Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα, 30 Ιουνίου 2014

ΤΟ ΝΕΟ Δ.Σ. ΚΑΙ Ο ΝΕΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΤΟΥ ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ



Μέσα σε κλίμα ομοψυχίας και ομαδικότητας συνεδρίασαν τα μέλη του ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ στα γραφεία της ομάδας και εξέλεξαν τη νέα διοίκηση για την νέα ποδοσφαιρική σεζόν 2014-15.

Μετά τη μυστική ψηφοφορία συγκροτήθηκε το νέο συμβούλιο ως εξής:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Πασχάλης Τούμπης.
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ: Γιάννης Χατζής (Λαμπάκης)
ΤΑΜΙΑΣ: Παύλος Γιουρούκης
ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ: Αλέκος Τανούρης
ΓΕΝΙΚΟΣ ΑΡΧΗΓΟΣ: Βασίλης Δήμπαλας
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ: Δημήτρης Μασλάρης
ΜΕΛΗ:
Γιάννης Πέτσκος
Πέτρος Ορμάνης
Ιωάννης Νάνος (Γιάτσος)
Αλέξανδρος Νάνος

Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, επικυρώθηκε η συνεργασία με τον Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος θα αναλάβει τη θέση του προπονητή της ομάδας.

Ο Βασίλης Σαμαράς είναι γνωστός στην περιοχή μας για την επιτυχημένη του ποδοσφαιρική καριέρα στα γήπεδα της Α' Εθνικής, καθώς επίσης και για την προπονητική του δράση σε ομάδες της επαρχίας μας.

"ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ" - ΓΡΑΦΕΙ Ο ΤΡΥΦΩΝ ΟΥΡΔΑΣ


ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ

Μεσημέρι.  Από το σταθερό τηλέφωνο, ο Γιώργος ο συνάδελφος, μου αναγγέλλει ένα δυσάρεστο γεγονός.  Πέθανε ο… και αυτός συνάδελφος, «κάποιας» βέβαια ηλικίας.  Η κηδεία του μου λέει θα γίνει στις πέντε το απόγευμα.  Πρέπει να είμαστε για να τον αποχαιρετήσουμε στο τελευταίο του ταξίδι, μια και ήταν μέλος μας, στο Σύνδεσμο των συνταξιούχων.
           Παρά την κούραση δέχτηκα να πάω.  Στο δρόμο πήραμε και τον Γιάννη που ανήκει και αυτός στο «κλαμπ» και όλοι μαζί με το αυτοκίνητό μου, ξεκινήσαμε για το σπίτι του αποβιώσαντα.  Φθάνοντας όμως στο χωριό του, αποφασίσαμε να πάμε κατευθείαν στην Εκκλησία, όπου έτσι κι αλλιώς θα τον πήγαιναν να τον διαβάσουν.  Άλλωστε η ώρα είχε περάσει.  Μπήκαμε μέσα μόλις άρχιζε η Ακολουθία.  Ανάψαμε το κεράκι μας και κάναμε την ευχή μας για το νεκρό συνάδελφο.  Ο Ναός είχε αρκετό κόσμο.  Όλοι λυπημένοι όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις.  Για τους άμεσα συγγενείς δε γίνεται λόγος, δεν μπορούσαν να κρατήσουν το δάκρυ τους. 
           Πήραμε λοιπόν κι εμείς τις θέσεις μας κοντά στα στασίδια και προσπαθήσαμε να προσαρμοστούμε με το «εν γένει» περιβάλλον «ψυχή τε και σώματι».  Ο Γιάννης βρήκε θέση μακριά από μένα.  Κάθονταν σε στάση προσοχής με σταυρωμένα τα χέρια στο στήθος.  Μου έμοιαζε θεία που βγήκε στη γειτονιά να κουτσομπολέψει.  Κάπου κάπου έπαιζε και τα μάτια του ή τα κατέβαζε στο πάτωμα, δείχνοντας πόσο λυπημένος ήταν.  Έτσι που τον έβλεπα μου έρχονταν να γελάσω αλλά η στιγμή δεν μου το επέτρεπε.  Ο Γιώργος ήταν στο ένα πόδι με το σώμα του ακουμπισμένο στην άκρη του στασιδιού.  Έδειχνε μάλλον άνετος και πως δεν δίνει και πολλή σημασία στα «τεκταινόμενα» μέσα στο Ναό.  Κάποιες φορές βέβαια όταν συνέρχονταν, γύριζε προς το μέρος μου και έκανε πως ήταν και αυτός λυπημένος.  Ύστερα όμως, πάλι χαμογελούσε ξεχνώντας τη λύπη, ίσως και πού βρίσκονταν.  Δύσκολο να λυπάται κανείς όπως και να το κάνουμε..!  Και εγώ φυσικά στο ίδιο μοτίβο.  Τους κοίταζα που με κοίταζαν με αυτά τα μόλις και με τα βίας θλιμμένα πρόσωπα και ειλικρινά το λέω, ας παίρνω αμαρτία, μου έρχονταν να ξεκαρδιστώ στα γέλια.  Μα από μέσα μου έλεγα και ξανάλεγα: « Σοβαρέψου σε κηδεία είσαι, θα γίνεις ρεζίλι».
           Και ενώ η Εξόδιος Ακολουθία συνεχίζονταν, λίγο πριν τους Μακαρισμούς, κάποιος από πίσω μου που δεν ήταν και πολύ γνωστός, ακουμπώντας το χέρι του στον ώμο μου, με ρώτησε αν γνώριζα τον θανόντα. «Ναι» του είπα με σιγανή φωνή, βάζοντας και το χέρι στο στόμα μου.  «Ήταν συνάδελφός μου».  «Τι συνάδελφός σου» πετάχτηκε και είπε ένας που ήταν ακριβώς μπροστά μου.  «Ο άνθρωπος γεωργός ήταν».  «Όχι» του απαντάω εγώ «συνάδελφος ήταν».  «Καλά πλάκα μου κάνεις», συνεχίζει την κουβέντα αυτός λες και ήμασταν σε καφενείο.  «Χωριανός μου ήτανε, δεν ξέρω τι δουλειά έκανε;».  «Αμάν ρε παιδιά», ρωτάω πάλι εγώ.  «Πώς τον λέγανε;».  Όλοι σύσσωμοι και με μια φωνή, μου πέταξαν ένα υποκοριστικό του ονόματός του.  Δεν ήταν όμως αρκετό για να βεβαιωθώ για την ταυτότητα του ανθρώπου για τον οποίο μιλούσαμε.  Το αντίθετο μάλιστα.  Με μπέρδεψαν περισσότερο.  Μη μπορώντας να συνεχίσω το διάλογο, λόγω του κινδύνου να εκτεθώ «πολλαπλώς», τα μάζεψα και έκλεισα το στόμα μου.  Πάγωσα, ίδρωσα, κατάπια, ξεροκατάπια μέχρι που κόντεψα να πνιγώ από το σάλιο μου.  Μήπως κάναμε και οι τρεις μας λάθος και ήμασταν σε «λάθος» κηδεία;  Και τώρα τι κάνεις αυτήν την ώρα; Βάζεις τα γέλια ή τα κλάματα;  Τέλος πάντων, ό,τι και να έκανα έπρεπε να ενημερώσω τους άλλους για την ενδεχόμενη «γκάφα, λάθος» όπως θέλετε πέστε το.  Και αυτό μέχρι το τέλος της Ακολουθίας και πριν ακόμα περάσουμε να χαιρετήσουμε τους συγγενείς και τον… όποιον «ο Θεός ας τον είχε αναπαμένο» ήταν ξαπλωμένος στην κάσα.
           Με μορφασμούς και λίγο με τα χέρια, έκανα νοήματα στον Γιώργο να με πλησιάσει, προκειμένου να του πω τα «καθέκαστα».  Επιτέλους μετά από πολλά το κατάλαβε και με πλησίασε απορημένος.  «Ξέρεις» του λέω στο αυτί  « το και το μπορεί να είμαστε σε αλλουνού κηδεία».  Είδα την έκπληξη στο πρόσωπό του αλλά και το τεράστιο κόπο που έκανε για να μην τον πάρουν τα γέλια.  Εξάλλου αυτός γελούσε με το παραμικρό.  Τελικά όμως ο αφιλότιμος δεν άντεξε και άρχισε τα «χα χα» λες και άκουσε ανέκδοτο.  Τι να έκανα, παρασύρθηκα κι εγώ και αντάμα, σαν συμφωνική ορχήστρα, χαχανίζαμε καλύπτοντας με τις φούχτες τα πρόσωπά μας.  Ευτυχώς που οι περισσότεροι μέσα στην Εκκλησία, ήταν αφοσιωμένοι στα λόγια του παπά και των ψαλτών και στις προσπάθειες που έκαναν να συντονιστούν σε ό,τι έλεγαν.  Διαφορετικά δεν γλιτώναμε το ξύλο.  Δικαίως του λόγου δηλαδή…
           Ο Γιάννης που μας κοίταζε από μακριά, βλέποντας να σκουπίζουμε τα μάτια μας από τα δάκρυα και καταλαβαίνοντας ότι ήταν μάλλον από γέλια, αφού παραμέρισε μερικούς, ήρθε κοντά μας και με σοβαρό ύφος, άρχισε να μας επιπλήττει για τη στάση μας απέναντι σε έναν συνάδελφο, μάλιστα σε τέτοιες στιγμές.  «Ποιον συνάδελφο» του λέω εγώ άθελά μου φωναχτά και έτοιμος να πνιγώ από τα γέλια.  «Ε! φίλε» του λέω «είμαστε άουτ.  Λάθος κηδεία διαλέξαμε.  Άλλον ξεκινήσαμε να θάψουμε και άλλον θα θάψουμε».  Από τον τρόπο που με κοίταζε, φαίνεται ότι τα λόγια μου έπεφταν σαν τούβλα στο κεφάλι του.  «Τι λες ρε;» μου λέει. «Όπως τα ακούς» του απαντάω.  «Κάτσε όπως είσαι εδώ», συνεχίζω να του λέω «μη μιλάς σε κανένα και στο τέλος την κάνουμε με ελαφρά πηδηματάκια.  Εσύ βέβαια σαν πιο κοινωνικός που είσαι, πέρνα να πεις ένα γεια στον φίλο σου» εννοώντας τον πεθαμένο.  Τι ήθελα και του τα είπα; Τον έπιασαν κι αυτόν χείμαρρος τα γέλια.  Και άντε εμείς τα καταπίναμε.  Αυτός δεν άντεχε και γελούσε σχεδόν φανερά.  Το ξύλο το είχε εξασφαλισμένο…
           Ήδη ο παπάς τελείωνε και το Ευαγγέλιο και εμείς δεν ξέραμε αν ήμασταν σε κηδεία ή γάμο.  Στο γέλιο μάλιστα παρασύραμε και κάποιους άλλους που μας ήξεραν, χωρίς βέβαια αυτοί να γνωρίζουν το λόγο που εμείς ένα «δράμα» το μετατρέψαμε σε «κωμωδία».  Όμως όσο γίνονταν αυτά, αληθινά το λέω, είχα και κάποιες τύψεις συνειδήσεως.  Ξέρεις τι θα πει να ξεκαρδίζεσαι, τη στιγμή που ο άλλος πονάει μέσα στην καρδιά του, εξαιτίας θανάτου κάποιου συγγενή του;
           Η Εξόδιος Ακολουθία έφθανε στο τέλος και παπάς και ψάλτες, εμένα τουλάχιστον, με έκαναν πάλι να παγώσω αλλά και να ζεσταθώ συγχρόνως.  Να πάθω δηλαδή ένα καινούριο σοκ.  Ανέφεραν το όνομα του νεκρού συναδέλφου μας.  Ξέρετε, σε εκείνα τα «εν τόπω χλοερώ…εν τόπω αναπαύσεως…».  Αλλά πώς γίνεται να μνημονεύουν το όνομά του, αφού δεν ήταν αυτός ο νεκρός; Μυστήρια πράγματα συμβαίνουν! Και οι τρεις μας μια φορά, αξιοπρεπείς και στο ύψος των περιστάσεων, κοιταχτήκαμε στα μάτια όλο απορία, δαγκώνοντας όμως για καλό και κακό τα χείλη μας, μη ξαναβγεί από μέσα μας κανά ­ καινούριο γέλιο.  Τότε μου ήρθε μια ιδέα.  Να πω στον Γιάννη, με όση σοβαρότητα του έμεινε, να πάει κοντά για να δει το συγχωρεμένο, μια και τον γνώριζε καλύτερα από εμάς.  Όμως πάλι αυτός, όπως ήταν περιτριγυρισμένος από συγγενείς και χωμένος μέσα στα λουλούδια, πού να τον αναγνωρίσει; Εν τέλει δε χρειάστηκε να γίνει κάτι τέτοιο.  Ένας ψηλός μουστακαλής, που όλη την ώρα  κοίταζε πόσο «τσίρκο» ήμασταν, μας έλυσε την απορία. «Ε! ρε παιδιά» μας λέει.  «Πάει και ο συνάδελφός σας…Εσείς ξέρετε πόσο καλός άνθρωπος ήταν…».  Κουνήσαμε και οι τρεις το κεφάλι μας, κάνοντας πως συμφωνούμε μαζί του, αλλά μέσα μας είχαμε την αμφιβολία μήπως δε μιλούσαμε για το ίδιο πρόσωπο.  Πάνω σε αυτό εγώ δεν άντεξα. «Ρε φίλε» του λέω «μιλάμε για τον…».  «Ναι ρε» μου λέει με κάποια δόση ειρωνείας.  «Εσείς για ποιον ήρθατε εδώ; Τυχαία είδατε κηδεία και μπήκατε..;».  «Καλά καλά» του λέω με τρεμάμενη φωνή για να σταματήσει.  «Αλλά…πάλι» του λέω «εκείνος με τα μεγάλα μαλλιά, γιατί μας είπε πως ήταν γεωργός;».  «Εντάξει» μου λέει «μετά τη σύνταξή του, έκανε και λίγο τη γεωργία.  Βασικά ο άνθρωπος ήταν συνταξιούχος…»
           Και οι τρεις ικανοποιημένοι, που επιτέλους βεβαιωθήκαμε πως δεν ήμασταν σε «αλλουνού» κηδεία, πήραμε μια βαθιά ανάσα.  Περιμένοντας τη σειρά μας, χαιρετήσαμε «τελευταίων ασπασμών» τον μέχρι προ ολίγου συνάδελφο «αίνιγμα» και συλλυπηθήκαμε τους συγγενείς για το θάνατό του.  Τώρα εδώ βέβαια, τρόπος του λέγειν «συλλυπηθήκαμε» γιατί λύπη δεν ξέρω αν είχαμε για να βγει από μέσα μας.  Ωστόσο όμως, με όλα όσα συνέβησαν, θα επιβεβαιώσω μια παροιμία που λέει ο σοφός λαός μας.  «Δεν υπάρχει γάμος χωρίς κλάματα και κηδεία χωρίς γέλιο».  Επιβεβαιωτής της και μάρτυρας εγώ… ένας από τους ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΥΣ  της διήγησης.


                                    Ημερομηνία 29/6/2014



                                        Ούρδας Τρύφων

ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΣΗ ΑΡΙΣΤΟΥΧΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΡΟΜΑΧΩΝ


Η σχολική χρονιά έκλεισε στο Γυμνάσιο Προμάχων με την απονομή από τον διευθυντή του σχολείου κ. Ευστάθιο Πασόη δύο ηλεκτρονικών υπολογιστών τύπου  tablet Vero A7720  στις δύο μαθήτριες της Γ' τάξης που συγκέντρωσαν τον υψηλότερο βαθμό απολυτηρίου. Πρόκειται για τις μαθήτριες Μαρία Βάτση με γενικό βαθμό 19  11/13 και Ξένια Μεσκίνη με γενικό βαθμό 19 7/13.
Τα tablets ήταν προσφορά της Ομάδας Facebook  των Προμάχων, μέλη της οποίας είχαν επισκεφτεί πριν λίγους μήνες το σχολείο μας και τα παρέδωσαν στον διευθυντή κ. Ευστάθιο Πασόη, προκειμένου να δοθούν ως επιβράβευση σε δύο αριστούχους μαθητές της Τρίτης τάξης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ομάδα Facebook των Προμάχων εξασφάλισε τους δύο υπολογιστές που πρόσφερε στο Γυμνάσιο Προμάχων, διαθέτοντας τα έσοδα που συγκέντρωσε από την πώληση λαχνών για την κλήρωση ενός παρόμοιου tablet. Χορηγοί της δράσης ήταν  η Εταιρεία Πληροφορικής "CYBERTECH" και το γνωστό ενημερωτικό ιστολόγιο  "Προμαχιώτικα νέα".

Ο Διευθυντής  και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Προμάχων αισθάνονται την υποχρέωση να ευχαριστήσουν δημόσια την Ομάδα facebook για τη γενναιόδωρη προσφορά της και  να συγχαρούν τα μέλη της, καθώς με τέτοιου είδους πρωτοβουλίες εκδηλώνουν έμπρακτα την κοινωνική τους αλληλεγγύη και το ενδιαφέρον τους για το σχολείο, τους μαθητές και την τοπική κοινωνία ευρύτερα. 

ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΑΤΗΣ ΧΑΛΑΖΟΠΤΩΣΗΣ



Άμεση αντιμετώπιση των συνεπειών της πρόσφατης χαλαζόπτωσης ζήτησε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Θεόδωρος Θεοδωρίδης

Σύσκεψη για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πρόσφατης χαλαζόπτωσης που έπληξε φρουτοπαραγωγικές περιοχές του Δήμου Έδεσσας την Παρασκευή, 27/6, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Διοικητήριο με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη.
Ο κ. Θεοδωρίδης ζήτησε να γίνουν άμεσα, όλες οι απαραίτητες ενέργειες από τη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής για την οριοθέτηση των πληγέντων περιοχών που με μία πρώτη εκτίμηση είναι η Ζέρβη, η ορεινή Παναγίτσα, η τοποθεσία Πάτημα, η Καρυδιά, η Κερασιά, η τοποθεσία Λιβάδια Λύκων, η τοπική κοινότητα Μαργαρίτας και η Σωτήρα.
Ακόμη, ο κ. Αντιπεριφερειάρχης έδωσε εντολή για άμεση καταγραφή των ζημιών επί της παραγωγής και επί του φυτικού κεφαλαίου. Επίσης, επεσήμανε την ανάγκη να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες για την χορήγηση μέρους της αποζημίωσης ως προκαταβολή προς τους παραγωγούς των οποίων οι παραγωγές καταστράφηκαν.
Επιπλέον, ο κ. Θεοδωρίδης με τους παρευρισκόμενους συζήτησαν το θέμα της αντιχαλαζικής προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας, θέμα για το οποίο ο κ. Αντιπεριφερειάρχης είχε αποστείλει σχετική επιστολή στο αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων από τα μέσα Μαϊου.
 Να τονίσουμε ότι, ήδη, από την επομένη της έντονης κακοκαιρίας της περασμένης Παρασκευής, γεωπόνοι της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. Πέλλας ξεκίνησαν τις αυτοψίες στις πληγείσες περιοχές, ενώ, οι έλεγχοι συνεχίζονται για την ακριβή και πλήρη καταγραφή του ύψους των ζημιών.
Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θεοδωρίδης μετά το τέλος της σύσκεψης σχολίασε: «Συζητήσαμε σήμερα μαζί με το Δήμαρχο Έδεσσας κ. Γιάννου και τους συνεργάτες μου τις ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προβούμε για την άμεση αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πρόσφατης χαλαζόπτωσης που έπληξε τους αγρότες της ευρύτερης περιοχής της Έδεσσας. Είμαστε σε συνεχή επικοινωνία με το Διεθυντή κ. Τσαντάκη ώστε να προχωρήσουν οι έλεγχοι και η καταγραφή των ζημιών και, εν συνεχεία οι απαραίτητες διαδικασίες για την αποζημίωση των παραγωγών. Η αγροτική παραγωγή αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της τοπικής οικονομίας και στόχος μας είναι η προστασία, η ενδυνάμωση του αγροτικού τομέα και η ανάδειξή του».

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Δήμαρχος Έδεσσας Δημήτρης Γιάννου, ο Αντιδήμαρχος Αγροτικών Θεμάτων του Δήμου Έδεσσας και Πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Άγρα Χρήστος Πέτκος , ο Διευθυντής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Τρύφων Τσαντάκης, ο Πρόεδρος του Αγροτικού Συνεταιρισμού Κερασιάς – Καρυδιάς Διονύσιος Μάρκου και γεωπόνοι της Π.Ε. Πέλλας.

ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΙΣΑΚΤΕΟΥΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Ιορδάνης Τζαμτζής: «Μετεγγραφή και για τους εισακτέους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση των προηγούμενων ετών»

Να δοθεί  δυνατότητα μετεγγραφής και για τους εισακτέους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των προηγούμενων ετών ζητούν με ερώτηση που κατέθεσαν 17 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, με πρώτο υπογράφοντα τον Βουλευτή Πέλλας κ. Ιορδάνη Τζαμτζή, προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Λοβέρδο  Ανδρέα.
Οι 17 Βουλευτές στην ερώτηση τους προς τον αρμόδιο Υπουργό αναφέρουν τα εξής:
«Κύριε Υπουργέ,

Στο άρθρο 53 του ν 4264/2014 δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς θέσης εισαγωγής των πολυτέκνων, τριτέκνων και ειδικών κατηγοριών σε αντίστοιχη σχολή ή τμήμα Πανεπιστημίου ή ΑΕΙ, ανεξάρτητα από εισοδηματικά κριτήρια. Η ρύθμιση αυτή ήρθε να διορθώσει το προηγούμενο καθεστώς, καθώς πολλές οικογένειες αδυνατούσαν να αντεπεξέλθουν οικονομικά για να σπουδάσουν τα παιδιά τους σε άλλη πόλη από αυτή της κύριας κατοικίας τους. Όμως, η ρύθμιση αντί να διορθώνει την αδικία, την εντείνει, αφού αφορά στους επιτυχόντες που έλαβαν μέρος στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου του σχολικού έτους 2013-2014 και εντεύθεν.
Δυστυχώς δεν είχαν την ίδια αντιμετώπιση και οι εισακτέοι των προηγούμενων ετών και οι  οικογένειες  τους.
Αποτέλεσμα ήταν πολλά παιδιά πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών αλλά και οικογενειών που ανήκουν στις λοιπές ειδικές κατηγορίες να φοιτούν σε διαφορετικές πόλεις, τη στιγμή κατά την οποία οι γονείς τους δεν μπορούν οικονομικά να ανταπεξέλθουν στην επιβάρυνση αυτή, ενώ άλλα παιδιά απλώς να έχουν εγγραφεί και να αδυνατούν να παρακολουθήσουν κανονικά τα μαθήματά τους.
 Ερωτάσθε, κύριε Υπουργέ:
1.      Προτίθεστε να επεκτείνετε τη ρύθμιση για τη μεταφορά θέσης εισαγωγής των πολυτέκνων, τριτέκνων και ειδικών κατηγοριών και στους εισακτέους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των προηγούμενων ετών;»

                    Οι ερωτώντες βουλευτές
1.         Τζαμτζής Ιορδάνης  Βουλευτής Ν. Πέλλας
2.         Βλαχογιάννης Ηλίας Βουλευτής Ν. Τρικάλων
3.          Αντωνίου Μαρία Βουλευτής Ν. Καστοριάς
4.         Μαρίνος Ανδρέας Βουλευτής Ν. Ηλείας
5.         Σκόνδρα Ασημίνα Βουλευτής Ν. Καρδίτσας
6.         Σαμπαζιώτης Δημήτριος Βουλευτής Ν. Μεσσηνίας
7.         Χαρακόπουλος Μάξιμος Βουλευτής Ν. Λάρισας
8.         Αραμπατζή Φωτεινή Βουλευτής Ν. Σερρών
9.         Καρανάσιος Ευθύμιος Βουλευτής Ν. Χαλκιδικής
10.      Βογιατζής Παύλος Βουλευτής Ν. Λέσβου
11.      Σολδάτος Θεόδωρος Βουλευτής Ν. Λευκάδας
12.      Αναστασιάδης Σάββας Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης
13.      Πασχαλίδης Ιωάννης Βουλευτής Ν. Καβάλας
14.      Κυριαζίδης Δημήτριος Βουλευτής Ν. Δράμας
15.      Κοψαχείλης Τιμολέων Βουλευτής Ν. Γρεβενών
16.      Κουτσογιαννακόπουλος Κωνσταντίνος Βουλευτής Ν. Φθιώτιδας

17.      Κοντογιάννης Γεώργιος Βουλευτής Ν. Ηλείας 

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Ήταν κάποτε ένα νεαρό ζευγαράκι. Όπως όλα τα νεαρά ζευγαράκια που προσπαθούν να χαρούν τον έρωτά τους,

ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΖΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΕΙΝΑΣ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ

Εδώ και μερικές μέρες περίπου 4.000 κρατούμενοι στα «σωφρονιστικά» κολαστήρια του ελληνικού κράτους έχουν ξεκινήσει μαζική απεργία πείνας. Οι λόγοι είναι πολλοί. Απαράδεκτες συνθήκες κράτησης, βασανισμοί και ξυλοδαρμοί κρατουμένων(βλ. υπόθεση Ιλία Καρέλη), αδιαφορία για τη υγεία των κρατουμένων(βλ. υπόθεση κρατουμένων που πάσχουν από τον ιό HIV). Aν μέσα σε όλα αυτά προσθέσουμε και τον υπερπληθυσμό των φυλακών, αφού υπάρχουν άνθρωποι που είναι κρατούμενοι είτε για οικονομικές οφειλές είτε γιατί περιμένουν να δικαστούν χωρίς όμως να υπάρχουν αποδείξεις ενοχής που θα μπορούσαν να ευσταθούν ως δικαιολογία για να φυλακιστούν, μπορούν όλοι και όλες να καταλάβουν ότι οι κρατούμενοι ζουν στοιβαγμένοι σαν σαρδέλες.
Ο λόγος όμως που ξεκίνησαν την απεργία πείνας δεν βρίσκεται σε όσα παρέθεσα, αν και θα μπορούσαν οι λόγοι αυτοί να είναι αρκετοί όχι μόνο για απεργία πείνας αλλά και για εξέγερση εντός των φυλακών(ποιος άνθρωπος άλλωστε θα άντεχε να ζει έτσι και να μην εξεγείρεται εάν είχε έναν στοιχειώδη αυτοσεβασμό και λίγη αξιοπρέπεια;), αλλά στη πρόθεση της κυβέρνησης, που έχουν φτιάξει η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, να κατηγοριοποιήσουν τις φυλακές σε τρία επίπεδα.
Τις φυλακές τύπου Α' στις οποίες θα φυλακίζονται όλοι όσοι έχουν διαπράξει  ποινικά αδικήματα αλλά δεν θα προσπαθήσουν να το σκάσουν(κατά την κρίση των αρχών πάντα), τις φυλακές τύπου Β' στις οποίες θα φυλακίζονται όλοι όσοι έχουν διαπράξει ποινικά αδικήματα αλλά θα υπάρχουν αυξημένα μέτρα επιτήρησης για να μην γίνουν απόπειρες απόδρασης και τέλος τις φυλακές τύπου Γ' στις οποίες θα φυλακίζονται όσοι θεωρούνται επικίνδυνοι για την δημόσια και εθνική ασφάλεια, δηλαδή κατά συρροή δολοφόνοι, βιαστές, αντάρτες πόλεων(ή τρομοκράτες, όπως αρέσκονται τα καθεστωτικά ΜΜΕ να τους αποκαλούν). Στις φυλακές τύπου Γ' θα πηγαίνουν και όλοι όσοι δημιουργούν προβλήματα στις φυλακές τύπου Α' και Β' με τη συμπεριφορά τους όπως πχ ένας κρατούμενος που κάνει αποχή από το συσσίτιο ή δεν πειθαρχεί στην κανονιστική ιεραρχία της φυλακής.
Οι φυλακές αυτές επί της ουσίας είναι φυλακές εντός φυλακής γιατί o νέος νόμος «α) Περιορίζει στο ελάχιστο τα επισκεπτήρια και την επικοινωνία των κρατουμένων με τους συγγενείς τους και θεσμοθετεί την απομόνωση στα κελιά το μεγαλύτερο μέρος του εικισιτετραώρου β) καταργεί τις άδειες γ) καταργεί τη δυνατότητα εργασίας και την ευεργετική διάταξη της υφ’ όρον απόλυσης όταν ο φυλακισμένος εκτίσει τα 3/5 της ποινής του, καταργώντας έτσι την ισότητα και αναλογικότητα στην έκτιση της ποινής δ) εξομοιώνει τους υποδίκους με τους καταδίκους καταργώντας το τεκμήριο της αθωότητας. Με το νομοσχέδιο αυτό οι κυβερνώντες επιχειρούν μια τομή: εισάγουν την έννοια της εκδίκησης στην ποινική διαδικασία, ακυρώνουν στην πράξη νομικά κεκτημένα όπως το τεκμήριο της αθωότητας και τις αρχές της ισότητας και αναλογικότητας στην έκτιση της ποινής, θεσμοθετούν το βασανιστήριο της απομόνωσης ως τρόπο πειθάρχησης όσων αντιδρούν, «χτίζουν» φυλακές-άβατα όπου θα βασιλεύει η αυθαιρεσία και ο νόμος του ανθρωποφύλακα, δημιουργούν, τέλος, ένα παράδειγμα σωφρονισμού που απευθύνεται σε ολόκληρη την κοινωνία.» (από ΔΡΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΚΟΥΑΝΤΑΝΑΜΟ)
Με άλλα λόγια δημιουργούν ένα μπενθαμικό πανοπτικό σύστημα στο οποίο τα ατομικά και ανθρώπινα δικαιώματα καταπατούνται από την πολιτική και αστυνομική εξουσία με πρόσχημα το γενικό καλό. Και εδώ ο λόγος που αναφέρω τα ατομικά δικαιώματα, που είναι καθαρά μια φιλελεύθερη θεώρηση του τι είναι δικαίωμα, παρ'όλο που είμαι σφόδρα αντιφιλελεύθερος, είναι για να καταλήξω στη φράση ενός φιλελεύθερου η οποία λέει ότι «Όσοι θυσιάζουν στοιχειώδεις ελευθερίες για λίγη ασφάλεια, δεν αξίζουν ούτε ελευθερία ούτε ασφάλεια».
Το ζήτημα αυτό αφορά τους πάντες. Διότι όταν η εξουσία καταπατά το δικαίωμα ενός κομματιού της κοινωνίας δεν θα αργήσει να καταπατήσει και το δικαίωμα αυτό σε όλα τα άλλα μέλη της κοινωνίας. Και από τη στιγμή που είμαστε υπεύθυνοι σε μεγάλο βαθμό, ως μέλη της κοινωνίας αυτής, για την «παραγωγή εγκληματιών» που στη συνέχεια τους πετάμε σε αποθήκες ψυχών, ήρθε η ώρα να αναλάβουμε τις ευθύνες μας και να σταθούμε στο πλευρό τους, γιατί το μόνο που ζητάνε στη προκειμένη είναι να μην δημιουργηθούν νέα Γκουαντανάμο στη χώρα,στα οποία θα μπαίνουν όσοι άνθρωποι θεωρούνται εχθροί της εξουσίας, δικαίως ή αδίκως.
Να προσθέσω επίσης ότι οι ανθρωποφύλακες κάνουν απεργία τις ώρες των επισκεπτηρίων για να εμποδίσουν τους αλληλέγγυους ανθρώπους και τους συγγενείς των κρατουμένων να έρθουν σε επαφή μαζί τους, ότι οι διευθυντές των φυλακών απαγορεύουν την είσοδο σε εθελοντές γιατρούς που θέλουν να ελέγξουν την κατάσταση των απεργών πείνας και ότι ήδη 6 κρατούμενοι έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο με προβλήματα υγείας από την απεργία πείνας.
 
Σταθείτε δίπλα τους γιατί αύριο μπορεί να είστε εσείς στη θέση τους.
 
(Να σας ενημερώσω ότι το άρθρο αυτό είναι άρθρο πολιτικά στρατευμένο ενάντια στις έννοιες της εξουσίας, του κράτους και των νόμων, πράγμα που σημαίνει ότι α) δεν είναι ειδησιογραφικό άρθρο, β) στερείται απολιτίκ αντικειμενικότητας και γ) είναι μια προσπάθεια αντιπληροφόρησης για όσα συμβαίνουν στα κολαστήρια του ελληνικού κράτους).


Ο Άκρατος



ΠΗΓΗ...http://diekdikw.gr

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΣΗΦΑΚΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ


ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΓΚΗ  ΓΙΑ ΕΔΡΑ ΤΟΥ ΕΚΑΒ ΣΤΗΝ ΑΡΙΔΑΙΑ – ΜΕΓΑΛΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ 
ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΤΟΥ ΕΚΑΒ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΚΈΝΤΡΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ 
   Ο Γιάννης Σηφάκης, επικεφαλής πολυπληθούς αντιπροσωπείας του συνδυασμού «ΑλλάΖΟΥΜΕ την Αλμωπία» επισκέφτηκε το Κέντρο Υγείας Αριδαίας και συναντήθηκε με την Διευθύντρια του Κ.Υ. ιατρό Στέλλα Φωτοπούλου. Η Κα Φωτοπούλου ενημέρωσε αναλυτικά για τα μεγάλα προβλήματα του Κέντρου Υγείας που είναι αποτέλεσμα της επίθεσης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας από τις κυβερνητικές πολιτικές. 
 Την αφαίμαξη ιατρικού προσωπικού ( π.χ. παιδίατροι) , την μη αντικατάσταση του όταν συνταξιοδοτείται ή φεύγει για όποιον λόγο, την πολύ μεγάλη έλλειψη απολύτως απαραίτητων υλικών, την έλλειψη απαραίτητων ιατρικών μηχανημάτων ( π.χ. καρδιογράφος, μόνιτορ παρακολούθησης ασθενών, κεντρική παροχή οξυγόνου κλπ). Επισήμανε ιδιαίτερα το πολύ μεγάλο πρόβλημα με τα ασθενοφόρα και τους οδηγούς τους που πλέον δεν εδρεύουν στην Αριδαία αλλά στην Έδεσσα, πράγμα που δημιουργεί τεράστιο κίνδυνο για τους κατοίκους της Αλμωπίας σε όποια περίπτωση επείγουσας ανάγκης. 
 Ο Γιάννης Σηφάκης δεσμεύτηκε για την συνεχή προσπάθεια του και του συνδυασμού του για την αναβάθμιση του Κέντρου Υγείας, εξέφρασε την άποψη ότι ο Δήμος πρέπει να παρακολουθεί συνεχώς τα προβλήματα του Κ.Υ. και να πιέζει για την λύση τους με πρώτο από όλα την ανάγκη δημιουργίας έδρας του ΕΚΑΒ στην Αλμωπία. 
Είναι εξαιρετικά επείγουσα ανάγκη η δημιουργία έδρας του ΕΚΑΒ στην Αλμωπία  γιατί θα θρηνήσουμε θύματα από την μεγάλη καθυστέρηση μεταφοράς των ασθενών ( ιδιαίτερα των τροχαίων και των επειγόντων) αν υπολογιστεί η τεράστια έκταση της Αλμωπίας και η καθυστέρηση να έλθει ασθενοφόρο από την Έδεσσα. 
Παράλληλα πρότεινε την ίδρυση κέντρου εξυπηρέτησης του ΕΚΑΒ που να κάνει την διαχείριση της κίνησης των ασθενοφόρων σε όλο τον Νομό και την μετακίνηση τους σε επίκαιρες θέσεις για την μέγιστη ετοιμότητα τους ( αν κάποιο ασθενοφόρο π.χ. από την Αριδαία βρίσκεται στον δρόμο προς Θεσσαλονίκη να μετακινηθεί άλλο από την Έδεσσα π.χ. κοντά στην Άψαλο σε αναμονή μήπως συμβεί κάτι επείγον) και ακόμη να υπάρχει ελικόπτερο του ΕΚΑΒ στο ελικοδρόμιο του Νοσοκομείου των Γιαννιτσών για την άμεση επέμβαση σε επείγουσες καταστάσεις. Μόνο με την ύπαρξη ελικοπτέρου που θα πηγαίνει τον ασθενή ( π.χ. τροχαίου) απευθείας στο νοσοκομείο που θα  χειρουργηθεί μπορούν να σωθούν ζωές. Η μη ύπαρξη αξονικών τομογράφων στα Νοσοκομεία Έδεσσας και Γιαννιτσών δημιουργεί τεράστιους κινδύνους στις περιπτώσεις επειγουσών καταστάσεων. 
 Με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Δημοτικής Αρχής ο συνδυασμός «ΑλλάΖΟΥΜΕ την Αλμωπία» θα προτείνει στο δημοτικό συμβούλιο την διεκδίκηση στην διοίκηση του ΕΚΑΒ και σε όλους τους αρμόδιους της επίλυσης των επειγόντων προβλημάτων του Κ.Υ. η διατήρηση των οποίων δημιουργεί τεράστιους κινδύνους για τους κατοίκους της Αλμωπίας       

Ο ΤΟΚΕΤΟΣ ΤΗΣ ΟΔΥΝΗΣ

Ο ... Τοκετός της οδύνης

Σαββατόβραδο, παραμονή Πέτρου και Παύλου. Η καμπάνα των Δώδεκα Αποστόλων, καλούσε για τον πανηγυρικό εσπερινό. Πάει καιρός που δεν εκκλησιαζόταν πια. Την κούραζε η πολύ συνάφεια με τους ανθρώπους. Έκανε το σταυρό της, θύμιασε όλο το σπίτι, πρώτα τα εικονίσματα και τελευταίες τις φωτογραφίες των αγαπημένων προσώπων, φευγάτων από καιρό. Εκεί κοντοστάθηκε κι έπιασε όπως πάντα κουβέντα μαζί τους: 
«Καλοί είστε κι εσείς! Με αφήσατε τώρα στα στερνά, μονάχη μου. Εσύ ειδικά, ψεύτη! που μου ορκιζόσουνα πως θα μείνουμε μαζί όλη μας τη ζωή… Που είσαι τώρα που σε χρειάζομαι περισσότερο από ποτέ; Ε; Καλά είσαι εσύ, με την ησυχία σου, τα τρισάγια σου, όλα σου. Ρώτα κι εμένα! Ο γιος σου στον κόσμο του, από τότε που έχασε τη δουλειά του. Έρχεται μόνον, μόλις παίρνω τη σύνταξη, τάχα να με βοηθήσει στα ψώνια, για να χαρτζιλικωθεί, να του τη δώσω σχεδόν ολόκληρη, δηλαδή. Η κόρη σου, τα ξέρεις δα, στην άλλη άκρη του κόσμου, για να ταΐσει τα παιδιά της ένα κομμάτι ψωμί. Τι να της πω, βόηθα; Εκείνο ξέρει πως τα βγάζει πέρα, το κακορίζικο. Πες στον γαμπρό μας, γιατί δεν μπορεί, θα βλέπεστε εκεί επάνω, καλοί άνθρωποι ήσασταν κι οι δύο, τι κατάλαβε που την παράτησε χήρα στα τριάντα της με τρία κουτσούβελα; Εσείς στον Παράδεισο κι εμείς στην μαύρη κόλαση. Τέλος πάντων, σχωρεμένοι να ’στε»

Έσπρωξε ένα γκρίζο τσουλούφι που έπεφτε μέσα στα μάτια της, δεν περίσσευε το ρημάδι το δεκάρικο, για να κόψει τα μαλλιά της, τακτοποίησε τα δαντελένια πετσετάκια στο καρυδένιο σκρίνιο, έσπρωξε ένα βιβλίο που εξείχε από το ράφι, κλείδωσε την εξώπορτα και τις μπαλκονόπορτες, άνοιξε τον ανεμιστήρα, φόρεσε το νυχτικό της κι άναψε την τηλεόραση. Δεν πεινούσε καθόλου απόψε. Βαρέθηκε άλλωστε τα ίδια και τα ίδια, γιαούρτι, κριθαράκι, ρύζι, μακαρόνια. Με όσα της άφηνε ο κανακάρης της πάλι καλά που αγόραζε κι αυτά.

Στις ειδήσεις μάλωναν πάλι για το ποιος θα σώσει την χώρα. Κι όσο την έσωζαν, τόσο και φτώχαιναν οι άνθρωποι της. Πάλι για αυξήσεις της ΔΕΗ μιλούσαν, για περικοπές συντάξεων, για πρόστιμα.Ένοιωσε την καρδιά της να χτυπά δυνατά. Κάθε τους λέξη ήταν σαν ένας πυροβολισμός κατευθείαν στην καρδιά και το μυαλό της. Και δεν ήταν μόνο η Ελλάδα, όλος ο κόσμος ανάστατος. Νεκρά παιδιά στην Παλαιστίνη, στη Συρία, στο Ιράκ, στην Ουκρανία, πνιγμένοι μετανάστες στο Αιγαίο. Άμ οι ναζί που νεκραναστήθηκαν μετά από εβδομήντα χρόνια! Έκλεισε την τηλεόραση. Δεν άντεχε άλλο. Άσε που βαριάκουε πια στα ογδόντα της και την έβαζε πολύ δυνατά. Δεν ήταν σωστό να ενοχλεί τους γείτονες.

Ξάπλωσε. Δεν την χωρούσε το κρεβάτι. Πήρε ένα βιβλίο, μα γρήγορα τα μάτια της κουράστηκαν. Για να εγχειρίσει τον καταρράκτη, ούτε λόγος! Μάτι και χιλιάρικο. Το Ιπποκράτειο της έκλεισε ραντεβού σε ενάμισι χρόνο. Λες κι η ζωή της, ήταν ανεξάντλητη.

Σηκώθηκε, άρχισε να περπατά πάνω – κάτω, όσο της επέτρεπαν τα γερασμένα πόδια της. Παρατηρούσε σαν να ήταν ξένο το σπίτι της. Τα πορσελάνινα πιάτα στον τοίχο, τις πολυθρόνες με τα κεντήματα στις πλάτες, για να μην φθείρονται από τα κεφάλια των επισκεπτών, το μεγάλο δρύινο τραπέζι με τις οκτώ βελούδινες καρέκλες, άχρηστο από καιρό, τις άδειες θέσεις των ασημικών στη βιτρίνα, πουλήθηκαν για να πληρώσει το ρεύμα ο γιος της.

Χτύπησε το τηλέφωνο. Κοίταξε το ρολόι. Ήταν μόλις εννιά. Η λογίστρια της, από την άλλη πλευρά του σύρματος, την ενημέρωσε πως έφυγε η δήλωσή της. Δυστυχώς, όπως της τα είχε πει, θα πληρώσει οκτακόσια ευρώ, είναι βλέπεις το σπίτι και εκείνα τα χτήματα στο χωριό. Βρόντησε τη συσκευή. «Δεν πάνε στο διάβολο» σκέφτηκε. «Ας με βάλουν φυλακή, μήπως κι εδώ φυλακισμένη δεν είμαι;»

Τώρα χτύπησε το κινητό. Ήταν η νύφη της. 
- «Κυρία Βασιλική, -ποτέ δεν την φώναξε μητέρα- μην τρομάξετε, πρέπει όμως να το μάθετε. Ο Γιάννης είναι στο νοσοκομείο, έκανε απόπειρα αυτοκτονίας. Δεν πρόλαβα να τον εμποδίσω. Έπεσε από το μπαλκόνι. Τον έχουν στο χειρουργείο»
«Τα παιδιά, που είναι τα παιδιά, να έρθουν να με πάρουν» 
«Μα τι λέτε; Δεν έχουμε παιδιά! Σας αφήνω τώρα. Θα σας ενημερώσω, μόλις έχω νέα».

Περπάτησε σαν αυτόματο μέχρι τον ολόσωμο καθρέφτη της κρεβατοκάμαρας. Την έπνιγε η ζέστη. Έβγαλε τη νυχτικιά, το σουτιέν, την κυλότα της. Μια ετοιμόγεννη νέα γυναίκα, με το μέτωπο ιδρωμένο από τις ωδίνες του τοκετού, την κοιτούσε γεμάτη αγωνία. Δεν έφταιγαν τα ρούχα. Κάτι άλλο την έπνιγε. Γεννάω, φώναξε, άνοιξε την μπαλκονόπορτα, πιάστηκε από τα κάγκελα, υπερυψωμένα από τότε που τα παιδιά της ήταν μικρά κι άρχισε να ουρλιάζει σαν πληγωμένο αγρίμι.

Οι πυροσβέστες, ειδοποιημένοι από τους γειτόνους, είδαν κι έπαθαν να ξεγαντζώσουν το άσαρκο γεροντικό κορμί από τα κάγκελα και να την τραβήξουν μέσα. Έριξαν μια ρόμπα επάνω της και την μετέφεραν με ασθενοφόρο στο Λεμπέτι. Ποτέ δεν θα μάθαινε πως ο Γιάννης της δεν τα κατάφερε τελικά, για εκείνην άλλωστε ήταν αγέννητος ακόμα...




ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com/

ΑΠΛΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ

Απλή Αριθμητική

Απόσπασμα από την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά σε εκδήλωση του ΑμερικανοΕβραϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες (25 Ιουνίου 2014), με θέμα το μέλλον της Ευρώπης:


«Πρώτον, η Δημοκρατία δεν είναι προνομιακός χώρος για ακρότητες και εξτρεμιστές. Είναι εγγύηση Ελευθερίας, Δικαιοσύνης και Κοινωνικής συνοχής».

+

Απόσπασμα από την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά στο διαγραμματειακό της ΝΔ.
«Οι πόλεις μας έχουν καταληφθεί από παράνομους μετανάστες, εμείς θα τις ανακαταλάβουμε».

+

Απόσπασμα από την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά σε εκδήλωση του ΑμερικανοΕβραϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες :
«Δεύτερον, η Δημοκρατία δεν είναι προνομιακός χώρος για λαϊκιστές καιροσκόπους. Είναι ο χώρος όπου οι ελεύθεροι πολίτες εξασκούν το δημοκρατικό ήθος τους».

+

Απόσπασμα από την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά κατά την επίσκεψη του στη Μονή Σίμωνος Πέτρα:
«Περνάμε δύσκολες ώρες, αλλά με τη βοήθεια του Θεού στεκόμαστε όρθιοι»

+

Απόσπασμα από την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά σε εκδήλωση του ΑμερικανοΕβραϊκού Συμβουλίου :
«Τρίτον, η Δημοκρατία δεν είναι το θερμοκήπιο της φτωχοποίησης. Είναι αντίθετα το εφαλτήριο της Ανάπτυξης και της ευημερίας».

+

Σύμφωνα με την κυβερνητικά ελεγχόμενη ΕΛΣΤΑΤ:

  • Στα έξι χρόνια της ύφεσης χάθηκαν από την ελληνική οικονομία 51,2 δισ. ευρώ.
  • Το διάστημα 2008 – 2013 σημειώθηκαν οι παρακάτω αλλαγές: Η καταναλωτική δαπάνη των νοικοκυριών υποχώρησε από τα 165,75 δισ. ευρώ στα 128,63 δισ. ευρώ.
  • Η δημόσια κατανάλωση συρρικνώθηκε κατά 11 δισ. ευρώ περίπου και διαμορφώθηκε στα 31,34 δισ. ευρώ το 2013
  • Οι επενδύσεις υποχώρησαν στα 23,6 δισ. ευρώ το 2013 από 56 δισ. ευρώ (απώλεια 32,4 δισ. ευρώ).

Επίσης σύμφωνα με τα στοιχεία της κυβερνητικά ελεγχόμενης ΕΛΣΤΑΤ, από το α΄ τρίμηνο του 2010 έως και το γ΄ τρίμηνο του 2013 οι Έλληνες έχουν χάσει άνω του 24% των απολαβών τους. Όπως προκύπτει κατόπιν προσαρμογής των στοιχείων ως προς τον αριθμό των εργάσιμων ημερών και της σύγκρισης με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην Ελλάδα σημειώθηκε το γ΄ τρίμηνο του 2013 η δεύτερη μεγαλύτερη συρρίκνωση του δείκτη μισθών σε ετήσια βάση.

Επίσης, σύμφωνα με την κυβερνητικά ελεγχόμενη ΕΛΣΤΑΤ ο αριθμός των ανέργων που αναζητούν εργασία και δε βρίσκουν, ανήλθε τον Φεβρουάριο 2014 σε 1.300.165 άτομα.

Επίσης, σύμφωνα με την κυβερνητικά ελεγχόμενη ΕΛΣΤΑΤ οι 1.081.845 άνεργοι είναι μέλη νοικοκυριών που δεν έχουν κανένα εργαζόμενο!

+

Απόσπασμα από την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά σε εκδήλωση του ΑμερικανοΕβραϊκού Συμβουλίου:
Από τον Αριστοτέλη ως τον Ντιντερό και τον Μαξ Βέμπερ, υπάρχει γενική συμφωνία ότι μια ισχυρή μεσαία τάξη είναι η σταθερή βάση ενός δημοκρατικού πολιτεύματος. Δεν μπορούμε να αφήσουμε τις μεσαίες τάξεις των κοινωνιών μας να σαρωθούν. Γιατί όταν οι μεσαίες τάξεις καταρρέουν, τα θεμέλια της δημοκρατίας υπονομεύονται. Κι αυτό μπορεί, όχι μόνο να είναι ολέθριο για μια δημοκρατία, αλλά και πολύ «μεταδοτικό» και προς όλες τις άλλες.

+
Η εξέλιξη του κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε ευρώ


=

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ



Όταν ο εξτρεμισμός γίνεται προτροπή από τα χείλη του πρωθυπουργού, οι ακρότητες συγκαλύπτονται από τις δυνάμεις «Επιβολής Νόμου και Τάξης», ενώ ο αντικομουνισμός γίνεται περήφανη ιδεολογική σημαία στα χείλη υπουργών και πρωθυπουργικών συμβούλων…

Όταν ο πρωθυπουργός λαϊκίζει γελοιωδέστατα παρουσιάζοντας τον Θεό ως οπαδό και υποστηρικτή της πολιτικής του, υπόσχεται διαπραγματεύσεις, επιδόματα, θέσεις εργασίας, λαγούς και πετραχήλια, τάζει της Παναγιάς τα μάτια, εφευρίσκει φανταστικούς εχθρούς που τους κερδίζει σε σκληρές μονομαχίες και διορίζει υπουργούς όλους τους εκπροσώπους της χειρότερης εκδοχής της Λαϊκής Δεξιάς….

Όταν η φτωχοποίηση γίνεται επίσημη κυβερνητική πολιτική με οργανωμένο σχέδιο, θεολογικά επιχειρήματα, κυνισμό, απόλαυση και υπόσχεση αδιάκοπης συνέχειας μέσω «προαπαιτούμενων μεταρρυθμίσεων»….

Όταν η επίσημη μεσαία τάξη έχει αφανιστεί ολοκληρωτικά και το κενό της έσπευσε να καταλάβει ένα λεφούσι λαμόγιων που δρα ανεξέλεγκτα δηλώνοντας μηδενικό εισόδημα ενώ πασταλιάζει «μαύρα» 500ευρα…

Τότε η ομιλία του Αντώνη Σαμαρά στο ΑμερικανοΕβραϊκό Συμβούλιο στις Βρυξέλλες είναι μία ξεκάθαρη ομολογία ότι στην Ελλάδα ΔΕΝ υπάρχει Δημοκρατία. Καθώς ο Αντώνης Σαμαράς ταυτίζει την απουσία Δημοκρατίας με ακρότητες και εξτρεμιστές, λαϊκιστές καιροσκόπους, φτωχοποίηση και καταστροφή της μεσαίας τάξης, τότε το μόνο που δεν είπε ξεκάθαρα είναι ότι το πολίτευμα της Ελλάδας είναι Εκλεγμένη Χούντα.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που κάποιος «ευαίσθητος και ψύχραιμος πολίτης» αγανακτήσει με όσους μιλάνε για Χούντα στην Ελλάδα, καλό θα ήταν να απευθυνθεί πρωτίστως στον πρωθυπουργό αυτής της Χούντας, όπως ο ίδιος την ομολόγησε και την περιέγραψε αναλυτικότατα.


Πηγή:
kartesios.com


ΠΡΟΥΣΑ ΚΑΙ ΠΕΡΓΑΜΟΣ ΜΝΗΜΕΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ

Στην 38η συνεδρίαση της Επιτροπής Διεθνούς Πολιτιστικής Κληρονομιάς που έλαβε χώρα στο Εθνικό Συνεδριακό Κέντρο της πρωτεύουσας του Κατάρ, τη Ντόχα, αποφασίστηκε η εισαγωγή στον κατάλογο της Unesco με τα Μνημεία Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, της Bursa (Προύσα) και του παραδοσιακού χωριού Cumalıkzık ως «γενέτειρα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας» και της İzmir Bergama (Πέργαμος) ως «πολυεπίπεδη περιοχή πολιτιστικού τοπίου».

Συνολικά 52 περιοχές της χώρας, μοναδικού ιστορικού και πολιτιστικού πλούτου (2 πολιτιστικού/φυσικού, 1 φυσικού και 49 πολιτιστικού τοπίου) περιλαμβάνονται στον προσωρινό κατάλογο παγκόσμιας κληρονομιάς της Unesco.
Με την προσθήκη της Bursa (Προύσας) και της İzmir Bergama (Περγάμου), ο αριθμός των τουρκικών πολιτιστικών μνημείων και φυσικών τοπίων που περιλαμβάνονται στον κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, ανήλθε στα 13. Σύμφωνα με τη Συνθήκη του 1972, η οποία περιλαμβάνει 191 κράτη - μέλη, άλλα τουρκικά μνημεία που βρίσκονται ήδη στον Κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, είναι: Οι ιστορικές περιοχές της Κωνσταντινούπολης με σημαντικά μνημεία, το Τέμενος Divriği, το Darüşşifası, το Hattuşaş, το όρος Nemrut, το Xanthos - Letoon, η πόλη Safranbolu, η αρχαία πόλη Truva (Τροία), το Τέμενος Selimiye στο Edirne και το συγκρότημα των κτηρίων του, το Εθνικό Πάρκο Göreme, η Kapadokya (Καππαδοκία), η Ιεράπολη Pamukkale και η νεολιθική πόλη Çatalhöyük.
 
Η Προύσα, πρώτη πρωτεύουσα της οθωμανικής αυτοκρατορίας με ιστορικά έργα από την περίοδο γέννησης της αυτοκρατορίας, βρίσκεται σε εξέχουσα θέση με την φυσική ομορφιά της αλλά και τη βιομηχανία της. Το παραδοσιακό χωριό Cumalıkızık, με ιστορία 700 χρόνων, ξεχωρίζει με την διατηρούμενη έως σήμερα οθωμανική οικιστική δομή του. Η Προύσα και το Cumalıkızık με την εμπορική κουλτούρα και τη συνέχιση της αγροτικής ζωής, παρά το γεγονός ότι βρίσκονται κοντά στην πόλη, αποτελούν ένα καλό παράδειγμα του ιδανικού τρόπου ζωής κατά την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

H Πέργαμος, με την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της, αποτελεί μια «πόρτα» για την ιστορία. Γνωστή από την αρχαιότητα ως Πέργαμος, θεωρείται ένα από το σημαντικότερα πολιτιστικά κέντρα της Ελληνιστικής περιόδου. Η Πέργαμος, όπου βρισκόταν η μεγαλύτερη βιβλιοθήκη της ελληνιστικής περιόδου, προστέθηκε στον κατάλογο στην κατηγορία πολιτιστικού τοπίου. Η περιοχή περιέχει μνημεία ελληνιστικής, ρωμαίικης, βυζαντινής και οθωμανικής περιόδου και αποτελείται από ακρόπολη, εφτά τύμβους στη γύρω περιοχή και τον ιερό χώρο Kybele.



ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΑΣΦΑΛΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΟΦΕΛΗ Η ΛΑΠΑΡΟΣΚΟΠΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΗΛΗΣ ΜΕ ΠΛΕΓΜΑ



Απόλυτα ασφαλής  και με πολλαπλά  οφέλη για τον ασθενή, έναντι του ανοιχτού χειρουργείου, είναι  η λαπαροσκοπική αποκατάσταση της κήλης με τη χρήση πλέγματος!
Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν κορυφαίοι χειρουργοί από ολόκληρο τον κόσμο , οι οποίοι συμμετείχαν στο 14ο Παγκόσμιο Συνέδριο Προχωρημένης Λαπαροσκοπικής Χειρουργικής, το οποίο συνδιοργανώθηκε  στο Παρίσι (25με 28 Ιουνίου)με  το 22ο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ενδοσκοπικής Χειρουργικής .
«Η  λαπαροσκοπική αποκατάσταση με τη χρήση πλέγματος είναιαπόλυτα ασφαλής και  η πλέον ενδεδειγμένη γρήγορη και αποτελεσματική  θεραπευτική αντιμετώπιση της    κήλης» αναφέρει ο διαπρεπής χειρουργός Δρ. Αναστάσιος Ξιάρχος, Πρόεδρος  της Ελληνικής Επιστημονικής Εταιρείας Ορθοπρωκτικής Χειρουργικής και  Δ/ντης Χειρουργικής Κλινικής Ομίλου Ιατρικού Αθηνών – Ιατρικό Περιστερίου.
 « Ταυτόχρονα, προσθέτει ο Δρ. Ξιάρχος, που συμμετείχε στο συνέδριο, η λαπαροσκοπική αντιμετώπιση, προσφέρει πολλαπλά ιατρικά και οικονομικά οφέλη στους ασθενείς».
Όπως είναι γνωστό η κήλη είναι η πιο συχνή πάθηση στο δυτικό κόσμο καθώς για την αντιμετώπιση της γίνονται πάνω από 15 εκατομμύρια χειρουργικές επεμβάσεις  κάθε χρόνο.
 

       ΙΑΤΡΙΚΑ    ΚΑΙ    ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ   ΟΦΕΛΗ
Σύμφωνα με τους επιστήμονες ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης  της κήλης είναι ο χειρουργικός. Μάλιστα η εξέλιξη της χειρουργικής με την χρησιμοποίηση πλέγματος έχει σχεδόν μηδενίσει τις υποτροπές.
Η  πραγματική επανάσταση στην αντιμετώπιση της κήλης έγινε τα τελευταία 20 χρόνια με την εφαρμογή της λαπαροσκοπικής αποκατάστασης με χρήση πλέγματος. Κι αυτό γιατί το ποσοστό υποτροπής πλέον είναι κάτω του 2% ,όταν η επέμβαση γίνεται από  έμπειρο και εξειδικευμένο  χειρουργό.
Τα τελευταία χρόνια τείνει να γίνει η βασική τεχνική αντιμετώπισης της πάθησης, καθώς στις Η.Π.Α. και στη Δυτική Ευρώπη καθώς και στην Ιαπωνία, το 70%  των επεμβάσεων αποκατάστασης κήλης γίνεται πλέον λαπαροσκοπικά και πρέπει να ακολουθήσει και η πατρίδα μας.
Τα  οφέλη της  λαπαροσκοπικής αποκατάστασης της κήλης  έναντι του ανοιχτού χειρουργείου είναι πολλαπλά, όπως:
  • Απουσία τομών
  • Μηδαμινή απώλεια αίματος
  • Μικρή διάρκεια χειρουργείου
  • Έξοδος συνήθως αυθημερόν από το νοσοκομείο
  • Μικρότερο κόστος για τον ασθενή και το ασφαλιστικό ταμείο λόγω γρήγορης επιστροφής στην εργασία
  • Ανώδυνη μετεγχειρητική πορεία
  • Μηδαμινά ποσοστά υποτροπής
  • Άμεση επιστροφή στις καθημερινές δραστηριότητες
 
Σύμφωνα με μελέτες σε πάνω από 250 εκατομμύρια δολάρια υπολογίζεται το κέρδος των ασφαλιστικών ταμείων, τόσο από την εξοικονόμηση πόρων από τη μικρή παραμονή των ασθενών στα νοσοκομεία, όσο και από το γεγονός ότι δεν χάνονται ώρες εργασίας.
      
 ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΗΛΗΣ
 
Παράλληλα επισημάνθηκε στο συνέδριο η σημασία που έχει η άμεση αντιμετώπιση της κήλης όταν αυτή  εμφανιστεί .
Κι αυτό, γιατίένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων ( το 5% των πασχόντων από κήλη), που δεν αποκατέστησε άμεσα χειρουργικά την κήλη, άσχετα αν τον ενοχλούσε ή όχι,αντιμετώπισε στο μέλλον σοβαρές συνέπειες στην υγεία του.
«Είναι γεγονός ότι η έγκαιρη αντιμετώπιση της κήλης μας απαλλάσσει από μελλοντικούς κινδύνους» καταλήγειο Δρ. Ξιάρχος, που έχει στο ενεργητικό του, εκατοντάδες  λαπαροσκοπικές επεμβάσεις.
  Συγκεκριμένα με το πέρασμα του χρόνου:
  • Τα οποιαδήποτε συμπτώματα, όπως ο πόνος και η δυσφορία θα επιδεινωθούν, επηρεάζοντας την ποιότητα της ζωής  και τη δυνατότητα εργασίας του
ασθενή
  • Η κήλη θα διευρύνεται με μεγάλη πιθανότητα αργότερα η αποκατάσταση της να εξελιχθεί σε σοβαρή και περίπλοκη  χειρουργική επέμβαση
  • Ενδέχεται  σε ποσοστό  5% να υπάρξει περίσφιξη(στραγγαλισμός  και διάτρηση του έντερου με άμεσο κίνδυνο περιτονίτιδας) ,περίπτωση που απαιτεί  επείγουσα χειρουργική επέμβαση ,όπου κι αν μπορεί να γίνει στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή
  • Η κήλη δεν γίνεται να θεραπευτεί από μόνη της, ούτε να καλυτερέψει με την γυμναστική. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα διευρύνεται  όλο και περισσότερο και μαζί μ’ αυτή θα μεγαλώνει και το πρόβλημα.
                  
                    ΠΩΣ   ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ     Η     ΚΗΛΗ
 
Σύμφωνα με τους επιστήμονες η κήλη προκαλείται όταν υπάρξει ρήξη στο κοιλιακό τοίχωμα και δημιουργηθεί οπή μέσω της οποία βγαίνει προς τα έξω μέρος του εντέρου.
Ο ασθενής νοιώθει μια διόγκωση, κάτι που βγαίνει και φουσκώνει προς τα έξω ,όπως ακριβώς προβάλλει η σαμπρέλα μέσα από μια σχισμή στο λάστιχο.
Αυτή η προβολή, που μπορεί να προκαλεί αίσθημα βάρους ή και πόνο,  μπορεί να απειλήσει την υγεία του ασθενούς αν υποστεί περίσφιξη. Τότε η διάτρηση του εντέρου είναι προ των πυλών και ο κίνδυνος περιτονίτιδας υπαρκτός. Αυτός είναι και ο λόγος που πρέπει  άμεσα να χειρουργούνται οι κήλες.

www.axiarchos.gr  Τηλ. 2107296584, 6938340082

ΜΗΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΟΖΩΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ FACEBOOK;

Μήπως είμαστε πειραματόζωα σε ένα τεράστιο πείραμα του Facebook;

Μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη αποκαλύπτει ότι οι επιστήμονες στο Facebook διεξήγαγαν ένα μαζικό ψυχολογικό πείραμα για εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες πειράζοντας τα post και μελετώντας τα συναισθήματα τους

Με άλλα λόγια, το Facebook αποφάσισε να προσπαθήσει να χειραγωγήσουν συναισθηματικές καταστάσεις μερικών ανθρώπων για την επιστήμη.

Η έρευνα χρησιμοποιήσε το Facebook News Feed τις φωτογραφίες και τα άρθρα ειδήσεων που εμφανίζονται στην αρχική σελίδα. Για μια εβδομάδα, τον Ιανουάριο του 2012, μια ομάδα ερευνητών, από το Πανεπιστήμιο Κορνέλ και το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στο Σαν Φρανσίσκο, τροποποίησαν τον αλγόριθμο που καθορίζει τι εμφανίζεται στο News Feed για 689.003 άτομα.

Στη μία ομάδα εμφανίζονταν λιγότερες αναρτήσεις που περιείχαν λέξεις που πιστεύεται ότι προκαλούν θετικά συναισθήματα, όπως «αγάπη», «όμορφο» και «γλυκό», ενώ σε μια άλλη ομάδα έβγαζαν λιγότερες αναρτήσεις με αρνητικές έννοιες όπως «κακό», «δυσάρεστο. και «άσχημο». Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν αυτή την εβδομάδα στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS)

Οι ερευνητές μελετούσαν ένα φαινόμενο που ονομάζεται «συναισθηματική μετάδοση» έναν ψυχολογικό όρο για κάτι που έχετε σχεδόν σίγουρα βιώσει: Εάν ξοδεύετε περισσότερο χρόνο με χαρούμενους φίλους θα νιώθετε και εσείς καλύτερα, ενώ αντίστοιχα «κολλάτε» τη θλίψη από την παρέα σας. Οι ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι τα συναισθήματα μπορεί να είναι μεταδοτικά κατά τη διάρκεια της πρόσωπο-με-πρόσωπο αλληλεπίδρασης, αλλά τι συμβαίνει στο διαδίκτυο; Τo Facebook ήταν ο ιδανικός χώρος για πειραματισμούς.

Οπως αποδείχθηκε, το Διαδίκτυο λειτουργεί ακριβώς όπως η πραγματική ζωή. Οι άνθρωποι που είχαν δείξει έβλεπαν λιγότερο θετικά πράγματα στο Facebook έκαναν πιο στενάχωρες αναρτήσεις, ενώ εκείνοι που έβλεπαν λιγότερα αρνητικά, έγραφαν πιο χαρούμενες αναρτήσεις.

Στο άρθρο της PNAS, ο επικεφαλής ερευνητής Ανταμ Κράμερ και η ομάδα του αναφέρουν: «Αυτή η έρευνα διεξήχθη για μία εβδομάδα το 2012 και κανένα από τα στοιχεία που χρησιμοποιήθηκαν δεν συνδέονταν με το λογαριασμό ενός συγκεκριμένου προσώπου στο Facebook. Εμείς κάνουμε την έρευνα για τη βελτίωση των υπηρεσιών μας και προκειμένου να κατανοήσουμε πώς οι άνθρωποι ανταποκρίνονται σε διαφορετικούς τύπους περιεχομένου.»

Παρόλο που παρόμοιες χειραγωγήσεις γίνονται καθημερινά στο Facebook (πάρτε παράδειγμα τις διαφημίσεις για τον Αγιο Βαλεντίνο ή τα Χριστούγεννα) η μελέτη αυτή ξεσήκωσε πολλές αντιδράσεις θέτοντας ερωτηματικά για τη διεξαγωγή πειραμάτων σε χρήστες του διαδικτύου εν αγνοία τους.



ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...