Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2015

Η ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΜΑΧΩΝ


Σε καρναβαλικό κλίμα γιόρτασε το δημοτικό σχολείο Προμάχων την Τσικνοπέμπτη, με μια εκδήλωση που ετοίμασε, όπως κάθε χρόνο, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων.
Στους μαθητές και τους δασκάλους  προσφέρθηκαν πολλά εδέσματα, λαχταριστά κρεατικά και χυμοί, ενώ ακολούθησε γλέντι στο προαύλιο του σχολείου, με τους πολλούς μασκαρεμένους λιλιπούτειους μαθητές.

Στη συνέχεια ο χορός συνεχίστηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολικού συγκροτήματος, όπου γιόρταζε την ημέρα το γυμνάσιο του χωριού και όλοι μαζί το καταευχαριστήθηκαν.
















ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΕ ΠΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΗΣ ΥΛΙΚΗΣ ΣΥΝΔΡΟΜΗΣ ΠΡΟΣ ΑΠΟΡΟΥΣ


Απεστάλη η πρόταση της Π.Ε. Πέλλας για το Πρόγραμμα Επισιτιστικής & Βασικής Υλικής Συνδρομής 
Ικανοποίηση Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Θ. Θεοδωρίδη για την ανταπόκριση και τη συνεργασία όλων των φορέων

Απεστάλη στις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας η εμπεριστατωμένη έκθεση πεπραγμένων – πρόταση της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας στο πλαίσιο του Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (2015 – 2020) του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς απόρους. 

Με την αποστολή των στοιχείων και των προτάσεων από όλες τις Περιφερειακές Ενότητες στην Π.Κ.Μ. και έπειτα στη Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου Εργασίας ολοκληρώνεται το 1ο στάδιο διαβούλευσης σε όλη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Συνολικά, στην Π.Ε. Πέλλας, μετά από ευρεία σύσκεψη με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρου Θεοδωρίδη και παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Κοινωνικής Συνοχής και Αλληλεγγύης κ. Χάρη Αηδονόπουλου, με τη συμμετοχή όλων των τοπικών κοινωνικών φορέων και, μετά από την αποστολή των στοιχείων από την περιοχή αρμοδιότητάς τους προέκυψαν περίπου 26.000 συμπολίτες μας δικαιούχοι του προγράμματος. 

Στην έκθεση πεπραγμένων – πρόταση της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας παρουσιάζεται η οργάνωση – κινητοποίηση των οργανώσεων εταίρων της κοινωνικής σύμπραξης, διατυπώνεται η συλλογική άποψη των φορέων - εταίρων για την μορφή, οργάνωση και λειτουργία της σύμπραξης, αποτιμάται συνοπτικά η υφιστάμενη κατάσταση με βάση τα στοιχεία των Δήμων της Π.Ε. Πέλλας, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της διαβούλευσης και καταγράφονται οι φορείς της κοινωνικής σύμπραξης με επικεφαλή – εταίρο την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από την άμεση κινητοποίηση των υπηρεσιών και την μεγάλη ανταπόκριση των κοινωνικών φορέων της Π.Ε. Πέλλας τους οποίους ευχαριστεί θερμά για την αγαστή συνεργασία. Ο κ. Θεοδωρίδης παρακολουθεί προσωπικά την πορεία υλοποίησης του προγράμματος που έχει ως στόχο να ανακουφίσει τους ευάλωτους κοινωνικά συμπολίτες μας. Όπως άλλωστε έχει τονίσει ο κ. Αντιπεριφερειάρχης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει βασική προτεραιότητα την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης με επίκεντρο τους συμπολίτες μας, με σκοπό την βελτίωση της ποιότητας ζωής στην περιοχή μας.

Οι κοινωνικοί φορείς και οργανώσεις που περιλαμβάνονται στην πρόταση είναι: η Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας ως Επικεφαλής – Εταίρος, η Ιερά Μητρόπολη Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας, οι Δήμοι Αλμωπίας, Έδεσσας, Πέλλας και Σκύδρας, το Κέντρο Πρόληψης «ΟΡΑΜΑ», ο Σύλλογος Τριών Τέκνων Επαρχίας Έδεσσας «Οι τρείς Ιεράρχες», ο Σύλλογος Καρκινοπαθών Έδεσσας και Περιχώρων, ο Σύλλογος Πολυτέκνων Γιαννιτσών «Ο Άγιος Στυλιανός», ο Κεντρικός Σύλλογος Πολυτέκνων Πέλλας, ο Σύλλογος τριτέκνων Αλμωπίας, ο Σύλλογος τριτέκνων Δήμου Πέλλας και ο Σύλλογος Μονογενεϊκών Οικογενειών Πέλλας. 

Επισημαίνεται ότι στην κοινωνική σύμπραξη που πρόκειται να συσταθεί το επόμενο διάστημα σύμφωνα και με τις οδηγίες του προγράμματος μπορούν να συμπεριληφθούν επιπλέον φορείς εφόσον το επιθυμούν και πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει το πρόγραμμα.

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΠΛΗΓΩΝΟΥΝ ΤΟΣΟ ΒΑΘΕΙΑ;

Η μητρική αγάπη θεωρείται αυτονόητο συναίσθημα αλλά αντικειμενικά δεν είναι.
Τα παιδιά δεν είναι τα ιδανικά παιδιά της φαντασίας μας . Όπως επίσης και οι μητέρες δεν μοιάζουν μ αυτές που περιγράφουν τα ποιήματα.
Ο μύθος της μητρότητας – όπως κάθε μύθος – είναι απλουστευμένος και απλοποιημένος. Όλοι μας έχουμε βιώσει την κατάρριψη αυτού του μύθου στην παιδική μας ηλικία, αλλά μεγαλώνοντας όλοι θέλουμε ν’ αποδείξουμε ότι εμείς θα τον επαληθεύσουμε ως γονείς.
Μοιάζει να υπάρχει μια συλλογική πεποίθηση ότι όταν μια γυναίκα γίνεται μητέρα – μεταμορφώνεται σε καθαγιασμένο πλάσμα. Όσοι έχουν μπει στη διαδικασία να δουλέψουν θεραπευτικά με τον εαυτό τους, γνωρίζουν ότι το είδος και η ποιότητα της αγάπης που έχουμε εισπράξει ως παιδιά, αυτό είναι που μπορούμε να προσφέρουμε ως γονείς .
Η σχέση με το παιδί είναι μαγική. Ο ενήλικος άνθρωπος φαινομενικά, έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει την ιδανική σχέση, να πλάσει τον ιδανικό άνθρωπο, όπως τον έχει στο μυαλό του.
Αυτό όμως το πρότυπο πολύ συχνά , μέσα στο εικοσιτετράωρο συγκρούεται με τα πραγματικά συναισθήματα που ξεπηδούν απ εκεί που δεν τα περιμένεις και τα οποία παραμένουν ανομολόγητα και καλά κρυμμένα .
Προσπαθώντας οι γονείς να φτιάξουν αυτό που φαντάζονται πολύ συχνά – ανάλογα και με τον χαρακτήρα τους – το πετυχαίνουν. Πετυχαίνουν ακριβώς την εικόνα και ξεγελούν τον κοινωνικό περίγυρο και τον εαυτό τους. Ο μόνος που δεν ξεγελιέται είναι το παιδί. Το οποίο παραμένει ο μοναδικός αξιόπιστος μάρτυρας της αλήθειας των συναισθημάτων κάθε οικογένειας.
Μπορεί να κακοποιηθεί συναισθηματικά ένα παιδί για να αναγκαστεί να χωρέσει στην εικόνα που έχουν οι γονείς, να ανταποκριθεί στις προσδοκίες τους, να γίνει αυτό που εκείνοι θέλουν. Όμως πάντα θα υπάρχει κάτι που αργά η γρήγορα θα εμφανισθεί ως αδυναμία, ασθένεια, επιθετικότητα, απάθεια και δεν θα μπορεί να το εξηγήσει κανείς.
kid
Η κακοποίηση των παιδιών δεν είναι μόνο οι ακραίες ιστορίες που βγαίνουν στις ειδήσεις. Συμβαίνει καθημερινά από ανύποπτους γονείς. Συμβαίνει μ ένα απλανές βλέμμα, με μια επιτιμητική ματιά, με προσβλητικά λόγια, με θυμό που εγκλωβίζεται σ ένα κλειστό στόμα. Συμβαίνει όταν οι γονείς εστιάζουν στα επιτεύγματα και όχι στο ίδιο το παιδί, στην ύπαρξη του.
Συμβαίνει, όχι γιατί αυτό που κάνει ή δεν κάνει ένας γονιός, είναι από μόνο του τόσο φοβερό, αλλά γιατί το μωρό είναι τόσο εύθραυστο και εξαρτημένο για την επιβίωση του απ αυτούς. Είναι φτιαγμένο έτσι ώστε να αντιλαμβάνεται στο κέντρο της ύπαρξης του την κάθε δόνηση που νοιώθει το πλάσμα που του δίνει ζωή.
Δεν πρέπει καμία μητέρα να νομίζει πως μπορεί να φροντίζει ένα μωρό μηχανικά, χωρίς επιπτώσεις. Το μωρό που δεν συναντά ένα βλέμμα να το κοιτάζει, νοιώθει ότι βρίσκεται σε θανάσιμο κίνδυνο. Το αποτύπωμα της συναισθηματικής απουσίας ή της συναισθηματικής αναστάτωσης της μητέρας είναι ανεξίτηλο στην ψυχή και στο σώμα του ανθρώπου.
Όμως γιατί οι μητέρες δεν είναι τόσο διαθέσιμες όσο χρειάζεται να είναι, για τις ανάγκες του παιδιού;
Γιατί οι μητέρες και οι πατέρες είναι πριν απ όλα άνθρωποι. Άνθρωποι που έχουν διανύσει μια απόσταση στη ζωή τους, μπορεί να έχουν πληγές ανοιχτές, κρυμμένα μυστικά, καταπιεσμένα συναισθήματα και σε κάθε περίπτωση παιδικά τραύματα που τώρα ενεργοποιούνται.
Έρχεται το παιδί στη ζωή μας και μας φέρνει αντιμέτωπους με το παρελθόν μας. Έχουμε δύο επιλογές ή θα το αντιμετωπίσουμε ή θα του το κληροδοτήσουμε αυτούσιο. Αυτή είναι ακριβώς η ευκαιρία που δίνει η γονεϊκότητα. Σου καθρεφτίζει τις πληγές, τις στρεβλώσεις, τα κενά. Μπορείς πάντα να αποστρέψεις το βλέμμα αλλά όχι χωρίς τίμημα.
Οι γονείς που νοιάζονται, το πιο σημαντικό που μπορούν να κάνουν, για να προστατεύσουν τα παιδιά τους απ τον εαυτό τους, είναι να φροντίσουν τον εαυτό τους. Μόνο έτσι θα επιτρέψουν στην αγάπη τους να εκδηλωθεί αβίαστα και ευεργετικά.
___________________

ΕΘΙΜΑ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗΣ ΑΝΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Τα κρέατα στη σχάρα, το κρασί να ρέει άφθονο και η τσίκνα να αναδίδεται στον αέρα.
Η Τσικνοπέμπτη είναι η πιο ξεχωριστή ημέρα της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου (που είναι γνωστή και ως «Κρεατινή»), κατά την οποία, σύμφωνα με το έθιμο, στα σπίτια ψήνουν κρέας στη σχάρα, γεμίζοντας τον αέρα με τη μυρωδιά της «τσίκνας».
Η προέλευση αυτού του παράξενου εθίμου χάνεται στα βάθη του χρόνου, ωστόσο φαίνεται να συνδέεται με τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων, που θεωρούσαν το φαγοπότι και το γλέντι ιεροτελεστία για την καλή ευφορία της γης την άνοιξη.
Επίσης η Τσικνοπέμπτη αποτελεί, ουσιαστικά, την απαρχή των εκδηλώσεων για την Αποκριά, αφού την επόμενη εβδομάδα ακολουθούν το Καρναβάλι και η Καθαρά Δευτέρα.
Η ημέρα της Πέμπτης επιλέχθηκε, σύμφωνα με την ορθόδοξη παράδοση, διότι η Τετάρτη και η Παρασκευή είναι σημαντικές ημέρες νηστείας.

Εθιμα ανά την Ελλάδα
Πέρα από το καθιερωμένο ψήσιμο κρεάτων, κάθε περιοχή της Ελλάδας έχει τα δικά της ήθη και έθιμα για την Τσικνοπέμπτη.
Στην Κέρκυρα γίνονται τα λεγόμενα «Κορφιάτικα Πετεγολέτσια». Η λέξη Πετεγολέτσια σημαίνει κουτσομπολιό και πραγματοποιείται το βράδυ της Τσικνοπέμπτης, στην Πιάτσα κοντά στην τοποθεσία «Κουκουνάρα» τής Κέρκυρας.
Στην Πάτρα, έχουμε το έθιμο της Γιαννούλας της Κουλουρούς, η οποία, σύμφωνα με την παράδοση, πιστεύει πως ο ναύαρχος Ουίλσον έρχεται να την παντρευτεί και τον περιμένει μάταια σαν την τρελή στο λιμάνι. Έτσι, την Τσικνοπέμπτη οι Πατρινοί ντύνουν κάποιον νύφη, ή βάζουν ένα ομοίωμα νύφης στο λιμάνι και διασκεδάζουν γύρω του.
Στις Σέρρες ανάβουν μεγάλες φωτιές στις αλάνες και αφού ψήσουν το κρέας, πηδούν από πάνω τους.
Στην Κομοτηνή, οι νοικοκυρές σχεδόν καίνε μια κότα, για να τη φάει η οικογένεια την Κυριακή της Αποκριάς. Η παράδοση αναφέρει, επίσης, ότι την Τσικνοπέμπτη τα αρραβωνιασμένα ζευγάρια πρέπει να ανταλλάξουν φαγώσιμα δώρα. Ο άντρας πρέπει να στείλει τον «κούρκο», δηλαδή μία κότα, και η γυναίκα μπακλαβά και μια κότα γεμιστή.
Στη Θήβα, αρχίζει ο «βλάχικος γάμος», που ξεκινά με το προξενιό δύο νέων, συνεχίζει με τον γάμο και τελειώνει την Καθαρά Δευτέρα με την πορεία των προικιών της νύφης και το γλέντι των συμπεθέρων.
Στην Ιο, το βράδυ της Τσικνοπέμπτης μασκαράδες ζωσμένοι με κουδούνια προβάτων διασχίζουν τη Χώρα και επισκέπτονται σπίτια και καταστήματα.
Στον Πόρο, η παράδοση επιβάλλει στους νέους να κλέψουν ένα... μακαρόνι, το οποίο θα βάλουν κάτω από το μαξιλάρι τους για να δουν ποια θα παντρευτούν.
Σε όλη την Πελοπόννησο σφάζουν χοιρινά από τα οποία φτιάχνουν διάφορα άλλα τρόφιμα, μεταξύ των οποίων πηχτή, τσιγαρίδες, λουκάνικα, γουρναλοιφή και παστό.
Στη Σκόπελο, οι κάτοικοι δίνουν ραντεβού στο Πεύκο, για να συνεχίσουν το γλέντι και το φαγοπότι όλοι μαζί.


Πηγή: http://www.iefimerida.gr/

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ



   Σας  προσκαλούμε να έλθετε  στην συνεδρίαση του  Δημοτικού Συμβουλίου Αλμωπίας, που θα γίνει στο  Δημ. Κατάστημα  Αριδαίας  και στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημ. Συμβουλίου στις 18 Φεβρουαρίου 2015, ημέρα Τετάρτη   και ώρα   19.00΄ (7.00 μ.μ.) για συζήτηση και λήψη αποφάσεων  στα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης :

ΘΕΜΑΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

Ενημέρωση του σώματος για θέματα που αφορούν τον Δήμο από τον κ. Δήμαρχο (Ανοικτό κολυμβητήριο πρώην Δήμου Αριδαίας).

1ο :
Καθορισμός χώρου για την υλοποίηση της πράξης του προγράμματος Beeconomy IPA-CBC “Διαμόρφωση του Μελισσοκομικού Σχολείου και Πάρκων» (Υποέργο 6).

2ο :
Καθορισμός τρόπου διεξαγωγής διαγωνισμού του έργου με τίτλο «Βελτίωση και Ανάπλαση Κοινόχρηστων χώρων του οικισμού της Αριδαίας».

3ο :
Τροποποίηση της αρίθμ. 219α/2011 απόφασης Δ.Σ. περί «Επιβολής ενιαίου συντελεστή τέλους χρήσης κοινόχρηστων χώρων, υπέρ Δήμου Αλμωπίας».

4ο :
8η Γενική Αναμόρφωση προϋπολογισμού, οικ. έτους 2015.

5ο :
Έγκριση παραχώρησης προς χρήση της πρόσθετης αίθουσας του Κοινοτικού Καταστήματος Εξαπλατάνου (στο κτίριο του πρώην Δημαρχείου Εξαπλατάνου) στον Πολιτιστικό Αθλητικό  Σύλλογο Εξαπλατάνου «ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ».

6ο :
Έγκριση για την παραχώρηση χρήσης δημοτικής αίθουσας της Τ.Κ. Πολυκάρπης.  

7ο :
Έγκριση για την παραχώρηση χρήσης της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων του Ειδικού Σχολείου Αριδαίας στον σύλλογο «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ»

(αρίθμ. 1/2015 απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας).

8ο :
Έγκριση για την παραχώρηση χρήσης του παλαιού νηπιαγωγείου Μεγαπλατάνου στον Μορφωτικό Σύλλογο Μεγαπλατάνου

(αρίθμ. 4/2015 απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας).

9ο :
Έγκριση για την παραχώρηση χρήσης δύο αιθουσών του Δημοτικού Σχολείου Περίκλειας στον Πολιτιστικό Σύλλογο Περίκλειας.

(αρίθμ. 5/2015 απόφασης της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας).

10ο :
Άδεια για λειτουργία επιχείρησης προσφοράς υπηρεσιών διαδικτύου κατόπιν αίτησης του κ.Παπαδοπούλου  Χρήστου.

11ο :
Κοπή δέντρων εντός κοινόχρηστων χώρων του Δήμου Αλμωπίας.

12ο :
Επιλογή του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης του Δήμου Αλμωπίας (άρθρο 77 του Ν.3852/2010).


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ

ΣΩΤΗΡΙΑΔΗΣ ΣΥΜΕΩΝ

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΝΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΑΨΥΚΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΛΟΥΤΡΩΝ


Αριδαία 12/2/2014

  Τώρα που καταλάγιασε η σκόνη από τις ομολογουμένως χλιαρές και χωρίς ουσία αντιδράσεις τις αντιπολίτευσης, είναι η ώρα να ειπωθούν μερικές αλήθειες σχετικά με την απόφασή μας να προβούμε στην εκμίσθωση του αναψυκτηρίου στα Λουτρά. Όπως πάντα έτσι και τώρα κινητήριος μοχλός σε κάθε μου απόφαση είναι το όφελος των πολλών και το μακροπρόθεσμο κέρδος. Τίποτα δε γίνεται τυχαία. Όλες μας οι ενέργειες αποτελούν  κομμάτια ενός σχεδίου που στόχο έχει να φέρει επαγγελματισμό, θετικό αποτέλεσμα και τελικά ανάπτυξη.
  Πρώτο μας μέλημα  είναι η εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Το αναψυκτήριο λειτουργώντας μέσα στα πλαίσια της μονομετοχικής δημοτικής επιχείρησης στερείται δυστυχώς την πρόσβαση σε επαγγελματικό προσωπικό. Είμαστε αναγκασμένοι από το νόμο να δουλεύουμε κυρίως με δίμηνες συμβάσεις, συνήθως πολιτικές χάρες, ένα προνόμιο πολιτικό το οποίο απεμπολώ για χάρη της ουσίας, ή τετράμηνες μέσω ΑΣΕΠ. Στη λήξη του διμήνου ή τετραμήνου είμαστε υποχρεωμένοι να απολύσουμε τον εργαζόμενο. Και μόνο αυτό το γεγονός στερεί από τους εργαζομένους μας το αναγκαίο κίνητρο που είναι η παραμονή στην εργασία. Το νομικό καθεστώς λειτουργίας της επιχείρησης  μέσα από τα δημόσια οικονομικά δημιουργεί επίσης μια σειρά εγγενών αδυναμιών στα θέματα του προσωπικού  , όπως η αδυναμία στην  εφαρμογή ενός συστήματος bonus-malus,  η αδυναμία ενίσχυσης του αριθμού των εργαζομένων σε συγκεκριμένες μέρες αιχμής, η συχνή αλλαγή προσώπων. Προσθέστε σε όλα αυτά και το κακό management μια και όλοι εμείς που καλούμαστε να υπηρετήσουμε ως αιρετοί δεν είμαστε ειδικοί σε καταστήματα εστίασης αλλά και δεν μπορούμε να προσλάβουμε ειδικούς λόγω της απαγόρευσης των προλήψεων.
  Το αποτέλεσμα είναι γνωστό σε όλους: Προχειρότητα, αδιαφορία,  έλλειψη ζήλου, έλλειψη κινήτρου, με λίγα λόγια κακή ποιότητα υπηρεσιών.
Ο Δήμος πρέπει  να έχει κοινωνική στόχευση. Ακόμη και αν πρόκειται για μια δημοτική επιχείρηση, που εξ ορισμού πρέπει να κερδίζει, θα πρέπει να προτάσσει τον κοινωνικό ρόλο έναντι του κέρδους. Με μια και μοναδική εξαίρεση: να μην καταγράφει οικονομικές ζημίες. Η ζημίες φορτώνουν αρνητικά τον προϋπολογισμό και οδηγούν τελικά σε μεγαλύτερη κοινωνική αδικία. Το αναψυκτήριο εδώ και πολλά χρόνια έχει μηδενικά κέρδη και κάποιες φορές ζημία. Προηγούμενες διοικήσεις ανέβαζαν με τεχνητό τρόπο τα κέρδη μη υπολογίζοντας δαπάνες όπως: το ηλεκτρικό ρεύμα, τις καθαρίστριες, τα υλικά καθαριότητας κ.α.
  Όπως έχει αποδειχτεί διεθνώς αλλά και στη χώρα μας το δημόσιο δεν είναι ο καλύτερος επιχειρηματίας. Με βάση το νομικό πλαίσιο λειτουργίας της επιχείρησης  όπως έχει σήμερα η κατάσταση δεν μπορεί να διορθωθεί ουσιαστικά. Είναι ίσως και ο λόγος που όλες οι προηγούμενες διοικήσεις , παρά τις περί του αντιθέτου διαψεύσεις τους,  που δεν πείθουν κανένα, δεν μπόρεσαν να έχουν καλή ποιότητα υπηρεσιών και  κέρδη.

  Δεν είναι η πρώτη φορά που το αναψυκτήριο περνά σε ιδιωτικά χέρια. Έχει γίνει και στο παρελθόν. Με δυο σημαντικά προβλήματα. Πρώτον τη δυσκολία στην καταβολή των ενοικίων και δεύτερον την κακή ποιότητα των υπηρεσιών.  Έχουμε διδαχτεί από τα λάθη των προηγούμενων. Η νέα διοίκηση με επαγγελματισμό εξασφαλίζει τα συμφέροντα της επιχείρησης, προλαμβάνοντας συμβατικά και με ποινικές ρήτρες όλες τις ενδεχόμενες μελλοντικές δυσλειτουργίες.
  Είμαστε στη διοίκηση της επιχείρησης μόλις τέσσερις μήνες.
-           Καταφέραμε να ελέγξουμε αποτελεσματικά τις δαπάνες και να εισπράξουμε οφειλές τριών και τεσσάρων ετών έναντι της επιχείρησης . 
-           Καταφέραμε να φτάσουμε την απόσταση της καταβολής της μισθοδοσίας του προσωπικού στον ένα  μήνα από τρεις.
-           Να πληρώσουμε τους όρους σύνδεσης του Υδροηλεκτρικού.
-           Να προχωρήσουμε τις διαδικασίες νομιμοποίησης κτισμάτων μας.
-           Με βάση ένα τυχαίο γεγονός αποκαταστήσαμε με επαγγελματισμό και επιστημονικό τρόπο το πρόβλημα των συνεχών κατολισθήσεων.
-           Πιστοποιήσαμε τις πηγές μας ως ιαματικές.
-           Μέσα στο μήνα ξεκινάμε τις τρεις μικρές πισίνες δίπλα στο νέο υδροθεραπευτήριο που έμεναν ανεξήγητα ημιτελείς όλα αυτά τα χρόνια.
-           Βεβαιώσαμε και πληρώσαμε  φόρους και χρέη της επιχείρησης που δε δημιουργήσαμε εμείς .  Φόρους που έρχονταν από 2010 και φόρτωσαν την επιχείρηση με δυσβάσταχτες προσαυξήσεις επειδή κάποιοι δεν είχαν το θάρρος να τους βεβαιώσουν.
-           Δημιουργήσαμε με πολύ δουλειά και οικονομία ένα μικρό αποθεματικό ώστε να μη κυνηγάμε κάθε μέρα την επόμενη.
  Όραμά μας είναι , αφού νοικοκυρέψουμε την επιχείρηση στην πράξη  και όχι στα λόγια, να δημιουργήσουμε μια λουτρόπολη Ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Υπάρχουν πολλά προαπαιτούμενα πριν την αρχή της εφαρμογής αυτού του στόχου. Εργαζόμαστε καθημερινά με το όραμα αυτό  στο μυαλό μας και το βλέμμα μας στο μέλλον.

Δημήτρης Μπίνος

Δήμαρχος Αλμωπίας

ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Ποιος φοβάται τις ενέσεις; Μύθοι και αλήθειες για τον εμβολιασμό των παιδιών
Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα εμβόλια προλαμβάνουν περίπου 6.000.000 θανάτους παγκοσμίως κάθε χρόνο, ενώ μόνο 1 στα 1.000 παιδιά παρουσιάζει οποιαδήποτε μορφή παρενέργειας.
Ωστόσο ορισμένοι γονείς επιμένουν να προτιμούν να εκθέσουν τα παιδιά τους στον κίνδυνο των ασθενειών, παρά στα αντισώματα των εμβολίων. Οι λόγοι που συμβαίνει αυτό, βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αστικούς μύθους και στην παραπληροφόρηση.
Το CNN καταρρίπτει τους 5 βασικούς μύθους που οι πολέμιοι των εμβολίων χρησιμοποιούν για να στηρίξουν τις θέσεις τους:
ΜΥΘΟΣ #1: Τα εμβόλια προκαλούν αυτισμό
Αυτός ο διαδεδομένος μύθος προήλθε από μια -πλέον αποδεδειγμένα αναξιόπιστη- μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση The Lancet, ένα βρετανικό ιατρικό περιοδικό, στο οποίο ο Δρ Αντριου Γουέικφιλντ συνέδεε τον αυτισμό με τα εμβόλια της παιδικής ηλικίας. Η μελέτη του 1998 αγκαλιάστηκε από τους γονείς των αυτιστικών παιδιών, που επέμεναν ότι τα ποσοστά αυτισμού ανέβαιναν καθώς μειωνόταν η εμφάνιση της ιλαράς, της παρωτίτιδας και της ερυθράς. Οι ερευνητές επέκριναν τον Γουέικφιλντ και απέρριψαν τις θέσεις του, αλλά η μελέτη πανικόβαλε πολλούς γονείς και οδήγησε σε απότομη μείωση του αριθμού των εμβολιασμένων παιδιών.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ: Οι περισσότεροι από τους συνεργάτες του Γουέικφιλντ απέσυραν τα ονόματά τους από τη μελέτη το 2004. Την ίδια χρονιά, το Ινστιτούτο Ιατρικής επανεξέτασε στοιχεία από τις ΗΠΑ, τη Δανία, τη Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο και δεν βρήκε καμία σχέση ανάμεσα στα εμβόλια και τον αυτισμό. Γύρω στο 2010, ένα άλλο βρετανικό ιατρικό περιοδικό αποκάλυψε ότι ο Γουέικφιλντ διαστρέβλωσε και τροποποίησε τα ιατρικά ιστορικά των 12 ασθενών του που αποτέλεσαν τη βάση της μελέτης του. Το Lancet απέσυρε τη μελέτη του Γουέικφιλντ το 2010 και του πήραν την ιατρική άδεια. Παράλληλα, ο Ρομπ Ρινγκ, κύριος σύμβουλος της επιστήμης στο Autism Speaks, μια ομάδα υπεράσπισης των αυτιστικών, προέτρεψε τους γονείς να εμβολιάσουν τα παιδιά τους σε μια δήλωση που εκδόθηκε αυτή την εβδομάδα: «Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών, η εκτεταμένη έρευνα απέδειξε ότι δεν υπάρχει κάποια σύνδεση μεταξύ παιδικών εμβολιασμών και αυτισμού. Τα εμβόλια δεν προκαλούν αυτισμό. Καλούμε όλα τα παιδιά να εμβολιάζονται πλήρως».
ΜΥΘΟΣ #2: Περιέχουν δηλητήριο
Τα εμβόλια πιστεύεται πώς περιέχουν υδράργυρο που δηλητηριάζει τα παιδιά μας και μπορεί να προκαλέσει αυτισμό. Στη δεκαετία του 1930, ορισμένοι κατασκευαστές εμβολίων χρησιμοποιούσαν ένα συντηρητικό που ονομαζόταν Thimerosal και περιείχε μια πολύ χαμηλή συγκέντρωση ένωσης υδραργύρου προκειμένου να εμποδίσει την ανάπτυξη των δυνητικά επικίνδυνων βακτηριδίων και μυκήτων.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ: Πρώτα απ 'όλα, τα παιδιά δεν εκτίθενται στο Thimerosal πια. Το 2001, η FDA σταμάτησε την έκδοση αδειών για τα παιδικά εμβόλια που την περιέχουν. Προσθέστε σε αυτό, το γεγονός ότι τα περισσότερα από όλα τα εμβόλια ρουτίνας για παιδιά κάτω των 6 ετών δεν έχουν καθόλου Thimerosal. Ένα μικρό ίχνος της ουσίας εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε εμβόλια κατά της γρίπης ορισμένων παιδιών, λέει τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων. Δεδομένου ότι το συντηρητικό έχει χρησιμοποιηθεί για δεκαετίες και εξακολουθεί να υπάρχει και στα εμβόλια ενηλίκων, έχουν γίνει πολλές μελέτες και καμία από αυτές δεν απέδειξε συσχέτιση με τον αυτισμό ή άλλες σοβαρές παρενέργειες, σύμφωνα με την FDA. Οσο για τον αυτισμό, από την εποχή που το Thimerosal αφαιρέθηκε από τα εμβόλια των παιδιών, το ποσοστό των διαγνωσμένων περιπτώσεων αυτισμού έχει αυξηθεί. Αν λοιπόν Thimerosal ήταν η αιτία του αυτισμού, αυτό δεν θα είχε νόημα.
ΜΥΘΟΣ #3: Γίνονται για να πλουτίζουν οι εταιρείες
Οι γιατροί και οι ασφαλιστικές εταιρίες προωθούν τον εμβολιασμό για να αυξήσουν τα κέρδη τους.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ: Ορισμένοι ασφαλιστές πληρώνουν το κόστος των εμβολιασμών για να μην χρειάζεται να πληρώνουν περισσότερο αργότερα, όταν ένας ασθενής αρρωστήσει. Μια μελέτη του 2009 διαπίστωσε ότι το 1/3 των γιατρών χάνουν πραγματικά χρήματα όταν χορηγούν εμβόλια.
ΜΥΘΟΣ #4: Περιέχουν παράλογα πολλά αντιγόνα
Τα παιδιά κάνουν όλο και περισσότερα εμβόλια από ότι στο παρελθόν, και αυτό γεμίζει τα σώματά τους με αντιγόνα (τα τμήματα του εμβολίου που αναγκάζουν το σώμα να χτίσει αντίσταση) που, σύμφωνα με τους πολέμιους των εμβολίων, είναι πάρα πολλά για να τα διαχειριστεί το παιδικό σώμα.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ: Αν και υπάρχουν περισσότερα εμβόλια, οι ασθενείς εμβολιάζονται σήμερα με πολύ λιγότερα αντιγόνα απ' ότι πριν 30 χρόνια. Στη δεκαετία του 1980, οι άνθρωποι έλαβαν περίπου 3000 αντιγόνα στο σύνολο, σε σύγκριση με μόλις 150 στην εποχή μας. Η διασπορά των εμβολίων κατά τη διάρκεια μιας μακράς χρονικής περιόδου από φόβο μήπως το παιδί πάρει πάρα πολύ μεγάλη αθροιστική δόση αντιγόνων, ουσιαστικά αφήνει τα παιδιά περισσότερο εκτεθειμένα και ευάλωτα σε ασθένειες.
ΜΥΘΟΣ #5: Οι ασθένειες έχουν εξαλειφθεί
Είναι καλύτερα να αποφύγετε τα εμβόλια, διότι τα παιδιά δεν τα χρειάζονται. Οι ασθένειες τις οποίες προλαμβάνουν έχουν εξαλειφθεί προ πολλού και αν ένα παιδί κολλήσει, θα περάσει μόνο του.
Η ΑΛΗΘΕΙΑ: Η πρόσφατη έξαρση της άκρως μεταδοτικής ιλαράς που πλήττει τις ΗΠΑ τον τελευταίο μήνα ξεκίνησε από την Ντίσνεϊλαντ, όταν τα μη εμβολιασμένα παιδιά κόλλησαν άλλα παιδιά με αποτέλεσμα η ασθένεια να εξαπλωθεί. Και ήδη το 2014 ήταν μια μεγάλη χρονιά για τα κρούσματα ιλαράς με 644 καταγεγραμμένες περιπτώσεις στις Ηνωμένες Πολιτείες.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr

300 ΝΕΚΡΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΣΕ ΝΕΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

Νέα τραγωδία στη Μεσόγειο: Νεκροί 300 μετανάστες -Δραματικές σκηνές στη Λαμπεντούζα [βίντεο]
Η Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες εκτιμά ότι ο αριθμός των προσφύγων που αγνοούνται στη θάλασσα μετά τη βύθιση των τριών σκαφών που τους μετέφεραν ανοικτά της Λιβύης ανέρχεται σε 300.
Τρία σκάφη, μεταφέροντας 100 ανθρώπους το καθένα, αγνοούνται, σύμφωνα με τις συνεντεύξεις των διασωθέντων από τα δύο πλεούμενα στο νησί Λαμπεντούζα, δήλωσε στο πρακτορείο Ρόιτερς η Μπάρμπαρα Μολινάριο, εκπρόσωπος της Υπατης Αρμοστείας.
Τα τρία σκάφη απέπλευσαν από τη Λιβύη μαζί με ένα τέταρτο πλεούμενο, από το οποίο η ιταλική ακτοφυλακή διέσωσε 105 πρόσφυγες την Κυριακή σε ακραίες μετεωρολογικές συνθήκες, με σφοδρούς ανέμους, υψηλά κύματα και θερμοκρασίες κοντά στο μηδέν.
Οι 29 από τους διασωθέντες πέθαναν από υποθερμία στις 18 ώρες που χρειάσθηκε η ακτοφυλακή για να τους μεταφέρει στην Ιταλία.


ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΗΝ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

Μετάνοια την Τσικνοπέμπτη…!
«Πώς αγριεύουν έτσι οι άνθρωποι; Πώς μεμιάς αφήνονται έρμαια στις ροπές καί στίς τάσεις τής φθαρτής ανθρώπινης τους φύσης;
 Πώς κατάντησε απόψε αυτή η ήσυχη επαρχιακή πόλη; 
Θαρρείς καί δέν τήν κατοικούν άνθρωποι αλλά ανθρωπόμορφα τέρατα πού άλλος μέ κεφάλι γαιδάρου, άλλος λιονταριού, άλλος πιθήκου τρέχουν νά προλάβουν νά γλεντήσουν, νά μεθύσουν, νά άμαρτήσουν όσο γί­νεται περισσότερο. Γιατί απόψε είναι Τσικνοπέμπτη καί γέμισε ή πόλη μασκαράδες. Απόψε κάθε λογικός άνθρωπος δέν ξεμυτίζει από τό σπίτι του».Αυτά σκεφτότανε ό παπα-Θανάσης, καθώς έμπαινε ατό σπίτι του γυρνώντας από τό ναό.
- ’Α, παπαδιά μου, τό κακό παράγινε! Ο Θεός νά μας συγχωρέσει, είπε στή γυναίκα του, μόλις μπήκε μέσα.Εκείνη τόν κοίταξε μέ κατανόηση.- Ο Θεός νά μας φυλάει, είπε καί άρχισε νά ετοιμάζει τό βραδινό φαγητό.
Στό σπίτι του παπα-Θανάση, περασμένα πιά τά μεσάνυχτα, επικρατεί ησυχία. Τά παιδιά καί ή παπαδιά είχαν ήδη κοιμηθεί κι ό παπα-Θανάσης ετοιμαζότανε καί κείνος νά πάει γιά ύπνο,όταν ακούστηκε τό κουδούνι τής πόρτας. Τινάχτηκε μέσα στόν ύπνο της η παπαδιά καί βρέθηκε δίπλα στόν παπα-Θανάση.
- Μην ανοίγεις τέτοια νύχτα, πάτερ μου! τόν παρακάλεσε φοβισμένη.
- Γιατί φοβάσαι; τήν καθησύχασε εκείνος. Είναι η πρώτη φορά πού μάς κτυποϋν τέτοια ώρα τήν πόρτα; Αφού τό ξέρεις τό σπίτι του Ιερέα διανυκτερεύει κάθε βράδυ.
- Ναι, μά απόψε…
Της χαμογέλασε ό παπα-Θανάσης καί άνοιξε τήν πόρτα.
- Πάτερ μου, μέ συγχωρείτε πού ήρθα τέ­τοια ώρα, όμως ή μάνα μου πεθαίνει καί ζητά νά έξομολογηθεί καί νά κοινωνήσει.
‘Ο άνθρωπος πού στεκόταν μπροστά του, παρό­λο πού ήταν άντρας, έτρεμε ολόκληρος κι άφηνε τά δάκρυά του δίχως ντροπή νά τρέχουν.
- Πήγαινε εσύ κοντά της, παιδί μου, καί γώ πάω ώς τήν εκκλησία νά πάρω τή θεία Κοινωνία καί έρχομαι αμέσως.
’Έφυγε ό άντρας αφήνοντας στόν παπα-Θανάση τή διεύθυνσή του.
- Που θά πας, πάτερ μου, μόνος σου τέτοια ώρα, μιά τέτοια νύχτα; Δέ φοβάσαι; Γ ιατί δέν τόν κρατούσες νά πάτε συντροφιά;»
Ή παπαδιά μιλούσε καί κείνος τήν κοίταζε αυστηρά.
- Μόνος είπες, παπαδιά, μόνος; Κι ό Κύριος πού θά κουβαλάω στά χέρια μου;’Ά, παπαδιά μου, κάτι σ’ έχει πιάσει απόψε καί δέ μιλάς γνωστικά.
Ντύθηκε ό παπα-Θανάσης καί βγήκε στό δρό­μο. Ξέχασε πώς ήταν νύχτα Τσικνοπέμπτης. Δέν τόν άπασχολούσαν καθόλου οί μασκαράδες πού έβλεπε γύρω του.Ένα μόνο τόν απασχολούσε, νά προλάβει νά δώσει τό «φάρμακο τής αθανασίας» στην ετοιμοθάνατη.Πήρε με δέος στά χέρια του τό Σώμα καί τό Αίμα του Χρίστου καί ξαναβγήκε στό δρόμο. Δέν κοιτούσε ούτε δεξιά ούτε αριστερά. Μόνο έτρεχε νά προλάβει.Σέ μιά στροφή του δρόμου ακούσε γέλια καί φωνές. Κάποιος φώναξε κοροϊδευτικά: «Τήν ευχή σου Δέσποτα!», μά δέν γύρισε νά κοιτάξει. Καί τότε, δέν κατάλαβε πως, βρέθηκε κυκλωμένος από μιά παρέα μασκαράδων, πού προσπαθούσαν νά τόν σταματήσουν.
- Συνάδελφε, που πάμε;
Ένας νεαρός μασκαρεμένος σέ παπά, μέ χνώτο πού μύριζε ποτό, στεκόταν μπροστά του κρατώντας στό χέρι ένα σταυρό. Τα’χασε ό παπα-Θανάσης καί πριν προλάβει νά πει τίποτα, δέχτηκε τήν επίθεση όλου του τσούρμου. Άλλος τόν τραβούσε άπό τά ράσα κι άλλος του έβγαζε τό καλυμμαύχι.
‘Ο παπα-Θανάσης έσφιξε στό στήθος του τ’ άχραντα Μυστήρια καί προσπάθησε νά τούς μι­λήσει, μά κανένας δέν άκουγε. Κάποιος τότε του τράβηξε τή γενειάδα καί -σάν νά τόν κτύπησε ηλεκτρικό ρεϋμα- άρχισε νά φωνάζει;
- Είναι αληθινός, ρέ, είναι αληθινός!
Ή παρέα κοκκάλωσε στή θέση της κι ό παπα- Θανάσης, μέ τό πρόσωπο μουσκεμένο από τόν ιδρώτα της αγωνίας καί τά δάκρυα του, τούς κοίτα­ξε χωρίς νά μιλα.
- Συγγνώμη, πάτερ! είπε εκείνος που του τρά­βηξε τή γενειάδα. Νομίζαμε πώς ήσασταν ψεύτικος σάν κι αύτόν καί…
- Σας είδαμε καί τέτοια ώρα έξω καί ήμασταν σίγουροι πώς ήσασταν μασκαρεμένος. Συγ- χωρέστε μας! είπε ένας άλλος.
- Πάω νά κοινωνήσω μιά ετοιμοθάνατη, παιδιά μου.’Ο θάνατος δέν έχει ώρες κατάλ­ληλες καί ακατάλληλες κι εγώ τρέχω νά τόν προλάβω. Καί σύ, παιδί μου, βγάλε τά ράσα τά τι- μημένα. Μην αμαρτάνεις άλλο ρεζιλεύοντάς τα. Είναι πολύ ιερό τό ράσο, γιά νά μασκαρεύεσαι μ’ αυτό. Τραβάτε στά σπίτια σας, παιδιά μου, κι ό Θεός νά σας συγχωρέσει.
Άνοιξε τό βήμα του ό παπα-Θανάσης, γιά νά κερδίσει τό χαμένο χρόνο.Ήταν πικραμένος ώς τά κατάβαθά του. Τόσο πολύ, λοιπόν, χάλασαν σι άνθρωποι, ώστε μασκαρεύονται καί Ιερείς;
- Πάτερ, Πάτερ!
Ή φωνή πού έφτασε στά αυτιά του ήταν γεμά­τη αγωνία. Σταμάτησε καί περίμενε. Ένας νεαρός κατακόκκινος από τήν τρεχάλα καί τήν ντροπή έφτασε κοντά του λαχανιασμένος.
- Πάτερ! Είμαι κείνος πού ντύθηκε παπάς. Τό έκανα εντελώς απερίσκεπτα, πάτερ και… καί θέλω νά ’ρθω μαζί σας στό σπίτι της έτοιμοθάνατης. Δέν… δέν θέλω νά σας πάρουν κι άλλοι γιά ψεύτικο…
Ό παπα-Θανάσης του έκανε νόημα νά τόν ακολουθήσει. Στά χέρια του ό νεαρός κρατούσε τό σταυρό πού είχε μαζί του. Μπήκαν στό σπίτι τής ετοιμοθάνατης σιωπηλοί.
- Χαίρομαι, πάτερ, πού βρήκατε καί παπαδάκι καί δέν ήρθατε μόνος, είπε ό αντρας πού τόν είχε καλέσει.
Ό νεαρός ξανακοκκίνησε καί κοίταξε μέ αγωνία τόν παπα-Θανάση.
Ναι, ό Θεός μου τόν έστειλε, είπε εκείνος καί τά λόγια του καρφώθηκαν στήν καρδιά του νεαρού.
- Πάτερ, δέν θά σας εγκαταλείψω ποτέ, έλεγε ό νεαρός λίγη ώρα αργότερα, όταν ό παπα-Θανάσης κλείδωνε τό ναό, αφήνοντας ξανά μεσα τό Σώμα καί τό Αίμα του Χριστού, θά γίνω ό βοη­θός σας, τό παπαδάκι σας.’Ίσως έτσι μέ συγχω­ρήσει ό θεός γιά τήν ιεροσυλία πού έκανα.
-’Αμποτε, παιδί μου, νά τό φορέσεις τό ράσο κι αληθινά, είπε ό παπα-θανάσης καί τόν ευλόγησε με τά δυό του χέρια, εκείνα πού πριν από λίγο κρατούσαν τόν Ίδιο τόν Κύριο. Καί παράξενο- ό παπα-Θανάσης είχε τή σιγουριά πώς αύτό θά γινό­ταν κάποια μέρα! Καί ακόμα πιό παράξενο- τήν ίδια σιγουριά ένιωθε μέσα του κι ό νεαρός.


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΤΑΜΑ - ΣΩΣΤΟ Η ΛΑΘΟΣ;

Τάμα… σωστό ή λάθος;
Πατήρ Ιωάννης
Ένα άλλο θέμα που με έχει απασχολήσει δυσάρεστα είναι αυτό που λέμε Τάμα.
Αν μη τι άλλο με έχει απασχολήσει για τον τρόπο με τον οποίο γίνεται.
Ακούω πιστούς ανθρώπους να λένε π.χ Παναγιά μου ή Άγιε μου ,κάνε μου αυτό και εγώ θα σου κάνω εκείνο. Η ψυχή μου γεμίζει με πόνο για την πλάνη των ανθρώπων σχετικά με το πώς λειτουργεί η θρησκεία μας και το τι αντιπροσωπεύει.

Φέραμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε να ζητάμε την Χάρη του Θεού σε επίπεδο συναλλαγής.! Κάνε μου να σου κάνω. Στα δικά μου αυτιά ακούγεται ανεπίτρεπτο.
Δεν ξέρω, μπορεί να κάνω και λάθος στην προσέγγιση μου πάνω στο θέμα αυτό. Αν έχετε έναν καλό πνευματικό συζητήστε το μαζί του ,μήπως σας δώσει μια ποιο πεφωτισμένη απάντηση πάνω στο θέμα αυτό.
Με το δικό μου σκεπτικό δεν πρέπει να συνδυάζουμε την Χάρη του Θεού με την προοπτική ανταπόδοσης , για την περίπτωση που μας ευλογήσει με την αγάπη του και μας δώσει αυτό που ζητάμε.
Φανταστείτε την εξής σκηνή. Στον ουρανό που φτάνουν οι προσευχές μας να υπάρχει μια επιτροπή Αγίων μαζί με τον Θεό και να κάνουν την ακόλουθη συζήτηση.
Θεούλη μου, μας ζητάνε να κάνουμε καλά τον Παναγιώτη και θα αλλάξουν σε αντάλλαγμα τα κεραμίδια της Εκκλησίας που στάζουν. Τι λέτε Θεέ μου; Να δεχτούμε την συμφωνία αυτή;
Καταλαβαίνω ότι έχετε ανατριχιάσει και μόνο που το φανταστήκατε. Είσαστε έτοιμοι μάλιστα να μου τα ψάλετε για τα καλά για την εικόνα που σας περίγραψα θεωρώντας ότι ακούστηκε σαν βλασφημία στα αυτιά σας ο τρόπος που εκλαΐκευσα την παρουσία των Αγίων και του Θεού.
Όμως αδέλφια μου όταν κάνετε τάμα συναλλαγής με τον θεό, κάπως έτσι ακούγεται η προσευχή σας στον ουρανό. Και πάνω από όλα δείχνει ότι δεν υπάρχει αληθινή πίστη. Γιατί αν είχαμε αληθινή πίστη δεν θα έπρεπε να είχαμε την παραμικρή αμφιβολία ότι ο Θεός θα σκύψει στην ανάγκη μας και θα μας βοηθήσει. Αυτός ξέρει καλύτερα από εμάς τις ανάγκες μας. Δεν χρειάζεται να του δώσουμε για να μας δώσει. Το μόνο που ζητά από εμάς είναι η αγάπη μας.
Να ξέρετε κάτι. Αν η ψυχή σας δεν είναι αγνή, ο πόνος σας αληθινός και η καρδιά σας γεμάτη αγάπη, το θαύμα που περιμένετε δεν θα έρθει ποτέ στην ζωή σας.
Σας έγινε το θαύμα; Νιώθετε την ανάγκη να κάνετε και εσείς κάτι καλό για το καλό που σας έκανε ο Θεός.; Τότε κάντε ότι καλό θέλετε σε όποιον θέλετε, αλλά μετά, ή ακόμα καλύτερα επιδεικνύοντας την αληθινή σας πίστη ,κάντε πρώτοι το καλό που έχετε στο μυαλό σας, χωρίς να περιμένετε ανταπόδοση από τον Θεό. Η πίστη σας θα μετρήσει πολύ περισσότερο στον Θεό και θα σκύψει με μεγάλο ενδιαφέρον στο πρόβλημα σας. Αλλά συναλλαγή με τον Θεό δεν είναι σωστό να κάνουμε.
Έγινα ιερέας για να θυμίσω στους ανθρώπους την αγάπη του Χριστού και το μεγαλείο του Θεού. Για να ξεμπερδέψω με αυτά που γράφω ή λέω τις μπερδεμένες ψυχές των ανθρώπων που με ακούνε και να τις γαληνέψω . Ο Θεός μας αγαπάει. Ας τον αγαπήσουμε και εμείς αληθινά. Όταν λέμε πιστεύω στον Θεό να ξέρουμε τι ακριβώς εννοούμε . Και να μην δίνουμε αφορμή στους πολέμιους της θρησκείας μας να ειρωνεύονται τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε την αγάπη του.
Να είστε καλά και ευλογημένοι.


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

ΑΚΥΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΙΚΑ ΑΡΙΔΑΙΑΣ


Γιάννης Σηφάκης:
Άμεση αντίδραση της νέας κυβέρνησης για το ΙΚΑ Αριδαίας
Ο αναπληρωτής Υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Δημήτρης Στρατούλης αποφάσισε την ακύρωση των αποφάσεων για την απομάκρυνση του
   Μετά την απαράδεκτη προσπάθεια ανευθυνοϋπεύθυνων να δημιουργήσουν τετελεσμένα για την απομάκρυνση του ΙΚΑ Αριδαίας πριν ακόμη αναλάβει η νέα πολιτική ηγεσία ( με το δεδομένο ότι η κυβέρνηση έλαβε μόλις χθές το βράδυ ψήφο εμπιστοσύνης) ο Γιάννης Σηφάκης, βουλευτής Πέλλας συναντήθηκε σήμερα το απόγευμα στο Υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων με τον αναπληρωτή Υπουργό κ. Δημήτρη Στρατούλη και εξέθεσε εκτενώς το θέμα. Ο κ. Υπουργός ήταν απολύτως ενήμερος καθόσον η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ είχε κάνει σχετική επερώτηση όταν ήταν στην Αντιπολίτευση.
Ο κ. Υπουργός εξέθεσε την πλήρη αντίθεση της κυβέρνησης όσον αφορά την απομάκρυνση του ΙΚΑ Αριδαίας καθόσον εξυπηρετεί 7000 ασφαλισμένους σε έναν τεράστιας έκτασης Δήμο με 42 οικισμούς, εξυπηρετεί 116 Δασικούς συνεταιρισμούς και λοιπές ανάγκες των κατοίκων της Αλμωπίας. Αποφάσισε να ζητήσει αύριο Πέμπτη το πρωί από τον Διοικητή του ΙΚΑ κ. Σπυρόπουλο την ακύρωση των σχετικών αποφάσεων.
Η κυβέρνηση κοινωνικής σωτηρίας του ΣΥΡΙΖΑ θα εφαρμόσει πολιτική στον αντίποδα της μνημονιακής πολιτικής υποβάθμισης και διάλυσης των επαρχιακών πόλεων. Θα εφαρμόσει την αρχή της ισονομίας και ισοπολιτείας που επιτάσσει την ισότιμη κατά το δυνατόν πρόσβαση όλων των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες.        

Ο κ. Υπουργός διαβεβαίωσε τον κ. Σηφάκη ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου θα τον ενημερώσουν για τις άμεσες ενέργειες τους προς την ανωτέρω κατεύθυνση.

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...