Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ «Πληρώνουμε τώρα το ¨μαύρο 2015¨ και την καταστροφική οικονομική πολιτική»


ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΣΜΑΝΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
«Πληρώνουμε τώρα το ¨μαύρο 2015¨ και την καταστροφική οικονομική πολιτική»

Την παταγώδη αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής ως αποκλειστικά υπεύθυνης για τα σημερινά οικονομικά και κοινωνικά αδιέξοδα της χώρας, ανέδειξε ο Γιώργος Καρασμάνης στην συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, παρόντος του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννη Στουρνάρα, με θέμα την Ενδιάμεση Έκθεση της Τράπεζας για τη Νομισματική Πολιτική 2016.
          Ο πρώην Υπουργός, χαρακτήρισε το 2015 ως τη χειρότερη χρονιά της μεταπολίτευσης, τις παρενέργειες της οποίας πληρώνουμε σήμερα, ως συνέπεια των άφρονων πολιτικών που ακολουθήθηκαν. Αναφερόμενος δε ειδικότερα στο δημοψήφισμα, υπενθύμισε ότι, ο ίδιος είχε προειδοποιήσει πως με οποιοδήποτε αποτέλεσμα, είτε «ναι» είτε «όχι», η επόμενη μέρα θα αποτελούσε την απαρχή ενός ¨γολγοθά¨ για την Ελληνική Οικονομία και, δυστυχώς, επαληθεύτηκε.
          Για το μείζον θέμα των μεταρρυθμίσεων και της ανάπτυξης, στο οποίο είχε αναφερθεί στην ομιλία του ο κ. Στουρνάρας, ο Γιώργος Καρασμάνης υπογράμμισε πως όλοι συμφωνούμε ότι μόνον η ανάπτυξη μπορεί να αποτελέσει την κινητήρια δύναμη για την οικονομία. Προκύπτουν όμως ερωτήματα, πρόσθεσε:
          Υπάρχουν σήμερα οι προϋποθέσεις για ανάπτυξη; Μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη με κλειστές τράπεζες – φαινόμενο μοναδικό στην Ευρώπη και στον πλανήτη των 249 χωρών; Γίνεται ανάπτυξη με την υπερφορολόγηση; Ή με αυτό «το ασφαλιστικό έκτρωμα», που έχει ξεσηκώσει όλες τις κοινωνικές τάξεις;
          Δεδομένου ότι ην ανάγκη για επενδύσεις –κυρίως ξένες – είχε υπογραμμίσει ο Γιάννης Στουρνάρας, λέγοντας ότι πριν την κρίση ήταν στο 24% και σήμερα έχουν συρρικνωθεί στο 11%, ο Γιώργος Καρασμάνης αναρωτήθηκε εμφαντικά, αν μπορούμε να προσδοκούμε επενδύσεις υπ’ αυτές τις συνθήκες; Όταν όλες οι γειτονικές χώρες κρατούν πολύ χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές, παρέχοντας μάλιστα επιπλέον και άλλα κίνητρα, ποιος και γιατί να έλθει να επενδύσει στην Ελλάδα;

          Ειδικότερη αναφορά έκανε ο πρώην Υπουργός και στις πρόσφατες νέες απειλές για GREXIT που, μετά από επτά χρόνια σκληρής λιτότητας και μεγάλων θυσιών του λαού μας, επανέρχεται ως ¨φάντασμα¨, επισημαίνοντας ότι ουδεμία επίσημη παρέμβαση υπήρξε από τη χώρα μας προς τον επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας, για να σταματήσει επιτέλους αυτό το κακό.
          Είναι εγκληματικό λάθος, τόνισε ο Γιώργος Καρασμάνης, διότι: Αποτρέπει τη δημιουργία οποιουδήποτε κλίματος εμπιστοσύνης. Αντιθέτως εντείνει την αρνητική ψυχολογία. Δείχνει να ¨δικαιώνει¨ και να επιβραβεύει όλους όσοι έχουν βγάλει τα χρήματά τους στο εξωτερικό. Επίσης αποθαρρύνει εκείνους που έχουν κρύψει τα λεφτά τους σε σεντούκια και στρώματα να τα βγάλουν – αν βέβαια τους έχουν μείνει μετά από εφτά χρόνια άγριας λιτότητας. Γιατί ο άλλος να τα εμφανίσει όταν πάνω από το κεφάλι του επικρέμεται η δαμόκλεια σπάθη του GREXIT;
          Στην διατυπωθείσα από τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος εκτίμηση ότι η αξιολόγηση, έπρεπε να κλείσει από τον Φεβρουάριο του 2016, ο Γιώργος Καρασμάνης συμφώνησε. Υπερθεμάτισε μάλιστα προσθέτοντας ότι όσο καθυστερεί η αξιολόγηση, αυξάνονται οι απαιτήσεις των δανειστών για νέα σκληρά μέτρα Εξέφρασε παράλληλα αμφιβολίες, αν Πρωθυπουργός και Κυβέρνηση έχουν επίγνωση αυτών των κινδύνων, σε συνδυασμό μάλιστα με το ότι το 2017 είναι χρονιά εκλογών για πολλές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γεγονός που απειλεί να δημιουργήσει δυσμενέστατο κλίμα.
          Καταλήγοντας ο πρώην Υπουργός, διατύπωσε και το ερώτημα: Γιατί, από όσους γνώριζαν τους κινδύνους και την κρισιμότητα των περιστάσεων, δεν προτάθηκε δηλαδή έγκαιρα (το 2016) η σύγκλιση ενός  Συμβουλίου Πολιτικών Αρχηγών που θα τους έφερνε όλους προ των ευθυνών τους, για να προχωρήσει επιτέλους η αξιολόγηση;
          Τώρα βέβαια είναι αργά… Και η ευθύνη πέφτει στους ώμους του Πρωθυπουργού.


ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ                 
14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ2017 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Δ.Ε.Υ.Α. ΑΛΜΩΠΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ



Φίλες και φίλοι καταναλωτές,

Αποτελεί πλέον κοινή διαπίστωση όλων μας ότι το νερό είναι ένα πολυτιμότατο αγαθό. Γι’ αυτό το λόγο η Δ.Ε.Υ.Α. Αλμωπίας το διαχειρίζεται με υπευθυνότητα.

Με αίσθημα ευθύνης, ενημερώνουμε τους καταναλωτές σχετικά με το νερό της Αριδαίας, ότι τα αποτελέσματα και της τελευταίας μέτρησης της ποιότητας στα πλαίσια που ορίζει η σχετική νομοθεσία διασφαλίζουν με απόλυτο τρόπο την ποιότητα του πόσιμου νερού της πόλης μας (βλέπε σχετικό έγγραφο που επισυνάπτεται).

Αντίστοιχες μετρήσεις πραγματοποιούνται σε όλες τις Τοπικές Κοινότητες και τα αποτελέσματα είναι στη διάθεση του κάθε καταναλωτή στα γραφεία της Δ.Ε.Υ.Α. και παράλληλα θα τοιχοκολληθούν στο κοινοτικό κατάστημα και σε κεντρικά σημεία του κάθε χωριού. Αξίζει να σημειωθεί προς ενημέρωση των πολιτών, ότι τα αποτελέσματα που αφορούν στις Τοπικές Κοινότητες είναι θετικά. Για τις Τοπικές Κοινότητες που δεν υπάρχουν θετικά αποτελέσματα, ενημερώνεται άμεσα ο πληθυσμός από τη Δ.Ε.Υ.Α. μέσω των ΜΜΕ καθώς και από τις κατά τόπους ενημερωτικές συνελεύσεις στις οποίες συμμετέχουν οι πολίτες.

Η Δ.Ε.Υ.Α. Αλμωπίας με την άμεση επικοινωνία που έχει αναπτύξει με τους καταναλωτές, έχει ως στόχο τη σωστή και έγκυρη ενημέρωση και τη συνεχή αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, όπως αυτή της ανάλυσης του πόσιμου νερού.



Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ










Αποκριάτικο Πάρτι από την ΔΗ.Κ.Ε.Α του δήμου Αλμωπίας


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ –ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΤΥΧΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ (Τ.Α.Π.)


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ –ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ & ΤΥΧΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ
ΓΙΑ  ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ  ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ (Τ.Α.Π.)

Προς τους κατοίκους του Δήμου Aλμωπίας
Μετά τη διαπίστωση ότι πολλοί εκ των κατοίκων του Δήμου μας δηλώνουν άγνοια του Ν.2130/23-04-1993 (Φ.Ε.Κ. Α’) που αφορά το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (Τ.Α.Π.) και το οποίο εισπράττεται από τον οικείο Δήμο για τα  ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα  μέσω του λογαριασμού της Δ.Ε.Η. για τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα από την ταμειακή υπηρεσία του Δήμου και λαμβάνοντας υπόψη :
1.      την υπ' αριθμ. 16/2016 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου περί καθορισμού τιμής ζώνης για τον προσδιορισμό της αξίας των ακινήτων σε περιοχές που δεν ισχύει το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού (εκτός σχεδίου) για την επιβολή του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (Τ.Α.Π.) για το 2016
2.      την υπ' αριθμ. 17/2016 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου περί καθορισμού συντελεστή ΤΑΠ για το 2016  
3.      το γεγονός ότι το ΤΑΠ επιβάλλεται υποχρεωτικά από το νόμο και δεν αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου. Ο συντελεστής του καθορίζεται με απόφαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου και είναι ενιαίος για όλη τη διοικητική περιφέρεια του Δήμου.
4.      το γεγονός ότι στη νομοθεσία προβλέπεται η υποχρέωση των ιδιοκτητών, επικαρπωτών ή νομέων ακινήτων, ότι έπρεπε να είχαν προβεί στη δήλωση του ακινήτου τους ήδη από το 1993 και μάλιστα μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου για τον καθορισμό του συντελεστή του τέλους ακίνητης περιουσίας. Σε περίπτωση που η δήλωση δεν υποβληθεί μέσα στην προθεσμία αυτή ή υποβληθεί ανακριβώς, ο υπόχρεος υπόκειται σε χρηματικό πρόστιμο διπλάσιο του οφειλομένου τέλους.
5.      το γεγονός ότι για τα επόμενα έτη υποβάλλεται δήλωση εντός διμήνου από τη μεταβολή (άρθρο 24 παρ. 5 Ν. 2130/93) μόνο για τα ακίνητα εκείνα στα οποία έχει επέλθει μεταβολή στα στοιχεία της αρχικής δήλωσης. Κάθε υπόχρεος που δεν υποβάλλει νέα δήλωση μέσα στην προθεσμία αυτή, υπόκειται σε χρηματικό πρόστιμο διπλάσιο του οφειλόμενου τέλους που αντιστοιχεί στο ακίνητο.


 σας υπενθυμίσουμε τα εξής:

Ø  Στο τέλος ακίνητης περιουσίας υπόκεινται:
α. τα πάσης φύσεως ακίνητα που βρίσκονται εντός εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως ή εντός των ορίων οικισμών υφισταμένων προ του έτους 1923 ή εντός ορίων οικισμών με πληθυσμό κάτω από 2000 κατοίκους,
β. τα κάθε είδους κτίσματα που βρίσκονται εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως ή εκτός ορίων οικισμών υφισταμένων προ του έτους 1923 ή εκτός ορίων οικισμών με πληθυσμό κάτω από 2000 κατοίκους.

Ø  Και τα μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα (οικόπεδα, αποθήκες &  κτίσματα πάσης φύσεως αποπερατωμένα) οφείλουν να δηλώνονται στο Δήμο, διότι υπόκεινται σε Τέλος Ακίνητης Περιουσίας ( Τ.Α.Π).
Ø  Απαλλαγή εφαρμόζεται μόνο για τα κτίσματα οικοδομής που ανεγείρεται, για μια επταετία από τη χορήγηση της οικοδομικής αδείας. Σε ΤΑΠ υπόκειται μόνο το οικόπεδο. Εφόσον μετά το πέρας της επταετίας δεν έχει αποπερατωθεί και τα κτίσματα παραμένουν ημιτελή, η απαλλαγή παρατείνεται .



Ο Δήμος μας με την παρούσα ανακοίνωση-πρόσκληση

καλεί

όλους τους πολίτες του Δήμου μας να προσέρχονται στο Γραφείο Εσόδων του Δήμου κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, να υποβάλουν δήλωση (σε περίπτωση που δεν τα έχουν ήδη δηλώσει) καθώς και δήλωση μεταβολής στα στοιχεία της αρχικής δήλωσης, σε περίπτωση που εντοπίζουν τυχόν τροποποιήσεις (π.χ. διαφορές τετραγωνικών, μεταβιβάσεις ακινήτων,  κ.α.).


Ε.Δ.
Η Προϊσταμένη Διεύθυνσης

Επιγαρίδου Σοφία

Ανακοίνωση του δήμου Αλμωπίας για διακοπές και επανασυνδέσεις παροχών ηλεκτρικής ενέργειας


Ανακοίνωση-Πρόσκληση

Για διακοπές και επανασυνδέσεις παροχών ηλεκτρικής ενέργειας

Καλούνται οι πολίτες οι οποίοι έχουν προβεί σε διακοπή της ηλεκτροδότησης των ακινήτων τους, να προσέρχονται στο Γραφείο Εσόδων του Δήμου κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, για να δηλώσουν την εν λόγω διακοπή, προκειμένου να τύχουν της απαλλαγής του τέλους καθαριότητας & φωτισμού, κατά τα οριζόμενα στο τρίτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 3 του Ν. 25/1975 όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 1 του άρ. 5 του Ν. 3345/2005 σε συνδυασμό με τα αριθ. 38048/10-11-2015 & 2856/20-01-2015 έγγραφα του Υπ.Εσ. & Διοικ.Ανασ.,  προσκομίζοντας τα παρακάτω δικαιολογητικά:
·         Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση διακοπής ηλεκτροδότησης
 (δίνεται από την  υπηρεσία μας)
·         Υπεύθυνη Δήλωση περί μη χρήσης του ακινήτου  για όσο διάστημα ήταν κλειστό (δίνεται από την  υπηρεσία μας)
·         Υπεύθυνη Δήλωση για μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα
(δίνεται από την  υπηρεσία μας)
·         Βεβαίωση διακοπής ηλεκτροδότησης από τη ΔΕΗ (ή οποιοδήποτε πάροχο)
ή  Βεβαίωση κλειστού ακινήτου μέσω των ΚΕΠ
·         Ε9 τρέχουσας χρήσης ιδιοκτήτη και συνιδιοκτητών(εάν υπάρχουν)
·         Συμβόλαιο αγοραπωλησίας ακινήτου ή άλλο αποδεικτικό κτήσης της κυριότητας
Σε περίπτωση ακινήτου σε ιδιόκτητη οικοδομή:
·         Άδεια οικοδομής   (εάν υπάρχουν περισσότερες από μία άδειες να προσκομιστούν όλες)  & πράξεις νομιμοποίησης αυθαιρεσιών σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (αντίγραφα τακτοποίησης) εάν έχουν γίνει 
·         Διάγραμμα δόμησης ή κάλυψης ή τοπογραφικό από την οικοδομική άδεια (σε περίπτωση που δεν έχει εξαντληθεί ο συντελεστής δόμησης, υπόκειται σε ΤΑΠ το υπόλοιπο του οικοπέδου)
Σε περίπτωση μισθωμένου ακινήτου:
·         μισθωτήριο συμβόλαιο σε ισχύ (από 1/1/2014 είναι υποχρεωτική η υποβολή ηλεκτρονικού μισθωτηρίου _ΠΟΛ 1013/2014 )
Σε περίπτωση οικοδομής με κοινόχρηστους χώρους:
·         Πίνακας συνιδιοκτησίας/διανομής κοινοχρήστων χώρων
·         Λογαριασμός ηλεκ/σης  κοινοχρήστων χώρων (φωτοτυπία 2 όψεων)
Προαιρετικά δικαιολογητικά:
·         Τελευταίος  λογαριασμός ηλεκτρικού ρεύματος  (φωτοτυπία 2 όψεων)
·         Δήλωση κτηματολογίου εφόσον έχει συντελεστεί για το συγκεκριμένο ακίνητο
·         Αντίγραφο πληρεξουσίου ή εξουσιοδότησης  σε περίπτωση ανάθεσης διεκπεραίωσης της σχετικής διαδικασίας από τον ιδιοκτήτη σε τρίτο

Επισημαίνονται τα παρακάτω:
1.Σύμφωνα με το υπ' αρίθμ. 2856/20-1-2015 έγγραφο της Δ/νσης Οικονομικών Τ.Α. του Υπουργείου Εσωτερικών, η απαλλαγή από το τέλος καθαριότητας & φωτισμού ισχύει μόνο μετά την κατάθεση των ανωτέρω δικαιολογητικών στο Δήμο, ώστε να συντρέχει η δυνατότητα ελέγχου από τον Δήμο του κατά πόσο το ακίνητο πράγματι δεν χρησιμοποιείται. Επισημαίνεται ότι η υπεύθυνη δήλωση περί μη χρήσης του ακινήτου δεν μπορεί, κατ’ αρχήν, να αξιολογηθεί από το Δήμο όταν αναφέρεται σε χρόνο προγενέστερο της υποβολής της σε αυτόν. Συνεπώς η προβλεπόμενη απαλλαγή από το τέλος καθαριότητας ισχύει από την ημερομηνία κατάθεσης των ανωτέρω δικαιολογητικών, ύστερα από την οποία καθίσταται ελέγξιμη από τον ΟΤΑ η μη χρήση του ακινήτου.
2.Τα ακίνητα που στερούνται ηλεκτρικού ρεύματος, δεν απαλλάσσονται από την καταβολή Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (άρθρο 24 του Ν. 2130/1993).
3.Με τις διατάξεις του άρθρου 32 του Ν. 4304/14 επιμηκύνθηκε στα είκοσι έτη η αποσβεστική προθεσμία για τη βεβαίωση ορισμένων εσόδων (στα οποία συμπεριλαμβάνονται τα τέλη καθαριότητας & φωτισμού και το ΤΑΠ). Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι απαιτήσεις να μην είχαν υποπέσει σε πενταετή αποσβεστική προθεσμία κατά την 23η/10/2014(ημερομηνία δημοσίευσης του Νόμου). Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ο ΟΤΑ μπορεί να βεβαιώσει νομίμως από τις 24/10/2009 και έπειτα.
6. Στην περίπτωση επανασύνδεσης του ακινήτου με το δίκτυο ηλεκτροδότησης της ΔΕΗ, ο πολίτης πρέπει να προσκομίσει στη ΔΕΗ σχετική βεβαίωση από το Δήμο, ώστε να επιτυγχάνεται η ορθή χρέωση των τελών όπως ορίζονται από τους νόμους 25/1975, 1080/1980, 2130/1993 (όπως ισχύουν), προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν μελλοντικές χρεώσεις από διαφορές τετραγωνικών και σχετικά πρόστιμα ανακριβούς δήλωσης.


Ε.Δ.
Η Προϊσταμένη Διεύθυνσης

Επιγαρίδου Σοφία

"Σ' αγαπώ γιατί είσαι ωραία"



Ηλιόλουστη Κυριακή στο ορεινό κεφαλοχώρι και το διόροφο αγροτικό σπίτι λάμπει από καθαριότητα στολισμένο με τους μπλέ και λευκούς φιόγκους από τούλι.
Παντρεύεται ο μικρός γιος της οικογένειας και από νωρίς, το ταπεινό οίκημα έχει κατακλυστεί από συγγενείς φίλους, και γείτονες, καλεσμένους στην μεγάλη γιορτή της χαράς.
Στην περιποιημένη αυλή, έχουν τοποθετηθεί με γεωμετρική θαρρείς ακρίβεια, δεκάδες τραπεζοκαθίσματα και οι καλεσμένοι, φορώντας τα γιορτινά τους έχουν καταλάβει τις θέσεις τους.
Στην εξώπορτα, δυο λυγερόκορμες νεαρές κοπέλες, ξαδέρφες του γαμπρού, υποδέχονται τους επισκέπτες, προσφέροντας σπιτικό λικέρ και σοκολατάκια.
Περιμετρικά της αυλής μπουλούκια από χωριανούς, στήνουν πηγαδάκια παρακολουθώντας και συμμετέχοντας στη χαρά της οικογένειας, ευχόμενοι  τα καλορίζικα.
Λίγο παραπέρα μια άλλη παρέα από ηλικιωμένες γυναίκες, σκανάρουν τα πάντα με τα γέρικα μάτια τους κάτω από τα μαύρα τους τσεμπέρια, κουτσομπολεύοντας τους πάντες και τα πάντα.
Νεαροί, φίλοι του γαμπρού, εν είδη σερβιτόρου, πηγαινοέρχονται στην υποτυπώδη κουζίνα, κουβαλώντας νόστιμους μεζέδες, σπιτικά εδέσματα και παγωμένες μπύρες και αναψυκτικά, αραδιάζοντάς τα στα τραπέζια με τους καλεσμένους.
Μικρά παιδιά ανεβοκατεβαίνουν την μεγάλη τσιμεντένια εξωτερική σκάλα, που ενώνει τους δυο ορόφους του σπιτιού, ξεφωνίζοντας και αδιαφορώντας για τις συστάσεις των μανάδων , να προσέχουν μη πέσουν και χτυπήσουν.
Σε μια περίοπτη θέση της αυλής, η ορχήστρα του γάμου, δίνει το έναυσμα για γλέντι και χορό, παρασύροντας τους μερακλήδες σε παραδοσιακούς χορούς.
Ο τραγουδιστής της μπάντας, φορώντας ένα πολύχρωμο παρδαλό κοστούμι, δυο μέτρα πιο μπροστά, έχοντας τυλιγμένο το καλώδιο του μικροφώνου στον καρπό του,με τσιριχτή φωνή, παλεύει να ισορροπήσει μεταξύ του μακρόσυρτου "έκο" των ηχητικών μηχανημάτων και της παραφωνίας του.
Οι γονείς του γαμπρού, καλοντυμένοι και απαστράπτοντες, δίνουν συνεχώς εντολές στους σερβιτόρους, για την όσο το δυνατόν καλύτερη περιποίηση των καλεσμένων.
Επικρατεί υπέροχο γιορτινό κλίμα και όλοι μαζί πιασμένοι χέρι χέρι, με αναψοκοκκινισμένα από το αλκοόλ μάγουλα, επιδίδονται σε χορευτικές φιγούρες και τσαλίμια, συμμετέχοντας έτσι στη χαρά της οικογένειας.

Η αυλή έχει κατακλυστεί και η γαμήλια γιορτή έχει φτάσει στο αποκορύφωμά της.
Και εκεί σε ένα μικρό διάλλειμμα της γιορτής, ξάφνου, ανοίγει η κεντρική πόρτα του κάτω ορόφου και ξεπροβάλλει από μέσα ένα αναπηρικό καροτσάκι.
Η πανέμορφη επιβάτιδά του, υποβοηθούμενη από τον σύζυγό της με προσεκτικές κινήσεις βγαίνει στην αυλή χαμογελώντας με νάζι. Τα μαλλιά της πιασμένα με μαεστρία και με φουντωτές μπούκλες, ενώ ένα αστραφτερό κολιέ, κοσμεί το λαιμό της, αναδεικνύοντας το υπέροχο μακρύ και λευκό φόρεμά της.
Με αργές κινήσεις οδηγεί το καροτσάκι της προς την ορχήστρα και με μια επιτακτική κίνηση προς τον συνοδό της, του ζητάει να της δώσει το μικρό μπαστουνάκι, που είναι τοποθετημένο πίσω στο καρότσι.
Περνούν δυο λεπτά διαβούλευσης με τον αρχηγό της ορχήστρας και κατόπιν, με αργές κινήσεις και υποβασταζόμενη από τον γεροδεμένο συνοδό της σηκώνεται όρθια, αποκαλύπτοντας όλη την όμορφη φορεσιά και παρουσία της.
Το αρμόνιο της μπάντας ξεκινά να παίζει ένα μεθυστικό και εξωτικό ρυθμό και την κατάλληλη στιγμή η μελωδική φωνή της ηρωίδας μας, γεμίζει την ατμόσφαιρα, κάνοντας τους παρεβρισκόμενους να ριγήσουν.

"Σ' αγαπώ γιατί είσαι ωραία" και η τραγουδίστριά μας με ύφος διάσημης ντίβας, ερμηνεύει και ταυτόχρονα ταξιδεύει.
Θαρρείς πως το βλέμμα της κοιτάει μακρυά, ψηλά, σε άλλους κόσμους.
Νιώθεις, ότι πετάει σαν τους σταυραετούς, ότι καλπάζει σαν ατίθασο λευκό άτι σε καταπράσινο λιβάδι, ότι γύρω της πετούν χιλιάδες πολύχρωμες πεταλούδες και πως την στεφανώνει ένα πολύχρωμο ουράνιο τόξο.
Τα μάτια της αστράφτουν, και το χαμογελαστό βλέμμα της, φανερώνει το πόσο ευτυχισμένα νιώθει.
Διαβάζεις στα μάτια της "Είμαι κι εγώ εδώ, δυνατή, σαν όλους σας, συμμετέχοντας ισόνομα, όρθια, στη χαρά και στη λύπη. Είμαι εδώ και διασκεδάζω, ρουφάω τη ζωή, πολεμάω τις δυσκολίες, αδιαφορώντας για τα εμπόδια".

Κάποια στιγμή το τραγούδι τελειώνει και η ηρωίδα μας αφήνοντας έναν αναστεναγμό, υποκλίνεται με κόπο, ενώ οι αποσβολωμένοι θεατές ξεσπούν σε ένα παρατεταμένο χειροκρότημα.
Οι γριές κουτσομπόλες σκουπίζουν τα υγρά από τα δάκρυα μάτια τους και ο συνοδός της "ντίβας" την βοηθάει να ξανακαθίσει στο καροτσάκι της, οδηγώντας την στο υπόστεγο, όπου ήταν και η αρχική τους θέση, για να συνεχιστεί το όλο τυπικό της γιορτής.



Σ.Σ. Τα περιστατικά που περιγράφονται είναι πέρα για πέρα πραγματικά και αφιερώνονται σε όλους αυτούς που φοβούνται και ντρέπονται για την μοίρα τους, με την προτροπή να βγουν από το καβούκι τους (όπως η ηρωίδα της ιστορίας) και να αρπάξουν τη ζωή από τα μαλλιά και να την ξεζουμίσουν.

Αποστειρωμένος Παράδεισος



Έξι το πρωί στο μικρό χωριουδάκι και ο ήλιος ξεκινά την ανοδική του πορεία, στέλνοντας χρυσοκόκκινες ακτίνες, δημιουργώντας πανέμορφους σχηματισμούς, στεφανώνοντας τα λιγοστά σύννεφα του ορίζοντα με μια πλειάδα χρωμάτων.

Ο μπαρμπα Γιάννης ρουφάει και την τελευταία γουλιά από το φλυτζάνι του σκέτου ελληνικού καφέ, και αφού τακτοποιεί την κιτρινισμένη κορνίζα της μακαρίτισσας, καταπίνει βιαστικά τα χάπια της πίεσης και της καρδιάς.

Ρίχνει στην πλάτη του το σακίδιό του με το νερό και το ξεροκόμματο, που ετοίμασε αποβραδίς και ρίχνοντας μια ναρκισσιστική ματιά στο καθρεφτάκι της κουζίνας, στρίβει με μαεστρία το πλούσιο κάτασπρο μουστάκι του μειδιώντας.
Κλείνοντας πίσω του την εξώπορτα, βγάζει ένα μακρόσυρτο σφύριγμα και στη στιγμή, εμφανίζεται μπροστά του ένας μεγαλόσωμος μαλλιαρός σκύλος, κουνώντας νωχελικά την φουντωτή ουρά του. Αφού κοιτιούνται υπονομευτικά για μερικά δευτερόλεπτα στα μάτια, ξεκινούν, ανθρωπος και σκύλος, με αργά βήματα και παίρνουν το δρόμο προς τα περιφερειακά του οικισμού.

Η πρωινή δροσιά που έχει κατακαθίσει, χτυπάει ευχάριστα το ρυτιδιασμένο μέτωπο του 80χρονου, που υποβασταζόμενος στο χειροποίητο σκαλιστό μπαστούνι του, παρατηρεί με περισσή σπουδή τον γύρω χώρο. Ακολουθώντας την πανέμορφη όχθη του χειμάρου με το λιγοστό, λόγω θέρους, τρεχούμενο νερό, ρίχνει κλεφτές ματιές πίσω του, να επιβεβαιώσει ότι ο πιστός του σύντροφος τον ακολουθεί. Κάπου κάπου στη διαδρομή, βατραχάκια αναπηδούν τρομαγμένα, τσαλαβουτώντας στο νερό με ηχηρούς παφλασμούς, δημιουργώντας τέλειους κυκλικούς δακτύλιους ανάμεσα στα πράσινα νούφαρα.
Ο γερο σκύλος καταβάλλει φιλότιμες προσπάθειες να τρέξει, όπως όταν ήταν νεότερος, αλλά το μόνο που καταφέρνει να κάνει, είναι μερικά  μέτρα και μετά, με  σαλιωμένη από αφρούς τη γλώσσα του, αναγκάζεται να συμβιβαστεί στο γνώριμο αργόσυρτο περπάτημά του.
Αρκετή ώρα αργότερα οι δυο ήρωές μας, φτάνουν τελικά στον προορισμό τους, με τον ήλιο να έχει πάρει την ανηφόρα προς το στερέωμα και να γίνεται ιδιαίτερα αισθητός.

Η τοποθεσία που ξεπροβάλει μπροστά τους, είναι μια ανοιχτωσιά, ένα ξέφωτο ανάμεσα στα πανύψηλα, αιωνόβια και βαθύσκιωτα πλατάνια, χωρισμένη σε δυο επίπεδα, σαν αναβαθμίδες, και αποκαλύπτει ένα μικρό αυτοσχέδιο κηπάκο, με όμορφη διάταξη και χαρίκια λες και είναι σχεδιασμένα με διαβήτη.
Είναι το επίγειο βασίλειο του μπαρμπα Γιάννη, όπου μπορείς να δεις διάφορες σειρές με ζαρζαβατικά, χόρτα, μέχρι και λουλούδια, ενώ ολόγυρα διάφορα οπωροφόρα δέντρα περιστοιχίζουν τον χώρο. Ένα παλιό κατεστραμένο ψυγείο σε μια γωνιά, και μέσα του αποθηκευμένα διάφορα εργαλεία, γάντια και φυτοφάρμακα, η απόλυτη αποθήκη για τον νοικοκύρη γέροντα.
Στο ψηλότερο σημείο του ξέφωτου, ένας θεόρατος βράχος, στη βάση του οποίου πηγάζει μια μικρή πηγή, από την οποία αναβλύζει γάργαρο κελαριστό νερό, που με έναν δαιδαλώδη σχεδιασμό, ο μπαρμπα Γιάννης, το οδηγεί σε όλον τον χώρο, για το πότισμα.
Αφού παίρνουν τις σχετικές ανάσες, ο μεν σκύλος απομακρύνεται, ακολουθώντας την όσφρησή του, κυνηγώντας ποιός ξέρει τί, ο δε γέροντας καταγίνεται στο ξεχορτάριασμα, αγνοώντας το τρίξιμο των ασθενικών οστών του σε κάθε του κίνηση . Ένα μικρό ραδιοφωνάκι με μπαταρίες, κρεμασμένο στο κλαδί μιας ροδακινιάς, παίζει τραγούδια από τον αγαπημένο σταθμό του μπαρμπα Γιάννη, διαχέοντας μελωδικές νότες που ενώνονται με το κελάιδημα των πουλιών, δημιουργώντας την πιο τέλεια συμφωνία της φύσης.

Ωρες αργότερα, και αφού έχει τελειώσει σχεδόν η σημερινή αποστολή, ο εργατικός γέροντας κάθεται δίπλα στη πηγή και μοιράζει το λιτοδίαιτο σάντουιτς, μισό μισό με τον σύντροφό του και μασουλώντας βιαστικά, απολαμβάνουν τις τελευταίες στιγμές της ημέρας, μιας και ο ήλιος έχει πάρει την κατιούσα και κρύφτηκε πίσω από τις πλαγιές, αφήνοντας ρόδινες αποχρώσεις.
Συνειδητοποιώντας ότι έχουν αργήσει, ο ηλικιωμένος, πασχίζει να σηκωθεί και να πάρουν το δρόμο της επιστροφής, αλλά οι κινήσεις του είναι αργές και χρονοβόρες.

Ξάφνου από μακρυά ακούγονται κορναρίσματα παρατεταμένα και φωνές ανθρώπινες, βρισιές θαρρείς, βλαστήμιες.
Σε λίγα λεπτά ξεπροβάλλει στο ξέφωτο ο γιος του γέροντα. Είναι ένας σαραντάρης ξερακιανός τύπος, ψηλός και ευθυτενής και οι γοργές κινήσεις του και οι βηματισμοί, υποδηλώνουν, ότι είναι πολύ θυμωμένος, ενώ τα μάγουλά του είναι κατακόκκινα, δείγμα υψηλής πίεσης. Πλησιάζοντας προς τον πατέρα του και τον σκύλο, μπορείς να διακρίνεις τις βρισιές και διάφορες ακαταλαβίστικες προτάσεις. Ο σκύλος θέλοντας να δείξει τη χαρά του στο νεότερο αφεντικό, τον πλησιάζει κουνώντας την ουρά του, αλλά στη στιγμή, το τακούνι του σαραντάρη προσγειώνεται με δύναμη στο κεφάλι του, κάνοντάς τον να φύγει τρέχοντας και ουρλιάζοντας.
Ο νέος άντρας με ακατονόαστες εκφράσεις πιάνει βίαια τον πατέρα του και με γοργές κινήσεις τον αναγκάζει να επιστρέψουν στον κάτω δρόμο, όπου άφησε το αυτοκίνητό του.
-" Σου έχω ξαναπεί να μην εξαφανίζεσαι. Τί βλακείες είναι αυτές; Θέλεις να με βάλεις σε μπελάδες; Γύρνα στο σπίτι, στο δωμάτιό σου. Τι είναι αυτά που κάνεις; Όλα σου τα έχω εκεί. Δεν χρειάζεται να έρχεσαι εδώ. Στον παράδεισο σε έχω κι εσύ έρχεσαι εδώ στα κατσάβραχα;"

Τον ρίχνει σχεδόν τσουβαλιαστό τον μπαρμπα Γιάννη στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και αναπτύσοντας ταχύτητα, κατευθύνονται προς το σπίτι τους. Ξοπίσω τους με υπερπροσπάθεια τους ακολουθεί ασθμαίνοντας ο σκύλος ξεπερνώντας τον πόνο της κλωτσιάς.
Στη διαδρομή ο ηλικιωμένος πατέρας, σκουπίζει κρυφά ένα δάκρυ από τα υγρά του μάτια, δεν λέει κουβέντα και κουνώντας το κεφάλι συγκαταβατικά ακούει τον "εξάψαλμο" του γιού του.
Θέλει να του πει πολλά, πως ο "παράδεισος" δεν είναι οι τέσσερεις τοίχοι του δωματίου του, πως η ζωή δεν είναι η αποστείρωση του εγκλεισμού, πως ζωντανός δεν είναι κάτω από την φαινομενική ασφάλεια της αυλής πως, πως, πως θέλει να φανεί χρήσιμος, πως είναι ακόμη ζωντανός, πως θέλει να βλέπει τον ήλιο να βγαίνει κάθε μέρα, να βοηθάει τη φύση να αναγεννάται, πως θέλει να λερώνει με λάσπη τα χέρια του, πως στις φλέβες του το αίμα ρέει ακόμη, πως θέλει να ζήσει, πως το σκοτάδι του δωματίου του τον πλακώνει,  πως, πως, πολλά.

Καταπνίγει την  απογοήτευσή του και δεν του λέει τίποτα.
Φτάνοντας στο σπίτι ο εξοργισμένος ακόμη γιός συνεχίζει να βρίζει και να επιπλήτει και αφού τον βάζει στο δωμάτιό του πλησιάζει στην εξώπορτα για να φύγει στο σπίτι του  που είναι δίπλα...
Ο Μπαρμπα Γιάννης τον σταματάει και με τρεμάμενη και στοργική φωνή του λέει:
-"Στάσου λίγο παιδί μου. Να, πάρε λίγα ώριμα και νόστιμα σύκα που έκοψα από τον κήπο, να τα φάτε μαζί με τα εγγονάκια και να γλυκαθείτε".

"Η Ντιζέζ" του Τρύφωνα Ούρδα (μέρος δεύτερο)

Πηγή φωτογραφίας...http://www.agiasos.gr

Η Ντιζέζ*

(Συνέχεια από το πρώτο μέρος)

Χορεύοντας ένα «ουράνιο» τσιφτετέλι, υπό τους ήχους του μπουζουκιού, «να τη πετιέται» έξω από τις μεγάλες πόρτες του μαγαζιού η πανέμορφη θεά και μπαίνει στην πίστα. Εντελώς «πτωχά ενδεδυμένη» για ευνόητους λόγους, αφήνει ακάλυπτα «καίρια» σημεία του σώματός της, ενώ σε κάθε πενιά κουνάει με τέχνη χέρια, πόδια, γοφούς και κεφάλι με τα μαλλιά της να πέφτουν πλούσια στους ώμους της, να ανακατεύονται και να ανεμίζονται σε κάθε απότομη στροφή γύρω από το σώμα της.
Όλο χάρη λικνίζεται πάνω στην πίστα και με βλέμμα προκλητικό και με ένα χαμόγελο γλυκό που σε κάνει να νομίζεις ότι χορεύει μόνο για σένα, περιφέρεται στα μπροστινά τραπέζια της πίστας και κάθεται απαλά πάνω στα γόνατα των θαμώνων, αφήνοντας με την παλάμη της ένα βελούδινο χάδι στα μάγουλά τους. Και αυτοί ξεσηκώνονται ψυχικά! Αφήνουν τη φαντασία τους ελεύθερη να τρέχει και να πλανιέται μαζί της σε τόπους παραδεισένιους, χαρούμενοι και ευτυχισμένοι με αυτόν τον άγγελο στο πλευρό τους, να τους ανεβάζει στον έβδομο ουρανό προς μεγάλη λύπη βέβαια και σφοδρή απογοήτευση των συζύγων τους, που αν και βρίσκονται δίπλα τους, απόψε οι αφιλότιμοι τις ξέχασαν τελείως μπροστά στη θέα του θηλυκού αυτού διαβόλου και του μεθυστικού αρώματός του.
Όλο ζήλεια λοιπόν αυτές, αισθανόμενες απατημένες και συναισθηματικά εγκαταλελειμμένες από τους άντρες τους και με τη «μοιχεία» πλέον να είναι πολύ φανερή  στο βλέμμα τους και στην καρδιά, τους κοιτάνε στα μάτια, τη μια φορά άγρια, έτοιμες να χυμήξουν απάνω τους και να τους τα βγάλουν με ‘κείνα τα περιποιημένα κόκκινα νυχάκια τους, και την άλλη με ένα εντελώς ξαφνικό για απόψε ερωτικό πάθος, μήπως οι ξιπασμένοι τις δούνε και αυτές και επιτέλους  συνέλθουν από το ψυχικό ταράκουλο που έπαθαν.
Αλλά τα «έτερα ημίσεα» ούτε που τις δίνουν σημασία! Τώρα ζούνε σε άλλους κόσμους, πολύ μακριά από αυτές και προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία που τους δίνεται να ζήσουν έξω από την καθημερινότητα, τη ρουτίνα των εργασιών του σπιτιού, της πρέφας και … τη συζυγική γκρίνια..!
Και η ντιζέζ δεν σταματά να τους τροφοδοτεί με αισθησιακά αγγίσματα, έξαλλα τινάγματα των γοφών και του στήθους της, μέχρι που κάποιοι σκέφτονται να αμαρτήσουν και να γίνουν «μοιχοί» δημόσια, όχι μόνο με τη φαντασία τους αλλά και με άσεμνες πράξεις. Έτσι λοιπόν τους περνάει από το μυαλό να απλώσουν το χέρι τους και να αγγίξουν, εντελώς φιλικά βέβαια για τον κόσμο και χωρίς πονηριά, ένα μέρος από το αλαβάστρινο κορμί της κοπέλας που ξεχύνεται σαν χείμαρρος ηδονής στα πόδια τους αλλά στο τέλος το μετανιώνουν, σκεπτόμενοι πιο λογικά μήπως εκτεθούν στο χωριό και ιδιαίτερα μπροστά στις συζύγους τους, των οποίων η υπομονή βλέπουν να εξαντλείται με απρόβλεπτες συνέπειες όταν γυρίσουν πίσω στη συζυγική στέγη!
Βασανίζοντας όμως το μυαλό τους, βρίσκουν έναν τρόπο να πλησιάσουν το κορίτσι, να αγγίξουν το σώμα του και να εκτονωθούν. Έτσι, μέσα από τις τσέπες τους βγάζουν όσα χαρτονομίσματα έχουν, τα διπλώνουν και τα τοποθετούν μέσα στο όποιο τέλος πάντων αποκαλυπτικό του ένδυμα, έχοντας την εντύπωση πως το εξουσιάζουν, πως είναι Αλή-πασάδες σε χαρέμια με χανούμισσες, και χανουμάκια. Παράλληλα ενθουσιασμένοι και συνεπαρμένοι από το όλο θέαμα, παραγγέλνουν στους σερβιτόρους και δωδεκάδες πιατάκια, που τα σπάζουν χαλάλι στα πόδια της νεαρής «ντίβας», η οποία απόψε χορεύει και τραγουδάει για την μαγκιά και την αφεντιά τους. Και τα γκαρσόνια δεν προλαβαίνουν να κουβαλάνε τα πιατάκια. Πιατάκια όμως, όχι ειδικά που υπάρχουν σήμερα για σπάσιμο αλλά κανονικά που χρησιμοποιούνται για το σερβίρισμα του μενού. Έτσι στο τέλος το κατάστημα «μένει» από πιάτα γιατί όλα θυσιάστηκαν «θρυμματιζόμενα» στον βωμό της διασκέδασης απόψε με την ντιζέζ. Απελπισμένα λοιπόν τα γκαρσόν, βλέποντας  βουνά τις σωρούς από τα σπασμένα πιάτα, όλο αγανάκτηση φωνάζουν σε όσους ζητάνε να σπάσουν και άλλα.
-Φέρε-φέρε δεν υπάρχουν άλλα πιατάκια..!                                                                                                
Αλλά και εδώ δεν σταματάει το θέαμα. Το πρόγραμμα με την «μαγευτική ύπαρξη» περιλαμβάνει και άλλα νούμερα με καινούργιες εκπλήξεις.
Και αυτό γιατί η καλλιτέχνιδα δεν θέλει να χορεύει και να τραγουδάει μόνο στην πίστα κάτω στη γη. Θέλει να δείξει το ταλέντο της και «εναέρια» προκειμένου να εντυπωσιάσει περισσότερο και να προκαλέσει στο «έπακρο» τον θαυμασμό των πρωτάρηδων σε τέτοια θεάματα και γούστα χωριανών!
Γι αυτό και ζητάει να ανέβει πάνω σε τραπέζι. Και μάλιστα σε δύο τραπέζια, το ένα πάνω στο άλλο για να είναι ψηλότερα και να φαίνονται από κάτω καλλίτερα οι ομορφιές της.
Με ένα νεύμα της τα γκαρσόν, φέρνουν πολύ γρήγορα τα τραπέζια και αφού τα στερεώνουν την βοηθάνε να ανέβει στο πάνω. Και όταν ανεβαίνει και κάνει τα νούμερα της με περίσσια χάρη, τώρα πλέον από ψηλά, από τα «πλανεμένα ύψη», κάτω στη γη γίνεται ο χαμός. Ακούγονται ιαχές τύπου «μπράβο», «ζήτω», «άλα», «είσαι φίνα», «δεν πάω σπίτι μου απόψε», ενώ τα χειροκροτήματα σπάνε τις παλάμες των χεριών, παίρνουν φωτιά και ακούγονται μέχρι τα άλλα καφενεία της πλατείας, των οποίων οι θαμώνες από «ηθική ευθιξία» μην κηλιδωθεί το όνομά τους δεν κόντεψαν μέχρις εδώ για να απολαύσουν και αυτοί την «γλυκιά αμαρτία» που τους προσφέρει με τα κάλλη και τις καλλιτεχνικές επιδόσεις της η ντιζέζ! Γι αυτό και προβληματίζονται. Έκαναν καλά που δεν ήρθαν ως εδώ σήμερα ή όχι; Ιδού το ερώτημα! Τέλος πάντων η ψυχή τους το ξέρει..! 
Τελικά και αυτό το νούμερο της κοπέλας μέσα από παρατεταμένα χειροκροτήματα και αλαλαγμούς, που φανερώνουν την τέλεια ευχαρίστηση έλαβε τέλος. Δυστυχώς απόψε τα τόσο ευχάριστα πράγματα θα ήταν καλλίτερο να κρατούσαν περισσότερο!
Έτσι η πρωταγωνίστρια του σώου τώρα κατεβαίνει από τα τραπέζια, πάντοτε με την πρόθυμη βοήθεια των πιο «τζέντλεμαν» χωριανών και αφού αυτή τους ευχαριστεί με ένα «θανατηφόρο» χαμόγελο, χωρίς καθυστέρηση τρέχει προς την ορχήστρα και κάθεται στην καρέκλα, εδώ μόνο για να τραγουδήσει. Με τη συνοδεία του υπέροχου μπουζουκιού και των άλλων μουσικών οργάνων, λέει τραγούδια που χορεύονται, κυρίως τσιφτετέλια και μάμπο. 
Σηκώνονται τότε στην πίστα για να χορέψουν με τα ωραία «συνολάκια» τους οι γυναίκες των παρεών, όλες γλυκύτατες χωριανές για να δείξουν και αυτές το ταλέντο τους στο χορό, μια και τόσο πολύ αδικήθηκαν, σχεδόν απαξιώθηκαν απόψε από τους άντρες τους, όταν προηγουμένως τους έβλεπαν να δίνουν τα ρέστα τους στον «χορό της κοιλιάς» με την ντιζέζ.
Οι παραπονιάρες οι κυρίες, γοργόνες της θάλασσας, χορεύουν και αυτές τόσο ωραία, τόσο θηλυκά και τόσο αισθησιακά πάνω στην πίστα, που καθόλου δεν διαφέρουν από την προηγούμενη «κυρία». Και τώρα το μόνο που μένει, για να δείξουν και του λόγου τους πόσο αξίζουν, είναι να ανέβουν και οι ίδιες πάνω στα τραπέζια και να μιμηθούν την ντιζέζ. Δεν το επιχειρούν όμως επειδή δεν τους το επιτρέπουν οι φούστες τους που είναι κοντές, καθώς και λίγο οι άγριες διαθέσεις των ανδρών τους, οι οποίοι μόλις και έσπευσαν, «επιτέλους» να τις δούνε και αυτές «κομμάτι» συναισθηματικά έως και ερωτικά!
Και ενώ το γλέντι συνεχίζεται και η διασκέδαση βρίσκεται στο αποκορύφωμα, στα διπλανά τραπέζια άναψε ένα καυγαδάκι. Στην αρχή λεκτικά αργότερα όμως με αναποδογυρίσματα καρεκλών και τραπεζιών, σπάσιμο ποτηριών και μερικών γρονθοκοπημάτων στα κεφάλια, ευτυχώς όμως χωρίς τραυματισμούς λόγω της παρέμβασης των ψυχραιμότερων.
 Δυο νεαροί «κάργα ντε μαγκιέ», που ήπιαν λίγο περισσότερο από το κανονικό, έπεσαν φρικτά θύματα του ωραίου κάλλους της ντιζέζ, η οποία κατά την διάρκεια που τραγουδούσε και χόρευε τους χαμογέλασε και τους έκλεισε «πονηρά» το μάτι! Σε ποιον όμως από τους δύο; Ιδού η απορία! Έτσι λοιπόν, χωρίς να ρωτήσουν την ίδια για την προτίμησή της, αποφάσισαν παρουσία θεατών να μονομαχήσουν για πάρτη της και να λύσουν το μυστήριο. Έπεσαν όμως από τα σύννεφα και δεν ήξεραν πού να κρυφτούν, όταν άκουσαν από το στόμα της έμπειρης σε αυτού του είδους τις κοκορομαχίες  κυρία, να τους λέει:
-Μάγκες, πιάστε τα μπόσικα και από τούδε ψιλοκομμένο τουμπεκί. Του λόγου της η μόρτισσα συνοδεύεται από γράντε μεσιέ. Τουτ’ έστιν άντρα, φουλ ντερβίσι και νταή. Το λοιπόν κουβαδάκια και ξου κατ εκείθε. Αντεστέν;
Στοίχημα, πως λίγοι από τις παρέες των χωριανών κατάλαβαν, τι έλεγε εκείνη την ώρα με την αργκό της στην ελληνική, γαλλική και αγγλική διάλεκτο η «μόρτισσα», όπως αποκάλεσε τον εαυτό της η ντιζέζ. Δεν έχει όμως σημασία. Το κατάλαβαν και το «εμπέδωσαν» αρκετά οι δύο νεαροί που πήρανε φόρα για να σφαχτούν στην ποδιά της! Γι αυτό και ήρεμα τραβήχτηκαν πίσω, προς τη μεριά των πλατανιών και εξαφανίστηκαν στη νύχτα μη γίνουν και άλλο ρεζίλι στους χωριανούς τους.
Μετά το περιστατικό το γλέντι συνεχίστηκε και πάλι. Συνεχίστηκε μέχρι τα μεσάνυχτα και λίγο παραπάνω, ως την ώρα που η ντιζέζ πήρε τα «φράγκα» για τις «εκλεκτές» της υπηρεσίες, ανέβηκε γρήγορα πάνω σε ένα ταξί από την Αριδαία και χάθηκε μέσα στο σκοτάδι και στις στροφές του δρόμου, αφήνοντας πίσω της ζωηρές τις αναμνήσεις από το κέφι της.
Την άλλη μέρα το πρωί, οι συζητήσεις στο χωριό μας τη Δωροθέα για την «μεγάλη» βραδιά του πανηγυριού, έδιναν και έπαιρναν. Σε ένα από τα καφενεία μας, του Γιώργου του Φουρνατζή, ο Πρόεδρος, ο παπάς και αρκετοί χωριανοί, άλλοι από αυτούς που πήραν μέρος στη διασκέδαση με την ντιζέζ και άλλοι όχι, ο καθένας από τη μεριά του έλεγε τις εντυπώσεις του. Ενδιαφέρουσα ήταν εκείνη του Προέδρου:
-Δεν βαριέστε ρε παιδιά, έλεγε. Μια ζωή την έχουμε κι αν δεν τη γλεντήσουμε… Εγώ αν ξαναρχότανε η ντιζέζ στο χωριό, σίγουρα αυτήν τη φορά θα πήγαινα να την δω και δεν θα έχανα τέτοιες στιγμές μαζί της..!
Και ο ιερέας που ξαφνιάστηκε με τα λόγια του, τον κοίταξε λίγο στραβά με την άκρη του ματιού του μα δεν του απάντησε…

18/1/2017
Τρύφων Ούρδας


"Η Ντιζέζ" του Τρύφωνα Ούρδα (μέρος πρώτο)

Πηγή φωτογραφίας  http://www.agiasos.gr

Η Ντιζέζ*

Το νέο στο χωριό έφερε μεγάλη αναστάτωση. Διαδόθηκε στα σπίτια πολύ γρήγορα και δίχασε τους κατοίκους. Ανήμερα στο πανηγύρι της Ανάληψης, το κεντρικό καφενείο του χωριού μαζί με τα μπουζούκια θα έφερνε και μια «ντιζέζ» από την πόλη της Θεσσαλονίκης. Έτσι για την καλλίτερη διασκέδαση! 
Πρώτος σ’ αυτήν την ιδέα για την άφιξη της «κυρίας», έφερε τις αντιρρήσεις του ο παπάς. Είναι δυνατόν έλεγε και ξανάλεγε από τον Άμβωνα, ένα χωριό να γίνει ρεζίλι για μια ξετσίπωτη. Για μια γυναίκα που μέσα της δεν έχει κανένα ίχνος ηθικής! Επιπλέον ο αγαθός Γέροντας που λίγο-πολύ κάτι γνώριζε για το θέμα, υποστήριζε πως αυτές εκτός του ότι τραγουδάνε και χορεύουνε σχεδόν γυμνές, ανεβαίνουν ακόμα πάνω στα τραπέζια, κάνουν τσαλίμια, χαμογελάνε, χαϊδεύουν και φιλάνε δημόσια τους άντρες μόνο και μόνο για να τους παίρνουν τα λεφτά και ύστερα… «μην τις είδατε».
-Όχι, όχι, όχι χριστιανοί φώναζε στο εκκλησίασμα. Δεν θα το επιτρέψουμε αυτό στο χωριό μας. Σκεφτείτε τι θα πούνε οι γυναίκες σας και τα παιδιά σας. Αφήστε να λένε μερικοί που πήραν τα μυαλά τους αέρα και θέλουν διασκέδαση με μια ξένη γυναίκα δίπλα τους…
Ύστερα γυρνώντας προς τον Πρόεδρο του χωριού σε αυστηρό τόνο του είπε:
-Κύριε Πρόεδρε, είσαι υπεύθυνος για την τάξη και την ασφάλεια εδώ και για τα ρεζιλέματα που θα γίνουν. Τώρα, αμέσως να καλέσεις τον καφετζή και να του κάνεις συστάσεις για να μην πατήσει το πόδι της εδώ αυτή η ξεδιάντροπη. Και αν εσύ δεν κάνεις τίποτα, εμείς θα πάμε παραπάνω στις Αρχές και στη Μητρόπολη για να παραπονεθούμε.
Τι να κάνει και ο Πρόεδρος, βρέθηκε σε δύσκολη θέση. Από τη μια δεν ήθελε να μαλώσει με τον καφετζή γιατί ήταν συγγενής του και βέβαια με όλους τους άλλους που φλέγονταν να δούνε την ντιζέζ. Εξάλλου όλοι τους ήταν και ψηφοφόροι του! Και από την άλλη έπρεπε να μην δυσαρεστήσει και τους αντίθετους, αυτούς που δεν την ήθελαν μαζί με τον παπά και οι οποίοι ούτε λόγο ήθελαν να κάνουν γι αυτήν τη γυναίκα. Φυσικά και αυτοί ή τουλάχιστον οι περισσότεροι καλοί ψηφοφόροι του και μάλιστα φανατικοί!
Έτσι, μετά από ολονύκτιες βασανιστικές σκέψεις και ξαγρύπνιες, βρήκε μια προσωρινή λύση. Κάλεσε στο Γραφείο του στην Κοινότητα τον καφετζή και μερικούς από τους ομοϊδεάτες του και με παρακλητικό ύφος και δάκρυα στα μάτια τους είπε:
-Βρε παιδιά. Ντέρτι έχω μεγάλο εδώ και πολύ καιρό με σας! Αμάν πια μπιζέρισα! Τι μωρέ θέλετε τώρα να φέρετε στο πανηγύρι να τραγουδήσει και να χορέψει μια ξεβράκωτη. Τραγουδιστάδες εμείς δεν έχουμε; Και αράδιασε δυο-τρεις από το χωριό που ήταν καλοί στη μουσική και άλλους τόσους καλλιτέχνες της κακιάς ώρας από τα γύρω χωριά, που μπορούσαν δεν μπορούσαν να βγάλουν μια νότα από τον λαιμό τους.
Μετά, αφού ξεροκατάπιε μια δυο φορές με γλυκιά φωνή πρόσθεσε:
- Μην την φέρνετε τώρα, σ’ αυτό το πανηγύρι της Ανάληψης. Φέρτε την στο άλλο, της Αγίας Παρασκευής που θα το ξεχάσει και θα έχει ηρεμήσει ο κόσμος... 
Δυστυχώς όμως με τα λόγια του ο Πρόεδρος δεν έπεισε κανέναν. Όλοι τους ήθελαν, «σώνει και καλά» σ’ αυτό το πανηγύρι να έρθει η ντιζέζ, να τραγουδήσει και να χορέψει, έστω όπως έλεγε και ο Πρόεδρος με «αδαμιαία περιβολή», αρκεί να διασκεδάσει το χωριό μαζί της. Και πρώτος από την παρέα ο καφετζής, αδιαφορώντας για τη συγγένεια μαζί του, με περίσσια θρασύτητα χτυπώντας το χέρι του στο τραπέζι τού είπε:
-Α! Πρόεδρε ως εδώ και μη παρέκει. Το κορίτσι θα έρθει και θα μας πει κι «ένα τραγούδι». Εσύ άμα θέλεις μην έρχεσαι στο μαγαζί.
Τα λόγια στεναχώρησαν ακόμη περισσότερο τον Πρόεδρο. Δεν περίμενε τόσο μεγάλη αντίδραση. Έτσι πάνω στον εκνευρισμό και την απελπισία του, άφησε την πονηρή πολιτική του, άλλαξε τροπάριο και άρχισε τις απειλές:
-Αφού δεν καταλαβαίνετε με το καλό, θα καταλάβετε με το άγριο, τους είπε. Θα πάμε να σας καταγγείλουμε στις Αρχές και στη Μητρόπολη…
Και σαν ξημέρωσε η μαγιάτικη μέρα ξεκίνησαν. Μπροστά πήγαινε ο παπάς με το ράσο του άσπρο από τη σκόνη του δρόμου και πίσω ο Προεστός με δύο μόνο από τους συμβούλους του, γιατί οι άλλοι δεν έβρισκαν σωστή την ιδέα για τέτοια παράπονα και έτσι αρνήθηκαν να τους ακολουθήσουν!
Όπου κι αν πήγαν όμως δεν έμειναν ευχαριστημένοι. Στη Μητρόπολη ο Δεσπότης τους είπε να αφήσουν τον καφετζή και τους άλλους να κάνουν ότι θέλουν και οι τυχόν αμαρτίες που θα πάρουν, όσοι θα πάνε στο βδελυρό θέαμα, ας βαρύνουν τους ίδιους, ενώ ο Αστυνόμος από τη μεριά του Κράτους, πως δεν μπορεί να απαγορεύσει τη διασκέδαση με τη ντιζέζ επειδή τέτοιες εκδηλώσεις στα χορευτικά κέντρα, σύμφωνα με το Σύνταγμα είναι νόμιμες.
Έτσι όλοι μαζί επέστρεψαν πάλι αμίλητοι στο χωριό και ο καθένας, αρκετά στεναχωρημένος που δεν πέτυχε ο σκοπός τους, τράβηξε για το σπίτι του.
Ανήμερα της Ανάληψης και του πανηγυριού. Η πλατεία από το βράδυ της προηγούμενης μέρας, στολίστηκε από τον κλητήρα με μικρές σημαιούλες του Έθνους και της Ορθοδοξίας. Κρεμάστηκαν στο Ηρώο και στο Γραφείο της Κοινότητας, τονίζοντας έτσι περισσότερο τον πανηγυρικό χαρακτήρα της μεγάλης Εορτής.
Οι νέοι και οι νέες στο χωριό με τα καλά τους τα ρούχα, ήδη από το απόγευμα πήραν τη θέση τους στη βόλτα πάνω-κάτω, ενώ οι κινητοί «ψιλικατζήδες» με τα σπόρια, τα γλειφιτζούρια, τα σουσάμια, τις τουλούμπες, τα σουβλάκια και τα παιχνίδια, άρχισαν να κάνουν χρυσές δουλειές με τους πελάτες τους. Αν και ο ήλιος ακόμα ψηλά το πανηγύρι ξεκίνησε με όλο του το μεγαλείο!
Στο καφενείο του χωριού, μέσα στην πλατεία όπου θα εμφανιστεί η ντιζέζ, οι προετοιμασίες άρχισαν και αυτές από πολύ νωρίς. Πλύθηκε κάτω το δάπεδο με το τσιμέντο, φρεσκαρίστηκαν και γυαλίστηκαν τα τραπέζια και οι ψάθινες καρέκλες, ετοιμάστηκαν οι κάσες με τα ποτά και τα αναψυκτικά, ενώ στη ψησταριά δίπλα από το μαγαζί, στριφογύριζαν πάνω στα κάρβουνα ροδοκόκκινες οι κότες για όσους θα έρθουν εδώ να φάνε και θα πάρουν μέρος στη διασκέδαση.
Ωστόσο μαζί, ετοιμαζόταν και η ορχήστρα της μουσικής. Έξω, πάνω στα πλατάνια κρεμάστηκαν τα μεγάφωνα, οι δε καλλιτέχνες τακτοποίησαν τα όργανα μπροστά από το μαγαζί και άρχισαν να τα κουρντίζουν, επαναλαμβάνοντας κάθε τόσο το «ένα», «ένα», «ένα δύο». Πάνω στην ετοιμασία, τραβούσαν συγχρόνως και κανένα ποτηράκι ρετσίνα ή ούζο προκειμένου να φτιάξει το κέφι τους.
Και αφού έγιναν όλα αυτά και απλώθηκαν γύρω από την πίστα τα τραπέζια με τις καρέκλες και κάθισε ο κόσμος, άρχισε το τρικούβερτο γλέντι.
Πρώτο το μπουζούκι του χωριανού μας του Τάκη, ξεκίνησε με τα τραγούδια του Μανώλη του Χιώτη. Ύστερα έπαιξε τα τραγούδια της αγάπης και της ξενιτιάς του Καζαντζίδη. Συνέχισε με εκείνα τα τσιφτετέλια του Αγγελόπουλου, χωρίς βέβαια να παραλείψει και εκείνα τα ζεϊμπέκικα του Πάνου του Ιωαννίδη και του Γαβαλά. Τέλος, διπλές και τριπλές έγιναν οι σειρές στον χορό πάνω στην πίστα με τα συρτά του Μητσάκη και τα μάμπο της Γιώτα Λύδιας. Τραγουδιστής και ακορντεόν ο Κρυστάλλης με την εξαίσια φωνή του!
Γλεντζέδες οι χωριανοί και μερακλήδες στο χορό! Νέοι, γέροι, μεσήλικες, γυναίκες, ακόμα και γιαγιάδες πιάνονται και χορεύουν και μάλιστα πρώτες, αψηφώντας τα πονάκια στη μέση και στους αστραγάλους τους, ακόμα και στους γοφούς τους. Τι να γίνει! Έτσι πλάστηκε ο άνθρωπος! Μπορεί η «σαρξ να ασθενεί» η ψυχή όμως αισθάνεται πάντα υγιής και προπάντων δεν γερνάει με τίποτα..! Απόψε λοιπόν, ας πάει και το παλιάμπελο..!
Όλοι όμως περιμένουν τη μεγάλη έκπληξη! Πότε θα βγει να τραγουδήσει και να χορέψει η ντιζέζ! Αυτό το πλάσμα που με τον ερχομό του στο χωριό, δίχασε κάπως τη γνώμη των κατοίκων και  τους χώρισε σε προοδευτικούς και συντηρητικούς ή αν θέλετε σε Χριστιανούς Ορθόδοξους και ειδωλολάτρες! Και περισσότερο, έκανε μερικούς με πρώτο τον Πρόεδρο να κοιτάνε αμήχανα από τα διπλανά καφενεία, εδώ σ’ αυτό το μαγαζί που θα εμφανιστεί η καλλιτέχνιδα. Όσο για τον καλοκάγαθο και σεμνό ιερέα που με την αγνή του την ψυχή πίστευε ότι η κοπέλα θα έφερνε την αμαρτία και θα μόλυνε την Ενορία του, αυτός κλείστηκε ερμητικά στο σπίτι του και δεν ήθελε να ακούσει ούτε τον ήχο από τα μεγάφωνα του μαγαζιού. Παρά «ταύτα» όμως με τις προτροπές και τις παραινέσεις του Μητροπολίτη, έριξε νερό στο κρασί του και ήταν έτοιμος να συγχωρέσει από τα βάθη της καρδιάς του, όλους εκείνους που σκέφτηκαν να φέρουν την ντιζέζ στο πανηγύρι καθώς και εκείνους που απόψε θα γλεντούσαν μαζί της και θα ξεφάντωναν στο γοβάκι της.
Και η μεγάλη στιγμή ήρθε! .........


Αποκριάτικο πάρτυ διοργανώνει το Εδεσσαϊκό Θέατρο


«ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΥ ΜΕ ΤΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ»

Στους ξέφρενους ρυθμούς του καρναβαλιού καλούνται να διασκεδάσουν τα παιδιά του Θεατρικού Εργαστηρίου, στο αποκριάτικο πάρτυ που διοργανώνει το Εδεσσαϊκό Θέατρο, την Κυριακή 19 Φλεβάρη και ώρα 4 μμ στο εντευκτήριο του συλλόγου. Στο πάρτυ, εκτός από μουσική και χορό, θα διεξαχθεί διαγωνισμός για να αναδειχθεί η καλύτερη ενδυμασία με ψηφοφορία από τα ίδια τα παιδιά και ο νικητής θα βραβευθεί με ένα δώρο έκπληξη.

«ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ»

Η Διοίκηση του Εδεσσαϊκού Θεάτρου καλεί τα μέλη και τους φίλους του συλλόγου σε συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017 και ώρα 7 το απόγευμα, για την παρουσίαση του νέου έργου που θα ανέβει από την Κεντρική Σκηνή. Όσοι ενδιαφέρονται να συμμετέχουν σε αυτή την παραγωγή, είναι ευπρόσδεκτοι στο εντευκτήριο του συλλόγου. 


ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...