Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΕΝ ΣΕ ADDΕΧΩ!

Magnify Image

ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ.
Βγάζεις τον σκύλο για κατούρημα στις 8. Θες αλλαγή σασμάν.  Έφτιαξες κουνέλι στιφάδο. Άλλαξες το τζιν γιατί σε στένευε στον καβάλο. Έβρισες το γείτονα γιατί στην είπε για τη φασαρία. Τρέμεις να πας γι’ απονεύρωση. Πλήρωσες στην κινητή τα μαλλιοκέφαλά σου. Σε ξεμάτιασε η θεία Πόπη.
 Τα ξέρω όλα, να ξέρεις. Και ξέρω πως ξέρεις πως τα ξέρω. Θέλησες να τα ξέρω όταν τα «μοιράστηκες» μαζί μου.
 Άκριτα. Αβασάνιστα. Αμείλικτα. 
Τα ’χτισες στον «τοίχο σου» νυχθημερόν, τούβλο προς τούβλο –πάρε τη λέξη μεταφορικά. Μ’ έκανες κοινωνό στην ανοησία σου, θέλοντας και μη. Δεν είχα επιλογή. Γι’ αυτό δεν είν’ οι «φίλοι»; Για ν΄ ακούνε. Δυόμιση χιλιάδες ευήκοα ώτα στην παράκρουση της αδειανότητάς σου.   Επίκουροι σχολιαστές στη φανφάρα του υπερεγώ σου. Φτιασίδωσες τις λέξεις με στρας για να κραυγάσει πιότερο η μοναξιά σου.
 «Εξαιρετικό video», «Εκπληκτικό τραγούδι» «Θεϊκή φωτογραφία». Ήταν σακάτικο βλέπεις τ’ «ωραίο». Τσακίστηκε μια μέρα που ’πεσε απ’ τον «τοίχο». Βάσταξες κολώνα το θαυμαστικό κι έστησες αποικίες. Αλληλοθαυμαστήκατε για τα καλά στο φεστιβάλ κατάντιας. «Το βασίλειό μου για ένα λάικ σου». Αλισβερίσι φιλαυτίας σε ρυθμούς πεντακοσίων Μέγκα μπι πι ες.
  Λυπάμαι που σε λυπάμαι. Θα προτιμούσα να «μ ‘ αρέσεις». «Γιατί εμένα;» θα μου πεις. Τόσοι και τόσοι τοίχοι γέμισαν σοβατισμένα «εγώ».
 Μα δεν κατάλαβες ακόμα; Δεν σε λυπάμαι γιατί είσαι ο μόνος. Σε λυπάμαι γιατί είσαι μόνος. 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

Η ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΕΝΟΣ ΓΕΡΟΥ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΤΟ "ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ".


ΤΟΥ ΒΑΓΓΕΛΗ ΜΑΚΡΗ.
Ακούγοντας τα καθημερινά «τικ-τακ» μιας ωρολογιακής βόμβας 
Μια είδηση από το αστυνομικό δελτίο 
  «Σοκάρει ο κυνισμός των τριών νεαρών που σύμφωνα με την Αστυνομία σκότωσαν τον 79χρονο από τους Κάτω Αμυδγάλους Αγίου Νικολάου με κίνητρο την ληστεία. Οι τρεις δράστες, ο 19χρονος φαντάρος από τον Άγιο Νικόλαο, ο 22χρονος κτηνοτρόφος από την Νεάπολη και ο 18χρονος από το Σίσι είναι οι τρεις νεαροί που, τη μοιραία νύχτα, εισέβαλαν στο απομακρυσμένο σπίτι του 79χρονου με σκοπό να τον ληστέψουν. Η Αστυνομία εκτιμά ότι ο ένας εκ των δραστών είναι το ίδιο άτομο που πριν από ένα χρόνο είχε μπει στο σπίτι του θύματος και άρπαξε το ποσό των 1400 ευρώ.
 Ο νεαρός αυτός υποδεικνύεται από συγκατηγορούμενο του ως το άτομο που είχε την «ιδέα» για την ληστεία, η οποία τελικά οδήγησε στην δολοφονία του 79χρονου. Είναι ανατριχιαστικό ότι πριν την εισβολή στο σπίτι του γέροντα, οι τρεις νεαροί «τα έπιναν». Στην επιστροφή για τα σπίτια τους, έβαλαν σε εφαρμογή το σατανικό σχέδιο. Σκότωσαν με κούτσουρο το σκυλί του 79χρονου για να μην γαβγίζει, έσπασαν την πόρτα του σπιτιού και άρχισαν να χτυπούν ανελέητα τον γέροντα, ο οποίος κοιμόταν. Όταν διαπίστωσαν ότι η λεία τους ήταν μόνο μερικά κέρματα, αποφάσισαν να βάλουν φωτιά στο σπίτι για να καταστρέψουν τα ίχνη τους και να αποπροσανατολίσουν τις έρευνες των Αρχών.
   Η εξιχνίαση του εγκλήματος έγινε σε χρόνο-ρεκόρ με τις Αστυνομικές Αρχές να δίνουν μεγάλη βαρύτητα στις έρευνες. Τα τελευταία 24ωρα τόσο στο Οροπέδιο Λασιθίου όσο και στην Νεάπολη υπήρχε τεράστια κινητικότητα από την πλευρά της Αστυνομίας που ζητούσε πληροφορίες πόρτα-πόρτα.»

 Ένα σχόλιο
   Διαβάζοντας χθες την είδηση στο Cretalive.gr το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό ήταν το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» του Κιούμπρικ που είχα δει πριν 15 χρόνια.
 Έγειρα την πλάτη στο κάθισμα όπως τότε που είχα πρωτοδεί το φιλμ. Έχουμε συνηθίσει να ζούμε μέσα σε ένα βίαιο κόσμο ώστε λίγοι ξαφνιάζονται με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας. Ούτε σαν ειδήσεις πια μετράνε. Τέτοιες πράξεις περνάνε στα ψιλά των δελτίων ειδήσεων γιατί δεν έχουν και το «απαραίτητο ψωμί» για την τηλεόραση και τα social media (σ.σ Οι δράστες ήταν Έλληνες).
 Είναι πιθανόν να τα θεωρούμε «μεμονωμένα περιστατικά». Όμως αν αθροίσεις τα μεμονωμένα, αυτά που βλέπουν και δεν βλέπουν το φως της δημοσιότητας, στη σούμα σου βγάζει ένα πράγμα: Αποκτήνωση. Είναι τρομερό το ότι συνηθίσαμε ως κοινωνία όλο αυτό. Ότι η χειρότερη πράξη πια δεν προκαλεί καμία εντύπωση. Ότι αποστρέφουμε τα μάτια μας από το κακό. Ότι το κουκουλώνουμε και κάνουμε πως δεν υπάρχει.
 «Το Κουρδιστό Πορτοκάλι» της κοινωνίας μας έχει την μορφή ωρολογιακών βομβών. Ακούμε το «τικ-τακ» καθημερινά. Που και που σκάει καμία. Γυρνάμε το βλέμμα, σχολιάζουμε για λίγο, ακούμε τις αμπελοφιλοσοφίες των υπευθύνων και μετά άντε πάλι. «Τικ-τακ» και η ζωή συνεχίζεται. Αρκεί να μην πέφτουν στην πόρτα σου τα σκάγια. 
  Ο Κιούμπρικ το 1971 δεν δημιούργησε μια ταινία επιστημονικής φαντασίας αλλά μια προφητεία για το παρόν μας. 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

Η ZAZ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑΣ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

Η Zaz ερμηνεύει ένα τραγούδι ενάντια στη μισαλλοδοξία, στην Ελλάδα
«Τολμήστε να είστε διαφορετικοί!» φώναξε η Zaz στην πρόσφατη επιτυχημένη εμφάνισή της στο Θέατρο Λυκαβηττού και ξεσήκωσε το κοινό που την αποθέωνε.
   Στo 1againstracism.gr, την ιστοσελίδα της εκστρατείας κατά της ρατσιστικής βίας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, η Zaz σχολιάζει το ζήτημα της ξενοφοβίας και ερμηνεύει a cappella ένα τραγούδι ενάντια στη μισαλλοδοξία. «Ο ρατσισμός υπάρχει παντού στον κόσμο. Και μάλιστα σε ανθρώπους που δεν κατανοούν ότι φέρονται ή εκφράζονται ρατσιστικά. Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν δεν καταλαβαίνουμε τον άλλο. Αυτό μας προκαλεί φόβο, γιατί νομίζουμε ότι ο άλλος θα μας αλλάξει τις συνήθειες και θα μας θέσει σε κίνδυνο. Και ο φόβος γεννά επιθετικότητα. Γι' αυτό πιστεύω ότι οι άνθρωποι πρέπει να συναντώνται, να συνεργάζονται και να δημιουργούν μαζί. Οι διαπροσωπικές επαφές διώχνουν το φόβο και εμπλουτίζουν τον άνθρωπο».
   «Πιστεύω ότι όλοι μπορεί να ζήσουμε αρμονικά σε αυτό τον πλανήτη, σεβόμενοι ο ένας τον άλλο και τη γη» προσθέτει η τραγουδίστρια. «Το υπάρχον σύστημα δεν λειτουργεί, καθώς θέλουμε όλο και περισσότερα υλικά αγαθά και πιστεύουμε πως εκεί βρίσκεται η ευτυχία. Πρέπει να επιχειρήσουμε να αλλάξουμε αυτή τη νοοτροπία» καταλήγει, διαλέγοντας το δικό της αγαπημένο τραγούδι ενάντια στη μισαλλοδοξία.
 Πρόκειται για το What a wonderful world, που πρωτοερμήνευσε ο Louis Armstrong το 1967 – λίγους μήνες πριν από τη δολοφονία του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, όταν ο αγώνας ενάντια στις φυλετικές διακρίσεις βρισκόταν στο απόγειό του στις ΗΠΑ.





ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

"ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;"


Η  Α' ΕΛΜΕ  ΠΕΛΛΑΣ  διοργανώνει την Τετάρτη 18-09-2013          ώρα 19:00 μ.μ. στο
 Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο Αριδαίας μια  ενημερωτική  εκδήλωση για τις εξελίξεις στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης  με θέμα:
 «Έχει μέλλον  η δημόσια  εκπαίδευση;»
Η εκδήλωση απευθύνεται σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς της ευρύτερης περιοχής της Αλμωπίας.

ΠΡΟΔΟΜΕΝΟΙ ΑΥΤΟΧΕΙΡΕΣ.

Προδομένοι αυτόχειρες

«Είμαστε άνθρωποι, όχι αριθμοί» έγραφε το πανό που είχαν απλώσει οι εκπαιδευτικοί μπροστά από το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη την περασμένη Παρασκευή. Δίπλα τους μια καθηγήτρια Καλλιτεχνικών είχε ζωγραφίσει με ξυλομπογιά σ’ ένα κομμάτι χαρτί την «Κραυγή», τον διάσημο πίνακα του Νορβηγού ζωγράφου Έντβαρτ Μουνκ. Πολλοί εκτιμητές του συγκεκριμένου έργου τέχνης υποστηρίζουν πως συμβολίζει το ανθρώπινο είδος κάτω από τη συντριβή του τρόμου.

Η αγωνιούσα μορφή, όμως, στο πλακάτ που κρατούσε η Ελληνίδα εκπαιδευτικός με φόντο το κτήριο της ελληνικής Βουλής συμβόλιζε τη φωνή απόγνωσης των εκατομμυρίων Ελλήνων που νιώθουν καθημερινά τη θηλιά της απελπισίας να «σφίγγει» γύρω από τον λαιμό τους.

Τα στοιχεία που έδωσε πριν από λίγες ημέρες στη δημοσιότητα το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία παρουσιάζουν διπλασιασμό των αυτοκτονιών στην Ελλάδα την τετραετία 2009-2012.

Ο αριθμός των ατόμων που έβαλαν τέλος στη ζωή τους και αυτών που αποπειράθηκαν ανέρχεται από την 1.1.2009 έως τις 23.8.2012 σε 3.124 άτομα πανελλαδικά. Η Ελλάδα κατείχε μία από τις χαμηλότερες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη ως προς τις αυτοκτονίες, με δείκτη 2,5 ανά 100.000 πληθυσμού. Σήμερα το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο από 5 ανά 100.000, με αναλογία 6 προς 1 σε επιτυχημένες απόπειρες σε άνδρες και γυναίκες αντίστοιχα.

Όπως φανερώνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΛΣΤΑΤ), το 2011 στην Ελλάδα σημειώθηκαν 477 αυτοκτονίες. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό αυτοκτονιών που έχει καταγραφεί στη χώρα τα τελευταία 50 χρόνια!
Όσον αφορά τις γραμμές ψυχολογικής υποστήριξης, καθημερινά δέχονται δεκάδες κλήσεις ανθρώπων που βρίσκονται στα πρόθυρα της ψυχικής κατάρρευσης.

Σύμφωνα με έρευνα της Μη Κυβερνητική Οργάνωσης «Κλίμακα», που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ημέρες με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Πρόληψη των Αυτοκτονιών, η περιφέρεια με το μεγαλύτερο ποσοστό αυτοκτονιών το 2011 ήταν η Αττική (35% των συνολικών θανάτων στην Ελλάδα), παρουσιάζοντας αύξηση των κρουσμάτων κατά 57,7% εν συγκρίσει με το 2010. Συγκεκριμένα, το 2011 στην πρωτεύουσα σημειώθηκαν 172 αυτοκτονίες έναντι 109 το 2010.

Γυναίκες

Τη δεύτερη θέση στη μακάβρια λίστα κατέλαβαν από κοινού η περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας και τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, με αύξηση των αυτοκτονιών κατά 55,5%.

Συγκλονιστική αύξηση παρατηρείται στις γυναίκες αυτόχειρες, στις οποίες, σύμφωνα με την έρευνα, οι αυτοκτονίες το 2011 αυξήθηκαν κατά 104,8% σε σύγκριση με το 2010! Εκείνη τη χρονιά σημειώθηκαν 84 αυτοκτονίες γυναικών πανελλαδικά έναντι 41 το 2010.

Γενικότερα εκτιμάται ότι στην πραγματικότητα οι αυτοκτονίες είναι πολύ περισσότερες αυτών που καταγράφονται, ενώ δεν υπάρχουν καθόλου στοιχεία για τις μη θανατηφόρες απόπειρες, οι οποίες εκτιμάται ότι είναι 15-20 φορές περισσότερες των καταγεγραμμένων αυτοκτονιών!

Η κατάθλιψη και ο αγχώδης ιδεασμός είναι όροι που πλέον συναντώνται σχεδόν σε κάθε ελληνικό σπίτι. Οι μονάδες ψυχολογικής υποστήριξης δέχονται καθημερινά δεκάδες ανώνυμες κλήσεις από ανθρώπους απελπισμένους, πολλές φορές στα όρια του «αυτοκτονικού ιδεασμού».

Το 2012 οι τηλεφωνικές κλήσεις που δέχθηκε η Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Κλίμακα» στον αριθμό 1018 από άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι είτε εμφάνιζαν σύνδρομο αυτοκτονικού ιδεασμού είτε ζητούσαν συμβουλές και βοήθεια αναφορικά με στενά συγγενικά τους πρόσωπα, έφθασαν τις 1.366. Η επαγγελματική κατάσταση των χρηστών της γραμμής με αυτοκτονική συμπεριφορά ήταν:

• Άνεργοι 20,9%.
• Δημόσιοι υπάλληλοι 7,1%.
• Ιδιωτικοί 5,6%.
• Ελεύθεροι επαγγελματίες 6,5%.
• Φοιτητές/τριες 5,5%.
• Μαθητές/τριες 4,5%.
• Αδιευκρίνιστη επαγγελματική κατάσταση 39,2%.

Το 16,4% ανέφερε οικονομικά προβλήματα ως αίτιο της αυτοκτονικής συμπεριφοράς.





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ.


Αναθεώρηση Προσωπικού ΣυντάγματοςΟ πόλεμος δεν ξεκίνησε ποτέ διότι ζούμε την εποχή των μαχών. Των προσωπικών μαχών. Η απότομη αλλαγή της ζωής μας και των συνήθειών μας μάς έκανε καταρχάς να ψάχνουμε να βρούμε τον φταίχτη. Τον βρήκαμε στα πρόσωπα των πολιτικών καρικατούρων που αιώνες κυβερνούσαν ζωές σαν τις δικές μας. Οργιστήκαμε μαζί τους. Η αλήθεια είναι ότι θέλαμε να τους κόψουμε τα λαρύγγια και να κρεμάσουμε τα κουφάρια τους ανάποδα στην πλατεία Συντάγματος. 

Μετά όμως ξαφνικά είδαμε ότι η καθολική οργή άρχισε να διασπάται εντέχνως από το ίδιο το σύστημα σε κόμματα αναχώματα τραβεστί αριστεράς, σε κόμματα παρακρατικά, σε κόμματα νοικοκυραίων δεξιών και σε ανένταχτους που τα δίνουν όλα να γίνουν ένα ποσοστό καλό σε κάθε εκλογική αναμέτρηση με την ελπίδα συμμετοχής σε έναν πολιτικό συνασπισμό. Και εκεί άρχισε να ξεφουσκώνει η οργή για το πολιτικό σύστημα και άρχισε η οργή για τον παλαμακιστή του κάθε κακομοίρη που θέλει να σε κυβερνήσει χωρίς να ξέρει πώς, αλλά δεν τον ενδιαφέρει και πολύ διότι όπως πάντα τον τρόπο διακυβέρνησης θα τον πάρει έτοιμο σε χαρτί από το ανάλογο διεθνές σύστημα που θα τον χρηματοδοτήσει. 

Η οργή πέρασε στο βλέμμα που ρίχνει ο καθένας μας σε εκείνον που δεν έχασε τίποτε το ουσιαστικό και πάνω από όλα έχει κόμμα να υπερασπιστεί. Η οργή έγινε ένα μεγάλο ερωτηματικό για αυτούς που αδίκως έχασαν και χάνουν τα πάντα αν και πάλεψαν σκληρά να τα αποκτήσουν. Δεν είναι και μικρό πράγμα να σε σέρνουν με χειροπέδες για ένα χρέος που σου επέβαλλαν και την ίδια στιγμή ο άεργος τεμπέλης της ζωής να πίνει τον καφέ του παρακολουθώντας την δική σου κατάντια κάνοντας παράπονα για το επίδομα που το θεωρούσε όχι επίδομα αλλά δικαίωμα. Και η οργή βρήκε τον στόχο. Υπεύθυνος για την κατάντια, την ανεργία, την αυτοκτονία είναι ο διπλανός. 

Ποιος όμως δημιούργησε τον διπλανό; Ποιος ήταν αυτός που έδωσε το δικαίωμα να θεωρεί ο κάθε υπάνθρωπος ότι η ζωή του είναι πολυτιμότερη του αποδεδειγμένα ανθρώπου; Ποιος ήταν αυτός που παραχώρησε έδαφος από τα δικά του δικαιώματα ζωής σε συντεχνίες; Το δικαίωμα για όλα αυτά το έδωσες εσύ που κοιτάς από τον 5ο όροφο και αναρωτιέσαι πώς είναι να πέφτεις. Εσύ, που κάθε φορά που βλέπεις σχοινί αναρωτιέσαι πώς είναι να αιωρείσαι. Εσύ, που όταν όλοι φεύγουν από το σπίτι κοιτάς το δίκαννο του παππού και αναρωτιέσαι αν φθάνει το δάκτυλό σου την σκανδάλη όταν θα έχεις την κάνη μέσα στο στόμα σου.Είδε κανείς τις μέρες που ζήσαμε να αυτοκτονούν μαζικά συντεχνίες; Η μοναξιά και η αξιοπρέπεια δεν χωράνε σε συντεχνίες. Και τις συντεχνίες δεν τις νικάς διότι είναι παιδιά του πολιτικού συστήματος που εσύ υπερασπιζόσουν νομίζοντας ότι υπερασπιζόσουν την δημοκρατία. 

Φθάνεις, λοιπόν, στο δια ταύτα. Γιατί να φθάσεις εσύ ως εδώ; Γιατί εσύ φταις. Διότι τώρα που τα έχεις χάσει όλα και μένει μόνο ο εαυτός σου για να οργιστείς πρέπει να τα βάλεις κάτω τα πράγματα και να δεις ότι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι φτιαγμένοι για συνάνθρωποι αλλά η πλειοψηφία τους είναι μόνο συναλλασσόμενοι. Το Σύνταγμα Δικαιωμάτων που εσύ όρισες ως ευαγγέλιο στο μυαλό σου πρέπει να το αναθεωρήσεις διότι επέβαλλες νόμους απαράβατους αλλά ξέχασες να θέσεις ως πρώτο άρθρο το εξής: Δικαίωμα δικαιωμάτων έχουν μόνο οι αποδεδειγμένα συνάνθρωποι.Φταις γιατί ποτέ η ευθύνη δεν ήταν ομαδική. Ήταν πάντα ατομική και για τον λόγο αυτό στο εδώλιο του κατηγορουμένου δεν σύρεσαι ως ομάδα αλλά ως άτομο. 

Τώρα που δεν έχεις τίποτε να συναλλάξεις, τίποτε που η μάζα να θεωρεί άξιο εκμετάλλευσης δες την αλλιώς την κατάσταση και σώσε ό,τι αξίζει να σωθεί. Η αναζήτηση δεν θα σε κουράσει καθόλου, διότι αυτός ο κατάλογος δεν είναι μακρύς. Στην λίστα θα βρεις αυτούς που σε τέτοιους καιρούς δεν δίνουν μάχες αλληλεγγύης και φιλανθρωπίας μέσω ομάδων που έχουν συστατικά συντεχνίας. Για αυτούς η κρίση γεννήθηκε την ώρα που γεννήθηκαν κι αυτοί. Θα τους βρεις εκεί που ήταν πάντα και σε καιρούς παχιών αγελάδων να δακρύζουν για ένα δέντρο που αδίκως κόπηκε, για ένα πουλί που ένα χορτάτο παιδί το έκανε στόχο με την σφεντόνα του, για ένα Γιατί που μένει πάντα αναπάντητο. 

Εκεί στέκουν με το στόμα σφιγμένο αυτοί που δεν χώρεσαν ποτέ σε κόμμα, σε συντεχνία, σε ομάδα συμφερόντων. Σαν παιδιά μια ολόκληρη ζωή έχουν τα μάτια χαμηλά για την τιμωρία που τους ορίστηκε και που δεν τους άξιζε. Θα τους δεις να κόβουν το καρβέλι της αξιοπρέπειας σε λειψές φέτες γνωρίζοντας ότι σε έναν πόλεμο με τον εχθρό πρέπει να έχεις νικήσει τον εαυτό σου με χορτασμένη ψυχή.





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΟΥ - "ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΑΠΕΡΓΗΣΩ".

Γράμμα προς τους μαθητές μου-Γιατί θα απεργήσω.

Θεωρώντας άδικη όλη την κατάσταση, απέναντι σε όλους μας αλλά κυρίως απέναντι σε σας που τώρα βάζετε τις βάσεις για το μέλλον σας, και νιώθοντας φοβερά αδικημένη με τις εντυπώσεις που δημιουργούνται από τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης σε σας, στους γονείς σας και γενικότερα στους συμπολίτες μας, αισθάνομαι την ανάγκη να λογοδοτήσω σε σας και μόνο γιατί αποφάσισα να απεργήσω και να μην είμαι στη θέση εργασίας μου από Δευτέρα ώστε να ξεκινήσουμε τα μαθήματά μας για φέτος. Της Άννας Νατάσας Βαρβέρη


Δε θα απεργήσω για τις «2 ώρες παραπάνω» που έβαλαν στο πρόγραμμά μας διότι ούτως ή άλλως τις ώρες αυτές, από τότε που είμαι στην εκπαίδευση, βρίσκομαι στο σχολείο και εργάζομαι.

Δε θα απεργήσω γιατί με αυτές τις δύο ώρες παραπάνω αρκετοί συνάδελφοι αναγκάζονται να μπουν σε μια διαδικασία επιπρόσθετου άγχους για να συμπληρώσουν ωράριο σε 2 ή 3 σχολεία ανεξαρτήτου χιλιομετρικής απόστασης.

Δε θα απεργήσω γιατί φίλοι και συνάδελφοί μου αναπληρωτές πιθανότατα δε θα εργαστούν φέτος.

Δε θα απεργήσω γιατί έχει ξεκινήσει ήδη η σχολική χρονιά και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ώστε όλοι οι καθηγητές να είναι στη θέση τους για να ξεκινήσετε τα μαθήματά σας κανονικά όπως θα έπρεπε.

Δε θα απεργήσω γιατί φοβάμαι για περεταίρω περικοπή του μισθού μου ή και για ενδεχόμενη απόλυσή μου.

Θα απεργήσω γιατί πιστεύω πως όλο αυτό που εφαρμόζεται στην παιδεία πλέον, είναι εις βάρος σας.

Γιατί πιστεύω πως είναι ανέντιμο να κόβουν τις ελπίδες και τα όνειρά σας από την εφηβεία ακόμη.

Γιατί όταν μπαίνω σε τάξη 3ης λυκείου ένα μήνα πριν τις πανελλήνιες δε βλέπω φως και ελπίδες στα μάτια σας και τρέμω στην ιδέα πως αυτό θα αρχίσει να γίνεται από την 1η λυκείου.

Γιατί θέλω να μπορώ να σας κοιτώ στα μάτια και να σας προτρέπω να κυνηγήσετε τα όνειρά σας, όσο τρελά και αν είναι αυτά.

Γιατί ο άνθρωπος δεν είναι φτιαγμένος για να γίνει εργαλείο μεταφοράς ενός μυαλού που λειτουργεί με συγκεκριμένο λογισμικό, αλλά έχει ανάγκη την τέχνη, την ελεύθερη έκφραση, τη σωματική άσκηση, την κριτική σκέψη.

Γιατί σας αξίζει να γίνονται βήματα μπροστά στην εκπαίδευση και όχι πίσω, εν έτει 2013. Θα απεργήσω για να διεκδικήσω ένα καλύτερο μέλλον για σας..

Άννα Νατάσα Βαρβέρη,
εκπαιδευτικός πε16




ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΤΟ 36ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ.

Ξεκινάει σήμερα τo 36ο Φεστιβάλ Δράμας
Tο μεγάλο ραντεβού ταινιών μικρού μήκους δίνεται για 36η φορά στη Δράμα, όπου μεταξύ 16 και 21 Σεπτεμβρίου θα προβληθούν 213 ταινίες από 47 συνολικά χώρες.
Και παρά την οικονομική κρίση –η οποία, πάντως, αποτελεί βασικό θέμα και πηγή έμπνευσης για τις περισσότερες από τις ελληνικές ταινίες, όπως τόνισαν οι διοργανωτές– οι δηλώσεις συμμετοχής από ντόπιους κινηματογραφιστές σημείωσαν νέο ρεκόρ: 184 ταινιάκια, από τα οποία θα προβληθούν τα 39. Επίσης σημαντικό κι ελπιδοφόρο, το γεγονός ότι 19 σκηνοθέτριες υπογράφουν ή συνυπογράφουν φέτος συμμετέχουσες ταινίες.

Όσον αφορά τη θεματολογία, ανεργία, φτώχεια, εθνικιστική έξαρση, ρατσιστικά εγκλήματα, χρέη και κατασχέσεις, αυτοκτονίες, διαδηλώσεις, ΜΑΤ, μετανάστευση, εργασιακή εκμετάλλευση παρελαύνουν από το σελιλόιντ, ενώ σταθερή αξία συνιστούν οι διαπροσωπικές σχέσεις (οικογένεια, έρωτας, φιλία, ομοφυλοφιλία.

Από τις ταινίες που θα διαγωνιστούν στο ελληνικό τμήμα του φεστιβάλ –με κριτική επιτροπή αποτελούμενη από τους Τάσο Ψαρρά, Γιώργο Κρασσακόπουλο, Φωτεινή Κοτρώτση, Τάκη Σπυριδάκη και  Δημήτρη Σπύρου– οι 35 είναι μυθοπλασίας, ενώ υπάρχουν και δύο ντοκιμαντέρ και δύο κινούμενα σχέδια. Ενώ στο διεθνές τμήμα του δραμινού φεστιβάλ –πρόεδρος της κριτικής επιτροπής σε αυτό το τμήμα είναι ο Ηλίας Δημητρίου– θα προβληθούν 55 ταινίες από 47 χώρες (σημειωτέον, αίτηση συμμετοχής υπέβαλαν πάνω από 1.200 ταινίες).

Τέλος, ανάμεσα στην πληθώρα παράλληλων εκδηλώσεων του φεστιβάλ ξεχωρίζουν το γερμανικό αφιέρωμα με επιλογές από τα μικρομηκάδικα φεστιβάλ Δρέσδης και  Ρένγκενσμπουργκ και η παρουσίαση της αυτοβιογραφίας του Ντίνου Κατσουρίδη.

16 Σεπτεμβρίου 2013 έως 21 Σεπτεμβρίου. Δράμα.

ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟΝ ΦΙΛΟ ΤΟΥ ΣΕ ΚΥΝΗΓΙ ΑΓΡΙΟΓΟΥΡΟΥΝΟΥ.

Πυροβόλησε τον φίλο του στο κυνήγι αγριόχοιρων
Μοιραία κατάληξη είχε το μεσημέρι της Κυριακής το κυνήγι για δύο φίλους στο Αργυροχώρι Ιωαννίνων.
Ενώ κυνηγούσαν αγριόχοιρους, από αδιευκρίνιστα μέχρι στιγμής αίτια ο 39χρονος κυνηγός πυροβόλησε με κυνηγητική καραμπίνα και τραυμάτισε θανάσιμα τον 49χρονο φίλο του.

Ο 39χρονος συνελήφθη, ενώ προανάκριση ενεργεί το ΑΤ Δελβινακίου.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΟ!

Click on the slide!

Το θρυλικό Voyager-1 που κινείται έξω από το Ηλιακό Σύστημα, κατέγραψε για πρώτη φορά ήχους που ακούγονται στο διάστημα! Εκπληκτικά βίντεο!

Εν μέσω των πανηγυρισμών για το πρώτο ανθρώπινο αντικείμενο που εξερευνά το Διάστημα έξω από τη γειτονιά μας, η NASA έδωσε στη δημοσιότητα μια ιστορική ηχογράφηση.

Οι απόκοσμοι ήχοι, οι οποίοι επέτρεψαν στους ερευνητές να βεβαιωθούν ότι το σκάφος έχει εξέλθει από το Ηλιακό Σύστημα εδώ και ένα χρόνο, προήλθαν από δονήσεις του πυκνού πλάσματος, ή ιονισμένου αερίου, το οποίο πλημμυρίζει το χώρο ανάμεσα στα άστρα.

Οι δονήσεις αυτές, οι οποίες προκλήθηκαν από μια ηλιακή έκρηξη που έφτασε μέχρι το Voyager 1, έχουν συχνότητες εντός της ανθρώπινης ακοής και αναπαράγονται στο παραπάνω βίντεο στην πραγματική τους ταχύτητα.


«Όταν ακούσετε αυτή την ηχογράφηση, έχετε στο μυαλό σας ότι πρόκειται για ιστορικό γεγονός. Είναι η πρώτη φορά που καταγράφουμε τους ήχους του διαστρικού χώρου» σχολίασε ενθουσιασμένος ο Ντον Γκάρνετ, υπεύθυνος του οργάνου που καταγράφει τα κύματα πλάσματος.

Οι απόκοσμοι ήχοι επέτρεψαν στους υπεύθυνους της αποστολής να υπολογίσουν την αλλαγή στην πυκνότητα του πλάσματος η οποία σηματοδοτεί την έξοδο από την ηλιόσφαιρα -μια «φυσαλίδα» φορτισμένων σωματιδίων που πηγάζουν από τον Ήλιο και τελικά συγκρούονται με τα εισερχόμενα διαστρικά σωματίδια.από το Ηλιακό Σύστημα. Το όριο του Ηλιακού Συστήματος αντιστοιχεί χονδρικά με το όριο της ηλιόσφαιρας.

Ο αισθητήρας του Voyager 1 που μετρά την πυκνότητα έπαψε να λειτουργεί το 1980, οπότε οι υπεύθυνοι της αποστολής χρειάστηκαν εφευρετικότητα, αλλά και λίγη τύχη, για να καταγράψουν τη μετάβαση από το αραιό πλάσμα της ηλιόσφαιρας στο πυκνότερο πλάσμα του διαστρικού χώρου.





ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr/

AΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΑΝΑ ΕΤΟΣ.


15Τι πρέπει να αποθηκεύσετε στο κελλάρι σας
Τό κελλάρι σας θά πρέπει νά αποτελείται άπό τρεις βασικές κατηγορίες τροφίμων: ξηρά τροφή, κονσερβαρισμένη τροφή, καί βοηθητικά τρόφιμα. Γιά τά τρόφιμα σέ κονσέρβες, νά ακολουθείτε μονίμως τόν κανόνα Ότι Μπαίνει Πρώτο Βγαίνει Πρώτο, ώστε νά τά ανανεώνετε.

Πάντα νά τοποθετείτε τίς νεώτερες κονσέρβες στό πίσω μέρος τοϋ ραφιού, καί νά μετακινείτε τίς παλιότερες μπροστά. Νά τρώτε τά παλιότερα τρόφιμα πρώτα. Είναι καλή ιδέα νά βάζετε ημερομηνία σέ κάθε αποθηκευμένο τρόφιμο. Έγώ χρησιμοποιώ έναν μαρκαδόρο μέ μύτη μέσου πάχους.

'Άν έχετε πολλές κονσέρβες νά σημαδέψετε, χρησιμοποιείτε μία σφραγίδα χρονολόγησης.

Γιά νά είστε πάντα ενήμεροι, νά χρησιμοποιείτε ένα ημερολόγιο πολλαπλών ετών.

Μερικά επιπλέον πράγματα πού θά χρειαστείτε στό κελλάρι σας

• Καπάκια κονσερβοποίησης καί δαχτυλίδια σύσφιξης. Αγοράστε πολλά επιπλέον γιά νά τά χρησιμοποιήσε­τε ώς ανταλλάξιμο είδος.
• Αλάτι. Αποθηκεύστε το σε μεγάλες ποσότητες, ειδικά αν τό καταφύγιο σας βρίσκεται περισσότερο από πε­νήντα χιλιόμετρα μακριά από τίς ακτές.
• Θειάφι γιά νά αποξηραίνετε φρούτα
• Ξύδι. Αγοράστε ένα - δύο κιβώτια μέ δίλιτρες μπουκάλες.
• Καρυκεύματα
• Μαγειρική σόδα
• Μαγιά
• Σακκούλες αποθήκευσης τροφίμων (γιά ψυγείο καί αεροστεγείς).
• Αλουμινόχαρτο. Νά αγοράσετε πολλά ρολλά. Έχει 101 χρήσεις, καί μία από αυτές είναι οί πρόχειροι ηλιακοί φούρνοι.
• Μεγάλες σακκούλες γιά αποθήκευση κυνηγιού.

Τά Δέκα Βασικά

01) Αλάτι: Πρέπει νά αποθηκεύσετε πολύ αλάτι, τόσο γιά τήν γεύση όσο καί γιά τήν συντήρηση των τροφίμων, αλλά καί ώς έναν πρακτικό τρόπο γιά νά ελκύετε άγρια ζώα στό κυνήγι. Σέ πολλές περιοχές, οί εκτάσεις μέ φυσικό αλάτι είναι απαγορευμένες στους κυνηγούς, άφού τό κυνήγι εκεί είναι υπερβολικά εύκολο καί δεν θεωρείται άθλημα. Αυτό θά πρέπει νά σάς λέει κάτι. Σας συστήνω λοιπόν νά αποθηκεύσετε πολλαπλάσια ποσότητα αλατιού άπό αυτήν πού φαντάζεστε πώς μπορείτε νά χρειαστείτε. Έκτος καί αν ζείτε κοντά σέ αλυκή ή άλλο τόπο μέ φυσικό αλάτι, δεν μπορώ νά σάς περιγράψω πόσο μεγάλη σημασία έχει ή αποθήκευση αλατιού. Τό αλάτι είναι φτηνό καί άφθονο τώρα, αλλά σέ περίπτωση κρίσης, θά είναι ένα σπάνιο καί πολύτιμο αγαθό στις περισσότερες περιοχές μακριά άπό τήν θάλασσα. Επίσης, τό αλάτι έχει μία σχεδόν απεριόριστη διάρκεια ζωής. Κάντε μία έρευνα πάνω στά αποθέματα φυσικού αλατιού πού υπάρχουν στήν περιοχή όπου σκοπεύετε νά κάνετε τό καταφύγιο σας. Αυτή μπορεΐ νά αποδειχθεί μία ιδιαίτερα πολύτιμη γνώση σέ πε­ρίπτωση κρίσης. Αποθηκεύστε περίπου πέντε κιλά αλάτι γιά κάθε μέλος της οικογένεια σας. Μπορεί νά σας φαίνετε πολύ, άλλά πε­ριλαμβάνει καί επιπλέον γιά νά προσελκύσετε άγρια ζώα στό κυνήγι. Όσο θά χρησιμοποιήσετε στό μαγείρεμα καί στό τραπέζι πρέπει νά είναι ιωδιούχο.

02) Ρύζι: Προτιμώ τό καστανό ρύζι γιά τά διατροφικά του πλεονεκτήματα, έστω καί άν ό χρόνος συντήρη­σης του είναι μικρότερος άπό εκείνον τού λευκού. Τό συνδυασμένο βάρος θά πρέπει νά είναι περίπου δε­καπέντε κιλά άνά ενήλικο άτομο άνά έτος. Ό χρόνος πού μπορεί νά διατηρηθεί είναι περίπου οκτώ έτη.

03) Σιτάρι (ή άλλα δημητριακά): Ή αποθήκευση δημη­τριακών είναι ένα κρίσιμο κομμάτι της οικογενειακής προετοιμασίας. Τά σιτηρά μπορεί σύντομα νά μήν είναι τόσο φτηνά ή άφθονα, γιά αυτό αποθηκεύστε. Αγοράστε 100 κιλά άνά ενήλικα άνά έτος. (Ένα μέρος άπό αυτά μπορεί νά είναι μέ τήν μορφή ζυμαρικών). Μπορούν νά διατηρηθούν μέχρι καί τριάντα ή καί πα­ραπάνω χρόνια. Συστήνω επίσης τήν αγορά επιπλέον κιλών γιά ανταλλαγές καί αγαθοεργίες. Δέν σας συστήνω νά αποθηκεύσετε αλεύρι, άφοϋ αυτό διατηρείται μόνο γιά δύο ή τρία χρόνια. Τό σιτάρι πού δέν έχει υποστεί επεξεργασία διατηρεί τό 80% της θρεπτικής του αξίας γιά τριάντα καί πλέον χρόνια. Αγοράστε λοιπόν μή επεξεργασμένο σιτάρι καί έναν χειρόμυλο γιά νά τό αλέθετε. Μή παραβλέψετε τήν εύκολώτερη μέθοδο προετοιμα­σίας: τούς μουλιασμένους σπόρους. 'Άν μουλιάσετε σέ νερό γιά εικοσιτέσσερις έως τριάντα έξι ώρες τό σιτάρι, αυτό φουσκώνει καί μαλακώνει, ένώ στην συνέχεια, αν τό ζεστά­νετε, φτιάχνετε μέ αυτό ένα θρεπτικό πρωινό.

04) Καλαμπόκι: Τά ολόκληρα καλαμπόκια διατηρούνται πολύ περισσότερο άπό τά σπυριά τού καλαμποκιού ή τό καλαμποκάλευρο. γι' αυτό νά αποθηκεύετε ολόκληρα καλαμπόκια καί νά αλέθετε μόνοι σας όσα χρειάζεστε. Υπολογίστε 25 κιλά ανά ενήλικα τόν χρόνο. Ό χρόνος αποθήκευσης τού ολόκληρου καλαμποκιού είναι οκτώ έως δώδεκα χρόνια, άλλά τό σπασμένο ή αλεσμένο καλαμπόκι διατηρείται μόνο δεκαοκτώ μέ τριάντα έξι μήνες.

05) Βρώμη: Αποθηκεύστε κάπου δέκα κιλά ανά ενήλικα, ανά έτος. Ό χρόνος αποθήκευσης της βρώμης είναι τρία μέ έπτά χρόνια, ανάλογα μέ τήν ποικιλία καί τήν μέθοδο συσκευασίας.

06) Λίπη καί έλαια: Σάς συστήνω νά αποθηκεύετε κυ­ρίως ελαιόλαδο (παγωμένο, σέ πλαστικά μπουκάλια), μαγιονέζα, βούτυρο σέ σφραγισμένα δοχεία, καί φυστικοβούτυρο. Τό συνδυασμένο βάρος όλων αυτών πρέπει νά είναι γύρω στά πενήντα κιλά άνά ενήλικα, ανά χρόνο. Τά συσκευασμένα προϊόντα θά πρέπει νά ανανεώνονται συνεχώς, ή διαφορετικά νά δωρίζονται σέ φιλανθρωπικές οργανώσεις άνά δύο χρόνια. Τό παγωμένο λάδι πρέπει επίσης νά ανανεώνεται ή νά δωρίζεται κάθε τέσσερα χρόνια.

07) Γάλα σέ σκόνη: Αγοράστε τήν ποικιλία χωρίς λίπος. Αποθηκεύστε κάπου δέκα κιλά άνά ενήλικα, άνά έτος. Γιά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αγοράστε γάλα σέ σκόνη συσκευασμένο μέ άζωτο, άπό έναν πωλητή τροφίμων μακράς διαρκείας. Αυτό τό είδος μπορεί νά κρατήσει γιά πέντε καί πλέον χρόνια.

08) Φρούτα καί Λαχανικά σέ Κονσέρβες: Είναι πιό οικο­νομικό (καί μία καλή εξάσκηση) νά κονσερβοποιείτε τά δικά σας. Εφόσον ανανεώνετε συνεχώς τό απόθεμα σας, πρέπει νά ετοιμάζετε αρκετές ώστε νά καλύ­πτουν τίς ανάγκες του κάθε μέλους της οικογένειας γιά δύο χρόνια. Οι ποσότητες θά ποικίλλουν ανάλογα μέ τό πόσα φρούτα καί λαχανικά καταναλώνετε στό διαιτολόγιο σας.

09) Κρέας σέ Κονσέρβες: Καί πάλι, θά πρέπει νά ανα­νεώνετε τό απόθεμα συνεχώς, και δέν θά πρέπει νά αποθηκεύετε περισσότερο άπό όσο θά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μέσα σέ δύο χρόνια. Έγώ προτιμώ τά κονσερβαρισμένα χοιρινά της μάρκας DAK.

10) Σάκχαρα: Προτιμώ τό μέλι (έκτος, ασφαλώς, γιά τά βρέφη), άλλά ανάλογα μέ τά γούστα σας μπορεί επίσης νά θέλετε νά δημιουργήσετε ένα απόθεμα μέ ζάχαρη, μελάσσα, σόργον, σιρόπι σφένδαμου, καί διά­φορες μαρμελάδες καί ζελέδες. Τό συνδυασμένο βά­ρος όλων αυτών θά πρέπει νά είναι περίπου είκοσι πέντε κιλά άνά ενήλικα, άνά έτος.

Τό πραγματικό κλειδί της αυτάρκειας είναι νά διαθέτετε όχι μόνο αποθηκευμένα τρόφιμα αλλά καί τήν δυνατότητα καλλιέργειας των δικών σας δημητριακών καί λαχανικών.

'Άν ανησυχείτε γιά τήν διατροφική αξία τών τροφίμων, τότε τίποτα δέν ξεπερνά σε αξία τά φρέσκα καλλιεργημένα τρό­φιμα. Θά πρέπει νά σκεφτείτε πώς ή αποθήκευση σπόρων πού δέν ανήκουν στά υβρίδια έχει ίση, ίσως καί μεγαλύτερη σημασία από τήν αποθήκευση τροφίμων.

Ή καλλιέργεια ενός δικού σας λαχανόκηπου καί ή εκτροφή οικόσιτων ζώων είναι τά σημαντικότεραπράγματα πού θά εξασφαλίσουν τήν διατροφή μας στήν περίπτωση ενός σεναρίου ιδιαίτερα μακρόχρονης κατάρρευσης

Πηγή: «Οδηγός επιβίωσης για το τέλος του κόσμου όπως τον ξέρουμε» 

ΙΕΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΕΙ ΜΕ ΧΥΜΟ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΑΛΚΟΟΛΙΚΩΝ.


1Σε μία πρωτότυπη κίνηση προχώρησε ο εφημέριος της εκκλησίας St Peter and St Paul στο Yalding του Kent, ο οποίος αποφάσισε να σταματήσει να κοινωνεί τους πιστούς με κρασί, εξαιτίας του αυξανόμενου αριθμού αλκοολικών στο εκκλησίασμά του.

Αίσθηση προκαλεί μάλιστα  η δήλωση του ιερέα Paul Filmer στη Daily Mail ότι δεν ήθελε οι «τέσσερις ή πέντε» εθισμένοι στο αλκοόλ πιστοί που παρακολουθούν τη λειτουργία του, να «νιώσουν απομονωμένοι κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας». 
Για το λόγο αυτό και για πρώτη φορά την περασμένη Κυριακή, αποφάσισε αντί για κόκκινο κρασί να προσφέρει στη Θεία Κοινωνία χυμό από σταφύλια σε όλους τους πιστούς.

Με αυτόν τον τρόπο πιστεύει, όπως είπε, ότι όλοι θα νιώθουν ότι είναι «μαζί σα μια ομάδα» κατά τη διάρκεια της Λειτουργίας.

«Είναι κάτι καινούριο για εμάς και πολύ σπάνιο για την Εκκλησία της Αγγλίας. Όμως ένιωθα ότι δεν είναι δίκαιο για κάποιους, οι οποίοι μπορεί να ένιωθαν ότι μπαίνουν στο περιθώριο. Μέχρι στιγμής οι αντιδράσεις είναι θετικές. Οι άνθρωποι αισθάνονται ότι συμμετέχουν σε κάτι, που βοηθάει κάποιους άλλους».





ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΜΝΗΜΗΣ ΤΗΣ 14ης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΗΝ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ .


Σύσσωμοι οι Προσφυγικοί Σύλλογοι και πλήθος κόσμου τίμησαν την μνήμη των μαρτύρων και θυμάτων της Μικρασιατικής Καταστροφής 

Αντιπεριφερειάρχης Θ. Θεοδωρίδης: Ως πρόσφυγες και ως Έλληνες, τιμούμε τη μνήμη των θυμάτων της γενοκτονίας και δηλώνουμε υπερήφανοι συνεχιστές της προσφοράς και του αγώνα τους

Με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου πραγματοποιήθηκαν οι επίσημες εκδηλώσεις μνήμης της 14ης Σεπτεμβρίου, ημέρας εθνικής μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας από το Τουρκικό Κράτος σε συνδιοργάνωση της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας και των Προσφυγικών Συλλόγων.

Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με την πραγματοποίηση επιμνημόσυνης δέησης στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Έδεσσας, με την χοροστασία του Μητροπολίτη Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ.κ. Ιωήλ και εκφώνηση του πανηγυρικού της ημέρας από τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας, Αναπτυξιακού Προγραμματισμού-Σχεδιασμού της Π.Κ.Μ. κ. Θεόδωρο Θεοδωρίδη. Ο κ. Αντιπεριφερειάρχης συνόψισε μέσα σε λίγα λεπτά το δράμα της Μικρασιατικής καταστροφής και σύνδεσε τα ιστορικά γεγονότα της εποχής με τις σύγχρονες εξελίξεις. Τόνισε τη σημασία της εθνικής μνήμης και την ανάγκη για αλληλεγγύη και ομοψυχία ώστε γρήγορα η Ελλάδα να κατακτήσει τη θέση που της αξίζει στην Ευρώπη και στον κόσμο.



Ακολούθησε επιμνημόσυνη δέηση και κατάθεση στεφανιών στο μνημείο Προσφυγικού Ελληνισμού, τήρηση σιγής ενός λεπτού και εθνικός ύμνος. 

Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε μία ξεχωριστή εκδήλωση μνήμης, σε συνδιοργάνωση της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, του Δήμου Πέλλας, της Μικρασιατικής Εστίας Πέλλας και των Προσφυγικών Συλλόγων στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Πέλλας, στα Γιαννιτσά. Στην εκδήλωση χαιρέτησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης και ο Δήμαρχος Πέλλας κ. Γρηγόρης Στάμκος, ενώ τον συντονισμό της εκδήλωσης είχε η Πρόεδρος της Μικρασιατικής Εστίας Πέλλας κα. Ελένη Μαυροκεφαλίδου. Παρόντες ήταν επίσης οι βουλευτές κκ. Γεώργιος Καρασμάνης και Ιορδάνης Τζαμτζής, εκπρόσωποι τοπικών αρχών και φορέων και πολλοί πολίτες από την ευρύτερη περιοχή.

Κύριος ομιλητής ήταν ο κ. Θεοφάνης Μαλκίδης, Μέλος της Διεθνούς Ένωσης Ακαδημαϊκών για τη Μελέτη των Γενοκτονιών ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Μικρά Ασία: Υπάρχει χώρος στην εποχή της κρίσης για την ιστορική μνήμη;». Ο έγκυρος ομιλητής παρουσίασε στοιχεία του σημαντικού πολιτισμού που αναπτύχθηκε από τους Έλληνες, εδώ και 3.000 χρόνια, στα παράλια και ενδότερα της Μικράς Ασίας και έθεσε πληθώρα ερωτημάτων αναφορικά με την ερμηνεία και σημασία των δραματικών γεγονότων της γενοκτονίας. Μίλησε με ιδιαίτερο πάθος, αναφερόμενος σε πολλές πικρές αλήθειες και στέλνοντας μηνύματα σε πολλαπλούς αποδέκτες με κυριότερο την απαίτηση για πλήρη και ουσιαστική αναγνώριση της γενοκτονίας σε διεθνές επίπεδο. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την συμμετοχή της χορωδίας του Συλλόγου Μικρασιατών Έδεσσας «Η Μπίγα» η οποία τραγούδησε, με μουσική συνοδεία, τραγούδια από τις αλησμόνητες πατρίδες.


Ακολουθεί ένα απόσπασμα από την ομιλία του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη στο πλαίσιο των εκδηλώσεων μνήμης:

«Η 14η Σεπτεμβρίου, Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας συμπίπτει με την εορτή Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού, την μεγάλη εορτή της Χριστιανοσύνης. Μέσα από την σταύρωση και την ανάσταση Του Χριστού γεννήθηκε η ελπίδα και το φως. Μέσα σε λίγες δεκαετίες, οι ρακένδυτοι πρόσφυγες, μαζί με τον ντόπιο πληθυσμό, κατάφεραν την ανασυγκρότηση της Ελλάδας. Πέτυχαν την ανάπτυξη της παιδείας, της οικονομίας, της κοινωνικής μέριμνας.

Τιμούμε σήμερα την ιερή μνήμη των νεκρών μαρτύρων και θυμάτων της Μικρασιατικής καταστροφής στον απόηχο θλιβερών γεγονότων που εξελίσσονται στην γειτονική μας Ανατολική Μεσόγειο. Την ίδια στιγμή, η ελληνική κοινωνία εξακολουθεί να δοκιμάζεται από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, την έλλειψη ρευστότητας και την ανεργία.

Μέσα σ’ αυτήν την δύσκολη και ταραγμένη εποχή, μοναδική παρηγοριά και ελπίδα είναι η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, η ομοψυχία και η αλληλοβοήθεια που στέλνουν ένα δυνατό μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις. Η Ελλάδα και οι Έλληνες δεν αποτελούν εύκολο στόχο. Αντέχουμε και, μέσα από καίριες πρωτοβουλίες και δράσεις, βρίσκουμε τον τρόπο και τον δρόμο ώστε να συνεχίζουμε με το κεφάλι ψηλά. Προσπαθούμε να έχουμε την πλήρη ευθύνη και έλεγχο των εξελίξεων που αφορούν το μέλλον μας.

Δυστυχώς, τον τελευταίο καιρό, οι εμπνευστές των μνημονίων και κάποιοι κερδοσκόποι τραπεζίτες επιχειρούν μεθοδευμένα να χάσουμε όλα όσα καταφέραμε. Σε αυτήν την νέα απειλή, η κοινωνία παραμένει ενωμένη υψώνοντας ένα συνεκτικό τοίχος αντίστασης. Η Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση αναλαμβάνουν έναν νέο ρόλο και πρωτοβουλίες αντιμετώπισης των επιπτώσεων της κρίσης.   


Στεκόμαστε με σεβασμό και ευγνωμοσύνη απέναντι στα θύματα της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας. Ως πρόσφυγες και ως Έλληνες, τιμούμε τη μνήμη τους και δηλώνουμε υπερήφανοι συνεχιστές της προσφοράς και του αγώνα τους»

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΑΛΗΘΙΝΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΑ ΠΑΛΙΚΑΡΙΟΥ!

Κεραυνός εν αιθρία η επιστολή παραίτησης που "ανέβασε" στο προσωπικό του προφίλ στο facebook ο πρόεδρος του μορφωτικού συλλόγου Γαρεφείου "ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΡΕΦΗΣ"  Τάσος Μάρκου.

Διαβάστε την επιστολή που ραγίζει καρδιές.

"Μετά από ένα χρόνο ενασχόλησης μου με τα κοινά και από την θέση του Προέδρου του Μ.Σ. Γαρεφείου Κώστας Γαρέφης, αποφάσισα την αποχώρηση μου για λόγους προσωπικούς.
Ως γνωστόν ανέλαβα την προεδρία του Μ.Σ. Γαρεφείου Κώστας Γαρέφης τον Αύγουστο του 2012, στην πιο δύσκολη και κρίσιμη περίοδο της ιστορίας του.
Αψηφώντας τους δύσκολους οικονομικά καιρούς που διανύουμε και ορμώμενος από ειλικρινή αγάπη για την παράδοση και την Μακεδονία, ο Θεός με ευλόγησε να διοικώ έναν Σύλλογο πιστό στις παραδόσεις μας, άξιο πρεσβευτή της μουσικοχορευτικής παράδοσης της Μακεδονίας και πανελληνίως γνωστό.
Με προσωπικό και εθελοντικό αγώνα, προσπάθησα να κρατήσω μακριά τον Σύλλογο από ξενόφερτα στοιχεία και πιστεύω πως το κατάφερα.
Εφιστώ την προσοχή στην επερχόμενη διοίκηση να πράξει ανάλογα.
Ο ρόλος και ο σκοπός ενός Μορφωτικού και Πολιτιστικού Συλλόγου είναι η διάσωση και η διάδοση της Πολιτιστικής μας κληρονομιάς από τους προγόνους μας, τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας και όχι η προβολή της παράδοσης των γειτονικών μας χωρών που προσπαθούν ορισμένοι να μας πασάρουν ως παραδοσιακά της Μακεδονίας εκμεταλλευόμενοι την άγνοια που δυστυχώς υπάρχει σε μεγάλο βαθμό.
Ο παππούς μου και η γιαγιά μου ΔΕΝ χόρευαν ''μακεντόνσκο ντέβοιτσε'', ούτε ''σλούσαμ κάι σούματ σούμιτε''! ΔΕΝ χόρευαν ''άκο ούμραμ ίλ ζαγκίναμ'', ούτε ''κάτε κατερίνο''! ΔΕΝ χόρευαν ''στάμενα'', ούτε ''ούμπαβα καλίνα''! ΔΕΝ χόρευαν σκοπιανά, ΔΕΝ χόρευαν βουλγάρικα, ΔΕΝ ΧΟΡΕΥΑΝ ΚΟΜΙΤΑΤΖΙΔΙΚΑ!
Χόρευαν Τρίτε Πάτα και Μπαιτούσκα, Τικφέσκο και Μουλάιεβο, Σαριένι Τσουράπι και Πουσεντνίτσα! Χόρευαν ΕΝΤΟΠΙΑ και ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ!
Εύχομαι και ελπίζω η νέα διοίκηση να συνεχίσει το ίδιο σοβαρά και υπεύθυνα και με μοναδικό σκοπό την προβολή και διάδοση της παραδόσεως και της ιστορίας της Μακεδονίας χωρίς μεταλλάξεις και αλλοιώσεις.
Φυσικά θα είμαι δίπλα στον Σύλλογο όποτε κι αν μου ζητηθεί, νοητά αλλά και στην πράξη. Σίγουρα όλο αυτό το διάστημα έγιναν και λάθη πάνω στο θέμα της παράδοσης ή η συμπεριφορά μου να ενόχλησε ορισμένους, ΠΟΤΕ δεν έγινε εσκεμμένα, έγινε άθελα μου και θα ήθελα να εκφράσω την ΣΥΓΝΩΜΗ μου σε όσους ένιωσαν προσβλητικά.
Επίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους τους χορευτές και τους κατοίκους του χωριού αλλά και όλους όσους με στήριξαν και με βοήθησαν σε αυτή την προσπάθεια ανάδειξης του Συλλόγου και της πλούσιας Πολιτιστικής Μακεδονικής κληρονομιάς μας.
Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω δημόσια την οικογένεια μου, την Μητέρα μου, τον Πατέρα μου, την αδελφή μου ΚΑΙ τον γαμπρό μου για την στήριξη τους και να τους ζητήσω ΣΥΓΝΩΜΗ για όσες φορές παραφέρθηκα.

Ο αγώνας συνεχίζεται..."

Αναστάσιος Μάρκου

Σχόλιο των "Π.Ν":
Τον Τάσο τον γνωρίσαμε πριν από ένα χρόνο, αν και τα έργα και τις ημέρες του τις γνωρίζαμε από παλαιότερα, λόγω της ενασχόλησής του με την ποδοσφαιρική ομάδα των Προμάχων, όπου διέπρεψε για το ήθος και την εργατικότητά του.
Άνθρωπος χαμηλών τόνων, αλλά με μια σπίθα στο βλέμμα του, μια αποφασιστικότητα κι ένα πάθος για την Μακεδονία μας και την παράδοση, απαράμιλλο.
Όσες φορές κι αν συναντηθήκαμε, κι αυτές ήταν πάρα πολλές, διακρίναμε στο ύφος του τη θέληση για να κάνει όλο και περισσότερα πράματα για τον τόπο του. Επί ημερών του στην προεδρία του συλλόγου, το χωριό του και γενικά η περιοχή μας ακουγόταν σε όλη την επικράτεια, λόγω των πολλών εμφανίσεων και των πάμπολλων δράσεων, που αναλάμβαναν.
Σε προσωπικές συζητήσεις που είχαμε, ποτέ δεν έβαζε την δική του προβολή πάνω από την προβολή του συλλόγου και της παραδοσιακής μουσικής και των δικών μας ντόπιων χορών. Έχοντας χαμηλό προφίλ, αλλά μια ενεργητικότητα ανεξάντλητη κατάφερε να φτάσει τον σύλλογο που διοικούσε, πολύ ψηλά, έχοντας θέσει υψηλά στάνταρτς για τους επόμενους.
Πάλευε καθημερινά να προωθήσει την καθαρότητα των γνήσιων Μακεδονικών ντόπιων χορών και επέμενε στο ξεσκαρτάρισμα των αυθεντικών από τα ξενόφερτα.
Αποκρυπτογραφώντας τώρα την επιστολή παραίτησης, μπορούμε να διακρίνουμε, εκτός από την πικρία του και το γεγονός ότι σε κάποιους δεν άρεσε αυτή του η πολυσχιδής δράση και εικάζουμε, ότι δέχτηκε κάποιον πόλεμο εκ των έσω, που τον ανάγκασαν να αποχωρήσει.
Παρόλα αυτά κρατώντας αξιοπρεπή στάση, ευχαρίστησε τους πάντες, ζήτησε συγνώμη Αντρίκια για τα λάθη του και αποχώρησε με το κεφάλι ψηλά, ενώ στο τέλος της επιστολής του αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επανέλθει.
Συγκινεί και τον πιο σκληρό, η υπόσχεσή του, ότι θα είναι κοντά στο σύλλογο σε ό,τι του ζητηθεί.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Τάσο, που μας τιμά με την φιλία του και δηλώνουμε ότι αισθανόμαστε πολύ τυχεροί που γνωρίσαμε ένα τόσο αγνό και τίμιο παιδί, που μοναδικό του μέλημα είναι η ΠΡΟΣΦΟΡΑ.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟΝ ΟΜΑΔΙΚΟ ΤΑΦΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ.


Κατάθεση στεφανιού από τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Θεόδωρο Θεοδωρίδη στον Ομαδικό τάφο των Γιαννιτσών   


Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης κατέθεσε στεφάνι στον ομαδικό τάφο των Γιαννιτσών, τιμώντας την μνήμη των 120 αγωνιστών της εθνικής αντίστασης οι οποίοι φονεύθηκαν μαρτυρικά από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής στις 14 Σεπτεμβρίου 1944.


Ο κ. Θεοδωρίδης δήλωσε σχετικά: «Θυμόμαστε και τιμούμε τους νεκρούς συμπατριώτες μας που εκτελέστηκαν από τις γερμανικές δυνάμεις κατοχής. Η διατήρηση της ιστορικής μνήμης αποτελεί χρέος μας ενώ οι αγώνες τους μας καθοδηγούν στις σημερινές δύσκολες συνθήκες της κρίσης αλλά και εξελίξεων που εκκολάπτονται στην Ανατολική Μεσόγειο». 

ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ ΤΟΥ ΓΓ ΤΟΥ ΚΚΕ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ ΣΤΗΝ ΠΕΛΛΑ - ΔΙΑΛΟΓΗΤΗΡΙΑ "ΑΤΛΑΣ ΦΡΟΥΤ" ΣΤΗΝ ΚΡΥΑ ΒΡΥΣΗ


Το περασμένο Σάββατο 14 Σεπτέμβρη βρέθηκε στη Πέλλα ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρι-κής Επιτροπής του ΚΚΕ  Δημήτρης Κουτσούμπας. Με την ευκαιρία της παρουσίας του στην 78η ΔΕΘ και της ομιλίας του στο 39ο Φεστιβάλ ΚΝΕ – ΟΔΗΓΗΤΗ στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά, περιόδευσε και στη Πέλλα επισκεπτόμενος τα διαλογητήρια οπωροκηπευτικών  «ΑΤΛΑΣ ΦΡΟΥΤ» στην Κρύα Βρύση-Άγ.Λουκά.
       Μίλησε στους εποχιακά εργαζόμενους στην επιχείρηση και σε παραγωγούς της περιοχής, που βρέθηκαν στο χώρο, από τους οποίους έγινε εγκάρδια δεκτός στις εγκαταστάσεις των διαλογητη-ρίων. Επίσης και η υποδοχή από τη μεριά της επιχείρησης ήταν πολύ φιλική και φιλόξενη.
       Παραχώρησε ακόμη συνέντευξη και απάντησε σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων από το τοπικό κανάλι της Πέλλας και τα τοπικά ΜΜΕ του Νομού.

         Ο Δημήτρης Κουτσούμπας στους συγκεντρωμένους εργαζόμενους και αγρότες τόνισε, ανάμεσα σε άλλα :
       « Ο εύφορος κάμπος της Πέλλας με τις μεγάλες παραγωγικές δυνατότητές του - κύρια στο τομέα των οπωροκηπευτικών -  δεν είναι σε θέση να διασφαλίσει εισόδημα επιβίωσης στους μικρομεσαίους αγρότες της περιοχής με τις εφαρμοζόμενες και στη χώρα μας αντιαγροτικές πολιτικές της ΕΕ με εργαλείο την ΚΑΠ.
      Είναι αυτές οι πολιτικές των πανάκριβων εφοδίων ( φυτοφάρμακα, λιπάσματα, μηχανήματα, κλπ.), που καταχρεώνουν τους μικρομεσαίους αγρότες. Είναι οι πολιτικές των απούλητων, απλή-ρωτων ή με πολύ χαμηλές τιμές παραγωγού πουλημένων αγροτικών προϊόντων, που δεν καλύ-πτουν ούτε το κόστος παραγωγής ( χαρακτηριστική περίπτωση οι τιμές στα Ροδάκινα και τ’άλλα φρούτα και πρόσφατο παράδειγμα οι εμπορικές τιμές στο Καλαμπόκι, για τις οποίες το ΚΚΕ κατέθεσε και σχετική Ερώτηση στη Βουλή ).
      Είναι οι πολιτικές της ουσιαστικά ανασφάλιστης παραγωγής, μιας και ο Κανονισμός του ΕΛΓΑ με τα πανάκριβα προπληρωμένα χαράτσια από τους αγροτοκτηνοτρόφους, δεν καλύπτει για όλες τι ζημιές από τα στοιχεία της φύσης, όπως αποδεικνύεται και φέτος με τις τεράστιες ζημιές στην αναμενόμενη παραγωγή φρούτων στην Κ.Μακεδονία.
      Μια άλλη πολιτική χρειάζεται η αγροτική μας παραγωγή, που έχει τις δυνατότητες για παραγωγή ποιοτικών , υγιεινών και φτηνών αγροτοκτη-νοτροφικών προϊόντων για κάλυψη των διατροφικών αναγκών του λαού μας . Υπάρχει η εμπειρία & η επιστημονική γνώση , υπάρχουν οι  προϋποθέσεις  ( εδαφικές , κλιματολογικές , κλπ ) για να το πετύχουμε. Μπορούμε να καλύψουμε όλες τις διατροφικές ανάγκες του λαού μας και να αυξήσουμε τις συναλλαγματοφόρες εξαγωγές , αλλά αυτό προϋποθέτει μια άλλη εξουσία που θα είναι προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, με κοινωνικοποίηση των βασικών μέσων παραγωγής και της γης, με κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας κάτω από τον εργατικό-λαϊκό έλεγχο, με τον Παραγωγικό Συνεταιρισμό στο πλάϊ του αγρότη.   
       Ο απλήρωτος ιδρώτας της δουλειά στο χωράφι και η πορεία ξεκληρίσματός της μικρομεσαίας αγροτιάς  δεν είναι μονόδρομος . Δεν πρέπει με τον ιδρώτα αυτό να αυγαταίνουν καθημερινά τα κέρδη των εμπορο-βιομηχάνων . Μπορεί ο πρωτογενής τομέας να συμβάλει στο ξεπέρασμα των συνεπειών για το λαό μας της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης. 
       Έχει τη δυνατότητα ο πρωτογενής τομέας της περιοχής με τα πολλά αγροτικά του προϊόντα για διασφάλιση σταθερής απασχόλησης για πολλούς μήνες μέσα στο χρόνο στους εποχιακά εργαζόμενους – κύρια γυναίκες – με πλήρη κάλυψη των ασφαλιστικών τους δικαιωμάτων, χωρίς ελαστικά ωράρια απλήρωτης εργασίας και όχι αδυναμία διασφάλισης ακόμη και αυτού του επιδόματος ανεργίας, όπως συμβαίνει σήμερα. Μπορούν οι εποχιακά εργαζόμενες να συμπλη-ρώνουν το λειψό αγροτικό εισόδημα της οικογένειας με ανθρώπινα μεροκάματα».

        Και κατέληξε ο ΓΓ του ΚΚΕ  Δ.Κουτσούμπας :  «Δεν πρέπει να πληρώσουν για την καπιταλιστική οικονομική κρίση οι εργαζόμενοι, οι μικρομεσαίοι αγρότες, οι μικροεπαγγελματίες, τα λαϊκά στρώματα. Δεν ευθύνονται αυτοί για τη δημιουργίας της, αλλά τα συσσωρευμένα κέρδη στα χέρια των λίγων. Δεν ήταν και δεν είναι μονόδρομος η ΕΕ . Με μια άλλη πολιτική αξιοποιώντας τις παραγωγικές δυνατότητες της χώρας σε όφελος του λαού  , μπορούμε να διασφαλίσουμε δουλειά και εισοδήματα στον εργαζόμενο λαό,  να καλύψουμε δωρεάν τις ανάγκες στους τομείς της Παιδείας , της Υγείας  , του Πολιτισμού & της Αναψυχής» .  



                                                                                                        Τομεακή Οργάνωση Πέλλας του ΚΚΕ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...