Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο, 8 Μαρτίου 2014

ΜΗΝΥΜΑ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ.


Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Θεόδωρος Θεοδωρίδης στέλνει το δικό του μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας.


«Μιλώντας για τη ΓΥΝΑΙΚΑ μας έρχεται στο μυαλό η μητέρα, η σύζυγος, η αδερφή μας, καθώς η προσφορά και ο πολυσύνθετος ρόλος της γυναίκας στη σύγχρονη εποχή έχει αναγάγει σε πρώτη προτεραιότητα της κοινωνίας μας την ανάδειξή του σε κάθε ευκαιρία. Σε κάθε έκφανση της κοινωνικής και επαγγελματικής ζωής της κοινωνίας μας η γυναίκα πρωταγωνιστεί με την προσωπικότητα, τις γνώσεις, το θάρρος, τις αντοχές, την επιμονή. Στην Π.Ε. Πέλλας ειδικότερα είναι πάρα πολλές οι περιπτώσεις που οι γυναίκες πρωτοπορούν στο επιχειρείν, στα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα με πολύ αξιόλογα αποτελέσματα. Προβάλλουμε τη θέση, το ρόλο της γυναίκας και την πολύτιμη συμβολή στη βελτίωση της ποιότητας ζωής που πρέπει να αναδεικνύεται και γι΄ αυτό, η 8η Μαρτίου είναι η ημέρα αφιερωμένη στη γυναίκα. Με αυτές τις σκέψεις εύχομαι Χρόνια Πολλά». 

ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΗΓΟ ΠΕΤΡΟ ΓΕΩΡΓΙΟΥ.


Με αφορμή την προαγωγή του Πέτρου Γεωργίου σε Αντιστράτηγο και Διοικητή της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Υποστήριξης Στρατού (Α.Σ.Δ.Υ.Σ.) ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Θεόδωρος Θεοδωρίδης απέστειλε συγχαρητήρια επιστολή η οποία παραθέτεται παρακάτω:

«Στρατηγέ μου,

Εκφράζω τα θερμά μου συγχαρητήρια για την προαγωγής σας σε Αντιστράτηγο και την τοποθέτησή σας ως Διοικητή της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Υποστήριξης Στρατού (Α.Σ.Δ.Υ.Σ.). Επίσης θα ήθελα να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την πολύτιμη προσφορά σας στο στράτευμα ως Διοικητής της ΙΙης Μ/Κ Μεραρχίας αλλά και στην κοινωνία της Έδεσσας και της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας. Η συνεργασία και ο διάλογος με όλους τους κοινωνικούς φορείς λειτουργεί θετικά στην κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων που ταλανίζουν τους πολίτες. Η Π.Ε. Πέλλας επιδιώκει και προάγει την επικοινωνία για την ανταλλαγή απόψεων με όλους τους κοινωνικούς φορείς για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην περιοχή μας και ο Ελληνικός Στρατός πρωταγωνιστεί σε αυτήν την προσπάθεια. Είμαι σίγουρος ότι θα συνεχίσουμε την αγαστή συνεργασία μας για την επιχειρησιακή ετοιμότητα και την Εθνική Άμυνα της Πέλλα και της Κεντρικής Μακεδονίας και από τη νέα θέση σας. Το στράτευμα θέλει ανθρώπους σαν εσάς με πλήρη επίγνωση του σημαντικού ρόλου που επιτελείται, με πίστη και αφοσίωση στα ιδανικά του Ελληνικού Στρατού και της Πατρίδας. Εξάλλου η εντιμότητα και ο επαγγελματισμός ανταμείβονται». 

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Μια γυναίκα ήταν σε ένα μπαρ με τις φίλες της και έπινε χαλαρά το ποτό της μετά από μια κουραστική μέρα δουλειάς. Ξαφνικά μπαίνει στο μπαρ ένας ψηλός, όμορφος και σέξι τύπος. Ήταν τόσο όμορφος, που η γυναίκα δεν μπορούσε να πάρει τα μάτια της από πάνω του.
Ο άντρας πρόσεξε το επίμονο βλέμμα της γυναίκας και πήγε κοντά της.
Αυτή τα έχασε λίγο όταν έφτασε πολύ κοντά της και σκύβοντας στο αυτί της της ψιθύρισε:
- Θα κάνω τα πάντα, οτιδήποτε θελήσεις, μόνο για 20 ευρώ, αλλά με μια προϋπόθεση...
Η γυναίκα τον ρώτησε πια είναι η προϋπόθεση. Ο άντρας απαντάει:
- Πρέπει να μου πεις αυτά που θέλεις να κάνω μόνο με 4 λέξεις...
Η γυναίκα σκέφτηκε την πρότασή του για λίγη ώρα και στη συνέχεια έβγαλε από την τσέπη της ένα χαρτονόμισμα των 20 ευρώ. Του το δίνει στο χέρι μαζί με τη διεύθυνση του σπιτιού της. Τον κοίταξε έντονα στα μάτια και αργά, του ψιθύρισε στο αυτί...
- Καθάρισε το σπίτι μου...!!!

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΕ ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΟ ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΟ ΣΑΤΖΑΚΗΣ.


Ανοιχτή πρόσκληση προς όλες της γυναίκες απευθύνει το ψητοπωλείο "ΣΑΤΖΑΚΗΣ", που έχει μπει δυναμικά στον χώρο της οικογενειακής διασκέδασης  και υπόσχεται μια βραδιά αξέχαστη.
Σήμερα λοιπόν με αφορμή τη γιορτή της γυναίκας, διοργανώνει βραδιά γλεντιού και σας προσκαλεί όλες και όλους στον άνετο και ζεστό χώρο του καταστήματος.
Πλούσια και λαχταριστά εδέσματα με άριστης ποιότητας υλικά, και βέβαια ζωντανή παραδοσιακή και λαϊκή μουσική από την "ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΕΛΩΔΙΑ" και τον Βασίλειο Μιχαήλ.
Η γιορτινή βραδιά θα ξεκινήσει κατά τις 8.00 το βράδυ και θα τελειώσει, όπως είθισται τις πρωινές ώρες.

Δείτε περισσότερα ΕΔΩ

ΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ.

Σοφία και νουθεσίες Καζαντζάκη

Πώς να ζούμε:

- Ο σωστός δρόμος είναι ο ανήφορος.

- Μια αστραπή η ζωή μας... μα προλαβαίνουμε.

- Ν’ αγαπάς την ευθύνη να λες εγώ, εγώ μονάχος μου θα σώσω τον κόσμο. Αν χαθεί, εγώ θα φταίω.

- Aπό τα καλά κερδεμένα παίρνει ο διάολος τα μισά - από τα κακά κερδεμένα, παίρνει και το νοικοκύρη.

- Ό,τι δεν συνέβη ποτέ, είναι ό,τι δεν ποθήσαμε αρκετά.

- Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα.

- Δεν ελπίζω τίποτα. Δεν φοβάμαι τίποτα. Είμαι λέφτερος. (Είμαι πραγματικά λέφτερος όταν δεν εξαρτάμαι από οπιαδήποτε επιθυμία ή από οποιοδήποτε συναίσθημα...)



Η ανώτερη Ύπαρξη:

- Ε κακομοίρη άνθρωπε, μπορείς να μετακινήσεις βουνά, να κάμεις θάματα, κι εσύ να βουλιάζεις στην κοπριά, στην τεμπελιά και στην απιστία! Θεό έχεις μέσα σου, Θεό κουβαλάς και δεν το ξέρεις - το μαθαίνεις μονάχα την ώρα που πεθάνεις, μα 'ναι πολύ αργά. (για να γίνει, παραδόσου στη θεική φύση σου)

- Ένιωθα βαθιά πως το ανώτατο που μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος δεν είναι η Γνώση μήτε η Αρετή, μήτε η Καλοσύνη μήτε η Νίκη· μα κάτι άλλο πιο αψηλό, πιο ηρωικό κι απελπισμένο: Το Δέος, ο ιερός τρόμος. (Το Ανωτατο δεν πραγματοποιήται με τη Σκεψη αλλα με την αποφυγή της Σκέψης!!! Αυτή η παραδοξότητα, αυτος ο τρομερός δισταγμός της ολοκληρωτικής απεξάρτησης από τις Σκέψεις, καταβάλλεται με μια "απεγνωσμένη" τελική απόφαση για την μεγάλη παράδοση τού "Εγω", δηλαδή της Σκέψης... Αυτη η υποταγή, που δεν βασίζεται στη λειτουργεία της Λογικής αλλα της Πίστης (εμπιστοσύνης), είναι το ιερό κλειδί για την αυτόματη είσοδο στο Ανωτατο (δηλαδή στην Πνευματική Διάσταση). 

- Υπάρχει στον κοσμο τούτον ένας μυστικός νόμος - αν δεν υπήρχε, ο κόσμος θα ‘ταν από χιλιάδες χρόνια χαμένος - σκληρός κι απαραβίαστος: το κακό πάντα στην αρχή θριαμβεύει και πάντα στο τέλος νικάται.

- Η Ελλάδα επιζεί ακόμα, επιζεί νομίζω μέσα από διαδοχικά θαύματα.



Ο άνθρωπος:

- Η ζωή όλη είναι μια φασαρία. Μόνο ο θάνατος δεν είναι. Η ζωή είναι όταν λύνεις το ζωνάρι σου και ζητάς φασαρίες. (Δωσαι μέσα στη ζωή με πίστη)

- Αφεντικό σε συμπαθώ πάρα πολύ. Έχεις τα πάντα εκτός από λίγη τρέλα και όλοι οι άνθρωποι χρειάζονται λίγη τρέλα... Αλλιώς δεν μπορεί να σπάσει το σκοινί και να ελευθερωθεί. (Τρέλα = η αποφυγή της λογικής...)

- Η πέτρα, το σίδερο, το ατσάλι δεν αντέχουν. Ο άνθρωπος αντέχει. (Ο άνθρωπος απαρτίζεται και από την Πνευματική διασταση)

- Δεν υπάρχουν ιδέες, υπάρχουν μονάχα άνθρωποι που κουβαλούν τις ιδέες, κι αυτές παίρνουν το μπόι του ανθρώπου που τις κουβαλάει. (Η πυγή των ιδεων)

- Αγάπα τον άνθρωπο γιατί είσαι εσύ… (Στην Πνευματική Διάσταση όλοι ειναι Ενα!)



Έργο και πράξη:

- Η στερνή, η πιο ιερή μορφή θεωρίας είναι η πράξη.

- Η φυγή δεν είναι νίκη, τ' όνειρο είναι τεμπελιά, και μόνο το έργο μπορεί να χορτάσει την ψυχή και να σώσει τον κόσμο.


Ανώτερος σκοπός:

- Ποτέ οι Έλληνες δε δούλεψαν την τέχνη για την τέχνη· πάντα η ομορφιά είχε σκοπό να υπηρετήσει τη ζωή. Και τα σώματα τα ήθελαν οι αρχαίοι όμορφα και δυνατά, για να μπορούν να δεχτούν ισορροπημένο και γερό νου. Κι ακόμα, για να μπορούν –σκοπός ανώτατος– να υπερασπίσουν το άστυ (Πατρίδα).





ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΑμεΑ, Η ΜΙΑ ΠΑΠΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ.

Magnify Image
Θα ψηφίσω αυτόν που θα ξαναφτιάξει τις μισοξηλωμένες ράμπες, θα απελευθερώσει τα μονοπάτια των τυφλών, θα διώξει όσους παρκάρουν σε θέσεις ανήμπορων.

Aπό τον Γιώργο Κυριακόπουλο 

Ιανουάριος 2007. Με τον καλύτερο φίλο μου σε μία μαγική εκδρομή στην Κρήτη. Αλκυονίδες. Το νησί σε εκθαμβωτική ομορφιά, χωρίς τουρίστες, χωρίς τραπεζοκαθίσματα. Κυρίως εξερευνώντας παλιούς μεσόγειους δρόμους, ερειπωμένα χωριά, βυζαντινούς και ενετικούς πύργους, μεταβυζαντινές εκκλησιές και μοναστήρια. Και φυσικά την μεγαλειώδη φύση.

   Σε μία από τις εκδρομές του 10ήμερου ταξιδιού βρεθήκαμε στην Πρέβελη, στο Λιβυκό. Το ποταμάκι ζωηρό, η μικρή λίμνη με τον καλαμνιώνα πλάϊ στην αμμουδιά γεμάτη και γαλανή. Γύρω κανείς. Ξάφνου εμφανίστηκε μιά πανέμορφη κουτσή πάπια (ή γιά να είμαι πολιτικά ορθότερος, μία πάπια με ειδικές ανάγκες). Μας πλησίασε με θορύβους και φωνές καθ'όλα παρακλητικές. Ήταν απίστευτα φιλάνθρωπη, ίσως μαθημένη από τους φιλόζωους ξένους του καλοκαιριού. Ταίρι δεν είχε, ούτε άλλο ζωντανό βρισκόταν στην χειμαζόμενη ακτή. Το σμήνος της είχε πετάξει κάπου μακρυά, εκείνη δεν μπορούσε. Προφανώς πεινούσε. 

Βγάλαμε τα παπούτσια μας, τσαλαβουτήσαμε στα ρηχά φορώντας πάντα τα πουλόβερ μας. Η πάπια πλάϊ μας, και στο νερό και στην ακτή. Και με μιά συντροφικότητα σχεδόν τρυφερή, που μόνο σε πεινασμένες γάτες έχω ξανασυναντήσει, καθόταν συνέχεια πλάϊ μας. Αν η φύση της είχε μάθει ξένες γλώσσες, θα γουργούριζε. Έχουν περάσει επτά χρόνια και κάτι και εγώ αυτήν την πάπια την θυμάμαι ζωηρά. Αφ' ενός γλυκά, γιά την παρέα που ανταλλάξαμε, αφ' ετέρου με άφατη πικρία και τύψεις που δεν είχαμε ούτε ένα τόσο δα ψίχουλο να της δώσουμε. Και δεν είμαι βέβαιος αν επαιτούσε γιά τροφή κυρίως ή γιά συντροφιά. Η σκέψη ότι της γλυκομιλήσαμε και την χαϊδέψαμε (ναι, κάθησε και σ' αυτό) με παρηγορεί. Όμως η φριχτή ανάμνηση έχει να κάνει με το ύφος της και την κουτσή περπατησιά της στην προσπάθειά της να μας προφτάσει όταν φεύγαμε.... 

Ανάμεσα στα βασικά κριτήρια επιλογής μου στις επικείμενες δημοτικές εκλογές θα είναι και ο σοβαρός και πειστικός προγραμματισμός γιά τα άτομα με ειδικές ανάγκες. Η "μόδα" μπορεί να είναι με το μέρος των αστέγων, των μεταναστών, των πεινασμένων της ανθρωπιστικής κρίσης. Και καλά κάνει.
 Αλλά εγώ θα ψηφίσω αυτόν που θα υποσχεθεί ότι θα ξαναφιαχτούν και οι καταπατημένες και μισοξηλωμένες ράμπες, ότι τα μονοπάτια των τυφλών θα απελευθερωθούν από πινακίδες και περίπτερα, ότι οι σταθμεύοντες πάνω στους δρόμους των ανήμπορων θα διώκονται ανηλεώς.
 Φοβάμαι, φοβάμαι πολύ ότι τα ΑΜΕΑ είναι πιά στην συνείδησή μας 90s...
 Και η περιφρόνηση αυτή είναι μία από τις μεγάλες ύβρεις του πολιτισμένου Δήμου Αθηναίων. 



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

LIVR: ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΓΕΡΑ...ΠΟΤΗΡΙΑ.

LIVR: Ένα κοινωνικό δίκτυο για... γερά ποτήρια

Χωρίς να είναι ακόμα ξεκάθαρο εάν πρόκειται για κάποια καμπάνια ευαισθητοποίησης κατά της κατάχρησης αλκοόλ ή πραγματικό προϊόν, ένα νέο κοινωνικό δίκτυο με μορφή application, μας συστήνεται σήμερα μέσω των μεγαλύτερων τεχνολογικών site, που υπόσχεται να φέρει σε επαφή μόνο μεθυσμένους χρήστες.
   Πρόκειται για την εφαρμογή με το περιπαικτικό όνομα LIVR (λογοπαίγνιο με τη λέξη συκώτι) που θα λειτουργεί σε συνδυασμό με μια συσκευή που θα προσαρμόζεται στο smartphone, η οποία θα μετρά το ποσοστό αλκοόλ στο σώμα του χρήστη.
   Αφού φυσήξει -όπως σε ένα κανονικό αλκοτέστ- ο χρήστης, για να του επιτραπεί η είσοδος στην εφαρμογή, θα πρέπει να έχει ήδη κατεβάσει μερικά ποτήρια αλκοόλ, ενώ όσο πιο μεθυσμένος είναι, τόσο περισσότερες παροχές, θα μπορεί να 'ξεκλειδώσει'. Ανάμεσα σε αυτές είναι ένας χάρτης με τους μεθυσμένους χρήστες που βρίσκονται σε μια ακτίνα μερικών χιλιομέτρων γύρω από το χρήστη, καθώς και το πόσο μεθυσμένοι είναι.
   Η εφαρμογή επιτρέπει επίσης το τυχαίο chat με άλλον χρήστη του LIVR για μεθυσμένο κουβεντολόι, καθώς και το διαμοιρασμό σουρωμένων φωτογραφιών και βίντεο. Εάν όμως βρεθείτε την άλλη μέρα με ένα σωρό προσβλητικές εικόνες από μια "ποτισμένη" βραδιά, η εφαρμογή παρέχει το κουμπί "Blackout", που σβήνει από τη μνήμη κάθε πειστήριο, τηρώντας την υπόσχεση των δημιουργών "Ό,τι συμβαίνει στο LIVR, μένει στο LIVR".   Σύμφωνα με το Engadget, η εφαρμογή - εάν πρόκειται για αληθινό app και όχι για κάποια εκστρατεία κατά της κατάχρησης αλκοόλ - θα είναι διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, κάποια στιγμή την ερχόμενη Άνοιξη. 
  Δείτε το video παρουσίασης του app: 






ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΗ Η ΔΕΝΔΡΟΧΡΟΝΟΛΟΓΗΣΗ.- ΠΟΤΕ ΕΞΕΡΡΑΓΗ ΤΟ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ ΤΗΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ;

Πότε εξερράγη το ηφαίστειο της Σαντορίνης: Ερευνητές έλυσαν το μυστήριο

Τον ακριβή αιώνα που εξερράγη το ηφαίστειο της Σαντορίνης, κατάφερε να προσδιορίσει διεθνής επιστημονική ομάδα, χαρακτηρίζοντας ως αναξιόπιστη τη δενδροχρονολόγηση.

Η ακριβής χρονολόγηση της διάσημης έκρηξης στο προϊστορικό Αιγαίο έχει διχάσει τους επιστήμονες εδώ και χρόνια. Ωστόσο, οπως διαπίστωσαν, το ηφαίστειο της Σαντορίνης εξερράγη τον 16ο αιώνα π.Χ. και πριν έναν αιώνα, όπως είχε προκύψει από τη δενδροχρονολόγηση.

Οπως αναφέρει σχετικό άρθρο του ΑΜΠΕ, η μεγάλη φυσική καταστροφή -με τις σημαντικές ιστορικές επιπτώσεις της- εκτιμάται ότι συνέβη πριν από 3.500 έως 3.600 χρόνια.

Η παραδοσιακή άποψη -που επιβεβαιώνεται και από τη νέα μελέτη- είναι ότι το ηφαίστειο εξερράγη κάποια στιγμή στη διάρκεια του 16ου αιώνα π.χ. Νεότερες εκτιμήσεις μετά τη δεκαετία του '80 πρότειναν ότι η έκρηξη έλαβε χώρα σχεδόν ένα αιώνα νωρίτερα. Τα τελευταία στοιχεία για αυτή την άποψη προσκόμισε μια δανική μελέτη, που χρησιμοποίησε την μέθοδο της χρονολόγησης με τον ραδιενεεργό άνθρακα-14 σε ξύλα από ελιές, που προέρχονται από την εποχή της έκρηξης.

Όμως, νέα μελέτη αντιτείνει ότι η ραδιοχρονολόγηση με άνθρακα-14 μεμονωμένων κομματιών ελιάς, σκεπασμένων από ηφαιστειακές στάχτες, είναι πολύ αναξιόπιστη μέθοδος. Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Πάολο Κερουμπίνι του Ελβετικού Ομοσπονδιακού Ινστιτούτου Ερευνών Δασών και Χιονιού, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αρχαιολογικό περιοδικό "Antiquity", μελέτησαν πολλούς γέρικους κορμούς ελαιόδενδρων από την Ελλάδα και τη λοιπή νότια Ευρώπη.

«Η ανάλυση δειγμάτων ξύλου έχει νόημα μόνο αν μπορεί να αποδειχτεί ότι τα εν λόγω δέντρα ήσαν ακόμα ζωντανά τη στιγμή της έκρηξης. Όμως στην περίπτωση των γέρικων ελαιόδενδρων στην περιοχή της Μεσογείου, δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο νεκρά κλαδιά να μένουν πεσμένα για αρκετές δεκαετίες», δήλωσε ο Κερουμπίνι.

Όπως είπε, για μια πραγματικά σωστή χρονολόγηση με άνθρακα-14, θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί μια διεθνής καμπύλη αναφοράς, η οποία, στην προκειμένη περίπτωση της Σαντορίνης, πρέπει να βασίζεται σε μετρήσεις δενδροχρονολόγησης (δακτυλίων στο εσωτερικό των κορμών) από δένδρα ηλικίας μεγαλύτερης των 4.000 ετών.

Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ο Κερουμπίνι ανέλυσε δείγματα ξύλου από πολλές ελιές της νοτίου Ευρώπης και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα ελαιόδενδρα συχνά παράγουν πολλούς ψευδο-δακτύλιους στο εσωτερικό τους, πράγμα που μπερδεύει την πραγματική ηλικία τους, γεγονός που δείχνει τα περιορισμένα όρια της δενδροχρονολόγησης.

Αυτό, όπως είπε, συμβαίνει ιδιαίτερα σε θερμά μέρη όπως η Σαντορίνη με τις συχνές ξηρές περιόδους τα καλοκαίρια και τους χειμώνες σαν άνοιξη, που έχουν ως αποτέλεσμα να παράγουν μπερδεμένους δακτύλιους μέσα στους κορμούς και έτσι να προκαλούν σύγχυση ακόμα και στους ειδικούς. Ενδεικτικά, ανέφερε, ότι ένα κομμάτι ξύλου ελιάς που χρονολογείται πως έχει ηλικία 72 ετών, στην πραγματικότητα μπορεί να είναι μόνο 30.

Ο Κερουμπίνι πήρε δείγματα από ελαιόδενδρα που βρίσκονται σήμερα στη Σαντορίνη και έκανε ένα «τυφλό τεστ», δίνοντάς τα ίδια ακριβώς σε δέκα ειδικούς σε πέντα εργαστήρια δενδροχρονολόγησης σε διάφορες χώρες. Η συγκριτική ανάλυση ανέδειξε το πρόβλημα: οι μετρήσεις των δακτυλίων (και άρα της εκτιμώμενης ηλικίας του κάθε δένδρου) διέφεραν πάνω από 44% μεταξύ των εργαστηρίων.

Με αυτό το δεδομένο της αναξιοπιστίας, η νέα μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι δεν είναι ρεαλιστικό να θεωρείται ακριβής μια χρονολόγηση της έκρηξης του ηφαιστείου της Σαντορίνης, η οποία βασίζεται μόνο σε ένα κομμάτι ελιάς από την εποχή εκείνη.

Με άλλα λόγια, οι νεότερες εκτιμήσεις ότι η έκρηξη έγινε περίπου έναν αιώνα νωρίτερα, δεν μπορούν να θεωρηθούν αξιόπιστες με βάση τη δενδροχρονολόγηση και, συνεπώς, προς το παρόν τουλάχιστον, ισχύει η εκτίμηση ότι η εντυπωσιακή καλδέρα του νησιού δημιουργήθηκε από την έκρηξη τον 16ο αιώνα π.Χ.



ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ-ΓΙΓΑΝΤΑΣ! Η ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΜΗΧΑΝΗ ΝΤΗΖΕΛ ΕΧΕΙ ΜΗΚΟΣ 26 ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΖΥΓΙΖΕΙ 2.300 ΤΟΝΟΥΣ!

Κινητήρας -γίγαντας -Η ισχυρότερη μηχανή diesel έχει μήκος 26 μέτρα και βάρος 2.300τόνους [βίντεο]

Ο ισχυρότερος diesel κινητήρας στον κόσμο βρίσκεται στο μηχανοστάσιο ενός πλοίου. Πρόκειται για τον Wärtsilä 14RT-flex96C, ένα 14-κύλινδρο εν σειρά diesel κινητήρα που έχει μήκος μεγαλύτερο από 26 μέτρα και ζυγίζει περί τους 2.300 τόνους.
Ο Wärtsilä 14RT-flex96C μπορεί να επιταχύνει ένα Ultra-Large Container πλοίο στους 27 κόμβους (50 περίπου km/h).
Ο κύλινδρος του έχει διάμετρο 960mm και διαδρομή 2,5 μέτρων, ενώ αποδίδει περίπου 107.000 ίππους στις 102 σ.α.λ.






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ FREE WI-FI SPOTS.

Προσοχή στα ελεύθερα Wi-Fi hotspots -Σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων

Τον κώδωνα του κινδύνου χτυπάει η Europol για τα ελεύθερα Wi-Fi hotspots, καθώς υποστηρίζει πως ενέχουν κινδύνους για την ασφάλεια της επικοινωνίας μας και των προσωπικών μας δεδομένων.

Η κεντρική ευρωπαϊκή αστυνομική υπηρεσία για την καταπολέμηση του εγκλήματος. Όπως τόνισε ο επικεφαλής του Τμήματος Κυβερνοασφαλείας της Europol, Τρόελς Ερτινγκ, τα «ευαίσθητα» δεδομένα και οι προσωπικές μας πληροφορίες δεν πρέπει να διακινούνται μέσω ελευθέρων δημοσίων Wi-Fi hotspots καθώς μπορεί άνετα να υποκλαπούν από χακερ.

«Μην μοιράζεστε πληροφορίες και ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα διαμέσου ελεύθερων και δημόσιων Wi-Fi hotspots», τονίζει στο BBC ο Ερντινγκ, λέγοντας πως αυτά πρέπει να στέλνονται μόνο με χρήση ασφαλών δικτύων και, ιδανικά, από τον προσωπικό υπολογιστή του καθενός στο σπίτι του.

Η προειδοποίησή του έρχεται, όπως είπε ο ίδιος, μετά την αύξηση των επιθέσεων με χρήση δημοσίων Wi-Fi δικτύων. Για τις επιθέσεις χρησιμοποιούνται ήδη γνωστές τεχνικές υποκλοπής δεδομένων μέσω wifi σαν το «Man in the middle» («ο μεσάζοντας») στο οποίο ο χάκερ μπαίνει ανάμεσα στον χρήστη και το hotspot υποκλέπτοντας την μεταξύ τους κίνηση δεδομένων. Ένας άλλος τρόπος είναι να «σηκώσει» ο ίδιος ο επιτιθέμενος ένα κακόβουλο hotspots για να παγιδεύσει τα θύματα του και να κλέψει τα στοιχεία όσων συνδεθούν σε αυτά.



ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥ BONO ΤΩΝ U2.

Οι πολιτικές παρεμβάσεις του Bono των U2:  Την... λέει στη Μέρκελ και την Τρόικα, του αρέσουν τα ακριβά γυαλιά και η έντονη ζωή
Από το Sunday Bloody Sunday που αναφερόταν στο αιματοκύλισμα του βρετανικού στρατού, στις 30 Ιανουαρίου του 1972, όταν άνοιξε πυρ εναντίον διαδηλωτών στη Β. Ιρλανδία, έως την παρουσία του στο συνέδριο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.

Ο Μπόνο δεν είναι μια τυχαία περσόνα και σίγουρα έχει καταφέρει να είναι κάτι παραπάνω από ένας κοινός... frontman κάποιου ροκ συγκροτήματος. Ακόμα και αν αυτό είναι οι U2.

Εις επήκοον της Μέρκελ και των υπόλοιπων συντηρητικών πολιτικών, δεν δίστασε να κατακεραυνώσει την Τρόικα και το ρόλο που έπαιξε στην οικονομική κρίση στην Ιρλανδία. Οπως σημειώνει και το Euro2day, η ατάκα του «Ο ιρλανδικός λαός ξελάσπωσε τον ιρλανδικό λαό. Μας πήδ...ξαν, αλλά τα καταφέραμε. Η Ευρώπη είναι ιδέα αλλά πρέπει να γίνει συναίσθημα», έκανε πολλές καρέκλες συνέδρων να κουνηθούν με αμηχανία.

Από την άλλη θα έπρεπε να το περιμένουν καθώς ο Μπόνο είναι μια έντονα πολιτικοποιημένη φιγούρα που δεν περιορίζεται στα μουσικά πράγματα του πλανήτη. Είναι βέβαια και μια αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, αφού από τις φτωχογειτονιές της Ιρλανδίας, τις πρώιμες πανκ αναφορές του και την αγριότητα της νιότης, έχει γίνει μέλος του διεθνούς τζετ σετ. Πολλές φορές μετέχει σε χλιδάτα γκαλά, τα ρούχα του είναι πάτα ακριβά και προσεγμένα (έχει φετίχ με τα εκκεντρικά και ακριβά γυαλιά), τα μαλλιά του έχουν υποστεί διάφορες προσθετικές (ο χρόνος περνάει), ενώ καλλονές συχνά πυκνά τον πολιορκούν.

Ακόμα και έτσι, όμως, δεν διστάζει να θυμάται το... αριστερό παρελθόν του και λέει προς την Μέρκελ «Είπατε ότι η Ευρώπη έχει μία ψυχή. Οταν οι Αμερικανοί μιλάνε για τη χώρα τους δακρύζουν, οι Ευρωπαίοι δεν δακρύζουν». Ή να προσθέτει πως «Πρέπει να υπάρξει πραγματική Ενωση της Ευρώπης και όχι γραφειοκρατική. Ειρήνη και δημοκρατία, όχι εθνικισμός και λαϊκισμός. Πρέπει να κρατήσουμε έξω τον εθνικισμό και εκείνους που στρέφονται εναντίον των μεταναστών».

Από τον Μαντέλα, στον Κλίντον καιν από τον Ομπάμα, στον Τζορτζ Μπους και τον Πάπα Ιωάννη Παύλο Β', οι φιλίες του Μπόνο είναι πάντα ιδιαίτερες και φέρουν ένα προσωπικό και άκρως πολιτικό στίγμα. Τα εξώφυλλα στο Time, οι πολιτικές παρεμβάσεις του για την Ελλάδα, αλλά και για την αληθινή καταγωγή του Μ. Αλέξανδρου και πλείστες όσες αναφορές του στην οικολογική καταστροφή του πλανήτη, αποτελούν την πολιτική πλατφόρμα του ανδρός.



Το ενδιαφέρον του ήταν έντονο για το Απαρτχάιντ, για την απουσία των ισχυρών κρατών προς την φτωχές χώρες της Αφρικής και εσχάτως λόγω της συγκυρίας, για την επικυριαρχία της Τρόικα στα ευρωπαϊκά πράγματα.
Αν δεν ήταν έξοχος τραγουδιστής, θα μπορούσε να είναι ένας πολιτικός... άλλης κοπής. Ο ίδιος αν και φλερτάρει πολλές φορές με την ιδέα της πολιτικής καριέρας, ποτέ δεν το διέπραξε και ούτε φαίνεται να το κάνει στο άμεσο μέλλον.

Προτιμάει να ρίχνει τις... βόμβες του, να τραγουδάει και εν συνεχεία φορώντας τα χρωματιστά γυαλιά του και το ακριβό του κοστούμι να πετάγεται μέχρι τις Κάννες για να συναντήσει τα πλουμιστά τέκνα του διεθνούς τζετ σετ.






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

Ο ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ ΥΠΟΚΛΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗ "ΣΥΓΝΩΜΗ" ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΓΚΑΟΥΚ.

Click on the slide!
Εντονο ήταν το ενδιαφέρον των γερμανικών ΜΜΕ για την επίσκεψη του προέδρου Γκάουκ στην Ελλάδα, αλλά και τον τρόπο που διαχειρίστηκε τη «συγγνώμη» προς τον ελληνικό λάο για τις θηριωδίες των Ναζί κατά την περίοδο της Κατοχής.
Επιπροσθέτως σημειώνουν και το θέμα των αποζημιώσεων από το κατοχικό δάνειο, ένα ζήτημα τριβής ανάμεσα στις δύο πλευρές, αλλά και για τον... ελιγμό του Γερμανού προέδρου γύρω από το θέμα.

Συγκεκριμένα αναφέρουν:
«Τόσο καθαρά λόγια της ντροπής, όπως του Γκάουκ, δεν βρήκε κανένας», είναι ο κεντρικός τίτλος στην ιστοσελίδα της εφημερίδας «Die Welt», σε δημοσίευμα για τις δηλώσεις του Γερμανού Προέδρου, Γιοάχιμ Γκάουκ, στις Λιγκιάδες της Ηπείρου.

«Ο Πρόεδρος Γκάουκ έμαθε, όπως οι περισσότεροι Γερμανοί, μόνο πολύ μετά τον πόλεμο για τις θηριωδίες των ναζί στην Ελλάδα» επισημαίνει η εφημερίδα και διευκρινίζει ότι δεν ισχύει το ίδιο για τα εγκλήματα στην Πολωνία και τη Γαλλία. «Η ντροπή του γι' αυτή την καθυστέρηση είναι μεγάλη. Μετά τις ενοχές γι' αυτές καθαυτές τις αγριότητες, για τον ίδιο έρχονται οι δεύτερες ενοχές, για την καθυστέρηση. Γι' αυτό θέλει να υποκλιθεί μπροστά στους Έλληνες ακόμη περισσότερο» συνεχίζει το δημοσίευμα, στο οποίο περιγράφεται λεπτομερώς η ιστορία των Λιγκιάδων.

Ο Γερμανός Πρόεδρος είναι ο πρώτος υψηλόβαθμος Γερμανός αξιωματούχος που επισκέπτεται τις Λιγκιάδες, αναφέρει η εφημερίδα και συμπληρώνει ότι και άλλοι Γερμανοί Πρόεδροι επισκέφθηκαν τόπους θηριωδιών στην Ελλάδα, «αλλά τόσο καθαρά λόγια, όπως του Γκάουκ, δεν είχε βρει κανείς για τους Έλληνες». Ο αρθρογράφος τονίζει ακόμη ότι οι Γερμανοί δεν γνωρίζουν αρκετά για τις θηριωδίες των ναζί στην Ελλάδα, καθώς ελάχιστα περιλαμβάνονται στα σχολικά βιβλία. «Πολλοί Έλληνες υποφέρουν γι' αυτό. Η απαίτηση για αποζημιώσεις βασίζεται και σε αυτόν τον πόνο» υποστηρίζει ο συντάκτης.

Στην ίδια εφημερίδα δημοσιεύεται άρθρο γνώμης, στο οποίο χαρακτηρίζεται κατανοητή η απαίτηση των Ελλήνων για πολεμικές αποζημιώσεις, αλλά επισημαίνεται ότι «παρόλα αυτά η Γερμανία δεν μπορεί να αναλάβει αυτό το κόστος». «Είναι σωστό το ότι και η γερμανική κυβέρνηση και ο Πρόεδρος Γκάουκ απέρριψαν τις επιθυμίες της Αθήνας για επίσημες διαπραγματεύσεις αποζημίωσης. Για το άδικο της γερμανικής Κατοχής στην Ελλάδα δεν υπάρχει καμία ασυμφωνία. Είναι επίσης σωστό ότι ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος αποτελεί για πολλούς ανθρώπους ζωντανή μνήμη. Με τέτοια συναισθήματα θα πρέπει κανείς ως εκπρόσωπος της Γερμανίας μετά από 60 χρόνια να ειρηνεύσει όχι και τόσο απλά με την υπόδειξη ότι η Γερμανία έχει όντως σήμερα αλλάξει πάρα πολύ και είναι υποδειγματικά δημοκρατική» αναφέρει ο αρθρογράφος, αλλά αναγνωρίζει ότι για τους άλλους που μετά από 70 χρόνια έχασαν αδέρφια ή συγγενείς δεν αποτελεί αυτό πάντα παρηγοριά.

«Η απόρριψη κρατικών διαπραγματεύσεων για τις αποζημιώσεις παραμένει παρόλα αυτά σωστή. Το σύγχρονο Διεθνές Δίκαιο καθορίζεται σημαντικά από το πνεύμα ότι τα κράτη δεν μπορούν να ευθύνονται αιωνίως. Τυχόν νέες απαιτήσεις δρουν στη διεθνή πολιτική όπως οι ωρολογιακές βόμβες. Ολόκληρη η εποχή της αποικιοκρατίας μπόρεσε να αναδιπλωθεί με αυτόν τον τρόπο ή και στον πόλεμο του Βιετνάμ. Όταν οι πόλεμοι θα κοστίσουν κάτι στους υποκινητές, αυτό αποτελεί μεν ένα επιπόλαιο κατανοητό επιχείρημα. Αλλά στις λιγοστές περιπτώσεις οι υποκινητές μπορούν να διακριθούν με τόση σαφήνεια όπως στην Ελλάδα ο Χίτλερ και ο Μουσολίνι» συνεχίζει, τονίζοντας ότι «δεν θα ήταν παγκόσμιο προηγούμενο η εξυπηρέτηση του μόνο σε πολύ μικρό μέρος εκκαθαρισμένου αναγκαστικού δανείου της Ελλάδας στη Γερμανία το 1941 - εφόσον αυτό συμβεί χωρίς πάταγο».

Στην ηλεκτρονική σελίδα του περιοδικού «Der Spiegel» αναφέρεται ότι η σημερινή χειρονομία του κ. Γκάουκ - να υποκλιθεί μπροστά στο μνημείο - είχε ήδη καθυστερήσει εδώ και καιρό. «Με αυτό ο κ. Γκάουκ πήγε ακόμη πιο πέρα απ' ό,τι είχε πάει στην επίσκεψή του στο Οραντούρ της Γαλλίας» σημειώνει το δημοσίευμα, αλλά διευκρινίζει ότι δεν υποχώρησε στις απαιτήσεις για επανορθώσεις. «Πιθανόν ο ίδιος ο κ. Γκάουκ να το ήθελε, αλλά δεν μπορεί. Η κυβέρνηση δεν βλέπει καν λόγο για διαπραγματεύσεις και αυτό πρέπει ο Πρόεδρος να το ακολουθήσει» επισημαίνεται.

Η Sueddeutsche Zeitung επίσης στην ηλεκτρονική έκδοσή της, κάνει λόγο για «μια χειρονομία έπειτα από 70 χρόνια» και αναφερόμενη στη στάση του Γιοάχιμ Γκάουκ σημειώνει: «Είναι μόνο λίγες λέξεις, αλλά πρέπει να αναρωτηθεί κανείς γιατί ένας Γερμανός Πρόεδρος δεν ζήτησε συγγνώμη ήδη πριν από δεκαετίες από τις Λιγκιάδες». Και προσθέτει ότι η τρίτη ημέρα της επίσκεψης στην Ελλάδα ήταν και η πιο δύσκολη, «μιας επίσκεψης η οποία ούτως ή άλλως είναι περίπλοκη».

Οι οικοδεσπότες, από τη δεύτερη μέρα της επίσκεψης δεν αρκούνταν σε ευγενικά λόγια, σημειώνει η συντάκτρια και αναφέρεται στη συνάντηση με τον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα και τον Μανώλη Γλέζο. «Στην εξέλιξη της επίσκεψης, ο κ. Γκάουκ καταφέρνει όλο και δυσκολότερα να κρύψει πόσο άβολα αισθάνεται στον ρόλο του: η γερμανική κυβέρνηση θεωρεί το ζήτημα λήξαν και ο κ. Γκάουκ δεν επιτρέπεται υποστηρίξει άλλη γραμμή. Κάποια πράγματα στη στάση του αφήνουν να εννοηθεί ότι στο θέμα "επανορθώσεις για τους Έλληνες" θέλει τουλάχιστον να προκαλέσει κάποιες σκέψεις στη Γερμανία» υπογραμμίζεται.

ΠΗΓΗ...http://www.briefingnews.gr/

ΝΗΣΤΕΙΑ: ΓΙΑΤΙ ΕΛΙΕΣ ΚΙ ΟΧΙ ΛΑΔΙ; ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΓΑΛΑ ΚΙ ΟΧΙ ΤΟ ΚΡΕΑΣ;


«Τώρα πού μπήκαμε στήν περίοδο τής νηστείας έχω, μαζί μέ άλλους, δύο απορίες. Η πρώτη έχει σχέση μέ τήν εβδομάδα τής Τυροφάγου:
 Γιατί επιτρέπεται το γάλα καί τά γαλακτοκομικά προϊόντα καί δέν επιτρέπεται τό κρέας; Απαγορεύονται τά κοτόπουλα καί επιτρέπονται τά αυγά. Η δεύτερη. Γιατί στόν καιρό τής Μ. Τεσσαρακοστής δεν τρώμε ψάρια καί τρώμε τα «θαλασσινά» καί τό χαβιάρι ή μερικές φορές τρώμε ελιές καί όχι λάδι;»

Εύστοχη απάντηση καί στά δύο ερωτήματα έχει δώσει ο άγιος Αθανάσιος ο Πάριος, μεγάλος διδάσκαλος της Εκκλησίας. Γράφει σ’ ένα γιατρό:  


«Κατηγορείς τόν φίλο σου επειδή τήν εβδομάδα τής Τυρινής τρώγει αυγά δέν τρώγει όμως τήν κότταν πού γεννά τά αυγά... Αλλά ποία σύγκρισις ημπορεί νά γίνη μεταξύ τού αυγού, πού δέν είναι ζώον καί τής κόττας, πού είναι ζώον; Τό αυγό είναι πολύ κατώτερον από τήν όρνιθα. Καί ως απόδειξιν επικαλούμαι τήν δικήν σας γνώμην, δηλαδή τήν γνώμη τών ιατρών. Εις όσους είναι άρρωστοι καί αρχίζουν νά εισέρχωνται εις το στάδιον τής αναρρώσεως ορίζετε ως τροφήν τά μικρά καί τρυφερά κοττόπουλα καί όχι μίαν μεστωμένην όρνιθα. Διά ποίον λόγον τό κάμνετε αυτό; Διότι, λέγετε, τό παχύ καί λιπαρόν φαγητόν θα βλάψη αυτόν πού τώρα αρχίζει νά συνέρχεται από τήν ασθένειάν του, επειδή ο στόμαχός του δέν έχει ακόμη τήν δύναμιν να δεχθή καί νά χωνεύση βαρείας τροφάς. Αφού λοιπόν υπάρχει διαφορά μεταξύ μικρού κοττόπουλου καί μεγάλης κόττας καί τό κοττόπουλον είναι ως τροφή πολύ κατώτερον εις δύναμιν από τήν κότταν καί ουδείς ιατρός είπε ποτέ ότι αυγό, κοττόπουλον, κόττα είναι ομοία τροφή καί εξ ίσου κατάλληλος διά τούς ασθενείς, δέν είναι φανερόν ότι ανοήτως μάς κατηγορούν διατί τρώγομεν αυγά καί όχι όρνιθας;... Μάς κατηγορούν ακόμη διατί τρώγομεν ελαίας, όχι όμως καί έλαιον, ενώ μέσα εις τά ελαίας υπάρχει έλαιον. Αλλά καί μέσα εις τά σταφύλια υπάρχει οίνος. Όσα όμως σταφύλια άν φάγωμεν δέν πρόκειται νά μεθύσωμεν` τό πολύ πολύ νά βαρυστομαχιάσωμεν...».

Άλλωστε οι ελιές αποτελούν ξηροφαγία. Τρώγονται, δηλαδή ως καρπός με ψωμί καί ξηρούς καρπούς σέ καιρό αυστηρής νηστείας, ενώ τό λάδι αφορά στά φαγητά – πολυάριθμα καί νοστιμώτατα – πού παρασκευάζονται μέ τό λάδι. Γιά τά πανάκριβα θαλασσινά καί τό χαβιάρι δέν θά μπορούσε κανείς νά κάνη λόγο. Αποτελούν παρωδία νηστείας.

Ο θεσμός τής νηστείας έχει μεγάλο πλάτος καί βάθος καί δέν περιορίζεται μονάχα στή χύτρα μας. Έχει βαθύ πνευματικό περιεχόμενο. Γιά τόν πνευματικό σκοπό τής νηστείας γράφει στήν «Επί τού Όρους Ομιλία» ο αείμνηστος π. Σεραφείμ Παπακώστας τα εξής:

«Η νηστεία είναι σπουδαίο μέσο επιβολής επί τού εαυτού μας καί κυριαρχίας επί επιθυμιών τού σώματος, πού δύνανται νά οδηγήσουν εις πάσαν αμαρτίαν... Η νηστεία είναι επίσης σπουδαία άσκησις καί γυμνασία, διά νά αποκόπτη ο Χριστιανός τό ίδιον θέλημα, να ταπεινώνεται, νά υπακούη, να πειθαρχή εις ανωτέραν αυθεντίαν, καί δή εις τόν Θεόν καί τήν Εκκλησίαν... Ακόμη βοηθεί τόν Χριστιανόν αφ’ ενός νά επιμένη καί προσκαρτερή εις τήν προσευχήν, διότι κάμνει τόν νούν καθαρώτερον καί προσεκτικώτερον... Αφ’ ετέρου δέ βοηθεί εις τήν ελεημοσύνην...», όταν φυσικά κάνουμε οικονομία μέ τή νηστεία.

Σχετική είναι καί μιά άλλη επιγραμματική διατύπωση: «Ου τό βραδυφαγήσαι τούτο μόνον νηστεία εστίν, αλλά καί τό βραχυφαγήσαι καί τό μή ποικιλοφαγήσαι». Συμπληρωματική καί η παρακάτω φράση: «Άσκησίς εστι τράπεζα εν μονοειδή τροφή συνισταμένη». Δέν αρκεί, δηλαδή, μονάχα νά περιμένης τό βράδυ γιά φαγητό. Πρέπει καί η τροφή νά είναι μετρημένη. Καί προπάντων όχι πολυδάπανες νηστίσιμες ποικιλίες, πού είναι παρωδία καί εμπαιγμός τής νηστείας.

Σ’ αυτό τό σημείο ιδιαίτερα επιμένει ο λόγος τού Θεού καί η πατερική σοφία. Η νηστεία δέν είναι ένας ξηρός τύπος. Είναι προπάντων διάθεση ψυχική. Συνδυάζεται πάντα μέ τίς άλλες αρετές, τήν εγκράτεια, τήν προσευχή, τη φιλανθρωπία. «Τιμή νηστείας ου σιτίων αποχή, αλλά αμαρτημάτων αναχώρησις» τονίζει ο ιερός Χρυσόστομος.

Η νηστεία μάλιστα πρέπει νά είναι έκφραση ειλικρινούς μετανοίας, χωρίς τήν οποία τίποτα δέν μάς ωφελεί. Ίσα-ίσα μπορεί νά μάς παραπλανά καί νά μάς δημιουργή τήν ψευδαίσθηση τής πνευματικής αυταρκείας. Μάς τό υπογραμμίζει τόσο καθαρά ο Θεός μέ τό στόμα τού προφήτου Ησαΐα. Η γλώσσα πού χρησιμοποιεί ο φλογερός προφήτης εξ ονόματος τού Θεού, είναι πολύ σκληρή, αλλά καί αφυπνιστική. Στηλιτεύει τόν ύπουλο πειρασμό τής αποκοιμιστικής τυπολατρίας, στόν οποίο μπορεί νά καταντήση η νηστεία (Ησ. α’ 13, νη’ 3-7).
«Μήν περιορίζης τό καλό τής νηστείας μονάχα στήν αποχή από τά φαγητά. Νηστεία αληθινή είναι η αποξένωση από τίς κακίες», τονίζει ο υμνητής τής νηστείας ο Μ. Βασίλειος.

*ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ Β. ΜΕΛΕΤΗ
«ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ» ΤΟΜΟΣ Α’ Σελ. 273-275
 




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΝΟΣ: "Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΒΟΛΟ ΩΡΑΙΟΤΗΤΑΣ, ΑΓΑΠΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ".

Η αυγή του 2014 βρίσκει τη γυναίκα να δίνει τη δική της μάχη στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

  Μια γυναίκα που στην ιστορική της διαδρομή είναι η γυναίκα-σύμβολο ωραιότητας στην τέχνη, η γυναίκα που στο όνομα της Παναγίας είναι η μητέρα του θεού και των ανθρώπων, είναι σύμβολο αγάπης και διακονίας στο όνομα της μητέρας Τερέζα και τέλος η γυναίκα που συμμετέχει στην παραγωγική διαδικασία είτε ως αγρότισσα είτε ως σύγχρονη εργαζόμενη, δίνοντας τον δικό της αγώνα στη σύγχρονη κοινωνία.
  Οι ιστορικοί και πολιτιστικοί λόγοι που δημιούργησαν άλλοτε τις διακρίσεις σε βάρος της γυναίκας  έχουν σχεδόν εκλείψει.
  Αν και έγιναν πολλά σε θεσμικό επίπεδο (δικαίωμα ψήφου, εξίσωση ημερομισθίου κτλ) μένει ακόμα να διανυθεί πολύς δρόμος ως την πραγματική απελευθέρωση της γυναίκας.
  Η θέση των γυναικών  στην οικογένεια και στην ευρύτερη κοινωνία έχει αλλάξει και αλλάζει ριζικά χάρη στις επιστημονικές και τεχνολογικές κατακτήσεις, στην ολοένα επεκτεινόμενη εκβιομηχάνιση και στις συνακόλουθες αλλαγές, στην οικονομική και κοινωνική δομή και στη διάδοση νέων ιδεολογιών.

  Χαιρετίζω όλες τις γυναίκες και ιδιαίτερα τις γυναίκες του Δήμου μας, εύχομαι χρόνια πολλά και υπόσχομαι ότι μαζί θα δώσουμε τον αγώνα για την καταξίωση της γυναίκας σε όλους τους τομείς δράσης. 

ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΓΙΟΣ: "ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΘΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ Η ΓΥΝΑΙΚΑ".



Η Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μαρτίου,
σε ανάμνηση μιας μεγάλης εκδήλωσης διαμαρτυρίας που έγινε     στις 
8 Μαρτίου του 1857 από εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας στη Νέα Υόρκη, 
οι οποίες ζητούσαν καλύτερες συνθήκες εργασίας. 

Η πρώτη Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας γιορτάστηκε το 1909 με πρωτοβουλία
του Σοσιαλιστικού Κόμματος των ΗΠΑ και υιοθετήθηκε δύο χρόνια αργότερα
από τη Σοσιαλιστική Διεθνή.

Μετά την επικράτηση της Οκτωβριανής Επανάστασης στη Ρωσία, η φεμινίστρια 
Αλεξάνδρα Κολοντάι έπεισε τον Λένιν να καθιερώσει την 8η Μαρτίου ως επίσημη Αργία. 

Γρήγορα, όμως, η Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας έχασε το πολιτικό της υπόβαθρο
και εορτάζεται ως έκφραση συμπαθείας των ανδρών προς τις γυναίκες, με προσφορά 
λουλουδιών και δώρων.

 Η μέρα της γυναίκας  ταυτίζεται με  αγώνες πολλών ετών  για καλύτερες
συνθήκες εργασίας  , για τον  σεβασμό   που πρέπει και αξίζει  στο γυναικείο φύλο .

 Ο ρόλος της γυναίκας στις μέρες  μας είναι μεγάλος τόσο στην οικογένεια 
όσο και στην εργασία και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο  στην κοινωνία .

 Εύχομαι δύναμη και υγεία σε όλες  τις γυναίκες μα πάνω απ' όλα  
εύχομαι δύναμη ψυχής  γιατί είναι το λιμάνι κάθε οικογένειας !!!



                                              Α. .Δ . Κ.  Α.

                                           Ανδρέας Κ Ο Γ Ι Ο Σ 
     
                                 Υποψήφιος Δήμαρχος Αλμωπίας    

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...