Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

ΚΑΠΟΙΟΣ Σ' ΑΓΑΠΑΕΙ

Ο συγγραφέας Λέο Μπουσκάλια διηγόταν μια φορά πως είχε πάρει μέρος ως κριτής σ' έναν διαγωνισμό. Σκοπός του διαγωνισμού ήταν να βρεθεί το παιδί που νοιαζόταν πιο πολύ για τους γύρω του. Νικητής αναδείχθηκε ένα 4χρονο αγόρι, γείτονας του οποίου ήταν ένα ηλικιωμένος που πρόσφατα είχε χάσει τη γυναίκα του. Όταν είδε τον άνδρα να κλαίει, το αγόρι τον πλησίασε, ανέβηκε στα γόνατά του κι έκατσε εκεί. H μητέρα του το ρώτησε τι είπε στον ηλικιωμένο. Κι εκείνο απάντησε: «Τίποτα, απλά τον βοήθησα να κλάψει»...
H αγάπη μπορεί να εκφραστεί με πολλούς τρόπους. Και αυτούς τους τρόπους διερεύνησε μια ομάδα ψυχολόγων που απηύθυναν σε παιδιά ηλικίας 4 έως 8 ετών το ερώτημα: «Τι σημαίνει αγάπη;».
hope_and_love_1575099
«Όταν η γιαγιά μου έπαθε αρθρίτιδα», διηγήθηκε ένα 8χρονο κοριτσάκι, «δεν μπορούσε πια να σκύψει και να βάψει τα νύχια της. Έτσι ο παππούς μου τις τα βάφει ακόμα και όταν τα δικά του χέρια υποφέρουν από αρθρίτιδα. Αυτό είναι αγάπη». «Στη διάρκεια του ρεσιτάλ πιάνου, ήμουν στη σκηνή και φοβόμουν. Κοίταξα τους ανθρώπους που με παρακολουθούσαν και είδα τον μπαμπά μου να με χαιρετάει και να χαμογελάει. Δεν φοβόμουν πια», διηγείται μια συνομήλική της.
«Αγάπη είναι όταν το σκυλάκι που μου κάνει χαρούλες, παρ' ότι το έχω αφήσει μόνο του όλη μέρα» λέει η 5χρονη Άννα. «H αγάπη είναι αυτό που βρίσκεται μαζί σου στο δωμάτιο τα Χριστούγεννα εάν σταματήσεις ν' ανοίγεις δώρα και ακούσεις...», προσθέτει ένας συμμαθητής της. Και ένας τρίτος: «Αγάπη είναι όταν η μαμά δίνει στον μπαμπά το καλύτερο κομμάτι κοτόπουλου».
«Όταν κάποιος σε αγαπάει», παρατηρεί με εκπληκτική ευστοχία ένα 7χρονο αγόρι, «ο τρόπος που λέει το όνομά σου είναι διαφορετικός. Εκείνη τη στιγμή ξέρεις ότι το όνομά σου είναι ασφαλές στο στόμα του...».
____
  Νατάσα Μπαστέα - Εφημερίδα "τα Νέα"

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΟΤΙΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ

Για να καθορίσει ποια είναι τα γνωρίσματά του Έρωτα, ο Σωκράτης στο “Συμπόσιο” του Πλάτωνα, κατέφυγε σε μια συνομιλία του με μια γυναίκα από τη Μαντίνεια, τη Διοτίμα.
Η Διοτίμα ήταν γνώστρια της “πυθαγόρειας αριθμοσοφίας”, κατά τον Ξενοφώντα δεν ήταν άπειρη των πλέον δυσκολονόητων γεωμετρικών θεωρημάτων («ουκ άπειρος δυσσυνέτων διαγραμμάτων έστι»). Αλλά και ο Πρόκλος θεωρεί τη Διοτίμα «Πυθαγορική».
socrates y Diotima
Η Διοτίμα ήταν η ιέρεια εκείνη που έκανε τον καθαρμό των Αθηναίων μετά το λοιμό του 429 π.Χ. Το όνομα Διοτίμα είναι επίσης δηλωτικό δράσεων για την ισότητα ανδρών και γυναικών, γι’ αυτό και  η Διοτίμα είναι η μόνη γυναίκα που συμμετέχει στο ανδροκρατούμενο Συμπόσιο…
Αυτή υποστήριζε ότι ο Έρωτας είναι ένας δαίμονας, που, ως γιος του Πόρου και της Πενίας, είναι γεμάτος αντιφάσεις, στοχεύει, ωστόσο, στην παντοτινή κατοχή του αγαθού, επιδιώκει δηλαδή την αθανασία.
Μας λέγει λοιπόν ο Σωκράτης: Κάποτε η Διοτίμα, μου απηύθυνε το ερώτημα:
Διοτίμα: «Ποία φαντάζεσαι, Σωκράτη, ειν’ η αιτία του έρωτος τούτου και του πόθου; Δεν έχεις προσέξει λοιπόν τον ζωηρόν ερεθισμόν, εις τον οποίον υποπίπτουν όλα τα ζώα, όταν τα καταλάβη η επιθυμία να γεννήσουν, και τα χερσαία και τα πετεινά, πώς αρρωσταίνουν όλα και κατακυριεύονται από τον έρωτα, πρώτον μεν να ενωθούν μαζί, έπειτα δια την ανατροφήν του γεννηθέντος; Πώς είναι αποφασισμένα, προς υπεράσπισιν τούτων, και πόλεμον να διεξάγουν, και τ’ ασθενέστερα ακόμη προς τα δυνατότερα, και εις τον θάνατον να βαδίσουν υπέρ αυτών, και να τα τινάξουν από την πείναν αυτά δια να εξασφαλίσουν εις εκείνα την τροφήν, και το κάθε τι να πράξουν; Καλά» είπεν «οι άνθρωποι· θα ημπορούσε να υποθέση κανείς, ότι το κάνουν από υπολογισμόν. Αλλά τα ζώα; Ποίος είναι ο λόγος της τοιαύτης ερωτικής των συγκινήσεως; Ημπορείς να μου εξήγησης;»
Διοτίμα - Jadwiga Łuszczewska
Διοτίμα - Jadwiga Łuszczewska
Σωκράτης: “Δεν γνωρίζω Διοτίμα” της είπα.
Διοτίμα: “Έχεις λοιπόν την ιδέαν, πως θα γίνης ποτέ έμπειρος εις τα ζητήματα του έρωτος εφ’ όσον δεν εννοείς αυτά;»
Σωκράτης: «Μα σου το είπα, Διοτίμα, και προ ολίγου· αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που ήλθα κοντά σου, επειδή εκατάλαβα πως χρειάζομαι διδασκαλίαν. Λέγε μου λοιπόν και τούτου του φαινομένου την εξήγησιν και των άλλων των σχετιζομένων με τον έρωτα».
Διοτίμα: «Λοιπόν» είπε «εφ’ όσον η πεποίθησίς σου είναι ότι αντικείμενον φυσικόν του έρωτος ειν’ εκείνο, το όποιον πολλάκις από κοινού διεπιστώσαμεν δεν πρέπει να εκπλήττεσαι. Διότι και εις την περίπτωσιν αυτήν, όπως και εκεί, δια τον ίδιον λόγον επιδιώκει η φύσις η θνητή, καθ’ όσον είναι δυνατόν, να ειν’ αιωνία και αθάνατος. Δυνατόν δε της είναι κατά τούτον μόνον τον τρόπον, δια της αναπαραγωγής, με το ν’ αφήνη πάντοτε εις του παλαιού την θέσιν ένα νέον παρόμοιον. Άλλωστε και εις ό,τι ονομάζομεν ενότητα ατομικής ζωής και υπάρξεως εκάστου εμψύχου όντος ― π.χ. ένας άνθρωπος από της παιδικής του ηλικίας μέχρις ότου γίνη γέρων, θεωρείται πως είναι ο ίδιος· ουχ ήττον αυτός, μολονότι δεν έχει ποτέ τα ίδια συστατικά εις τον οργανισμόν του, εν τούτοις λέγομεν πως είναι ο ίδιος, ενώ διαρκώς ανανεώνεται και αποβάλλει μερικά, εις τας τρίχας, την σάρκα, τα οστά, το αίμα εις ολόκληρον γενικώς το σώμα. Και όχι μόνον εις το σώμα· αλλά και εις την ψυχήν, οι τρόποι, τα ήθη, αι αντιλήψεις, αι επιθυμίαι, αι ηδοναί, αι λύπαι, οι φόβοι, τίποτε απ’ αυτά δεν παραμένει αναλλοίωτον εις κάθε άτομον, αλλά γεννώνται μεν άλλα, άλλα δε χάνονται».
Και συνεχίζει: «Πολύ δε περισσότερον παράδοξον είναι ακόμη, ότι και αι γνώσεις, όχι μόνον άλλαι μας έρχονται και άλλαι μας αφήνουν, και ποτέ δεν είμεθα οι ίδιοι ούτε ως προς τας γνώσεις, αλλά και μία και μόνη γνώσις έχει την ιδίαν τύχην. Διότι αυτό που ονομάζομεν μελέτην, γίνεται με την προϋπόθεσιν ότι η γνώσις εξαφανίζεται· άλλωστε η λησμοσύνη ειν’ εξαφανισμός γνώσεως, ενώ αφ’ ετέρου η μελέτη, εισάγουσα νέαν παράστασιν αντί της αποχωρούσης, διατηρεί την γνώσιν, ώστε να φαίνεται πως παραμένει η ιδία. Πράγματι μ’ αυτό μόνον το μέσον διατηρείται κάθε θνητή ύπαρξις, όχι με το να παραμένη αιωνίως αναλλοίωτος καθ’ όλα, όπως το θείον, αλλά με το ν’ αφήνη κάθε τι που φεύγει και παλαιώνει, ένα άλλο νέον εις την θέσιν του, όμοιον όπως αυτό. Μ’ αυτό το τέχνασμα» είπε «Σωκράτη, έχει μέρος εις την αθανασίαν η θνητή ύπαρξις, και ως προς το σώμα, και ως προς όλα τ’ άλλα· η αθάνατος πάλιν με άλλο. Μη σου φαίνεται λοιπόν παράξενον, ότι κάθε ύπαρξις εμφύτως αποδίδει σημασίαν εις το αποβλάστημά της·χάριν της αθανασίας συνοδεύει τα όντα όλα ο ζήλος αυτός και ο έρως».
___________
   Πηγήlithosfotos.blogspot.gr

ΠΩΣ ΝΑ "ΒΓΑΛΕΤΕ" ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΕ 12 ΛΕΠΤΑ - ΤΑ 20 ΣΗΜΑΔΙΑ ΤΟΥ ΦΛΕΡΤ

Πώς να «βγάλετε» ραντεβού μέσα σε 12 λεπτά -Τα 20 σημάδια του φλερτ
Η ημέρα που όλοι μιλούν για τον έρωτα, τις σχέσεις και τα ραντεβού ήρθε και όλος ο κόσμος βλέπει... καρδούλες γύρω του σήμερα. Ή τουλάχιστον, αυτό θέλουν να επιβάλλουν κάποιοι για τη γιορτή του Αγιου Βαλεντίνου. Τι συμβαίνει όμως με όσους είναι μόνοι;
Εστω ότι κάποιοι νιώθουν την ανάγκη να βγουν ραντεβού σήμερα υποχρεωτικά λόγω ημέρας, υπάρχει ένας τρόπος για να το καταλάβουν γρήγορα αν έχουν ελπίδα με αυτόν που έχουν απέναντί τους ή αν πρέπει να στραφούν σε άλλες... πορτοκαλιές. Συμπέρασμα που μπορεί να βγει μόλις σε 12 λεπτά, σύμφωνα με μία έρευνα.
Το Πανεπιστήμιο του Κάνσας μελέτησε την «επιστήμη» του φλερτ και κατέληξε ότι μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα μπορεί κάποιος να καταλάβει αν υπάρχει ενδιαφέρον από το άλλο πρόσωπο και κυρίως, αν τον φλερτάρουν.
Τα κοπλιμέντα, η συγκατάβαση για τα λεγόμενα του άλλου και βέβαια η γλώσσα του σώματος- από το σταύρωμα των ποδιών μέχρι τη θέση των χεριών- είναι μερικά από αυτά τα σημάδια που προδίδουν το φλερτ, όπως γράφει η Daily Mail.
Στα πρώτα τρία λεπτά, αν κάποιος κάνει κοπλιμέντα και συμφωνεί με αυτά που λέτε, είναι καλό σημάδι. Αν μία γυναίκα δεν κάνει πολλές ερωτήσεις, σημαίνει το αντίθετο. Από το 4ο έως το 6ο λεπτό, συνήθως κάποιος που ενδιαφέρεται αρχίζει να κάνει χειρονομίες με ανοιχτές παλάμες. Το διάστημα 7-9' οι άνδρες ρίχνουν κλεφτές στις γυναίκες απέναντί τους ενώ εκείνες αρχίζουν να αποκαλύπτουν προσωπικές λεπτομέρειες. Τέλος, από το 10' έως το 12' λεπτό, οι γυναίκες- όταν ενδιαφέρονται πάντα- ανοίγονται και είναι πιο χαρωπές, ενώ οι άνδρες χαμηλώνουν τον τόνο της φωνής τους.
Τα σημάδια ότι κάποιος σας φλερτάρει (από τα πιο συχνά, έως τα λιγότερο)
1. Χαμογελά, ή γελάει
2. Λέει «ναι», ή γνέφει καταφατικά
3. Κρατά «ζωντανή» τη συζήτηση
4. Εχει ανοιχτά τα χέρια
5. Αποκαλύπτει προσωπικές λεπτομέρειες
6. Είναι εκφραστικός
7. Ρίχνει ματιές στο σύντροφό σας
8. Μιλά με χαρούμενη φωνή
9. Μιλά σε ψηλότερο τόνο
10. Αγγίζει τα μαλλιά, το πρόσωπο ή το σώμα του
11. Σκύβει προς τα μπροστά
12. Δαγκώνει ή υγραίνει τα χείλη του
13. Κάνει ερωτήσεις
14. Κουνά το κεφάλι του
15. Παίζει με αντικείμενα
16. Ερχεται πιο κοντά
17. Σταυρώνει τα πόδια
18. Κάνει κοπλιμέντα
19. Κάνει πειράγματα
20. Σηκώνει τους ώμους


ΔΩΡΕΑΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑ SMARTPHONE ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ - ΓΙΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΝΗΣΤΕΙΕΣ ΜΕ ΕΝΑ "ΚΛΙΚ"

Κι όμως το Αγιο Ορος απέκτησε δικό του app: Γιορτές και νηστείες με ένα κλικ
Ημερομηνίες εορτών, πληροφορίες για μοναστήρια, ακόμη κι  υπενθύμιση για τις νηστείες, παρέχονται δωρεάν σε μοναχούς και κοσμικούς επισκέπτες μέσω της εφαρμογής smartphone.
Τη δική του εφαρμογή για smartphone απέκτησε το ...Αγιο Oρος! O χρήστης μπορεί να «κατεβάσει» δωρεάν την εφαρμογή και να έχει στο κινητό του πληροφορίες για το παλαιό (που ισχύει στην Αθωνική Πολιτεία) και το νέο ημερολόγιο, με ταυτόχρονη παρουσίαση των εορτών τους, τις νηστείες που ισχύουν κάθε μέρα, τους βίους όλων των αγίων, τον λεπτομερή τηλεφωνικό κατάλογο επικοινωνίας με το Αγιο Ορος, τις αγιορείτικες πανηγύρεις όλων των ιερών σκηνωμάτων και τα ψυχωφελή γνωμικά από τη σοφία των Πατέρων.
Μάλιστα, αν κάποιος το επιθυμεί, μπορεί να λαμβάνει καθημερινή ειδοποίηση στο κινητό του, την ώρα που θα ορίσει, για τη γιορτή και τη νηστεία της ημέρας.
Την εφαρμογή δημιούργησε η εταιρία ASTΑΕ, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, θέλοντας να διευκολύνει τους 300.000 επισκέπτες που δέχεται κάθε χρόνο το Αγιον Ορος, αλλά και ευρύτερα τους πιστούς. Τα στοιχεία παραχώρησαν ευγενικά οι πατέρες της Ιεράς Μονής Παντοκράτορα του Αγίου Ορους, υπό τον όρο να διατεθούν δωρεάν.
Ο διευθυντής της AST Γιάννης Θεοδωράκης, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η ιδέα για την εφαρμογή προέκυψε όταν ο ίδιος και τα στελέχη της εταιρίας, οι οποίοι επισκέπτονται συχνά την Αθωνική Πολιτεία, διαπίστωσαν ότι το μέρος στερείται πληροφορίας για τον επισκέπτη, για παράδειγμα δεν ξέρει πού να απευθυνθεί για να νοικιάσει αυτοκίνητο, ή το τηλέφωνο της Μονής που θέλει να επισκεφθεί.
Σκέψη της εταιρίας είναι να παρέχει τις πληροφορίες της εφαρμογής και στις σλαβικές γλώσσες για τους αλλοδαπούς επισκέπτες του Αγίου Όρους.
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στο App Store για iPhone και στο Google Play για συσκευή Android.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΗΝ ΑΜΥΓΔΑΛΕΖΑ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΡΙΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ - ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΤ

Εξέγερση στην Αμυγδαλέζα για τον 23χρονο νεκρό μετανάστη και επέμβαση των ΜΑΤ
Τρίτος θάνατος μετανάστη σημειώθηκε την Παρασκευή στο στρατόπεδο συγκέντρωσης μεταναστών στην Αμυγδαλέζα και αργά το απόγευμα πραγματοποιήθηκε εξέγερση κρατουμένων.
Οι συγκρατούμενοι του 23χρονου Πακιστανού καταγγέλλουν ότι αυτοκτόνησε με ένα σεντόνι που το έκανε θηλιά στο κελί του, επειδή παρατάθηκε η κράτηση του μετά το 18μηνο.
Εν συνεχεία οι υπόλοιποι μετανάστες εξεγέρθηκαν και κατευθήνθηκαν μαζικά προς το κελί Α όπου, αναφέρουν ότι αυτοκτόνησε ο νεαρός. Αμέσως δυνάμεις των ΜΑΤ βρέθηκαν στον χώρο ωστόσο μέχρι στιγμής δεν είχαν εισέλθει εντός των φυλακών.
Nωρίτερα, μετανάστες κατήγγειλαν στην Κίνηση Ενωμένοι Ενάντια στον Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή (ΚΕΕΡΦΑ) πως «ένας μετανάστης από το Πακιστάν, αυτοκτόνησε στο κελί Α1». Το πρωί του Σαββάτου (10.00), κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τη Βασιλική Κατριβάνου θα μεταβεί στο κέντρο κράτησης.


ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ - ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ ΕΚΑΤΟ ΦΑΛΑΙΝΕΣ ΝΕΚΡΕΣ

Οικολογική τραγωδία στη Ν. Ζηλανδία -Περισσότερες από 100 φάλαινες νεκρές, αγώνας για άλλες τόσες
Οι αγωνιώδεις προσπάθειες των εθελοντών δεν κατάφεραν να σώσουν περισσότερες από 100 φάλαινες-πιλότους, που είχαν ξεβραστεί σε παραλία της Νέας Ζηλανδίας. Τα θηλαστικά δεν κατάφεραν να επιβιώσουν, ενώ γίνεται αγώνας για άλλα 90 θηλαστικά που βρίσκονται στην ίδια κατάσταση.
Περίπου 200 φάλαινες ξεβράστηκαν στην παραλία του Φάργουελ. Δεκάδες ακτιβιστές προσπάθησαν να τις οδηγήσουν πίσω στα βαθιά, με τη βοήθεια της παλίρροιας, όμως τα θηλαστικά άλλαξαν πορεία και βγήκαν ξανά προς τις ακτές κατά τη διάρκεια της νύχτας.
«Ο θάνατος των 103 φαλαινών έχει επιβεβαιωθεί και εμείς προσπαθούμε να κρατήσουμε τις υπόλοιπες στην ζωή» είπε ο εκπρόσωπος τύπου της υπηρεσίας προστασίας του περιβάλλοντος Αντριου Λάμασον.
«Περίπου 150 εθελοντές τις φροντίζουν όσο το δυνατόν κυρίως ψεκάζοντάς τις με νερό, όμως προετοιμαζόμαστε για μια πολύ δυσάρεστη κατάσταση, κάθε φορά που παγιδεύονται στην άμμο η υγεία τους επιδεινώνεται ραγδαία» πρόσθεσε.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟ- ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΣΕ ΤΙ ΩΦΕΛΕΙ;

Σήμερα το πρώτο Ψυχοσάββατο..Τι είναι τα Ψυχοσάββατα; Σε τι ωφελούν;
Οι προσευχές για τους κεκοιμημένους, τους νεκρούς μας(είτε στη Θεία Λειτουργία, είτε στα μνημόσυνα, είτε στα τρισάγια, είτε στα ψυχοσάββατα) είναι η υψίστη μορφή αγάπης προς τους αδελφούς που δεν είναι πιά μαζί μας.
Τα Ψυχοσάββατα
Μέσα στην ιδιαίτερη μέριμνά της για τους κεκοιμημένους η Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μας έχει καθορίσει ξεχωριστή ημέρα της εβδομάδος γι’ αυτούς.
Όπως η Κυριακή είναι η ημέρα της Αναστάσεως του Κυρίου, ένα εβδομαδιαίο Πάσχα, έτσι το Σάββατο είναι η ημέρα των κεκοιμημένων, για να τους μνημονεύουμε και να έχουμε κοινωνία μαζί τους. Σε κάθε προσευχή και ιδιαίτερα στις προσευχές του Σαββάτου ο πιστός μνημονεύει τους οικείους, συγγενείς και προσφιλείς, ακόμη και τους εχθρούς του που έφυγαν από τον κόσμο αυτό, αλλά ζητά και τις προσευχές της Εκκλησίας γι’ αυτούς.
Σε ετήσια βάση η Εκκλησία έχει καθορίσει δύο Σάββατα, τα οποία αφιερώνει στους κεκοιμημένους της. Είναι τα μεγάλα Ψυχοσάββατα• το ένα πριν από την Κυριακή της Απόκρεω και το άλλο πριν από την Κυριακή της Πεντηκοστής.
Το Ψυχοσάββατο πριν από την Κυριακή της Απόκρεω έχει το εξής νόημα: Η επόμενη ημέρα είναι αφιερωμένη στη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου, εκείνη τη φοβερή ημέρα κατά την οποία όλοι θα σταθούμε μπροστά στο θρόνο του μεγάλου Κριτή. Γιά το λόγο αυτό με το Μνημόσυνο των κεκοιμημένων ζητούμε από τον Κύριο να γίνει ίλεως και να δείξει τη συμπάθεια και τη μακροθυμία του, όχι μόνο σε μας αλλά και στους προαπελθόντας αδελφούς, και όλους μαζί να μας κατατάξει μεταξύ των υιών της Επουράνιας Βασιλείας Του. Με το δεύτερο Ψυχοσάββατο διατρανώνεται η πίστη μας για την καθολικότητα της Εκκλησίας, της οποίας την ίδρυση και τα γενέθλια (επί γης) γιορτάζουμε κατά την Πεντηκοστή. Μέσα στη μία Εκκλησία περιλαμβάνεται η στρατευομένη εδώ στη γη και η θριαμβεύουσα στους ουρανούς. Κατά τα δύο μεγάλα Ψυχοσάββατα η Εκκλησία μας καλεί σε μία παγκόσμια ανάμνηση «πάντων των απ’ αιώνος κοιμηθέντων ευσεβώς επ’ ελπίδι αναστάσεως ζωής αιωνίου».
Μνημονεύει:
* Όλους εκείνους που υπέστησαν «άωρον θάνατον», σε ξένη γη και χώρα, σε στεριά και σε θάλασσα.
* Εκείνους που πέθαναν από λοιμική ασθένεια, σε πολέμους, σε παγετούς, σε σεισμούς και θεομηνίες.
* Όσους κάηκαν η χάθηκαν.
* Εκείνους που ήταν φτωχοί και άποροι και δεν φρόντισε κανείς να τους τιμήσει με τις ανάλογες Ακολουθίες και τα Μνημόσυνα.
Ο Θεός δεν περιορίζεται από τόπο και χρόνο. Γι Αυτόν είναι γνωστά και συνεχώς παρόντα όχι μόνο όσα εμείς αντιλαμβανόμαστε στο παρόν, αλλά και τα παρελθόντα και τα μέλλοντα. Το διατυπώνει λυρικότατα μία προσευχή της Ακολουθίας της θείας Μεταλήψεως, που αποδίδεται στον άγιο Ιωάννη Δαμασκηνό η στον άγιο Συμεών τον νέο θεολόγο:
«Επί το βιβλίον δε σου και τα μήπω πεπραγμένα γεγραμμένα σοι τυγχάνει».
Ως αιώνιος και πανταχού παρών ο πανάγαθος Κύριός μας Ιησούς Χριστός αγκαλιάζει με τη θεία του πρόνοια το άπειρο σύμπαν και τους ατέρμονες αιώνες. Όλους τους ανθρώπους που έζησαν, ζούν και θα ζήσουν τους νοιάζεται η αγάπη του• «η γαρ αγάπη του Χριστού συνέχει ημάς» (Β' Κο 5,14).
Με αυτήν την πίστη αναθέτουμε στην αγάπη και στην αγαθότητα του Θεού «εαυτούς και αλλήλους», τους ζωντανούς αλλά και τους κεκοιμημένους μας.
Ας δούμε τι έλεγε για τα μνημόσυνα ο μακαριστός π. Παίσιος (από τον Δ’ τόμο, Οικογενειακή Ζωή,Λόγοι του π.Παισίου, Εκδόσεις Ησυχαστήριο Ευαγγελιστής Ιωάννης ο Θεολόγος, Σουρωτή, Θεσσαλονίκη).
- Γέροντα, οι υπόδικοι νεκροί (πλην των Αγίων) μπορούν να προσεύχονται;
- Έρχονται σε συναίσθηση και ζητούν βοήθεια, αλλά δεν μπορούν να βοηθήσουν τον εαυτό τους. Όσοι βρίσκονται στον Άδη μόνο ένα πράγμα θα ήθελαν από τον Χριστό:να ζήσουν πέντε λεπτά για να μετανοήσουν. Εμείς που ζούμε, έχουμε περιθώρια μετανοίας, ενώ οι καημένοι οι κεκοιμημένοι δεν μπορούν πιά μόνοι τους να καλυτερεύσουν την θέση τους, αλλά περιμένουν από εμάς βοήθεια. Γι’ αυτό έχουμε χρέος να τους βοηθούμε με την προσευχή μας.
Γιατί, τι να τους κάνει ο Θεός; Σαν ένα παιδί που απομακρύνεται από τον πατέρα του, σπαταλάει όλη την περιουσία του και από πάνω βρίζει και τον πατέρα του. Ε, τι να το κάνει αυτό ο πατέρας του; Οι άλλοι όμως οι υπόδικοι, που έχουν λίγο φιλότιμο, αισθάνονται την ενοχή τους, μετανοούν και υποφέρουν για τις αμαρτίες. Ζητούν να βοηθηθούν και βοηθιούνται θετικά με τις προσευχές των πιστών. Τούς δίνει δηλαδή ο Θεός μία ευκαιρία, τώρα που είναι υπόδικοι, να βοηθηθούν μέχρι να γίνει η Δευτέρα Παρουσία. Καί όπως σε αυτή τη ζωή, αν κάποιος είναι φίλος με τον βασιλιά, μπορεί να μεσοαλαβήσει και να βοηθήσει έναν υπόδικο, έτσι κι αν είναι κανείς φίλος με τον Θεό, μπορεί να μεσολαβήσει στο Θεό με την προσευχή του και να μεταφέρει τους υπόδικους από την μία φυλακή σε άλλη καλύτερη, από το ένα κρατητήριο σε ένα άλλο καλύτερο. Η ακόμα μπορεί να τους μεταφέρει και σε ένα δωμάτιο η σε διαμέρισμα.
Όπως ανακουφίζουμε τους φυλακισμένους με αναψυκτικά κλπ που τους πηγαίνουμε, έτσι και τους νεκρούς τους ανακουφίζουμε με τις προσευχές και τις ελεημοσύνες που κάνουμε για τη ψυχή τους.Οι προσευχές των ζώντων για τους κεκοιμημένους και τα μνημόσυνα είναι η τελευταία ευκαιρία που δίνει ο Θεός στους κεκοιμημένους να βοηθηθούν,μέχρι να γίνει η τελική Κρίση.Μετά την δίκη δεν θα υπάρχει δυνατότητα να βοηθηθούν….
Γι’ αυτό και η Εκκλησία μας έχει τα κόλλυβα, τα μνημόσυνα. Τα μνημόσυνα είναι ο καλύτερος δικηγόρος για τις ψυχές των κεκοιμημένων. Έχουν τη δυνατότητα και από την κόλαση να βγάλουν τη ψυχή. Κι εσείς σε κάθε Θεία Λειτουργία να διαβάζετε κόλλυβα για τους κεκοιμημένους. Έχει νόημα το σιτάρι: Σπείρετε εν φθορά, εγείρεται εν αφθαρσία (Α' Κορινθ, κεφ 15, εδ 42) (δηλαδή συμβολίζει το θάνατο και την ανάσταση του ανθρώπου), λέει η Γραφή. 


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

"Η ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ" - ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΟΦΤΕΡΟΥ


Δ.Ο.Υ. ΑΡΙΔΑΙΑΣ – Δ.Ε.Η. ΑΡΙΔΑΙΑΣ
ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Η ΑΔΙΚΙΑ-ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΗ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ;

Κάποτε θεωρούνταν μεγάλη κατάκτηση της  τοπικής μας  κοινωνίας η ίδρυση γραφείου κάποιας  νέας δημόσιας υπηρεσίας στον τόπο μας  και αναβάθμιση του βιοτικού (οικονομικού, κοινωνικού κλπ) επιπέδου των κατοίκων.
Την προηγούμενη περίοδο η κυβέρνηση στο όνομα κάποιων μεταρρυθμίσεων και της ποιοτικότερης παροχής υπηρεσιών του δημοσίου, έβαλε στόχο την αποψίλωση της περιφέρειας από τις δημόσιες υπηρεσίες.
Στην Αλμωπία όλοι ευτυχίσαμε τα τελευταία χρόνια να ζήσουμε την εμπειρία της αυξημένης παροχής υπηρεσιών της Δ.Ο.Υ. αναμένοντας επί ώρες την σειρά μας στους άνετους διαδρόμους του διοικητηρίου της Έδεσσας για να μας εξυπηρετήσουν οι ίδιοι και μόνο αυτοί ακριβώς υπάλληλοι που προέρχονται από την καταργημένη Δ.Ο.Υ. Αριδαίας. Η μεταρρύθμιση πέτυχε  δύο στόχους. Και τους πολίτες και τους υπαλλήλους. Δύο στα δύο. Επιτυχημένη μεταρρύθμιση. Ταλαιπώρησε  τα μέγιστα πολίτες  και υπαλλήλους και έριξε όσο μπορούσε το ηθικό τους. Η οικονομική επιβάρυνση τους δεν υπολογίζεται αφού φρόντισαν γι’ αυτό δεκάδες άλλες επιστημονικά μελετημένες μεταρρυθμίσεις και δεν τους  άφησαν χρήματα.
Θα αναφερθώ επίσης σ την περίπτωση της Δ.Ε.Η. Ισχύουν τα ίδια! Καμία παροχή υπηρεσιών στην Αριδαία για τους πολίτες της Αλμωπίας. Καμία!  Τριακόσια τετρ. μέτρα γραφεία άδεια, πληρωμένα από τους πολίτες (τα περί Α.Ε. κλπ είναι αστειότητες) χωρίς υπαλλήλους, χωρίς τεχνικούς και κατεβαίνεις από τον Αρχάγγελο στην Έδεσσα για να ζητήσεις μια πληροφορία, να κάνεις μια αίτηση.
Νεοεκλεγμένοι και παλαιότεροι βουλευτές του Νομού, αντιπεριφερειάρχες και δήμαρχοι , εκπρόσωποι και αντιπρόσωποι μας δηλαδή, θα συνεχίσετε να παραμένετε μουγκοί, να φοράτε ωτασπίδες και να στρουθοκαμηλίζετε απέναντι σ΄αυτήν την αφάνταστη καθημερινή ταλαιπωρία των κατοίκων της Αλμωπίας;  Θα ακούμε πάλι το γνωστό τροπάρι «έκανα ότι μπορούσα αλλά… η τρόικα, το μνημόνιο κλπ.» που ακούγαμε έως τώρα από τους εκπροσώπους μας που δικαιολογούσαν έτσι την αδράνεια και ίσως την ανεπάρκεια τους;

Η κοροϊδία πρέπει επί τέλους να σταματήσει!

Αριδαία 14 Φεβρουαρίου 2015

Σταύρος Κοφτερός - Αρχιτέκτων

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...