Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου 2015

"ΓΙΑΤΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ ΚΕΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΛΕΞΗ ΔΕΝ ΤΗΝ ΕΧΕΙ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ" - ΟΔ. ΕΛΥΤΗΣ



   H πρώτη αλήθεια είναι ο Θάνατος. Απομένει να μάθουμε ποια είναι η τελευταία. Η αίσθηση του " γυρισμού των πραγμάτων " μού είναι οικεία, ίδια καθώς το κύμα της Ποίησης που έλεγα πριν ότι τ' αφήνω να χτυπά μακριά στην πρώτη μου νεότητα και να ξαναγυρίζει εκεί που περιμένω λιγοστεμένος κάθε φορά και περισσότερο, αλλ' ορθός - καθώς το θέλησα.
 Ένας αμετανόητα ερωτευμένος` που πηγαίνω πάντα νωρίτερα στο σημείο το κρυφό της συνάντησης, με την ίδια λαχτάρα, το ίδιο σφίξιμο στο λαιμό, το ίδιο βημάτισμα επάνω - κάτω και περιμένω...Τι; Ίσως αυτό, θα έλεγα, που αν δεν ανέβει να γίνει δάκρυο, πήζει στο στήθος και βαραίνει και ο κόσμος όλος άξαφνα φαίνεται τόσο γλυκός και τόσο πικρός μαζί. Κάποτε είναι μια κοπέλα` κάποτε, πάλι, δυο - τρεις στίχοι` πολλές φορές, απλά και μόνον το καλοκαίρι.
    Τα πιο ανεπαίσθητα σημάδια, τα πιο αόρατα - ο τρόπος που γέρνει λίγο πιο λοξά ένα πουλί, που φωνάζει λίγο πιο δυνατά ο γιαουρτάς το δειλινό στον κατηφορικό δρόμο, που μπαίνει απ' τ' ανοιχτό παράθυρο αναπάντεχα μια μυρωδιά καμένου χόρτου ( πού βρέθηκε; από πού να' ρχεται) -, παίρνουν ολάκερη τη σημασία τους, λες κι έχουν αποστολή τους μοναδική να  με πείσουν ότι, όπου να' ναι σήμανε ο ερχομός της αγαπημένης.
 Να γιατί γράφω. Γιατί η Ποίηση αρχίζει από κει που την τελευταία λέξη δεν την έχει ο Θάνατος. Είναι η λήξη μιας ζωής και η έναρξη μιας άλλης, που είναι η ίδια με την πρώτη αλλά που πάει πολύ βαθιά, ως το ακρότατο σημείο που μπόρεσε ν' ανιχνεύσει η ψυχή, στα σύνορα των αντιθέτων, εκεί που ο Ήλιος κι ο Άδης αγγίζονται. Η ατελεύτητη φορά προς το φως το Φυσικό, που είναι ο Λόγος, και το φως το Άκτιστον, που είναι ο Θεός. Γι΄αυτό γράφω. Γιατί με γοητεύει να υπακούω σ' αυτόν που δε γνωρίζω, που είναι ο εαυτός μου ολάκερος, όχι ο μισός - που ανεβοκατεβαίνει τους δρόμους και "φέρεται εγγεγραμμένος στα μητρώα αρρένων του Δήμου".
     Είναι σωστό να δίνουμε στο άγνωστο το μέρος που του ανήκει` να γιατί πρέπει να γράφουμε. Γιατί η Ποίηση μάς ξεμαθαίνει από τον κόσμο, τέτοιον που τον βρήκαμε: τον κόσμο της φθοράς, που έρχεται κάποια στιγμή να δούμε ότι είναι η μόνη οδός για να υπερβούμε τη φθορά, με την έννοια που ο Θάνατος είναι η μόνη οδός για την Ανάσταση. Μιλώ, το καταλαβαίνω, σα να μην έχω το δικαίωμα, σα να ντρέπομαι σχεδόν που αγαπώ τη ζωή. Κάποτε, είναι η αλήθεια, μ' εξαναγκάσανε και σ' αυτό. Κανείς δεν ξέρει, δεν ανακάλυψε ποτέ, από πού κρατάει το πάθος του ανθρώπου να μισεί τη δυνατότητα της ίδιας του της σωτηρίας. Είναι που ίσως θα ήθελε να μην το ξέρει αλλά παρ' όλ' αυτά το ξέρει πως υπάρχει` και πως είναι αυτός η αιτία που δεν μπορεί μήτε να την πλησιάσει μήτε να να την υπερβεί. Θέλουμε δε θέλουμε, είμαστε όλοι μας δέσμιοι μιας ευτυχίας, που από δικό μας λάθος αποστερούμαστε. Να από πού ξεπηδά η προαιώνια λύπη της αγάπης.
    Λοιπόν όχι, δεν ήταν από άγνοια που έβαζα τα χρυσά στον ουρανό καθώς οι αγιογράφοι` δεν ήταν πως μου έλειψε η ακοή, όταν οι άλλοι φώναζαν. Όταν οι άλλοι φώναζαν, άκουγα κι έβλεπα κι οσφραινόμουν και γευόμουν και χάιδευα το βρέφος που δεν έσωσε να κάνω κάτι για να γεννηθεί. Γι' αυτό και μόνον αισθάνομαι υπεύθυνος. Ποτέ για μια παράταξη που κλείνει όλων των λογιών τους ηλίθιους και τους ικανοποιημένους. Και με πίκρα συλλογίζομαι, κάθε φορά που πιάνω την πένα, πόσο μάταιο είναι να μιλά ο άνθρωπος για λογαριασμό ενός κόσμου που είναι κατάσπαρτος από νύξεις μιας ιδανικής τελειότητας, όταν είναι ίσα - ίσα η ατέλειά του, που γι' αυτήν υποφέρει και οδύρεται, είναι αυτή που τον εμποδίζει να τις αναγνωρίσει και, με τη βοήθειά τους, να πάει πιο πέρα.
    Σίγουρα στο κεφάλαιο της τέχνης της ψυχής δεν έχουμε περάσει ακόμη στη σύνθεση. Ψελλίζουμε, συλλαβίζουμε, το πολύ βγάζουμε κραυγές που, για να νιώθουμε πώς είναι το μέγιστο που μπορούμε, τις θαυμάζουμε και μάς συγκινούν ως τα δάκρυα. Όμως, αν το καλοσκεφτούμε, πόσο μέρος από το πραγματικό αντίκρισμα της ζωής  καταφέρνουν κάθε φορά να καλύπτουν; Να γιατί, τ' ομολογώ, αποβλέπω στην άνδρωση του λόγου, όπως ένας συνωμότης αποβλέπει στην κατίσχυση των μυστικών του ιδεών` με πολλούς υπολογισμούς και πολλά όνειρα. Δεν είμαι - δεν ήμουν ποτέ - της πλειοψηφίας, το ξέρω. Αφελείς πρέπει να είμαστε όσοι λέμε πως διακρίνουμε κάποιο σχέδιο ανάμεσα στ' άστρα και στα σπλάχνα μας, ανάμεσα στο πέταγμα των πουλιών και στην ψυχή μας. Παρ' όλ' αυτά, η αφέλειά μας δεν είναι τόση που να φτάσουμε να πούμε το καίριο. Πρέπει να ξέρεις ν' αρπάξεις τη θάλασσα από τη μυρωδιά για να σου δώσει το καράβι, και το καράβι να σου δώσει τη Γοργόνα, κι η Γοργόνα τον Μεγαλέξαντρο, και όλα τα πάθη του Ελληνισμού.
     Έτσι κάποτε, όταν το πλήρωμα του χρόνου φτάσει, μία μέσ' απ' την άλλη, αποσυρταρωμένες οι αισθήσεις μας συνθέτουν τη δεύτερη και την τρίτη ιστορία που η Ποίηση ζητά στην ίδια της την κίνηση ν' απαθανατίσει. Οι αισθήσεις μας, που δεν έχουν, όπως τα αισθήματά μας, ιστορία - τί περίεργο. Που χωρίς να υπόκεινται στη μεταβολή, την προκαλούν και την υποβοηθούν αποτελεσματικότερα` που χωρίς να εκβιάζονται να παρακολουθήσουν το πνεύμα μιας εποχής, το εκφράζουν πάντα πιο εύγλωττα. Να γιατί πιστεύω πως κι η πιο ύστερη( η πιο μοντέρνα) κάθε φορά ποιητική γραφή οφείλει να μαρτυρεί ότι είναι σε θέση ν' ανάγεται, όπως κι αυτές, στην πρώτη γραφή των πραγμάτων. Είναι κάτι αυτό που, όσο απλό κι αν  φαίνεται, όταν το συνειδητοποίησα, ένιωσα πραγματικά μιαν απέραντη ελευθερία.
     Ένα μεταφορικό καλοκαίρι με περίμενε, ολόιδιο, αιώνιο, με τα τριξίματα του ξύλου, τις μυρωδιές των άγριων χόρτων, τα σύκα του Αρχίλοχου και το φεγγάρι της Σαπφώς. Ταξίδευα σα να περπατούσα σ' ένα διάφανο βυθό` το σώμα μου έφεγγε καθώς το διαπερνούσανε πράσινα και γαλάζια ρεύματα` χάιδευα τις αμίλητες πέτρινες γυναικείες μορφές, και στους αντικατοπτρισμούς άκουγα, χιλιάδες, των βλεμμάτων τα κελαηδίσματα` μια ατελεύτητη σειρά πρόγονοι, αγριωποί, βασανισμένοι, περήφανοι, κινούσαν τον κάθε μυώνα. Ω ναι, δεν είναι μικρό πράγμα να' χεις τους αιώνες με το μέρος σου, έλεγα ολοένα, και προχωρούσα.
     Έτσι, ανάμεσ' από το αδιάφορο "μεγάλο κοινόν" και τις "εχθρικές Εξουσίες" πέρασα όπως ανάμεσ' απ' τις Συμπληγάδες. Κι ότι δεν υπάρχει χρυσόμαλλο δέρας είναι ψέματα` ο καθένας από μας είναι το χρυσόμαλλο δέρας του εαυτού του. Κι ότι δεν αφήνει ο θάνατος να το δούμε, και να τ' αναγνωρίσουμε, είναι απάτη` πρέπει ν' αδειάσουμε το θάνατο απ' αυτά που τον έχουν παραγεμίσει, να τον φτάσουμε στην απόλυτη καθαρότητα, για ν' αρχίσουν να ξεχωρίζουν μέσ' απ' αυτόν τ' αληθινά βουνά και η αληθινή χλόη, ο γδικιωμένος κόσμος γιομάτος δροσοσταλίδες που λάμπουν καθαρότερες από τα πιο πολύτιμα δάκρυα.
    Να τί είναι αυτό που περιμένω κάθε χρόνο, με μια ρυτίδα περισσότερο στο μέτωπο, μια ρυτίδα λιγότερο στην ψυχή: την πλήρη αντιστροφή, την απόλυτη διαφάνεια...

(ενότητα Ζ΄από το κεφάλαιο Πρώτα - Πρώτα)



  Οδυσσέας Ελύτης, Ανοιχτά Χαρτιά , Ίκαρος, Αθήνα 1987 , 3η έκδοση οριστική

Ο Οδυσσέας Ελύτης γεννήθηκε μια μέρα σαν και τη σημερινή το 1911

Ο ΞΥΛΟΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΣΕΚΟΥΡΙ

Μια φορά και έναν καιρό, ένας σωματώδης και δυνατός ξυλοκόπος ζήτησε δουλειά σε κάποιο χονδρέμπορο ξυλείας.
Ο έμπορος τον προσέλαβε με καλό μισθό και καλές συνθήκες δουλειάς. Έτσι ο ξυλοκόπος αποφάσισε να δώσει τον καλύτερο εαυτό του.
Το αφεντικό του έδωσε ένα τσεκούρι και του υπέδειξε που να δουλέψει. Την πρώτη μέρα ο ξυλοκόπος έφερε 18 κορμούς δένδρων.
“ Συγχαρητήρια,” είπε το αφεντικό. “Συνέχισε έτσι!”
Χαρούμενος από τα λόγια του αφεντικού, ο ξυλοκόπος προσπάθησε ακόμη περισσότερο την επόμενη ημέρα αλλά μπόρεσε να φέρει μόνο 15 κορμούς. Την Τρίτη μέρα προσπάθησε ακόμα πιο πολύ, αλλά έφερε μόνο δέκα κορμούς. Κάθε μέρα, ενώ προσπαθούσε δυνατότερα, έφερνε όλο και πιο λίγους κορμούς.
“ Θα πρέπει να χάνω δυνάμεις”, σκέφτηκε ο ξυλοκόπος. Τότε πήγε στο αφεντικό και ζήτησε συγνώμη, λέγοντας ότι δεν μπορούσε να καταλάβει τι έχει συμβεί.
“ Πότε ήταν η τελευταία φορά που τρόχισες το τσεκούρι;” ρώτησε το αφεντικό.
“ Να το τροχίσω; Δεν είχα χρόνο να το τροχίσω. Ήμουν πολύ απασχολημένος κόβοντας δέντρα…”
—————————
Έτσι συμβαίνει και στην πραγματική μας ζωή. Δεν βρίσκουμε ποτέ χρόνο να ακονίσουμε “το τσεκούρι”. Συμβαίνει καθημερινά να είμαστε όλο και πιο απασχολημένοι και παράλληλα πιο δυστυχισμένοι.
Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό; Μήπως ξεχάσαμε να είμαστε έξυπνοι; Δεν υπάρχει πρόβλημα στο να εργάζεται κάποιος πολύ σκληρά. Αλλά δεν πρέπει να εργάζεται τόσο σκληρά ώστε να παραμελεί τα σημαντικά καθημερινά πράγματα, όπως την προσωπική ζωή, την προσευχή, την οικογένεια, το διάβασμα κτλ κτλ. Όλοι χρειαζόμαστε χρόνο να χαλαρώσουμε, να σκαφτούμε, να μάθουμε και να αναπτυχθούμε.
Αν δεν βρούμε χρόνο να τροχίσουμε “το τσεκούρι”, γινόμαστε νωθροί και ο νους χάνει τις ικανότητες του.

Αγνώστου Συγγραφέα
Απόδοση Πάνος Τσινόπουλος 

ΠΟΤΕ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑΝΟΙΓΟΥΝ

Klinoun sxolia1

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, οι ημέρες των Χριστουγέννων είναι ημέρες αργίας και διακοπών για εκπαιδευτικούς και για μαθητές. Ετσι όπως πάντα τα σχολεία κλείνουν για 15 ημέρες.

Σύμφωνα με ενημέρωση από το Υπουργείο Παιδείας και φέτος κλείνουν από την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015 ενώ την Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016 τα σχολεία θα ανοίξουν.




Πηγή:www.dikaiologitika.gr

"ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ..."

Η Οικουμενική Διακήρυξη για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του ΟΗΕ (1948) ξεκινά διακηρύσσοντας πως «όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι» – και όταν λέμε όλοι, εννοούμε όλοι!
Η Οικουμενική Διακήρυξη για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του ΟΗΕ (1948) ξεκινά διακηρύσσοντας πως «όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι» – και όταν λέμε όλοι, εννοούμε όλοι! 

«Τα δικαιώματά σου ήθελες να μάθεις, είπες; Άρπα ένα για αρχή!» γάβγισε ο ασφαλίτης, προσγειώνοντας ταυτόχρονα το κλομπ του στο κεφάλι μου από τη μεριά της λαβής μέσα στον ανελκυστήρα της ΓΑΔΑ. Ήμουν 19, είχα συλληφθεί στον σωρό ύστερα από κάποια «επεισοδιακή» πολιτική εκδήλωση και τη δικαιωματική μου περιέργεια είχα επικαλεστεί σαν ρωτήθηκα «τι γύρευα εκεί». 

ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ 

Ανακαλώ καμιά φορά αυτήν τη μνήμη όταν περί δικαιωμάτων ο λόγος, που σήμερα έχουν την 77η «επέτειό» τους. Η Οικουμενική Διακήρυξη για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου του ΟΗΕ (1948) ξεκινά διακηρύσσοντας πως «όλοι οι άνθρωποι γεννιούνται ελεύθεροι και ίσοι» – και όταν λέμε όλοι, εννοούμε όλοι! Έννοια αλληλένδετη με τα ιδεώδη της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της κοινωνίας των πολιτών, τα ανθρώπινα δικαιώματα εμπεριέχουν πόνο, πάλη και μπόλικη ελπίδα, ταυτόχρονα όμως έχουν συχνά παρεξηγηθεί σαν το «μακρύ χέρι του δυτικού ιμπεριαλισμού», ένα «ιδεολογικό πλυντήριο» των μεγάλων – και μοιάζει πράγματι υποκρισία να «κόπτεσαι» για τα δικαιώματα μιας εθνικής, φυλετικής, θρησκευτικής, σεξουαλικά διαφορετικής κ.λπ. κοινότητας ή μειονότητας, την ελευθερία του λόγου, του εκλέγειν κ.λπ., ενώ ταυτόχρονα επεμβαίνεις στρατιωτικά ή εξοντώνεις οικονομικά μια ολόκληρη κοινωνία. Το νεοφιλελεύθερο «δόγμα», πάλι, υπεραμύνεται στομφωδώς μεν συγκεκριμένων ατομικών δικαιωμάτων που βασικά σχετίζονται με το κέρδος, την ιδιοκτησία και την κατανάλωση, υπονομεύει όμως συστηματικά, ταυτόχρονα, μια σειρά «ασύμφορα», σαν αυτά της αξιοπρεπούς διαβίωσης, του συνδικαλίζεσθαι, του διαδηλώνειν ή της ελεύθερης μετακίνησης (βλέπε μεταναστευτικό/προσφυγικό). Η δε ελευθερία του λόγου είναι αρεστή κι ευπρόσδεκτη όσο υπηρετεί τον κυρίαρχο (λόγο), αλλιώτικα περιθωριοποιείται. Όμως τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι αυταξία αδιαπραγμάτευτη – εννοείται ότι ενδιαφέρουν οι τυχόν πολιτικές σκοπιμότητες και η ειλικρίνεια των προθέσεων, ωστόσο αυτά ελάχιστη πρακτική αξία έχουν για τους άμεσα ωφελούμενους, που φυσικά και δεν μπορούν να περιμένουν τη μεγάλη νύχτα κάποιας επανάστασης για να «δικαιωθούν», ενώ η εφαρμογή τους δημιουργεί, θέλοντας και μη, κάποιες εκατέρωθεν δεσμεύσεις. Αλλά τι τα γυρεύεις, τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν ήταν ποτέ ευπρόσδεκτα σε κανένα πολιτικοκοινωνικό σύστημα (παρεκτός αν το ευνοούν), ήδη από τον Κώδικα του Χαμουραμπί (1780 π.Χ.), την πρώτη σωζόμενη αναγραφή κάποιων «δικαιωματικών» κανόνων σχετικά με τη μεταχείριση γυναικών, παιδιών και δούλων. 

Πολύς λόγος έγινε, εξάλλου, για το πόσο οι «μνημονιακοί» νόμοι παραβίασαν θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα στην Ελλάδα και όπου αλλού εφαρμόστηκαν. Αυτές τις μέρες βρίσκεται στην Αθήνα ο ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας του ΟΗΕ Πάμπλο Μποχοσλάβσκι, ώστε να εξακριβώσει «τι είδους μέτρα έχουν υιοθετηθεί από την Ελλάδα και τους διεθνείς δανειστές για να προστατέψουν ευάλωτα άτομα και ομάδες όπως οι πρόσφυγες, οι μετανάστες, οι μειονότητες, οι υπερχρεωμένοι πολίτες, τα ΑμεΑ, τα παιδιά, οι ηλικιωμένοι και οι γυναίκες». Η προηγούμενη σχετική αποστολή του ΟΗΕ έγινε το '13, διαπιστώνοντας ευρείες δικαιωματικές παραλείψεις ή παραβιάσεις. Υπήρξαν δεκάδες καταδίκες της χώρας από διεθνή όργανα (ΟΗΕ, ΕΔΔΑ) για κακομεταχείριση και διακρίσεις σε βάρος Ρομά, μεταναστών, lgbt ατόμων, ατιμώρητη αστυνομική βία κ.λπ. Σήμερα έχουμε μια κυβέρνηση που είχε κάνει τα δικαιώματα «σημαία» – πήρε μεν κάποιες πρωτοβουλίες (κατάργηση διάταξης Λοβέρδου για τα οροθετικά άτομα, απόδοση ιθαγένειας στους μετανάστες β' γενιάς, φυλακές, ένταξη ομόφυλων ζευγαριών στο Σύμφωνο Συμβίωσης), υπάρχουν ωστόσο πολλά ακόμα που «αυτονόητα» θα ανέμενε κανείς να συγκινούν μια κυβερνώσα Αριστερά: από το δικαίωμα στην καύση νεκρών και την ανέγερση αλλόδοξων χώρων λατρείας άνευ «ιεράς εγκρίσεως» μέχρι την κατάργηση του θρησκευτικού όρκου, τα μειονοτικά δικαιώματα και τον γάμο για όλους. 

Όχι, δεν είναι ψέμα ότι, μολαταύτα, ο μέσος πολίτης του κόσμου απολαμβάνει σήμερα περισσότερα δικαιώματα από ποτέ στην ιστορία. Επειδή, όμως, αυτή η άτιμη δεν εξελίσσεται γραμμικά και οι καιροί είναι περίεργοι –πόλεμοι με όπλα ή/και με λεφτά στη μισή Υδρόγειο, τρομοκρατία, «έξυπνα» βασανιστήρια, ολοκληρωτισμοί, «θεσμοθετημένη» αστυνομική αυθαιρεσία, επανεμφάνιση στη Δύση μετά το τελευταίο χτύπημα στο Παρίσι του ψευδοδιλήμματος ασφάλεια ή ελευθερίες (κατά συνέπεια και δικαιώματα), μολονότι η ασφάλεια προϋποθέτει δικαιοσύνη–, ζητείται επαγρύπνηση. Μερικές φορές στοιχειώδεις ενέργειες αρκούν: Συνεχίζεται, διαβάζω, μέχρι τις 18/12 ο Παγκόσμιος Μαραθώνιος Γραμμάτων της Διεθνούς Αμνηστίας. Υποστήριξε κι εσύ το αίτημα του Κώστα και του συντρόφου του να βρεθούν οι δράστες της εναντίον τους ομοφοβικής επίθεσης πέρσι στο Παγκράτι, τη Γεσένια από το Μεξικό που συνελήφθη και βασανίστηκε για έγκλημα που δεν διέπραξε, τη φυλακισμένη από τη χούντα της Μιανμάρ συνδικαλίστρια φοιτήτρια Phyoe Phyoe Aung, τα κορίτσια-θύματα αναγκαστικών γάμων στην Μπουρκίνα Φάσο. Δεν θα αλλάξεις τον κόσμο με ένα e-mail, κρίνοντας όμως από την αποτελεσματικότητα που έχουν τέτοιες καμπάνιες θα τον κάνεις δικαιότερο, πιο υποφερτό.




 Πηγή: www.lifo.gr

"ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ, ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ ΕΠΕΣΤΡΕΨΕ"



  Δείξε μου, πέφτω στα γόνατα, σε εκλιπαρώ, σχεδόν με κλάματα, δείξε μου πόσο ευτυχισμένος θα είσαι τα Χριστούγεννα.

Του Σταύρου Χριστοδούλου 

 Αν συνεχίσεις την ανάγνωση δεν θα δεις μια καλτ απαισιοδοξία που πουλά την μελαγχολία  ως αγχολυτικό  του περιθωρίου, με την απαίτηση για διαφορετικότητα. Μάλιστα, δεν υπάρχει καμία απαισιοδοξία. Απλώς σε εκλιπαρώ, δείξε όσο πιο γλαφυρά μπορείς, στο δρόμο, στην καφετέρια στο facebook, την χαρά σου τα Χριστούγεννα.

   Ένας φίλος γράφει «κρίση μάγκες μου, κρισάρα, ναι, αλλά τα σαλέ στην Αράχωβα είναι κλεισμένα για όλες τις μέρες εδώ και καιρό». Οι δρόμοι θα είναι γεμάτοι στις πόλεις από ερωτοτροπίες της μιζέριας, τα καταστήματα άδεια, τα ψεύτικα χαμόγελα πολλά, η αγάπη για την κάθε σαλεμένη ΜΚΟ που μαζεύει χρήματα για αυτούς τους φτωχούς που μόνο στις γιορτές πεινούν, εξαργυρώνοντας την δήθεν φιλανθρωπία με φεισμπουκικά «αρέσκω», την στιγμή που ξέρεις, ξέρω, ξέρουμε πολύ καλά, όλοι, πως στον παράλληλο δρόμο,  τον μη πεζοδρομημένο (θυμάσαι;), από αυτόν που σε πέτυχε ο υπαλληλάκος της κάθε τρελοργάνωσης, πέντε ζητιάνοι ορχούνται σε ζεϊμπέκικα, παραπατώντας, πέφτουν και ξανασηκώνονται, εμπαίζοντας την μοίρα για την ώρα που η πείνα θα τους θερίσει.

 Δεν άντεξες να περάσεις από τον παράλληλο δρόμο, δεν είχε κόσμο, ούτε φώτα, ούτε «πνεύμα αλληλεγγύης», κι ας ήταν δέκα μέτρα μακριά από το σημείο του check-in σου.   Έπειτα, φίλε μου, σε βλέπω να πηγαίνεις στο περίπτερο, αγοράζεις τον χοντρό Άι-Βασίλη της coca-cola και βγάζεις selfie ποζάροντας στο σταμάτημα του ρου της ασύγχρονης μπάντας που σε προσπερνά. Γράφεις περιγραφή: «Christmas-spirit  #yeah». Κάθεσαι μόνος στο σπίτι και μετράς τα likes (αλήθεια τώρα, πως νιώθεις;).

 Παίζω στοίχημα το μηνιάτικο μου πως δεν θα έκανες τίποτα από όλα αυτά, αν γνώριζες πως ο Αι-Βασίλης σου δεν ήταν στρουμπουλός ή πλούσιος, δεν είχε υπηρέτες ξωτικά, δεν συμπεριφερόταν με φαντασμαγορικό τρόπο, αλλά ήταν λιτός, απλός, ξερακιανός, μαυριδερός, ισχνός, ασθενικός μέχρι αηδίας, στρατιώτης ενός Θεού που ποτέ δεν γνώρισε.
 Δραστηριοποιήθηκε κάπου στην Καισαρεία, στο κέντρο της σημερινής Τουρκίας, όπου ο ορθός λόγος αμφισβητείται, αν δεν έχει ήδη λησμονηθεί. Εργαζόταν νυχθημερόν, ζούσε ασκητικά, και μεταξύ άλλων έχτισε την Βασιλειάδα, ένα ίδρυμα που περιέθαλπε τους πτωχούς και τους απόκληρους, έδιδε δώρα στα άμοιρα παιδιά, τα κατάρτιζε επαγγελματικά, και βοηθούσε όποιον απέτυχε στην καθημερινή πάλη, χαρίζοντας απλόχερα ελπίδα.
 Απαρνήθηκε κάθε «σαλέ» στα μεγάλα πνευματικά κέντρα της εποχής του 390 μ.Χ., όπου ως πανεπιστήμονας είχε την δυνατότητα να κατοικοεδρεύει. Πέθανε στην ψάθα, άσχημος και μαυριδερός από τις κακουχίες ως ήταν, με μόνο το κύρος του έργου του για σάβανο. Ομορφιά της ασχήμιας, κοσμική απέχθεια.

 Μάλλον, φίλε μου, τώρα τον μισείς. Δεν θα έπαιρνε ούτε ένα like η selfie σου, με ένα τέτοιο κακέκτυπο.  Εν συνεχεία, περπάτησε λίγο παραπέρα από το κέντρο της πόλης, βρες ένα μαγαζί που κλείνει επειδή δεν μπορεί να πληρώσει το νοίκι, και αγόρασε κοψοχρονιά την παπάτζα που θα σου πωλήσουν. Μην πιαστείς κορόιδο.
 Πόλεμος στα περίχωρα του κράτους, σε κράτος ανδρείκελο, με το φόβο του φονταμενταλιστικού ισλάμ  να μη σε αφήνει να νιώθεις άνετα στο πλήθος, μπορεί να βρεθείς στην επόμενη τρομοκρατική επίθεση∙ φόροι μέχρι το λαιμό που στερούν την καταναλωτική μανία, αύριο δεν ξέρεις αν το σπίτι σου γίνει αποπαίδι κάποιου πλειστηριασμού, δούλεψε, δούλεψε, δούλεψε. Αρνήσου το νόθο μήνυμα της γέννησης της ελπίδας του Ιησού Χριστού.
 Ήμαρτον. Βγες και πιες. Καμία ελπίδα δεν ήρθε από ευχολόγια, αλλά από πράξεις που δεν φαίνονται, δεν τις βλέπει, βλέπεις φίλε μου, η δημοσιότητα της παρακμής. Γι’ αυτό, αγόρασε σε έκπτωση από το απόμερο μαγαζί την παπάτζα των φετινών Χριστουγέννων. Συνέχισε να διασκεδάζεις ∙ πίνε. Η «ελπίδα» σου είναι εκεί λένε.

   Ποτέ δεν αγάπησα το τσίρκο. Πήγαινα μικρός με κάτι φίλους που και πού. Είχα ακούσει και ιστορίες για κακοποίηση των ζώων και των θεατρίνων, από τον παραγωγό. Το βαριόμουν, βασικά. Έπασχε η αλήθεια από χίλιες δυο μεριές. Ούτε σωστή υποκριτική, ούτε φιλοζωία, ούτε επιχειρηματικότητα, ούτε τίποτα αξιόλογο αυτοτελώς. Μια παπάτζα μόνο- να δεις τον σαλτιμπάγκο να πηδά από την εξέδρα και πριν προσγειωθεί να καταλαβαίνεις πως προσγειώθηκαν ήδη οι ελπίδες σου για μια αλλαγή στο αφήγημα. 

  Το τσίρκο, φίλε μου, τα Χριστούγεννα, επέστρεψε. Το είδα και στα φώτα του δήμου, στην πλατεία, ανάμεσα στα φύλλα των δένδρων, για να χαρεί ο κοσμάκης, να αλλάξει η διάθεση του, να σπάσει τα χειλάκι του.
 Φίλε μου, το τσίρκο επέστρεψε, σε ικετεύω, δείξε μου, στο ζητώ απεγνωσμένα, σχεδόν με δάκρυα, δείξε μου πόσο ευτυχισμένος θα είσαι αυτά τα Χριστούγεννα.
 Live and let your soul die. 




Πηγή: www.lifo.gr

ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΚΛΕΙΝΕΙ ΠΛΗΓΕΣ ΜΕΣΑ ΣΕ 20' ΚΑΙ ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ



Το εργαλείο της φωτογραφίας ονομάζεται XStat και εδώ και ενάμιση χρόνο χρησιμοποιείται από τον αμερικανικό στρατό για να κλείνει τις πληγές από σφαίρες και οβίδες σε πεδία μαχών αλλά μετά την έγκριση για τη μαζική παραγωγή και διάθεσή του, μπορεί να σώζει ζωές ακόμα και μέσα στο σπίτι.

   Η αιμοστατική συσκευή, που έχει σχήμα σύριγγας, εισέρχεται σε μεγάλης έκτασης ή βάθους πληγή που έχει προκαλέσει σφαίρα ή αιχμηρό αντικείμενο, και με την πίεση του αντίχειρα απελευθερώνει εντός της, 92 σπογγίδια τα οποία ερχόμενα σε επαφή με το αίμα διαστέλλονται και σταματούν την αιμορραγία μέσα σε 20 δευτερόλεπτα.
 Πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί σε ελάχιστο χρόνο να σώσει ζωές, που χωρίς τη συσκευή να χάνονταν από την ακατάσχετη αιμορραγία, αφού οι σύμφωνα με τις στατιστικές το 40% των σοβαρών τραυματισμών, καταλήγουν λόγω αιμορραγίας. 

    Η συσκευή έχει τη δυνατότητα να απορροφά μισό λίτρο αίμα ενώ σε μεγάλα τραύματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν έως τρεις σύριγγες XStat, που μπορούν να μείνουν στον οργανισμό έως 4 ώρες το μέγιστο, έως ότου ο τραυματίας διακομιστεί στο χειρουργείο. 

   Η ευρεσιτεχνία του εργαλείου ανήκει στην εταιρεία RevMedx από το Όρεγκον, και έχει ήδη σώσει ζωές αρκετών στρατιωτών, με την αιμοστατική και αντισηπτική δράση της, από το 2014 ενώ πρόκειται να βγεί στο εμπόριο μετά το πράσινο φώς που έδωσε μόλις η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA).  








Πηγή: www.lifo.gr

ΚΑΠΟΤΕ Ο PRINCE ΕΙΧΕ ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΤΟ CREEP ΤΩΝ RADIOHEAD

Κάποτε ο Prince είχε διασκευάσει το Creep των Radiohead

Το 2008, στην εμφάνισή του στο Coachella, ο Prince διασκεύασε το Creep των Radiohead.
 Κάποιοι από τους τυχερούς θαμώνες βιντεοσκόπησαν την διασκευή και τη ανέβασαν στο YouTube αλλά τον Prince τον είχε πιάσει μια μανία να κατέβει οτιδήποτε τον αφορούσε (βίντεο και μουσική) από κάθε μέσο στο ίντερνετ, έτσι μαζί με όλα του τα κομμάτια κατέβηκε και το Creep, με απειλές για νομικά μέτρα αν τολμούσε κανείς να το ανεβάσει. 

  Το θέμα έγινε γνωστό στον Thom Yorke κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξής του, όταν ρωτήθηκε αν έχει ο Prince δικαίωμα να ζητάει block για ένα κομμάτι που δεν είχε γράψει και η απάντηση ήταν «Αλήθεια; Το έχει μπλοκάρει; Λοιπόν, πείτε του να το ξεμπλοκάρει. Είναι δικό μας τραγούδι!».

   Χρειάστηκαν 7 χρόνια για να πάρει την απόφαση ο Prince, αλλά τελικά τα λόγια του Thom δεν πήγαν στο βρόντο. Ένα νέο βίντεο με την διασκευή του Creep ανέβηκε πρόσφατα και αντί να το μπλοκάρει, το έκανε tweet, γράφοντας «Τα δικαιώματα ανήκουν στους Radiohead, τους αρχικούς συνθέτες αυτού του τραγουδιού, οι οποίοι μου έδωσαν την άδεια να ανεβάσω το βίντεο. Περιττό να πω ότι δεν έχει δικαιώματα». 






   Πηγή: www.lifo.gr

ΜΗΤΕΡΑ ΔΕΧΕΤΑΙ ΕΠΙΚΡΙΣΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΠΗΡΕ 300 ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΔΩΡΑ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ



Επίθεση από χρήστες των social media δέχτηκε η  μητέρα τριών παιδιών, Έμμα Τάπινγκ, από τη Βρετανία η οποία ανέβασε φωτογραφία στο Instagram στην οποία φαίνεται να έχει φορτώσει το χριστουγεννιάτικο δέντρο της οικογένειας της με 300 δώρα.

   Οι χρήστες του Instagram την επέκριναν για τα πολλά έξοδα της και την κατηγόρησαν ότι κακομαθαίνει με αυτό τον τρόπο τα παιδιά.

   Η ίδια απάντησε ότι τα δώρα παρότι πολλά, από 85 για κάθε παιδί και το σύζυγό της και τις προσφορές όλους του έτους. 
Μάλιστα εμφανίστηκε και σε τηλεοπτική εκπομπή για να υπερασπιστεί τον εαυτό της.

    «Τα παιδιά μου γνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ σωστού και λάθους και εκτιμούν ό,τι παίρνουν και δεν γίνονται κακομαθημένα όλο τον χρόνο. Προσπαθούμε να φτιάξουμε αναμνήσεις σχετικά με την χαρά των Χριστουγέννων και του χρόνου που περνάμε μαζί» δήλωσε η Έμμα Τάπινγκ.




 Πηγή: www.lifo.gr

Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΥΨΩΝΕΙ ΦΡΑΚΤΗ ΕΞΙ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΗ ΦΛΩΡΙΝΑ

Konstantinos Tsakalidis / SOOC 

Ο στρατός των Σκοπίων επιβεβαίωσε πριν από λίγο την είδηση της ανέγερσης νέου συρμάτινου φράκτη μήκους έξι χιλιομέτρων στο τμήμα της συνοριακής γραμμής με την Ελλάδα, απέναντι από τη Νίκη της Φλώρινας, με στόχο να περιορίσει τις μεταναστευτικές ροές.

   «Από χθες, ο στρατός της χώρας, κατόπιν σχετικών εντολών, ξεκίνησε την ανέγερση συρμάτινου φράχτη στη συνοριακή διέλευση της Μετζίτλια, παρόμοιου με αυτόν στη Γευγελή» δήλωσε ο εκπρόσωπος του στρατού της ΠΓΔΜ Τόνι Γιάνεφσκι. 

  Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο στρατός της ΠΓΔΜ έχει τοποθετήσει μεταλλικούς και ξύλινους στύλους σε μήκος περίπου έξι χιλιομέτρων κατά μήκος της ουδέτερης ζώνης Μετζίλια-Νίκης και πριν από λίγο άρχισε να ξεδιπλώνει συρματόπλεγμα ύψους δύο μέτρων. 

  Αυτός είναι ο δεύτερος φράχτης που υψώνει η ΠΓΔΜ, στα σύνορα με την Ελλάδα, ύστερα από αυτόν στην ουδέτερη ζώνη στο ύψος της Γευγελής με την Ειδομένη. 

ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΚΑΦΕΖΥΘΕΣΤΙΑΤΟΡΩΝ ΕΔΕΣΣΑΣ


ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ
ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ Ν. ΠΕΛΛΑΣ
ΠΕΛΛΗΣ 11 ΕΔΕΣΣΑ
Τ.F.:2381027367 

Η Ομοσπονδία Επαγγελματικών Βιοτεχνικών & Εμπορικών Σωματείων Ν. Πέλλας σας προσκαλεί για την συμμετοχή σας στην εκλογοαπολογιστική Συνέλευση του ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΚΑΦΕΖΥΘΕΣΤΙΑΤΟΡΩΝ ΕΔΕΣΣΑΣ   που θα γίνει την Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015 και ώρα 15:00 μέχρι 20:00 μ.μ. στα γραφεία μας Πέλλης 11 στην Έδεσσα.
 Παρακαλούμε για την συμμέτοχή στο ενιαίο ψηφοδέλτιο ενημερώστε μας στα τηλέφωνα 2381027367 μέχρι την και την ημερομηνία διεξαγωγής. Να έχετε μαζί σας την ταυτότητας η κάποιο άλλο στοιχείο σας.
                                                                    


Το Δ.Σ.

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΕΛΛΑΣ ΜΕ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ INTERREG



Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Θεόδωρος Θεοδωρίδης: Η ολοκλήρωση του έργου εξασφαλίζει την «ωριμότητα» για την ένταξη έργων αντιπλημμυρικής προστασίας στο νέο ΕΣΠΑ


Πιστοποίηση ολοκλήρωσης έργου INTERREG για την πολιτική προστασία


Συνάντηση εργασίας είχαν ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης, με τον κ. Γιώργο Μαργαρίτη, στέλεχος της Αρχής Πιστοποίησης του Υπουργείου Οικονομίας και τον κ. Χρήστο Μπιμπίτσο, Προϊστάμενο Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Πέλλας για την επιτόπια επαλήθευση του έργου «Προετοιμασία για έντονα πλημμυρικά φαινόμενα» το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της Κοινοτικής Πρωτοβουλίας INTERREG και, ειδικότερα, του Προγράμματος Ελλάδα - ΠΓΔΜ.  

Το έργο υλοποιήθηκε με πλήρη ικανοποίηση των ποιοτικών και ποσοτικών του χαρακτηριστικών. Κατά τη διάρκεια του Προγράμματος η Π.Ε. Πέλλας υλοποίησε δύο δράσεις. Η πρώτη ήταν η δημιουργία μίας Γεωγραφικής Βάσης Δεδομένων για την παρακολούθηση και λήψη αποφάσεων που αφορούν κινδύνους από πλημμύρες στη διασυνοριακή περιοχή της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας. Η δεύτερη δράση περιλάμβανε την υλοποίηση τεχνικών μελετών για την αποτύπωση των χειμάρρων στη διασυνοριακή περιοχή και τον προσδιορισμό των απαραίτητων έργων διευθέτησης και ελαχιστοποίησης του κινδύνου για εμφάνιση πλημμυρικών φαινομένων.


Σε δήλωσή του ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης αναφέρει: «Μέσω των στοιχείων του Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών που υλοποιήθηκε από το συγκεκριμένο Πρόγραμμα, μπορούμε να λαμβάνουμε ειδικά μέτρα πρόληψης για την αποφυγή πλημμυρών. Η βάση αυτή, μαζί με άλλα στοιχεία που συγκεντρώνουν οι υπηρεσίες αποτελεί ένα ολοκληρωμένο εργαλείο σχεδιασμού και λήψης αποφάσεων για τη βιώσιμη Ανάπτυξη. Εξαιρετικής σημασίας είναι η υλοποίηση των μελετών για έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στον ορεινό όγκο της Αλμωπίας. Με την υλοποίηση των μελετών εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για την ένταξη των αντίστοιχων έργων στο νέο ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισμός των συγκεκριμένων έργων ανέρχεται σε 2,5 εκατομμύρια ευρώ». 

ΒΙΟΚΙΝΗ. ΤΟ ΝΕΟ ΑΥΤΟΛΟΓΟ ΟΠΛΟ ΤΩΝ ΑΘΛΙΑΤΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΥΙΚΟΥΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ



   Άμεση και ασφαλή επιστροφή στην ενεργό δράση μετά από  μυϊκό τραυματισμό προσφέρει στους επαγγελματίες αθλητές  η νεα θεραπεία με Βιοκίνη( ενισχυμένος ορός από το αίμα του αθλητή)!
Τα πρώτα αποτελέσματα από τη χρήση της νέας θεραπείας είναι εντυπωσιακά και παρουσιάστηκαν  πρόσφατα στο 4ο  Συνέδριο του Ευρωπαϊκού Κολλεγίου Αθλητιάτρων, το οποίο διοργανώθηκε στο CampNouυπό την αιγίδα της BarcelonaF.Cστην Ισπανία.
    « Μέχρι χτες οι μυϊκοί τραυματισμοί- η πιο συχνή κάκωση των αθλητών-αντιμετωπιζόταν με αντιφλεγμονώδη και φυσιοθεραπευτική αγωγή. Η αποθεραπεία όμως απαιτούσε μεγάλο χρονικό διάστημα επιστροφής στη ενεργό δράση"αναφέρειο διαπρεπής ορθοπεδικός χειρουργός και αθλητίατρος  Δρ Σταύρος Αλευρογιάννης, MD, MSc, PhD,  και συνεχίζει

 "Η  θεραπεία με Βιοκίνη δημιουργεί νέα δεδομένα. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με πρόσφατη συγκριτική μελέτη αποκατάστασης μυϊκής θλάσης β' βαθμού σε επαγγελματίες αθλητές, φαίνεται ότι υπάρχει  στατιστικά σημαντική χρονική διαφορά επανόδου στο 100% της αθλητικής  δραστηριότητας των αθλητών που αντιμετωπίστηκαν με τη χρήση του αυτόλογου ενισχυμένου ορού(Βιοκίνη) ταυτόχρονα με πρόγραμμα μυϊκής ενδυνάμωσης, σε σχέση με αυτούς που αντιμετωπίστηκαν μόνο με αντιφλεγμονώδη και φυσιοθεραπευτική αγωγή".
 
    ΒΙΟΚΙΝΗ-ΑΥΤΟΛΟΓΟ ΣΚΕΥΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΙΜΑ
 
   Η Βιοκίνη είναι ένα αυτόλογο σκεύασμα το οποίο παράγεται από το αίμα του ασθενούς, γνωστό στους επιστήμονες υγείας που ασχολούνται με βιολογικές θεραπείες στις αθλητικές κακώσεις. Το σκεύασμα είναι πλούσιο σε αντιφλεγμονώδεις κυτοκίνες, όπως είναι ο IL-1Ra (Interleukin-1 Receptor antagonist), ο οποίος μπλοκάρει τη δράση της ιντερλευκίνης. Μέσω του μηχανισμού αυτού επιβραδύνεται η περαιτέρω εξέλιξη της βλάβης και αντιμετωπίζεται  παράλληλα ο πόνος και η φλεγμονή, ενώ κινητοποιείται η διαφοροποίηση των κυττάρων στο επίπεδο της βλάβης σε μυϊκά κύτταρα.
Επιπλέον, το σκεύασμα περιέχει άλλες κυτοκίνες και αυξητικούς παράγοντες  οι οποίοι ενεργοποιούν τους μηχανισμούς αναγέννησης των ιστών, επικοινωνούν και κινητοποιούν "δορυφόρα κύτταρα" και παίζουν σημαντικό ρόλο στην γρηγορότερη αποκατάσταση του μυϊκού τραυματισμού. Η θεραπεία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί με πολλή μεγάλη επιτυχία στην αντιμετώπιση της οστεοαρθρίτιδας και του πόνου στη μέση (οσφυαλγία), με ποικίλα αίτια.
 
          ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΝΕΑΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Η θεραπεία με Βιοκίνη  , εκτός του ότι είναι ασφαλής καθώς είναι πλήρως αυτόλογο προϊόν, προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα όπως:
  • άμεση ανακούφιση από τον πόνο,
  • άμεσο αποτέλεσμα στον έλεγχο της φλεγμονής,
  • προάγει τη διαφοροποίηση των δορυφόρων κυττάρων σε μυϊκά κύτταρα, χωρίς εξειδικευμένο εργαστήριο για καλλιέργεια, όπως τα βλαστικά κύτταρα
  •  μπορεί να επαναληφθεί άμεσα
  •   έχει υψηλό προφίλ αντοχής
  •  η εφαρμογή της είναι απλή και ανώδυνη
  • η μυϊκή αποκατάσταση δεν καταλείπει τη δημιουργία ουλώδους ιστού
  •  δεν έχει επιπλοκές αφού η θεραπεία είναι ακυτταρική.
 
                     ΤΡΟΠΟΣ    ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Η Βιοκίνη παράγεται από το αίμα του αθλητή. Μετά τη λήψη 50mlγίνεται  ειδική φυγοκέντρηση  στο αίμα  για 24 ώρες και το προϊόν μπορεί να καταψυχθεί στους -200 C, μετά την αρχική του χρήση.
Με άσηπτες συνθήκες το προϊόν τοποθετείται με ειδική σύριγγα στην περιοχή της θλάσης, ενώ το ειδικό πρωτόκολλο ολοκληρώνεται με τοπικές εφαρμογές ( 6 συνολικά-μία καθημερινά) και συνδυάζεται με πρόγραμμα μυϊκής ενδυνάμωσης.
Η Βιοκίνη δεν θα πρέπει να συγχέεται με τους αυτόλογους αυξητικούς παράγοντες (PRP), αν και εμπεριέχει αρκετούς από αυτούς.
 
ΜΥΙΚΟΙ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΙ Η  ΠΙΟ  ΣΥΧΝΗ  ΚΑΚΩΣΗ
  Οι μυϊκοί τραυματισμοί (θλάσεις) αντιπροσωπεύουν περίπου το 30% των αθλητικών κακώσεων. Πάνω από το 90% εξ αυτών προκαλούνται από άμεση πλήξη, ή χρόνια καταπόνηση μιας μυϊκής ομάδας. Στους επαγγελματίες αθλητές αυτού του είδους οι τραυματισμοί οδηγούν σε εκσεσημασμένο πόνο και μεγάλη αποχή από αθλητική δραστηριότητα. Είναι ιδιαίτερα συχνοί σε αθλήματα που απαιτούν επιταχύνσεις ή άλματα. Ειδικά στο ποδόσφαιρο οι μυϊκές θλάσεις αποτελούν την πιο συχνή αθλητική κάκωση και αντιπροσωπεύουν το 20-37% των αιτιών αποχής από το άθλημα στους επαγγελματίες  και το 18-23% στους ερασιτέχνες.
 Η πιθανότητα τέτοιου τραυματισμού είναι 6 φορές μεγαλύτερη κατά τη διάρκεια του αγώνα, σε σχέση με την προπόνηση.
  • Το 92% αφορά θλάσεις στα κάτω άκρα ( οπίσθιοι μηριαίοι 37%, προσαγωγοί 23%, τετρακέφαλοι 19%, γαστροκνήμιος 13%)
  • Το 60% των θλάσεων τετρακεφάλου αφορούσε το "κυρίαρχο" σκέλος
  •  Τα 2/3 των θλάσεων είναι αποτέλεσμα άμεσης πλήξης. Τα σύνδρομα υπέρχρησης των μυών είναι πιο συχνά στην περιοχή του ισχίου και βουβώνα.
 

www.stavrosalevrogiannis.gr  Τηλ  210 778 6868 & 694 499 8694 

ΠΡΟΧΕΙΡΟΣ ΜΕΙΟΔΟΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΑΣΑΚΙ ΑΡΙΔΑΙΑΣ»



Την Πέμπτη 10/12/2015 θα πραγματοποιηθεί ο Πρόχειρος Μειοδοτικός Διαγωνισμός για την ανάδειξη αναδόχου εκτέλεσης του έργου «ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΔΑΣΑΚΙ ΑΡΙΔΑΙΑΣ» προϋπολογισμού 49.989,84 ευρώ (με Φ.Π.Α.).
Πρόκειται για μια δέσμευση της παρούσας Δημοτικής Αρχής, η οποία γίνεται πράξη με στόχο να πάρει ξανά ζωή το Ανοιχτό Θέατρο που εδώ και χρόνια αφέθηκε στην τύχη του και παρέμεινε ανενεργό.
Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος, «σκοπός μας είναι να δοθεί σε χρήση από το Καλοκαίρι του 2016, ώστε να αποκτήσει ξανά την χαμένη του αίγλη». Και πρόσθεσε: «Είναι ένα στολίδι για την περιοχή μας που σκοπεύουμε να το αναδείξουμε πολιτιστικά».

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ





- Γιατρέ βοήθησε με, έχω ένα σοβαρό πρόβλημα..
- Τι συμβαίνει ;

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...