Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Κυριακή, 6 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ - ΗΡΑΚΛΗΣ ΓΑΡΕΦΕΙΟΥ 8 - 0 ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ΤΗΣ ΕΠΣ ΠΕΛΛΑΣ


Παιχνίδι για έναν ρόλο διεξήχθη στο κοινοτικό γήπεδο ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΖΙΒΑΝΗΣ των Προμάχων, όπου ο τοπικός ΑΣ Πρόμαχοι επιβλήθηκε με άνεση επί του Ηρακλή Γαρεφείου με το ευρύ 8-0.

Η διαφορά δυναμικότητας των δυο αντιπάλων ήταν εμφανής καθόλη τη διάρκεια του αγώνα, με τους μεν γηπεδούχους να εμφανίζουν ένα καλογυμνασμένο και σφριγηλό σύνολο, αποτέλεσμα της επίπονης προετοιμασίας που πραγματοποιούν, τους δε φιλοξενούμενους να ξεμένουν από δυνάμεις από το πρώτο κιόλας ημίωρο του παιχνιδιού και να είναι αποσυντονισμένοι τελείως από τον στόχο τους.

Οι παίκτες του Βασίλη Σαμαρά εντυπωσίασαν με την απόλυτη πειθαρχία, την συνεχή εναλλαγή της μπάλας μεταξύ τους, το αφηνιασμένο τρέξιμο κατά μήκος και πλάτος του γηπέδου, καλύπτοντας πολλά χιλιόμετρα και την αποτελεσματικότητα στις τελικές τους προσπάθειες. Σύγχρονο, ποιοτικό και απολαυστικό ποδόσφαιρο που οι συνθήκες το απαιτούν και με σαφείς επιθετικούς προσανατολισμούς, δείγμα της φιλοσοφίας που ο κόουτς έχει εμφυσήσει στα παιδιά των Προμάχων.

Οι ποδοσφαιριστές του κυρίου Κώνστα από την άλλη, δεν θύμιζαν σε τίποτα τον καλό τους εαυτό και εκτός της ασυνεννοησίας τους, προβλημάτισαν και με την έλλειψη φυσικής κατάστασης. Πάντως με δεδομένο ότι ο θεσμός του κυπέλλου, είναι στα πλαίσια της προετοιμασίας των ομάδων για τα πρωταθλήματα, θεωρούμε ότι υπάρχει χρόνος βελτίωσης και περαιτέρω εκγύμνασης για να βρεθούν στα γνωστά τους στάνταρντς.

Πριν την έναρξη του αγώνα, τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του αδικοχαμένου ποδοσφαιριστή της Βέροιας.
Λόγω της ασυνήθιστα υψηλής θερμοκρασίας, στο ημίωρο έγινε ολιγόλεπτο διάλειμα για να δροσιστούν οι ποδοσφαιριστές, ενώ μεταξύ των δεκάδων θεατών, εντοπίσαμε τον εκ Γαρεφείου καταγόμενο δήμαρχο Αλμωπίας Δημήτρη Μπίνο, συνοδευόμενο από τους Προμαχιώτες συνεργάτες του Δημήτρη Βέσκο αντιπρόεδρο των Λουτρών ΠΟΖΑΡ και τον Γιώργο Γούδη(Αμερικάνο) αντιπρόεδρο της ΔΕΥΑ Αλμωπίας.

Για την ιστορία να αναφέρουμε την διακύμανση του σκορ:
1-0 στο 4’  Παπαδόπουλος
2-0 στο 45’ Παπαδόπουλος
3-0 στο 48’ Παπαδόπουλος
4-0 στο 57’ Γ. Σέλκος(Μπέιλυ)
5-0 στο 59’ Ιωάννου
6-0 στο 62’ Δέλλιος
7-0 στο 77’ Γ. Σέλκος(Μπέιλυ)
8-0 στο 83’ Παπαδόπουλος

Από τους Προμαχιώτες δεν υστέρησε κανείς, ενώ έλαμψαν με την ευστροφία τους οι Σαμαράς, Γ. Σέλκος και Παπαδόπουλος.
Από τους Γαρεφειώτες ξεχώρισαν οι Σίσκος και Μάρκου Μ.
Άριστη η διαιτησία του κυρίου Παναγιωτίδη με άψογους τους δυο βοηθούς του Ταγκαλίδη και Αλατζά.


ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ
Χ.Σέλκος, Ι.Μούγιος, Αμπάρης(Δέλλιος), Παπαδόπουλος, Άτζος, Γ.Μούγιος(Γ.Νάνος), Δ.Σέλκος, Γ.Σέλκος, Σαμαράς, Σαμσούρης, Ιωάννου(Μεσκίνης).
Προπονητής: Σαμαράς

ΗΡΑΚΛΗΣ ΓΑΡΕΦΕΙΟΥ
Γ.Μάρκου, Π.Μάρκου, Στούπης, Μπίνος, Στόικος, Παρασκευάς, Χρηστίδης, Μ.Μάρκου, Σίσκος, Κόγιος, Γιάντσης(Τζάκος)
Προπονητής: Κώνστας












































ΑΣ ΠΡΟΜΑΧΟΙ - ΗΡΑΚΛΗΣ ΓΑΡΕΦΕΙΟΥ: ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΠΕΛΛΟ ΤΗΣ ΕΠΣ ΠΕΛΛΑΣ



Επίσημη πρεμιέρα σήμερα για ΑΣ Πρόμαχοι και Ηρακλή Γαρεφείου, στο κοινοτικό γυμναστήριο ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΖΙΒΑΝΗΣ των Προμάχων στον πρώτο τους αγώνα για το κύπελλο της ΕΠΣ Πέλλας.

Οι δυο γειτονικές ομάδες θα διεκδικήσουν τη νίκη, η καθεμιά για τους δικούς της λόγους, μιας και ο θεσμός του κυπέλλου είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία για προετοιμασία ενόψει των επερχόμενων πρωταθλημάτων και για εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων από τους  προπονητές.

Ο ενδιαφέρων αγώνας θα ξεκινήσει στις 17.30 μ.μ. και θα διαιτητεύσει ο κύριος Παναγιωτίδης με βοηθούς τους κυρίους Ταγκαλίδη και Αλατζά, ενώ αναμένεται παρουσία πλήθους φιλάθλων, διψασμένων για καλό θέαμα.

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 8 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ ΣΤΙΣ 8 μ.μ.


“Τα δοκίμασες, τους δοκίμασες, τώρα με το ΚΚΕ ανοίγουμε το δρόμο της ανατροπής”

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ

ΕΔΕΣΣΑ - Πλατ.Ελευθερίας                        ( Πεζόδρομος )                  
ΤΡΙΤΗ  8  ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ στις 8:00’μ.μ.


ΟΜΙΛΗΤΗΣ:
ΒΑΡΔΑΛΗΣ  ΣΑΚΗΣ                                                  Μέλος της Κεντρ. Επιτροπής & Βουλευτής 

ΘΑ ΧΑΙΡΕΤΙΣΕΙ   Ο      ΟΥΓΓΡΙΝΟΣ ΑΛΕΚΟΣ - Επικεφαλής του

                                     ψηφοδελτίου του ΚΚΕ στην Πέλλα

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΗΦΑΚΗΣ: ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΝΟΜΟ



Γιάννης Σηφάκης: Συνάντηση για το αναπτυξιακό νόμο με τον Γενικό Γραμματέα Στρατηγικών και ιδιωτικών επενδύσεων

Θα ψηφιστεί μέσα στο έτος με νέα φιλοσοφία και κριτήρια την εγχώρια προστιθέμενη αξία, την απασχόληση και την καινοτομία υπηρετώντας το νέο αναπτυξιακό πρότυπο για την εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών
Ο βουλευτής Πέλλας Γιάννης Σηφάκης συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα στρατηγικών και Ιδιωτικών επενδύσεων κ. Λόη Λαμπριανίδη και συζήτησε μαζί του για τον αναπτυξιακό νόμο που αφορά την ενίσχυση των ιδιωτικών επενδύσεων. Το πότε θα ψηφιστεί ο Νόμος, ποιες επενδύσεις θα ενισχύει, με ποια κριτήρια και πότε θα πληρωθούν εκκρεμότητες των παλιών αναπτυξιακών νόμων. 
Ο Γενικός Γραμματέας ενημέρωσε τον βουλευτή ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος θα ψηφιστεί εντός του έτους, θα υπηρετεί το νέο αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας που θα έχει βασικό στόχο την εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών, θα έχει βασικά κριτήρια την εγχώρια προστιθέμενη αξία, την απασχόληση και την καινοτομία. Ακόμη ότι η κυβέρνηση παρέλαβε έργα από τους παλιούς αναπτυξιακούς νόμους ( Ν.3299/2004 και Ν. 3908/2011) ύψους  4,5 δις όταν οι διαθέσιμοι πόροι δεν ξεπερνούσαν τα 1,2 δις. Το δε 1,2 δις ήταν δεσμευμένο από την ευρωπαϊκή επιτροπή εξαιτίας περιπτώσεων κακοδιαχείρισης από τις προηγούμενες κυβερνήσεις  στην αρμόδια υπηρεσία  Κατά την διάρκεια της θητείας της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ ξεπάγωσαν οι δεσμευμένοι πόροι από την Κοινότητα και προετοιμάστηκε ο νέος αναπτυξιακός νόμος που θα ψηφιστεί εντός του 2015. Προβλέπεται άμεσα να αρχίσει η αποπληρωμή των επιδοτήσεων που εκκρεμεί η καταβολή τους. 
Ο βουλευτής επισήμανε την μεγάλη σημασία του αναπτυξιακού νόμου για την οικονομία και την ανάπτυξη, ζήτησε επίσπευση των διαδικασιών για την ψήφιση του, εξέφρασε τις απόψεις του για τα κριτήρια του επιμένοντας στην εγχώρια προστιθέμενη αξία και στην απασχόληση, ιδιαίτερα μέσα στην κρίση, και στην ανάγκη έγκαιρων αποπληρωμών των επιδοτήσεων. Ακόμη ανέφερε ότι είναι αναγκαίο τα κίνητρα να μην εξαντλούνται μόνο σε φορολογικές απαλλαγές αλλά να συνδέονται με έναν τρόπο με την άμεση επιδότηση ή την παροχή εγγυήσεων του κράτους προς τις Τράπεζες για την χρηματοδότηση των επενδύσεων, ιδίως όσων υλοποιούνται από μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΡΩΜΕ ΤΑ ΣΚΥΛΙΑ; - ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ ΤΑΜΠΟΥ ΚΑΙ ΜΥΘΟΙ

Η Πέρλα ήταν ένα ημίαιμο κοπριτάκι, με διαλυμμένο το πίσω πέλμα. Μας την έφεραν πριν έξι μήνες. Στην αρχή δεν τη συμπάθησα. Προτιμούσα τις γάτες -παρότι δεν είχα ποτέ σκύλο, για να ξέρω τη διαφορά.
Τώρα, κάθε φορά που βγαίνω απ” το σπίτι βάζει τη μουσούδα της ανάμεσα στα κάγκελα και με παρακολουθεί να φεύγω (μοιάζει, έτσι όπως είναι λευκή, με τον Μπάστερ Κήτον πίσω απ” τα κάγκελα). Όταν γυρίζω είναι ακόμα εκεί και τρέχει στην πόρτα για να με υποδεχτεί.
Με ακολουθεί όλη μέρα στο σπίτι κι όποτε κάθομαι έρχεται και με σκουντάει για να τη χαϊδέψω. Με κοιτάζει στα μάτια μ” εκείνο το πασίγνωστο θλιμμένο βλέμμα των σκύλων -και των κλόουν.
Όλοι την αισθανόμαστε ως μέλος της οικογένειας. Πώς θα μπορούσαμε να τη φάμε;
~~{}~~
Στον δυτικό κόσμο το να φας έναν σκύλο ή μια γάτα φαντάζει αποτρόπαιο, εγκληματικό -ίσως να είναι και ποινικό αδίκημα. Γιατί συμβαίνει αυτό, αφού ως κρεατοφάγοι τρώμε όλα τα άλλα ζώα;
Η πρώτη σκέψη είναι πως τα κατοικίδια δεν τα τρώμε επειδή συνδεόμαστε μαζί τους, ζούμε μαζί τους, τα νιώθουμε «μέλη της οικογένειας».
Κάποιος πιο κυνικός ίσως να σκεφτεί ότι οι σκύλοι δεν τρώγονται, καθότι σαρκοφάγα, ότι το κρέας τους θα είναι σκληρό και άνοστο, αχώνευτο, ίσως και επικίνδυνο.
Κάποιος τρίτος θα πει ότι τα σκυλάκια και οι γατούλες είναι χαριτωμένα ζώα (ζωάκια).
Κι ο τελευταίος θα υποστηρίξει ότι «πολύ απλά» αυτό δεν είναι στην κουλτούρα μας, λες και η «κουλτούρα» είναι ένας αμετάβλητος νόμος που γράφτηκε σε πέτρινες διαθήκες απ” τους φιλόσοφους, τους βασιλείς και τους ιερείς.
Η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Δεν τρώμε τους σκύλους, πολύ απλά, επειδή έχουμε πιο κατάλληλα ζώα να φάμε.
~~{}~~
Ας το πάρουμε αντίστροφα, ξεκινώντας απ” την κουλτούρα.
Ο πολιτισμός κάθε τόπου, κάθε λαού, διαμορφώνεται και εξελίσσεται διαρκώς. Ακόμα και το ύψιστο διατροφικό ταμπού, η ανθρωποφαγία, δεν είναι μια σταθερή προαιώνια αρχή, κάτι που απαγορεύεται παντού και πάντα. (Αλλά στην ανθρωποφαγία θα αναφερθούμε σε επόμενο κείμενο).
Η φασολάδα θεωρείτο το «εθνικό φαγητό» των Ελλήνων, όπως οι πατάτες των Ιρλανδών. Όμως, τι παράξενο, τα φασόλια και οι πατάτες ήρθαν απ” τον Νέο Κόσμο, μετά τη γενοκτονία του 1492
Τα φασόλια είναι καλή πηγή φυσικών πρωτεϊνών, το κρέας των φτωχών. Όμως απ” τη στιγμή που η παραγωγή κρέατος εκβιομηχανίστηκε και έγινε φτηνό, τα φασόλια έπαψαν να είναι το εθνικό μας φαγητό.
Οι διατροφικές μας συνήθειες άλλαξαν. Τρώμε πιο συχνά κοτόπουλο, χοιρινό και βοδινό, παρά φασόλια. Αλλά δεν τρώμε σκυλιά. Μήπως επειδή είναι χαριτωμένα;

~~{}~~
Ο όρος «χαριτωμένος» είναι ασφαλώς υποκειμενικός. Κατά τη γνώμη μου ένα κουνελάκι, που μοιάζει με λούτρινο ζωάκι (παραβλέποντας ότι τρώει τα περιττώματα του), είναι απείρως πιο χαριτωμένο. Όμως το κάνουμε στιφάδο.
Τα κατσικάκια είναι εξίσου χαριτωμένα, έτσι όπως χοροπηδούν στους αγρούς. Όμως τα κάνουμε φρικασέ.
Τα γουρουνάκια, τα μοσχαράκια, είναι κι αυτά πολύ όμορφα, χαριτωμένα, ζώα. Τα κάνουμε μπριζόλες.
Και τι να πει κανείς για το περήφανο άτι, που στην Ελλάδα και στις ΗΠΑ δεν το προτιμούν, αλλά στη δυτική Ευρώπη δεν το περιφρονούν -ας μην αναφερθούμε στους σουηδικούς κεφτέδες.
Τρώμε ελάφια (Μπάμπι) και περιστέρια (Άγιο Πνεύμα). Έχω ακούσει από παλιότερους τις γαστριμαργικές τους περιπέτειες, όταν έφαγαν χελώνα ή σκατζόχοιρο (μοιάζει στη γεύση με μικρό γουρούνι, έτσι μου είπαν).
Όμως σκυλιά και γάτες δεν τρώμε, πέρα από περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, όπου η πείνα μας οδηγεί σε διατροφικές «διαστροφές».
~~{}~~
Ο Ψαθάς, στα χρονογραφήματα του απ” την Κατοχή, αναφέρει περιπτώσεις όπου οι γάτες είχαν εξοντωθεί στις γειτονιές -μετά τα πιο εύκολα θηράματα, τους πιστούς σκύλους.
Κάποιος δικαστής είχε ως κατηγορούμενο έναν άνθρωπο που δεν είχε αφήσει γάτα για γάτα -και πιθανότατα πουλούσε μέρος του κρέατος.
«Τι να κάνω, κύριε δικαστά», απολογήθηκε εκείνος. «Τα παιδιά μου πεινούσαν. Τις γάτες θα λυπηθώ;»
«Κι ετρώγατε γάτες;»
«Τι να κάνουμε, κύριε δικαστά. Ό,τι βρίσκαμε το τρώγαμε.»
Ο δικαστής έκανε μια παύση και μετά ρώτησε, χαμηλόφωνα:
«Και πώς είναι;»
«Πώς είναι τι;»
«Το κρέας της γάτας.»
«Σαν κουνέλι, κύριε δικαστά.»
Αθωώθηκε.
Στην Κατοχή πέρα απ” τα κατοικίδια μεγάλη πέραση είχαν οι γάιδαροι. Η κουλτούρα, ο πολιτισμός είναι ελαστικός.
~~{}~~
Το κρέας του σκύλου τρώγεται κι όπως διαβεβαιώνουν οι Μαορί είναι νοστιμότατο. Αρκεί να παραχώσεις το γδαρμένο σκυλί σ” ένα λάκκο με κάρβουνα και να το αφήσεις να σιγοψηθεί. (Μάλλον είναι η ιδέα μου, αλλά η Πέρλα με κοιτάζει με τρόμο, σαν να έχει καταλάβει τι γράφω).
Όλα τα κρέατα τρώγονται, όλα μπορεί να τα χωνέψει το στομάχι μας. Ακόμα και το ανθρώπινο (αλλά για την ανθρωποφαγία θα μιλήσουμε στο επόμενο κείμενο).
~~{}~~
Αφού καταρρίπτονται όλες οι άλλες ενστάσεις μένει μόνη η ηθική: Δεν τρώμε τα κατοικίδια, τα χαϊδεμένα, τα pet, τα ζώα με τα οποία συνδεόμαστε συναισθηματικά.
Στη σύγχρονη εποχή, όπου το κρέας είναι κάτι που αγοράζουμε σε κομμάτια ή συσκευασμένο, χωρίς να θυμίζει καθόλου το ζώο απ” όπου προήρθε, αυτό ακούγεται πολύ λογικό. Πώς να συνδεθείς με μισό κιλό κιμά ή δυο χοιρινές μπριζόλες;
Δεν είναι ζώα, είναι κρέας.
Τα παιδιά της πόλης δεν έχουν δει ποτέ κατσίκι, γουρούνι, αγελάδα, ίσως ούτε κότα.
Νομίζουν ότι είναι κάτι νεκρό εκ των προτέρων ή -όταν καταλαβαίνουν ότι το σκοτώσαμε για να το φάμε- αδυνατούν ν” αντιληφθούν τη φρικιαστική πράξη της σφαγής.
Οι περισσότεροι άνθρωποι της γενιάς μου έχουν δει κόκορα να τρέχει στην αυλή του χωριού με κομμένο κεφάλι. Έχουν δει πόσο αίμα έχει μια σφαγμένη κότα. Και ίσως να έχουν δει και χειρότερα.
~~{}~~
Ήμουν δέκα χρονών όταν είδα να σφάζουν το κατσίκι του Πάσχα. Ο χασάπης που το “κανε ήταν γρήγορος κι ακριβής, σαν χειρουργός, όμως η εμπειρία ήταν φρικιαστική.
Όχι μόνο για το αίμα, τις φωνές ή τη βρώμα που έβγαλε όταν του άνοιξε το στομάχι.
Το χειρότερο ήταν ότι εκείνο το κατσικάκι, την Ασπρούλα, την είχαμε ταΐσει με τα χέρια μας. Ήταν ένα όμορφο, χαριτωμένο (και ζωντανό) μικρό, όλο περιέργεια, που ερχόταν και μασουλούσε τα μανίκια μας, μας κουτουλούσε, κοιμόταν «σαν μωρό» δίπλα στη μάνα του.
Κι έπειτα είχε γίνει το κυρίως πιάτο του Πασχαλινού τραπεζιού. Εκείνο το Πάσχα έφαγα μόνο πατάτες.
~~{}~~
Οι άνθρωποι της υπαίθρου ήταν πολύ συνδεδεμένοι με τα ζώα τους. Ήταν κατοικίδια ζώα, όπως κι οι σκύλοι.
Τα γουρούνια μαθαίνουν να συμπεριφέρονται, όταν ζουν κοντά στους ανθρώπους, ακριβώς σαν τους σκύλους. Πλέον σε πολλές δυτικές χώρες γίνονται pet.
Αν τύχει να παρακολουθήσεις βοσκό εν ώρα εργασίας θα δεις πόσο συνδεδεμένος είναι με τα ζώα του. Καθένα έχει το όνομα του και τον χαρακτήρα του. Δεν είναι κομμάτια κρέατος, είναι ζωντανά, είναι παρέα.
Όταν όμως έρχεται η ώρα τους τα σφάζουν, χωρίς δάκρυα.
~~{}~~
Οι λαοί που είχαν την κυνοφαγία στο μενού (Πολυνησία, Νέα Ζηλανδία, Χαβάι, προκολομβιανό Μεξικό, Κίνα) ήταν πολύ περισσότερο συνδεδεμένοι με τα σκυλιά τους.
Ανθρωπολόγοι αναφέρουν ότι οι γυναίκες θήλαζαν τα κουτάβια μαζί με τα μωρά τους. Τους έδιναν όνομα, τα φρόντιζαν, κοιμόντουσαν μαζί (αγκαλιά). Τα αγαπούσαν όσο κάποιος που αγόρασε το σκυλί του απ” το pet-shop. Ίσως και περισσότερο, γιατί τα είχαν ανάγκη.
Μόλις μεγάλωναν αρκετά τα έτρωγαν.
Γιατί το έκαναν; Επειδή είναι πρωτόγονοι, βάρβαροι, σε αντίθεση μ” εμάς τους πολιτισμένους;
Θα σας απογοητεύσω, αλλά η «ανώτερη κουλτούρα» μας διαμορφώνεται από εξωτερικούς παράγοντες που δεν ελέγχουμε -και συνήθως αγνοούμε.
Στα μέρη που ανέφερα η κυνοφαγία ήταν επιβεβλημένη, καθώς ο σκύλος ήταν το μόνο εξημερωμένο ζώο.
Το κυνήγι είναι προτιμότερο μόνο στα μέρη όπου υπάρχουν άφθονα και μεγαλόσωμα θηράματα. Οι Ινδιάνοι της Βόρειας Αμερικής, όπου υπήρχαν βίσωνες, δεν έτρωγαν τους σκύλους τους. Άλλοι, στα δάση της περιοχής που ονομάστηκε Νέα Υόρκη, τιμούσαν το σκυλίσιο κρέας.
Στην Πολυνησία, στη Χαβάη, στην Αϊτή, στη Νέα Ζηλανδία, δεν υπήρχε κυνήγι. (Πόσοι να χορτάσουν μ” ένα κίβι;)
Στην Ευρώπη είχαμε τα μηρυκαστικά. Πρόβατα και κατσίκια στις πιο άγονες περιοχές, αγελάδες και άλογα όπου υπήρχαν λιβάδια, γουρούνια όπου υπήρχαν δάση και βελανίδια (ο Οβελίξ ποτέ δεν θα φάει τον Ιντεφίξ).
Ο σκύλος σ” αυτές τις περιοχές ήταν πιο χρήσιμος ως ποιμενικός ή ως κυνηγετικός και φύλακας, παρά ως κρέας (αφού τρώει τις ίδιες τροφές μ” εμάς).
Στους Εσκιμώους της Αλάσκας χρησίμευε ως μεταφορική δύναμη. Αυτές οι φυλές είχαν ανάγκη τα σκυλιά για να επιζήσουν και τα σέβονταν τόσο πολύ που δεν τα σκότωναν ούτε όταν γερνούσαν ή τραυματίζονταν.
Όπως φαίνεται δεν τρώμε τα κατοικίδια μας, γιατί έχουμε πολύ καλύτερα (πιο παραγωγικά κατά κάποιο τρόπο) ζώα να φάμε. Μήπως αυτή η πρόταση ακούγεται αηθής;
~~{}~~
Ο άνθρωπος είναι ζώο παμφάγο, αλλά προτιμάει να τρώει κρέας. Είναι φυλογενετική προτίμηση και ανάγκη, όσο και να προσπαθούν να μας πείσουν για το αντίθετο οι χορτοφάγοι.
Οι πιο κοντινοί μας συγγενείς, οι χιμπατζήδες, τρώνε όσο πιο συχνά μπορούν κρέας, παρότι δεν είναι καλοί θηρευτές. Τρώνε μικρά θηράματα -έντομα, ερπετά και τρωκτικά, μικρές μαϊμούδες, κάποιες φορές και τους χιμπαντζήδες-εχθρούς.
Οι παλαιοντολόγοι υποστηρίζουν ότι ο εγκέφαλος εξελίχτηκε όταν ο Homo ξεκίνησε να μαγειρεύει το κρέας -οπότε μπόρεσε να φάει και να χωνέψει μεγαλύτερες ποσότητες.
Δεν έχει βρεθεί καμία φυλή που να ήταν αποκλειστικά χορτοφαγική -από πεποίθηση. Τρώμε κρέας από τότε που υπάρχουμε ως είδος -και πιο πριν.
Σε φυλές του Αμαζονίου υπάρχουν διαφορετικές λέξεις για την «πείνα» και για την «πείνα για κρέας».
Σε άλλες της Νέας Γουινέας, όταν κάποιος έλεγε «έχω πέντε μέρες να φάω», εννοούσε ότι έχει πέντε μέρες να φάει κρέας.
Η χορτοφαγία και η ειδικά η πιο σκληροπυρηνική της εκδοχή, veganism, είναι μια παρά φύσιν κατάσταση.
Όμως ο άνθρωπος είναι εκείνο το ζώο που μπορεί να ξεπεράσει τη φύση του.
~~{}~~
Όσο και να προσπαθήσουν οι χορτοφάγοι, ο άνθρωπος θα σταματήσει να τρώει κρέας μόνο όταν δημιουργηθούν οι συνθήκες που θα το κάνουν ασύμφορο, όταν θα βρεθεί ένας καλύτερος τρόπος διατροφής.
Κάποιοι υποστηρίζουν ότι θα είναι τα έντομα (όμως κι αυτά ζωντανά δεν είναι;)
Ίσως η λύση να έρθει απ” την τεχνολογία και την επιστήμη. Αν, για παράδειγμα, καταφέρναμε να φωτοσυνθέτουμε τότε δεν θα χρειαζόταν να σφάζουμε ζώα ούτε καν να κόβουμε φυτά. Ακούγεται σαν αστείο («The best case scenario: Άνθρωποι που φωτοσυνθέτουν»), αλλά πριν τριάντα χρόνια θεωρούσαμε επιστημονική φαντασία τις βιντοκλήσεις.
Μέχρι τότε, αν δεν μπορείτε να σταματήσετε να τρώτε κρέας για ηθικούς λόγους, τουλάχιστον περιορίστε “το όσο μπορείτε.
Όλα τα ζώα είναι ζωντανά, όχι μόνο το σκυλί μας.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Πληροφορίες άντλησα απ” το βιβλίο του ανθρωπολόγου Marvin Harris, «Η ιερή αγελάδα και ο βδελυρός χοίρος», εκδόσεις τροχαλία.
Πηγήsanejoker

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...