Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2016

Οι χορηγοί της 6ης Σούρβας των Προμάχων


6η Σούρβα 2016

Ευχαριστούμε τους χορηγούς μας.
(η λίστα ανανεώνεται) 




"Κόλντα Μπάμπο" στο Λουτράκι Αλμωπίας


 Όταν η παράδοση καλεί...
Είμαστε πάντοτε έτοιμοι να την υπηρετήσουμε!

Αναβιώνουμε και φέτος λοιπόν τα έθιμα της Κόλντα Μπάμπου (Παρασκευή 23/12) και της Σούρβα Μπάμπου ( Παρασκευή 30/12) στην κεντρική πλατεία του χωριού!

Ελάτε να ανάψουμε παρέα τις φωτιές και να ζεστάνουμε πρωτίστως τις καρδιές και τις ψυχές μας!

Φυσικά απο την γιορτή αυτή δεν μπορούν να λείπουν η μουσική, το κρασί,το τσίπουρο και τα τοπικά παραδοσιακά εδέσματα !

ΤΙΜΗΘΗΚΕ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΑΣΟΥΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ


ΤΙΜΗΘΗΚΕ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΑΣΟΥΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΑΡΙΔΑΙΑΣ

Με μια σεμνή τελετή που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Κέντρου Υγείας Αριδαίας, ο Δήμος Αλμωπίας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και τη Διεύθυνση και το Προσωπικό, τίμησαν την Οικογένεια Μασούτη για την δωρεά που πραγματοποίησε και αφορά σε εξοπλισμό για το Κέντρο Υγείας Αριδαίας.

Ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος στον σύντομο χαιρετισμό του εξήρε το έργο της Οικογένειας Μασούτη και έκανε λόγο για μια υγιή επιχείρηση που σέβεται τους πελάτες της και επιστρέφει στην ίδια την κοινωνία ένα μερίδιο από τα κέρδη της. Όπως είπε, στις δύσκολες εποχές που ζούμε αυτή η προσφορά είναι πολλή σημαντική και επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά το σημαντικό έργο της Επιχείρησης.

Παράλληλα, ευχαρίστησε θερμά τον Πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Λάζαρο Κυρίζογλου ο οποίος μετά την συντήρηση και εξοπλισμό του Αγροτικού Ιατρείου Προμάχων έδειξε ειλικρινές ενδιαφέρον για την περιοχή μας και ασχολήθηκε ουσιαστικά δίνοντας άμεσα λύσεις σε προβλήματα που σχετίζονται με τον τομέα της υγείας. Με αυτόν τον τρόπο έδειξε έμπρακτα ότι σέβεται τον θεσμό που υπηρετεί και τον εξυψώνει με κάθε ευκαιρία. Επιπλέον, ο Δήμαρχος συνεχάρη την Διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Αριδαίας κ. Στέλλα Φωτοπούλου για τον ζήλο που δείχνει όσον αφορά στην επίλυση των προβλημάτων, καθώς επίσης και το προσωπικό που εργάζεται κάτω από αντίξοες συνθήκες.

Την εκδήλωση τίμησαν επίσης με την παρουσία τους ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Αθηνά Αηδονά, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κ. Λάκης Βασιλειάδης, κ. Μαρία Ζωγράφου – Τσαντάκη και κ. Πέτρος Ζέρζης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Σίμος Σωτηριάδης, οι Αντιδήμαρχοι κ. Στέφανος Αβραμίκας και κ. Γιώργος Γούδης, ο Δημοτικός Σύμβουλος και εντεταλμένος στην Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Χρήστος Χουρσόγλου κ.α.







Χριστουγεννιάτικες ευχές από τον Θεόδωρο Θεοδωρίδη


Ενημερωτική συνάντηση ενόψει της εφαρμογής του νέου νόμου για την άσκηση οικονομικών δραστηριοτήτων


Με πρωτοβουλία της Αν. Αντιπεριφερειάρχη Αθηνάς Αηδονά πραγματοποιήθηκε στην Π.Ε. Πέλλας ενημερωτική συνάντηση ενόψει της εφαρμογής του νέου νόμου για την άσκηση οικονομικών δραστηριοτήτων


Ενημερωτική συνάντηση για το περιεχόμενο και τις ρυθμίσεις του νέου Νόμου 4442, «Νέο Θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και νέες διατάξεις», πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας με πρωτοβουλία της Αν. Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κας Αθηνάς Αθανασιάδου - Αηδονά. Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης Π.Κ.Μ. κ. Νικόλαος Τσοτσόλης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πέλλας κ. Ιορδάνης Τσώτσος, ο Αν. Διευθυντής Ανάπτυξης Π.Ε. Πέλλας κ. Στάθης Πολατίδης, στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, του Επιμελητηρίου Πέλλας και της Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης στην οποία δεν μπόρεσε να παραστεί η κα Αηδονά λόγω έκτακτης αλλαγής του προγράμματός της, παρουσιάστηκε η συνοπτική εισήγησή της για την προοπτική αναθέρμανσης του επιχειρηματικού τοπίου στην Π.Ε. Πέλλας, μέσω του νέου νόμου. Επίσης, τονίστηκε ότι η «ραχοκοκαλιά» της τοπικής οικονομίας περιλαμβάνει μικρομεσαίες επιχειρήσεις στους τομείς των τροφίμων, του τουρισμού, του εμπορίου και των υπηρεσιών που βρίσκονται στο επίκεντρο του νέου νόμου. Άλλωστε, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προωθεί την επιχειρηματικότητα με πρωτοβουλίες και δράσεις, δίνοντας μάλιστα προτεραιότητα σε επενδύσεις που αφορούν τις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία.

Η κεντρική εισήγηση πραγματοποιήθηκε από την Μηχανολόγο Μηχανικό της Διεύθυνσης Ανάπτυξης κα Αναστασία Χατζηγιάννη, η οποία παρουσίασε την φιλοσοφία και έναν οδηγό εφαρμογής του νέου νόμου. Βασικά χαρακτηριστικά των διατάξεων είναι η μείωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, η προστασία του δημοσίου συμφέροντος και μία νέα προσέγγιση στους ελέγχους που έχουν τη μορφή συστάσεων, παροχής κατευθυντήριων οδηγιών και, μόνο ως έσχατο μέσο, την επιβολή κυρώσεων. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον κλάδο των τροφίμων και των ποτών, ενώ προβλέπεται μεταβατικό στάδιο εφαρμογής μέχρι το τέλος του 2018.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Ιορδάνης Τσώτσος τόνισε ότι ο νέος νόμος είναι «καλοδεχούμενος», ενώ το Επιμελητήριο Πέλλας έχει πλήρη ετοιμότητα για την υποστήριξη εφαρμογής του νέου νόμου και των επαγγελματιών που εντάσσονται στο νέο νομοθετικό πλαίσιο.


Ο Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης κ. Νικόλαος Τσοτσόλης, ανέφερε ότι το προσεχές χρονικό διάστημα θα υπάρξουν διευκρινιστικές εγκύκλιοι και εξειδίκευση της νομοθεσίας, οπότε η υπηρεσία θα επανέρθει με την οργάνωση μίας ειδικής εκδήλωσης, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο, για την ολοκληρωμένη ενημέρωση των επιχειρηματιών και επαγγελματιών που αφορά ο νέος νόμος.   

Ευχές και νέα από το Εδεσσαϊκό Θέατρο


«Στον απόηχο των παραστάσεων της Νεανικής Σκηνής»

Με επιτυχία και εξαιρετική απήχηση στο κοινό έπεσε η αυλαία του έργου «Κόκκαλα» που ανέβηκε από τη νεοσύστατη Νεανική Σκηνή του Εδεσσαϊκού Θεάτρου, την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016.
Τόσο οι έφηβοι πρωταγωνιστές με την φρεσκάδα και τον αυθορμητισμό τους όσο και η ευρηματική και σπιρτόζικη σκηνοθετική άποψη της Ηρώς Γεωργίου, προσέφεραν στο κοινό μια αξέχαστη και ιδιαίτερα συγκινητική θεατρική εμπειρία. Τις πρωινές παραστάσεις παρακολούθησαν μαθητές του 1ου και 2ου ΓΕΛ Έδεσσας και σύσσωμο το 2ο Γυμνάσιο Έδεσσας, ενώ την επίσημη πρεμιέρα της Τετάρτης 14 Δεκέμβρη, τίμησαν με την παρουσία τους ο Διοικητής της ΙΙ Μ/Κ Μεραρχίας Πεζικού Υποστράτηγος κος Γλυμής Δημήτριος, ο Δήμαρχος Έδεσσας κος Δημήτρης Γιάννου, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ωδείου Δήμου Έδεσσας κος Μιλτιάδης Κασσάρας. ο Πρόεδρος του συλλόγου Ποντίων Έδεσσας «Άγιος Θεόδωρος Γαβράς» κος Πέτρος Κριαρίδης, η Πρόεδρος του συλλόγου Ηπειρωτών Έδεσσας «Απειρωτάν» κα Κωνσταντίνα Πλιούτα και η Πρόεδρος του συλλόγου Εδεσσαίων Καλλιτεχνών «Απελλής» κα Μαρία Σέξτου. Στην τελευταία έκτακτη παράσταση της Κυριακής, μεταξύ άλλων το παρόν έδωσαν μέλη της θεατρικής ομάδας του συλλόγου Καρκινοπαθών Έδεσσας και περιχώρων συνοδευόμενα από την Πρόεδρο του συλλόγου κα Δανάη Τριγωνάκη.
Τα φώτα έσβησαν όμως ο κύκλος της Θεατρικής ομάδας είναι αέναος και συνεχίζει… Αυτή η ομάδα αποπνέει δυναμισμό, και μας επιφυλάσσει πολλές ακόμα συγκινήσεις στο μέλλον! Συγκεντρώνει θετική ενέργεια, αγάπη και προπορεύεται για να συνεχίσει δυναμικά, για καινούργιες περιπέτειες και καινούργιες παραστάσεις! Ο συγγραφέας του έργου κος Ανδρέας Φλουράκης, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων δεν κατάφερε να παραβρεθεί στην επίσημη πρεμιέρα, οι συντελεστές όμως της παραγωγής θα έχουν την ευκαιρία να βρεθούν μαζί του καθώς το Δ.Σ. του Εδεσσαϊκού Θεάτρου δρομολογεί τον προγραμματισμό παραστάσεων σε σκηνή της Αθήνας, κατόπιν πρόσκλησης του ιδίου.
Η Διοίκηση του Εδεσσαϊκού Θεάτρου ευχαριστεί το Διευθυντή της Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης Πέλλας κο Κών/νο Κούγκα, τους χορηγούς, τα ΜΜΕ, τους θεατές για την ιδιαίτερα συγκινητική και ζεστή υποδοχή της Νεανικής Σκηνής καθώς και όλους όσοι συνέβαλαν στην παραγωγή.
 



«Θερμή υποδοχή των παιδιών του Θεατρικού Εργαστηρίου»

Η καθιερωμένη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του Εδεσσαϊκού Θεάτρου, πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Κυριακής 18 Δεκεμβρίου 2016. Ξωτικά και τάρανδοι, το κέφι και η ζωντάνια των μικρών παιδιών του Θεατρικού Εργαστηρίου, πλημμύρισαν την αίθουσα εκδηλώσεων της Π.Ε. Πέλλας και κέρδισαν το χειροκρότημα των θεατών ενώ το παρόν έδωσε και ο Αη-Βασίλης που πρόσφερε αναμνηστικά δώρα στα παιδιά.
Η σκυτάλη πέρασε στο εφηβικό τμήμα που παρουσίασε χοροθέατρο εμπνευσμένο από τον «Καρυοθραύστη» κλέβοντας τις εντυπώσεις τόσο με τη χαρισματικότητα των πρωταγωνιστών όσο και με τα κοστούμια εποχής. Η παρέα των εφήβων, θα παρουσιάσει το ίδιο δρώμενο, την ερχόμενη Παρασκευή 23 Δεκέμβρη 2016 και ώρα 12.30 το μεσημέρι, στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή των υπαλλήλων του Διοικητηρίου.
Το Θεατρικό Εργαστήρι θα παύσει τη λειτουργία του κατά τη διάρκεια των εορτών και θα υποδεχτεί και πάλι τα μέλη του αλλά και νέα μέλη που επιθυμούν να εγγραφούν και να συμμετέχουν στις δράσεις του, την Κυριακή 8 Γενάρη 2017 στις 3 το μεσημέρι
Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή του Εδεσσαϊκού Θεάτρου, εντάχθηκε στο πλαίσιο των εορταστικών εκδηλώσεων της ΔΗ.Κ.Ε.Δ.Ε. και του Δήμου Έδεσσας όπως και η Χριστουγεννιάτικη γιορτή με τίτλο «Ήθη κι έθιμα της καθ’ ημάς Ανατολής»του συλλόγου Ποντίων Έδεσσας «Ο Άγιος Θεόδωρος Γαβράς» την προηγούμενη ημέρα, όπου το Εδεσσαϊκό Θέατρο συνέβαλε με τεχνική υποστήριξη στην επιτυχία της εκδήλωσης.
Τεχνική υποστήριξη το Εδεσσαϊκό Θέατρο παρείχε επίσης στη Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση του γυμναστηρίου της κας Αλεξίας Μαυροπούλου Academy Fitness Club (Κυριακή 18/12/2016) καθώς και στη Χριστουγεννιάτικη γιορτή της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πέλλας (Τετάρτη 21/12/2016)
 


«Γνωριμία με τον μαέστρο Ευθύμη Μαυρίδη»

Τη Δευτέρα 19/12/2016 το Εδεσσαϊκό Θέατρο επιμελήθηκε τη σκηνογραφία της μουσικής παράστασης «Βραδιά Όπερας και Μιούζικαλ» που διοργανώθηκε από τη ΔΗ.Κ.Ε.Δ.Ε. και το Ώδείο Δήμου Έδεσσας και πραγματοποιήθηκε στο Παρθεναγωγείο. Το αναγνωρισμένο πανελληνίως φωνητικό σύνολο «de profundis» του αρχιμουσικού Ευθύμη Μαυρίδη, παρέσυρε το κοινό σε ένα μαγικό μελωδικό ταξίδι.
Το Εδεσσαϊκό Θέατρο θα έχει τη χαρά και την τιμή να συνεργαστεί με τον διακεκριμένο μαέστρο καθώς ο κος Μαυρίδης θα είναι ένας εκ των πρωταγωνιστών της οπερέτας «Ο Βαφτιστικός». Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ώδείου Δήμου Έδεσσας κος Μιλτιάδης Κασσάρας έκανε τις συστάσεις μεταξύ της Προέδρου του Εδεσσαϊκού Θεάτρου κας Δέσποινας Οτουντζίδου με την οποία συνεργάζονται αυτό το διάστημα καθώς έχουν αναλάβει από κοινού την επιμέλεια της παραγωγής, και του μαέστρου. Εκείνη με τη σειρά της σύστησε τα μέλη της θεατρικής ομάδας που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση στον συμπρωταγωνιστή τους κο Ευθύμη Μαυρίδη και ακολούθησε συζήτηση σε φιλικό κλίμα.

«Ευχές από το Δ.Σ. του Εδεσσαϊκού Θεάτρου»

«Η ανταπόκριση των φίλων του θεάτρου, μας δίνει μεγάλη ικανοποίηση και χαρά και μας γεμίζει με αισιοδοξία ώστε να προχωρήσουμε δυνατά. Επιπλέον η ανταπόκριση αυτή επιφορτίζει το Εδεσσαϊκό Θέατρο με ευθύνη για να συνεχίσουμε την προσπάθεια μας και να διευρύνουμε το καλλιτεχνικό μας πεδίο. Με βαθιά αίσθηση της θεσμικής μας ευθύνης, υποσχόμαστε να προσφέρουμε και να προάγουμε τον πολιτισμό μέσα από τις δράσεις του συλλόγου μας, τιμώντας τη λαμπρή 37χρονη πορεία και φήμη που μας κληροδότησαν οι ιδρυτές του.» τόνισε η Πρόεδρος του Δ.Σ. κα Δέσποινα Οτουντζίδου»

Το Δ.Σ. του Εδεσσαϊκού Θεάτρου εύχεται στα μέλη, στους φίλους του συλλόγου και στο θεατρόφιλο κοινό, καλή και δημιουργική χρονιά, γεμάτη αγάπη και χαρά.

Μεταφορά της ημέρας διενέργειας των λαϊκών αγορών των Τ.Κ. Αψάλου, Πολυκάρπης και Φιλώτειας


Μεταφορά της ημέρας διενέργειας των λαϊκών αγορών των Τ.Κ. Αψάλου,  Πολυκάρπης και Φιλώτειας

Ο _ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Έχοντας υπόψη:
1) Το Ν. 4264/2014 με τον οποίο οι λαϊκές λειτουργούν από Δευτέρα έως Σάββατο, εκτός των επίσημων εθνικών ή τοπικών αργιών.
2) Το Ν.3852/2010 [ΦΕΚ.87/7-6-2010 τεύχος Α΄] <<Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτ/σης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης- Πρόγραμμα Καλλικράτης>> άρθρο 94 παρ.6 υποπαρ.32 σύμφωνα με τον οποίο η έκδοση αποφάσεων για ίδρυση, μετακίνηση, διάλυση και καθορισμό του τρόπου της εν γένει λειτουργίας λαϊκών αγορών σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία έχει μεταβιβαστεί στους Δήμους.
3) Την αριθμ. 175/2014 απόφαση του Δ.Σ. Αλμωπίας με θέμα “Καθορισμός ωραρίου λειτουργίας Λαϊκών Αγορών Δήμου Αλμωπίας” σύμφωνα με την οποία “Σε περίπτωση που οι ημέρες λειτουργίας της λαϊκής αγοράς συμπίπτει να μην είναι εργάσιμες απαγορεύεται η λειτουργία της, που όμως μπορούν να λειτουργήσουν την προηγούμενη ή την επόμενη εργάσιμη μέρα”.
4) Τις ανάγκες της αγοράς.
                                                            Α Π Ο Φ Α Σ Ι Ζ Ε Ι
Η λειτουργία:
α) της λαϊκής αγοράς Αψάλου της Δευτέρας 26 Δεκεμβρίου 2016, να διενεργηθεί την Τρίτη 27 Δεκεμβρίου 2016, λόγω της αργίας της Δεύτερης ημέρας των Χριστουγέννων
β) των λαϊκών αγορών Πολυκάρπης και Φιλώτειας, της Παρασκευής 6 Ιανουαρίου 2017 να διενεργηθεί το Σάββατο  7 Ιανουαρίου 2017, λόγω της εορτής των Θεοφανείων.

Η μεταφορά της ημέρας λειτουργίας των ανωτέρω λαϊκών αγορών ισχύει μόνο για τη συγκεκριμένες ημερομηνίες.

                                                                                    Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ

                                                                                                                                                                                                                                                    ΜΠΙΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ  

ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ Φ.Σ.Ε. ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ


ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ Φ.Σ.Ε. ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
ΣΑΣ ΕΥΧΕΤΑΙ ΟΛΟΨΥΧΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ 

-ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

-ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ

Μεταμφίεση


Μουσική που λειώνει στ΄ αυτιά σου.
Μετανάστης που δεν έχει που να κοιμηθεί στην άγνωστη σου χώρα.
Κλέφτης για να με αναζητείς μέσα στο σαστισμένο πλήθος.
Βροχή που κατρακυλάει αργά στις ρωγμές σου.
Καλοκαίρι για να ξαπλώνεις ξυπόλητη πάνω μου.
Λινό πουκάμισο για ν’ ακουμπήσω το δέρμα σου.
Πλανόδιος πωλητής για ν’ αγοράσεις επτά τόμους πόθου τοις μετρητοίς.
Η αγάπη μεταμφιέζει.
Διευθύνει πολύ επιτυχημένα το θέατρο της ολοκληρωτικής αποδοχής.
Το κατάλαβα από το χειροκρότημα σου.

Άντζελα Ζιούτη
από τη συλλογή Ο Θεός κατοικεί σε ουρανοξύστη, 1999




9 τρόποι φροντίδας μιας σχέσης


Όλοι συμφωνούμε ότι μία σχέση δεν είναι δεδομένη, αλλά συνήθως με το πέρασμα του χρόνου το ξεχνάμε.

Όλοι συμφωνούμε ότι τις ανάγκες που έχουμε εμείς, τις έχουν και οι σύντροφοί μας αλλά συχνά όταν έρθει η σειρά μας να τους φροντίσουμε... το ξεχνάμε, το παραμελούμε.
Τι θέλουν οι δύο σύντροφοι σε μία σχέση;
Τι ανάγκες έχουν;
1. Αγάπη: Είναι σαν το νερό, σαν τον αέρα, ποτέ δεν είναι αρκετή. Ποτέ μην σκεφτείτε πως φτάνει, μην σταματάτε να δίνετε αγάπη...
2. Νοιάξιμο: Να έχουμε τον άλλον έννοια, να τον έχουμε στον νου μας, να μπορούμε να αφουγκραζόμαστε τι νοιώθει, τι αισθάνεται... Κι αν δεν μπορούμε από μόνοι μας να καταλάβουμε τότε απλά να τον ρωτάμε...
2. Τρυφερότητα: Η πιο απαλή εκδοχή των δύο προηγούμενων εννοιών, η πιο estet εκδήλωση των συναισθημάτων μας...
4. Καλοσύνη: Να είμαστε καλοί με τον/την σύντροφο μας σημαίνει από το να είμαι κακός με τον/την σύντροφο μου (ξέρετε εσείς: απλώς ΤΕΡΜΑ οι κακίες!)
5. Εμπιστοσύνη: Η ναυαρχίδα των αξιών στις ανθρώπινες σχέσεις. Χωρίς εμπιστοσύνη δεν νοείται εγγύτητα, τουλάχιστον σε συντροφικό επίπεδο. Ούτε καν συνέταιροι δεν γινόμαστε χωρίς εμπιστοσύνη... Πόσο μάλλον ζευγάρι!
6. Κατανόηση: Να μπορούμε να μπαίνουμε στη θέση του άλλου, ιδίως στις δυσκολίες του. Να καταλαβαίνουμε τι περνάει... Κατανόηση σημαίνει ενσυναίσθηση!
7. Υποστήριξη: Στις δύσκολες στιγμές (βλ. άνωθεν) αυτός/αυτή που μπορεί να μας στηρίξει καλύτερα από κάθε άλλον είναι ο/η σύντροφός μας... Αυτούς αναζητάμε κι όταν τους έχουμε, πραγματικά διαθέσιμους και υποστηρικτικούς είναι βάλσαμο.
8. Συγχώρεση: Για να πάμε παρακάτω πρέπει μερικές φορές να μπορούμε να συγχωρέσουμε τον άλλον ή να μας συγχωρέσουν εμάς. Όλοι κάνουμε λάθη! Αν δεν μπορέσουμε να τα προσπεράσουμε η σχέση καθηλώνεται...
9. Ερωτισμός: Αντίθετα με τα στερεότυπα ο ερωτισμός μεταξύ δύο συντρόφων μπορεί (και πρέπει) να αυξάνεται με την ηλικία. Η τέχνη της αποπλάνησης μπορεί να αντλήσει έμπνευση από την εμπειρία των χρόνων που περάσαν...
Αγάπη, έρωτας, εμπιστοσύνη, κατανόηση... έννοιες γνωστές, ίσως και τετριμμένες! Όμως τόσο ουσιαστικές για μια καλή και ζεστή σχέση ανάμεσα σε δύο ανθρώπους.


Γράφει ο Γιάννης Ξηντάρας, Ψυχολόγος, simvouleftikigamou.gr
Ο Γιάννης Ξηντάρας είναι Ψυχολόγος- Σύμβουλος γάμου, απόφοιτος Πανεπιστημίου Αθηνών και Strathclyde University. Mέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων και της Ελληνικής Προσωποκεντρικής και Βιωματικής Εταιρείας , επιστημονικός υπεύθυνος στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης “Επαφή”.






Οι νταήδες γονείς: ξέρεις ρε ποιος είμαι εγώ;


Αυτή είναι η φράση που στην κουνάνε στη μούρη σαν σημαία, οι γονείς που ανήκουν στην κατηγορία των νταήδων. Αυτών, δηλαδή, που πιστεύουν πως το παιδί τους δεν φταίει ποτέ, για τίποτα, ακόμα κι αν φτύνει, αν κλωτσάει, αν δέρνει τα άλλα παιδιά, αν δημιουργεί πρόβλημα μέσα στην τάξη, αν… Για όλα φταίνε οι άλλοι. Είτε είναι γονείς, είτε είναι εκπαιδευτικοί, είτε φίλοι, είτε η κοινωνία, είτε το ρημαδιασμένο το σύστημα. Η ζωή τους χρωστάει και όλοι πρέπει να «πληρώνουμε» τα χρωστούμενά της μιας και αυτή «τους έχει γυρίσει την πλάτη».
Δεν είμαι εκπαιδευτικός. Είμαι η μητέρα μιας 12χρονης μαθήτριας που ζω καθημερινά αυτούς τους τραμπούκους γονείς από περιστατικά που συνέβησαν μπροστά στα μάτια μου.
Το πιο τρανταχτό που δεν θα ξεχάσω ποτέ ήταν πριν δύο χρόνια. Η δασκάλα μας, μια εξαιρετική νέα κοπέλα, με πάθος για τα παιδιά και τη δουλειά της, με ένα βλέμμα σπινθηροβόλο λαμπερό έζησε τον εφιάλτη ενός πατέρα νταή.
Το περιστατικό συνέβη στις αρχές της χρονιάς, μέσα στην τάξη, όταν εκείνη έκανε παρατήρηση στον 10χρονο μαθητή, που θα τον πούμε Πέτρο εδώ, επειδή την ώρα του μαθήματος, για να κάνει πλάκα σηκωνόταν από τη θέση του, έκοβε βόλτες ανάμεσα στα θρανία και στη συνέχεια ξανακαθόταν στην καρέκλα του. Αυτό γινόταν διαρκώς, καθημερινά και εμείς οι γονείς το είχαμε μάθει από τα παιδιά μας. Η δασκάλα, αφού για μία εβδομάδα είχε δοκιμάσει τα πάντα χωρίς αποτέλεσμα του είπε – και άργησε κιόλας δηλαδή – «Πέτρο αν συνεχίσεις να κάνεις βόλτα την ώρα του μαθήματος, θα βγεις έξω μέχρι να τελειώσει η ώρα». Ύστερα από μερικά «όχι δεν βγαίνω», «και δεν θα μου πεις ΕΣΥ τι θα κάνω», τελικά βγήκε και πήγε στο προαύλιο.
Μόλις τελείωσε η διδακτική ώρα, η δασκάλα, πήρε τηλέφωνο τους γονείς του παιδιού για να ενημερώσει για τη συμπεριφορά του και τους ζήτησε να έρθουν στο σχολείο για να συζητήσουν. Στο τηλέφωνο μίλησε με τη μητέρα, η οποία, με τρεμάμενη φωνή, της είπε ότι θα ειδοποιούσε τον σύζυγό της.
Την επόμενη μέρα, πριν μπουν ακόμα τα παιδιά στην τάξη, ο πατέρας μαζί με τον γιο ήταν εκεί ζητώντας να δουν τη δασκάλα. Όταν κάποια συνάδελφός της, της έδειξε που είναι το γραφείο των δασκάλων μπήκε μέσα φουριόζος και με βροντερή φωνή ρώτησε «ποια είναι η κυρία τάδε;». Η δασκάλα, σηκώθηκε, άπλωσε το χέρι για να συστηθεί και εκείνος της είπε «άστα αυτά τώρα» και πες μου γιατί τα έβαλες με τον μικρό». Εκείνη τον προέτρεψε να πάνε στο γραφείο της διευθύντριας για να μιλήσουν με ησυχία με κλειστή την πόρτα και μόνοι τους. Όσοι ήταν απέξω άκουγαν μόνο εκείνον να ουρλιάζει και να χτυπάει τα χέρια του, προφανώς στο γραφείο.
Όταν άνοιξε η πόρτα, αυτός βγήκε ξεφυσώντας σαν να είχε παίξει μποξ και εκείνη κάτωχρη. Την είχε απειλήσει ότι αν ξανακοιτάξει τον γιο του θα έχει να κάνει μαζί του, την αποκάλεσε άσχετη και δειλή, που αντί να τα βάλει με κάποιον στο μπόι της τα έβαλε με ένα παιδάκι, που στο κάτω κάτω τι έκανε; την πλάκα του έκανε και πολλά ακόμα. Το συγκεκριμένο θέμα λύθηκε μετά από πολύ καιρό, με την παρέμβαση του διευθυντή που δεν σήκωνε και πολλά. Το παιδί δεν ξαναδημιούργησε ιδιαίτερα προβλήματα μέσα στην τάξη, αλλά μετέφερε την βία που έκρυβε μέσα του στο προαύλιο, στα άλλα παιδιά και γενικά υπήρξε μια μεγάλη πληγή για όλους μας εκείνη τη σχολική χρονιά.
Οι άνθρωποι αυτοί είναι μια ολόκληρη φυλή. Είναι οι ίδιοι που κλείνουν ράμπες, που πετάνε τα σκουπίδια τους από το παράθυρο του αυτοκινήτου, που βρίζουν τους αλλοδαπούς, που δεν σέβονται τα δικαιώματα των άλλων και νομίζουν πως ο κόσμος τους ανήκει.
Συνήθως είναι αυτοί που κάνουν τη μεγαλύτερη φασαρία στο σχολείο με το παραμικρό, ύστερα από ένα παράπονο που θα τους κάνει το κακομαθημένο βλαστάρι τους. Την επόμενη μέρα θα μπουκάρουν στο σχολείο με διάθεση για καυγά, θα ζητήσουν με σφιγμένες γροθιές τη δασκάλα που τόλμησε να κάνει παρατήρηση στο παιδί τους και θα ορμήξουν μέσα στο γραφείο. Δεν θα ακούσουν τι έχουν να τους πει ο εκπαιδευτικός. Άλλωστε δεν ήρθαν για να ακούσουν. Δεν τους ενδιαφέρει. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να του κόψουν τον βήχα, με απειλές, με χτυπήματα των χεριών τους στο γραφείο. Και αν όλα αυτά δεν πιάσουν τότε μπαίνουν τα μεγάλα μέσα. «Ξέρεις ρε ποιος είμαι εγώ;» που σημαίνει ότι με ένα τηλεφωνηματάκι μπορώ να σε στείλω να διδάσκεις σε ένα χωριό που δεν βρίσκεται στο χάρτη, που σημαίνει ότι να προσέχεις την σωματική σου ακεραιότητα γιατί «ξέρω κόσμο εγώ» και πολλά ακόμα τραγικά.
Αυτοί οι γονείς έχουν κάνει ευσυνείδητους δασκάλους, να κλαίνε τις νύχτες, να μην μπορούν να πάνε στο σχολείο την επόμενη μέρα, να χάνουν το κύρος τους μπροστά στην τάξη και στους υπόλοιπους μαθητές.
Διότι αυτοί οι γονείς με τον απαράδεκτο τρόπο τους ακυρώνουν τον ρόλο του εκπαιδευτικού, καθώς «καθαρίζουν αυτοί για πάρτι τους». Η καταστροφή είναι τεράστια καθώς το παιδί μπερδεύεται, δεν σέβεται κανέναν και τίποτα, δεν μαθαίνει να πειθαρχεί και να μπορεί να ζει μέσα σε κανόνες. Με λίγα λόγια γίνεται ένας ανάπηρος ενήλικας που κι αυτός με τη σειρά του θα προκαλεί προβλήματα στους άλλους.
Γράφει η Φωτεινή Δρακάκη






Πηγή: themamagers.gr

Η Πανδημία του Έλληνα Γονιού


Συγκριτικά με χώρες του δυτικού κόσμου, οι Έλληνες είμαστε ένας συντηρητικός λαός γεμάτος οπισθοδρομικές τάσεις που χαρακτηρίζεται από φανταχτερές αυταπάτες. Μια από τις μεγαλύτερες του αυταπάτες είναι η αντίληψη για την ελληνική οικογένεια - πρότυπο, και κατ’ επέκταση για τους «καλούς» Έλληνες γονείς.

Ο Έλληνας γονιός πιστεύει πως είναι «καλός» γονιός αφού δημιουργεί «καλά» παιδιά.

Επιβάλει στο παιδί του τον ηθικό κώδικα της θρησκείας που ασπάζεται ή της κοινωνίας που ζει, γιατί δεν αρκεί να είναι απλά παιδί, ένα ξεχωριστό άτομο με τις δικές του ιδιαιτερότητες, αλλά ΠΡΕΠΕΙ να γίνει «καλό» παιδί. Και για τον Έλληνα γονιό τι πιο καλό, από κάτι ευρέως αποδεκτό που διευκολύνει την κοινωνική αποδοχή; Πάντα όμως, «το παιδί είναι ελεύθερο να κάνει ότι θέλει».

Φυσικά δεν παραλείπει να υπαγορεύει στο παιδί του να είναι «ευγενικό με τον κόσμο», εκτός βέβαια κι αν ο κόσμος ανήκει σε κάποιον που «δεν ξέρουμε τι άνθρωπος είναι».

Του υπογραμμίζει επιμόνως πως δεν πρέπει είναι ρατσιστής, τη στιγμή που φιλά πτώματα αλλά σιχαίνεται μικρά ορφανά παιδάκια.

Σε κάθε ευκαιρία διαφημίζει την φιλική σχέση με το παιδί του, το οποίο όμως όχι μόνο δεν έχει λάβει βασική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αλλά έχει οδηγηθεί σε προκαταλήψεις όπως ότι το αγόρι που έχει πολλές σεξουαλικές επαφές είναι μάγκας, ενώ το κορίτσι πόρνη.

Συνεχώς μιλάει για τη μεγάλη του έννοια «να μάθει το παιδί γράμματα, να μορφωθεί», αλλά όταν το παιδί του σνομπάρει τη φιλοσοφία, στερείται βασικών μαθηματικών γνώσεων και κάνει πάρτι στην ώρα της αγωγής του πολίτη, αυτός αναλώνεται στο δευτερεύον και ξεπερασμένο θέμα των θρησκευτικών.

Σε συζητήσεις με άλλους γονείς κατακρίνει τη βαθμοθηρία, αλλά περηφανεύεται όταν το παιδί του γίνει «καλός μαθητής» και παίρνει μεγάλους βαθμούς.

Διατυμπανίζει ότι θέλει να αναδείξει στο παιδί του τη σημαντικότητα της επιστήμης, αλλά πιστεύει σε ζώδια, διάβασμα φλυτζανιών, ξεμάτιασμα, ομοιοπαθητική, φανταστικούς φίλους και οτιδήποτε δεν μπορεί να εξηγήσει το εντάσσει στα πλαίσια κάποιας μεγάλης συνωμοσίας.

Επαναλαμβάνει στο παιδί του ότι «είναι ελεύθερο να ακολουθήσει τα όνειρα του», αλλά του μεταδίδει τη πεποίθηση πως ότι και να κάνει στο μέλλον, πρέπει να έχει «ένα χαρτί στα χέρια του».

Αναπαράγει ότι απαιτεί αξιοκρατία, αλλά παρακαλάει για να βολέψει το παιδί του σε μια θέση στο δημόσιο ή στην εταιρεία του γνωστού του.

Μιλάει στο παιδί του για ανιδιοτελή αγάπη, αλλά όταν οι πράξεις του παιδιού στα πρώτα βήματά του δεν συμβαδίζουν με τη ζωή που θα ήθελε ο ίδιος για αυτό ή ξεφεύγουν στο ελάχιστο από το επιθυμητό, καταφεύγει στον ψυχολογικό εκβιασμό της υπενθύμισης πως αυτός το συντηρεί οικονομικά.

Αν δε, σε μεγαλύτερη ηλικία, βρεθεί οικονομικά σε άσχημη θέση, θα θεωρεί ηθική αμέλεια του παιδιού του αν δεν αναλάβει την συντήρηση του, αντί να κατηγορεί τον εαυτό του για την αναποτελεσματική οικονομική διαχείριση του παρελθόντος.

Βέβαια, δεν χάνει ευκαιρία να του μιλάει για το πόσο συνειδητοποιημένος πολίτης είναι, την στιγμή που ψηφίζει με κριτήριο την εκδίκηση των προηγούμενων κυβερνήσεων και όχι για να δημιουργήσει ένα μέλλον για τα δικά του παιδιά.

Πιστεύει ότι πολιτικοποιεί το παιδί του, όταν το μαθαίνει να μιλάει με τις αόριστες έννοιες που χρησιμοποιεί η προπαγάνδα του πολιτικού πόλου που έτυχε να υιοθετήσει και το φανατίζει στο οπαδιλίκι.

Θεωρεί τον εαυτό του ενεργό πολίτη, όμως δεν του αρέσει να βλέπει άτομα που ασχολούνται με καθημερινά προβλήματα, γιατί «δεν αλλάζει τίποτα ούτως ή άλλως». Ε και γίνονται σπαστικά στο κάτω κάτω ρε φίλε όλη την ώρα. Έχει και δικά του προβλήματα.

Φυσικά θέλει να μεταφέρει τις πολιτικές του απόψεις στο παιδί του, καθώς αφενός θεωρεί ότι η δική του άποψη έχει βαρύτητα, παρ’ όλο που δεν έχει ανοίξει ποτέ του βιβλίο και δεν γνωρίζει ούτε τι αποτελεί ανθρώπινο δικαίωμα και τι όχι, και αφετέρου γιατί θέλει το παιδί του να είναι έξυπνο, αλλά σύμφωνα με αυτά που προσωπικά αυτός πιστεύει, έξυπνος είναι οποίος συμφωνεί μαζί του.

Αρνείται να αμφισβητήσει τις αντιλήψεις της κοινής γνώμης, αλλά θεωρεί τον εαυτό του πρωτοποριακό και ανεξάρτητο.

Νομίζει πως είναι ολοκληρωμένος σαν άτομο αλλά ασχολείται με τη δυστυχία των άλλων αντί με τη δική του ευτυχία.

Βέβαια, κατανοεί ότι «τα πράγματα είναι δύσκολα», αλλά τι να γίνει. «Έχει ο Θεός». «Υγεία πάνω απ’ όλα».

Λέγοντας όλα αυτά δεν γενικεύω, γιατί αν ήμασταν όλοι έτσι, δεν θα υπήρχατε κι όλοι εσείς που συμφωνείτε με το άρθρο. Η αλήθεια είναι πως η βελτίωση επιτυγχάνεται με αυξανόμενο ρυθμό τα τελευταία χρόνια. Όχι σε όλα τα θέματα προφανώς, αλλά έχουμε αρχίσει να γινόμαστε όλο και περισσότερο δεκτικοί στην διαφορετικότητα.

Δεν περιμένω πως θα πετύχω κάτι με το επικριτικό μου ύφος απέναντι σε όσους διαφωνούν ή πράττουν τα παραπάνω σαν γονείς.

Στοχεύω όμως να παρακινήσω όλους όσους συμφωνούν ή τους γονείς που προσπαθούν να αποφεύγουν όλα τα προαναφερθέντα, να γίνουν αυτοί οι γονείς που διατυμπανίζουν τον τρόπο ανατροφής των παιδιών τους. Γιατί σε ένα δημοτικό σχολείο οι ξενοφοβικές φωνές να υπερκαλύπτουν τις λογικές;

Η αλλαγή δεν έρχεται όταν αλλάξουν οι πολλοί, αλλά όταν οι λίγοι αρχίσουν να επηρεάζουν τους πολλούς.









Απαριθμώντας την θετικότητα


Θετικότητα είναι το καθετί θετικό.

Σκέψεις, συναισθήματα, ιδέες που παράγουμε οι ίδιοι, αλλά και ιδέες, εικόνες, μουσικές, ακόμα και μια ματιά ή μια κουβέντα που προσλαμβάνουμε από τους άλλους γύρω μας.

Όπως καταλαβαίνετε ακολουθεί ένας κατάλογος που αποτελεί μονάχα ένα ελάχιστο μέρος μιας τέλειας, δυνητικής απαρίθμησης....

Τι είναι θετικό:

1. Αγαπώ τον εαυτό μου, τους άλλους, τη φύση, την ίδια την υπόσταση της ζωής, την ζωντάνια της!

2. Νοιάζομαι για τον εαυτό μου, τους άλλους, την φύση. Φροντίζω τις σχέσεις μου με όλα αυτά , αλλά και με το καθένα ξεχωριστά.

3. Διατηρώ επαφή με τα συναισθήματά μου. Νοιώθω, αφουγκράζομαι τις αποχρώσεις του «μέσα» μου.

4. Εκφράζομαι ελεύθερα, δυνατά, σιγά, πολύ, λίγο, σοβαρά, αστεία.... Ανοίγω-όσο μπορώ- την ψυχή μου και την επικοινωνώ με τον κόσμο γύρω μου.

5. Ακονίζω την σκέψη μου. Διαβάζω, ενημερώνομαι, μαθαίνω. Δεν λιμνάζω στα στερεότυπα και στις δογματικές αντιλήψεις.

6. Δημιουργώ. Κινούμαι έναντι της στασιμότητας, δεν επαναπαύομαι , εξελίσσομαι...

7. Αφήνω χώρο στην φαντασία (τον μοναδικό ιδιωτικό χώρο που- σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον – δεν έχει πρόσβαση κανείς, είμαι απόλυτα ελεύθερος, δεν χρειάζεται να δώσω δικαιώματα κλπ.)

8. Νοιάζομαι για το σώμα μου: την υγιεινή του, την διατροφή μου. Αγαπώ την εικόνα μου και φροντίζω για την σωστή και επαρκή ανάπτυξή της.

9. Ξεκουράζομαι. Απενοχοποιώ την ανάπαυση, την αργία το λίγο. Μαθαίνω να απολαμβάνω την ησυχία, τους χαλαρούς ρυθμούς- τουλάχιστον ως αντιστάθμισμα σε μια πολύβουη καθημερινότητα.

10. Τρέφω την πνευματικότητά μου, με ό,τι της κάνει καλό: θέατρο, μουσική, ένα καλό βιβλίο, μια καλή συζήτηση, διαλογισμό, ένας περίπατος στη φύση, για κάποιους η εκκλησία, για άλλους κάτι άλλο....

11. Απαριθμώντας την θετικότητα, αναλογίζομαι πόσες χαρές- μικρές, απλές, προσβάσιμες - έχει η ζωή.....

Γράφει ο  Γιάννης Ξηνταράς





ΠΗΓΗ...http://www.o-klooun.com

Aυτό το αστέρι είναι για όλους μας ~ Τάσος Λειβαδίτης


Aυτό το αστέρι είναι για όλους μας (1952)

Aνάμεσά μας ρίχναν οι άνθρωποι το μεγάλον ίσκιο τους.
Tί θα απογίνουμε, αγαπημένη;
Πως θα ’νοιγα μια πόρτα όταν δε θα ’τανε για να σε συναντήσω
πως να διαβώ ένα κατώφλι αφού δε θα ’ναι για να σε βρω.
Πού είναι λοιπόν ένα χαμόγελο να μας βεβαιώσει πως υπάρχουμε…
…ένιωσες ξαφνικά ένα χέρι να ψαχουλεύει στο σκοτάδι
και να σφίγγει το δικό σου χέρι.

Kι ήταν σα να ’χε γεννηθεί η πρώτη ελπίδα πάνω στη γη.
Σ’ εύρισκα, αγαπημένη, στο χαμόγελο όλων των αυριανών ανθρώπων.
Γιατί πριν μπεις ακόμα στη ζωή μου
είχες πολύ ζήσει μέσα στα όνειρά μου
αγαπημένη μου.
Όλα μπορούσανε να γίνουνε στον κόσμο, αγάπη μου
τότε που μου χαμογελούσες.
Στην πιο μικρή στιγμή μαζί σου, έζησα όλη τη ζωή.
Ήξερες να δίνεσαι, αγάπη μου. Δινόσουνα ολάκερη
και δεν κράταγες για τον εαυτό σου
παρά μόνο την έγνοια αν έχεις ολάκερη δοθεί.
Tο παιδί μας, Mαρία, θα πρέπει να μοιάζει με όλους τους
ανθρώπους
που δικαιώνουν τη ζωή.
Θα ξαναβρεθούμε μια μέρα.
Kαι τότε
όλα τα βράδια κι όλα τα τραγούδια
θα ’ναι δικά μας.





"Κι ίσως με ξαναδείς μονάχα στ’ όνειρό σου"


“Everything passes,
Everything changes,
Just do what you think you should do.”
Bob Dylan

«Γιατί είμ’ αέρας που περνά»
Δημήτρης Παναγόπουλος

«Λάθε βιώσας»
Επίκουρος

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Λίγη μουσική πριν το κείμενο


Πώς να μιλήσεις γι’ αυτό το τραγούδι;
Ναι, το ξέρω, ο Χατζιδάκις το είχε χαρακτηρίσει «το καλύτερο τραγούδι της δεκαετίας του ’80». Βαρύ φορτίο, να λέει κάτι τέτοιο ο μέγιστος και να αποκλείει κάθε άλλο τραγούδι, δέκα χρόνια τραγουδιών.
Κι ο Παναγόπουλος ένα παράξενο άτομο, καθόλου να μην κυνηγάει τη δημοσιότητα και τα κανάλια. Να ασχολείται με την επιστήμη του πιο πολύ και με τα μπλουζ. Σαν να μη θέλει να γίνει σταρ, σαν ν’ αποφεύγει τη «δόξα». Τι θέση έχει ένας τέτοιος άνθρωπος στον κόσμο μας;

~~

Πώς να μιλήσεις γι’ αυτό το τραγούδι, που μοιάζει να μην την έγραψε κάποιος συγκεκριμένος τραγουδοποιός, μοιάζει λες και γράφτηκε, έτσι απλά, συλλογικά ίσως, λαϊκά.
Δεν είναι ρηξικέλευθο κομμάτι ούτε πρωτοποριακό ή avant garde ή κάτι άλλο, κάποιος άλλος όρος που να εννοεί το καινοφανές. Ριφ-κουπλέ-ρεφρέν-κουπλέ-ρεφρέν-σόλο-ρεφρέν. Αυτό που  καθιέρωσαν οι Beatles και οι Rolling Stones ως απόλυτη δομή της ποπ-ροκ.
Δεν ήταν κάτι ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ. Όμως έχει κάτι, μια ομορφιά που είναι δύσκολο να εξηγηθεί με λόγια -και δεν μπορείς να σταματήσεις να τ’ ακούς.
Ο Παναγόπουλος, διάβασα κάπου, το έγραψε μετά από έναν χωρισμό. Θεματικά θα μπορούσε να είναι κι ένα καψουροτράγουδο. Ο έρωτας, η απόρριψη, το θέμα των μισών (και λίγα λέω) τραγουδιών που έχουν γραφτεί και παιχτεί.

~~

Παρέμβαση: Ακούμε με τον δεκάχρονο γιο μου ένα αγγλόφωνο ροκ τραγούδι.
– Τι λέει; με ρωτάει.
– Για τον έρωτα.
Το σκέφτεται για μια στιγμή. Μετά ρωτάει:
– Γιατί όλα τα τραγούδια λένε για τον έρωτα;
Δεν έχει ερωτευτεί ακόμα. Μόλις το πάθει θα καταλάβει γιατί. Για τον έρωτα, χωρίς αμφιβολία, χωρίς σωτηρία. Μέχρι θανάτου -να ζεις για τον έρωτα.
Τέλος παρέμβασης

~~

Και μετά την παρέμβαση πώς συνεχίζουμε; Με περισσότερες παρεμβάσεις.
Είμαι δεκαοχτώ χρονών και προσπαθώ να μάθω να παίζω την Αύρα στην κιθάρα. Την ακούω απ’ την κασέτα, ξανά και ξανά, αλλά δεν καταφέρνω ούτε τον πρώτο αρπισμό.
Το γαμήδι, θέλω να τραγουδήσω αυτό το κομμάτι, στο δωμάτιο μου, στην παραλία, στην -ίσως να ‘χω κάποτε- κοπελιά μου.
Είναι αδύνατον να το παίξω όπως ο Παναγόπουλος. Παλεύω μερικές μέρες, μετά λέω «δε γαμιέται!». Κρατάω το ριφ και παίζω τους δαχτυλισμούς με την πένα. Μόνο τα ακόρντα, απλά. Δε με χαλάει. Μπορώ να το τραγουδήσω, μπορώ να το κάνω δικό μου.
Παρέμβαση στην παρέμβαση: Αργότερα έμαθα ότι ο μπλουζομαθής Παναγόπουλος έπαιζε ragtime στην κιθάρα, κάτι που δεν μπορεί να κάνει ο κάθε δεκαοχτάχρονος θέλω-να-ερωτευτώ-και-να-της-τραγουδήσω.

~~

Τέλος των παρεμβάσεων. Όταν όλα είναι παρέμβαση, τότε ποιο είναι το πλαίσιο;
Ένα περιστατικό:
Περπατάω στο σούπερ μάρκετ κι ακούγεται το «Kiss» του Prince. Το τραγουδάω με βαριά φωνή κι εκείνη την ώρα περνάει δίπλα μου μια υπάλληλος που τραγουδάει κι αυτή, μια οκτάβα πάνω: «You don’t have to be cool, to rule my world».
Αν ζούσαμε σε ταινία θα ξεκινούσαμε να χορεύουμε -και θα χορεύαν όλοι, υπάλληλοι και πελάτες, ακόμα κι ο σεκιουριτάς που κοιτάει τη τσάντα που έχω στην πλάτη μου.

~~

Τελείωσε η εποχή των παρεμβάσεων, αρχίζει εκείνη των γενικοτήτων.
Κάνε ό,τι θες, ό,τι σου λέει το μυαλό-το σώμα-η ψυχή-η καρδιά να κάνεις.
Μην το σκέφτεσαι πολύ, μη διστάζεις. Όποια απόφαση και να πάρεις καλή θα είναι.
Χαλάρωσε, κάνε ό,τι θες να κάνεις.
Και απόλαυσε ‘το. Είναι η τελευταία φορά που ζεις. Δως ‘την όπου νομίζεις ότι αξίζει να τη δώσεις. Τη ζωή σου.
Όλα περνάνε, όλα αλλάζουν, όλα τελειώνουν κάποτε. Δεν είσαι τόσο σημαντικός όσο θες να πιστεύεις. Είσαι μια αύρα, ζεις όσο μια εσπερινή αύρα, κάνε αυτό που θες να κάνεις.
Κι αν πέσεις έξω στις προβλέψεις σου μη σε νοιάζει. Ζεις. Κάνεις λάθη.
Κανείς νεκρός δεν θα διαβάσει αυτό το κείμενο.
Κανείς νεκρός δεν θα μετανιώσει για τα σφάλματα του ούτε θα ψάξει να βρει έναν καινούριο τρόπο να σφάλλει.
Κανείς νεκρός δεν θα φτιάξει τραγούδια -ούτε θα τραγουδήσει: «Γιατ’ είμ’ αέρας που περνά…»

~~

Κι αν όταν είναι να βγω, μια καλημέρα θα σου πω
μετά θα φύγω, θα χαθώ,
και ίσως με ξαναδείς μονάχα στ’ όνειρό σου.





ΠΗΓΗ...http://sanejoker.info

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...