Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2016

Τακτική Συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Αλμωπίας


                      ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ  ΣΕ  TAKTIKH ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ
                              ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ  ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 

Σας καλούμε να έρθετε  στις  16  Νοεμβρίου,  του έτους 2016,  ημέρα Τετάρτη  και ώρα  13:00   (1:00 μ. μ.), στο Δημοτικό Κατάστημα  Αριδαίας,  στην Τακτική Συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής Δήμου  Αλμωπίας, για να  συζητήσουμε και να πάρουμε αποφάσεις για τα παρακάτω θέματα της ημερήσιας διάταξης:
                                     
                                       ΘΕΜΑΤΑ  ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ

1 Ψήφιση πιστώσεων προϋπολογισμού, οικονομικού έτους 2016. 
2 14η Γενική αναμόρφωση προϋπολογισμού του Δήμου Αλμωπίας, οικονομικού έτους 2016. 
3 15η  αναμόρφωση προϋπολογισμού του Δήμου Αλμωπίας – Αποδοχή χρηματοδότησης.
4 Εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο,  για την τροποποίηση της  αριθμ. 253/2012 απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου, σχετικά με την επιβολή Δημοτικών Τελών. 
5 Τροποποίηση της με αρ. 93/2015 απόφασης Ο.Ε. με θέμα "Συγκρότηση Επιτροπής Χαρακτηρισμού Εδαφών, Επιτροπής Παραλαβής και Ελέγχου Ποιότητας Υλικών και Επιτροπής Παραλαβής Αφανών Εργασιών" για το έργο "ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ" 
6 ΄Εγκριση των όρων του συνοπτικού διαγωνισμού για το έργο “Συντήρηση και επισκευή της στέγης του 1ου Γυμνασίου  Αριδαίας”.
7 ΄Ασκηση  Δικαστικής  Προσφυγής κατά της αριθμ. 1256/17-10-2016 Απόφασης της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Γενικής  Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.
8 Ορισμός πληρεξούσιου Δικηγόρου για παράσταση σε έφεση κατά του Δήμου, με αριθμό 465/2015,  η οποία εκδικάζεται στο εφετείο Θεσσαλονίκης,  στις 21/11/2016, στο Δ΄ τμήμα του δικαστηρίου.
9 Ορισμός πληρεξούσιου Δικηγόρου για την με  αριθμ. πρωτ. 29411/3-11-2016 αγωγή, που εκδικάζεται ενώπιον του Ειρηνοδικείου Αλμωπίας.  
10 ΄Εγκριση πρακτικών  δημοπρασίας για την εκμίσθωση  δημοτικών (πρώην σχολικών) αγροτεμαχίων Ριζοχωρίου.
11 Έγκριση πρακτικών  δημοπρασίας για την εκμίσθωση  δημοτικών (πρώην σχολικών) αγροτεμαχίων Φιλώτειας.
12 Έλεγχος επικαιροποιημένων δικαιολογητικών του 1ου μειοδότη του υποέργου 3 «ΠΡΟΜΕΛΕΤΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ» της Πράξης(340155) «ΑΠΟΧΕΤΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΑΚΑΘΑΡΤΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΛΥΜΑΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΑΡΙΔΑΙΑΣ» -Πρόσκληση μειοδότη για την υπογραφή της σύμβασης.
13 Εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο,  για την τροποποίηση της  αριθμ. 238/2011 απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου, σχετικά με την επιβολή τέλους επί των ακαθαρίστων εσόδων υπέρ Δήμου  Αλμωπίας.

Γ. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ: ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ, ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ


Γ. ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ: 
ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΟΙ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 
ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΕΣ, ΕΥΠΑΘΕΙΣ 
ΚΑΙ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ

Ο Γιώργος Καρασμάνης συνυπέγραψε Ερώτηση του Βουλευτή Άρτας Στύλιου Γιώργου προς τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σχετικά με τις ενστάσεις που έχουν υποβάλλει πολλοί φοιτητές των οποίων δεν έγιναν δεκτές οι αιτήσεις για την μετεγγραφή τους για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017. 
Με την Ερώτηση επισημαίνεται το γεγονός ότι πολλοί φοιτητές που έχουν υποβάλλει ένσταση προέρχονται από τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες με χαμηλό εισόδημα, οικογένειες που συντηρούν επιπλέον σπίτια λόγω αδερφών που σπουδάζουν σε διαφορετική πόλη, ή ακόμα και περιπτώσεις οικογενειών στις οποίες υπάρχουν άτομα με σοβαρά προβλήματα υγείας και πιστοποιημένη αναπηρία από ΚΕΠΑ άνω του 67%. 
Παράλληλα ζητείται από τον αρμόδιο Υπουργό να ικανοποιήσει τις ενστάσεις των φοιτητών που έχουν πραγματικό πρόβλημα και υπάγονται στις παραπάνω κατηγορίες, διότι σε αντίθετη περίπτωση είναι καταδικασμένοι να διακόψουν τις σπουδές τους και να ακυρωθεί έτσι η επιτυχία τους, τα όνειρα και οι προσδοκίες τους. 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης :
« « «
Πρόσφατα ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα μετεγγραφών των φοιτητών για το Ακαδημαϊκό έτος 2016-2017. Σύμφωνα με αυτά, πολλές αιτήσεις φοιτητών για μετεγγραφή που συγκέντρωσαν 4 ή 5 ή και περισσότερα μόρια δεν έγιναν δεκτές. Ως συνέπεια είναι ιδιαίτερα υψηλός ο αριθμός των ενστάσεων. Αξίζει προσοχής ότι σύμφωνα με τον νόμο Ν. 4332/2015(ΦΕΚ 76 Α΄)  προκειμένου να λάβει 4 ή περισσότερα μόρια ένας φοιτητής, προέρχεται από τρίτεκνες ή πολύτεκνες οικογένειες με χαμηλό εισόδημα, οι οποίες συντηρούν επιπλέον σπίτια λόγω παιδιών (αδερφών) που σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις. Σε άλλες δε περιπτώσεις πάσχουν (οι ίδιοι ή τέκνα αδέρφια ή γονείς ή σύζυγοι) από σοβαρά προβλήματα υγείας έχοντας πιστοποιημένη από ΚΕ.Π.Α αναπηρία 67% και άνω, ή από παθήσεις που αναφέρονται στο παράρτημα της υπ’ αριθμ. Φ.151/17897/Β6/2014 (Β΄ 358) ΚΥΑ.

Είναι προφανές ότι οι φοιτητές που υπάγονται στις παραπάνω κατηγορίες, εάν δεν γίνει δεκτή η ένστασή τους για μετεγγραφή, ουσιαστικά είναι καταδικασμένοι να διακόψουν τις σπουδές τους, παρόλο που πέτυχαν στις εξετάσεις. Δηλαδή ουσιαστικά ακυρώνετε την επιτυχία τους και αναιρείτε τα όνειρα και τις προσδοκίες τους.

Με βάση τα παραπάνω ερωτάστε κύριε Υπουργέ:

Με ποιο τρόπο σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το θέμα των ενστάσεων των φοιτητών που συγκεντρώνουν 4 ή 5 ή και περισσότερα μόρια;
Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσετε ώστε να ικανοποιήσετε τις ενστάσεις των φοιτητών που έχουν πραγματικό πρόβλημα; 
Εφόσον γίνει δεκτή η ένστασή τους, πως θα διασφαλίσετε ώστε οι παραπάνω φοιτητές να μην αποκλειστούν από τη διαδικασία αίτησης δωρεάν στέγασης και σίτισης στις σχολές που θα μετεγγραφούν; 

  όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και τη με αριθ. 158978/Z1/27-09-2016  (ΦΕΚ 3135 Β΄) Υ.Α.
                                                                                                                                                               » » »

 ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016       ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ

120.000,00 € για την κατασκευή ηλεκτροφωτισμού κόμβων από την Π.Ε. Πέλλας εντός περιοχής ευθύνης της


120.000,00 € για την κατασκευή ηλεκτροφωτισμού κόμβων από την Π.Ε. Πέλλας εντός περιοχής ευθύνης της

Υπογράφηκε η σύμβαση του έργου από την Αν. Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Αθηνά Αηδονά και εκπρόσωπου του αναδόχου


Τη σύμβαση για την «Κατασκευή ηλεκτροφωτισμού κόμβων εντός περιοχής ευθύνης της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας» υπέγραψε η Αναπληρώτρια Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αηδονά παρουσία του εκπροσώπου της αναδόχου εταιρίας.

«Ξεκινά η κατασκευή ηλεκτροφωτισμού σε τρείς σημαντικούς κόμβους του οδικού δικτύου αρμοδιότητας της Π.Ε. Πέλλας. Διευκολύνοντας την πρόσβαση και ενισχύοντας την οδική ασφάλεια προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες διέλευσης των διερχόμενων οδηγών. Είναι μια σημαντική παρέμβαση δεδομένου ότι οι επιπτώσεις της τρέχουσας οικονομικής κρίσης είναι δυσμενείς και έχουν ως αντίκτυπο τους μειωμένους πόρους που έχουμε να διαχειριστούμε για την τοπική ανάπτυξη. Παρ’ όλα αυτά, με γνώμονα την ανταποδοτικότητα των παρεμβάσεων που υλοποιούμε σε συνεργασία με τα στελέχη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων συνεχίζουμε την εκτέλεση του αναπτυξιακού μας προγραμματισμού» υπογράμμισε η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Αθηνά Αηδονά.

Το έργο έχει συνολικό προϋπολογισμό 120.000,00 € και υλοποιείται από το Τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων της Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Πέλλας. Mε την παρούσα εργολαβία προβλέπεται η κατασκευή δικτύου ηλεκτροφωτισμού σε τρεις (3) κόμβους στο Εθνικό και Επαρχιακό οδικό δίκτυο της Π.Ε. Πέλλας και, συγκεκριμένα

·         Στον κόμβο Σεβαστειανών επί της Εθνικής Οδού Έδεσσας - Θεσσαλονίκης (10 σιδηροϊστοί με φωτιστικά σώματα τύπου led)
·         Στον κόμβο Λουτροχωρίου επί της Επαρχιακής Οδού Σκύδρας - όρια Π.Ε. Ημαθίας (15 σιδηροϊστοί με φωτιστικά σώματα τύπου led)
·         Στον κόμβο Δωροθέας επί της Επαρχιακής Οδού Αριδαίας - Προμάχων (7 σιδηροϊστοί με φωτιστικά σώματα τύπου led)


Οι εργασίες που θα εκτελεστούν περιλαμβάνουν πλήρη εγκατάσταση των γαλβανισμένων σιδηροϊστών, πλήρη εγκατάσταση των φωτιστικών σωμάτων νέας τεχνολογίας καθώς και πλήρη εγκατάσταση στύλων οδοφωτισμού, έναν για κάθε κόμβο.

"Το μαύρο κουτί" Γιολάντα Σακελλαρίου


Ο πατέρας είναι άρρωστος. Από καιρό. Η μητέρα πάντα λυπημένη, κακόκεφη.

Όταν ζητάμε κάτι, ο αδελφός μου κι εγώ, όλο λέει, «αν είμαστε καλά…»

Στο τηλέφωνο την άκουσα να λέει «μάλλον πλησιάζουμε στο τέλος…»

Τι εννοεί;

 

Γιατί δεν απαντά ο πατέρας, όταν τον ρωτάω;

Το βλέμμα του, όταν με κοιτάζει…Είναι σαν να γυρεύει κάτι, από μένα.

 

«Είναι αγόρι, ο μικρός μου γιός;»

 

Όταν τον παρακαλώ να παίξουμε, εκείνος πάντα λέει ότι δεν έχει διαβάσει την εφημερίδα. Τον μισώ. Όχι πάντα.

Μια μέρα που μιλούσε συνέχεια στο τηλέφωνο, έβαψα τα χείλη μου και τον φίλησα στο στόμα. Γελάσαμε πολύ∙ με τον αδελφό μου. Εκείνος, όμως. δε γέλασε καθόλου. Θύμωσε. Μου έδωσε μια και με έστειλε στο δωμάτιό μου να κοιμηθώ νηστικός. Καθόλου δε με νοιάζει.

 

Φοβάμαι… Αυτός ο ίσκιος πλάι στον πατέρα, μεγαλώνει τις νύχτες. Το λέω ψιθυριστά, στον μεγάλο μου αδελφό, πριν με πάρει ο ύπνος, αλλά δε με πιστεύει.

Θέλω να του πω και για το μαύρο κουτί μέσα στο κεφάλι μου αλλά εκείνος πάλι θα τεντώσει τα χέρια του και θα ουρλιάζει σαν αεροπλάνο.

 

Γιατί με κοιτάζει τρομαγμένος, ο πατέρας;

 

Χτες ήταν τα γενέθλιά του. Του έκανα μια ζωγραφιά. Την έβαλα πάνω στο μαξιλάρι του. Μια βροχή και εμένα να χορεύω πάνω στο ουράνιο τόξο. O πατέρας συνέχεια μιλούσε στο τηλέφωνο. Εγώ με τον αδελφό μου τρέχαμε γύρω από το γιορτινό τραπέζι ουρλιάζοντας το happy birthday. «Επιτέλους!» είπε η μητέρα. «Δεν είναι μόνο τα χρόνια πολλά…»

 

Την επομένη, στη γιορτή του σχολείου, όταν ήρθε η σειρά μου στο κουκλοθέατρο, «η οικογένεια στον ζωολογικό κήπο», όλοι πήραν τη θέση ενός ζώου και κατασπαράχτηκαν∙ εκτός από μένα.

 

Εγώ είπα «είμαι μωρό». Το μωρό είπε «έμεινα μόνος».


 ---------

Το πεζοποίημα «Το μάυρο κουτί» συμπεριλαμβάνεται στην ποιητική συλλογή της Γιολάντας Σακελλαρίου Αόρατο τρωκτικό (Εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2013). Η Γιολάντα Σακελλαρίου γεννήθηκε στην Αθήνα όπου ζει και εργάζεται ως λογοπεδικός. Σπούδασε ελληνική και γαλλική φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και παθολογία λόγου - φωνής - ομιλίας στο Παρίσι. Είναι διδάκτωρ του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και ασχολείται με τις δυσκολίες του γραπτού λόγου παιδιών και εφήβων. Κείμενα και ποιήματά της έχουν δημοσιευτεί στις Ιστορίες Μπονζάι του περιοδικού «Πλανόδιον» και στο ηλεκτρονικό περιοδικό για την ποίηση Poeticanet, στην Ανθολογία πεζού και ποιητικού λόγου (Μαλλιάρης - Παιδεία, Θεσσαλονίκη 2006) καθώς και στο συλλογικό τόμο  «Τα ποιήματα του 2009» [Κοινωνία των (δε)κάτων, Αθήνα 2010]. Η πρώτη της ατομική ποιητική συλλογή Κάποιες φορές ένας θλιμμένος λύκος κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης τον Οκτώβριο του 2009. Διαβάστε στη Logotexnia21 αποσπάσματα από την πρώτη ποιητική συλλογή της Γιολάντας Σακελλαρίου εδώ και εδώ κάποια ποιήματά της, που συμπεριλήφθησαν στη δεύτερη ποιητική συλλογή της,  Αόρατο τρωκτικό.






Ένας σοφός κάποτε δεν είπε τίποτα!


Τα λόγια πολλές φορές λειτουργούν υπερβολικά, περιττά, παραβιαστικά, εξυπηρετούν στην αποφόρτισή μας και πέφτουν βαριά σε εκείνον που τα ακούει.

Όταν οι εσωτερικοί ρυθμοί είναι γρήγοροι και η μία σκεψη περνάει στην επόμενη, έχουμε συνηθίσει να ‘λέμε μια κουβέντα παραπάνω’, ενώ  η αλήθεια είναι πως το πιο σωστό θα ήταν … 
Στη δυτική κοινωνία λίγη αξία δίνουμε στη σιωπή, για την ακρίβεια σιωπή μάλλον σημαίνει πρόβλημα, ο άλλος ‘είναι κλειστός χαρακτήρας’, ‘αντικοινωνικός’, ‘έχει πολλά προβλήματα και άντε να τα λύσει τώρα’, από τα πιο ωραία που έχω ακούσει βέβαια ‘είναι χαζός’.
Αναθεματισμένη η σιωπή, σχεδόν δαιμονοποιημένη, πως αν δε μιλήσω τώρα, αν δεν επικοινωνήσω ξανά και ξανά και ξανά, εξοβελισμένη γιατί σίγουρα σημαινει αρρώστια ή τελοσπάντων γιατί σίγουρα δεν αντέχω να μη μιλάω,  στέκεται και περιμένει πότε θα την επιλέξουμε, στέκεται όχι σε μια γωνιά, γιατί η σιωπή ακομά κι αν επιμένουμε να μην την επιλέγουμε χώρο παίρνει,κι αφού δεν παίρνει έξω από εμας χώρο, παίρνει μέσα μας και γίνεται κενό.
Αυτό που δεν γνωρίζει εκείνος που δε σιωπά είναι αυτό που χάνει.
Όταν έξω  πέφτει σιωπή, μέσα απλώνεται γαλήνη. Ο άνθρωπος που σιωπά σημαίνει ότι κάνει επαφή με τα συναισθήματά του και παίρνει χρόνο να τα επεξεργαστεί, επιτρέπει στον εαυτό να πάρει απόσταση από τον έξω κόσμο και να πλησιάσει τον μέσα κι όσο απ΄έξω πέφτει σιωπή, σκοτάδι σα να λέμε, μέσα ρίχνει φως, όλα σιγα-σιγα ξεκαθαρίζουν.
Ο άνθρωπος που σιωπά ενδίδει στη ροή, επιτρέπει στα γεγονότα να έρθουν και να τα διαχειριστεί, για την ακρίβεια με το να σιωπήσει έχει καταφέρει να οξύνει τις αισθήσεις του κι έχει προλάβει να δει τα γεγονότα που έρχονται, αποκτά εμπιστοσύνη στη ροή των γεγονότων και στον τρόπο που η ζωή ξεδιπλώνεται μπροστά του, αφήνει τα μικρά και τα ασήμαντα να έρχονται και να φεύγουν.
Δίνει βαρύτητα στα σημαντικά που δεν τον προσπερνούν χωρίς να τα αναγνωρίζει, έχει τον έλεγχο της κατάστασής του χωρίς να είναι ελεγκτικός, ξέρει πόσα έχει αποκτήσει και πόσα έχει χασει  χωρίς να έχει χρειαστεί να τα μετρήσει, έχει αναγνωρίσει την αξία της σιωπής γι’αυτό και έχει κερδίσει  την ευφράδεια λόγου, έχει βρει στο μάτι του κυκλώνα το σημείο νηνεμίας.
Ο άνθρωπος που σιωπά βλέπει και με μάτια κλειστά γιατί έχει μάθει να αφουγκράζεται…

Γράφει η Αναστασία Γεώργα





Η ομορφιά του να είσαι απροσάρμοστος


Προς εκείνους που δεν αισθάνονται πως ανήκουν κάπου: υπάρχει τόση ομορφιά στο να είσαι απροσάρμοστος.
 Η συγγραφέας Λίντια Γιακνέβιτς μοιράζεται μαζί μας το αλλοπρόσαλλο ταξίδι της, μέσα από αναμνήσεις ιστοριών για την απώλεια, τη ντροπή και την αργή διαδικασία της αποδοχής του εαυτού.
 «Ακόμα και στη χειρότερη στιγμή της αποτυχίας σου, είσαι όμορφος», μας λέει. «Δεν το ξέρεις ακόμα, αλλά έχεις την ικανότητα να επαναπροσδιορίσεις τον εαυτό σου, ασταμάτητα. Αυτή είναι η ομορφιά σου».








ΠΗΓΗ...http://www.ted.com

«Εγκώμιο στη διαλεκτική» Μπέρτολτ Μπρεχτ


«Εγκώμιο στη διαλεκτική»

Το άδικο προχωράει σήμερα με αβέβαιο βήμα.
Γι’ ακόμα δέκα χιλιάδες χρόνια
οι καταπιεστές παίρνουνε μέτρα.
Η βία μάς βεβαιώνει πως
όπως είναι τα πράγματα, θα παραμείνουν.
Φωνή άλλη δεν ακούγεται
πάρεξ η φωνή των κυριάρχων,
ενώ η εκμετάλλευση ξελαρυγγιάζεται στις αγορές
πως μόλις τώρα ν’ αποδίδει ξεκινάει.
Μα κι από τους καταπιεσμένους
πολλοί λένε τώρα: ’Κείνο που θέλουμ’ εμείς
ποτέ δεν πρόκειται να γίνει.

Όμως όποιος ακόμα ανεβαίνει
δεν κάνει να λέει ποτέ!
Καθόλου βέβαιο το βέβαιο δεν είναι.
Όταν οι Αποπάνω αποσώσει θα ’χουνε τους λόγους τους,
θα μιλήσουνε οι Αποκάτω.
Ποιος θα τολμήσει πια να ξαναπεί ποτέ!
Ποιος φταίει που υπάρχει ακόμα καταπίεση; Εμείς!
Ποιος να την συντρίψει θ’ αναλάβει; Εμείς ομοίως!
Οι γονατισμένοι όλοι, εμπρός! Σηκωθείτε!
Οι χαμένοι όλοι, εμπρός! Στον αγώνα! Πολεμήστε!
Όποιος την κατάστασή του ξέρει και κατανοεί
πώς θα εμποδιστεί να την αλλάξει;
Οι νικημένοι του σήμερα, βλέπετε,
είναι οι νικητές του αύριο,
όσο για κείνο το π ο τ έ
σ ή μ ε ρ α, έχει πλέον γίνει κι έχουμε κιόλας αργήσει!








Οι εκλογές του Κάφκα


Ο κύριος Κ, λίγες μέρες αφότου βρέθηκε στο χωριό, αποφάσισε να πάει στη μοναδική ταβέρνα που υπήρχε. Ήταν Κυριακή και δυσκολεύτηκε να βρει τραπέζι. Οι περισσότεροι πελάτες ήταν υπερήλικες και μασουλούσαν τόσο αργά που ο κύριος Κ πίστεψε ότι δεν θα τελείωναν πριν τη Συντέλεια.
Λίγο πριν γυρίσει για να φύγει, νηστικός, τον πλησίασε ο σερβιτόρος. Αφού ρώτησε δυο φορές το όνομα του, σαν να μην άκουγε καλά, ζήτησε και ταυτότητα. Έγραψε τον αριθμό της στο μπλοκάκι του και τον οδήγησε σ’ ένα μικρό τραπέζι, ακριβώς μπροστά στην τουαλέτα.
Ο κύριος Κ το θεώρησε άσκοπο να διαμαρτυρηθεί για τη θέση. Άλλωστε πεινούσε πολύ για να καθυστερεί με διαμαρτυρίες. Ο σερβιτόρος τον ρώτησε τι ήθελε να φάει, και ο κύριος Κ ζήτησε το μενού. Αυτό δεν φάνηκε ν’ αρέσει στον σερβιτόρο. Έψαξε στην τσέπη της ποδιάς του κι έβγαλε ένα χαρτί, ένα απλό λευκό χαρτί, που μόνο με κατάλογο δεν έμοιαζε. Το πέταξε περισσότερο, παρά το άφησε πάνω στο τραπέζι.
Στην πρώτη σελίδα έγραφε “Κυρίως Πιάτα” και είχε μόνο δύο επιλογές. Χοιρινό με ρίγανη και χοιρινό με σκόρδο. Στην δεύτερη σελίδα έγραφε “Συνοδευτικά” και είχε γραμμένα με μικρά γράμματα λίγα ακόμα πιάτα. Η τρίτη σελίδα ήταν λευκή.
– Δεν έχετε κάτι άλλο; Εκτός από χοιρινό;
– Γιατί; Δεν σας αρέσει το χοιρινό μας;
– Δεν ξέρω, δεν το έχω δοκιμάσει. Αλλά θα προτιμούσα κάτι λαδερό.
– Το χοιρινό έχει και λάδι.
– Κάτι χωρίς κρέας.
Ο σερβιτόρος δεν απάντησε. Κοίταξε έναν άλλο πελάτη, που του έκανε νόημα για να πάει.
– Λοιπόν… Θέλετε χοιρινό με ρίγανη ή με σκόρδο;
Ο κύριος Κ κατάλαβε ότι δεν είχε νόημα να επιμείνει στο λαδερό. Έτσι ζήτησε χοιρινό με ρίγανη, αφού του φάνηκε πιο ελαφρύ για το στομάχι.
– Και για συνοδευτικό… ξεκίνησε να λέει.
– Όχι!
Ο σερβιτόρος τον έκοψε. Και του εξήγησε ότι μπορούσε να διαλέξει μόνο ένα πιάτο. Έπειτα έφυγε χωρίς να πει τίποτα άλλο.
Όσο ο κύριος Κ περίμενε, και σίγουρα δεν ήταν λίγη ώρα, είδε τις ειδήσεις που έπαιζαν στις τηλεοράσεις της ταβέρνας. Έπειτα το πρώτο ημίχρονο από κάποιον ανιαρό ποδοσφαρικό αγώνα. Και μέτρησε πόση ώρα χρειαζόταν ένας ενενηντάχρονος για να πάει ως την τουαλέτα.
Κάποια στιγμή της Κυριακής ο σερβιτόρος του έφερε το πιάτο του. Και μόνο από την όψη του κατάλαβε ότι δεν θα του άρεσε. Το “χοιρινό” έμοιαζε πιο πολύ με κουράδα, πασπαλισμένη με ρίγανη. Επειδή πεινούσε δοκίμασε και πράγματι είχε γεύση κουράδας -με ρίγανη.
Έκανε το πιάτο του στην άκρη και έψαξε για τον σερβιτόρο. Δεν τον είδε πουθενά. Σηκώθηκε αγανακτισμένος, μουρμουρίζοντας ότι σίγουρα δεν θα πλήρωνε για εκείνα τα σκατά που του σέρβιραν. Και έφυγε.
~~
Κάποια μέρα μέσα στη βδομάδα χτύπησε το κουδούνι ο ταχυδρόμος και του παρέδωσε έναν φάκελο. Μέσα είχε τον λογαριασμό απ’ την ταβέρνα. Ήταν σχεδόν ένα μηνιάτικο.
Ο κύριος Κ πήγε τρέχοντας στην ταβέρνα, αλλά τη βρήκε κλειστή. Το ίδιο και την επομένη. Ενώ χτυπούσε για να του ανοίξουν, ένας περαστικός του είπε να μην κουράζεται άδικα, αφού ανοίγουν μόνο τις Κυριακές.
Ο κύριος Κ αποφάσισε ότι θα έπαιρνε την εκδίκηση του την Κυριακή, κι άρχισε να κάνει πρόβα τα λόγια που θα έλεγε.
~~
Την Κυριακή βρέθηκε εκεί, μα πριν προλάβει να πει κάτι στο σερβιτόρο εκείνος του ζήτησε συγνώμη. Του είπε ότι είχε γίνει ένα λάθος. Φυσικά και δεν χρειαζόταν να πληρώσει κάτι, για το χοιρινό με ρίγανη, και μάλιστα μπορούσε να πάρει κάτι άλλο, με έκπτωση 50%
– Τι άλλο έχετε; ρώτησε ο κύριος Κ, ικανοποιημένος με τον εαυτό του.
– Χοιρινό με σκόρδο, απάντησε ο σερβιτόρος.
– Ας το δοκιμάσω κι αυτό, είπε ο κύριος Κ, ελπίζοντας σε κάτι καλύτερο.
Το πιάτο που του έφερε δεν διέφερε σε τίποτα από το προηγούμενο, μόνο που είχε σκόρδο αντί για ρίγανη. Κατά τα άλλα ήταν τα ίδια σκατά. Ο κύριος Κ προσπάθησε να διαμαρτυρηθεί, όμως ο σερβιτόρος ήταν πάλι άφαντος. Ρώτησε τους υπόλοιπους πελάτες μήπως τον είχαν δει.
– Παραγγείλατε; του είπε ένας γέρος.
– Παρήγγειλα, αλλά…
– Αφού παραγγείλατε δεν θα τον ξαναδείτε. Την επόμενη Κυριακή πάλι.
Ο κύριος Κ έφυγε μαινόμενος, βρίζοντας θεούς και δαίμονες. Η οργή του δεκαπλασιάστηκε δύο μέρες μετά, όταν ο ταχυδρόμος του έφερε έναν καινούριο φάκελο. Μέσα είχε το διπλό λογαριασμό και κάτι. Δυο μηνιάτικα, για δυο πιάτα, και τις προσαυξήσεις, επειδή καθυστέρησε να πληρώσει τον πρώτο λογαριασμό.
Η ιστορία επαναλήφθηκε. Πήγε στην ταβέρνα, τη βρήκε κλειστή. Έπειτα πήγε στον χωροφύλακα. Εκείνος, σαν είδε την επιστολή με τα χρωστούμενα, του είπε ότι αν δεν πλήρωνε μέχρι το τέλος της επόμενης βδομάδας θα του γινόταν κατάσχεση.
Ο κύριος Κ, κατάλαβε ότι δεν υπήρχε τρόπος να γλιτώσει απ’ το χρέος, κι έδωσε λίγα χρήματα που είχε στην άκρη για να πληρώσει την προκαταβολή του διακανονισμού.
~~
Την επόμενη Κυριακή ξαναπήγε στην ταβέρνα. Ο σερβιτόρος τον πήγε στο τραπέζι του, εκείνο που έβλεπε την τουαλέτα.
– Τι θα πάρετε σήμερα;
– Θα ήθελα κάτι διαφορετικό, είπε ο κύριος Κ.
– Τι εννοείτε;
– Δεν θέλω χοιρινό.
– Αυτό δεν γίνεται.
– Γιατί δεν γίνεται; Είδα ότι έχετε στα συνοδευτικά και ψάρι. Σαρδέλες με ντομάτα.
– Αυτό δεν το τρώει κανείς.
– Εγώ θα το φάω.
– Είστε σίγουρος;
– Ναι, είμαι! είπε ο κύριος Κ και πολλοί πελάτες σήκωσαν το κεφάλι τους απ’ το πιάτο τους κι απ’ την τηλεόραση για να τον κοιτάξουν.
Ο κύριος Κ αισθανόταν περήφανος. Είχε ταράξει τα νερά.
Λίγο μετά ήρθε ο σερβιτόρος και του άφησε το πιάτο του. Όμως αυτό δεν διέφερε σε τίποτα απ’ τα προηγούμενα, στην όψη τουλάχιστον. Ήταν σκατά με ντομάτα.
Πριν προλάβει να φύγει ο σερβιτόρος τον άρπαξε απ’ το χέρι.
– Εγώ ζήτησα ψάρι, του είπε ο κύριος Κ.
– Ψάρι σας έφερα.
– Αυτό είναι σκατά.
– Μα δεν δοκιμάσατε.
– Δεν χρειάζεται να δοκιμάσω. Μοιάζει με σκατά, μυρίζει σαν σκατά, είναι σκατά.
– Με ντομάτα.
Ο κύριος Κ κοίταξε στα μάτια τον σερβιτόρο.
– Θα ήθελα να μιλήσω με τον μάγειρα, του είπε.
– Αυτό δεν είναι δυνατόν.
– Γιατί;
– Γιατί δεν υπάρχει μάγειρας.
– Και ποιος φτιάχνει το φαγητό;
– Κανείς. Μας το στέλνουν έτοιμο. Απέξω.
– Πού έξω;
– Δεν ξέρω. Απέξω.
– Να μιλήσω με τον διευθυντή τότε, τον μαίτρ, κάποιον.
– Δεν υπάρχει κανείς. Όλα αποφασίζονται έξω. Μόνο εγώ είμαι εδώ, που πρέπει να τα σερβίρω.
Στις τηλεοράσεις ειδήσεις κι ο παρουσιαστής μιλούσε διακεκομμένα. Ένας γέρος κατουρούσε διακεκομμένα, με ανοιχτή την πόρτα της τουαλέτας.
– Θα πάω αλλού να τρώω, είπε ο κύριος Κ.
– Δικαίωμα σας.
– Στο διπλανό χωριό θα πάω.
– Κι εκεί τα ίδια σκατά σερβίρουν. Σε άλλη γλώσσα.
– Σας ζήτησα ψάρι και μου φέρατε πάλι σκατά.
– Εγώ μόνο σερβίρω, υπάλληλος είμαι.
– Θέλω να μιλήσω με τον ιδιοκτήτη.
Ο σερβιτόρος χαμογέλασε.
– Με ακούσατε; Θέλω να μιλήσω με τον ιδιοκτήτη, του ξανάπε ο κύριος Κ.
– Αυτό δεν είναι δύσκολο, του είπε ο σερβιτόρος.
– Ωραία. Πείτε ‘του να έρθει. Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης αυτής της αηδίας που θέλετε να αποκαλείτε ταβέρνα;
– Εσείς είστε.
– Ορίστε;
Ο σερβιτόρος έδειξε με το κεφάλι τον κύριο Κ και όλους τους άλλους πελάτες.
– Εσείς είστε οι ιδιοκτήτες, του είπε ξανά.
Ο κύριος Κ χαλάρωσε τη λαβή του. Ο σερβιτόρος πήρε το χέρι του, έτριψε τον καρπό, και μετά έπλεξε τα δάκτυλα του.
– Θα θέλατε κάτι ακόμα, κύριε;
– Υπάρχει επιδόρπιο;
Ο σερβιτόρος γέλασε.
– Μάλιστα, κύριε, σκατά με μέλι.
– Είναι ντόπιο;
– Όχι, κύριε.
– Καλά. Φέρτε μου μια μερίδα.
– Μάλιστα, κύριε. Καλωσήρθατε, κύριε.





ΑΣΘΕΝΕΙΑ Ο ΧΡΟΝΙΟΣ ΠΟΝΟΣ.



       Επτά στους δέκα Έλληνες, που αντιμετωπίζουν  χρόνιο  πόνο, δεν γνωρίζουν ότι υπάρχουν εξειδικευμένα δημόσια και ιδιωτικά Ιατρεία  Πόνου για την αντιμετώπιση του!
Αυτό τόνισε η κ Αθηνά Βαδαλούκα, Αν. Καθηγήτρια Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθύντρια του Κέντρου Πόνου του Ιατρικού Κέντρου, μιλώντας  σε διάλεξη του  Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδας με θέμα «Χρόνιος Πόνος: Διάγνωση και θεραπεία».

Σύμφωνα με  στοιχεία επιστημονικών μελετών «ο χρόνιος πόνος  αποτελεί πρόβλημα δημόσια υγείας καθώς ελαττώνει    την ποιότητα ζωής και έχει μεγάλο οικονομικό κόστος».
Παράλληλα η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ) από το 1986 συνέστησε τη δημιουργία των Ειδικών Κέντρων Αντιμετώπισης του Πόνου.
Το 2001 στο Ευρωπαϊκό  Κοινοβούλιο η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Εταιριών Πόνου διακήρυξε ότι ο Πόνος είναι νόσος και  «ως νόσος  έχει τα δικά της δικαιώματα».
Σε μελέτη που έγινε στην Ελλάδα  και συμμετείχαν 1260 πάσχοντες με χρόνιο πόνο, το  67,7% δεν γνώριζε την ύπαρξη και λειτουργία των Ιατρείων Πόνου.
Στην Αμερική  από χρόνιο πόνο πάσχουν 116 εκατομμύρια άνθρωποι και το κόστος αντιμετώπισης της νόσου κυμαίνεται από 560-630  δις δολάρια το χρόνο! 
Αντίστοιχα στην Ευρώπη ένα στα  πέντε άτομα υποφέρει από χρόνιο πόνο. Απ αυτά το 1/3 υποφέρει καθημερινά και 1/3 δεν μπορεί να αντέξει τον πόνο.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΠΟΥ το 2030 ο πόνος θα επιβαρύνεται σημαντικά από τέσσερις ασθένειες :
ØΚατάθλιψη
Ø Στεφανιαία νόσος
Ø Εγκεφαλικά αγγειακά
Ø Τροχαία ατυχήματα
      
          Ο ΧΡΟΝΙΟΣ ΠΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣΘΕΝΕΙΑ
Σύμφωνα με τον ορισμό της Παγκόσμιας Εταιρίας  Μελέτης  Πόνου (IASP)  « Ο πόνος είναι η δυσάρεστη συναισθηματική και αισθητηριακή εμπειρία που συνδέεται με πραγματική ή πιθανή ιστική βλάβη» εξήγησε η κ Βαδαλούκα και πρόσθεσε  ότι :
ØΕίναι η υπ’ αριθμόν πρώτη αιτία που οδηγεί τον ασθενή στην πρωτοβάθμια φροντίδα
ØΑποτελεί  δε το 5ο ζωτικό σημείο .
Σύμφωνα με τους επιστήμονεςο πόνος διακρίνεται  σε:              
ØΟξύ
•         Εμφανίζεται περιστασιακά και έχει
•         Διάρκεια <3 μήνες
ØΧρόνιο
•         Με συνεχή παρουσία και
•         Διάρκεια >3 μήνες
Αναλύοντας τα χαρακτηριστικά του χρόνιου πόνου η κ Βαδαλούκα ανέφερε ότι «είναι μια ασθένεια που επιδρά στην ποιότητα της ζωής των ασθενών, επηρεάζει τη λειτουργικότητα, τη ψυχοσύνθεση και την κοινωνική δραστηριότητα, ενώ μειώνει την παραγωγικότητα».
 
                ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
«Ο πόνος απαιτεί πολυδιάστατη αντιμετώπιση» είπε η κ Βαδαλούκα και τόνισε πως «Κανείς δεν πρέπει να ζει και να πεθαίνει με πόνο».
Σύμφωνα με τους ειδικούς η αποτελεσματική αντιμετώπιση του πόνου απαιτεί :
ØΦαρμακοθεραπεία
ØΨυχολογική προσέγγιση
ØΦυσιοθεραπευτικές Μέθοδοι Αποκατάστασης
ØΑναισθησιολογική προσέγγιση
ØΧειρουργική θεραπεία
ØΝευροδιέγερση
ØΕναλλακτικές θεραπείες
ØΑλλαγή τρόπου ζωής
Όσον αφορά τις εναλλακτικές θεραπείες (Φυσιοθεραπεία, Βελονισμός,  Ρεφλεξολογία,Shiatsu)  η κ  Βαδαλούκα υπογράμμισε ότι λειτουργούν συμπληρωματικά, δεν αντικαθιστούν την κλασική ιατρική, αλλά δημιουργούν παράπλευρα οφέλη και βελτιώνουν τον πόνο.
Η μη αποτελεσματική αντιμετώπιση του πόνου, σύμφωνα με τους γιατρούς, οφείλεται σε θρησκευτικές και κοινωνικές προκαταλήψεις, σε οικονομικούς λόγους, αλλά και σε έλλειψη ενδιαφέροντος από τις κυβερνήσεις. Ένας ακόμη λόγος είναι η αποτυχία  εκπαίδευσης  γιατρών και λοιπών λειτουργών στον τομέα αυτό.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα προκατάληψης είναι η  μη χορήγηση οπιοειδών για την αντιμετώπιση του καρκινικού πόνου στην Ελλάδα. Κι αυτό γιατί πολλοί πιστεύουν ότι η αυτή η θεραπεία θα προκαλέσει  ψυχολογική εξάρτηση στον ασθενή, παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
«Σε 25.000 ασθενείς που πήραν οπιοειδή για την αντιμετώπιση του καρκινικού πόνου  μόλις επτά άτομα παρουσίασαν εξάρτηση από τα φάρμακα» ανέφερε η κ Βαδαλούκα και κατέληξε.
«Η  Θεραπεία του Πόνου και η Παρηγορική φροντίδα είναι δείκτης πολιτισμού ενός λαού  και κανείς δεν πρέπει να ζει και να πεθαίνει με πόνο»
Η Παγκόσμια Ημέρα Παρηγορικής Φροντίδας  ήταν στις  8 Οκτωβρίου 2016. 

          http://smokefreegreece.gr/

Ο Αστακός του Γιώργου Λάνθιμου από την κινηματογραφική λέσχη του Φ.Σ.Ε. ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ




Φ.Σ.Ε. ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΕΔΕΣΣΑΣ

ΔΕΥΤΕΡΑ  14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ        ΩΡΑ 21:00

Ο Αστακός (2015)

Σκηνοθεσία: Γιώργος Λάνθιμος
Διάρκεια: 118 λεπτά
Είδος ταινίας: Σινεφιλ
  

Σε ένα δυστοπικό, κοντινό μέλλον, όλοι οι μόνοι άνθρωποι, σύμφωνα με τους κανόνες της Πόλης, συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στο Ξενοδοχείο. Εκεί είναι υποχρεωμένοι να βρουν έναν ταιριαστό σύντροφο μέσα σε 45 μέρες. Αν αποτύχουν, μεταμορφώνονται σε ένα ζώο της επιλογής τους κι απελευθερώνονται στο Δάσος. Ένας απελπισμένος άντρας το σκάει από το Ξενοδοχείο στο Δάσος, εκεί όπου ζουν οι μοναχικοί και εκεί ερωτεύεται, ακόμη κι αν αυτό είναι ενάντια στους κανόνες τους. Βραβείο επιτροπής στο φεστιβάλ των Καννών 

Πέθανε ο σπουδαίος Leonard Cohen


Ο θρυλικός τραγουδιστής, συνθέτης και ποιητής   Leonard Cohen «έφυγε» σήμερα Παρασκεύη (11/11) σε ηλικία 82 ετών.



Μια δύσκολη χρονιά για το παγκόσμιο καλλιτεχνικό στερέωμα και δη για το τραγούδι αν αναλογιστεί κανείς ότι μέσα στο 2016 έχουν «φύγει» άλλοι δύο γίγαντες της μουσικής, ο David Bowie και ο Prince.
Και τελικά, πριν φύγει η χρονιά, γίνεται γνωστή η είδηση για τον θάνατο ενός ακόμα σημαντικού καλλιτέχνη, του γεννημένου στον Καναδά Leonard Cohen, του οποίου το σπουδαίο έργο καταπιάνεται με θέματα όπως η θρησκεία, η πολιτική, η απομόνωση, η σεξουαλικότητα και φυσικά, οι διαπροσωπικές σχέσεις.
Το γεγονός του θανάτου του έγινε γνωστό από τη σελίδα του στο Facebook, όπου αναφέρεται το εξής: «Με βαθύτατη λύπη ανακοινώνουμε ότι ο θρυλικός ποιητής, τραγουδοποιός και καλλιτέχνης Λέοναρντ Κόεν απεβίωσε. Έχουμε χάσει έναν από τους πιο αξιοθαύμαστους και παραγωγικούς οραματιστές. Η κηδεία θα γίνει στο Λος Άντζελες. Η οικογένειά του ζητά να σεβαστείτε την ιδιωτική της ζωή κατά τη διάρκεια του πένθους της».



Το ειρωνικό της υπόθεσης είναι ότι τον προηγούμενο μήνα, σε συνέντευξή του στο περιοδικό New Yorker, δήλωσε πως είναι έτοιμος να πεθάνει αν και υπάρχουν πολλά που θα ήθελε ακόμα να κάνει. Τελικά, όμως, γνώριζε πολύ περισσότερα απ’ όλους για τη σοβαρότητα των προβλημάτων υγείας του. «Η μεγάλη αλλαγή είναι να συνειδητοποιείς πόσο κοντά είσαι στο θάνατο», έλεγε σχεδόν προφητικά, βλέποντας το επερχόμενο τέλος ίσως και μέσα από το τελευταίο τραγούδι που κυκλοφόρησε, το «You want it darker», στον ομώνυμο δίσκο.









ΠΗΓΗ...http://city.sigmalive.com

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...