Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

ΕΛΕΓΧΕΙΣ ΤΟΝ ΘΥΜΟ ΣΟΥ Η ΣΕ ΕΛΕΓΧΕΙ ΑΥΤΟΣ;

Ο θυμός είναι ένα οξύ που κάνει περισσότερη ζημιά στο δοχείο που το περιέχει παρά σε οτιδήποτε χύνεται"  Μark Twain
"O θυμός έχει πάντα μια δικαιολογία αλλά σπάνια αυτή είναι καλή"  Iντιρα Γκάντι
"Οι άνθρωποι συχνά συμπληρώνουν με οργή ότι τους λείπει από λογική"  William R.Alger
"Όπως η φωτιά που φυλάσσετε, μετατρέπεται σε ενέργεια έτσι και ο θυμός μας όταν ελέγχεται γίνεται μια δύναμη που μπορεί να κινήσει τον κόσμο"  Μαχάτμα Γκάντι
Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα. Όπως όλα τα συναισθήματα έχει ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό γνώρισμα: γεννιέται άσχετα από τη συνειδητή βούλησή μας και δεν μπορούμε να επέμβουμε στη γέννησή του. Μπορούμε όμως να μάθουμε να διαχειριζόμαστε την κατάσταση, αν οργανωθούμε λίγο κι αρχίσουμε την αυτοπαρατήρηση. Πότε θυμώνω; με ποιους; τι κάνω όταν θυμώνω; το μετανιώνω μετά; ντρέπομαι για τα λόγια που είπα; για τις πράξεις που έκανα;
Πόσες φορές πάλι υποσχεθήκατε στον εαυτό σας ότι δεν θα το ξανακάνετε, ότι δεν άξιζε τον κόπο η τόση ψυχολογική αναστάτωση; Και πόσες φορές αθετήσατε την υπόσχεση σας;
Αν οι παραπάνω σκέψεις, σας είναι αρκετά οικείες και επαναλαμβάνονται συχνά, μάλλον ο θυμός σας, σας ελέγχει! Ενώ είναι ένα υγιές συναίσθημα μπορεί να γίνει τοξικό όταν ξεφύγει από τον έλεγχό σας.
love-and-anger-in-the-city-norma-ascencio
Η αλήθεια είναι ότι ο θυμός είναι ένα έντονο συναίσθημα που δίνει την ψευδαίσθηση δύναμης, σιγουριάς όμως για λίγο, μετά συνήθως μετανιώνουμε για ότι είπαμε ή κάναμε...
Επίσης είναι αλήθεια δυστυχώς, ότι ένα σημαντικό μάθημα ζωής που δεν διδάσκεται στο σχολείο ούτε στην οικογένεια είναι η διαχείριση των συναισθημάτων.
Όταν νιώθουμε θυμωμένοι έχουμε βασικά δύο επιλογές: εκφράζω το θυμό μου ή τον κρατώ μέσα μου.
Αν κρατάτε το θυμό μέσα σας, πνίγοντάς, πιέζοντας, κρύβοντας τον αργά ή γρήγορα θα αρχίσουν τα ψυχοσωματικά συμπτώματα.
Αν εκδηλώνεται το θυμό βρίζοντας, σπάζοντας, αργά ή γρήγορα θα καταστρέψετε τις σχέσεις σας.
Τα συναισθήματα είναι απαραίτητο, αν θέλουμε να είμαστε υγιείς ψυχικά να μάθουμε να τα εκφράζουμε με αποδεκτούς τρόπους ώστε να υπάρχει αποφόρτιση και ανακούφιση από την ένταση που προκαλούν.
Πως μπορώ να ελέγχω το θυμό μου; Ο έλεγχος περνά μέσα από την αναγνώριση και την παραδοχή, είναι τα πρώτα βήματα. Στη συνέχεια η διαχείριση είναι μια διαδικασία, πράγμα που σημαίνει ότι θέλει το χρόνο της.
  • Μια τεχνική που βοηθά είναι να αναβάλλεις την υλοποίηση όποιας αυτόματης σκέψης έρχεται τη στιγμή του θυμού: π.χ. θα πάω τώρα να του/ της μιλήσω... τώρα θα δει τι θα ακούσει από μένα... τόσο καιρό δε μιλούσα αλλά τώρα θα τα πω όλα μαζί.... Συχνά οι άνθρωποι θυμώνουν επειδή δυσκολεύονται να διεκδικήσουν, δεν μιλούν αλλά περιμένουν οι άλλοι να καταλάβουν-μαντέψουν τις ανάγκες τους. Φυσικά αυτό δεν συμβαίνει στον πραγματικό κόσμο κι ο θυμός συσσωρεύεται κι έρχεται η στιγμή που ξεχειλίζει και καταστρέφει στο πέρασμά του.
  • Μην αποφασίζετε για σχέσεις κι ανθρώπους πάνω σε θυμό, τότε η κρίση θολώνει.
  • Δηλώστε ότι θυμώσατε, η λεκτικοποίηση του συναισθήματος είναι το πρώτο βήμα για τη διαχείριση.
  • Δώστε χρόνο στον εαυτό σας και στους ανθρώπους που απευθύνεται το συναίσθημά σας για να συζητήσετε άλλη στιγμή λίγο αργότερα όταν θα πέσουν οι τόνοι και θα επανέλθει η λογική!
Αν παρά τις επαναλαμβανόμενες προσπάθειες δεν προχωράτε όπως θα θέλατε κι εξακολουθείτε να νιώθετε ανήμποροι να τιθασεύσετε το θυμό σας, αν αισθάνεστε ντροπή, ενοχές για τη συμπεριφορά σας, όντας μόνιμα θυμωμένοι, ίσως θα ήταν καλό να αρχίσετε να σκέφτεστε να ζητήσετε βοήθεια από ψυχολόγο. Μέσα από την ψυχοθεραπευτική διαδικασία θα μπορέσετε να βάλετε λογική στο συναίσθημα, και να διοχετεύσετε την ενέργεια που δίνει ο θυμός σε δημιουργικές κι όχι καταστροφικές επιλογές.
Μαρία Σκαρλάτου - Ψυχολόγος http://mariaskarlatou.blogspot.gr
To είδαμε:  dromostherapeia.gr

"Η ΠΡΩΤΗ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΚΕΦΑΛΙΟΥ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ"

«Η πρώτη μεταμόσχευση κεφαλιού θα γίνει σε δύο χρόνια»

Η πρώτη μεταμόσχευση ανθρώπινου κεφαλιού θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μέσα σε μόλις δύο χρόνια, σύμφωνα με τη ριζοσπαστική πρόταση ενός Ιταλού χειρουργού.
   Ο Sergio Canavero, από το Advanced Neuromodulation Group του Τορίνο δήλωσε ότι επιθυμία του είναι η επέμβαση αυτή να βοηθήσει στην επέκταση της ζωής των ανθρώπων που έχουν υποστεί εκφυλισμό των μυών και των νεύρων ή εκείνων που έχουν καρκίνο σε προχωρημένο στάδιο.
   Ο χειρουργός σχεδιάζει, σύμφωνα με το New Scientist, να ανακοινώσει το σχέδιό του στο συνέδριο της Αμερικανικής  Ακαδημίας  Νευρολογίας και Ορθοπαιδικών Χειρουργών (AANOS) που θα γίνει στο Μέριλαντ, τον Ιούνιο. 

«Η πρώτη μεταμόσχευση κεφαλιού θα γίνει σε δύο χρόνια»

Ο Ιταλός χειρουργός δημοσίευσε μάλιστα ένα έγγραφο σχετικά με την τεχνική που θα χρησιμοποιήσει. Σύμφωνα με αυτό , το κεφάλι του δότη και το κεφάλι του παραλήπτη θα πρέπει να ψύχονται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ώστε να παρατείνεται ο χρόνος που τα κύτταρα μπορούν να επιβιώσουν χωρίς οξυγόνο.
   Στη συνέχεια, όπως αναφέρει το Skynews.com,  θα τεμαχίζεται ο ιστός γύρω από το λαιμό και θα συνδέονται μέσω μικροσκοπικών σωλήνων τα αιμοφόρα αγγεία. Ακολούθως ο νωτιαίος μυελός θα «μεταμοσχεύεται» από το κεφάλι του δότη στο κεφάλι του παραλήπτη ενώ τα άκρα του θα συντήκονται μεταξύ τους με τη χρήση μιας χημικής ουσίας που ονομάζεται πολυαιθυλενογλυκόλη.   Μετά από αυτό, το πρόσωπο  τίθεται σε  κώμα για περίπου τέσσερις εβδομάδες για να εμποδιστεί η μετακίνηση και να υποβοηθείται η επούλωση.
   Ο Καναβάρο υποστηρίζει ότι όταν ο ασθενής ξυπνήσει θα μπορεί να στρέφει και να αισθάνεται το πρόσωπο του, θα μιλάει με την φωνή που είχε πριν την επέμβαση ενώ θα είναι σε θέση να περπατήσει μέσα σε ένα χρόνο.
   Ο χειρουργός είπε στο περιοδικό New Scientist: «Αν η κοινωνία δεν το θέλει, δεν θα το κάνω, όμως, εάν οι άνθρωποι δεν το θέλουν στις ΗΠΑ ή στην Ευρώπη, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνει κάπου αλλού. .»

«Η πρώτη μεταμόσχευση κεφαλιού θα γίνει σε δύο χρόνια»

Η πρώτη επιτυχής μεταμόσχευση κεφαλής έγινε από έναν πίθηκο σε έναν άλλο το 1970  στο Πανεπιστήμιο Case Western Reserve στο Κλίβελαντ, των  ΗΠΑ. Η μαϊμού ζούσε για εννέα ημέρες, αλλά το ανοσοποιητικό σύστημα της απέρριψε το κεφάλι. 




Πηγή: www.lifo.gr

ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΕΜΑΘΕ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ VIDEO GAMES

Αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης της Google έμαθε να παίζει μόνος του video games
Ο αλγόριθμος τερμάτισε 49 κλασικά παιχνίδια της Atari 

Ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα στον τομέα της αυτόματης εκμάθησης δεξιοτήτων μηχανών, πέτυχε το εργαστήριο τεχνητής νοημοσύνης Deep Mind που εξαγοράστηκε πρόσφατα από την Google έναντι 400 εκατομμυρίων δολαρίων. 
   Οι επιστήμονες της Google ανέπτυξαν έναν αλγόριθμο που έμαθε να παίζει μόνος του 49 ρετρό βιντεοπαιχνίδια της κονσόλας Atari 2600, όπως το Pong και το Space Invaders, απλά και μόνο παρατηρώντας τα pixels και την αλληλουχία εικόνων στην οθόνη ενός υπολογιστή.
    Κι αν ως επίτευγμα μπορεί να μην ακούγεται ιδιαίτερης σημασίας, οι επιστήμονες του εργαστηρίου Deep Mind υποστηρίζουν ότι ο συγκεκιρμένος αλγόριθμος, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό βήμα στον τρόπο που οι μηχανές αποκτούν δεξιότητες από μόνες τους χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
 Κάτι που μπορεί να έχει άμεση εφαρμογή στα αυτο-οδηγούμενα αυτοκίνητα και άλλες μηχανές που πρόκειται να αλληλεπιδρούν με τον κόσμο των ανθρώπων, στο άμεσο μέλλον.
   Δείτε το ρεπορτάζ του περιοδικού Nature, που δημοσίευσε τη μελέτη του εργαστηρίου Deep Mind:

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ 1953 ΔΙΑΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ

Οικονομικές απαιτήσεις από τη Γερμανία είχαν 70 χώρες και το 1953 το συνολικό χρέος της χώρας ανερχόταν σε 30 δισ. μάρκα (σχεδόν 15,3 δισ. ευρώ)
Οικονομικές απαιτήσεις από τη Γερμανία είχαν 70 χώρες και το 1953 το συνολικό χρέος της χώρας ανερχόταν σε 30 δισ. μάρκα (σχεδόν 15,3 δισ. ευρώ) 
Από την ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ 
Ήταν 27 Φεβρουαρίου του 1953, όταν στο Λονδίνο επετεύχθη η συμφωνία ακύρωσης του μισού χρέους της μεταπολεμικής Γερμανίας. Αυτή η ακύρωση και ο τρόπος που έγινε, ήταν ζωτικής σημασίας για την ανοικοδόμηση της Ευρώπης (όπως ειπώθηκε) από τον πόλεμο.
 Παρουσιάζει ωστόσο έντονη αντίθεση με τα δεινά των πολιτών της Νότιας Ευρώπης σήμερα, στο όνομα του χρέους.   Με τις αναμνήσεις της ναζιστικής θηριωδίας ακόμη νωπές, πολλές χώρες ήταν απρόθυμες να προσφέρουν τόσο γενναιόδωρη ανακούφιση χρέους στη Γερμανία.
 Αλλά οι ΗΠΑ έπεισαν τους ευρωπαίους συμμάχους της, όπως η Ελλάδα, να παραιτηθούν από την αποπληρωμή του χρέους και τις αποζημιώσεις, προκειμένου να οικοδομηθεί μια σταθερή Δυτική Ευρώπη. 

Βγαίνοντας από το 2ο παγκόσμιο πόλεμο, οι Γερμανοί εξακολουθούσαν να έχουν χρέη από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Δηλαδή τις αποζημιώσεις που επιβλήθηκαν στη χώρα, μετά τη διάσκεψη ειρήνης των Βερσαλλιών το 1919. Πολλοί, συμπεριλαμβανομένου του John Maynard Keynes, υποστήριξαν ότι το εν λόγω ανεξόφλητο χρέος και οι οικονομικές πολιτικές που συνεπάγεται οδήγησαν στην άνοδο των Ναζί και τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο.
 Μέχρι το 1953, η Γερμανία είχε επίσης χρέη με βάση τα δάνεια ανοικοδόμησης που πήρε αμέσως μετά το τέλος του 2ου παγκοσμίου πολέμου. Πιστωτές της Γερμανίας ήταν  η Ελλάδα και η Ισπανία, το Πακιστάν και η Αίγυπτος, καθώς και οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία.
   Οικονομικές απαιτήσεις από τη Γερμανία είχαν 70 χώρες και το 1953 το συνολικό χρέος της χώρας ανερχόταν σε 30 δισ. μάρκα (σχεδόν 15,3 δισ. ευρώ) και αντιστοιχούσε μόλις στο 23% του ΑΕΠ. Το μισό χρέος αφορούσε την προπολεμική και το υπόλοιπο τη μεταπολεμική περίοδο.
   Την εποχή εκείνη σύμφωνα με τον Guardian, η Ευρώπη χρειαζόταν μια ισχυρή Δυτική Γερμανία ως προπύργιο ενάντια στον κομμουνισμό. Έτσι οι πιστωτές της χώρας συναντήθηκαν στο Λονδίνο και έδειξαν ότι έχουν κατανοήσει ότι έπρεπε να βοηθήσουν μια χώρα να ανακάμψει από την καταστροφή. Έδειξαν επίσης κατανόηση στο γεγονός ότι το χρέος δεν μπορεί ποτέ να θεωρηθεί ευθύνη του οφειλέτη και μόνο.
 Η Ελλάδα πήρε μέρος οικειοθελώς σε μια συμφωνία για να συμβάλλει στη δημιουργία μιας σταθερής και ευημερούσας Δυτικής Ευρώπης, παρά τα εγκλήματα πολέμου, που οι Γερμανοί κατακτητές είχαν προκαλέσει μόλις λίγα χρόνια πριν. 

Η ελληνική κυβέρνηση υπογράφει την ελάφρυνση χρέους της Γερμανίας
Η ελληνική κυβέρνηση υπογράφει την ελάφρυνση χρέους της Γερμανίας 

Η ακύρωση του χρέους για τη Γερμανία ήταν άμεση, τα μέτρα ανακούφισης ελήφθησαν πριν από μια πραγματική κρίση. Η συμφωνία για την ακύρωση του 50% του χρέους κάλυπτε όλες τις οφειλές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων προς τους ιδιώτες. Για το υπόλοιπο χρέος προβλέφθηκε η μακροπρόθεσμη αναδιάρθρωσή του.
   Ίσως το πιο καινοτόμο χαρακτηριστικό της συμφωνίας του Λονδίνου ήταν ένας όρος που ανέφερε ότι η Δυτική Γερμανία θα πλήρωνε για τα χρέη της από το εμπορικό της πλεόνασμα και οποιαδήποτε αποπληρωμή θα περιοριζόταν στο 3% των εσόδων από τις εξαγωγές της κάθε χρόνο. Αυτό σήμαινε ότι οι χώρες εκείνες στις οποίες χρωστούσε η Γερμανία, θα έπρεπε να αγοράζουν τα εξαγώγιμα προϊόντα της, ώστε να τους καταβληθεί το χρέος αυτό.
 Έτσι η Δυτική Γερμανία θα πλήρωνε μόνο από καθαρά κέρδη, χωρίς προσφυγή σε νέα δάνεια ενώ οι πιστωτές της θα είχαν όφελος από την ανάπτυξη της χώρας και την άνθηση της οικονομία της. Με τις ρυθμίσεις, η αποπληρωμή του γερμανικού χρέους έγινε δυνατή πολύ νωρίτερα από το προβλεπόμενο. Μετά την πλήρη εφαρμογή του σχεδίου (1958) το χρέος έπεσε στο 6% του ΑΕΠ. Το 1960 η Γερμανία απαλλάχτηκε από τοκοχρεολυτικές υποχρεώσεις.
   Μετά τη συμφωνία του Λονδίνου, η Δυτική Γερμανία παρουσίασε ένα «οικονομικό θαύμα» όπως το χαρακτήρισε, με το πρόβλημα του χρέους να έχει επιλυθεί. Κάτι που θα έπρεπε να γίνει εδώ και 30 χρόνια στις χώρες με μεγάλο χρέος.
 Αντ 'αυτού, η πρακτική από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 ήταν να διασώσει τους δανειστές, δίνοντας νέα δάνεια και αναγκάζοντας τις κυβερνήσεις να εφαρμόσουν μέτρα λιτότητας. 



Πηγή: www.lifo.gr

ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΜΕ 65 ΣΚΕΛΕΤΟΥΣ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΠΟΥ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ

Μυστήριο με 65 σκελετούς στο χωριό της Κρήτης που βυθίζεται
Με πολύ ενδιαφέρον η επιστημονική κοινότητα αναμένει τα αποτελέσματα από την εξέταση DNA σε 65 σκελετούς που βρέθηκαν από την αρχαιολόγο Αθανασία Κάντα στο χωριό Σφεντύλι, ένα χωριό που βουλιάζει σήμερα, λόγω του φράγματος του Αποσελέμη.
Την έρευνα διεξάγει το Ινστιτούτο Μοριακής Βιολογίας του ΙΤΕ. Η επίτιμη έφορος Αρχαιοτήτων, Αθανασία Κάντα, που έφερε στο φως αυτόν τον θησαυρό εκτιμά ότι πρόκειται για κατοίκους της Μινωικής Κρήτης και έχει υπό την εποπτεία της το σπουδαίο αρχαιολογικό εύρημα, που πιθανολογείται ότι φυλάσσεται στις αποθήκες του Μουσείου Ηρακλείου.
Αν και παρόμοιες μελέτες έχουν γίνει στο εξωτερικό θα είναι η πρώτη φορά που το ΙΤΕ και συγκεκριμένα το ΙΜΒ αναλαμβάνει τέτοιας εμβέλειας έρευνα, που αναμένεται να δώσει κρίσιμα συμπεράσματα, για μια σειρά επιστήμες, πέραν της Αρχαιολογίας.
Ο ερευνητής του ΙΤΕ, Δημήτρης Καφετζόπουλος μιλώντας στο candianews.gr ανέφερε ότι με τα σύγχρονα δεδομένα μπορούμε με μεγάλη ακρίβεια να εντοπίσουμε τους... απογόνους αυτών των ανθρώπων, καθώς θα γίνει σε σύγκριση με τα δεδομένα των σύγχρονων κατοίκων της Κρήτης. «Είναι μια έρευνα που κινείται σε ανεξερεύνητα νερά. Αναμένουμε σημαντικά αποτελέσματα, αν και πρέπει να τονίσω ότι η συνήθως η έρευνα κινείται χωρίς μεγάλα άλματα και το εντυπωσιακό προκύπτει από αστάθμητους παράγοντες. Εκτιμώ ότι θα καταφέρουμε να αναγνωρίσουμε την καταγωγή αυτού του πληθυσμού και τη σχέση τους με τους σημερινούς κατοίκους της Κρήτης αλλά και τους παγκόσμιους πληθυσμούς». Στο ερώτημα αν με ακρίβεια θα εντοπιστούν οι απόγονοι των κατοίκων του Σφεντυλίου η απάντηση του κ. Καφετζόπουλου είναι: «Ναι, οι πιο πιθανοί απόγονοι».
Σταθμός στην έρευνα των προγόνων των Κρητικών ήταν η έρευνα του καθηγητή καθηγητή Ιατρικής Γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον στο Σιάτλ των ΗΠΑ και ιδρυτή της Αμερικανικής Εταιρείας Γονιδιακής Θεραπείας, Γ. Σταματογιαννόπουλου, πριν από δυο χρόνια, η οποία με βάση εξέταση DNA σε σκελετούς που βρέθηκαν, κυρίως, στο Οροπέδιο Λασιθίου εξήγαγε τρία βασικά συμπεράσματα:
  • oι μινωίτες ήταν αυτόχθονες κάτοικοι της Κρήτης,
  • το DNΑ τους παρουσιάζει μεγάλη συγγένεια με τον σημερινό πληθυσμό της Κρήτης και της υπόλοιπης Ελλάδας, και
  • επίσης είναι συγγενείς με τους πληθυσμούς της Μεσογείου και της Βορειοδυτικής Ευρώπης.
Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο πρόγονος όλων των σημερινών ανθρώπων ήταν Αφρικανός. Η πορεία του έξω από την Αφρική ονομάζεται «Οut of Africa» και πρόκειται για μια γοητευτική ιστορία μεταλλάξεων, τυχαίων αλλαγών, διαφοροποιήσεων που δημιούργησαν το σημερινό πλούσιο «μωσαϊκό» των ανθρώπινων φυλών και ιδιαιτεροτήτων. Μια συναρπαστική πορεία, που εδώ και χρόνια οι επιστήμονες μελετούν παγκοσμίως.
Πηγή: candianews.gr

Η Κ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ ΔΕΝ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Εκπληξη και ερωτήματα: Η Περιστέρη δεν θα κάνει ανακοίνωση για την Αμφίπολη στην ετήσια Αρχαιολογική Συνάντηση
Ναι μεν συνεργάτες της αρχαιολόγου της Αμφίπολης να κάνουν επιμέρους παρουσιάσεις, όμως η ίδια η Κατερίνα Περιστέρη δεν θα κάνει τελικά τη δική της μεγάλη παρουσίαση για τα ανασκαφικά δεδομένα και συμπεράσματα της παγκοσμίως πιο συζητημένης ανασκαφής των τελευταίων ετών.
Ολοι περίμεναν πως και πως αυτή την παρουσίαση στο πλαίσιο της ετήσιας Αρχαιολογικής Συνάντησης για τις ανασκαφές του 2014, στη Μακεδονία και τη Θράκη που διοργανώνεται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Στην αρχαιολογική συνάντηση, με τις 93 ανακοινώσεις και τους 221 συνέδρους, παρουσιάζεται -σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΑΠΘ- "πληθώρα νέου αρχαιολογικού υλικού, δημοσιοποιούνται σημαντικές ανακοινώσεις και διατυπώνονται γόνιμες παρατηρήσεις και συνθετικές ερμηνευτικές προσεγγίσεις σχετικές με τις αρχαιότητες της Μακεδονίας και Θράκης".
 Εντύπωση προκαλεί, ωστόσο, η απουσία από το πρόγραμμα της αρχαιολογικής συνάντησης (παρά την εντυπωσιακή και παγκόσμια προβολή της ανασκαφής και το πολυαναμενόμενο των ανακοινώσεων ενώπιον επιστημονικού ακροατηρίου) της αρχαιολόγου, επικεφαλής της ανασκαφής στον λόφο Καστά της Αμφίπολης Αικατερίνης Περιστέρη.
   Σε σχετική ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής της συνάντησης Στέλιος Ανδρέου, καθηγητής της προϊστορικής αρχαιολογίας του ΑΠΘ, απάντησε πως "όντως η παρουσία της κ. Περιστέρη και των συνεργατών της υπήρξε πολυαναμενόμενη για την ενημέρωση της επιστημονικής κοινότητας, ωστόσο σε επικοινωνία που είχε η οργανωτική επιτροπή, οι εκπρόσωποι της ανασκαφής επικαλέσθηκαν την έλλειψη χρόνου από τη διακοπή της ανασκαφής μέχρι σήμερα προκειμένου να μελετηθούν τα ευρήματα και να κατατεθούν τα σχετικά επιστημονικά συμπεράσματα".
   Ωστόσο, ορισμένες ανακοινώσεις συνεργατών της ανασκαφής αναφορικά με τον τάφο της Αμφίπολης ("Ανασκαφικά νομίσματα Αμφίπολης", "Τα ιζήματα του λόφου Καστά Αμφίπολης και η σχέση τους με το ταφικό μνημείο" και "Απεικόνιση του εσωτερικού των τύμβων με μεθόδους γεωφυσικής διασκόπησης: μια διαρκής επιστημονική πρόκληση") από συνεργάτες της κ. Περιστέρη, συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα της τελευταίας μέρας (Σάββατο) του συνεδρίου.
   Ενδιαφέρον -μεταξύ των 93 ανακοινώσεων- παρουσιάζουν ανακοινώσεις από ανασκαφές στην περιοχή της Πιερίας, όπως και αυτές από τις ανασκαφικές έρευνες σε νεολιθικές θέσεις (5.000-4.000 π.Χ) στην κοιλάδα του Ανθεμούντα. Εικόνα, μάλιστα, της ανασκαφής σε νεολιθικό οικισμό, στη θέση Κυπαρίσσι Βασιλικών (στο νομό Θεσσαλονίκης), κοσμεί και την αφίσα της 28ης Αρχαιολογικής συνάντησης.
   Η έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου θα γίνει από τον Πρύτανη του ΑΠΘ, καθηγητή Περικλή Μήτκα, την Πέμπτη 5 Μαρτίου 2015 και ώρα 9.00, στην Αίθουσα Τελετών του παλαιού κτιρίου Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ. Οι εργασίες της συνάντησης θα ολοκληρωθούν το βράδυ του Σαββάτου 7 Μαρτίου.
Πηγή: Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων


ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΦΟΝΙΑΔΕΣ: "ΕΞΥΠΝΑ" ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ 1.000 ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ

EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Σε παγκόσμιους «φονιάδες» έχουν εξελιχθεί τρία «έξυπνα» μικρόβια που έχουν αναπτύξει αντοχή στα αντιβιοτικά. 
Πρόκειται για τα πολυανθεκτικά βακτήρια κλεμπσιέλα, ακινετοβακτήριο και τη ψευδομονάδα. Σύμφωνα με υπολογισμούς, μόνο στην Ελλάδα τα βακτήρια αυτά σκοτώνουν κάθε χρόνο, 1000 ανθρώπους. 
Τα βακτήρια αυτά εκτός από τις... ζωές που παίρνουν στοιχίζουν και πολύ ακριβά για την ελληνική οικονομία. Το κόστος της αντιμετώπισης των νοσοκομειακών λοιμώξεων στον ελλαδικό χώρο ανέρχεται στα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον πλήττουν και τον τουρισμό στη χώρα μας καθώς η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις μεταξύ των χωρών με μικροβιακή αντοχή στον ευρωπαϊκό χώρο, πράγμα που αποτρέπει την έλευση κάποιων τουριστών από το φόβο μήπως προσβληθούν από κάποιο πολυανθεκτικό μικρόβιο.
Τα παραπάνω επισημάνθηκαν στη διάρκεια του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης στην Εσωτερική Παθολογία, με διεθνή συμμετοχή, το οποίο διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.
Η μικροβιακή αντοχή δεν είναι μόνο πρόβλημα της Ελλάδας άλλα ένα παγκόσμιο πρόβλημα επισήμανε σε διάλεξη που έδωσε μέσω skype o αναπληρωτής καθηγητής Παθολογίας στο Πανεπιστήμιο Wollongong της Αυστραλίας και διευθυντής του Τμήματος Λοιμώξεων του Νοσοκομείου Wollongong, Σπυρίδων Μυγιάκης. Τα βακτήρια, όπως ανέφερε, έχουν στελέχη ανθεκτικά, πολυανθεκτικά ή έχουν εκτεταμένη αντοχή και ορίζονται πλέον όπως και η φυματίωση, ενώ η θνητότητα είναι μεγάλη και ο κίνδυνος θανάτου είναι σχεδόν διπλάσιος όταν ο ασθενής έχει προσβληθεί από πολυανθεκτικό στέλεχος.
«Τα μικρόβια είναι πολύ έξυπνα. Για κάθε μηχανισμό δράσης αντιβιοτικού υπάρχει και ένας μηχανισμός αντίδρασης από τα μικρόβια τα οποία επιβιώνουν ανταγωνιζόμενα το ένα το άλλο. Αναπτύσσουν αντοχή και σκοτώνουν τα άλλα που είναι γύρω τους. Το χειρότερο είναι ότι τα μικρόβια έχουν μια “αλληλεγγύη” και όταν αναπτύξουν ανθεκτικότητα τη μεταφέρουν το ένα στο άλλο και ταυτόχρονα αναπτύσσουν αντοχή στα αντιβιοτικά» ανέφερε ο κ. Μυγιάκης. Παράλληλα επισήμανε ότι οι άνθρωποι παρότι δεν παίρνουν άμεσα αντιβιοτικά, τα προσλαμβάνουν έμμεσα καταναλώνοντας προϊόντα από ζώα στα οποία έχει δοθεί αντιβίωση για την προαγωγή και την ανάπτυξή τους, πράγμα που συμβάλει στην αντιμικροβιακή αντοχή. Ο μόνος τρόπος για να προφυλαχτούμε, σύμφωνα με τον κ. Μυγιάκη, είναι το πλύσιμο των χεριών, η τήρηση των κανόνων υγιεινής και η συνετή χρήση των αντιβιοτικών.
«Έχει υπολογιστεί από μελέτες μας ότι στην Ελλάδα περίπου 1000 άτομα τον χρόνο πεθαίνουν από τρία πολυανθεκτικά βακτηρίδια, την κλεμπσιέλα, το ακινετοβακτήριο και την ψευδομονάδα» ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής παθολογίας λοιμωξιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και μέλος της ομάδας αντιμετώπισης μικροβιακής αντοχής του ΚΕΕΛΠΝΟ, Αχιλλέας Γκίκας. Παράλληλα επισήμανε ότι ο στόχος του προγράμματος “Προκρούστης” του ΚΕΕΛΠΝΟ για την αντιμετώπιση της μικροβιακής, το οποίο τρέχει από το 2010, είναι η μείωση της θνητότητας. «Έχει αποδειχθεί ότι η παρέμβαση αυτή μειώνει το κόστος στα νοσοκομεία. Να υπενθυμίσω ότι, από μαθηματικά μοντέλα και από εκτιμήσεις που έχουμε κάνει, το κόστος των νοσοκομειακών λοιμώξεων στον ελλαδικό χώρο είναι γύρω στο 1,2 δισεκατομμύρια. Αυτό μπορεί να μειωθεί πάρα πολύ δραστικά. Καταλαβαίνει κανείς το όφελος για την εθνική οικονομία. Και τέλος στόχος είναι να φύγει η Ελλάδα από το κόκκινο των χαρτών που βρίσκονται στο ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Ευρώπη έχει κάνει χάρτες για τη μικροβιακή αντοχή και η Ελλάδα είναι στο κόκκινο. Αυτό επηρεάζει το τουριστικό προϊόν και το επηρεάζει σημαντικά διότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι οι οποίοι σκέφτονται πολύ πριν κάνουν ένα ταξίδι σε μια χώρα όπου αν τυχόν αρρωστήσουν θα πάρουν ένα πολυανθεκτικό παθογόνο. Για όλους αυτούς τους λόγους το ΚΕΕΛΠΝΟ έχει κάνει δράσεις οι οποίες έχουν αποτυπωθεί σε μια υπουργική απόφαση του 2014 όπου βάζουμε σε καινούργια βάση τον έλεγχο της αντοχής με απομόνωση των ασθενών, δημιουργία ειδικών θαλάμων όπου θα απομονώνονται τα πολυανθεκτικά, οδηγίες για δράση και για το πώς θα κινηθούμε, καλλιέργειες στους ανθρώπους οι οποίοι έρχονται από άλλα νοσοκομεία προκειμένου να δούμε αν είναι εποικισμένοι για να μη μας μεταφέρουν το μικρόβιο και γενικά ό,τι προβλέπεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ελέγχου Λοιμώξεων ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε μια πολύ καλή αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου και να φύγει το κόκκινο από τους χάρτες που δημοσιεύονται. Έχουμε ήδη αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα είναι περιστασιακά από νοσοκομείο σε νοσοκομείο, υπάρχουν αρκετά νοσοκομεία που δηλώνουν αναστροφή αυτής της τάσης» πρόσθεσε ο κ Γκίκας. 
Παράλληλα επισήμανε ότι αυτή η αναστροφή επιτεύχθηκε χάρη στην εφαρμογή αυστηρών μέτρων όπως πχ την απομόνωση των ασθενών που έχουν προσβληθεί από πολυανθεκτικά μικρόβια, την ειδική φροντίδα μέσα σε μονάδες από ειδικό προσωπικό το οποίο ασχολείται μόνο με αυτούς τους ασθενείς, με σχολαστική καθαριότητα των χεριών με αλκοολούχα διαλύματα και γενικά μια επίπλοκη αλλά αποτελεσματική δέσμη ενεργειών.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr

"ΕΙΣΤΕ ΕΘΝΟΣ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ. ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ"

Βρετανός ευρωβουλευτής του UKIP: Ελληνες, είστε το έθνος του Πλάτωνα και του Ομήρου -Αντισταθείτε για όλους μας [βίντεο]

Ακολουθώντας τα χνάρια του επικεφαλής του κόμματός του Νάιτζελ Φάρατζ, ο ευρωβουλευτής του βρετανικού κόμματος UKIP, Πολ Νουτάλ ξέσπασε μέσα στο ευρωκοινοβούλιο εναντίον των διεθνών δανειστών της Ελλάδας και ζήτησε από τους Έλληνες να αντισταθούν.
Εις επήκοον του Ζαν Κλοντ Γιούνκερ που καθόταν μόλις δύο θέσεις πιο δίπλα, ο Νουτάλ, όρθιος και αρκετά νευρώδης, άρχισε να μιλάει με στόμφο και να λέει:
«Θέλω να ξεκινήσω την ομιλία με τις δηλώσεις του επικεφαλής του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ ο οποίος πριν από δύο ημέρες είπε ''κάνετε λάθος αν νομίζετε πως είναι δημοκρατία να αλλάζει ο τρόπος που δουλεύει η Ευρωζώνη, λόγω ενός εκλογικού αποτελέσματος''. 
Όντως, κύριε Γιούνκερ, εσείς είπατε πως «δεν μπορεί να υπάρχει καμία δημοκρατική επιλογή που θα πηγαίνει κόντρα στις ευρωπαϊκές συνθήκες. Λοιπόν, αυτές οι δηλώσεις είναι ενδεικτικές του τι πιστεύουν οι ευρω-φανατικοί για τη δημοκρατία. Και δεν είναι ειρωνικό ότι καταστρέφετε τη δημοκρατία στο μέρος που γεννήθηκε, την Ελλάδα; Εσείς επιτρέψατε στην Ελλάδα να εισέλθει στη νομισματική ένωση, ενώ δεν θα έπρεπε να μπει ποτέ.
 Εσείς αποπέμψατε έναν δημοκρατικά εκλεγμένο πρωθυπουργό, ως πρόσφερε στην πατρίδα του μια διέξοδο μέσω δημοψηφίσματος. Εσείς επιβάλλατε λιτότητα που έχει φέρει τον ελληνικό λαό στα όριά του και εσείς εξακολουθείτε να πνίγετε τη χώρα κάτω από οικονομικά δεσμά».
Και συνέχισε ο Βρετανός βουλευτής: «Σας λέω λοιπόν το εξής: η κυριαρχία και η δημοκρατία δεν είναι δικά σας για να πάρετε. Οι Έλληνες έχουν υποφέρει πολλά. Οι εμπόλεμες γραμμές είναι ξεκάθαρες: είναι οι δυνάμεις της δημοκρατίας στην Ελλάδα που παλεύουν εναντίον των αντιδημοκρατικών δυνάμεων στην ΕΕ. Προς το ελληνικό κοινοβούλιο λέω: θα αντέξουν οι 300; Και προς τους Έλληνες λέω: να δείξουν κουράγιο και να υπερασπιστούν τα εκ γενετής δικαιώματά τους. 
Είστε οι δημιουργοί της δημοκρατίας και τώρα πρέπει να την σώσετε. Βρείτε το σθένος και το κουράγιο από τους προγόνους σας. Μην ενδίδετε, αντισταθείτε. Είστε οι υπερασπιστές της δημοκρατίας αυτή τη στιγμή. Είστε το έθνος του Όμηρου, του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη και αν αντισταθείτε θα είστε πηγή έμπνευσης για όλους μας».
Για την ιστορία να σημειώσουμε πως στο τέλος της ομιλίας του ο Νουτάλ δέχθηκε πλήθος χειροκροτημάτων. Αν αυτό λέει κάτι...
* Το κανάλι του UKIP στο youtube αναφέρει πως η συγκεκριμένη ομιλία του Πολ Νουτάλ στο ευρωκοινοβούλιο έγινε στις 25 Φεβρουαρίου.

ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΖΙΧΑΝΤΙΣΤΕΣ - ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ 9ου ΚΑΙ 7ου ΑΙΩΝΑ π.Χ.

Βεβήλωση: Τζιχαντιστές του ISIS σπάνε με βαριοπούλες αγάλματα 3.000 ετών [εικόνες&βίντεο]

Εικόνες βαρβαρότητας, κατέγραψαν οι ακραίοι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους (ISIS) που κατέστρεψαν με βαριοπούλες και κομπρεσέρ μοναδικά μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, μεταξύ των οποίων αγάλματα που χρονολογούνται από τον 9ο και 7ο αιώνα π.Χ.
Στο βίντεο που δόθηκε στην δημοιότητα την Πέμπτη απεικονίζει τους τζιχαντιστές να καταστρέφουν ανεκτίμητες αρχαιότητες της Ασσυριακής εποχής στη Μοσούλη λέγοντας ότι πρόκειται για σύμβολα ειδωλολατρίας.
«Ο προφήτης μάς διέταξε να ξεφορτωθούμε τα αγάλματα και τα λείψανα. Οι σύντροφοί του έκαναν το ίδιο όταν κατέλαβαν χώρες μετά από εκείνον» λέει άνδρας που εμφανίζεται σε βίντεο.
Οι αρχαιότητες προέρχονταν από Μουσείο στη Μοσούλη -αρχαία Νινευή- η οποία κατελήφθη από το Ισλαμικό Κράτος τον περασμένο Ιούνιο, δήλωσε πρώην εργαζόμενος του Μουσείου στο πρακτορείο Reuters.

"ΑΣΘΕΝΗΣ ΚΑΙ ΩΔΙΠΟΡΟΣ ΑΜΑΡΤΙΑΝ ΟΥΚ ΕΧΕΙ": Η ΠΙΟ ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΗ ΙΕΡΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ

Ασθενής και ωδιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει!
Η πιο παρεξηγημένη Ιερή Παροιμία: «Ασθενής και ωδιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει» και όχι «Ασθενής και οδοιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει».
“Σε ποιες περιπτώσεις μπορούμε θεμιτά και νόμιμα να καταλύσουμε την νηστεία;” είναι ένα σύνηθες ερώτημα πιστών προς τους ιερείς και ιδιαίτερα προς τους πνευματικούς – εξομολόγους. “Ασθενής και οδοιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει”, είναι μια εξίσου συνηθισμένη απάντηση.
Πρόκειται όμως για μια παρεξήγηση.Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι παροιμίες αποτελούν καταστάλαγμα της μακρόχρονης εμπειρίας των ανθρώπων. Και για τον λόγο αυτό αναγνωρίστηκαν παντού και πάντοτε ως αναμφισβήτητες αλήθειες. Μία από τις παροιμίες αυτές είναι και η “ασθενής και ωδιπόρος (ή ωδειπόρος) αμαρτίαν ουκ έχει”. Με απλούστερα λόγια: “Ο άρρωστος και η έγκυος γυναίκα δεν αμαρτάνει εάν δεν νηστέψει”. Σήμερα όμως, οι περισσότεροι παρανοούν την έννοια της παραπάνω ρήσης, είτε από άγνοια της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, είτε από την ανορθόγραφη καταγραφή της λέξης ωδιπόρος (και όχι οδοιπόρος = ταξιδιώτης). Έτσι, η ρήση μετατράπηκε σε “ασθενής και οδοιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει” δηλαδή:“Ο άρρωστος και ο ταξιδιώτης δεν έχει αμαρτάνει εάν δεν νηστέψει”.
Σύμφωνα με την παραπάνω λανθασμένη γραφή, ανάγνωση ή ερμηνεία, ο κάθε ταξιδιώτης (άσχετα εάν έχει ταξιδέψει με αεροπλάνο, πλοίο, τρένο ή αυτοκίνητο) μπορεί να καταλύσει κάθε νηστεία, χωρίς να αμαρτήσει.Βέβαια εάν κάποιος δεν θέλει να νηστέψει, ας φάει, ό,τι θέλει. Δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Το θέμα είναι να μην εφευρίσκουμε δικαιολογίες, για να δικαιολογήσουμε την αδυναμία μας. Ακόμη και εάν το κείμενο εννοούσε “οδοιπόρο” και όχι “ωδιπόρο”, θα δικαιολογούνταν η κατάλυση μόνον στην περίπτωση που αυτός ο (τέλος πάντων) “οδοιπόρος” ήταν κάποιος που περπάτησε επί πολλές ώρες, κατάκοπος και εξαντλημένος από τις κακουχίες του ταξιδιού. Φτάνουμε όμως στο σημείο να απαλλάσσονται από τη νηστεία και όσοι πηγαίνουν μία εκδρομή. Δεν νηστεύουν με τη δικαιολογία ότι ταξίδεψαν.
Αλλά ας εξηγήσουμε τι σημαίνει το ορθό “ωδιπόρος”. Πρόκειται για λέξη σύνθετη από την “ωδι” και “πόρος”. Για τη λέξη “πόρος” λίγο – πολύ ξέρουμε ότι έχει διάφορες σημασίες, όπως στις λέξεις εύπορος, άπορος, οι πόροι του σώματος. Ακόμη έχουμε το μοναδικό νησί αρσενικού γένους, τον Πόρο. Πολλά χωριά με το όνομα Πόρος, διάφοροι οικισμοί, κάποιο βουνό στη Λευκάδα και μία νησίδα στον Πατραϊκό κόλπο, κοντά στο Αιτωλικό. H λέξη όμως “ωδι” προέρχεται από το ρήμα “ωδίνω”, που έχει αρκετές σημασίες (κυριολεκτικά): Έχω ωδίνες, κοιλοπονώ, τίκτω, γεννώ, αλλά και (μεταφορικά) επιθυμώ πάρα πολύ να φάω, κάτι όπως η εγκυμονούσα, κάνω κάτι να τρέμει, σαν την ετοιμόγεννη γυναίκα (βλ. Αντιλεξικόν ή Ονομαστικόν της Νεοελληνικής Γλώσσης, εκδ. β’, Αθήναι 1990).Πόσες φορές λοιπόν έχουμε ακούσει ότι η έγκυος γυναίκα ζητά να φάει κάτι, για να μην “ρίξει” το παιδί, να μην αποβάλλει.
Δικαιολογείται έτσι η έγκυος να μην νηστέψει, αν το ζητά ο οργανισμός της, γιατί κινδυνεύει να αποβάλλει το παιδί της. Άλλωστε το ορθό “ωδιπόρος” έχει και εννοιολογική συνάφεια με το “ασθενής”, καθώς και τα δύο αναφέρονται σε καταστάσεις σωματικής ανάγκης και αδυναμίας, που δικαιολογεί την κατάλυση της νηστείας. Γι’ αυτό και τίθεται μεταξύ των δύο λέξεων το συνδετικό “και”, που συνδέει παρεμφερείς έννοιες, αλλιώς στην περίπτωση του “οδοιπόρου” θα υπήρχε το διαζευκτικό “ή”, που συνδέει έννοιες εννοιολογικά διαφορετικές. Έτσι, ο ταξιδιώτης δεν δικαιολογείται. Ακόμη και αν ο σοφός που είπε την παροιμία εννοούσε τον πολύ κατάκοπο, τότε θα την έλεγε διαφορετικά. Θα χρησιμοποιούσε ενδεχόμενα λέξεις, όπως: Καταβεβλημένος, εξαντλημένος, καταπονημένος, καταπληγωμένος κ.α. Βέβαια οι δύσπιστοι πρέπει να έχουν πολύ καλή εγκυκλοπαίδεια, για να συμφωνήσουν μαζί μας.
Πάντως θα έχουν ακούσει για τις ωδίνες του τοκετού και ίσως το “ώδινεν όρος και έτεκε μυν”. Ίσως πάλι να έχουν αντίρρηση στο συντακτικό, γιατί το θέμα του ρήματος “ωδίνω” είναι “ωδιν” και συνεπώς «ωδιν + πόρος = ωδινπόρος». Αλλά το γράμμα “ν” πριν από το “π” εξαφανίζεται, γιατί δεν έχουμε λέξεις με συνεχόμενα τα γράμματα “ν” και “π”. Αντίθετα, έχουμε συνεχόμενα τα “π” και “ν”, όπως πνοή. Κάποιες φορές το “ν” μετατρέπεται σε “μ”, όπως «σύν + πνοια = σύμπνοια». Έπειτα από όλα αυτά, ιερείς, θεολόγοι, ιεροκήρυκες, εξομολόγοι και κάθε χριστιανός καλής θελήσεως, ας διαφωτίσουμε και τους υπόλοιπους ότι η σωστή παροιμία είναι: “Ασθενής και ωδιπόρος αμαρτίαν ουκ έχει”. Πρόκειται για μια παροιμία πολύ χρήσιμη στην εποχή μας. Είναι πολλοί εκείνοι που νηστεύουν, αλλά δεν λείπουν και εκείνοι που θέλουν να βρίσκουν “νόμιμες” υπεκφυγές, να ζαχαρώνουν το χάπι και να κάνουν την αδυναμία τους ανάγκη.


ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr/

Η "ΑΣΧΗΜΗ" ΜΑΝΑ

Η «άσχημη» μάνα
Το μάτι της μάνας, η καρδιά και το «χνώτο» είναι πάντα ωραία γι' αυτούς που είναι καλλιεργημένοι χριστιανοί
Ένα κορίτσι είχε μια μάνα άσχημη στο πρόσωπο, ενώ ήταν υπόδειγμα φιλόστοργης μάνας, πλούσιας σε αγάπη προς την κόρη της.
Το κορίτσι όμως δεν έβλεπε τίποτε από την ψυχική ομορφιά της μάνας. Έβλεπε μόνο τις πολλές ουλές στο πρόσωπο της μάνας και αντιδρούσε πολλές φορές με ασέβεια και αντιπάθεια. Η μάνα λυπόταν, όχι για τον εαυτό της, αλλά πιο πολύ για το παιδί της, οπότε μια ημέρα αναγκάστηκε και του είπε το μυστικό.
Της διηγήθηκε την ιστορία της με δακρυσμένα μάτια:
«Αγάπη μου, παιδί μου, πάνε τώρα 14 περίπου χρόνια. Τότε ήσουν πολύ μικρό παιδί, μωρό, βρέφος. Ήσουν η χαρά μου, ο θησαυρός μου. Η παρουσία σου νοημάτιζε τη ζωή μου. Και μια ημέρα είχα βγει έξω από το σπίτι, για να αγοράσω γάλα και άλλα τρόφιμα για σένα.
Επιστρέφοντας στο σπίτι είδα να βγαίνουν καπνοί από το σπίτι μας, που το είχαν τυλίξει φλόγες. Εσύ ήσουν μέσα στο σπίτι και κανείς δεν τολμούσε να πλησιάσει. Ήξερα πως κινδύνευε η ζωή σου και σαν τρελή ρίχτηκα μέσα στη φωτιά. Όλοι προσπάθησαν να με εμποδίσουν, αλλά τους απώθησα και αψηφώντας τους καπνούς και τις φλόγες έφθασα στο κρεβάτι σου. Λίγο ακόμη και θα είχες καεί. Σε άρπαξα στην αγκαλιά μου και σε έβγαλα έξω. Εσύ, ευτυχώς, δεν έπαθες τίποτα. Εγώ όμως κάηκα στο πρόσωπο και από τότε παραμορφώθηκα. Εμένα δεν με πείραξε ποτέ αυτό, αφού έσωσα εσένα. Βλέπω μόνο ότι πειράζει εσένα...».
Η κόρη της δεν άντεξε...
Συγκινήθηκε, αγκάλιασε τη μάνα της και έκλαιγε ασταμάτητα. Τη γέμισε με δάκρυα συγκίνησης και ευγνωμοσύνης και της είπε: «Συγχώρησέ με, μανούλα, ανεκτίμητη μάνα. Δεν είμαι άξια να λέγομαι παιδί σου!».
Κι από την ώρα εκείνη άλλαξε συμπεριφορά κι έζησαν αρμονικά και ευτυχισμένα.
***
Δυστυχώς πολλές φορές είναι «άσχημη» η μάνα, γιατί μας αγαπά πραγματικά, αλλά δεν ικανοποιεί τις παράλογες και επικίνδυνες επιθυμίες μας.
Είναι «άσχημη», γιατί μας δείχνει το δρόμο του καθήκοντος, που είναι ανηφορικός και θα χρειασθεί επίπονη προσπάθεια και ιδρώτας, για να φθάσουμε στην κορυφή όμως τότε θα πετύχουμε μικρούς ή μεγάλους άθλους σαν τον Ηρακλή.
Είναι «άσχημη», γιατί μας δείχνει το δρόμο της διαρκούς θυσίας που περπατά και αυτή.
Κάποτε θα γίνει γιαγιά και περνώντας τα χρόνια, στα βαθιά γεράματά της, θα γίνει άσχημη στο σώμα και στο πρόσωπο.
Όμως το μάτι της μάνας, η καρδιά και το «χνώτο» είναι πάντα ωραία γι' αυτούς που είναι πραγματικά πολιτισμένοι, γι' αυτούς που είναι καλλιεργημένοι χριστιανοί.
Περιοδικό «ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΚΙΝΗΣΙΣ»
π. Παναγιώτης Μέντζας, Πάτρα

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...