Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

ΕΚΚΛΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ "ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ" ΑΡΙΔΑΙΑΣ ΠΡΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ.


Το πρόγραμμα "βοήθεια στο σπίτι" ζητεί την βοήθεια δασκάλων ή καθηγητών για εθελοντική εργασία σε παιδιά που έχουν ανάγκη υποστήριξης λόγω αδυναμίας να ανταπεξέλθουν στις μαθητικές τους υποχρεώσεις.
 Αναφερόμαστε σε παιδιά δημοτικού που δεν υπάρχουν οι πόροι να παρακολουθούν βοηθητικά μαθήματα καθώς επίσης δεν υπάρχει και η δυνατότητα υποστήριξης από το περιβάλλον τους. 

Σας παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα 
2384022170 και 2384022877 
από Δευτέρα έως Παρασκευή από της 7:00 π.μ. έως της 15:00 μ.μ

Με εκτίμηση
 Νικολαϊδου Σοφία Κοινωνική
 Λειτουργός του προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι Αριδαίας     

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΤΟ "ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ" ΑΡΙΔΑΙΑΣ, ΣΤΑ ΟΠΤΙΚΑ "ΧΑΛΑΣ".

                                     ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

Το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι Αριδαίας ευχαριστεί θερμά τον Κο Χαλά Ιωάννη και τον υιό του Άρη, ιδιοκτήτες  καταστήματος οπτικών στην Αριδαία, για την ευγενική τους προσφορά σε φακούς οράσεως σε άτομο που τα είχε ανάγκη και δεν μπορούσε να ανταπεξέλθει.
Με εκτίμηση

Σοφία Νικολαϊδου κοινωνική λειτουργός του προγράμματος Βοήθεια στο Σπίτι Αριδαίας      

ΚΑΘΕ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΑΗΜΟΣ.

Κάθε Ελλάδα και καημός

Του Γιάννη Λαζάρου


Δεν σου αξίζουν, ρε Έλληνα, τούτοι εδώ! Τι σχέση μπορεί να έχεις εσύ που από την ώρα που γεννήθηκες ένιωσες την αγωνία του πατέρα σου για το μεροκάματο και μαζί με τις αξίες σού κληρονόμησε και αυτή την αγωνία της επιβίωσης. Τι σχέση μπορεί να έχεις εσύ που όταν έβλεπες τον γείτονα να ζητάει βοήθεια έτρεχες και τούτοι εδώ με το που βλέπουν την καταστροφή μετρούν πόσα θα κονομήσουν από την καταστροφή. Δεν τους βλέπεις; Σαν τα κοράκια τρέχουν πάνω από τα συντρίμμια να δηλώσουν παρουσία για να μαζέψουν ψήφους.


Δεν τους βλέπεις πώς έστρωσαν τα πράγματα που ακόμα τα ιερά και τα όσια τα μοίρασαν για να πιάσουν την κάθε πιθανή ψήφο αγανάκτησης και συναισθηματισμού; Έφθασε ο Πολύδωρας να φτιάξει κόμμα που σαν πρώτο συνθετικό ονόματος έβαλε τον “Πατριωτισμό”. Έρχεται ο Πολύδωρας μετά από 50 χρόνια κομματικής καριέρας, αλωνίζοντας το Κράτος από υπουργικές και όχι μόνο θέσεις, να σου μιλήσει τώρα που έχεις φθάσει στον πάτο για “Πατριωτικό Συνασπισμό”. Τι σημαίνει “Πατριωτικός Συνασπισμός”; Οι πατριώτες συνασπίζονται; Ή είσαι πατριώτης ή δεν είσαι. Ποιους πατριώτες θέλει να συνασπίσει ο κάθε Πολύδωρας;
Τι θέλει να μάς πει ο πολιτικός άνδρας, ότι όποιος δεν ψηφίσει το κόμμα του δεν είναι πατριώτης; Μοιάζει με την από εκεί πλευρά της “αριστεράς” που Συνασπίζει τους Αριστερούς ως Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου. Ή είσαι Αριστερός ή δεν είσαι και βέβαια εννοείται ότι εφόσον είσαι Αριστερός και προοδευτικός είσαι και ριζοσπάστης. Τι το τσαμπουνάνε με λάβαρα και ύμνους; Όποιος δεν ψηφίζει αυτούς δεν είναι Αριστερός ούτε προοδευτικός; Τι ταμπελίτσες είναι αυτές που θέλουν να βάλουν στους Έλληνες;

Γιατί σώνει και καλά όποιος τολμήσει να μιλήσει για κάθε τι εθνικό ή να δακρύζει στο άκουσμα του Ύμνου εις την Ελευθερίαν τον έχει παραδώσει η “προοδευτική αριστερά” στην “Εθνική Αυγή”. 
Γιατί σώνει και καλά για πανανθρώπινες αξίες και ρήξη με το υπάρχον πολιτικό σύστημα κατατάσσεσαι από τους Εθνικοαυγήτες στους “αναρχοάπλυτους”.
Ποιοι είναι τελικά αυτοί που χωρίς αιδώ αντιπροσωπεύουν αποκλειστικά τα όσα εσύ θεωρείς ιερά και αδιαπραγμάτευτα;

Τι σόι μαγαζάκια είναι αυτά που πιστεύουν ότι αγοράζοντας από την αποκλειστική αντιπροσωπεία τους θα βελάξεις ως καλό πρόβατο μπροστά στην κάλπη; Ιστορικά τουλάχιστον τον κοινό εχθρό οι Έλληνες τον αντιμετώπισαν χωρίς ταμπέλες. Αν αυτή την στιγμή πιστεύει ο καθένας μας ότι δεν υπάρχει κοινός εχθρός καλά κάνει και βελάζει στα κομματοτροφεία αρκεί να μην παίρνει αυθαίρετα το δικαίωμα να χαρακτηρίζει ως “φασίστες”, ως “κομμούνια”, ως “αναρχοάπλυτους”, ως “ανθέλληνες” όλους εκείνους που δεν τσιμπάνε και δεν γουστάρουν να αγοράσουν χαλασμένο εμπόρευμα από της κακιάς ώρας δημιουργημένα μπακαλικάκια τους.

Έχουν πάρει την χώρα με τους κατοίκους της, την έχουν βάλει στον πάγκο και από πάνω αυτοί κόβουν με τον μπαλτά μοιράζοντας σαν προϊόν τόσο την Ελλάδα όσο και τους Έλληνες. Τα κόμματα με τις ιδεολογοπολιτικοοικονομικές διαφορές που έχουν θα έπρεπε να εργάζονται αποκλειστικά για το εθνικό συμφέρον. Τα τελευταία 100 χρόνια αποδείχθηκε ότι μόνο για αυτό δεν εργάζονταν αλλά αντίθετα χρησιμοποιώντας ως εργαλείο την ψήφο που αλίευαν διέλυαν συστηματικά τον κοινωνικό ιστό της χώρας.

Το εμφυλιακό παιχνίδι μια χαρά τους έκατσε. Τους διευκόλυνε την κατάσταση να μοιράσουν τον λαό καταρχάς σε δύο στρατόπεδα. Μετά έγιναν τα στρατόπεδα τρία, αργότερα τέσσερα και φθάσαμε στο σήμερα σε ένα ρημαγμένο τοπίο όπου ο κάθε προβεβλημένος, με οποιονδήποτε τρόπο ανθρωπάκος, δημιουργεί κόμμα.

Φάνηκε καθαρά ότι τα προβλήματα της χώρας και του λαού της δεν ήταν αποτέλεσμα οικονομικοπολιτικών καταστάσεων αλλά προβλήματα που δημιούργησαν συνειδητά τα ίδια τα κόμματα εξυπηρετώντας πάντα τα ξένα συμφέροντα με το αζημίωτο. Το θλιβερό αποτέλεσμα αυτής της διαιώνισης με το αλισβερίσι πολιτικών κομμάτων με τα ξένα αφεντικά τους είναι ότι αυτή την στιγμή δεν υπάρχει αντάλλαγμα χρημάτων μόνο αλλά ανθρωπίνων ζωών. Πεθαίνει κόσμος και αυτοί βάζουν τα πτώματα σαν στήριγμα για να πατάει καλά η κάλπη τους. Μην μιλάνε για Νταχάου και Άουσβιτς τα νεοελληνικά καθίκια που θέλουν (;) να σε σώσουν όταν όλα αυτά μαζί παρέα έπιναν τα καφεδάκια τους και σχεδίαζαν την καταστροφή παρέα με τα αφεντικά τους.

Δεν ξύπνησε η Ελλάδα ένα πρωί και έπαθε κρίση. Όλες οι κομματικές ομάδες (κοινοβουλευτικές και εξωκοινοβουλευτικές) γνώριζαν πολύ καλά τι θα συμβεί και έκαναν τα πάντα για να συμβεί. Δεν πρόλαβε να φουντάρει ο πρώτος από το μπαλκόνι και ξαφνικά ξεφύτρωσαν κόμματα ως παρακλάδια των ήδη υπαρχόντων.
Καθόμαστε και αυτομαστιγωνόμαστε και δεν κάνουμε τον κόπο να συγκρίνουμε τα δουλεμένα μας χέρια με τα αφράτα χέρια του “Σωτήρα” αριστερού, δεξιού, κεντρώου, δραχμολάγνου, ευρωλάγνου, εθνικολάγνου κλπ.

Ποιος από όλους αυτούς, ρε Έλληνα, θα σε σώσει; Ποιος θα βάλει πλάτη να σηκώσει τα συντρίμμια του σπιτιού και της ζωής σου; Ποιος θα εκπροσωπήσει την αγωνία, την αϋπνία, τις απειλές που δέχεσαι από παντού, τον φόβο για την επόμενη ημέρα; Ο κομουνιστής, ο δεξιός, ο φασίστας, ο αριστερός, ο πατριώτης; Όλα αυτά που σε πνίγουν δεν έχουν κομματικές ταμπέλες, είναι μια πραγματικότητα που καλείσαι εσύ να αντιμετωπίσεις. Μια πραγματικότητα που λέγεται Ελληνική και που καλείσαι να την αντιμετωπίσεις ως Έλληνας.-


Στον τοίχο με τον Γιάννη Λαζάρου





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΜΕΛΕΝΤΙΝΗ: Η ΕΠΟΧΗ ΜΟΥ.

H αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω πώς να ξεκινήσω αυτό το κείμενο, πώς να βάλω τις σκέψεις μου σε τάξη, από πού να αρχίσω και πού να τελειώσω.

Επικρατεί μια σύγχυση μέσα μου όπως και έξω. Όχι τώρα, όχι χθες. Μια ανθρωπότητα σε αέναη αγριότητα, μια βαρβαρότητα που δεν έχει τελειώσει και δε βρίσκει τέλος. Τις προάλλες έπαιζα με ένα converter να δω πόσο είναι η αξία ευρώ σε πέσος και κατέληξα να διαβάζω για την κατακρεούργηση γυναικών στην πόλη Χουάρες του Μεξικού. Ένας αριθμός μετατρέπει τους ανθρώπους σε κτήνη, ή μάλλον σε ανεξέλεγκτα κτήνη. ‘Ενας αριθμός καθορίζει το αν θα πεθάνεις αξιοπρεπώς ή σαν ένα κομμάτι κρέας που το σέρνουν στο δρόμο με τη μανία της φτώχειας που κάνει ευάλωτους τους ανθρώπους σε κάθε μορφή ξεπεσμού, στον αλκοολισμό, τη διακίνηση ναρκωτικών, τη σεξουαλική παραφροσύνη. Και μετά η πλεονεξία, οι μεγάλες ιδέες, η τυφλή υπακοή σε απάνθρωπες διεκδικήσεις του εγωιστικού τίποτα.

Τα δικά μας νούμερα που δεν έχουν φτάσει ακόμα στον πάτο αλλά πέφτουν ιλιγγιωδώς δείχνουν μια κοινωνία που παλεύει να κρατήσει ό,τι της έχει απομείνει. Μερικοί καλλιτέχνες λένε «όταν υπάρχει θέληση βρίσκει κανείς τρόπους να δημιουργεί ακόμα και στους δύσκολους καιρούς που ζούμε» για να πουν κάτι σώνει και ντε αισιόδοξο. Αμ δε γίνεται έτσι, ρώτα κι αυτόν που τον έχουν πατήσει στο λαιμό αν μπορεί να βρει τρόπο να δημιουργήσει, χωρίς χορηγούς και παραγωγούς. Οι καιροί πάντα ήταν δύσκολοι κι όταν κάποιος ξεκινάει απ’τη φτώχεια πάντα το ίδιο είναι. Το σοκ είναι γιαυτόν που είχε προσδοκίες και αυτές ματαιώθηκαν την πιο αναγκαία στιγμή.

Για τη δική μας γενιά που επενδύσαμε τόσα στη μόρφωση εμείς και οι γονείς μας και υπήρξαμε χαρούμενα, υγιή παιδιά και καταλήξαμε θλιμμένοι ενήλικοι με ψυχοσωματικά, με αϋπνίες, με κρίσεις πανικού. Κι όσο εμείς οι υποτίθεται ευσυνείδητοι αναλωνόμασταν «σε κάποιο ταβάνι» ερευνώντας τα υπαρξιακά μας ζητήματα κάποιοι ασυνείδητοι έξω έχτιζαν τη νέα τάξη, μια κοινωνία υποανάπτυκτης λογικής μισαλλόδοξων, τηλεοπτικά αναθρεμμένων και χειραγωγήσιμων - ακαλλιέργητων μαζών, μεγαλεξανδρισμών και μηδενικής ιστορικής εμβάθυνσης, νεόπλουτων επαρχιωτών συντηρητικού περιεχομένου και σεξιστικών αρχών υπερσυμπλεγματικής πατριαρχικής βιαιότητας και θρησκόληπτης καταπίεσης, μικροαστικής υπερηφάνειας και τραμπουκισμού, εκλεγμένων(πλέον) μπράβων και μαφιόζων μισανθρωπικής ηθικής.

Πιστεύω ότι απέναντι σ’όλα αυτά η τέχνη είναι η πιο εσωστρεφής και μάταιη εκδήλωση ξεσπάσματος. Ωστόσο είναι ένας υγιής τρόπος εξαγνισμού και απόλυτη ανάγκη έκφρασης. Υπάρχουν πάρα πολλές ομάδες καλλιτεχνών και ερασιτεχνών που χωρίς καμία στήριξη προσπαθούν με ό,τι μέσα εξασφαλίζουν μόνοι τους να παράγουν τέχνη, την ίδια στιγμή οι ίδιοι άνθρωποι μπορεί να ζουν σε απόλυτη ένδεια. Αυτό είναι πολύ συγκινητικό.

Είχα διαβάσει παλιότερα για το Εl Sistema, σε μια παραγκούπολη της Βενεζουέλας όπου ένας σπουδαίος άνθρωπος και μουσικός πραγματοποίησε ένα πολύ σημαντικό έργο στον αγώνα του για την καταπολέμηση της εγκληματικότητας διδάσκοντας δωρεάν κλασσική μουσική στα παιδιά των φτωχογειτονιών και κάνοντάς τα μέλη μιας συμφωνικής ορχήστρας. Εδώ υπάρχουν ελάχιστες ανιδιοτελείς πρωτοβουλίες πολιτιστικής εκπαίδευσης. Και όσες ξεκινάνε με κριτήριο την αλληλεγγύη καταλήγουν στην αυτοπροβολή και σε κάποιο βραβείο απ’την Κόκα κόλα. Όλα τα παραπάνω στοιχεία σκοταδισμού που ανέφερα και μαστίζουν την ελληνική κοινωνία είναι βαθιά ανασταλτικοί παράγοντες για κάθε φωτεινή κίνηση σ’αυτή τη χώρα.

Στην Κρήτη μια δασκάλα χαρακώθηκε με μαχαίρι από νεαρούς εθνικιστές επειδή αφιέρωνε ώρες προσωπικής εργασίας και μάλιστα αμισθί για ενισχυτική διδασκαλία σε αλλοδαπά παιδιά. Προσέξτε δηλαδή την εξίσωση, ένα παιδί απ’τη Συρία -όπου χιλιάδες παιδιά έχουν διαμελιστεί στη διάρκεια του εμφυλίου από βομβαρδισμούς ή βασανίζονται και εκτελούνται- αναζητά μια καλύτερη τύχη σε ένα ειρηνικό έδαφος όπου ή πνίγεται στη θάλασσα καθώς μεταφέρεται λαθραία σε άθλιες συνθήκες ή κάποιος ο οποίος το βοηθά να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον δέχεται βίαιη επίθεση γιαυτό.

Δε θα μιλήσω για πολιτική. Η πολιτική ήταν ανέκαθεν μια μπίζνα. Για μένα η δημοκρατία είναι ένα μοντέλο που διαιωνίζει την αναβλητικότητα της φύσης μας. Μετατοπίζουμε τη δική μας ευθύνη σε κάποιον άλλο, κάποιον που θα πάρει την πρωτοβουλία αντί για μας. Και αντί να πολεμήσουμε τα μισανθρωπικά ένστικτα που μας διατρέχουν- τα βαθιά μισανθρωπικά αισθήματα που φέρει μέσα του ο καθένας μας και το πώς τα διαχειρίζεται όταν το αίσθημα δικαιοσύνης του πηγάζει από δογματικά και προσωπικά κριτήρια και όχι από τις ανώτερες πνευματικές και συναισθηματικές αξίες που οφείλουν να διέπουν την ανθρώπινη ζωή-τα εξευμενίζουμε αναθέτοντας σε άλλους να τα αξιώσουν με πολιτικό λόγο και ο καθένας που δεν έχει χτίσει προσωπικότητα δανείζεται αυτή των εκπροσώπων του που φορούν το μανδύα του ηγέτη, ταυτίζεται με γραφικές απόψεις μεθοδευμένης ρητορείας.

Ο Ράιχ στη «δολοφονία του Χριστού» γράφει πως πέρασαν 50 χρόνια τεχνολογίας από τη μετάβαση της ιπποκίνητης άμαξας στο αεριωθούμενο αλλά χιλιάδες χρόνια τώρα η κοινωνία των ανθρώπων δεν έχει πάει βήμα μπροστά. Οι περισσότεροι από μας μεταναστεύουν δυτικά όχι γιατί ο κόσμος είναι καλύτερος εκεί αλλά γιατί υπάρχει ίσως έστω μια στοιχειώδης οργάνωση και αξιοκρατία ώστε να βρίσκει τουλάχιστον μια κατεύθυνση αυτό για το οποίο έχει κοπιάσει ο καθένας μας, όποιος έχει κοπιάσει. Αισθάνομαι ότι ζω στη χώρα του υπαρκτού σουρεαλισμού, δεν έχω γνωρίσει άλλο πολίτευμα απ’τη μέρα που γεννήθηκα εδώ.

Μελεντίνη Ελένη, Αθήνα 2013




ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΝΕΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ


Ν        Νέα πρωτοβουλία της Π.Ε. Πέλλας για την Ανακύκλωση και την  Προστασία του Περιβάλλοντος
Αντιπεριφερειάρχης Θ. Θεοδωρίδης: «Καλώ τους πολίτες να στηρίξουν την πρωτοβουλία»

Σε δίκτυο ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών συμμετέχει η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας στα πλαίσια προγράμματος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και, πιο συγκεκριμένα, της Αντιπεριφέρειας Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Φυσικών Πόρων για την ευαισθητοποίηση των πολιτών για την ανακύκλωση.

Ειδικότερα, μέσω της δράσης αυτής εγκαταστάθηκαν κάδοι ανακύκλωσης παλιών ηλεκτρικών συσκευών και λαμπτήρων για την οικολογική διαχείριση των αποβλήτων ειδών ηλεκτρικού εξοπλισμού και την προστασία του περιβάλλοντος.

Στην Π.Ε. Πέλλας έχει εγκατασταθεί ειδικός κάδος στην είσοδο του κτιρίου του Διοικητηρίου, όπου οι υπάλληλοι και οι πολίτες που προσέρχονται στις υπηρεσίες μπορούν να αποθέτουν τον παλιό ηλεκτρικό εξοπλισμό του σπιτιού ή του γραφείου καθώς και κάθε είδος λαμπτήρα.

Επόμενο στάδιο είναι η επέκταση του δικτύου των κάδων ανακύκλωσης ηλεκτρικών συσκευών σε σχολικές μονάδες της Π.Κ.Μ. αλλά και στα υπόλοιπα κτίρια της Π.Ε. Πέλλας.


Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Αναπτυξιακού Σχεδιασμού – Προγραμματισμού της Π.Κ.Μ. κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης δήλωσε σχετικά: «Καλώ τους πολίτες να στηρίξουν την πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας και τη συμμετοχή στο δίκτυο ανακύκλωσης παλιών ηλεκτρικών συσκευών και λαμπτήρων. Η οικολογική διαχείριση των πάσης φύσεως αποβλήτων είναι μεγάλης σημασίας για την προστασία του περιβάλλοντος. Δίνουμε την ευκαιρία της ανακύκλωσης συσκευών που χρησιμοποιούμε όλοι σε καθημερινή βάση  για την ευαισθητοποίηση των πολιτών και την καθιέρωση οικολογικής νοοτροπίας. Στην κατεύθυνση της βιώσιμης ανάπτυξης άλλωστε υλοποιούμε το Πρόγραμμα Ανακύκλωσης Τηγανελαίων με μεγάλη επιτυχία στην Π.Ε. Πέλλας δίνοντας ως ανταποδοτικό μέτρο πετρέλαιο θέρμανσης στις σχολικές μονάδες της περιοχής. Επιπλέον, μέσα στο Φεβρουάριο δημοπρατείται το πολύ σημαντικό έργο της αποκατάστασης των έξι τελευταίων μη αποκατεστημένων Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμάτων από την Π.Ε. Πέλλας, μία παρέμβαση μεγάλης οικολογικής σημασίας και ένα έργο περιβαλλοντικής εξυγίανσης και προστασίας της Πέλλας. Εν κατακλείδι, η περιβαλλοντικά υπεύθυνη ανάπτυξη είναι στόχος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και προσωπικά του Περιφερειάρχη κ. Τζιτζικώστα διότι, το περιβάλλον δεν το κληρονομήσαμε από τους γονείς μας αλλά το δανειστήκαμε από τα παιδιά μας». 

ΔΙΑΚΟΠΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 9/2/2014.

O Δήμος Αλμωπίας σας ενημερώνει ότι την Κυριακή 09/02/2014 θα πραγματοποιηθεί διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος από την Δ.Ε.Η., και συγκεκριμένα:

1.            στην Αριδαία : 08:00 - 14:00 από την ανατολική είσοδο της πόλης – γενικό λύκειο / ΚΤΕΛ , τις οδούς Λοχαγού Πασσιά / Καπετάν Γαρέφη  και Αγίου Δημητρίου προς την έξοδο για Σωσάνδρα και αφορά στο βόρειο τμήμα της Αριδαίας (βόρειος τομέας)


2.            από 13:00-14:00  στους οικισμούς: Πρόμαχοι, Σωσάνδρα, Δωροθέα- Αγάθη, Γαρέφι, Βορεινό - Νεοχώρι- Πευκωτό.

Η ΑΦΙΣΑ ΤΟΥ 8ου ΚΑΡΑΤΖΟΒΙΤΙΚΟΥ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ.


GADJO DILO: Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ GYPSY JAZZ ΣΕ ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ.

Magnify Image

Ακούστε πρώτα αυτό το τραγούδι



Οι Gadjo Dilo είναι ένα συγκρότημα, που ακούγοντάς το ανοίγει η καρδιά σου. Ακούς τις πενιές του Τσιτσάνη και του Χιώτη που γνωρίζεις καλά μαζί με τη gypsy swing κιθάρα του Django Reinhardt. Μέσα στο πολύχρωμο σύμπαν της μουσικής τα τραγούδια και οι ήχοι συνδέονται, φωτίζονται από μια νέα μελωδία. Ένα καινούργιο παιχνίδι γεννιέται. Έχει ήχο και εικόνα. Τους συναντήσαμε και μας εξήγησαν ακριβώς από που προέρχεται όλο αυτό το κέφι

    Θα συστηθείτε;
 Να σας συστηθούμε: είμαστε οι Gadjo Dilo, μια γελαστή οικογένεια μουσικών, Ο Κώστας, ο Σωτήρης, ο Νίκος, ο Σέργιος, ο Γιώργος και η Ηλιάνα. Κι αν τα θέλετε ολόκληρα: Κώστας Μητρόπουλος - κιθάρα, Σωτήρης Πομόνης - κιθάρα, Νίκος Βλάχος (Tattoo) - κοντραμπάσο, Σέργιος Χρυσοβιτσάνος - βιολί, Γιώργος Τσιατσούλης - ακορντεόν, Ηλιάνα Τσαπατσάρη - φωνή. Μας συνδέουν μουσικοί και φιλικοί δεσμοί, άλλοι νεότεροι κι άλλοι που κρατούν πολλά χρόνια. Με την τωρινή σύνθεση βρισκόμαστε εδώ και περίπου δύο χρόνια, όμως ο πυρήνας της παρέας σχηματίστηκε αρκετό καιρό πριν, ξεκινώντας τις μουσικές συνευρέσεις του το 2009.

   Τι ήχους παντρεύετε;
 Τι κάνουμε: πειραματιζόμαστε πάνω στη gypsy jazz μουσική, αναζητώντας τρόπους να την παντρέψουμε με τους ήχους και τα χρώματα της ελληνικής μουσικής. Μέχρι στιγμής το πείραμα δείχνει να πετυχαίνει. Πρόσφατα μάλιστα κυκλοφορήσαμε το πρώτο μας άλμπουμ που φέρει τον τίτλο "Manouche de grec", μέσα στο οποίο ενορχηστρώνουμε και επαναδιατυπώνουμε στο πλαίσιο της gypsy jazz δέκα κομμάτια του ελληνικού ρεπερτορίου, ρεμπέτικα και λαϊκά, αυτοσχεδιάζουμε πάνω στις φόρμες τους, παίζουμε με το ρυθμό και την αρμονία, αφηγούμαστε λίγο διαφορετικά την ιστορία τους και σας καλούμε να απολαύσετε αυτό το πάντρεμα απενοχοποιημένα και με ερευνητική διάθεση. 

Magnify Image


Αυτό ήταν μια ιδέα για να σας διαφοροποιεί από τους άλλους ή μια επιθυμία;
 Όταν μιλάμε για καλλιτεχνική επιθυμία, η φράση "είχα μια ιδέα" δεν αρμόζει! Δεν είναι ιδέα, δεν περνά από διαδικασία σκέψης, αλλά είναι μια έντονη επιθυμία που έρχεται και σε συναντά στον ύπνο σου, στον ξύπνιο σου, στη βόλτα σου, στο ντους, στο τραπέζι, και σε τσιγκλάει να ασχοληθείς μαζί της! Η αγάπη μας λοιπόν για αυτό το μουσικό στυλ (gypsy jazz) μας τσίγκλισε και μας ώθησε στη χρόνια ενασχόληση με αυτό: στο παίξιμο και στη μελέτη. Πολύ παίξιμο, πολλή μελέτη, γιατί πρόκειται για ένα είδος που βασίζεται στη δεξιοτεχνική ερμηνεία, στον αυτοσχεδιασμό και στην επικοινωνία και διάδραση των μελών της μπάντας σε κάθε σημείο του κομματιού.

   Τα ρεμπέτικα, τα λαϊκά και η τζαζ που συναντιούνται;
 Η μελέτη ενός στυλ μουσικής περιλαμβάνει και την ενασχόληση και μαθητεία του μουσικού με το ρεπερτόριο του στυλ αυτού: με την ιστορία του και το υλικό μέσα από το οποίο εκφράστηκε. Στη jazz μεγάλο μέρος του ρεπερτορίου αποτελείται συνήθως από επανεκτελέσεις-επαναδιατυπώσεις ήδη γνωστών μουσικών κομματιών, αυτοσχεδιασμό και παιχνίδι πάνω στις φόρμες τους, και την παραγωγή κάθε φορά ενός μουσικού έργου που στέκεται από μόνο του και προωθεί τη μουσική ενα βηματάκι προς τα μπρος. Αυτός ο μηχανισμός είναι που μας ώθησε στο να πειραματιστούμε με κομμάτια του ελληνικού ρεπερτορίου κατά τον ίδιο τρόπο. Τα παλιά ρεμπέτικα και λαϊκά δεν είναι μόνο "αγαπημένα στο κοινό", αλλά αποτελούν συνθέσεις μεγάλων μαστόρων και αξίζουν χίλιες φορές να εξερευνηθούν μουσικά με τον τρόπο που εξερευνά ένας μουσικός της jazz ένα jazz standard. Στις μουσικές μας παραστάσεις λοιπόν καλύπτουμε μεν ένα μεγάλο φάσμα από το ρεπερτόριο της gypsy jazz, για να δώσουμε στον ακροατή μια γεύση αυτής της ιστορίας, όμως προσφέρουμε και την προσαρμογή των ελληνικών ήχων και χρωμάτων σε αυτό το πλαίσιο με έναν τρόπο οικείο και ευχάριστο στο άκουσμα.

   Το κοινό εξοικειώνεται με αυτό το ρεπερτόριο, πως αντιδρά; 
Βρίσκουμε μεγάλη ανταπόκριση από το ελληνικό και ξένο κοινό, και αυτό μας δίνει μεγάλη χαρά. Στα live μας όλοι συμμετέχουν με τον τρόπο τους, άλλοι σιγοτραγουδώντας, άλλοι χορεύοντας, άλλοι απολαμβάνοντας το διεξιοτεχνικό παίξιμο των οργάνων και άλλοι διαπιστώνοντας το οτι τελικά η μουσική αυτή δεν είναι πολύ μακριά από τα δικά τους ακούσματα. Να τονίσουμε εδω πως στη μουσική δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο το "τι" όσο το "πως". Κάποιος που έχει συνηθίσει να ακούει ένα τραγούδι του Τσιτσάνη με συγκεκριμένο τρόπο μπορεί αρχικά να αισθανθεί άβολα με τη διασκευή μας, όμως να είστε σίγουροι οτι θα εξοικειωθεί άμεσα, παρακολουθώντας έξι μουσικούς επί σκηνής να διαχειρίζονται αυτο το κομμάτι με σεβασμό και αγάπη, να καταθέτουν λίγη από την ψυχή τους στην ερμηνεία του και να χαίρονται πραγματικά που βρίσκονται μαζί εκεί για να το αφηγηθούν. 




Παρακολουθείτε την ελληνική μουσική σκηνή; Τι σας αρέσει, τι δε σας αρέσει;
 Η ελληνική μουσική είχε πάντοτε και έχει και στις μέρες μας να επιδείξει εξαιρετικούς καλλιτέχνες: από ταλαντούχους συνθέτες και στιχουργούς μέχρι καταπληκτικούς δεξιοτέχνες σε όλα τα όργανα, τραγουδιστές που προσφέρουν συγκινητικές ερμηνείες και μουσικά σύνολα που με μεράκι και καρδιά φτιάχνουν και παίζουν τη μουσική τους.
  Το τι δε μας αρέσει σε μερικές από τις εκφράσεις της ελληνικής μουσικής σκηνής είναι προφανώς αυτό που μας απωθεί και στην κοινωνική μας ζωη: η προχειρότητα, η προσποίηση, το να λείπει το μεράκι και η μαστοριά.

   Στο λάιβ στο Gazarte, τι θα δούμε;
 Έχουμε ετοιμάσει για σας μια μουσική παράσταση που θα ταξιδέψει τον ακροατή στους ήχους και την ιστορία της gypsy jazz, μέσα από κομμάτια που εισήγαγε ο "πατέρας" του στυλ Django Reinhardt και οι συνεχιστές του, περνώντας για λίγο από τα αμερικανικά jazz standards και γαλλικά τραγούδια του μεσοπολέμου και κάνοντας στάση στις αγαπημένες δημιουργίες του Τσιτσάνη, του Μπαγιαντέρα, του Ζαμπέτα, του Δερβενιώτη. Με κέφι, ενέργεια, τολμηρούς αυτοσχεδιασμούς, παθιασμένες τσιγγάνικες μελωδίες και τη ρυθμική ζωντάνια του swing που δε μπορεί παρά να ξεσηκώσει σε χορό!

   Ας μας πείτε και τα σχέδιά σας
. Συνεχίζουμε τις συναυλίες στην Ελλάδα με σκοπό να συστηθούμε καλύτερα σε μεγαλύτερο κοινό και να παρουσιάσουμε το σύνολο της δουλειάς μας και σε ανθρώπους που ίσως είχαν μόνο τη δυνατότητα να ακούσουν ένα τραγούδι μας στο ραδιόφωνο. Δουλεύουμε πάντα πάνω σε νέο υλικό (και πολλές φορές το "δοκιμάζουμε" στις παραστάσεις μας), αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε κατασταλάξει στο πώς θα είναι η επόμενη δισκογραφική μας δουλειά. Προς το παρόν απολαμβάνουμε το παίξιμο και την εξερεύνηση, και φυσικά την παρέα -μουσική και φιλική- ο ένας του άλλου! 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΠΑΤΑΓΟΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΙΚΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΞΙ ΦΟΡΕΣ ΛΕΠΤΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΤΡΙΧΑ.

Τα προφυλακτικά που προκαλούν σάλο -Είναι έξι φορές πιο λεπτά από μια... τρίχα

Λεπτότερα και από μια τρίχα της κεφαλής μας, είναι τα προφυλακτικά που κατάφεραν να κατασκευάσουν Γιαπωνέζοι ειδικοί.
Τα προφυλακτικά της εταιρείας Sagami (εισήγαγε για πρώτη φορά παγκοσμίως τα χρωματιστά προφυλακτικά) με πάχος μόλις 0,01 mm, είναι τα λεπτότερα προφυλακτικά που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Για να καταλάβει κάποιος το πάχος τους, αξίζει να σημειωθεί ότι μια τρίχα έχει πάχος 0.06mm.Δηλαδή: είναι έξι φορές παχύτερη, από το συγκεκριμένο προφυλακτικό.
Αρχικά, περισσότερα από 20.000 τέτοια λεπτά προφυλακτικά, τέθηκαν σε μια σειρά δοκιμών προκειμένου να διαπιστωθεί η ανθεκτικότητα τους στην τριβή, το τέντωμα και άλλου είδους συνθήκες, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τυχόν σπάσιμο. Και αφού αποδείχθηκαν άκρως ανθεκτικά, τέθηκαν, εδώ και δύο εβδομάδες, σε κυκλοφορία..






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΣΑΛΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ RED HOT CHILI PEPPERS ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΝ ΠΛΕΙ ΜΠΑΚ ΣΤΟ SUPER BAWL.

Σάλος με τους Red Hot Chilli Peppers που τραγούδησαν πλέι μπακ στο Super Bowl

Μπορεί η εμφάνιση των Red Hot Chili Peppers στο πλευρό του Bruno Mars, κατά τη διάρκεια του ημιχρόνου του Super Bowl, να άφησε πολύ καλές εντυπώσεις και να έσπασε τα ρεκόρ τηλεθέασης, απ' ότι φαίνεται όμως θα μνημονεύεται και για έναν ακόμη λόγο.
Και αυτό γιατί, όπως αποδεικνύεται τελικά, η εν λόγω εμφάνιση δεν ήταν και τόσο ...live. Το γεγονός επισήμανε μεταξύ άλλων ο κιθαρίστας των Living Colour, Vernon Reid, και επιβεβαίωσε μέσω ανοικτής επιστολής ο μπασίστας των Red Hot Chili Peppers, Flea.
O Flea διευκρινίζει κατ' αρχάς ότι τύμπανα, μπάσο και κιθάρες ήταν προηχογραφημένα, ενώ τα φωνητικά ήταν ζωντανά, και επισημαίνει πως ήταν ξεκάθαρο εκ μέρους της διοργάνωσης πως η εμφάνισή τους, εκτός από τα φωνητικά, θα ήταν play back.
Αναφέρει πως δεν έφεραν αντιρρήσεις, καθώς η διοργάνωση δικαιολογημένα δεν θέλει να διακινδυνεύσει στον περιορισμένο χρόνο του ενός τετάρτου τεχνικά προβλήματα, και ότι σκέφτηκαν αρκετά εάν θα έπρεπε να συμφωνήσουν.
Τελικά δέχθηκαν γιατί δεν ήθελαν να αφήσουν την μοναδική ευκαιρία να εμφανιστούν στο Super Bowl να πάει χαμένη και επειδή αγαπούν το football. Το ότι δεν είχαν συνδεδεμένα καλώδια στη κιθάρα και το μπάσο έγινε εσκεμμένα, καθώς δεν ήθελαν να υποκριθούν ότι η εμφάνιση ήταν ζωντανή.
Η επιστολή-γράφει το rocking- καταλήγει αναφέροντας πως «σαν συγκρότημα, θέλουμε να εξελισσόμαστε σαν μουσικοί και συνθέτες και συνεχίζουμε να παίζουμε «τις κάλτσες μας» όταν είμαστε στη σκηνή».






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΤΑ ΕΝΝΕΑ ΕΙΔΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ. ΑΠΟ ΤΗΝ "ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΗ" ΤΟΥ ΓΚΑΝΤΙ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ "ΧΩΡΙΚΗ" ΤΟΥ ΤΑΡΑΝΤΙΝΟ.

Τα εννέα είδη νοημοσύνης και πώς διακρίνονται -Από την «διαπροσωπική» του Γκάντι μέχρι την «χωρική» του Ταραντίνο

Το 1983 ο Howard Gardner στο βιβλίο του «Frames of Mind», διατύπωσε τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης, σύμφωνα με την οποία η νοημοσύνη κάθε ανθρώπου χωρίζεται σε εννιά (τουλάχιστον) τομείς, οι οποίοι εδράζουν σε διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου

Σαφώς και τα εννιά είδη είναι σημαντικά, και συνεργάζονται, αλλά κάθε άνθρωπος έχει έναν διαφορετικό «χάρτη κατανομής» ευφυΐας, και αυτό τον κάνει τόσο διαφορετικό. Η ευφυΐα μας (ή οι ευφυΐες μας) δεν είναι κάτι παγιωμένο, αλλά αναπτύσσεται όσο μαθαίνουμε και «δουλεύουμε» με αυτήν (αυτές).
Αρχικά ο Gardner είχε ξεχωρίσει επτά είδη νοημοσύνης, αλλά σε επόμενα βιβλία του πρόσθεσε άλλες δύο φτάνοντας τις εννέα. Σε αυτές λίγο αργότερα προστέθηκε και η συναισθηματική νοημοσύνη που έτυχε ευρείας αποδοχής. Δείτε τα εννέα είδη νοημοσύνης όπως τα δημοσιεύει το sanejoker:
1) Λεκτική / γλωσσική νοημοσύνη (Verbal Linguistic Intelligence)

Αυτή έχει να κάνει με την ικανότητα στο γραπτό και το προφορικό λόγο (και ίσως μετά από λίγο καιρό να προκύψουν δύο είδη νοημοσύνης από αυτήν), στην εκμάθηση γλωσσών, στην απομνημόνευση λέξεων και εννοιών, καθώς και στην κατανόηση των λεπτών διαφορών ανάμεσα στις έννοιες και την αφήγηση ιστοριών.
Ρήτορες και πολιτικοί, δικηγόροι και φιλόσοφοι, ποιητές, συγγραφείς και φιλόλογοι, την κατέχουν στον ύψιστο βαθμό. Οι εξαιρέσεις, όπως ο Γεώργιος Α. Παπανδρέου, επιβεβαιώνουν τον κανόνα.
Παραδείγματα ανθρώπων με υψηλό δείκτη γλωσσικής νοημοσύνης: Δημοσθένης, Λυσίας, Σαίξπηρ, Τζόις, Ελύτης.
2) Λογικό-μαθηματική νοημοσύνη (Logical- Mathematical Intelligence)
Αυτοί οι άνθρωποι κατανοούν καλύτερα όχι μόνο τους αριθμούς, αλλά και τις σχέσεις ανάμεσα στα φαινόμενα, φυσικά, κοινωνικά, οικονομικά. Έχουν ιδιαίτερες ικανότητες συλλογισμού πάνω στο ειδικό και την αναγωγή του στο γενικό, και μπορούν να πειραματίζονται με απόλυτα ελεγχόμενο τρόπο.
Στη σημερινή εποχή θα μπορούσαμε να τους χαρακτηρίσουμε και τεχνοκράτες, αφού νοιάζονται μόνο για τους αριθμούς και το χειρισμό αντικειμένων και συμβόλων, και δε δίνουν δεκάρα τσακιστή για τα συναισθήματα και τα πάθη –των ανθρώπων και των εθνών.
Παραδείγματα ανθρώπων με υψηλό λογικομαθηματική νοημοσύνη: Αρχιμήδης, Νεύτωνας.
3) Σωματική-κιναισθητική νοημοσύνη (Bodily-Kinesthetic Intelligence)
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νοημοσύνης είναι οι χρυσαυγίτες και ο Μπρους Λη. Ξέρουν να χειρίζονται πολύ καλά το σώμα τους και να δέρνουν όποιον βρεθεί μπροστά τους.
Αν όμως ξεφύγουμε από την πολιτική, θα δούμε ότι οι αθλητές, οι χορευτές και... οι ηθοποιοί (όσο παράδοξο και να φαίνεται αυτό) είναι οι πρωταθλητές της κιναισθητικής νοημοσύνης.
Οι «κιναισθητικοί» άνθρωποι είναι, πιθανότατα, οι πιο παρεξηγημένοι. Ειδικά ως παιδιά, που δεν αντέχουν δευτερόλεπτο να κάθονται στην καρέκλα και απεχθάνονται το διάβασμα. Οι δάσκαλοι τους αντιμετωπίζουν ως τα στουρνάρια της τάξης και οι γονείς τους απογοητεύονται που το παιδί τους «δεν τα παίρνει τα γράμματα». Αλλά αν αφεθούν σε ανοιχτό χώρο κανείς δεν μπορεί να τους σταματήσει.
Δεν είναι παράξενο που κάποιοι από τους πιο γνωστούς Αμερικανούς ηθοποιούς, όπως ο Μάρλον Μπράντο, ο Αλ Πατσίνο και ο Τζόνι Ντεπ, ποτέ δεν τέλειωσαν το σχολείο.
4) Μουσική νοημοσύνη (musical intelligence)
Γι' αυτή δε χρειάζεται να πούμε πολλά. Οι άνθρωποι που την έχουν σε υψηλό βαθμό ξεχωρίζουν από την παιδική τους ηλικία και συνήθως γίνονται μονομανείς –όχι άδικα, αφού η μουσική είναι η ύψιστη μορφή ανθρώπινης τέχνης, όπως λένε κάποιοι.
Ο Μότσαρτ είναι το απόλυτο παράδειγμα μουσικής μεγαλοφυΐας, αλλά αν παρατηρήσεις τα χέρια του Στίβι Γουόντερ ή του Glenn Gould καθώς παίζουν, μπορείς να συμπεράνεις ότι κατέχουν και υψηλή κιναισθητική νοημοσύνη.
Όπως προείπαμε τα είδη νοημοσύνης συνεργάζονται και συνυπάρχουν: Μουσική-ρυθμός, μουσική-μαθηματικά.
5) Διαπροσωπική νοημοσύνη (interpersonal intelligence)
Αυτή δε χρειάζεται ορισμούς. Αρκεί να αναφέρουμε δύο άτομα που την είχαν στον ύψιστο βαθμό: Μαχάτμα Γκάντι, Αδόλφος Χίτλερ.
Είναι η νοημοσύνη της ηγεσίας. Να καταλαβαίνεις τους άλλους και να τους ωθείς για να εκφράσουν το χειρότερο ή τον καλύτερο τους εαυτό. Υψηλή διαπροσωπική νοημοσύνη έχει και ο πωλητής που σε κάνει να αγοράσεις ό,τι εκείνος θέλει, καθώς και ο δάσκαλος που καταφέρνει να διαμορφώσει προσωπικότητες.
6) Ενδοπροσωπική νοημοσύνη (Intrapersonal intelligence)
Αυτή είναι η ικανότητα της προσωπικής γνώσης, της αυτογνωσίας, του «γνώθι σαυτόν». Συνήθως πρόκειται για άτομα εσωστρεφή που προτιμούν να εργάζονται ατομικά. Είναι σχολαστικά και εμβαθύνουν στα πάντα με ενοχλητική αυταρέσκεια. Μαθαίνουν καλύτερα όταν επικεντρώνονται σε ένα συγκεκριμένο θέμα μόνοι τους και είναι τελειομανείς.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του ανθρώπου είναι ο Σίγκμουντ Φρόιντ.
7) Χωρική νοημοσύνη (spatial intelligence)
Τα άτομα με χωρική νοημοσύνη μπορούν να παρατηρούν και να χειρίζονται τάσεις, ισορροπίες και συνθέσεις. Έχουν πολύ καλό προσανατολισμό στο χώρο και προσαρμόζονται άμεσα στις αλλαγές του περιβάλλοντος χώρου.
Και ενώ οι άντρες θεωρούνται καλύτεροι οδηγοί και πιλότοι, η πραγματικότητα δείχνει το αντίθετο, αφού δεν υπάρχει άντρας που να θυμάται που άφησε τις παντόφλες του.
Οι «χωρικοί» λειτουργούν οπτικά και παραστατικά, με καλλιτεχνικές τάσεις και πολύ συχνά μπορούν να θεωρούν τα πράγματα από διαφορετική οπτική γωνιά.
Παραδείγματα ανθρώπων με αυξημένη αυτού του είδους την νοημοσύνη είναι ο Πικάσο, ο Ροντέν, ο Αϊζενστάιν και ο Ταραντίνο.
8) Υπαρξιακή νοημοσύνη (existential Intelligence)
Αυτή την νοημοσύνη κατέχουν οι άνθρωποι που προβληματίζονται με τα θέματα ύπαρξης και ανυπαρξίας, καλού και κακού, σωστού και λάθους, με μια σταθερή τάση να διευρύνουν τα πλαίσια της ανθρώπινης σκέψης.
Χαρακτηριστικοί τύποι ατόμων με υψηλή υπαρξιακή νοημοσύνη είναι ο Σωκράτης και ο Κομφούκιος.
9) Φυσιοκρατική νοημοσύνη (Naturalistic intelligence)
Είναι η νεότερη νοημοσύνη, η οποία προστέθηκε στη θεωρία το 1993. Αλλά θεωρείται ως η πιο αρχαία, αφού συνδέεται με την ικανότητα των προϊστορικών προγόνων μας, να διαχωρίζουν τα βρώσιμα από τα δηλητηριώδη φυτά και να μαθαίνουν για τη φύση που τους περιβάλλει.
Οι «φυσιοκράτες» είναι πρακτικοί άνθρωποι που αρέσκονται στις συλλογές και στην άμεση επαφή με το φυσικό κόσμο. Πολύ καλοί ως μάγειρες και ως χημικοί, αφού «διαισθάνονται» και γνωρίζουν τη φύση κάθε υλικού. Πάντα φιλόζωοι –εκτός κι αν είναι κυνηγοί- μπορούν να καταλάβουν πιο γρήγορα τις αλλαγές στον καιρό ή στο φυσικό μας περιβάλλον.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της φυσιοκρατικής νοημοσύνης, πιθανότατα πιο μεγαλοφυής και από το Μότσαρτ, είναι ο Κάρολος Δαρβίνος.




ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ΨΗΦΙΣΑΝ ΤΗΝ ΠΟΙΝΗ ΤΟΥ ΧΗΜΙΚΟΥ ΕΥΝΟΥΧΙΣΜΟΥ ΣΕ ΣΕΣΗΜΑΣΜΕΝΟΥΣ ΠΑΙΔΟΦΙΛΟΥΣ.

Στα Σκόπια ψήφισαν χημικό ευνουχισμό για τους σεσημασμένους παιδόφιλους

Νομοσχέδιο που προβλέπει την επιβολή του χημικού ευνουχισμού στους σεσημασμένους παιδόφιλους ψήφισε η βουλή των Σκοπίων. Ωστόσο οι οργανώσεις προστασίας των παιδιών χαρακτηρίζουν ως επιεική το συγκεκριμένο νόμο, καθώς στο κείμενο αναφέρεται ότι όσοι παιδόφιλοι καταδικάζονται για πρώτη φόρα και προσφέρονται εθελοντικά να ευνουχιστούν θα αντιμετωπίζουν ελαφρύτερες ποινές.
Σε αυτό το σημείο βρίσκεται και η βασική διαφωνία, στο ότι στη δική τους πρόταση το μέτρο θα επιβαλλόταν και σε όσους παιδόφιλους καταδικάζονταν για πρώτη φορά.






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2014: Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΑΙΤΗΣΕΙΣ - ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ.

Μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου οι αιτήσεις συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις -Ολη η εγκύκλιος

Μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου έχουν περιθώριο οι υποψήφιοι να καταθέσουν φέτος τις αιτήσεις -δηλώσεις συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Την ίδια περίοδο θα καταθέσουν τις αιτήσεις τους και όσοι ανήκουν στις κατηγορίες των αποφοίτων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Διαβάστε όλη την εγκύκλιο πατώντας ΕΔΩ.




ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: "ΜΑΥΡΕΣ" ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ.

ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: "Μαύρες" προβλέψεις για τους μαθητές
Δυσοίωνο προβλέπουν το μέλλον για τους μαθητές της πρώτης λυκείου οι εκπαιδευτικοί.
Όπως δήλωσαν σε συνέντευξη τύπου στην Θεσσαλονίκη, το 30% των μαθητών δεν θα μπορέσουν να προαχθούν στην επόμενη τάξη του Λυκείου, αφού σύμφωνα με τον νέο σχέδιο που προωθεί το υπουργείο Παιδείας, οι μαθητές θα εξετάζονται με ένα νέο “σκληρό” σύστημα δίνοντας  τα “βασικά” μαθήματα με σύστημα πανελλαδικών.

Πιο συγκεκριμένα το 50% των θεμάτων σε για όλα τα μαθήματα θα προέρχεται από την Τράπεζα Θεμάτων και το υπόλοιπο 50% από τον διδάσκοντα. Οι εκπαιδευτικοί τόνισαν πως κάτι αντίστοιχο είχε εφαρμοσθεί και στο παρελθόν με τα αποτελέσματα να είναι απογοητευτικά για τους μαθητές.

“Το επίπεδο των μαθητών από περιοχή σε περιοχή διαφέρει, δεν μπορούμε να βάζουμε θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων. Εμείς γνωρίζουμε το επίπεδο των μαθητών μας, και μέσα από αυτό προσπαθήσουμε να τους βοηθήσουμε. Θα είναι καταστροφικό αν εφαρμοστεί” τόνισαν οι εκπαιδευτικοί.

Τα μέλη των ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης αναφέρθηκαν και στις απολύσεις 94 εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης από την Θεσσαλονίκη, οι οποίοι είχαν επιστρέψει ξανά στις θέσεις τους με ασφαλιστικά μέτρα και τέθηκαν εκ νέου “εκτός” μετά από δικαστική προσφυγή της κυβέρνησης. Μετά από αυτό σύμφωνα με τους καθηγητές θα χαθούν 1800 διδακτικές ώρες.

“Εκατοντάδες από εμάς θα απολυθούν και εκατοντάδες θα μετακινηθούν σε επισφαλείς θέσεις δημιουργώντας κενά στα σχολεία που δεν μπορούν καλυφθούν” δήλωσε ο πρόεδρος της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Χρήστος Ζαγανίδης.

Η ΟΛΜΕ τέλος προκήρυξε 24ωρη απεργία για την Παρασκευή στις 10:00 ενάντια στις διαθεσιμότητες. Την ίδια ώρα οι ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης οργανώνουν “κάθοδο” στην Αθήνα για την κινητοποίηση ενώ θα συγκεντρωθούν και έξω από το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.

ΜΕΙΩΣΗ ΚΑΤΑ 50% ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ ΓΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ.

Μα τι κάνουν; Τώρα μειώνουν 50% τα πρόστιμα για φορολογικές παραβάσεις!
Η μείωση των δρακόντειων προστίμων για φορολογικές παραβάσεις έως και κατά 50% αποφασίστηκε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.
Τις σχετικές εντολές έδωσε ο πρωθυπουργός στον αρμόδιο υφυπουργό κ. Γιώργο Μαυραγάνη.

Ο Αντώνης Σαμαράς φέρεται εξοργισμένος από το πρωτοφανές αλαλούμ που έχουν προκαλέσει οι φορολογικές διατάξεις του τελευταίου διαστήματος, πολλές από τις οποίες είναι ανεφάρμοστες. Για παράδειγμα από τις αρχές του έτους δεν έχει γίνει καμία μεταβίβαση ακινήτων.

Ετσι, εντός των επομένων ημερών:

    Θα ανακοινωθούν οι μειώσεις των προστίμων. Το πρόστιμο για εκπρόθεσμη υποβολή δήλωσης ΦΠΑ εξετάζεται να μειωθεί από τα 1.000 στα 500 ευρώ. Επίσης, αντίστοιχη μείωση θα υπάρξει για μη έκδοση απόδειξης (από τα 1.000 στα 500 ευρώ) ή εναλλακτικά εξετάζεται να τεθεί ένα πλαφόν στο συνολικό πρόστιμο. Με την ισχύουσα νομοθεσία επιβάλλεται πρόστιμο 1.000 ευρώ για κάθε μια μη εκδοθείσα απόδειξη. Οπως σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες τέτοια πρόστιμα χάνουν τη σημασία τους αφού ο παραβάτης δεν θα μπορεί να τα πληρώσει.
    Θα ανακοινωθεί ο τρόπος προσδιορισμού της αξίας κτήσης των ακινήτων, ώστε να μπορεί να υπολογιστεί ο φόρος υπεραξίας κατά τη πώληση. Τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών εξετάζουν εναλλακτικά σενάρια, ώστε να μην υπάρχει υπέρμετρη φορολογική επιβάρυνση, αλλά και να μην δημιουργείται δημοσιονομικό κενό.
    Θα αυξηθεί το όριο τήρησης βιβλίων από τους αγρότες. Ο νέος νόμος ορίζει ότι απαλλάσσονται από την υποχρέωση τήρησης βιβλίων και έκδοσης στοιχείων οι αγρότες που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς Φ.Π.Α. με έσοδα έως 10.000 ευρώ και έλαβαν επιδοτήσεις έως 5.000. Επίσης, οι αγρότες θα υποβάλλουν συγκεντρωτικές καταστάσεις όχι ανά μήνα όπως προβλέπεται για τους υπόλοιπους ελεύθερους επαγγελματίες, αλλά κάθε έξι μήνες ή ανά έτος.

ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr/

ΚΑΤΑΙΓΙΣΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ.

Καταιγιστικές εξελίξεις στο Κυπριακό - Έντονες πολιτικές αντιδράσεις
Ραγδαίες εξελίξεις φαίνεται πως πυροδοτούνται σχετικά με το Κυπριακό έπειτα από την επίσκεψη της βοηθού υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Βικτόρια Νούλαντ σε Αθήνα και Λευκωσία, αλλά και τη σημερινή έκτακτη επίσκεψη του προέδρου της Κύπρου Νίκου Αναστασιάδη για να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τον υπουργό Εξωτερικών Ευάγγελο Βενιζέλο.
Του ταξιδιού του κ. Αναστασιάδη, θα προηγηθεί σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών του νησιού για να ενημερωθούν για τις συνομιλίες.

Κυπριακά μέσα αναφέρουν πως ο αμερικανικός παράγοντας φαίνεται να ήταν καταλυτικός για την επιτάχυνση των εξελίξεων, ενώ το φως της δημοσιότητας βλέπει τις τελευταίες ώρες και το προσχέδιο του Κοινού Ανακοινωθέντος μεταξύ των δύο πλευρών, δίχως να λείπουν και οι αρνητικές αντιδράσεις.

Η τουρκοκυπριακή εφημερίδα «Κίπρις» από τη μεριά της, γράφει ότι μόνο μία λέξη παραμένει εμπόδιο για την επίτευξη συμφωνίας σχετικά με την κοινή ανακοίνωση αυτή, χωρίς να αποκαλύπτει ποια είναι.
Τι αναφέρει το ανακοινωθέν

Αναλυτικά το προσχέδιο όπως το παρουσιάζουν τα κυπριακά Μέσα Ενημέρωσης:

    «Οι δυο ηγέτες είχαν την πρώτη τους συνάντηση σήμερα υπό την αιγίδα της αποστολής των καλών υπηρεσιών του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε φιλικό και εγκάρδιο κλίμα και οι δυο ηγέτες συμφώνησαν στα ακόλουθα:

    1. Η παρούσα κατάσταση είναι απαράδεκτη και η παράτασή της θα έχει αρνητικές συνέπειες για τους Ελληνοκύπριους και τους Τουρκοκύπριους. Οι ηγέτες επιβεβαίωσαν ότι η επίλυση θα έχει θετική επίδραση σε ολόκληρη την περιοχή, ενώ πρωτίστως θα επωφελούνται οι Τουρκοκύπριοι και οι Ελληνοκύπριοι, με σεβασμό στις δημοκρατικές αρχές, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις βασικές ελευθερίες, καθώς και τις ξεχωριστές ταυτότητες και την ακεραιότητα αμφοτέρων, διασφαλίζοντας το κοινό τους μέλλον σε μια ενωμένη Κύπρο εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    2. Οι ηγέτες εξέφρασαν την αποφασιστικότητά τους να επαναρχίσουν δομημένες διαπραγματεύσεις με τρόπο που προσβλέπει σε αποτελέσματα. Όλα τα άλυτα βασικά θέματα θα είναι στο τραπέζι και θα συζητηθούν αλληλένδετα. Οι ηγέτες θα έχουν ως στόχο να φτάσουν σε επίλυση το συντομότερο δυνατό και ακολούθως να πραγματοποιήσουν ξεχωριστά και ταυτόχρονα δημοψηφίσματα.

    3. Η επίλυση θα βασίζεται σε δικοινοτική, διζωνική ομοσπονδία με πολιτική ισότητα, όπως καθορίζεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας και τις Συμφωνίες Υψηλού Επιπέδου. Η ενωμένη Κύπρος, σαν μέλος των Ηνωμένων Εθνών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα έχει μια ενιαία νομική προσωπικότητα και μια κυριαρχία, η οποία θα καθορίζεται ως η κυριαρχία που απολαμβάνουν όλα τα κράτη-μέλη των Ηνωμένων Εθνών υπό το χάρτη του ΟΗΕ και η οποία προέρχεται εξίσου από Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους. Θα υπάρχει μια ενιαία Κυπριακή ιθαγένεια, που θα ρυθμίζεται από την ομοσπονδιακή νομοθεσία. Όλοι οι πολίτες της ενωμένης Κύπρου θα είναι και πολίτες είτε του ελληνοκυπριακού συνιστώντος κράτους είτε του τουρκοκυπριακού συνιστώντος κράτους. Αυτή η ιδιότητα θα είναι εσωτερική και θα συμπληρώνει και όχι να αντικαθιστά με οποιοδήποτε τρόπο την ενωμένη Κυπριακή ιθαγένεια. Οι εξουσίες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης καθώς και θέματα που είναι σαφώς συναφή με τις καθορισμένες αρμοδιότητές της θα προσδιορίζονται από το σύνταγμα. Το ομοσπονδιακό σύνταγμα θα προνοεί επίσης ότι το κατάλοιπο εξουσίας θα ασκείται από τα συνιστώντα κράτη. Τα συνιστώντα κράτη θα ασκούν πλήρως και οριστικά όλες τις εξουσίες τους, μακριά από επεμβάσεις από την ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Οι ομοσπονδιακοί νόμοι δεν θα καταπατούν τις νομοθεσίες των συνιστώντων κρατών που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες των συνιστώντων κρατών, και οι νομοθεσίες των συνιστώντων κρατών δεν θα καταπατούν ομοσπονδιακούς νόμους που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της ομοσπονδιακής κυβέρνησης. Οποιαδήποτε διαμάχη σε σχέση με τα παραπάνω θα δικάζεται από το ομοσπονδιακό ανώτατο δικαστήριο. Καμιά από τις δυο πλευρές δεν θα μπορεί να διεκδικεί εξουσία ή δικαιοδοσία στην άλλη.

    4.Η ενωμένη Κυπριακή ομοσπονδία θα προκύψει από την επίλυση μετά την έγκριση της επίλυσης σε ξεχωριστά ταυτόχρονα δημοψηφίσματα. Το ομοσπονδιακό σύνταγμα θα ορίζει ότι η ενωμένη Κυπριακή ομοσπονδία θα αποτελείται από δυο συνιστώντα ίσα κράτη. Η δικοινοτική, διζωνική φύση της ομοσπονδίας και οι αρχές πάνω στις οποίες βασίζεται η Ε.Ε. θα διασφαλίζονται και θα γίνονται σεβαστές σε όλο το νησί. Το ομοσπονδιακό σύνταγμα θα αποτελεί τον ανώτατο νόμο του νησιού και θα δεσμεύει όλες τις εξουσίες της ομοσπονδίας και των συνιστώντων κρατών. Η ένωση ολόκληρης ή μέρους της ομοσπονδίας με οποιαδήποτε άλλη χώρα ή οποιασδήποτε μορφής διχοτόμηση ή απόσχιση ή οποιαδήποτε άλλη μονομερής αλλαγή στην κατάσταση πραγμάτων απαγορεύεται.

    5. Οι διαπραγματεύσεις βασίζονται στην αρχή πως τίποτε δεν έχει συμφωνηθεί μέχρι να συμφωνηθούν τα πάντα.

    6. Οι διορισμένοι εκπρόσωποι έχουν πλήρη εξουσία να συζητούν οποιοδήποτε θέμα σε οποιαδήποτε στιγμή και πρέπει να απολαμβάνουν παράλληλη πρόσβαση σε όλους τους ενδιαφερόμενους στη διαδικασία, όταν χρειάζεται. Διατηρούν την απόλυτη εξουσία λήψης αποφάσεων. Μόνο μια συμφωνία στην οποία θα καταλήξουν ελεύθερα οι ηγέτες μπορεί να τεθεί σε ξεχωριστά ταυτόχρονα δημοψηφίσματα. Οποιασδήποτε μορφής διαιτησία αποκλείεται.

    7. Οι πλευρές θα επιδιώξουν να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα για να εξασφαλίσουν την επιτυχία των συνομιλιών. Δεσμεύονται να αποφύγουν την απόδοση ευθυνών ή οποιαδήποτε αρνητικά δημόσια σχόλια σχετικά με τις διαπραγματεύσεις. Επίσης δεσμεύονται στις προσπάθειες να εφαρμοστούν μέτρα δόμησης εμπιστοσύνης που θα παρέχουν μια δυναμική ώθηση στην προοπτική για μια ενωμένη Κύπρο.

    8. Οι ηγέτες ανακοινώνουν επίσης… (Ό,τι επιπρόσθετο μπορεί να προκύψει)

Αντιδράσεις στη Μεγαλόνησο

Οι εξελίξεις των τελευταίων ωρών και το προσχέδιο του ανακοινωθέντος προκαλούν πολιτικές αντιδράσεις, με το συμπολιτευόμενο ΔΗΚΟ να εκφράζει έντονες διαφωνίες, κυρίως στο σημείο της κυριαρχίας, η οποία βάσει του τελευταίου προσχεδίου, θα προέρχεται από δύο «εξίσου από Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους».

Ακόμη ένα σημείο αντίδρασης για το ΔΗΚΟ είναι ότι «το ομοσπονδιακό σύνταγμα θα ορίζει ότι η ενωμένη Κυπριακή ομοσπονδία θα αποτελείται από δυο συνιστώντα ίσα κράτη». Ακόμη το ΔΗΚΟ φαίνεται πως θα ήθελε στο Κοινό Ανακοινωθέν, πρόνοιες που αφορούν την ασφάλεια αλλά και αναφορές που θα αποκλείουν την διατήρηση των εγγυήσεων όπως αυτές προβλέπονται στη Συνθήκη του 1960.

ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr/

ΠΙΟ ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΡΔΙΩΝ.


.«Θέλεις ν' αποδείξης, πως δεν είσαι ανθρωπάκι, δηλαδή μονάχα ένα σωματικά ανεπτυγμένο αρσενικό ζώο;

Μάθε, όπως οι οδηγοί, να κρατάς γερά τα φρένα και το τιμόνι.Όσο για το γκάζι, είναι εύκολο να το χρησιμοποιήσης. Όχι ν' αφεθής να παρασύρεσαι, μα να αυτοκυριαρχήσαι, αυτός είναι δείγμα ανδρισμού. Ακόμη και στο γάμο θα σου χρειασθή η εγκράτεια, όταν ένας απ' τους δύο σας είναι βαρύθυμος ή άρρωστος, ή σαν χρειασθή να χωρισθήτε για ένα ωρισμένο χρονικό διάστημα.

Όσο περισσότερο συνηθίζεις τη σεξουαλική εγκράτεια, τόσο αυξάνει η ικανότητά σου ν' αγαπάς με την καρδιά σου και να προσέχης αυτό που αποκαλύπτει  την ψυχή μιας κοπέλλας· ένα χαμόγελο, ένα βλέμμα, μια κίνησι του χεριού, μιαν απόχρωσι στον τόνο της φωνής. Είν' απαλή μουσική όλ' αυτά και χρειάζεται άσκησι, για να μπορής να τ' ακούσης. Θα τα νοιώθης όμως ευκολώτερα, αν χαμηλώνης περισσότερο τα τύμπανα.

Όσο περισσότερο σηκώνεις το φιτίλι μιας λάμπας πετρελαίου, τόσο γίνεται πιο μαύρο το γυαλί της, κι η λάμπα δεν φωτίζει. Πρέπει να ελέγχης το φιτίλι, μπορείς να το σηκώσης σ' ωρισμένο μόνο ύψος, αλλιώς η λάμπα δεν εκπληρώνει το σκοπό της.» (Walter Trobisch, Αγάπησα ένα κορίτσι, εκδ. Έλαφος, Αθήνα 1980, 23)

Και κάποιος ασκητής του Αγ. Όρους συμβουλεύει μια ομάδα νέων ότι ο γάμος και όχι οι προγαμιαίες σχέσεις ωφελεί πραγματικά:

«Έπειτα μας ρώτησε: ‘'Κοπέλες έχετε; (γνεύσαμε καταφατικά). Να τις παντρευτήτε! Κάντε μου αυτήν τη χάρι· τώρα που θα πάτε πίσω στον κόσμο, να τις ζητήσετε σε γάμο. Να μην τ' αφήνετε τα κορίτσια μόνα τους, ούτε να τα παρατάτε, γιατί η γυναίκα είναι σαν το τριαντάφυλλο· αν το μυρίσης μια φορά και το χαϊδέψης και τ' αφήσης, μαδάει και μαραίνεται. Πρέπει να το φυτέψης στον κήπο σου και να το περιποιήσαι. Και τότε κι αυτό σου δίνει το πιο καλό του άρωμα και χρώμα!»

Για το ίδιο θέμα προσφέρει ωραία παραδείγματα κι ο Walter Trobisch:

«Υπάρχει στη Βίβλο μια παράξενη παρομοίωσι της αγάπης με το θάνατο. Στο Άσμα Ασμάτων κεφ. 8 στίχ. 6 λέγεται: ‘'κραταιά ως θάνατος αγάπη''. Έχουν και τα δυο το κοινό χαρακτηριστικό πως δεν μπορεί κανείς να τα δοκιμάση μονάχα. Αυτή είναι η δύναμί τους, η σοβαρότητά τους. Ή νομίζεις πως θα μπορούσες να δοκιμάσης το θάνατο με το να κοιμηθής βαθειά μια φορά; Έτσι δεν μπορείς να δοκιμάσης και την αγάπη με μια σεξουαλική εμπειρία. Είναι άλλες, ανώτερες οι προϋποθέσεις, για να αποκτήσης την εμπειρία της αγάπης.

Δεν μπορείς να δοκιμάσης ένα αλεξίπτωτο πηδώντας από μια στέγη, μια γέφυρα ή ένα ψηλό δέντρο. Δεν ανοίγει σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα και σε τόσο ελάχιστο ύψος, και το πήδημα σου θάναι θανατηφόρο.Πρέπει να πηδήσης από αεροπλάνο για ν' ανοίξη και να σε βαστάξη.

Έτσι είναι και με την αγάπη.
 Πρέπει να πετάξης στα ύψη του γάμου, για να ανοίξη σ' όλο της το πλάτος.

Η προσπάθεια να δοκιμάσης τη γενετήσια ορμή σου έξω από το γάμο και χωρίς το στήριγμα της αγάπης, μοιάζει με τη θανάσιμη πτώση από μικρό ύψος.

Όταν είναι κανείς παντρεμένος, η σωματική ένωσι γίνεται κάτω από εντελώς άλλες συνθήκες. Δεν υπάρχει φόβος μην τον ανακαλύψουν, τον προδώσουν ή τον εγκαταλείψουν, ούτ' ο φόβος μην προκληθή εγκυμοσύνη. Πάνω απ' όλα υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος ν' ανοιχθούν οι σύζυγοι ο ένας στον άλλο... και γεμάτοι αγάπη να ξεπεράσουν τις δυσκολίες κι αδεξιότητες που παρουσιάζονται πάντα στην αρχή. Η ωλοκληρωμένη αγάπη, που αγκαλιάζει όλους τους τομείς της ζωής, αναπτύσσεται και κλείνει μέσα της και τη γενετήσια ορμή.

Είναι καλό να προετοιμάζεσαι για το γάμο. Αλλά ακριβώς γι' αυτό δεν έχει πρωταρχική σημασία η σωματική-αισθησιακή λειτουργία των γενετησίων οργάνων. Πιο σπουδαία από την ένωσι των σωμάτων είναι η συνάντησι των καρδιών.

Σπάνια σ' ένα γάμο έχουν σωματικά αίτια οι σεξουαλικές δυσκολίες. Αν ήταν έτσι, θα μπορούσαν να διαπιστωθούν πριν από το γάμο με μια ιατρική εξέτασι. Τα αίτια της κρίσεως του γάμου είναι πολύ πιο συχνά η έλλειψι ψυχικής επαφής, η ανυπαρξία εσωτερικής αρμονίας.

Άκουσες ποτέ πως σε μια ορχήστρα κουρντίζουν τα όργανα πριν από το παίξιμο;
 Αρχίζουν με τα σιγανά όργανα, τα βιολιά και τα φλάουτα. Δεν θα ακούγονταν αυτά, αν άρχιζαν με τα τύμπανα και τις σάλπιγγες.Έτσι και στην ορχήστρα του γάμου πρέπει ν' αρχίσης με την τρυφερή αρμονία της ψυχικής ενώσεως, για να μπορέσης μετά να εναρμονήσης και τη βροντερή γενετήσια ορμή.




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...