Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ Ο ΒΙΛΧΕΛΜ ΑΝΘΡΩΠΑΚΟ

Δεν είμαι ο Βίλχελμ ανθρωπάκο

Όλα τρέχουν, αλλάζουν και εξελίσσονται. Πάντα με μανία και ορμή, παρασέρνοντας τους περισσότερους στο κύμα της εξέλιξης. Άλλοι αφήνονται, άλλοι πιάνονται απο τα κλαριά της στασιμότητας και της ίδιας βαρετής ρουτίνας μη θέλοντας να αλλάξουν παραστάσεις. Βολεμένοι χωρίς αξίες δε ζητούν τίποτα παραπάνω από τα ήδη υπάρχοντα.

 Δεν μιλάω για χρήμα ανθρωπάκο. Μιλάω για αναζήτηση εαυτού. Μιλάω για εσωτερική δύναμη που είναι έτοιμη να ξοδευτεί για να προσφέρει. Μη μένεις στάσιμος, μη βολεύεσαι με το κάθε τι. Πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.


Στη σύντομη διαδρομή σου στο κόσμο αυτό, θα βρεθείς πρόσωπο με πρόσωπο με άτομα έτοιμα να σε τραβήξουν προς τα κάτω.
 Άτομα με πολλαπλές ταυτότητες που είναι καλά κρυμμένοι πίσω από μάσκες και λειτουργούν υπόγεια.
 Δεν έχουν σκοπό, δεν έχουν θέληση, βρίσκουν καταφύγιο στο ξεπεσμό του άλλου και παίρνουν δύναμη από αυτό.
 Στο κόσμο αυτό η κατάντια και η μιζέρια έχουν πολλούς πελάτες, μη γίνεις ένας από αυτούς.
 Πάλεψε για τη διαφορετικότητα, πάλεψε για την εξέλιξη του εαυτού σου.

enfo © Κων/νος Δέδες


ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΟΙ ΧΑΩΔΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΟΕΛΛΗΝΑ. Δ. ΛΙΑΝΤΙΝΗΣ

Οι χαώδεις διαφορές του Έλληνα με τον Ελληνοέλληνα, Δ Λιαντίνης

Όταν είσαι μέσα στο μάτι του κυκλώνα, είναι δύσκολο νά 'χεις εικόνα για τα γύρω σου...


Από το βιβλίο του Λιαντίνη: "ΓΚΕΜΜΑ"

Ο "Ελληνοέλληνας"


Όλα καλά και περίκαλα τά 'χουμε με την πατρίδα. Με το έθνος, την ιστορία μας, και τους «αρχαίους ημών πρόγονοι». Μόνο που ξεχάσαμε ένα. Πως εμείς οι νέοι με τους αρχαίους έλληνες έχουμε τόσα κοινά, όσα ο χασαποσφαγέας με τις κορδέλες, και η μοδίστρα με τα κριάρια. Κι από την άλλη φουσκώνουμε και κορδώνουμε, και ταρτουφίζουμε για «τσι γενναίοι προγονοί» σαν τι;

Όπως εκείνος ο τράγος του Σικελιανού - που εσήκωνε το απάνω χείλι του, εβέλαζε μαρκαλιστικά, και οσφραινότανε όλο το δείλι την αρμύρα στη θάλασσα της Κινέττας. Αλλίμονο. Η δάφνη κατεμαράνθη. Έτσι δεν εψιθύριζε ο Σολωμός στο Διάλογο κλαίγοντας; Η δάφνη κατεμαράνθη... Όταν είσαι μέσα στο μάτι του κυκλώνα, είναι δύσκολο νά 'χεις εικόνα για τα γύρω σου. Και ζώντας μέσα στη χώρα δεν έχουμε εικόνα για τη σημερινή Ελλάδα.

Οι χαώδεις διαφορές του Έλληνα με τον Ελληνοέλληνα
Αρχές του 1993 έγινε μια εκδήλωση στο Παρίσι από έλληνες καλλιτέχνες για την ασβολερή Κύπρο. Εκείνο το θαλασσοφίλητο νησί. Εκεί, ένας δημοσιογράφος ερώτησε τρεις τέσσερες έγκριτους έλληνες που ζουν μόνιμα στη Γαλλία μια ερώτηση καίρια: "Για ειπέτε μου, τους είπε, εσείς που όντας μακρυά από την Ελλάδα βλέπετε με άλλο μάτι, το αληθινό του νοσταλγού και του πάσχοντα. Με το μάτι του Οδυσσέα. Τι γνώμη έχει το παγκόσμιο κοινό για τη σύγχρονη Ελλάδα; Τη βλέπει τάχατες και τη νομίζει όπως εμείς εκεί κάτου στο Κακοσάλεσι και την Αθήνα;"

Η απόκριση που του δώσανε και οι τέσσερες ξαναζωντάνεψε, τίμιε αναγνώστη, τις σπαθιές που δίνανε οι ντελήδες του Κιουταχή στη μάχη του Ανάλατου. Όταν πια είχε πέσει ο τρανός Καραϊσκάκης.: "Ποια Ελλάδα, μακάριε άνθρωπε", του είπανε. "Μιλάς για ίσκιους στη συννεφιά. Και για σύννεφα στην αιθρία. Για τον έξω κόσμο Ελλάδα δεν υπάρχει. Κανείς δε την ξέρει, κανείς δεν τη μελετάει, κανείς δεν τη συλλογάται. Δεν άκουσες το παλιό μοιρολόι;

"Κλάψε με, μάνα, κλάψε με, Και πεθαμένο γράψε με"...

Άκουσε λοιπόν, και μάθε το. Και κει που θα γυρίσεις, να το ειπείς και να το μολογήσεις. Η Ελλάδα είναι σβησμένη από τον κατάλογο των εθνών. Αν στείλει κάποτε στους ξένους κανένα παράπονο ή κανένα παρακαλετό, το συζητούν πέντε δέκα άνθρωποι της διπλωματίας σε κάποιο γραφείο, και παίρνουνε την απόφαση, όπως εμείς παραγγέλνουμε καφέ στο καφενείο και στα μπιλιάρδα."

Αυτή είναι η εικόνα που έχουνε οι ξένοι για την Ελλάδα. Κι ο σουλτάνος το γομάρι δεν ξέρει τι του γίνεται. Έτσι δεν είπε ο πασάς της Σκόντρας, όταν ακούστηκε ότι οι ραγιάδες σηκωθήκανε στο Μοριά; Τώρα γυρίστηκε η τάξη. Σουλτάνος είναι ο έλληνας πολιτικός.

Λάβε τη σύγχρονη Ελλάδα σαν ποσότητα και σαν ποιότητα, για να μιλήσουμε με «κατηγορίες». Κι έλα να μας περιγράφεις τι βλέπεις. Σαν ποσότητα πρώτα. Αν αντικρύσουμε τον πληθυσμό της γης σε κλίμακα μικρογραφική ένα προς πέντε εκατομμύρια, 1: 5 χ ΙΟ6, θα βρούμε πως ο πληθυσμός του πλανήτη μας είναι ένα χωριό από χίλιους κατοίκους. Ανάμεσα σ' αυτούς τους χίλιους οι έλληνες είμαστε δύο άνθρωποι, που τρεκλοπατάμε και αρκουδίζουμε μέσα στο πλήθος.

Ζαλισμένοι και φουκαράδες ξετρέχουνε να συναντηθούν μεταξύ τους. Αν τα καταφέρουν να μη σκυλοφαγωθούν, ζητούν να συνεννοηθούν με τους άλλους. Σε μια γλώσσα που δε μιλιέται, και σε μια γραφή που δε διαβάζεται. Λίγο μουστάκι, λίγο πρικοιούλι, χρώμα τέτζερη αγάνωτου, ζουνάρι, βέλεσι, φούντα, κι αμάν αμάν. Σερβιτόροι και αγωγιάτες όλοι μας. Και κακοί σαράφηδες του μάρμαρου, του ήλιου, και της θάλασσας.

Ο "Ελληνοέλληνας"
Σαν ποιότητα ύστερα. Είμαστε ένας λαός χωρίς ταυτότητα. Με μια ιστορία που ο ίδιος τη νομίζει λαμπρή. Και απορεί, πώς και δεν πέφτουν οι ξένοι ξεροί μπροστά στο μεγαλείο της. Οι ξένοι όμως, σαν συλλογιούνται την ελληνική ιστορία, την αρχαία εννοώ, γιατί για τη νέα δεν έχουν ακούσει, και βάλουν απέναντι της εμάς τους νεοέλληνες, φέρνουν στο μυαλό τους άλλες παραστάσεις. Φέρνουν στο μυαλό τους κάποιους καμηλιέρηδες που περπατούν στο Καρνάκ και στη Γκίζα. Τι σχέση ημπορεί νά 'χουν, συλλογιούνται, ετούτοι οι φελλάχοι του Μισιριού σήμερα με τους αρχαίους Φαραώ, και το βασιλικό ήθος των πυραμίδων τους;

Την ίδια σχέση βρίσκουν οι ξένοι στους σημερινούς έλληνες με τους αρχαίους. Οι θεωρίες των διάφορων Φαλμε-ράυερ έχουν περάσει στους φράγκους. Εμείς θέλουμε να πιστεύουμε ότι τους αποσβολώσαμε με τους ιστορικούς, τους γλωσσολόγους, και τους λαογράφους μας. Λάθος. Κρύβουμε το κεφάλι με το λιανό μας δάχτυλο. Και βέβαια. Πώς μπορούσε να γίνει αλλιώς, αφού ο μέγας γλωσσολόγος Γ. Χατζιδάκις έλεγε αυτά που έλεγε, -ορθά- κι από την άλλη έβριζε το Σολωμό μας αγράμματο, και τη γλώσσα του σκύβαλα και μαλλιαρά μαλλιά; 

Σχέση με τους αρχαίους έλληνες έχουμε εμείς, λένε οι γάλλοι, οι εγγλέζοι και οι γερμανοί. Εμείς, που τους ανακαλύψαμε, τους αναστυλώσαμε, τους εξηγήσαμε. Για τους ευρωπαίους οι νεοέλληνες είμαστε μια δράκα ανθρώπων απρόσωπη, ανάμεσα σε βαλκανιλίκι, τουρκο-λογιά και αράπηδες. Είμαστε οι "ορτοντόξ"...

Με το ρούσικο τυπικό στη γραφή, με τους κουμπέδες και τους τρούλλους πάνω από τα σπίτια των χωριών μας, με ακτινογραφίες σωμάτων και σκουληκόμορφες φιγούρες αγίων στους τοίχους των εκκλησιών. Οι ευρωπαίοι βλέπουνε τους πολιτικούς μας να ψηφίζουν στη Βουλή να μπει το «ορθόδοξος» στην ευρωπαϊκή μας ταυτότητα, κατά τη διαταγή των παπάδων, και κοιτάνε ανακατωμένοι και ναυτιάζοντας κατά το θεοκρατικό Ιράν και τους Αγιατολάχους. Τέτοιοι οι βουλευτές μας, ακόμη και της Αριστεράς. «Αυτοί οι πολιτικοί, αυτοί οι βουλεπταί εκατάστρεψαν το έθνος». Έτσι γράφει ο Παπαδιαμάντης.

Θέλεις νά 'χεις πιστή την εικόνα του νεοέλληνα; Λάβε το ράσο του γύπα και του κόρακα. Λάβε τις ασπιδωτές κοιλιές των ιερέων, το καλυμμαύκι Μακαρίου Β' της Κύπρου. Και τα γένεια τα καλογερικά, που κρύβουν το πρόσωπο, καθώς άκοσμοι αγκαθεροί φράχτες τους αγρούς. Και τις κουκουλωμένες καλόγριες, την άλλη έκδοση του φερετζέ της τούρκισσας, και έχεις το νεοέλληνα φωτογραφία στον τοίχο. Απέναντι σε τούτη τη μελανή και γανιασμένη φοβέρα, φέρε την εικόνα του αρχαίου έλληνα, για να μετρήσεις τη διαφορά.

Φέρε τις μορφές των νέων σωμάτων, τις ευσταλείς και τις διακριτές. Να ανεβαίνουν από την Ολυμπία και τους Δελφούς, καθώς λευκοί αργυρόηχοι κρότοι κυμβάλων. Τους ωραίους χιτώνες τους χειριδωτούς, και τα λευκά ιμάτια τα πτυχωτά και τα ποδήρη. Τα πέδιλα από δέρματα μαροκινά, αρμοσμένα στις δυνατές φτέρνες. 

Από το βιβλίο του Λιαντίνη: "ΓΚΕΜΜΑ"
Φέρε την εικόνα που μας αφήσανε οι γυναίκες της αρχαίας Ελλάδας. Οι κοντυλογραμμένες, με τις λεπτές ζώνες, τον κυανό κεφαλόδεσμο, και το ζαρκαδένιο τόνο του κορμιού. Οι ελληνίδες του Αργούς και της Ιωνίας, οι λινές και οι φαινομηρίδες. Τρέχουνε στα όρη μαζί με την Αταλάντη. Και κοιμούνται στα κοιμητήρια σαν την Κόρη του Ευθυδίκου.

Όλες και όλοι στηριγμένοι χαρούμενα σε κάποια μαρμάρινη στήλη, σ' ένα λιτό κιονόκρανο, σε μια κρήνη λευκή της Αγοράς. Με περίγυρα τους ωραίους γεωμετρημένους ναούς, αναπαμένους στο φως και στην αιθρία. Άνθρωποι, και θεοί, και αγάλματα ένα.

Όλα ετούτα, για να συγκρίνεις την παλαιή και τη νέα Ελλάδα, να τα βάλεις και να τα παραβάλεις. Και στήσε τον Φράγκο από δίπλα, να τα κοιτάει και να τα αποτιμά. Με το δίκιο του θά 'χει να σου ειπεί: "άλλο πράμα η μέρα και το φως, και άλλο η νύχτα και οι μαύροι βρυκολάκοι". Δε γίνεται να βάλεις στο ίδιο βάζο υάκινθους και βάτα.

Και κάπου θα αποσώσουν επιτιμητικά την κρίση τους:
- Ακούς αναίδεια; Να μας ζητούν κι από πάνω τα ελγίνεια μάρμαρα. Ποιοι μωρέ; Οι χριστιανοχομεΐνηδες;

Αλλά είναι καιρός από τις ασκήσεις επί χάρτου να περάσουμε στα πεδία των επιχειρήσεων. Να κοιτάξουμε την πυρκαγιά που αποτεφρώνει το σπιτάκι μας. Γιατί είμαστε σβησμένοι από τον κατάλογο των εθνών; Γιατί η Μακεδονία γίνεται Σκόπια, η Κύπρος γίνεται τουρκιά, το Αιγαίο διεκδικιέται ως το mare nostrum των Οθωμανών; Γιατί ο πρόεδρος της Τουρκίας είπε πρόσφατα στην Αθήνα, ότι είμαστε μια επαρχία του παλιού οθωμανικού κράτους, που αποσχίσθηκε και πρέπει να μας ξανα-προσαρτήσουν;

Γιατί ο Μπερίσα της Αλβανίας έχει να λέει πως οι έλληνες κάνουν διπλωματία που έρχεται από το Μεσαίωνα και τους παπάδες; Γιατί ο Αλέξανδρος βαφτίζεται Ισκεντέρ, και ο Όμηρος Ομέρ Βρυώνης; Γιατί οι διακόσιες χιλιάδες έλληνες της Πόλης γίνανε χίλιοι, και οι τούρκοι της Δυτικής Θράκης θρασομανούν, και γίνουνται όγκος κακοήθης που ετοιμάζει μεταστάσεις;

Γιατί δύο από τους πιο σημαντικούς ποιητές μας, ο μέτριος Σεφέρης κι ο μεγάλος Καβάφης, καταγράφουνται στις διεθνείς ανθολογίες και τους ποιητικούς καταλόγους μισό έλληνες μισό τούρκοι; Γιατί όλα τα αυτονόητα εθνικά μας δίκαια ευρωπαίοι και αλβανοί, βούλγαροι και εβραίοι, ορθόδοξοι και ρούσοι, τούρκοι και βουσμανοαμερικανοί τα βλέπουν σαν ανόητες και μίζερες προκλήσεις, σαν υλακές και κλεφτοεπαιτείες; Ποια τύφλωση μας φέρνει να μη βλέπουμε ότι στα μάτια των ξένων εκαταντήσαμε πάλι οι παλαιοί εκείνοι γραικολιγούρηδες; Οι esurientes graeculi του Γιουβενάλη και του Κικέρωνα;

Το πράγμα έχει και περιγραφή και ερμηνεία. Μέσα στη χώρα, μέσα στην παιδεία δηλαδή και την παράδοση μας, εμείς περνάμε τους εαυτούς μας λιοντάρια, εκεί που οι έξω από τη χώρα μας βλέπουνε ποντίκια. Θαρρούμε πως είμαστε τα παιδόγγονα του Αριστοτέλη και του Αλέξανδρου. Οι ξένοι όμως σε μας βλέπουνε τις μούμιες που βρεθήκανε σε κάποια ασήμαντα Μασταβά. Γιατί; Τα διότι είναι πολλά. Όλα όμως συρρέουν σε μια κοίτη. Σε μια απλή εξίσωση με δύο όρους και ένα ίσον. Είναι ότι: νεοέλληνες ίσον ελληνοεβραίοι.

Αν εφαρμόσουμε αυτή την εξίσωση στα πράγματα, θα μας δώσει δύο γινόμενα. Το πρώτο είναι ότι ζούμε σε εθνική πόλωση. Το δεύτερο, ακολουθία του πρώτου, ότι ζούμε χωρίς εθνική ταυτότητα. Ότι οι νεοέλληνες είμαστε ελληνοεβραίοι σημαίνει το εξής: ενώ λέμε και φωνάζουμε και κηρύχνουμε ότι είμαστε έλληνες, στην ουσία κινιόμαστε και υπάρχουμε και μιλάμε σα να είμαστε εβραίοι. Αυτή είναι η αντίφαση. Είναι η σύγκρουση και η αντινομία που παράγει την πόλωση. Και η πόλωση στην πράξη γίνεται απώλεια της εθνικής ταυτότητας. Και το τελευταίο τούτο σημαίνει πολλά.

ΓΚΕΜΜΑ
Στην πιο απλή διατύπωση, σημαίνει νά 'σαι τουρκόγυφτας, και να ζητάς να σε βλέπουν οι άλλοι πρίγκιπα. Σημαίνει νά 'σαι η μούμια των Μασταβά, και να ζητάς από τους ευρωπαίους να σε βλέπουν ιδιοκτήτη της Ακρόπολης. Σημαίνει να σε θωρείς λιοντάρι, και οι ξένοι να σε λογαριάζουνε πόντικα. Απώλεια της εθνικής ταυτότητας είναι να σε βλέπουν οι άλλοι αρκουδόρεμα, και συ να τους φωνάζεις πως ντε και καλά είσαι η Ολυμπία. Και ύστερα να τους ζητάς Ολυμπιακούς αγώνες στην καλογρέζα. Χλευαστικό του καλογριά.

Είναι μεγάλη ιστορία να πιαστώ να σε πείσω, ότι οι νεοέλληνες από τους αρχαίους έχουμε μόνο το τομάρι που κρέμεται στο τσιγκέλι του σφαγέα, θέλει κότσια το πράμα. Θέλει καιρό και κόπο. Θέλει σκύψιμο μέσα μας, και σκάψιμο βαθύ. Και κυρίως αυτό: θέλει το μεγάλο πόνο.

Θα σε καλέσω όμως σ' έναν απλό περίπατο. Θα κάνουμε ένα πείραμα, που λένε οι φυσικοί. Για νά 'χουμε αποτέλεσμα έμπεδο. Και η γνώση που θα κερδίσουμε νά 'ναι σίγουρη. Θα επιχειρήσουμε μια στατιστική έρευνα. Θα διατρέξουμε τη χώρα απ' άκρη σ' άκρη. Θα ρωτήσουμε νεοέλληνες απ' όλες τις τάξεις και όλα τα επίπεδα. Γυναίκες και άντρες, γερόντους και παιδιά, αγράμματους και επιστήμονες, φτωχούς και πλούσιους να μας ειπούν τι γνωρίζουν για την αρχαία Ελλάδα. Ζητούμε μια γνώση σοβαρή και υποψιασμένη. Όχι φολκλόρ και γραφικότητες.

Όχι δηλαδή ο Ηρακλής μωρό έπνιξε τα φίδια· ότι ο Αρχιμήδης εχάραζε κύκλους στην άμμο- ούτε τάν ή επί τάς, μέτρον άριστον και τον Μινώταυρος στην Κρήτη. Αλλα να μας ειπούνε, δηλαδή, αν έχουνε ακουστά τα ονόματα Εμπεδοκλής, Αναξίμανδρος, Αριστόξενος ο Ταραντίνος, Διογένης Λαέρτιος, Αγελάδας, Λεύκιππος, Πυθαγόρας ο Ρηγίνος, Πυθέας.

Να μας ειπούνε, πόσοι φιλόλογοι, έξω από τα σχολικά κολυβογράμματα, έχουν διαβάσει στο πρωτότυπο τρεις διάλογους του Πλάτωνα, δύο Νεμεόνικους του Πινδάρου, την Ωδή στην αρετή του Αριστοτέλη, έναν Ομηρικό Ύμνο. Να μας πουν αν ξέρουν ότι στη διάλεξη του για την αρετή ο Πλάτων έκαμε στους ακροατές του ένα μάθημα γεωμετρίας, ότι η Ακρόπολη των Αθηνών είναι δωρικό, και όχι ιωνικό καλλιτέχνημα, ότι η διδασκαλία τραγωδίας στο θέατρο ήταν κήρυγμα από άμβωνος, ότι η θρησκεία των ελλήνων ήταν αισθητική προσέγγιση των φυσικών φαινομένων.

Δε νομίζω, αναγνώστη μου, ότι σε όλα αυτά τα επίπεδα η έρευνα μας θα δώσει ποσοστά γνώσης και κατοχής σε βάθος του κλασικού κόσμου από τους νεοέλληνες που να υπερβαίνουν τους δύο στους χίλιους.

Τι φωνάζουμε τότε, και φουσκώνουμε, και χτυπάμε το κούτελο στο μάρμαρο ότι είμαστε έλληνες; Για το θεό δηλαδή. Παράκρουση και παραφροσύνη...

Θα μου ειπείτε:
- Μήπως και οι ευρωπαίοι γνωρίζουν σε τέτοιο βάθος την αρχαία Ελλάδα;

Θα σας ειπώ:
- Όχι. Αλλά οι ευρωπαίοι δεν καυχιούνται ότι είναι έλληνες, όπως εμείς. Καυχιούνται ότι είναι γάλλοι, και ιταλοί, και βέλγοι.

Γιατί αυτό είναι στην ουσία της η αρχαία Ελλάδα. Δεν είναι τα πασουμάκια του Ηρακλή στο παλάτι της Ομφάλης. Ούτε ο Οδυσσέας με το παλούκι του στη σπηλιά του Κύκλωπα. Η αρχαία Ελλάδα είναι ένας πολιτισμός ασύγκριτος. Μια κοσμοθεωρία πλήρης. Ένας τρόπος ζωής ολοκληρωμένος και τέλειος. Είναι η πιο κοντά στη φύση και στη φυσική αϊδιότητα κοινωνία, που έσωσε να δημιουργήσει ο άνθρωπος.

Δεν είναι τυχαίο που λέξεις ελληνικές, όπως μουσική, θέατρο, οργασμός, φιλοσοφία, μαθηματικά, φυσική, δημοκρατία, γεωμετρία, πολιτική, περάσανε σε όλες τις γλώσσες των εθνών του OHE σήμερα. Και με τις λέξεις αυτές ζουν και δηλώνουν τις βαθύτερες ουσίες του ανθρώπινου βίου τα δισεκατομμύρια του πλανήτη.

Δεν είναι τυχαίο, που όχι μόνο ο πλανήτης αλλά και ο ουρανός, το σύμπαν ολόκληρο είναι κατάσπαρτο με τις ελληνικές λέξεις και με τα ελληνικά γράμματα που ονομάζουν διεθνώς τους αστερισμούς, και τους φωτεινότερους αστέρες του κάθε αστερισμού. Κοίτα πρόχειρα το εξώφυλλο της "Γκέμμας".

"ΓΚΕΜΜΑ" - Ο "Ελληνοέλληνας"
Όχι. Δεν είναι καθόλου τυχαίο. Εκείνο που είναι τυχαίο, είναι πως ο λαός που κατοικεί σήμερα στη χώρα που παλαιά την εκατοίκησαν οι έλληνες, ονομάζουνται έλληνες. Η έρευνα μας έδειξε ότι μόνο έλληνες δεν είναι. Γιατί τους έλληνες ούτε τους βλέπουν ούτε τους γνωρίζουν.

Από το Ελληνικό ερχόμαστε στό Εβραίικο. Ερωτάμε το ίδιο στατιστικό δείγμα, το ευρύ και το πλήρες, αν έχουν ακουστά τα ονόματα Μωϋσής, Αβραάμ, Ησαΐας, Ηλίας με το άρμα, Νώε, Βαφτιστής, Εύα η πρωτόπλαστη, Ιώβ, ο Δαναήλ στο λάκκο, η Σάρα που γέννησε με εξωσωματική. Και όχι μόνο τα ονόματα, αλλά και τις πράξεις ή τις αξίες που εκφράζουν αυτά τα ονόματα.

Υπάρχει γριά στην επικράτεια που να μην τους ξεύρει τούτους τους εβραίους; Δεν υπάρχει ούτε γριά, ούτε ορνιθοκλόπος στις Σποράδες, ούτε κλεφτογιδάς στην Κρήτη. Εδώ τα ποσοστά αντιστρέφουνται. Στους χίλιους νεοέλληνες τα ναι γίνουνται ενιακόσια τόσα, και τα όχι δύο. Και δεν ξεύρουν μόνο τα ονόματα, αλλά είναι έτοιμοι να σου κάνουν αναλύσεις στην ουνιβερσιτά και στην ακαντέμια για τις ηθικές και άλλες αξίες που εκφράζει το κάθε όνομα.

Μ' ένα λόγο, ο μέγας και ο βαθύς εβραίικος πολιτισμός -δεν ειρωνεύομαι, κυριολεκτώ- μέσα από τη χριστιανική του μετάλλαξη, κι αυτή πια δεν είναι ούτε μεγάλη ούτε βαθιά, πέρασε ως το μυελό των οστών και στη διπλή σπείρα του DNA όλων των νεοελλήνων. Ένα μόνο δε γνωρίζουν. Ότι ο σπουδαίος αυτός πολιτισμός είναι εντελώς αντίθετος με τον πολιτισμό της κλασικής Ελλάδας. Το αρνί και ο λύκος. Ο πάμφωτος ναός της Αφαίας στην Αίγινα, και το μονύδριο της αγίας Ελεούσας στο νησί της λίμνης των Ιωαννίνων, με την αγράμματη καλόγρια που κυνηγά τις έγκυες και τις λεχώνες, γιατί 'ναι μαγαρισμένες, λέει.

Έλληνες θα ειπεί δύο και δύο τέσσερα στη γη. Όχι δύο και δύο είκοσι δύο στον ουρανό.

Έλληνες θα ειπεί να τελείς στους νεκρούς τις χοές της Ηλέκτρας. Όχι κεριά στους νεκρόλακκους, και δηνάρια στο σακούλι του τουρκόπαπα.

Έλληνες θα ειπεί να προσκυνάς τακτικά στους Δελφούς το "γνώθι σαντόν". Όχι να κάνεις την εξομολόγηση στους αγράμματους πνευματικούς και στους μαύρους ψυχοσώστες.

Έλληνες θα ειπεί να σταθείς μπροστά στη στήλη του Κεραμεικού και να διαβάσεις το επιτύμβιο: "στάθί και οϊκτιρον". Σταμάτα, και δάκρυσε· γιατί δε ζω πιά. Κι όχι να σκαλίζεις πάνω σε σταυρούς κορακίστικα λόγια και νοήματα: προσδοκώ ανάσταση νεκρών.

Έλληνες θα ειπεί το πρωί να γελάς σαν παιδί. Το μεσημέρι να κουβεντιάζεις φρόνιμα. Και το δείλι να δακρύζεις περήφανα. Κι όχι το πρωί να κάνεις μετάνοιες στα τούβλα. Το μεσημέρι να γίνεσαι φοροφυγάς στο κράτος και επίτροπος στην ενορία σου. Και το βράδυ να κρύβεσαι στην κώχη του φόβου σου, και να ολολύζεις σα βερέμης.
Ακόμη κι ο Ελύτης, καθώς εγέρασε, τό 'ριξε στους αγγέλους και στα σουδάρια. Τι απογοήτεψη...

Έλληνες θα ειπεί όσο ζεις, να δοξάζεις με τους γείτονες τον ήλιο και τον άνθρωπο. Και να παλεύεις με τους συντρόφους τη γη και τη θάλασσα. Και σαν πεθάνεις, να μαζεύουνται οι φίλοι γύρω από τη μνήμη σου, να πίνουνε παλιό κρασί, και να σε τραγουδάνε:

Τρεις αντρειωμένοι εβούλησαν να βγουν από τον Άδη,
Ένας το Μάη θέλει να βγει κι άλλος τον Αλωνάρη,
Κι ο Δήμος τ' αγια-Δημητριού ν' ανοίξει γιοματάρι.
Μια λυγερή τους άκουσε, γυρεύει να την πάρουν.
Κόρη, βροντούν τ' ασήμια σου, το φελλοκάλιγό σου,
και τα χρυσά γιορντάνια σου, θα μας ακούσει ο Χάρος.


Δημήτρης Λιαντίνης (Αποσπάσματα απο το βιβλίο του "ΓΚΕΜΜΑ")

Οι φωτογραφίες του άρθρου είναι από πίνακες του Τσαρούχη.


Πηγή:
Ελληνικό Αρχείο


Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΓΙΟΣ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ ΑΛΜΩΠΙΑ



ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΗ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΑΔΑΚΑ ΑΝΔΡΕΑ ΚΟΓΙΟΥ  ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ ΑΛΜΩΠΙΑ. ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΣΑΠΟΣ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΡΑΔ. ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΠΕΤΡΟΣ ΣΑΜΑΝΤΗΣ ΑΡΙΔΑΙΑ ΠΕΛΛΑΣ


ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ ΕΔΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ CHEF ΤΟΥ ΙΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ



Σας ενημερώνουμε ότι την Μεγάλη Τετάρτη οι σπουδαστές CHEF - Μαγειρικής Τέχνης του ΙΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
θα προσφέρουν νηστίσιμο έδεσμα και πότο που θα ετοιμάσουν στην Κεντρική Πλατεία της Αριδαίας μετά τις 11 το πρωϊ.

Πρόκειται για μια κίνηση αγάπης στο πνεύμα των ημερών προς όλους όσοι βρεθούν στην Κεντρική Πλατεία της πόλης μας.

Επίσης με αυτό τον τρόπο ξεκινά ταυτόχρονα και η προβολή μιας πολύ "δυνατής" ειδικότητας που πρόσφατα ξεκίνησε στο ΙΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ και που αισιοδοξούμε να δώσει άριστα καταρτισμένα στελέχη Μαγειρικής που σύντομα θα στελεχώνουν επαγγελματικές κουζίνες τόσο στην περιοχή μας όσο και στις πολυάριθμες τουριστικές περιοχές της χώρας μας.

Σας ευχόμαστε όλες και όλους Χρόνια Πολλά, Δύναμη, Υγεία και το Άγιο Φως να φωτίζει τις ψυχές κα τις ζωές όλων μας.

Ο Διευθυντής του ΙΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

Οι Εκπαιδευτές και οι Σπουδαστές του ΙΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ


Σε πλήρη ετοιμότητα ο τοπικός μηχανισμός πολιτικής προστασίας ενόψει της αντιπυρικής περιόδου– Συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας
Αντιπεριφερειάρχης Θ. Θεοδωρίδης: Απαραίτητη η συνεχής επικοινωνία και συνεργασία των φορέων για την αποτελεσματικότητα της πολιτικής προστασίας


Συνεδρίασε το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, με κύριο θέμα την πρόληψη των δασικών πυρκαγιών, ενόψει της θερινής περιόδου. Τις εργασίες του οργάνου συντόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας και επικεφαλής του επιχειρησιακού σχεδιασμού σε τοπικό επίπεδο κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης.

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης ο νέος Προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης κ. Χρ. Μαμαρίκας, ο Προϊστάμενος Σχεδιασμού και Πρόληψης κ. Ελ. Μανούσης, η Αν. Διευθύντρια Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κα. Ε. Μάγγου, ο Διευθυντής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών κ. Κ. Τσάγκαλος, ο Διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Έδεσσας κ. Ζ. Γιώτης, ο Διοικητής Αστυνομικών Υπηρεσιών Έδεσσας κ. Αποστολάκης, ο Διευθυντής Τεχνικών Έργων κ. Χ. Τελλιανίδης, ο Διευθυντής Δασών κ. Α. Σαμαράς, η Δασάρχης Έδεσσας κα. Σ. Βαβούρη, ο Δασάρχης Αριδαίας κ. Ν. Μέντης, οι Προϊστάμενοι Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας και των Δήμων, υπηρεσιακά στελέχη και εκπρόσωποι εθελοντικών οργανώσεων. Παράλληλα, συνεδρίασε και το Συντονιστικό Όργανο του Δήμου Έδεσσας με την παρουσίαση εισήγησης από το στέλεχος του Δήμου και Υπεύθυνο σε θέματα Πολιτικής Προστασίας και ΠΣΕΑ κ. Μάρκο Μάρκου. 

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης παρουσιάστηκε ο επιχειρησιακός σχεδιασμός των εμπλεκομένων φορέων στην πολιτική προστασία με έμφαση στην προετοιμασία για πρόληψη και αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών. Ακόμη, έγινε αποτίμηση του έργου πολιτικής προστασίας των προηγούμενων μηνών, καθώς και της περσινής αντιπυρικής περιόδου η οποία είχε ελάχιστα περιστατικά τα οποία αντιμετωπίστηκαν άμεσα και με επιτυχία. Όπως διαπιστώθηκε, η κινητοποίηση των τοπικών φορέων, οι συχνές συναντήσεις, η διενέργεια ασκήσεων (τον περασμένο Απρίλιο είχε πραγματοποιηθεί η μεγάλης κλίμακας άσκηση «Δια Πυρός» στην περιοχή των κατασκηνώσεων του Ελευθεροχωρίου) και οι δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού διαδραμάτισαν έναν θετικό ρόλο.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Αναπτυξιακού Σχεδιασμού-Προγραμματισμού της Π.Κ.Μ. κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης ευχαρίστησε και συνεχάρη τα στελέχη των φορέων όπως και τους εκπροσώπους των εθελοντικών οργανώσεων, και τα μέσα ενημέρωσης για την υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα και τη συμβολή τους στην πολιτική προστασία της Π.Ε. Πέλλας. Επίσης, παρουσίασε τις δράσεις πολιτικής προστασίας που υλοποίησε και σχεδιάζει η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας. Με την ευκαιρία, αναφέρθηκε επίσης στα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης που κατασκευάστηκαν, κατασκευάζονται και προγραμματίζονται από την Περιφέρεια.  


Όπως και πέρσι, κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου θα υπάρχει συχνός και αυστηρός έλεγχος στις δασικές περιοχές ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς από δόλο. Οι συναρμόδιες υπηρεσίες πρόκειται να συγκροτήσουν μεικτά κλιμάκια τα οποία θα εποπτεύουν, με συχνές και απροειδοποίητες περιπολίες, όλες τις δασικές περιοχές της Π.Ε. Πέλλας. Ενδεχόμενες παραβάσεις της δασικής νομοθεσίας, όπως και προσπάθειες για πρόκληση πυρκαγιάς θα οδηγούνται άμεσα  ενώπιων της ελληνικής δικαιοσύνης. Όπως ανέφερε ο κ. Αντιπεριφερειάρχης «είμαστε υπεύθυνοι για την προστασία των δασών της περιοχής μας. Αποτελούν πολύτιμο πλουτοπαραγωγικό πόρο, πολύτιμη πηγή οξυγόνου, με τεράστια συμβολή στην προστασία από τη διάβρωση και από πλημμύρες, καθώς και βασικό υποδοχέα για την ανάπτυξη του τουρισμού».  

Μέσα στους επόμενους μήνες θα προγραμματιστούν ημερίδες για την ενημέρωση των πολιτών και υπηρεσιών από πυρκαγιές στο αστικό περιβάλλον. Ακολουθεί απόσπασμα από την εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη κ. Θεοδωρίδη:
«Θα ήθελα για άλλη μία φορά να σας καλωσορίσω στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας και να σας ευχαριστήσω για τη συμμετοχή σας. Θα ήθελα να καλωσορίσω ιδιαίτερα τα νέα πρόσωπα που έχουν προστεθεί στο Συντονιστικό Όργανο ή παραβρίσκονται σήμερα για πρώτη φορά. Αποστολή μας είναι να επιτύχουμε ένα υψηλό επίπεδο επιχειρησιακής ετοιμότητας για την προστασία και ασφάλεια των πολιτών, των περιουσιών, του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος της περιοχής μας.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να κάνω μία σύντομη αναδρομή στα συμβάντα και στις δράσεις πολιτικής προστασίας του τελευταίου εξαμήνου. Στην προηγούμενη συνεδρίαση του οργάνου συζητήθηκε η προετοιμασία μας για τις χιονοπτώσεις και την αντιμετώπιση των πλημμυρών.

Ο χειμώνας ήταν ήπιος και έτσι δεν δημιουργήθηκε κανένα απολύτως πρόβλημα στο οδικό δίκτυο από τις περιορισμένες χιονοπτώσεις. Παρόλα αυτά, θα ήθελα να τονίσω ότι ο μηχανισμός της Περιφέρειας και των Δήμων ήταν σε ετοιμότητα όλο το κρίσιμο διάστημα και λειτούργησε με αποτελεσματικότητα. Ο δρόμος για το Χιονοδρομικό Κέντρο παρέμεινε ανοικτός όλη την χειμερινή περίοδο. Έγινε έγκαιρα η προμήθεια αλατιού και δόθηκαν εργολαβίες για τον αποχιονισμό του εθνικού οδικού δικτύου.

Τις προηγούμενες ημέρες σημειώθηκαν έντονες βροχές και καταιγίδες. Όπως φαίνεται, χρειάζεται να είμαστε σε ετοιμότητα για την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων. Ομοίως, σχεδόν κάθε χρόνο έχουμε περιπτώσεις έντονης χαλαζόπτωσης.

Τα γεγονότα και, κυρίως, τα ασυνήθιστα υψηλά ποσοστά βροχής που πλήττουν την περιοχή μας, όπως και άλλες περιοχές του πλανήτη, δείχνουν ότι η κλιματική αλλαγή δεν είναι «επιστημονική φαντασία».  Χρειάζεται να είμαστε σε ετοιμότητα και να προγραμματίσουμε τα αναγκαία έργα πολιτικής προστασίας.

Με την ευκαιρία θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης που υλοποιούνται και προγραμματίζονται στην Πέλλα. Την περίοδο που διανύουμε, στην Αλμωπία, υλοποιείται το μεγαλύτερο έργο πολιτικής προστασίας των τελευταίων δεκαετιών. Αφορά την αντιπλημμυρική θωράκιση της Αλμωπίας αλλά και άλλων περιοχών της Πέλλας.

Πρόκειται για ένα έργο που ανέμενε η τοπική κοινωνία εδώ και πολλές δεκαετίες, με παρεμβάσεις στους τέσσερεις κύριους χείμαρρους της περιοχής και με προϋπολογισμό που φτάνει τα 11 εκατομμυρίων ευρώ. Η ολοκλήρωση του έργου συμβάλλει στην αποτελεσματική προστασία όχι μόνο της Αλμωπίας, αλλά και της Σκύδρας και της Κρύας Βρύσης που βρίσκονται στην κατεύθυνση των χειμάρρων.

Πριν από λίγους μήνες ολοκληρώθηκαν δύο ακόμη μικρότερα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στην Αλμωπία. Στην Άψαλο και στην Πολυκάρπη. Σε εξέλιξη βρίσκεται ακόμη ένα σημαντικό έργο αντιπλημμυρικής προστασίας του Δήμου Πέλλας. Ο λεγόμενος χείμαρρος Τσιναρλί. Με την ευκαιρία θα ήθελα να σας ενημερώσω για την επέκταση του συγκεκριμένου έργου μέχρι τον ποταμό Λουδία.

Η περσινή θερινή περίοδος ήταν σχετικά ήπια, σε σχέση με πρόπερσι που αντιμετωπίσαμε αλλεπάλληλες πυρκαγιές στο τρίγωνο Καλή-Λάκκα-Θεοδωράκι.
Πιστεύω ότι οι φωτιές ήταν περιορισμένες λόγω της καλής προετοιμασίας που είχαμε και των τακτικών ενημερώσεων που δώσαμε στα μέσα ενημέρωσης. Πραγματοποιήθηκε η άσκηση «Δια Πυρός» στις κατασκηνώσεις του Ελευθεροχωρίου και μία σειρά από άλλες συναντήσεις και ασκήσεις που μας παρείχαν υψηλό επίπεδο ετοιμότητας. Ξεκινώντας έγκαιρα την προετοιμασία μας, ελπίζω και εύχομαι να τα πάμε καλά.

Ένα σημαντικό θέμα που θα ήθελα να συζητήσουμε είναι ο καθαρισμός και η συντήρηση των δασικών δρόμων. Δυστυχώς, ενώ διαθέτουμε κάποια μηχανήματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, δεν έχουμε οδηγούς. Έχω δώσει εντολή στις υπηρεσίες να συνεργαστούν με τους Δήμους και τη Διεύθυνση Δασών ώστε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Επίσης οι Δήμοι, μέσω της επιχορήγησης που λαμβάνουν, ελπίζω να δρομολογήσουν αυτά που χρειάζονται. 


Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους για τη συμμετοχή σας και ιδιαίτερα τους συναδέλφους που ήρθαν από μακριά, ανταποκρινόμενοι στην πρόσκλησή μας». 

ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ Η ΔΡΑΣΗ "ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ"



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Συλλογή τροφίμων στην κεντρική πλατεία της Αριδαίας



Ο Δήμος Αλμωπίας σας ενημερώνει ότι η δράση "ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ" συνεχίζεται μέχρι και την Πέμπτη 17 Απριλίου.

Η συλλογή τροφίμων-ειδών περιποίησης (σαμπουάν, σαπούνια, οδοντόκρεμες κ.α.) - απορρυπαντικών (υγρό πιάτων, είδη καθαρισμού, κ.τ.λ.)" γίνεται  με σκοπό να συγκεντρωθούν όσο το δυνατόν περισσότερα τρόφιμα  και να δοθούν σε συνανθρώπους μας που τα έχουν πραγματική ανάγκη.

Καλούμε λοιπόν τους συνδημότες μας να συνεχίσουν να φέρνουν τρόφιμα,κ.τ.λ. στο περίπτερο Αγάπης, στην Κεντρική πλατεία Αριδαίας, γιατί η προσπάθεια μας δεν σταματάει εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε με τα γραφεία της ΔΗΚΕΑ στο τηλέφωνο 2384350284.







Από το Δήμο Αλμωπίας

ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΤΕΤΑΡΤΗ Η ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δελτίο Τύπου  Αθήνα, 14 Απριλίου 2014




Τη Μεγάλη Τετάρτη 16 Απριλίου θα καταβληθεί η προκαταβολή των οικογε­νειακών επιδομάτων, που θα αφορά το πρώτο τρίμηνο του 2014 για τους δικαι­ούχους που ήδη εισέπραξαν τα επιδόματα του 2013.
Ο αριθμός των δικαιούχων είναι 669.702 και θα καταβληθεί το ποσό των 136.817.889 ευρώ.

 Για την απόδοση του πρώτου τριμήνου δεν προαπαιτείται η υποβολή εντύ­που Α21, με βάση τη νέα κοινή υπουργική απόφαση που υπεγράφη από τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Γιάννη Βρούτση, τον υφυπουργό Εργασίας κ. Βασίλη Κεγκέρογλου και τον υφυπουργό Οικο­νομικών κ. Γιώργο Μαυραγάνη

Το ποσό της προκαταβολής θα είναι ίσο με αυτό που θα ελάμβανε ο δικαιούχος για το πρώτο τρίμηνο με βάση τη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Ε1 που υπέβαλε για το προηγούμενο έτος, όπως αυτό αναπροσαρμόζεται, σύμφωνα με τα τηρούμενα στοιχεία.

Τονίζεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 9 της σχετικής κοινής υπουργικής απόφα­σης, η δοθείσα προκαταβολή του πρώτου τριμήνου θα συμψηφίζεται με το ποσό που θα προκύπτει μετά την υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Ε1 τρέχοντος έτους και την αίτηση Α21 από τον δυνητικά δικαιούχο. Σε περίπτωση μη υποβολής αίτησης Α21 εντός της νόμιμης προθεσμίας τα ποσά που προκα­ταβλήθηκαν αναζητούνται ως αχρεωστήτως καταβληθέντα, σύμφωνα με τις κεί­μενες διατάξεις, εκτός αν ο υπόχρεος, εν τω μεταξύ, τα επιστρέψει οικειοθελώς στον ΟΓΑ, που ορίστηκε ως φορέας απόδοσης με βάση την προβλεπόμενη δια­δικασία.

Επίσης ταυτόχρονα με την έναρξη της υποβολής του Ε1 ήδη από τις 20 Μαρτίου 2014, ξεκίνησε και η διαδικασία υποβολής του εντύπου Α21 για τα Οικο­γενειακά Επιδόματα του έτους 2014. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν την αίτηση-δήλωση Α21 μόνο ηλεκτρονικά, μέσω του περι­βάλλοντος TaxisNet και αφού έχουν υποβάλει τη φορολογική τους δή­λωση (Ε1). Διευκρινίζεται ότι, όσοι υπέβαλαν αίτηση το έτος 2013 για τη χο­ρήγηση Οικογενειακών Επιδομάτων, πρέπει να ακολουθήσουν την ίδια διαδικα­σία, διορθώνοντας ή συμπληρώνοντας στο Α21 τυχόν αλλαγές, που εμφανίζουν τα στοιχεία τους. Μετά την οριστική υποβολή του Α21, οι ενδιαφερόμενοι μπο­ρούν να ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους και για τα τυχόν δικαι­ολογητικά που πρέπει να αποστείλουν στον ΟΓΑ, μέσω της ειδικής εφαρμογής με τίτλο: «Πληροφορίες Οικογενειακών Επιδομάτων», που είναι διαθέσιμη στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (http://www.oga.gr).


Όπως δήλωσε ο υπουργός Εργασίας κ. Γιάννης Βρούτσης:

«Η ελληνική οικογένεια και η στήριξή της αποτελεί προτεραιότητα για την κυ­βέρνηση. Σε συνεργασία με τον πρωθυπουργό προχωρήσαμε σε μια ακόμη ση­μαντική απόφαση για το οικογενειακό επίδομα ώστε να δοθεί νωρίτερα στους δικαιούχους. Το υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας θέσ­πισε το ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων, με το οποίο αναμορφώθηκε το καθεσ­τώς των προϋφιστάμενων, πολυάριθμων οικογενειακών επιδομάτων, με σκοπό τον εξορθολογισμό και την αντικατάστασή τους από ένα ενιαίο επίδομα που κα­ταβάλλεται από το πρώτο παιδί, με εισοδηματικά κριτήρια.


Επίσης, η Γενική Γραμματέας Πρόνοιας κυρία Εφη Μπέκου τόνισε τα εξής:

 «Η αναθεώρηση του συστήματος των οικογενειακών επιδομάτων από το 2013 ανταποκρίνεται στην ανάγκη σχεδιασμού και υλοποίησης των κοινωνικών παρο­χών με στοχευμένο τρόπο και σε όσους αποδεδειγμένα έχουν μεγαλύτερη ανάγκη συνδρομής από την πολιτεία.

 Για το λόγο αυτό ο νέος θεσμός των οικογενειακών επιδομάτων που θεσμοθε­τήθηκε από το υπουργείο έχει καθολικά χαρακτηριστικά, απευθύνεται σε όλες τις ελληνικές οικογένειες ανεξάρτητα από εργασιακή ή άλλη κατάσταση με δύο βασικά κριτήρια, την εισοδηματική κατάσταση και τα εξαρτώμενα τέκνα».

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΗΣ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ



Ο Δήμος Αλμωπίας σας ενημερώνει ότι μεταφέρεται η ημέρα διεξαγωγής της λαϊκής αγοράς Πολυκάρπης για το Σάββατο 19 Απριλίου λόγω της ημιαργίας της Μεγάλης Παρασκευής.

Η μεταφορά της ημέρας λειτουργίας της λαϊκής αγοράς ισχύει μόνο για τη συγκεκριμένη ημερομηνία.



Από το Δήμο Αλμωπίας

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Κ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΓΗ


Η τουριστική προβολή της Μακεδονίας στα χέρια μαθητευόμενων μάγων 
Στα χρόνια της οικονομικής κατάρρευσης το μόνο προϊόν της δύστυχης Ελλάδας, που φαίνεται να διασώζεται, είναι ο τουρισμός. Οι πενόμενοι Έλληνες περιμένουν με αγωνία την έναρξη της τουριστικής περιόδου, ως τελευταία ελπίδα για μια οικονομική ανάσα. 
Έχουμε την τύχη να ζούμε σε μια πανέμορφη χώρα, με άπειρα μνημεία και πλούσια ιστορία. Έχουμε με άλλα λόγια την «πρώτη ύλη» για να παράγουμε ένα άριστο προϊόν, αλλά δυστυχώς δε φτάνει μόνο αυτή. Εκτός από ομορφιές, μνημεία και ιστορία χρειάζονται και υποδομές. Χρειάζονται αεροδρόμια, λιμάνια, οδικό δίκτυο και τουριστικά καταλύματα. Χρειάζονται ποιοτικές και οικονομικές υπηρεσίες προς τον «καταναλωτή – τουρίστα». Χρειάζεται τέλος και η αναγκαία προώθηση όλων αυτών, ώστε το προϊόν να είναι πράγματι αποδοτικό. 
Ρίχνοντας μια ματιά γύρω μας θα δούμε χώρες που με λιγότερα κατάφεραν πολλά περισσότερα. Θα δούμε χώρες που αν και δεν έχουν τα δικά μας συγκριτικά πλεονεκτήματα, μας έφτασαν και μας ξεπέρασαν τόσο σε αφίξεις όσο και σε τουριστικό συνάλλαγμα. Το ερώτημα είναι πως και γιατί και κυρίως τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα, προκειμένου να βελτιωθεί η κατάσταση. 
Αν επικεντρωθούμε ειδικότερα στην Κεντρική Μακεδονία η κατάσταση είναι πράγματι απογοητευτική. Μια περιοχή που διαθέτει όλα όσα χρειάζεται για να είναι η ατμομηχανή της τουριστικής βιομηχανίας, προσπαθεί ασθμαίνοντας να επιβιώσει. Πιο συγκεκριμένα η Κεντρική Μακεδονία διαθέτει φυσικές ομορφιές απείρου κάλους, με μοναδικές παραλίες, ιαματικές πηγές αλλά και πανύψηλα βουνά. Διαθέτει πλούσια ιστορία και μοναδικά αρχαιοελληνικά και βυζαντινά  μνημεία. Βρίσκεται κοντά στα βόρεια σύνορα της χώρας με μεγάλο λιμάνι και αεροδρόμιο, καθώς και ένα μεγάλο αστικό κέντρο, ικανό να υποστηρίξει ένα πλήθος υπηρεσιών. Και όμως… τίποτα δεν πάει καλά ή τουλάχιστον τόσο καλά όσο θα έπρεπε. 
Το γιατί γίνεται εύκολα αντιληπτό αν δει κάποιος το κομμάτι της τουριστικής προβολής. Το τουλάχιστον γελοίο «Very Macedonia», που αποτελεί το διαφημιστικό motto της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για το 2014, προκαλεί στην καλύτερη περίπτωση ειρωνικά σχόλια στους ανταγωνιστές μας και, το χειρότερο, βλέμματα απορίας στους υποψήφιους πελάτες μας. Μια φράση χωρίς νόημα, μια τεράστια γκάφα που δυστυχώς επηρεάζει τις ζωές χιλιάδων εργαζομένων. Εκτός από το αποτυχημένο σύνθημα όμως υπάρχουν και πολλά παράπονα για ανισομερή προβολή των επιμέρους τουριστικών προορισμών της Μακεδονίας. Τρέχει και δε φτάνει ο κος Τζιτζικώστας να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Βρέθηκε πρόσφατα στην Πιερία προσπαθώντας να πείσει τους επαγγελματίες του τουρισμού για τις «καλές του προθέσεις»,  σερβίροντας άπειρα «θα» αλλά δεν έπεισε κανέναν, αφού πλέον κρίνεται για τα έργα του. Ο λαός της Μακεδονίας βαρέθηκε τους μαθητευόμενους μάγους με τις « δήθεν προχωρημένες ιδέες». Απαιτεί δράση και τη θέλει τώρα. 
Η Ελληνική Αυγή για την Κεντρική Μακεδονία έχει έτοιμη πρόταση για την τουριστική ανάπτυξη της Περιφέρειας. Η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων σε συνδυασμό με οργάνωση και σκληρή δουλειά είναι τα εχέγγυα της επιτυχίας. Ο ρόλος της αυτοδιοίκησης αφορά ακριβώς τον συντονισμό όλων εκείνων των δράσεων που θα αναδείξουν αυτό που ήδη υπάρχει. Με κέντρο τη Θεσσαλονίκη και αξιοποιώντας τον οδικό άξονα της Εγνατίας, το λιμάνι και το αεροδρόμιο, τα οποία σήμερα υπολειτουργούν και μαραζώνουν, μπορούμε να κάνουμε πράξη το όραμα. 
Η Μακεδονία είναι η γη της σύγχρονης ομορφιάς που διατηρεί τις ρίζες της στη αρχαία παράδοση. Είναι  η Πατρίδα μας και της αξίζει ένα καλύτερο αύριο.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                               
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ
ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ            
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ                             
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΥΡ/ΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΑΡΙΔΑΙΑΣ




E Υ Χ Α Ρ Ι Σ Τ Η Ρ Ι Ο

 Η Διοίκηση και το προσωπικό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αριδαίας ευχαριστεί θερμά τον κ. Ζαφειρίου Ευστάθιο (υπεύθυνο της Hellas Service) , τον κ. Σαρανταρίδη Τάκη (συνεργείο οχημάτων), τον κ. Βαμβακά Ευάγγελο (υπεύθυνο τεχνικού τομέα Δ.Ε.Δ.Η.Ε.), καθώς και το Σούπερ Μάρκετ ΓΑΛΑΞΙΑΣ για την ευγενή προσφορά τους και την ουσιαστική συμμετοχή τους , η οποία συνέβαλλε στην επιτυχή ολοκλήρωση της ετήσιας άσκησης της  Υπηρεσία μας.

Ο Διοικητής
  Κώνστας Ν. Απόστολος

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 2ο ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΤΕΝΙΣ Ε2 2014


Δείτε φωτογραφίες απο το 2ο Ε2 πανελλαδικό πρωτάθλημα τένις που διοργάνωσε ο όμιλος αντισφαίρισης Αριδαίας.




















ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...