Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2014

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΦΙΛΙΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΕΣ;

Μεγαλώνουμε, παντρευόμαστε, κάνουμε παιδιά  ή μετακομίζουμε σε άλλη χώρα, καθώς περνάνε τα χρόνια πολλοί είναι οι λόγοι που αλλάζουν τη δυναμική ανάμεσα σε εμάς και τους φίλους μας. Όσο μεγαλώνουμε όχι μόνο δυσκολευόμαστε να κρατήσουμε τις φιλίες που ήδη έχουμε αλλά και να κάνουμε καινούριες. Για ποιους λόγους είναι τόσο δύσκολο και πώς μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε;
1. ‘Εικονικές’ φιλίες:  Έχουμε πολλούς φίλους ακόμα και πολύ κοντινούς με τους οποίους κρατάμε επικοινωνία μέσα από τα social media, τους στέλνουμε φωτογραφίες, τους λέμε τα νέα μας και τα προβλήματά μας. Όμως σπάνια τους βλέπουμε από κοντά και όταν το κάνουμε αυτό και με τις πιο νέες φιλίες, είναι δύσκολο να διατηρηθούν χωρίς πιο ουσιαστική αλληλεπίδραση.
2. Δεν υπάρχει χρόνος: Αν είστε όλη μέρα στο γραφείο και όταν έχετε ελεύθερο χρόνο προσπαθείτε να ανταποκριθείτε σε άλλες υποχρεώσεις, τότε μένει λιγοστό έως καθόλου χρόνος για τους φίλους σας. Μια σχέση χρειάζεται συνεχώς φροντίδα για αυτό μην επαναπαύεστε στο γεγονός ότι οι φίλοι σας σάς αγαπούν. Θέλουν να σας βλέπουν και να περνάτε καλά μαζί για αυτό όταν έχετε χρόνο μην κάθεστε μπροστά από την τηλεόραση για να χαλαρώσετε, αλλά βγείτε έξω με τους φίλους σας!
ReneMagritte-Le_double_secret(1927)
3. Όλοι αλλάζουν: Όσο περνάνε τα χρόνια όλοι αλλάζουμε ή αλλάζουν οι συνθήκες της ζωής μας. Έχουμε διαφορετικά ενδιαφέροντα και άλλο τρόπο ζωής και είναι δύσκολο όταν εμείς προχωράμε σε κάτι καινούριο να βρούμε κοινό σημείο αναφοράς με τους υπόλοιπους. Το γεγονός ότι εμείς παντρευτήκαμε, για παράδειγμα, και όλοι οι φίλοι μας είναι ακόμα single κάνει τα πράγματα πιο δύσκολα. Μια φιλία όμως που έχει γερές βάσεις θα ξεπεράσει κάθε αλλαγή γιατί τα συναισθήματα δύσκολα αλλάζουν.
4. Δεν τους έχουμε ανάγκη: Δυστυχώς κάποια στιγμή όλοι το έχουμε πει, τι να τους κάνεις τους νέους ή τους παλιούς φίλους όταν έχετε μια ουσιαστική σχέση με τον σύντροφό σας, μια αγαπημένη οικογένεια και συναδέλφους για να βγείτε έξω για ποτά; Οι φίλοι υπάρχουν στη ζωή μας για να μας βοηθούν, να μας υποστηρίζουν και να μας κάνουν να γελάμε όταν το χρειαζόμαστε για αυτό καλό είναι να βρίσκουμε πάντα χρόνο για αυτούς!
5. Δεν υπάρχει εμπιστοσύνη: Κάθε φορά που γνωρίζουμε καινούριους ανθρώπους είμαστε καχύποπτοι . Δύσκολα μπορούμε να ταιριάξουμε με κάποιον όπως τότε που ήμασταν 10 χρονών και κάναμε φιλίες ανάλογα με το ποια παιχνίδια μας αρέσουν περισσότερο. Ουσιαστικά τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει πολύ από τότε, για να γίνουμε φίλοι με κάποιον ίσως το μόνο που αρκεί είναι να έχουμε κάποια κοινά ενδιαφέροντα!
_____________
 Πηγή: kathimerini.gr

Ο ΑΝΔΡΑΣ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ



Διαστάσεις παίρνει στην εποχή μας  το θέμα της υπογονιμότητας στα νέα ζευγάρια και κυρίως σε αυτά που ηλικιακά είναι   άνω  των 30χρόνων!
Το 33% των ζευγαριών, που αντιμετωπίζει πρόβλημα υπογονιμότητας,  ανήκει σε αυτή την κατηγορία, ενώ γενικά, ανεξαρτήτως  ηλικίας, περίπου 1 στα 8 ζευγάρια  έχει θέμα υπογονιμότητας.
Στη δεύτερη κατηγορία μοναδικός υπεύθυνος της υπογονιμότητας του ζευγαριού είναι ο άνδρας,   σε ποσοστό από 30 μέχρι 40%, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες!
Οι επιστήμονες θεωρούν πως ένα  ζευγάρι έχει πρόβλημα υπογονιμότητας, όταν για ένα χρόνο προσπαθεί χωρίς αποτέλεσμα να τεκνοποιήσει.
«Βασικό εργαλείο στον έλεγχο της γονιμότητας του άντρα είναι το σπερματοδιάγραμμα»αναφέρει ο διαπρεπής  χειρουργός ουρολόγος-ανδρολόγος κ Θάνος Παλλαντζάς και προσθέτει

«Σε γενικές γραμμές, το σπέρμα  για να είναι γόνιμο, πρέπει να έχει όγκο πάνω από 2ml, αριθμό σπερματοζωαρίων>15 εκατομμύρια ανά ml, συνολικό αριθμό σπερματοζωαρίων πάνω από 40 εκατομμύρια, κινητικότητα >45% γρήγορα ή μέτρια κινούμενων σπερματοζωαρίων και μορφολογία πάνω από 4% φυσιολογικά σπερματοζωάρια».
Αν το σπέρμα δεν έχει αυτές τις προδιαγραφές τότε ο άνδρας αντιμετωπίζει πρόβλημα υπογονιμότητας, το οποίο οφείλεται σε διάφορα αιτία.
Σύμφωνα με τους ανδρολόγους βασικά αίτια της ανδρικής υπογονιμότητας είναι:
  • Κιρσοκήλη
  • Γενετικές ανωμαλίες  ( μεταλλάξεις  γονίδιου, κυστική ίνωση, χρωμοσωμικές ανωμαλίες , μικροελλείψεις  στο χρωμόσωμα Υ)
  • Ορμονικά αίτια (διαταραχή λειτουργίας θυρεοειδούς,  ανεπάρκεια ορμονών, σχετίζονται με την σπερματογένεση ή σε ανωμαλία στη δράση αυτών)
  • Ανωμαλίες του πέους, όπως επισπαδίας, υποσπαδίας και φίμωση.
  • Φλεγμονές ( Προστατίτιδα, επιδιδυμίτιδα, ορχίτιδα, γονόρροια, μυκόπλασμα -ουρεόπλασμα, χλαμύδια, φυματίωση κ.ά. )
  • Η αντρική υπογονιμότητα μπορεί επίσης να οφείλεται και σε άλλα αίτια, όπως το κάπνισμα, το αλκοόλ, η έκθεση σε τοξικούς παράγοντες.
 
            ΚΙΡΣΟΚΗΛΗ- ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ
Κιρσοκήλη είναι η ελικοειδής διάταση των φλεβών του όρχεως και πρόκειται για φλεβική ανεπάρκεια. Συνήθως, πιο συχνά παρατηρείται στον αριστερό όρχι για ανατομικούς λόγους.
Σε κάποιους ασθενείς, η κιρσοκήλη μπορεί να :
  • Επηρεάσει το σπέρμα και συνεπώς τη γονιμότητα.
  • Να εμποδίσει την ομαλή ανάπτυξη του όρχεως που πάσχει.
Συνήθως, η κιρσοκήλη ανακαλύπτεται τυχαία από τον ίδιο τον ασθενή ή τον γιατρό, ενώ παρουσιάζει ήπια συμπτώματα πόνου η αισθήματος βάρους η δυσφορίας στον όρχι. Η επιβεβαίωση γίνεται με υπερηχογραφικό έλεγχο (έγχρωμο triplex).
Η κιρσοκήλη εμφανίζεται περίπου στο 11,7 % των ενήλικων αντρών και στο 25,4% που έχουν πρόβλημα υπογονιμότητας.
Η θεραπεία της κιρσοκήλης είναι χειρουργική. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές, από τις οποίες τα καλύτερα αποτελέσματα έχει η μικροχειρουργική. Η τομή είναι πολύ μικρή, γίνεται δίπλα στο πέος, δεν διανοίγονται οι κοιλιακοί μύες, και ο ασθενής εξέρχεται από το νοσοκομείο την επόμενη ημέρα, επιστρέφει δε στις δραστηριότητες του μέσα σε 5 -7 ημέρες.
Η θεραπεία για τα υπόλοιπα αίτια της υπογονιμότητας είναι:
  • Γενετικές ανωμαλίες.Προσέγγιση με μεθόδους υποβοηθούμενης σύλληψης
  • Ορμονικά αίτια.Φαρμακευτικά πρωτόκολλα ορμονικών χειρισμών
  • Ανωμαλίες πέους.Χειρουργική αντιμετώπιση (περιτομή , πλαστική επανορθωτική χειρουργική υποσπαδία κλπ)
  • Φλεγμονές.Αντιβιοτική αγωγή
  •  Κάπνισμα, ποτό.Αλλαγή τρόπου ζωής και συνηθειών
 

www.e-peristeri.gr/pallantzas, Τηλ.: 2105777746

"Η ΠΟΡΝΗ ΑΠΟ ΠΑΝΩ" ΣΤΙΣ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΙΤΙΔΕΙΟ ΑΡΙΔΑΙΑΣ



‘Η πόρνη από πάνω’
                                              του Αντώνη Τσιπιανίτη
με την Κατερίνα Διδασκάλου
σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Πατρώνη
Tο Σάββατο 13 Δεκεμβρίου στο Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο
Η ηρωίδα του συγκλονιστικού μονολόγου που έγραψε ο Αντώνης Τσιπιανίτης, η Ερατώ, μεγαλώνει στην επαρχία, στην Πρέβεζα, με απαγορεύσεις και περιορισμούς. Στο πρόσωπο ενός Αθηναίου αστυνομικού πιστεύει πως βρήκε τον άγγελο που θα την οδηγήσει στη δική της Γη της Επαγγελίας και θα φωταγωγήσει τη ζωή της. Τον παντρεύεται με χαρά και τον ακολουθεί στην Αθήνα. Γρήγορα όμως διαπιστώνει πως όλα ήταν μέσα στο μυαλό της και πως ο άντρας της ήθελε μόνο μια νοικοκυρά να τον φροντίζει. Ανακαλύπτει πως δεν είναι παρά ένα νούμερο στο τεφτέρι  , στην κατηγορία των εξόδων, ειδικώς αυτών που έπρεπε να μειωθούν.
Μια μέρα, μια πόρνη εγκαθίσταται στο διαμέρισμα πάνω από το δικό της και το χρησιμοποιεί ως χώρο εργασίας... Κάθε βράδυ η Ερατώ ακούει όσα γίνονται εκεί... Κι αρχίζει να βλέπει τη ζωή της διαφορετικά. Απέραντη η ντροπή της, η μοναξιά της, η έλλειψή της. Ακούει τους ήχους να πλημμυρίζουν το σιωπηλό της υπνοδωμάτιο. Τους ανελέητους αναστεναγμούς των ανδρών. Ζει με τη χαρά των άλλων. Την απόλαυσή τους. Την ηδονή τους. Ώσπου μια νύχτα ακούει κάτι. Αυτό το κάτι που της αλλάζει τη ζωή.

Γενική Είσοδος : 12 €

Προπώληση :10 €
Φοιτητικό, Ανέργων, Άνω των 65: 10€
Ειδικές τιμές για γκρουπ άνω των 20 ατόμων
Ωρα έναρξης Παραστάσεων21.00 μμ
Προπώληση εισιτηρίων: Βιβλιοπωλείο Συμβολή  Τηλ: 2384028120
Πληροφορίες- κρατήσεις: Κελέση Βέτα, 6933-413060





Κριτικές  ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ " Η πόρνη από πάνω "

Καθηλωτική είναι η ερμηνεία της Κατερίνας Διδασκάλου σε ένα ρόλο 'κόντρα', εκείνον της καταπιεσμένης γυναίκας που ξεσπαθώνει μετά την κηδεία του συζύγου της.

Μια ολόκληρη ζωή σε εβδομήντα λεπτά. Αυτό πετυχαίνει να αναπαραστήσει η Κατερίνα Διδασκάλου ,καθώς ερμηνεύει με αξιοθαύμαστη αμεσότητα, λιτότητα και μέτρο τον καλογραμμένο μονόλογο του Αντώνη Τσιπιανίτη "Η πόρνη από πάνω"(2011).Η χήρα Ερατώ,που υπήρξε παιδιόθεν θύμα καταπίεσης- γονεϊκής και συζυγικής-,απέχει πολύ από τους τηλεοπτικούς και τους κινηματογραφικούς ρόλους της ωραίας και επικίνδυνα μοιραίας που έχει υποδυθεί κατά καιρούς η γνωστή ηθοποιός. Κι όμως, η Διδασκάλου καταφέρνει να ενσαρκώσει με τέτοια πειστικότητα την-τόσο συμπαθή και τόσο δυστυχή- Ερατώ που νοιώθεις σαν να υπήρξε στην πραγματικότητα αυτή η γυναίκα. Χωρίς μακιγιάζ και σχεδόν αχτένιστη ,με ένα συντηρητικό και διόλου κολακευτικό ντύσιμο, η Διδασκάλου προβάλλει στη σκηνή, τσιμπολογά λίγα κόλλυβα, τακτοποιεί τα κεντίδια και τα σεμεδάκια της και ήδη με τις πρώτες φράσεις σε έχει γραπώσει χάρη στη "ζωντανή" ερμηνεία της. Εξίσου ζωντανός είναι , ωστόσο, και ο λόγος του Τσιπιανίτη, έστω κι αν η θεματική του έργου στηρίζεται σε μια συσσώρευση στερεότυπων γύρω από το γυναικείο δράμα της μη χειραφετημένης Ελληνίδας: η καταπιεσμένη κοπέλα από την επαρχία που ποθεί να έρθει στην πρωτεύουσα φαλλοκράτης σύζυγος που είναι και διεφθαρμένος αστυνομικός, η καταπιεσμένη σεξουαλικότητα της ηρωίδας κ.ο.κ. Υπάρχουν πάντως αρκετές εκπλήξεις στη γραφή του, εκτός από το καταλυτικό εύρημα της πόρνης που μετακόμισε στο διαμέρισμα του επάνω ορόφου, καθώς και ένα διαβρωτικό χιούμορ που απαλύνει το ενδεχόμενο μελό. Κυρίως όμως υπάρχει η ίδια η Διδασκάλου ως ιδανική ερμηνεύτρια
της Ερατώς.

Ιλειάνα Δημάδη ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.catisart.gr
Η πόρνη από πάνω» φωτίζει τη γυναικεία αλήθεια.


Μια εξαιρετική παράσταση, ένας ανατρεπτικός μονόλογος, με αφετηρία μια κηδεία. Σκέψεις που πληγώνουν και σκοτώνουν. Μια ζωή σαν σκυλί που περιμένει να του πετάξουν ένα κόκαλο. Η ηδονή από πάνω, η στέρηση στο κάτω διαμέρισμα. Αναφέρομαι στο μονόλογο του Αντώνη Τσιπιανίτη, «Η πόρνη από πάνω», με την Κατερίνα Διδασκάλου, που παρακολούθησα στο θέατρο «Σφενδόνη».
Μια άψογη παράσταση με δυνατές συγκινήσεις και χιούμορ, που καταδύεται βαθιά στο γυναικείο ψυχισμό αναλύοντας δύσκολες αλήθειες και ψεύτικα όνειρα.
Ένα σπουδαίο κείμενο που ανασυνθέτει τα θραύσματα μιας ιστορίας πόνου, η οποία θα μπορούσε κάλλιστα να είναι αληθινή.
Η Κατερίνα Διδασκάλου με την απέραντα ρεαλιστική και ταυτόχρονα συγκλονιστική ερμηνεία της, με την επιμελημένη κατεργασία του ρόλου της, αντί να απομυζά το έργο, το πλουτίζει ακόμα περισσότερο, μέσα από την αφαίρεση, αναδεικνύοντας με δεξιοτεχνία
κάθε κρυμμένη του διάσταση.
Ο σκηνοθέτης Σταμάτης Πατρώνης δημιουργεί μια παράσταση ακέραιη, που τη διαπερνά η οδύνη, η δύναμη και ο ερωτισμός της ηρωίδας.
«Η πόρνη από πάνω» μαγεύει και λειτουργεί με βασικό γνώμονα την αισθητική και την τόλμη, δίχως παρωπίδες και ανούσιες προσεγγίσεις, ως παράσταση φωτίζει την αλήθεια μιας γυναίκας και τη βαθύτερη αξία ενός θεατρικού κειμένου.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Η πόρνη από πάνω" κριτικές

...η Κατερίνα Διδασκάλου ως Ερατώ, αληθινή, λιτή, γήινη, συγκρατημένη, με έξοχα κρεσέντα, κέντησε τον μονόλογο δίχως να φαίνονται ενώσεις στον καμβά της διήγησης. Έπαιξε εξαιρετικά με το όπλο, το σασπένς και τις εκδοχές μιας πιθανής αυτοκτονίας, ενός πιθανότερου φόνου, φλερτάροντας και με το τσεχοφικό θέσφατο που λέει: αν στην πρώτη πράξη εμφανιστεί πιστόλι, στην τρίτη σίγουρα θα εκπυρσοκροτήσει.
Έπαιξε επίσης με τα μάτια, που έχουν τη δύναμη να διηγούνται παράλληλα αλλά και κόντρα στη φωνή και στο σώμα της. Έπαιξε, τέλος, με το χιούμορ του κειμένου. Συχνά προκαλούσε το γέλιο, το παρέδιδε όμως πάραυτα –σχεδόν τρομαγμένη– στην πίκρα και στον σπαραγμό προσωπικών αναμνήσεων, που αυτόματα αποκτούσαν συλλογική αντήχηση μέσα στον χώρο.

της Άννυς Κολτσιδοπούλου (Καθημερινή)

.....υπάρχουν στιγμές που δεν παρακολουθείς τη ροή του έργου γιατί έχεις ακολουθήσει την έκφραση του προσώπου της. Όσοι την ξέρετε μόνο από την τηλεόραση, θα δείτε άλλο άνθρωπο μέσα σε μία γνωστή φιγούρα, την ηθοποιό να κινείται απελευθερωμένη από τις συμβάσεις της εμπορικότητας και του φακού. Και όσοι την έχετε παρακολουθήσει στο θέατρο, θα δείτε το βηματισμό της σε ένα νέο στάδιο που μπορεί να είναι ωριμότητα, μπορεί και ο προορισμός ενός ταλέντου που έχει δουλέψει πολύ. Τι με εντυπωσίασε περισσότερο μέσα στην ερμηνεία; Ο τρόπος με τον οποίο επιβάλλει την ταπεινότητα στο υποκριτικό της ύφος. Η Διδασκάλου συνήθως επενδύει τον ρόλο της με τον «αέρα» της. Όχι εδώ. Σε αυτόν τον μονόλογο κατεβαίνει στο ύψος μίας μίζερης, κακοποιημένης γυναίκας, την παίρνει από τον χέρι και την ανεβάζει στο φως, την εκθέτει στο πιο θερμό χειροκρότημα. Η παράσταση διαρκεί εβδομήντα λεπτά, αλλά, στο τέλος αισθάνεσαι ότι τελείωσε νωρίς. Να τη δείτε, αξίζει!!


του Κώστα Γιαννακίδη (protagon.gr)

ΤΟ ΕΣΤΡΩΣΕ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΕΛΛΑΔΑ - ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΝΤΙΟΛΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ: EUROKINISSI/ ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ ΚΟΚΚΟΣ
Χιόνια έπεσαν στα ορεινά της δυτικής Μακεδονίας, όπου η κίνηση των οχημάτων διεξάγεται με αντιολισθητικές αλυσίδες σε ορισμένα σημεία του επαρχιακού οδικού δικτύου.
Τα σημεία όπου χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες, σύμφωνα με τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Δυτικής Μακεδονίας, είναι:
  • από το 15ο έως το 25ο χλμ. της επαρχιακής οδού Φλώρινας-Καστοριάς (μέσω Βίγλας) και
  • από το 20ό έως το 30ό χλμ. της επαρχιακής οδού Φλώρινας-Καστοριάς (μέσω Βιτσίου).
Η κυκλοφορία στο υπόλοιπο ορεινό οδικό δίκτυο της δυτικής Μακεδονίας διεξάγεται κανονικά.
* Οι φωτογραφίες είναι από το βράδυ της Δευτέρας στο χιονοδρομικό κέντρο της Βασιλίτσας και δημοσιεύτηκαν στο kozanimedia.gr


Η ΠΥΛΗ ΤΩΝ ΚΑΡΥΑΤΙΔΩΝ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΜΑΓΙΚΗ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Η τελευταία μαγική εικόνα: Η πύλη των Καρυάτιδων της Αμφίπολης σε μια χρωματιστή αναπαράσταση
Μαγεύει για... τελευταία φορά η πλήρης έγχρωμη αναπαράσταση της πύλης των Καρυάτιδων της Αμφίπολης δια χειρός Γεράσιμου Γερολυμάτου, του καλλιτέχνη που παρουσίασε αρκετές φορές εντυπωσιακά σχέδια και απεικονίσεις από όλη την πορεία της ανασκαφής.
Ο κ. Γερολυμάτος, στο  blog του peritexnisologos.blogspot.gr, παρουσίασε την ολοκληρωμένη έγχρωμη αναπαράσταση της πύλης των Καρυάτιδων με τα επιβλητικά γλυπτά και στο βάθος το μαγευτικό ψηφιδωτό. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης σημειώνει ότι, όπως και με τις ανασκαφές, έτσι και ο ίδιος ολοκληρώνει τη δική του πορεία με τη δημοσίευση της δεύτερης κατά σειρά έγρχωμης αναπαράστασης.
Σημειωτέον ότι ο κ. Γερολυμάτος, σε ένα διάστημα τριών μηνών, δημιούργησε με το χέρι τέσσερα γραμμικά σχέδια του Τύμβου και τρεις μεγάλες αναπαραστάσεις, μια σχεδιαστική και δύο έγχρωμες, διαστάσεων 64Χ53. 
Γράφει ο Γεράσιμος Γερολυμάτος στο blog του:
«Με τη σημερινή δημοσίευση της δεύτερης κατά σειρά έγχρωμης αναπαράστασης, κλείνει και ένα χρονικό διάστημα τριών μηνών καθημερινής εργασίας. Τόσο χρειάστηκε, προκειμένου να δημιουργήσω με το χέρι τέσσερα γραμμικά σχέδια του Τύμβου και τρεις μεγάλες αναπαραστάσεις, μια σχεδιαστική και δύο έγχρωμες, διαστάσεων 64Χ53. Η μια από τις έγχρωμες αποτυπώνει τα λίγα διασωθέντα χρώματα, ενώ η δεύτερη είναι πλήρης, αν και υποθετική, με βάση κάποιες λογικές και πιθανές εκτιμήσεις και λαμβάνοντας υπόψιν την κοινή παράδοση της περιοχής στην διακόσμηση των μακεδονικών τάφων. Στον χρόνο αυτό περιλαμβάνονται επίσης η διαρκής ενημέρωση για τα ευρήματα, η έρευνα και οι συνεχείς διορθώσεις και επικαιροποιήσεις, καθώς τα έργα ήταν «ζωντανά», υπό διαρκή εξέλιξη και γίνονταν παράλληλα με την ανασκαφή. Για εμένα, ήταν μια δημιουργική και ευχάριστη περιπέτεια.
Κάπως έτσι φαντάστηκα, λοιπόν, πως θα έπρεπε να ήταν στις ημέρες της λάμψης του το μνημείο. Κάποιες διαφορές στις λεπτομέρειες εδώ και εκεί, δεν έχουν σημασία και ούτε είναι σε θέση να αφαιρέσουν ένα ελάχιστο, από την πραγματική πολυτέλεια και το μεγαλείο του τάφου. Του τάφου, ποίου άραγε;; Ενός «Αμφιπολίτη», ενός «στρατηγού», ή κάποιου που τα οστά του πετάχτηκαν σε ένα πώρινο κιβούρι; Προσπάθησα, αν όπως λένε, ότι μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις, να δημιουργήσω εικόνες που καθιστούν κατανοητή στον απλό αναγνώστη τη μεγάλη αξία αυτής της ιστορικής ανακάλυψης. Να μπορέσει να αντιληφθεί τη μορφή και το ύφος της και ίσως να απαντήσει από μόνος του στο παραπάνω ερώτημα.
Σκεπτόμουν να γράψω ένα ξεχωριστό άρθρο, όπου θα αναλύω περισσότερο τις επιλογές μου σχετικά με τη δημοσιευόμενη αναπαράσταση, αλλά επιφυλάσσομαι να το κάνω προσεχώς σε μια νέα ανάρτηση. Σήμερα επέλεξα να δημοσιεύσω το παρακάτω άρθρο μου, που συνόδευε την έγχρωμη αναπαράσταση στην χθεσινή πρώτη δημοσίευση της σε παγκόσμια αποκλειστικότητα από το διεθνές ιστολόγιο «Ancient Origins», που ασχολείται με θέματα αρχαιολογίας και έχει εκατομμύρια αναγνώστες. Το είχα υποσχεθεί ήδη από τον Σεπτέμβριο, όταν η διευθύντρια του ιστολογίου είχε επικοινωνήσει ζητώντας συνεργασία με κάποιο άρθρο μου. Την  ευχαριστώ πολύ για την δυνατότητα που μου πρόσφερε, ώστε να κάνω γνωστή σε ένα πολύ ευρύτερο κοινό, τη μεγάλη αξία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και του Τύμβου της Αμφίπολης. Για τον λόγο αυτό, το κείμενο έχει άλλον τίτλο και ένα κάπως διαφορετικό ύφος, καθώς απευθύνεται σε ένα διεθνές κοινό».


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/news

Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΦΑΤΝΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΜΕ 1039 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

Η μεγαλύτερη φάτνη του κόσμου με 1.039 συμμετέχοντες [εικόνες & βίντεο]

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, η φάτνη είναι το μέρος που γενήθηκε ο Χριστός οπότε η... αναπαραγωγή της έχει ιδιαίτερη σημασία.
Και στην Γιούτα των ΗΠΑ «έσπασαν» κάθε ρεκόρ, καθώς δημιούργησαν την μεγαλύτερη φάτνη του κόσμου και μπήκαν και στο βιβλίο με τα ρεκόρ Γκίνες.
Έτσι, στην πλατεία Πρόβο της Γιούτα 1.039 συμμετέχοντες, πολλά πρόβατα και μία καμήλα ξεπέρασαν το Ηνωμένο Βασίλειο και τα 898 άτομα που είχε πέρυσι τέτοια εποχή. Έτσι, όλοι τους δημιούργησαν την μεγαλύτερη φάτνη του κόσμου και μια όμορφη σκηνή, ενώ κέρδισαν εκτός από τις εντυπώσεις και το βραβείο.







ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΕΝΤΑΣΗ ΚΑΙ Ο ΑΠΟΣΤΟΜΩΤΙΚΟΣ ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ ΣΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ "ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ"

Ενταση και ο αποστομωτικός Σάκης Ρουβάς -Στα βραβεία Κάρολος Κουν
Φωνές, δυσφορία, χειροκροτήματα, αντιδράσεις και ο Σάκης Ρουβάς να φωνάζει πως πήρε το βραβείο με την ψυχή του: Δεν πρόκειται για μια μετα-περφόρμανς αλλά για όσα έγιναν στο Μέγαρο Μουσικής κατά την απονομή των βραβείων «Κάρολος Κουν» με τον Σάκη Ρουβά να παίρνει το μεγάλο βραβείο Αρχαίου Δράματος για την ερμηνεία του ως Διόνυσος στην τραγωδία Βάκχαι του Ευρυπίδη το περασμένο καλοκαίρι.
«Με τι εφόδια πήρε το βραβείο» ακούστηκε μια γυναικεία φωνή όταν ο Σάκης Ρουβάς ανέβηκε στη σκηνή της αίθουσας Δημήτρης Μητρόπουλος στο Μέγαρο Μουσικής για να παραλάβει το βραβείο του.
«Με την ψυχή μου» φώναξε ο Ρουβάς που πιο ετοιμόλογος και σίγουρος από ποτέ έδειξε να πατά σε ένα χώρο που τον έχει αμφισβητήσει, που τον θεωρεί παρείσακτο.
Δεν είναι τυχαίο ότι η Χρυσούλα Διαβάτη που τιμήθηκε για το «Δυο γυναίκες χορεύουν», αρνήθηκε να πάρει τη διάκρισή της και δήλωσε από μικροφώνου:
««Να καλέσουν την αστυνομία θεάτρου να τακτοποιήσει τα θέματα γιατί τα βραβεία πηγαίνουν σε stars και μοντέλα».
Η ατάκα αυτή έδωσε και την «πάσα» στον Ρουβά να πει κατά τη βράβευσή του ««Δεν θα επιτρέψω σε καμία αστυνομία θεάτρου να μου απαγορεύσει να κάνω τα όνειρά μου πραγματικότητα, να ονειρεύομαι και να εξελίσσομαι».
Τα πνεύματα προσπάθησε να ηρεμήσει ο Κυριάκος Λουκάκος (πρόεδρος της επιτροπής μουσικής) λέγοντας πως σε αυτή την εκδήλωση βραβεύονται άνθρωποι και προσπάθειες, όχι προκαταλήψεις. Όλα αυτά έλαβαν μέρος στην απονομή των βραβείων Κάρολος Κουν και των βραβείων Βραβείων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής 2013 – 14 της Ένωσης Ελλήνων Θεατρικών & Μουσικών Κριτικών, μέλους της Διεθνούς Ενώσεως Κριτικών Θεάτρου.





Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

ΟΙ "ΣΚΛΗΡΟΙ" SLAYER ΕΣΩΣΑΝ ΑΔΕΣΠΟΤΟ ΓΑΤΑΚΙ ΑΠΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΘΑΝΑΤΟ

Και οι «σκληροί» έχουν ψυχή: Πως οι... Slayer έσωσαν ένα αδέσποτο γατάκι από σίγουρο θάνατο [εικόνα]
Ο Κέρι Κινγκ είναι κιθαρίστας και ηγετική μορφή στο thrash metal συγκρότημα Slayer, το οποίο αρκετοί θεωρούν ως ένα από τα πιο ακραία γκρουπ στην ιστορία της σκληρής μουσικής.
Με απίστευτα γρήγορους ρυθμούς, στίχους πότε σατανιστικούς και πότε απλά... αιματηρούς, οι Slayer έχουν διαγράψει τη δική τους ακραία πορεία εδώ και τριάντα χρόνια, ενώ, ο Κέρι Κινγκ πάντα φρόντιζε να ντύνεται και να συμπεριφέρεται αναλόγως.
Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, πίσω από τα καρφιά, τις αλυσίδες και τα τατουάζ κρύβεται ένα συγκινητικός ζωόφιλος, καθώς, ο κιθαρίστας των Slayer μόλις αντίκρισε ένα αδέσποτο γατάκι κάπου στην Ιντιανάπολη το πήρε μαζί του στο βαν του συγκροτήματος για να το σώσει από τσουχτερό κρύο.
Μάλιστα, το συγκρότημα ανακοίνωσε ότι το γατάκι... παρακολούθησε από ζεστό σημεί το ακραίο σόου των θρύλων του metal και ήδη έχει βρει ένα νέο σπίτι.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΕΡΓΩΝ ΑΠΟ ΤΗ MICROSOFT ΜΕΣΩ ΟΑΕΔ

Δωρεάν εκπαίδευση ανέργων από τη Microsoft (EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)
Πρόσβαση στη διεθνή πλατφόρμα της Microsoft- ΙΤ Academy- θα έχουν δωρεάν οι άνεργοι που είναι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ. Το πρόγραμμα που θα ξεκινήσει σύντομα προβλέπει παρακολούθηση μαθημάτων, μεταξύ άλλων.
Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα προβλέπει δωρεάν πρόσβαση στις εξής υπηρεσίες:
- Παροχή ηλεκτρονικής εκπαίδευσης σε περισσότερα από 1.000 θέματα τεχνολογιών πληροφορικής, όπως λειτουργικά συστήματα, εφαρμογές γραφείου, δίκτυα υπολογιστών, προγραμματισμός, συστήματα ERP και CRM, βάσεις δεδομένων κ.ο.κ.
Ο εκπαιδευόμενος, μέσω ενός μοναδικού κωδικού, θα έχει πρόσβαση στα μαθήματα από οποιονδήποτε υπολογιστή που είναι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο, ενώ θα υπάρχει επίσης, η δυνατότητα download των μαθημάτων.
- Παροχή δωρεάν διαδικτυακής υποδομής, μέσω του Office 365, για την υποστήριξη της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα:
- Real-time εκπαίδευση μέσω της πλατφόρμας (Lync): Δυνατότητα e-learning με τη βοήθεια ενός «εξελιγμένου Skype», το οποίο θα επιτρέπει στους καθηγητές να διοργανώνουν online εκπαιδεύσεις μέσω video, εφαρμογών, ενώ παράλληλα οι εκπαιδευόμενοι θα μπορούν να τους κάνουν σχόλια και ερωτήσεις σε πραγματικό χρόνο.
- Δυνατότητα εύκολης δημιουργίας portals μαθημάτων: μέσω της πλατφόρμας Sharepoint Online, οι χρήστες θα μπορούν να δημιουργούν με απλό τρόπο online σελίδες εκπαιδευτικού υλικού τις οποίες στη συνέχεια θα μοιράζονται με τους εκπαιδευόμενους στο πλαίσιο των μαθημάτων.
- Δυνατότητα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας: Παρέχεται η δυνατότητα χρήσης email, με 50 GB αποθηκευτικό χώρο, ημερολόγιο και tasks.
- Δυνατότητα web office: Παρέχεται η δυνατότητα χρήσης των web εκδόσεων Microsoft Word, Excel, Powerpoint, Onenote καθώς και Project Server.


ΣΚΛΗΡΟ ΒΙΝΤΕΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΠΙΝΟ ΜΑΝΓΚΟ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ

Σκληρό βίντεο: Η στιγμή που ο τραγουδιστής Πίνο Μάνγκο πεθαίνει πάνω στη σκηνή από καρδιακή προσβολή

Το ιταλικό τραγούδι θρηνεί έναν από τους πιο διάσημους εκπροσώπους του, καθώς ο Πίνο Μάνγκο πέθανε το βράδυ της Κυριακής από καρδιακή προσβολή την ώρα που έδινε συναυλία.
Ο 60χρονος ερμηνευτής του Mediterraneo και του Sirtaki έδινε συναυλία στην περιφέρεια Μπαζιλικάτα στην Κάτω Ιταλία όταν ζήτησε συγγνώμη από το κοινό του και σταμάτησε να τραγουδά. Λίγο αργότερα η καρδιά του έπαψε να χτυπά, βυθίζοντας στη θλίψη τους πολλούς θαυμαστές του.
Στα πιο γνωστά του τραγούδια συγκαταλέγεται το Bella d'Estate (τους στίχους του οποίου είχε γράψει με τον Λούτσιο Ντάλλα), το Sirtaki, του 1990 -το οποίο έδωσε τον τίτλο και στο δίσκο που το περιείχε- αλλά και τα κομμάτια Oro, Bella d' Estate, Nella mia città, Lei verrà.



H Eλευθερία Αρβανιτάκη διασκεύασε, επίσης, το τραγούδι του Come Μοnna Lisa, επιλέγοντας ως νέο τίτλο το «Μην ορκίζεσαι».
Χιλιάδες θαυμαστές του Ιταλού τραγουδιστή εκφράζουν τη θλίψη τους χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με ιδιαίτερες αναφορές στη «μεσογειακή ψυχή» του Πίνο Μάνγκο και στη μεγάλη αδυναμία του στη ζωή και τους ανθρώπους της Νότιας Ιταλίας, απ' όπου καταγόταν.
Στη μακρά του και αξιόλογη καριέρα, ο Μάνγκο έγραψε και στίχους για τραγούδια των Aντρέα Μποτσέλι, Μία Μαρτίνι και Πάτι Πράβο.






ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΟ: ΑΝΟΙΞΑΝ ΣΑΡΚΟΦΑΓΟ 2.500 ΕΤΩΝ ΜΕ ΑΨΟΓΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΗ ΜΟΥΜΙΑ

Εκπληκτικό: Ανοιξαν σαρκοφάγο 2.500 ετών -Η άψογα διατηρημένη μούμια και τα δάχτυλα που έμειναν αναλλοίωτα [εικόνες & βίντεο]
Τον γύρο του διαδικτύου κάνουν οι φωτογραφίες από το Μουσείο του Σικάγο, όπου ανοίχτηκε μια αιγυπτιακή σαρκοφάγος 2.500 ετών.
Η μούμια, που βρίσκεται στο μουσείο του Σικάγο από το 1920, ανήκει σε ένα 14χρονο αγόρι, γιο ιερέα της εποχής εκείνης, το οποίο πέθανε -για άγνωστο λόγο- περίπου 500 χρόνια πριν από τη γέννηση του Χριστού. Αν ζούσε, θα γινόταν και αυτός ιερέας, όπως ο πατέρας του. Τουλάχιστον αυτό μαρτυρούν, σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα χρώματα στο σάβανο αλλά και στη σαρκοφάγο.
Η σορός του αγοριού βρισκόταν μέσα στην πλούσια σε διακόσμηση σαρκοφάγο η οποία ανοίχτηκε τώρα, αλλά εξακολουθεί να παραμένει τυλιγμένη με το ύφασμα που είχε τοποθετηθεί τότε (και τώρα έχει μετατραπεί σε κιτρινωπά κουρέλια) και θα συνεχίσει για αρκετό διάστημα ακόμη, καθώς οι επιστήμονες αδυνατούν να βγάλουν το χρυσό ζωγραφισμένο σάβανο από το πρόσωπό του, φοβούμενοι ότι η σορός θα μετατραπεί αμέσως σε... σκόνη.
Ετσι, τα δάχτυλα των ποδιών του 14χρονου αγοριού παραμένουν το μόνο μέρος του σώματός του που είναι σε κοινή θέα.


Τώρα οι ερευνητές με διάφορους τρόπους προσπαθούν να σηκώσουν το καπάκι της σαρκοφάγου χωρίς να δημιουργήσουν κάποιο πρόβλημα στο λείψανο.
Οι επιστήμονες αποφάσισαν να προχωρήσουν τώρα στην αποκάλυψη του λειψάνου, αφού η συγκεκριμένη μούμια θα πρέπει να έχει σταθεροποιηθεί πλήρως ως τον ερχόμενο Σεπτέμβριο για να ταξιδέψει μέχρι το Λος Αντζελες, για την έκθεση «Μούμιες: Εικόνες της μετά θάνατον ζωής».











ΠΗΓΗ...http://www.iefimerida.gr/

ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ

Σε ποιόν πρέπει να δίνουμε ἐλεημοσύνη και με ποιό τρόπο;
Ο Ιησούς Χριστός λέει: «Παντί τω αιτούντί σοι δίδου».Αυτό σημαίνει πως πρέπει να ευεργετούμε και να ελεούμε όλους, χωρίς να διακρίνουμε τους ανθρώπους από την κατάστασή τους, το κοινωνικό παρελθόν τους ή τη θρησκεία τους. Πρέπει να δίνουμε την ελεημοσύνη μας στον καθένα που την έχει πραγματικά ανάγκη.
Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος λέει πως πρέπει να είμαστε σπλαχνικοί προς τους φτωχούς και εκείνους που είναι δυστυχισμένοι από οποιαδήποτε αιτία. Σαν άνθρωποι πρέπει να δίνουμε την ελεημοσύνη μας στους άλλους ανθρώπους, οποία κι αν είναι η αιτία που τους κάνει να ζητιανεύουν, είτε είναι χήρες και ορφανά είτε εξορίστηκαν από την πατρίδα τους, είτε υποφέρουν από την αυταρχικότητα των κυβερνώντων είτε από τη σκληρότητα των προϊσταμένων, είτε από την απανθρωπιά των φοροεισπρακτόρων είτε από την απληστία των εχθρών, είτε από την αρπαγή της περιουσίας τους είτε από την απώλεια που είχαν λόγω ναυαγίου.
Όλοι τους έχουν δικαίωμα και μερίδιο στη συμπάθειά μας. Κοιτάζουν με προσμονή τα χέρια σου, όπως κοιτάζουμε όλοι μας τα χέρια του Θεού όταν ζητάμε κάτι. Είναι πολύ καλύτερα ν’ ανοίξει κανείς το χέρι του σε κάποιον ανάξιο, παρά να στερήσει την ελεημοσύνη του από εκείνον που την έχει ανάγκη, από φόβο να μην απατηθεί.
Πρέπει να βοηθάμε τους ανθρώπους όχι από ματαιοδοξία ή από έπαρση κι αλαζονεία, όχι από την επιθυμία μας να μας ευχαριστούν και να μας ευγνωμονούν οι ευεργετούμενοι ή για να λάβουμε ανταπόδοση, αλλά με ανιδιοτέλεια, για να ευχαριστήσουμε το Θεό, αλλά κι από αγάπη για τον πλησίον μας. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος γράφει πως η ελεημοσύνη που μολύνθηκε από την αρρώστια της ματαιοδοξίας δεν είναι πια ελεημοσύνη, αλλά κομπασμός και σκληροκαρδία. Γιατί όταν δίνεις με υπερηφάνεια είναι σα να διασύρεις δημόσια τον αδελφό σου.
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει στη δέκατη τρίτη ομιλία του στη Β΄ προς Κορινθίους Επιστολή πως η ελεημοσύνη δε συνίσταται μόνο στο να δίνεις χρήματα, αλλά και στο να τα δίνεις με αίσθημα χριστιανικής συμπάθειας. Πρέπει να κάνουμε το καλό και να παρέχουμε τη βοήθειά μας θεληματικά, πρόθυμα, καρδιακά, με σεβασμό και ανυπόκριτη αγάπη προς τους φτωχούς. Δεν πρέπει να μας κατέχει κανένα αίσθημα περιφρόνησης, αγανάκτησης ή οργής κι εκνευρισμού. «Έκαστος καθώς προαιρείται τη καρδία, μη εκ λύπης ή εξ ανάγκης· ιλαρόν γαρ δότην αγαπά ο Θεός» (Β’ Κορ. θ’ 7). «Διάθρυπτε πεινώντι τον άρτον σου και πτωχούς αστέγους εισάγε εις τον οίκον σου», λέει κι ο προφήτης Ησαΐας (κεφ. νη’ 7). Κι όλα αυτά πρέπει να τα κάνεις με την καρδιά σου, όπως λέει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. Ο απόστολος Παύλος μας δίνει το μέτρο, πως πρέπει να ενεργούμε σ’ αυτές τις περιπτώσεις: «ο παρακαλών, εν τη παρακλήσει, ο μεταδιδούς, εν απλότητι, ο προϊστάμενος, εν σπουδή, ο ελεών, εν ιλαρότητι» (Ρωμ. ιβ’ 8).
Όταν συμπεριφέρεσαι έτσι, η προθυμία σου θα διπλασιάσει την αξία της καλής σου πράξης. Όταν όμως η καλή αυτή πράξη γίνεται με λύπη ή από ανάγκη, δεν μπορεί να φέρει χαρά. Όταν κάνεις το καλό πρέπει να έχεις χαρά, όχι θλίψη ή γογγυσμό. «Ελεημοσύνη δε σημαίνει απλά το να δίνεις χρήματα, λέει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, αλλά να το κάνεις με ζήλο, με χαρά, με ένα αίσθημα ευγνωμοσύνης προς το πρόσωπο που δέχεται τη δωρεά σου. Αν κάποιος δε δίνει με τέτοια διάθεση, θα ήταν καλύτερα να μην έδινε τίποτα, γιατί τότε αυτό που δίνει δεν είναι ελεημοσύνη αλλά ανώφελο και άχρηστο έξοδο. Τότε μόνο λέγεται και είναι ελεημοσύνη μια καλή πράξη, όταν δίνεται με χαρά, όταν σκέφτεσαι πως από αυτά που δίνεις εσύ ωφελείσαι πολύ περισσότερο» (Ομιλία 1η στην προς Φιλιππησίους Επιστολή).
Το καλό πρέπει να το κάνεις χρησιμοποιώντας τη δική σου περιουσία κι όχι κάποιου άλλου, στην οποία δεν έχεις κανένα νόμιμο δικαίωμα. Και θα πρέπει να είναι περιουσία που αποκτήθηκε με τίμια δουλειά, όχι με κλοπές, άπατες και ψέματα. Για να δώσουμε πολλή ελεημοσύνη, πρέπει να περιορίσουμε τα έξοδά μας. Για παράδειγμα δεν πρέπει ν’ αγοράζουμε ακριβά κι εξεζητημένα πράγματα, εφόσον μπορούμε να κάνουμε και χωρίς αυτά. Γιατί αυτό που μας περισσεύει ανήκει στους φτωχούς κι όταν το ξοδεύουμε ασυλλόγιστα είναι σα να τους το αφαιρούμε. Πρέπει να κάνουμε πάντα το καλό και να βοηθάμε τους άλλους. Να μην περιορίζεται ο ζήλος μας αυτός από τις τυχόν δυσκολίες που θα συναντήσουμε στην άσκηση της ελεημοσύνης. Λέει ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος: «Η πίστη σου κι η ελεημοσύνη σου να μη μειωθούν». Δε λέει να κάνεις το καλό μια φορά, δυο, τρεις, δέκα ή εκατό φορές, αλλά πάντα. «Το έργο αυτό να μην το εγκαταλείψεις» (Ομιλία στην προς Φιλιππησίους Επιστολή).
Όταν δίνεις ελεημοσύνη, καλό είναι να κάνεις διάκριση ανάμεσα στους πραγματικά φτωχούς και σε εκείνους που φαίνονται φτωχοί. Πρέπει να δίνεις όση περισσότερη βοήθεια μπορείς, ανάλογα με τη δύναμή σου. Πρέπει να δίνεις προτεραιότητα στους περισσότερο φτωχούς, σε εκείνους που αξίζουν περισσότερο τη βοήθειά σου, στους κοντινούς και τους συγγενείς σου πρώτα κι υστέρα στους ξένους. Επειδή δεν είναι εύκολο να τα γνωρίζεις πάντα αυτά τα πράγματα με ακρίβεια, μερικοί εκκλησιαστικοί πατέρες μας συμβουλεύουν να εμπιστευόμαστε εκείνους που είναι έμπειροι για να μας πουν πού θα δώσουμε την ελεημοσύνη μας. Αυτό όμως δεν πρέπει να μας γίνει πρόβλημα. Δεν πρέπει να ψάχνουμε πολύ το θέμα των φτωχών, γιατί έτσι μπορεί να στερήσουμε από τη βοήθειά μας και εκείνους που έχουν πραγματικά ανάγκη. Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει πως δεν υπάρχει παράδειγμα κάποιου υπερβολικά ακριβοδίκαιου ανθρώπου που να έπεσε πάνω σ᾽ έναν άγιο. Υπάρχει όμως το αντίθετο, δηλαδή να συναντήσει κανείς έναν απατεώνα. Γι᾽ αυτό, εκείνο που σας συμβουλεύω είναι να ενεργούμε σε όλα με απλότητα.
Τέλος θα ήθελα να πω ότι δεν πρέπει να λογαριάζουμε πως κάνουμε κάτι σπουδαίο όταν δίνουμε ελεημοσύνη, αλλά μάλλον να πιστεύουμε πως απλά είμαστε διαχειριστές των αγαθών του Θεού. Ποτέ δε θα γίνεις τόσο γενναιόδωρος όσο ο Θεός, λέει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος. Ακόμα κι αν μοιράσεις ολόκληρη την περιουσία σου, ακόμα κι αν μαζί με την περιουσία σου παραδώσεις και τον εαυτό σου πάλι δεν έκανες τίποτα σπουδαίο. Γιατί ό,τι κι αν δώσει ο άνθρωπος, ακόμα και τον ίδιο του τον εαυτό, τα παίρνει πίσω από Εκείνον. Όσα περισσότερα και να Του δώσεις, εκείνα που θα σου γυρίσει πίσω θα είναι περισσότερα. Και βέβαια δεν πρόκειται να δώσεις τίποτα δικό σου, αφού «πάσα δόσις αγαθή και παν δώρημα τέλειον άνωθεν εστί καταβαίνον».
Ας κλείσουμε λοιπόν λέγοντας: ΅Μακάριοι οι ελεήμονες, ότι αυτοί ελεηθήσονται.
Μακάριοι κι ευτυχισμένοι είναι εκείνοι που είναι εύσπλαχνοι κι ελεούν τους φτωχούς, γιατί αυτοί θα ελεηθούν από το Θεό. Αχ! και να ήξερες τι μεγάλη ανταπόδοση σε περιμένει για την ελεημοσύνη που δίνεις στους φτωχούς! Θα σου δείξει ο Θεός έλεος κατά την ήμερα της κρίσης ενώπιον αγγέλων και ανθρώπων και θα κληρονομήσεις τη βασιλεία των ουρανών που έχει ετοιμαστεί από καταβολής κόσμου. Αμήν.
(Αγ. Ιωάννη της Κρονστάνδης, «Οι Μακαρισμοί»- Δέκα ερμηνευτικές ομιλίες- απόσπασμα.)



ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΚΑΜΕΡΑ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ ΑΓΓΕΛΟΥΣ(;) ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ

Κάμερα κατέγραψε αγγέλους στον ουρανό της Βραζιλίας (ΒΙΝΤΕΟ)

Ένας εικονολήπτης στο Boa Vista της Βραζιλίας κατέγραψε με την κάμερά του δύο παράξενα πλάσματα να πετούν στον ουρανό…
Αρχικά νόμιζε πως επρόκειτο για κάποια σπάνια πτηνά που δεν είχε ξαναδεί.
Αργότερα όμως, επιβραδύνοντας την ταχύτητα του βίντεο παρατήρησε ότι τα φτερωτά πλάσματα μοιάζουν…με αγγέλους!
Δείτε το απίστευτο βίντεο:




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...