Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο, 18 Ιουλίου 2015

ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΟ ΤΟ 3ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ 600.000 ΑΓΡΟΤΕΣ - ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ


ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΟ ΤΟ 3ο ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ 600.000 ΑΓΡΟΤΕΣ - ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΥΣ
ΑΝΑΓΚΑΙΟΣ ΟΡΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ Η ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ Ε.Ε

1. Αυξάνεται ο φορολογικός συντελεστής από 13% στο 26% και μετά στο 29%!
 2.Αυξάνεται η προκαταβολή φόρου από 55% στο 75% και μετά στο 100%!
 3.Καταργείται η πρόσφατα ψηφισμένη από τη Βουλή απαλλαγή από φόρο των αγροτικών επιδοτήσεων - αποζημιώσεων έως 12.000 ευρώ.
4.Καταργείται η επιστροφή φόρου (επιδότηση) στο αγροτικό πετρέλαιο 
5.Αυξάνεται ο Φ.Π.Α. στο 23% για όλα τα καλλιεργητικά μέσα, εφόδια και υπηρεσίες 
6.Τριπλασιάζονται οι εισφορές στον Ο.Γ.Α. για αγρότη - αγρότισσα - αγροτόπαιδο (η κατώτατη κλάση από 62 ευρώ το μήνα σε 180 ευρώ το μήνα). Θα πληρώνουν έως τα 67 υπέρογκα χαράτσια για να πάρουν την εξευτελιστική αγροτική σύνταξη.
7.Ο φτωχομεσαίος αγρότης - κτηνοτρόφος χτυπιέται επιπλέον και ως καταναλωτής από την αύξηση στον Φ.Π.Α., από τημονιμοποίηση του ΕΝΦΙΑ και από το σύνολο των αντιλαϊκών μέτρων.
Τα μέτρα αυτά εκτός από το ξεκλήρισμα των φτωχομεσαίων παραγωγών , θα προκαλέσουν νέες απολύσεις και απλήρωτη εργασία στις επιχειρήσεις του αγροτικού τομέα, θα συμπιέσουν βάναυσα όλους τους επαγγελματίες του κλάδου, θα καταστρέψουν ένα μέρος της εγχώριας παραγωγής ειδικά αυτό που μπορεί να καλύψει τις διατροφικές ανάγκες του λαού, ενώ ταυτόχρονα μέσω των μέτρων αναπροσαρμόζεται ριζικά η υπόλοιπη παραγωγή με κριτήριο τις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάπτυξης, για να βγουν οι καπιταλιστές από τη κρίση σε βάρος των εργατικών και λαϊκών αναγκών.
Η ανατροπή του 3ου Μνημονίου της συμμορίας του ευρώ και του «μένουμε Ευρώπη» ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - Ποταμιού απαιτεί ένα αγωνιστικό παλλαϊκό ΟΧΙ με βαθύ αντικυβερνητικό - αντιΕΕ, αντικαπιταλιστικό και αντιϊμπεριαλιστικό περιεχόμενο. Προϋποθέτει την κοινή δράση της μαχόμενης Αριστεράς μέσα στο λαϊκό κίνημα.
Από αυτή τη σκοπιά η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α στηρίζει τη πάλη της φτωχομεσαίας αγροτιάς :
1) για την ικανοποίηση των άμεσων αναγκών επιβίωσης για να υπάρχουν όροι παραμονής στην ύπαιθρο όπως : άμεση απόσυρση της φορολεηλασίας και των συντάξεων δίψας, κατάργηση των χαρατσιών , κατώτερες εγγυημένες τιμές, ουσιαστική μείωση του κόστους παραγωγής, έργα υποδομής, δωρεάν επιστημονική επιμόρφωση, πλήρη δημόσια ασφάλιση της παραγωγής, απαλλοτρίωση της μεγάλης αγροτικής ιδιοκτησίας, άμεση αποζημίωση των καταστροφών και ισοτιμία δικαιωμάτων όλων των εργαζόμενων της υπαίθρου ανεξάρτητα από χρώμα, έθνος και θρησκεία.
 2) για τη δημιουργία των δημοκρατικών πρωτοβάθμιων παραγωγικών συνεταιρισμών της με εργατικό έλεγχο και διεκδίκηση κρατικής ενίσχυσης σε σύγκρουση με την κυρίαρχη πολιτική.
 3) για τη δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα τροφίμων σε συνεργασία με τους παραγωγικούς συνεταιρισμούς που θα συμβάλλει στην ανασυγκρότηση του παραγωγικού ιστού με κεντρικό σχεδιασμό και με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες 
4) για την εθνικοποίηση-κρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση των τραπεζών και των επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας του αγροτοδιατροφικού τομέα.
Τα αιτήματα αυτά μπορούν να ικανοποιηθούν στη πάλη για την ανατροπή των μνημονίων και των κυβερνήσεων που τα εφαρμόζουν, τη διαγραφή του χρέους, την έξοδο από το ευρώ και την αποδέσμευση της χώρας από τη Ε.Ε, με δημοκρατικό επανακαθορισμό των διεθνών μας σχέσεων. Με τον οργανωμένο λαό που θα του ανήκει η χώρα του, μακριά από τη μπότα των δανειστών, που θα αμφισβητεί έμπρακτα την εξουσία την ιδιοκτησία και τα πλούτη της αστικής τάξης, για να ανοίξει ο δρόμος για μια κοινωνία στα χέρια των παραγωγών του πλούτου.
 Η φτωχομεσαία αγροτιά πρέπει να ξεσηκωθεί και να αποτελέσει τον πυροκροτητή για ενωτικούς νικηφόρους αγώνες ενάντια στην συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τα συνεταιράκια της (ΝΔ,ΠΑΣΟΚ,ΠΟΤΑΜΙ), την ευρωπαϊκή επιτροπεία, τα μνημόνια και τις δανειακές τους συμβάσεις, επιβάλλοντας ένα άλλο μέλλον για τη θιγόμενη πλειοψηφία. Σε αυτή την κατεύθυνση η ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α θα πάρει πρωτοβουλίες και θα στηρίξει ένα νέο νικηφόρο γύρο αντιπαράθεσης συμβάλλοντας σε ένα μέτωπο φτωχομεσαίας αγροτιάς-εργαζομένων-ανέργων, γιατί μόνο ο οργανωμένος και ξεσηκωμένος λαός με τα δικά του όργανα επιβολής της λαϊκής θέλησης μπορούν να επιβάλλουν έναν άλλο δρόμο  χωρίς την Ε.Ε, το χρέος, το ευρώ και τα μνημόνια.
                                                                                                     
ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α

ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΓΕΛΗΣ

wolf_in_sheeps_clothing3
Το σύνδρομο της αγέλης είναι μια λογική πλάνη όπου επιχειρείται να αποδειχθεί το αληθινό ενός ισχυρισμού στο γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι το αποδέχονται ήδη ως αληθινό. Αυτού του είδους η πλάνη είναι επίσης γνωστή ως «προσφυγή στις μάζες», «προσφυγή στην πλειοψηφία»,
«προσφυγή στην ομοφωνία» και στα λατινικά «argumentum ad populum» (επιχείρημα του λαού) και ο μηχανισμός πίσω της είναι παρόμοιος με τον μηχανισμό της «προσφυγής στην αυθεντία».
Είναι επίσης η βάση μιας σειράς κοινωνικών φαινομένων όπως η διασπορά διαφόρων θρησκευτικών πεποιθήσεων, πολιτικών ή οικονομικών θέσεων. Στην Αμερική βρίσκεται πίσω από το φαινόμενο «επίδραση του βαγονιού» (αγγλικά: bandwagon effect) και στην Κίνα είναι η βάση της παροιμίας «τρεις άνθρωποι φτιάχνουν μια τίγρη» (αγγλικά: three men make a tiger).
 
Πολιτική
  • Στην προσπάθεια να πεισθεί κάποιος για την ορθότητα ενός υποψήφιου νομοσχεδίου
  • Εννιά στους δέκα στην εκλογική μου περιφέρεια βρίσκουν το νομοσχέδιο σωστό.
  • Εννιά στους δέκα βουλευτές βρίσκουν το νομοσχέδιο δίκαιο.
tvΜάρκετινγκ & διαφήμιση
  • Η τάδε μάρκα ψυγείου παράγεται από την πρωτοπόρο βιομηχανία ηλεκτρικών ειδών, άρα αγόρασε το γιατί είναι καλό.
  • Δείτε την τάδε εκπομπή γιατί βρίσκεται στο νούμερο ένα της τηλεθέασης.
rys02Άλλα παραδείγματα
  • Όλοι οι φίλοι μου το κάνουν, άρα είναι σωστό.
  • Όλοι λένε ότι ο ήλιος γυρνάει γύρω από την Γη (πλάνη χιλιάδων χρόνων).
  • Όλοι ξέρουν ότι η Γη είναι επίπεδη (πλάνη χιλιάδων χρόνων).
  • Τόσοι άνθρωποι πιστεύουν στον θεό, άρα ο θεός υπάρχει. (ο Δίας, Θωρ και άλλες θεότητες που λατρεύονται διαχρονικά από τους ανθρώπους)
  • Τόσοι άνθρωποι καπνίζουν, άρα δεν υπάρχει πρόβλημα με το κάπνισμα
Οι λαϊκές ρήσεις που συχνά αναφέρονται ως «η σοφία του λαού», εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία λογικής πλάνης γιατί από τους περισσότερους λαμβάνονται «αξιωματικά» ως αληθινές, ακριβώς επειδή έχουν μπει σαν «σοφία» στο υποσυνείδητο του καθενός. Ένα παράδειγμα διαδεδομένης λαϊκής ρήσης είναι «η ελπίδα πεθαίνει τελευταία», η οποία ενώ μπορεί να δώσει επιμονή σε κάποιον που ασχολείται με την επίτευξη ενός στόχου μπορεί σε άλλη περίπτωση να αποτελεί την μόνη κινητήρια δύναμη πίσω από αναζήτηση ακατόρθωτων στόχων.
Επιγραμματικά η παραπάνω κινέζικη παροιμία «τρεις άνθρωποι φτιάχνουν μια τίγρη» βγαίνει από το ότι εάν ένας άνθρωπος ακούσει από κάποιον άλλον ότι στο κέντρο μιας μεγάλης πόλης κυκλοφορεί ελεύθερη μια τίγρη τότε δεν θα το πιστέψει. Εάν το ακούσει από δύο θα το λάβει υπόψιν του και εάν το ακούσει από τρεις τότε θα το πιστέψει.
Φυσικά το ότι πολλοί άνθρωποι πιστεύουν σε κάτι δεν σημαίνει ότι ο ισχυρισμός είναι λάθος. Η λογική πλάνη είναι η αποδοχή του ισχυρισμού σαν αλήθεια χωρίς περαιτέρω ανάλυση.
Από τη wikipedia

ΠΩΣ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΥΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ

Προσπαθώντας να απαντήσουμε στο καίριο ερώτημα του «Ποιοί Είμαστε», συνειδητοποιώ πως χαθήκαμε στο δρόμο της επίλυσης αυτού του μπλεγμένου κουβαριού και κάναμε τη ζωή μας πιο δύσκολη απ’ όσο είναι.
Οι νεότεροι –κυριολεκτικά- εαυτοί μας θα γελούσαν αν τους δείχναμε τη τωρινή ψυχοσωματική κατάστασή μας.
Αλήθεια, έχετε βάλει ποτέ το νεότερο εαυτό σας, ως κριτή αυτού που είστε τώρα;
Σίγουρα, η εμπειρία, η πνευματική εξέλιξη και τα καθημερινά βιώματα έχουν διαμορφώσει μια πιο στέρεα και δυνατή ύλη για να αντιμετωπίσουμε τη καθημερινότητά μας.
Όμως, μήπως, ο τρόπος που χρησιμοποιούμε αυτά τα αποκτήματα είναι κατά ένα μέρος «ανώριμος», με αποτέλεσμα να βρισκόμαστε διαρκώς σε ένα δρόμο με αρκετές αδιέξοδες διεξόδους; Ακούγεται οξύμωρο, αλλά τις περισσότερες φορές βρίσκουμε προβλήματα στις λύσεις και όχι λύσεις σε –πιθανά- προβλήματα.
Ως μικρά παιδιά αποφεύγαμε όσους ήταν μουτρωμένοι, ενώ πλησιάζαμε όσους χαμογελούσαν. Αντίθετα, ως «ενήλικες» θεωρούμε παράλογο και ύποπτο το χαμόγελο κάποιου, κάνοντας τα πάντα για να φιλτράρουμε, να διυλίσουμε, να απομυζήσουμε και τελικά να σπαταλήσουμε άσκοπα όση θετική ενέργεια θα μπορούσαμε, διαδραστικά, να εκμεταλλευτούμε αμφότεροι, ενώ θεωρούμε ενδιαφέρον και ευπρεπές ένα πρόσωπο αγέλαστο και ανέκφραστο, ευελπιστώντας να κερδίσουμε κάτι από τη σοβαροφάνειά του.
Κατά κάποιο τρόπο, αρχίσαμε να διστάζουμε και να αμφισβητούμε το ένστικτό μας. Το μυαλό μας βαθμιαία ποτίστηκε από αλλεπάλληλες απογοητεύσεις και θέσαμε τον εγκέφαλό μας σε αυτόματη λειτουργία, με στόχο την αποφυγή και όχι την επίλυση.
Επιλέγουμε να καταφύγουμε σε ανθυγιεινές συνήθειες για το σώμα και το μυαλό μας, μουδιάζοντας βραχυπρόθεσμα και προσωρινά τις αισθήσεις μας.
Δουλεύουμε κάπου, για κάποιον και σε κάτι που δε μας καλύπτει, καταναλώνουμε υπέρμετρα ψυχολογικό φαγητό, δεν εξελισσόμαστε πνευματικά, δε φροντίζουμε το σώμα μας, δεν ασκούμαστε, δε θέτουμε τα όριά μας και όπως είναι επόμενο, δε καταλήγουμε ποτέ στην απάντηση της ερώτησης που προαναφέρθηκε σχετικά με την υπαρξιακή μας υπόσταση, αλλά αντιθέτως απομακρυνόμαστε με γεωμετρική πρόοδο από αυτή, (αυτό)υπονομεύοντάς τη.
Έτσι, καλύπτουμε αυτό το κενό γκρινιάζοντας, κρατώντας κακίες, παίζοντας παιχνίδια μυαλού, εξαπατώντας τους άλλους και πρωτίστως τον εαυτό μας.
Αυτό συμβαίνει γιατί…
Ψάχνουμε να βρούμε από άλλους τις απαντήσεις που μπορούμε να δώσουμε μόνοι μας
Οφείλουμε να παραδεχτούμε ότι μεγαλώσαμε, εξαρτώμενοι από τους καθωσπρεπισμούς και τους κανόνες μιας κοινωνίας που κατά βάθος δεν αποδεχόμαστε. Ενδόμυχα και υποσυνείδητα κινούμαστε στη τροχιά μιας ιεροτελεστίας γύρω από το πώς πρέπει να σκεφτόμαστε, πώς να συμπεριφερόμαστε, τι είναι όμορφο, τι είναι επιτυχία και πάει λέγοντας. Το κακό είναι, ότι ενώ το αντιλαμβανόμαστε, δε το αλλάζουμε. Όταν σταματήσουμε να κάνουμε ό,τι κάνουν –ή ό,τι θέλουν- οι άλλοι και αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και να ακούμε σύμφωνα με τα θέλω και τα πιστεύω μας, θα βρούμε ακριβώς αυτό που ψάχνουμε νοερά και πραγματικά.
Αισθανόμαστε ένοχοι που ζούμε για εμάς
Ελευθερία για μένα είναι να ζεις τη ζωή που επιλέγεις, αρκεί να μη παρεμβαίνεις και να μη ξεπερνάς τα όρια της ζωής του άλλου. Πολλές φορές, χανόμαστε σε ταυτότητες τρίτων, προσπαθώντας να καλύψουμε τις προσδοκίες τους, κάνοντας διάφορα για να τους εντυπωσιάσουμε. Παίρνω την ευθύνη, λοιπόν, να δηλώσω κατηγορηματικά το πόσο λάθος είναι η στάση αυτή. Επομένως, αναθεωρούμε, καταγράφουμε τους στόχους, τα όνειρα και τις επιθυμίες μας και παραμένουμε ακλόνητοι και ανεπηρέαστοι από κάθε τυχόν τοξικό εξωτερικό παράγοντα.
Περιβαλλόμαστε από στάσιμους ανθρώπους
Δεν έχει σημασία αν κάποιος είναι παλιός μας φίλος, σύντροφος, συγγενής ή απλά ένας γνωστός. Ακούγεται σκληρό, αλλά αν κάποιος από τους προαναφερθέντες μας προκαλούν δυσάρεστα συναισθήματα και έχουν αφήσει πάνω μας φορτίο που αρνούνται να διαχειριστούν μόνοι τους, καλύτερα να κρατηθούν σε μια απόσταση. Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να μένει πίσω για να κουβαλήσει «ξένα» βάρη.
Ανταγωνιζόμαστε χωρίς λόγο
Προσωπικά, βρίσκω αρκετό ενδιαφέρον στην έννοια του ανταγωνισμού, αλλά αν ανταγωνιζόμαστε τους πάντες, χρησιμοποιώντας τον ως αυτοσκοπό και όχι ως μέσο, θα ξεχάσουμε ποιον θέλουμε να ξεπεράσουμε και το που θέλουμε να φτάσουμε. Από την άλλη, αν ανταγωνιζόμαστε καθημερινά τη προηγούμενη έκδοση του εαυτού μας, θα γίνουμε αναπόφευκτα καλύτεροι.
Παίρνουμε χωρίς να δίνουμε
Είναι λυπηρό να είμαστε παρατηρητές της ζωής μας και να μην εμπλακούμε σε αυτή στο μέγιστο. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό, είναι να σταματήσουμε να «λαμβάνουμε», χωρίς να «επιστρέφουμε». Η ζωή βασίζεται στο σύστημα «δούναι και λαβείν» και λειτουργεί εύρυθμα μόνο αν γίνεται ανιδιοτελώς. Ένα ειλικρινές και καλοπροαίρετο σχόλιο είναι ένα πρώτο και «ανέξοδο» βήμα.
Επικεντρωνόμαστε στην εικόνα και όχι στην ουσία
Λανθασμένα επιζητούμε προσοχή και όχι σεβασμό. Θέλουμε να είμαστε αρεστοί από τους πολλούς, αντί να ψάχνουμε τη διαφορετικότητα και τη μοναδικότητα. Φοράμε μάσκες για να συμβιβαστούμε στην εικόνα που θεωρούμε ότι προσδοκούν οι άλλοι και κυνηγάμε μπουσουλώντας τη ματαιοδοξία μας, καταλήγοντας δουλοπάροικοί της.
Αποφεύγουμε την αλήθεια
Ποτέ κανείς δε βγήκε κερδισμένος από ψέματα και ημιαλήθειες. Η απόκρυψη και η αποφυγή της αλήθειας από τους άλλους και κυρίως από τον εαυτό μας, είναι το χειρότερο και μακροβιότερο βασανιστήριο. Η αντιμετώπιση της αλήθειας πονάει, αλλά αξίζει στο έπακρο, διότι τα μακροπρόθεσμα οφέλη της μας αποζημιώνουν πάντα.
Αναβάλλουμε τη λήψη αποφάσεων
Είναι προτιμότερο να πάρεις μια απόφαση, η οποία θα αποδειχθεί «κακή επιλογή», παρά να μη πάρεις καμία. Η αναποφασιστικότητα απλώς καθυστερεί καταστάσεις, ενώ μια κακή απόφαση θα μας διδάξει να κάνουμε καλύτερες μελλοντικές επιλογές. Είναι γνωστό ότι, στο τέλος, μετανιώνουμε για κάτι που δεν κάναμε, για σχέσεις που φοβηθήκαμε να τολμήσουμε γιατί ξεπερνούσαν τα συναισθήματα που ξέραμε πως είχαμε ως τότε, για αποφάσεις που περιμέναμε πολύ και αργήσαμε να πάρουμε…
«Η ζωή δεν είναι πολύπλοκη. Εμείς είμαστε. Η ζωή είναι απλή και το απλό είναι το σωστό»
―Oscar Wilde
Ελευθερία Καρακατσίνα

Η ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ "ΓΕΡΑΚΑΡΗΣ" ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΟΔΩΡΑΚΙ ΑΛΜΩΠΙΑΣ



Μια    επιτυχημένη πορεία   που  συνεχίζεται   εδώ  και  γενιές.  Τα τυροκομικά προϊόντα «  Γερακάρης»   οφείλουν  την εμπορική τους αξία    στο μεράκι και  την αγάπη  των  μελών της οικογένειας  που κρατούν άσβεστη την αξία  της  παράδοσης.

Όλα ξεκίνησαν   στο  χωριό Θεοδωράκι  της Πέλλας,   μια κατ’  εξοχήν  κτηνοτροφική περιοχή της Βόρειας Ελλάδας. Στις πλαγιές του Πάικου, στην καταπράσινη  γη της Αλμωπίας  παρασκευάζονται  τα εκλεκτά  τυροκομικά  προϊόντα της  οικογένειας, που έχουν κερδίσει την εκτίμηση των καταναλωτών.


Η  Μαρία Γερακάρη  με την  φιλόξενη διάθεση  της   μας   έδειξε   την διαδικασία  της παρασκευής  των τυροκομικών προϊόντων.  Η πρώτη ύλη  είναι το γάλα, που συλλέγεται από τους κτηνοτρόφους των  ορεινών  περιοχών του Πάικου,  η ποιότητα  του  είναι  καθοριστική.


Όλα  εξελίσσονται κάτω από το άγρυπνο μάτι της κ. Γερακάρη.  Μας δείχνει  ένα- ένα τα στάδια.  Δίπλα της   είναι η κόρη, αλλά και ο γιος της  Ανδρέας Γερακάρης, ο  οποίος   με αγάπη και  επαγγελματισμό  κάνει όσα του έμαθαν  ο πατέρας του  αλλά και οι σπουδές του.  Τώρα με την καθοδήγηση  της μητέρας του γνωρίζει πως να διατηρήσει  τα γευστικά χαρακτηριστικά  των  προϊόντων.


Η οικογενειακή επιχείρηση Γερακάρη ξεκίνησε το 1950 στο Θεοδωράκι Αριδαίας.   Το 1990 ιδρύεται η εταιρία Δημήτρη Γερακάρης & Σία Ο.Ε. και αποτελεί συνέχεια της οικογενειακής  επιχείρησης. Το 1997 γίνεται μετεγκατάσταση του τυροκομείου στην Βιομηχανική Περιοχή της Αριδαίας. Έτσι η επιχείρηση διαθέτει πλέον μια σύγχρονη και πλήρως εξοπλισμένη μονάδα επεξεργασίας γάλακτος και παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων όπως τα πιστοποιημένα τυριά από τον Agrocert.


Η ποιότητα του γάλακτος ελέγχεται καθημερινά καθώς η επιχείρηση εφαρμόζει σύστημα HACCP και ISO 22000. Τα προϊόντα της επιχείρησης    διατίθενται  στην ελληνική αγορά καθώς η επιχείρηση διαθέτει δικά της σημεία πώλησης και δίκτυο διανομής. Ο επόμενος στόχος της είναι η επιτυχημένη   διείσδυση  στις αγορές της Γερμανίας    και άλλων χωρών βόρειας Ευρώπης.


Επιβράβευση των προσπαθειών της είναι η κατάκτηση του χάλκινου βραβείου γεύσης στο γίδινο τυρί στο 1ο φεστιβάλ γάλακτος το 2007 και του χρυσού βραβείου γεύσης στην φέτα στο 3ο φεστιβάλ γάλακτος το 2011.






ΠΗΓΗ...http://cityzentv.gr

ΑΞΙΟΣ ΠΡΕΣΒΕΥΤΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ Ο ΘΕΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ "ΕΚΦΡΑΣΗ" - ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ



«Άγριες διαθέσεις» της έκφρασης Αλμωπίας
Προκρίθηκε στις έξι καλύτερες παραστάσεις στον Πανελλήνιο διαγωνισμό στην Ορεστιάδα
Η θεατρική παράσταση «άγριες διαθέσεις» του Πολιτιστικού - Θεατρικού Συλλόγου "ΕΚΦΡΑΣΗ" Αλμωπίας προκρίθηκε στις έξι καλύτερες πανελλαδικά, και θα συμμετέχει στον τελικό του 16ου ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ που θα διεξαχθεί στην Ορεστιάδα, στις 4 Σεπτεμβρίου 2015.
Στον δύσκολο διαγωνισμό η θεατρική ομάδα από την Αριδαία «έκλεψε» τις καρδιές της επιτροπής κάνοντάς μας περήφανους.  
Η επιτροπή αποτελείται από 60 μέλη, ψηφίζει μετά από προβολή του dvd κάθε θεατρικής ομάδας ενώ πρόεδρος της επιτροπής είναι ο ηθοποιός Αντώνης Θεοδωρακόπουλος.
Είναι η τρίτη χρονιά που η "έκφραση" προκρίνεται σε Πανελλήνιο Φεστιβάλ, το 2013 με το θεατρικό έργο "Απόψε τρώμε στις Ιοκάστης" στην Ορεστιάδα και το 2014 με τη "Λυσιστράτη" στην Κόρινθο.
Ο βαθμός δυσκολίας των θεατρικών έργων μετράει καθώς φέτος η «έκφραση» επέλεξε από το Παγκόσμιο Θέατρο ένα δύσκολο είδος, αυτό της σύγχρονης κωμωδίας καταστάσεων.
Στην επιτροπή απονομής βραβείων συμμετέχουν μεγάλες προσωπικότητες του θεάτρου όπως ο Γρηγόρης Βαλτινός και ο Μανούσος Μανουσάκης.

Στις "άγριες διαθέσεις" την μετάφραση και σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιώργος Κιουρτσίδης.
Τα σκηνικά/κοστούμια η Άννα Μαρία Αγγελίδου.
 Παίζουν: Μιχαήλ Τερζίδης, Λένα  Ιατρίδου, Σταύρος Καραγεωργιάδης, Βένος Τσεσμετζής και Δέσποινα Μαυρίδου. Στην κονσόλα ήχου/φώτων Γιώργος Τσαμπούρης και Γιώργος Χασάπης, 
 κομμώσεις Όλγα Κιουρτσίδου και μακιγιάζ Έφη Ματζηρίδου.

 Ευχόμαστε στους συντελεστές καλή επιτυχία και να επιστρέψουν πίσω στην Αριδαία με πολλά βραβεία και διακρίσεις. 


Υπόθεση: 
Ο κύριος και η κυρία Γκρίφιν αντιμετωπίζουν προβλήματα στο γάμο τους. Προκειμένου να τα ξεπεράσουν, αλλά και να αποκτήσουν καινούργια ενδιαφέροντα, αποφασίζουν να εφαρμόσουν κατά γράμμα τις οδηγίες ενός βιβλίου, με αποτέλεσμα να εμπλακούν σε τραγελαφικές καταστάσεις. Ο Τζων Τομπίας, με απολαυστικό χιούμορ και καυστική σάτιρα μας οδηγεί σε μια αποκαλυπτική περιπλάνηση στα βάθη της ανθρώπινης ψυχής. 


Σημείωμα σκηνοθέτη:
Το εργο του Τομπίας "Αγριες Διαθέσεις " ειναι μια κωμωδία...μια τρελλη κωμωδία καταστάσεων που πραγματεύεται παραταύτα ένα πολύ σοβσρό θέμα ..τις διαπροσωπικές σχέσεις των ζευγαριών και πως αυτές "αλλοιώνονται" με το πέρασμα του χρόνου. Μέσα από μια κλειδαρότρυπα ο συγγραφέας μας επιτρέπει να εισβάλουμε στην ζωή του ζευγαριού και να παρακολουθήσουμε τις "μυστικές στιγμές του" όταν στο παιχνίδι το ερωτικό υπάρχουν και τρίτοι!!! Μια γρήγορη κωμωδία με ανατροπές και πολύ χιούμορ..σάτιρα και αυτοσαρκασμό. Ο καθένας απο εμάς ..μέσα απο μια ενδοσκόπηση..ισως ταυτιστεί..ίσως περιγελάση...ίσως τοποθετηθεί απένατι στον εαυτό του. Όπως και νάχει όμως είναι σίγουρο ότι θα περάσει δυο πολύ ευχάριστες ώρες. Δουλέψαμε με πολύ αγάπη πάνω στο κείμενο και στον περιβάλλοντα σκηνικό χώρο του έργου, ελπίζοντας πως η θεατρική πράξη θα περάσει σε όλους μας. Θέλω να ευχαριστήσω τους συνεργάτες και ειδικότερα την Αννα-Μαρία Αγγελίδου που διαμόρφωσε ένα σκην ικό πέρα κάθε προσδοκίας, τους ηθοποιούς που με αντάλαγμα χρόνο, κόπο και ιδρώτα, φέραν σε πέρας αυτό το δύσκολο είδος της κωμωδίας.




ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΕΛΩΝΑ:ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΠΑΡΝΩΝΑ



  Ανηφορίζοντας από το Λεωνίδιο προς τον Κοσμά, η στροφή στο 10ο χιλιόμετρο, επιφυλάσσει πάντα τα ίδια συναισθήματα… Οσες φορές και αν έχει κάνει κανείς αυτή τη διαδρομή… Έκπληξη, εντυπωσιασμός, δέος. Ψηλά στον κοκκινόβραχο του Πάρνωνα, γατζωμένη η κάτασπρη Μονή της Παναγίας της Ελωνας.

 Η ιστορία της Μονής πάει πολύ πίσω στους αιώνες. Τότε που σύμφωνα με την παράδοση οι βοσκοί της Βασκίνας, οι οποίοι φύλαγαν τα ζώα τους στις Καμάρες και τη Ροδιά, βλέποντας κάθε βράδυ στον απέναντι βράχο ένα μικρό φως, ενημέρωσαν τον Επίσκοπο και τους κατοίκους του Πραστού. Στο μέσο του πανύψηλου βράχου, κλήρος και λαός που έφθασαν εκεί, είδαν την εικόνα της Παναγίας Βρεφοκρατούσας και ένα αναμμένο καντήλι.

 

   «Η εικόνα βρέθηκε κρεμάμενη στο βράχο, σώζεται το ξυλάκι που ήταν η Αγία Εικόνα. Κατόπιν δεήσεως του Επισκόπου Ρέοντος και Πραστού και πλήθους πιστών, η εικόνα κατέβηκε σ’ ένα σημείο χαμηλότερα. Εκεί έκαναν το πρώτο εκκλησάκι. Οι Άγιοι Πάντες. Μια παράγκα ξύλινη είχαν αρχικώς…» μας λέει ο Πρωτοπρεσβύτερος Νικόλαος Σαράντης, Αρχιερατικός Επίτροπος της Περιφερείας, ο οποίος μας μίλησε για τη Μονή. Δημιουργοί της Μονής και πρώτοι μοναχοί της, οι ασκητές Καλλίνικος και Δοσίθεος οι οποίοι είχαν τραγικό τέλος από τη βιαιότητα των Τούρκων. Από χειρόγραφα ερευνητών μαθαίνουμε ότι: «Δυο Τούρκοι, εκ των πολλών οίτινες κατά την εποχήν εκείνην ως λυσσώδεις λύκοι περιεφέροντο τήδε κακείσε κατασφάζοντες και διαρπάζοντες τους Χριστιανούς, περιπλανηθέντες κατά τα μέρη εκείνα και επιτυχόντες τον Καλλίνικον εξελθόντα της Μονής, τις είδεν διατί, εις την φάραγγα την μεταξύ της τοποθεσίας Τουσκιά και της Μονής, κατέσφαξαν αυτόν, έκτοτε η τοποθεσία αυτή του Καλλινίκου επωνομάσθη.
 Επειτα δε προχωρήσαντες προς την Μονήν και ιδόντες το σχοινίον κρεμάμενον μετά της τροχαλίας, δια της οποίας εγένετο η ανάβασις εις την Μονήν, αναρριχηθέντες ανέβηκαν απαρατήρητοι εις αυτήν. Διερευνήσαντες δε τα κελλία εύρον τον Δοσίθεον μόνον, τον οποίον αφού πολυειδώς και πολυτρόπως εβασάνισαν κατέσφαξαν εν τέλει και αυτόν και ούτω εν μια και τη αυτή ημέρα οι τέως συνασκηταί τον μαρτυρικόν ανεδήθηκαν στέφανον».

     Όπως μας λέει ο Πατέρας Νικόλαος, ήταν τότε που «έγινε και το πρώτο θαύμα, όπως μας μεταφέρεται από χείλια σε χείλια από τους Πατέρες. Όταν ήρθαν οι Τούρκοι με άγριες διαθέσεις να κάψουν τους μοναχούς η Αγία Εικόνα έβγαλε μια λάμψη και τύφλωσε τον ένα Τούρκο ο οποίος μετάνιωσε για την πράξη του και ζήτησε συγγνώμη. Οι Πατέρες προσευχήθηκαν και το φως του επανήλθε. Πηγαίνοντας στην Τουρκία, ήταν αξιωματούχος, έδωσε πολλά προνόμια στη Μονή».

    Την αγριότητα των Τούρκων γνώρισε εκ νέου η Μονή της Παναγίας της Έλωνας, την περίοδο των Ορλωφικών, οπότε κατέσφαξαν τους μοναχούς, λεηλάτησαν τους θησαυρούς και πυρπόλησαν τα κτίσματα. Στα ερείπια ανακατασκευάζεται η Μονή, γνωρίζοντας τη μεγαλύτερη ακμή την περίοδο 1798-1811. Η ακμή της Μονής είχε ως αποτέλεσμα αυτή να ανακηρυχθεί Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή –δεν γνωρίζουμε πότε ακριβώς- αποκτώντας έτσι πολλά προνόμια επί τουρκοκρατίας, αλλά και χρηματικές κυρίως υποχρεώσεις προς το Πατριαρχείο. Στον αγώνα κατά των Τούρκων η Μονή προσφέρει χρήματα στην Πελοποννησιακή Γερουσία, όπως φαίνεται και από το σχετικό έγγραφο. Δέχθηκε πλήγμα από το διάταγμα του 1833 «Περί διαλύσεως των Μοναστηρίων». Κρίθηκε διατηρητέα επί Όθωνα.
     Η Μονή ήταν ανδρική μέχρι το 1971 οπότε μετατράπηκε σε γυναικεία. Σήμερα δεν διαθέτει την περιουσία που είχε παλαιότερα. Πολλά από τα χτήματά της έχουν πάει σε ακτήμονες της περιοχής, μας εξηγούν, ωστόσο κάθε χρόνο το λάδι που συγκεντρώνει από τους πιστούς το διαθέτει σε ευαγή ιδρύματα της Αρκαδίας. «Δίνουμε 500 κιλά στο γηροκομείο Τρίπολης, 250 κιλά στο γηροκομείο Λεωνιδίου, 250 κιλά στον Οίκο Τυφλών, 150 κιλά στη Μονή Ανω Χρέπας που δεν έχει λάδι, μοιράζουμε 200-250 κιλά σε φτωχούς στο Λεωνίδιο και τις γύρω περιοχές».


Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ

     Μπαίνοντας στη μικρή πετρόχτιστη εκκλησία, η οποία χτίστηκε το 1809 με χρήματα της Μονής κατόπιν αδείας του Τούρκου διοικητή του Μωριά, Βελή Πασά, γιου του Αλή Πασά, ο προσκυνητής εντυπωσιάζεται από τα δεκάδες καντήλια, τάματα και αφιερώματα των πιστών. «Κάθε καντήλι και ένας πόνος, ένας πόθος» σημειώνει ο Πατέρας Νικόλαος, στρέφοντας το βλέμμα του προς την μαυρισμένη από τον καπνό των κεριών οροφή του Ναού. Μοναδική η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Βρεφοκρατούσας, έργο του Ευαγγελιστή Λουκά σύμφωνα με την παράδοση. Είναι κατασκευασμένη με κερί για λόγους ασφαλείας μετά την κλοπή της το 2006.

     Η ιστορική εικόνα θεωρείται θαυματουργή. «Ο κόσμος μας λέει πολλές περιπτώσεις. Θεραπεία ασθενειών, τεκνογονία… Πολλά ζευγάρια μας το ομολογούν. Αυτό μαρτυράει και ο μεγάλος αριθμός βαφτίσεων που γίνονται στη Μονή… Εχω ζήσει συγκινητικές ιστορίες... Έχουν έρθει, από όλα τα μέρη. Αμερική, Κύπρο. Αυτή τη χρονιά είχαμε 80 βαφτίσεις και ήδη μας έχουν δηλώσει δυο για το 2010» αναφέρει ο Πρωτοπρεσβύτερος.

     Ο Πατέρας Νικόλαος ξεναγώντας μας στο Ναό, τονίζει το ξυλόγλυπτο τέμπλο του Ναού, το οποίο χρονολογείται από το 1400 σύμφωνα με τους επιστήμονες. Πάνω του υπάρχουν λεπτομερείς περίτεχνες παραστάσεις «της Ανάστασης του Κυρίου, της Ζωοδόχου Πηγής, το Μυστικού Δείπνου, του Συμπόσιου του Προδρόμου σε όλο του το μεγαλείο, όπως βλέπετε φαίνεται η κεφαλή του Προδρόμου που μεταφέρεται επί πίνακι, του Δανιήλ στο λάκκο των λεόντων, του απαγορευμένου καρπού που έδωσε η Εύα στον Αδάμ» αναφέρει, επισημαίνοντας το σημείο κάτω από την εικόνα της Παναγίας –δεξιά της Ωραίας Πύλης- το οποίο «έχει καταστραφεί καθώς προσκυνητές έκοβαν μικρά κομμάτια του τέμπλου για φυλαχτό». Η παρουσία της εικόνας της Παναγίας στο συγκεκριμένο σημείο του τέμπλου δικαιολογεί ότι η εκκλησία ήταν παλαιότερα αφιερωμένη στη Ζωοδόχο Πηγή... Στο κάτω μέρος του τέμπλου η εργασία είναι διαφορετική από την περίτεχνη, που κοσμεί τα ανώτερα τμήματα του. «Αυτός που το έφτιαχνε δεν πρόλαβε να το τελειώσει και ανέλαβε δεύτερος» μας εξηγεί ο Πατέρας Νικόλαος.
  Πίσω από το Ναό, στον οποίο βρίσκονται επίσης λείψανα πολλών Αγίων, είναι το Αγίασμα. «Δεν έχουμε πηγή να βγαίνει. Γεμίζει σταγόνα - σταγόνα. Το χειμώνα ανεβαίνει η στάθμη, το καλοκαίρι κατεβαίνει. Δεν στερεύει όμως ποτέ. Οι Πατέρες διηγούνται ότι τα χρόνια τα δύστυχα, η Έλωνα ήταν στρατόπεδο συγκεντρώσεως. Και τότε μόνο στέρεψε…»
     Η μικρή σπηλιά στην οποία συγκεντρώνεται το Αγίασμα είναι πλέον φραγμένη. Μια ταμπέλα –αφημένη από παλιά- που καλεί τους πιστούς να μην ρίχνουν κέρματα εξηγεί το λόγο!

Η ΚΛΟΠΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ

     Η είδηση για την κλοπή της ιστορικής εικόνας μαζί με τα αφιερώματά της, στις 18 Αυγούστου 2006, έπεσε σαν βόμβα στο Λεωνίδιο και τις γύρω περιοχές που είναι συναισθηματικά συνδεδεμένες με τη Μονή.
     «Ξημερώματα της 18ης Αυγούστου, ανοίγαμε την εκκλησία για τη Θεία Λειτουργία, όπως γίνεται καθημερινά όλο τον Αύγουστο. Τα χάσαμε όταν είδαμε την κορνίζα της Αγίας Εικόνας κάτω στο δάπεδο και την Εικόνα να λείπει» θυμάται ο Πατέρας Νικόλαος.
«Όπως μάθαμε στη συνέχεια από την αστυνομία, ο δράστης είχε έρθει πολλές φορές στο μοναστήρι. Ήταν άγνωστος. Έμεινε μέσα τη 17η Αυγούστου και τη νύχτα ενήργησε. Είχε επισημάνει ότι μέσα στο Ιερό, υπάρχει ένα παράθυρο, το μοναδικό που ήταν χωρίς σίδερα. Ήταν σε μια γκρεμίλα, σ’ ένα χάος, ανατριχιάζει κανείς… Είχε δέσει το σχοινί από το καμπαναριό στο σταυρό, κρεμάστηκε σε ύψος 4-5 μέτρων και μπήκε μέσα. Τον ενδιέφεραν τα χρυσαφικά που ήταν πάνω στην Εικόνα. Τώρα τα έχουμε αφαιρέσει…Όταν ανέβαινε την ανηφόρα, όπως εξομολογήθηκε στον πνευματικό των φυλακών Ναυπλίου, αισθανόταν ότι βάσταγε όλον τον κόσμο. Τέτοιο βάρος αισθανόταν»

     Ο Πρωτοπρεσβύτερος χαρακτηρίζει θαύμα την εύρεση της Αγίας Εικόνας, τονίζοντας ότι το πρώτο θετικό στοιχείο ήταν ένα κομμάτι σχοινί που είχε απομείνει να κρέμεται από το καμπαναριό, το δεύτερο να έχει τακτική τηλεφωνική επικοινωνία μέσω καρτοκινητού τηλεφώνου. «Πήραν πολλοί, πολλά τηλέφωνα. Όταν επικοινώνησε ο δράστης με το Μητροπολίτη Αλέξανδρο, του λέει θα σου στείλω φωτογραφία. Ο Μητροπολίτης μας του ζήτησε να του στείλει το εγκόλπιο που είχε επάνω στην Εικόνα, δώρο του ιδίου όταν την είχαμε πάει στην Τρίπολη προ πενταετίας. Πράγματι έστειλε το εγκόλπιο με courier, από τη Λακωνία μέσω Αθήνας. Με τα δαχτυλικά αποτυπώματα που υπήρχαν πάνω στο σχοινάκι και στο εγκόλπιο, η αστυνομία εντόπισε το δράστη. Έτσι επέστρεψε στο θρόνο της…»
     Μια βουβαμάρα υπήρχε στο Λεωνίδιο, θυμάται ο Πρωτοπρεσβύτερος. «Εμείς εδώ, εκλάψαμε πολύ, προσευχηθήκαμε πολύ όλοι οι Πατέρες. Ολοι αμαρτωλοί είμαστε, αλλά κάποιος λιγότερο, κάποιος εισακούστηκε…»
     Η Εικόνα εντοπίστηκε από την Ελληνική Αστυνομία 38 ημέρες μετά την κλοπή της στο Φαρακλό Λακωνίας. Στην τοποθεσία που βρέθηκε χτίστηκε με έξοδα της ΕΛΑΣ εικονοστάσι, στο οποίο τοποθετήθηκε πιστό αντίγραφό της εικόνας, ακριβώς ένα χρόνο μετά τον εντοπισμό της.


ΛΕΩΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΛΩΝΑ

     Οι δεσμοί του Λεωνιδίου με τη Μονή είναι ισχυρότατοι. «Από μικρό παιδί θυμάμαι που ερχόμασταν εδώ, πολλά παιδιά. Τα Χριστούγεννα ερχόμασταν με τα πόδια. Και κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, το απόγευμα, μεταφέρουμε την Εικόνα στο Λεωνίδιο. Στο Μετόχι, όπου μένει ένα δεκαήμερο… Και τα χρόνια τα δύστυχα, πριν το ’50, η Αγία Εικόνα ερχόταν στο Μετόχι. Το βράδυ κάνουμε αγρυπνία, κάθε πρωί λειτουργούμε στις πέντε, το απόγευμα επίσης και το πρωί της 1ης Δεκεμβρίου επιστρέφει στο θρόνο της… Όταν φτάνει στο Μύλο, περιμένουν τα παιδιά και την μεταφέρουν στους ώμους. Το ίδιο και στην περιφορά. Ένα δείγμα ότι η νεολαία μας στηρίζει…» αναφέρει ο Πατέρας Νικόλαος. Την παραμονή στο Μετόχι προσφέρεται δείπνο στους ξένους και μετά την περιφορά, γεύμα αγάπης.
     Το Λεωνίδιο τιμά την Πολιούχο του με επίσημη θρησκευτική εορτή. Την 21η Νοεμβρίου, τοπική αργία, αξίζει κανείς να βρεθεί στην πόλη, να παρακολουθήσει την εντυπωσιακή περιφορά και να βιώσει αυτό που δένει τους Λεωνιδιώτες με την Έλωνα.



ΠΗΓΗ:ΑΡΚΑΔΩΝ ΧΡΟΝΟΙ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ-ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΥΡΚΑΓΙΩΝ

Image

Πάνω από 52 είναι τα πύρινα μέτωπα που μέχρι και αργά το απόγευμα εξακολουθούν να κατακαίουν την Ελλάδα.
 Τα περισσότερα από αυτά είναι σε δασικές περιοχές όπου ζουν πολλά άγρια ζώα και που σίγουρα θα έχουν καεί ή εγκλωβιστεί στις φλόγες.

   Ο Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής ΑΝΙΜΑ απευθύνει έκκληση προς όλους τους πολίτες της χώρας και ζητά από όποιον δει κάποιο ζώο (χελώνες, σκαντζόχοιρους, αλεπούδες και κάθε ζώο) να είναι ταλαιπωρημένο ή τραυματισμένο από την πυρκαγιά να επικοινωνήσει άμεσα με το τηλέφωνο 6972664675.

 Η γραμμή θα είναι σε λειτουργία όλο το 24ωρο και οι εθελοντές του οργανισμού θα παραμένουν σε ετοιμότητα για οποιαδήποτε περίπτωση απαιτηθεί. 

ΠΑΙΔΙ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΕ ΣΥΡΟ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟ

Image

Ένα παιδί που έχει στρατολογηθεί από τους τζιχαντιστές της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ) αποκεφάλισε έναν αξιωματικό του συριακού στρατού, στο πρώτο τέτοιο περιστατικό που τεκμηριώνεται με οπτικό υλικό, ανακοίνωσε σήμερα ο επικεφαλής του Συριακού Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μιας οργάνωσης που καταγράφει τις εξελίξεις του πολέμου στη Συρία. 

Το παιδί είναι ανάμεσα στα αρκετές εκατοντάδες "λιονταράκια του Χαλιφάτου". Πρόκειται για παιδιά προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας που έχουν περάσει από στρατιωτική εκπαίδευση και σκληρή ιδεολογική κατήχηση μετά την αναγκαστική στρατολόγησή τους από σχολεία, τεμένη και δημόσιους χώρους. Βίντεο που δημοσιοποίησαν οι τζιχαντιστές στην επαρχία Χομς απεικονίζει ένα παιδί, σε προεφηβική ηλικία, ντυμένο με στολή παραλλαγής, να κρατάει ένα ανθρώπινο κεφάλι κι ένα ματωμένο μαχαίρι.

 Ο Σύρος αξιωματικός είχε αιχμαλωτιστεί από τους τζιχαντιστές του ΙΚ όταν δυνάμεις της οργάνωσης κατέλαβαν, τον περασμένο Μάιο, την Παλμύρα, την αρχαία πόλη που έχει χαρακτηριστεί μέρος της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς ανατολικά της Χομς, σύμφωνα με τον Ράμι Άμπντελ Ραχμάν, τον διευθυντή του Συριακού Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, που έλαβε ένα αντίγραφο του βίντεο. "Πρόκειται για την πρώτη περίπτωση αποκεφαλισμού που διέπραξε ένα παιδί", επισήμανε ο Άμπντελ Ραχμάν.

 Μέλη της οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος έχουν αποκεφαλίσει ή εκτελέσει Σύρους πολίτες, στρατιώτες, μέλη παραστρατιωτικών οργανώσεων, στελέχη οργανώσεων αρωγής και δημοσιογράφους. Στο παρελθόν, στα βίντεο που έχει δώσει στη δημοσιότητα, παιδιά παρακολουθούν ή συμμετέχουν στις δολοφονίες. 



Πηγή: www.lifo.gr

ΒΡΑΒΕΙΑ ΕΜΜΥ: ΤΟ GAME OF THRONES ΗΓΕΤΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΩΝ

Βραβεία Emmy: To Game of Thrones ηγέτης των υποψηφιοτήτων
Με οδηγό στην κούρσα το Game of Thrones, ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες των φετινών τηλεοπτικών βραβείων Emmy.
Η 67η τελετή απονομής θα πραγματοποιηθεί στις 20 Σεπτεμβρίου στο Microsoft Theater του Λος Αντζελες και θα μεταδοθεί τηλεοπτικά από το δίκτυο Fox.
Το Game of Thrones είναι η σειρά που πρωτοστατεί με 24 υποψηφιότητες και ακολουθεί το Αmerican Horror Story: Freak Show με 19.
Από τις υποψηφιότητες λείπουν το δημοφιλέστατο The Walking Dead, το The Affair, το Empire, το The Americans, αλλά και η κωμωδία Jane the Virgin.
Οι υποψηφιότητες στις βασικές κατηγορίες
Καλύτερη Δραματική Σειρά
  • «Better Call Saul»
  • «Orange Is the New Black»
  • «Game of Thrones»
  • «Downton Abbey»
  • «Homeland»
  • «House of Cards»
  • «Mad Men»
Καλύτερη Κωμική Σειρά
  • «Louie»
  • «Modern Family»
  • «Parks and Recreation»
  • «Silicon Valley»
  • «Transparent»
  • «Unbreakable Kimmy Schmidt»
  • «Veep».
Α΄ Γυναικείος Ρόλος Σε Δράμα
  • Claire Danes, «Homeland»
  • Viola Davis, «How to Get Away With Murder»
  • Taraji P. Henson, «Empire»
  • Tatiana Maslany, «Orphan Black»
  • Elisabeth Moss, «Mad Men»
  • Robin Wright, «House of Cards»
Α΄ Ανδρικός Ρόλος Σε Δράμα
  • Jon Hamm, «Mad Men»
  • Kevin Spacey, «House of Cards»
  • Bob Odenkirk, «Better Call Saul»
  • Jeff Daniels, «The Newsroom»
  • Kyle Chandler, «Bloodline»
  • LievSchreiber, «Ray Donovan»
Α' Ανδρικός Ρόλος Σε Κωμική Σειρά
  • Louis C.K., «Louie»
  • Don Cheadle, «House of Lies»
  • Jeffrey Tambor, «Transparent»
  • Anthony Anderson, «Black-ish»
  • Will Forte, «The Last Man on Earth»
  • Matt LeBlanc, «Episodes»
  • William Macy, «Shameless»
Καλύτερο Σενάριο Δράμα
  • Joshua Brand, «The Americans», («Do Mail Robots Dream of Electric Sheep?»)
  • Gordon Smith, «Better Call Saul», («Five-O»)
  • David Benioff and David Weiss, «Game of Thrones», («Mother’s Mercy»)
  • Matthew Weiner, «Mad Men», («Lost Horizon»)
  • Matthew Weiner, «Mad Men», («Person to Person»)
Καλύτερη Σκηνοθεσία Δράμα
  •  
  • «Boardwalk Empire», («Eldorado»), Tim Van Patten
  • «Game Of Thrones», («Mother’s Mercy»), David Nutter
  • «Game Of Thrones», («Unbowed, Unbent, Unbroken»), Jeremy Podeswa
  • «Homeland», («From A To B And Back Again»), Lesli Linka Glatter
  • «The Knick», («Method And Madness»), Steven Soderbergh
Καλύτερη τηλεταινία
  • «Agatha Christie’s Poirot: Curtain, Poirot’s Last Case»
  • «Bessie»
  • «Grace Of Monaco»
  • «Hello Ladies: The Movie»
  • «Killing Jesus»
  • «Nightingale»


ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΨΑΡΑΝΤΩΝΗ ΣΤΟΝ NICK CAVE ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΓΙΟΥ ΤΟΥ

Το συγκινητικό μήνυμα του Ψαραντώνη στον Νικ Κέιβ για το θάνατο του γιου του [εικόνες&βίντεο]

«Πες του ότι τον σκέφτομαι εδώ από την Κρήτη και μακάρι να μπορούσα να πάω στην Αυστραλία στην κηδεία του μικρού παιδιού του»
ήταν το μήνυμα του Ψαραντώνη στον Νικ Κέιβ που έχασε τον 15χρονο γιο του.
«Τελευταία φορά που είδα τον μικρό Αρθουρ ήταν πριν από τρία χρόνια στην Αυστραλία, όπου είχα πάει για μια συναυλία. Ηταν ένα έξυπνο, ανήσυχο και πολύ καλό κοπέλι. Δεν το πιστεύω αυτό που έγινε…» δήλωσε στο inotos.gr ο Ψαραντώνης.

Ο Ψαραντώνης είναι ένας από τους ελάχιστους Ελληνες που είχε γνωρίσει και είχε ζήσει από κοντά τον μικρό Αρθουρ μια και έχει επισκεφτεί την Αυστραλία, πότε για να δει τον γιό του τον Ψαρογιώργη που έμενε εκεί και πότε για να συμμετάσχει στα Φεστιβάλ που οργάνωνε ο Νίκ Κέιβ στη χώρα του.
«Ο Ψαραντώνης είναι ο αρχαίος και ο πρωτόγονος γνήσιος εκφραστής της παγκόσμιας μουσικής. Γι αυτό και τον ακούω» είχε δηλώσει σε παλαιότερη του συνέντευξη ο Αυστραλός καλλιτέχνης. «Τον ακούω στο αυτοκίνητο μου και στο σπίτι μου».

Από την πρώτη στιγμή που ο Ψαραντώνης έμαθε για τον θάνατο του 15χρονου Αρθουρ συγκλονισμένος επικοινώνησε με τον γιό του τον Ψαρογιώργη, που αυτές τις μέρες βρίσκεται για συναυλίες στον Καναδά, και του ζήτησε να βρει τρόπο για να επικοινωνήσει με τον Κέιβ και να  μεταφέρει στο «καλό κοπέλι τον Νικ» όπως είπε στο inotos.gr τη θλίψη του για τον άδικο χαμό του κοπελιού του. «Πέστου ότι τον σκέφτομαι εδώ από την Κρήτη και μακάρι να μπορούσα να πάω στην Αυστραλία στην κηδεία του μικρού παιδιού του» δήλωσε.
Τελευταία φορά που ο Ψαραντώνης συνεργάστηκε με τον Νικ Κέιβ ήταν στην ταινία του David Olehoffen, Loin Des Hommes (Far From Men) όπου ο Nick Cave και ο Warren Ellis υπογράφουν τη μουσική επένδυση της ταινίας η οποία κέρδισε τρία βραβεία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της  Βενετίας το 2014. Σ αυτή την ταινία ο Ψαραντώνης συμμετέχει με την συγκλονιστική του φωνή σε δύο από τις συνθέσεις του soundtrack.







Πηγή:  http://www.iefimerida.gr

L 'ESPRESSO: "ΑΥΤΟΣ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΦΟΒΟ"

L' Espresso: Ο Σόιμπλε προκαλεί φόβο -Ακόμη και σε εμάς
Με ένα άκρως ενδεικτικό εξώφυλλο, αλλά και με ανάλογο τίτλο, το ιταλικό περιοδικό «L'Espresso», φωτίζει το ρόλο του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε στην ελληνική κρίση.
«Αυτός ο άνθρωπος προκαλεί φόβο. Ακόμα και σε εμάς», αναφέρει ο τίτλος στο εξώφυλλο». Για το θέμα γράφουν ο διευθυντής του περιοδικού, Λουίτζι Βιτσινάντζα και ο αρχισυντάκτης Τζίτζι Ρίβα.
«Το ευρώ σώθηκε, η Ευρώπη όχι. Παρότι η Ελλάδα παραμένει ακόμα εντός του κοινού νομίσματος και αυτό αποτελεί μία καλή είδηση, η ευρωπαϊκή κρίση δεν έχει ολοκληρωθεί. Το τεύχος του περιοδικού Espresso της 17ης Ιουλίου», εξηγεί ο Λουίτζι Βιτσινάντζα σε βίντεο που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του περιοδικού.
Όπως αναφέρει ο διευθυντής, λοιπόν, το εξώφυλλο είναι αφιερωμένο στον ισχυρό άνδρα της Ευρώπης τον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, «τον Γερμανό υπερ-υπουργό που είναι ικανός ακόμα και να θέτει υπό αμφισβήτηση την ηγεσία της Ανγκελα Μέρκελ».
Ο Βιτσινάντζα, τονίζει: «Αυτός ο άνθρωπος προκαλεί φόβο. Ακόμα και σε εμάς», επισημαίνει ο Βιτσινάντζα και εξηγεί «Μετά την Ελλάδα μπορεί να έρθει η σειρά της Ιταλίας».
Ο αρχισυντάκτης, Τζίτζι Ρίβα, αναφέρει πως το εξώφυλλο είναι αφιερωμένο σε έναν άνθρωπο που βρίσκεται στην πολιτική σκηνή εδώ και 40 χρόνια και προοριζόταν για καγκελάριος πριν η Μέρκελ του «αρπάξει»  θέση και προσθέτει πως ο Σόιμπλε εκπροσωπεί την ιδέα των αυστηρών κανόνων.


ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ

Παρατείνεται μέχρι τις 26 Αυγούστου η υποβολή φορολογικών δηλώσεων
Λίγο ως πολύ αναμενόμενη ήταν η απόφαση για τη νέα παράταση των φορολογικών δηλώσεων μετά από το μπάχαλο που έχει προκαλέσει σε όλη την οικονομία η τραπεζική αργία και το θρίλερ των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές.
Με απόφαση της, που υπέγραψε μάλιστα ένα 24ωρο αφού είχε υποβάλει επιστολή παραίτησης, η Ν. Βαλαβάνη παρέτεινε κατά ένα μήνα τις δηλώσεις για τα φυσικά πρόσωπα και κατά περίπου ένα μήνα για τις επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 των φυσικών προσώπων παρατείνεται μέχρι την 26η Αυγούστου, ενώ η αντίστοιχη προθεσμία για τα νομικά πρόσωπα παρατείνεται μέχρι την 20η Αυγούστου.
Αυτή η Απόφαση δεν αρκεί, όμως, για να εξομαλυνθεί η κατάσταση, αφού η κυβέρνηση πρέπει να φέρει διάταξη νόμου, με την οποία θα μεταφέρεται η πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος στο τέλος Αυγούστου. Το ζήτημα είναι αν υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των δανειστών, με δεδομένο ότι ταμειακά τουλάχιστον επηρεάζεται η εκτέλεση του Προϋπολογισμού.

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...