Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τρίτη, 2 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΙΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ- ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ - ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΙΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ
Σας ενημερώνουμε ότι στο ΙΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ θα λειτουργήσουν το Χειμερινό Εξάμηνο 2014Β΄οι παρακάτω ειδικότητες εφόσον συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον τουλάχιστον 15 εγγεγραμμένων σπουδαστών με έναρξη την 1η Οκτωβρίου 2014.
1.  Τεχνικός Η/Υ
2.  Βοηθός Φυσικοθεραπείας
3.  Βοηθός Φαρμακείου
4. Στέλεχος Ασφάλειας Προσώπων & Υποδομών (security staff)
5.  Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (φωτοβολταϊκά,  αιολική ενέργεια..)
6.  Στέλεχος Διοίκησης & Οικονομίας στον Τομέα της Αγροτικής Οικονομίας (Αγροτικοί-Δασικοί       Συνεταιρισμοί)
7.  Στέλεχος Υπηρεσιών Εφοδιαστικής Αλυσίδας (Logistics)
8.  Τεχνικός Αρτοποιός - Ζαχαροπλάστης
9. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης-Αερισμού & Κλιματισμού
Απαραίτητες διευκρινίσεις :
Σας υπενθυμίζουμε ότι η φοίτηση στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης παρέχεται πλέον ΔΩΡΕΑΝ και αποτελεί ισχυρό κίνητρο για όσες και όσους επιθυμούν να αποκτήσουν μια από τις πολύ ελκυστικές ειδικότητες κατά τα 2 επόμενα χρόνια φοίτησής τους.

Οι αιτήσεις σε κάθε περίπτωση υποβάλλονται μόνο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ στη διεύθυνση http://iek.sch.gr όπως συνέβη και πέρυσι και οδηγίες ανακοινώνονται στον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης-ΓΓΔΒΜ gsae.edu.gr αλλά και στο προφίλ μας στο facebook: iekaridaias τις οποίες πρέπει να διαβάζετε προσεκτικά.
Σε κάθε περίπτωση επιλέγετε τη ΖΩΝΗ 1 για το ΙΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ και μπορείτε να δηλώσετε μέχρι 4 ειδικότητες και φυσικά 1 μόνο ΙΕΚ. Επίσης προσοχή να δοθεί στη λίστα όπου θα πρέπει να εντοπίσετε το ΙΕΚ μας διότι η σχετική λίστα δεν είναι απόλυτα ταξινομημένη. Η προθεσμία για τις ηλεκτρονικές εγγραφές τίθεται την Κυριακή 07-09-2014 και ώρα 24:00.

                                                                                                                                -ο-
                                                                                                        Διευθυντής του ΙΕΚ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

                                                                                                                  Γιόρτσος Γεώργιος

ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΙΕΚ ΕΔΕΣΣΑΣ - ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ - ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΙΕΚ ΕΔΕΣΣΑΣ
Σας ενημερώνουμε ότι στο ΙΕΚ ΕΔΕΣΣΑΣ θα λειτουργήσουν το Χειμερινό Εξάμηνο 2014Β΄οι παρακάτω ειδικότητες εφόσον συγκεντρώσουν το ενδιαφέρον τουλάχιστον 15 εγγεγραμμένων σπουδαστών με έναρξη την 1η Οκτωβρίου 2014.
1.  Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων
2.  Φύλακας Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων
3.  Τεχνικός Μαγειρικής Τέχνης - Αρχιμάγειρας (Chef)
4. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (Πολυμέσα/Web Desιgner/Developer/Video              Games)
5.  Βοηθός Νοσηλευτικής Γενικής Νοσηλείας
6.  Τεχνικός Αισθητικής Τέχνης & Μακιγιάζ
7.  Βοηθός Ιατρικών Εργαστηρίων
8.  Γραμματέας Ανώτερων & Ανώτατων Στελεχών
9.  Στέλεχος Διοίκησης & Οικονομίας στον Τομέα του Τουρισμού
10. Βοηθός Νοσηλευτικής Μονάδων Εντατικής Θεραπείας
11. Τεχνικός Τουριστικών Μονάδων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Απαραίτητες διευκρινίσεις :
Σας υπενθυμίζουμε ότι η φοίτηση στα Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης παρέχεται πλέον ΔΩΡΕΑΝ και αποτελεί ισχυρό κίνητρο για όσες και όσους επιθυμούν να αποκτήσουν μια από τις πολύ ελκυστικές ειδικότητες κατά τα 2 επόμενα χρόνια φοίτησής τους.
Οι αιτήσεις σε κάθε περίπτωση υποβάλλονται μόνο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ στη διεύθυνση http://iek.sch.gr όπως συνέβη και πέρυσι και οδηγίες ανακοινώνονται στον ιστότοπο της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης-ΓΓΔΒΜ gsae.edu.gr αλλά και στο προφίλ μας στο facebook: iekedessas τις οποίες πρέπει να διαβάζετε προσεκτικά.
Σε κάθε περίπτωση επιλέγετε τη ΖΩΝΗ 1 για το ΙΕΚ ΕΔΕΣΣΑΣ και μπορείτε να δηλώσετε μέχρι 4 ειδικότητες και φυσικά 1 μόνο ΙΕΚ. Επίσης προσοχή να δοθεί στη λίστα όπου θα πρέπει να εντοπίσετε το ΙΕΚ μας διότι η σχετική λίστα δεν είναι απόλυτα ταξινομημένη. Η προθεσμία για τις ηλεκτρονικές εγγραφές τίθεται την Κυριακή 07-09-2014 και ώρα 24:00.
                                                                                                                                -ο-
                                                                                                         Διευθυντής του ΙΕΚ ΕΔΕΣΣΑΣ

                                                                                                                  Γιόρτσος Γεώργιος

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΓΚΟΜΙΔΗΣ ΑΜΠΕΛΟΥ 2014


 «Συμπλήρωση και υποβολή δηλώσεων συγκομιδής σταφυλιών οινοποιήσιμων ποικιλιών αμπέλου για το έτος 2014, μέσω των ψηφιακών εφαρμογών του ΥΠΑΑΤ»
    
Η Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. Πέλλας ενημερώνει τους αμπελουργούς ότι οι κάτοχοι αμπελουργικών εκμεταλλεύσεων των οποίων η σταφυλική παραγωγή προορίζεται για οινοποίηση, υποχρεούνται αμέσως μετά το πέρας του τρυγητού να υποβάλλουν δήλωση συγκομιδής σύμφωνα με τον Καν(ΕΚ) 436/2009, όπως ισχύει κάθε φορά.
Ειδικότερα για το έτος 2014, οι δηλώσεις συγκομιδής θα υποβάλλονται από τους υπόχρεους αμπελουργούς οινοποιήσιμων ποικιλιών αμπέλου, μόνο ηλεκτρονικά μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας «Δήλωση Συγκομιδής Αμπελουργικών Προϊόντων» της επίσημης ιστοσελίδας του Υπ.Α.Α.Τ. www.minagric.gr.
Η ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων Συγκομιδής αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου 2014 και λήγει στις 30 Νοεμβρίου του 2014, όπου και η ψηφιακή υπηρεσία θα κλείσει για τις νέες δηλώσεις.
Μετά την ολοκλήρωση της δήλωσης Συγκομιδής, δηλαδή μετά την λήξη της περιόδου υποβολής και τροποποίησης (30 Νοεμβρίου), υπάρχει η δυνατότητα  εκτύπωσης από τους παραγωγούς του αντίγραφου της δήλωσης που ενέχει θέση βεβαίωσης κατάθεσης δήλωσης Συγκομιδής. Οι ΔΑΟΚ θα έχουν την δυνατότητα εκτύπωσης της δήλωσης συγκομιδής με αριθμό πρωτοκόλλου, τον αριθμό ψηφιακής δήλωσης Συγκομιδής του παραγωγού. Σε περίπτωση που ο παραγωγός διαπιστώσει λάθος στη δήλωση Συγκομιδής, τότε έχει την δυνατότητα να ζητήσει από την αρμόδια ΔΑΟΚ με αίτηση τροποποίησης και κατόπιν προσκομίσεως των απαραίτητων δικαιολογητικών-παραστατικών τη
διόρθωση της δήλωσης Συγκομιδής τους. Η νέα εκτύπωση θα περιλαμβάνει τις αλλαγές όπως αυτές έγιναν από τη ΔΑΟΚ.

1) Απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης συγκομιδής:
α) οι αμπελουργοί των οποίων το σύνολο της σταφυλο-παραγωγής προορίζεται για άμεση μεταποίηση σε χυμό σταφυλιών. Σε αντίθετη περίπτωση (π.χ. πώληση μέρους σταφυλικής παραγωγής), ο παραγωγός υποχρεούται να υποβάλει δήλωση συγκομιδής και οι ποσότητα που
πωλείται προς χυμοποίηση εισάγεται στο πεδίο «ΑΛΛΟΙ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΙ». Αντίστοιχα η ποσότητα που προορίζεται για οινοποίηση θα εισάγεται στο αντίστοιχο πεδίο «ΟΙΝΟΠΟΙΗΘΕΝΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΛΟΥΝΤΑ» ή «ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΕ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ» ή «ΠΩΛΗΘΕΝΤΑ ΣΕ ΟΙΝΟΠΟΙΟ».
β) οι αμπελουργοί των οποίων οι εκμεταλλεύσεις τους καταλαμβάνουν λιγότερο από 0,1 εκτάριο αμπελώνα και το παραγόμενο προϊόν τους προορίζεται για οικογενειακή κατανάλωση και δεν διατίθεται και ούτε πρόκειται να διατεθεί στο εμπόριο με οποιαδήποτε μορφή.
γ) οι οινοποιοί κάτοχοι αμπελουργικής έκτασης οι οποίοι οινοποιούν οι ίδιοι το σύνολο της παραγωγής τους (δήλωση παραγωγής). Σε αντίθετη περίπτωση (π.χ. πώληση μέρους σταφυλικής παραγωγής) οι οινοποιοί κάτοχοι αμπελουργικής εκμετάλλευσης υποχρεούνται να υποβάλουν και δήλωση συγκομιδής.

2) Δεν απαλλάσσονται από την υποχρέωση υποβολής δηλώσεων συγκομιδής οι αμπελουργοί που είναι μέλη συνεταιριστικού οινοποιείου και παραδίδουν το σύνολο της παραγωγής τους στο εν λόγω συνεταιριστικό οινοποιείο.

3) Οι αμπελουργοί που παραδίδουν τη σταφυλική τους παραγωγή σε οινοποιείο προς οινοποίηση και η παραγωγή αυτή επιστρέφεται με τη μορφή τελικού προϊόντος στον αμπελουργό, υποχρεώνονται να υποβάλλουν επιπλέον της δήλωσης συγκομιδής και δήλωση παραγωγής.

4) Σε περίπτωση ολοκληρωτικής καταστροφής της ετήσιας σταφυλικής παραγωγής εξαιτίας ακραίων καιρικών φαινομένων (αποζημιώσεις ΕΛΓΑ), οι παραγωγοί είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν μηδενική δήλωση συγκομιδής, οπότε και στο αντίστοιχο πεδίο θα συμπληρώνεται και το αίτιο που την προκάλεσε (π.χ ανωτέρα βία, μη συγκομιδή για οικονομικούς λόγους, ζημιά από παγετό, χαλάζι, περονόσπορο, καύσωνα και λοιποί λόγοι).

5) Εκτός περιπτώσεων ανωτέρας βίας, οι υπόχρεοι για δηλώσεις συγκομιδής που δεν υποβάλουν τις δηλώσεις αυτές κατά τις ημερομηνίες που ορίζει η αρμόδια Διεύθυνση του Υπ.Α.Α.Τ., αποκλείονται των διαφόρων ευεργετημάτων των μέτρων που προβλέπονται, (πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και μετατροπής αμπελώνων, πρόγραμμα στήριξης των μικρών νησιών του Αιγαίου, χορήγηση δικαιωμάτων από το εθνικό αποθεματικό), για την τρέχουσα και την επόμενη αμπελοοινική περίοδο.

Ωστόσο, η υπέρβαση των ημερομηνιών που έχουν οριστεί κατά 10 εργάσιμες ημέρες το μέγιστο, επισύρει αναλογική μείωση των καταβλητέων ποσών για την τρέχουσα αμπελοοινική περίοδο σε επιδοτούμενα προγράμματα, σε ποσοστό 1% για κάθε μέρα καθυστέρησης). (αρθρο 18 Καν (ΕΚ) 436/2009).
Η διαδικασία αναλυτικά έχει ως εξής μπαίνουμε στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΑΤ στην διεύθυνση
     http://www.minagric.gr και ακολουθούμε την παρακάτω πορεία:
Ψηφιακές Υπηρεσίες         Δήλωση Συγκομιδής Αμπελουργικών  Προϊόντων                   Σύνδεση                           Δημιουργία λογαριασμού                        Σύνδεση  Χρήστη                  Δήλωση Συγκομιδής Αμπελουργικών  Προϊόντων                    
 Ο χρήστης την πρώτη φορά που επιθυμεί να κάνει δήλωση για το έτος κάνει πρόσθεση εγγραφής πατώντας το αντίστοιχο εικονίδιο        Το έτος και τα στοιχεία συμπληρώνονται αυτόματα. 
Επιπλέων στοιχεία και οδηγίες για τον χειρισμό της εφαρμογής εμφανίζονται εάν πατήσουμε το εικονίδιο της βοήθειας. 
Μετά την οριστικοποίηση των δηλώσεων συγκομιδής η εφαρμογή κλειδώνει και δεν είναι δυνατή η εισαγωγή νέων στοιχείων ή τροποποίηση των υποβληθέντων .
Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να απευθύνεστε στους υπεύθυνους γεωπόνους της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της Π.Ε. Πέλλας (Έδεσσα) Καραβίτη Σταύρο τηλ. 2381351289 και Αλιμπάκη Χριστίνα Τηλ. 2381351217. 

                                                                              Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ

                                                                                                  

                          Τσαντάκης Τρύφων   

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


O Τοτός και ο πατέρας του παίρνουν βράδυ ένα ταξί να πάνε επίσκεψη στη γιαγιά του Τοτού.

"Η ΜΠΟΡΑ" ΤΟΥ ΤΡΥΦΩΝΑ ΟΥΡΔΑ



Η ΜΠΟΡΑ

Μαθητής στη δευτέρα τάξη του «τότε» εξαταξίου Γυμνασίου Αριδαίας. 
Επειδή για την τρίτη έμεινα μεταξεταστέος στα μαθηματικά, οι γονείς μου αποφάσισαν να με στείλουν, για κάποιες μέρες τον Αύγουστο σε φροντιστήριο στην Αριδαία. Έτσι με έγραψαν στο φροντιστήριο των καθηγητών «ΛΑΓΙΝΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΑΝΟΝΙΔΗ» που εκείνο τον καιρό αν θυμάμαι καλά, λειτουργούσε κάπου στο κέντρο της πόλης, εκεί όπου σήμερα είναι ο πεζόδρομος.
Με ανάμεικτα συναισθήματα, μια και θα έχανα την ξεγνοιασιά και όλες τις άλλες απολαύσεις του καλοκαιριού, δέχτηκα να πάω και εδώ που τα λέμε από την άλλη μεριά με το αζημίωτο, αφού θα με απάλασαν από γεωργικές και κτηνοτροφικές εργασίες «ουκ ολίγες» το καλοκαίρι. Με το βιβλίο λοιπόν των μαθηματικών στα χέρια, το μολύβι και το τετράδιο, άλλοτε με τα πόδια και άλλοτε ανεβασμένος σε «δανεικό» ποδήλατο, έκανα τη διαδρομή, Δωροθέα- Αριδαία και αντίστροφα, παρακολουθώντας τα φροντιστηριακά μαθήματα «δια την ενίσχυσιν των ατελών μου γνώσεων εις το συγκεκριμένον μάθημα και προβιβασμόν του εις την επομένην τάξιν», όπως συμβούλεψε τον πατέρα μου, ο αρμόδιος καθηγητής του Γυμνασίου μας. 
Μια λοιπόν από αυτές τις μέρες παρακολούθησης των μαθημάτων, πολύ πριν ακόμα να δύσει ο ήλιος, ξεκίνησα από το φροντιστήριο για το χωριό με πολύ άστατο καιρό. Όλου γνωρίζουμε τις ξαφνικές μπόρες του καλοκαιριού. Ο ουρανός ήταν κατάμαυρος, τα σύννεφα έπεσαν στη γη ενώ οι αστραπές και οι βροντές έδιναν και έπαιρναν λες και θα χαλούσε ο κόσμος. Παράλληλα «σηκώθηκε» και δυνατός αέρας, που σφύριζε στ’ αυτιά σου, έτοιμος να ξεριζώσει δέντρα, να χαλάσει σκεπές και να παρασύρει οποιοδήποτε εμπόδιο βρίσκονταν μπροστά του και φυσικά ανθρώπους που θα τύχαινε να ήταν εκτεθειμένοι στο «έλεος» του θυμού του. Και ενώ συνέβαιναν αυτά την όλη κακοκαιρία συμπλήρωναν και οι χοντρές ψιχάλες, που καθώς έπεφταν με θόρυβο στο δρόμο και τις στέγες, σ’ έκαναν να τρομάζεις και να τρέχεις να κρυφτείς κάτω από σωτήρια υπόστεγα και μπαλκόνια. Δεν ξέρω, ήταν από τις λίγες φορές που έβλεπα τόσο άγρια αυτά τα στοιχειά της φύσης. Ευτυχώς όμως ήμουνα ακόμα μέσα στην πόλη.
Μπροστά σ’ αυτή την απειλή του καιρού, σκέφτηκα ότι δεν θα ήταν φρόνιμο να εκτεθώ στον κίνδυνο και να βγω στο δρόμο για το χωριό, αλλά να περιμένω να περάσει πρώτα αυτή η θεομηνία και ύστερα να ξεκινήσω, παρά το σκοτάδι που θα έπεφτε. Γι’ αυτό στην αρχή, όταν άρχισε το πανδαιμόνιο κρύφτηκα στην είσοδο μιας πολυκατοικίας. Όταν όμως το μέρος δεν μου φάνηκε και πολύ κατάλληλο, πήρα την απόφαση να το εγκαταλείψω, παρά τη δυνατή βροχή που έπεφτε και έκανε μούσκεμα τα ρούχα μου. Έτρεχα όπως –όπως μέσα σε λίμνες από νερό, να πάω στο σπίτι κάποιας θείας μου της Αννέτας, που βρίσκονταν στο δρόμο για τη Δωροθέα, λίγα μέτρα προτού φθάσουμε στο δασάκι.
Στο σπίτι αυτό είναι σίγουρο ότι αισθάνθηκα ασφαλής. Οι άνθρωποι και συγγενείς, περιποιήθηκαν τον απροσδόκητο επισκέπτη τους με τον καλύτερο τρόπο. Μου έδωσαν ένα δικό τους πουκάμισο για να αλλάξω και παράλληλα φρόντισαν με κεράσματα μέχρι την αναχώρηση να περάσει ευχάριστα η ώρα μου. Θυμάμαι ότι μου πρόσφεραν εκείνα τα σοκολατάκια, τις μαργαρίτες και γλυκό του κουταλιού από κολοκύθι, που ήταν πολύ γευστικό και μου άρεσε πολύ. Η νύφη της, η θεία μου η Ελένη που το κατάλαβε, πιθανόν από τον τρόπο που το έτρωγα, κάποια στιγμή πήρε το βάζο και το έβαλε κοντά μου, να πάρω «όσο θέλω» Τι να σας πω! Αν δεν σκεφτόμουνα τη  μάνα μου που έλεγε πόσο «λεπτός» πρέπει να είμαι στους τρόπους μου σε τέτοιες περιπτώσεις, θα μπορούσα να φάω καμιά –δεκαριά ακόμα κουταλιές. Με φρενάριζε όμως όπως είπαμε αυτό το « savoire vivre” της μάνας μου και αρκέστηκα μόνο σε μια κουταλιά..! Κύριος
Στο σπίτι αυτό της θείας μου παρέμεινα για αρκετή ώρα. Έβλεπα από το παράθυρο τη βροχή να πέφτει με τα τουλούμια, τις αστραπές να σχίζουν τον ουρανό, συνοδευόμενες πάντα με βροντές, που σε έκαναν να κρατάς το στήθος σου, μην τυχόν απ’ τον φόβο σου φύγει η καρδιά. Αλλά … όπως λέει και ο λαός μας «μπόρα ήταν και πέρασε» Ο αέρας σταμάτησε να λυσομανά, η βροχή να πέφτει με τα καντάρια και οι αστραπές με τις βροντές να έχουν περιορισθεί στα βουνά εξασθενημένες. Ωστόσο, όμως, όπως συμβαίνει πάντα, τα θολά νερά στους δρόμους, συνέχιζαν να κυλάνε, ψάχνοντας αυλάκια για να χωθούν και λακκούβες για να λιμνάσουν μέχρι να τα ρουφήξει η γη. Η φύση γαλήνεψε και ο ορίζοντας με το σούρουπο που έφθανε, βάφτηκε κατακόκκινος με κάποιες κίτρινες πινελιές στη μέση. Σημάδι, πως ό,τι έγινε –έγινε και από εδώ και πέρα όλα θα επανέλθουν στον κανονικό τους ρυθμό. Το καλοκαίρι με όλες του τις εκπλήξεις θα συνεχισθεί…   
Φεύγοντας όμως από το σπίτι της θείας μου, εκτός από την έκπληξη του καιρού, δοκίμασα ακόμα μια έκπληξη. Ίσως την μεγαλύτερη έως τότε της ζωής μου…! Πριν καλά –καλά ευχαριστήσω τους ανθρώπους για την φιλοξενία και τους πω καληνύχτα, είδα στο δρόμο και σε αρκετή απόσταση από μένα μια πολύ γνωστή γυναικεία φιγούρα να φωνάζει το όνομα μου. Από την φωνή της που πνιγόταν, τις κινήσεις των χεριών της και το περπάτημα χωρίς προφύλαξη μέσα στα νερά, φαίνονταν ότι ήταν πολύ ταραγμένη. Θα έλεγα σε έξαλλη κατάσταση. Όπως ακριβώς κάνει κάποιος που χάνει ένα αγαπημένο του πρόσωπο. Και αυτή η φιγούρα, όπως διαπιστώθηκε, δεν ήταν άλλη από την μάνα μου. Όσο πλησίαζε προς το μέρος μου με χείλη τρεμάμενα, επαναλάμβανε το όνομα μου και έλεγε «που είσαι βρε παιδάκι μου» «φοβήθηκα μήπως έπαθες κάτι στο δρόμο» «δεν ξέρεις τι αγωνία τράβηξα» Καθώς την είδα ξυπόλητη και βρεγμένη μέχρι το κόκκαλο με τα ρούχα και τα μαλλιά της ακόμα να στάζουν, κατάλαβα ότι σε εκείνο το χαλασμό αυτή ήταν στο δρόμο με τη ψυχή στο στόμα. Φοβήθηκε μήπως μου συνέβη κάποιο κακό στη διάρκεια της μπόρας. Και όταν έφθασε κοντά μου, σαν να μην πίστευε πως είμαι καλά, μ’ άρπαξε απ’ το χέρι και με αγκάλιαζε ευτυχισμένη, λέγοντας πολλές φορές «δόξα στον Θεό». Μπροστά σ’ αυτό που ζούσα εγώ έμεινα άναυδος και δεν ήξερα τι να πω και πώς να αντιδράσω. Ποτέ δεν θα μπορούσε να περάσει από το μυαλό μου πως η μάνα μου με τέτοιο καιρό, θα έβγαινε στο δρόμο να με ψάξει, ξέροντας βέβαια τις ώρες που γύριζα στο σπίτι από το φροντιστήριο…
Όμως η μάνα σε τέτοιες περιπτώσεις σκέφτεται διαφορετικά. Η αγωνία της για την εξέλιξη του καιρού και τη τύχη μου στο δρόμο με καταρρακτώδη βροχή και τα άλλα σχετικά που συμπλήρωναν το φοβερό σκηνικό, την έκαναν να βγει έξω από το σπίτι και να με περιμένει. Στη συνέχεια επειδή αργούσα και ενώ τα στοιχεία της φύσης έφθαναν στο αποκορύφωμα της μανίας τους, σαν τρελή από τον φόβο για μένα, μια και τέλος πάντων ήμουνα ακόμη μικρός, χωρίς η ίδια να λογαριάσει τον εαυτό της μέσα στην κοσμοχαλασιά, πήρε τον δρόμο για την Αριδαία με την σκέψη πως κάπου θα με βρει φοβισμένο και σε κακή κατάσταση για να με βοηθήσει. Και όσο προχωρούσε και δεν με συναντούσε, τόσο μεγάλωνε η αγωνία της βάζοντας πάντα το κακό στο μυαλό της. Μέχρι που έφθασε στην είσοδο της πόλης όπου ήταν και το σπίτι της θείας μου. Και εδώ αν δεν με έβρισκε θα τελείωναν οι ελπίδες της για την ζωή μου. Έτσι είναι τι να κάνουμε, αυτή είναι η μάνα ..! 
Όσες φορές θυμάμαι το περιστατικό δεν μπορώ να κρίνω τη μητέρα μου  υπερβολική μ’ αυτή τη συμπεριφορά της. Ένα όμως είναι βέβαιο, ότι η ίδια εκείνες τις ώρες πέρασε δύσκολες στιγμές. Είναι η αιώνια αγάπη της μάνας για το σπλάχνο της που την κάνει να μην ησυχάζει όταν πιστεύει ότι αυτό υποφέρει ή κινδυνεύει …! Γι’ αυτό όταν με είδε ολοζώντανο μπροστά της να χαμογελάω, τότε μόνο ένιωσε ανακούφιση. Τότε μόνο ησύχασε όταν με έσφιξε στην αγκαλιά της και ένιωσε σιγουριά για το ότι ζω και αναπνέω. Αλλά και πάλι από τα κομμένα λόγια της, το στήθος της που ανεβοκατέβαινε λες και θα έσπαγε, τα γόνατα της που έτρεμαν, φαίνονταν ότι ακόμα δεν είχε συνέλθει για τα καλά. Και το «σοκ» αυτό συνεχίσθηκε μέχρι την επιστροφή στο σπίτι και όσο η ίδια εξιστορούσε την περιπέτεια της. Πολύ αργότερα, όταν η νύχτα προχώρησε και το κορμί της έγειρε στον καναπέ για να ξεκουρασθεί, είδα την όψη της να γαληνεύει και να ηρεμεί.
Σήμερα που γράφω είμαι και εγώ γονέας και προσπαθώ, όπως προανέφερα από αυτή τη θέση να ερμηνεύσω τη συμπεριφορά της μάνας μου σ’ εκείνη τη «μπόρα». Βέβαια, να ερμηνεύσω τις συμπεριφορές και όλων των άλλων σημερινών γονέων, στις «μπόρες» της ζωής των παιδιών τους…! 
Αλήθεια πόσα προσφέρουν, ιδιαίτερα σήμερα οι γονείς στα παιδιά τους ? Πόσο κοντά τους συνεχίζουν να είναι, ίσως και περισσότερο από τις παλιές εποχές, μέχρι να ξεπεράσουν τις φουρτούνες τους και να τα δουν ευτυχισμένα ? Η γεμάτη αγωνία «διαδρομή» της μάνας μου από το χωριό μας τη Δωροθέα μέχρι την Αριδαία και με τις καιρικές συνθήκες που περιέγραψα, τα λέει όλα και δίνει απάντηση. Και αν εκείνη η εφιαλτική διαδρομή της μάνας μου κράτησε μία ή δύο ώρες, υπάρχουν «διαδρομές φροντίδας» γονέων προς τα παιδιά τους που κρατάνε ολόκληρη ζωή! Γιατί έτσι μονάχα παίρνουν «επάξια» τον τίτλο τιμής, να λέγονται «μητέρα» και «πατέρας». Ο Θεός ας τους δίνει κουράγιο και υπομονή …

Ημερομηνία 20/08/2014
ΤΡΥΦΩΝ ΟΥΡΔΑΣ                                                              

ΝΕΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΤΟΥ ΚΔΒΜ ΑΛΜΩΠΙΑΣ

ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 
2-9-2014

Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Αλμωπίας ενημερώνει τους πολίτες ότι η προηγούμενη εκπαιδευτική περίοδος του ΚΔΒΜ, έληξε με επιτυχία τον Ιούλιο, με την  ολοκλήρωση 17 εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην πόλη της Αριδαίας, ενός στην Πολυκάρπη (σε συνεργασία με το φιλοπρόοδο σύλλογο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ), και 2 τμημάτων στην Έδεσσα για τις ανάγκες της Πυροσβεστικής υπηρεσίας (λόγω της έλλειψης ΚΔΒΜ στο Δήμο ΈΔΕΣΣΑΣ). Τα προγράμματα γενικής εκπαίδευσης ενηλίκων προσφέρθηκαν δωρεάν από το ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ του Δήμου Αλμωπίας, το οποίο έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Απρίλιο του 2013, από το Δήμο Αλμωπίας και το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (διά της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης). Το εν λόγω έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού με τίτλο Πράξεων «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης – Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας» ΑΠ7 και «Κέντρα Διά Βίου Μάθησης – Προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας» ΑΠ8 και συγχρηματοδοτείται από το Ε.Κ.Τ. (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και το Ελληνικό Δημόσιο.
Συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν τα παρακάτω τμήματα:
Επιχειρηματικότητα και Τουριστική – Πολιτιστική Ανάπτυξη, με εκπαιδευτή τον κο ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟ, Αγροτική Επιχειρηματικότητα – Marketing Αγροτικών Προϊόντων, με εκπαιδεύτρια την κα ΓΟΝΑΤΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, Οικολογικές λύσεις για το σπίτι,  με εκπαιδεύτρια την κα ΠΑΥΛΟΥ ΗΛΙΑΝΑ, Πρακτικές συμβουλές (υγιεινής) διατροφής,  με εκπαιδεύτρια την κα ΜΑΧΑΙΡΙΔΟΥ ΜΕΛΙΝΑ, Αγωγή Υγείας – Πρώτες Βοήθειες, με εκπαιδευτές τους κο ΕΛΕΥΘΕΡΑΚΗ και την κα ΜΠΑΜΠΟΥ, Επεξεργασία Κειμένου – Διαδίκτυο (Ι), με εκπαιδεύτριες τις ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΟΛΓΑ και ΜΗΤΣΚΑ ΔΗΜΗΤΡΑ, Υπολογιστικά Φύλλα – Παρουσιάσεις (ΙΙ) με την κα ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ ΔΑΦΝΗ, Αγγλικά για το χώρο εργασίας (Α2-Β1) και Αγγλικά για τον τουρισμό (Α2), με εκπαιδεύτρια την κα ΣΙΒΡΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ, Γαλλικά για τον τουρισμό (Α1-Α2), με την κα ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ ΝΑΝΤΙΑ, Ιταλικά για τον τουρισμό (Α1-Α2), με τις κυρίες ΠΟΛΑΤΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ και ΚΥΡΙΤΣΗ ΣΑΣΑ, Θεατρικό Εργαστήρι (ανεβάζω τη δική μου παράσταση), με τις κυρίες ΚΡΕΜΜΥΔΑ ΜΑΡΙΑ και ΧΑΤΖΗΛΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, Εργαστήρι μουσικής,  με εκπαιδεύτρια την κα ΖΑΧΑΡΙΑΔΟΥ ΧΡΥΣΑ.
Όσον αφορά στα πιστοποιητικά επιμόρφωσης, θα υπάρξει ανακοίνωση για το πώς και πότε θα παραδοθούν στους εκπαιδευόμενους.
Τα στελέχη του ΚΔΒΜ ΑΛΜΩΠΙΑΣ, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους διευθυντές των σχολείων 2ου ΕΠΑΛ Αριδαίας κο Αστρανίδη και Εσπερινού Λυκείου Αριδαίας κο Όρλη, για την ευγενική φιλοξενία και την πολύτιμη συνεργασία τους, καθώς και την κα Χατζηαβραμίδου (υπεύθυνη του Δήμου για το ΚΔΒΜ) και τον απελθόντα δήμαρχο κο Πασόη για τη συνεχή υποστήριξη και συνδρομή τους στο έργο μας.  Ευχαριστούμε επίσης θερμά τους εκπαιδευτές που ανταποκριθηκαν στο κάλεσμά μας και παρά τις όποιες αντιξοότητες, συνέβαλαν στην υλοποίηση του όραματός μας, για παροχή δωρεάν δια βίου μάθησης σε όλους τους πολίτες. Ιδιαίτερα ευχαριστούμε τους εκπαιδευόμενούς μας, οι οποίοι εμπιστεύτηκαν το ΚΔΒΜ Αλμωπίας και αξιοποίησαν τον ελεύθερο χρόνο τους δημιουργικά.
   Για την υποβολή νέων αιτήσεων, θα υπάρξει νεότερη ανακοίνωση, καθώς αναμένεται σχετική οδηγία απο το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, αφού πρόκειται να εκδοθεί νέο έντυπο αίτησης με διευρυμένα εθνικά και τοπικά προγράμματα.
  Περισσότερες πληροφορίες : 
      ΚΔΒΜ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ (Υπόγειο Δήμου Αλμωπίας), τηλ. –φαξ: 2384350265, 
e-mail: kdvm10@gmail.com
Υπεύθυνη Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας: Δίτσου Μαρία τηλ. 6932071906 (what's up), email: fanimaria@hotmail.com 
Υπεύθυνος Οργάνωσης: Σολακίδης Δημήτριος τηλ. 6973060793

           Δήμος Αλμωπίας (πλατεία Αγγελή Γάτσου), Τμήμα Κοινωνικής προστασίας, Παιδείας, 
          Πολιτισμού, αθλητισμού και Νέας γενιάς (ισόγειο) Υπεύθυνη του Δήμου κα Χατζηαβραμίδου  
          Ευδοκία τηλ. 2384350207, ώρες 12-3 μ.μ.










ΜΙΑ ΣΕΛΦΙ ΜΕ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ

Από αυτόν τον χωμάτινο δρόμο, που διασχίζει καλλιέργειες καπνού, αμυγδαλιές και αμπέλια, τόσα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει ποτέ ξανά σε μια μέρα. Οι οδηγοί κόβουν ταχύτητα για να ρωτήσουν όσους κατηφορίζουν «αν πηγαίνουμε σωστά» κι εκείνοι χαμογελαστοί γνέφουν καταφατικά. Στο τέλος του λόφου μια μεταλλική πόρτα απαγορεύει την πρόσβαση, υπάρχει ένα περιπολικό της αστυνομίας, ένα πυροσβεστικό όχημα και τηλεοπτικά συνεργεία. Και πολλοί τουρίστες, που βγάζουν selfie με φόντο τον Τύμβο Καστά στο βάθος δεξιά μας, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη τον τελευταίο καιρό μια σημαντική ανασκαφή για την αποκάλυψη ενός πρωτοφανούς σε μέγεθος αρχαίου τάφου. 

Η ανασκαφή προβλήθηκε εκτενώς από τα ελληνικά και ξένα μίντια μετά τη βεβιασμένη επίσκεψη στο μέσον της εβδομάδας του Έλληνα Πρωθυπουργού, η οποία με τη σειρά της πυροδότησε τα πιο απίθανα σενάρια γύρω από την ταυτότητα του νεκρού και την επιστημονική ταυτοποίηση του μνημείου. Βρισκόμαστε ανήμερα του Δεκαπενταύγουστου στο «σημείο μηδέν», έξω από το χωριό Μεσολακκιά Σερρών, μια ανάσα από την αρχαία Αμφίπολη, όπου ποντάρεται τα τελευταία 24ωρα η ψυχολογική ανάταση ενός ολόκληρου έθνους.

Οι ντόπιοι αποκαλούν τον Τύμβο αλλιώς και «Κελκί Τεπέ» (στα τουρκικά «Λόφο των Αλεπούδων», πιθανόν από το τουρκικό tilki, μτφρ. αλεπού). Επιχειρούμε να κάνουμε ένα γύρο για καλύτερες λήψεις, όμως μας σταματούν ένας αστυνομικός με πολιτικά κι ένας αρχαιοφύλακας, που πετάγονται μέσα από ένα αμπέλι. Στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου η 20χρονη Έλλη φωτογραφίζεται με την ξαδέρφη της. «Ήρθαμε ως εδώ από περιέργεια και ενδιαφέρον για την ανασκαφή. Θέλαμε να πλησιάσουμε πιο κοντά γιατί από εδώ δεν φαίνεται τίποτα» μας λένε. Η Ειρήνη ήρθε με τον σύζυγό της από τη Θεσσαλονίκη. «Έμεινα άφωνη, πρόκειται για μοναδική ανακάλυψη ανεξάρτητα από τις τελικές ανακοινώσεις». 
Στη Μεσολακκιά των 300 κατοίκων, τον πιο κοντινό οικισμό στον αρχαιολογικό χώρο, κανείς δεν δείχνει να ενοχλείται από τη μεγάλη δημοσιότητα ούτε από τα τηλεοπτικά συνεργεία που στριφογυρίζουν στο χωριό. Οι κάτοικοι μιλούν εύκολα στους ξένους και για λίγο μόνο κλείνονται όταν θυμούνται τις παροτρύνσεις των αρχαιολόγων να είναι φειδωλοί στις περιγραφές. Κάτω από τον πλάτανο του αναψυκτηρίου ακούγονται αφόρητες υπερβολές, όπως ότι τα κεφάλια των Σφιγγών στην είσοδο του τάφου θρυμματίστηκαν από γερμανική οβίδα στην Κατοχή ή ότι λίγα χρόνια πριν οι αρχές των Σκοπίων είχαν ενδιαφερθεί να χρηματοδοτήσουν την ανασκαφή.
Τα σενάρια και οι κρυφοί πόθοι των χωρικών για την ταυτότητα του νεκρού είναι τόσα όσες και οι φωτογραφίες στα κινητά τους, τραβηγμένες πριν αποκλειστεί ο χώρος της ανασκαφής και καλυφθούν με πανιά οι Σφίγγες στην είσοδο του τάφου. Οι περισσότεροι λένε στο πόδι ότι δεν θα απογοητευτούν αν είναι η Ρωξάνη ή κάποιος στρατηγός του Αλέξανδρου, κάποιοι λιγοστοί επιμένουν για τον ίδιο τον Αλέξανδρο, και όλοι μαζί αγωνιούν μήπως το μνημείο βρεθεί συλημένο.
Ίσως πάλι όλα αυτά έχουν μικρή σημασία, καθώς για πολλούς ο τάφος του Τύμβου Καστά είναι για τη Μεσολακκιά ό,τι ο τάφος του Έλβις για το Μέμφις. Οι χωριανοί πειράζουν όσους έχουν κτήματα κοντά, λέγοντας ότι έχουν πιάσει την καλή, καθώς τα αμπέλια και οι αμυγδαλιές τους θα κοστίζουν χρυσάφι. Θυμίζουν ότι στη Βεργίνα, μετά την ανακάλυψη των βασιλικών τάφων, άνοιξαν εστιατόρια και ξενοδοχεία και χιλιάδες τουρίστες επισκέπτονται κάθε χρόνο τον αρχαιολογικό χώρο. Κάποιος μας είπε ότι στις εκβολές του Στρυμόνα θα μπορούσε να κατασκευαστεί λιμανάκι για να δένουν τα κότερα των επισκεπτών που θα φθάνουν τα επόμενα χρόνια.
Στο μεταξύ, η ζωή των κατοίκων ήταν πάντοτε συνυφασμένη με τα αρχαία και στη γύρω περιοχή έχουν ανακαλυφθεί πολλοί μακεδονικοί τάφοι. «Όταν θέλαμε μικροί να πάμε προς τον Τύμβο, λέγαμε ότι πηγαίνουμε να παίξουμε στον Τάφο της Ρωξάνης» μας εξηγούν. «Βρίσκαμε πάνω - πάνω στο χώμα αρχαία νομίσματα, που έγραφαν “Αμφιπολίται” και παίζαμε με αυτά». Ορισμένοι κάνουν ένα βήμα παραπάνω, μιλούν χαμηλόφωνα για παράνομες ανασκαφές και «αντίκες» (νομίσματα) και μαρμάρινες «κούκλες» (αγαλματίδια) που «δόθηκαν για ψευτοχρήματα σε αρχαιοκάπηλους στις Σέρρες κι εκείνοι θησαύρισαν πουλώντας τα στην Ιταλία».

Νωρίς το μεσημέρι, περιδιαβαίνουμε τους δρόμους του χωριού και φωτογραφίζουμε γύψινα ομοιώματα του Λέοντα της Αμφίπολης, που κοσμούν τους φράχτες των μονοκατοικιών (ο αληθινός Λέων βρίσκεται σε απόσταση πέντε χιλιομέτρων και οι επιστήμονες εκτιμούν τώρα ότι η αρχική του θέση ήταν στην κορυφή του τάφου). Μετά τη λειτουργία του Δεκαπενταύγουστου, το δημοτικό αναψυκτήριο της Μεσολακκιάς θα γεμίσει κόσμο. Κάτω από τον πλάτανο θα εξυφανθούν νέες αυγουστιάτικες αλήθειες και ψέματα, αφηγήσεις για την πολιτική συγκυρία και απλοϊκές προσδοκίες λαϊκών ανθρώπων. Το βέβαιο είναι ότι η Μεσολακκιά έζησε την πιο γκράντε εβδομάδα της. Μέχρι την επόμενη.

ΠΗΓΗ...http://www.vice.com/gr

ΑΚΤΙΒΙΣΤΡΙΕΣ ΑΦΟΔΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΑΦΗΝΟΥΝ ΑΙΜΑ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΣΤΗ ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ


Η Αιγύπτια ακτιβίστρια και μπλόγκερ, Aliaa Magda Elmahdi ανέβασε μια φωτογραφία στο προφίλ της στο Facebook, το περασμένο Σάββατο, όπου απεικονίζεται εκείνη και μια άλλη άγνωστη ακτιβίστρια να αφοδεύουν και να αιμορραγούν λόγω περιόδου πάνω σε μια σημαία του Ισλαμικού Κράτους, ενώ είναι γυμνές. Η Elmahdi κοιτάει την κάμερα και αιχμαλωτίζει τους θεατές με ένα έντονο βλέμμα, ενώ το ματωμένο αιδοίο της βρίσκεται λίγα εκατοστά πάνω από τη λερωμένη σημαία. Η άλλη γυναίκα έχει γυρισμένη την πλάτη της στους θεατές και φοράει χιτζάμπ, ενώ κάνει τη γνωστή χειρονομία με τον παράμεσο του δεξιού χεριού της. Δυο πολυβόλα βρίσκονται στο έδαφος πίσω και μπροστά τους αντιστοίχως.
Η φωτογραφία που αναρτήθηκε από την 23χρονη ακτιβίστρια, κοινοποιήθηκε στο Twitter από την Inna Shevchenko, ιδρύτρια της αμφιλεγόμενης φεμινιστικής οργάνωσης FEMEN, που φημίζεται για τις γυμνόστηθες διαμαρτυρίες της κατά της πορνείας και της θρησκευτικής καταπίεσης των γυναικών. Το λογότυπο της FEMEN -δυο κύκλοι με μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσά τους, που συμβολίζουν τα γυμνά στήθη- είναι ζωγραφισμένο στη μέση της ακτιβίστριας με το χιτζάμπ, ακριβώς πάνω από τα γράμματα IS. Σήμερα, η  Shevchenko  επιβεβαίωσε με δήλωσή της στο Paris Match ότι η δράση είναι πράγματι μια συντονισμένη ενέργεια υπό την ομπρέλα της FEMEN.
Η Shevchenko, μια Ουκρανή ακτιβίστρια που ζει στο Παρίσι, δήλωσε στο Paris Match πως θεωρεί «υποκριτικό» να χαρακτηρίζουν βίαιη την εικόνα συγκρινόμενη με τις βίαιες ενέργειες του Ισλαμικού Κράτους. «Δεν φοβόμαστε να μας επικρίνουν για τον τρόπο που αντιδράσαμε» είπε. «Δεν απειλούμε να σκοτώσουμε. Απλώς θέλαμε να πούμε: Έτσι αντιμετωπίζουμε τις ιδέες σας».
Η Elmahdi, η οποία ζει εξόριστη στη Σουηδία από τον Μάρτιο του 2012, είναι περισσότερο γνωστή για τη γυμνή φωτογραφία που ανάρτησε στο μπλογκ της, το 2011 -θέλοντας να διαμαρτυρηθεί για τον ανεξέλεγκτο μισογυνισμό και σεξισμό στη μετά-Μουμπάρακ Αίγυπτο, μετά την Αραβική Άνοιξη. Στη φωτογραφία φαίνεται να φοράει μόνο καλσόν, κόκκινα παπούτσια μπαλέτου και ένα φιόγκο στα μαλλιά της. Όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε ένα άνευ προηγουμένου σκάνδαλο στην Αίγυπτο.
Τις εβδομάδες που ακολούθησαν, η Elmahdi που έγινε γνωστή ως «Η γυμνή μπλόγκερ», απασχόλησε τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, ενώ δέχθηκε και απειλές για τη ζωή της και σκληρή κριτική. Φυσικά από θρησκευόμενους συντηρητικούς και από κοσμικούς στη χώρα με φιλελεύθερες απόψεις, οι οποίοι φοβήθηκαν ότι θα έβλαπτε το σκοπό τους στις επερχόμενες εκλογές στη μετά-Μουμπάρακ εποχή.
Έγινε μέλος της FEMEN το 2012 και από τότε έχει συμμετάσχει σε αρκετές διαμαρτυρίες. Το 2012 φωτογραφήθηκε γυμνή μαζί με την Shevchenko και άλλες ακτιβίστριες της FEMEN, μπροστά από την πρεσβεία της Αιγύπτου στη Στοκχόλμη, με την αιγυπτιακή σημαία πίσω της και τη φράση «Η Σαρία δεν είναι Σύνταγμα» γραμμένη στο γυμνό σώμα της. Ωστόσο είναι σχεδόν σίγουρο ότι η οργή για την πρόσφατη ενέργειά της θα ξεπεράσουν τις παλιότερες αντιδράσεις.
Η Elmahdi αρνείται να μιλήσει στα μέσα ενημέρωσης, οπότε ζητήσαμε από την Shevchenko να απαντήσει μερικές ερωτήσεις όσο αφορά τη συγκεκριμένη φωτογραφία.
 Γιατί επιλέξατε να αναρτήσετε online τη φωτογραφία αντί να διαμαρτυρηθείτε στους δρόμους, όπως συνηθίζει η FEMEN τις περισσότερες φορές;
Inna Shevchenko: Η δράση μας με τη μορφή του φωτογραφικού μηνύματος αποτελεί απάντηση στο τελευταίο βίντεο-μήνυμα του Ισλαμικού Κράτους που έδειχνε την εκτέλεση του δημοσιογράφου [Τζέιμς Φόλεϊ]. Με το φωτογραφικό μήνυμά μας, προτείνουμε τον δικό μας «τρόπο εκτέλεσης» των ιδεών του Ισλαμικού Κράτους. Η λεζάντα στη φωτογραφία μας έχει ως εξής: «Ζώα, η εκτέλεση των ιδεών σας από εμάς, μοιάζει κάπως έτσι! Προσέξτε καλά! Δεν ζητάμε λύτρα, δεν σας απειλούμε με νέες δολοφονίες, απλώς ΧΕΖΟΥΜΕ ΠΑΝΩ ΣΑΣ!».
Ποια ήταν η πρόθεσή σας με την ανάρτηση της φωτογραφίας;
Με τη φωτογραφία θέλουμε να επικρίνουμε τις δολοφονίες, τους βιασμούς και τις δημόσιες εκτελέσεις από τους ισλαμιστές φασίστες. Αυτό είναι που θέλει το Ισλαμικό Κράτος. Θέλουν ο κόσμος να υπακουεί στις ιδέες τους. Με τη διάδοση των βιντεο με τις εκτελέσεις και την κοινοποίηση των ομιλιών τους, κάνουμε πολύ καλή δουλειά για λογαριασμό τους, υπηρετούμε το Ισλαμικό Κράτος. Αντί αυτού θα έπρεπε να μεταδίδουμε το μήνυμά μας προς αυτούς. Αρκετά με την ανοχή! Μη φοβάστε να προσβάλετε. Ας τους χτυπήσουμε με τις απαντήσεις μας, αντί να τους δίνουμε περισσότερο χώρο. Ο κόσμος φοβάται, όπως ακριβώς θέλει το Ισλαμικό Κράτος. Καλούμε όλους να μην τους φοβούνται αλλά να τους αντισταθούν.
Πως εμπλέκεται η Aliaa Elmahdi στη FEMEN;
Η Aliaa εμπλέκεται στις δραστηριότητες της FEMEN από το 2012. Δουλεύουμε μαζί για να μεταφέρουμε το μήνυμά μας για θέματα που αφορούν τον αραβικό κόσμο και ειδικότερα το Ισλάμ, μια και ανησυχεί πολύ για αυτό. Αυτή τη φορά αποφασίσαμε να αντιδράσουμε μαζί.
Εννοείς ότι εκείνη το πρότεινε αυτό;
Σκεφτόμαστε εδώ και καιρό να αντιδράσουμε στο Ισλαμικό Κράτος και το έχουμε συζητήσει εντός της FEMEN. Στο τέλος ήταν προφανές ότι θα το κάναμε μαζί με την Aliaa, μια και εκείνη ήθελε να αντιδράσει. Πήραμε την απόφαση, αμέσως μετά που είδαμε το βίντεο με την εκτέλεση του Τζέιμς Φόλεϊ. Ένα από τα μέλη μας και η Aliaa συναντήθηκαν αμέσως, κανονίσαμε με ένα φωτογράφο και έτσι βγήκε η εικόνα.
Τα αραβικά μέσα απέφυγαν να δημοσιεύσουν τη φωτογραφία, επειδή οι λέξεις «δεν υπάρχει Θεός αλλά Αλλάχ» είναι τυπωμένες στη σημαία. Η φωτογραφία σας είχε στόχο να δείξει ασέβεια προς το Ισλάμ στο σύνολό του;
Δεν μπορώ να πιστέψω πόση υποκρισία παρατηρούμε, ιδιαιτέρως όταν μιλάμε για θρησκεία. Το Ισλαμικό Κράτος, όπως πολλές άλλες τρομοκρατικές οργανώσεις, σκοτώνει «άπιστους» ή εκείνους που πιστεύουν σε έναν άλλο Θεό. Απειλούν τον κόσμο με την θρησκευτική εκδίκησή τους. Υπάρχουν Μουσουλμάνοι, οι οποίοι λένε ότι το Ισλαμικό Κράτος δεν είχε καμία σχέση με το Ισλάμ, αλλά αυτό είναι απλώς γελοίο. Ο ιερός πόλεμος εξηγείται ξεκάθαρα στο Κοράνι και είναι προφανές πως αυτό βρίσκεται στην πηγή της «αποστολής» τους. Δεν μας πειράζει εάν πιστεύετε ότι δεν σεβόμαστε το Ισλάμ ή οποιαδήποτε άλλη θρησκεία που είναι τόσο καταπιεστική ιδιαιτέρως προς τις γυναίκες, που αρνείται τα ανθρώπινα δικαιώματά τους και που είναι πηγή τρομοκρατικών οργανώσεων όπως το Ισλαμικό Κράτος. Δεν μας πειράζει επειδή δεν το σεβόμαστε.
Πάρα πολλές μουσουλμάνες σε όλο τον κόσμο ισχυρίζονται ότι βάλατε σε ένα τσουβάλι την ισλαμική κουλτούρα στο σύνολό της και την καταδικάσατε ως μισογυνιστική και καταπιεστική και πως δεν χρειάζονται οποιαδήποτε «απελευθέρωση» από λευκές φεμινίστριες της Δύσης. Τι απαντάτε σε αυτό;
Όλες οι καμπάνιες μας στις μουσουλμανικές χώρες αποτελούν πρωτοβουλίες από γυναίκες που έχουν γεννηθεί σε αυτές, όπως η Aliaa. Οι διεθνές ομάδες της FEMEN απλά ενώνουν τις πρωτοβουλίες τους. Και ειλικρινά, δεν πιστεύω ότι το να είμαι λευκή γυναίκα μου δίνει λιγότερα δικαιώματα να μιλήσω για τα δικαιώματα των γυναικών και τις πατριαρχικές ιδέες της θρησκείας. Δεν πιστεύω ότι προσπαθούμε να σώσουμε κανέναν. Πρώτα απ’όλα, θέλουμε να σώσουμε τους εαυτούς μας από εκείνες τις βίαιες θρησκείες που παίρνουν τόσο πολύ χώρο και κατατρώνε τόσα πολλά από τα δικαιώματά μας.


ΠΗΓΗ...http://www.vice.com/gr

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ ΨΥΧΟΠΑΘΕΙΣ ΟΣΟΙ ΒΑΣΑΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΖΩΑ - ΕΡΕΥΝΑ

Επικίνδυνοι ψυχοπαθείς όσοι βασανίζουν τα ζώα -Τι δείχνουν τα στοιχεία διεθνούς έρευνας

Οι βίαιες πράξεις και οι κακοποιήσεις σε βάρος των ζώων έχουν αναγνωριστεί διεθνώς ως ενδείξεις επικίνδυνης ψυχοπάθειας, που σπάνια περιορίζεται σ' αυτά. Συνδέονται ευθέως με αντίστοιχες συμπεριφορές προς τον άνθρωπο. Μελέτες που έχουν ανακοινώσει αμερικάνικες αρχές και παρουσιάστηκαν σε ημερίδα που είχαν συνδιοργανώσει το Εργαστήριο Παθολογικής Ανατομικής του τμήματος της Κτηνιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομία αποκαλύπτουν ότι οι περισσότεροι καταδικασθέντες για σεξουαλική κακοποίηση και δολοφονίες είχαν ιστορικό βίας προς τα ζώα. Εχει βρεθεί επίσης ότι το 71% των γυναικών που έχουν ζητήσει προστασία από το κράτος στις ΗΠΑ έχουν δηλώσει ότι το άτομο που τις κακοποιούσε είχε κακοποιήσει ζώα – στο 87% των περιπτώσεων μπροστά στα μάτια τους.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή» παρά το γεγονός ότι στην Ελλάδα η κακοποίηση ζώων διώκεται ποινικά σε βαθμό πλημμελήματος, επισείοντας μεγάλες ποινές και χρηματικά πρόστιμα το φαινόμενο συνεχίζεται με μάλλον αμείωτη ένταση.

Φέτος μάλιστα σημειώθηκαν και δύο δικαστικές «πρωτιές»: την πρώτη καταδικαστική απόφαση για κακοποίηση γάτας - η υπόθεση του 55χρονου καφετζή που κλειδώθηκε στο μαγαζί του και χτύπησε μέχρι θανάτου με σκουπόξυλο, λάστιχο και καρέκλα το αδέσποτο ζώο- , με τρίχρονη φυλάκιση με αναστολή και πρόστιμο 5.000 ευρώ, και την πρώτη καταδίκη σε φυλάκιση χωρίς αναστολή σε εκείνον που έσυρε τον σκύλο του με το αυτοκίνητο στις Σέρρες.


ΤΟ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΟΛΠΟ ΤΩΝ ΖΟΓΚΛΕΡ ΠΟΥ "ΑΙΩΡΟΥΝΤΑΙ" ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ

Το απίστευτο κόλπο που χρησιμοποιούν οι ζογκλέρ του δρόμου και κάθονται στον αέρα ακουμπώντας σε ένα μπαστούνι [εικόνα]

Δεν είναι λίγοι αυτοί που βλέποντας σε δρόμους διαφόρων πόλεων -κυρίως στο εξωτερικό- ζογκέλ να πραγματοποιούν απίστευτα κόλπα, απορούν πως τα πετυχαίνουν. Ένα από αυτά είναι πως καταφέρνουν να κάθονται στον αέρα ακουμπώντας μόνο σε ένα μπαστούνι θέλωντας να δείξουν πως έχουν μαγικές ικανότητες και υπερνικούν το νόμο της βαρύτητας.
Τελικά όπως φαίνεται χρησιμοποιούν ένα εκπληκτικό τρικ-οφθαλμαπάτης με τη χρήση ειδικής καρέκλας που κάνει τους θεατές να νομίζουν πως οι ζογρκέλ έχουν την ικανότητα να στέκονται στον αέρα. Συγκεκριμένα το χαλί κρύβει τη βάση της καρέκλας και το ρούχο το κάθισμα. Το μόνο λοιπόν που βλέπει ο θεατής είναι το μπαστούνι που κρατάει ο ζογκλέρ, το οποίο είναι το στηρίγμα της καρέκλας.






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

"ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΦΡΑΟΥΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΕΣ ΜΕ ΑΙΜΑ"

Guardian: Σοκαριστικές διηγήσεις μεταναστών στη Μανωλάδα -Αυτές οι φράουλες είναι γεμάτες με αίμα! [εικόνες]

Ο Τίπου Τζοουντούρι από το Μπαγκλαντές προσπαθεί να κατανοήσει πόσο αξίζει ένας άνθρωπος που έχει χαρακτηριστεί παράνομος. Ζει εδώ και 17 μήνες κάτω από άθλιες συνθήκες μαζεύοντας φράουλες, αλλά δεν θέλει να πει κακή κουβέντα για την Ελλάδα. Ο θυμός του έχει εξελιχθεί σε παραίτηση, σε φαταλισμό.
Τα γνωστά επεισόδια στην Μανωλάδα και η εξοργιστική απόφαση του δικαστηρίου έρχονται αίφνης στην κουβέντα που άνοιξε η Έλενα Σμιθ, δημοσιογράφος του Guardian που κατέγραψε την τωρινή κατάσταση στην περιοχή. Το πρώτο συμπέρασμα; Τίποτα δεν έχει αλλάξει προς το καλύτερο!
Για την επίθεση του 2003 ο Τίπου θυμάται και λέει: «Ήμασταν περίπου 200 μαζεμένοι και τους είδαμε να στρέφουν τα όπλα τους. Νομίζαμε ότι έκαναν πλάκα. Μας χρωστούσαν χρήματα. Δεν περιμέναμε πως θα μας πυροβολήσουν».
Ο Τίπου Τζοουντούρι 
Το ρεπορτάζ σημειώνει πως κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ στη Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιηθεί πορεία και εκδήλωση αντιρατσιστικών οργανώσεων υπέρ των εργατών από το Μπαγκλαντές.
Πίσω, όμως, στο ματωβαμμένο 2003: όλοι οι εργάτες δούλευαν γτια τον Νίκο Βαγγελάτο, ένας πλούσιο της περιοχής που έφτιαξε περιουσία πουλώντας φράουλες στους Ρώσους, τους Γερμανούς και τους Βρετανούς. Παντού στις φυτείες υπήρχε μια στρατιωτική χροιά που σκίαζε τη δουλειά των εργατών.
Ώσπου έγινε το περιστατικό με τα όπλα και ο Τίπου ένιωσε μια σφαίρα να τρυπάει το δεξί του πόδι. «Ήταν να παίρνουμε 22 ευρώ την ημέρα, μείον τρία ευρώ για φαγητό και άλλα τρία για στέγαση. Αλλά κάθε φορά μας έλεγε ότι θα πληρωθούμε την επόμενη εβδομάδα. Πήγαμε κα βρήκαμε τον Βαγγελάτο στο γραφείο του, στην Λάπα, και μας είπε ότι θα μας πλήρωνε, αλλά στους άλλους έπρεπε να πούμε να κάνουν υπομονή. Και τότε αποφασίσαμε να κάνουμε απεργία», αναθυμάται ο Τίπου.
Όλοι, όμως, ήξεραν πως από τη στιγμή που δεν είχαν νόμιμα χαρτιά, κανείς δεν θα συνέδραμε τον αγώνα τους και τα χρήματα τα είχαν άμεση ανάγκη για τις οικογένειές τους. Οι Αρχές, ακόμα και αν πήγαιναν να τους μιλήσουν, δεν θα ενδιαφέρονταν να τους ακούσουν.
Ο Λίντον Καν, φίλος του Τίπου, λέει: «ένα μήνα πιο πριν είχαν σκοτώσει τα δύο σκυλιά που βρίσκονταν στον καταυλισμό μας. Τότε μας είπαν πως έτσι θα έκαναν και με εμάς». Ο Βαγγελάτος τους απείλησε ότι αν δεν συνεχίσουν να δουλεύουν, θα έφερνε άλλους εργάτες
Ο Τίπου συνεχίζει: «Πήγαμε στο χώρο εργασίας και άρχισαν να πυροβολούν. Άκουγες μόνο κραυγές και κλάματα από παντού και όλοι να ζητούν βοήθεια. Εκείνοι συνέχισαν να πυροβολούν και το αίμα είχε χυθεί παντού». Τότε μόνο ήρθε η αστυνομία.
Για τον Μωυσή Καραμπεϊλίδη, το δικηγόρο των μεταναστών, «επειδή αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν νόμιμα χαρτιά, δεν θα είχαν τη απόδοση δικαιοσύνης που θα έπρεπε. Η απόφαση βγήκε μέσα σε 15 λεπτά και δεν εξηγήθηκαν καν το σκεπτικό. Ντρέπομαι που είμαι Έλληνας! Η δίκη ήταν ανάμεσα στον Δαυίδ και τον Γολιάθ, τώρα ευλεπιστούμε πως η νέα δίκη θα είναι δίκαιη».
Την απόφαση ακολούθησαν κλάματα από την πλευρά των συγκεντρωμένων μεταναστών έξω από το δικαστικό μέγαρο της Πάτρας. Το ερώτημα του Τίπου από τότε παραμένει μέσα του: «πόσο κοστίζει ένας άνθρωπος;».
Από την Μανωλάδα έχουν περάσει για εργασία όλες σχεδόν οι εθνότητες: Αφγανοί, Ρουμάνοι, Βούλγαροι, Αιγύπτιοι. Κατά την περίοδο της συλλογή περίπου 6000 μετανάστες δουλεύουν εκεί.
Ο ακτιβιστής Δημήτρης Πέππας λέει ευθαρσώς: «είμαι μια επιχείρηση με πάρα πολλά εκατομμύρια ευρώ. Τα οφέλη για τους μετανάστες είναι ελαχιστότατα. Τα χρήματα τα παίρνουν εκείνοι που οδηγούν Πόρσε και Καγιέν. Αυτοί οι άνθρωποι δουλεύουν κάτω από άθλιες συνθήκες
Ένας άλλος ακτιβιστής ο Πέτρος Κωνσταντίνου υποσημείωνει το ξενοφοβικό κλίμα στην Ελλάδα με την άνοδο της Χρυσής Αυγής.
Ο Τίπου έχει αποφασίσει να επιστρέψει στην πατρίδα του, η οικογένειά του τον πιέζει, αλλά εκείνος θέλει πρώτα να τελειώσει τη... δουλειά εδώ στην Ελλάδα και να δει τη Δικαιοσύνη να κάνει επιτέλους καλά τη δουλειά της. Στο μεταξύ στη Μανωλάδα οι φράουλες μαζεύονται συνεχώς και οι συνθήκες δεν έχουν αλλάξει για τους μετανάστες.





ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΕΛΕΧΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ "ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ"



Το υπουργείο Υγείας σχεδιάζει την επαναφορά του αγροτικού για όλους τους νέους γιατρούς με στόχο οι περίπου 1.000, ετησίως, απόφοιτοι των Ιατρικών Σχολών να κατευθύνονται σε άγονες περιοχές, ώστε να υπάρξουν επαρκής στελέχωση απομακρυσμένων μονάδων και καλύτερη υγειονομική κάλυψη του πληθυσμού.

Οπως γράφει το ΕΘΝΟΣ η υπηρεσία υπαίθρου θα είναι υποχρεωτική για διάστημα ενός έτους σε μονάδες της περιφέρειας και θα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη ειδικότητας.

Οι ελλείψεις γιατρών στις μονάδες τις περιφέρειας

Τα μισά από τα 1.500 περιφερειακά ιατρεία της χώρας είναι υποστελεχωμένα
Μόνο 2 από τις 10 θέσεις γιατρών που προκηρύσσονται σε απομακρυσμένες περιοχές καλύπτονται
Χωρίς γιατρούς παραμένουν τα περιφερειακά ιατρεία σε Σαντορίνη, Νάξο, Χανιά, Πάρο, Αντίπαρο, Αλόννησο και ορεινή Αχαΐα.


ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ ΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ "ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ"

Οργισμένοι οι Βούλγαροι που πιστεύουν πως ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναγνωρίζει "μακεδονικό έθνος"
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης, Βαρθολομαίος, έχει συμφωνήσει να γυρισθεί ταινία των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, στην οποία θα μιλά για το ‘μακεδονικό έθνος’ , χωρίς καμία αναφορά στη Βουλγαρία,σημειώνει το βουλγαρικό Φόκους, επικαλούμενο τη σκοπιανή εφημερίδα Βέτσερ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι Βούλγαροι ιστορικοί και εθνικιστές έχουν εξεγερθεί, μετά τη συνειδητοποίηση ότι ο Βαρθολομαίος έχει συμφωνήσει να κινηματογραφηθεί οι Κύριλλος και Μεθόδιος, αντιπροσωπεύοντας τους «Μακεδόνες» και όχι τους Βουλγάρους.
Η παραγωγή της ταινίας είναι από την τσεχική εθνική τηλεόραση και το στούντιο «Barrandov» της Πράγας και ο τίτλος της είναι «Κύριλλος και Μεθόδιος, Σλάβοι απόστολοι»- (βουλγαρικά: Кирил и Методий, славянските апостоли).
Οι Βούλγαροι ιστορικοί είναι εξαγριωμένοι επειδή η ταινία δεν αναφέρει το βουλγαρικό έθνος και ομιλούν για καθαρή συνωμοσία. «Τσεχική σύνδεση» κατά της Βουλγαρίας.
Στην υπόθεση δεν παρεμβαίνει ο Επίτροπος Στέφαν Φούλε, ο οποίος συνεχώς αρνείται ότι τα Σκόπια κλέβουν τη βουλγαρική ιστορία και υποστηρίζει μόνο την ένταξή τους στην ΕΕ.
Η εφημερίδα των Σκοπίων- γράφει το βουλγαρικό δημοσίευμα- σημειώνει ότι το έργο σχεδιάσθηκε ως ένα πανευρωπαϊκό και ιστορικό γεγονός αφού επηρεάζει (εμπλέκει) πολλά έθνη, Πολωνούς, Ρώσους, «Μακεδόνες», Σέρβους και Έλληνες.
Σύμφωνα με τους ιστορικούς της Βουλγαρίας, όπως σημειώνει η Βέτσερ, η ταινία υποστηρίζεται από τον Βαρθολομαίο και αυτό σημαίνει ότι έχει αναγνωρίσει το ‘μακεδονικό έθνος’ και την ‘ μακεδονική εκκλησία’.
Επίσης, το κανάλι ‘5’ των Σκοπίων σχολιάζει ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έχει αναγνωρίσει το ‘μακεδονικό έθνος’, αφού υπέγραψε ότι το εγκρίνει, το ίδιο επισημαίνει και δημοσίευμα της σκοπιανής Falanga. Που σημειώνει ότι η ταινία που είναι του Τσέχου σκηνοθέτη Πέτρ Νικολάεφ και παράγεται από τον Βίκτορ Κριστόφ, ανασύρει το ‘μακεδονικό έθνος’ από την ιστορία. 


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...