μία αίθουσα από σύγχρονα βιβλία, αλλά εκείνος επέμενε να δει την παλιά βιβλιοθήκη και τότε αποκαλύφθηκε η τύχη της παλιάς βιβλιοθήκης. Αποκαλύφθηκε ότι τα ιστορικά βιβλία του σχολείου είχαν τοποθετηθεί ανάμικτα σε κούτες και πρώτα τα είχαν πάει σε σοφίτες και αργότερα τα είχαν κατεβάσει στις αποθήκες. Τα βιβλία, συνεχίζει το δημοσίευμα,  σώθηκαν με τις ενέργειες του Χικμέτ Κονάρ. Όμως διαπιστώθηκε ότι έχουν χαθεί πολλά σημαντικά βιβλία, μεταξύ των οποίων και 11 χειρόγραφα ευαγγέλια και τα υπόλοιπα είναι αγνώριστα με τις κουτσουλιές και έχουν επηρεαστεί από την υγρασία στις αποθήκες. Ο κ.Θανάσης Αγγελίδης, υπεύθυνος για τη διοίκηση του σχολείου, επιβεβαίωσε ότι τα ιστορικά ευαγγέλια χάθηκαν. Ο Αγγελίδης είπε ότι τα βιβλία αυτά κρατούντο παλαιότερα στο χώρο του εργαστηρίου των ηλεκτρονικών υπολογιστών του σχολείου και ότι επί χρόνια σ’ αυτό το χώρο δεν είχε μπει κανείς. Αργότερα, δε,  αποθήκευσαν τα βιβλία, παίρνοντας άδεια και διαπίστωσαν στο μεταξύ ότι πολλά βιβλία είχαν χαθεί. Ο Αγγελίδης είπε ότι ένας φίλος του του είπε πως είδε βιβλία του σχολείου να πωλούνται σε παλαιούς βιβλιοπώλες, διότι πάνω στα βιβλία αυτά υπήρχε η σφραγίδα του σχολείου.

Όλα τα 'σκιαζε η ''φοβέρα''

Όταν ο Αγγελίδης πήγε για να εξετάσει τα βιβλία στους παλιούς βιβλιοπώλες, είδε ότι οι σφραγίδες είχαν σβηστεί. Όμως,συνεχίζει το δημοσίευμα,  λόγω των συνθηκών της εποχής κανένας δε διαμαρτυρήθηκε. Όπως είπε ο κ. Αγγελίδης,  Πρόεδρος του ΔΣ του ιδρύματος, τα βιβλία αυτά τα είχαν κατεβάσει από τη σοφίτα μετά το σεισμό του 1999. Τότε οι ειδικοί που είχαν κάνει εξέταση στο σχολείο, είχαν πει πως τα βιβλία δημιουργούν πρόβλημα στην στατικότητα του κτιρίου και μετά από την εξέλιξη αυτή τα βιβλία τα είχαν κατεβάσει στα υπόγεια.

Συνεχίζοντας το ''λιβάνισμα'' του υποδιευθυντή, τονίζεται ότι με τις ενέργειές  του, ταξινομήθηκαν τα βιβλία και για τη διάσωση των ιστορικών βιβλίων ζητήθηκε βοήθεια από την βιβλιοθήκη χειρόγραφων βιβλίων του Σουλεϊμανιγιέ. Οι ειδικοί ζήτησαν την αλλαγή των ξύλινων βιβλιοθηκών και η διοίκηση του ιδρύματος κατασκεύασε μία νέα βιβλιοθήκη με μία δαπάνη 10.000 λιρών. Στο αρχείο έγινε ρύθμιση θερμοκρασίας και υγρασίας και μία μεγάλη αίθουσα διατέθηκε στη βιβλιοθήκη.Βεβαίως στο δημοσίευμα δεν αναδεικνύεται όσο πρέπει την καταγγελία ότι η υπόθεση αποσιωποιήθηκε λόγω της κατάστασης στην Τουρκία...

Ο ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ ΚΑΙ Η ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ.


1Του Μιχάλη Γ. Τρίτου, Κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.

Αν η κοσμοκαταλύτρα ροή του χρόνου παρασέρνει στο πέρασμά της τα πάντα και τα παραδίδει στης λησμονιάς τη μελαγχολική σιγαλιά,δεν συμβαίνει το ίδιο με τις μεγάλες φυσιογνωμίες της ιστορίας, που σημαδεύουν τις εποχές, νικάνε τη λήθη και το χρόνο και γίνονται οι φωτεινοί οδοδείχτες του σωστού προσανατολισμού της ζωής.

Ένας από αυτούς που νίκησαν τη λήθη και το χρόνο και όσο απομακρυνόμαστε από το έτος του μαρτυρικού του θανάτου τόσο πιο πολύ τον πλησιάζουμε, είναι ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, που υπήρξε το μεγαλύτερο κεφάλαιο της φυλής μας στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, η επιφανέστερη λαοπαιδευτική και νεοπατερική μορφή της νεοελληνικής εθνότητας, ο επιβλητικότερος λαϊκός αναγεννητής των τελευταίων χρόνων της σκλαβιάς και ένας από τους λίγους που έκαναν θετική προεργασία και εξασφάλισαν στον αγώνα του ’21 εγγυήσεις επιτυχίας. Ο πατρό-Κοσμάς ο Αιτωλός ήρθε λίγο πριν από την αυγή της λευτεριάς, όταν το σκοτάδι ήταν απελπιστικό για να ανάψει πυρκαϊές, να ξυπνήσει τις ναρκωμένες από το φόβο συνειδήσεις, να ανοίξει τα μάτια των ραγιάδων, που όπως ο ίδιος έλεγε χαρακτηριστικά, είχαν «αγριέψει».

Το πολύπλευρο και πολυδιάστατο έργο του μπορούμε να το διακρίνουμε σε θρησκευτικό, εθνικό και κοινωνικό.

Το θρησκευτικό του έργο κατέχει την πρώτη θέση στην όλη δραστηριότητα του. Ο Χριστός υπήρξε γι’ αυτόν το θεμέλιο πάνω στο οποίο στήριξε τη ζωή και το έργο του. Γιατί έργα, κατορθώματα και πράξεις, ζωή, θυσίες και μόχθος σαν του Κοσμά του Αιτωλού δεν αντέχουν σε άλλη θεμελίωση.
Το πρόσωπο του Χριστού αναφέρεται συχνά στις Διδαχές του Αγίου, ιδίως στις αρχές των ομιλιών του. Για τον Χριστό ο άγιος Κοσμάς εκφράζεται με τις γλυκύτερες εκφράσεις. Ο Χριστός γι’ αυτόν είναι «ο γλυκύτατος αυθέντης και δεσπότης, ο ποιητής των αγγέλων και πάσης νοητής και αισθητής κτίσεως».
Η διαρκής επίκληση του ονόματος του Χριστού από τον άγιο Κοσμά είναι απόλυτα δικαιολογημένη , γιατί ο Χριστός είναι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, «ενώ κατοικεί παν το πλήρωμα της θεότητας σωματικώς»(Κολ.  β, 9). Είναι Εκείνος που θα έλθει στο τέλος της ιστορίας «μετά δόξης κρίναι ζώντας και νεκρούς, ου της βασιλείας ουκ έσται τέλος».

Εξίσου σημαντικό είναι το εθνικό έργο του άγιου Κοσμά, που εστιάζεται σε τρία σημεία: στην ίδρυση σχολείων, στην καλλιέργεια της ελληνικής γλώσσας και στην αναστολή του εξισλαμισμού.
Στα χρόνια του η παιδεία δεν βρισκόταν στην άθλια κατάσταση των δύο πρώτων μετά την άλωση αιώνων, αφού στις πόλεις λειτουργούσαν πολλά Ελληνοσχολεία. Όμως στην ύπαιθρο η κατάσταση ήταν διαφορετική. Εκεί το Γένος «ήτο βυθισμένο εις απόλυτον αγγραματείαν», όπως έγραφε ο Κων/νος Κούμας. Ο άγιος Κοσμάς σε μία φράση της Γ’ Διδαχής του περιγράφει παραστατικά την τραγικότητα της καταστάσεως: «Δεν βλέπετε, έλεγε, πως αγρίεψε το γένος μας από την αμάθειαν και εγινήκαμεν ωσάν τα θηρία;». Γι’ αυτό ο άγιος μας , βλέποντας ότι η έλλειψη οργανωμένης παιδείας είχε συντελέσει στη γενικότερη κατάπτωση του πολιτικού και ηθικού επιπέδου, δίνει προτεραιότητα σε αυτήν.
Στη μάθηση και στην πρόοδο στήριζε το λυτρωμό του Γένους.
 Πριν από το Ρήγα, τον Κοραή και τον Καποδίστρια πρώτος ο Κοσμάς είδε αυτή την ανάγκη. Από το  σύνολο των επιστολών του μονάχα τρείς δεν είναι αφιερωμένες στην παιδεία. Όλες οι άλλες ασχολούνται κατά κύριο λόγο με την ίδρυση και λειτουργία σχολείων και την εδραίωση της ελληνικής γλώσσας. Η προσφορά του Κοσμά, στον τομέα αυτό υπήρξε ηρωική και γιγάντια.
Ο άγιος Κοσμάς θεωρούσε την μόρφωση θεμέλιο της εθνικής αναγεννήσεως. Η πνευματική ανόρθωση της εθνότητας ήταν γι’ αυτόν συνάρτηση της εκπαιδεύσεως της νέας γενιάς. «Τα σχολεία, έλεγε, φωτίζουν τους ανθρώπους. Ανοίγουν τα ομμάτια των ευσεβών και ορθοδόξων χριστιανών να μαθαίνουν τα μυστήρια».
Ο μεγάλος αυτός παιδαγωγός του δούλου Γένους πίστευε ότι χωρίς παιδεία ο άνθρωπος εξαγριώνεται. Μονάχα η παιδεία αμβλύνει την τραχύτητα των ανθρωπίνων ενστίκτων, ανεβάζει τον άνθρωπο πάνω από το υλικό και το ζωώδες και καλλιεργεί τον ενδιάθετο κόσμο του ανθρώπου.

Για τον Κοσμά ο Χριστός και η Εκκλησία πρέπει να κατέχουν κεντρική θέση στο ελληνικό σχολείο. Το παιδευτικό του αίτημα ήταν σαφές: η μόρφωση πρέπει να οδηγεί στην Εκκλησία, στο Θεό, στη θέωση που αποτελεί το δεοντολογικό στόχο της ανθρώπινης υπάρξεως.

Ο αριθμός των σχολείων που ίδρυσε ο άγιος Κοσμάς, είναι πράγματι εκπληκτικός. Τον απολογισμό του έργου του στον τομέα αυτό μας τον δίνει ο ίδιος σε γράμμα του προς τον αδελφό του Χρύσανθο, γραμμένο λίγο πριν από το μαρτυρικό του τέλος: « έως τριάκοντα επαρχίας περιήλθον, δέκα σχολεία ελληνικά εποίησα, διακόσια δια κοινά γράμματα, του Κυρίου συνεργούντος και τον λόγον μου βεβαιούντος δια των επακολουθησάντων σημείων». Πρόκειται για έναν πραγματικό άθλο για την εποχή εκείνη. Φρόντιζε επίσης για δασκάλους, για ανεύεση χρημάτων, για διδακτήρια. Ήθελε μορφωμένο λαό ο άγιος Κοσμάς γιατί πίστευε απόλυτα ότι πριν από την εθνική αποκατάσταση πρέπει να προηγηθεί η πνευματική του αναγέννηση.

Ένας άλλος στόχος του αγίου Κοσμά ήταν η σπουδή της ελληνικής γλώσσας και η ισχυροποίηση των ασθενών εθνολογικά και γλωσσικά διαμερισμάτων της εθνότητας, ιδίως των βορειοτέρων. Και τούτο, όπως ο ίδιος έλεγε: « Η Εκκλησία μας είναι εις την ελληνικήν και αν δε σπουδάξεις εις το Ελληνικόν, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβεις εκείνα όπου ομολογά η Εκκλησία μας».

Αναγνωρίζοντας τον πολιτισμικό χαρακτήρα της ελληνικής γλώσσας επέκρινε επιμελώς όσους μιλούσαν βλάχικα ή αρβανίτικα και σύσταινε παντού τη χρήση της ελληνικής, ως γλώσσας επίσημης της Εκκλησίας και των ιδιωτικών σχέσεων.
Ήταν τόσο δυνατή η προσπάθεια για την κατάργηση της διγλωσσίας, ώστε οι Ρουμάνοι αντέδρασαν στην κατάταξη στο ορθόδοξο αγιολόγιο της μνήμης του με Πατριαρχική και Συνοδική πράξη.

Η αντίδραση αυτή των Ρουμάνων οφείλεται στο μίσος, που έτρεφαν κατά του Κοσμά, επειδή με τους αγώνες του χτύπησε το βλάχικο ιδίωμα, το οποίο η Ρουμανία θέλησε να το εκμεταλλευτεί εθνικιστικά. Όπως παρατηρεί ο ακαδημαϊκός Αντώνιος Κεραμόπουλος, «Οι έξω των συνόρων της Ελλάδος ιστοριογραφούντες Κουτσόβλαχοι κακολογούσαν τον «μαύρον εκβιαστήν» Κοσμάν Αιτωλόν και το Πατριαρχείο  Κωνσταντινουπόλεως, διότι τούτο, ασκούν αντιρουμανικήν πολιτικήν κατά τον ιή αι. έστειλε τον ενάρετο ιεροκήρυκα Κοσμάν, ον λατρεύουσι ως άγιον η Δυτική Στερεά και Μακεδονία και όλη η Ήπειρος και Θεσσαλία, όχι εις την καρδίαν της Ρουμανίας, ην κυβερνά εκκλησιαστικώς, αλλ’ εις τα Ζαγοροχώρια της Ηπείρου, άτινα ακούοντα φιλιππικούς κατά της επεισάκτου και χρόνους δουλείας αναμιμνησκούσης λατινογενούς γλώσσης, επανήλθον εις την ελληνικήν γλώσσαν αμέσως από της μιάς ημέρας μέχρι της άλλης.»

Η αγάπη του πατρό-Κοσμά για την ελληνική γλώσσα ήταν άμεσα συνδεδεμένη με το Ευαγγέλιο και την Εκκλησία, «που είναι εις την ελληνικήν». Η ελληνική γλώσσα ήταν για τον Κοσμά: Ευαγγέλιο, υμνολογία, λατρεία, θεολογικοί όροι που δεν αντικαθίστανται και δεν αποδίδονται, όταν μεταφραστούν. Αυτός ήταν ο βασικός λόγος που ο άγιος Κοσμάς χτυπούσε τη διγλωσσία.

Το εθνικό έργο του αγίου Κοσμά ολοκληρώνεται με την αναχαίτιση του κύματος του εξισλαμισμού που ήταν ταυτόχρονα και αναχαίτιση του εκτουρκισμού, αφού σ’ αυτήν την τραγική για το Γένος μας περίοδο  θρησκευτικότητα και εθνικισμός είχαν ταυτισθεί.

Οι εξισλαμισμοί σ’ αυτήν την περίοδο απέβησαν θρησκευτική και εθνική αιμορραγία. Το μεγαλύτερο μέρος του μικρασιατικού πληθυσμού εξισλαμίστηκε και εκτουρκίστηκε. Το ίδιο συνέβη στη Μακεδονία, Ήπειρο, Βοσνία, Ερζεγοβίνη, Θράκη και κυρίως στην Αλβανία, όπου ο αριθμός των Χριστιανών από 550 χιλ. κατέβηκε στις 50 χιλ. Ολόκληρες περιοχές, επειδή  δεν μπορούσαν να υποφέρουν τις καταθλιπτικές φορολογίες, εξισλαμίζονταν ομαδικά μαζί με τους ιερείς τους και έχαναν μαζί με τη θρησκεία την εθνική τους συνείδηση και γλώσσα.
Οι εξισλαμισμοί κυρίως στην Αλβανία θα ήταν μεγαλύτεροι, αν κατά την τραγική για το Γένος μας περίοδο δεν εμφανίζονταν ο Κοσμάς ο Αιτωλός, ο οποίος με τις διδαχές και τον μαρτυρικό του θάνατο έγινε σύμβολο αντιστάσεως του λαού, στέριωσε την πίστη των ραγιάδων και έδωσε ελπίδες καινούργιας ζωής.
Αλλά και η κοινωνική διάσταση του έργου του αγίου Κοσμά παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Ο πατρό-Κοσμάς δεν ήταν μονάχα ο ασκητής με τις μονοδιάστατες πτήσεις, αλλά και ο γνήσιος φορέας του ορθοδόξου πνεύματος στο κοινωνικό πεδίο κατά τους νεώτερους χρόνους. Το παράδειγμά του μας δείχνει με ποιο τρόπο η ορθόδοξη μεταφυσική μπορεί να υλοποιηθεί σε κοινωνικώς δέον.

Ο άγιος Κοσμάς σε μια δύσκολη περίοδο για το Γένος εμφανίζεται ως πρωτοπόρος στον ορίζοντα των κοινωνικών αναγεννητών του Ελληνισμού. Οι διδαχές του αναφέρονται στην κοινωνική δικαιοσύνη, την ισότητα των δύο φύλων, την κατάργηση της πολυτέλειας, την ολιγάρκεια, την ίδρυση κοινωφελών έργων. Ο πατρό-Κοσμάς πολέμησε το απάνθρωπο φαινόμενο της ληστείας. Μίλησε για την αξία της εργασίας, την τήρηση της αργίας της Κυριακής, την ιερότητα του γάμου, τη σπουδαιότητα του συζυγικού βίου και της εγκράτειας. Αγωνίστηκε με όλες του τις δυνάμεις για την ανακούφιση της ανθρώπινης δυστυχίας, την περίθαλψη των φτωχών, τον σεβασμό του ανθρωπίνου προσώπου. Συνιστούσε την αποφυγή της «αρπαγής και αδικίας» και προέτρεπε να δίδεται «το άδικον οπίσω» σε όποιον και αν είχε γίνει η αδικία. Παράλληλα προέτρεπε τους Χριστιανούς να δραστηριοποιούνται συλλογικά για εθνωφελείς σκοπούς και να τιμούν τους προεστούς και τους γεροντότερους.

Γενικά το κήρυγμά του ήταν ένα κήρυγμα αγάπης, ανθρωπιάς, δικαιοσύνης και ομόνοιας. Ένα κήρυγμα κοινωνικής ενότητας, που στηρίζεται στον αλληλοσεβασμό «αρχόντων και αρχόμενων». Γι’ αυτό μπορούν άριστα να αποτελέσουν τη βάση μιας ορθόδοξης κοινωνιολογίας, αφού εκφράζουν την αυθεντική αγιοπατερική αντίληψη της  Εκκλησίας, η οποία δεν έχει καμία σχέση ούτε με τον καπιταλισμό, ούτε με τον μαρξισμό.
Ο άγιος Κοσμάς με τις Διδαχές και το παράδειγμά του μας δείχνει το δρόμο της σωστής κοινωνικοποιήσεως που στηρίζεται στην  χριστοποίηση και την εκκλησιοποίηση του κόσμου. Πρόκειται για ένα όραμα όχι μονάχα μεταφυσικό, αλλά και ενδοκοσμικό, αφού η ζωή της αιωνιότητας περνάει από την χριστοποίηση των θεσμών και των δομών του παρόντος.

Αυτός ήταν ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός. Ένας κόσμος ολόκληρος. Ένας θερμός κήρυκας πνευματικού διαφωτισμού, κοινωνικής αλληλεγγύης, δικαιοσύνης και ελευθερίας. Ένα από τα εκλεκτότερα όργανα της θείας Πρόνοιας για την περιστολή του κακού και τη πνευματική αναγέννηση του Έθνους.

Αν θα θέλαμε να εκτιμήσουμε την σημερινή θέση της ελληνορθοδόξου παραδόσεως στη νεοελληνική μας πραγματικότητα για την οποία αγωνίστηκε ο άγιος Κοσμάς, θα μπορούσαμε να πούμε ότι, ενώ θεωρητικά είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη, στην πράξη διακωμωδείται και περιφρονείται. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια προσπάθεια αποχριστιανοποιήσεως του Έθνους και της Παιδείας, η οποία επιχειρείται με πολιτειακά μέτρα που αποδομούν όχι μόνο τον εκκλησιαστικό, αλλά και τον εθνικό μας βίο.Αυτά είναι η πλαστογράφηση της ιστορίας, η αποκοπή από τις ρίζες του Έθνους, η περιφρόνηση της παραδόσεως, ο παραμερισμός της μακραίωνης πολιτιστικής κληρονομιάς, η μειοδοσία στα εθνικά μας θέματα και η απεμπόληση των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων μας. Κυκλοφορούν διδακτικά βιβλία διαποτισμένα από τον ιστορικό υλισμό. Ο εκκλησιασμός των μαθητών καθίσταται προβληματικός. Ενθαρρύνονται οι εκτρεπόμενοι εκπαιδευτικοί.

Στα διδακτικά βιβλία διοχετεύονται αντιθρησκευτικές θέσεις. Το Βυζάντιο και ο πολιτισμός του υποτιμούνται . Η συμβολή της Εκκλησίας στους αγώνες του Έθνους αποσιωπάται. Στα αναγνωστικά βιβλία λείπει κάθε αναφορά στη θρησκεία, την πίστη και την εκκλησία με μακροπρόθεσμο στόχο την αλλοίωση της Ελληνορθόδοξης ταυτότητος του Έθνους. Γενικά, όπως επισημαίνει η εγκύκλιος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, «επιχειρείται αλλοίωση του παραδοσιακού μορφωτικού ιδεώδους μέσα στους χώρους της εκπαιδεύσεως για να υποβαθμιστούν τα χριστιανικά του στοιχεία».

Όλοι αυτοί οι εισηγητές  τέτοιων νομοθετημάτων, επηρεασμένων από τον άθεο διαφωτισμό της Εσπερίας, οι ημιμαθείς, οι σνομπ, οι ξεθυμασμένοι φυλετικά Έλληνες, όπως θα τους αποκαλούσε ο αείμνηστος Στράτης Μυριβήλης δεν είναι σε θέση να εννοήσουν τη βιολογική δύναμη που έχει η Ελληνορθόδοξη παράδοση στη διατήρηση της εθνικής ζωής και φθάνουν στο σημείο είτε από αμάθεια είτε από σκοπιμότητα προπαγανδιστική να συγχέουν την έννοια «παράδοση» με την έννοια «αντίδραση» και «οπισθοδρόμηση» και να θέλουν να βάλουν βέβηλο χέρι στη μεγαλύτερη πολιτιστική σύνθεση της ανθρωπότητας.

Αγνοούν ή θέλουν να αγνοούν ότι αυτή η παράδοση είναι συστατικό στοιχείο του Γένους μας. Τη ζούμε καθημερινά στην Εκκλησία, στην Τέχνη στη Λογοτεχνία, στα ήθη και τα έθιμα του λαού μας. Πολιτιστικά είμαστε απόγονοι του βυζαντινού πολιτισμού.
Για μας τους Νεοέλληνες δεν υπάρχει άλλος δρόμος από κείνον που μας δείχνει η φωτεινή μορφή του μεγάλου Ιεραποστόλου και Εθναποστόλου Κοσμά του Αιτωλού. Είναι ο δρόμος της δοκιμασμένης ελληνορθοδόξου παραδόσεως, η οποία δεν είναι μια στείρα παρελθοντολογία, ούτε μια άγονη επιστροφή σε παρωχημένες μορφές ζωής, αλλά ένας συσσωρευτής πείρας ζωής, ένα δυναμικό γίγνεσθαι και μια ζωντανή παρουσία, που γονιμοποιεί και τρέφει τη νεοελληνική μας διάρκεια.

Η ελληνορθόδοξη παράδοση αποτελεί γεγονός και απόλυτη πραγματικότητα, απέναντι στην οποία πρέπει να σταθούμε γονυκλινείς. Κάθε προσπάθεια απεμπολίσεώς της από τη ζωή του Έθνους είναι εθνική αυτοκτονία και έγκλημα εσχάτης προδοσίας.
Αυτήν την παράδοση έχουμε χρέος να τη διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού, αν θέλουμε να διατηρήσουμε την εθνική μας αυτοσυνειδησία και ταυτότητα και να μη γίνουμε ένας λαός άχρωμος, κοσμοπολίτικος, χωρίς ιδανικά, που δεν έχει τίποτε το διαφορετικό από τους άλλους.




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...