Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου 2014

ΧΑΘΗΚΕ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ - ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΤΕ;


Χάθηκε πορτοφόλι στους Προμάχους και παρακαλείται όποιος το βρήκε, να επικοινωνήσει με τα "Προμαχιώτικα Νέα".
Περιείχε μέσα χρήματα, αστυνομική ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης, τραπεζικές κάρτες και διάφορα χρήσιμα έγγραφα.
Η κάτοχος του πορτοφολιού, παρακαλεί όποιον το βρεί, ας κρατήσει τα χρήματα, αλλά τα έγγραφα είναι απολύτως απαραίτητα γι αυτήν και μόνο γι αυτήν.

5η ΓΙΟΡΤΗ ΚΑΡΑΤΖΟΒΙΤΙΚΗΣ ΠΙΠΕΡΙΑΣ ΣΤΟ ΓΑΡΕΦΙ ΑΛΜΩΠΙΑΣ



Ο Μ.Σ. Γαρεφείου "Κώστας Γαρέφης" σας προσκαλεί στην 5η Γιορτή Καρατζοβίτικης πιπεριάς στις 05 Οκτώβριου 2014 στις 3.00μ.μ.
Θα ήταν χαρά μας να παρευρεθείτε στο χωριό μας απολαμβάνοντας τις γεύσεις που προσδίδει το σπάνιο και μοναδικό αυτό προϊόν του τόπου μας , να μάθετε για τις ευεργετικές του ιδιότητες αλλά και τα ποιοτικά γευστικά χαρακτηριστικά του προϊόντος, το όποιο παρασκευάζετε παραδοσιακά μετά από πολύ κόπο,πολύ μεράκι και προσωπική εργασία. Έτσι οι παραγωγοί του Γαρεφείου μπορούν να καυχιόνται για το καπνιστό κόκκινο πιπέρι και το Μπούκοβο,δίνοντας την δυνατότητα στους μάγειρες και τις μαγείρισσες αλλά κυρίως στους επισκέπτες υπέροχες γαστρονομικές περιπλανήσεις 
Όλα αυτά βεβαίως γίνονται ακόμη πιο ενδιαφέροντα δένοντας την πολιτιστική μας κληρονομιά με το παραδοσιακό αυτό προϊόν . Η ορχήστρα μας ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΗΧΟΣ καθώς επίσης και αρκετά παραδοσιακά χορευτικά τμήματα που θα παρουσιάσουν χορούς Θράκης, Πόντου, Μ. Ασίας και Μακεδονίας, όπου θα μπορεί να απολαύσει ο επισκέπτης 
Όλα όσα προαναφέρουμε συνδέοντα άμεσα με το χωριό μας το ΓΑΡΕΦΙ για αυτόν τον λόγο, λίγο πιο πριν νωρίς το πρωί και ώρα 10:30 θα τιμήσουμε τον μακεδονομάχο οπλαρχηγό ΚΑΠΕΤΑΝ ΓΑΡΕΦΗ, όπου το χωριό μας έχει πάρει την ονομασία από τον ίδιο καθώς επίσης και όλους του ήρωες Μακεδονομάχους που θυσιάστηκαν για την πατρίδα και την περιοχή μας για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι και να απολαμβάνουμε τον άγιο τόπο της Μακεδονίας μας 
Ευελπιστούμε να ανταποκριθείτε στο κάλεσμα μας και εμείς από την πλευρά μας, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο παρά μόνο να σας δείξουμε την φιλοξενία μας, έτσι ώστε να περάσετε όμορφες στιγμές, που θα μείνουν στην μνήμη σας 
Σας περιμένουμε να απολαύσουμε την 5η γιορτή Πιπεριάς και να διασκεδάσουμε όλοι μαζί

ΤΖΙΜΗΣ ΠΑΝΟΥΣΗΣ

Magnify Image
"Για μένα είναι σχολείο μεγάλο η εκκλησία, γι' αυτό πηγαίνω σε μοναστήρια και λειτουργίες. Παίρνω πολλά από τις λειτουργίες. Το στήσιμο, τους χρόνους, τη φαλλοκρατία και τον απίστευτο μισογυνισμό που έχει η θρησκεία μας." 

Από την ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ 

Τζίμης Πανούσης: Τραγουδοποιός, συγγραφέας, συλλέκτης γυναικείων οργασμών. Γεννήθηκε στους Αμπελόκηπους, ζει στο Ψυχικό. Πιστεύει ότι φτάνει κανείς στον Θεό μέσα από τον ταυτόχρονο οργασμό. 

"Γεννήθηκα στους Αμπελόκηπους και έζησα τα πρώτα χρόνια της ζωής μου πίσω από το γήπεδο του Παναθηναϊκού. Είμαι γκάγκαρος Αθηναίος. Και βαζελοχτυπημένος, γιατί είμαι ενάντια στις ομάδες, τις θρησκείες, τις πατρίδες. Έτσι είμαι, έτσι γεννήθηκα. Τα σημάδια στη μύτη και στο κεφάλι είναι από τις πέτρες που μου πετούσαν οι βάζελοι, γιατί δεν ήμουν δικός τους. 

Magnify Image

Κατάγομαι από μια φτωχή, αριστερή οικογένεια. Οι γονείς μου είναι μικρασιατικής καταγωγής, από Αϊβαλί και Αϊδίνι. Ο μπαμπάς μου ήρθε στην Αθήνα στα 7 του και έμεινε στου Ψυρρή. Η μαμά ήταν νοικοκυρά. Πουκαμισού στα νιάτα της, επονίτισσα. Ο μπαμπάς ήταν δοσατζής, όπως στις ταινίες, πούλαγε είδη προικός με δόσεις. Θυμάμαι, προσπαθούσε τότε να βγάλει δίπλωμα και δεν μπορούσε με τον εθνάρχη τον Καραμανλή (είχε κάνει στη Μακρόνησο ο πατέρας μου). Μετά από κάποια χρόνια πήρε τελικά άδεια για μηχανάκι κι έτσι ξεκίνησε το μαρτύριό μου. Ως πρωτότοκος είχα το άγχος να μάθω τους πελάτες του μπαμπά, γιατί αν πάθαινε κάτι, θα έμεναν τα πράγματα απούλητα κι εμείς δεν θα είχαμε να φάμε. Πήγαινα μαζί του, αλλά ήταν το μαρτύριό μου. Ακόμα και τώρα ξυπνάω με εφιάλτες, ότι είμαι πάνω στο μηχανάκι το Ζούνταπ. Για να αντεπεξέλθω, έγινα καλλιτέχνης. Έβγαζα φωτογραφίες τις πελάτισσες και μετά πήγαινα και τους τις πούλαγα. Πήγαινε πολύ καλύτερα από τη δουλειά του μπαμπά. 

Magnify Image

Μετά τους Αμπελόκηπους, πήγαμε στον Χολαργό. Και ένα καλοκαίρι που τα πράγματα ήταν δύσκολα οικονομικά, το τελευταίο του Γυμνασίου, βρήκα δουλειά στον Μουσικό Θίασο Κρήτης από μια αγγελία. Έγινα χορευτής και τραγουδούσα 3 δικά μου τραγούδια, ψιλοπρόστυχα – αντιμετωπίζω το μουνί και τον πούτσο ως χέρι και πόδι, έτσι είμαι, δεν μπορώ να το δω διαφορετικά. Μπήκα στα βαθιά τότε, σε ένα μπουλούκι-βαριετέ, ένα μεγάλο σχολείο για μένα. Έκανα, μεταξύ άλλων, και τον κομπέρ του Μανωλιού, που έπαιζε ο βασικός θιασάρχης. Επειδή, όμως, δεν έβγαζε γέλιο –ήταν μαλακίες τα αστεία που έλεγε–, άρχισε να με χτυπάει πάνω στη σκηνή, να μου δίνει σφαλιάρες για να γελάσει ο κόσμος. Τότε του λέω: «Δεν γίνεται να συνεχίσει αυτό, δεν μπορώ. Θες να σου γράψω κανένα νούμερο;». Κι έτσι ξεκίνησα να γράφω και γελούσε επιτέλους ο κόσμος.

Συνεργάστηκα και με τον Χουβαρδά, κάναμε τον Αλέκο με τα κυδώνια, το Χριστός Πάσχων... Πήγαμε σε όλη την Ευρώπη. Αυτό έγινε όταν ήμουν στη Νομική. Δεν την τελείωσα. Δεν έχω πάρει πτυχίο ή μπορεί να το έχω πάρει και να μην το ξέρω, γιατί καταργούνται κάποια μαθήματα, δεν ξέρω, δεν ασχολούμαι. Για τους γονείς το έκανα, αλλά δεν άντεχα να συνεχίσω. Έβγαζα περισσότερα χρήματα ως καλλιτέχνης. 

Magnify Image

Όταν ήμουν στο 2ο ή 3ο έτος στο πανεπιστήμιο έγινε ένας διαγωνισμός για την Εθνική Τράπεζα. Πήρα μέρος και είχα πολύ καλή σειρά. Με προσέλαβαν και με έβαλαν στη διοίκηση της τράπεζας. Ήταν μια κόλαση για μένα. Μόνο ο συνδικαλισμός δούλευε καλά. Παραιτήθηκα γιατί πρήστηκα. Εκεί που έγραφα –έστελνα χιλιάρικα με VOUCHERστην τύχη– άρχισε να πρήζεται το χέρι μου κι έβγαλα και μια μπάλα στο κεφάλι. Αλλεργία στη συγκεκριμένη δουλειά, μου είπε ο γιατρός. 

Magnify Image

Οι «Μουσικές Ταξιαρχίες» ακολούθησαν τη «Χαρούμενη Κουδουνίστρα». Έχουν περάσει 18 καλλιτέχνες από τις Ταξιαρχίες. Τότε ήταν η μόδα του γκρουπ, όχι της σόλο καριέρας. Όταν πρωτοπαίξαμε στο «Σκάλα» το '79-'80, ξεκινήσαμε να κάνουμε 3 παραστάσεις και φτάσαμε τις 380 – χωρίς ρεπό. Αρχίσαμε Αύγουστο και είχε τέτοια απήχηση που συνεχίσαμε όλο τον χρόνο. Κάναμε, όμως, το κέφι μας. Είχε περάσει όλη η Αθήνα από κει.

Magnify Image

Οι περιπέτειές μου με τα δικαστήρια ξεκίνησαν το '80. Τώρα έχουν φτάσει τα 100. Όλα αθωωτικά, για ΒΡΑΒΕΙΟ Γκίνες είμαι. Δεν έχω καμιά καταδικαστική απόφαση, εκτός από την υπόθεση με τον Νταλάρα, αλλά και γι' αυτή πήγα στον Άρειο Πάγο και παραγράφηκε ως απλή εξύβριση μετά από 3 χρόνια. Το όνομά του το λέω, τα λεφτά τώρα είναι λίγα. Αν θες να κάνεις κέφι, αντί να πας σε πουτάνες, λες 3 φορές το όνομα και πληρώνεις 9.000 ευρώ. Η αγωγή που μου έκανε τότε ήταν για 100 εκατομμύρια. Πολλά λεφτά.

Ο κινηματογράφος είναι ομαδική τέχνη και δεν τα πάω καλά με αυτά. Εγώ είμαι συγκεντρωτικός. Θέλω να τα κάνω όλα, να έχω τον έλεγχο. Ο Δράκουλας των Εξαρχείων δεν έγινε όπως θα έπρεπε. Ωστόσο αυτή η ταινία έγινε καλτ. Ήμουν στην Αντίπαρο κι έρχονταν Σουηδές να με αγκαλιάσουν. Παίζεται στη Σουηδία στην τηλεόραση ως καλτ ευρωπαϊκός κινηματογράφος. Θα μπορούσε να είχε γίνει πολύ καλύτερος. Μου αρέσει όμως ο κινηματογράφος, πολύ. Τα βίντεό μου τα κάνω εγώ. 

Αυτό που με συγκίνησε στον τάφο της Αμφίπολης είναι ότι για πρώτη φορά έχουμε εκπρόσωπο τάφου, την Άννα Παναγιωταρέα. Μπορεί ως χώρα να είμαστε μέσα στον βούρκο, αλλά ακούω κάτι τέτοια και με στέλνουν. Είναι αυτό που λέω «Υπαρκτός Σουρεαλισμός». Είναι αυτό που με ωθεί να κάνω τη συγκεκριμένη δουλειά. Μου δίνει μεγάλη χαρά. Τρελαίνομαι.

Magnify Image

Δεν κάνω διαφορετικές παραστάσεις. Μία παράσταση κάνω πάντα. Όπως είναι η Θεία Λειτουργία. Δεν μπορείς να πας να πεις στον παπά άλλαξε την αρχή. Για μένα είναι σχολείο μεγάλο η εκκλησία, γι' αυτό πηγαίνω σε μοναστήρια και λειτουργίες. Παίρνω πολλά από τις λειτουργίες. Το στήσιμο, τους χρόνους, τη φαλλοκρατία και τον απίστευτο μισογυνισμό που έχει η θρησκεία μας. Η γυναίκα είναι μίασμα, σκουλήκι και επισήμως για τη θρησκεία. Όλα αυτά τα έχω μέσα στο πρόγραμμα. Μου αρέσει αυτό το μπέρδεμα. Όπως και η κακώς εννοούμενη ομοφυλοφιλία. Άλλο ομοφυλόφιλος, άλλο πούστης. Πούστηδες είναι οι περισσότεροι πολιτικοί. 

Η καινούργια παράσταση είναι ένα χωρατόριο σε «ρε μίζερο». Είναι μια αντίδρασή μου και μία οργή στις κομματικές συμμορίες, στα κομματόσκυλα. Οι πολιτικοί όλων των κομμάτων είναι πληρωμένοι δωσίλογοι. Τους κρεμάω στην παράσταση, αφού δεν τους κρεμάνε, όπως θα έπρεπε, στο Σύνταγμα. Για να δώσω ένα παράδειγμα, βιάζουν ένα κοριτσάκι ένας Πασοκτζής κι ένας Νεοδημοκράτης και γύρω-γύρω ένας ΚΚΕ και ένας ΣΥΡΙΖΑ τον παίζουν, αλλά καταγγέλλουν κιόλας. Δεν υπάρχει κανένας πολιτικός που να αξίζει. Κι εγώ να ασχοληθώ, το ίδιο θα γίνω. Είναι το σύστημα τέτοιο. Δεν κάνει ο άνθρωπος την καρέκλα, η καρέκλα κάνει τον άνθρωπο. Έχω πληροφορίες ότι η μαφία της Ιταλίας θαυμάζει το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα. "

«Το μεταφυσικό που έχουμε χάσει, εγώ προσπαθώ να το βρω με άλλο τρόπο. Μέσα από το σεξ. Την ώρα του ταυτόχρονου οργασμού, για παράδειγμα, φτάνεις στον Θεό. Αυτή είναι η θρησκεία για μένα». 

Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν / LIFO 


Πηγή: www.lifo.gr

ΤΟΥΡΚΙΑ: ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΑΝ ΤΑΤΟΥΑΖ, PIERSING ΚΑΙ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Magnify Image

Με νέο διάταγμα που υπογράφτηκε την Παρασκευή αλλάζει ο κώδικας ένδυσης των μαθητών στην Τουρκία σύμφωνα με το δημοσίευμα του hurriyetdailynews.com.

   Οι νέοι κανονισμοί οι οποίοι σύμφωνα με τους επικριτές τους χαρακτηρίζονται ανεφάρμοστοι και καταπιεστικοί ορίζουν απαγόρευση των τατουάζ, του piercing, του μακιγιάζ, και των βαμμένων μαλλιών στους μαθητές όλων των σχολείων. Ανεπιθύμητα είναι επίσης σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς τα γένια και τα μουστάκια μεταξύ των μαθητών ενώ ακόμη και τα ρούχα ή οι σχολικές τσάντες που μπορεί να φέρουν πολιτικά σύμβολα μπορούν να τους δημιουργήσουν πρόβλημα.

   Όπως αναφέρει και το RussiaToday, το μέτρο αυτό που επιβλήθηκε από την κυβέρνηση και δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας, το Σάββατο, προβλέπει ποινές επίπληξης ή ακόμη και αποβολής σε όσους μαθητές δεν το τηρήσουν. Ακόμη δεν είναι όμως ξεκάθαρο το πώς θα αντιμετωπιστούν και τι θα ισχύσει με τους μαθητές που ήδη φέρουν τατουάζ στο σώμα τους. Ο επικεφαλής της Ένωσης Εργαζομένων στην εκπαίδευση, Veli Demir δήλωσε ότι το μέτρο ανεφάρμοστο διότι τα τατουάζ δεν μπορούν απλά να αφαιρεθούν όπως ένα ρούχο και είναι ήδη διαδεδομένα ανάμεσα σε πολλούς έφηβους.

   Επικριτές και αντίπαλοι του Ερντογάν βρήκαν μια ακόμη ευκαιρία να του επιτεθούν, κατηγορώντας τον για ισλαμοποίηση του έθνους. Τα μέτρα αυτά έρχονται να συμπληρώσουν την πρόσφατη απόφαση που επιτρέπει και πάλι στις μαθήτριες να φορούν τη μαντήλα στο σχολείο. 



Πηγή: www.lifo.gr

"ΔΕΝ ΒΡΗΚΑΝ ΟΥΤΕ ΚΑΡΦΙΑ; ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΛΕΝΕ;"

«Δεν βρήκαν ούτε καρφιά; Γιατί δεν μας λένε;»

Η επίτιμη διευθύντρια αρχαιοτήτων Κατερίνα Ρωμιοπούλου εμφανίζεται σίγουρη ότι ο τάφος έχει συληθεί. 

Την άποψη της ότι ο τάφος της Αμφίπολης έχει συληθεί εκφράζει σε συνέντευξη της στον Τύπο της Κυριακής η επίτιμη διευθύντρια Αρχαιοτήτων, Κατερίνα Ρωμιοπούλου.

    «Έχουν βγάλει τόσα χώματα έξω από τον τάφο, κιβώτια ολόκληρα, τα οποία ξέρω καλά ότι τα κοσκινίζουν. Τίποτα δεν βρήκαν, κάποιες ενδείξεις; Γιατί δεν μας λένε; Δεν βρήκαν ούτε καρφιά; Τα καρφιά είναι πραγματικό στοιχείο. Όταν βρίσκεις καρφιά, και μάλιστα μεγάλα, αμέσως λες “έχουμε ξύλινο φορείο”» σημειώνει χαρακτηριστικά.

   Η κ. Ρωμιοπούλου εμφανίζεται σίγουρη ότι ο τάφος έχει συληθεί και όπως τονίζει συλημένος βρέθηκε και ο μακεδονικός τάφος που ανέσκαψε η ίδια στη ρίζα του λόφου Καστά, στις αρχές της δεκαετίας του 1960.

   «Από πού μπαίνουν οι κλέφτες; Από την κορυφή. Άνοιξαν μια, δυο, τρεις τρύπες. Και βεβαίως όταν έφυγαν εισχώρησε το χώμα. Δεν δέχομαι την ερμηνεία πως το χώμα λειτουργεί ως στατικό στοιχείο. Το χώμα φαίνεται σαν κώνος στη μέση, δεν στηρίζει τους τοίχους. Η αρχαιοκαπηλία έπρεπε να σταματήσει και θα σταματούσε μόνο αν γίνονταν συστηματικές ανασκαφές. Η περιοχή εκατέρωθεν του Στρυμόνα πάντα αποτελούσε πεδίο για τη δράση αρχαιοκαπήλων και τυμβωρύχων», λέει η Κ. Ρωμιοπούλου.   Στη συνέχεια αναπτύσσει τον τρόπο με τον οποίο γινόταν η ιεροτελεστία της ταφής στην αρχαιότητα:  «Η τελετουργία της καύσεως λάμβανε χώρα ή κοντά στον τάφο ή επάνω στον τάφο, στην οροφή του, όπως τη βρήκαν στη Βεργίνα, ή κάπου πίσω από τον τάφο, όπως τη βρήκα εγώ στα Λευκάδια, ή μπορεί ακόμα πιο μακριά από τον τάφο».

   Προτού ο νεκρός παραδοθεί στην πυρά τον εναπόθεταν σε ξύλινη κλίνη ή φορείο όπου επάνω υπήρχε ένα στρώμα πουπουλένιο ντυμένο με πολύτιμα υφάσματα, υφασμένα στον αργαλειό. Ο νεκρός ήταν στολισμένος με χρυσοΰφαντα υφάσματα.

   Στην πυρά εναπόθεταν την κλίνη με το νεκρό και τα κτερίσματα, δηλαδή κοσμήματα, αγγεία και άλλα αντικείμενα, ό,τι θεωρούσαν πολύτιμο, διότι υποτίθεται ότι διά της καύσεως συνόδευαν το νεκρό στη μετέπειτα ζωή του.

   Τα υπολείμματα της καύσεως, τις στάχτες και τα κόκαλα του νεκρού, το μισοκαμένο χρυσό στεφάνι -με τα δεδομένα που έχουμε ως τώρα πολλά στεφάνια είναι στραβωμένα γιατί έχουν υποστεί την πυρά- τα τύλιγαν σε ένα πολύτιμο ύφασμα και τα τοποθετούσαν σε λάρνακα».

   Ήταν ένα χρυσό κουτί, είτε ασημένιο αγγείο είτε μπρούντζινο, γιατί -μην ξεχνάμε- ήταν και τα μπρούντζινα σπουδαία αγγεία. Μπορεί σήμερα να τα βρίσκουμε σκουριασμένα και πράσινα, αλλά όταν τα έφτιαχναν άστραφταν σαν χρυσά. Στη συνέχεια τοποθετούσαν τη λάρνακα στον τάφο, ποτέ πάνω στο έδαφος, αλλά μέσα σε ένα πέτρινο αγγείο.

   Μερικές φορές έχτιζαν στον τάφο και έναν πάγκο όπου τοποθετούσαν ορισμένα αγγεία. Στις άκρες της πυράς ορισμένα αντικείμενα έμεναν πιο ζωντανά. Επίσης όταν μιλάμε για σπουδαία πρόσωπα οι κλίνες τις περισσότερες φορές δεν ήταν απλές αλλά “ντυμένες” με ελεφαντοστό και μπρούντζινες διακοσμήσεις.»





Πηγή: www.lifo.gr

ΤΑΦΟΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ: ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΠΟΡΤΑΚΙ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ

Τάφος Αμφίπολης: Το αρχαίο πορτάκι που οδηγεί στο άγνωστο

Με αμείωτη ένταση, αλλά με πολύ προσεκτικές κινήσεις συνεχίζονται οι ανασκαφές στον τύμβο της Αμφίπολης προκειμένου να αφαιρεθεί το χώμα από το 3ο θύρωμα και να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες υποστύλωσης-αναστήλωσης, ώστε ο χώρος να είναι ασφαλής για τους ανθρώπους που εργάζονται μέσα, αλλά και για να μην γίνουν καταστροφές στον τύμβο.
4 μέτρα το ύψος στο θάλαμο με τις Καρυάτιδες
Ηδη οι αρχαιολόγοι έχουν βγάλει το χώμα σε 1ο και 2ο θάλαμο «ξεσκεπάζοντας» τις Καρυάτιδες και αποκαλύπτοντας το ύψος του θαλάμου, το οποίο φτάνει τα 4 μέτρα.
Μάλιστα το θέαμα των «καθαρών» από χώμα θαλάμων και η αποκάλυψη ολόκληρων των Καρυάτιδων προκαλεί δέος και συγκλονίζει ακόμα και τους αρχαιολόγους και τους εργάτες που μπαίνουν σε καθημερινή βάση στον τάφο.
Οι αρχαιολόγοι βρίσκονται 7 μέτρα μακριά από τo αρχαίο πορτάκι
Το επόμενο βήμα της ομάδας της Κατερίνας Περιστέρη είναι να φτάσουν στην έκκεντρη πόρτα που έχει εντοπιστεί στο βάθος του 3ου θαλάμου.
Το άνοιγμα της είναι 0,96 μέτρα και η απόσταση που χωρίζει τους αρχαιολόγους από το σημείο είναι επτά μέτρα. Οι εργασίες προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της κυρίας Περιστέρη οι αρχαιολόγοι θα βρίσκονται στην 4η πύλη σε μία εβδομάδα. Μέχρι τότε θα συνεχίζονται οι εργασίες στον 3ο θάλαμο ώστε να αφαιρεθεί το χώμα και να μπουν τα απαραίτητα στηρίγματα.

Ο 3ος θάλαμος είναι ο «κόκκινος» θάλαμος
Μάλιστα οι αρχαιολόγοι έχουν ονομάσει τον 3ο θάλαμο «κόκκινο θάλαμο» εξαιτίας του χρώματος που έχουν πάρει τα μάρμαρα από τα μεγάλα ποσοστά υγρασίας. Πάντως μέχρι στιγμής ο τρίτος θάλαμος δεν έχει δώσει κάποιο εύρημα στους αρχαιολόγους, αφού όπως λέγεται προς το παρόν δεν βλέπουν τίποτα περισσότερο από ένα χώρο γεμάτο χώμα και μία πόρτα 0,96 εκατοστών, η οποία είναι άγνωστο που οδηγεί.
Το μνημείο είναι πολύ μεγαλύτερο από ό,τι φανταζόμαστε
Την Κυριακή δύο μη αρχαιολόγοι πανεπιστημιακοί καθηγητές, ο καθηγητής Γεωπληροφορικής του ΤΕΙ Σερρών Κωνσταντίνος Παπαθεοδώρου και ο καθηγητής Γεωτεχνικής Μηχανικής του ΑΠΘ Κυριαζής Πιτιλάκης, μιλώντας στο Mega εξέφρασαν την εκτίμηση ότι το ταφικό μνημείο είναι πολύ μεγαλύτερο από ότι μπορεί κανείς να φανταστεί και εκτείνεται πέραν των χώρων που έχει επιβεβαιώσει μέχρι τώρα η αρχαιολογική σκαπάνη.

Συγκεκριμένα, ο κ. Παπαθεοδώρου -ο οποίος έκανε έρευνα στον τύμβο με γεωραντάρ πριν από τέσσερα χρόνια- άφησε να εννοηθεί, ότι υπάρχουν περισσότεροι χώροι στο μνημείο από αυτούς που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.
Ο κ. Παπαθεοδώρου σημείωσε ότι για να υπάρχει πλήρης εικόνα του μνημείου θα πρέπει να ανασκαφεί ό,τι υπάρχει εντός του ταφικού περιβόλου που έχει εντοπιστεί.
«Εχουμε πολλά να δούμε ακόμη νομίζω ότι αυτά που έχουμε δει δεν είναι τίποτα - έχω την αίσθηση ότι πρέπει να είναι κάτι το οποίο είναι αρκετά περισσότερο από κάποια δωμάτια και κάποιους χώρους», πρόσθεσε.
Ισως πολλοί ακόμα θάλαμοι όσο προχωράμε στο κέντρο του τάφου

Στο ίδιο κλίμα και ο κ.Πιτιλάκης, ο οποίος μιλώντας στην ίδια εκπομπή, δεν απέκλεισε να βρεθούν περισσότεροι θάλαμοι όσο η ανασκαφή προχωρά προς το κέντρο του τύμβου. Ο καθηγητής μάλιστα, αναφέρθηκε και σε τάφο που έχει βρεθεί στην Πέλλα με επτά θαλάμους . «Εχει δημοσιευθεί μία άλλη ανασκαφή στην Πέλλα, που έχει τον κεντρικό διάδρομο με παράλληλους χώρους και οδηγεί σε ένα χώρο με εφτά άλλους χώρους, τρεις σε κάθε πλευρά και έναν στην κορυφή. Κάνω μία υπόθεση, ενδεχομένως μπορεί κανείς να συναντήσει κάποιες τέτοιες καταστάσεις όσο πλησιάζει προς το κέντρο, πράγμα το οποίο περιπλέκει ακόμη παραπάνω την κατάσταση», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτιλάκης.
Μάχη με το κρύο, τη βροχή και τη λάσπη στην κορυφή της ανασκαφής
Την ίδια ώρα που οι αρχαιολόγοι σκάβουν και προχωρούν στο εσωτερικό του αρχαίου τάφου, οι εργάτες που δουλεύουν στα αποστραγγιστικά έργα γύρω και πάνω από τον τύμβο δίνουν μία καθημερινή μάχη κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες, αφού η βροχή δημιουργεί λάσπη, η οποία δυσκολεύει σε πολύ μεγάλο βαθμό το έργο τους. Ωστόσο για την ώρα δεν έχει δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα καθώς οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που εργάζονται στην ανασκαφή είναι πολύ έμπειροι και είχαν εργαστεί και στις ανασκαφές της Βεργίνας.
Τα καρφιά και τα υπόλοιπα ευρήματα
Παράλληλα με την ανασκαφή συνεχίζεται να πλανάται και το ερώτημα για το εάν έχει συληθεί ή όχι ο τάφος. Σε πρόσφατη δήλωσή της, η επίτιμη διευθύντρια Αρχαιοτήτων, Κατερίνα Ρωμιοπούλου, εξέφρασε τη βεβαιότητά της για τη σύληση του τάφου στο λόφο Καστά. Η ίδια τεκμηρίωσε την άποψη της λέγοντας πως οι αρχαιολόγοι που εργάζονται στον τάφο της Αμφίπολης έχουν βγάλει τόσα χώματα έξω από τον τάφο, κιβώτια ολόκληρα, τα οποία τα κοσκινίζουν, αλλά δεν έχουν πει αν έχει εντοπιστεί κάτι.
«Τίποτα δεν βρήκαν, κάποιες ενδείξεις; Γιατί δεν μας λένε; Δεν βρήκαν ούτε καρφιά; Τα καρφιά είναι πραγματικό στοιχείο. Όταν βρίσκεις καρφιά, και μάλιστα μεγάλα, αμέσως λες "έχουμε ξύλινο φορείο"» αναφέρει χαρακτηριστικά στον «Τύπο της Κυριακής».
Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, οι αρχαιολόγοι της ανασκαφής απαντούν πως καρφιά και άλλα ευρήματα έχουν εντοπιστεί έξω από τον τύμβο, χωρίς ωστόσο οι ίδιοι να γνωρίζουν πού είχαν χρησιμοποιηθεί, δηλαδή αν ήταν σε κάποιο φέρετρο ή σε κάποια άλλη ξύλινη κατασκευή. Καρφιά εντός του τάφου δεν έχουν εντοπιστεί.




ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ ΟΙΚΟΣ ΔΗΜΟΠΡΑΤΕΙ ΑΡΧΑΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΑ ΝΟΜΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

Πρόκληση: Γερμανικός οίκος δημοπρασιών βγάζει στο σφυρί θησαυρούς της Αμφίπολης -Μακεδονικά νομίσματα σε δημοπρασία [εικόνες]

Αίσθηση προκαλεί η είδηση ότι ο γερμανικός οίκος δημοπρασιών Gorny and Μosch βγάζει στο σφυρί αρχαία νομίσματα της εποχής του Φιλίππου και του Μεγάλου Αλεξάνδρου, τα οποία προέρχονται από την περιοχή της Αμφίπολης.

Τα νομίσματα, που είναι άγνωστο το πώς βρέθηκαν στα χέρια των Γερμανών πρόκειται να βγουν σε δημοπρασία τον Οκτώβριο στο Μόναχο, ενώ η τιμή τους ξεκινά από 500 ευρώ και φθάνει έως τις 2.500 ευρώ, ενώ δεν λείπουν και τα πολύ ακριβότερα νομίσματα. Σύμφωνα με το megatv.com τα νομίσματα προέρχονται από την περιοχή της Αμφίπολης.

Μεταξύ άλλων, όπως σημειώνει ο Γιώργος Λεκάκης στο xronos.gr στο σφυρί βγαίνουν τα εξής νομίσματα:

Φιλίππου Β΄ (359-336 π.Χ.)
  • Τετράδραχμο, βάρους περίπου 14,40 γραμμ. Νόμισμα του 356-355 π.Χ. Εμπρός εικονίζεται κεφάλι του Διός με δάφνινο στεφάνι. (Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ», και «ΔΥ»(ναστεία), και εικονίζει ιππέα σαν να χαιρετά με ανυψωμένο το δεξί χέρι. Κάτω από το άλογο υπάρχει ο κοσμικός μυστικιστικός κεραυνός-όπλο του Διός.)
  • Τετράδραχμο, βάρους 14,21 γραμμ. Νόμισμα του 355-349/8 π.Χ. (Εμπρός εικονίζει κεφάλι του Διός, με δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ» και «Λ», και εικονίζει ιππέα-αναβάτη επί πηγασόμορφου αλόγου, με κλαδί, δάφνης ή φοίνικα, και έναν καρκίνο (καβούρι). 
  • Τετράδραχμο, βάρους 14,16 γραμμ.Παρόμοιο με τα προηγούμενα νόμισμα του 323/2-316/5 π.Χ. (Εμπρός: Κεφάλι του Διός με δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ», ιππέας -αναβάτης με  καπέλλο, βαστώντας κλαδί, και τσεκούρι με μακρύ κοντό. Κάτω από το άλογο ένας λαγός - σύμβολο των Λαγιδών.)
  • Τετράδραχμο, βάρους 14,12 γραμμ.Νόμισμα του 323/2-316/5 π.Χ. (Εμπρός: κεφαλή του Διός, με ένα δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ», και εικονίζεται ιππέας-αναβάτης με κλαδι, ένα άφλαστον, και το γράμμα «Γ»)
  • Τρία χρυσά νομίσματα, στατήρες, βάρους 8,59 γραμμ. Νόμισμα του 340/336-328 π.Χ. (Εμπρός: Κεφαλή του θεού Απόλλωνος με δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠΠΟΥ», και εικονίζονται φύλλα κισσού.)
  • Τετράδραχμο, βάρους 14,36 γραμμ. Νόμισμα του 342-329 π.Χ. (Εμπρός: Κεφάλι του Διός με δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ», και εικονίζεται αναβάτης ιανόμορφου αλόγου, με κλαδί.)
  • Τετράδραχμο, ιδίου βάρους (14,36 γραμμ.). Νόμισμα του 323/2-316/5 π.Χ. (Εμπρός: Κεφάλι του Διός, με δάφνινο στεφάνι. Πίσω γράφει «ΦΙΛΙΠ-ΠΟΥ», και εικονίζει αναβάτη ίππου με κλαδί, και το μονόγραμμα «Λ».)
Μ. Αλεξάνδρου
  • Τετράδραχμο, βάρους 17,25 γραμμ. Νόμισμα του 336-323 π.Χ. (Εμπρός: κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντοκεφαλή. Πίσω: Γραφή «ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ». Εικονίζεται ο Ζευς με ράβδο-σκήπτρο καθιστός, κρατώντας με τεντωμένο το δεξί του χέρι έναν αετό. Από κάτω υπάρχει ένα μακεδονικό κράνος.)
  • Τετράδραχμο, βάρους 17,23 γραμμ. Νόμισμα του 325-315 π.Χ. (Εμπρός: κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντοκεφαλή. Πίσω γράφει «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ» και εικονίζεται ο Ζευς καθιστός, πατώντας σε υποπόδιο, κρατώντας βασιλική ράβδο (σκήπτρο) στο αριστερό χέρι, και στο τεντωμένο δεξί χέρι αετό, ενώ συνυπάρχουν μάλλον μέλισσα και ροδοπέταλα).
  • Και νομίσματα του Μ. Αλεξάνδρου: Τέταρτο στατήρος, βάρους 2,12 γραμμ. Νόμισμα περ.  330-320 π.Χ.. Εμπρός: Κεφαλή της θεάς Αθηνάς με κορινθιακό κράνος. Πίσω γράφει «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ» και εικονίζεται ο φλογοβόλος κεραυνός-όπλο του Διός, τόξο και ρόπαλο.)
  • Τετράδραχμο, βάρους 17,25 γραμμ. Νόμισμα του 336-323 π.Χ. (Εμπρός: κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντοκεφαλή. Πίσω γράφει «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ», και εικονίζεται ο Ζευς με τον ιερό αετό του και έναν κόκκορα. )
  • Τετράδραχμο, βάρους 17,05 γραμμ. Νόμισμα του 336-323 π.Χ. (Εμπρός: Κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντή. Πίσω γράφει «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ», και εικονίζεται ο Ζευς με αετό. Κάτω από τον θρόνο, μονόγραμμα).
  • Τετράδραχμο, βάρους 17,19 γραμμ. Νόμισμα του 323-320 π.Χ.( Εμπρός. Κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντοκεφαλή. Πίσω γράφει «ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ», και εικονίζει ένθρονο τον Δία, σε πολυτελή θρόνο, να κρατά το ιερό πτηνό του, τον αετό, με το δεξί και βασιλικό σκήπτρο με το αριστερό. Και μονόγραμμα του βασιλέως).
  • Τετράδραχμο, βάρους 17,19 γραμμ. Νόμισμα του 323-320 π.Χ. (Εμπρός: κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντοκεφαλή. Πίσω γράφει «ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ», και εικονίζεται ένθρονος ο Ζευς με τον αετό του και ένας αλέκτωρ (κόκκορας) από κάτω, ενώ υπάρχει και μονόγραμμα στον τομέα).
  • Δυο τετράδραχμα, βάρους 17,11 γραμμ. Νόμισμα του 315-294 π.Χ. ( Εμπρός: Κεφαλή του Ηρακλέους με λεοντή. Πίσω γράφει «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ», και εικονίζεται ο Ζευς ένθρονος κρατώντας αετό και σκήπτρο. Διακρίνεται το γράμμα «Λ», και κάνθαρος κάτω από τον θρόνο. )






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

Η ΜΙΚΡΗ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ

Η μικρή Ελλάδα του Καναδά: Εκεί όπου ζουν 1.200 Ελληνες -Οι μισθοί και παροχές που έχουν κάνει τη Μανιτόμπα προορισμό μεταναστών [εικόνες]

Στην περιοχή Μανιτόμπα του Καναδά ζει, εργάζεται σκληρά αλλά απολαμβάνει και όλες τις κοινωνικές παροχές που προσφέρει το καναδικό κράτος, μια μικρή... Ελλάδα. Τον τελευταίο χρόνο έχουν μεταναστεύσει στην περιοχή 50 οικογένειες Ελλήνων οι οποίοι θέλησαν να αναζητήσουν μια καλύτερη τύχη μακριά από τη χώρα μας. Συνολικά στην περιοχή ζουν 1.200 Ελληνες.

Η εφημερίδα «Εθνος της Κυριακής» φιλοξενεί της ιστορίες δυο οικογενειών που άφησαν πίσω του την Ελλάδα της κρίσης και αναζήτησαν ένα καλύτερο μέλλον στ ην Μανιτόμπα.

Η Λία Ανδρονίκου και ο Στέφανος Μπούκης μαζί με το παιδάκι τους εδώ και ένα χρόνο ζουν στην πρωτεύουσα της Μανιτόμπα, το Γοουίνιπεγκ. Παρά το γεγονός ότι και οι δυο είχαν ικανοποιητικές δουλειές αποφάσισαν να αφήσουν πίσω τους την Ελλάδα φοβούμενοι ένα πιθανό ναυάγιο. Σε μικρό χρονικό διάστημα βρήκαν δουλειά στο αντικείμενό τους και συγκεκριμένα η Λια ως δασκάλα αγγλικών και μουσικής σε μια μοντεσοριανή ακαδημία, ενώ ο σύζυγός της, αφού εργάστηκε για λίγο ως οδηγός, άνοιξε το δικό του ωδείο.  «Το μόνο που χρειάστηκε να κάνουμε ήταν να πάρουμε ένα ενημερωτικό φυλλάδιο και να υποβάλλουμε ηλεκτρονικά την αίτησή μας. Πήραμε και μερικά τηλέφωνα αλα δεν χρειάστηκε να μπλέξουμε σε ουρές ούτε σε γραφειοκρατεία. Ολα έγιναν πολύ εύκολα», λένε μιλώντας στο Εθνος.
Η Λία Ανδρονίκου και ο Στέφανος Μπούκης/Φωτογραφία «Εθνος της Κυριακής»
Οσον αφορά τα πλεονεκτήματα της ζωής στον Καναδά το ζευγάρι τονίζει ότι απολαμβάνει την ασφάλεια που αισθάνονται τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Ηδη έχουν πάρει δάνειο για να πάρουν σπίτι και περιμένουν το δεύτερο παιδί τους, γνωρίζοντας ότι δεν ξοδέψουν ούτε μισό ευρό για την εγκυμοσύνη. Οι μισθοί είναι πολύ μεγαλύτεροι από ότι στην Ελλάδα και οι ευκαιρείες για καριέρα άφθονες. Αρκεί, όπως επισημαίνουν, να έχει κανείς όρεξη για δουλειά και προσπάθεια.

Ο Απόστολος Γρηγοριάδης πήγε και αυτός στη Μανιτόμπα μαζί με την σύζυγό του και τα δυο τους παιδιά. Ο κ. Γρηγοριάδης πήρε την απόφαση να φύγει μιας και η κρίση έπληξε θανάσιμα τον κλάδο του, την οικοδομή. Ο Απόστολος Γρηγοριάδης εργαζόταν στην Αλεξανδρούπουλη ως χτίστης, δουλειά που κάνει πλέον και στον Καναδά. «Το ωρομίσθιο είναι 20 δολάρια Καναδά. Αν δουλεύω 40 ώρες την εβδομάδα κερδίζω περίπου 3.000 δολάρια το μήνα, δηλαδή 2.300 ευρώ. Αυτά τα χρήματα θα γίνουν περισσότερα όταν αποφοιτήσω από την τοπική σχολή για τους επαγγελματίες του κλάδου και γίνω ειδικευμένος εργάτης», εξηγεί μιλώντας στο Εθνος και προσθέτει ότι τα παιδιά του πηγαίνουν στο σχολείο της πόλης όπου λαμβάνουν και όλη τη βοήθεια με τη γλώσσα που χρειάζονται, ενώ εξαίρει και το σύστημα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που τους παρέχει το κράτος.
Ο Απόστολος Γρηγοριάδης/Φωτογραφία «Εθνος της Κυριακής»

ΟΙ ΑΦΑΝΕΙΣ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ SILVER ALERT

Οι αφανείς ήρωες του Silver Alert: Πώς λειτουργεί το εθνικό σύστημα εύρεσης ηλικ

Στους σταθμούς του μετρό βλέπουμε συχνά αφίσες και ακούμε ανακοινώσεις από τη Γραμμή Ζωής Silver Alert για ηλικιωμένους που τους αναζητούν οι οικογένειες τους. Πίσω από αυτές τις ανακοινώσεις, στα γραφεία της οδού Κορδάτου στο Μεταξουργείο, κοινωνικοί λειτουργοί εργάζονται νυχθημερόν για να επιστρέψουν οι εν λόγω αγνοούμενοι στους δικούς τους ανθρώπους.
Η υπηρεσία Silver Alert, λειτουργεί από το 2007 σε 52 πολιτείες των ΗΠΑ, απ' όπου η ελληνική Γραμμή Ζωής πήρε τα δικαιώματα του λογότυπου. Η Ελλάδα, ωστόσο είναι η πρώτη χώρα της Ευρώπης που διαθέτει την συγκεκριμένη υπηρεσία.
Η χρηματοδότηση προέρχεται από τους ιδρυτές της οργάνωσης, καθώς και χορηγίες, δωρεές ιδρυμάτων και κάποιες λιγοστές ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις.
Για την ενεργοποίηση του συναγερμού, είναι απαραίτητη μία πρόσφατη φωτογραφία του ηλικιωμένου, μία ιατρική γνωμάτευση για άνοια ή Αλτσχάιμερ και υπεύθυνη δήλωση του ατόμου που αναφέρει την εξαφάνιση.
Μόλις συγκεντρωθούν τα απαραίτητα έγγραφα, ενεργοποιείται ένας ολόκληρος μηχανισμός, που περιλαμβάνει την ειδοποίηση στο τμήμα εξαφανίσεων της ΕΛ.ΑΣ., την ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα και την μαζική αποστολή email σε 52 τηλεοπτικούς σταθμούς, ενημερωτικές ιστοσελίδες και 1.832 εθελοντές αναζήτησης.
Μιλώντας στην Καθημερινή, η Ελένη Μακαρώνα, κοινωνική λειτουργός, η υπηρεσία ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Απρίλιο του 2011 και σήμερα μετράει 3μιση χρόνια ζωής μέσα στα οποία έχουν δηλωθεί 499 εξαφανίσεις και έχον εντοπιστεί 162 αγνοούμενοι ηλικιωμένοι, από τους οποίους οι 93 ήταν καλά στην υγεία τους, ενώ ορισμένοι από αυτούς είχαν καταφέρει να βγουν και εκτός συνόρων.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα ήταν η περίπτωση συνταξιούχου οδηγού νταλίκας που ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη με ένα φίλο του οδικώς και τελικά βρέθηκε κάτω από μία γέφυρα στο Ρότερνταμ, καθώς και η περίπτωση της 88χρονης κυρίας Ζωής που διέφυγε από την προσοχή του ανιψιού της ενώ έκαναν διακοπές στο Παρίσι και επιχείρησε να γυρίσει μόνη της στην Ελλάδα, για να εντοπιστεί σώα τελικά στο σταθμό της Γενεύης.
Ωστόσο όπως εξηγεί στην Καθημερινή η Ελένη Μακαρώνα, τα άτομα που χάνονται συχνότερα είναι άνδρες, ενώ οι πιθανότητες εντοπισμού τους είναι μεγαλύτερες στα μεγάλα αστικά κέντρα. Ωστόσο οι δυνατότητες εύρεσης περιορίζονται συνήθως στο τετραήμερο, ενώ το εντονότερο πρόβλημα εντοπίζεται σε περιοχές όπως η Κρήτη, που έχουν πολλά ρέματα.






ΣΑΤΑΝΙΣΤΗΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΦΩΝΑΖΕΙ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ "ΘΑ ΣΑΣ ΔΩ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ"

Αποκρουστικός σατανιστής καταδικάζεται και φωνάζει μέσα στο δικαστήριο «θα σας δω στη γ@... κόλαση» [εικόνες]

Η όψη του είναι το ίδιο αποκρουστική με τα εγκλήματα για τα οποία τελικά καταδικάστηκε. Ο αμερικανός με το παράξενο όνομα (Caius Veiovis) και την ακόμα πιο παράξενη φυσιογνωμία (φέρει εμφυτεύματα κεράτων στο κεφάλι και τατουάζ με τον αριθμό 666) καταδικάστηκε για τρεις φόνους αθώων ανθρώπων.
Το δικαστήριο του Σπρίννγκφιλντ στη Μασαχουσέτη τον καταδίκασε για τρεις φόνους (τεμάχισε τα θύματά του), απαγωγές και εκφοβισμούς. Μετά την ανακοίνωση της ποινής του έδειξε απόλυτα αμετανόητος και με φωνή απόκοσμη άρχισε να ουρλιάζει προς τον δικαστή, τους ενόρκους και τους παρευρισκόμενους: «Θα σας δω όλους στη γαμ... κόλαση!».
Ο ίδιος αρνήθηκε τις κατηγορίες, αλλά σύμφωνα με το νόμο της Μασαχουσέτης αντιμετωπίζει ποινή ισόβιας κάθειρξης, χωρίς μάλιστα δυνατότητα αποφυλάκισης έπειτα από κάποια χρόνια στη φυλακή.
Ο Caius έχει εκτίσει το 1999 ποινή φυλάκισης 7,5 ετών για κακοποίηση εναντίον ανυποψίαστων ανθρώπων.





ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΠΕΝΤΑΧΡΟΝΗ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΝΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΕΙ ΓΙΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ

Πεντάχρονη με αυτισμό ξεκίνησε να ζωγραφίζει για θεραπευτικούς λόγους και πλέον

Ο αυτισμός είναι μία νευρολογική διαταραχή που μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα ενός ατόμου να συμμετάσχει σε διάφορες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Ομως η 5χρονη Αϊρις Γκρέις από το Ηνωμένο Βασίλειο είναι το εξαιρετικό παράδειγμα ότι τα παιδιά που έχουν αυτισμό έχουν και πολλές ικανότητες.
Η εξαιρετική της προσοχή στη λεπτομέρεια την έχουν βοηθήσει να δημιουργεί απίστευτα όμορφες ζωγραφιές, που πολλοί θαυμαστές της έχουν παρομοιάσει με έργα μεγάλων ζωγράφων,.
Η μικρή Αϊρις έχει αρχίσει σιγά σιγά να μιλάει, την ώρα που τα περισσότερα παιδιά λένε τις πρώτες τους λέξεις πριν από την ηλικία των 2 ετών. Η πεντάχρονη καλλιτέχνης ξεκίνησε τη ζωγραφική ως έναν τρόπο για να βοηθήσει τη θεραπεία την οποία ακολουθεί για την ομιλία της και τότε ήταν που οι γονείς της ανακάλυψαν το τεράστιο ταλέντο της.
Η μητέρα της λέει ότι η Αϊρις έχει μια απίστευτη διάρκεια συγκέντρωσης περίπου δύο ωρών κάθε φορά που ζωγραφίζει. «Έχει μια αντίληψη των χρωμάτων και πώς αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Έχει έναν πολύ μεγάλο ενθουσιασμό και χαρά όταν παίρνω τα έργα της στα χέρια μου, και της ανεβάζει τη διάθεση της κάθε φορά» δηλώνει περήφανη η μητέρα της.





ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΕΟΠΠΥ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ


Από τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Π.Υ.)  - Περιφερειακή Διεύθυνση Ν. Πέλλας ανακοινώνεται η έναρξη λειτουργίας του αποκεντρωμένου γραφείου του Ε.Ο.Π.Π.Υ. στα Γιαννιτσά από τις 30-9-2014.

Ημέρες λειτουργίας: Τρίτη και Παρασκευή

Ώρες κοινού (παροχές ασφαλισμένων): 07:30 – 14:00


Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στην Περιφερειακή Διεύθυνση του Ε.Ο.Π.Π.Υ. Πέλλας, Αγίου Δημητρίου 17, Έδεσσα και στα τηλέφωνα 23810-51580,581,583,592 

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...