Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου 2014

ΤΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΟΝΟΣ

Πρόσφατα άκουσα πως η μεγαλύτερη επιδημία της εποχής μας είναι η μοναξιά. Έκτοτε αναρωτιέμαι: είναι αρρώστια το να είσαι μόνος; Και αν ναι, γιατρεύεται; Και τι γίνεται αν δεν την προλάβεις; Εξαπλώνεται, σαν καρκίνωμα;
Πολλοί μπορεί να βρουν τα ερωτήματα αφελή, καθώς ποιος μπορεί να είναι σε θέση να ξέρει για τις επιλογές των άλλων. Άλλοι πάλι ενδέχεται να μην έχουν υπάρξει ποτέ τους μόνοι και συνεπώς να μην καταλαβαίνουν καν το λόγο ύπαρξης του συγκεκριμένου κειμένου.
Εξακολουθώ όμως και αναρωτιέμαι. Επιλέγεις τη μοναξιά; Καταλήγεις μόνος έπειτα από αλλεπάλληλες απογοητεύσεις; Είναι η εποχή που την ευνοεί;
Γύρω σου υπάρχουν άνθρωποι, αγόρια και κορίτσια, που ψάχνουν, βρίσκουν για λίγο. Δεν ικανοποιούνται. Και μένουν πάλι μόνοι. Και αυτό μπορεί να κρατήσει καιρό, πολύ καιρό. Και μία μέρα ίσως ξυπνήσεις και πεις στον εαυτό σου: «Μπορεί και να μείνω μόνος».
surreal-photographs-george-christakis05
Σκέφτεσαι εκείνους που είναι μόνοι. Τους φέρνεις στο μυαλό σου. Σκέφτεσαι τις εκφράσεις τους. Τους φαντάζεσαι όταν μένουν μόνοι, όταν μαγειρεύουν, πλένουν, κοιτάζουν τηλεόραση ή κοιμούνται μόνοι. Σκέφτεσαι: Είναι ευτυχισμένοι; Γιατί έμειναν μόνοι; Δεν πήγε κάτι καλά;
Είναι τελικά επιλογή η μοναξιά; Η συντροφικότητα; Η συντροφικότητα είναι επιλογή; Και αν υπάρχουν διαδρομές στη ζωή, ποιος ο δρόμος που σε οδηγεί στη μία ή την άλλη;
«Η ζωή αποκτά νόημα όταν δημιουργείς ζωή», μου είπαν πρόσφατα. Κάτι τέτοιο προϋποθέτει να μην μείνεις μόνος, τουλάχιστον να μην μείνεις μόνος για ένα διάστημα. Αλλά και να αποφασίσεις ότι ενδεχομένως, φέρνοντας στον κόσμο μία νέα ύπαρξη, ποτέ δεν θα παραμείνεις μόνος στο εξής. Αλλά είναι για όλους η συγκεκριμένη εξέλιξη; Μήπως για μερικούς η ζωή αποκτά νόημα και όταν προσπαθούν να της το δώσουν μόνοι τους; Μήπως όλοι μας να το οφείλουμε στον εαυτό μας;
Χωρίς να έχω διάθεση να μπω σε φράσεις κλισέ, τύπου «μόνος γεννιέσαι, μόνος πεθαίνεις», όσο την έχω ζήσει και ο ίδιος, μπορώ να δηλώσω ότι πάνω μου λειτουργεί και ως ευχή και ως κατάρα.
___________
  *O Σταύρος Σαμουηλίδης (@ssamouilidis) είναι δημοσιογράφος και ραδιοφωνικός παραγωγός στον ΣΚΑΪ.
   Πηγή: protagon.gr

ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Oλοι οι υποψήφιοι των Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας
Η αγωνία τώρα κορυφώνεται: Το υπουργείο Πολιτισμού έδωσε στη δημοσιότητα το μεσημέρι της Παρασκευής τα ονόματα των υποψηφίων για τις βασικές κατηγορίες των βραβείων λογοτεχνίας.
Οι βραχείς κατάλογοι των υποψηφιοτήτων συνοδεύονται από Αιτιολογημένη Έκθεση της Επιτροπής, στην οποία εξετάζονται οι τάσεις της λογοτεχνικής παραγωγής και αποτιμάται η στάθμη των λογοτεχνικών έργων της υπό κρίση περιόδου (εκδόσεις 2013).
ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ
1. Νίκος Δαββέτας, Ο ζωγράφος του Μπελογιάννη, Εκδόσεις Μεταίχμιο.
2. Νίκος Μάντης, Άγρια Ακρόπολη, Εκδόσεις Καστανιώτη.
3. Καρολίνα Μέρμηγκα, Συγγενής, Εκδόσεις Μελάνι.
4. Δημήτρης Νόλλας, Το ταξίδι στην Ελλάδα, Εκδόσεις Ίκαρος.
5. Μαρία Πάουελ, Όξινη βροχή, Εκδόσεις Κέδρος.
6. Κωνσταντίνος Τζαμιώτης, Η πόλη και η σιωπή, Εκδόσεις Καστανιώτη.
7. Μάκης Τσίτας, Μάρτυς μου ο θεός, Εκδόσεις Κίχλη.
8.       Έλενα Χουζούρη, Δυο φορές αθώα, Εκδόσεις Κέδρος.
ΔΙΗΓΗΜΑ-ΝΟΥΒΕΛΑ
1. Τζούλια Γκανάσου, Ως το τέλος, Εκδόσεις Γκοβόστη.
2. Τάσος Γουδέλης, Το ωραίο ατύχημα, Εκδόσεις Κέδρος.
3. Αχιλλέας Κυριακίδης, 360, Νουβέλα, Εκδόσεις Πατάκη.
4. Κώστας Μαυρουδής, Η αθανασία των σκύλων, Εκδόσεις Πόλις.
5. Φαίδων Ταμβακάκης, Τακτοποίηση αυθαιρέτων, Εκδόσεις Εκάτη.
6. Γεωργία Τάτση, Χορός στα ποτήρια, Εκδόσεις Γαβριηλίδης.
7. Γιάννης Τσίρμπας, Η Βικτώρια δεν υπάρχει, Εκδόσεις Νεφέλη.
8. Πάνος Τσίρος, Δεν είν΄έτσι;, Εκδόσεις Μικρή Άρκτος.

ΠΟΙΗΣΗ
1. Γιώτα Αργυροπούλου, Ποιητών και Αγίων Πάντων, Εκδόσεις Μεταίχμιο.
2. Άννα Αφεντουλίδου, Ιστορίες εικονικής ισορροπίας, Εκδόσεις Γαβριηλίδης.
3. Γιώργος Βέης, Βλέπω, Εκδόσεις Ύψιλον.
4. Γιάννης Δούκας, Το σύνδρομο Σταντάλ, Εκδόσεις Πόλις.
5. Μαρία Κουλούρη, Μουσείο άδειο,  Εκδόσεις Μελάνι.
6. Πάνος Κυπαρίσσης, Τα τιμαλφή, Εκδόσεις Μελάνι.
7. Αντώνης Φωστιέρης, Τοπία του Τίποτα, Εκδόσεις Καστανιώτη.
8. Δημήτρης Χουλιαράκης, Αναπολόγητος στις κούνιες ντάλα μεσημέρι, Εκδόσεις Το Ροδακιό.
ΔΟΚΙΜΙΟ-ΚΡΙΤΙΚΗ
1. Βάσω Αλεξανδράκη, To παιχνίδι της επιθυμίας και της γραφής στο «Μυθιστόρημα της κυρίας Έρσης» του Ν. Γ. Πεντζίκη», Εκδόσεις Αρμός.
2. Δημήτρης Δασκαλόπουλος, Κ.Π. Καβάφης. Η ποίηση και η ποιητική του, Εκδόσεις Κίχλη. 
3. Αριστείδης Δουλαβέρας, Η γυναικεία και η ανδρική ομορφιά στο δημοτικό τραγούδι, Εκδόσεις Παπαζήση.
4. Φίλιππος Δραγούμης, Η ηθική πίσω από την κρίση. Σκέψεις για την Ηθική Φιλοσοφία εν μέσω οικονομικής κρίσης,  Εκδόσεις Άγρα.
5. Αντώνης Δρακόπουλος, Κ.Π. Καβάφης. Το ανοιχτό έργο, Εκδόσεις Τόπος.
6. Σταύρος Ζουμπουλάκης, Ποιος θεός και ποιος άνθρωπος;, Εκδόσεις Πόλις.
7. Μιχάλης Πάτσης, Καζαντζάκης και Ρωσία. Οικοφοβία, διαλογικότητα, καρναβάλι, [Εκδ.] Μιχάλης Πάτσης.
8. Βάλτερ Πούχνερ, Mελέτες για το ελληνικό δημοτικό τραγούδι, Εκδόσεις Αρμός.
ΧΡΟΝΙΚΟ-ΜΑΡΤΥΡΙΑ
1. Γιώργος Γώτης, More veneto, Εκδόσεις Στιγμή.
2. Γιώργος Β. Δερτιλής, Συνειρμοί, μαρτυρίες, μυθιστορίες, Εκδόσεις Πόλις.
3. Μάνος Ελευθερίου, Μαύρα Μάτια. Ο Μάρκος Βαμβακάρης και η συριανή κοινωνία στα χρόνια 1905-1920, Εκδόσεις  Μεταίχμιο.
4. Άλκη Ζέη,  Με μολύβι φάμπερ νούμερο δύο, Εκδόσεις Μεταίχμιο.
5. Κυριάκος Κατζουράκης, Τάξη στο χάος. Ζωγραφική – Θέατρο – Κινηματογράφος, Εκδόσεις Καλειδοσκόπιο.
6. Λυκούργος Κουρκουβέλας, Γιώργος Θεοτοκάς,  Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων.
7. Νότης Μαυρουδής, Περί ελληνικού τραγουδιού το ανάγνωσμα. Με δανεικά ιδανικά, Εκδόσεις Γαβριηλίδης.
8. Μάριος Σούσης, Καλή αντάμωση. Φιλιά εις τα παιδιά. Τα παιδιά που έχασαν το τρένο για το Άουσβιτς,  Εκδόσεις Turangalila Books.
ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΖΟΜΕΝΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
1. Δήμητρα Αγγέλου, Στάζουν μεσάνυχτα,  Εκδόσεις Μελάνι.
2. Ιάκωβος Ανυφαντάκης, Αλεπούδες στην πλαγιά,  Εκδόσεις Πατάκη.
3. Λευτέρης Καλοσπύρος, Η μοναδική οικογένεια,  Εκδόσεις Πόλις.
4. Μάτα Καστρησίου, Απορριμματοφόρα των έξι, Εκδόσεις Ηριδανός.
5. Ελευθερία Κυρίτση, Χειρόγραφη Πόλη, Εκδόσεις Μανδραγόρας.
6. Ευτέρπη Κωσταρέλη, Βερντάντι,  Eκδόσεις Μανδραγόρας.
7. Μαριλένα Παπαϊωάννου, Νικήτας Δέλτα, Βιβλιοπωλείον της Εστίας.
8. Λητώ Πιτυρή,  Όλγα ή τίποτα, Εκδόσεις Κέδρος.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

ΒΡΕΘΗΚΕ ΑΨΟΓΑ ΔΙΑΤΗΡΗΜΕΝΗ ΜΟΥΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑΣ 1.000 ΕΤΩΝ ΣΕ ΕΜΒΡΥΑΚΗ ΣΤΑΣΗ

Εκπληκτικό: Αψογα διατηρημένη μούμια γυναίκας 1.000 ετών σε εμβρυακή στάση -Αθικτα τα μαλλιά και τα δάχτυλα [εικόνες]
Μπροστά σε ένα εκπληκτικό θέαμα βρέθηκαν αρχαιολόγοι στο Περού, όταν ανακάλυψαν μούμια γυναίκας, που υπολογίζεται πως είχε πεθάνει κοντά στην ηλικία των 50 ετών, να είναι θαμμένη σε εμβρυακή στάση και να έχουν μείνει άθικτα τα μαλλιά και τα δάχτυλά της.
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Daily Mail, ο άψογα διατηρημένος σκελετός εντοπίστηκε σε έναν αρχαίο κοιμητήριο στην αρχαία πόλη Pachacamac, νότια της πρωτεύουσας Λίμα και θεωρείται πως είναι θαμμένη για περισσότερα από 1.000 χρόνια και έζησε φέρεται να σκοτώθηκε από ανθρώπους της φυλής της για θρησκευτικούς λόγους.
Η βρετανική εφημερίδα αναφέρει πως η μούμια βρέθηκε το 2012 και πως οι αρχαιολόγοι την κράτησαν στην ίδια στάση που την βρήκαν για δύο χρόνια. Σε λίγες ημέρες, πρόκειται να εκτεθεί στο μουσείο «Musée de Confluences» στη Λιόν και αποτελεί μέρος παρόμοιων σκελετών που βρέθηκαν την ίδια περίοδο στον ίδιο ναό, ο οποίος φέρεται να χτίστηκε λίγο πριν από τον πολιτισμό των Ίνκα. Μάλιστα, οι περίπου 70 μούμιες και σκελετοί που ανακαλύφθηκαν το 2012, ήταν όλοι σε εμβρυακή στάση και φέρονται να θυσιάστηκαν σε θρησκευτικές τελετές.


ΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ - ΠΩΛΗΣΗ ΜΟΝΟ ΧΥΜΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος: Προς πώληση μόνο χύμα προϊόντα -Ούτε μία συσκευασία [εικόνες]
Το σούπερ μάρκετ είναι ταυτισμένο με τη συσκευασία. Οπως και μεγάλο μέρος του εμπορίου.
Κι όμως, υπάρχει ένα σούπερ μάρκετ χωρίς συσκευασίες! Ενα σούπερ μάρκετ χύμα, όπου όλα είναι τακτοποιημένα, αλλά σε χύδην μορφή και πωλούνται χωρίς συσκευασία. Δεν είναι φαντασία, αλλά μια όψη του μέλλοντός μας, παρότι μοιάζει με τα παλιά μπακάλικα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», ήδη στο Βερολίνο, στη συνοικία Κρόιτσμπεργκ, έχει ανοίξει εδώ και μερικούς μήνες το πρώτο σούπερ μάρκετ χωρίς συσκευασίες. Πρόκειται για το Original Unverpackt (σημαίνει «αυθεντικό απακετάριστο») και αποτελεί πρωτοβουλία δύο νέων γυναικών, της Σάρα Βολφ και της Μιλένα Γκλιμπόφσκι.
Το εντυπωσιακό είναι πως το Original Unverpackt προσφέρει 600 διαφορετικά είδη, από μακαρόνια και όσπρια μέχρι σαμπουάν και είδη μαναβικής, τα οποία όλα πωλούνται χωρίς συσκευασία, με το κιλό. Φρούτα και λαχανικά βρίσκονται πάνω σε πάγκους και σε μεγάλα δοχεία, ξηροί καρποί και όσπρια αποθηκεύονται σε μεγάλα δοχεία, τα οποία φέρουν κατάλληλα στόμια για ελεγχόμενη ροή. Το ίδιο γίνεται και με τα υγρά προϊόντα, όπως σαμπουάν, απορρυπαντικά κ.τ.λ. Ο πελάτης πρέπει να φέρει δικά του σκεύη (βάζα, μπουκάλια κ.λπ.), τα οποία βεβαίως χρησιμοποιούνται ξανά. Τα σκεύη αυτά ζυγίζονται στην είσοδο και στη συνέχεια αφαιρείται το βάρος τους στο ταμείο.
Σε τρεις ανάγκες προσπαθεί να ανταποκριθεί το Original Unverpackt: Πρώτον, στη μείωση των απορριμμάτων που παράγονται και των οποίων οι συσκευασίες τροφίμων αποτελούν μεγάλο μέρος. Οι κάδοι απορριμμάτων ή ανακύκλωσης, αλλά και οι δρόμοι των σύγχρονων πόλεων, γεμίζουν με είδη συσκευασίας (πλαστικά, γυάλινα κ.λπ.). Γι’ αυτό είναι μεγάλη ανάγκη να μειωθούν οι συσκευασίες, των οποίων ακόμη και η ανακύκλωση κοστίζει. Το σούπερ μάρκετ χωρίς συσκευασία προβάλλει συνολικά το οικολογικό του προφίλ, καθώς μεγάλο μέρος των προϊόντων του είναι βιολογικό, ενώ αποφεύγει προϊόντα που έρχονται από μακριά, δημιουργώντας καυσαέρια και εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Δεύτερον, στην αντιμετώπιση του προβλήματος της περίσσειας τροφίμων που καταλήγουν στα σκουπίδια, μια περιβαλλοντική επιβάρυνση με έντονη ηθική διάσταση σε μια εποχή λιτότητας, φτώχειας, ακόμα και πείνας. Πράγματι, με τη δυνατότητα να αγοράσει ο πελάτης ακριβώς την ποσότητα που χρειάζεται (και όχι όσο περιέχει η συσκευασία ή, ακόμη χειρότερα, όσα χωρούν στα μεγάλα πακέτα των προσφορών), μπορεί να περιοριστεί το πρόβλημα. Τρίτον, στη μείωση του κόστους των προϊόντων, καθώς η συσκευασία επιβαρύνει σημαντικά (από 5% - 30%) την τελική τιμή.
Στην Ελλάδα, βεβαίως, δεν υπάρχει κάποια ανάλογη προσπάθεια, η οποία, εξάλλου, είναι μοναδική στην Ευρώπη. Υπάρχει όμως πώληση χύμα πολλών προϊόντων, που αξίζει να υποστηριχθεί. Στις λαϊκές αγορές, τις βιολογικές και τις συμβατικές, στα μπακάλικα (παραδοσιακά και πιο σύγχρονα), στα καταστήματα βιολογικών προϊόντων, αρκετά προϊόντα (όπως όσπρια, ρύζι, ξηροί καρποί, φρούτα και λαχανικά) πωλούνται χωρίς τυποποιημένη συσκευασία και μπορούν να μεταφερθούν και σε σκεύη του πελάτη.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

Η "ΑΜΦΙΠΟΛΗ" ΤΟΥ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ

Η Αμφίπολη του «Πλαταμώνα»: Τι ανακάλυψαν οι αρχαιολόγοι [εικόνες]
Οι εργασίες για την κατασκευή οδικών τμημάτων στην περιοχή του Πλαταμώνα Πιερίας, στάθηκαν αφορμή για την αποκάλυψη ενός ακόμη σπουδαίου αρχαιολογικού χώρου στην Ελλάδα, που έρχεται να κλέψει τη δόξα της πολυσυζητημένης Αμφίπολης.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της υπεύθυνης αρχαιολόγου της ΚΖ' ΕΚΠΑ, Σοφία Κουλίδου στην περιοχή εντοπίστηκε ένα αρχαίο νεκροταφείο της ύστερης εποχής του χαλκού (1600-1050π.Χ.), με 19 αποκαλυμμένους τάφους, αρκετοί από τους οποίους περιείχαν πλούσια κτερίσματα, όπως αγγεία, χάλκινους κρίκους, οστέινες χάντρες και χάλκινα μαχαίρια.
Στο ίδιο σημείο, μετά την ταφική χρήση, κατασκευάστηκαν δύο εντυπωσιακά αψιδωτά κτήρια και μνημειακοί τοίχοι, που πιθανόν οριοθετούν τον οικιστικό χώρο.
Οπως αναφέρει η Κουλίδου στην σχετική ανακοίνωση, η θέση χρησιμοποιήθηκε κατ’ αρχήν ως νεκροταφείο με μέχρι στιγμής δεκαεννέα αποκαλυμμένους κιβωτιόσχημους τάφους. Αρκετοί περιείχαν πλούσια κτερίσματα, όπως αγγεία (χειροποίητα και τροχήλατα μυκηναϊκού ρυθμού), χάλκινους κρίκους, οστέινες χάντρες, πήλινα «σφονδύλια» ή βαρύδια, χάλκινα μαχαίρια, έναν σφραγιδόλιθο κ.α, ενώ κάποιοι από τους τάφους είχαν ιδιαίτερα μικρό μέγεθος και προφανώς περιείχαν παιδικούς ενταφιασμούς.
Μετά την ταφική χρήση και ίσως παράλληλα με αυτήν κατασκευάστηκαν δύο αψιδωτά κτίρια και μνημειακούς τοίχους (ίσως περιβόλους) που πιθανόν οριοθετούν τον οικιστικό χώρο. Το πρώτο αψιδωτό κτήριο σώζεται στο επίπεδο των λίθινων θεμελίων του και έχει μήκος περίπου 10μ. Στο εσωτερικό των κτηρίων εντοπίστηκαν οι πασσαλότρυπες των πασσάλων που στήριζαν τη στέγη, ίχνη από πήλινες χρηστικές κατασκευές, πληθώρα αγγείων, χειροποίητων αλλά και μυκηναϊκού ρυθμού, καθώς και λίθινα και πήλινα τέχνεργα. Εξωτερικά τους εντοπίστηκαν δύο πιθάρια που σώθηκαν τοποθετημένα στη θέση τους.
Δεύτερο αψιδωτό κτήριο εντοπίστηκε δίπλα στο πρώτο και παράλληλα προς αυτό. Σώζεται επίσης στο επίπεδο των λίθινων θεμελίων του, ενώ συνεχίζεται η αρχαιολογική διερεύνησή του. Σε απόσταση λίγων μέτρων νότια των κτηρίων αποκαλύφθηκαν δύο μνημειακοί τοίχοι-περίβολοι με αδιευκρίνιστη μέχρι στιγμής χρήση οι οποίοι σχετίζονται με πληθώρα καλής ποιότητας τροχήλατης μυκηναϊκού ρυθμού κεραμικής και τμημάτων πιθαριών.
Τα αψιδωτά κτήρια του ρέματος Ξυδιά αποτελούν σπάνιο δείγμα οικιστικής αρχιτεκτονικής σε μία περιοχή, όπου σπανίζουν τα οικιστικά κατάλοιπα της Ύστερης Εποχής του Χαλκού. Επιπλέον, ο συσχετισμός τους με πληθώρα κεραμικής μυκηναϊκού τύπου και ρυθμού επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά την ένταξη της περιοχής στον θεσσαλικό-ευβοϊκό πολιτιστικό κύκλο.
Οπως επισημαίνει η υπεύθυνη αρχαιολόγος, οι νέες αυτές ανακαλύψεις, αποτελούν μία σπουδαία ευκαιρία για την μελέτη των κοινωνικών δομών σε μία χρονολογική περίοδο κατά την οποία η οικιστική αρχιτεκτονική αρχίζει να αντικατοπτρίζει τον σταδιακό σχηματισμό μίας κοινωνικής ιεραρχίας –σε αντιπαραβολή με την μεσοελλαδική περίοδο που δεν διαφαίνεται η ύπαρξη σαφών κοινωνικών διαφοροποιήσεων.
Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πιερίας έχει συμπράξει με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που είναι ο κύριος του έργου, με την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε., καθώς και με την Κοινοπραξία Μαλιακός-Κλειδί (MKC JV), ώστε το πρώτο αψιδωτό μαζί με το πρόσκτισμά του να μεταφερθούν και να αναδειχθούν στο αρχαιολογικό Πάρκο Λειβήθρων. 
Στον ίδιο χώρο θα παρουσιαστούν όλες οι αρχαιότητες που αποκαλύφθηκαν στο πλαίσιο της κατασκευής της νέας εθνικής οδού ΠΑΘΕ (τμήμα Μαλιακός-Κλειδί) προσφέροντας στον επισκέπτη του πάρκου την πληρέστερη δυνατή πληροφόρηση για τον αρχαίο πολιτισμό της περιοχής του Μακεδονικού Ολύμπου.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr

ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ Ο ΑΧΡΙΔΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Τίποτα δεν έκανε το παράνομο, το εγκληματικό και το κολάσιμο, ώστε να τον έχουν οι διώκτες του
Πολιτικοί και Σχισματικοί ρασοφόροι  των Σκοπίων, ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ φυλακισμένο, παρά μόνο το αυτονόητο. Τους είπε, δηλαδή, στους μεν πολιτικούς ότι: -εμείς δεν είμαστε Μακεδόνες αλλά Σλάβοι, στους δε ρασοφόρους της σχισματικής εκκλησιαστικής οργάνωσης των Σκοπίων είπε, ότι οι ιερουργίες τους είναι θεατρικές παραστάσεις. 
    Ποιός δεν τα ξέρει αυτά τα παραπάνω; Από μικρά παιδιά στο σχολείο μάθαμε στην ιστορία, ότι ο Μέγας Αλέξανδρος πέθανε 300 χρόνια πριν τον Χριστό και οι Σλάβοι ήρθαν στα Βαλκάνια τον 7ο αιώνα μετά Χριστόν. Η δε Εκκλησιαστική ιστορία διδάσκει ότι στην ευρύτερη περιοχή και όχι μόνο της FYROM, "έζησε" η Αρχιεπισκοπή Αχρίδος για 11 αιώνες, στα πλαίσια του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ποτέ στον χώρο δεν υπήρξε "Μακεδονική" Εκκλησία.
Αυτή είναι αντικανονικό εφεύρημα των πολιτικών της περιοχής των τελευταίων 70 χρόνων.
Λοιπόν, <<πως έχουμε aleksantrovo крв, Αλεξανδρινό αίμα στις φλέβες μας? >> τους είπε, και του προσάψαν τον χαρακτηρισμό "προδότη του έθνους". 
Από τότε, εδώ και 12 χρόνια δεν τον άφησαν σε ησυχία, σε χλωρό κλαρί κατά το κοινώς λεγόμενο. Επανειλημμένες φυλακίσεις, διώξεις, βασανισμοί, εξορίες και όχι μόνο στο πρόσωπό του ως Αρχιεπισκόπου αλλά και στους συνεργάτες του, αρχιερείς, ιερείς, μοναχούς, μοναχές και μερικούς λαϊκούς του ποιμνίου του. Και όταν τελείωναν οι ποινές για το αδίκημα της "προδοσίας & της διασποράς μίσους ανάμεσα στον λαό",ανακάλυπταν νέες κατηγορίες με ψευτομάρτυρες, για να τον έχουν συνέχεια φυλακισμένο. Τώρα "θυμήθηκαν" την κατηγορία για το ξέπλυμα μαύρου χρήματος, απ' όταν ήταν δικός τους ιεράρχης.
Μα ο μαρτυρικός Αρχιεπίσκοπος Ιωάννης, ποτέ δεν ήταν <<δικός>> τους. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μοναστήρι της Πελαγονίας, στα Bitola ,  όπου στην ενορία του, του Αγ.Δημητρίου, ήταν "παπαδάκι" τότε μικρός, μέχρι που έγινε βοηθός Επίσκοπος στην Μητρόπολη Πρεσπών, και αργότερα Μητροπολίτης Βελεσσών. Και δεν ήταν "δικός" τους ποτέ γιατί ήξερε πολύ καλά ότι δεν βρίσκονταν σε κοινωνία με τις κατά τόπους Εκκλησίες της οικουμένης. Αποτέλεσμα αυτής της ανησυχίας του ήταν η μυστική του συνάντηση, [όντας 10 ημερών Μιτροφόρος], στο συνοριακό φυλάκιο της Νίκης, στην Φλώρινα, με τον τότε Αρχιεπίσκοπο Αθηνών μακαριστό Χριστόδουλο, [οι ζώντες συνεργάτες του οποίου μπορούν να περιγράψουν λεπτομέρειες.]
Θα μπορούσε κανείς, να γράψει τόμους, για τον Ιωάννη, τον μαρτυρικό Αρχιεπίσκοπο της Αχρίδος, του οποίου η Εκκλησία, στα πλαίσια του Πατριαρχείου Σερβίας, είναι αναγνωρισμένη από όλα τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και τις κατά τόπους Εκκλησίες της Οικουμένης. Μόνο ο Γκρουέφσκι και ο σχισματικός Στέφανος των Σκοπίων δεν τον αναγνωρίζουν. Και θέλουν, με κάθε τρόπο, να τον εξοντώσουν, επειδή είναι εμπόδιο στην προπαγάνδα τους.
Λοιπόν, σήμερα 12-12-2014, του Αγ.Σπυρίδωνος, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αχρίδος και Μητροπολίτη Σκοπίων κ.κ.Ιωάννης, συμπληρώνει 3 χρόνια στις φυλακές των Σκοπίων, όπου "σαπίζει" αβοήθητος από τους Σέρβους και από τους απανταχού Έλληνες. Και η Διεθνής κοινότητα είναι άβουλη και άδικη απέναντί του. Μόνο λεκτικά συμπαρίστανται στο δράμα του Ιωάννη. Στην πράξη δεν κάνουν τίποτε.
Οι ομόδοξοι Σέρβοι έχουν μεγάλη ευθύνη, επειδή είναι "παιδί" τους. Αυτοί τον εξέλεξαν και τον τοποθέτησαν Αρχιεπίσκοπο στην επανασυσταθείσα Αρχιεπισκοπή Αχρίδος. Και δεν κάνουν καμία θεαματική ενέργεια για να τον αποφυλακίσουν. Μόνο όταν έχουν Σύνοδο Ιεραρχίας στο Βελιγράδι, αφήνουν κενό το κάθισμα του Ιωάννη στην αίθουσα συνεδριάσεων, τιμής ένεκεν.
Αλλά και οι Έλληνες έχουν ακόμη μεγαλύτερη υποχρέωση στον Ελληνομαθέστατο και φιλέλληνα Ιεράρχη, που υπερασπίστηκε τα Ελληνικά δίκαια της Μακεδονίας, "βροντοφωνάζωντας" κι αυτός μαζί με 10 εκατομμύρια Έλληνες, ότι η Μακεδονία είναι Ελληνική. Με την διαφορά ότι στους Έλληνες δεν κόστισε πολλά, παρά μόνο το εισιτήριο για να πάνε στην πλατεία του συλλαλητηρίου. Ενώ ο Ιωάννης πληρώνει ακόμη πολύ βαρύ τίμημα, αυτά τα 12 μαύρα χρόνια,
με τις ταλαιπωρίες και τα βάσανα που υποφέρει. Όμως αγαπάει περισσότερο απ' όλα και όλους τον Θεό και βρίσκει την δύναμη,
και δίνει κουράγιο στο ποίμνιό του, μέσα από την φυλακή.
Μια φυλακή κόλαση. Όπως έγραψε προ ημερών ο ίδιος, ζήτησε δύο φορές από τον διευθυντή των Φυλακών να του επιτρέψει να επισκεφθεί τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής της Οχρίδας, ιερείς και μοναχούς, αλλά του αρνήθηκε χωρίς εξήγηση. Δεν είναι πρωτοβουλία του ούτε πείσμα του, αλλά έλαβε εντολή από το γραφείο του πρωθυπουργού. Στην επιστολή του περιγράφει τις άθλιες συνθήκες στέγασης (33 άτομα σε ένα δωμάτιο με μόνο μία τουαλέτα), κακό φαγητό και κακή υγιεινή, και η φυλακή δεν δίνει ούτε ένα πιάτο και κουτάλι στους φυλακισμένους, γι' αυτό πρέπει να τα φέρουν
από το σπίτι.
Η υπερήλικη μητέρα του, που τον επισκέφθηκε προ ημερών για 2η φορά, μόνο, μέσα στο 2014, επιβεβαίωσε, τις φήμες ότι ο γιός της Ιωάννης βρίσκεται σε κακή κατάσταση υγείας, χωρίς υγειονομική περίθαλψη και σχεδόν εντελώς απομονωμένος. Κάθε μέρα βασανίζεται από το προσωπικό των φυλακών, με απόφαση της Διοίκησης των Φυλακών, με την ανελέητη πίεση πάνω του, μετά την απελευθέρωσή του από τη φυλακή, να εγκαταλείψει την Δημοκρατία Μακεδονίας, με την απειλή ότι αν δεν συμφωνήσει, θα τον "εκκαθαρίσει".

 

Λειτουργεί στον Ι.Ν.Αγ.Σπυρίδωνα, στη Κέρκυρα, 26-9-2010.
 
Προσκυνάει το Ιερό Σκήνωμα του Αγ.Σπυρίδωνα, 26-9-2010.
(Δίπλα του ο Κερκύρας κ.Νεκτάριος) 


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΠΕΛΛΑΣ ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΑ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΠΕΤΣΟ

Ο Γιώργος Πέτσος με τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρο Θεοδωρίδη το 2000. Ο κ. Πέτσος ως Αιρετός Νομάρχης και ο κ. Θεοδωρίδης ως Δήμαρχος Κρύας Βρύσης στα εγκαίνια της Γεωργικής - Βιοτεχνικής Έκθεσης Κρύας Βρύσης.


Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Θεόδωρος Θεοδωρίδης αποχαιρετά τον πολιτικό από την Πέλλα Γιώργο Πέτσο 

Οι πολίτες της Πέλλας αποχαιρετούν τον Γιώργο Πέτσο. Έναν πολιτικό που το όνομά του και, κυρίως, το πολιτικό του έργο είναι στενά συνδεδεμένα με τον τόπο καταγωγής του: την Έδεσσα και την Πέλλα.

Η μακρά πολιτική δράση του Γιώργου Πέτσου κατευθυνόταν πάντοτε από την επιδίωξη του ουσιώδους. Με την  παραίτησή του από τη θέση του Αιρετού Νομάρχη Πέλλας ανέδειξε την ανάγκη η Αυτοδιοίκηση να είναι σε θέση να σχεδιάζει και να πετυχαίνει τα ουσιώδη για τις τοπικές κοινωνίες.

Η κοινωνία της Πέλλας θα θυμάται πάντοτε τον Γιώργο Πέτσο για τις πολιτικές του θέσεις, τις ιδέες του και τη διορατικότητά του. Η πολιτική του διαδρομή, σε πολλές διαφορετικές θέσεις και ρόλους, πιστοποιεί την αφοσίωσή του στους θεσμούς και την ειλικρινή του διάθεση για προσφορά.

Εκφράζω τα θερμά μου συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους του εκλιπόντα. 

Θεόδωρος Θεοδωρίδης

Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...