Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Κυριακή, 17 Μαΐου 2015

ΤΟ LIVE TOY B.B. KING ΣΤΗ ΚΙΝΣΑΣΑ ΤΟ 1974



   Χαζεύεις σχεδόν, έτσι όπως «τρέμουν» τα δάχτυλα του αριστερού χεριού του, καθώς το σόλο διαχέεται στη ζούγκλα…

Αν και δεν μπόρεσα να μετρήσω πόσοι παίκτες ακριβώς βρέθηκαν στο πάλκο, είναι σίγουρο πως αυτοί ήταν πάνω από δεκαπέντε! Καθόλου άσχημα, σε πρώτη φάση!
  Κι αυτό το λέω, έχοντας κατά νου πως δεν είναι ό,τι ευκολότερο ν’ αποτυπώσεις όπως πρέπει τον ήχο τόσων οργάνων… δια της κινηματογραφήσεως. Συν το γεγονός πως την πρωτοκαθεδρία δεν μπορεί παρά να την είχε η… Lucille. Ο B.B. King εμφανίζεται ιδρωμένος από το πρώτο λεπτό (μιλάμε για τέλη Σεπτεμβρίου σε μια χώρα με τροπικό κλίμα), με το πρόσωπό του ν’ αστράφτει και να μορφάζει μ’ εκείνες τις χαρακτηριστικές γκριμάτσες, που φανερώνουν άνθρωπο που έχει νιώσει στον απόλυτο βαθμό ό,τι τραγουδάει. Εκφραστικότατος λοιπόν και κινητικός (ήταν εξάλλου 49 ετών), κι έχοντας πίσω του μιαν εξαιρετική μπάντα –συν την ορχήστρα με το μαέστρο της Hampton Reese– ο «βασιλιάς» αρχίζει ν’ αποδίδει το ένα κομμάτι μετά το άλλο.

   Πίσω του ο λευκός πιανίστας Ron Levy, ο σαξοφωνίστας Bobby Forte, ο ντράμερ Sonny Freeman, o κιθαρίστας Larry Carlton(!) και όλοι οι υπόλοιποι οργανοπαίκτες, στο μέσον ενός σταδίου, με τον κόσμο ζαλισμένο κι ιδρωμένο στις κερκίδες.

   Πρώτο κομμάτι το δυναμικό και επιτυχημένο “To know you is to love you” και δεύτερο το “I believe in my soul”, μία αργή blues μπαλάντα, με εκτεταμένη εισαγωγή και μ’ ένα ιδιαίτερο ρόλο να επιφυλάσσεται για το πιάνο του Levy. 

  Το “Why sing the blues” είναι ένα πυρωμένο funky blues, με φοβερό παίξιμο στην κιθάρα, ωραία γυρίσματα, μα και μ’ ένα παιγνίδι με τον ντράμερ προς το τέλος.

 Στο mid-tempo “Ain’t nobody home” είναι ολοφάνερες οι gospel αναφορές του…. Riley B. King, ο οποίος, ως γνωστόν, έμαθε να τραγουδά τα blues σε gospel χορωδία.

   Το “Sweet sixteen”, αν δεν με απατούν οι σημειώσεις μου, το πρωτοηχογράφησε ο B.B King στα τέλη του ’59, με αρχές του ’60, για την Kent. Δεκατέσσερα χρόνια μετά, το τραγούδι εξακολουθούσε να βρίσκεται στο ρεπερτόριό του. Η κάμερα που κινείται πολύ ωραία και καθόλου… πορνογραφικώς (εννοώ, πως δεν επιμένει σε λεπτομέρειες) πιάνει κάποια στιγμή και τον Muhammad Ali στην εξέδρα, ο οποίος φαίνεται πως βρισκόταν στο Ζαΐρ ένα μήνα πριν τον αγώνα.

   Το “The thrill is gone” έχει βεβαίως την τιμητική του. Όχι γιατί υπήρξε η μεγαλύτερη επιτυχία του «βασιλιά», αλλά και γιατί φυλάγεται για την Κινσάσα μία εκπληκτική version, σχεδόν ψυχεδελική, με έξοχα γεμίσματα από το τενόρο του Forte και με την τελευταία στροφή…

     You know I’m free, free now baby I’m free from your spell I’m free, free now I’m free from your spell And now that it’s over All I can do is wish you well...   ν’ ανεβάζει ακόμη περαιτέρω την έξαψη και τη συγκίνηση.

   Στο υπ’ αριθμόν 7 κομμάτι, το “Guess who”, ο B.B. King παρουσιάζει τους μουσικούς, που βρέθηκαν μαζί του στη σκηνή, ενώ στο έσχατο “I like to live the love” (επέχει ρόλο encore), που είναι ένα θαυμάσιο soul-blues έντονης αφήγησης, ο κόσμος συμμετέχει στη γιορτή χορεύοντας και τραγουδώντας.

   Η τελευταία σεκάνς, που μοιάζει με την αρχική, δείχνει το «βασιλιά» και τους μουσικούς του σ’ ένα… ο θεός να το κάνει καμαρίνι, να ξαποσταίνουν μετά τη συναυλία. Αν υπάρχει κάτι που αξίζει να σημειωθεί, πράγμα που το λέω επειδή έχω ακούσει διάφορα άλμπουμ του B.B. King, όπως επίσης τον έχω δει και σε διάφορα, παλαιά, DVD –που έχουν κινηματογραφηθεί παλαιά εννοώ, καθότι live και με τα μάτια μου τον είδα γέροντα πια στην Ελλάδα– είναι το γεγονός πως ο ήχος του είναι διαφορετικός στο στούντιο από ’κείνον των συναυλιών.

   Επένδυε δηλαδή ο «βασιλιάς» στις συναυλίες. Όπως αναφέρει και ο Charles Sawyer (συγγραφέας της πρώτης βιογραφίας του B.B. King “The Arrival of B.B. King”, στις εκδόσεις Doubleday, το 1980), ο άνθρωπός μας ήταν συνεχώς στο πάλκο, πολλές φορές, δε, για περισσότερο από 300 ημέρες το χρόνο! (Όπερ σημαίνει πως ένας επιεικής υπολογισμός θα μπορούσε να μετρήσει έως 15 χιλιάδες συναυλίες, ή και πιο πολλές!).

   Εντάξει η δισκογραφία, τα live όμως ήταν εκείνα που έπλεξαν τo μύθο του μέγιστου κιθαρίστα, που πέρασε στην αθανασία πριν μερικές ώρες, στα 89 του. Γι’ αυτά λοιπόν τα live φύλαγε κι ο ίδιος έναν άλλο ήχο. Όπως λέει και ο Sawyer στις παραστάσεις συνήθως τσίτωνε τον ενισχυτή της κιθάρας του (έναν Lab Series L5), βγάζοντας ήχο άγριο και πλούσιο. Ενώ, στο στούντιο, όπου υπήρχε μεγαλύτερος έλεγχος του ήχου, μπορούσε να παίζει και με πολύ χαμηλότερο volume, προσδοκώντας ήχο περισσότερο διαυγή και καθαρό.
 Κοιτάζοντας, πάντως, την εισαγωγή στο “Sweet sixteen” μένεις έκπληκτος από την τεχνική του παίκτη. Ενώ το χέρι του δεν μετακινείται για περισσότερα από τέσσερα frets και παίζοντας με τρεις μόνο χορδές, κατορθώνει να παράξει εκείνον το μοναδικό «σήμα κατατεθέν» ήχο του με το μοναδικό vibrato.







ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΕΔΩ

"ΚΑΘΑΡΟΣ" ΠΛΕΟΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ Ο BRUCE DICKINSON ΤΩΝ IRON MAIDEN



Ο τραγουδιστής των Iron Maiden νίκησε την αρρώστια και ανυπομονεί να ξανατραγουδήσει 


Σε χημειοθεραπεία κακοήθη όγκου που εμφανίστηκε στη γλώσσα είχε υποβληθεί, όπως είχε αποκαλύψει τον Φεβρουάριο που μας πέρασε, ο τραγουδιστής των Iron Maiden, Bruce Dickinson.


  Μια δήλωση που είχε δημοσιευτεί στην επίσημη ιστοσελίδα του συγκροτήματος, ανέφερε ότι ο καρκινικός όγκος ανακαλύφθηκε κατά τη διάρκεια ενός check-up τον Δεκέμβριο. Ο Dickinson έχει ολοκληρώσει έναν κύκλο χημειοθεραπείας και ακτινοθεραπείας επτά εβδομάδων. Η πρόγνωση ήταν «πολύ καλή», κι αυτό επιβεβαιώθηκε σήμερα, μόλις 3 μήνες αργότερα. 

   "Θέλω να ευχαριστήσω την φανταστική ιατρική ομάδα που φρόντιζε τη θεραπεία μου τους τελευταίους μήνες και που είχε ως αποτέλεσμα αυτήν την εκπληκτική εξέλιξη. Τα πράγματα ήταν δύσκολα για την οικογένειά μου, και μάλιστα ίσως ήταν δυσκολότερα γι' αυτούς απ' ό,τι για μένα» δήλωσε. «Θέλω επίσης να στείλω ένα εγκάρδιο ευχαριστώ σε όλους τους φανς για τα καλά τους λόγια και τις ευχές τους. Πιστεύω πολύ στη θετική νοοτροπία και σκέψη και όλη η βοήθεια απ' την οικογένεια των Maiden σημαίνει πολλά για μένα.» 

   Ο μάνατζερ των Maiden δήλωσε πως προκειμένου να ξεκουραστεί ο Dickinson οι Maiden δεν θα κάνουν περιοδεία φέτος (αλλά θα κυκλοφορήσουν ένα νέο άλμπουμ).

    Ο Dickinson πάντως τονίζει: «Αυτή τη στιγμή νιώθω τρομερά ορεξάτος και ανυπομονώ να ξαναπιάσω δουλειά, το συντομότερο δυνατό!» 

BINTEO 60" ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΓΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΗΣ ΚΑΘΙΣΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ



Η καθιστική ζωή είναι υπεύθυνη για πολλά προβλήματα υγείας, αλλά αυτή η διαπίστωση μόνο καινούργια δεν είναι. Ένα βίντεο διάρκειας 60'' όπου εξηγεί για ποιο λόγο πρέπει να αλλάξουμε αυτή τη βλαβερή συνήθεια – ακόμη και εάν πρόκειται για επαγγέλματα που επιβάλλουν τις πολλές ώρες σε ένα γραφείο. 

  Συγκεκριμένα, έρευνες ειδικών υποστηρίζουν πως το να περνά κανείς πολλές ώρες -11 και πάνω- καθισμένος έχει αυξημένες πιθανότητες –κατά 40 % - για πρόωρο θάνατο, συγκριτικά με κάποιον που κάθεται λιγότερο από 4 ώρες ημερησίως.
 Επιπλέον, τα ένζυμα που είναι υπεύθυνα για την καύση του λίπους μειώνονται κατά 90%, ενώ παράλληλα η δράση της ινσουλίνης και της χοληστερόλης αναστέλλεται. Όταν κανείς κάθεται για μεγάλο χρονικό διάστημα, η πίεση του αίματος αυξάνεται, και υπάρχει κίνδυνος δημιουργίας θρόμβων του αίματος στον εγκέφαλο. 

  Τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η παχυσαρκία και ο διαβήτης είναι, ακόμη, μερικές από τις βλαβερές συνέπειες που προκύπτουν από την καθιστική ζωή, καθώς οι πιθανότητες αυξάνονται τουλάχιστον κατά 2 φορές, σε σχέση με κάποιον που αφιερώνει λίγες ώρες της ημέρας σε μια καρέκλα.
 Τέλος, όπως φανερώνει το βίντεο είδη καρκίνου, όπως αυτός του  εντέρου και του μαστού, συνδέονται με αυτή τη βλαβερή συνήθεια.  

"THE TRIBE" ΤΟΥ ΟΥΚΡΑΝΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ MYROSLAV SLABOSHPYTSKIY



 The Tribe, του Ουκρανού Myroslav Slaboshpytskiy. Γυρισμένη ολόκληρη με τη γλώσσα των κωφάλαλων, μόνο με σινιάλα, χωρίς υπότιτλους, σε ένα υποτίθεται σχολείο τους, όπου έχουν αναπτύξει το δικό τους σύστημα αλητείας.



 Και εκπορνεύουν τα κορίτσια με φορτηγατήδες. Μέχρι που ένας νεοφερμένος ερωτεύεται -και το οικοδόμημα καταρρέει, όχι αναίμακτα.
 Μόνο κρότοι, γδούποι, συρσίματα και οι πνιχτοί ήχοι αυτής της κλειστής φυλής, που ζεί χώρια από την κοινωνία, αναπαράγοντας τη βία της. 
 Αλλόκοσμη, αρχαία, εξωγήϊνη -έχει ήδη μαζέψει ένα σωρό βραβεία και θεωρείται διαμάντι του μοντέρνου σινεμά.
 Έχει τον άηχο ρυθμό του ονείρου (ή του εφιάλτη).

ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΙΟ ΣΑΒΒΑ



Όσοι περνάνε την πύλη του μεγαλύτερου αντικαρκινικού νοσοκομείου της Αθήνας ξέρουν ότι ο χρόνος αποκτά άλλη πυκνότητα και η ανθρώπινη φύση αποκαλύπτεται γυμνή: πεπερασμένη μεν, αλλά και ευεργετημένη από τη γνώση, την προσφορά και την αγάπη του διπλανού. Ένας δημοσιογράφος μας πέρασε δύο μέρες εκεί. 

Πόσο θα ζήσω, αγάπη μου, δεν το ξέρω, παρόλο που είμαι 70 χρονών και περνάω αυτόν το Γολγοθά και όλοι μου λένε ότι θα ξαναγίνω καλά. Βέβαια, εγώ έχω κουραστεί λιγάκι όλα αυτά τα χρόνια. Θέλω, όμως, να ξαναζήσω. Η ζωή είναι πάρα πολύ ωραία, όση και να είναι. 


Δίπλα στη ΓAΔΑ και ακριβώς απέναντι από το γήπεδο «Απόστολος Νικολαΐδης» στη λεωφόρο Αλεξάνδρας βρίσκεται από το 1935 το Γενικό Αντικαρκινικό-Ογκολογικό Νοσοκομείο Αθηνών «Άγιος Σάββας».
 Και είναι ίσως το μοναδικό νοσοκομείο της πόλης που προσπαθούν όλοι να αποφύγουν με κάθε τρόπο, ακόμη κι αν έχουν την ιδιότητα του επισκέπτη. Στη συλλογική συνείδηση είναι συνυφασμένο με τον φόβο του καρκίνου και, σε μια λογική ψυχολογική προέκταση, τον φόβο του θανάτου. 

«Όταν ήμουν μικρός και περνούσαμε με λεωφορείο από την Αλεξάνδρας θυμάμαι τη μάνα μου να κάνει τον σταυρό της και πάντα είχα την απορία πού είναι η εκκλησία. 
Αργότερα κατάλαβα ότι το κάνει για τον "Άγιο Σάββα"» λέει ο Ευάγγελος Φιλόπουλος, γιατρός από το 1978, χειρουργός, διευθυντής της Κλινικής Μαστού του νοσοκομείου, πρόεδρος της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας, και συμπληρώνει: «Η σύνδεση αυτή στη συνείδηση του κόσμου συμβαίνει για δύο λόγους. Πρώτον, γιατί όταν έχεις καρκίνο, αισθάνεσαι πεπερασμένος, ότι έχεις ορισμένη διάρκεια ζωής, κάτι που ισχύει, όμως, για όλους τους ανθρώπους.
 Απλώς με τον καρκίνο το συνειδητοποιείς και αυτό αμέσως σου ανατρέπει πάρα πολλά πράγματα. Και, δεύτερον, γιατί πολύ παλιά –και πολύ σπάνια πια– ο καρκίνος συνδεόταν με πολύ άσχημες εμπειρίες. Υπήρχαν άνθρωποι που πονούσαν ή υπέφεραν πολύ, χωρίς να υπάρχει τρόπος να απαλυνθεί ο πόνος τους. Επομένως, συνδέθηκε με έναν βασανιστικό θάνατο. Σήμερα αυτό έχει αλλάξει». 


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΝΟΝΤΑΣ "ΚΛΙΚ" ΕΔΩ


Η ΜΑΝΤΛΙΝ ΟΛΜΠΡΑΙΤ ΕΜΠΛΕΚΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΑ ΑΙΜΑΤΗΡΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΤΟ ΚΟΥΜΑΝΟΒΟ



Την Ελλάδα επιχειρεί να εμπλέξει στα τελευταία αιματηρά γεγονότα στο Κουμάνοβο των Σκοπίων η πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ επί προεδρίας Κλίντον, Μαντλίν Ολμπράιτ. Παράλληλα χαρακτηρίζει “τρελό” το ζήτημα της ονομασίας της ΦΥΡΟΜ και σημειώνει ότι “όλοι αποκαλούν πλέον το κράτος Μακεδονία”. 
Συγκεκριμένα, μιλώντας στο πανεπιστήμιο Τζον Χόπκινς, σε εκδήλωση για τη Βοσνία και το μέλλον της στην Ευρώπη, η Ολμπράιτ-από τους “αρχιτέκτονες” των βομβαρδισμών της Σερβίας τη δεκαετία του '90- χαρακτήρισε την πολυετή διαμάχη Αθήνας-Σκοπίων για το θέμα της ονομασίας ως «τρελό» ζήτημα.

   «Το θέμα της ονομασίας της ΦΥΡΟΜ είναι από τα πιο τρελά ζητήματα διεθνών σχέσεων όλων των εποχών...Δεν έχω ιδέα τι θα γίνει. Όλοι αποκαλούν πλέον το κράτος Μακεδονία, αλλά αυτό είναι το μικρότερο από τα προβλήματα του» είπε και στη συνέχεια ενέπλεξε ουσιαστικά την Ελλάδα στα τελευταία γεγονότα. «Νομίζω πως τα πρόσφατα γεγονότα είναι πολύ ανησυχητικά, οι εξτρεμιστικές ενέργειες, ο διαχωρισμός σε μικρά εθνικιστικά γκρουπ, η σχέση που έχει το Κόσσοβο και τι κάνουν οι Έλληνες γι' αυτό», είπε. 




Κύκλοι του υπουργείου Εξωτερικών τόνιζαν ότι «η γελοία και ανενδοίαστη προπαγανδιστική προσπάθεια εμπλοκής της Ελλάδας στα τραγικά γεγονότα του Κουμάνοβο, προκαλεί αποτροπιασμό και οργή».
 Χαρακτήριζαν δε «απαράδεκτες» τις «προσωπικές εκτιμήσεις» της κας Ολμπράιτ ως προς το ζήτημα της ονομασίας. 



Πηγή: www.lifo.gr

ΠΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ ΚΙΘΑΡΙΣΤΑ ΤΩΝ U2 EDGE

Ο κιθαρίστας των U2 έπεσε από τη σκηνή, αλλά η συναυλία συνεχίστηκε κανονικά [εικόνα & βίντεο]

Η σκηνή μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη. Ιδιαίτερα αν κάποιος καλλιτέχνης δεν έχει προσέξει ότι έφτασε στην άκρη της.
Αυτό έπαθε και ο κιθαρίστας των U2, σε συναυλία στο Βανκούβερ. Ο Edge- κατά κόσμον Ντέιβ Εβανς- περπατούσε σε ένα διάδρομο που υπήρχε στη σκηνή, παίζοντας το τελευταίο τραγούδι, όταν ξαφνικά το ένα του πόδι βρέθηκε στο κενό, με αποτέλεσμα να πέσει ανάμεσα στον κόσμο.
Ο Bono πάντως συνέχισε απτόητος να τραγουδάει, ίσως γιατί δεν είχε αντιληφθεί τι είχε συμβεί. Το  γεγονός προκάλεσε αρκετά αστεία στα social media, με το ίδιο το... θύμα του ατυχήματος να συμμετέχει σε αυτά. «Δεν είδα την άκρη (edge), είμαι καλά», έγραψε ο 53χρονος κιθαρίστας, δημοσιεύοντας στο Instagram μία φωτογραφία με το γρατσουνισμένο μπράτσο του.

ΒΡΕΘΗΚΕ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΠΑΝΟΥΛΗ: "ΚΛΕΙΔΩΣΤΕ ΤΟΝ ΣΤΑ ΑΠΟΔΥΤΗΡΙΑ"

Βρέθηκε λύση για τον Σπανούλη: Κλειδώστε τον στα αποδυτήρια [βίντεο]
O Δημήτρης Ιτούδης δεν βρήκε λύση στον ημιτελικό. Τον περιόρισε για περίπου 35 λεπτά, αλλά μετά ο Βασίλης Σπανούλης το χαβά του.
Τρίποντα, δίποντα, με παίκτες κρεμασμένους πάνω του έστειλε τον Ολυμπιακό στον τελικό της Κυριακής (21:00) κόντρα στην Ρεάλ Μαδρίτης.
Πλέον, το πρόβλημα που ακούει στο όνομα «Βασίλης Σπανούλης» το έχει ο προπονητής της Ρεάλ Μαδρίτης. Ο Πάμπλο Λάσο ρωτήθηκε στην σημερινή συνέντευξη Τύπου.
«Κόουτς Λάσο πώς μπορείτε να σταματήσετε έναν παίκτη σαν τον Σπανούλη;» ρωτήθηκε ο τεχνικός των Μαδριλένων. «Πώς να σταματήσουμε τον Σπανούλη; Καλή ερώτηση...», αποκρίθηκε εκείνος, πριν τον διακόψει ο Σφαιρόπουλος για να θυμίσει τη φράση του Στιβ Γιατζόγλου όταν τον ρωτούσαν πώς μπορεί κάποιος να σταματήσει τον Νίκο Γκάλη.
«Τον σταματάς μόνο αν τον κλειδώσεις στα αποδυτήρια», ήταν η... συμβουλή του «ερυθρόλευκου» προπονητή στον Λάσο που απάντησε γελώντας... «Μην λες τέτοια γιατί είναι το γήπεδο μας και έχω τα κλειδιά».
Για να προσθέσει ο Λάσο πως: «Ο Σπανούλης είναι ένας πολύ καλός παίκτης, που έχει την ποιότητα για τα τελευταία λεπτά. Ξέρετε... Μπορώ να σταματήσω τον Σπανούλη. Μπορώ! Θα βάλουμε πέντε παίκτες πάνω του, αλλά θα μας σκοτώσει αυτός ο κύριος (σ.σ έδειξε πιο δίπλα του τον Πρίντεζη). Σεβόμαστε τον Σπανούλη, αλλά και όλο τον Ολυμπιακό».


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΟΛΟΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΛΕΝΕ

Παιδιά VS Γονείς - Οι χειρότερες ατάκες που μπορούν να πουν σε μαθητή που δίνει εξετάσεις
Παιδιά VS Γονείς - Οι χειρότερες ατάκες που μπορούν να πουν σε μαθητή που δίνει εξετάσεις

Οι περισσότεροι μαθητές και φοιτητές έχουν μπει σε κλίμα εξετάσεων, με τα παιδιά που δίνουν Πανελλαδικές να κρατούν το βαρύτερο φορτίο.
Από το σπίτι στο φροντιστήριο, τριγυρνούν με ένα βιβλίο στο χέρι και διαβάζουν. Αγχος και στρες για το τι θα γράψουν και αν θα τα καταφέρουν, κυριαρχούν.
Δεν τους φτάνει η πίεση του διαβάσματος και ο πανζουρλισμός που ζουν έχουν και τους γονείς πάνω από το κεφάλι τους. Προσπαθούν να είναι υποστηρικτικοί και ενθαρρυντικοί, τεντώνοντας τα νεύρα των σπλάχνων τους με τις ατάκες τους.
Το BBC, ενόψει τις εξεταστικής που ξεκινά στη Βρετανία, παρουσιάζει τις χειρότερες ατάκες που μπορεί να πει κάθε γονιός στο παιδί αυτή την περίοδο. Επειδή ολοι οι γονείς σε αυτό τον πλανήτη είναι ίδιοι, σας τις παρουσιάζουμε γιατί ταιριάζουν «γάντι» και στην ελληνική πραγματικότητα.
  1. «Μην ανησυχείς. Δεν είναι κάτι τόσο σημαντικό. Μια κόλλα χαρτί είναι. Και ό,τι κι αν συμβεί εμείς θα σε…»
  2. «Θυμήσου πόσο καλά είχε γράψει ο/η αδελφός/ή σου»
  3. «Πώς μπορείς να διαβάζεις με τόσα παράθυρα στον υπολογιστή σου ανοικτά;»
  4. «Τουλάχιστον οι εξετάσεις είναι πολύ πιο εύκολες τώρα»
  5. «Θα κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς»
  6. «Να σου ετοιμάσω το αγαπημένο σου φαγητό;»
  7. «Θέλεις να κρατήσω εγώ το βιβλίο να μου τα λες απ' έξω;»
  8. «Δεν θα βρεις ποτέ δουλειά αν συνεχίσεις έτσι».


Πηγή:  http://www.iefimerida.gr

3.4 ΕΥΡΩ Η ΜΕΡΙΔΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΑΡΚΑΣ ΣΕ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΤΗΣ ΦΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΝΙΓΗΡΙΑ

Σοκ: Εστιατόριο στη Νιγηρία σέρβιρε ανθρώπινη σάρκα -Τι βρήκε η αστυνομία
Mια είδηση πραγματικά σοκαριστική μεταφέρει η Daily Mail. Εστιατόριο στη Νιγηρία έκλεισε, μετά από πληροφορίες ότι σέρβιρε πιάτα με ανθρώπινη σάρκα.
Η αστυνομία προχώρησε στην κίνηση αυτή όταν ειδοποιήθηκε από πολίτες ότι κάτι πραγματικά τρομακτικό συνέβαινε στην κουζίνα του συγκεκριμένου εστιατορίου.
Η νιγηριανή αστυνομία, μάλιστα, κατά το ντου που έκανε στο εστιατόριο βρήκε ανθρώπινα κεφάλια σε πλαστικές σακούλες.
Ιερέας της περιοχής που έτρωγε στο εστιατόριο, το οποίο βρίσκεται στην νοτιοανατολική επαρχία της Ανάμπρα, άρχισε να αντιλαμβάνεται ότι κάτι παράξενο συμβαίνει όταν είδε το λογαριασμό. Συγκεκριμένα κλήθηκε να πληρώσει 3,4 ευρώ, ποσό εξωφρενικό, αν λάβει κανείς υπόψη ότι το μέσο μεροκάματα στη Νιγηρία είναι 60 πένες.
«Ο άνθρωπος που μου έφερε το λογαριασμό παρατήρησε την αντίδρασή μου, όταν είδα το ποσό, και μου είπε ότι ήταν το μικρό κομμάτι κρέατος που είχα φάει που ανέβασε το τελικό ποσό πληρωμής. Δεν ήξερα ότι μου είχαν σερβίρει ανθρώπινη σάρκα και ότι ήταν τόσο ακριβό».
Η αστυνομία εντόπισε, επίσης, ένα τεράστιο οπλοστάσιο (ακόμη και χειροβομβίδες) στην κουζίνα όταν εισέβαλαν στο εστιατόριο και συνέλαβαν 10 άτομα. «Δεν με εκπλήσσει η συγκλονιστική αυτή αποκάλυψη. Κάθε φορά που πήγαινα στην αγορά έβλεπα να γίνονται περίεργα πράγματα στο εστιατόριο αυτό. Οι ιδιοκτήτες του δεν φορούσαν ποτέ καθαρά ρούχα και έμοιαζαν κάπως περίεργοι...», δήλωσε ένας άλλος κάτοικος της πόλης όπου βρισκόταν το εστιατόριο της φρίκης.


ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΤΙΜΗΜΑ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΥ ΤΗΣ ΚΙΝΑΣ - ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΑ ΠΝΕΥΜΟΝΙΑ

Το πραγματικό τίμημα του χρυσού στην Κίνα: Πρώην εργαζόμενοι στα ορυχεία ζουν με κατεστραμμένα πνευμόνια [εικόνες]
Ο χρυσός είναι πολύτιμο μέταλλο που στηρίζει αρκετές μεγάλες οικονομίες. Η τραγική ειρωνεία ωστόσο είναι ότι αυτοί που τον παραλαμβάνουν, δεν γνωρίζουν το πραγματικό του κόστος, που μετριέται σε ανθρώπινες ζωές.
O φωτογράφος του National Geographic Σιμ Τσι Γιν, επισκέφθηκε την Κίνα, σχεδόν 25 χρόνια μετά την «χρυσή» εποχή της, για να καταγράψει τι επιπτώσεις είχε στους εργαζόμενους των χρυσορυχείων η σκληρή δουλειά.
Κάποτε αγρότες, αυτοί οι άνθρωποι έφυγαν μαζικά στα τέλη της δεκαετίας του 1990 για να εργαστούν στα ορυχεία χρυσού, που τροφοδότησαν την οικονομική άνθηση της Κίνας τις τελευταίες δεκαετίες. Εσκαβαν βαθιά μέσα στα βουνά για θησαυρούς. Χρόνια αργότερα, επέστρεψαν με πυριτίαση, μία σοβαρή ασθένεια των πνευμόνων και τώρα αργοπεθαίνουν βασανιστικά στα σπίτια τους.
Αυτό είναι το αόρατο κόστος της εξόρυξης χρυσού στην Κίνα, την κορυφαία παραγωγό χρυσού του κόσμου. Στην Κίνα, η πυριτίαση θεωρείται μια μορφή πνευμονοκονίασης, η οποία επηρεάζει περίπου 6.000.000 εργαζομένων που μοχθούν σε ορυχεία χρυσού, άνθρακα, ή αργύρου και σε εργοστάσια επεξεργασίας πολύτιμων λίθων. Θεωρείται η πιο διαδεδομένη επαγγελματική ασθένεια της χώρας.
Αυτό που δεν καταγράφεται στα στατιστικά στοιχεία, είναι οι αργοί θάνατοι των μεταλλωρύχων. Οι άνδρες αργοπεθαίνουν και οι πνεύμονές τους σταδιακά πληγιάζουν και σκληραίνουν από τη σκόνη που ανέπνεαν χρόνια νωρίτερα.
Η νόσος είναι μη αναστρέψιμη και η μεταμόσχευση πνεύμονα είναι η μόνη γνωστή θεραπεία, αλλά μπορεί να αποφευχθεί με προστατευτικό εξοπλισμό και καλό αερισμό κατά τις ανασκαφές. Δυστυχώς τα περισσότερα ορυχεία της Κίνας δεν τηρούν τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας για κάτι τέτοιο.
Τα τελευταία χρόνια, οι συνθήκες εξόρυξης έχουν βελτιωθεί, αλλά εδώ στην αγροτική Κίνα, οι περισσότεροι εργαζόμενοι δεν μπορούν να εντοπίσουν καν τους ιδιοκτήτες των ορυχείων για την κάλυψη των ιατρικών λογαριασμών και δεν παίρνουν θεραπεία μέχρι να είναι πολύ αργά, ενώ αρκετοί αυτοκτονούν γιατί δεν έχουν να πληρώσουν τα έξοδα περίθαλψης.


Πηγή: http://www.iefimerida.gr/

ΑΝΕΒΑΛΑΝ ΤΑ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ "ΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΔΑΥΙΔ" ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ

Ανέβαλαν τα αποκαλυπτήρια του μνημείου του Ολοκαυτώματος στην Καβάλα επειδή το «Αστρο του Δαυίδ» ήταν μεγάλο
Αντιδράσεις προκάλεσε η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου της Καβάλας να αναβληθούν τα αποκαλυπτήρια του μνημείου Ολοκαυτώματος στην πόλη.
Το απίστευτο επιχείρημα για αυτή την απόφαση, για το μνημείο για τους 1.484 Ελληνες Εβραίους της Καβάλας, για την αναβολή των αποκαλυπτηρίων που είχαν προγραμματιστεί για την Κυριακή, ήταν η αντίθεση της δημάρχου, Δήμητρας Τσανάκα στη χάραξη του «Αστρου του Δαυίδ» σε αυτό. Μάλιστα, φέρεται να ζήτησε να σχεδιαστεί ξανά το μνημείο, χωρίς αυτό και μόνο με το κείμενο.
Τον αποτροπιασμό του εξέφρασε το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο της Ελλάδος για αυτή την απόφαση, την οποία χαρακτηρίζει απαράδεκτη στην ανακοίνωσή του.
«Η δήμαρχος εξέφρασε, στις 14/5, τηλεφωνικά προς το ΚΙΣΕ την αντίρρησή της ως προς τη χάραξη του «Αστρου του Δαυίδ» στο Μνημείο, που αποτελεί σύμβολο της εβραϊκής θρησκείας, και ζήτησε να εμφανίζεται μόνον το κείμενο της αφιέρωσης, ώστε να μη ματαιωθεί η τοποθέτησή του»,  αναφέρει το ΚΙΣΕ, που απορρίπτει όπως σημειώνει την «την απαίτηση της δημάρχου ως απαράδεκτη, προσβλητική και ανήθικη», ενώ τονίζουν ότι τη θεωρούν κατάφωρη πρόκληση προς το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων Εβραίων πολιτών της χώρας, καθώς και βάναυση προσβολή της ιερής Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος, πρωτοφανή στη μεταπολεμική ιστορία της χώρας μας και της Ευρώπης.
«Οι Εβραίοι της Καβάλας και της Ελλάδας, αλλά και τα έξι εκατομμύρια των ομοθρήσκων μας από την Ευρώπη, φορώντας το θρησκευτικό σύμβολο του “Αστρου του Δαυίδ” στο πέτο, διαχωρίστηκαν, εκτοπίσθηκαν και θανατώθηκαν σε στρατόπεδα του θανάτου των Ναζί. Αποδεικνύεται, για μια ακόμη φορά, ότι 70 χρόνια αφότου οι 1.484 Εβραίοι της πόλης εκτοπίσθηκαν και θανατώθηκαν φορώντας το “Αστέρι του Δαυίδ”, κάποιοι στην πόλη της Καβάλας επιχειρούν να αλλοιώσουν την ιστορία διαγράφοντας το σύμβολο το οποίο κράτησε ζωντανούς τους Εβραίους εδώ και 5.700 χρόνια. Δεν δεχόμαστε, λοιπόν, τη διαγραφή ή την αλλοίωση του “Αστρου του Δαυίδ” από τη χάραξη του Μνημείου», αναφέρει ακόμη η ανακοίνωση, που καταλήγει:
«Είμαστε βέβαιοι ότι οι πολίτες της Καβάλας, οι συμπολίτες μας, η κυβέρνηση και όλες οι δημοκρατικές δυνάμεις, μαζί με φωτισμένους ιεράρχες του τόπου μας, θα αποτίσουν σύντομα την οφειλόμενη τιμή στους 1.484 Ελληνες Εβραίους της πόλης, στα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας και θα απομονώσουν τους οπαδούς της μισαλλοδοξίας και του αντισημιτισμού».
Η απάντηση του δήμου Καβάλας
Ανακοίνωση για το θέμα έβγαλε και ο δήμος Καβάλας, στην οποία επισημαίνεται ότι τα αποκαλυπτήρια του μνημείου θα γίνουν σύντομα, χωρίς όμως να διευκρινίζεται ο λόγος της αναβολής. Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι το δημοτικό συμβούλιο εξουσιοδότησε τη δήμαρχο να διαχειριστεί το ζήτημα εν λευκώ, ενώ αναφέρεται ότι ο δήμος πρέπει να έχει θέση και άποψη για το θέμα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του δήμου Καβάλας:
«Ο Δήμος Καβάλας δεν επιδιώκει και δεν επιθυμεί την αλλοίωση της ιστορικής μνήμης και της ζοφερής πραγματικότητας που βιώσαν οι Εβραίοι συμπολίτες του.
Μετά από χρόνια απραξίας και σχεδίων επί χάρτου, αποτελεί ιερή υποχρέωση και ιστορικό καθήκον της πόλης η εκπλήρωση ενός ηθικού χρέους απέναντι στους 1.484 Εβραίους συμπολίτες μας και τις οικογένειες τους, που έπεσαν θύματα της ναζιστικής θηριωδίας και των συμμάχων της. Κι αυτό δεν το οφείλουμε μόνο απέναντι σ’ εκείνους που τόσο άδικα έχασαν τη ζωή τους αλλά και στους ίδιους τους εαυτούς μας και την ίδια την πόλη μας.
Δε θα πρέπει να διαφεύγει από κανέναν φορέα ότι μετά τη λήξη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου η Καβάλα και οι κάτοικοι της αποτέλεσαν την πρώτη τοπική κοινωνία σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα που απότισε φόρο τιμής στους συμπολίτες της Εβραίους που έπεσαν θύματα της ναζιστικής θηριωδίας. Έτσι, το 1952 η Καβάλα πρώτη ανέγειρε μνημείο στη μνήμη των 1.484 Εβραίων συμπολιτών της μέσα στο χώρο του Εβραϊκού νεκροταφείου. Κανείς λοιπόν σήμερα δεν επιδιώκει και σαφώς δεν επιθυμεί την αλλοίωση της ιστορικής μνήμης και της ζοφερής πραγματικότητας που βιώσαν οι Εβραίοι συμπολίτες μας και οι οικογένειές τους.
Προς αυτή την κατεύθυνση εργάζεται ο Δήμος Καβάλας και είναι βέβαιο ότι η τοποθέτηση και τα αποκαλυπτήρια του Μνημείου Ολοκαυτώματος των 1.484 Ελλήνων Εβραίων της Καβάλας θα γίνουν πολύ σύντομα, στο επιλεγμένο κεντρικό σημείο της πόλης με τις τιμές που αρμόζουν στη μνήμη των συμπολιτών μας που χάθηκαν, με την παρουσία των συγγενών των θυμάτων και βέβαια με την απαραίτητη σύμφωνη γνώμη του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος.
Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας στις 14 Μαΐου 2015, ουδέποτε λήφθηκε απόφαση ματαίωσης της τελετής των αποκαλυπτηρίων του Μνημείου. Όσοι παρακολούθησαν τη συνεδρίαση του Σώματος και όσοι μπήκαν στον κόπο να ενημερωθούν σωστά γνωρίζουν ότι τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου εξουσιοδότησαν εν λευκώ τη δήμαρχο να διαχειριστεί το θέμα της τοποθέτησης του μνημείου, στο πλαίσιο του σεβασμού και της προστασίας που θα έπρεπε αυτό να έχει.
Γίνεται αντιληπτό απ’ όλους τους εμπλεκόμενους ότι ο Δήμος Καβάλας ως θεσμικός φορέας πρέπει να έχει θέση και άποψη για ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως είναι η ανέγερση και η προστασία του Μνημείου Ολοκαυτώματος των 1.484 Ελλήνων Εβραίων της Καβάλας. Η απόφαση για την τοποθέτηση του μνημείου αποτελεί μια συλλογική ενέργεια ενός θεσμικού φορέα όπως είναι ο Δήμος Καβάλας και ξεπερνά κατά πολύ μεμονωμένες αντιλήψεις και πρόσωπα.
Τα τελευταία 24ωρα διαπιστώνει κάποιος με έκπληξη ότι ορισμένοι «δήθεν» προοδευτικοί μιλούν για «γραμμάτια». Προφανώς κρίνουν εξ ίδιων τα αλλότρια, αφού η όποια πολιτική σταδιοδρομία τους βασίστηκε αποκλειστικά στην εξόφληση μικρών και μεγάλων προεκλογικών ή μετεκλογικών «γραμματίων».
Η σημερινή δήμαρχος απέδειξε περίτρανα με τη στάση της ότι τηρεί το λόγο της, δεν ψεύδεται και δεν ξεχνάει εσκεμμένα ανοιχτά θέματα μέσα σε κλειστά ντουλάπια. Ό,τι ξεκινάει το ολοκληρώνει χωρίς να υπολογίζει πολιτικό κόστος, αναγνωρίζοντας παραλείψεις και τυχόν λάθη που έγιναν, αλλά σεβόμενη απόλυτα τα θρησκευτικά σύμβολα, τις θρησκευτικές ελευθερίες και τις αποφάσεις των θεσμοθετημένων συλλογικών οργάνων».

ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ

(EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)
Η διαδικασία για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων ξεκίνησε, καθώς άνοιξε το Taxisnet.
Υποχρέωση να υποβάλλει δήλωση των εισοδημάτων του, πραγματικών ή τεκμαρτών, έχει όποιος έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας. Επίσης, σε κάθε περίπτωση πρέπει να υποβάλουν φορολογική δήλωση όσοι έχουν κάνει έναρξη επιτηδεύματος.
Οπως σημειώνει η «Καθημερινή» σε σχετικό δημοσίευμα, δεν προβλέπεται εξαίρεση από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης για τα ενήλικα τέκνα (π.χ. φοιτητές κ.λπ.), ακόμα και εάν αυτά αναγνωρίζονται ως εξαρτώμενα μέλη του φορολογούμενου.
Οι σύζυγοι, κατά τη διάρκεια του γάμου, υποχρεούνται να υποβάλουν κοινή δήλωση για τα εισοδήματά τους. Υπόχρεος υποβολής δήλωσης είναι ο σύζυγος και για τα εισοδήματα της συζύγου του. Ειδικότερα οι σύζυγοι υποβάλλουν χωριστή φορολογική δήλωση, ο καθένας για τα εισοδήματά του, εφόσον:
  • έχει διακοπεί η έγγαμη συμβίωση κατά τον χρόνο υποβολής της δήλωσης ή
  • ο ένας από τους δύο συζύγους είναι σε κατάσταση πτώχευσης ή
  • έχει υποβληθεί σε δικαστική συμπαράσταση.
Αντίθετα, δεν είναι υποχρεωμένοι να υποβάλουν φορολογική δήλωση εκείνοι που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και δεν αποκτούν πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα και οι κεκαρμένοι μοναχοί για το καθαρό ποσό της σύνταξης που καταβάλλεται σε αυτούς κατά το χρονικό διάστημα που διατηρούν την ανωτέρω ιδιότητα, εφόσον αυτό δεν υπερβαίνει τις 9.500 ευρώ.


ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...