Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2016

ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Ο Ταρζάν πάει διακοπές στην Ελλάδα.

2+2=5: Μια συγκλονιστική ταινία για την χειραγώγηση της σκέψης


Ο σημαντικός  Ιρανός καλλιτέχνης Μπαμπά Ανβάρι στη μικρού μήκους ταινία του «Two & Two» σκιαγραφεί με συγκλονιστικό τρόπο την απόπειρα χειραγώγησης της σκέψης και την επιβολή της εξουσίας με κάθε κόστος.

Βασιζόμενος στα γραπτά του Τζόρτζ Οργουελ, ο οποίος στο «1984» έγραφε ότι «ελευθερία είναι να μπορείς να πεις ότι 2 +2 = 4» ο Ανβάρι αντιστρέφει στην πρόσθεση και παρουσιάζει το πως πραγματοποιείται με τη βία η χειραγώγηση της σκέψης.

Η ταινία διαδραματίζεται σε ένα σχολείο όπου κάποια μέρα οι κανόνες αλλάζουν και 2+2 κάνει πια 5 και κανείς δεν έχει δικαίωμα να το αμφισβητήσει.

Τι θα γίνει όμως όταν ένα από τα παιδιά το αμφισβητήσει; Η ταινία προτάθηκε για Bafta καλύτερης μικρού μήκους ταινίας.

«Το κίνητρο μου ήταν η ταινία να αναζητήσει την επιθυμία που οδηγεί τους ανθρώπους να αμφισβητήσει μία δεσποτική κατάσταση», δήλωσε ο Ιρανός σκηνοθέτης.










ΠΗΓΗ...theinsider.gr

Γιατί έχουμε το τιμόνι αριστερά;

Αλήθεια πόσες είναι οι φορές που αναρωτηθήκατε γιατί σε κάποιες χώρες το τιμόνι βρίσκεται αριστερά και οδηγούν στις δεξιά λωρίδες, ενώ σε κάποιες άλλες, συμβαίνει το αντίθετο; Όλοι μας έχουμε συνηθίσει το τιμόνι από την αριστερά πλευρά του αυτοκινήτου και μας φαίνεται εντελώς παράξενο όταν σε ορισμένες χώρες το έχουνε στα δεξιά. Και όποτε πηγαίνουμε σε αυτές τις χώρες… μας φαίνεται παράξενο και ίσως να γελάσουμε ή ακόμα χειρότερα κινδυνεύουμε να μας πατήσουν…
Γιατί όμως γίνεται αυτό; Πού έχει τις ρίζες του αυτή η…”παραξενιά”;
Σε μερικές χώρες, όπως για παράδειγμα στην Κύπρο και την Αγγλία, οδηγούν στην αριστερή λωρίδα του δρόμου, με το τιμόνι να βρίσκεται στα δεξιά του αυτοκινήτου.
Μαθαίνουν και καλλιεργούν την οδηγική αντίληψη τους με οδηγό αυτήν την κατάσταση. Πώς θα σας φαινόταν όμως αν μαθαίνατε πως το όλο θέμα έχει τις ρίζες του πολύ πριν δημιουργηθεί ακόμα και η ιδέα της μηχανής εσωτερικής καύσεως, η οποία και κρύβεται κάτω από τα καπό των αυτοκινήτων μας;
Και φυσικά μιλάμε για πολλά χρόνια πίσω και συγκεκριμένα στην περίοδο του Μεσαίωνα…
Φοράμε την στολή του Ιππότη λοιπόν και προσπαθούμε να μάθουμε τι άλλο… φυσικά ξιφομαχία. Οι περισσότεροι ιππότες κρατούσαν το σπαθί με το δεξί χέρι, άρα μένει ελεύθερο το αριστερό χέρι για την ασπίδα. Τι σχέση έχει όμως αυτό με το θέμα μας;
Έχει και μάλιστα μεγάλη, καθώς στο μονοπάτι, αργότερα δρόμο, θα κινηθούμε στην δεξιά πλευρά έτσι ώστε να έχουμε καλυμμένα τα νώτα μας από τους απέναντι ιππότες που θα συναντήσουμε και δεν γνωρίζουμε αν είναι εχθροί ή σύμμαχοι.
Όταν μάλιστα τον συναντήσουμε, προφυλάσσοντας τα νώτα μας, και με το χέρι στη λαβή του σπαθιού τον προσπερνάμε από τα δεξιά προτάσσοντας τη ασπίδα μας.
Ωραία με αυτήν την κατάσταση. Αλλά τι γίνεται με την Κύπρο και την Αγγλία; Γιατί οδηγούν όπως λένε στην Ελλάδα, “ανάποδα” (αριστερά αντί για δεξιά); Μέναν ακάλυπτοι οι μαχητές μας; Όχι!
Αν παρατηρήσετε, από την άλλη μεριά του δρόμου (αριστερά) οδηγούν σε νησιωτικές μόνο χώρες και το τιμόνι είναι δεξιά. Κύπρος, Μεγάλη Βρετανία, Αυστραλία, Ιαπωνία… Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η ναυσιπλοΐα!
Μιας και ο μόνος τρόπος επικοινωνίας των εν λόγω χωρών με τον υπόλοιπο κόσμο ήταν η θάλασσα και τα πλεούμενα της.
Όταν λοιπόν δύο καράβια διασταυρώνονταν, φρόντιζαν οι καπετάνιοι να περνάνε από την αριστερή πλευρά τους, από όπου και μπορούσαν και έλεγχαν (ήταν έτσι φτιαγμένα) τις αποστάσεις ανάμεσα στις καρίνες!
Και όμως, δύο διαφορετικές αιτιολογίες για κάτι τόσο κοινό και αυτονόητο!
Έτσι λοιπόν υιοθετήθηκαν αυτές οι νοοτροπίες και στα αυτοκίνητα – τιμόνια, στους δρόμους και στις λωρίδες οδήγησης.
Γι’ αυτούς τους λόγους σε κάποια μέρη του κόσμου το τιμόνι του αυτοκινήτου βρίσκεται δεξιά και οδηγούν στις αριστερές λωρίδες, ενώ σε κάποια άλλα γίνεται το αντίστροφο.
Και τελικά φαίνεται πως όλοι οδηγούμε….ανάποδα.





Πηγή: athleticradio.gr

Ρωμαϊκά όργια: οι 10 χειρότερες διαστροφές

Αυτές ήταν οι 10 χειρότερες διαστροφές των αυτοκρατόρων της αρχαίας Ρώμης. Η φράση «Ρωμαϊκό όργιο» δεν έχει προκύψει τυχαία, αφού οι αρχαίοι Ρωμαίοι αξιωματούχοι φημίζονταν για τις διαστροφές τους. Ωστόσο ορισμένοι αυτοκράτορες κυριολεκτικά ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, μένοντας στην ιστορία για την ακόλαστη φήμη τους.
Ευνουχισμοί, αιμομιξίες, παιδεραστία και πορνεία ήταν σχεδόν καθημερινότητα στο μενού των αυτοκρατόρων, σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία που παρουσιάζονται στο βιβλίο «Η σεξουαλική ζωή των Ρωμαίων Αυτοκρατόρων» του Αγγλοαμερικανού ιστορικού και συγγραφέα Νάιτζελ Κάοθορν.
Ακολουθούν οι 10 χειρότερες διαστροφές από την αρχαία Ρώμη για πραγματικά γερά νεύρα:
Αιμομιξία (ανιψιά)
Ισως το πιο «light» περιστατικό της λίστας και η απόδειξη ότι όταν είσαι αυτοκράτορας μπορείς να κάνεις κυριολεκτικά ότι θέλεις. Πρόκειται για την περίπτωση του αυτοκράτορα Κλαύδιου ο οποίος παντρεύτηκε την ανιψιά του Αγριππίνα, κόρη του νεκρού αδελφού του Γερμανικού. Μάλιστα προκειμένου να προλάβει όσους μπορεί να έκαναν λόγο για αιμομιξία, συγκάλεσε τη Σύγκλητο και έπεισε τους παρευρισκόμενους, ότι ήταν υποχρεωμένος να παντρευτεί την ανιψιά του μετά το θάνατο του αδελφού του, «για το καλό του κράτους» και ότι ήταν «ζήτημα εθνικής σημασίας».
Αιμομιξία (αδελφή)
Στα ίδια -ίσως και χειρότερα- πλαίσια κινήθηκε και ο διαβόητος Καλιγούλας. Ο ίδιος διατηρούσε σεξουαλικές σχέσεις με όλες τις αδελφές του και πολλές φορές μάλιστα μπροστά στα μάτια της νόμιμης συζύγου του, ενώ υπάρχουν και αναφορές ότι συχνά εκπόρνευε τις αδελφές του. Ωστόσο η αγαπημένη του αδελφή, σύμφωνα με τα στοιχεία, ήταν η Δρουσίλα, με την οποία διατηρούσε σχέσεις απ' όταν ήταν ακόμη μικρά παιδιά και μάλιστα συχνά την έπαιρνε από τον νόμιμο σύζυγο της για να διασκεδάσει χωρίς αυτός να μπορεί να φέρει αντίρρηση.
Αιμομιξία (Οιδιπόδειο σύμπλεγμα)
Ωστόσο κυριολεκτικά «βάζει τα γυαλιά» στους προηγούμενους δύο αυτοκράτορες, ο πυρομανής Νέρωνας, ο οποίος διατηρούσε ερωτική σχέση με τη μητέρα του Αγριππίνα (την προαναφερθείσα). Η σχέση τους προδόθηκε από το αίμα της Αγριππίνας στα ρούχα του και οι αξιωματούχοι προσπάθησαν να σταματήσουν αυτή τη σχέση, φοβούμενοι ότι η Αγριππίνα θα πάρει μεγάλη εξουσία έτσι. Βέβαια δε πρόλαβαν, αφού τη σχέση διέκοψε ο ίδιος ο Νέρωνας επιχειρώντας να τη σκοτώσει.
Το πρώτο «πορνό»
Ο αυτοκράτορας Τιβέριος όταν αποσυρόταν στο νησί Κάπρι είχε προσλάβει νέους και των δύο φύλων, τους οποίους έβαζε να συνευρίσκονται ανά τρεις μπροστά του, ωστόσο όταν κάποιες φορές ακόμα και αυτό δεν τον ικανοποιούσε, οι ιστορικοί επισημαίνουν ότι διέθετε μία ολόκληρη συλλογή βιβλίων με ερωτικές εικόνες.
Το παιχνίδι του ζώου
Φήμη διεφθαρμένου αυτοκράτορα είχε και ο πυρομανής Νέρωνας, ο οποίος αναφέρεται ότι συχνά κάλυπτε το σώμα του με γούνα ζώου, έμπαινε σε ένα κλουβί και μόλις κάποιος το άνοιγε, όρμαγε και τον δάγκωνε στα γεννητικά όργανα.
Ερωτικοί σταθμοί
Οπως υπήρχαν στάσεις για να ανεφοδιάζονται και να τρώνε τα άλογα στο δρόμο, ο Νέρωνας εισήγαγε και τους «ερωτικούς σταθμούς» με πόρνες κατά μήκος του δρόμου για να «ξεκουράζουν» τους ταξιδιώτες.
Aυτοκρατορικό πορνείο
Ο Καλιγούλας ήταν πολυέξοδος αυτοκράτορας, τόσο πολύ μάλιστα που άδειασε τα ταμεία του κράτους σε σημείο που αναγκάστηκε να μετατρέψει το παλάτι σε ένα αυτοσχέδιο πορνείο, προκειμένου να ξεχρεώσει τους δανειστές του.
Κάνοντας έναν άνδρα, «γυναίκα» του
Προφανώς δεν εννοούμε ομοφυλόφιλο γάμο εδώ, αλλά το «γυναίκα» με την κυριολεκτική έννοια του όρου. Συγκεκριμένα, ο Νέρωνας πήρε έναν άνδρα, του έκοψε τα γεννητικά όργανα, τον έντυσε γυναικεία και τον παντρεύτηκε με όλες τις τιμές.
Παιδεραστία
Ο αυτοκράτορας Τιβέριος, σύμφωνα με τα στοιχεία, απολάμβανε την «παρέα» μικρών παιδιών καθώς και το κολύμπι κι έτσι επέλεξε να δημιουργήσει ένα ενυδρείο ερωτικής διαστροφής, με πολλά παιδάκια να κολυμπάνε μαζί του.
Το πρώτο όργιο
Η Μεσσαλίνα, σύζυγος του Κλαύδιου (αυτού που τελικά παντρεύτηκε την Αγριππίνα) έμεινε στην ιστορία για τις ακόρεστες σεξουαλικές ορμές της, κάνοντας το Nymphomaniac του Trier να μοιάζει με επεισόδιο του Sesame Street. Ηταν η πρώτη αυτοκράτειρα που εκπορνεύτηκε με τη θέληση της, ενώ κατέχει το ρεκόρ για ταυτόχρονη σεξουαλική συνεύρεση με τους περισσότερους άνδρες μέχρι τότε.






Πηγή: iefimerida.gr

"Την επόμενη ζωή μου θέλω να την ζήσω ανάποδα"


“Την επόμενη ζωή μου θέλω να τη ζήσω ανάποδα. Ξεκινάς από νεκρός κι έτσι το γλιτώνεις αυτό. Μετά ξυπνάς σε ένα γηροκομείο κι αισθάνεσαι κάθε μέρα και καλύτερα. Σε πετάνε έξω από το γηροκομείο, γιατί δεν είσαι πλέον τόσο γέρος. 
Πηγαίνεις και εισπράττεις τη σύνταξή σου και μετά όταν αρχίζεις να δουλεύεις σου δίνουν δώρο ένα χρυσό ρολόι και κάνουν πάρτι για σένα την πρώτη μέρα στη δουλειά. 

Δουλεύεις τα επόμενα 40 χρόνια μέχρι να γίνεις αρκετά νέος για να χαρείς την ζωή.

Κάνεις πάρτι, πίνεις αλκοόλ και γενικά είσαι ‘ατακτούλης’.

Μετά είσαι έτοιμος για το γυμνάσιο.

Στη συνέχεια πας στο δημοτικό, γίνεσαι παιδί, παίζεις.

Δεν έχεις ευθύνες, γίνεσαι βρέφος μέχρι την στιγμή που γεννιέσαι.

Μετά περνάς 9 μήνες κολυμπώντας σε ένα πολυτελές σπα με όλα τα κομφόρ, κεντρική θέρμανση και πλήρη εξυπηρέτηση, κάθε μέρα και μεγαλύτερο χώρο και νάτο…

Τελειώνεις σαν…ένας οργασμός…”


Από τον Γούντι Άλλεν

Έτσι ακούγονται οι ύμνοι της ορθόδοξης θείας λειτουργίας στα ρουμάνικα παιγμένοι ανάποδα


Έτσι ακούγονται οι ύμνοι της ορθόδοξης θείας λειτουργίας στα ρουμάνικα παιγμένοι ανάποδα
Δεν υπάρχει σπυριάρης έφηβος των 80's με μακριά λαδωμένα μαλλιά, λερωμένα λευκά Nike και μπλουζάκι AC/DC που να σέβεται τον εαυτό του και να μην έχει επιχειρήσει έστω και μια φορά να δοκιμάσει στην πράξη έναν από τους μεγαλύτερους αστικούς ροκ μύθους όλων εποχών...

-Ρε, λες να 'ναι αλήθεια; -Δεν ξέρω ρε μ@λ@κ@, εσύ τι λες; -Εγώ μ@λ@κ@ μου λέω να το δοκιμάσουμε! (χαχανητά) -Κι αν Τον φέρουμε ρε μ@λ@κ@, μετά τι κάνουμε; -Ξέρω γω, του πουλάμε την ψυχή μας! (δυνατά χαχανητά) -Θα με σκοτώσει η μάνα μου αν το μάθει! -Μπα, η δικιά μου ήταν χίπισσα στα νιάτα της, θα καταλάβει!

Και κάπως έτσι ξεκινούσε, σε κλίμα μύχιας συνενοχής και όρκων σιωπής, το τελετουργικό: παίξιμο του δίσκου ανάποδα μπας και φανερωθεί ο Εωσφόρος!

Προτιμώμενα βινύλια τα συνήθη ύποπτα των Led Zepellin, Black Sabbath και για εγγυημένα αποτελέσματα εκείνα των Venom.

Ο δίσκος τοποθετούνταν στη θέση του, η βελόνα άγγιζε τις αυλακιές και η ταινία τρόμου ξεκινούσε με τους δυο φίλους να ανατριχιάζουν και να καρδιοχτυπούν πριν ακόμη συμβεί το οτιδήποτε...

Λίγη σημασία είχε όμως. Η φιλία επισφραγιζόταν με άλλη μία σκηνή αγνής εφηβικής βλακείας.

Αρκετά χρόνια αργότερα, το 1999, το «σατανιστικό» ανάποδο παίξιμο μουσικών κομματιών θα γίνει η αφορμή για να ηχογραφήσει η σοβαρή Βρετανίδα συνθέτρια Jocelyne Pook ένα από τα πιο στοιχειωτικά soundtracks του Χόλιγουντ για την ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ «Μάτια Ερμητικά Κλειστά».

Πρόκειται για το κομμάτι που επενδύει τη σκηνή του μασονικού οργίου, το οποίο δεν είναι παρά ύμνοι από τη θεία λειτουργία της Ορθόδοξης Ρουμάνικης Εκκλησίας.

Παιγμένο κανονικά, το κείμενο μιλάει για οίκτο, αγάπη και κατανόηση προς τους αμαρτωλούς θνητούς...

Απλά και όμορφα πράγματα!

Στα χέρια της Pook όμως το αποτέλεσμα είναι αυτό:






ΠΗΓΗ... iefimerida.gr

Πρωταθλητής με ή χωρίς πόδια..


Γράφει η  Μαρία Σκαμπαρδώνη

Γεννήθηκα σε έναν κόσμο που θυμάται την ανθρωπιά του , δυστυχώς, μόνο σε γιορτές και επετείους και ξεχωρίζει για την ικανότητά του να κατακρίνει τους άλλους για τα ελαττώματα και τις άτυχες στιγμές τους και όχι τόσο για τα προτερήματά τους. Σε αυτό τον κόσμο γεννήθηκα και εγώ, το καροτσάκι μου ήταν τα πόδια μου. Σε αυτό τον κόσμο που πατάει χτυπάει πολλές φορές επάνω στην πληγή σου μόνο για να νοιώσει εκείνος ανώτερος, κλήθηκα να έρθω και να ζήσω.

Θυμάμαι τα παιδιά εκείνα που μου πέταγαν τσάντες και γελούσαν ειρωνικά εις βάρος μου.

Θυμάμαι τις φορές εκείνες που κρυβόμουν και δεν ήθελα να πάω ούτε στο σχολείο επειδή κάθε ημέρα σε αυτό γινόταν όλο και πιο βασανιστική.

Οι γονείς μου δε στεναχωρήθηκαν ποτέ για μένα , ούτε για τη σωματική μου ατέλεια. Αντιθέτως, προσπάθησαν να δουν τα καλά αυτής της κατάστασης , να χαμογελάσουν και να δημιουργήσουν μέσα μου τη βαθιά πίστη ότι είτε έχεις είτε δεν έχεις πόδια μπορείς να καταφέρεις τα πάντα, μπορείς να πετύχεις όλους σου τους στόχους. Να αγαπήσεις, να ερωτευτείς, να κάνεις φίλους, να γελάσεις, να πας σινεμά , τα απλά καθημερινά πράγματα που κάνουμε όλοι. Και είδα γύρω μου ανθρώπους που αυτά τους τα πόδια τους οδήγησαν στις λάθος επιλογές και στην αυτοκαταστροφή. Εγώ όμως έχω το καροτσάκι μου και πηγαίνω όπου θέλω με το να μετακινώ τις ρόδες μου.

Οι γονείς μου θα με δουν στο γήπεδο να τρέχω και να βάζω καλάθια, να γίνομαι ένας μικρός Νίκος Γκάλης. Θα ήθελα να με δουν εκείνα τα παιδιά που νοιώθουν ότι υστερούν, που νοιώθουν αδικημένα, που νοιώθουν ότι δε θα αγγίξουν ποτέ αυτά που επιθυμούν και δε θα τους αγαπήσουν ποτέ: Να τους πω ότι μπορούμε σε αυτή τη ζωή να πετύχουμε τα πάντα για η δύναμη και το θάρρος βρίσκεται στην καρδιά, όχι στα πόδια μας. Να τους πω ότι οι άνθρωποι που αξίζουν να είναι στη ζωή μας, θα μας αγαπήσουν για αυτό που είμαστε. Να τους πω ότι όλα τα μπορείς , ακόμα και όταν νιώθεις ότι τα έχεις χάσει όλα. Να τους πείσω να έρθουν να με δουν να καρφώνω στο γήπεδο και να βάζω καλάθια για να πειστούν ότι όλα τα όνειρα μπορούν να πραγματοποιηθούν!

Είμαι ένας πρωταθλητής που έτυχε σε καροτσάκι. Αν δεν ήμουν, νοιώθω ότι θα ήμουν πάλι πρωταθλητής. Ξέρετε γιατί; Γιατί τα πόδια μου δεν ήταν, τελικά, τόσο σημαντικά όσο πίστευα ότι είναι...





«Στο δείπνο της λιτότητας πιστός πελάτης μένει, κι αυτό αποδιώχνει τη χαρά της μέθης του κρασιού.»~Έμιλυ Ντίκινσον


CXXXII

Όποιος ποτέ δεν πόθησε, μια ζάλη μεθυσιού
κι η πιο παράφορη χαρά γι’ αυτόν θα μείνει ξένη.
Στο δείπνο της λιτότητας πιστός πελάτης μένει,
κι αυτό αποδιώχνει τη χαρά της μέθης του κρασιού.

Κρυφή ελπίδα μ’ άπιαστη, καρτερικά βουβή,
της πεθυμιάς το στόχο του ποτέ δεν τον πλησιάζει,
γιατί η πραγματικότητα μοιάζει να τον τρομάζει,
μην την ψυχή του λευτερώσει μέσ’ απ’ το κλουβί.

Αποσπάσματα από το βιβλίο «Ζωή» 
της Έμιλυ Ντίκινσον 
σε μετάφραση της Άννας Δασκαλοπούλου





Η ΕΓΚΑΙΡΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΥΚΥΣΤΙΚΩΝ ΩΟΘΗΚΩΝ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑ


         
Η έγκαιρη διάγνωση του συνδρόμου των πολυκυστικών ωοθηκών, απαλλάσσει τη γυναίκα από τα ενοχλητικά συμπτώματα, δίνοντας της  ταυτόχρονα την ευκαιρία να γίνει μητέρα αν το επιθυμεί.
Αυτό τονίζουν οι γυναικολόγοι, που θεωρούν ότι το σύνδρομοείναι  μιααπό τις κύριες αιτίες της γυναικείας υπογονιμότητας.
Μάλιστα , σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες, το σύνδρομο τα τελευταία χρόνια έχει πάρει διαστάσεις καθώς πλήττει μια στις πέντε γυναίκες που βρίσκονται σε αναπαραγωγική ηλικία.
 «Η μη έγκαιρη διάγνωση του συνδρόμου βάζει σε μεγάλη ταλαιπωρία την γυναίκα η οποία υποβάλλεται  σε ατέρμονες εξετάσεις και θεραπείες που δεν έχουν σχέση με τις πολυκυστικές ωοθήκες»τονίζειο  Διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Αθήνας, τ. Επιμελητής Μαιευτικής Γυναικολογίας του Princess Royal University Hospital London και συνεργάτης των Νοσοκομείων Μητέρα και Υγεία, κ Στέφανος Χανδακάς  και συμπληρώνει
«Σήμερα το σύνδρομο μπορεί να εντοπιστεί αν συνυπάρχουν δυο από τα παρακάτω συμπτώματα.
Øολιγο-ανωοθυλακιορρηξία ή ανωορρηξία (που εκδηλώνονται συνήθως με αραιομηνόρροια ή αμηνόρροια),
Ø υψηλά επίπεδα κυκλοφορούντων ανδρογόνων ή κλινικές εκδηλώσεις υπερανδρογοναιμίας,
Ø πολυκυστικές ωοθήκες όπως καθορίζονται από το υπερηχογράφημα, αφού αποκλειστούν άλλες νοσολογικές καταστάσεις που προκαλούν διαταραχές του εμμηνορρυσιακού κύκλου και υπερανδρογοναιμία».
Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως η  έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία της νόσου απαλλάσσει τις γυναίκες από τα ενοχλητικά συμπτώματα και  βοηθά τις περισσότερες  ,κατά 90%, να γίνουν μητέρες, εκτός εάν υπάρχουν άλλοι πιο σοβαροί παράγοντες που συμβάλουν στην υπογονιμότητα.
                            ΒΑΣΙΚΑ -ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ
Η έγκαιρη διάγνωση του συνδρόμου, μπορεί να γίνει αρκεί η γυναίκα να παρατηρήσει αν έχει κάποια από τα βασικά συμπτώματα. Ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις τα συμπτώματα δεν είναι πάντα ιδιαίτερα εμφανή και συχνά μπορεί να είναι παραπλανητικά, γι αυτό είναι απαραίτητες οι αιματολογικές εξετάσεις και το υπερηχογράφημα στην αρχή της περιόδου.
Σύμφωνα με τους γυναικολόγους  τα βασικά συμπτώματα του συνδρόμου των πολυκυστικών ωοθηκών είναι:
 
ØΑκανόνιστοι κύκλοι  περιόδου, άνω των 30 ημερών (το 85% των γυναικών αυτών έχει το σύνδρομο)
ØΑποβολές
ØΑυξημένη τριχοφυΐα
ØΑκμή
ØΛιπαρό δέρμα
ØΑύξηση του σωματικού βάρους, κυρίως στην κοιλιακή χώρα
ØΠροβλήματα ωορρηξίας
ØΤριχόπτωση
ØΠροβλήματα υπογονιμότητας
 
               ΘΕΡΑΠΕΙΑ  ΤΟΥ ΣΥΝΔΡΟΠΟΥ Σ.Π.Ω
Σήμερα, υπάρχει τρόπος θεραπείας για τις πολυκυστικές ωοθήκες, με φάρμακα ή χειρουργική επέμβαση(διαδερμική (Στεφανε πιο είναι το σωστό διαδερμική η διαθερμική;) λαπαροσκόπηση).

Η ενδεδειγμένη θεραπεία θα αποφασιστεί  σε συνεργασία με τον γυναικολόγο και μετά από την διεξαγωγή εργαστηριακών και αιματολογικών εξετάσεων.
«Για τις γυναίκες που δεν επιθυμούν να μείνουν έγκυες, οι ακανόνιστες περίοδοι, η ακμή και η ανεπιθύμητη τριχοφυΐα μπορούν να αντιμετωπιστούν με ελαφρύ αντισυλληπτικό χάπι» εξηγεί ο Δρ Χανδακάς και καταλήγει

« Αντίθετα οι γυναίκες που προσπαθούν να επιτύχουν μία εγκυμοσύνη,  θα πρέπει να υποβληθούν σε συγκεκριμένη φαρμακευτική θεραπεία την οποία θα αποφασίσουν με το γιατρός τους».
Σύμφωνα με τους γυναικολόγους οι γυναίκες με πολυκυστικές ωοθήκες που προσπαθούν να επιτύχουν μια εγκυμοσύνη, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:
Ø  Οι πολυκυστικές ωοθήκες είναι η πιο κοινή αιτία υπογονιμότητας στις γυναίκες που δεν κάνουν ωορρηξία
ØΠρέπει να συζητήσουν με το γιατρό τους, πριν επιχειρήσουν μία εγκυμοσύνη
ØΝα διατηρούν ένα ιδανικό σωματικό βάρος
ØΟ κίνδυνος αποβολής είναι υψηλότερος σε γυναίκες με πολυκυστικές ωοθήκες,
Ø Η πρόκληση ωορρηξίας σε γυναίκες με πολυκυστικές ωοθήκες ενέχει κινδύνους
Ø Οι περισσότερες γυναίκες με πολυκυστικές ωοθήκες, κατά 90%, θα μείνουν έγκυες.

www.drchandakas.gr   τηλ 210 6436258

Α.Φ.Ο.Σ. Αλμωπίας «Η ΕΝΩΣΗ» Έκπτωση για το ΚΤΕΟ Ψεκαστικών Μηχανημάτων σε συνεργασία με την Almotest


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

    Ο Α.Φ.Ο.Σ. Αλμωπίας «Η ΕΝΩΣΗ» ενημερώνει τα μέλη του Συνεταιρισμού καθώς και του αγρότες – κτηνοτρόφους που κατέθεσαν την δήλωση ΟΣΔΕ 2016 στο ΚΕΑ Αλμωπίας  ότι προσφέρει έκπτωση για το ΚΤΕΟ Ψεκαστικών Μηχανημάτων σε συνεργασία με την Almotest.

Για περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία του Συνεταιρισμού στο
 1ο χλμ. Αριδαίας – Τσακώνων και στο τηλ. 23840.21380.
Τμήμα Γραμματείας (εσωτερικό 1).


                                                                                                        Για τον
                                                                                                Α.Φ.Ο.Σ. Αλμωπίας
                                                                                                     «Η ΕΝΩΣΗ»

                                                                                                             Ο
                                                                                                       Πρόεδρος

                                                                                              Μπερμπέρης Παντελής

"Επιχειρώ": Διασυνοριακό πρόγραμμα των δήμων Έδεσσας και Καβάνταρτσι


Έδεσσα 23.11.2016

Ο Δήμος Έδεσσας και ο Δήμος Καβαντάρτσι έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν να συμμετέχετε στις εκδηλώσεις του BIC οι οποίες οργανώνονται το διάστημα 23-25 Νοεμβρίου με έναρξη την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2016 και ώρα 6μμ στο Πολιτιστικό Κέντρο της Έδεσσας.
 Οι εκδηλώσεις οργανώνονται στο πλαίσιο του προγράμματος "Business Informative, Innovative Centre and MICE Actions" funded by the European Union and by National Funds of the Participating Countries under the IPA Cross Border Programme 2007-2013. Αναλυτικά το πρόγραμμα αφορά την δημιουργία δύο Κέντρων Επιχειρηματικής Πληροφόρησης & Καινοτομίας, Δράσεις Συναντήσεων, Ταξιδίων Κινήτρων, Συνεδρίων, Εκθέσεων με στόχο την ενίσχυση της διασυνοριακής συνεργασίας, της εκπαίδευσης και της προώθησης της επιχειρηματικής κουλτούρας, της επιχειρηματικότητας, του επιχειρηματικού τουρισμού μέσα από δράσεις συναντήσεων, ταξιδίων κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων με στόχο την ενίσχυση των επιχειρηματικών διασυνοριακών συναλλαγών.
 Το τριήμερο που ακολουθεί οργανώνονται πολλά στρογυλλά τραπέζια προκειμένου οι συμμετέχοντες να δούν τις νέες προκλήσεις του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στην διασυνοριακή ζώνη  και την ανάγκη στήριξης της επιχειρηματικότητας από ένα συνδυασμό φορέων. Η τοπική αυτοδιοίκηση θέλοντας να συμβάλλει στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και την ανάδειξη της σημασίας της στην βιώσιμη ανάπτυξη συμμετέχει στο πρόγραμμα με μια σειρά δράσεων.
 Το συνολικό ύψος τους προγράμματος είναι 307.671,00€ εκ των οποίων ο Δήμος Έδεσσας 123.675,00€. Επικεφαλής του έργου είναι ο Δήμος Καβαντάρτσι.

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...