Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Σάββατο, 20 Αυγούστου 2016

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ



Αριδαία, 20/8/2016

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ:
-ΑΣΦΑΛΤΟΣΤΡΩΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΔΡΟΜΟΥ
-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΑΠΟΔΥΤΗΡΙΩΝ ΓΗΠΕΔΟΥ
-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ

Την Τ.Κ. Κωνσταντίας επισκέφθηκε ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος, με στόχο να καταγράψει τα βασικότερα ζητήματα που απασχολούν το χωριό. Εκεί τον υποδέχτηκε ο Πρόεδρος κ. Αντώνης Κωνσταντινίδης, με τον οποίο πραγματοποίησε αυτοψία σε διάφορες τοποθεσίες.
Στα πλαίσια της επίσκεψης, έγινε αυτοψία σε τμήματα της αγροτικής οδοποιίας που έχουν ενταχθεί και δημοπρατηθεί σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος, σύντομα ξεκινά το σημαντικό αυτό έργο μήκους 3 χλμ το οποίο θα βελτιώσει τις αγροτικές υποδομές.
Με αφορμή την επίσκεψη, ο Δήμαρχος προχώρησε σε μια πολύ σημαντική ανακοίνωση. Συγκεκριμένα, έκανε γνωστό ότι η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να προτείνει την ένταξη της ασφαλτόστρωσης του περιφερειακού δρόμου του χωριού στο τεχνικό πρόγραμμα 2017. Ένα αίτημα χρόνων των κατοίκων που στοχεύει στη βελτίωση της καθημερινότητας.
Παράλληλα, ο Δήμαρχος είδε από κοντά τα δίκτυα όμβριων υδάτων τα οποία χρειάζονται συντήρηση και για τα οποία δεσμεύτηκε ότι θα υπάρξει μέριμνα μέσω του τεχνικού προγράμματος 2016. 
Επίσης, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο γήπεδο της Κωνσταντίας και συγκεκριμένα στον χώρο των αποδυτηρίων τα οποία χρειάζονται συντήρηση, που θα υλοποιηθεί κι αυτή στα πλαίσια του τεχνικού προγράμματος 2016.
Επιπλέον, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη ο ελαιοχρωματισμός του Δημοτικού Σχολείου του χωριού, το οποίο βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση. Ο Δήμαρχος μαζί με τον Πρόεδρο ενημερώθηκαν για την εξέλιξη των εργασιών και δήλωσε ικανοποιημένος.
Τέλος, ο Δήμαρχος συναντήθηκε με την Πρόεδρο του Μορφωτικού Συλλόγου Κωνσταντίας κ. Ουρανία Κωνσταντινίδου στον χώρο του Συλλόγου, όπου συζητήθηκαν κάποια ζητήματα που αφορούν κυρίως στο κτίριο του κοινοτικού καταστήματος, ενώ συνεχάρη τον Σύλλογο για την δράση του στα πολιτιστικά δρώμενα της περιοχής μας.
Αμέσως μετά την επίσκεψη, ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος έκανε την εξής δήλωση:
«Συνεχίζουμε τις τακτικές επισκέψεις μας στα χωριά μας. Είναι ο μόνος τρόπος να καταγράψουμε τα προβλήματα και να δώσουμε άμεσες λύσεις. Η συνεργασία μας με τον Πρόεδρο του χωριού είναι άψογη και μετά από την εποικοδομητική μας συζήτηση θα λυθούν σημαντικά ζητήματα που αφορούν στην τοπική κοινωνία. Παράλληλα, είχα την ευκαιρία να μιλήσω με αρκετό κόσμο και να ακούσω τους προβληματισμούς και τις παρατηρήσεις, οι οποίες συχνά βοηθούν το έργο μας».



Ο μύθος του Πυγμαλίωνα



Ο Πυγμαλίων ήταν ένας γλύπτης. Πιθανότατα, ο καλύτερος από τους καλλιτέχνες που δούλευαν την πέτρα σε όλη τη χώρα.
Ένα βράδυ, βλέπει στον ύπνο του μια πανέμορφη γυναίκα να περπατά στο δωμάτιο υπεροπτικά και αισθησιακά στο δωμάτιό του. Ο Πυγμαλίων πιστεύει πως είναι η Αφροδίτη, η θεά της αγάπης και του έρωτα και σκέφτεται πως η ίδια του έστειλε αυτήν την εικόνα για να του ζητήσει να φτιάξει ένα άγαλμα προς τιμήν της. Το επόμενο πρωί ο Πυγμαλίων πηγαίνει στο λατομείο και εκεί βρίσκει, λες και τον περίμενε, ένα μεγάλο κομμάτι από μάρμαρο που ταίριαζε στην εντέλεια με την ιδέα του έργου του, τη γυναίκα του ονείρου του, σε φυσικό μέγεθος, όρθια, ελάχιστα γερμένη πάνω σε έναν τοίχο, να κοιτάζει υπερήφανα τον κόσμο των θνητών.
Τους επόμενους μήνες ο καλλιτέχνης σμιλεύει την πέτρα αφαιρώντας ότι περισσεύει, ώστε να φανεί η απόλυτη ομορφιά του έργου. Κάθε μέρα δουλεύει ακούραστα, κάθε νύχτα ονειρεύεται αυτό το πρόσωπο, αυτό το σώμα, αυτά τα χέρια, αυτήν την πόζα. Το άγαλμα παίρνει σιγά σιγά μορφή και, δεδομένου ότι ο Πυγμαλίων κοιμάται στο εργαστήριό του, η μαρμάρινη γυναίκα είναι η πρώτη φιγούρα που αντικρίζει κάθε πρωί.
Ο Πυγμαλίων, όχι μόνο μπορεί να δει μέσα του το έργο ολοκληρωμένο, αλλά αρχίζει και να φαντάζεται πως θα ήταν αυτή η γυναίκα αν ερχόταν στη ζωή. Με κάθε λάξευμα, ο γλύπτης φανερώνει αυτά που φαντάστηκε και που ξέρει για αυτό το άψογο θηλυκό. Για να την ορίσει τελειότερα της δίνει και όνομα: Γαλάτεια.
Όσο διαγράφονται οι λεπτομέρειες στο μάρμαρο, τόσο μεγαλώνει η εμμονή του καλλιτέχνη να δει το έργο του ολοκληρωμένο. Δεν είναι απλά η επιθυμία της ολοκλήρωσης του έργου που θα αισθανόταν οποιοσδήποτε γλύπτης, είναι το πάθος ενός ερωτευμένου να βρεθεί μπροστά στην αγαπημένη του. Τελικά, η μέρα φτάνει. Μένει μόνο ένα γυάλισμα, και η Γαλάτεια θα είναι έτοιμη να παρουσιαστεί στην κοινωνία. '' Ο κόσμος θα μείνει άφωνος μπροστά στην ομορφιά σου'' λέει στο μάρμαρο.
Εκείνη τη νύχτα, τον ξυπνά ένα αεράκι που μπαίνει από το παράθυρο. Μια πανέμορφη γυναίκα στέκεται μπροστά στη Γαλάτεια. Από μέσα της αναβλύζει μια έντονη λάμψη. Είναι η ίδια η Αφροδίτη. Κατέβηκε στο εργαστήριο για να δει το έργο που έκανε ο Πυγμαλίων προς τιμήν της. ''Σε συγχαίρω, γλύπτη, είναι ένα αριστούργημα. Αισθάνομαι πολύ ικανοποιημένη. Ζήτα μου ότι θες και εγώ θα το εκπληρώσω'' λέει η θεά. Ο Πυγμαλίων δεν διστάζει. Ξέρει τι είναι αυτό που επιθυμεί. Το σκέφτεται εδώ και βδομάδες. ''Ευχαριστώ Αφροδίτη. Η μοναδική μου επιθυμία είναι να δώσεις ζωή στο άγαλμά μου. Να επιτρέψεις να μεταμορφωθεί σε γυναίκα από σάρκα και οστά, μια γυναίκα που να είναι, να αισθάνεται και να σκέφτεται όπως εγώ τη φαντάστηκα…''
Η θεά το σκέφτεται και τελικά αποφασίζει ότι ο γλύπτης το αξίζει. ''Δεκτό'' λέει η Αφροδίτη και μετά εξαφανίζεται. Καθώς η χαρά του παλεύει με την ταραχή του, ο Πυγμαλίων βλέπει πως η Γαλάτεια ανοίγει τα τεράστια μάτια της και πως το δέρμα της αλλάζει από το παγωμένο λευκό του μάρμαρου στο ζεστό ροζ χρώμα της ανθρώπινης επιδερμίδας. Ο καλλιτέχνης την πλησιάζει και της προτείνει το χέρι του, για να την κατεβάσει από το βάθρο. Με μία πριγκιπική χειρονομία, η Γαλάτεια δέχεται το χέρι του Πυγμαλίωνα και κατεβαίνει περπατώντας υπεροπτικά προς το παράθυρο.
''Γαλάτεια'' λέει ο Πυγμαλίων, ''είσαι δημιούργημά μου. Εσωτερικά και εξωτερικά είσαι ακριβώς αυτό που φαντάστηκα, όπως σε επιθύμισα. Αυτή είναι η πιο ευτυχισμένη στιγμή της ζωής κάθε θνητού. Η γυναίκα των ονείρων του, έτσι ακριβώς όπως την ονειρεύτηκε, να στέκει μπροστά του. Παντρέψου με, ωραία Γαλάτεια.''
Η πανέμορφη γυναίκα γυρίζει το κεφάλι και τον κοιτάζει πάνω από τον ώμο της για μια στιγμή. Μετά, ξανακοιτάζει την πόλη και του λέει με τη φωνή που ο Πυγμαλίων είχε φανταστεί, αυτό που ο καλλιτέχνης ποτέ δεν είχε σκεφτεί: ''Εσύ ξέρεις πολύ καλά τι σκέφτομαι και πως είμαι. Ειλικρινά πιστεύεις ότι κάποια σαν και εμένα θα μπορούσε να συμβιβαστεί με κάποιον σαν και εσένα;''




Αμπραμοβίτς – του Χόρχε Λουίς Μπόρχες



Μετάφραση: Αχιλλέας Κυριακίδης

Απόψε, όχι μακριά απ’ την κορυφή του λόφου Σαιν-Πιερ, μια στιβαρή και χαρούμενη ελληνική μουσική έρχεται να μας αποκαλύψει ότι ο θάνατος είναι πιο αναληθοφανής απ’ τη ζωή κι ότι, κατά συνέπεια, η ψυχή επιζεί όταν το σώμα της γίνεται χάος. Αυτό σημαίνει ότι η Μαρία Κοδάμα, η Ιζαμπέλ Μονέ κι εγώ δεν είμαστε τρεις, όπως νομίζαμε. Είμαστε τέσσερις, αφού είσαι κι εσύ μαζί μας, Μωρίς.
 Ήπιαμε κόκκινο κρασί στην υγειά σου. Δε μας έλειψε η φωνή σου ή το άγγιγμά σου, μήτε η ανάμνησή σου. Ήσουν εκεί, σιωπηλός και χαμογελαστός το δίχως άλλο, βλέποντας με πόση έκπληξη και δέος συνειδητοποιήσαμε αυτό το τόσο πασίγνωστο, ότι κανείς δεν πεθαίνει. Ήσουν εκεί, πλάι μας, κι ήταν μαζί σου τα πλήθη αυτών που κοιμούνται μετά των πατέρων τους, όπως διαβάζουμε στις σελίδες της Βίβλου σου. Μαζί σου ήταν τα πλήθη των ίσκιων που ήπιαν στο λάκκο μπροστά στον Οδυσσέα, κι ο ίδιος ο Οδυσσέας, κι όλοι όσοι υπήρξαν ή φαντάστηκαν αυτούς που υπήρξαν.
 Όλοι ήταν εκεί: και οι δικοί μου πατέρες κι ο Ηράκλειτος και ο Γιόρικ. Δε γίνεται να πεθαίνει μια γυναίκα ή ένας άντρας ή ένα παιδί που υπήρξαν τόσα καλοκαίρια και τόσα φύλλα, τόσα βιβλία και τόσα πουλιά, τόσα πρωινά και τόσες νύχτες.

Απόψε, μπορώ να κλάψω σαν άντρας, μπορώ να νιώσω να κυλούν δάκρυα στα μάγουλά μου, γιατί τώρα ξέρω πως δεν υπάρχει τίποτα στη Γη που να μην είναι θνητό και να μη ρίχνει τη σκιά του. Απόψε, Αμπραμοβίτς, μου είπες χωρίς λόγια πως πρέπει να μπούμε στο θάνατο όπως μπαίνουμε σε μια γιορτή.


Χόρχε Λουίς Μπόρχες
[Άπαντα τα πεζά, εισαγωγή-μετάφραση-σημειώσεις: Αχιλλέας Κυριακίδης, Πατάκης, Αθήνα 2014. Ζωγραφική: Gabriel Pacheco.]



ΠΗΓΗ...http://frear.gr

"Mamma Mia!": ΘΕΡΙΝΟ ΣΙΝΕΜΑ ΣΤΗΝ ΕΔΕΣΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΣΕ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ-ΔΗΚΕΔΕ



Διοργάνωση: ΦΣΕ Μ.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ-ΔΗΚΕΔΕ  (περιοχή Μύλων, πάρκο Καταρρακτών, ώρα έναρξης 21.15 μ.μ.)
ΔΕΥΤΕΡΑ 22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ – ΤΡΙΤΗ 23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ

Mamma Mia! (2008)


Σκηνοθεσία: Phyllida Lloyd
Ηθοποιοί:  Meryl Streep, Pierce Brosnan, Amanda Seyfried
Διάρκεια: 108 λεπτά
Είδος ταινίας: ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ

Η Donna (Meryl Streep) είναι μια ανεξάρτητη μητέρα, που μεγάλωσε μόνη της τη κόρη της και είναι ιδιοκτήτρια ενός μικρού ξενοδοχείου που βρίσκεται σε ένα ελληνικό νησί. Η κόρη της, Sophie (Amanda Seyfried) σύντομα θα παντρευτεί, και η μητέρα της κάλεσε δυο πολύ καλές της φίλες, τη Rosie και την Tanya, οι οποίες μαζί με την Donna αποτελούσαν κάποτε τη μουσική μπάντα Donna and the Dynamos. Η μελλοντική νύφη από την άλλη, θέλοντας να μάθει την ταυτότητα του πατέρα της, αποφασίζει να καλέσει στο γάμο της τρεις άντρες από το παρελθόν της μητέρας της. 

Παιδικά παιχνίδια – του Δημήτρη Χριστόπουλου



Παιδικά παιχνίδια
«Οι χώρες»

Η κιμωλία. Λευκή. Ο κύκλος μεγάλος, να τους χωράει όλους. Όλους;
Εγώ, η Αλβανία, είπε ο Τ.
Εγώ, η Ρωσία, λέει η Μ.
Εγώ, η Πολωνία, πρόσθεσε η Χ.
Εγώ, η Αίγυπτος, φώναξε η Π.
Α… κι εγώ τότε… (μικρή παύση) το Σουδάν, όχι, πλάκα κάνω, είπε, σκασμένη στα γέλια, η Β. Η Ινδία!
Η Συρία! Είπε χαμηλόφωνα ο Σ. με το ένα πόδι.
Οι άλλοι απόρησαν.
Η Βοσνία, η Αιθιοπία, το Πακιστάν, το Μπαγκλαντές, το Σουρινάμ…
Γέμισε ο κύκλος.
Κι εγώ στο κέντρο, λέει ο Σωτήρης από την Ελλάδα.
Έτοιμοι! προειδοποιεί ο αρχηγός.
Με το τρία…
Ένα-δύο-τρία… ΦΥΓΑΜΕ!
Ένα-δύο-τρία-τέσσερα-πέντε-έξι-επτά-οκτώ-εννέα-δέκα. ΣΤΟΠ!
Αγάλματα. Στρατιωτάκια αγέλαστα, ακούνητα, αμίλητα.
Ο Σωτήρης λογαριάζει. Ο Σωτήρης μετρά με τα δάχτυλα. Σταθμίζει. Βάζει στη ζυγαριά. Είναι Έλληνας αυτός και ξέρει… οι αποστάσεις σε ξεγελούν. Δεν θέλει να χάσει, να ντροπιαστεί στα μάτια τους. Είναι ελληνόπουλο, με λαμπρά ιστορία, αλλά λυπάται κιόλας, όσο να ’ναι. Ο Σ. έμεινε τελευταίος και όλα τα βλέμματα έπεσαν πάνω του. Το πρόσωπο του άδειο, ανέκφραστο. Τον καημενούλη!
Συρία! φωνάζει αποφασιστικά ο Σωτήρης, ενώ οι υπόλοιποι έχουν αρχίσει να δυσανασχετούν με την κα-θυστέρηση. Τον μπιζάρουν. Κάνει ψοφόκρυο σήμερα.
Πέντε βήματα, ούτε ένα παραπάνω. Παιχνιδάκι είναι για μένα, σκέφτεται το κέντρο. Άλλο ένα μέτρημα, άλλος ένας υπολογισμός ακριβείας. Το παιχνίδι το ξέρει καλά· πολύ καλά. Το παίζει χρόνια αυτός.
Μετράει ένα ένα σταθερά τα βήματά του μέχρι το πέντε. Εδώ δεν έχει ζαβολιές. Είναι το κέντρο.

Πέρασαν ώρες, μέρες, βδομάδες. Ο Σωτήρης ακόμα μετρά, μετρά, μετρά… Έχει φτάσει στο άπειρο και μετρά τις ανάσες του. Έχει καταργήσει τα μέτρα, κοιτάζει πίσω, δεν βλέπει τίποτα, ούτε τον κύκλο, ούτε το κέντρο. Τίποτα. Μετρά. Είναι καλός στα Μαθηματικά, δεν μπορεί, κάποιο λάθος θα ’γινε. Απο-καμωμένος, κάθεται χαμαί. Κλαίει. Κλαίει δυνατά και γυρεύει τη θέση του στο κέντρο. Το σπίτι του. Κανείς δεν τον ακούει.

[Πρώτη δημοσίευση, στο ηλεκτρονικό Φρέαρ. Ο πίνακας είναι του Συμεών Σαββίδη.]




ΠΗΓΗ...http://frear.gr/

Τι είναι το '' Φάτα Μοργκάνα'' που παρουσιάζεται στο έργο του Νίκου Καββαδία;


"...Πούθ' έρχεσαι; Απ' τη Βαβυλώνα
Που πας; Στο μάτι του Κυκλώνα
Ποιαν αγαπάς; Κάποια τσιγγάνα
Πως τη λένε; Φάτα Μοργκάνα..."


Το Φάτα Μοργκάνα είναι ένα φαινόμενο αντικατροπτισμού το οποίο πρωτοπαρατηρήθηκε στη Σικελία.
 Ο Νίκος Καββαδίας λέει πως συμβαίνει στην Σικελία ή στην Νάπολη τρεις η ώρα τη νύχτα και είναι ένα φαινόμενο στο οποίο παρουσιάζονται τρεις γυναίκες να χορεύουν στον Ορίζοντα. Κρατάει ένα εως δύο λεπτά.
 Όπως διαβάζουμε στο πολύ ωραίο βιβλίο του Μήτσου Κασόλα '' Νίκος Καββαδίας: Γυναίκα-Θάλασσα- Ζωή'' ο μεγάλος αυτός Έλληνας ποιητής το είδε το φαινόμενο αυτό 2 φορές και παρατήρησε μάλιστα τα πέπλα τους, τα μαλλιά τους κ.α...


Τι λέει το Βικιπαίδεια

Η ονομασία Φάτα Μοργκάνα αποτελεί ιταλική μετάφραση του ονόματος της Μόργκαν λε Φέι, της μάγισσας και ετεροθαλούς αδελφής του Βασιλιά Αρθούρου, και χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει ένα ιδιαίτερο είδος αντικατοπτρισμού, ένα οπτικό φαινόμενο, που οφείλεται σε θερμοκρασιακή αναστροφή. Τα αντικείμενα στον ορίζοντα, όπως νησιά, κρημνοί, πλοία ή παγόβουνα, εμφανίζονται σύνθετα, δηλαδή δύο είδωλα ίδιου αντικειμένου ενωμένα αντίστροφα κατά κορυφή.
Όταν ο καιρός είναι ήπιος, η απρόσκοπτη αλληλεπίδραση μεταξύ του ζεστού υπερκείμενου αέρα και του πυκνότερου ψυχρού αέρα κοντά στην επιφάνεια του εδάφους μπορεί να δράσει ως διαθλαστικός φακός, δημιουργώντας ένα κατακόρυφα αντεστραμμένο είδωλο, επί του οποίου φαίνεται να αιωρείται το απομακρυσμένο ευθύ είδωλο.
 Η Φάτα Μοργκάνα παρατηρείται συνήθως τις πρωινές ώρες μετά από μια ψυχρή νύχτα που έχει ως αποτέλεσμα τη διαφυγή θερμότητας δι' ακτινοβολίας στο διάστημα. Η πρώτη αναφορά σε "Φάτα μοργκάνα" στα αγγλικά, το 1818, αφορούσε έναν παρόμοιο αντικατοπτρισμό που παρατηρήθηκε στο Στενό της Μεσσίνας, ανάμεσα στην Καλαβρία και τη Σικελία. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο στις κοιλάδες των ψηλών βουνών, όπως η κοιλάδα Σαν Λούις του Κολοράντο όπου το φαινόμενο μεγεθύνεται εξαιτίας της καμπύλωσης του πυθμένα της κοιλάδας που αντισταθμίζει την καμπυλότητα της Γης. Είναι πιθανό να παρατηρηθεί στις Αρκτικές θάλασσες σε πολύ γαλήνια πρωινά, ή συχνά στις καλυμμένες με πάγο κρηπίδες της Ανταρκτικής.
Η "Φάτα Μοργκάνα" υπάγεται στους ανώτερους αντικατοπτρισμούς (superior mirage), που διακρίνονται από τους πιο συνηθισμένους κατώτερους αντικατοπτρισμούς (inferior mirage), οι οποίοι δημιουργούν την οφθαλμαπάτη μακρινών νερόλακκων στην έρημο και "υγρού οδοστρώματος" στους πολύ ζεστούς δρόμους.


Αρχείο:2005-08-22 fata morgana.jpg
Το φαινόμενο Φάτα Μοργκάνα, όπου διπλό είδωλο ακτής φέρεται ενωμένο "κατά κορυφή"





Μικρός Μύθος - Φραντς Κάφκα



-"Αχ" είπε το ποντίκι ,
 ''ο κόσμος στενεύει κάθε μέρα. Στην αρχή ήταν τόσο πλατύς που φοβόμουν, συνέχισα να τρέχω, και χάρηκα όταν είδα τελικά στο βάθος δεξιά και αριστερά τοίχους, αλλά οι μακρινοί αυτοί τοίχοι συγκλίνουν με τόση ταχύτητα που έφτασα ήδη στο τελευταίο δωμάτιο και εκεί στη γωνία στέκει η παγίδα και τρέχω καταπάνω της''.

-"Δεν έχεις παρά να αλλάξεις κατεύθυνση'' είπε η γάτα και το έφαγε.


 Διηγήματα και μικρά Πεζά, εκδόσεις Ροές

Μετάφραση: Αλεξάνδρα Ρασιδάκη





Πηγή:http://poihsh-logotexnia.blogspot.gr/

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...