Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2013

ΟΡΓΑΣΜΟΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ "ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΑΝΤΑΜΩΜΑ 2013".

 Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζεται η προετοιμασία του μορφωτικού συλλόγου Προμάχων για το αυριανό «Πολιτιστικό Αντάμωμα 2013».
Ήδη η εξέδρα όπου θα χορέψουν οι σύλλογοι είναι έτοιμη, χάρη στους έμπειρους επαγγελματίες εθελοντές, ενώ αργά το απόγευμα θα στηθούν οι εκατοντάδες καρέκλες και τραπέζια, καθώς αναμένονται τα ψυγεία και τα ποτά από γνωστό όμιλο επιχειρήσεων για να τοποθετηθούν στη θέση τους.
Για τις 20.00 είναι προγραμματισμένη η μεγάλη τελική πρόβα του συλλόγου , επάνω στη σκηνή και όλοι ευελπιστούν με τη βοήθεια του θεού και την συνδρομή του καλού καιρού, να γίνει μια από τις πιο πετυχημένες εκδηλώσεις των τελευταίων ετών.
Το Δ.Σ. του συλλόγου και οι χορευτές και μέλη του, βρίσκονται επί ποδός πολέμου και όλοι μαζί σαν μια καλοκουρδισμένη μηχανή, εργάζονται πυρετωδώς αναμένοντας την αυριανή μεγάλη πρεμιέρα.








ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΚΥΠΕΛΛΟΥ. ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ-ΕΝΩΣΗ ΤΣΑΚΩΝ.


Ξεκινάει αύριο Σάββατο 31/8 τις αναμετρήσεις του για το κύπελλο της ΕΠΣ Πέλλας ο ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ.
Στο γήπεδο του Λυκοστόμου (δήλωσε αυτό σαν έδρα λόγω του πολιτιστικού ανταμώματος) υποδέχεται στις 17.30  την ΕΝΩΣΗ ΤΣΑΚΩΝ στο πρώτο επίσημο παιχνίδι της νέας σεζόν και όλοι ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον.
Από πλευράς διοίκησης όλα είναι τακτοποιημένα, καθώς ο αντιπρόεδρος Δ.Μασλάρης και ο γενικός γραμματέας Β.Δήμπαλας, έχουν μεριμνήσει για τα δελτία και τις κάρτες υγείας των παικτών, ενώ σήμερα κυκλοφόρησαν και τα εισιτήρια του αγώνα.
Από αγωνιστικής άποψης, χθες έγινε η τελευταία προπόνηση παρουσία του συνόλου των ποδοσφαιριστών(υπήρχαν τουλάχιστον 25 παίκτες) και στο τέλος της προπόνησης ο προπονητής κος Καρυπίδης μίλησε στην ομάδα αναλύοντας τις απόψεις του για τον κάθε ποδοσφαιριστή προσωπικά.
Εκείνο που τονίζει συνέχεια είναι πως θα πρέπει οι παίκτες να βλέπουν το ποδόσφαιρο σαν παιχνίδι και έδωσε έμφαση στην ομαδικότητα και την αλληλοκάλυψη.
Στην ομάδα υπάρχει δίψα για διακρίσεις και όλα τα παιδιά μοχθούν για την επιλογή τους στην βασική ενδεκάδα. Ο προπονητής κρατάει κλειστά τα χαρτιά του για το πώς θα ξεκινήσει την ομάδα, αλλά από τις προπονήσεις που παρακολουθήσαμε, διαπιστώσαμε αρκετές αλλαγές στο στήσιμό της σε σύγκριση με πέρυσι.
Με αρκετούς ποδοσφαιριστές που μιλήσαμε, αποκομίσαμε την πίστη και τη θέληση για αξιοπρεπή πορεία και όλοι εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία.
Άξιο μνείας και το "στοίχημα" που έβαλαν οι αμυντικοί με τους επιθετικούς της ομάδας, για το ποια γραμμή θα είναι η καλύτερη.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ και τα "Π.Ν." θα ακολουθήσουν την αγαπημένη μας ομάδα, όπως και πέρυσι, μη χάνοντας ούτε ένα λεπτό από τους αγώνες της.

Ο ΡΑΜΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜ.

Ο Ράμπο και το Ισλάμ. Της Ελεάννας Ιωαννίδου













 Στη «βραβευμένη» ως την πιο αιματηρή – ως τότε - ταινία «ΡΑΜΠΟ 3», στο τελευταίο πλάνο, υπήρχε η αφιέρωση στους Μουτζαχεντίν, τους «αγωνιστές της ελευθερίας του Αφγανιστάν». Ήταν η εποχή, όπου οι ΗΠΑ ενίσχυαν τους ισλαμιστές ενάντια στον κόκκινο εχθρό. Η αφιέρωση αυτή αντικαταστάθηκε μετά την 9/11 από μία άλλη που αναφερόταν στο γενναίο λαό του Αφγανιστάν. Σήμερα, οι ΗΠΑ φαίνονται να λησμονούν τον περίφημο «πόλεμο ενάντια στην τρομοκρατία» και να συντάσσονται και πάλι με την ολοκληρωτική και σκοταδιστική Αλ Κάιντα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η επέμβαση στη Συρία δρομολογείται, γιατί οι ΗΠΑ και το Ισραήλ επαναλαμβάνουν το ίδιο λάθος ή ότι απλά επικρατεί εκείνο το τμήμα της διεθνούς πολιτικής ελίτ που επωφελείται πάντα από τους πολέμους. Έχει, όμως, ξεχωριστό ενδιαφέρον να εστιάσουμε στην διχοτόμηση της κοινής γνώμης για τη σχεδιαζόμενη στρατιωτική επέμβαση στη Συρία.

Της Ελεάννας Ιωαννίδου


Στο δημόσιο διάλογο που έχει αναπτυχθεί, είναι εντυπωσιακό με πόση ευκολία επιλέγουμε πλευρά σε έναν παραδοσιακά αραβικό δυσεπίλυτο γρίφο, όπου για ακόμη μια φορά το δίπολο είναι Στρατός ή Ισλάμ, με άλλα λόγια Σκύλλα ή Χάρυβδη. Φαίνεται πως, εκτός από το Αφγανιστάν και το Ιράκ, ούτε το πολύ πρόσφατο παρελθόν, η επέμβαση στη Λιβύη ή η εξέγερση στην Αίγυπτο, δεν μας έχει διδάξει πως το δίκιο της μιας πλευράς ενδέχεται να μην είναι και τόσο δίκαιο και πως, όταν η βία αντιμετωπίζεται με περισσότερη βία, το μόνο απτό αποτέλεσμα είναι πολλές ανθρώπινες τραγωδίες.

Η εξήγηση για την υιοθέτηση του διλλήματος από την κοινή γνώμη, με την απλοϊκή βάση της μικρότερης απώλειας, εδράζεται μάλλον στη συλλογική μας ανοχή στη βία. Έχουμε εθιστεί, ως κοινωνία, στο να λύνουμε τις διαφορές μας με το αίμα και να παίρνουμε εύκολα πλευρά. Λησμονώντας πως η στρατιωτική επέμβαση, αλλά και η πλήρης αποχή, της διεθνούς κοινότητας θα στοιχίσει αθώες ανθρώπινες ζωές, πιστεύουμε ενδόμυχα ότι το αίμα μπορεί να ξεπλυθεί μόνο με περισσότερο αίμα. Έτσι, είμαστε πρόθυμοι να υπακούσουμε στα κελεύσματα της ιδεοληψίας μας, διαλέγοντας με ευκολία πλευρά –να παταχθούν οι κακοί- και ξεχνώντας ότι πίσω από βαρύγδουπες γεωστρατηγικές αναλύσεις κρύβεται καταστροφή και θάνατος.

Εκτός, όμως, από τη στρατιωτική δικτατορία και τους φονταμενταλιστές, υπάρχει στη Συρία, όπως σε κάθε σύρραξη, και μια τρίτη πλευρά. Είναι αυτό που συνηθίσαμε να λέμε «παράπλευρες απώλειες»: οι χιλιάδες άμαχοι νεκροί, τραυματίες και πρόσφυγες, οι διαλυμένες οικογένειες, τα παιδιά που ζουν τη φρίκη (και θα τη ζήσουν πιθανά και στην Ευρώπη, αν φτάσουν, αναζητώντας καταφύγιο), οι γυναίκες που τις βιάζουν –κυριολεκτικά και ηθικά- και οι μεν και οι δε, είναι όσοι δεν τους αφορούν οι αιτίες και οι σκοποί, παρά μόνο οι απτές άμεσες συνέπειες του πολέμου. Μ’ αυτήν την πλευρά πρέπει να είναι η Ευρώπη. Σε έναν τόσο άδικο πόλεμο, αν υπηρετείς την αξία του ανθρώπου, οφείλεις να είσαι εναντίον όλων των αντιμαχόμενων.

Αν η διεθνής κοινότητα ήθελε πράγματι η επέμβασή της να είναι «ανθρωπιστική», όπως αποκαλείται από κάποιους, δεν θα στάθμιζε, ούτε θα διακινδύνευε, ανθρώπινες ζωές. Στόχος της έπρεπε να είναι ο αφοπλισμός όλων των πλευρών. Κι αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί με ενίσχυση του ενός απέναντι στον άλλο σε μια εμφύλια σύρραξη. Τα όπλα, όμως, που βρίσκονται στα χέρια των αντίπαλων πλευρών, δεν φύτρωσαν στη Συρία.

Προέρχονται (και) από ευρωπαϊκές εταιρίες. Αυτές τις μέρες πέρασε από την Τουρκία ένα κονβόι με όπλα, πληρωμένα από χώρες του Κόλπου. Ακόμα και τώρα δεν είναι αργά να αποκλειστούν από τη διεθνή κοινότητα οι δίοδοι πολεμικού ανεφοδιασμού όλων των πλευρών, πολλώ δε μάλλον να μην ενισχυθεί με στρατιωτική επέμβαση η πολεμική επιχείρηση της Αλ Κάιντα.

Μπορεί να κατηγορηθώ ως αθεράπευτα ρομαντική, γιατί αναπολώ ένα δυναμικό ευρωπαϊκό κίνημα που υπήρχε στα χρόνια του ψυχρού πολέμου για τον αφοπλισμό όλων των πλευρών, το οποίο φαίνεται να κατέρρευσε μαζί με το τείχος του Βερολίνου.

Ας μην στεκόμαστε άλλο αμήχανοι μπροστά στα νέα διλλήματα, τα οποία, όμως, δεν διαφέρουν σε τίποτα από τα παλιά: στο τέλος της ημέρας, ο Ράμπο πάντα επιστρέφει σπίτι του, αφήνοντας πίσω του πτώματα και ερείπια.





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΕΣΕΙΣ ΕΙΧΑΤΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

Αναδημοσίευση του άρθρου "Αποκαλύψεις από το κοντινό μέλλον", το οποίο αναρτήθηκε στις 25.06.2012.


Ήταν τέλη Αυγούστου προς αρχές Σεπτεμβρίου.

Στον νυκτερινό ουρανό της Συρίας έγινε μεγάλη αερομαχία με πολλές απώλειες σε αεροσκάφη των αντιμαχόμενων πολυεθνών δυνάμεων.

Ο πόλεμος μεταφέρθηκε πλέον στο έδαφος. 

Ο στρατός του νικημένου δράκοντα έχει μόνο ένα τρόπο να προσπαθήσει να νικήσει και να επιβιώσει: τo οργανωμένο χάος και την αυτοκαταστροφή των υποδομών. 

Στόχος του γίνεται το φράγμα που υπάρχει μπροστά στην λίμνη ΑSSAD της Συρίας με σκοπό να πνίξει τον αντίπαλο που προελαύνει κατά μήκος του Ευφράτη εισβάλλοντας από το Ιράκ.

Ο στόχος είναι πολύ εύκολος καθώς πρόκειται για ανθρώπινη χωμάτινη κατασκευή ύψους περίπου 70 μέτρων και φτιάχτηκε από Σοβιετικούς με σχέδια Γερμανών από το 1968 έως το 1973.

Με την ανατίναξη του οι ισορροπίες στην περιοχή της Μέσης Ανατολής θα αλλάξουν.

Το υδροηλεκτρικό αυτό φράγμα παρέχει ηλεκτρισμό και με τα νερά της λίμνης ποτίζονται τα χωράφια που τρέφουν τον πληθυσμό της Συρίας.

Πρόκειται για αυτοκαταστροφική επιστροφή της περιοχής σε συνθήκες πρωτόγονες και για ουσιαστική κατάρρευση της Συρίας και μετά της Ιορδανίας.

Μετά την μεγάλη αυτή ανθρωπιστική καταστροφή το κράτος του Ισραήλ και της Ιορδανίας θα κατακλυστούν από άραβες πρόσφυγες και θα καταρρεύσουν ως δομή και ως κράτη.

Η αναρχία και το χάος θα επικρατήσει παντού, καθώς οι πεινασμένοι πρόσφυγες θα καταστρέφουν την ισραηλινή επικράτεια σαν πολυπληθείς ακρίδες.

Η ζημιά θα αποκατασταθεί στο φράγμα, αλλά για να ξαναγεμίσει η λίμνη θα ακολουθήσει μία περίοδος ξηρασίας 5 περίπου χρόνια που θα δοκιμάσει την ευρύτερη περιοχή και θα προκαλέσει πολέμους με αφορμή το νερό στις τέσσερεις χώρες που μοιράζονται τον Ευφράτη: Toυρκία, Συρία, Ιράκ και Ιράν.

Η κατάρρευση του φράγματος θα δώσει την αφορμή για την δημιουργία ενός μεγάλου κουρδικού κράτους και θα σημάνει την αρχή κατάρρευσης της Τουρκίας. Η επισκευή και η επαναλειτουργία του φράγματος ξεραίνοντας τον Ευφράτη θα ετοιμάσει το σκηνικό για την εισβολή των βασιλέων από την ανατολή που δεν θα αργήσει.

Στην περιοχή του Ισραήλ θα προσκληθούν από την κυβέρνηση του και θα τοποθετηθούν κυανόκρανοι του ΟΗΕ για να ελέγξουν την έκρυθμη κατάσταση, καθώς πληθυσμιακά οι Ισραηλινοί θα αποτελούν μειοψηφία πλέον στην χώρα τους.

Η έδρα αυτής της δύναμης θα είναι η Ιερουσαλήμ.

Ο στρατός και η αεροπορία του Ισραήλ δεν μπορούν να πολεμήσουν εκατομμύρια άραβες με πεδίο μάχης την ίδια την περιοχή του Ισραήλ.

Δεν θα διαλυθούν όμως και θα μεταφερθούν σε μία περιοχή της ερήμου κοντά στην Σαουδική Αραβία υπό την προστασία των Αμερικάνικων αεροπορικών δυνάμεων για 3,5 χρόνια.

Το σκηνικό πλέον στην περιοχή έχει στηθεί.

Σας θυμίζει κάτι η παραπάνω περιγραφή ;


Θα έπρεπε να σας θυμίζει, γιατί τα παραπάνω γεγονότα έχουν περιγραφεί πριν από 1950 χρόνια περίπου.


Το πότε θα πραγματοποιηθούν είναι η μόνη εκκρεμότητα του σχεδίου που χρειάζεται για την εφαρμογή του μία απόπειρα δολοφονίας και ένα ηγέτη-αντικαταστάτη που δεν έχει αναλάβει ακόμα εξουσία και προετοιμάζεται στο παρασκήνιο...

Son Ofeon





ΠΗΓΗ... http://www.ramnousia.com/

ΦΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ.

Φωνές Από Την Κόλαση...
Πρωί, γύρω στις 7, πήγαινα στη καθημερινή μου διαδρομή προς μετρό. Σταμάτησα στο περίπτερο και καθώς περίμενα τα ρέστα, άκουγα μια φωνή να έρχεται από κάπου. Μια φωνή που ήταν σαν κλάμα...
Προχωρώντας η φωνή γινόταν δυνατότερη μέχρι που σταμάτησα κάτω από μια πολυκατοικία ν΄ακούσω τι ήταν.

"Δεν μπορώ άλλο" φώναζε κάποιος, με ένα τρόπο συνεχόμενο, κάτι σαν κλάμα, που απλωνόταν παντού. Συνέχεια ανά μισό λεπτό κάποιος επαναλάμβανε ξανά και ξανά την ίδια φράση "δεν μπορώ άλλο, δεν μπορώ άλλο, δεν μπορώ άλλο". Ήταν τόσο σπαρακτική η χροιά αυτής της φωνής που ένοιωσα πανικό. Δεν μπορούσα να καταλάβω τι συμβαίνει. Γύρω ο δρόμος ήταν άδειος. Κοίταζα να δω κάποιον, να καταλάβω αν άκουγε κι εκείνος, μη τυχόν κι ήταν η φαντασία μου. Κοίταζα στα μπαλκόνια.. κανείς. Η φωνή συνέχιζε να φωνάζει όλο και πιο δυνατά.

Μια σκέψη φρίκης πέρασε στο μυαλό μου. Είδα, μέσα στο μυαλό μου μια σκηνή τρόμου. Κάποιον να πέφτει ξαφνικά μπροστά στα πόδια μου από κάπου, βάζοντας τέρμα στην επαναλαμβανόμενη φωνή απελπισίας... Έμεινα ακίνητη χωρίς να ξέρω τι να κάνω. Ν΄αρχίσω να χτυπάω κουδούνια, να φωνάξω.. τι..

Ένας κύριος φάνηκε να έρχεται από την άλλη μεριά του δρόμου. Πλησιάζοντας τον κοίταξα γεμάτη απορία, έντονα να καταλάβει ότι τον ρωτούσα, αν ξέρει. Η φωνή είχε γίνει ξεκάθαρη πλέον "δεν μπορώ άλλο". Μόλις έφτασε δίπλα μου ρώτησα "το ακούτε;" Ο άνθρωπος σταμάτησε, άκουσε και μου είπε. Μην ανησυχείτε είναι ένας φουκαριάρης, ξέρετε, μάλλον τα έχει χάσει, έτσι κάνει κάθε μέρα.... και με προσπέρασε.

Δεν ξέρω τι εννοούσε με τη λέξη "φουκαριάρης". Πολύ περισσότερο δεν κατάλαβα τι εννοούσε λέγοντας "μην ανησυχείτε".

Πως γίνεται να μην ανησυχεί κάποιος, ακούγοντας αυτή τη κραυγή;
Πως γίνεται να μην ανησυχούμε με όλες τις φωνές που αρχίζουν και να βγαίνουν σιγά σιγά από τους τοίχους και μας προειδοποιούν πως έχουν ανοίξει οι πόρτες της κόλασης;


Ο συγκεκριμένος φουκαριάρης μπορεί να ήταν τρελός, μπορεί να ήταν απλά κάποιος που είχε σταματήσει τη ζωή του σ΄αυτό ακριβώς που έλεγε "δεν μπορώ άλλο"...

Δεν ξέρω πόσες εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι αυτή τη στιγμή, λένε το ίδιο πίσω από τους τοίχους τους, ακόμα κι αν δεν τους ακούμε. Πόσες φορές το φωνάζουμε εμείς οι ίδιοι, χωρίς να μας ακούει κανείς. Θα μπορούσε να είναι το κεντρικό σύνθημα σε οποιαδήποτε συγκέντρωση... Το αναρτημένο πανό στη πρώτη σειρά μιας πορείας. Το σημείωμα που μπορούμε να καρφώσουμε πάνω στο χάρτη της χώρας που οδηγείται στο πάτο χωρίς ελπίδα να κρατηθεί από πουθενά.
Ανθρώπους απελπισμένους που η Πολιτεία τους καλεί να κοιτάνε στο βάθος του τούνελ μήπως διακρίνουν κάποιο φωτάκι και βλέπουν πως αυτό το φωτάκι ναι έρχεται. Αλλά δεν είναι φως, είναι φλόγα. Φλόγα από πεδίο πολέμου..

"Δεν μπορώ άλλο". Επαναλαμβανόμενο. Ασταμάτητα. Μέχρι κάποιος ν΄ακούσει. Μέχρι ν΄ακούσουμε. Να χτυπήσουμε το κουδούνι να προλάβουμε πριν πέσει κι άλλος ένας κάτω από το μπαλκόνι, μήπως και το καταλάβουμε καλύτερα. Πίσω από τις ατέλειωτες ηλίθιες συζητήσεις των επώνυμων τηλεμαϊντανών, πίσω από τις θρασύτατες δηλώσεις των κυβερνώντων, το δάχτυλο που κουνιέται αυστηρά μπροστά στο μάτι μας, απειλητικό πως θα μας το βγάλει, αν δεν...


Υπάρχει η πλέον απλή ανάλυση των γεγονότων..

"Δεν μπορώ άλλο". Αυτή η μικρή κραυγή από τη κόλαση, είναι μετέωρη γιατί δεν έχει βρει τη κατάληξή της ακόμα....

Δεν μπορώ άλλο, γι΄αυτό θα κάνω αυτό... Και το αυτό να μην είναι ένα τραγικό σταμάτημα αλλά μια κατευθυνόμενη οργή, στους κατάλληλους αποδέκτες. Με κάθε τρόπο. 







ΤΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΓΟΜΟΡΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΑΝ ΑΠΟ ΜΕΤΕΩΡΙΤΗ, ΓΡΑΦΕΙ ΠΗΛΙΝΟΣ ΔΙΣΚΟΣ.



Αποκωδικοποίηση: «Δίσκος από πηλό λέει πως ένας αστεροειδής κατέστρεψε τα Σόδομα πριν από 5.000 χρόνια»

Ένα δισκίο αργίλου που έχει βασανίσει τους επιστήμονες για περισσότερο από έναν αιώνα, έχει χαρακτηριστεί ως η επιβεβαίωση της μαρτυρίας ενός αστεροειδή που κατέστρεψε τις βιβλικές πόλεις Σόδομα και Γόμορρα πριν από 5.000 χρόνια.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα σύμβολα της πλάκας αποτελούν λεπτομερή περιγραφή για το πώς ένας μεγάλος - 800 μέτρων - αστεροειδής έπληξε την περιοχή, προκαλώντας χιλιάδες θανάτους και ερημοποίηση σε πάνω από ένα εκατομμύριο τετραγωνικά χιλιόμετρα (386.000 τετραγωνικά μίλια).
Η επίπτωση, που αντιστοιχεί σε περισσότερους από 1.000 τόνους έκρηξης TNT, θα δημιουργούσε μια από τις μεγαλύτερες κατολισθήσεις στην ιστορία του κόσμου.
Η ιστορία της Παλαιάς Διαθήκης περιγράφει πώς ο Θεός κατέστρεψε τους «κακούς αμαρτωλούς» των Σοδόμων με φωτιά και θειάφι, αλλά επέτρεψε στον Λωτ, έναν δίκαιο άνθρωπο της πόλης, να φύγει μακριά με την οικογένειά του.

Η θεωρία είναι το έργο των δύο επιστημόνων πυραύλων - του Alan Bond και του Mark Hempsell - που έχουν περάσει τα τελευταία οκτώ χρόνια συναρμολογώντας το αρχαιολογικό παζλ.
Στο επίκεντρό της είναι ένα δισκίο από πηλό που ονομάζεται επιπεδοσφαίριο, και που ανακαλύφθηκε από τον αρχαιολόγο Victorian Henry Layard στα ερείπια της βιβλιοθήκης των Ανακτόρων στη Νινευή.
Χρησιμοποιώντας υπολογιστές για να αναδημιουργήσουν το νυχτερινό ουρανό χιλιάδες χρόνια πριν, έχουν εντοπίσει την παρατήρηση που περιγράφεται στην πλάκα - ένα αντίγραφο σημειώσεων του νυχτερινού ουρανού, από το 700 π.Χ. από κάποιον, από ότι φαίνεται, Σουμέριο αστρολόγος σε έναν από τους πρώτους γνωστούς πολιτισμούς του κόσμου - λίγο πριν την αυγή της 29ης Ιουνίου στο έτος 3.123 προ Χριστού.
Περίπου τα μισά από τα σύμβολα στην πλάκα έχουν σωθεί και τα μισά από αυτά αναφέρονται στον αστεροειδή. Τα άλλα σύμβολα καταγράφουν τις θέσεις των σύννεφων και τους αστερισμούς. Κατά τα προηγούμενα 150 χρόνια οι επιστήμονες είχαν κάνει πέντε ανεπιτυχείς προσπάθειες να μεταφράσουν την πλάκα.

Ο Mark Hempsell, ένας από τους ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Μπρίστολ που έσπασε τον κώδικα της πλάκας είπε ότι είναι ένα θαυμάσιο δείγμα παρατηρήσεων, ένα απολύτως τέλειο επιστημονικό δείγμα."
Η περιγραφή ταιριάζει με ένα είδος αστεροειδή που είναι γνωστός ως τύπος Ατέν, ο οποίος περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο κοντά στη Γη. Η τροχιά του θα τον είχε θέσει σε πορεία σύγκρουσης με την κοιλάδα Ötz.
«Ήρθε σε μια πολύ χαμηλή γωνία - περίπου έξι βαθμούς - και στη συνέχεια κόβονται σε ένα βουνό που ονομάζεται Gaskogel περίπου 11 χιλιόμετρα από Köfels», είπε ο κ. Hempsell.
Ο ίδιος λέει ότι το μέγεθος και η διαδρομή του αστεροειδή σήμανε ότι ήταν πιθανό να έχει συντριβεί στις αυστριακές Άλπεις στο Köfels. Καθώς κινήθηκε κοντά στο έδαφος θα έχει αφήσει κάποιο ίχνος της καταστροφής από τα υπερηχητικά κύματα κλονισμού, και μετά θα χτύπησε στη γη με μια κατακλυσμική σύγκρουση.
Τα συντρίμμια που θα ήταν μέχρι και τα 2/3 του αστεροειδή είχαν εκσφενδονιστεί πίσω κατά μήκος της διαδρομής του και θα είχε δημιουργηθεί μια λάμψη θερμοκρασίας 400 βαθμών Κελσίου, σκοτώνοντας τα πάντα στην πορεία της.
«Όταν χτύπησε τα Köfels δημιούργησε τεράστιες πιέσεις που κονιοποίησαν το βράχο και προκάλεσαν κατολίσθηση. Αλλά επειδή δεν ήταν σταθερός, δεν υπήρχε κρατήρας».
Η έκρηξη θα δημιουργούσε ένα σύννεφο σαν μανιτάρι, ενώ ένα λοφίο καπνού θα ήταν ορατό σε εκατοντάδες χιλιόμετρα.
Ο κ. Hempsell είπε ένα άλλο μέρος του δισκίου, το οποίο έχει μήκος 18 εκατοστά και σχήμα, όπως ένα μπολ, περιγράφει ένα λοφίο καπνού γύρω από την αυγή το επόμενο πρωί.
«Θα πρέπει να γνωρίζεις το πλαίσιο για να μπορέσεις να το μεταφράσεις», είπε ο κ. Hempsell, του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ.
Οι γεωλόγοι έχουν καταγράψει την κατολίσθηση περίπου 9.000 χρόνια πριν, πολύ νωρίτερα από το αρχείο των Σουμερίων. Ωστόσο, ο κ. Hempsell, ο οποίος έχει δημοσιεύσει ένα βιβλίο για τη θεωρία, πιστεύει ότι μολυσμένα δείγματα από τον αστεροειδή μπορεί να προκάλεσαν σύγχυση στις προηγούμενες προσπάθειες χρονολόγησης.

Οι Ακαδημαϊκοί επίσης γρήγορα διαφώνησαν με τα πορίσματα, τα οποία δημοσιεύθηκαν στο βιβλίο «Μια Σουμέρια παρατήρηση του γεγονότος της σύγκρουσης στο Köfels της Αυστρίας».
Ο John Taylor, ένας συνταξιούχος ειδικός στην αρχαιολογία της Εγγύς Ανατολής στο Βρετανικό Μουσείο, δήλωσε ότι δεν υπάρχει απόδειξη ότι οι αρχαίοι Σουμέριοι ήταν σε θέση να προβούν σε τέτοια αστρονομικά στοιχεία, ενώ η γνώση της γλώσσας των Σουμερίων είναι ελλιπής.
«Παραμένω δύσπιστος από αυτά τα αποτελέσματα», πρόσθεσε.
Ο Δρ Hempsall είπε ότι τουλάχιστον 20 αρχαίοι μύθοι καταγράφουν την ερήμωση του τύπου και με την κλίμακα της σύγκρουσης του αστεροειδή, συμπεριλαμβανομένης και της ιστορίας της Παλαιάς Διαθήκης περί της καταστροφής στα Σόδομα και Γόμορρα.
Η βιβλική ιστορία της ερήμωσης αναφέρεται στην Γένεση της Παλαιάς Διαθήκης 19:24-28.
"Έπειτα ο Κύριος έριξε στα Σόδομα και Γόμορρα θειάφι και πυρκαγιά από τον ουρανό, και κατέστρεψε αυτές τις πόλεις και όλη την κοιλάδα, και όλους τους κατοίκους των πόλεων...

ΟΙ GREGORIAN ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!

Οι GREGORIAN για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Οι GREGORIAN έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της περιοδεία τους, «Epic Chants World Tour 2013», η οποία ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2013 και θα ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2014.
Με εκατομμύρια θαυμαστές σε όλο τον κόσμο και sold out παραστάσεις, οι GREGORIAN θα βρεθούν στο Ηρώδειο για να παρουσιάσουν και στο ελληνικό κοινό ένα φαντασμαγορικό σκηνικό υπερθέαμα με τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους. Οι GREGORIAN δημιουργήθηκαν στη Βασιλική Μονή Εσκοριάλ στην Ισπανία από τον Frank Peterson.

Περιπλανώμενος στους μεσαιωνικούς διαδρόμους του μοναστηριού άκουγε ροκ μουσική στο walkman του και οι ήχοι της μοναστικής χορωδίας συγχωνεύονταν με τη μουσική που άκουγε! Ήταν μια εμπειρία που τον ενέπνευσε να αρχίσει να πειραματίζεται με την ιδέα του συνδυασμού ροκ μουσικής με τους ήχους του Γρηγοριανού μέλους. Το πείραμα αυτό έγινε πραγματικότητα το 1990, με το παγκόσμιο ηλεκτρονικό φαινόμενο Enigma, με συν-δημιουργούς τον Frank και τον Michael Cretu.

Το συγκρότημα έχει ερμηνεύσει συνθέσεις και επιτυχίες πολλών σημαντικών συγκροτημάτων μεταξύ των οποίων: Metallica, Guns N’ Roses, Iron Maiden, Led Zeppelin, U2, Abba, Doors, Pink Floyd, REM, Scorpions, αλλά και καλλιτεχνών, όπως: David Bowie, Madonna, Paul McCartney, Robbie Williams, Celine Dion, Elton John, Bon Jovi, John Lennon, Sting, Kylie Minogue, Joni Mitchell, Annie Lennox, Lenny Kravitz.

26/9 - Ηρώδειο

Ώρα έναρξης: 21.00. Τιμές εισιτηρίων: 22, 35, 45, 55, 68 ευρώ, 15 ευρώ φοιτητικό/ανέργων

Τηλεφωνική αγορά: 210 7234567

Κρατήσεις – πληροφορίες:

ΕΛΒΑ τηλ.: 210 6728080


ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΣΕ ΝΕΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ.

Μειωμένα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε νέους φοιτητές και τις οικογένειές τους
Έκπτωση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σε νέους φοιτητές και στις οικογένειές τους, προσφέρουν οι εταιρείες BLUE STAR FERRIES και ΑΝΕΚ LINES.
Η έκπτωση από την BLUE STAR FERRIES ανέρχεται σε 35% για τον φοιτητή και την οικογένειά του εφόσον τον συνοδεύει, σε όλες τις θέσεις εκτός από καμπίνα LUX και ισχύει από την ημέρα ανακοίνωσης των εισαχθέντων σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έως τέλος Σεπτεμβρίου 2013 για τις γραμμές των Κυκλάδων, των Δωδεκανήσων, τη Χίο και Μυτιλήνη.

Επίσης η ANEK LINES στη γραμμή των Χανίων, κάνει έκπτωση σε 50% στους επιβάτες και 20% για ΙΧ αυτοκίνητο και μοτοσικλέτα και ισχύει από την ημέρα ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων έως τέλος Σεπτεμβρίου.

Οι ενδιαφερόμενοι και στις δύο περιπτώσεις θα πρέπει να εκδώσουν τα εισιτήριά τους από όλα τα συνεργαζόμενα πρακτορεία των δύο ακτοπλοϊκών εταιρειών, προσκομίζοντας το «Δελτίο Εξεταζομένων Πανελλαδικών Εξετάσεων 2013».

"ΔΑΣΟΣ" ΑΠΟ 47 ΑΝΔΡΙΑΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ!!!

Το άγαλμα του Ιουστινιανού στην κεντρική πλατεία των Σκοπίων
Το άγαλμα του Ιουστινιανού στην κεντρική πλατεία των Σκοπίων.
47 αγάλματα τοποθετήθηκαν στην κεντρική πλατεία των Σκοπίων σε ένα Σαββατοκύριακο, μεταξύ αυτών και του Ιουστινιανού, κίνηση που κατακρίνουν ακόμη και οι σκοπιανοί.
Ανάπλαση με έντονο εθνικιστικό χαρακτήρα στα Σκόπια ενόψει δημοτικών εκλογών, που η κυβέρνηση φοβάται ότι θα αναδείξουν νικητή τον υποψήφιο της αντιπολίτευσης.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Καθημερινής, οι θαμώνες των καφετεριών στην κεντρική πλατεία "Μακεδονίας" απολαμβάνουν πλέον τον καφέ τους μέσα σε ένα "δάσος" από ανδριάντες.

Στη μέση της πλατείας βρίσκεται το θηριώδες άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Μαζί του βρίσκονται τώρα ο βασιλιάς Φίλιππος, ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός, ο Τσάρος Σαμουήλ, οπλαρχηγοί του βουλγαρικού έθνους, όπως Γκότσε Ντέλτσεφ, Ντάμε Γκρούε, Κύριλλος και Μεθόδιος, στρατηγοί Περδίκκας, Αμύντας, Παρμενίων, κ.ά.

Μαζί με τους ανδριάντες, ο Γκρούεφσκι φέρνει τώρα στα Σκόπια και... καράβια, αναφέρει το δημοσίευμα, καθώς μπορεί ο Βαρδάρης να μην είναι πλωτός, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τέσσερις ρωμαϊκές γαλέρες να "δέσουν" στην όχθη του.

Η "ανάπλαση" έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις, αρκετές και αρνητικές. Ο καθηγητής της Αρχιτεκτονικής στο πανεπιστήμιο των Σκοπίων, Μίροσλεβ Γκρτσεφ, πρώην δήμαρχος, είναι πολέμιος του "προγράμματος 2014" το οποίο χαρακτηρίζει φασιστικής και σταλινικής αρχιτεκτονικής έμπνευσης. "Όλο αυτό που γίνεται δεν έχει καμία σχέση με την αισθητική και την αρχιτεκτονική με την οποία χτίστηκε η πόλη" τονίζει.

"Πρόκειται για γελοιότητα, για ντροπή" αναφέρει ο σκηνοθέτης Σλόμπονταν Ουνκόφσκι σε δηλώσεις του στην ιστοσελίδα SEEbiz. "Δυστυχώς η Μακεδονία βρίσκεται υπό κατοχή ενός «νεο-μπαρόκ εθνικισμού», ο οποίος τρέφει ορισμένες κοινωνικές ομάδες, προσφέροντάς τους κάτι που το έχουν ανάγκη, έναν μύθο περί μεγαλείου, ένα μύθο περί ένδοξων εποχών, κάτι που είναι ελκυστικό και πρακτικά κρατάει τον λαό υπνωτισμένο", αναφέρει.

ΣΟΚ! ΑΓΓΛΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΟΣ ΟΜΟΦΟΒΙΚΟΥΣ: "ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΙΧΕ ΔΥΟ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ".


1Στο στόχαστρο αγγλικανικής εκκλησίας οι Χριστιανοί που θεωρούν ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμάρτημα

Σάλο έχει προκαλέσει μήνυμα σε πινακίδα έξω από αγγλικανική εκκλησία, με το οποίο προσπαθεί να περάσει το δικό της μήνυμα κατά της ομοφοβίας. «Ο Χριστός είχε δύο μπαμπάδες και εξελίχθηκε μια χαρά» αναφέρει η πινακίδα που έχει στόχο τους Χριστιανούς, οι οποίοι πιστεύουν ότι η ομοφυλοφιλία  είναι αμάρτημα. 
Το μήνυμα το οποίο «ανέβασε» κάποιος σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης την Τετάρτη, έχει κάνει πάταγο, καθώς το έχουν δει 774.271 άνθρωποι και δεν χρειάζεται να αναφέρουμε τον «πόλεμο που έχει ξεκινήσει μεταξύ αυτών που είναι υπέρ και αυτών που είναι κατά.

Αν και δεν υπάρχουν περισσότερα στοιχεία για την αγγλικανική εκκλησία του Αγίου Ιωάννη - όπως αναφέρει η πινακίδα, οι υπεύθυνοι του ναού φαίνεται να ακολουθούν τα βήματα της Αγγλικανικής εκκλησίας του Γκόσφορντ στην Αυστραλία, στην οποία πριν από λίγες εβδομάδες είχε αναρτηθεί αντίστοιχο μήνυμα που τόνιζε: «Αγαπητοί Χριστιανοί, μερικοί άνθρωποι είναι ομοφυλόφιλοι, ξεπεράστε το, με αγάπη ο Θεός».

1




ΠΗΓΗ...protothema.gr

ΙΕΡΑ ΠΑΝΗΓΥΡΗ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΗΛΙΩΤΙΣΣΑΣ 7-8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ.


15Επιμέλεια: Κυριάκος Διαμαντόπουλος

Το Σάββατο 7 και την Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου πανηγυρίζει ο Ιερός Ναός Γεννήσεως της Θεοτόκου στη Μηλιά Αλμωπίας στο Ν.Πέλλας.

Επίσης την ίδια ημέρα εορτάζεται και η Σύναξη της Παναγίας της Μηλιώτισσας.

Το πρόγραμμα της πανηγύρεως έχει ως εξής:

- Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου:
• Ώρα 19:00 - Μέγας πανηγυρικός Εσπερινός με Αρτοκλασία και στη συνέχεια Λιτάνευση της Θαυματουργού Εικόνος της Παναγίας της Μηλιώτισσας.

- Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου:
• Ώρα 07:00 - Πανηγυρική Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Εδέσσης Πέλλης και Αλμωπίας κ.Ιωήλ.

• Ώρα 19:00 - Εσπερινός και Ιερά Πάρακληση.

Πληροφορίες: 6977 990 883


alt



«ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΑ» ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΕΛΛΑΣ .

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης προσκαλεί τους πολίτες     να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις.

Η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας και το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζουν τη δράση «ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΑ» για το 2013. Είναι έργο ενταγμένο στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας – Θράκης 2007-2013 και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Αφορά πρωτοβουλίες στον τομέα του πολιτισμού και είναι έργο σχετικό με το θέατρο και τις διάφορες πτυχές του. Περιλαμβάνει θεατρικές παραστάσεις οι οποίες έχουν «μεταφερθεί στο σανίδι» από έργα διάσημων δημιουργών, συγγραφέων κ.ά. Απευθύνεται σε κοινό όλων των ηλικιών καθώς θα παρουσιαστούν και παιδικές παραστάσεις.

Στην πόλη των Γιαννιτσών θα πραγματοποιηθεί η πρώτη από μια σειρά εκδηλώσεων οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στην Π.Ε. Πέλλας. Ειδικότερα, την Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου, στις 21.00 στο Ανοιχτό Θέατρο Γιαννιτσών το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει τα «ΟΡΕΣΤΕΙΑ, Χοηφόροι, Αγαμέμνων, Ευμενίδες του Αισχύλου» από το θέατρο ΑΙΧΜΗ.

Αναλυτικά το πρόγραμμα των εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν υπό την αιγίδα της Π.Ε. Πέλλας έχει ως εξής:

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ
ΗΜΕΡΑ &
ΩΡΑ
ΔΗΜΟΣ
ΠΟΛΗ
ΤΟΠΟΣ
ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
ΘΕΑΤΡΟ
03-09-2013
Τρίτη 21.00
Πέλλας
Γιαννιτσά
Ανοιχτό
Θέατρο
Γιαννιτσών

ΟΡΕΣΤΕΙΑ
Χοηφόροι,
Αγαμέμνων,
Ευμενίδες του
Αισχύλου
31-10-2013
Πέμπτη 10.00
Σκύδρας
Σκύδρα
1ο Δημοτικό
Σχολείο
Σκύδρας

Εταιρεία
Θεάτρου
Θες/νίκης
ΛΑΜΠΙΟΝΙ
«Ο κύκλος με
την κιμωλία»
του Μ. Μπρέχτ

01-11-2013
Παρασκευή
21.00
Έδεσσας
Έδεσσα
Αίθουσα
Εκδηλώσεων
Π.Ε. Πέλλας
Διοικητήριο

Σύγχρονο
Θέατρο
Θεσσαλονίκης
Ροντίδη
«Ο απατημένος
σύζυγος» του
Μολιέρου
02-11-2013
Σάββατο
21.00
Αλμωπίας
Αριδαία
Ξενιτίδειο
Πνευματικό
Κέντρο

Θέατρο
Κωνσταντίνου
Καραντάνη
«Εκάβη» του
Ευριπίδη
03-11-2013
Κυριακή 19.00
Πέλλας
Κρύα Βρύση
Πνευματικό
Κέντρο
Κρύας Βρύσης

Νέο Θέατρο
Θεσσαλονίκης
«Ελίζα» της
Ξένιας
Καλογεροπούλου

20-12-2013
Παρασκευή
21.00
Έδεσσας
Έδεσσα
Αίθουσα
Εκδηλώσεων
Π.Ε. Πέλλας
Διοικητήριο

Μακεδονικό
Θέατρο
Α) Ο Επικήδειος
Β) Αυτός και το
Πανταλόνι του
του Ιάκωβου
Καμπανέλλη


Σε σύντομη δήλωσή του ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Αναπτυξιακού Προγραμματισμού – Σχεδιασμού της Π.Κ.Μ. κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης τόνισε: «Τα ΕΥΡΙΠΙΔΕΙΑ είναι μία πολύ ενθαρρυντική πρωτοβουλία στον τομέα του πολιτισμού και προσκαλώ τους πολίτες να παρακολουθήσουν τις παραστάσεις. Στην Π.Ε. Πέλλας στηρίζουμε έμπρακτα κάθε δράση πολιτισμού που αναδεικνύει την ιστορία του Τόπου μας και την παράδοσή του». 
ΤΟ ΕΡΓΟ

Στην «Ορέστεια» του Αισχύλου αποτυπώνεται δραματικά η μεγαλειώδης σύγκρουση δύο διαφορετικών κόσμων. Η σύγκρουση της μητριαρχίας με την πατριαρχία. Του πνεύματος με την ψυχή, του πάθους με τον λόγο. Η συνάντηση και η σύνθεση αυτών των δύο μεγάλων πολιτισμικών ρευμάτων δημιούργησε τον ενιαίο Ελληνικό πνευματικό πολιτισμό. Αυτόν που διαμόρφωσε οριστικά την συνείδηση του δυτικού ανθρώπου. Καρπός και έκφραση αυτής της πνευματικής ευγονίας είναι η «Ορέστεια»

Συζυγοκτόνος και βασιλοκτόνος η Κλυταιμνήστρα είναι δεσπόζουσα μορφή αυτού του έργου (άλλωστε, είναι και το μόνο πρόσωπο που εμφανίζεται και στα τρία μέρη της Ορέστειας). Αυτή κινεί τα νήματα του δράματος και αυτή θα γίνει το όργανο της μοίρας. Εύχεται αυτό το φονικό να ναι το τελευταίο. Δεν θα είναι. Η ενοχή φέρνει την τιμωρία και ο φόνος φέρνει τον φόνο. Ο δαίμονας των Ατρειδών μέλλει να χτυπήσει και την ίδια.

Στις « Χοηφόρες» ( όπως και στις Ευμενίδες ) το κεντρικό πρόσωπο είναι ο Ορέστης. Κι αυτός, όπως και ο πατέρας του, έρχεται στο παλάτι από μακριά ύστερα από πολύχρονη απουσία. Μόνο που αυτός θα είναι ο θύτης όχι το θύμα. Φτάνει κρυφά κι όχι θριαμβευτικά όπως ο Αγαμέμνονας.

Σε λίγο θα ξαναδούμε μια γνωστή εικόνα με άλλα πρόσωπα αυτή τη φορά. Μπρος στο παλάτι ο Ορέστης πλάι στα πτώματα της Κλυταιμνήστρας και του Αίγισθου. Δύο φονικά αλληλένδετα, αλλά και τόσο ανόμοια. Τον Ορέστη ωθεί το χρέος, όχι το μίσος. Έρχεται σταλμένος από τον Απόλλωνα για να πάρει εκδίκηση. Με τον φόνο της Κλυταιμνήστρας η κατάρα των Ατρειδών φτάνει στην κορύφωσή της και ο νόμος των αιματηρών αντεκδικήσεων στις έσχατες  συνέπειές του.

Στις « Ευμενίδες» οι θεοί θα κατεβούν στην πόλη αυτοπροσώπως. Έχουν να λύσουν, όχι μονάχα τις διαφορές ανάμεσα σε ανθρώπους αλλά και τις δικές τους. Ο ποιητής έχει δώσει πλέον όλα τα δεδομένα του δράματος και τώρα το οδηγεί στην τελική του έκβαση. Όταν η Ύβρις πληρώνεται με νέα Ύβρι, το κακό δεν καταλύεται, αλλά διαιωνίζεται.

Μετάφραση:                           Κώστας Πολιτόπουλος
Σκηνοθεσία :                          Γιάννης Νικολαϊδης
Μουσική :                               Μιχάλης Γληνιαδάκης
Σκηνικά :                                Μιχάλης Αγγελάκης
Κοστούμια:                             Όλγα Σχοινά
Βοηθ. σκηνοθέτη:                  Σπύρος Κωνσταντούλας
Ηχογράφηση:                         ECHO RECORDING STUDIOS
Εκτέλεση σκηνικών:               Εργαστήριο Καλών Τεχνών Γλυφάδας
Εκτέλεση κοστουμιών:           Σοφία Καραπέτρου
                                               Κυριακή Ασημακοπούλου
Μηχανικός σκηνής:                Γιώργος Γρηγορίου
Ηλεκτρολόγος-ηχητικός:        Θανάσης Τσιέλος
Φροντιστής:                           Νίκος Φραγκούλης
           

ΔΙΑΝΟΜΗ
( Με σειρά εμφάνισης)

Φρουρός:                               Χρήστος Κανέλλης
Κλυταιμνήστρα :                    Φωτεινή Φιλοσόφου
Κήρυκας :                               Γιάννης Νικολαϊδης
Αγαμέμνων :                          Ζαχαρίας Ρόχας
Κασσάνδρα :                          Δανάη Καλαχώρα
Αίγισθος :                               Κώστας Κλάδης
Κορυφαίοι :                             Γ. Νικολαϊδης,
                                               Κ.Κλάδης
                                               Χρ. Κανέλλης
                                               Μ.Σκιαδάς
                                               Β.Ασημακόπουλος
                                               Γ.Χουσάκος
                                              Δ.Αποστόλου
Μονωδός:                              Β.Ασημακόπουλος

               
Η είσοδος στην παράσταση είναι ελεύθερη για το κοινό.


Η παράσταση είναι ενταγμένη στη δράση «Ευριπίδεια 2011-2014» του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΕΣΠΑ 2007-2013.

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...