Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα, 7 Νοεμβρίου 2016

Με απόλυτη επιτυχία η εκδήλωση «Μάρκος Μέσκος, 60 χρόνια στη λογοτεχνία»


«Μάρκος Μέσκος, 60 χρόνια στη λογοτεχνία»
  Σε μια κατάμεστη (και με ορθίους) από φίλους του Μ.Μέσκου και του έργου του πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 5 Νοεμβρίου, στο Παρθεναγωγείο της Έδεσσας,  η εκδήλωση «Μάρκος Μέσκος, 60 χρόνια στη λογοτεχνία», που διοργάνωσε ο Φ.Σ.Ε. Μέγας Αλέξανδρος, υπό την αιγίδα του Δήμου Έδεσσας και με την υποστήριξη της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Έδεσσας.
Οι ομιλητές : Θωμάς Ιωάννου, ποιητής  - Αποστολία Μαλαδάκη, φιλόλογος - Θοδωρής Σαρηγκιόλης, ποιητής - Βασίλης Παπάς, ποιητής- μίλησαν για την ποίηση και τα έργα του Μάρκου Μέσκου.  Ο ηθοποιός Γιάννης Θωμάς απέδωσε με ξεχωριστό τρόπο και ύφος χαρακτηριστικά ποιήματα του Εδεσσαίου συγγραφέα. Ο τιμώμενος διάβασε ένα κείμενο-χαιρετισμό, αναφερόμενος στο νέο του βιβλίο «Εν Βοδενοίς-Κείμενα εκτός εμπορίου από την ενδοχώρα της Έδεσσας».
Ο Δήμαρχος Έδεσσας,  μίλησε από καρδιάς στο χαιρετισμό του και ο πρόεδρος του Φ.Σ. Γιάννης Χατζηπέγιου αναφέρθηκε στην πορεία εργασιών του κτιρίου του Μ.Αλεξάνδρου και στο βιογραφικό του Μάρκου Μέσκου.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την επίδοση  τιμητικής πλακέτας από τον Δήμαρχο κ. Δημήτρη Γιάννου στον Μάρκο Μέσκο. Ακολούθως  ο ποιητής υπέγραψε το βιβλίο του.
 Το νέο βιβλίο παρουσίασε ο Θ.Σαρηγκιόλης, όπου πολλά ιστορικά στοιχεία και πρόσωπα ξετυλίγονται στις σελίδες του. 
 Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Πέλλας Γιάννης Σηφάκης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Έδεσσας Φίλιππος Γκιούρος, η Αντιδήμαρχος Μαρία Βλάχου Κατσάρα, ο Πρόεδρος του ΕΥΖΗΝ Δημήτρης Γιώγας.
  Μέχρι την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου, τις ώρες 5-8 μ.μ., στο Παρθεναγωγείο  θα λειτουργεί έκθεση έργων ζωγραφικής του Μάρκου Μέσκου. 

Για το Δ.Σ.



Γιάννης Σηφάκης : Οι αγρότες θα αποζημιωθούν από τον ΕΛΓΑ


Γιάννης Σηφάκης : Οι αγρότες θα αποζημιωθούν από τον ΕΛΓΑ ανεξάρτητα από την ολοκλήρωση των εκτιμήσεων από τους γεωπόνους

       Μετά από επικοινωνία και συνεννόηση με τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ κ. Κουρεμπέ σχετικά με τις αποζημιώσεις των αγροτών και την μεγάλη καθυστέρηση των εκτιμήσεων από τους γεωπόνους του ΕΛΓΑ, διευκρινίζονται τα ακόλουθα: 
        Ο οργανισμός θα αποζημιώσει όλους τους παραγωγούς που επλήγησαν από τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως προβλέπεται από τον κανονισμό λειτουργίας του.
         Η αδυναμία έγκαιρης εκτίμησης των ζημιών, δεν θα αποτελέσει λόγο να αδικηθούν οι παραγωγοί, των οποίων οι καλλιέργειες   υπέστησαν καταστροφές.
         Οι αγρότες που ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους απέναντι στον οργανισμό, θα αποζημιωθούν.
          Η εκτίμηση των ζημιών θα γίνει, με τρόπο που προβλέπεται από τον κανονισμό και αφορά στη συνολική εικόνα περιοχών που επλήγησαν.



  

               Αθήνα 7/11/2016                Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
                                       
                                          Πέλλας     Σηφάκης  Γιάννης 
                                          Ημαθίας   Ουρσουζίδης  Ν. Γιώργος
                                                       Κοζάνης   Δημητριάδης  Μίμης

ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΠΡΟΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ  ΓΙΑ ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ ΠΡΟΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙΡΙΚΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ

Από την Αυτοτελή Διεύθυνση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού, που ελήφθη από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (α.α: 33/2016) θα σημειωθεί σημαντική μεταβολή του καιρού από σήμερα Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016 και από τα βορειοδυτικά με κύρια χαρακτηριστικά τις κατά τόπους ισχυρές βροχές και καταιγίδες (οι οποίες πιθανώς να συνοδεύονται τοπικά από χαλαζοπτώσεις) και θυελλώδεις ανέμους (6 με 8 και πιθανώς πρόσκαιρα 9 μποφόρ).
Πιο αναλυτικά θα επηρεαστούν:
1. Αύριο Τρίτη (08-11-2016)
Τα νησιά του Ιόνιου, η Ήπειρος, η Δυτική και η Κεντρική Στερεά, η  βορειοδυτική Πελοπόννησος και πρόσκαιρα στην αρχή της μέρας, η Δυτική και Κεντρική Μακεδονία και από το απόγευμα η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη.

2. Μεθαύριο Τέταρτη (09-11-2016)
Τα νησιά του Ιονίου, η Ήπειρος, η Δυτική και η Κεντρική Στερεά, η Δυτική Πελοπόννησος, η Θεσσαλία, η Μακεδονία, η Θράκη και από το μεσημέρι σταδιακά και η υπόλοιπη χώρα.

Παρά τη βαθμιαία εξασθένηση των φαινομένων από το βραδύ της Τέταρτης  και από τα Δυτικά, η Θράκη, τα νησιά Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα πιθανώς θα επηρεάζονται μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης (10-11-2016).


Περισσότερες λεπτομέρειες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν στα καθημερινά τακτικά δελτία καιρού και στην ιστοσελίδα της ΕΜΥ (www.emy.gr).

ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΜΤΣΙΡΙΔΗΣ


ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΙΜΤΣΙΡΙΔΗΣ


Αντιδήμαρχος Οικονομικών και Προγραμματισμού και Αναπληρωτής Δήμαρχος παραμένει ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γιώργος Τσιμτσιρίδης. Αυτό ανακοίνωσε ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στην μεγάλη προσπάθεια που έχει κάνει τα προηγούμενα δύο χρόνια και στον ζήλο τον οποίο επέδειξε στις αρμοδιότητες που του ανατέθηκαν. Όπως είπε, η προσπάθεια αυτή δεν τελειώνει εδώ, αλλά θα πρέπει να συνεχιστεί ακόμα πιο αποτελεσματικά.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ: ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ


ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ: ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ

Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας και Έργων ορίζεται ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Χρήστος Γεωργίου, με απόφαση του Δημάρχου Αλμωπίας κ. Δημήτρη Μπίνου.
Ο Δήμαρχος κατά την παρουσίαση του νέου Αντιδημάρχου αναφέρθηκε στη μεγάλη προσπάθεια που έγινε από τον απερχόμενο Αντιδήμαρχο κ. Γιάννη Κετικίδη για την αναδιοργάνωση της Τεχνικής Υπηρεσίας και την ενίσχυση της πολεοδομίας, με στόχο την εύρυθμη λειτουργία. Όπως είπε, τα προηγούμενα δύο χρόνια η Δημοτική Αρχή υλοποίησε σημαντικές παρεμβάσεις και έδωσε λύσεις σε εκείνα τα αυτονόητα που η προηγούμενη Διοίκηση δεν κατάφερε να παρέμβει. Παράλληλα, υπάρχει πλέον ένας σαφής σχεδιασμός που αφορά στο μέλλον, με τη δημιουργία μελετών που θα αποτελέσουν παρακαταθήκη για τα επόμενα χρόνια.
Παρουσιάζοντας το νέο Αντιδήμαρχο κ. Χρήστο Γεωργίου, ο Δήμαρχος έκανε λόγο για ένα νέο άνθρωπο ο οποίος σε όποια θέση κι αν τοποθετήθηκε μίλησε με το έργο του και κατάφερε να αφουγκραστεί τον παλμό της κοινωνίας, παρεμβαίνοντας καθοριστικά και βάζοντας τη δική του σφραγίδα.
Ο νέος Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας και Έργων κ. Χρήστος Γεωργίου ευχαρίστησε τον Δήμαρχο για την εμπιστοσύνη που του δείχνει από την πρώτη στιγμή και τόνισε ότι αναλαμβάνει μια μεγάλη ευθύνη και σκοπεύει να συνεχίσει να δουλεύει σκληρά. Επίσης, αναφέρθηκε στα ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα που προέκυψαν κατά τη θητεία του προκατόχου του κ. Γιάννη Κετικίδη, υπογραμμίζοντας ότι άλλαξε την εικόνα της υπηρεσίας της οποίας προΐστανται.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΟΥΔΗΣ(Αμερικάνος): ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ


ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΟΥΔΗΣ: ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟΥ


Αντιδήμαρχος Δημοτικής Ενότητας Εξαπλατάνου ορίζεται ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Γιώργος Γούδης, με απόφαση του Δημάρχου Αλμωπίας κ. Δημήτρη Μπίνου.

Ο Δήμαρχος κατά την παρουσίαση του νέου Αντιδημάρχου αναφέρθηκε στη μεγάλη σημασία που έχει η συγκεκριμένη Αντιδημαρχία, που έχει ως στόχο την ισόρροπη ανάπτυξη ολόκληρου του Δήμου. Επιπλέον, αναφέρθηκε στον συμβολικό της χαρακτήρα, καθώς σχετίζεται με μια περιοχή που κατά την προηγούμενη Δημοτική Περίοδο –μετά τη συνένωση των Δήμων, γνώρισε μεγάλη υποβάθμιση.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη σημαντική προσπάθεια που έκανε τα προηγούμενα δύο χρόνια ο απερχόμενος Αντιδήμαρχος κ. Στέφανος Αβραμίκας, τον οποίο συνεχάρη για το έργο του.

Παρουσιάζοντας το νέο Αντιδήμαρχο κ. Γιώργο Γούδη, ο Δήμαρχος έκανε λόγο για έναν άνθρωπο ο οποίος έχει διάθεση για προσφορά και γνωρίζει τα προβλήματα, ενώ παράλληλα τόνισε ότι θα πρέπει να συνεχιστεί η προσπάθεια για την αναβάθμιση της Ανατολικής Αλμωπίας.


Η ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΗ ΒΟΗΘΑ ΣΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΓΛΑΥΚΩΜΑΤΟΣ



       Η χειρουργική αφαίρεση του καταρράκτη, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, βοηθά στη μείωση της Ενδοφθάλμιας  Πίεσης και  στην καλύτερη  διαχείριση των διαφόρων ειδών του γλαυκώματος!
Μάλιστα έχει αποδειχθεί ότι η μείωση της ενδοφθάλμιας πίεσης  αποτελεί σημαντικό παράγοντα  βελτίωσης του ελέγχου της νόσου του γλαυκώματος με μια λιγότερο επιθετική ιατρική θεραπευτική αγωγή.
«Πράγματι η χειρουργική του καταρράκτη με φακοθρυψία έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την Ενδοφθάλμια Πίεση  (ΕΟΠ) τουλάχιστον κατά 1.5 mm Hg σε υγιή μάτια χωρίς γλαύκωμα» αναφέρειο διαπρεπής χειρουργός οφθαλμίατρος, Καθηγητής Οφθαλμολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκηςκαι επιστημονικός υπεύθυνος του Οφθαλμολογικού Κέντρου Γλαυκώματος & Laser Αθηνών.

 «Η μείωση της ενδοφθάλμιας πίεσης μέσω της αφαίρεσης του καταρράκτη είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο συμπληρωματικό εργαλείο στα χέρια του οφθαλμίατρου  για την  διαχείρισή του γλαυκώματος» εξηγεί ο κ Κοζομπόλης.
Σύμφωνα με τους οφθαλμίατρους δεν είναι απολύτως σαφές γιατί η ενδοφθάλμια πίεση πέφτει μετά από την αφαίρεση του καταρράκτη. Πιθανολογείται ότι η αντικατάσταση του πεπαχυσμένου κρυσταλλοειδή φακού με πιο λεπτό ενδοφθάλμιο φακό βαθαίνει τον πρόσθιο θάλαμο και διευρύνει τη γωνία κάνοντας ίσως το μάτι να “αναπνεύσει”.
Αυτή η νέα μετεγχειρητική κατάσταση προφανώς διευκολύνει την απορροή του υδατοειδούς υγρού το οποίο είναι υπεύθυνο για την αύξηση της ενδοφθάλμιας πίεσης όταν δεν απομακρύνεται στην ποσότητα που απαιτείται.
« Το φαινόμενο αυτό της μείωσης της ΕΟΠ είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό κυρίως σε ασθενείς με στενή γωνία προσθίου θαλάμου και καθιστά την χειρουργική του καταρράκτη ως θεραπεία επιλογής για την διαχείριση αυτού του είδους του γλαυκώματος και την μείωση της ενδοφθάλμιας πίεσης» αναφέρει ο κ Κοζομπόλης και προσθέτει
 «Μάλιστα επειδή οι ασθενείς αυτοί στην πλειοψηφία τους είναι  υπερμέτρωπες και βρίσκονται και στην πρεσβυωπική ηλικία, η αφαίρεση του φακού ακόμη και σε αρχόμενη φάση καταρράκτη προσφέρει συνολική λύση και στο ζήτημα του γλαυκώματος αλλά και στην αντιμετώπιση της υπερμετρωπίας και πρεσβυωπίας, ειδικά σήμερα που διαθέτουμε ενδοφακούς υψηλής ποιότητος και ειδικής κατασκευής».
 
Οι αναλύσεις που αφορούν στην μείωση της ΕΟΠ μετά από φακοθρυψία ανέδειξαν:
-         Σε ασθενείς με καταρράκτη και γλαύκωμα ανοιχτής γωνίας (ΠΓΑΓ): 13% μείωση της ΕΟΠ και μείωση κατά 12% στον αριθμό των φαρμάκων που χρησιμοποιούσαν οι ασθενείς για την θεραπεία του γλαυκώματος
-         Σε ασθενείς με καταρράκτη και ψευδοαποφολίδωτικό γλαύκωμα: μείωση κατά 20% της ΕΟΠ και  μείωση 35% στα αντιγλαυκωματικά φάρμακα
-         Σε ασθενείς με καταρράκτη και γλαύκωμα κλειστής γωνίας:  μείωση 30% της ΕΟΠ και μείωση 58% στα αντιγλαυκωματικά φάρμακα
 
Για να υπάρξουν τα παραπάνω θετικά αποτελέσματα απαιτείται εξειδίκευση από τον χειρουργό, ο οποίος θα πρέπει να φροντίζει ιδιαίτερα κατά το τέλος της επέμβασης της αφαίρεσης του καταρράκτη, να αφαιρεί πλήρως το χρησιμοποιούμενο ιξωδοελαστικό( ειδικό παχύρευστο υγρό που χρησιμοποιείται στην οφθαλμοχειρουργική τόσο στον καταρράκτη όσο και στο γλαύκωμα)  ώστε να αποφευχθεί αύξηση της ΕΟΠ τις πρώτες μετεγχειρητικές ημέρες διότι αυτό θα μπορούσε να έχει αρνητικές συνέπειες για το οπτικό νεύρο.
Επειδή οι ασθενείς με γλαύκωμα διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να παρουσιάσουν αύξηση της ΕΟΠ λόγω στεροειδών πρέπει επίσης να προσεχθεί η μετεγχειρητική αγωγή.
Σε γλαυκώματα με οριακή ΕΟΠ η χειρουργική αφαίρεση του καταρράκτη μπορεί να είναι αρκετή για να σταθεροποιήσει την ασθένεια με μείωση ή διακοπή της αντιγλαυκωματικής θεραπείας.
 

http://www.glaucoma-laser-eyecenter.gr.  Τηλ.  213Ο325910

Σειρά συναντήσεων και επαφών του Γιάννη Σηφάκη τις τελευταίες μέρες σε Αριδαία, Έδεσσα, Γιαννιτσά, Σταυροδρόμι, Αξό, Άθυρα και Πιπεριά


Σειρά συναντήσεων και επαφών  του Γιάννη  Σηφάκη  τις τελευταίες μέρες σε Αριδαία, Έδεσσα, Γιαννιτσά, Σταυροδρόμι, Αξό,  Άθυρα και  Πιπεριά  για διάφορα θέματα της Πέλλας

Σειρά συναντήσεων και επαφών πραγματοποίησε το τριήμερο από 4 ως 7 Νοέμβρη ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Πέλλας Γιάννης Σηφάκης
Αριδαία
Συμμετείχε ως εκπρόσωπος της Βουλής στις εορταστικές εκδηλώσεις για την απελευθέρωση της Αριδαίας. Μετά από συνάντηση του με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πέλλας παρενέβη στο Υπουργείο Παιδείας για την κάλυψη των τελευταίων κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών ( περί τις 10 θέσεις) και ενίσχυση του γραφείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Πέλλας
Έδεσσα
Συμμετείχε σε εκδήλωση του συλλόγου «Μέγας Αλέξανδρος» στην οποία τιμήθηκε ο σπουδαίος Εδεσσαίος ποιητής Μάρκος Μέσκος για την 60χρονη συμβολή του στην Ελληνική ποίηση. Ο Μέσκος εξέφρασε μέσα από την ποίηση του τα δίκαια των ταπεινών, των καταφρονεμένων, των εκτελεσμένων αναδεικνύοντας την ιστορική και πολιτική διάσταση και εντάσσοντας σε αυτήν τον άνθρωπο σαν φυσική και συλλογική οντότητα.  Η εκδήλωση (που έγινε στον ασφυκτικά γεμάτο χώρο του Παρθεναγωγείου) ανέδειξε για άλλη μια φορά την ανάγκη ολοκλήρωσης της επισκευής – κατασκευής του χώρου του συλλόγου (στο τέως κινηματοθέατρο) που μετά την ολοκλήρωση της έγκρισης των μελετών από το Κ.Α.Σ. και την ένταξη του στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα.
Γιαννιτσά
Ο βουλευτής συναντήθηκε με τον υπεύθυνο του Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής στην Βόρεια Ελλάδα κ. Ιωσήφ Αλεξανδρίδη και τον Δήμαρχο Πέλλας κ. Γρηγόρη Στάμκο στο Δημαρχείο Πέλλας. Συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στο προσφυγικό θέμα.
Σταυροδρόμι
Πραγματοποιήθηκαν  συναντήσεις του βουλευτή με το ενοριακό συμβούλιο του ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου  και αγρότες για θέματα του χωριού.
Αξός
Συνάντηση με αγρότες για ενημέρωση και προώθηση της ιδέας για την οργάνωση του αγροτικού κόσμου σε οργανώσεις παραγωγών καθώς και ενίσχυση του Συνδέσμου εκπροσώπησης Συνεταιρισμών και Ομάδων παραγωγών που έχει πρόσφατα συσταθεί.
Άθυρα
Παράδοση δωρεάς σε Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές για το σχολείο του χωριού και συναντήσεις με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και τον πολιτιστικό σύλλογο.
Πιπεριά

Συμμετοχή του βουλευτή στην ιδιαίτερα  επιτυχημένη  εκδήλωση γιορτής τσίπουρου και ενημέρωση των παραγωγών τσίπουρου για τις αποφάσεις της κυβέρνησης  στον τομέα αυτόν  για την φετινή καθώς και την επόμενη ( από 01-08-2017) παραγωγική περίοδο. 

Φιλανθρωπική συναυλία με τον Γιώργο Υδραίο στα πλαίσια της επίσκεψης των ΓΙΑΤΡΩΝ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ


Ο Δήμος Αλμωπίας και η ΔΗ.Κ.Ε.Α σας προσκαλούν την στην φιλανθρωπική συναυλία με τον Γιώργο Υδραίο και το επιτελείο του.
Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια της επίσκεψης των ΓΙΑΤΡΩΝ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ την Τρίτη 8 Νοεμβρίου στις 8:00 μ. μ.  στο  Ξενιτίδειο Πνευματικό Κέντρο Αριδαίας

Αντί εισιτηρίου θα γίνεται προαιρετική συγκέντρωση τροφίμων για τις ανάγκες των ωφελούμενων των δομών Β.Σ.Σ.

Το επιθετικό παιδί και η οικογένεια του


 Η σκληρή πειθαρχία που μπορεί να επιβάλλουν οι γονείς στα παιδιά είναι ο  πιο κοινός παράγοντας κινδύνου για την ανάπτυξη εναντιωματικής, επιθετικής ή υπερκινητικής συμπεριφοράς στα παιδιά.

Έρευνες στον τομέα της εξελικτικής κι σχολικής ψυχολογίας αναφέρουν πως οι αρνητικές  οικογενειακές εμπειρίες στην παιδική ηλικία  μπορεί να σχετίζονται με την ανάπτυξη συμπεριφορικών δυσκολιών στην πορεία του παιδιού.
Τι εννοούμε όμως με τον όρο <αρνητικές εμπειρίες στην παιδική ηλικία>; Με τον όρο αυτό μπορούν να εννοηθούν η ελλειπής επίβλεψη των παιδιών, η αυστηρή πειθαρχία και  οι σκληρές τιμωρίες, η αντιφατικότητα και η αμφιθυμικότητα της συμπεριφοράς των γονέων, οι ψυχικές διαταραχές των γονιων, οι συχνές γονεικές συγκρούσεις.
Η σκληρή πειθαρχία που μπορεί να επιβάλλουν οι γονείς στα παιδιά είναι ο  πιο κοινός παράγοντας κινδύνου για την ανάπτυξη εναντιωματικής, επιθετικής ή υπερκινητικής συμπεριφοράς στα παιδιά.
Ένας άλλος παράγοντας είναι η χρήση σωματικών και επιθετικών μορφών τιμωρίας από την πλευρά των γονιων. Ακόμη τα χαμηλά ποσοστά γονεικής τρυφερότητας και η χαμηλή συναισθηματική εμπλοκή ή ψυχρότητα των γονιών, οι κακές ή ανύπαρκτες σχέσεις των μελών της οικογένειας μπορεί να σχετίζεται με την ανάπτυξη εναντιωματικής συμπεριφοράς στην σχολική ηλικία.
Ένας ακόμη παράγοντας αυτός της επικριτικής και απορριπτικής στάσης των γονιων προς τα παιδιά προσχολικής ηλικίας φάνηκε να σχετίζεται με την εκδήλωση επιθετικών συμπεριφορών.
Επιπλέον παράγοντες όπως φτωχές επικοινωνιακές δεξιότητες των γονιών, χαμηλή συναισθηματική ανταποκρισιμότητα, χρήση επιθετικών τρόπων επικοινωνίας, γονική ψυχοπαθολογία, κυριαρχία αντικοινωνικών αξιών ή ανηθικών τακτικών και εκφοβιστικών συμπεριφορών στην οικογένεια, συχνοί καβγάδες και έντονες συγκρούσεις του ζευγαριού, σωματική, λεκτική και ψυχολογική κακοποίηση.
Έλλειψη επιβολής ορίων, συγχυσμένα οικογενειακά πρότυπα, ανωριμότητα των γονιών, αδύναμία και ευαλωτότητα των γονιών, παραβατικότητα των γονιών, απουσία του ενός εκ των δύο γονέων μπορεί να συμβάλουν στην εμφάνιση επιθετικών συμπεριφορών στα παιδιά.
Τα παιδιά που έχουν βιώσει αυτές τις αρνητικές εμπειρίες πολλές φορές μεταφέρουν τα κακά πρότυπα συμπεριφοράς στις αλληλεπιδράσεις τους με τους συνομηλίκους τους. Από την άλλη πλευρά οι συνομήλικοι αναγνωρίζουν στην συμπεριφορά αυτών των παιδιών της κακή πρόθεση. Η έρευνα δείχνει πως τα παιδιά που έχουν υποστεί σωματική κακοποίηση παρουσιάζουν περισσότερα προβλήματα πειθαρχίας από παιδιά που δεν έχουν κακοποιηθεί.
Μπορεί ωστόσο να μην υπάρχουν προβλήματα σαν αυτά που αναφέρθηκαν πιο πάνω ωστόσο να εκδηλώνονται επιθετικές συμπεριφορές από την πλευρά των παιδιών. Για αυτές τις περιπτώσεις η έρευνα αναφέρει πως ενδεχομένως κάποιες στάσεις των γονέων να δημιουργούν είτε τις προυπόθεσεις για την ανάπτυξη επιθετικών συμπεριφορών των παιδιών είτε να ενισχύουν την ιδιοσυγκρασιακή τάση των παιδιών προς την εκδήλωση επιθετικών συμπεριφορών.
Κάποιες γονεικές στάσεις που θα μπορούσε να ειπωθεί πως  μπορεί να σχετίζονται με την εκδήλωση επιθετικών συμπεριφορών είναι η πλήρης έλλειψη ορίων  από μέρους των γονιών όταν τα παιδιά τους βρίσκοται στην προσχολική ηλικία. Αυτή η στάση δεν βοηθά καθόλου τα παιδιά τα οποία καθώς μεγαλώνουν αδυνατούν να ελέγξουν την συμπεριφορά τους και καταφεύγουν σε παρορμητισμούς.
Αυτή η αδυναμία των παιδιών να αυτοελέγξουν την συμπεριφορά τους τους δημιουργεί άγχος και κατά συνέπεια κλιμακώνονται οι παρορμητικές και αντιδραστικές συμπεριφορές τους με αποτέλεσμα να συναντούν μεγάλες δυσκολίες ένταξης σε σχολικά πλαίσια.
Η αντιδραστικότητα αυτή αυξάνεται επιπλέον όταν οι συμμαθητές τους τους απορρίψουν και όλος αυτός ο φαύλος κύκλος της αντιδραστικής συμπεριφοράς κορυφώνεται με την λανθασμένη τακτική των γονιών αυτή της εκ των υστέρων επιβολής σωματικής τιμωρίας, η οποία κάνει τα παιδιά πιο επιθετικά εδραιώνοντας την αντικοινωνική ανταπόκριση τους σε κοινωνικά πλαίσια.
Άλλη περίπτωση είναι αυτή που τα παιδιά εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά στο σχολείο ή σε διάφορες κοινωνικές συνθήκες καθότι αυτή η συμπεριφορά είναι αποδεκτή από το οικογενειακό πλαίσιο.
Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις πολύ δύσκολων παιδιών που έχουν γεννηθεί με μια δύσκολη ιδιοσυγκρασία και που αυτή η συνθήκη εκ των πραγμάτων είναι πολύ δύσκολη στο χειρισμό της από τους γονείς.
Σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω περιπτώσεις το παιδί και η οικογένεια του θα πρέπει να κατανοήσει τη δυναμική διαδικασία επώασης επιθετικών πράξεων μέσα από την ψυχοθεραπευτική διαδικασία προκειμένου να διαφοροποιηθεί με όφελος την αλλαγή του πλαισίου συμπεριφορικής αντίδρασης του παιδιού.

Γράφει η Δρ. Αριστονίκη Θεοδοσίου-Τρυφωνίδου
Ψυχολόγος Σχολικής-Εξελικτικής κατεύθυνσης





Ιονέσκο: «Ο Μόνος»


Είναι κουτή αλαζονεία, ίσως να θέλεις να σκέφτεσαι αυτό που δεν είναι για να το σκέφτεσαι.
Όμως δεν υπάρχει αλαζονεία, τι πάει να πει αλαζονεία;
Το γεγονός είναι πως δεν μπορώ να ξεκινήσω.
Πιστεύω πως είμαι στον τοίχο του κόσμου, να ξεχάσω το πέρα από τον τοίχο.
Δεν τ' αποφασίζω να ξεκινήσω από τον τοίχο, ίσως να είναι αρρώστια.
Έμεινα ολομόναχος στημένος σ' αυτό τον τοίχο.
Ολομόναχος σαν ανόητος.
Αυτοί, προχώρησαν, ως και κοινωνίες οργανώνουν, κουτσά στραβά, είναι αλήθεια και υπάρχουν καταπληκτικά μηχανήματα.
Εγώ δεν κάνω τίποτα άλλο έξω από το να κοιτάω τον τοίχο και γυρίζω την πλάτη μου στον κόσμο.
Είχα ήδη αποφασίσει, ναι, να μην σκέφτομαι, μια και δεν μπορεί κανείς να σκέφτεται.
Παράξενο, πιστεύουν πως ο κόσμος, το σύμπαν, η δημιουργία, πιστεύουν πως αυτό είναι εντελώς φυσικό ή φυσιολογικό, δεδομένο.
Κι αυτοί είναι σοφοί κι εγώ ο κακός μαθητής, ο αμόρφωτος.
Είμαστε φυλακή, σίγουρα, είμαστε φυλακή.
Επειδή θέλω να τα μάθω όλα, δεν ξέρω τίποτε.
Άραγε θα καταφέρουν να δώσουν την απάντηση;
Ύστερα από δεκάδες ή εκατοντάδες γενιές θα συλλάβουν το ασύλληπτο, θα μπορέσουν να διανοηθούν το αδιανόητο.
Αν δε σταματάνε να δουλεύουν, να παίρνουν λεωφορεία, να φτιάχνουν βιβλία, να λογαριάζουν, να πηγαίνουν στ' άστρα για να τα κατακτήσουν, αν μικροσκόπια ανακαλύπτουν πως υπάρχει ένα απειροελάχιστο, είναι γιατί σίγουρα νιώθουν, μ' ένα τρόπο ασυνείδητο και φυσικό, πως θα τα καταφέρουν.
Όμως εγώ έχω την εντύπωση πως στηρίζονται πάνω στο μηδέν κι αυτό ακόμη δεν είναι παρά μια λέξη.
Δίνουμε ονομασίες που δεν σημαίνουν τίποτε, σε πράγματα που γι' αυτά δεν έχουμε τίποτε να πούμε.
Το απειροελάχιστο...
Κυριευμένος από το απείρως μεγάλο γιατί να μην αφήσω να με κυριέψει και το απειροελάχιστον...





Πηγή: negrarosanr

Γιατί οφείλουμε να διδάσκουμε τα Αρχαία Ελληνικά στα παιδιά μας


Τρεις είναι οι κύριοι λόγοι που μας υποχρεώνουν να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να επικοινωνήσουν όσο γίνεται περισσότερο με τον αρχαίο κόσμο.
Πρώτα απ’ όλα, γιατί είμαστε κι εμείς Έλληνες. Από τον καιρό του Ομήρου ως σήμερα έχουν περάσει κάπου δυο χιλιάδες εφτακόσια χρόνια.
Στους αιώνες που κύλησαν οι Έλληνες βρεθήκαμε συχνά στο απόγειο της δόξας, άλλοτε πάλι στα χείλια μιας καταστροφής ανεπανόρθωτης νικήσαμε και νικηθήκαμε αμέτρητες φορές, δοκιμάσαμε επιδρομές και σκλαβιές αλλάξαμε θρησκεία στους τελευταίους αιώνες η τεχνική επιστήμη μετασχημάτισε βασικά τη μορφή της ζωής μας και όμως κρατηθήκαμε Έλληνες, με την ίδια γλώσσα -φυσικά εξελιγμένη-, με τα ίδια ιδανικά, τον ίδιο σε πολλά χαραχτήρα και με ένα πλήθος στοιχεία του πολιτισμού κληρονομημένα από τα προχριστιανικά χρόνια.
Στον πνευματικό τομέα κανένας λαός δεν μπορεί να προκόψει, αν αγνοεί την ιστορία του, γιατί άγνοια της ιστορίας θα πει άγνοια του ίδιου του ίδιου του εαυτού του. Είμαι Έλληνας, συνειδητός Έλληνας, αυτό θα πει, έχω αφομοιώσει μέσα μου την πνευματική ιστορία των Ελλήνων από τα μυκηναϊκά χρόνια ως σήμερα.
Ο δεύτερος λόγος που μας επιβάλλει να γνωρίσουμε την αρχαία πνευματική Ελλάδα είναι ότι είμαστε κι εμείς Ευρωπαίοι. Ολόκληρος ο Ευρωπαϊκός πολιτισμός στηρίζεται στον αρχαίο Ελληνικό, με συνδετικό κρίκο τον ρωμαϊκό. Με τους άλλους Ευρωπαίους μας δένει βέβαια και ο Χριστιανισμός, όσο και να μας χωρίζουν ορισμένα δόγματα.
Μα και ο Χριστιανισμός έπρεπε να δουλευτεί πρώτα με την Ελληνική σκέψη, για να μπορέσει ν’ απλώσει έπειτα στον ευρωπαϊκό χώρο. Η ρίζα του πολιτισμού των Ευρωπαίων όλων είναι ο αρχαίος Ελληνικός στοχασμός και η τέχνη, γι’ αυτό δεν μπορεί να τα αγνοεί κανείς, αν θέλει να αισθάνεται πως πνευματικά ανήκει στην Ευρώπη.
Μα ο κυριότερος λόγος που δεν επιτρέπεται οι νέοι μας ν’ αγνοούν την αρχαία Ελλάδα είναι άλλος: στην Ελλάδα για πρώτη φορά στα χρονικά του κόσμου ανακαλύφτηκε ο άνθρωπος ως αξία αυτόνομη, ο άνθρωπος που θέλει να κρατιέται ελεύθερος από κάθε λογής σκλαβιά, και υλική και πνευματική.
Μέσα στους λαούς που περιβάλλουν τον ελληνικό χώρο στα παλιά εκείνα χρόνια υπάρχουν πολλοί με μεγάλο πολιτισμό, πάνω απ’ όλους οι Αιγύπτιοι και οι Πέρσες. Οι λαοί όμως αυτοί ούτε γνωρίζουν ούτε θέλουν τον ελεύθερο άνθρωπο. Το απολυταρχικό τους σύστημα επιβάλλει στα άτομα να σκύβουν αδιαμαρτύρητα το κεφάλι μπροστά στο βασιλέα και στους θρησκευτικούς αρχηγούς.
Η ελεύθερη πράξη και η ελεύθερη σκέψη είναι άγνωστα στον εξωελληνικό κόσμο. Και οι Έλληνες; Πρώτοι αυτοί, σπρωγμένοι από μια δύναμη που βγαίνει από μέσα τους και μόνο, την δεσποτεία θα την μεταλλάξουν σε δημοκρατία, και από την άβουλη, ανεύθυνη μάζα του λαού θα πλάσουν μια κοινωνία από πολίτες ελεύθερους, που καθένας τους να νιώθει τον εαυτό του υπεύθυνο και για τη δική του και για των άλλων την προκοπή. Ο στοχασμός είναι κι αυτός ελεύθερος για τα πιο τολμηρά πετάματα του νου και της φαντασίας.
Ο Έλληνας είναι ο πρώτος, που ενώ ξέρει πως δεν μπορεί ατιμώρητα να ξεπεράσει τα σύνορα του ανθρώπου και να γίνει θεός, όμως κατέχεται από μια βαθιά αισιοδοξία για τις ανθρώπινες ικανότητες και είναι γεμάτος αγάπη για τον άνθρωπο, που τον πιστεύει ικανό να περάσει τις ατέλειές του και να γίνει αυτό που πρέπει να είναι ο τέλειος άνθρωπος.
Αυτή η πίστη στον τέλειον άνθρωπο, συνδυασμένη με το βαθύ καλλιτεχνικό αίσθημα που χαρακτηρίζει την ελληνική φυλή, δίνει στον αρχαίον Έλληνα τον πόθο και την ικανότητα να πλάσει πλήθος ιδανικές μορφές σε ό,τι καταπιάνεται με το νου, με τη φαντασία και με το χέρι:
Στις απέριττες μορφές που σχεδιάζουν οι τεχνίτες στα αγγεία της καθημερινής χρήσης, στη μεγάλη ζωγραφική, στην πλαστική του χαλκού και του μαρμάρου, πάνω απ’ όλα στο λόγο τους, και τον πεζό και τον ποιητικό.
Αυτόν τον κόσμο θέλουμε να δώσουμε στα παιδιά μας, για να μορφωθούν για να καλλιεργήσουν τη σκέψη τους αναλύοντας τη σκέψη των παλιών Ελλήνων για να καλλιεργήσουν το καλλιτεχνικό τους αίσθημα μελετώντας ότι ωραίο έπλασε το χέρι και η φαντασία των προγόνων τους για να μπορέσουν κι αυτοί να νιώσουν τον εαυτό τους αισιόδοξο, ελεύθερο και υπεύθυνο για τη μοίρα του ανθρώπου πάνω στη γη προπαντός για να φουντώσει μέσα τους ο πόθος για τον τέλειον άνθρωπο.
 [Ι. Θ. Κακριδής, arxaia-ellinika.blogspot.gr]






ΚΟΛΑΣΜΕΝΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ~ Σαρλ Μπωντλαίρ



Λάγγεμα απ την χλωμή φεγγιά των λύχνων ξεχυνόνταν,
Και στα βαθιά προσκέφαλα τα μοσχομυρωδάτα ,
η Ιππολύτη τα τρανά τα χάδια ονειρευόταν
που την αυλαία άνοιγαν στ αθώα της τα νιάτα.
Με τα μάτια γύρευε θολά απ της τρικυμίας τη ζάλη
Τον πάναγνο της ουρανό μακριά να ξεχωρίσει ,
Σαν κείνο τον ταξιδευτή που στρέφει το κεφάλι
Στους γαλανούς ορίζοντες που το πρωί είχε αφήσει.
Τα δάκρυα απ τα μάτια της , που πέφταν κουρασμένα ,
Το τσάκισμα , το ξάφνιασμα , η πικρή γλύκα , ο σάλος ,
Τα νικημένα μπράτσα της – όπλα πια πεταμένα ,
Όλα βοηθούσαν , στόλιζαν το τρυφερό της κάλλος .
Κι ολόχαρη στα πόδια της μπροστά , να γαληνεύει ,
Της έριχνε κάτι ματιές όλο φωτιά η δελφίνη .
Σαν ένα αγρίμι δυνατό που λες παραμονεύει
Το θύμα του , αφού δαγκωνιές πάνω του πρώτα αφήνει .

« Ω Ιππολύτη μου , τι λες για αυτή την ιστορία ;
Καταλαβαίνεις τώρα εσύ , χρυσή μου , πως δεν κάνει
Τα πρώτα ρόδα σου τ αγνά να προσφερθούν θυσία
Σ εκείνη τη βαρεία πνοή που θα σου τα μαράνει ;
Εμένα τα φιλιά μου είναι λαφρά ως πεταλουδάκια
Που λίμνες διάφανες, πλατειές , χαϊδεύουν σαν βραδιάζει ,
Και του εραστού σου τα φιλιά θ’ανοίξουν όμοια αυλάκια
Που κάρο , αλέτρι κοφτερό βαθιά τη γη χαράζει .

Και θα περάσουν πάνω σου σαν τα ζευγαρωμένα
βαριά βόδια κι αλόγατα με πέταλα ως μαχαίρι ….
Ω Ιππολύτη αγάπη μου , γύρισε κατά μένα
Εσύ ψύχη μου και κάρδια , μοναδικό μου ταίρι .

Γυρνά σ’εμέ τα μάτια σου που με αστέρι μοιάζουν
Για μια γλυκεία βαλσαμική μάτια σου εγώ θα σκίσω
Τους πέπλους που ανέγνωρες απόλαυσες σκεπάζουν
Και σ ένα ατέλειωτο όνειρο θε να σ΄ αποκομίσω .

Τότε η Ιππολύτη υψώνοντας το παιδικό κεφάλι
ξάφνου η κόρη ανοίγοντας τον άπειρο της πόνο
φώναξε : «νοιώθω μια άβυσσο ν απλώνεται βαθιά μου ,
μια άβυσσο ολάνοιχτη , κι αυτή είν’η κάρδια μου
που σαν ηφαίστειο ολόφλογη κι άπατη σαν τα χάη ,
Στην λάμια τούτη χορτασμό τίποτα δεν θα φέρει !!
μουγκρίζει , κ΄ η ερινύα που πάντα αίμα διψάει,
θα καίει της ως το κόκαλο με το δαυλό στο χέρι
Ας μας χωρίσουν οι κλειστές κουρτίνες απ τα πλήθη
και τα ερωτολαγγέματα τ’ανάπαμα ας μας δώσουν !!
Ω!! θέλω να εκμηδενιστώ μες τα βαθιά σου στήθη
κι απάνω εκεί τα στήθια μου τάφου δροσιά να νιώσουν

(Aπό τη συλλογή «Απαγορευμένα Ποιήματα» του Κάρολου Μπωντλαίρ σε απόδοση Γιώργου Σημηριώτη)

Ποίηση: Κάρολος Μπωντλαίρ
Απόδοση: Γιώργος Σημηριώτης
Σύνθεση: Χρήστος Φολτόπουλος, Γιάννης Βελίκης
Ερμηνεία: Γιάννης Βελίκης (Arpeggios M.P.)

Ηχοληψία – Παραγωγή: Χρήστος Φολτόπουλος.







ΠΗΓΗ...http://subcultures51.rssing.com

Οι νεκροί μας επισκέπτονται (και) ως πασχαλίτσες


Μετά από τόσες μέρες και νύχτες καύσωνα, μετά από ξημερώματα ζεστά και αφυπνίσεις με ιδρωμένο λαιμό, μετά από την καυτή άπνοια της πόλης και την αρρωστιάρικη δροσιά του κλιματιστικού, φάνηκαν αστραπές να φωτίζουν τον ουρανό πάνω απ’ τον Θερμαϊκό.
– Έρχεται βροχή, είπα στην Νέλλη.
– Μυρίζει, είπε εκείνη.
Λίγο μετά ξεκίνησε. Πρώτα το καταλάβαμε απ’ τα φύλλα που σταμάτησαν να είναι ακίνητα. Ύστερα λίγες σταγόνες και κρύος αέρας που σε κάνει να ανατριχιάζεις. Κι ύστερα ξεκίνησε. Στήσαμε τις καρέκλες στο μπαλκόνι, ν’ απολαύσουμε το θέαμα.
Το νερό που πέφτει.
Ένα ζευγάρι στο δρόμο που τρέχει για να γλιτώσει.
– Γιατί τρέχουν; ρωτάει η Νέλλη. Θέλω να κατέβω να περπατήσω στη βροχή.
– Κι εγώ.
Αλλά δεν πηγαίνει. Ούτε κι εγώ.

~~()~~

Θυμάμαι μια νύχτα, πριν πολλά χρόνια. Ήταν η αρχή του καλοκαιριού της ζωής μου, είκοσι χρονών και κάτι λίγα. Ήταν και καλοκαίρι.
Καθίσαμε με τον Νίκο σ’ ένα ουζερί, σε μια πλατεία. Πίναμε και μιλούσαμε, για τα μικρά ταξίδια που είχαμε κάνει και τα μεγαλύτερα που ονειρευόμασταν να κάνουμε. Η ώρα περνούσε και δεν μας ένοιαζε. Δεν είχαμε να ξυπνήσουμε το επόμενο πρωινό για να πάμε στη δουλειά, ούτε μας ενδιέφερε αν περνούσε ο χρόνος.
Δεν βιαζόμασταν, ήταν καλοκαίρι. Εποχιακά και ηλικιακά.
Το μαγαζί έκλεισε. Πήραμε δυο καραφάκια για καβάντζα, πήραμε και πάγο, και κάτσαμε έξω, στα παγκάκια.
– Θα πάω στη Χιλή, του είπα.
– Εγώ Ρωσία. Μπορεί και Ιαπωνία.
Όπως αστράφταν στο μυαλό μας τα τοπωνύμια κι οι χώρες, ξεκίνησε ν’ αστράφτει κι ο ουρανός. Λίγες ψιχάλες ιχνηλάτες και μετά ακολούθησε το κυρίως σώμα του στρατού. Στην πλατεία, στα μαγαζιά που ήταν ακόμα ανοιχτά, οι πελάτες σηκώθηκαν κι άρχισαν να τρέχουν πανικόβλητοι προς όλες τις κατευθύνσεις.
Εμείς μείναμε να τελειώσουμε το ούζο -υπό βροχή. Ο πάγος είχε τελειώσει, αλλά τα όμβρια ύδατα έπεφταν στο αλκοόλ κι έκαναν λευκούς λεκέδες. Προσπαθούσαμε να προστατέψουμε τα τσιγάρα μας, αλλά αυτά έλιωναν στη χούφτα μας κι ο αναπτήρας δεν άναβε μετά από λίγο.
Έτσι μουσκεμένοι και μεθυσμένοι, από ούζο και νιάτα, σηκωθήκαμε αργά να φύγουμε. Ήμασταν οι μόνοι που δεν έτρεχαν να γλιτώσουν. Να γλιτώσεις από τι; Απ’ τη ζωή;
Μόνο κοιτούσαμε τον ουρανό και γελούσαμε, τον ευχαριστούσαμε για το δώρο, που τότε μάλλον δεν ξέραμε ακόμα ποιο είναι. Εγώ, τουλάχιστον, δεν ήξερα. Έπρεπε να ζήσω για να μάθω.
Ο Νίκος ίσως να ήξερε, αλλά σκοτώθηκε πριν να μου το πει.

~~{}~~

Το μπουρίνι σταματάει, έτσι απότομα όπως ξεκίνησε.
– Αυτό ήταν; ρωτάει η Νέλλη.
– Τέλειωσε, της απαντάω.
Και δεν ξέρω, είναι λες και βλέπω το μέλλον, όποτε και να ‘ρθει, γιατί σίγουρα κάποια στιγμή θα έρθει.
– Αυτό ήταν; να ρωτάει η Νέλλη με άσπρα μαλλιά.
– Τέλειωσε, να της απαντάω εγώ, ένας γερο-εγώ με μασέλα και Πάρκινσον.
Αλλά θα ήθελα εκείνη τη στιγμή, όταν θα πω τα τελευταία λόγια, τετέλεσθαι, να νιώθω την ίδια ευγνωμοσύνη, όπως σήμερα, για το μπουρίνι.
Ναι, δεν διαρκεί πολύ, σχεδόν καθόλου, όταν το βλέπεις απ’ το τέλος προς την αρχή. Αλλά χώρεσε όλες εκείνες τις ανατριχίλες που σ’ έκαναν να απολαύσεις το «σχεδόν καθόλου».

~~{}~~

Δεν βρέχει πια, αλλά η δροσιά συνεχίζεται. Για πόσο ακόμα;
Σκέφτομαι όλους αυτούς τους φίλους που έφυγαν νωρίς, πριν καν τελειώσει το καλοκαίρι. Ονόματα και πρόσωπα και κουβέντες και χαμόγελα και υποσχέσεις και όνειρα και θα-τα-πούμε και μετά…
Αυτό που δεν είχα καταλάβει τότε, όταν περπατούσα με τον Νίκο κοιτώντας τη βροχή, μουσκεμένος ως την ψυχή, ήταν αυτό το «για πόσο ακόμα;»
Δεν θα είναι πολύ, όσα χρόνια κι αν διαρκέσει.
Η ζωή είναι ένα σύντομο κι απρόοπτο μπουρίνι, ανάμεσα σε δύο κλιματιζόμενους καύσωνες.
Μην καταριέσαι τη ζέστη ούτε τη βροχή. Είναι προνόμιο να τα ζήσεις όλ’ αυτά, είναι προνόμιο και τύχη να ζεις. Κι ας μην κάνεις όσα θα ήθελες.
Η ζωή δεν μετριέται σε μιλιγκράμ ευτυχίας και επιτυχίας. Δεν μπορεί να μετρηθεί, γιατί εξατμίζεται πριν προλάβεις να βγάλεις τη μεζούρα.

~~

Έχει δροσιά ακόμα, αλλά ίσως να μην κρατήσει ως το πρωί.
Τι σημασία έχει; Πρόλαβες να ανατριχιάσεις. Πρόλαβες να πιεις ένα ούζο με νερό της βροχής. Πρόλαβες να ερωτευτείς.
Δεν γίνεται να βρέχει για πάντα.

~~

Πατάω αποθήκευση και πριν κλείσω τον υπολογιστή γυρνάω για να πιω μια γουλιά κρασί. Μια μικρή πασχαλίτσα έχει κάτσει στην άκρη του ποτηριού μου και μεθάει με τα υπολείμματα κρασιού. Μια πασχαλίτσα μες το καλοκαίρι;
Μπορεί τελικά οι νεκροί φίλοι να μη γυρνάνε μόνο ως νυχτοπεταλούδες.
Να τους δίνει ο θεός επιλογές: Νυχτοπεταλούδα, πασχαλίτσα, μάντης, αράχνη, κουνούπι.
Πριν πάω για ύπνο θα κάνω μια σπονδή, για τους νεκρούς, για να πιούνε κι αυτοί. Όλοι έχουν έναν νεκρό στην άκρη απ’ τα χείλη τους.

-Αποθήκευση-

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Το γκράφιτι «Coloured rain», είναι του Banksy.








Ονειροπολώντας στο μπουντρούμι

Είναι μια σκηνή από το «Δόκτωρ Ζιβάγκο», του Ντέιβιντ Λιν. Η μόνη σκηνή της ταινίας που θυμάμαι. Όπου ο πρωταγωνιστής με την οικογένεια του έχουν κλειστεί σ’ ένα τρένο που τους μεταφέρει στην εξορία.Κάποια στιγμή ο Ομάρ Σαρίφ ανοίγει ένα μικρό παράθυρο και κοιτάζει το φεγγάρι. Το τρένο προχωράει για τις παγωμένες στέπες της Σιβηρίας κι αυτός, χωρίς θλίψη, αλλά με τα μάτια βουρκωμένα από το θέαμα, θαυμάζει το φεγγάρι.
~~{}~~
Η γενιά του Άβελ.Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που έχουν ταλέντο στην…  πραγματικότητα.Τους αναγνωρίζεις πολύ εύκολα, απ’ τα υπέροχα ρούχα τους, το υπέροχο αυτοκίνητο τους, την υπέροχη οικογένεια τους και την υπέροχη ζωή τους.Είναι αυτοί που έχουν πάντα δίκιο. Πατάνε γερά στη γη κι ο κόσμος τους ανήκει.Ποτέ δεν έχουν αμφιβολίες.
Ποτέ δεν σπαταλάνε τον πολύτιμο χρόνο τους.
Ποτέ δεν τεμπελιάζουν, μόνο ξεκουράζονται.
Ποτέ δεν ονειροπολούν, μόνο κάνουν σχέδια.
Ποτέ δεν προσπαθούν για κάτι, απλά το καταφέρνουν.
Ποτέ δε ρεμβάζουν, μόνο σκέφτονται.
Ποτέ κανείς δεν τους βοηθάει, παρά βοηθάνε όλους τους άλλους.
Ποτέ δε χάνουν, γιατί η λέξη «ήττα» δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο τους.
Κι αν κάποτε αστοχούν στις προβλέψεις τους, αυτό δεν είναι ποτέ δικό τους λάθος, αλλά απόρροια της αναγκαστικής συνεργασίας με ανθρώπους που δεν είναι τόσο υπέροχοι όσο εκείνοι.
~~{}~~
Ένα καλό παράδειγμα τέτοιων ανθρώπων είναι οι πολιτικοί. Είναι οι άνθρωποι που έκλεισαν τον Δόκτωρ Ζιβάγκο –καθώς και τον Παστερνάκ, το συγγραφέα του βιβλίου- σε ένα βαγόνι για τη Σιβηρία.
Όμως –όπως όταν ακούς έναν τραγουδιστή με «άψογη» φωνή και άρθρωση, που χειροκροτείς στο τέλος χωρίς να έχεις συγκινηθεί ούτε για μια στιγμή- δεν υπάρχει τίποτα πιο απάνθρωπο, πιο τεχνητό, από την τελειότητα.
Στη λογοτεχνία, το σημαντικότερο μυθιστόρημα όλων των εποχών θεωρείται εκείνο όπου ο ήρωας είναι τρελός και πεθαίνει στη Μάντσα αποκηρύσσοντας ακόμα και την τρέλα του.
Η αμφιβολία, η ονειροπόληση, η πίστη στο αδύνατο και στο μαγικό, η ελπίδα και η επίγνωση της ματαιότητας ταυτόχρονα, είναι το αντίδοτο στην αδυναμία προσαρμογής στην πραγματικότητα, γιατί υπάρχουν κάποιοι που δεν μπορούν να την αποδεχτούν.
~~{}~~
Η γενιά του Κάιν
Άνθρωποι με όνειρα, φιλοδοξίες, ταπεινή καταγωγή, ευσυνείδητοι, αιθεροβάμονες, απροσάρμοστοι, αυτοκαταστροφικοί, κυκλοθυμικοί, πολλές φορές και μανιοκαταθλιπτικοί, επιπόλαιοι, γενναιόδωροι, σπάταλοι, άφραγκοι,  ανικανοποίητοι, αντικοινωνικοί, με λάθος ημερομηνία και τόπο γέννησης, απογοητευμένοι.
Με ατενές βλέμμα, αλαφροΐσκιωτοι και νεραϊδοπαρμένοι, περιφέρονται στα άλση κραδαίνοντας την άρπα τους.
Ποιητές στίχων που κανείς δε θα μελοποιήσει, τροβαδούροι ασμάτων που ποτέ δε θα ηχογραφηθούν, ζωγράφοι νεκρών τοπίων που κανένα μουσείο δε θα αγοράσει, ιδανικοί κι ανάξιοι εραστές, χορευτές χωρίς μουσική συνοδεία και χωρίς παρτενέρ, ηθοποιοί κάτω από σβηστά φώτα, σε κενές αίθουσες.
~
Αυτοί οι άφρονες κι άσωτοι υιοί και θυγατέρες έχουν βρει διάφορους τρόπους για ν’ αναπτερώνουν το ηθικό τους. Καθείς και τα όπλα του.
Τσιγάρο, αλκοόλ, φαΐ, παραισθησιογόνα, οπιούχα, βαρβιτουρικά, σαδομαζοχισμός, ρώσικη ρουλέτα, ελεύθερη πτώση –με ή χωρίς αλεξίπτωτο, αυτοκτονία, ανατολική φιλοσοφία, γιόγκα, χουλιγκανισμός, ληστείες τραπεζών, επιστροφή στη φύση, γυμνισμός, εθελοντικός εγκλεισμός σε ψυχιατρείο, πατάτες τηγανιτές, συλλογή γραμματοσήμων, πλέξιμο, βελονισμός, αυτοακρωτηριασμός, τριχοτηλομανία, σύνδρομο Κοτάρ, κάποιοι καλλιεργούν γενειάδες, άλλοι γίνονται φύλακες στη σίκαλη, εκτρέφουν ιππόκαμπους, σκοτώνουν τους ιππόκαμπους όταν γεράσουν, διασχίζουν τη Μάγχη οπισθάγκωνα δεμένοι, παριστάνουν τον Γουλιέλμο Τέλλο με ένα ποτήρι σαμπάνιας στο κεφάλι της γυναίκας τους, αστοχούν.
~
Μπορείτε να τους δείτε παντού τριγύρω σας.
Αρκεί ν’ ανοίξετε τα μάτια σας και να παρατηρήσετε τον κόσμο.
Είναι εκείνοι οι συμμαθητές που αγνοούσατε την ύπαρξη τους, είναι τα παιδιά που στέκουν μόνα στην άκρη της παιδικής χαράς, είναι τα κορίτσια της συγγνώμης, τ’ αγόρια που δεν κατάφεραν ποτέ να βάλουν καλάθι.
Είναι κάποιες κουρτίνες σε σκοτεινά δωμάτια που παραμερίζουν για μια στιγμή, είναι ο άνθρωπος που κάθεται δίπλα μας στο λεωφορείο και ξαφνικά αρχίζει να γελάει, είναι αυτός που περπατάει κάτω απ’ τη βροχή με το πρόσωπο στραμμένο προς τα σύννεφα, είναι το μαύρο πρόβατο κάθε οικογένειας, είναι ο μουσικός που στήνει μεγαλειώδεις συναυλίες στο πεζοδρόμιο, καθώς κι ο γέρος που ταΐζει τα περιστέρια για να μη γυρίσει στο άδειο του σπίτι, είναι η γυναίκα που πηγαίνει μόνη της στο θέατρο κι όταν η παράσταση τελειώνει φεύγει όσο πιο γρήγορα μπορεί.
Eίναι η φωτογραφία ενός χλωμού πρόσωπου στα παραλειπόμενα της εφημερίδας συνοδευόμενη από δυο λέξεις «υπερβολική δόση», είναι ο ψαράς που χαίρεται όταν ανεβάζει άδεια δίχτυα κι ο κυνηγός που πετάει το όπλο του και μετατρέπεται σε θήραμα.
Είναι τα βουβά πρόσωπα στις κεφάτες παρέες και τα χαμογελαστά πρόσωπα στις κηδείες, είναι οι αλήτες συγγραφείς με τρύπια συκώτια κι άδειες τσέπες, είναι εκείνοι που κάηκαν για τις ιδέες τους πριν καν τις ξεκαθαρίσουν στο μυαλό τους, είναι οι έσχατοι άνθρωποι, τα κατάλοιπα της εξελικτικής διαδικασίας.
~~{}~~
Μεγαλύτερη παρηγοριά τους: Τ’ άστρα.
Όπως είπε κι ο Ιρλανδός που έσβησε σ’ ένα φτηνό δωμάτιο ξενοδοχείου στη Γαλλία:
«Όλοι βρισκόμαστε μέσα στο βούρκο. Αλλά κάποιοι κοιτάνε τ’ αστέρια.»




ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...