Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο, 16 Μαΐου 2015

ΑΝΑΣΤΕΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΘΑΝΑΤΩΣΗ ΑΜΝΟΕΡΙΦΙΩΝ ΚΑΙ ΒΟΟΕΙΔΩΝ ΣΕ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ

0           941965_145908122264184_533130924_n (1) - Αντίγραφο

ΕΠΙΣΤΟΛΗ 
11/5/15
Προς:
 Αστυνομική Διεύθυνση Σερρών
 Διεύθυνση Κτηνιατρικής Περιφερειακής Ενότητας Σερρών
 Δήμο Σερρών
Κοινοποίηση:
 Προϊστάμενο Εισαγγελίας Πρωτοδικών Σερρών κ. Φίλιππο Παππαδόπουλο
 Αρχηγείο ΕΛ.ΑΣ
 Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής – Τμήμα Κ.Α.Φ.Ε.
 Φιλοζωικό Όμιλο Σερρών
 Ιερά Μητρόπολη Σερρών και Νιγρίτης
 Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών
 Επίτροπο Περιβάλλοντος & Ευζωίας ζώων Ε.Ε.
 Βουλευτές Ευρωκοινοβουλίου
Θέμα: Τελετουργική θανάτωση βοοειδών και αμνοεριφίων σε θρησκευτικά πανηγύρια της ευρύτερης περιοχής του Δήμου Σερρών.

Αξιότιμοι κ.κ.
Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία, ενημερώθηκε για την τελετουργική
θανάτωση-θυσία ζώων, ταύρων και αμνοεριφίων κατά τη διάρκεια εορταστικών εκδηλώσεων
(Αναστενάρια) στο χωριό Αγ. Ελένη Σερρών, παρουσία κατοίκων και επισκεπτών.
 
Κύριοι, όπως γνωρίζετε, η Ελληνική Νομοθεσία (Ν.4039/2012) προστατεύει την ευζωία όλων των
ζώων, ενώ είναι καθήκον της Ελληνικής Πολιτείας να προάγει την φιλοζωική κουλτούρα των
Ελλήνων πολιτών.
Επειδή:
1. Το συγκεκριμένο έθιμο είναι παράνομο, γιατί οι σφαγές ζώων σύμφωνα με τη νομοθεσία,
γίνονται στα σφαγεία, με συγκριμένες οδηγίες κτηνιάτρου (αναισθητοποίηση) και
υγειονομικές συνθήκες κατάλληλες γι αυτό το σκοπό. (Π.Δ. 327/1996).
2. Το να πραγματοποιείται σφαγή ζώου παρουσία κοινού, μεταξύ αυτών και παιδιών,
προσβάλλει κάθε έννοια πολιτισμού. Είναι ένα βάρβαρο και αποκρουστικό θέαμα που μόνο
αποτροπιασμό μπορεί να προκαλέσει.
3. Το να γίνεται λόγος σήμερα για «θυσία» ζώου ιδιαίτερα δε στο πλαίσιο θρησκευτικής
εορτής, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις θεμελιώδεις αρχές της χριστιανικής πίστης στο
όνομα της οποίας τελείται το συγκεκριμένο έθιμο.
Η Φιλοζωική κοινότητα καταδικάζει κάθε έθιμο που περιέχει κακοποίηση ζώου, πολύ περισσότερο
δε, τη δημόσια κακοποίηση αυτού.
Παρακαλούνται οι παραπάνω αρχές όπως μεριμνήσουν ώστε εφέτος να μην πραγματοποιηθεί
καμιά δημόσια σφαγή-θυσία ζώου, είτε στην Αγία Ελένη Σερρών ή σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή
του Δήμου Σερρών στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων για τα Αναστενάρια (21-23 Μαΐου,
2015).
Επίσης σας ενημερώνουμε ότι έχουμε εξουσιοδοτήσει το σωματείο-μέλος της Ομοσπονδίας μας
«Φιλοζωικός Όμιλος Σερρών» ώστε, σε περίπτωση που αυτό κριθεί αναγκαίο από την Εισαγγελική
Αρχή, να ορίσει εκπρόσωπο του ο οποίος/η οποία σε συνεννόηση μαζί σας και συνοδεία των
αστυνομικών οργάνων/κτηνιατρικών υπαλλήλων οι οποίοι θα είναι επιφορτισμένοι για την τήρηση
της τάξης/εφαρμογή της νομοθεσίας περί σφαγής και γενικότερα της φιλοζωικής νομοθεσίας, ώστε
να παρακολουθήσει και να βιντεοσκοπήσει τα τεκταινόμενα (περιφορά και αναισθητοποίηση των
ζώων), αρχής γενομένης από το πανηγύρι των Αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης (21 Μαΐου 2015,
χωριό Αγ. Ελένη Σερρών).
Σταματήστε ΤΩΡΑ τα μαρτύρια των αρνιών και των ταύρων.
Αρχής γενομένης από την Πέμπτη 21 Μαΐου, θρησκευτικής εορτής των Αγ. Κωνσταντίνου και Ελένης που είναι επίσης και παγκόσμια ημέρα πολιτισμού! 
Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και όχι στον Μεσαίωνα.
Με εκτίμηση
Για την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (54 Σωματεία) και την
Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή 130 Ζωοφιλικών Σωματείων
Η Πρόεδρος
Αναστασία Βυσσίνου Μπομπολάκη
Η Γραμματέας
Μαρία Χουστουλάκη
Φωτογραφικό υλικό, Αγία Ελένη Σερρών 20-23 Μαΐου 2014
1 h      600950_145908068930856_1467696560_n
2h   935619_146254098896253_898053040_n
3h          941965_145908122264184_533130924_n (1)
4 h             971097_145908158930847_217048329_n (1)
5h   1604534_256422671212728_7936581752118257492_n
6h               10300904_256422581212737_1760118348833976952_n
7 h             10301279_256422687879393_6026841117506975272_n
8h                10402729_256422561212739_1434142808597998962_n (1)
9 h 10406745_256423081212687_6553615732817666067_n

ΤΟ "ΕΛΛΗΝΟΜΕΤΡΟ" ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ


 Μια αυτοεξέταση με οδηγό τον Αριστοτέλη

Στις καλές εποχές, τότε που το δανεικό χρήμα είχε πλάσει έναν φανταστικό κόσμο, που τον πήραμε για δικό μας δημιούργημα, οι λέξεις "πατρίδα", "έθνος", "ελληνικότητα", είχαν εξαφανιστεί στη διαδρομή Αράχωβα - Μύκονος. Τώρα, που η ονειροφαντασία μας χάθηκε και πάει, ψάχνουμε απεγνωσμένα να εντοπίσουμε τα χνάρια της πραγματικότητας. Στα τυφλά ψάχνουμε και, όταν δεν βρίσκουμε σημείο σταθερό να γαντζωθούμε, καταφεύγουμε στο «ελληνόμετρο».
Και για να παρηγορηθούμε, επικαλούμαστε ένδοξους προγόνους και επινοούμε «ανθέλληνες» εχθρούς που μας κατατρέχουν και προσπαθούν να μας αλλοτριώσουν. Που αν τους εξοντώσουμε, θα λάμψει πάλι η αδαμάντινη ελληνική ψυχή, την οποία "προσπαθούν να απογυμνώσουν, για να μας υποτάξουν". Τι είναι, όμως, αυτό που φοβόμαστε πως θα μας αφαιρέσουν; Ποιες αρετές των λαμπρών προγόνων μας είχαμε τάχα, που τώρα προσπαθούμε να διαφυλάξουμε; Πόσο μοιάζει το δικό μας σύστημα αξιών  με το δικό τους;
ancient_greeks0051744
Η καρδιά του αρχαίου ελληνικού κόσμου είναι η Αρετή. Η επιδίωξή της ήταν που γέννησε όλα όσα σήμερα θαυμάζουμε: το ελεύθερο πνεύμα, την γενναιότητα στον πόλεμο, την υπεροχή στις τέχνες και στα γράμματα σε καιρό ειρήνης, την οικονομική ανάπτυξη, τη δημοκρατία, τις επιστήμες. Θα ήταν ανοησία να ισχυριστεί κανείς πως όλοι οι αρχαίοι ήταν ενάρετοι. Δεν ήταν, αλλά θαύμαζαν εκείνους που ήταν, γνώριζαν καλά την αξία τους και απέβλεπαν σε αυτούς με δέος!
Η λέξη «αρετή»  έχει τις ρίζες της στο θέμα του ρήματος αραρίσκω, που σημαίνει ενώνω, συνάπτω, τακτοποιώ. Στα ομηρικά χρόνια ήταν συνώνυμη με την ανδρεία και την υπεροχή. Απλά πράγματα! Όταν όμως η εποχή των βασιλιάδων πέρασε και οι μικροκτηματίες έγιναν ταυτόχρονα εύποροι νοικοκυραίοι και επιχειρηματίες, και στη συνέχεια πολεμιστές που προστάτευαν τον τόπο τους και ενεργοί πολίτες, η αρετή απέκτησε νέο νόημα. Έγινε σύνθετη, όπως και η και η ζωή αυτών των ανθρώπων.
Ποιες ήταν λοιπόν οι αρετές που χαρακτήριζαν τον αξιοθαύμαστο Έλληνα της κλασικής εποχής; Ρώτησα τον Αριστοτέλη και μου είπε!
Aristoteles_blue194110

Περί Αρετών και Κακιών
Ο Αριστοτέλης ορίζει την Αρετή, ως την παγιωμένη εκείνη ψυχική διάθεση του ανθρώπου που τον ωθεί στην αναζήτηση κι επιλογή της μέσης οδού σε κάθε ζήτημα, και τον κρατά σε σταθερή πορεία μέσα σε αυτήν, χωρίς παρεκκλίσεις. Οι λειτουργίες της ψυχής εναρμονίζονται μεταξύ τους και καθιστούν τον άνθρωπο ευτυχή, στον βαθμό που έχει κατακτήσει τις αρετές που αντιστοιχούν σε κάθε μία από αυτές τις λειτουργίες.Για τον λόγο αυτό, χρειάζονται όλες.
Ακολουθώντας την τριμερή διάκριση της ψυχής του Πλάτωνα, ο Αριστοτέλης αναλύει κάθε μία αρετή μαζί με το αντίθετό της, που ονομάζει κακία.
Λογιστικό μέρος (νόηση)
Αρετή της νόησης είναι η φρόνηση. Ο ενάρετος άνθρωπος φρονεί (δηλ. συλλογίζεται) με σύνεση, εξετάζει με ψυχραιμία όλα τα δεδομένα και καταλήγει σε ορθές αποφάσεις. Αναγνωρίζει τις δυνατότητες και τις αξιοποιεί, ενώ χρησιμοποιεί με σύνεση τα αγαθά του. Στον αντίποδα, ο άφρων είναι αμαθής, άπειρος, ασυγκράτητος και αδέξιος.
Θυμοειδές μέρος (συναίσθημα)
Αρετή του συναισθηματικού μέρους της ψυχής είναι η πραότης, που επιτρέπει στον άνθρωπο να υποφέρει ψύχραιμα τις αστοχίες και τις παραλείψεις και να μην στρέφεται εύκολα προς την τιμωρία. Ο πράος δεν αφήνεται στις παρορμήσεις της οργής, ελέγχει την έμφυτη τάση προς τη φιλονικία και εκφράζεται με ήπιο τρόπο. Όποιος δεν διαθέτει αυτή την αρετή, αποκαλείται οργίλος, με κύριο γνώρισμα τα ξεσπάσματα οργής με την παραμικρή αφορμή και την τάση για εκδίκηση. Ο οργίλος είναι ευμετάβλητος, πικρόχολος και παρασύρεται από την οργή του και σε σπουδαία και σε ασήμαντα ζητήματα.
Αρετή του θυμοειδούς είναι και η ανδρεία. Ο ανδρείος δεν καταβάλλεται από τους φόβους, κυρίως εκείνους που αφορούν τον θάνατο. Είναι γενναίος όταν τον βρίσκουν συμφορές και τολμά  σε καταστάσεις κινδύνου. Πάνω απ’ όλα, προτιμά έναν έντιμο θάνατο από μία ζωή ατιμωτική, δεν αποφεύγει τους κόπους και επιδιώκει τη νίκη. Το αντίθετο είναι ο δειλός, ο άνανδρος, ο μαλθακός, που υποτάσσεται σε κάθε είδους εξευτελισμό, όταν κινδυνεύει το «τομάρι»του.
Επιθυμητικό μέρος (επιθυμίες, ορέξεις του σώματος)
Αρετή του κατώτερου μέρους της ψυχής, είναι ησωφροσύνη. Σώφρων (σῶς +φρήν «με σώας τας φρένας»), είναι ο ισορροπημένος, ο κόσμιος, ο ευπρεπής. Αυτός που έχει κατακτήσει αυτή την αρετή δεν θαυμάζει τις σωματικές εκείνες ηδονές που είναι φαύλες, δηλαδή ασήμαντες, ανωφελείς και χυδαίες. Επιπλέον απεχθάνεται την ατιμία και στέκεται με την ίδια αξιοπρέπεια μπροστά στα μικρά και στα μεγάλα της ζωής. Αντίθετο της σωφροσύνης είναι η ακολασία. Ο ακόλαστος επιλέγει να σύρει τον εαυτό του σε κάθε βλαβερή ηδονή και σπαταλά τη ζωή του σε επιπολαιότητες και ασήμαντες ασχολίες. Καταντά δε αναιδής, άτακτος, αγενής και ασυνεπής.
Η δεύτερη αρετή που αφορά το επιθυμητικό είναι η εγκράτεια, με την οποία ο ενάρετος άνθρωπος υποτάσσει στη λογική σκέψη κάθε επιθυμία που τον ωθεί σε φαύλες απολαύσεις. Ο εγκρατής είναι καρτερικός και υπομένει την φυσική ένδεια και την θλίψη. Η έλλειψη εγκράτειας είναι η «ακρασία». Ο ακρατής, ενώ μπορεί να είναι σώφρων σε κάποιο βαθμό και να μην προτιμά (όπως ο ακόλαστος παραπάνω) τις ταπεινές ηδονές, ωστόσο δεν έχει τη δύναμη να αντισταθεί, όταν αυτές παρουσιάζονται. Έτσι, εκτός από τα χαρακτηριστικά του ακόλαστου είναι επίσης νωθρός και ανόητος και υποφέρει κάθε φορά που μεταμελείται.
Πίσω και πάνω απ'όλα αυτά 
Τον κατάλογο ολοκληρώνουν τρεις αρετές που αποτελούν τη βάση όλων των άλλων και αφορούν και τα τρία μέρη της ψυχής.
Μία είναι η δικαιοσύνη, που απαιτεί την απονομή στον καθένα «κατ’αξίαν», ό, τι ακριβώς αξίζει. Ούτε παραπάνω ούτε λιγότερο. Ο δίκαιος άνθρωπος είναι ευσεβής, σέβεται τους γραπτούς και άγραφους νόμους τηρεί τις συμφωνίες, σέβεται τους νεκρούς. Τη δικαιοσύνη ακολουθούν η οσιότητα, η αλήθεια, η πίστη και η μισοπονηρία (μίσος για την πονηρία). Ο άδικος άνθρωπος, είναι ασεβής ως προς τα θεία, πλεονέκτης ως προς τον εαυτό του και υβριστής ως προς τους άλλους, καθώς δεν διστάζει να παρασύρει και τους συντρόφους του σε ενέργειες που επιφέρουν ντροπή. Είναι ακόμα αλαζόνας, ψεύτης, επίορκος, μισάνθρωπος, υποκριτής και κακοήθης.
Αρετή της ψυχής συνολικά, είναι και η ελευθεριότητα. Ο ελευθέριος άνθρωπος είναι αυτός που ενεργεί και μιλά όπως ταιριάζει σε ελεύθερο άνθρωπο. Είναι γενναιόδωρος και ξοδεύει με ευχαρίστηση τα χρήματά του σε έργα αξιέπαινα. Προσφέρει εκεί που πρέπει και δεν παίρνει από εκεί που δεν πρέπει. Έχει περιποιημένη εμφάνιση, τακτοποιημένο και καθαρό σπιτικό, φέρεται με ευγένεια και αγαπά το ωραίο. Αντίθετα, τον τον ανελεύθερο άνθρωπο χαρακτηρίζει η αισχροκέρδεια και η τσιγκουνιά. Από τη μία καμαρώνει για τα άδικα κέρδη του και από την άλλη δεν ξοδεύει ούτε για όσα είναι απαραίτητα ή ξοδεύει ελάχιστα και με κακό τρόπο. Είναι, λοιπόν, φιλάργυρος, δούλος του χρήματος, γεμάτος άγχος, αναξιοπρεπής και χωρίς μέτρο στη ζωή του.
Η τρίτη αρετή όλων των μερών της ψυχής είναι η μεγαλοψυχία. Ο μεγαλόψυχος αντιμετωπίζει αξιοπρεπώς και με γενναιότητα και τη δυστυχία, αλλά και την ευτυχία. Δεν θεωρεί πως η ζωή κδικητικός. Ο μικρόψυχος, από τη άλλη, αποβλακώνεται όταν είναι ευτυχής και απολαμβάνει δόξα καθαυτήν είναι υπέρτατη αξία. Είναι απλός στους τρόπους, γενναίος, φιλαλήθης και καθόλου εκαι τιμές, ενώ με την ελάχιστη δυστυχία οδύρεται σαν να ήρθε το τέλος του κόσμου. Ερμηνεύει κάθε μικρή παράλειψη ως εσκεμμένη πράξη εναντίον του, εκδηλώνει ταπεινή συμπεριφορά και γίνεται γκρινιάρης, μίζερος και απαισιόδοξος.
Τι είχαμε, τι χάσαμε;
Οι ελληνικές αρετές, που φοβόμαστε πως θα μας στερήσουν, δεν είναι πια κοντά μας. Κάποιες μεταβλήθηκαν φυσιολογικά, και προσαρμόστηκαν στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Κάποιες τις εγκαταλείψαμε γιατί μας κούραζαν ή δεν μας βόλευαν. Κάποιες δεν γνωρίζαμε καν ότι υπάρχουν.
Το μόνο βέβαιο, πάντως, είναι πως αν ο Αριστοτέλης αντίκριζε το κομμάτι εκείνο της δικής μας εν Ελλάδι κοινωνίας, που κυριεύεται από τον φόβο και διψά για βία και εκδίκηση, που καρπώνεται χωρίς αιδώ τους κόπους των άλλων, που απαιτεί εκείνα που δεν αξίζει, που αποφασίζει για την τύχη του απερίσκεπτα για να μετανιώσει λίγα λεπτά αργότερα, που είναι ανοιχτοχέρης με τους ανάξιους και βάζει τρικλοποδιά στους άξιους, που δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του, αλλά κλαίει τη μοίρα του νυχθημερόν, φοβάμαι πως με τίποτα δεν θα πίστευε πως αντικρίζει Έλληνες!

ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗΣ - ΤΕΣΤ DSM

Πώς αναγνωρίζουμε αν πάσχουμε ή αν περνάμε ξυστά από την κατάθλιψη; Ο επίσημος οδηγός ψυχολογίας DSM μας διαφωτίζει.
Όλοι περνάμε μέρες που νιώθουμε καταθλιπτικά συμπτώματα, όμως αυτό δεν σημαίνει πως έχουμε κατάθλιψη. Η κατάθλιψη ή μείζων καταθλιπτική διαταραχή είναι μάστιγα, αφού μετά το άγχος είναι η πιο συνηθισμένη ψυχική διαταραχή.
Οι γυναίκες εμφανίζουν πιο συχνά κατάθλιψη από τους άντρες ενώ περίπου το 10% όσων επισκέπτονται τον γιατρό για κάποια σωματική πάθηση στην πραγματικότητα δεν έχουν κάποιο οργανικό πρόβλημα αλλά πάσχουν από κατάθλιψη. Η συχνότητα εμφάνισής της είναι ανεξάρτητη από τη φυλή, τη μόρφωση και την οικονομική κατάσταση των πασχόντων.
f-MindΓια να διαγνωσθεί ένα άτομο με κατάθλιψη, σύμφωνα με το εγχειρίδιο DSM της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας, θα πρέπει να έχει πέντε ή και περισσότερα από τα παρακάτω συμπτώματα, για περίοδο μεγαλύτερη των δύο εβδομάδων, ενώ ένα τουλάχιστον σύμπτωμα από αυτά θα πρέπει να είναι το καταθλιπτικό συναίσθημα ή η απώλεια ενδιαφέροντος για καθετί που κάποτε προκαλούσε ευχαρίστηση.
1. Καταθλιπτικό συναίσθημα. Το άτομο αισθάνεται λυπημένο, απογοητευμένο και έχει χάσει το ενδιαφέρον του για τη  ζωή. Το συναίσθημα αυτό υπάρχει και κατευθύνει τον ψυχισμό του κατά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.
2. Απώλεια της ευχαρίστησης. Ο καταθλιπτικός ασθενής δεν αντλεί πια ευχαρίστηση από τη ζωή και από τις δραστηριότητες που απολάμβανε στο παρελθόν.
3. Άγχος. Οι περισσότεροι καταθλιπτικοί ασθενείς παρουσιάζουν άγχος που βιώνεται ως αίσθημα εσωτερικής δυσφορίας. Το αίσθημα αυτό προέρχεται από ανεξήγητο φόβο επικείμενου θανάτου. Το άγχος συνοδεύεται συνήθως από σωματικά συμπτώματα του αυτόνομου νευρικού συστήματος, όπως ταχυκαρδία, ναυτία, έντονο τρόμο, δύσπνοια, αίσθημα πνιγμού και πανικού, εφίδρωση κ.ά.
4. Χαμηλή βούληση και αυτοεκτίμηση. Το άτομο θεωρεί τον εαυτό του ανίκανο για οποιαδήποτε ενέργεια. Είναι πολύ αναποφάσιστο και παραμελεί την εμφάνισή του, την προσωπική του υγιεινή αλλά και τις υποχρεώσεις του, είτε στο σπίτι είτε στη δουλειά.
5. Διαταραχές της σκέψης. Το άτομο έχει ένα διαρκές αίσθημα ματαιότητας και έλλειψη ελπίδας. Τα βλέπει όλα μαύρα και πιστεύει πως έτσι θα παραμείνουν. Η σκέψη του χαρακτηρίζεται από ανησυχία και απαισιοδοξία. Εκφράζει ιδέες ενοχής, αναξιότητας και αυτο-υποτίμησης. Τυπικά πιστεύει ότι ο ίδιος φταίει για την τροπή που έχει πάρει η ζωή του και κατηγορεί τον εαυτό του σε υπερβολικό βαθμό για ό,τι αρνητικό συμβαίνει.
6. Διαταραχές ύπνου. Άνθρωποι με κατάθλιψη μπορεί να κοιμούνται πάρα πολλές ώρες ή να μην κοιμούνται σχεδόν καθόλου. Άλλοι κάνουν ακανόνιστο ύπνο, ξυπνώντας πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το πιο συνηθισμένο είναι να ξυπνούν υπερβολικά νωρίς το πρωί και να μην μπορούν να ξανακοιμηθούν.
7. Διαρκές αίσθημα κόπωσης ή απώλειας ενεργητικότητας. Άνθρωποι με κατάθλιψη μπορεί να νιώθουν διαρκώς κουρασμένοι ή εξαντλημένοι, σαν να μην έχουν ενέργεια και ζωτικότητα. Μπορεί να παρουσιάζουν βραδύτητα στην επιτέλεση των σωματικών και ψυχικών λειτουργιών και η ομιλία τους να είναι διστακτική, χαμηλόφωνη και αργή. Σε περιπτώσεις έντονου άγχους, η ψυχοκινητική δραστηριότητα αυξάνεται, με τα αντίθετα ακριβώς αποτελέσματα
8. Ελάττωση της σεξουαλικής διάθεσης (ανηδονία). Η απώλεια του ενδιαφέροντος για την ερωτική πράξη είναι τυπικό σύμπτωμα της κατάθλιψης. Ακόμα και αν το άτομο έχει σεξουαλικές επαφές, ουσιαστικά δεν το επιθυμεί και δεν αντλεί καμία ευχαρίστηση από αυτές.
9. Διαταραχές στην όρεξη. Η απώλεια της όρεξης με μείωση βάρους είναι πιο συνηθισμένη στα άτομα με κατάθλιψη. Ωστόσο, μπορεί να υπάρχει αύξηση της όρεξης και υπερφαγία, καθώς και κρίσεις βουλιμίας με υπερφαγικά επεισόδια.
10. Δυσκολία σε συγκέντρωση/σκέψη/μνήμη/λήψη αποφάσεων. Το άτομο που παρουσιάζει κατάθλιψη δεν μπορεί να συγκεντρωθεί εύκολα, επικεντρώνεται στις καταθλιπτικές τους ιδέες και αδιαφορεί για το περιβάλλον του. Καθώς ασχολείται έντονα με τις καταθλιπτικές του ιδέες, οι γνωσιακές του λειτουργίες επηρεάζονται.
11. Σωματικά συμπτώματα. Πολλοί ασθενείς με κατάθλιψη αναφέρουν μια ποικιλία από σωματικά συμπτώματα όπως πονοκεφάλους, πόνους γενικά στο σώμα τους, δυσκοιλιότητα, δυσκολία στην αναπνοή, πόνο στο στήθος, υπόταση, ξηροστομία κ.λπ. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα συμπτώματα αυτά δεν μπορούν να εξηγηθούν από ιατρικές εξετάσεις.
12. Αυτοκαταστροφικός ιδεασμός. Πρόκειται για εμμονή με σκέψεις θανάτου ή/και ιδέες αυτοκτονίας. Η απόπειρα αυτοκτονίας είναι η πιο σοβαρή και επικίνδυνη επιπλοκή της κατάθλιψης. Αν και οι αιτίες την κατάθλιψης δεν είναι απόλυτα κατανοητές, μπορεί να σχετίζονται με βιολογικούς παράγοντες και θέματα υγείας. Αν νιώθουμε παρατεταμένη καταθλιπτική διάθεση, συμβουλευόμαστε οπωσδήποτε τον γιατρό μας.
Μαριανίνα Πατσα
______  
 Πηγή: doctv

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...