Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014

ΣΚΥΛΟΜΜΜΕΤΑΦΟΡΕΣ


Το "διεκδικώ" είναι εδώ για να ασχοληθεί με τα δικαιώματα των ανθρώπων και των ζώων αλλά και των ανθρώπων που έχουν ζώα. Τόσο απλά ενδιαφερθήκαμε για το θέμα που προκύπτει όταν οι σκυλομπαμπάδες/μαμάδες επιθυμούν να βγουν λίγο παραέξω από τα στενά πλαίσια της γειτονιάς και να επισκεφθούν το κέντρο της Αθήνας για παράδειγμα, να κάνουν μια ξέγνοιαστη οικογενειακή βόλτα.
Σε συνάντησή μας με την πρόεδρο της Π.Φ.Π.Ο. κα Νατάσα Μπομπολάκη μας ανοίχτηκαν νέοι ορίζοντες. Μάθαμε πως το αίτημα για τη μεταφορά των μεγαλόσωμων ζώων συντροφιάς με τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι σε πολύ καλό δρόμο και κατά πάσα πιθανότητα θα πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα όπως ακριβώς συνέβη και με τα προηγούμενα αιτήματα της Ομοσπονδίας. 
Η πρόταση λέει πως στο κάθε μεγαλόσωμο σκυλί αντιστοιχεί μισό εισιτήριο και πως ο αριθμός των σκύλων σε κάθε βαγόνι δεν πρέπει να υπερβαίνει τους δυο. Ο περιορισμένος αριθμός των σκύλων στηρίζεται στον περιορισμένο αριθμό των ανθρώπων με σκυλιά που κυκλοφορούν στην Αθήνα  και το μισό εισιτήριο είναι ένα μέτρο που ήδη εφαρμόζεται σε ΚΤΕΛ και ΟΣΕ.  
Όμως, η κα Μπομπολάκη συμφώνησε με το "διεκδικώ" στο ότι ο αριθμός των σκύλων για το κάθε βαγόνι είναι αρκετά περιοριστικός, καθώς πρόκειται για ένα ζήτημα που δεν μπορεί να ρυθμιστεί και άρα δεν χρειάζεται να οριστεί εκ των προτέρων.  
Στη λογική της ύπαρξης ενός κοινού κανόνα για όλες τις μεταφορές, το μέτρο για το μισό εισιτήριο είναι θεμιτό μιας και ήδη ισχύει, όμως, η πλειοψηφία των σκυλοκηδεμόνων σίγουρα θα προτιμούσε να μην πληρώνει εισιτήριο για τη μεταφορά των μεγαλόσωμων "παιδιών" της. Θα λέγαμε πως το αντίτιμο μπορεί να αποτελεί έναν λόγο περιορισμού των καθημερινών ευχάριστων και ξέγνοιαστων σκυλοεξόδων.  
Για εμάς στο "διεκδικώ", μια ακόμα καλύτερη πρόταση, περισσότερο προσαρμοσμένη στις σημερινές ανάγκες, θα ήταν αυτή της δωρεάν μετακίνησης των σκύλων σε όλα τα ΜΜΜ χωρίς κανέναν νομικό περιορισμό. 
Όπως μας λέει η κα Μπομπολάκη, οι σκυλόφιλοι και γενικά οι ζωόφιλοι αποτελούν μια μεγάλη δύναμη και έχουν τη δυνατότητα να καθορίσουν τις εξελίξεις και να προωθήσουν με τον καλύτερο τρόπο τα δικαιώματα των ζώων. Κάθε φορά που χρειάζεται, οι ζωόφιλοι συσπειρώνονται και συμμετέχουν στις διεκδικήσεις των φιλοζωικών. Αυτό λοιπόν αναμφίβολλα πρέπει να κάνουν και τώρα.
Παράλληλα με τα υπόλοιπα αιτήματα υπάρχει και το θέμα του νέου Συντάγματος και το ψήφισμα που έχει καταθέσει η Π.Φ.Π.Ο. σε σχέση με την αναθεώρησή του, καθώς στο νέο Σύνταγμα ουσιαστικά δεν κατοχυρώνονται τα δικαιώματα των ζώων. 
Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία αποφάσισε πως χρειάζεται “μία εκστρατεία αφύπνισης και ενημέρωσης, ώστε η αλλαγή αυτή που επιζητούμε να τύχει της μεγαλύτερης δυνατής κοινωνικής αποδοχής και να μην παραμείνει ένα κενό νομικό γράμμα”. 
"Ήδη έχουμε καταφέρει να μαζέψουμε 25.000 υπογραφές και ο στόχος είναι να μαζευτούν 100.000", συμπληρώνει η κα Νατάσα. Με τη βοήθεια όλων, όπως και της έμπρακτης υποστήριξης του "διεκδικώ¨, ο στόχος αυτός είναι εφικτός και ανοίγει το δρόμο για την ισότητα ανθρώπων και ζώων.  
Μάλιστα, το αίτημα αυτό αποκτά μια επιπλέον σημασία, εάν σκεφτεί κανείς τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις που έχει πάρει η κακοποίηση των ζώων στην Ελλάδα καθώς και τους κινδύνους στους οποίους υπόκεινται καθημερινά τα ζώα. 
 Το ψήφισμα θα το βρείτε εδώ



October 23, 2014

ΠΗΓΗ...http://www.diekdikw.gr

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΓΑΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟ "ΤΑΔΕ ΕΦΗ ΖΑΡΑΤΟΥΣΤΡΑΣ"



ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΝΑ ΖΟΥΝ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΣΑΝ ΚΑΤΑΒΑΤΕΣ, ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΑΤΕΣ. Αγαπώ τους μεγάλους καταφρονητές, επειδή είναι οι μεγάλοι λάτρες, και βέλη που λαχταρούν την άλλη ακτή. Αγαπώ εκείνους που δεν ψάχνουν πρώτα ένα λόγο πέρα από τ’ αστέρια για να κατεβούνε και να θυσιαστούνε, αλλά θυσιάζουν τον εαυτό τους στη γη, ώστε η γη του Υπεράνθρωπου στη συνέχεια να έρθει. 

ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΖΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΝΑΖΗΤΕΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙ, ώστε ο Υπεράνθρωπος στη συνέχεια να ζήσει. Έτσι αναζητεί τη δική του κατάβαση. Αγαπώ αυτόν που μοχθεί και εφευρίσκει, ώστε να χτίσει το σπίτι για τον Υπεράνθρωπο, και να προετοιμάσει γι’ αυτόν γη, ζώα, και φυτά: γιατί έτσι αναζητεί τη δική του κατάβαση. Αγαπώ αυτόν που αγαπάει την αρετή του: γιατί η αρετή είναι η βούληση προς κατάβαση, και ένα βέλος λαχτάρας.

 ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΕΙ ΜΕΡΙΔΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ, αλλά θέλει να είναι πλήρως το πνεύμα της αρετής του: έτσι περπατάει σαν πνεύμα πάνω απ’ τη γέφυρα. Αγαπώ αυτόν που κάνει την αρετή του κλίση και πεπρωμένο του: έτσι, για χάρη της αρετής του, είναι διατεθειμένος να συνεχίσει να ζει, διαφορετικά να μη ζήσει άλλο. Αγαπώ αυτόν που δεν επιθυμεί πολλές αρετές. Μια αρετή είναι περισσότερο αρετή από δύο, επειδή είναι περισσότερο κόμβος για να πιαστεί το πεπρωμένο κάποιου. 

ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΟΝ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΨΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΠΑΡΟΧΗ, που δε θέλει ευχαριστώ και δεν τα επιστρέφει: αφού πάντα παρέχει και δεν επιθυμεί να κρατήσει για τον εαυτό του. Αγαπώ αυτόν που ντρέπεται όταν τα ζάρια πέφτουν ευνοϊκά γι’ αυτόν, και που στη συνέχεια ρωτάει: «Είμαι ανέντιμος παίχτης;» -επειδή είναι διατεθειμένος να υποχωρήσει.

 ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΣΚΟΡΠΑΕΙ ΛΟΓΙΑ ΧΡΥΣΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑ, και πάντα κάνει περισσότερα απ’ ό,τι υποσχέθηκε: γιατί αναζητάει τη δική του κατάβαση. Αγαπώ αυτόν που δικαιολογεί τους μελλοντικούς και συγχωρεί τους παρελθόντες: γιατί είναι διατεθειμένος να υποχωρήσει στους τωρινούς. Αγαπώ αυτόν που δαμάζει τον Θεό του, επειδή αγαπάει τον Θεό του: γιατί πρέπει να υποχωρήσει δια της οργής του Θεού του.

 ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΟΝ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΨΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΙΑ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΛΗΓΩΜΑ, και μπορεί να υποχωρήσει σε κάτι μικρό: έτσι περνάει εθελουσίως πάνω από τη γέφυρα. Αγαπώ αυτόν που οποίου η ψυχή είναι τόσο υπερπλήρης, που ξεχνάει τον εαυτό του, και όλα τα πράγματα είναι μέσα του: έτσι όλα τα πράγματα γίνονται η κάθοδός του. 

ΑΓΑΠΩ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΚΑΡΔΙΑ: έτσι το κεφάλι του είναι μόνο τα σπλάχνα της καρδιάς του, η καρδιά του, όμως, προκαλεί την κατάβασή του. Αγαπώ όλους όσοι είναι σαν βαριές σταγόνες που πέφτουν μια-μια απ’ το μαύρο σύννεφο που χαμήλωσε πάνω απ’ τον άνθρωπο: προμηνύουν τον ερχομό της αστραπής, και υποχωρούν σαν προάγγελοι.

~ Ο Φρίντριχ Βίλχελμ Νίτσε (15 Οκτωβρίου 1844-25 Αυγούστου 1900) ήταν γερμανός φιλόσοφος, ποιητής και φιλόλογος. Θεωρείται ένας από τους πρώτους Υπαρξιστές φιλόσοφους. Έγραψε δοκίμια πάνω στη θρησκεία, την ηθική, τον πολιτισμό, τη φιλοσοφία, τις επιστήμες. To τάδε έφη Ζαρατούστρας χρησιμοποιήθηκε από τον Χίτλερ για να οικοδομήσει τη θεωρία του εθνικοσοσιαλισμού.
 O Υπεράνθρωπος του Νίτσε χρησιμοποιήθηκε παραποιημένα ως πρότυπο για την Άρεια Φυλή του Χίτλερ, στην πραγματικότητα όμως το έργο αυτό είναι  μία φιλοσοφική αναζήτηση προς την ανθρώπινη αυτοεκπλήρωση. 




   Πηγή:doctv.gr


ΔΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΦΑΝΕ ΓΡΑΣΙΔΙ



- Πεινάς μικρό αγόρι; 

- Ναι. 
- Πόσο καιρό έχεις να φας; 
- Δυο μέρες. 
- Τι θα ήθελες να φας; 
- Ψωμί. 
- Πόσο καιρό έχεις να φας ψωμί; 
- Πολύ καιρό. -
 Τι τρως τώρα; 
- Γρασίδι. Τρώμε γρασίδι.

 Το βίντεο κλείνει με σχόλιο του ανθρώπου που μιλά με το παιδί. «Ο Αλλάχ είναι Μεγάλος...»





ΠΗΓΗ...http://www.doctv.gr/

ΕΝΑ ΒΡΑΔΥ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΠΟΥ ΖΕΙ ΧΩΡΙΣ ΡΕΥΜΑ

Βελίκα Καραβάλτσιου
 Φωτογραφίες: Παναγιώτης Μαϊδης

Βράδυ Τετάρτης, κολλημένοι στην κίνηση. Το Ολυμπιακός-Γιουβέντους, στο Καραΐσκάκη, αρχίζει σε 30 λεπτά και στο γήπεδο φτάνουν και οι τελευταίοι οπαδοί. Άλλοι με αυτοκίνητο κι άλλοι με τον ηλεκτρικό. Τα βαγόνια βάφτηκαν κόκκινα.
Έχουμε καθυστερήσει αλλά ο Νίνο δεν βιάζεται. «Έτσι κι αλλιώς εγώ δεν κοιμάμαι», μου λέει στο τηλέφωνο. «Φυλάω το σπίτι».
Λεωφόρος Ειρήνης, και μετά της δεξαμενές ανηφορίζουμε την Ελευθερίας. Ανεβαίνουμε ψηλά, όχι προς τον θρόνο του Ξέρξη, αλλά προς το σπίτι μιας πενταμελούς οικογένειας που τα τελευταία χρόνια ζει χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα. Όχι, δεν τους το έκοψε η ΔΕΗ, «κατέλαβαν» ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι.
Στο Πέραμα είχα ξαναπάει το 2008, στο ξεκίνημα δηλαδή της κρίσης. Πολίτες, Μικρασιάτες, Πόντιοι και νησιώτες που ήρθαν το ’30 για τα ναυπηγεία. Εργάτες, ανεργία, hip hop και Low Bap. Θυμάμαι πως μου είχε κάνει εντύπωση ότι σε ένα σπίτι έμεναν οι παππούδες, οι γονείς, τα παιδιά και καμιά φορά τα δισέγγονα. Όχι από επιλογή, από φτώχεια.
Ο Φρόγκι και η Σάντυ μας αντιλαμβάνονται πρώτοι και αρχίζουν το γάβγισμα. Ο Ρίκο δίπλα τους νιαουρίζει. Η Κούλα, ο Νίνο και η μικρή Μαρία μας περιμένουν υπό το φως των κεριών. «Είμαστε ρομαντικά», το σύνηθες αστείο τους. Η ώρα είναι 10:00. Ο Γιάννης και η Χριστίνα επιστρέφουν από το σχολείο. «Πηγαίνουν νυχτερινό για να μπορούν να διαβάσουν στο φως της ημέρας», θα μου πει η μαμά Κούλα.
Ο Νίνο δούλευε σε βυτία. Το 2007, όμως, όταν έχασε τη δουλειά του. Η οικογένεια δεν είχε να πληρώσει τα ενοίκια, κι έτσι τους έκαναν έξωση. Από το τριάρι της Νίκαιας έσωσαν μόνο κάποια ρούχα και το τραπέζι της κουζίνας. Τα υπόλοιπα κατασχέθηκαν. Ο Νίνο άλλαξε πολλές δουλειές, άλλαξαν και πολλά σπίτια. Πέρασαν κι από ξενώνα αστέγων. Έμειναν μάλιστα περισσότερο απ’ όσο δικαιούνταν. Εκεί, γέννησε η Κούλα την μικρή Μαρία. Είχε περάσει και ο Φασούλας, Δήμαρχος τότε, και τους είχε δώσει συγχαρητήρια για την διακόσμηση του δωματίου. «Η Κούλα με τα χεράκια της το είχε φτιάξει. Κούλα από Κυριακή», λέει ο Νίνο.
Ένα διάστημα έμεναν στο αυτοκίνητο έξω από τα νεκροταφεία. Ο Νίνο και  γιος του κουβαλούσαν στεφάνια και έπαιρναν από ένα 10ευρω. Ο Κούλα έπλενε τις μικρές στις τουαλέτες της εκκλησίας. Ευτυχώς που ένας φίλος είπε στον Νίνο για το εγκαταλελειμμένο σπίτι στο Πέραμα.
Ο Γιάννης είναι 20 ετών, η Χριστίνα 14 ετών και η Μαρία 7 ετών. Έχουν τρία κρεβάτια στην σειρά. Το κρεβάτι του Γιάννη έχει μια κουβέρτα με τον spiderman, της Μαρίας με την Barbie και της Χριστίνας με λουλούδια. Η Χριστίνα είναι η καλή μαθήτρια της οικογένειας. Έχει βραβευτεί μάλιστα για τις επιδόσεις της. «Τα φτωχά παιδιά έχουν χάρισμα από τον Θεό», μου λέει η μαμά της.
Όταν κοιμούνται σβήνουν τα κεριά. Ο Γιάννης φοβάται μην πάρουν καμιά μέρα φωτιά. Και ο Νίνο φοβάται, γι’ αυτό δεν κοιμάται τα βράδια. «Εδώ ψηλά συμβαίνουν παράξενα πράματα...» μου λέει. Φυλάει σκοπιά και προστατεύει το σπίτι και την οικογένεια. Μαζεύει γόπες από τα πεζοδρόμια, τις κόβει και κάνει τον δικό του καπνό για να καπνίσει.
Η Κούλα έχει θέμα με την καθαριότητα. Αλλιώς δεν περνάει η μέρα. Κάθε 2,5 μήνες παίρνει ένα οικογενειακό επίδομα 200 ευρώ. Τα μόνα έσοδα της οικογένειας. Πρώτα πρώτα αγοράζει χλωρίνες για το σπίτι.
Ο Νίνο είναι 53. «Σε αυτήν την ηλικία κανένας δεν με παίρνει στην δουλειά». Η Κούλα είναι 39. Ήταν μαγείρισσα αλλά τώρα δεν βρίσκει δουλειά ούτε για λάντζα. Κάθεται όλη μέρα στο σπίτι. Βάφει και ξεβάφει τα νύχια της. «Δεν έχω πιστολάκι. Δεν έχω που να βράσω και τα ρολά μου», μου λέει.
Ψυγείο υπάρχει, κουζίνα υπάρχει, τηλεόραση υπάρχει. Μόνο που όλα αυτά δεν λειτουργούν χωρίς ρεύμα. Τρώνε μία φορά την ημέρα από το συσσίτιο του Αη Γιώργη. Κι όταν, το απόγευμα, τα παιδιά πουν «Μαμά πεινάμε», παίρνει σβάρνα τα αρτοποιεία μήπως και έχει περισσέψει καμιά τυρόπιτα. «Εδώ όλοι έχουν ανάγκη και δεν μπορείς να βασιστείς σε κανέναν» μου λέει. «Ο Νίνο είναι διαβητικός κι αφήνουμε την ινσουλίνη στο μπαλκόνι. Αν υπήρχαν σχέσεις θα μπορούσαμε να την βάλουμε στο ψυγείο κάποιου γείτονα. Οι γειτονιές όμως δεν είναι όπως παλιά». Ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ τους βοηθάει καμιά φορά. Λίγο ψωμί, λίγο τυράκι και γάλα για τα παιδιά.
Τα ρούχα τα πλένει η Κούλα στο χέρι και μπάνιο κάνουν με κρύο νερό. Το καλοκαίρι είναι εντάξει, τον χειμώνα όμως τα πράματα δυσκολεύουν.  Κοιμούνται με παπλώματα και διαβάζουν με μπουφάν. Πόρτες και παράθυρα τους έβαλαν ομάδες εθελοντών και τα έπιπλα του σπιτιού τα πήραν από τα «ΧΑΡΙΖΟΝΤΑΙ», στις αγγελίες των εφημερίδων. Φοιτητές που φεύγουν και ζευγάρια που μετακομίζουν, χαρίζουν πολυθρόνες, καναπέδες και σύνθετα.
Το σπίτι έχει παντού εικόνες Αγίων. Μετά την γέννηση της μικρής, η Κούλα είχε μείνει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα στο κρεβάτι και προσεύχονταν. Τώρα που είναι καλά αποφάσισαν να χωρίσουν με τον Νίνο. Θα μείνουν όμως μαζί «γιατί ένα σπίτι έχει δύο κολόνες», μου λένε, «και πάντα θα μας ενώνουν τα παιδιά».
Η Μικρή μου δείχνει τα  τετράδιά της. Παίρνει πάντα άριστα. Το πρωί ξυπνάει στις 6 για να φτιάξει τα μαλλιά της. Δεν θέλει να αργεί στο σχολείο και η κατηφόρα είναι μεγάλη. Η Χριστίνα, η μεγάλη αδερφή, κάποτε είχε και έναν υπολογιστή. Τον πούλησαν όμως για να αγοράσουν τρόφιμα. Πριν λίγους μήνες είχε βρει κι ένα τηλέφωνο αφής. Τηλεφώνησε όμως η κοπέλα που το έχασε και της το επέστρεψαν. Αυτό ήταν μεγάλη απογοήτευση για την Χριστίνα.
Οι γονείς έχουν κινητά. Τα φορτίζουν στην πρόνοια για να επικοινωνούν με τον Γιάννη και να μαθαίνουν που βρίσκονται τα παιδιά και τι ώρα θα επιστρέψουν στο σπίτι. Έχουν κι ένα παλιό κορσάκι. Δεν έχει όμως βενζίνη για να κινηθεί.
Η μικρή έμαθε στο σκοτάδι. Τα μεγάλα παιδιά όμως αρχίζουν να αντιδρούν. Πιο πολύ από ένα πιάτο ζεστό φαγητό, πιο πολύ από ένα γεμάτο ψυγείο ή ένα ζεστό μπάνιο, νιώθω πως θέλουν μια τηλεόραση, ένα λάπτοπ, ένα τηλέφωνο που να μπαίνει στο ίντερνετ, για να μπορούν να νιώσουν κι αυτοί, όπως οι συμμαθητές τους.



ΠΗΓΗ...http://www.vice.com/gr

ΠΩΣ ΤΟ HOLYWOOD ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΙ ΤΙΣ ΨΥΧΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ

Screencap via Movieclips
Αν κοιτάξει κανείς μερικές από τις κλασικές ταινίες τρόμου, όπως ο Εφιάλτης στον Δρόμο με τις Λεύκες, το Παρασκευή και 13 ή η Λάμψη, σίγουρα θα βρει δείγματα ψυχικών ασθενειών. Είναι μια βολική, αν και ανακριβής, εξήγηση για την μανιακή βία που πρωταγωνιστεί σε αυτές τις ταινίες. Στις περισσότερες όμως ταινίες στις οποίες συναντάμε ψυχικές ασθένειες, ειδικότερα δε στις ταινίες τρόμου, η αληθινή παθολογία εγκαταλείπεται ώστε να χωρέσουν ένα σωρό μελοδραματικά σεναριακά ευρήματα. Στην καλύτερη περίπτωση, μιλάμε απλά για σεναριογραφία που δεν ερευνά το αντικείμενο που χρησιμοποιεί. Στην χειρότερη, δαιμονοποιεί τους ανθρώπους που μας έχουν πραγματικά ανάγκη.
Μίλησα με τον Δρ Danny Wedding, πρώην διευθυντή του Missouri Institute of Mental Health και έναν εκ των συγγραφέων του Movies and Mental Illness: Using Films to Understand Psychopathology, για να μάθω περισσότερα για τους πιο συνηθισμένους κινηματογραφικούς μύθους.
 Πώς πιστεύετε ότι απεικονίζονται οι ψυχικές ασθένειες στον κινηματογράφο;
Δρ Danny Wedding: Κοίτα, ταινίες slasher όπως το Παρασκευή και 13, που απεικονίζουν τους ψυχικά ασθενείς σαν μανιακούς δολοφόνους είναι οι χειρότερες. Όμως, υπάρχουν και πολλές δημοφιλείς ταινίες που απεικονίζουν τις ψυχικές ασθένειες πάρα πολύ σωστά και παρατηρώ ότι όλο και περισσότεροι σκηνοθέτες και παραγωγοί συμβουλεύονται ψυχολόγους και ψυχίατρους όταν θέλουν να ασχοληθούν με τέτοια ζητήματα.
Screencap via Movieclips
Τι γνώμη έχετε για το γεγονός ότι πολλές ταινίες συνδέουν την βία με τις ψυχικές ασθένειες;
Ένας από τους πλέον διαδεδομένους μύθους, είναι ότι οι άνθρωποι με ψυχικές ασθένειες είναι επικίνδυνοι και βίαιοι, έστω και αν υπάρχουν άφθονα στοιχεία που δείχνουν ξεκάθαρα πως ένας άνθρωπος που πάσχει από μια ασθένεια όπως η σχιζοφρένεια, είναι πιο πιθανό να δεχθεί βία, από το να είναι αυτός που θα την εκφράσει. Οι άνθρωποι με ψυχικές ασθένειες, όπως πολλοί από τους άστεγους που βλέπει κανείς στον δρόμο για παράδειγμα, γίνονται συχνά θύματα επιθέσεων. Τους κλέβουν, τους βιάζουν, τους σκοτώνουν, σπανίως όμως βιαιοπραγούν οι ίδιοι.
Ποια ταινία πιστεύεις ότι έδειξε με τον πιο σωστό τρόπο μια ψυχική ασθένεια;
Υπάρχει μια Καναδική ταινία που λέγεται Clean, Shaven και έχει θέμα την σχιζοφρένεια. Δεν ξέρω αν την έχεις δει, άλλωστε δεν είναι πολύ γνωστή, αλλά αναφέρομαι συχνά σε αυτήν την ταινία, όταν δέχομαι αυτήν την ερώτηση. Μια πρόσφατη και γνωστή ταινία ήταν το Silver Linings Playbook, η οποία απεικόνισε εξαιρετικά την διπολική διαταραχή. Είδες το The Hours; Είναι μια ταινία με θέμα την Virginia Woolf, μια κλασσική περίπτωση διπολικής διαταραχής. Και εδώ είχαμε μια καλή απεικόνιση της ασθένειας.
Screencap via Movieclips
Οπότε πιστεύεις ότι ο κινηματογράφος απεικονίζει καλύτερα πλέον τις ψυχικές ασθένειες;
Νομίζω πως ναι. Πιστεύω ότι ο Ron Howard τα κατάφερε περίφημα στο A Beautiful Mind. Είναι εξαιρετικός σκηνοθέτης. «Κοιτάζει» τον John Nash με ιδιαίτερη συμπάθεια, έναν άνθρωπο δηλαδή πραγματικά ιδιοφυή που απεικονίζεται να έχει οπτικές παραισθήσεις, αν και συνήθως οι άνθρωποι που πάσχουν από παρανοϊκή σχιζοφρένεια έχουν ακουστικές παραισθήσεις.
Υπάρχουν και άλλοι μύθοι σχετικά με τις ψυχικές ασθένειες που διαιωνίζονται μέσω του κινηματογράφου;
Ένας από τους βασικούς είναι η ύπαρξη κάποιας τραυματικής αιτιολογίας. Οι ταινίες μας λένε επί της ουσίας ότι κάποιος μπορεί να αποκτήσει μια ψυχική ασθένεια λόγω κάποιου δραματικού συμβάντος που του έχει συμβεί στο παρελθόν, πιθανόν στην παιδικής του ηλικία. Το The Three Faces of Eve και άλλες ταινίες που καταπιάνονται με την διασπαστική διαταραχή, δείχνουν συνήθως πως η ρίζα της ασθένειας βρίσκεται σε συμβάντα σεξουαλικής κακοποίησης τα οποία βιώνει κάποιος στην παιδική του ηλικία. Μπορεί να θυμάσαι τον Robin Williams στο Fisher King. Ήταν πραγματικά πολύ καλός στην απεικόνιση ενός χαρακτήρα που έδειχνε τα συμπτώματα της σχιζοφρένειας, όμως σύμφωνα με την ταινία, όλο αυτό προήλθε από το γεγονός ότι είδε την αρραβωνιαστικιά του να δολοφονείται σε ένα εστιατόριο. Κάτι τέτοιο ενδεχομένως να προκαλούσε μια διαταραχή μετα-τραυματικού στρες, αλλά όχι σχιζοφρένεια. Πολλοί άνθρωποι εμφανίζουν ψυχικές ασθένειες χωρίς να έχουν βιώσει κάποια τραυματική εμπειρία.
Screencap via Movieclips
Άλλος ένας πραγματικά επικίνδυνος μύθος είναι αυτός που αφορά τον σχιζοφρενή γονέα και την υπόθεση πως ο κάποιος μπορεί να καταλήξει ψυχικά ασθενής εξαιτίας κακής ανατροφής. Πολλές φορές επίσης βλέπουμε να εκφράζεται η άποψη πως η αγάπη μπορεί να επιβληθεί της ψυχικής ασθένειας. Αν και πιστεύω πως το να έχεις μια οικογένεια που σε αγαπάει και σε υποστηρίζει είναι σημαντικό όταν θες να ξεπεράσεις μια ψυχική ασθένεια, η αγάπη από μόνη της δεν φτάνει για να αντιμετωπίσει μια ασθένεια όπως η σχιζοφρένεια.
Ποιο είναι το χειρότερο παράδειγμα ταινίας που μπορείς να σκεφτείς;
Η περίφημη εκείνη παλιά ταινία του Jack Nicholson, η Λάμψη, δείχνει τον πρωταγωνιστή να αποκτά δολοφονικές διαθέσεις και να προσπαθεί να σκοτώσει την γυναίκα και το παιδί του. Απαράδεκτο. Ο Εφιάλτης στον Δρόμο με τις Λεύκες, απεικονίζει τον Freddy Krueger  σαν έναν ψυχικά ασθενή, του οποίου η μητέρα είχε ζήσει σε ψυχιατρείο και έπασχε και αυτή από μια σοβαρή ψυχική ασθένεια. Αυτές οι δύο ταινίες, είναι από τα χειρότερα παραδείγματα που μπορώ να σκεφτώ. Μερικές είναι τόσο κακές που δεν θέλω καν να τις αναφέρω. Σχεδόν όλες οι ταινίες αυτού του είδους, προσπαθούν να συνδέσουν τις ψυχικές ασθένειες με την βία και συνήθως περιλαμβάνουν και το σεξ με κάποιο τρόπο.
Ο Ταξιτζής είναι μια πολύ βίαιη ταινία, αλλά πάντα εκτιμούσα το πώς απεικονίζει την σταδιακή κάθοδο του Bickle στο σκοτάδι της τρέλας του. Πολλές ταινίες συνηθίζουν να δείχνουν την μετάβαση στην τρέλα ως μια πολύ γρήγορη διαδικασία.
Σίγουρα, μιλάμε άλλωστε για μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, ο Scorsese είναι ένας εκπληκτικός σκηνοθέτης. Νομίζω πως Ο Ταξιτζής είναι μια από τις ταινίες που απεικονίζουν πολύ σωστά το πώς «δείχνει» μια ψυχική ασθένεια. Τις περισσότερες φορές, οι ψυχικές ασθένειες είναι αρκετά ύπουλες, εξελίσσονται και εκφράζονται με πολύ αργούς ρυθμούς. Μια ασθένεια όπως η σχιζοφρένεια, μπορεί να ξεκινήσει στη εφηβεία και να εκφραστεί πλήρως όταν είσαι πλέον στα 20-κάτι σου, ενώ άλλες ασθένειες όπως το Alzheimer’s μπορεί να ξεκινήσουν πολύ αργά στην δεκαετία των 60 και να χρειαστούν μια δεκαετία για να λάβουν την πλήρη μορφή τους. Άλλες παθήσεις είναι πολύ πιο άμεσες. Έχεις ακούσει για την διαταραχή μετατροπής;
Photo via Flickr user annie_is_okay
Όχι.
Καμιά φορά κάποιος μπορεί να βρεθεί σε μια κατάσταση όπου εμφανίζει για παράδειγμα υστερική τύφλωση. Αν δηλαδή μια γυναίκα δει το παιδί της να σκοτώνεται από ένα αυτοκίνητο, μπορεί να χάσει την όρασή της, έστω και αν δεν υπάρχουν οφθαλμολογικοί λόγοι για κάτι τέτοιο. Εικάζεται πως αυτό μπορεί να γίνεται εξαιτίας μιας ψυχολογικής αντίδρασης, καθώς το μυαλό προσπαθεί να αποκλείσει αυτό που συνέβη.
Ποιες είναι μερικές από τις αιτίες που δημιουργούν ψυχικές ασθένειες στον «πραγματικό» κόσμο;
Όταν λες «ψυχική ασθένεια» πρέπει να καταλάβεις ότι μιλάς για μια ιδιαίτερα μεγάλη ιατρική κατηγορία, οπότε η ερώτηση που μου κάνεις είναι σαν να με ρωτάς «ποιες είναι οι αιτίες για τις οποίες αρρωσταίνουμε»; Πολλά πράγματα μπορούν να προκαλέσουν μια ψυχική ασθένεια. Ξέρουμε ότι τα γενετικά στοιχεία παίζουν μεγάλο ρόλο. Αν κοιτάξεις ας πούμε την αυτοκτονία, οι πιθανότητες να προσπαθήσει να αυτοκτονήσει κάποιος αυξάνονται κατακόρυφα αν κάποιος από τους γονείς του έχει ήδη αυτοκτονήσει. Ξέρουμε επίσης πως το στρες παίζει σημαντικό ρόλο. Πολλοί στρατιώτες που επέστρεψαν από το Ιράκ, εμφάνισαν ψυχικές ασθένειες, λόγω των καταστάσεων που βίωσαν εκεί. Υπάρχουν λοιπόν διάφοροι λόγοι για την εμφάνιση των ψυχικών ασθενειών και πολλές φορές, αυτές οι ασθένειες αποτελούν την βάση για αρκετά ενδιαφέρουσες ταινίες.


ΠΗΓΗ...http://www.vice.com/gr

ΤΑ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΗΘΟΦΑΝΗ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ MARC SIJAN

Magnify Image
Υπερρεαλισμός και εξωφρενική λεπτομέρεια σε σώματα που μοιάζουν να πάγωσαν στο χρόνο

Ο Marc Sijan δημιουργεί απίστευτα υπερρεαλιστικά γλυπτά που απεικονίζουν καθημερινούς ανθρώπους. 
Η ιστοσελίδα του αναφέρει: «Η δουλειά του Sijan πολλές φορές εξαπατά τον κόσμο. Τα γλυπτά φρουρών που έχει φτιάξει βρίσκονται στο lobby των προπονητικών εγκαταστάσεων των Milwaukee Bucks, όπου και μπέρδεψαν κάποια στιγμή τον Michael Jordan, ο οποίος παραπονέθηκε στη διεύθυνση για την έλλειψη εξυπηρετικότητάς τους!».

 Ο Marc επεξεργάζεται κάθε λεπτομέρια αποτυπώνοντας προσεκτικά όλα τα μικρά πράγματα, όπως είναι οι πόροι και οι λεπτομέρειες του δέρματος, τα λεπτά μαλλιά, οι φλέβες, τα στίγματα.

 Τα γλυπτά του δίνουν την εντύπωση ότι πρόκειται για κανονικούς ανθρώπους που έχουν απλά παγώσει για ένα δευτερόλεπτο αλλά σε λίγο θα αρχίσουν πάλι να κινούνται και θα χαθούν στο πλήθος.

  - Θ.Χ.

Magnify Image


Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image

Magnify Image






ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr/

ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: ΜΑΘΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΣΤΟ...ΠΑΡΚΙΝΓΚ

Μόνο στην Ελλάδα: Μάθημα στο πάρκινγκ για τους φοιτητές της Φιλοσοφικής [εικόνες]

Οσοι φοιτητές του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών έσπευσαν την Πέμπτη στην Πανεπιστημιούπολη με την ελπίδα πως θα κάνουν μάθημα, παρά την κατάληψη, δεν... έχασαν.
Σύμφωνα με φωτορεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», για πρώτη φορά οι καθηγητές του Πανεπιστημίου Αθηνών αποφάσισαν να διαμαρτυρηθούν με έμπρακτο και ταυτόχρονα ειρηνικό τρόπο. Προχώρησαν κανονικά στη διάλεξη του μαθήματός τους, παρά την κατάληψη κάποιων φοιτητών, που διαμαρτύρονται για τα μέτρα φύλαξης που προωθεί ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Θεόδωρος Φορτσάκης. Και εφόσον δεν έβρισκαν αίθουσα, παρέδωσαν την προγραμματισμένη για χθες ύλη τους στο πάρκινγκ της σχολής.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, μπροστά στην είσοδο της Φιλοσοφικής οι λιγοστοί φοιτητές που περιφρουρούσαν το λουκέτο αντιμετώπισαν τις αντιδράσεις των συμφοιτητών τους αλλά και καθηγητών. Βέβαια, υπήρχαν και πανεπιστημιακοί που επικρότησαν το λουκέτο, ενώ κάποιοι άλλοι δεν θέλησαν να πάρουν ευθέως θέση. Υπήρξαν και εκείνοι που βροντοφώναξαν «Σχολές ανοιχτές. Φτάνει πια!», όπως έγραφαν τα χαρτιά-αυτοσχέδια πανό από καθηγήτριες της σχολής.
«Οφείλουμε να κάνουμε το μάθημά μας. Ας μην επιχειρηματολογούμε για τα αυτονόητα. Γι' αυτό με πληρώνει το ελληνικό κράτος, για να είμαι σήμερα στη δουλειά μου» ανέφερε στην «Καθημερινή» η Μαρίζα Φουντοπούλου, πρόεδρος του Τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ. Η ίδια μαζί με τον επίκουρο καθηγητή του ίδιου τμήματος Δημήτρη Φωτεινό έκαναν μάθημα σε περίπου 20 φοιτητές στον χώρο του πάρκινγκ της σχολής.


Πηγή φωτό: Καθημερινή


ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΞΙΣΩΣΕΙΣ - Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ

Τα μυστικά μηνύματα ανάμεσα στις μαθηματικές εξισώσεις – Η τέχνη της κρυπτογραφί

Κάθε άνθρωπος έχει την ανάγκη να μοιραστεί ακόμα και τα πιο κρυφά μυστικά του. Η ανάγκη αυτή όμως, ανέκαθεν συνδυαζόταν με ένα μεγάλο φόβο. Οσο «επιβεβλημένη» είναι η εκμυστήρευση μιας κρυφής πληροφορία, άλλο τόσο τρομακτική είναι η σκέψη αυτή η πληροφορία να βγει στην επιφάνεια. Οταν λοιπόν κάποιο μυστικό δεν μπορούσε να μεταφερθεί από... αυτί σε αυτί, αλλά έπρεπε να ταξιδέψει για να φτάσει στον παραλήπτη, κάτι έπρεπε να βρεθεί ώστε να εμποδίζει τους διαμεσολαβητές να το ανακαλύψουν. Κάπως έτσι, πριν αρκετές χιλιετίες, άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα κρυπτογραφημένα μηνύματα.

Η εμφάνιση της κρυπτογραφίας και πρώτα κωδικοποιημένα μηνύματα

Οι πρώτοι αλγόριθμοι κρυπτογράφησης εμφανίστηκαν πριν από 3.500 χρόνια στην Μεσοποταμία. Πάνω σε αγγεία που βρέθηκαν κοντά στις όχθες του ποταμού Τίγρη βρέθηκαν κάποια παράξενα μηνύματα. Οπως αποδείχθηκε αργότερα, οι δημιουργοί των αγγείων θέλησαν να περιγράψουν την τεχνική της αγγειοπλαστικής στους απογόνους τους, χωρίς όμως αυτή να γίνει γνωστή σε άλλους λαούς. Για αυτό το λόγο, φρόντισαν να αντικαταστήσουν κάποια γράμματα δημιουργώντας ένα κείμενο γεμάτο... ασυναρτησίες για όσους δεν ήξεραν πως να το διαβάσουν.

Η τέχνη της κρυπτογραφίας δεν άργησε να μεταδοθεί και σε άλλους λαούς, αλλά και να εξελιχθεί. Μάλιστα, οι πρώτη πολεμική χρήση των απόκρυφων μηνυμάτων έγινε από τους αρχαίους Σπαρτιάτες. Το «κλειδί» για να να μεταφράσει κάποιος τα μηνύματα των στρατηγών τους ήταν μια σκυτάλη, ενώ ο αλγόριθμος τους ήταν μια απλή μετάθεση γραμμάτων. Κάθε γράμμα που βρισκόταν στα κείμενα των Σπαρτιατών αντιστοιχούσε στο γράμμα που βρισκόταν τρεις θέσεις μετά στην αλφάβητο.

Η μεγάλη περίοδος στασιμότητας, οι Παγκόσμιοι Πόλεμοι και η ανάγκη για... κρυπτογράφηση

Για αρκετούς αιώνες η κρυπτογραφία δεν αναπτύχθηκε με μεγάλους ρυθμούς. Μπορεί να εμφανίζονταν κρυφά μηνύματα, βασισμένα σε τεχνικές διαφόρων λαών, ωστόσο η πολυπλοκότητα τους δεν ήταν ιδιαίτερα ισχυρή. Οι περισσότερες κρυπτογραφήσεις βασίζονταν σε απλούς αλγορίθμους που ήταν εύκολο να αναλυθούν. Αλλωστε κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα κάθε άγνωστη και ύποπτη γραφή αποτελούσε ένδειξη αποκρυφισμού ή «μαύρης μαγείας» και καταδίκαζε όσους ασχολούνταν με αυτήν σε φρικτό θάνατο.

Πέρασαν αρκετά χρόνια και χρειάστηκαν δύο παγκόσμιοι πόλεμοι ώστε η κρυπτογραφία να αρχίσει να εξελίσσεται σημαντικά. Κατά την διάρκεια των δύο αυτών πολέμων, ήταν αναγκαία η μετάδοση πληροφοριών ζωτικής σημασίας από χώρα σε χώρα. Μέσα σε λίγες μόλις δεκαετίες η κρυπτογραφία μπόρεσε να αναπτυχθεί όσο δεν αναπτύχθηκε τα προηγούμενα 3.000 χρόνια. Οι Γερμανοί ασχολήθηκαν περισσότερο από κάθε άλλο λαό με την τέχνη των κρυφών μηνυμάτων. Η εξέλιξη των μαθηματικών και η βοήθεια από πολύ σημαντικούς επιστήμονες ήταν βασικά στοιχεία που συνετέλεσαν ώστε η κρυπτογραφία να περάσει σε επόμενο επίπεδο.

Οι ισχυρότερες δυνάμεις του Β' Παγκοσμίου Πολέμου επένδυσαν μεγάλα χρηματικά ποσά ώστε να εξασφαλίσουν ένα ισχυρό σύστημα αποκρυπτογράφησης, ενώ παράλληλα είχαν ειδικές ομάδες που προσπαθούσαν να «σπάσουν» τους αλγορίθμους των αντιπάλων. Στα μέσα του 20ου αιώνα οι αλγόριθμοι είχαν πλέον εξελιχθεί, όχι όμως σε βαθμό ικανό να εμποδίσει την κρυπτανάλυση των πληροφοριών.

Η συμβολή των Αμερικανών και εκτόξευση της πολυπλοκότητας

Η πραγματική τομή στον χώρο της κρυπτογραφίας έρχεται περίπου δύο δεκαετίες αργότερα, όταν Αμερικανοί επιστήμονες δημοσιοποίησαν το πρότυπο σχέδιο αποκρυπτογράφησης. Βασικός συντελεστής στην βελτίωση της κωδικοποίησης ήταν η πληροφορική. Στην προσπάθεια τους να δημιουργήσουν ασφαλείς εγκαταστάσεις επικοινωνίας για μεγάλες επιχειρήσεις, τράπεζες και άλλες οικονομικές οργανώσεις, οι Αμερικανοί επιστήμονες δημιούργησαν το πρώτο δημόσιο και προσιτό σύστημα κρυπτογράφησης.

Το γεγονός αυτό δημιούργησε μια «έκρηξη» ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος γύρω από την κρυπτογραφία. Η ανάπτυξη συγκεκριμένων τομέων των μαθηματικών, όπως η Θεωρία Αριθμών και η Συνδυαστική Ανάλυση συνδυάστηκε με την τρομακτική εξέλιξη της κρυπτογράφησης. Οι αλγόριθμοι πλέον δεν είχαν καμία σχέση με τους παλιότερους. Μαθηματικοί και πληροφορικοί εστίασαν πάνω στον κλάδο της κρυπτογραφίας, δημιουργώντας εξαιρετικά δύσκολους αλγορίθμους που βασίζονταν πάνω σε ανώτερα μαθηματικά.

Ο τρόπος λειτουργίας του «Δημοσίου κλειδιού» - Η εξέλιξη της κρυπτογράφησης

Δημοσιοποιώντας ένα «κλειδί» οι επιστήμονες έδιναν την ευκαιρία, σε όποιον το χρειάζεται, να αποκρυπτογραφήσει το μήνυμά του. Το κρυπτογραφημένο κείμενο όμως δεν ήταν δυνατό να μεταφραστεί παρά μόνο από τους κατέχοντες του «ιδιωτικού κλειδιού». Οι τεχνικές της κρυπτογράφησης μέσω των εξελιγμένων μαθηματικών έγιναν αμέτρητες αλλά και υπερβολικά πολύπλοκες. Οι σχέσεις μεταξύ πρώτων αριθμών, μαθηματικών εξισώσεων αλλά και τυχαίων στοιχείων του υπολογιστή εκτόξευσαν την δυσκολία στα ύψη.

Αν κάποιος δεν είχε το «ιδιωτικό κλειδί» ώστε να απλουστεύσει τα δεδομένα που ανακάλυπτε τότε δεν μπορούσε να μεταφράσει την πληροφορία. Η πολυπλοκότητα των αλγορίθμων ξεπερνά κατά πολύ τις δυνατότητες ακόμα και του πιο σύγχρονου υπολογιστή. Για να «αλιεύσει» κανείς μια κρυπτογραφημένη πληροφορία θα έπρεπε να «σκανάρει» μια τεράστια ομάδα πληροφοριών, ενώ με το «ιδιωτικό κλειδί» μπορεί να φτάσει κατευθείαν και χωρίς ιδιαίτερο κόπο στο μήνυμα.

Οι κρυφοί κίνδυνοι της κρυπτογραφίας και ο ρόλος των επιστημόνων

Πολλαπλασιάζοντας δύο συγκεκριμένους «πρώτους αριθμούς» με χιλιάδες ψηφία, καταλήγουμε σε έναν αριθμό που δεν μπορεί να απλουστευθεί ούτε από τον πιο ευφυή μαθηματικό, αλλά ούτε και από τον πιο ισχυρό υπολογιστή. Αν όμως χρησιμοποιήσει κάποιος τις ιδιότητες των «πρώτων αριθμών» θα μπορούσε να φτάσει πολύ πιο γρήγορα στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο κατάλληλος τρόπος ώστε να χρησιμοποιηθούν αυτές οι ιδιότητες, βρίσκεται στο «ιδιωτικό κλειδί».

Τόσο τα μαθηματικά όσο και η πληροφορική έχουν συμβάλλει όσο οτιδήποτε άλλο στην εξέλιξη της κρυπτογραφίας. Η συνεργασία επιστημονικού προσωπικού με κυβερνήσεις έχουν πλέον περάσει σε επόμενο επίπεδο. Για αυτό φυσικά και η κακή φήμη πως τόσο οι μαθηματικοί όσο και οι πληροφορικοί έρχονται σε συχνές επαφές με τον στρατό της εκάστοτε χώρας όλο και εντείνεται. Σίγουρα δεν μπορεί κανείς να σταματήσει την κρυπτογραφία, όσο και να το προσπαθήσει. Αλλωστε δεν είναι βέβαιο πως η ύπαρξη κρυφών μηνυμάτων οδηγεί σε άσχημα αποτελέσματα, αρκεί τέτοιου είδους μηνύματα να μην κρύβουν... απάνθρωπες πληροφορίες.






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Ο ΠΟΝΗΡΟΥΤΣΙΚΟΣ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Ο "ΗΛΙΘΙΟΣ" ΤΟΥ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ

Καθημερινή: Ο πονηρούτσικος Λαζόπουλος και ο «Ηλίθιος» του Ντοστογιέφκι

«Σεβαστή η προσπάθεια του κ. Λάκη να προσπαθεί να εντυπωσιάσει το κοινό του χρησιμοποιώντας, εκτός από την ευφυΐα του και το λεπτό του χιούμορ, και τις λογοτεχνικές του γνώσεις, όμως θα ήθελα να του επισημάνω πως πριν ανοίξει το στόμα του για να παραγάγει προοδευτικά χάχανα, καλόν θα ήτο να διαβάζει και καμιά σελίδα πού και πού, ή κι αν δεν διαβάζει, να ρωτάει κάναν διαβασμένο που λένε».

Αυτό γράφει ο γνωστός συγγραφέας και αρθρογράφος Τάκης Θεοδωρόπουλος στη στήλη του στην εφημερίδα Καθημερινή, με τίτλο «Ο Ηλίθιος και ο "πρυτάνης"».

«Με πληροφόρησαν λοιπόν πως στην προχθεσινή εκπομπή του πέτυχε υψηλά επίπεδα τηλεθέασης όταν, με το πονηρούτσικο ύφος του και το βλεμματάκι που κοιτάζει πάντα από κάτω προς τα πάνω, είπε πως είναι κρίμα που ο Ντοστογιέφσκι δεν γνώρισε τον Σταύρο Θεοδωράκη διότι θα του είχε αφιερώσει τον "Ηλίθιο".
Ο άνθρωπος, γνωρίζοντας προφανώς το έργο μόνον από τον τίτλο του, έχοντας τις ίδιες λογοτεχνικές γνώσεις που έχει ο μέσος συμπατριώτης μας, κοινώς καλός ο Τσιφόρος αλλά λίγο βαρύς, ρε παιδί μου, θεωρεί πως ο "Ηλίθιος" του Ντοστογιέφσκι περιγράφει τη ζωή κάποιου ηλιθίου στην κυριολεξία.
Απλώς θα είχε ενδιαφέρον να μάθαινε πως ο πρίγκιπας Μίσκιν, ο πρωταγωνιστής του "Ηλιθίου", είναι από τους πιο θετικούς χαρακτήρες του μεγάλου Ρώσου, και ότι πολύ μελάνι έχει χυθεί για τη σχέση του με τη μορφή του Χριστού. Και ότι ακριβώς ο Ντοστογιέφσκι τον λέει Ηλίθιο για να αναδείξει την αγνότητα του χαρακτήρα του αντιπαραβάλλοντάς τον με την "εξυπνάδα" των διαφόρων άθλιων, παραδόπιστων και καιροσκόπων που τον περιβάλλουν.
Προσωπικά δεν ξέρω αν ο Σταύρος Θεοδωράκης έχει σχέση ως χαρακτήρας με τον πρίγκιπα Μίσκιν, εκείνο που ξέρω είναι ότι το μορφωτικό επίπεδο των προσώπων που έχουν δημόσιο ρόλο όπως ο κ. Λάκης πρέπει να ανέβει επειγόντως, έστω με την επαναφορά τους στα θρανία της Μέσης Εκπαίδευσης. Θα ήθελα επίσης να τον συμβουλεύσω, αν ποτέ πέσει στα χέρια του ένα μυθιστόρημα με το όνομα "Το κόκκινο και το μαύρο", κάποιου ονόματι Σταντάλ, να μην ψάχνει στις σελίδες του τα δύο χρώματα διότι θα απογοητευθεί. Εκτός πια κι αν προτιμά το "Ροζ και το πράσινο" του ίδιου συγγραφέα, του οποίου όμως κι αυτού οι σελίδες είναι ασπρόμαυρες. Δεν ξέρω αν κυκλοφορεί σε Κλασικά Εικονογραφημένα.


Και απ’ τον κ. Λάκη στον κ. Λαφαζάνη, την εθνική εφεδρεία, ο οποίος μπορεί να μη μιλάει για λογοτεχνία, ειδικεύεται όμως στον τομέα της έρευνας. Είπε λοιπόν το πολύ απλό ο άνθρωπος, αγανακτισμένος με το πείσμα του "πρυτάνη" -όπως τον αποκάλεσε φοιτητής- κ. Φορτσάκη, πως ζούμε στο 2014 και πού ακούστηκε το 2014 τα κόμματα να μην έχουν πρόσβαση στο πανεπιστήμιο.
Επιτέλους, κάποιος έβαλε τα πράγματα στη θέση τους και τον "πρυτάνη" στη δική του. Διότι είναι σαφές ότι ο έλεγχος στην είσοδο των χώρων του πανεπιστημίου στοχεύει στην "παρεμπόδιση κοινωνικών γεγονότων που δίνουν άλλη διάσταση στην αναγκαία διδασκαλία και έρευνα", όπως έγραφε χθες η "Αυγή", επισημαίνοντας πως για κάτι τέτοια στο Χονγκ Κονγκ ξεσηκώνεται ο κόσμος. Ο εστί μεθερμηνευόμενον: η έρευνα και η διδασκαλία είναι αναγκαίο κακό, η ουσία όμως είναι η παράτα της κομματικής ντουντούκας, τα ντου στις συνεδριάσεις του "πρυτάνη" και το "ψωμί παιδεία ελευθερία" – αμάν πια, ούτε ένα καινούργιο σύνθημα δεν μπορούν να βρουν τα σαΐνια.
Διότι, βέβαια, όταν διεκδικούν τη συλλογική τους προσέλευση στις συνεδριάσεις δεν εννοούν ότι θα παρεμβαίνουν στις αποφάσεις επί εκπαιδευτικών θεμάτων που αγνοούν, όπως ο κ. Λάκης τον Ντοστογιέφσκι, απλώς θα τους δίνεται η ευκαιρία να θυμίζουν την παρουσία τους για να ξέρουμε πως το φοιτητικό κίνημα ποτέ δεν πεθαίνει. Να σημειώσω ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι αγωνιστές που είχαν καταλάβει χθες το γραφείο του «πρυτάνη» κ. Φορτσάκη απεχώρησαν για να συμμετάσχουν στα Χαυτεία, σε ωραία εκδήλωση κατά του ανοίγματος των καταστημάτων τις Κυριακές, και κατά παντός Ηλιθίου και Ντοστογιέφσκι γενικώς που θα έλεγε και ο κ. Λάκης» καταλήγει ο Τάκης Θεοδωρόπουλος.






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ; ΑΛΑΛΟΥΜ ΑΠΟ ΔΗΜΟ ΣΕ ΔΗΜΟ

Πόσο κοστίζει ο γάμος στο δημαρχείο: Αλαλούμ από δήμο σε δήμο -Πού χρεώνεται πιο ακριβά

Πόσο κοστίζει ένας πολιτικός γάμος; Κανονικά θα έπρεπε να κοστίζει 15 ευρώ, όσο και το παράβολο που επιβάλλει ο νόμος και το οποίο καταβάλλεται στην εφορία. Ωστόσο, παρατηρείται πως κάθε δήμος έχει τις δικές του τιμές, χρεώνοντας επιπλέον χρήματα για την τέλεση του πολιτικού γάμου, αν και υπάρχουν δήμοι που δεν χρεώνουν τίποτα.

Πρόσφατο παράδειγμα επιβολής «ειδικού τέλους» για την τέλεση πολιτικού γάμου ο δήμος Στυλίδας, που το όρισε στα 40 ευρώ. Η επιπλέον χρέωση για τον πολιτικό γάμο κυμαίνεται από περιοχή σε περιοχή από 40 έως 150 ευρώ, αφού αυτό εξαρτάται από την εκάστοτε απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Σημειώνεται πως στο επιπλέον κόστος δεν περιλαμβάνεται στολισμός, ή κάποια παροχή, αλλά απλώς η τέλεση του γάμου στο δημαρχείο.

Ενδεικτικά, λοιπόν, σημειώνεται ότι το κόστος του πολιτικού γάμου στην Καλαμάτα ανέρχεται στα 100 ευρώ, ενώ στη γειτονική Σπάρτη η τελετή είναι δωρεάν, στην Αθήνα 75 ευρώ για τους δημότες και 100 ευρώ για τους μη δημότες, στην Άρτα 60 ευρώ, στο Μεσολόγγι, την Καβάλα και την Κηφισιά 50 ευρώ.

Ανάμεσα στους δήμους που τελούν τον πολιτικό γάμο δωρεάν είναι η Θεσσαλονίκη, το Μαρούσι, η Αγία Παρασκευή και η Νέα Φιλαδέλφεια.

Στην Κρήτη απαντώνται οι πιο ακριβές τιμές: στο Ηράκλειο 100 ευρώ για πρωί και 150 για το απόγευμα, στον Άγιο Νικόλαο 150 αν τελεστεί στο δημαρχείο, ενώ προβλέπεται και η περίπτωση του ξενοδοχείου. Τότε όμως το ειδικό τέλος ανεβαίνει στα 550 ευρώ. Σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς, όπως οι Σπέτσες και η Ύδρα, οι πολιτικοί γάμοι γίνονται χωρίς επιπλέον επιβάρυνση, ενώ στη Ρόδο στοιχίζουν 70 ευρώ.

Ο πολιτικός γάμος καθιερώθηκε με νόμο στην Ελλάδα το 1982 και δηλώνει ρητά πως «η αίτηση για τη χορήγηση άδειας γάμου καθώς και η ίδια η άδεια δεν υπόκειται σε δημοτικά ή άλλα τέλη, εκτός από το νόμιμο τέλος χαρτοσήμου» (Προεδρικό Διάταγμα 391 (ΦΕΚ Α 73/18.06.1982). Ο νόμος προβλέπει ως μοναδική υποχρέωση την καταβολή παράβολου χαρτοσήμου ή διπλότυπου είσπραξης των 15 ευρώ από εφορία. Σημειώνεται πως και στον θρησκευτικό γάμο, η μόνη οικονομική υποχρέωση ενός ζευγαριού είναι η έκδοση των αντίστοιχων παραβόλων για άδεια γάμου. Κάθε πρόσθετη επιβάρυνση από την εκκλησία και τον παπά είναι αυθαίρετη και παράνομη.

Η συρρίκνωση των πόρων οδηγεί τους δήμους να επιβάλουν αυτό το ειδικό τέλος, αναφέρει ο δήμαρχος Αιγάλεω Δημήτρης Μπίρμπας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Κάποιοι το είχαν εισαγάγει στο παρελθόν για να αποθαρρύνουν τα ζευγάρια στο να προχωρήσουν σε πολιτικό γάμο, ενώ άλλοι μπορεί να εκμεταλλεύονται τη δημοφιλία κάποιων προορισμών, προσθέτει. Προς το παρόν στον δήμο Αιγάλεω πληρώνουν 50 ευρώ οι δημότες και 100 ευρώ οι μη δημότες. Ο συγκεκριμένος τιμοκατάλογος θα ισχύσει ως το τέλος του 2014, καθότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είναι δεσμευτική ως τότε και μετά αν ένας από τους δυο μελλόνυμφους είναι κάτοικος Αιγάλεω, το ζευγάρι δεν θα πληρώνει τίποτα, αλλιώς για τους μη δημότες το «ειδικό τέλος» θα προσαρμοστεί στα 50 ευρώ.

Πέραν του ότι ο νόμος προβλέπει τη δωρεάν τέλεση των γάμων από την τοπική αυτοδιοίκηση, είναι και θέμα αρχής για εμάς, υπογραμμίζει ο κ. Μπίρμπας. «Όμως όταν το κράτος δεν αποδίδει τους συνταγματικά κατοχυρωμένους πόρους προς την αυτοδιοίκηση, ένας δήμος για να εξισορροπήσει τα έξοδα, επιβάλλει τέλη, όπως για τον πολιτικό γάμο, όπου τα έσοδα πηγαίνουν σε κοινωνικές δαπάνες και υπερωρίες» λέει και προσθέτει πως οι δήμοι αναγκάζονται στην άμεση ή έμμεση φορολόγηση των πολιτών, σύμφωνα με το γνωστό «πενία τέχνας κατεργάζεται».

Ο Συνήγορος του Πολίτη το 2008 είχε εκδώσει πόρισμα σχετικά με παρόμοια δημοτικά τέλη για τα οποία στην πράξη η νομιμότητά τους δεν αμφισβητείται δικαστικώς, διότι οι πολίτες το αποφεύγουν λόγω του δυσανάλογα μεγάλου κόστους της δικαστικής δαπάνης σε σχέση με τα επιβαλλόμενα τέλη. Επίσης, ο τοπικός και ειδικός χαρακτήρας τους συχνά δεν ευνοεί την ανάδειξη της ενδεχόμενης παρανομίας και οι σχετικές πράξεις παραμένουν ενεργές.

Ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πόρισμά του, «θεωρεί το ζήτημα της επιβολής οικονομικών επιβαρύνσεων στους διοικούμενους με τον προαναφερθέντα τρόπο, μείζονος σημασίας, διότι το φαινόμενο που κυρίως καταδεικνύεται στις εξεταζόμενες υποθέσεις είναι η ενσυνείδητη παραβίαση της νομοθεσίας, των εγκυκλίων και των νομολογιακών αρχών». Επίσης προσθέτει πως τα ειδικά δημοτικά τέλη «ελέγχονται ως προς τη νομιμότητά τους από τα όργανα της οικείας Περιφέρειας, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων. Με βάση τα στοιχεία που διαθέτει η Αρχή, συνάγεται ότι ο έλεγχος που ασκείται είναι συχνά ελλιπής, με αποτέλεσμα να εκτελούνται αποφάσεις αμφισβητούμενης νομιμότητας».

Παρομοίως, το υπουργείο Εσωτερικών είχε στείλει εγκύκλιο στους δήμους (ΥΠΕΣΔΔΑ 2/2077/14-1-2005) πως δεν είναι επιτρεπτή η επιβολή τελών προς τους πολίτες, για την παροχή των υπηρεσιών που αποτελούν υποχρέωση των ΟΤΑ. Οι υπόχρεοι σε καταβολή τελών πρέπει να είναι αυτοί ακριβώς που πρόκειται να απολαμβάνουν την ωφέλεια από την παρεχόμενη υπηρεσία ή το εκτελεσθέν έργο. Η επιβολή τελών σε συγκεκριμένο κύκλο προσώπων, με ταυτόχρονη διάχυση του οφέλους σε ένα αόριστο πλήθος ατόμων δεν είναι σύμφωνη με την αρχή της ανταποδοτικότητας.






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΟΙ ΡΟΔΑΚΕΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΣΤΥΛΙΟ ΣΤΟΝ ΔΕΥΤΕΡΟ ΘΑΛΑΜΟ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ

Οι ρόδακες κάτω από το επιστύλιο στο δεύτερο θάλαμο δείχνουν τον ίδιο τον Μέγα Αλέξανδρο!
Tο κεφάλι της Σφίγγας και οι λίθοι με επίχρισμα που βρέθηκαν και ίσως να αποτελούσαν και το δάπεδο του θαλάμου, ήρθαν να προσθέσουν και νέα ερωτήματα στο γρίφο του Τύμβου Καστά.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση του ΥΠΠΟΑ για τα ευρήματα σχετικά με το δάπεδο: «Όπως προκύπτει από την συγκεκριμένη τομή, εδώ υπήρχε δάπεδο από πωρόλιθους, που έφεραν λευκό επίχρισμα.
Εκατέρωθεν του κατωφλίου εντοπίστηκαν, κατά χώραν, οι πωρόλιθοι του δαπέδου. Στην ανατολική πλευρά της τομής το δάπεδο φαίνεται ότι έχει υποστεί καθίζηση, ενώ δυτικότερα το δάπεδο είναι κατεστραμμένο και οι λίθοι του πεσμένοι στο εσωτερικό της τομής», φαίνεται ότι τίποτα δεν είναι σαφές και ξεκάθαρο.

Πλέον φαίνεται ότι το δάπεδο είναι αναστατωμένο και ανακατεμένο και μέσα σε όλα αυτά, βρέθηκε και το κεφάλι από τη Σφίγγα.

Ποια δύναμη είναι όμως αυτή που μετέφερε το κεφάλι της Σφίγγας, ύψους 0,60 μέτρα και βάρους 80-100 κιλών;

Όπως αναφέρει το xronometro.com, να σκεφτούμε μόνο ότι το κεφάλι αυτό που ήταν ένθετο στην Σφίγγα επάνω από την πύλη, κάποιος το κατέβασε και το μετέφερε στο εσωτερικό του τάφου και μάλιστα πίσω από την μαρμάρινη θύρα που προσδιορίζει ουσιαστικά την απαρχή του κύριου ταφικού μνημείου. Ότι έχει προηγηθεί, ανάμεσα στην πύλη με τις Σφίγγες και την μαρμάρινη θύρα του τρίτου θαλάμου, είναι απλά ένας διάδρομος, μετά την μαρμάρινη θύρα είναι τα σπουδαία, τα οποία δύσκολα θα αποκαλυφθούν.

Αν δεν είναι μέρος κάποια νεκρικής τελετουργίας ο αποκεφαλισμός των Σφιγγών, τι άλλο μπορεί να είναι; Η περίπτωση της τυμβωρυχίας δεν κερδίζει, μιας και η πρακτική των εισβολέων ήταν να μαζεύουν ότι πολύτιμο μέταλλο υπήρχε μέσα στον τάφο και να φεύγουν, δεν είχαν κανένα λόγο να μεταφέρουν μαρμάρινα γλυπτά και μάλιστα προς το εσωτερικό του τάφου...

Οι βασιλικοί ρόδακες με μια δεύτερη ματιά φαίνεται πως βρίσκονται στο κεφάλι της Σφίγγας και συγκεκριμένα στο καπέλο.

Ο ρόδακας έχει βρεθεί τόσο στο τάφο του Φιλίππου στις Αιγές όσο και σε αναπαραστάσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου κατά την ύστερη εποχή.

Σημειώνεται ότι οι ρόδακες κάτω από το επιστύλιο στο δεύτερο θάλαμο δείχνουν τον ίδιο τον Μέγα Αλέξανδρο.

Περνώντας λοιπόν κάτω από τους οκτάφυλλους ρόδακες του επιστυλίου και ανάμεσα από τις Καρυάτιδες εισέρχεται κανείς στο δεύτερο θάλαμο όπου κυριαρχεί το εντυπωσιακό ψηφιδωτό δάπεδο της Αρπαγής της Περσεφόνης.


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΧΙΟΝΙΑ ΣΤΑ ΟΡΕΙΝΑ ΤΩΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝ


Επιβεβαιώθηκαν πλήρως οι προβλέψεις της ΕΜΥ για επιδείνωση του καιρού και το κρύο επικρατεί στην Αλμωπία, ενώ μετά την χθεσινή δυνατή βροχή και τους ισχυρούς ανέμους, έκαναν την εμφάνισή τους τα πρώτα χιόνια στις κορυφές του Καϊμακτσαλάν.

Σήμερα το πρωί ακόμη και στις κορυφές του Άνω και Κάτω Πέτερνικ των Προμάχων, το λευκό ίχνος  του επερχόμενου χειμώνα, άφησε το σημάδι του, "πασπαλίζοντας" τα επιβλητικά βράχια, δημιουργώντας όμορφες ειδυλλιακές εικόνες στο πολύχρωμο παζλ της μητέρας φύσης



Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΣΑΣ ΗΛΙΚΙΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΟΥ ΣΑΣ - ΔΟΚΙΜΑΣΤΕ ΤΟ



Η πραγματική σας ηλικία φαίνεται από τον αριθμό του κινητού σας:

Ξεκινάμε:
1) Γράψε το τελευταίο ψηφίο του κινητού τηλεφώνου σου.
2) Πολλαπλασίασε τον επί 2.
3) Μετά πρόσθεσε το 5.
4) Πολλαπλασίασε το αποτέλεσμα επί 50.
5) Στο γινόμενο πρόσθεσε το 1764.
6) Από το αποτέλεσμα αφαίρεσε το έτος της γέννησής σου.
Τώρα έχεις βρει ένα 3ψήφιο αριθμό.
Το πρώτο ψηφίο είναι το τελευταίο ψηφίο του κινητού σου.
Τα άλλα δυο ψηφία δείχνουν την πραγματική ηλικία σου…

Έκπληξη; 
Είναι ένα πολύ ενδιαφέρον μαθηματικό πρόβλημα, πράγματι ακριβές.
Δεν το πιστεύεις; Δοκίμασέ το.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...