Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Παρασκευή, 8 Μαΐου 2015

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑΝΝΗ ΣΗΦΑΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΚΑΙ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΕΛΓΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΗΜΙΕΣ ΣΕ ΣΥΜΠΥΡΗΝΟ ΡΟΔΑΚΙΝΟ ΚΑΙ ΚΕΡΑΣΙΑ



Συνάντηση  Γιάννη Σηφάκη  με τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ για τις ζημιές σε συμπύρηνο ροδάκινο και κεράσια
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή στην Αθήνα συνάντηση του Βουλευτή Πέλλας Γιάννη Σηφάκη με τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ κ. Νικόλαο Στουπή  και τον αντιπρόεδρο κ. Θανάση Ζανιά. 
Τα θέματα που συζητήθηκαν : 
Συμπύρηνα ροδάκινα και πρώιμα κεράσια
Στην συνάντηση αρχικά τέθηκε το φλέγον θέμα των ζημιών του συμπύρηνου ροδάκινου και πρώιμων κερασιών στην Πέλλα. Αναφέρθηκαν οι περιοχές που έχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα. Όσον αφορά το ροδάκινο οι περισσότερες περιοχές της Πέλλας και όσον αφορά το κεράσι κυρίως η ορεινή περιοχή Ζέρβης-Άρνισσας- Αγ. Αθανασίου.  Ο πρόεδρος δεσμεύτηκε σε επανεξέταση από τις υπηρεσίες του τοπικού ΕΛΓΑ ( Βέροια) στις 25 Μαΐου και στην συλλογή επιπλέον στοιχείων για να εξεταστεί η δυνατότητα αποζημιώσεων και στην ενημέρωση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης για το πρόβλημα που ταλανίζει τους αγρότες της Πέλλας.
Μέτρα συνεχούς ενημέρωσης του αγρότη για να μειωθούν οι πελατειακές σχέσεις και η ομηρία του από βουλευτές και πολιτική ηγεσία . Μηχανοργάνωση του συστήματος
Από τον βουλευτή ετέθη και το ζήτημα ποιες είναι οι σκέψεις της νέας Διοίκησης του ΕΛΓΑ για την συνεχή ενημέρωση των αγροτών για την πορεία των προγραμμάτων, την εξέλιξη των αιτημάτων τους με στόχο την μείωση της ομηρίας του αγροτικού κόσμου από πολιτικά πρόσωπα και την δραστική αντιμετώπιση των πελατειακών σχέσεων των αγροτών με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία και τους βουλευτές, φαινόμενο που το ζούμε πολλά χρόνια τώρα και πρέπει να αντιμετωπιστεί .
Ο Πρόεδρος του ΕΛΓΑ αναφέρθηκε εκτενώς στις σκέψεις της νέας πολιτικής ηγεσίας για την πλήρη και γρήγορη ( έως τέλος του έτους) πλήρη μηχανοργάνωση του συστήματος για να μπορεί ο κάθε αγρότης να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται η εξέταση του αιτήματος του. Ακόμη τακτική μηνιαία ή δεκαπενθήμερη ενημέρωση στη Βουλή των βουλευτών και τακτική ενημέρωση από συγκεκριμένο υπάλληλο των τοπικών υπηρεσιών των φορέων των αγροτών για την εξέλιξη των προγραμμάτων και για όλα τα σοβαρά ζητήματα που αφορούν τις σχέσεις αγρότη και ΕΛΓΑ.
Κανονισμός ΕΛΓΑ  
Πολύ σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις. Επιδιώκεται να ακολουθηθούν  πολιτικές προς την κατεύθυνση χρησιμοποίησης κοινοτικών κονδυλίων στον ασφαλιστικό τομέα για τον αγροτικό χώρο με στόχο να καλύπτονται πολύ περισσότερες ζημιές και με καλύτερο τρόπο.
Από τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ δόθηκε στον βουλευτή κείμενο που περιγράφει τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί άμεσα ο ΕΛΓΑ για τα θέματα που αφορούν συμπύρηνο ροδάκινο και κεράσια. 

ΟΙ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ Α' ΒΟΗΘΕΙΩΝ ΤΗΣ Ο.ΔΙ.Κ.



Οι βεβαιώσεις της Ο.ΔΙ.Κ. από το σεμινάριο Α' βοηθειών που πραγματοποιήθηκε  στο κέντρο νεότητας Προμάχων, βρίσκονται στο "Πράσινο περίπτερο" και οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να περάσουν να τις παραλάβουν.

ΑΘΩΟΙ ΟΙ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 15ΜΕΛΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΓΕΛ ΑΡΙΔΑΙΑΣ



Αθωώθηκαν οι μαθητές  του 15μελούς Συμβουλίου του ΓΕΛ Αριδαίας της σχολικής χρονιάς 2012-2013, στη δίκη που έγινε σήμερα Παρασκευή 8 Μαίου, που παραπέμφθηκαν λόγω της κατάληψης διαμαρτυρίας στην οποία προέβησαν τον Νοέμβριο του 2012, ύστερα από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μαθητών του Λυκείου.

ΟΦΘΑΛΜΙΑΤΡΟΣ ΚΕΦΑΛΑ - ΣΗΜΑΔΙΑ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΗ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ


Ποιά είναι τα πρώιμα σημάδια του καταρράκτη στο μάτι

Ο καταρράκτης, η θόλωση δηλαδή του κρυσταλλοειδούς φακού του οφθαλμού, εμφανίζεται με ποικιλία συμπτωμάτων:
  • δυσκολία στη νυχτερινή όραση, όπου διαπιστώνει κανείς ιδιαίτερη ενόχληση με τους προβολείς των αυτοκινήτων,
  • σταδιακή θόλωση της όρασής τους είτε για μακριά είτε για κοντά,
  • συχνή αλλαγή του βαθμού διάθλασης των οφθαλμών, η αλλαγή δηλαδή της συνταγής των γυαλιών ακόμη και κάθε τρίμηνο, που εμφανίζεται κατά την εξέλιξη του καταρράκτη.
Αυτά τα συμπτώματα καλό είναι να αξιολογούνται μετά από οφθαλμολογική εξέταση, όπου ο εξειδικευμένος οφθαλμίατρος μπορεί να βεβαιώσει την παρουσία ή μη καταρράκτη, καθώς και την αναγκαιότητα για επέμβαση.


Όταν «ωριμάζει» ο καταρράκτης
Εάν κανείς αμελήσει την εξέταση, ο καταρράκτης επιδεινώνεται, η όραση χειροτερεύει άλλοτε σταδιακά και άλλοτε ταχύτατα. Όταν ο καταρράκτης γίνει τελικού σταδίου, η επέμβαση είναι τεχνικά πιο δύσκολη κι εργώδης. Με τις σύγχρονες μεθόδους διόρθωσης δεν χρειάζεται να περιμένει ο ασθενής να «ωριμάσει» ο καταρράκτης, όπως απαιτούνταν σε παλαιότερες εποχές και με παλαιότερες μεθόδους διόρθωση καταρράκτη, υπομένοντας μια ανεπαρκή όραση και διακινδυνεύοντας εξ αυτής ένα ατύχημα.



Έλενα Κεφάλα, MICOpth
Χειρουργός Οφθαλμίατρος
Αθανασιάδη 3-5 – Αθήνα (στάση metro Αμπελόκηποι)
τηλ. 210 645 89 59

MARKETWATCH: ΤΟ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ



«Η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με μία ολέθρια φυγή εγκεφάλων» 

«Η αρχαία Ελλάδα αποτελούσε κάποτε πόλο έλξης για την πνευματική ελίτ του κόσμου. Η εργασία των στοχαστών της Αθήνας συνέβαλε στα πάντα, από τη λογική και τη φιλοσοφία έως την πολιτική που αποτέλεσαν τη βάση του σύγχρονου πολιτισμού», γράφει σήμερα το MarketWatch, τονίζοντας ότι σήμερα, καθώς η Ελλάδα προσπαθεί να καταλήξει σε συμφωνία με τους πιστωτές της, αντιμετωπίζει την απώλεια του πιο σημαντικού της περιουσιακού στοιχείου: του ανθρώπινου κεφαλαίου.
   Όπως επισημαίνει η αρθρογράφος Έλλη Ισμαηλίδου, μία ολέθρια φυγή εγκεφάλων παρασύρει μακριά το καλύτερο και ικανότερο εργατικό δυναμικό της Ελλάδας, όπως έχουν δείξει διάφορες έρευνες, με τις εκτιμήσεις να κυμαίνονται μεταξύ 180.000 και 200.000 πολίτες υψηλής μόρφωσης να έχουν εγκαταλείψει τη χώρα.
   «Με αυτόν τον ρυθμό, η έξοδος μεταφράζεται σε περίπου 10% του εργατικού δυναμικού πανεπιστημιακής μόρφωσης της χώρας», δήλωσε στο MarketWatch ο Λόης Λαμπριανίδης, καθηγητής οικονομικής γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο της Μακεδονίας.   «Αυτή η μετακίνηση αποτελεί ένα σαφές "brain drain" (φυγή εγκεφάλων)», δήλωσε ο Νίκολας Αλεξίου, καθηγητής κοινωνιολογίας στο Queens College του CUNY, ο οποίος μελετά τα μοτίβα της ελληνικής μετανάστευσης. Εξηγεί ότι αυτό που διαφοροποιεί μια φυγή εγκεφάλων από τους άλλους τύπους κυμάτων μετανάστευσης, είναι το υψηλό ποσοστό των ειδικευμένων και μορφωμένων ανθρώπων που εγκαταλείπουν τη χώρα.
   Με άλλα λόγια, επισημαίνει το MarketWatch, η η Ελλάδα χάνει τους «νεότερους, καλύτερους και ικανότερους», όπως έδειξε και μια μελέτη του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου τον Μάρτιο του 2014.
   Η έρευνα αυτή κατέγραψε ότι το 88% των ατόμων που εγκατέλειψαν τη χώρα έχουν πτυχίο πανεπιστημίου, με το 60% από αυτούς να κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και το 11% να έχουν κάνει διδακτορικό. Μάλιστα, το 79% εκείνων που έφυγαν κατά τη διάρκεια της κρίσης εργάζονταν ήδη αλλά θεωρούσαν ότι «δεν υπήρχε μέλλον"» στη χώρα (50%) ή δεν υπήρχαν επαγγελματικές ευκαιρίες (25%).
   Το άρθρο τονίζει ότι το «brain drain» έχει σοβαρές συνέπειες για την ελληνική οικονομία, σε μια περίοδο που η χώρα έχει χάσει το 25% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της από όταν ξεκίνησε η κρίση -ίδιο με το ΑΕΠ που έχασαν η Δυτική Ευρώπη και οι ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου. 



Έχει δημοσιονομικές επιπτώσεις, που επηρεάζουν το εισόδημα, μεταξύ άλλων. Αλλά η φυγή εγκεφάλων στερεί από τη χώρα και την ικανότητα να δημιουργήσει παραγωγή υψηλότερης αξίας, τονίζει η Joan Vidra, πρώην αναλύτρια της Moody's, που πλέον βρίσκεται στην ARC Ratings.
   Τα πράγματα μπορεί να γίνουν ακόμα χειρότερα, καθώς περίπου 35.000 νέοι Έλληνες σπουδάζουν στο εξωτερικό και θα μπορούσαν να αποφασίσουν να αναζητήσουν εργασία εκτός της χώρας, σύμφωνα με έρευνα, ενώ δεν υπολογίζονται όσοι βρίσκονται τώρα στη διαδικασία της μετεγκατάστασης.
   Όσο για του πού πηγαίνουν οι Έλληνες υψηλής μόρφωσης, φαίνεται πως ο πιο δημοφιλής προορισμός είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με την έρευνα Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου. Ακολουθούν η Γερμανία και η Ολλανδία. 



Σύμφωνα με έρευνα της Endeavor, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει προσελκύσει έναν μεγάλο αριθμό ατόμων από την Ελλάδα εξειδικευμένων στα χρηματοοικονομικά, οι εξειδικευμένοι στην τεχνολογία πηγαίνουν κυρίως στις ΗΠΑ, οι μηχανικοί στη Μέση Ανατολή, ενώ οι εργαζόμενοι στην Υγεία έχουν μεταναστεύσει στη Γερμανία.
   Η Endeavor εκτιμά ότι 200.000 Έλληνες ηλικίας, κάτω των 35, έχουν εγκαταλείψει τη χώρα από την αρχή της κρίσης το 2010. Ο αριθμός αυτός είναι σίγουρα υψηλότερος τώρα, καθώς τα δεδομένα της έρευνας καλύπτουν μόνο μέχρι το 2013.



 Πηγή: www.lifo.gr

ΚΙ ΑΝ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΙΧΕ GOOGLE EARTH;

Πόσο μακριά θα είχε φθάσει ο Μ. Αλέξανδρος αν είχε Google Earth
Κι αν ο Μέγας Αλέξανδρος είχε ...Google Earth; Πόσο μακριά θα είχε φτάσει και προς ποια κατεύθυνση θα είχε κινηθεί η εκστρατεία του; «Πάμε για μπύρες στου Μήτσου...». Θα μπορούσε ο Μήτσος να γίνει τοπωνύμιο; Πώς επιστρατεύονται οι χάρτες στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής; Πόσο κοντά μας φέρνει το street view και με ποιον σκοπό; Μπορεί να γίνει κάποιος εθελοντής χαρτογράφος; Θα έβγαζε ένας 20χρονος τον χάρτη από το ντουλαπάκι του αυτοκινήτου, για να σχεδιάσει πάνω ένα ταξίδι; Τι έκανε ο Πτολεμαίος για το Flickr; Υπάρχουν ακόμη αχαρτογράφητα σημεία στη Γη;
Απαντήσεις στα -παράδοξα μεν, βάσιμα δε- ερωτήματα δίνει η Χαρτογραφία, η Επιστήμη, η οποία, όπως εξηγεί σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ένας από τους επιφανέστερους σύγχρονους εκπροσώπους της, ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Ουτρέχτης, Φεργιάν Όρμελινγκ (Ferjan Ormeling), καθοδηγεί ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, παρέχοντας την αναγκαία υποστήριξη σε κάθε είδους αποφάσεις γεωχωρικού περιεχομένου, είτε αφορούν τον σχεδιασμό χαρτών για μαθητές ή το εμπορικό ναυτικό είτε την άντληση πετρελαίου ή την κατασκευή ενός σούπερ μάρκετ.
Η κατασκευή χαρτών συνιστά μία από τις αρχαιότερες δραστηριότητες του ανθρώπου, βασισμένη στη σταθερή ανάγκη του να κατανοήσει τον κόσμο, στον οποίο ζει. Και ό,τι σήμερα έχει φέρει την επανάσταση στην απεικόνιση του χώρου, αύριο θα έχει ξεπεραστεί από κάτι πιο επαναστατικό, το οποίο, όμως, πάντα θα έχει κάποια αναφορά, κάτι θα οφείλει, στους πρωτοπόρους της Χαρτογραφίας, όπως ο Μαρίνος από την Τύρο και ο Πτολεμαίος. Διότι, όπως διαβεβαιώνει ο βραβευμένος (μεταξύ άλλων με τη μέγιστη χαρτογραφική διάκριση παγκοσμίως, το μετάλλιο Carl Mannerfelt) καθηγητής, η πρόοδος της Επιστήμης θα στηρίζεται πάντοτε στην παρατηρητικότητα του ανθρώπινου ματιού...
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του Φεργιάν Όρμελιγνκ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:
- Πόσο και με ποιον τρόπο η νοητική αντίληψη του χώρου από τον σύγχρονο παγκοσμιοποιημένο άνθρωπο επηρεάζει τη χαρτογραφία;
Ο Μέγας Αλέξανδρος θα είχε προχωρήσει πέρα από την Ιωνία (Μικρά Ασία), εάν είχε κατανοήσει, από τους χάρτες, την τεράστια έκταση της περσικής αυτοκρατορίας; Θα είχαν πάρει διαφορετική πορεία οι εκστρατείες του, αν είχε στη διάθεσή του κανονικούς χάρτες; Δεν το γνωρίζουμε, όμως, πρέπει να συμφωνήσουμε, ότι η χαρτογραφία είχε μεγάλη επίδραση στη διεξαγωγή του πολέμου τόσο σε επίπεδο στρατηγικής όσο και τακτικής, επιτρέποντας στους στρατηγούς μία καλύτερη αίσθηση του χώρου και των υποδομών. Αντίστροφα, οι στρατιωτικές απαιτήσεις συνετέλεσαν στη σταθερή αύξηση του επιπέδου των χαρτογραφικών τεχνικών, με κορύφωση τις ψηφιακές χαρτογραφικές τεχνικές, οι οποίες αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου.
Σήμερα, η αντίληψη του χώρου, ως κάτι που μπορούμε να το επεκτείνουμε ή να το υπερασπίσουμε παίρνει μία διαφορετική στροφή: Η επίγνωση της τρωτότητας του φυσικού μας περιβάλλοντος από τις παγκόσμιες επιρροές, όπως η κλιματική αλλαγή, μας ωθεί να αγωνιζόμαστε για αντοχή και αειφορία. Προκειμένου να υπερασπιστούμε το περιβάλλον και να σταματήσουμε την υποβάθμισή του χρειαζόμαστε χάρτες- για να μας δείχνουν τους ρυθμούς της αλλαγής, όπως η διάβρωση και η αποψίλωση, να κατατάξουμε τη μόλυνση της θάλασσας και του αέρα, να μετρήσουμε την ποιότητα του νερού και να σταματήσουμε τη διάδοση επιβλαβών φυκών στις λίμνες και τις θάλασσες. Με τη χαρτογραφία να δείχνει την προτεραία κατάσταση και τους ρυθμούς της αλλαγής, το ανθρώπινο είδος διαθέτει τα εργαλεία, για να δείξει διορατικότητα και να λάβει τα αναγκαία μέτρα.
- Ποιο είναι το επόμενο βήμα στην απεικόνιση του χώρου, έπειτα από μία σειρά διαθέσιμων -επαναστατικών για τον μέσο άνθρωπο- εργαλείων, όπως τα Google Maps, Streetview κ.λπ;
Η τοπογραφική χαρτογράφηση ήταν μία κυρίαρχη υποχρέωση των κρατών, η οποία τώρα φαίνεται να μετατοπίζεται όλο και περισσότερο προς εμπορικές εταιρείες - έτσι αντί για κρατικά ελεγχόμενη παροχή γεωπληροφορίας, οδεύουμε στην προμήθεια γεωπληροφορίας, η οποία ελέγχεται από εμπορικά συμφέροντα. Προς το παρόν είμαστε ανεπαρκώς πληροφορημένοι σχετικά με τα εμπορικά συμφέροντα, πίσω από τα καινούρια αυτά επαναστατικά εργαλεία, αλλά ευελπιστούμε ότι στο μέλλον θα είμαστε (επαρκώς πληροφορημένοι), προκειμένου να μπορούμε να μετρήσουμε με ποιον τρόπο αυτή η πληροφορία έχει "χρωματιστεί" από τα εμπορικά συμφέροντα.
Αυτά τα επαναστατικά εργαλεία ακόμη πάσχουν από αφαιρετικότητα, ιδίως (στη χρήση τους) στις μικρές οθόνες χειρός. Ο μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να διαβάσει τις δορυφορικές εικόνες στο Google Earth και ενδέχεται να αντιμετωπίζει προβλήματα με τους χάρτες στo Google Maps, επομένως σε αυτό το σημείο υπεισέρχεται η τρισδιάστατη χαρτογράφηση (3D mapping) και οι θεάσεις των δρόμων (street view). Στο σύντομο μέλλον αναμένω περισσότερες εφαρμογές, που θα βασιστούν στη συλλογή ανοικτών γεωχωρικών δεδομένων (openstreet data) και τεχνικές χαρτογράφησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε οι διάφορες ομάδες να μπορούν να υποστηρίζουν χαρτογραφικά τα κοινά τους ενδιαφέροντα, δείχνοντας τις διαδρομές για σημεία συναντήσεων, για αναψυχή, πολιτικές συγκεντρώσεις ή κοινωνικές δραστηριότητες, όπως ο καθαρισμός των ακτών.
- Ο χώρος καθορίζεται από την ιστορία και την παράδοση. Ισχύει το ίδιο για τα τοπωνύμια ή μπορεί αυτό να είναι μια πιο άμεση και διαδραστική διαδικασία, ανάμεσα στον ερευνητή και το κοινό του, όπως π.χ. μια ομάδα ανθρώπων, που αναφέρεται σε έναν συγκεκριμένο τόπο; Ο χαρτογράφος μπορεί να αλλάξει το όνομα μιας τοποθεσίας, αν γίνει ευρύτερα γνωστή μία ονομασία, την οποία έχει δώσει στο μέρος κάποια ομάδα;
Μην υπερεκτιμάτε την επιρροή των χαρτογράφων- οι περισσότεροι είναι δημόσιοι υπάλληλοι, όπως τοπογράφοι και σχεδιαστές, που απλώς εκτελούν τα καθήκοντα, τα οποία τους ανατίθενται από εκείνους, που χαράσσουν την πολιτική. Δεν είναι οι χαρτογράφοι, που αλλάζουν τα ονόματα των χωριών, για να ταιριάζουν στο πολιτικό κατεστημένο, απλά εφαρμόζουν τα καινούρια ονόματα, τα οποία δημοσιεύονται στις εφημερίδες των κυβερνήσεων.
Τώρα, που τα κράτη δαπανούν λιγότερα χρήματα στην έρευνα και τη χαρτογράφηση, οι κρατικές υπηρεσίες χαρτογράφησης στρέφονται στο κοινό, για να τους βοηθήσει να διατηρήσουν ενημερωμένους τους χάρτες τους ή τους φακέλους των χαρτών. Έτσι αξιοποιούν την πληροφόρηση από το κοινό (crowd sourcing). Παραδείγματος χάριν, αναπτύσσονται εφαρμογές για το ευρύ κοινό, για να μπορεί να στέλνει πληροφορίες σχετικά με τα τοπωνύμια, που χρησιμοποιούνται τώρα.
- Η χαρτογραφία αποτελεί ένα διεπιστημονικό εργαλείο οπτικοποίησης πληροφορίας ή έναν ξεχωριστό κλάδο;
Η χαρτογραφία είναι βεβαίως διεπιστημονική, στη λογική, ότι χρησιμοποιούμε έννοιες από πολλούς τομείς, όπως η αντιληπτική ψυχολογία, η θεωρία των χρωμάτων, τα μαθηματικά χαρτογραφικά προβολικά συστήματα, η πληροφορική, η γεωγραφία (τα αντικείμενα που παρουσιάζουμε πρέπει πρώτα να έχουν καθοριστεί γεωγραφικά) και η γεωδαισία.
Η ειδική συνεισφορά της χαρτογραφίας, πέρα από την καταχώρηση γεωχωρικών δεδομένων, έγκειται στην παροχή κατάλληλης και αποτελεσματικής υποστήριξης για αποφάσεις σε γεωχωρικά θέματα- πού να πάμε, πού να κάνουμε εξόρυξη για νερό, πού να χτίσουμε ένα νέο σούπερ μάρκετ, τι τοπίο να περιμένουμε σε κάποια τοποθεσία κ.λπ., λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές απαιτήσεις του εκάστοτε κοινού- στόχου.
Είναι πολύ διαφορετικό να σχεδιάζουμε χάρτες για μαθητές, να σχεδιάζουμε χάρτες για το εμπορικό ναυτικό ή να παράγουμε γεωλογικά μοντέλα για την άντληση πετρελαίου!
- Ο χάρτης του -τότε γνωστού- κόσμου από τον Πτολεμαίο εισήγαγε καινοτόμα την έννοια του γεωγραφικού μήκους και πλάτους. Ποιες ήταν οι ανάγκες ή οι συνθήκες, που υπαγόρευσαν την εισαγωγή των εννοιών αυτών;
Υπήρξε μία επανάσταση στην πληροφορία. Για πρώτη φορά η Pax Romana παρείχε το πεδίο εφαρμογής και τις συνθήκες για μία μεγάλης κλίμακας ενσωμάτωση της γεωγραφικής γνώσης, η οποία επέτρεψε σε επιστήμονες, όπως ο Μαρίνος από την Τύρο και ο Πτολεμαίος, να παράγουν συντεταγμένες και να συνταιριάξουν τα δεδομένα από όλες τις διαθέσιμες πηγές- ταξιδιωτικές αναφορές, επίσημες απογραφές, φορολογικά δεδομένα και δεδομένα της αγροτικής παραγωγής- σε ένα αγώγιμο περιβάλλον, κατάλληλο για την επιστημονική έρευνα, όπως ήταν η Αλεξάνδρεια, έτσι ώστε να μπορέσουν να αξιολογηθούν οι σχετικές τοποθεσίες, για έναν μεγάλο αριθμό γεωγραφικών αντικειμένων (πόλεις, ακρωτήρια, πηγές και εκβολές ποταμών, βουνά κ.τλ.). Ο Μαρίνος παρήγαγε πρώτα τον κατάλογο των πόλεων, αλλά χωρίς το ανώτερο σύστημα σημειογραφίας, που εισήγαγε ο Πτολεμαίος και το οποίο συνδύαζε το γεωγραφικό πλάτος και μήκος σε συντεταγμένα ζεύγη αριθμητικών τιμών, τα οποία επέτρεπαν στον καθένα να σχεδιάσει αυτά τα δεδομένα (μία τεχνική χωρίς την οποία, π.χ. το flickr.com θα ήταν αδύνατο να γίνει). Χρωστάμε στον Πτολεμαίο το ότι μας έδειξε πώς να εφαρμόσουμε αυτά τα εύχρηστα γεωγραφικά δεδομένα για την οπτικοποίηση της σύγχρονης γεωγραφικής γνώσης στους χάρτες. Ήταν απαραίτητη μία τεχνική, που θα παρείχε μία συνολική εικόνα της τρέχουσας γεωγραφικής γνώσης και αυτήν μας την προσέφερε ο Πτολεμαίος.
- Η παγκοσμιοποίηση τείνει να σμικρύνει τον χωροχρόνο. Πόσο επηρεάζεται η χαρτογραφία;
Όταν οι γονείς μου ήταν νέοι, στην δεκαετία του '30, θα αγόραζαν χάρτες, προκειμένου να κάνουν πεζοπορία ή ποδήλατο σε κοντινές γραφικές περιοχές. Λίγο πριν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο θα αγόραζαν τους τουριστικούς χάρτες Michelin, για να τους καθοδηγήσουν στις διακοπές τους σε όλη τη Δυτική Ευρώπη. Όμως, από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά, οι ορίζοντες σταδιακά διευρύνθηκαν. Στη δεκαετία του '90 δεν υπήρχαν περιοχές στον κόσμο, για τις οποίες δεν υπήρχαν τουριστικοί χάρτες στα καταστήματα που πουλούσαν χάρτες: Χάρτες πεζοπορίας για τη Ρόδο, με τα σχέδια της πόλης του Κέιπ Τάουν ή του Βλαδιβοστόκ, χάρτες για ορειβασία στο Κιλιμάντζαρο ή ιστιοπλοϊκοί χάρτες για τη θάλασσα της Τασμανίας.
Από τότε, με την έλευση του διαδικτύου και την προσδοκία ότι τα πάντα πρέπει να είναι διαθέσιμα εκεί δωρεάν, η παραγωγή των χαρτών υφίσταται κάποια πίεση. Επηρεάζεται επίσης από την- λανθασμένη μεν, πολύ συνηθισμένη δε- αντίληψη, ότι τώρα που έχουμε το Google Earth και το Google Maps δεν υπάρχει καμιά ανάγκη να δαπανούμε χρήματα για τα εθνικά προγράμματα χαρτογράφησης. Οι άνθρωποι ξεχνούν, ότι χάρη στα αρχεία των εθνικών τοπογραφικών δεδομένων μπορεί το Google Map να επικαιροποιεί το υλικό του.
- Υπάρχουν πλέον αχαρτογράφητα σημεία στην Γη;
Αυτό εξαρτάται από την κλίμακα, τον χρόνο και το περιεχόμενο: Έχει καλυφθεί όλος ο κόσμος με τοπογραφικούς χάρτες, στην ίδια κλίμακα με την Ελλάδα (π.χ. 1:25.000 και 1:50.000); Όχι, ασφαλώς όχι. Υπάρχουν ακόμη μεγάλες περιοχές, όπου η μεγαλύτερη διαθέσιμη κλίμακα για τοπογραφικούς χάρτες είναι 1:250.000, που δε δείχνει πολλές λεπτομέρειες. Επιπρόσθετα, σε περιοχές, στις οποίες υπάρχουν αυτοί οι χάρτες, ενδέχεται να είναι τελείως παρωχημένοι.
Σε ό,τι αφορά άλλα θεματικά πεδία που καλύπτουν οι χάρτες, όπως η γεωλογία, το έδαφος, η βροχόπτωση, ή φαινόμενα που σχετίζονται με τους ανθρώπους, η κάλυψη του κόσμου είναι ακόμη μικρότερη από ό,τι η αντίστοιχη των τοπογραφικών χαρτών.
Επομένως, υπάρχει αρκετό περιθώριο για τους χαρτογράφους να εξασκήσουν το επάγγελμά τους για τις επερχόμενες γενιές- εφόσον χρησιμοποιούμε τα μάτια μας στην αντίληψη της διανομής και των προτύπων των γεωγραφικών πληροφοριών στους χάρτες- επικοινωνώντας με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τη γεωχωρική ενημέρωση.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr/

"ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΝ ΕΦΕΡΕ ΤΟ ΧΙΠ ΧΟΠ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΙ ΜΠΗΤΛΣ"

Την επανάσταση στη μουσική την έφερε το χιπ χοπ, όχι οι Μπητλς
Μια μελέτη εξηγεί ότι οι Μπητλς και οι Ρόλινγκ Στόουνς το μόνο που έκαναν ήταν να ακολουθήσουν τα μουσικά κινήματα που είχαν ήδη δημιουργηθεί.
Αν ρωτήσετε κάποιον τι πιστεύει για τους Μπητλς ή τους Ρόλινγκ Στόουνς, το πιθανότερο είναι να σας απαντήσει ότι έφεραν τα πάνω κάτω στη μουσική. Ωστόσο, βρετανοί ερευνητές έχουν άλλη άποψη. Πιστεύουν ότι το χιπ χοπ είχε μεγαλύτερη επιρροή στην ιστορία της μουσικής από ό,τι αυτά τα δύο διάσημα συγκροτήματα.
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στον Guardian που εξηγεί ότι οι ερευνητές μελέτησαν τις μουσικές τάσεις που ήταν κυρίαρχες στις δεκαετίες μεταξύ του 1960 και του 2000.
«Για πρώτη φορά μπορούμε να μετρήσουμε τις μουσικές πωλήσεις σε μεγάλη κλίμακα» εξηγεί ο  Matthias Mauch, ένας από τους επιστήμονες της έρευνας. «Μπορούμε να πάμε πιο μακριά στις διαπιστώσεις απ'ό,τι μας λένε οι ειδικοί σε θέματα μουσικής. Κοιτάμε μέσα στη μουσική σύνθεση, ακούμε απευθείας τα τραγούδια και καταλαβαίνουμε πώς εξελίχθηκαν».
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η βρετανική ποπ στις αρχές του 1960 σίγουρα έφερε επανάσταση στην μουσική, αλλά δεν άλλαξε καθόλου τις μουσικές τάσεις της Αμερικής, γιατί αυτό το μουσικό στυλ υπήρχε ήδη. Αντίθετα, «η εφεύρεση του χιπ χοπ, που έφτασε στην κορυφή το 1991, επαναεφηύρε το μουσικό τοπίο, όπως δεν είχε συμβεί ποτέ πριν», σημειώνει ο Guardian.
«Αυτή η επανάσταση είναι η πιο σημαντική» εξηγεί ο καθηγητής Mauch στο BBC.
«Ηταν τόσο φανερό στις αναλύσεις που κάναμε, γιατί κοιτάξαμε τις αρμονίες, τις οποίες το ραπ και το χιπ χοπ δεν χρησιμοποιούν και πολύ. Η έμφαση δίνεται στη φωνή και στον ρυθμό. Αυτό ήταν η πραγματική επανάσταση: ξαφνικά, μπορούσες να έχεις ένα ποπ τραγούδι χωρίς αρμονία».
Αυτή η μελέτη βρήκε και διαφωνούντες. Ο ειδικός μουσικολόγος Mike Brocken, ο οποίος ρωτήθηκε από τον Guardian δήλωσε ότι «η λαϊκή μουσική δεν μπορεί να μετρηθεί με αυτό τον τρόπο, πρέπει κανείς να λάβει υπόψιν και άλλους καθοριστικούς παράγοντες, όπως την πολιτική οικονομία της εποχής και τις υπο-κουλτούρες».


ΕΝΤΟΣ ΔΙΕΤΙΑΣ, ΓΡΗΓΟΡΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - ΣΗΜΑ ΚΑΜΠΑΝΑ ΣΕ ΠΟΛΕΙΣ, ΧΩΡΙΑ, ΒΟΥΝΑ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΕΣ


Γρήγορο internet σε όλη την Ελλάδα -Σήμα καμπάνα σε πόλεις, χωριά, βουνά και θάλασσες

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η υλοποίηση του έργου ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών στις απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας συνολικού προϋπολογισμού 161.077.032 € (χωρίς ΦΠΑ), το οποίο χρηματοδοτείται με τη μορφή Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), από πόρους του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση», του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μακεδονία - Θράκη», του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007- 2013» καθώς και από ιδιωτική δαπάνη προερχόμενη από τους αναδόχους του έργου.
Σύμφωνα με την Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ, το έργο, που ξεκίνησε το 2015 και έχει διετή ορίζοντα ολοκλήρωσης, αποσκοπεί στη μείωση του «ευρυζωνικού χάσματος» μεταξύ των πλέον μειονεκτικών περιοχών της Ελλάδας οι οποίες χαρακτηρίζονται ως λευκές αγροτικές περιοχές και των περιοχών της υπόλοιπης χώρας όπου ήδη προσφέρονται ευρυζωνικές υπηρεσίες. Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου θα προσφέρεται γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο στους κατοίκους 5.493 αγροτικών και νησιωτικών περιοχών, όπου μέχρι σήμερα δεν υπήρχε οικονομικό ενδιαφέρον για επένδυση από τους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, στερώντας έτσι από τους κατοίκους τους τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο.
Το έργο κατά την υλοποίηση του παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες εξαιτίας ορισμένων τεχνικών, γεωγραφικών και κοινωνικοοικονομικών λόγων που σχετίζονται άμεσα με το προφίλ των λεγομένων λευκών αγροτικών περιοχών. Έχει διαπιστωθεί η αποτυχία της αγοράς να παράσχει αξιόπιστα ευρυζωνικές υπηρεσίες στις περιοχές αυτές. Οι κυριότεροι λόγοι που οδηγούν στην έλλειψη προσφοράς τέτοιων υπηρεσιών είναι η σημαντική έλλειψη υποδομής που θα απαιτούνταν για την υποστήριξη της παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών καθώς και το σημαντικό κόστος που απαιτείται για την ανάπτυξη μίας τέτοιας υποδομής σε αυτές τις περιοχές. Λαμβάνοντας υπόψη τη χαμηλή πληθυσμιακή πυκνότητα, αυτό το κόστος είναι σημαντικά υψηλότερο σε ό,τι αφορά τις τιμές μονάδας (πχ. κόστος ανά σύνδεση) σε σύγκριση με τις πιο πυκνοκατοικημένες και τις αστικές περιοχές. Επίσης, η αναλογικά χαμηλότερη αγοραστική ισχύ της δυνητικής πελατειακής βάσης, λόγω διαφόρων κοινωνικοοικονομικών αιτίων και η διστακτικότητα των ιδιωτών παρόχων ευρυζωνικών υπηρεσιών να επενδύσουν σε αυτές τις περιοχές αποτέλεσαν ανασταλτικούς παράγοντες επένδυσης μέχρι σήμερα, δεδομένου ότι δεν τις θεωρούν οικονομικά βιώσιμες.
Το έργο αυτό αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχημένης συνεργασίας του δημόσιου τομέα και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας με τη μορφή ΒΟΤ (Build, Operate, Transfer) για την παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών χονδρικής στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, με την αξιοποίηση της υποδομής (δίκτυο) που θα αναπτυχθεί.
Οι Ιδιωτικοί Φορείς Σύμπραξης του έργου θα κληθούν να αναπτύξουν, να θέσουν σε λειτουργία και να διαχειριστούν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ένα δημόσιο δίκτυο τηλεπικοινωνιακών (ευρυζωνικών) υποδομών, το οποίο θα υποστηρίζει την παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών από τρίτους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους προς τελικούς χρήστες (πολίτες και επιχειρήσεις) στις περιοχές αυτές.
Το μοντέλο αυτό θα επιτρέψει τη βιώσιμη αξιοποίηση και λειτουργία των υποδομών σε μακροπρόθεσμη βάση, ενθαρρύνοντας παράλληλα τον ανταγωνισμό.
Κύριος στόχος του έργου είναι η επαρκής ευρυζωνική κάλυψη των περιοχών αυτών, προκειμένου να εκπληρωθεί σταδιακά ο στόχος της «συνολικής ευρυζωνικής κάλυψης» που θέτει η Ψηφιακή Ατζέντα 2020, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής της ΕΕ για το «Ψηφιακό θεματολόγιο για την Ευρώπη», όπου η υψηλή πληθυσμιακή κάλυψη θα πρέπει να θεωρείται ως βασική προτεραιότητα, αλλά και η ευρεία γεωγραφική κάλυψη είναι επίσης κρίσιμη, προκειμένου να επιτευχθεί η δυνατότητα πρόσβασης σε ευρυζωνικές υπηρεσίες στο σύνολο του πληθυσμού μέχρι το 2020. Επίσης η δυνατότητα παροχής οικονομικών και ταυτόχρονα αξιόπιστων υπηρεσιών ευρυζωνικότητας σε αυτές τις περιοχές σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχονται ήδη στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές, ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο δημιουργίας ενός νέου «ευρυζωνικού χάσματος» στο μέλλον.
Επιμέρους στόχοι του έργου είναι η ανάπτυξη μιας ισχυρής και ανθεκτικής στο χρόνο δικτυακής υποδομής που θα μπορεί να υποστηρίξει τους μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους διείσδυσης, σύμφωνα με την Ψηφιακή Ατζέντα 2020, καθώς επίσης και την προσδοκώμενη βαθμιαία αύξηση των ταχυτήτων εξυπηρέτησης, χωρίς όμως να απαξιώνεται η αρχική επένδυση έχοντας τη δυνατότητα αναβάθμισης με την πάροδο του χρόνου. Το έργο αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ενθάρρυνση του ανταγωνισμού, την αποτροπή οποιουδήποτε μεμονωμένου παρόχου από το να αποκτήσει ειδικά πλεονεκτήματα έναντι των υπολοίπων καθώς και τον επαρκή κρατικό έλεγχο των αρχών λειτουργίας του δικτύου. Η δημιουργία ενός τέτοιου δικτύου ουσιαστικά συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη των συνήθως υποβαθμισμένων αυτών περιοχών και συμβάλλει στην μείωση του φαινομένου της αστυφιλίας καθώς και στην παροχή ίσων ευκαιριών όσον αφορά στην πρόσβαση σε ηλεκτρονικές δημόσιες και μη υπηρεσίες, υπηρεσίες τηλεϊατρικής, e-learning και γενικότερα πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο για το οποίο απαιτούνται υψηλές ταχύτητες πρόσβασης.

ΠΩΣ ΝΑ ΚΡΥΦΤΕΙΣ ΑΠ' ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;

Μια αίθουσα γεμάτη παιδιά. Μαθητές γυμνασίου και λυκείου. Αυτό ήταν το σκηνικό. Ένα σεμινάριο επαγγελματικού προσανατολισμού.
Στέφανος Δάνδολος
Και πίσω από το σκηνικό, μια βαθύτερη τοιχογραφία: το πέπλο ενός αδιόρατου, αλλά πολύ έντονου φόβου. Τον έβλεπα ώρα στα μάτια τους, καθώς με ρωτούσαν τι σημαίνει να γράφεις δημοσίως, να εκθέτεις τις σκέψεις και τις ιδέες σου, να πρέπει να γεμίζεις σελίδες.
 Καθόμουν και κοιτούσα αυτά τα παιδιά -όλα μεταξύ δεκαπέντε και δεκαεπτά ετών- και εισέπραττα μιαν αγωνία μαρτυρική, λες και εκτός από το βάρος της πίεσης που τους περιμένει στην τελευταία τάξη του λυκείου, έχει πέσει πάνω τους και το αβέβαιο μέλλον αυτής της χώρας. Αλλά και πώς να μην έχει πέσει; αναρωτήθηκα. Στα σπίτια των γονιών τους ζουν, και οι γονείς τους φέρνουν μες στα σπίτια τους την δυσβάσταχτη καθημερινότητα, το άλγος, τον τρόμο, συχνά την απόγνωση. Δεν μπορεί τα παιδιά να μείνουν αμέτοχα, δεν μπορεί να μην προσβληθούν την εθνική δοκιμασία.
Μια αίθουσα γεμάτη παιδιά σε ένα σεμινάριο επαγγελματικού προσανατολισμού με έκανε να αντιληφθώ από πρώτο χέρι τις δοκιμασίες στις οποίες καλείται να ανταπεξέλθει η σημερινή νέα γενιά. Είναι ίσως η πιο άτυχη από την μεταπολίτευση και μετά; Δίχως αμφιβολία. Η αθωότητά της έχει μολυνθεί από τους όρους που μας κρατούν αιχμάλωτους εμάς τους ενήλικες - όρους όπως "μνημόνιο", "κρίση", "δημοψήφισμα", "εκλογές". Τα ακούς να μιλούν και νομίζεις πως έχεις να κάνεις με μεταμφιεσμένους ώριμους ανθρώπους. Πουθενά γελάκια, πουθενά αστεία χαζά, όπως νόμιζα. Μια σοβαρότητα βαθιά, αποκρυσταλλωμένη, ειλικρινής, σχεδόν βιβλική. Στο διάλλειμα να μιλούν για την Άννυ, να μιλούν για κάτι πελασγικές πυραμίδες στη Κίνα, για μια κίτρινη κηλίδα στον Πατραϊκό κόλπο.
 Εμείς στην ηλικία τους μιλούσαμε για τον Ρόι Ρέις των Ρόβερς, το θρυλικό κόμικ στο περιοδικό "Αγόρι", για τα "Ξύλινα Σπαθιά", τους Ντιουκς και την επανασύνδεση των Ντιπ Περπλ. Η κοινωνική μας συνείδηση στην εφηβεία ήταν στα σπάργανα, έμοιαζε κλεισμένη στις ζελατίνες των δίσκων, ήμασταν ως επί το πλείστον προστατευμένοι. Η δική τους κοινωνική συνείδηση όμως, έχει εξοστρακιστεί στα αστέρια, φαίνεται ολοκληρωμένη, πλήρης, δεν έχει να ζηλέψει τίποτα. Μπορεί να βίωσαν νωρίτερα το τέλος της αθωότητας, εξαιτίας των δοκιμασιών που καλούνται να διαχειριστούν συμμετοχικά στα σπίτια τους, αλλά αυτό το τέλος της αθωότητας τούς έχει προσφέρει το σπουδαιότερο δώρο που θα μπορούσε να πει κανείς ότι μας έκανε η κρίση των τελευταίων πέντε ετών: τούτη η γενιά των δεκαεξάρηδων μοιάζει ώριμη ως το μεδούλι, συγκλονιστικά πολυδιάστατη, ένα σώμα που μόνο να το καμαρώνεις μπορείς. Έχει κάποιο νόημα αυτό για το μέλλον τούτου του τόπου; Θα ήθελα να πιστεύω ότι έχει.
 Ίσως οι σημερινοί πιτσιρικάδες τα καταφέρουν καλύτερα στο τέλος. Ίσως διαλέξουν καλύτερους ηγέτες από αυτούς που διαλέξαμε εμείς τα τελευταία είκοσι-τριάντα χρόνια, ίσως κουβαλήσουν πιο συνετά τις ευθύνες τους, ίσως μετριάσουν την μισαλλοδοξία και την άτοπη φαγωμάρα, και ίσως δουλέψουν πιο αποτελεσματικά απ' ό,τι εμείς. Ίσως τα παιδιά της κρίσης είναι εκείνα που θα βγάλουν αυτή τη χώρα οριστικά από το αδιέξοδο.
Ο πήχης εξαρτάται πάντα από την κοινωνία. Μπαίνει ψηλά όταν εμείς τον βάζουμε ψηλά. Μια τέτοια αίθουσα γεμάτη από μαθητές με εξεταστικά, δύσκολα βλέμματα, είναι απείρως πιο ευπρόσδεκτη από μια χάβρα αφιερωμένη στον χαβαλέ και στην ανοησία. Οπότε όταν ένα κορίτσι με ρώτησε γιατί γράφω, δεν μπόρεσα να κρυφτώ. Από τα παιδιά δεν μπορείς να κρυφτείς. Πόσο μάλλον από τα σημερινά παιδιά. Γράφω, της είπα, επειδή από το γράψιμο ζω, δεν είναι παρά μια δουλειά. Ήταν ίσως η μοναδική στιγμή που τους είδα να μαλακώνουν και να χαμογελούν.
 Η αλήθεια -σκέφτηκα τότε- είναι το σπουδαιότερο αγαθό που μπορεί να χαρίσει κανείς σε έναν κόσμο. Όχι η ελπίδα. Όχι η αισιοδοξία. Όχι η εικόνα. Όχι η περισπούδαστη ρητορική. Αλλά η αλήθεια. Ωμή, ακατέργαστη, ατόφια. Ο ρεαλισμός. Αυτό είχε ανάγκη πάντοτε τούτη η χώρα και σπανίως καταφέραμε να το διεκδικήσουμε με αξιώσεις. Ελπίζω τούτα εδώ τα πλασματάκια στο μέλλον να το πετύχουν.


Πηγή: r http://www.iefimerida.gr/

Η GOOGLE ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΑΒΒΑΔΙΑ - ΧΑΡΤΗΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥ

Η Google ακολουθεί το ταξίδι του Νίκου Καββαδία: Εκανε χάρτη με τα μέρη που αναφέρει στα ποιήματά του [εικόνα]
Σίγουρα όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας έχουμε ακούσει στίχους του Καββαδία κι έχουμε ταξιδέψει με τις μαγευτικές περιγραφές του, από τον Βισκαϊκό, μέχρι το Αντεν και τη Νέα Ζηλανδία. Πού βρίσκονται όμως όλες αυτές οι τοποθεσίες; Η Google έχει την απάντηση.
Δεδομένου ότι συχνά στα ποιήματά του χρησιμοποιεί ιδιωματισμούς (πχ τα στενά Kara Straits πάνω από τη Ρωσία τα αναφέρει ως «Καράστρα», ή τη Χιλή «Τσίλι») είναι δύσκολο να καταλάβουμε με την πρώτη ποιες περιοχές εννοεί.
Αυτή τη δύσκολη δουλειά ανέλαβε να κάνει ένας χρήστης του Google αναλύοντας τα ποιήματα του και σημαδεύοντας στο χάρτη τις τοποθεσίες τις οποίες επισκέφθηκε στα ταξίδια του, ενώ πατώντας σε κάθε τοποθεσία εμφανίζονται οι στίχοι που την αναφέρουν.
Δείτε τον χάρτη ΕΔΩ
Ο Νίκος Καββαδίας γεννήθηκε στις 11 Ιανουαρίου 1910 στο Νίκολσκι Ουσουρίσκι, μια επαρχιακή πόλη της περιοχής του Χαρμπίν στη Μαντζουρία, από γονείς Κεφαλονίτες, το Χαρίλαο Καββαδία και τη Δωροθέα Αγγελάτου της γνωστής οικογένειας εφοπλιστών της Κεφαλονιάς. Σ’ αυτή τη μικρή Ρωσική πόλη, γεννιούνται και άλλα δυο παιδιά: η Τζένια (Ευγενία) κι ο Μήκιας (Δημήτρης). Ο πατέρας Χαρίλαος Καββαδίας διατηρούσε γραφείο γενικού εμπορίου διακινώντας μεγάλες ποσότητες εμπορευμάτων με κύριο πελάτη τον τσαρικό στρατό.
Οταν πέθανε ο πατέρας του ο Νίκος Καββαδίας μπάρκαρε σε ένα καράβι, ενώ είχε ξεκινήσει ήδη την λογοτεχνική του πορεία.


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr

ΤΟ "COMMON PEOPLE" ΤΩΝ PULP ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΓΙΑ ΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗ ΔΑΝΑΗ ΣΤΡΑΤΟΥ;

Αμηχανία για Βαρουφάκη στο BBC: Τον ρώτησαν αν η μεγάλη επιτυχία «Common People» έχει γραφτεί για τη Δανάη [βίντεο]
Ενας αστικός μύθος που λέει πως το τραγούδι των Pulp «Common People» γράφτηκε για τη Δανάη Στράτου, τράβηξε το ενδιαφέρον παρουσιαστή του BBC, ο οποίος έφερε σε αμήχανη θέση τον Γιάνη Βαρουφάκη.
Ο παρουσιαστής ρώτησε τον υπουργό Οικονομικών αν ισχύει πως η σύζυγός του ήταν η Ελληνίδα για την οποία μιλά το τραγούδι του Jarvis Cocker, ηγέτη του βρετανικού συγκροτήματος Pulp.
Ο κ. Βαρουφάκης, παρά την αμηχανία, απάντησε πως τότε δεν γνώριζε την Δανάη Στράτου, επιβεβαίωσε, όμως, πως ήταν η μόνη Ελληνίδα που σπούδαζε τότε στο Κολλέγιο St. Martins από το 1983 έως το 1988.
Ολη η ιστορία ξεκίνησε πριν από τρεις μήνες με δημοσίευμα της Athens Voice, που αποκάλυπτε το γεγονός, και αναζωπυρώθηκε μετά την αναδημοσίευση του από τον Independent.
Η Δανάη Στράτου, σπούδασε στο Κολλέγιο St. Martins από το 1983 έως το 1988. Ήταν η ίδια χρονιά που ο Cocker παρακολουθούσε μαθήματα κινηματογράφου. Είχε δηλώσει το 2013 ότι γνώρισε την Ελληνίδα και μάλιστα θυμήθηκε και τι είχαν συζητήσει.
«Ηθελε να μετακομίσει στο Hackney και να ζήσει σαν τους κοινούς θνητούς». Αυτό ήταν και η έμπνευση για το τραγούδι του, χωρίς, ωστόσο, να αποκαλύπτεται η ταυτότητά της.
Χαρακτηριστικά οι στίχοι και το βίντεο της μεγάλης επιτυχίας:
She came from Greece she had a thirst for knowledge
She studied sculpture at Saint Martin's College, that's where I caught her eye.
She told me that her Dad was loaded
I said in that case I'll have a rum and coke-cola.
She said fine and in thirty seconds time she said, I want to live like common people
I want to do whatever common people do, I want to sleep with common people
I want to sleep with common people like you.
Well what else could I do - I said I'll see what I can do.
I took her to a supermarket
I don't know why but I had to start it somewhere, so it started there.
I said pretend you've got no money, she just laughed and said oh you're so funny.
I said yeah? Well I can't see anyone else smiling in here.
Are you sure you want to live like common people
You want to see whatever common people see
You want to sleep with common people,
you want to sleep with common people like me.
But she didn't understand, she just smiled and held my hand.
Rent a flat above a shop, cut your hair and get a job.
Smoke some fags and play some pool, pretend you never went to school.
But still you'll never get it right
'cos when you're laid in bed at night watching roaches climb the wall
If you call your Dad he could stop it all.
You'll never live like common people
You'll never do what common people do
You'll never fail like common people
You'll never watch your life slide out of view, and dance and drink and screw
Because there's nothing else to do.
Sing along with the common people, sing along and it might just get you thru'
Laugh along with the common people
Laugh along even though they're laughing at you and the stupid things that you do.
Because you think that poor is cool.
I want to live with common people, I want to live with common people [etc..]

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΟΔΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΠΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΤΟΥ Α.Τ. ΑΡΙΔΑΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΜΑΧΩΝ




7/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΜΑΧΩΝ

                                     ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Σας προσκαλούμε σήμερα Παρασκευή 8/5/2015 και ώρα 11.00 π.μ. στο σχολείο μας, όπου θα γίνει ενημέρωση από κλιμάκιο του Αστυνομικού τμήματος Αριδαίας στους μαθητές μας , για την οδική συμπεριφορά και γενικότερα για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν ως ανήλικοι από άλλους παράγοντες.

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
Γεώργιος Λιούγκας

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ Α¨ΕΛΜΕ ΠΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 17ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ



Αποτελέσματα εκλογών για το 17ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

 Στις εκλογές της 5ης Μαίου 2015 για την ανάδειξη αντιπροσώπων στο 17οΣυνέδριο της ΟΛΜΕ, ψήφισαν 389 μέλη. Βρέθηκαν 27 λευκά και 7 άκυρα ψηφοδέλτια. Βάσει του αριθμού των ψηφισάντων, προκύπτουν 4 συνολικά Αντιπρόσωποι για την Α’ ΕΛΜΕ Πέλλας στο 17o Συνέδριο της ΟΛΜΕ. Αναλυτικά, οι παρατάξεις έλαβαν:
ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ(Ε.Κ.Α.Ε.) : 143 ψήφοι,
εκλέγει 2 αντιπροσώπους.

ΔΑΚΕ: 124 ψήφοι , εκλέγει 2 αντιπροσώπους.
ΠΑΜΕ: 44 ψήφοι  δεν εκλέγει αντιπρόσωπο.
ΠΕΚ: 44 ψήφοι ,δεν εκλέγει αντιπρόσωπο.

Οι Αντιπρόσωποι της Α’ ΕΛΜΕ Πέλλας που εκλέγονται στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ είναι οι παρακάτω (σε φθίνουσα σειρά ψήφων):
Κλείτσας Δημήτρης (Ε.Κ.Α.Ε.), 95 ψήφοι
Όρλης Ανδρέας (ΔΑΚΕ), 87 ψήφοι
Δουλγερίδου Μαριάννα (Ε.Κ.Α.Ε), 66 ψήφοι
Πριβαρτιτσάνης Πέτρος (ΔΑΚΕ), 59 ψήφοι


Σταυροί προτίμησης όλων των υποψηφίων
 

Ε.Κ.Α.Ε. (143 ψηφοδέλτια)

Κλείτσας Δημήτριος:  95
Δουλγερίδου Μαριάννα: 66
Πέρκα Μαίρη:  62
Νικολαίδης Ιωάννης:  43
Σταυρίδου Φωτεινή: 38

ΔΑΚΕ (124 ψηφοδέλτια)
Όρλης Ανδρέας: 87
Πριβαρτιτσάνης Πέτρος: 59
Γιόρτσος Γεώργιος: 42
Μπουζάνα Στυλιανή: 33
Καρουσιώτη Βασιλική: 28
Παπανικολάου Χρήστος: 20
Μητρέντσης Ιωάννης: 18
Κίτσιου Ελένη: 14
Ιωακειμίδου Παρασκευή: 13
Χριστοφορίδης Ιωάννης: 12
Ζγουρέλης Δημήτρης: 8

ΠΑΜΕ (44 ψηφοδέλτια)

Τραπεζανίδης Γεώργιος: 30
Χατζηαναστασίου Θεοδώρα: 20
Αποστολίδου Ελένη: 16
Τραπεζανίδου Ελευθερία: 16

ΠΕΚ (44 ψηφοδέλτια)

Σημάδης Ιωάννης: 44

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΟΣΔΕ




Κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Διαχείρισης Άμεσων Ενισχύσεων της 23/4/2015, εγκρίθηκε η δυνατότητα, προαιρετικής για κάθε Κράτος Μέλος, παρέκκλισης από τον εκτελεστικό κανονισμό (ΕΕ) αριθ 809/2014, σε ότι αφορά στην καταληκτική ημερομηνία υποβολής της ενιαίας αίτησης ενίσχυσης στο ΟΣΔΕ.
Το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος & Ενέργειας προτίθεται να αξιοποιήσει τη δυνατότητα αυτή και να παρατείνει την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων ενιαίας ενίσχυσης των δικαιούχων αγροτών για άμεσες ενισχύσεις στο ΟΣΔΕ έως και την Τρίτη 2 Ιουνίου 2015.
Η παράταση κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να διευκολυνθούν οι αγρότες να καταθέσουν τις αιτήσεις τους κατά την πρώτη χρονιά εφαρμογής της νέας ΚΑΠ.
Υπενθυμίζεται ότι είναι στη διάθεση των αγροτών η δωρεάν  on-line εφαρμογή του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. για την υποβολή της αίτησης ενιαίας ενίσχυσης στο ΟΣΔΕ. Επιπλέον, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των αγροτών φέτος,  έχουν εγκριθεί επιπρόσθετοι σε σχέση με την περασμένη χρονιά Φορείς τύπου Α για την παραλαβή των αιτήσεων ενιαίας ενίσχυσης, των οποίων η διαδικασία πιστοποίησης θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα.

Άμεσος στόχος του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος & Ενέργειας είναι η υποβολή των αιτήσεων ενιαίας ενίσχυσης στο ΟΣΔΕ να γίνεται με τρόπο αξιόπιστο και διαφανή, δίχως επιβαρύνσεις των αγροτών.

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ


Η ελληνογερμανική συνεργασία στο επίκεντρο συνάντησης εργασίας στην Π.Ε. Πέλλας

Εκπροσώπους του Ελληνογερμανικού Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου δέχθηκε στο γραφείο του στο Διοικητήριο ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Θεόδωρος Θεοδωρίδης

Εκπροσώπους του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη δέχθηκε στο γραφείο του, στο Διοικητήριο, ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης. Το Επιμελητήριο εκπροσώπησαν ο κ. Matthias Hoffmann, Διευθυντής του Παραρτήματος της Βόρειας Ελλάδας και ο κ. Γεώργιος Θεοδωράκης, Business Developer του φορέα, ενώ, στη συνάντηση παραβρέθηκαν επίσης οι συνεργάτες του κ. Αντιπεριφερειάρχη κ. Στέφανος Αργυράκης και κ. Χρήστος Μπιμπίτσος.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε σε θέματα εμπορικού χαρακτήρα και, ιδιαίτερα, στην προώθηση των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων της Πέλλας στη Γερμανία μέσω οργανωμένων εμπορικών δικτύων. Επίσης, συζητήθηκε η συμμετοχή παραγωγικών φορέων και ομάδων παραγωγών από την περιοχή μας σε διεθνείς εκθέσεις με θέμα τα αγροτικά προϊόντα στη Γερμανία και η διοργάνωση ειδικών προωθητικών δράσεων και εκδηλώσεων προβολής που θα γίνουν στη χώρα μας με τη συμμετοχή Γερμανών εμπόρων και επιχειρηματιών. Γενικότερα, οι παριστάμενοι αναφέρθηκαν στις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης συνεργειών και ευρύτερης συνεργασίας σε θέματα πολιτισμού αλλά και τουρισμού, δεδομένου ότι η Ελλάδα αποτελεί διαχρονικά έναν αγαπημένο προορισμό για Γερμανούς τουρίστες.

Σχετικά με τη συνάντηση ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης αναφέρθηκε στα οφέλη που μπορούν να προκύψουν για την Πέλλα και την ευρύτερη περιοχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας μέσα από μια ευρύτερη συνεργασία σε εμπορικούς τομείς κοινού ενδιαφέροντος. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά «είναι σημαντική η στιγμή που γίνεται αυτή η συνάντηση καθώς συμπίπτει χρονικά με την προσπάθεια που κάνουμε ως Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας για τη δημιουργία ισχυρών Ομάδων Παραγωγών με τις οποίες είμαστε σε συνεχή επικοινωνία ώστε να αποκτήσει η αγροτική οικονομία της περιοχής μας εξωστρέφεια. Εξάλλου, τα τοπικά προϊόντα ανταποκρίνονται πλήρως στις αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας που θέτουν οι διεθνείς αγορές».


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΟΥ ΓΕΛ ΑΡΙΔΑΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ




ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

Την Παρασκευή 8 Μαΐου 2015 παραπέμπονται σε δίκη τα μέλη του 15μελους συμβουλίου του Γενικού Λυκείου Αριδαίας της σχολικής χρονιάς 2012-2013, λόγω της ειρηνικής κατάληψης διαμαρτυρίας στην οποία προέβησαν τον Νοέμβριο του 2012, ύστερα από απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μαθητών του Λυκείου.
Οι μαθητές διαμαρτύρονταν για την συνεχή υποβάθμιση και απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Αλήθεια που είναι οι «υπεύθυνοι» όταν δεν τηρείται και δεν γίνεται σεβαστό το στοιχειώδες συνταγματικό δικαίωμα για δημόσια δωρεάν παιδεία;
Οι μαθητές πέρα από την διεκδίκηση για δημόσια και δωρεάν παιδεία, παιδεία που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες, διεκδικούσαν επίσης τη λύση του στεγαστικού προβλήματος του σχολείου, καθώς παρά τις επανειλημμένες και για χρόνια διαβεβαιώσεις που ελάμβαναν από τους «υπευθύνους» καμία λύση δεν έβλεπαν να δίνεται, την ίδια στιγμή που οι διάδρομοι είχαν μετατραπεί σε «αίθουσες».
Αλήθεια, που ήταν, και πάλι, οι «υπεύθυνοι» όταν δεν τηρούνταν οι κανόνες ασφαλείας των σχολικών μονάδων;
Οι μαθητές προχώρησαν στον συγκεκριμένο τρόπο διαμαρτυρίας, καθώς είχαν εξαντλήσει κάθε άλλο τρόπο, εισπράττοντας μόνο αδιαφορία.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης των μαθητών :
υπήρχε διαφύλαξη του σχολείου από τους ίδιους τους μαθητές,
δεν προκλήθηκε η παραμικρή ζημία στον χώρο και στις εγκαταστάσεις,
επιτρεπόταν η είσοδος στους καθηγητές και στον διευθυντή του σχολείου,
δεν εισήλθε στο χώρο του σχολείου κάποιος πέρα από την σχολική κοινότητα.

Οι μαθητές μας παραπέμπονται σε δίκη με βάση έναν από τους πιο αντισυνταγματικούς και αντιδημοκρατικούς νόμους που ποινικοποιεί τις μαθητικές κινητοποιήσεις (Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της 4/12/1999), που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον Νόμο για τις Μαθητικές Κοινότητες (Γ2/4094/23-09-1986), που ενισχύει τη συμμετοχή των μαθητών σε δημοκρατικές διαδικασίες και δημιουργεί τις προϋποθέσεις το σχολείο να γίνει κύτταρο δημοκρατίας και κοινωνικής συμμετοχής.

Αυτή η πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου και του κυρωτικού της Νόμου 2811/2000, που ποινικοποιεί τις κινητοποιήσεις της μαθητικής κοινότητας πρέπει άμεσα να καταργηθεί και να τεθούν οι σχετικές υποθέσεις στο αρχείο, αλλά και να αρθούν οι συνέπειες τυχόν καταδικών μαθητών για τις πιο πάνω πράξεις.

Ο σύλλογος των γονέων των μαθητών του Γενικού Λυκείου Αριδαίας, εκφράζει για άλλη μια φορά την αλληλεγγύη του και συμπαράσταση του στους διωκόμενους μαθητές. Σε κάθε αγώνα τους για καλύτερο σχολείο, για καλύτερη παιδεία, για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια θα είμαστε δίπλα τους.

Το Δ.Σ.

Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γενικού Λυκείου Αριδαίας

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...