Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο, 29 Αυγούστου 2015

Η ΒΑΡΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΡΗΜΑΤΟΣ "ΤΡΩΩ"

Ο στοματικός ηδονισμός συντηρεί μια ιδιαίτερη σχέση με τη «συναισθηματικότητα της παχυσαρκίας» μια και στον πρώτο θηλασμό η τροφή συναντιέται με την ευχαρίστηση.
Ένας σημαντικός αριθμός ερευνών, αλλά και η καθημερινή παρατήρηση των μητέρων που θηλάζουν, ενισχύουν και επιβεβαιώνουν την άποψη πως η πρόσληψη της τροφής, και μάλιστα η εμπειρία των αρχικών ημερών, δεν είναι μόνο μια ενστικτική κίνηση-ενέργεια, αλλά διατηρεί και ουσιαστικές ψυχικές επιδράσεις. Στο στοματικό στάδιο γίνεται πράξει η απομύζηση του μητρικού στήθους (ένστικτο επιβίωσης) και το πιπίλισμα της θηλής σαν παιχνίδι επαφής με τα χείλη (σεξουαλικότητα).
Στο πρώτο διάστημα, καθώς και αργότερα, αν ένα παιδί κλάψει, ποια είναι η κίνηση των γύρω; Ανεξάρτητα από το αν το κλάμα μεταφέρει το μήνυμα του παιδιού προς τους άλλους ότι «πονά, φοβάται, βαριέται, λερώθηκε, δεν θέλει κάτι ή έχει ανάγκη από συντροφιά ή θύμωσε», η αντίδραση είναι να το τοποθετήσουν στο στήθος  ή να «εισβάλουν» ένα μπιμπερό στο στόμα.
Συνηθίζει κάποιος την τροφή σαν κάτι που θεραπεύει «πάσαν νόσον». Δεν είναι ανεξάρτητο το γεγονός ότι στην κοινωνική ζωή των Ελλήνων –και ας περιοριστούμε για το θέμα μόνο σ’αυτήν- γλεντούν τη χαρά ή μαλακώνουν τον πόνο τρώγοντας. Με εδέσματα άλλωστε συνοδεύονται και οι γάμοι και οι κηδείες.
φωτ.: Debbie Ann Caffery
φωτ.: Debbie Ann Caffery
Στη γλώσσα μας, όταν υπάρχει αντιπαλότητα ανάμεσα σε δύο ανθρώπους, χρησιμοποιούμε την έκφραση «τρώγονται μεταξύ τους». Επίσης, όταν ένα άτομο επιθυμεί ερωτικά κάποιον άλλον, υποστηρίζουμε ότι «τον έφαγε με τα μάτια». Στα μωρά και τους ερωτικούς συντρόφους απευθυνόμαστε λέγοντας ως θετική αναφορά «Μου έρχεται να σε φάω», στα σεξουαλικά υπονοούμενα «Τον έφαγε όλο», αλλά και στα αθλητικά δρώμενα με ταπεινωτική σεξουαλική διάσταση «Φάγατε τρία και ησυχάσατε!». Ακόμη και για ένα άτομο που δολοφονήθηκε λέμε «Τον έφαγαν μπαμπέσικα». Δεν χρειάζονται περισσότερα παραδείγματα για να αντιληφθούμε την βαρύτητα που διατηρεί μέσα μας το ρήμα «τρώγω» με την ευρύτερη νοηματοδότησή του. Σε μία γλώσσα τόσες πολλές μεταφορικές χρήσεις του ρήματος υποδηλώνουν τη σημαντικότητα που έχει ως πράξη στο συναίσθημα των χρηστών της γλώσσας.
Διακρίνουμε έτσι με σαφήνεια να συνυπάρχουν στο ρήμα «τρώγω» ο ερωτισμός και η επιθετικότητα. Διαπλέκονται διάφοροι ενορμητικοί σκοποί. Πραγματοποιείται μια διεργασία ενσωμάτωσης ιδιαίτερα στο στοματικό στάδιο. Το αντικείμενο (γονιός) «εισέρχεται» μέσω της τροφής στο υποκείμενο (παιδί) και αυτό με φαντασιωσικό τρόπο το κρατά στο εσωτερικό του σώματός του. Έχουμε διαδοχικές λειτουργίες. Στην πρώτη το υποκείμενο απολαμβάνει, στη δεύτερη καταστρέφει το αντικείμενο και στην τρίτη ενδοβάλλει «στοιχεία» του αντικειμένου.
Ανακαλώντας στο νου εικόνες από παιδικά γεύματα, στοιβάζονται ατελείωτες ώρες ταϊσμάτων με παραμύθια, τερτίπια, σαλτιμπαγκισμούς και ξεγελάσματα από τους ενήλικες φροντιστές, ώστε τα παιδιά να φάνε «όλο το φαγητό τους». Η επίμονη εφαρμογή της πλήρους καταβρόχθισης των γευμάτων και η επιβράβευση επειδή το παδί κατάφερε «να καταπιεί» όλη την παράλογη αγωνία τους και για την τελευταία μπουκιά που είχε απομείνει στο πιάτο («φάε, δεν αφήνου τη δύναμή μας») εκφυλίζουν σταδιακά τη σημασία του ενστίκτου αυτοσυντήρησης.
Η διαδικασία της θρέψης μεταστρέφεται από πλαίσιο επιβίωσης σε τυραννική αποθήκευση ενός υλικού (τροφή), που πιστοποιεί συναισθηματικά ότι οι άλλοι είναι ευχαριστημένοι με το παιδί που «μάζεψε» μέσα του «όλο το φαϊ τους». Δεν ισχύει πλέον το «τρώω για να ζήσω», αλλά το «τρώω για να ευχαριστήσω τους γύρω μου» – σαφέστατα κι εμένα-, τους οποίους σ’ενάντια περίπτωση θα στενοχωρούσα και θα θύμωναν με εμένα. Μοιάζει σαν να καταναλώνω την τροφή, επειδή έτσι κερδίζω «πιστοποιητικό καλού παιδιού».
Η αναζήτηση της τροφής ως φυσικού και αναπόσπαστου μέρους του βασικού ενστίκτου της επιβίωσης διευκόλυνε τον άνθρωπο αλλά και τον υποχρέωσε να ελέγξει το περιβάλλον του, ώστε να διαθέτει ομαλότερες προσβάσεις για την εύρεσή της και σε ποιότητα και σε ποσότητα. Επομένως το αίσθημα της πείνας, στο οποίο ανταποκρίνεται η θρέψη, έχει ένα αυτονόητο νόημα καταγραμμένο στον κωδικό των ανθρώπινων κυττάρων (αυτοσυντήρηση). Η επίκτητη όψη της ονομάζεται «βουλιμία» και το αποτέλεσμά της «παχυσαρκία».
  ~Tρύφων Ζαχαριάδης‘’Ποιος εκπαιδεύει συναισθηματικά ποιον’’, εκδόσεις Τόπος
     Πηγή: http://omada-aerostato.com/

ΟΙ ΤΕΛΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ARIDEA CUP



Aridea Cup.
Ολοκληρώθηκε το διεθνές τουρνουά της Tennis Europe που φιλοξενήθηκε στην Αριδαία, Aridea Cup. Ο Αϊτόρ Ζερδίλας αναδείχθηκε πρωταθλητής στο μονό των αγοριών και η Εμμανουέλα Αντωνάκη κατέκτησε τον τίτλο στο μονό των κοριτσιών. Ο Ζερδίλας και η Αντωνάκη πρωταγωνίστησαν και στα τουρνουά των διπλών.

Ο Αϊτόρ Ζερδίλας νίκησε στον τελικό του μονού τον Χρήστο Παναγιώτη Δαγκλή, με 6-2, 6-3. Με τη νίκη αυτή κατέκτησε τον σημαντικότερο τίτλο της καριέρας του και πρώτο μέχρι στιγμής σε διοργάνωση της Tennis Europe στα μονά.

Στα διπλά είχε κερδίσει 3 τίτλους μαζί με τον Ανδρέα Καρδάρη σε τουρνουά της ΕΤΑ και χθες πανηγύρισε τον 4ο, μαζί με τον Νικόλα Τρίκκα Ψωμά. Οι δύο τενίστες επικράτησαν των Καρδάρη και Μιχάλη Ψαριάδη με 6-7 (13), 6-3, 11-9, σε έναν εξαιρετικά συναρπαστικό τελικό, με πολλές εναλλαγές συναισθημάτων και μεγάλη αγωνία από την αρχή μέχρι το τέλος.

Και στα κορίτσια έγινε "double", από την Εμμανουέλα Αντωνάκη. Η 15χρονη αθλήτρια κέρδισε επίσης τον πρώτο της ατομικό τίτλο σε τουρνουά της Tennis Europe, μετά τη νίκη της με 6-7 (8), 7-5, 6-2, επί της Ελένης Μτσεντλιτζέ. Αυτή ήταν η πρώτη ήττα της Ελένης μετά από 9 διαδοχικές νίκες, ενώ και αυτός ο τελικός ήταν πολύ κλειστός, με τα πρώτα δύο σετ να κρίνονται σε λεπτομέρειες.

Στα διπλά, η Αντωνάκη και η Ελευθερία Γκόγκου, κέρδισαν τις Βαρβάρα και Βασιλεία Γρίβα με 6-1, 6-3. Ήταν ο δεύτερος φετινός τίτλος για τις Αντωνάκη και Γκόγκου, που πριν δύο εβδομάδες κατέκτησαν το Kilkis Cup στο Κιλκίς, επίσης τουρνουά της 3ης κατηγορίας U16 της ΕΤΑ.

Τις απονομές των κυπέλων στους νικητές έκανε η Αριδαιώτισα πρωταθλήτρια Ελλάδος στο βάδην Δέσποινα Ζαπουνίδου, η οποία έχει πολλές διεθνείς διακρίσεις και συμμετοχή σε δύο Ολυμπιακούς αγώνες.











"Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΚΑΙ ΘΥΣΙΕΣ" - ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΑΤΣΙΟΣ Πρόεδρος Π.Ο.Π.Σ.Μ.



«Σεβόμαστε τα κατά τόπους γλωσσικά ιδιώματα, σεβόμαστε τις τοπικές κοινωνίες οι οποίες θέλουν να εκφραστούν, να τραγουδήσουν, να χορέψουν, να γελάσουν και να κλάψουν στη γλώσσα του τόπου τους, όποια κι αν είναι αυτή.
 Σεβόμαστε λοιπόν όλες αυτές τις ιδιομορφίες αλλά η Παράδοση απαιτεί και θυσίες. Θυσίες τις οποίες μπορούμε να τις ξεκινήσουμε από τα ''μικρά πράγματα'' όπως είναι το καπέλο που πρέπει να φορούν οι χορευτές όταν χορεύουν και ας χαλάσει το μαλλί τους, όπως πρέπει να είναι η μουσική η οποία πρέπει να είναι η Ντόπια, η Μακεδονική Παράδοση και ΟΧΙ αυτά που ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ από τις γειτονικές χώρες.
 Δεν μπορούμε να χορεύουμε, ας πούμε, το Πουστένο με ''Ουμπάβα Καλίνα'' (Βουλγαρία). Έχουμε δικά μας, δικές μας μελωδίες τις οποίες πρέπει να τις διατηρήσουμε και να τις έχουμε σε όλα μας τα γλέντια.
 Πρέπει επίσης να φροντίσουμε ώστε αυτή η Μακεδονική Παράδοση να περάσει στα παιδιά μας, τα παιδιά μας να έχουν εικόνες ΣΩΣΤΕΣ...»!

Ομιλία του Προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων, κυρίου Γιώργου Τάτσιου, στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Π.Σ. Λουτρακίου ''ΤΟ ΠΟΖΑΡ'' και τα 17α Ποζαρίτικα.







 Στην εκδήλωση παραβρέθηκε και απηύθυνε χαιρετισμό και η Πρόεδρος του Μακεδονικού Συλλόγου Μονάχου, κυρία Θεοδώρα Τζιτζιλάκη!


                             *********************************

Χοροί, μοιρολόγια, σκοποί και τραγούδια στο τοπικό γλωσσικό ιδίωμα (εντόπικα) πρέπει να χορεύονται και να τραγουδιούνται! Τα ΑΛΗΘΙΝΑ Μακεδονικά όμως, αυτά των παππούδων και των γιαγιάδων μας και ΟΧΙ αυτά που έχουν παρεισφρήσει από τις γειτονικές χώρες.
 Αν ρωτήσεις τους γεροντότερους, έναν γέροντα ή μια γιαγιά σε ορισμένα χωριά της Μακεδονίας όπου ομιλείται το γλωσσικό ιδίωμα και που παίζονται αυτά τα τραγούδια (''Μιλιονέρτσε'', ''Άκο ούμραμ ιλ ζαγκίναμ'', ''Ουμπάβα Καλίνα'', ''Κάτε Κατερίνο'' κ.α.) ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ κανένα γιατί πολύ απλά, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ εντόπια Μακεδονικά, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ τα τοπικά και παραδοσιακά.

Κρατήστε τη Μνήμη και την Παράδοση των προγόνων μας ζωντανή! Λέμε ΝΑΙ στα παραδοσιακά ακούσματα του τόπου μας, ΟΧΙ στα νεόφερτα-ξενόφερτα και προπαγανδιστικά.

Η Μακεδονία ΕΙΝΑΙ Ελλάδα!!!





ΠΗΓΗ...https://www.youtube.com/watch?v=Ewx0xfe1W4Y

ΑΓΓΛΙΚΑ ΜΑΡΙΑ ΤΑΣΙΟΥ - ΤΑΝΤΣΗ


ΑΓΓΛΙΚΑ Μαρία Τάσιου - Τάντση
Πτυχιούχος Αγγλικής  Γλώσσας & Φιλολογίας  Α.Π.Θ.
Ειδίκευση στη Διερμηνεία, Μετάφραση και Διαπολιτισμικές  Σπουδές

Αγγλικά όλων των επιπέδων & πτυχίων
 Αυστηρά Ολιγομελή  Τμήματα (έως 5 ατόμων)
 Ταχύτερη εκμάθηση (Lower σε 5 χρόνια)
Χρήση Η/Υ Διαδικτύου
Προσιτές τιμές/ Μειωμένα δίδακτρα για αδέρφια

Λειτουργούν επίσης:
Τμήματα Ενηλίκων
Τμήματα προετοιμασίας εισαγωγής  σε Αγγλόφωνα Πανεπιστήμια (ΙΕLΤS/ ΤΟΕFL)
Προετοιμασία για το Ειδικό Μάθημα Αγγλικών  των Πανελληνίων
Ταχύρρυθμα τμήματα πρακτικής εκμάθησης για άτομα που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού και της εστίασης.
Μεταφράσεις από και προς την Αγγλική.




ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...