Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2014

ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΜΑΧΟΥΣ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΓΙΟΣ.


Στους Προμάχους βρέθηκε, όπως συχνά το συνηθίζει, ο υποψήφιος δήμαρχος Αλμωπίας Ανδρέας  Κόγιος.
Μετά από το καθιερωμένο του καφέ με φίλους και στελέχη του συνδυασμού του, επισκέφτηκε το κέντρο νεότητας του χωριού, όπου και κατέθεσε τον οβολό του για την φιλανθρωπική εκδήλωση που διοργανώνει ο σύλλογος καρκινοπαθών Έδεσσας και περιχώρων.
Ακολούθησαν τα σχετικά κεράσματα από τα μέλη του συλλόγου και ο κύριος Κόγιος ενημερώθηκε από την αντιπροσωπεία, για τους σκοπούς, τις δράσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Εξέφρασε δε την αμέριστη συμπαράστασή του για το θεάρεστο έργο, που επιτελούν οι εθελοντές και τα μέλη του δραστήριου συλλόγου και ευχήθηκε καλή δύναμη σε όλους.

ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙ...

Με ενοχλεί...

Με ενοχλεί που η ζωή συνεχίζεται σαν να μη συμβαίνει τίποτα..

Ο κόσμος βγαίνει, ψωνίζει ό,τι μπορεί να ψωνίσει στο σούπερ μάρκετ, χαζογελάει, κουτσομπολεύει, πίνει και κανένα καφεδάκι στον ήλιο, πηγαίνει κανά σινεμαδάκι, Σάββατο βράδυ κανά ποτάκι, όλα από λίγο, μίζερα και τσιφούτικα, αλλά στρωτά.
Σαν να μη συμβαίνει τίποτα..
Ή, σαν να συνήθισε..

Μ' ενοχλεί που βλέπω το βράδυ τηλεοράσεις αναμμένες να βλέπουν Μεγκάλο και Ουράνιο κανάλι. Τον εχθρό στα σπίτια μας; 
Μ' ενοχλεί που ακούω να συζητάνε για το τάδε ή το άλλο σίριαλ, για τα μεσημεριανάδικα, για το ποιός αδικήθηκε απ' τους τηλε κυνηγούς ταλέντων.
Μ' ενοχλεί που κάθονται ν' ακούσουν έστω και την φωνή του Περδεντέρη, να δουν την σιχαμένη φάτσα του..

Με ενοχλεί που ακόμα υπάρχουν άνθρωποι της διπλανής πόρτας που δεν καταλαβαίνουν, που μισθός τους έφτασε τα 480 ευρώ, αλλά ''πάλι καλά'', ''μη χάσουμε και αυτό!''..

Μ' ενοχλεί που τα καθάρματα κυκλοφορούν ακόμα, που μπορούν να κυκλοφορούν ακόμα..
Μ' ενοχλεί που υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που υποστηρίζουν τα καθάρματα που κυκλοφορούν ακόμα, και κυκλοφορούν κι αυτοί μεταξύ μας.. Ζούν ανάμεσά μας.

Με ενοχλεί που ενώ όλα γύρω είναι πλασματικά και ψεύτικα,
..πλασματική ζωή, πλασματική ελευθερία, πλασματική αυτοδιάθεση, πλασματική κυβέρνηση πλασματικού κράτους,
..εμείς δεν ασχολούμαστε αποκλειστικά και μόνον γι αυτά που μας συμβαίνουν!

Με ενοχλεί εν τέλει που υπάρχει ζωή χωρίς ελευθερία, ζωή στο μικροσκόπιο, ζωή υπό αίρεση και υπό καθοδήγηση: 
Ζωή χωρίς ζωή.. εικονική ζωή.. ζωή matrix.

Θα 'πρεπε απ' το πρωί ως το βράδυ, κι απ' το βράδυ ως το πρωί, στον ύπνο, στο φαγητό, στη δουλειά, στον δρόμο, στο κρεβάτι, στον καναπέ, παντού κι όλες τις ώρες,
..μόνον αυτό να συζητάμε, μόνον αυτό να σκεφτόμαστε, μόνον αυτό να σχεδιάζουμε:
ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΑΠΑΛΛΑΓΟΥΜΕ ΑΠ' ΤΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ.
ΠΩΣ ΘΑ ΞΑΝΑΓΙΝΟΥΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ.
ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ.

Μόνον αυτό!
Με μανία, με σχιζοφρενική προσήλωση, με αρρωστημένο πάθος!
Όλα τ' άλλα, τώρα, δεν είναι ζωή..
Είναι διεκπεραίωση!..






Πηγή:
Ουδέν Σχόλιον (ο Μαντατοφόρος)


ΟΥΤΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ.


Άλλοι τους λένε λιγόψυχους, άλλοι τους λένε δειλούς, άλλοι πάλι τους λένε εγωιστές κανείς όμως δεν χαρακτηρίζει τους αυτόχειρες ως νεκρούς στρατιώτες ενός πολέμου της “δημοκρατίας” και της "ανάπτυξης". 

Επειδή δεν τους έλαχε να κρατήσουν όπλο απέναντι στον εισβολέα ή τον εγχώριο εχθρό δεν τους πρέπει τιμή που άντεξαν μέχρι εκεί που οι ψυχικές δυνάμεις τους είχαν όριο.

Επειδή δεν πέθαναν για σένα και για μένα δεν τους πρέπει ενός λεπτού σιγή ως νεκρούς που αφήσαν τα κόκαλά τους σε αυτή την χώρα θεωρώντας ότι η ζωντανή τους παρουσία θα επιβάρυνε τους οικείους τους και κατ΄επέκταση εσένα και μένα.

Κανείς εκτός από τους οικείους τους δεν γνωρίζει το όνομά τους. Ξέρουμε την περιγραφή της αυτοκτονίας τους και διαβάζουμε ότι το αίτιο είναι ψυχολογικά προβλήματα αποδεικνύοντας ότι είναι εν τέλει θύματα ενός ψυχολογικού πολέμου που δεχόμαστε όλοι. Όλοι μας εκτός από αυτούς που έχουν την ψυχή διπλωμένη σαν την συνείδησή τους και χωμένη στην κωλότσεπη του παντελονιού τους. Για να ματώσει η ψυχή πρέπει να έχεις ψυχή.

Ο πρώτος σχολιασμός που γίνεται όταν ένας Έλληνας τινάζει τα μυαλά στο αέρα ή φουντάρει από το μπαλκόνι ή βάζει θηλιά στον λαιμό του είναι “γιατί δεν σκότωνες και καμιά δεκαριά”. Ποιους δεκαριά; Ο καθένας έχει και καμιά δεκαριά στον μυαλό του αλλά ουδείς σκέφτεται εκείνη την στιγμή ότι όποιος φθάνει να βάλει τέλος στην ψυχική του εξάντληση, τον μόνο υπαίτιο που βλέπει είναι ο ίδιος του ο εαυτός. Δικάζει τον εαυτό του ως υπαίτιο ότι δεν τα κατάφερε να φέρει μεροκάματο για άλλη μια μέρα στο σπίτι, γνωρίζει ότι στην ηλικία που είναι δουλειά δεν πρόκειται να βρει, ελπίζει ότι το δάνειο του σπιτιού που στεγάζει τα παιδιά του ίσως να μειωθεί αν αυτός αποχωρίσει και ίσως να είναι από αυτούς που δεν θέλει να δει το παρακάτω. Το παρακάτω θέλει μεγαλύτερο όγκο ψυχής από αυτόν που έχει ή ίσως γνωρίζει ότι το παρακάτω ίσως να τον αφήσει χωρίς ψυχή. Η υποταγή, η συνδιαλλαγή και η εξαθλίωση θέλει τόση ψυχή όσο θέλει και να τραβήξεις την σκανδάλη εναντίον του εαυτού σου.

Πίσω από κάθε αποχαιρετιστήριο γράμμα κάθε Έλληνα που μάς λέει αντίο, κρύβεται και μια ιστορία σαν όλων των Ελλήνων (εκτός από αυτούς που νιώθουν αθάνατοι). Ο καθένας μας θα βρει και κάτι κοινό στην δική του πορεία με την ζωή αυτού που κόπηκε αποφασιστικά και απότομα. Όσο και να μπαίνει στα μονόστηλα των εφημερίδων η αυτοκτονία δεν παύει να είναι ένα μακελειό. Ήσυχο αλλά το ίδιο αποτελεσματικό με έναν πόλεμο ή με έναν τοίχο εκτελέσεων. Το ότι δεν στηθήκαν 5,000 άνθρωποι ο ένας δίπλα στον άλλο με ένα τάγμα εκτελεστών απέναντι να τους πυροβολεί δεν σημαίνει ότι όλοι τους δεν ήταν θύματα πολέμου. Το ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων δεν έχει βαρέσει ακόμα συναγερμό για την γενοκτονία στην οποία γινόμαστε μάρτυρες, δεν σημαίνει ότι όλοι αυτοί δεν ήταν άνθρωποι με δικαιώματα, απλά δεν μπόρεσαν να γίνουν Ευρωπαίοι στα μέτρα που τους όρισαν.

Αν υπήρχε η δυνατότητα δημιουργίας ενός Νεκροταφείου Αυτόχειρων Ελλήνων δεν θα μάς έφθανε μία εβδομάδα να περπατήσουμε ανάμεσα στους τάφους διαβάζοντας τα ονόματα και κοιτώντας τις φωτογραφίες τους. Δεν θα έφθανε η ψυχή μας να αντέξουμε να το περπατήσουμε όλο, διότι ο καθένας θα έβλεπε και κάτι κοινό με τον νεκρό αυτόχειρα αν αναγραφόταν ο τόπος, η δουλειά που κάποτε είχε, η ηλικία του και τα προβλήματά του. Θα ήταν το μοναδικό Νεκροταφείο της χώρας που δεν θα είχε μάντρα να το ορίζει διότι κάθε μέρα μεγαλώνει.

Οι τάφοι αυτών των πεσόντων Ειρήνης δεν είναι σαν των πεσόντων Πολέμου. Αυτοί φορολογούνται, πληρώνουν ταφία και δεν έχουν λάδι στο καντήλι. Το λάδι βγάζει το φαγητό για έναν μήνα μιας οικογένειας που όλοι τους αφήσαν πίσω.

Αλίμονο σε μας που ψάχνουμε ανάμεσα σε αυτούς τον ήρωα που θα μάς έβγαζε από την δύσκολη κατάσταση. Αυτόν που δεν ζώστηκε με δυναμίτη να μπει στην Βουλή για να σώσει το δικό μας τομάρι, αλλά προτίμησε να δώσει έναν ήσυχο θάνατο στην ήσυχη ζωή που περπάτησε. Αλίμονο σε μας που φθάσαμε στο σημείο να γνωρίζουμε και να ψηφίζουμε τον ηθικό αυτουργό και τον εκτελεστή όλων αυτών των Ελλήνων. Αλίμονο σε μας που μετά την συγκινησιακή φόρτιση του δευτερολέπτου στην ανάγνωση της είδησης, με ένα κλικ του “ποντικιού” αλλάζουμε σελίδα λες και αυτός ο θάνατος ποτέ δε συνέβη ξεχνώντας συνειδητά ότι ένα κλικ ήταν αυτό που τον πήρε από κοντά μας.

Για αυτούς τους ανώνυμους νεκρούς δεν αρμόζουν επικήδειοι και στάση προσοχής. Χαρακιά στον τοίχο της συνείδησής μας τούς πρέπει να μας υπενθυμίζει ότι κάποτε ήταν εδώ.

Γιάννης Λαζάρου





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΜΑΛΒΙΝΑ: ΕΡΩΤΑΣ ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΠΟΛΕΜΙΚΕΣ ΤΕΧΝΕΣ.

Magnify Image
Τραβάτε με κι ας κλαίω
  Έρωτας και άλλες πολεμικές τέχνες
  Μαλβίνα Κάραλη
    [Επιμέλεια: Θανάσης Χαραμής]

   "Λέω να ξεκινήσουμε με το Άλφα. Και να φτιάξουμε ένα μικρό ερωτικό λεξικό. Και να το βάλουμε σε λειτουργία από την πρώτη κιόλας μέρα του καινούργιου χρόνου. Θα είναι ένα λεξικό φτιαγμένο με κόπο και θα τελεί υπό την προστασία των Μεγάλων Πατέρων, Ρολάντ Μπαρτ, Ζορζ Μπατάιγ, Μαρκησίου Ντε Σαδ, Μορίς Μπλανσό, Ναγκίζα Οσίμα, Σαρλ Μποντλέρ και άλλων θηρίων , που δέσμευσαν την ερωτική μας συνείδηση και πιο πολύ τον ερωτικό μας λόγο.

   Άντρας: (ερωτευμένος).
  Αν ο ερωτευμένος άντρας κατορθώνει στ' αλήθεια να είναι ερωτευμένος, αυτό συμβαίνει στον βαθμό που ο ερωτευμένος αυτός θηλυκοποιείται και εντάσσεται έτσι στην κατηγορία των Μεγάλων Ερωτευμένων Γυναικών: των Επαρκώς Αγαθών Γυναικών, δηλαδή.

   Άγνωστος εραστής:
   "Δεν καταφέρνω να σε γνωρίσω", σημαίνει "δεν θα μάθω ποτέ τι σκέφτεσαι πραγματικά για μένα". Δεν μπορώ να σε εξιχνιάσω, επειδή δεν ξέρω πως με εξιχνιάζεις εσύ.

   Ανάλωση: (ερωτική)
   Να ξοδεύεσαι, να αναλώνεσαι για το αδιαπέραστο ερωτικό αντικείμενο. Να, ένα δείγμα καθαρής θρησκείας. Καθιστάς τον άλλο άλυτο αίνιγμα, από το οποίο εξαρτάται η ζωή σου. Πράγμα που σημαίνει: τον καθιερώνεις σαν θεό.

   Άλυτο: (πρόβλημα)
   Δεν θα καταφέρεις να λύσεις ποτέ το πρόβλημα που σου θέτει ο άλλος. Ο ερωτευμένος δεν είναι Οιδίποδας. Δεν σου απομένει, λοιπόν, παρά να αντιστρέψεις την άγνοιά σου σε αλήθεια. Δεν αληθεύει πως όσο περισσότερο αγαπάς τόσο πιο πολύ καταλαβαίνεις. Όλη κι όλη η σοφία που αντλείς από τον έρωτα συνοψίζεται σε αυτό: O άλλος δεν προσφέρεται στη γνώση. Η αδιαφάνεια του δεν αποτελεί παραπέτασμα που σκεπάζει κάποιο μυστικό. Αγαπάς έναν άγνωστό που άγνωστος θα παραμείνει. Έτσι κατακτάς, σαν τους μυστικούς, τη γνώση της Αγνωσίας. (Αλλά και πάλι αυτό δεν σου λύνει κανένα πρόβλημα, ούτε καν τα χέρια)

   Ανοησία: (ερωτική)
   Ο ερωτευμένος παραληρεί. Μετατοπίζει το αίσθημα των αξιών. Αλλά το παραλήρημά του είναι βλακώδες. Υπάρχει βλακωδέστερο πράγμα από έναν ερωτευμένο; Είναι τόσο βλακώδης που δεν τολμά να διατυπώσει τον ερωτικό του λόγο δημόσια. (Σημείωση: Ο έρωτας είναι εξ ορισμού φτιαγμένος για να ΦΑΙΝΕΤΑΙ, χωρίς να τον υποτάξεις σε μια σοβαρή μεσολάβηση: μυθιστόρημα, θέατρο, ανάλυση, κείμενο).

   Ανάρμοστο:
   Στον ερωτικό βίο, ο ιστός των συμβάντων χαρακτηρίζεται από απίστευτη ευτέλεια, και τούτη η ευτέλεια, συνδυασμένη με τη μέγιστη σοβαρότητα, γίνεται κυριολεκτικά ανάρμοστη. Όταν σου περνάει σοβαρά απ' το μυαλό να αυτοκτονήσεις για ένα τηλεφώνημα που καθυστερεί πέντε λεπτά, παράγεται μια αισχρότητα τρομακτική. Τίποτα δεν μπορεί να ξεπεράσει σε απρέπεια τη στάση του ερωτευμένου, που καταρρέει , επειδή το αντικείμενο του πόθου του πήρε ένα Ύφος, πεντάλεπτης απουσίας.

   Αόριστος:
  Ο χρόνος της ερωτικής γοητείας.

   Απαράδεκτος εραστής:
  " Και ξαφνικά, ο άνθρωπος που επί τρία τέταρτα σκεφτόταν πώς θα βάλει τέλος στη ζωή του, πήδηξε απ' την καρέκλα για να ψάξει στη βιβλιοθήκη του τον τιμοκατάλογο των κρυστάλλων Σεν Γκομπέν". (Αρμάνς του Σταντάλ).

   Αποκλειστικότητα:
  "'Ερχονται στιγμές που δεν μπορώ να καταλάβω πώς ένας άλλος έχει το δικαίωμα να την αγαπάει, την ώρα που ο έρωτάς μου γι' αυτήν είναι τόσο αποκλειστικός, την ώρα που δεν γνωρίζω, δεν ξέρω, δεν έχω τίποτ' άλλο εκτός απ' αυτήν". (Γκέτε, Βέρθερος).   Αλήθεια:  Eρωτική αλήθεια είναι αυτό, που, όταν λέιψει, αφήνει πίσω του ακάλυπτο τον θάνατο.

   Αλήθεια:
 (2)  Κάποιος μοναχός ρώτησε τον Τσάο Σε: "Ποια είναι η μοναδική και τελευταία λέξη της αλήθειας;". Κι αυτός απάντησε:¨Ναι".

   Αενάως καμένος:
  Μoυ λένε: Αυτό το είδος έρωτα ίσως δεν είναι και τόσο βιώσιμο. Πως μπορούμε να αξιολογήσουμε τη βιωσιμότητα; Γιατί το βιώσιμο ταυτίζεται με το Αγαθό; Γιατί το Διαρκώ να είναι προτιμότερο από το Καίγομαι;

   Απόκρυψη:
  Ό,τι κι αν κρύψεις στο ερωτικό πεδίο, τελικά δεν θα κρύψεις παρά μόνον αυτά που δεν θέλεις: τα άκυρα. Αυτά που κρύβεις, φαίνονται. Μιλήσεις, δεν μιλήσεις έτσι κι είσαι ερωτευμένος, υπάρχει μια τεράστια βουβή δήλωση, και η απόδειξή της, η ζωντανή απόδειξη, είσαι εσύ ο ίδιος και οι σιωπές σου, όσο πιο πολλά κρύβεις, τόσο περισσότερα φαίνονται. Κι αν ζητήσεις συνενοχικά τη σιωπή του άλλου, αυτό θα γίνει σε μια απελπισμένη σου προσπάθεια να σκεπάσει προστατευτικά ο άλλος τον δικό σου πιθανό λόγο, τη δική σου σιωπηλή ομολογία. Κι όσο πιο απελπισμένη είναι η προσπάθεια, τόσο πιο εύκολο είναι να μαντέψει κανείς αυτά που πάση θυσία πρέπει να κρυφτούν. Έτσι  γίνεται πάντα, και από τον κανόνα κανείς δεν διαφεύγει.

   Αντάμωση:
  Να μην υπάρχει. Οι άνθρωποι να συναντιούνται. Να μην απαντιούνται.




ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΠΡΟΣΟΧΗ ! ΡΩΣΙΚΟΣ ΔΟΡΥΦΟΡΟΣ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗ ΓΗ.

Προσοχή! Ρωσικός δορυφόρος θα πέσει στη Γη σήμερα προειδοποιούν οι ειδικοί

Για σοβαρό κίνδυνο προειδοποιούν οι ειδικοί για την Κυριακή, σχετικά με ρωσικό δορυφόρο που αναμένεται να συντριβεί στη Γη κατά τη διάρκεια της ημέρας.


Τμήματα του ανενεργού πλέον Kosmos-1220 θα αντέξουν από την υψηλή ταχύτητα επανεισόδου στον πλανήτη, σύμφωνα με τη Daily Mail και θα πραγματοποιήσει ανεξέλεγκτη κάθοδο στην ατμόσφαιρα της Γης.

Αυτό που τους ανησυχεί περισσότερο είναι το γεγονός ότι δεν γνωρίζουν σε ποιο σημείο θα «προσγειωθούν» τα κομμάτια του δορυφόρου. Ο Kosmos-1220 άρχισε να λειτουργεί το 1980, αλλά την ίδια χρονιά χαρακτηρίστηκε ανενεργός. «Το ακριβές σημείο και η ώρα πρόσκρουσης μπορούν να αλλάξουν εξαιτίας εξωτερικών παραγόντων», αναφέρουν οι Ρώσοι επιστήμονες, αν και εκτιμούν ότι τα τμήματα του δορυφόρου θα πέσουν σε κάποιο σημείο του Ειρηνικού Ωκεανού, δίχως να απειλήσουν κατοικημένες περιοχές.

«Το μεγαλύτερο μέρος του θα καταστραφεί από την είσοδο στην ατμόσφαιρα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τμήματά του θα φτάσουν στην Γη. Το καλό είναι πως το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη καλύπτεται από νερό και οι πυκνοκατοικημένες περιοχές είναι απλά ένα μικρό τμήμα της επιφάνειάς του», ανέφερε στο Fox News ο Ντέιβιντ Ειτσερ, εκδότης του Astronomy, εκτιμώντας πως δεν θα προκληθούν τραυματισμοί ή ζημιές.




ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/




ΕΞΩΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΑΛΜΑ 6.16μ ΣΤΟ ΕΠΙ ΚΟΝΤΩ. Ο ΓΑΛΛΟΣ ΠΟΥ ΕΚΘΡΟΝΙΣΕ ΤΟΝ ΜΠΟΥΜΠΚΑ.

Εξωπραγματικό άλμα στο επί κοντώ -Ο Γάλλος που κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ μπροστά στα μάτια του Μπούμκα [βίντεο]

Στο ίδιο στάδιο που το 1993 ο σπουδαίος αθλητής του αγωνίσματος είχε σημειώσει την κορυφαία επίδοση όλων των εποχών (6.15μ), ακριβώς εκεί έδωσε και ο Γάλλος την παράστασή του, έχοντας δηλώσει μέρες πριν ότι μπορεί να καταρρίψει το ρεκόρ και θα το επιδιώξει στο διεθνές μίτινγκ του Ντόνετσκ. Και αυτό ακριβώς έπραξε...

Απίστευτος αγώνας από τον Ρενό Λαβιλενί, ο οποίος ξεκίνησε τη σεζόν με 6.08μ, πετυχαίνοντας την δεύτερη καλύτερη επίδοση όλων των εποχών. Πλέον με 6.16μ είναι πρώτος, ανάμεσα στους θρύλους, αφήνοντας στο... παρελθόν τον Σεργκέι Μπούμπκα.

«Είναι τρελό», δήλωνε μέσα σε έκσταση μετά τη μεγάλη του επιτυχία ο χρυσός Ολυμπιονίκης. «Άλλαξα κοντάρι μετά τα 6.01μ, το οποίο δεν είχα χρησιμοποιήσει ποτέ. Ήθελα να κάνω εδώ το παγκόσμιο ρεκόρ. Ήταν το ιδανικό μέρος», συμπλήρωσε ο Λαβιλενί, ο οποίος στη συνέχεια έβαλε τον πήχη στα 6.21μ, έπεσε όμως άτσαλα στο πλάι του διαδρόμου, έχοντας στη συνέχεια ενοχλήσεις στον αστράγαλο.

Στο μίτινγκ μετείχαν, σύμφωνα με το Gazzetta.gr, και ο Κώστας Φιλιππίδης με την Νικόλ Κυριακοπούλου, όμως τα άλματα δεν «βγήκαν» όπως θα ήθελαν. Ο Φιλιππίδης ολοκλήρωσε τις προσπάθειές του με καλύτερη επίδοση στα 5.66μ, ενώ απέτυχε στα 5.76μ. Από την πλευρά της η Νικόλ ξεπέρασε τα 4.42μ, αρκετά μακριά από τον καλό της εαυτό.





ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΣΑΡΩΤΙΚΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑΣ ΤΗΣ GUARDIAN ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ.

Ολοι θέλουν την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα -Σαρωτικά τα αποτελέσματα ψ

«Δώστε πίσω τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στην Ελλάδα».
 Αυτό ήταν το ξεκάθαρο μήνυμα από την ψηφοφορία που διοργάνωσε η εφημερίδα Guardian, με αφορμή την πρόσφατη τοποθέτηση του Τζορτζ Κλούνεϊ.

Επειτα από τη δήλωση του ηθοποιού που άνοιξε νέα συζήτηση γύρω από το θέμα, η βρετανική εφημερίδα ζήτησε από τους αναγνώστες της να ψηφίσουν στην ιστοσελίδα της αν συμφωνούν με την άποψη του Κλούνεϊ, πως τα Μάρμαρα του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα.

Τα αποτελέσματα ήταν καθηλωτικά. Το 88% εκείνων που ψήφισαν απάντησαν καταφατικά, ενώ μόλις το 12% διαφωνεί με την άποψη να επιστραφούν τα Μάρμαρα. Δεν είναι η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο μήνυμα περνά μέσω της συγκεκριμένης εφημερίδας. Το 2009 οι αναγνώστες της είχαν επιβεβαιώσει πως η βρετανική κοινή γνώμη πιστεύει πως πλέον είναι η ώρα να συμβεί αυτό, αφού το 95% είχε ταχθεί υπέρ της επιστροφής.




ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΙΣΤΟΡΙΑ, ΕΞΕΛΙΞΗ, ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ.



ΚΑΜΠΑΝΕΣ «Αδάμ που είσαι ;»

Αιώνες τώρα η Αγία μας Εκκλησία έχει συμπεριλάβει στη λατρεία της και σ’ ότι επιτελείται κάθε πρόσφορο μέσο που συντελεί είτε στην πρόσληψη του μηνύματός της από τους πιστούς ή της μετάδοσης μηνυμάτων προς αυτούς. Ένα απ’ αυτά τα μέσα είναι οι καμπάνες, που έλκουν την καταγωγή και την ονομασία τους από την περιοχή της Καμπανίας, της Ιταλίας, αφού εκεί βρίσκονταν τα κατάλληλα μέταλλα για την παρασκευή καμπανών.

Οι καμπάνες εμφανίσθηκαν στη Δύση τον 6ο αιώνα και αργότερα έκαναν την εμφάνισή τους και στην Ανατολή. Σήμερα δεν νοείται Ορθόδοξος Ναός χωρίς καμπάνες αφού θεωρούνται απαραίτητο και αναπόσπαστο τμήμα της λατρείας.

Και πως όχι, αφού σ’ όλες τις περιπτώσεις και περιστάσεις της Χριστιανικής μας ζωής και λατρείας χρησιμοποιούνται για να επισημάνουν την έναρξη κάποιας Ιεράς Ακολουθίας είτε πρόκειται για τακτικές ιερές ακολουθίες όπως του Εσπερινού, του Όρθρου, της Θείας Λειτουργίας της Ιεράς Αγρυπνίας, κ.λ.π., είτε για έκτακτα γεγονότα όπως η αναγγελία της εκδημίας ενός αδελφού ή κάποια φυσική καταστροφή, ή την έναρξη του κατηχητικού, ή την άφιξη του Επισκόπου στο Ναό κ.λ.π.

Οι καμπάνες χτυπούν πάντοτε στον ίδιο ρυθμό; Με τον ίδιο σκοπό; Όχι. Το Ορθόδοξο ήθος διαπερνά και επηρεάζει ακόμη και τον τρόπο κρούσεως των καμπανών ανάλογα με την περίπτωση.

Έτσι κατά την παραμονή και την κυρία ημέρα μιας μεγάλης Δεσποτικής ή Θεομητορικής Εορτής οι καμπάνες χτυπούν χαρμόσυνα, όπως χαρμόσυνα χτυπούν όταν εορτάζει ο Άγιος της Ενορίας, του Ναού, όταν ψάλλεται η Δοξολογία προς τον Θεό, όταν επισκέπτεται για να χοροστατήσει και να ιερουργήσει ο Επίσκοπος, ο ιστάμενος εις τύπον και τόπον Χριστού, όταν εορτάζονται οι Εθνικές Εορτές ούτως ώστε και δι’ αυτού του τρόπου, της κρούσεως των καμπανών, να τονιστεί το γεγονός και να ευφρανθούν οι πιστοί στο άκουσμα των κωδονοκρουσιών.

Αντίθετα όταν συμβαίνουν πένθιμα γεγονότα όπως κατά την Μεγάλη Παρασκευή, της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδας, ή κατά την εκδημία εις Κύριον ενός αδελφού ή ενός κληρικού τότε ο ήχος των καμπανών προσαρμόζεται στον πένθιμο χαρακτήρα του γεγονότος και καλεί σε συμμετοχή και συμπαράσταση τους πιστούς.

Υπάρχουν θα λέγαμε και κάποιοι σταθεροί «κώδικες» κωδονοκρουσιών με κάποιες ίσως μικρές παραλλαγέςαπό περιοχή σε περιοχή και από ενορία σε ενορία.

Επί παραδείγματι, στην Ενορία μας, της Κοιμήσεως Θεοτόκου Οβρυιάς που καθημερινά πρωί και βράδυ τελούνται οι προβλεπόμενες από το Τυπικό της Εκκλησίας μας Ιερές ακολουθίες του Όρθρου και του Εσπερινού πράττουμε ως εξής:

Όταν τελείται ο Εσπερινός και την άλλη μέρα δεν πρόκειται να τελεσθεί Θεία Λειτουργία χτυπούμε το λεγόμενο «μονοκάμπανο» δηλαδή χτυπά μόνο η μία από τις τρεις ευρισκόμενες στο καμπαναριό καμπάνες. Ομοίως συμβαίνει και τα πρωινά που τελείται ο Όρθρος άνευ Θ. Λειτουργίας. Όταν όμως τελείται ο Εσπερινός και την άλλη μέρα ξημερώνει μια γιορτή και θα τελεσθεί Θ. Λειτουργία τότε χτυπούμε το λεγόμενο «διπλοκάμπανο» δηλαδή χτυπούν τουλάχιστο οι δύο από τις τρεις καμπάνες του ναού, σε πιο έντονο και χαρούμενο ρυθμό, για να «ειδοποιήσουν» με έμφαση τους πιστούς ότι αύριο ο ναός θα «λειτουργήσει».

Ομοίως συμβαίνει και όταν τελείται η ακολουθία του Όρθρου που μετά απ’ αυτήν θα τελεσθεί η Θ. Λειτουργία.

Τότε μάλιστα έχουμε τρεις κωδονοκρουσίες. Μία στην αρχή του Όρθρου, μία περίπου στον μέσον του Όρθρου αμέσως μετά την ανάγνωση του Συναξαρίου και προ των καταβασιών, και η «τρίτη» λεγόμενη «καμπάνα» κατά τη Δοξολογία.

Ασφαλώς η Εκκλησία δεν χρησιμοποιεί τις καμπάνες απλώς και μόνο να γνωστοποιήσει στους πιστούς μια ακολουθία, μια τελετή, ένα γεγονός. Αυτό θα μπορούσε να το πράξει ιδίως στην εποχή μας και μ’ άλλα μέσα.

Η Εκκλησία συνεχίζει να χτυπά και θα χτυπά τις καμπάνες γιατί η κρούση τους συμβολίζει και είναι το στόμα του Θεού, της Εκκλησίας, που μιλά στα τέκνα της και τα καλεί να προσέλθουν στο Ναό, στον οίκο του Πατρός τους να προσευχηθούν, να ξεκουραστούν πνευματικά, να γιατρευτούν, να δυναμώσουν, να ενθαρρυνθούν, να παρηγορηθούν, να ευχαριστηθούν, να κλάψουν, να χαρούν, να κατακτήσουν την ελπίδα, να κερδίσουν τη Σωτηρία τους.

Είναι αλήθεια ότι στις ημέρες μας οι καμπάνες χτυπούν ηλεκτρονικά, κάτι που δεν είναι πάντα κακό, και ανάμεσα στα προγράμματα κωδονοκρουσιών υπάρχει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται «Αδάμ».

Τι σημαίνει άραγε αυτό; Σημαίνει κάτι το συγκλονιστικό. Ενθυμούμαστε ότι μετά την παρακοή τους οι Πρωτόπλαστοι κρύφτηκαν από το Θεό Γεν.κεφ3 στιχ.8-9, αλλά ο Κύριος ο Θεός φώναξε τον Αδάμ και του είπε: «Αδάμ που ει;» δηλαδή «Αδάμ, που είσαι;» Έτσι λοιπόν κάθε φορά που χτυπούν οι καμπάνες ο Θεός φωνάζει στον καθένα μας. «Αδάμ που είσαι;»

Μας καλεί κοντά του, μας καλεί να τον πλησιάσουμε, να τον επισκεφθούμε, είναι μια ευλογημένη αφορμή μ’ ότι κι αν καταπιανόμαστε εκείνη την ώρα να σκεφθούμε το Θεό, την πορεία μας, τα έργα μας, τις σκέψεις μας σε σχέση με το Θεό και το Άγιο Θέλημά του. Και αν δεν μπορούμε να πάμε στον Ναό, ας σηκωθούμε από τη θέση μας, αν καθόμαστε, να κάνουμε τον σταυρό μας, να προσευχηθούμε να ξεκολλήσουμε από τα υλικά τα φθαρτά και τα μάταια και να προσανατολιστούμε στον «ήλιο της δικαιοσύνης» στον Φωτοδότη Χριστό.

Αγαπητοί αναγνώστες, οι Καμπάνες δεν «ενοχλούν» όπως κάποιοι προσπαθούν να μας κάνουν να πιστέψουμε, ο ήχος τους είναι σεμνός και μεγαλοπρεπής, γλυκός και τονωτικός, ήρεμος και κατανυκτικός, αφυπνιστικός και προσευχητικός.

Αντίθετα στο σύγχρονο τρόπο ζωής που ζούμε πολύ περισσότερο «θόρυβο» και πολύ πιο ενοχλητική αποδεικνύεται η έλλειψη αγάπης, ανθρωπιάς, ειλικρίνειας, συμπάθειας, προσφοράς, κατανόησης, δικαιοσύνης, αξιοκρατίας, οράματος, εμπιστοσύνης και τόσων άλλων αξιών και αρετών. Από την άλλη είναι βέβαιο ότι οι Καμπάνες «ενοχλούν», Ναι «ενοχλούν» το Διάβολο γιατί αφυπνίζουν τους ανθρώπους, τους φέρουν σε κατάσταση εγρήγορσης, είναι δυνατόν να τονώσουν και την πιο μικρή σπίθα πίστεως προς το Θεό και να μετατρέψουν σε «καρδίαν καιομένην» για το Χριστό, και ο «εχθρός» και όσοι τον ακολουθούν δεν το θέλουν αυτό.

Εμείς; «Στώμεν καλώς». Γένοιτο.

Του π. Χαραλάμπους Παπαδοπούλου, Θεολόγου 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΟΙ ΠΡΟΜΑΧΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΑΛΗΛΛΕΓΓΥΗ.


Ξεκίνησε  η εκδήλωση αγάπης του Συλλόγου καρκινοπαθών Έδεσσας και περιχώρων στους Προμάχους για την  βοήθεια συμπολιτών μας που έχουν ανάγκη.
Ήδη στο κέντρο νεότητας του χωριού, έχει στηθεί ένας τεράστιος μπουφές με εδέσματα που ετοίμασαν οι κυρίες του συλλόγου και παρατηρείται μεγάλη και διαρκής ροή από κατοίκους.
Μικροί και μεγάλοι συρρέουν και δίνουν την βοήθειά τους, ενώ συγκινητικές εικόνες διαδραματίζονται, καθώς μικρά παιδάκια συνοδευόμενα από τους γονείς τους, διδάσκουν φιλανθρωπία, αλτρουισμό και αλληλεγγύη.
Η εκδήλωση θα διαρκέσει όλη την διάρκεια της ημέρας και θα πρέπει όλοι να αποδείξουμε την αρωγή μας και την υποστήριξη προς τον δοκιμαζόμενο συνάνθρωπό μας.
Συγχαρητήρια στον σύλλογο και τις κυρίες-εθελόντριες για την άοκνη προσπάθειά τους, καθώς και στους κατοίκους του χωριού που αγκάλιασαν με ανυστερόβουλη αγάπη την όλη εκδήλωση.








ΕΛΛΑΔΑ: ΦΩΣ-ΧΩΜΑ-ΑΕΡΑΣ-ΦΩΤΙΑ-ΝΕΡΟ.



….Κι εκείνο το σκάφος  Φρεσκοβγαλμένο, πράσινο, που διαβάζει ακόμη στην ειρήνη του κόλπου των νερών Έ χ ε ι ο Θ εός ...(Οδ.Ελύτης)

Η Ελλάδα είναι περιπέτεια.
Μια περιπέτεια που κρατάει 3.οοο χρόνια και φέρνει αγωνία.
Σ' αυτό τον τόπο όλα είναι απρόοπτα, γι'αυτό και μοιραία.
Οι εξελίξεις δεν προβλέπονται, το επόμενο βήμα  παραμένει ασαφές έτσι όλα μοιάζουν να συμβαίνουν την τελευταία στιγμή, σαν απο θαύμα στα τυφλά.
 Οπως τυφλός ήταν και ο Ομηρος.
Γιατί η Ελλάδα είναι αυτό που περιμένεις να είναι...
 Είναι :Φως, χώμα, αέρας, φωτιά  και νερό...(Μ.Λαμπράκη)




''Αιγαιοδρόμιο''

 Επιλέγω απο το ''Αιγαιοδρόμιο ''του Οδ.Ελύτη
 a-αγιάζι,αγιασμός,αγιόκλημα,αγκίστρι,
ακρωτήρι,
αμμουδιά,
αμπέλι, αμπαρόριζα

β-βάρκα,βασιλικός,βότσαλο,
βράχος

γ-γεράνι,γιασεμί
δ-δεντρολίβανο,δροσιά,δυόσμος
ε-εκκλησάκι ,ελιά
η-ήλιος
θ-θάλασσα,θυμιατό,θυμάρι

κ-καλτερίμι,καπετάνιος, καρπούζι, κατάρτι,

καφενές,κλήδονας, κύμα.

 λ-λεμονιά,λιβάνι,λιμάνι,λυγαριά
μ-μάρμαρο,μαστίχα,μούστος,

μπαρπούνι,μπουγαρίνι

ν-νεράνζι,ντομάτα
 ξ-ξενιτιά,ξέρα,ξερολιθιά
 ο-όστρακο,ούζο
 π-παναγιά,παραγάδι,πέλαγος,πεύκο,πικροδάφνη
 ρ-ρεματιά-ρόδο
 σ-σταφύλι,σπουργίτης,συκιά
τ-τζίτζικας,τράτα,τρούλος
φ-φάρος,φεγγάρι,φλοίσβος, φύκια
χ-χαιρετισμοί,χαμομήλι,χταπόδι
 ψ-ψαλμός,ψαλτήρι,ψαράς
 ω-ώχρα
 Οπως λέει ο Ποιητής
''Ελλάδα, μήτε σχεδιαγράμματα, μήτε τίποτα.
Μόνο λέξεις''




Ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη-Μουσική :Δημήτρης Λάγιος-

Όμορφη και παράξενη πατρίδα
Ωσάν αυτή που μου'λαχε δεν είδα.
Ρίχνει να πιάσει ψάρια,πιάνει φτερωτά,
Στήνει στη γη καράβι,κήπο στα νερά.
Κλαίει,φιλεί το χώμα,ξενιτεύεται,
Μένει στους πέντε δρόμους,αντριεύεται.
Κάνει να πάρει πέτρα,τηνε παρατά,
Κάνει να τη σκαλίσει,βγάνει θάματα.
Μπαίνει σ'ένα βαρκάκι,πιάνει ωκεανούς,
Ξεσηκωμούς γυρεύει,θέλει τύραννους.
Όμορφη και παράξενη πατρίδα
Ωσάν αυτή που μου'λαχε δεν είδα...



Απόσπασμα, απο το Αξιον Εστί -Οδυσσέας Ελύτης

«εξόριστε Ποιητή, στον αιώνα σου, λεγε, τι βλέπεις ;…
- Βλέπω τα έθνη, άλλοτες αλαζονικά, παραδομένα στη σφήκα και στο ξινόχορτο.
- Βλέπω τα πελέκια στον αέρα σκίζοντας προτομές Αυτοκρατόρων και Στρατηγών.
- Βλέπω τους εμπόρους να εισπράττουν σκύβοντας το κέρδος των δικών τους πτωμάτων.
- Βλέπω την αλληλουχία των κρυφών νοημάτων.
Ιδού ας ακολουθήσουνε τα βήματα μου!
Σε χώρα μακρινή και αρυτίδωτη τώρα πορεύομαι.
Τώρα το χέρι του Θανάτου
αυτό χαρίζει τη Ζωή
και ο ύπνος δεν υπάρχει.
Xτυπά η καμπάνα του μεσημεριού
κι αργά στις πέτρες τις πυρρές χαράζονται τα γράμματα:
ΝΥΝ και ΑΙΕΝ και ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ
 Αιέν αιέν και νυν και νυν τα πουλιά κελαηδούν
ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ το τίμημα.




       ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ  το χέρι που επιστρέφει
από φόνο φριχτόν και τώρα ξέρει

        ποιος αλήθεια ο κόσμος που υπερέχει
ποιο το νυν και ποιο το αιέν του κόσμου:

       ΝΥΝ το αγρίμι της μυρτιάς Νυν η κραυγή του Μάη
ΑΙΕΝ η άκρα συνείδηση Αιέν η πλησιφάη

        Νυν νυν η παραίσθηση και του ύπνου η μιμική
Αιέν αιέν ο λόγος και η Τρόπις η αστρική

        Νυν των λεπιδοπτέρων το νέφος το κινούμενο
Αιέν των μυστηρίων το φως το περιιπτάμενο

        Νυν το περίβλημα της Γης και η Εξουσία
Αιέν η βρώση της Ψυχής και η πεμπτουσία

        Νυν της Σελήνης το μελάγχρωμα το ανίατο
Αιέν το χρυσοκύανο του Γαλαξία σελάγισμα

        Νυν των λαών το αμάλγαμα και ο μαύρος Αριθμός
Αιέν της Δίκης το άγαλμα και ο μέγας Οφθαλμός

        Νυν η ταπείνωση των Θεών Νυν η σποδός του Άνθρωπου
Νυν Νυν το μηδέν




ΠΗΓΗ...http://pyroessa-logotimis.blogspot.gr/

ΕΝΑ ΚΕΡΙ ΑΡΚΕΙ.



Ένα κερί αρκεί

Ένα κερί αρκεί. Το φως του το αμυδρό

αρμόζει πιο καλά, θάναι πιο συμπαθές

σαν έρθουν της Αγάπης, σαν έρθουν η Σκιές.

Ένα κερί αρκεί. Η κάμαρη απόψε

να μην έχει φως πολύ. Μέσα στην ρέμβην όλως

και την υποβολή, και με το λίγο φως-

μέσα στην ρέμβην έτσι θα οραματισθώ

για νάρθουν της Αγάπης, για νάρθουν η Σκιές.


Κ-Π- Καβάφης


Nostalgia (Andrei Tarkovsky)

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...