Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Παρασκευή, 17 Μαρτίου 2017

Ξεκίνησε η υποβολή δηλώσεων ΟΣΔΕ έτους 2017


ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΟΣΔΕ

Το Κέντρο Εξυπηρέτησης Αγροτών του Α.Φ.Ο.Σ. Αλμωπίας ‘’ Η Ενωση’’ ενημερώνει τους αγρότες-κτηνοτρόφους της περιοχής οτι έχει ξεκινήσει η υποβολή δηλώσεων έτους 2017.

Απαραίτητοι για την φετινή δήλωση οι Κωδικοί του TaxisNet  τους οποίους θα ζητήσετε απο τον λογιστή σας.

Καταληκτική ημερομηνία η  Δευτέρα 15/5. 

Περισσότερες πληροφορίες στα Κέντρα Υποβολής Δηλώσεων  στο 1ο χλμ Αριδαίας Τσακώνων τηλ. 2384021380 και στο Κέντρο της Αριδαίας τηλ 2384023454

"Οι καρδιές των ανθρώπων…" Paulo Coelho


“Μπορεί να διαμαρτύρομαι μερικές φορές, επειδή είμαι μια καρδιά ανθρώπου και οι καρδιές των ανθρώπων είναι έτσι..

Φοβούνται να πραγματοποιήσουν τα μεγαλύτερα τους όνειρα, επειδή νομίζουν ότι δεν το αξίζουν ή ότι δεν θα τα καταφέρουν.

Εμείς οι καρδιές πεθαίνουμε απο το φόβο, μόνο και μόνο που σκεφτόμαστε αγάπες που έφυγαν για πάντα,

στιγμές που θα μπορούσαν να είναι καλές και δεν ήταν,

θησαυρούς που θα μπορούσαν να είχαν ανακαλυφθεί και όμως έμειναν για πάντα θαμμένοι στην άμμο..

Γιατί όταν κάτι τέτοιο συμβαίνει υποφέρουμε πολύ…”

Paulo Coelho

Χαλίλ Γκιμπράν: κι έτσι, ο Θεός, ένωσε τον άνθρωπο με την ψυχή του


Και ο Θεός δημιούργησε την ψυχή, πλάθοντας την με ομορφιά.

Της έδωσε την απαλότητα της πρωινής αύρας, το άρωμα των λουλουδιών, την ομορφιά του σεληνόφωτος.

Της έδωσε επίσης ένα ποτήρι χαράς και της είπε.

Δεν θα πιεις απ’ αυτό το ποτήρι παρά μόνο όταν ξεχάσεις το παρελθόν και αποκηρύξεις το μέλλον.
Της έδωσε επίσης ένα ποτήρι θλίψης λέγοντας.
Πιες για να καταλάβεις το νόημα της χαράς.

Μετά ο Θεός έδωσε στην ψυχή αγάπη που θα χανόταν με τον πρώτο στεναγμό ικανοποίησης. Και γλυκύτητα που θα χανόταν με την πρώτη λέξη αλαζονείας.

Έκανε ένα ουράνιο σημείο για να την οδηγεί στο δρόμο της αλήθειας.
Έβαλε στα βάθη της ένα μάτι που βλέπει το αόρατο.

Δημιούργησε μέσα της μια φαντασία που κυλά σαν ποτάμι με φαντάσματα και κινούμενες μορφές.

Την έντυσε με ενδύματα λαχτάρας υφασμένα απ’ τους αγγέλους απ’ το ουράνιο τόξο.
Κι έβαλε επίσης μέσα της το σκοτάδι της σύγχυσης που είναι η σκιά του φωτός.

Και πήρε ο Θεός φωτιά απ’ το καμίνι του θυμού, άνεμο που φυσά απ’ την έρημο της άγνοιας, μάζεψε άμμο απ’ την όχθη του εγωισμού και σκόνη κάτω απ’ τα πόδια των αιώνων.
Έτσι έφτιαξε τον άνθρωπο. Κι έδωσε στον άνθρωπο δύναμη τυφλή που γίνεται φλόγα σε στιγμές τρελού πάθους και κοπάζει μπροστά στην επιθυμία.

Του έδωσε ο Θεός ζωή που είναι η σκιά του θανάτου.
Και ο Θεός χαμογέλασε και έκλαψε. Κι ένιωσε μια αγάπη που δεν έχει όρια ούτε τέλος.

Κι έτσι ένωσε τον άνθρωπο με την ψυχή του...

Χαλίλ Γκιμπράν







ΠΗΓΗ...http://www.thessalonikiartsandculture.gr

Μια γυναίκα, του Τάσου Λειβαδίτη


Ένα πλατύ, δροσερό χαμόγελο έτρεχε πάνω στο γυμνό κορμί σου

Σαν ένα κλωνάρι πασχαλιάς, πρωί, την άνοιξη

Έσταζες όλη από ηδονή, οι ερωτικές κραυγές μας
Τινάζονταν μέσα στον ουρανό σα μεγάλα γιοφύρια
Απ’ όπου θα περνούσαν οι αιώνες- ά, για να γεννηθείς εσύ
Κι εγώ για να σε συναντήσω

Γι αυτό έγινε ο κόσμος.
Κι η αγάπη μας ήταν η απέραντη σκάλα που ανέβαινα
Πάνω απ΄το χρόνο και το Θεό και την αιωνιότητα
Ως τ’ ασύγκριτα, θνητά σου χείλη.

«Σ’ αγαπώ, σ’ αγαπώ» έλεγα.
Εσύ έβαζες βιαστικά το φόρεμά σου:
«Έχει ψύχρα απόψε».

Τα μάτια σου καρφώνονταν αδιάκοπα πάνω στην πόρτα
Με κείνο το ακαθόριστο βλέμμα
Που έχουν οι αιχμάλωτοι και τα κλειδωμένα παιδιά.

Κι έκλαιγα και σε φιλούσα παράφορα
Και σ’ αγκάλιαζα με απεγνωσμένα χέρια
Μα ήταν σα να ‘ξυνα με τα νύχια μου
Το αδιάφορο χώμα ενός τάφου
Που είχαν θάψει κι όλας ολόκληρη τη ζωή μου.

Τώρα βαδίζω άσκοπα στους δρόμους, κοιτάζω τις βιτρίνες
Προσπαθώ να συλλαβίσω ανάποδα τις επιγραφές των μαγαζιών
Αγοράζω κάστανα, και βρίζομαι με τους αστυφύλακες της τροχαίας
Που μου παρατηρούν αδιάκοπα πως σταματώ την κυκλοφορία.

Και κάθε τόσο: έφυγε, σκέφτομαι. Μα να που μπορώ και ζω!
Όπως μεγαλώνουν για λίγο ακόμα τα γένεια και τα νύχια
Των νεκρών.

Πέρασαν μήνες. Κι είναι στιγμές που ξεχνάω
Ακόμα και το πρόσωπό της
Πασχίζω να θυμηθώ- τίποτα.

Μονάχα αυτό το βάρος στην καρδιά
Που είναι κάτι περισσότερο
Κι απ’ την ανάμνησή της.
Που είναι αυτή ολόκληρη μέσα μου.

Αν βρουν έναν άνθρωπο νεκρό έξω απ’ την πόρτα σου
Εσύ θα ξέρεις
Πως πέθανε σφαγμένος απ’ τα μαχαίρια των φιλιών
Που ονειρευότανε για σένα.

Τάσος Λειβαδίτης

Μάθε να συγχωρείς


Γράφει η  Μαρία Σκαμπαρδώνη

Μάθε να συγχωρείς. Όχι για τους άλλους, αλλά για σένα.

Γιατί η μεγαλύτερη εκδίκηση είναι να μη μοιάζεις με εκείνους που σε πλήγωσαν.

Μην τους μοιάζεις, δεν αξίζει. Να συγχωρείς όχι γιατί οι άλλοι αξίζουν τη συγχώρεση, αλλά γιατί εσύ αξίζεις γαλήνη στην ψυχή σου

Γιατί το μίσος δεν καταστρέφει κανέναν άλλο, παρά μόνο εσένα.

Εσένα καταστρέψει η επιθυμία να τιμωρήσεις εκείνον που σε πίκρανε, επειδή έτσι θεωρείς ότι θα ‘’πάρεις το αίμα σου πίσω’’. Και πέφτεις χαμηλά, χάνεις τον εαυτό σου και τη ζωή σου σκεπτόμενος το να ανταποδώσεις το κακό που σου έκαναν.

Και με αυτό όχι μόνο καταστρέφεις τον ίδιο τον εαυτό σου, αλλά γιατί η παγίδα του μίσους που έχεις πέσει, δε θα τελειώσει ποτέ. Θα είναι πάντα ατέρμονη, θα σε γεμίζει με την αγωνία ότι ο άλλος θα θέλει να σου κάνει αργότερα μεγαλύτερο κακό.

Αξίζει να φοβάσαι συνέχεια λοιπόν για έναν άνθρωπο που δεν αξίζει;

Να συγχωρείς γιατί η ζωή είναι εκείνη που επιστρέφει συμπεριφορές.

Μη φοβάσαι, εκείνοι που σε έβλαψαν, θα βρουν την κακία τους μπροστά τους. Μάθε να εμπιστεύεσαι τη ζωή, ξέρει να ανταποδίδει με καλύτερο τρόπο και από εσένα τον ίδιο. Εσύ όμως να εύχεσαι τα καλύτερα, ακόμα και για εκείνους που σε πλήγωσαν.

Δικαιολόγησέ τους, μπορεί και εκείνοι να ήταν παραπλανημένοι άνθρωποι, μπορεί να ξέφυγαν από το δρόμο τους, μην τους κατακρίνεις. Συγχώρεσε τους, δεν αξίζει να γεμίζεις με πικρία την καρδιά σου για κανένα. Απλώς απομακρύνσου.

Δε συγχωρείς για τους άλλους. Συγχωρείς για να μη βασανίζεσαι, για να μπορέσεις να κοιτάξεις μπροστά, παρά τις πληγές σου.

Δε συγχωρείς για να επαναφέρεις τον άνθρωπο που σε πλήγωσε στη ζωή σου. Απομάκρυνε τον, αλλά να μην επιθυμείς το κακό του.

Δες τους ανθρώπους που σου φέρθηκαν άσχημα ως μία ευλογία, όχι ως κακοτυχία. Ως μία ευκαιρία για να μάθεις τι άνθρωπος δε θέλεις εσύ να γίνεις, ως μία ευκαιρία να γίνεις πιο δυνατός και να μάθεις ότι η αξία μας δεν κρίνεται από εκείνους που δεν την είδαν. Συγχώρεσε τους, δεν αξίζει να γίνεις σαν αυτούς, να μοιάσει η ψυχή σου στη δική τους.

Συγχώρεσε τους, γιατί και εσύ αύριο θα πληγώσεις άλλους ανθρώπους και θα αποζητάς και εσύ τη δική τους.

Είναι μεγάλη αρετή η συγχώρεση άνθρωπε. Βάλε τη στη ζωή σου, γιατί η ψυχή σου αξίζει να ζει μέσα στην αγάπη.

Γιατί δεν πρέπει για μικρά ανθρωπάρια να δηλητηριάζεις τον εαυτό σου.

Βάλε τη στη ζωή σου και μην αφήνεις το μίσος να σε παρασέρνει στον ιστό του, όπως η αράχνη τα θύματά της.





«Ομορφιά» ~ Λορέντζος Μαβίλης


Ομορφιά


Σε σταυροδρόμια αγέλαστα, όπου σκλάβοι
της δουλειάς τυραγνιούνται στο λιοβόρι,
σαν κολασμένοι, εμπόροι και μαστόροι,
κι όλους, από το χτίστη ως το μανάβη,



Διάφορου δίψα μόνη τους ανάβει –
περνάς εσύ τόμου σκολάσεις κόρη,
σαν περιστέρι, και το αγνό σου θώρι
τέλεια κάθε άλλη επιθυμιά τους παύει.



Μακριά από τ΄ ανθισμένα περιβόλια
και αφώτιστοι απ΄ της τέχνης την αχτίδα,
όμως για σε ξεχνούν κάθ΄ έγνοια δόλια


και ειρηνεμένοι σαν από άγια ελπίδα
σε καμαρώνουν μουρμουρίζοντάς σου·

«Η Παναγία, πιτσούνι μου, κοντά σου!»







Μαρία...


Μαρία
Μαρία,
Άκουσε, αφουγκράσου τις κραυγές
την αναγγελία της αγωνίας,
γιατί έφτασε η ώρα.

Μαρία, η ώρα δε θα σταματήσει
για το θάνατο, και το ίδιο ισχύει
Για τον υιό σου Ιησού.

Θυμήσου όλες τις ημέρες και τους μήνες
Που οδήγησαν σ' αυτήν την καταστροφική μέρα·
για να απαλύνεις τον πόνο σου,
Μαρία θυμήσου τες όλες.

Στα πρώτα του βήματα και στις πρώτες του λέξεις
Εσύ η μητέρα του ήσουν πάντα εκεί, άκουσες κάθε κραυγή,
και δεν υπάρχει καλύτερο σχολείο από την ίδια τη ζωή.
Μαρία, η ώρα έφτασε.

Μαρία, Μαρία...

Μαρία, τους ακούω που καταφτάνουν,
έρχονται από το δρόμο,
δεν υπάρχει άλλος χρόνος για αναμνήσεις.

Μαρία,
ήρθανε για να συλλάβουν τον Ιησού·
αν και είναι σκληρό
δεν υπάρχει πια ελπίδα.
Στα πρώτα του βήματα και στις πρώτες του λέξεις
Εσύ η μητέρα του ήσουν πάντα εκεί, άκουσες κάθε κραυγή,
και δεν υπάρχει καλύτερο σχολείο από την ίδια τη ζωή.
Μαρία, η ώρα έφτασε.

Όταν η ισχύς έχει νικήσει τη λογική
το μόνο που μπορεί να περιμένει κάποιος είναι πόνος και τρέλα.
Ήρθαν οι άνθρωποι για να φέρουν πόνο και βία.
Μαρία, τίποτα δε θα τους σταματήσει.

Μαρία, Μαρία...


Ένα ευρωπαϊκό συγκρότημα παραδοσιακής μουσικής με επικεφαλής την αυστριακή theorbist (από το μουσικό όργανο theorbo) Χριστίνα Pluhar. Συμμετέχουν οι L'Arpeggiata και οι Barbara Furtuna στο τραγούδι "Μαρία", μια δημιουργία των Barbara Furtuna και βασίζεται στη μελωδία της La Carpinese, ένα παραδοσιακό τραγούδι βοσκών από το Carpino (Περιοχή Apulia στην ανατολική Ιταλία). Το κείμενο του τραγουδιού παραπέμπει στις λύπες της μητέρας που θρηνεί για τα δεινά του γιου της.

Οι L’Arpeggiata είναι ένα ευρωπαϊκό μουσικό συγκρότημα στο οποίο ηγείται η Christina Pluhar, και ιδρύθηκε από την ίδια το 2000. Το σύνολο έχει παρουσιάσει παλαιά παραδοσιακή μουσική αλλά και αρκετές θεματικές παραστάσεις και ηχογραφήσεις.
Οι Barbara Furtuna είναι ένα πολυφωνικό ανδρικό τετραμελές συγκρότημα από την Κορσική. Ειδικεύεται σε μια πολύπλοκη μουσική βασισμένη στην παράδοση του γαλλικού νησιού της Κορσικής. Αν και το σύνολο βρίσκει ακόμα την έμπνευση στις παλαιότερες παραδόσεις του νησιού, έχει πλέον ξεχωρίσει και για τις δικές του δημιουργίες προσφέροντας μουσική που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Δημιουργήθηκαν το 2004 και βρίσκονται στη διεθνή σκηνή για πάνω από 10 χρόνια, με παραστάσεις στην Ευρώπη, την Βόρεια Αμερική και την Αυστραλία. Έχει αποκτήσει φήμη αυξάνοντας συνεχώς την παρουσία του σε παραστάσεις είτε σόλο, είτε με αναπάντεχες συνεργασίες. Όπως εδώ με το μπαρόκ σύνολο L’Arpeggiata, ή με το Περσικό σύνολο Constantinople, και με τον τενόρο Placido Domingo.
 Άξια αναφοράς η ένταση, η συγκέντρωση και η εκφραστικότητα των μελών του συγκροτήματος καθ' όλη τη διάρκεια της παράστασης που πραγματικά σε αιχμαλωτίζουν και σε μαγεύουν. Το κουαρτέτο έχει αποδείξει ότι η παραδοσιακή μουσική μπορεί ακόμα να μας ξαφνιάζει και να μας αγγίζει. 





Όλα τα ΑΝ της ζωής σου να τα κάνεις ΝΑ!


Της Νατάσας Μαρίνη.
ΑΝ…

Δύο γράμματα, μια μικρή λέξη τόσο δα μικρή, που μπορεί να μην προλάβεις να τη δεις, να την ακούσεις.
Είναι όμως τόσο καθοριστική αυτή η λέξη, τόσο καταλυτική, τόσο συγκεκριμένη, όσο μια στιγμή.
Μια στιγμή από σένα. Μια στιγμή για σένα. Μια στιγμή δική σου. Ναι δική σου. Γιατί η ζωή είναι δική σου. Είναι πολλές στιγμές σε μία.
Μια ολόκληρη στιγμή είναι η ζωή σου στην αιωνιότητα. Και εσύ έχεις να επιλέξεις αν αυτή η δική σου η ζωή θα είναι όμορφη ή άσχημη.
Αν θα είναι σημαντική ή ασήμαντη. Αν θα είναι κρυφή ή φανερή. Αν θα είναι δυνατή ή αδύναμη. Αν θα είναι φωτεινή ή σκοτεινή. Αν θα είναι των άλλων ή δική σου!
Τα άκουσες; Είναι πολύ μικρά τα ΑΝ. Μπορεί να μην τα άκουσες. Είναι όμως εκεί.
Έτοιμα να σε επιλέξουν ή να τα επιλέξεις!
Και αν τα επιλέξεις εσύ; Και αν σε επιλέξουν αυτά; Βλέπεις όλα είναι ένα ΑΝ. Πόσα αν μπορούν να χωρέσουν σε μια στιγμή της αιωνιότητας;
Σε μια ζωή; Άκου λοιπόν!
ΑΝ είχες φύγει;
ΑΝ είχες μείνει;
ΑΝ είχε έρθει νωρίτερα;
ΑΝ δεν είχε έρθει ποτέ;
ΑΝ ήταν Δευτέρα;
ΑΝ του είχες μιλήσει;ΑΝ σε είχε ακούσει;
ΑΝ είχες γυρίσει πίσω;
ΑΝ τον είχες αναζητήσει;
ΑΝ σε είχε αναζητήσει;
Αν του είχες πει την αλήθεια;
ΑΝ του είχες πει σ’ αγαπώ;
Τότε ίσως πολλά πράγματα να είχαν αλλάξει. Η ίδια η πραγματικότητα να ήταν τελείως διαφορετική και να μην μιλάγαμε για ΑΝ. Είναι μια γυναίκα και ένας άντρας.
Η γυναίκα σκέφτεται: Αν με θέλει θα μου τηλεφωνήσει.
Ο άντρας επίσης σκέφτεται: Αν θέλει θα μου τηλεφωνήσει εκείνη. Και τελικά αυτά τα δύο ΑΝ δε συναντούνται ποτέ. Γιατί ενώ είναι στην ίδια ευθεία ακολουθούν αντίθετες πορείες. Αν όμως ακολουθούσαν την ίδια; Φτιάξε τώρα με το μυαλό σου την εξής εικόνα. Την εικόνα εκείνου του άντρα και εκείνης της γυναίκας. Πάρε τα ΑΝ τους και κάνε τα ΝΑ. Τώρα η γυναίκα λέει,να τον πάρω τηλέφωνο. Το ίδιο λέει και ο άντρας, να την πάρω τηλέφωνο. Κατάλαβες τι έκανες; Άλλαξες όλη την ιστορία. Ήταν τόσο εύκολο. Απλά αντέστρεψες δύο γράμματα. Αν όλα τα προηγούμενα ΑΝ της ζωής,που αναφέρθηκαν παραπάνω ήταν ΝΑ,μπορείς να σκεφτείς την εξέλιξη;
ΝΑ φύγω.
ΝΑ μείνω.
Να του πω την αλήθεια.
Να του πω σ’ αγαπώ.
Και τότε θα ξέρεις. Θα ξέρεις να διεκδικείς τη σκέψη σου, τα συναισθήματά σου, τις στιγμές σου, που όλες μαζί είναι η ζωή σου.
Αντέστρεψε τα γράμματα και τα ΑΝ της ζωής σου κάνε τα ΝΑ.





Τί χρώμα έχει ο έρωτας; - Αλκυόνη Παπαδάκη


– Τι χρώμα έχει η λύπη;
Ρώτησε το αστέρι την κερασιά και παραπάτησε στο ξέφτι κάποιου σύννεφου που περνούσε βιαστικά. Δεν άκουσες; Σε ρώτησα, τί χρώμα έχει η λύπη;
– Έχει το χρώμα που παίρνει η θάλασσα την ώρα που γέρνει ο ήλιος στη αγκαλιά της. Ένα βαθύ άγριο μπλε.

– Τί χρώμα έχουν τα όνειρα;
– Τα όνειρα; Τα όνειρα έχουν το χρώμα του δειλινού.

– Τί χρώμα έχει η χαρά;
– Το χρώμα του μεσημεριού αστεράκι μου.

– Και η μοναξιά;
– Η μοναξιά έχει χρώμα μενεξελί.

– Τι όμορφα που είναι τα χρώματα! Θα σου χαρίσω ένα ουράνιο τόξο, να το ρίχνεις επάνω σου όταν κρυώνεις.
– Το αστέρι έκλεισε τα μάτια του και ακούμπησε στο φράκτη. Έμεινε κάμποσο εκεί και ξεκουράστηκε.

– Και η αγάπη;
Ξέχασα να σε ρωτήσω, τί χρώμα έχει η αγάπη;
– Το χρώμα που έχουν τα μάτια του Θεού, απάντησε το δέντρο.

– Τί χρώμα έχει ο έρωτας;
– Ο έρωτας έχει το χρώμα του φεγγαριού, όταν είναι πανσέληνος.
– Έτσι ε; Ο έρωτας έχει το χρώμα του φεγγαριού, είπε τo αστέρι.

Κοίταξε μακριά στο κενό. Και δάκρυσε …


Αλκυόνη Παπαδάκη, “Το χρώμα του φεγγαριού”

Υπάρχουν άνθρωποι και άνθρωποι. Κοίτα να τους γνωρίσεις όλους.


Της Ματίνας Σταθάκη.
Μεγαλώνουμε ξέροντας πως οι άνθρωποι της οικογένειάς μας είναι οι πιο σημαντικοί άλλοι άνθρωποι στη ζωή μας.
Στην πορεία μαθαίνουμε πως υπάρχουν και οι κολλητοί μας. Μια ξεχωριστή κατηγορία από μόνοι τους. Λίγοι και καλοί. Τους προσέχεις και σε προσέχουν σαν πολύτιμο θησαυρό.
Η οικογένεια και οι κολλητοί είναι οι άνθρωποι βουνά. Σταθεροί και αμετακίνητοι. Πάνω τους χτίζουμε σε στέρεη βάση.
Όμως, όση ασφάλεια και να μας παρέχουν, είναι σημαντικό να μάθουμε πως υπάρχουν και άλλες κατηγορίες ανθρώπων.
Υπάρχουν άνθρωποι ποτάμια ή άνθρωποι θάλασσες. Είναι εκείνοι οι άνθρωποι που τους ακολουθείς γιατί σε μαγνητίζουν και μέσα από αυτό το ταξίδι εξελίσσεσαι, χωρίς να υπάρχει απαραίτητα προορισμός ή στέρεο έδαφος να ακουμπήσεις. Είναι οι άνθρωποι που θα σε ξεδιψάσουν από τη λαχτάρα της ζωής. Δε θα σου ζητήσουν τίποτα. Ούτε καν να τους ακολουθήσεις. Αλλά εσύ θα τους ακολουθήσεις γιατί δεν μπορείς να κάνεις αλλιώς.
Υπάρχουν και άνθρωποι αστέρια. Είναι εκείνοι οι άνθρωποι που μέσα στα σκοτάδια σου έρχονται και σε οδηγούν. Δε σε πιάνουν από το χέρι γιατί ξέρουν πως δεν το χρειάζεσαι. Απλά σου φωτίζουν τον δρόμο, για να μη χαθείς, για να μη φοβηθείς. Είναι οι φανοστάτες σου, χωρίς να ορίζουν την πορεία σου, απλά τη διευκολύνουν. Είναι οι άνθρωποι πρότυπο που θα τους θαυμάζεις και θα τους θυμάσαι για πάντα.
Υπάρχουν άνθρωποι γέφυρες. Είναι εκείνοι που απλά έρχονται σε μια φάση της ζωής σου για να σε περάσουν απέναντι. Είναι μια μεταβατική φάση που εκείνοι χρειάζονται να νιώσουν ότι βοηθούν και εσύ χρειάζεσαι μια διέξοδο. Γίνονται το στήριγμα και εσύ καταφέρνεις να περάσεις από τη μία όχθη του ποταμού στην άλλη.
Υπάρχουν άνθρωποι και άνθρωποι, παιδί μου.
Κοίτα να τους γνωρίσεις όλους.
Κοίτα να φτιάξεις και δικές σου κατηγορίες  ανθρώπων.
Να ξέρεις όμως, υπάρχουν και άνθρωποι που δε θα μπορέσεις να τους εντάξεις σε καμία κατηγορία. Θα τους λες σημαντικούς και θα σου αρκεί.
Γιατί από κάποια ηλικία και μετά μαθαίνεις πως υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να μην είναι γέφυρες για να περάσεις, ούτε αστέρια για να φωτίσουν τον δρόμο σου, ούτε βουνά για να πιαστείς, ούτε ποτάμια για να ταξιδέψεις. Μαθαίνεις πως κάποιοι άνθρωποι απλά έρχονται για να περάσουν τη ζωή τους μαζί σου. Για να συμπορευτείτε.
Αυτοί οι άνθρωποι είναι οι πιο σημαντικοί στη ζωή σου, παιδί μου.
Γιατί πολύ απλά δεν έρχονται να σου μάθουν ή να σε βοηθήσουν. Έρχονται για να σε γνωρίσουν. Για να ταξιδέψετε παρέα.
Αυτούς τους ανθρώπους να κρατάς από μια ηλικία και μετά, παιδί μου.
123456





Τρίτη 21 και Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017 η διανομή στους ωφελούμενους Τ.Ε.Β.Α. του Δήμου Αλμωπίας


Διανομή τροφίμων στο πλαίσιο του Ε.Π. Ε.Β.Υ.Σ. του Τ.Ε.Β.Α. από την Κοινωνική Σύμπραξη Πέλλας με επικεφαλής την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας στον Δήμο Αλμωπίας


Η διανομή τροφίμων που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετές ημέρες και πραγματοποιείται σταδιακά στους Δήμους της περιοχής, θα συνεχιστεί στον Δήμο Αλμωπίας. Η δράση αυτή υλοποιείται από την Κοινωνική Σύμπραξη Πέλλας με επικεφαλής την Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους.

Η διανομή θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 21 και Τετάρτη 22 Μαρτίου 2017 και αφορά τους ωφελούμενους του Δήμου Αλμωπίας. Ώρες διανομής 09.00 – 14.00 ενώ, το σημείο διανομής των τροφίμων είναι οι εγκαταστάσεις της ΑΦΟΣ Αλμωπίας (είναι το ίδιο με τις προηγούμενες διανομές).

Τα τρόφιμα που θα διανεμηθούν στους ωφελούμενους είναι χοιρινό κρέας, βόειο κρέας, τυρί φέτα, τυρί ημίσκληρο, τυρί ημίσκληρο φέτες, ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, μέλι ανθέων, ελιές πράσινες, φασόλια, φακές, κοτόσουπα, ζυμαρικά, ρύζι, αλεύρι, τοματοπολτός, γάλα μακράς διάρκειας, corn flakes, μαρμελάδα, ζάχαρη λευκή, κομπόστα ροδάκινο, μήλα και πορτοκάλια χυμού.

Λόγω του μεγάλου όγκου και βάρους των προϊόντων διότι, για παράδειγμα, μία τετραμελής οικογένεια θα παραλάβει περίπου εκατό (100) κιλά τροφίμων, απαιτείται από τους ωφελούμενους μεταφορικό μέσο για να μεταφέρουν τα τρόφιμα που θα παραλάβουν.


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΠΕΛΛΑΣ

Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΚΚΕ για την λειτουργία των Δημοτικών Ωδείων της χώρας


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού 

Θέμα: Για την λειτουργία των Δημοτικών Ωδείων της χώρας
Η Μουσική Εκπαίδευση στη χώρα μας είναι παραδομένη αποκλειστικά στα χέρια των ιδιωτών. Αν εξαιρέσουμε το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει κανένα Εκπαιδευτικό Ίδρυμα στη χώρα μας, που να παρέχει δωρεάν Εκπαίδευση από τα πρώτα παιδικά χρόνια ως την απόκτηση της απαιτούμενης επαγγελματικής επάρκειας, για όποιον θέλει να γίνει επαγγελματίας εκτελεστής μουσικού οργάνου.
Η ανάγκη για αυτές τις μουσικές σπουδές είναι διευρυμένη ακόμα και στα χρόνια της κρίσης. Χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχουν πάνω από 1000 Ωδεία και Μουσικές Σχολές σε όλη την Ελλάδα που εποπτεύει τη λειτουργία τους το Υπουργείο Πολιτισμού. Σε αυτά τα Ωδεία και Σχολές που είναι Ιδιωτικά, εκτός από 100 περίπου Δημοτικά Ωδεία, σπουδάζουν δεκάδες χιλιάδες παιδιά και νέοι που για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σε ένα όργανο χρειάζονται πάνω από 10 χρόνια, πληρώνοντας δεκάδες χιλιάδες ευρώ για δίδακτρα, εξέταστρα, όργανα, βιβλία, αναλώσιμα. Απ’ αυτές τις τεράστιες δαπάνες δεν εξαιρούνται και τα Δημοτικά Ωδεία που λειτουργούν σε καθεστώς ανταποδοτικότητας.
Ο τρόπος λειτουργίας αυτής της εκπαίδευσης στη χώρα μας αποκλείει χιλιάδες παιδιά που έχουν τη διάθεση να ασχοληθούν με την εκμάθηση ενός οργάνου.
Συγχρόνως δημιουργεί ασφυκτικές συνθήκες εργασίας για τους δασκάλους στα Ωδεία. Εξευτελιστικά ωρομίσθια για τις γνώσεις που απαιτούνται, απλήρωτη εργασία, πληρωμή με κουπόνια super market. Απ’ αυτή την κατάσταση δεν εξαιρούνται ούτε τα μεγάλα Ωδεία της χώρας, ούτε τα Δημοτικά Ωδεία.
Ειδικότερα στα Δημοτικά Ωδεία που και αυτά λειτουργούν με δίδακτρα, μειωμένα συγκριτικά με τα Ιδιωτικά, υπάρχουν και ειδικά προβλήματα. Όπου δεν υπάρχει μόνιμο προσωπικό η κατάσταση για τους εργαζόμενους Καθηγητές είναι βάρβαρη. Εργασία με ανταποδοτικές Συμβάσεις στις οποίες τα χαμηλά δίδακτρα που πληρώνει ο γονιός, πρέπει να καλύψουν την αμοιβή του καθηγητή, το σύνολο της ασφάλισής του, και ένα μέρος να καλύψει τις ανάγκες του Ωδείου σε γραμματειακή υποστήριξη, σε καθαρισμό, πληρωμή των Θεωρητικών κ.ά. Μ’ αυτό τον τρόπο τo ωρομίσθιο των εργαζομένων δασκάλων οδηγείται σε εξευτελιστικά επίπεδα.
Η σχέση αυτών των Ωδείων με τους Ο.Τ.Α. δημιουργεί και ειδικότερα προβλήματα. Συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι Καθηγητές σε αυτά εργάζονται με το ωράριο των Δημοτικών υπαλλήλων που είναι 40 ώρες εβδομαδιαία χωρίς να υπολογίζονται οι ιδιαιτερότητες που έχει αυτή η εργασία, αλλά και το ωράριο που ισχύει για τους Εκπαιδευτικούς στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δηλαδή, η εργασία που απαιτείται για την προετοιμασία του μαθήματος για τις συναυλίες που ενισχύουν το εκπαιδευτικό έργο.
Ήδη γι’ αυτό το ζήτημα υπάρχει συγκεκριμένη αναφορά από Συνδικαλιστική οργάνωση των μουσικών στους Δήμους (ΠΕΜ-ΟΤΑ). 
Τέλος, να αναφέρουμε ότι η ευθύνη του Υπουργείου είναι ακόμα μεγαλύτερη αν υπολογίσουμε ότι παρά τις αντίξοες συνθήκες που αναφέραμε παραπάνω, στη χώρα μας υπάρχει ένα πολύ σημαντικό καλλιτεχνικό δυναμικό που έχει βγει απ’ αυτές τις σχολές. Μάλιστα, ένα μέρος του έχει διακριθεί σε Διεθνές επίπεδο. Αυτό δείχνει τις δυνατότητες που υπάρχουν για τη χώρα μας, αν δοθούν οι ευκαιρίες για συστηματικές σπουδές σε χιλιάδες ταλαντούχους νέους και παιδιά που έχουν τη διάθεση, αλλά αποκλείονται λόγω οικονομικής αδυναμίας των οικογενειών τους.
 Ήδη υπάρχει συγκεκριμένη πρόταση από Συνδικαλιστική οργάνωση (Π.Μ.Σ.) την οποία στηρίζει και η Παγκόσμια Συνδικαλιστική οργάνωση των Μουσικών (F.I.M.).   

Ερωτάται η κ. Υπουργός, αν θα πάρει μέτρα: 
Για τη συγκρότηση Δημόσιου και Δωρεάν συστήματος εκμάθησης μουσικών οργάνων από τα πρώτα παιδικά χρόνια, το οποίο να οδηγεί όσους έχουν τo ενδιαφέρον και το καλλιτεχνικό επίπεδο σε Πανεπιστημιακές σπουδές.
Για την κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας στα Δημοτικά Ωδεία (ανταποδοτικές συμβάσεις) και την εναρμόνιση του ωραρίου εργασίας των δασκάλων των Δημοτικών Ωδείων με τα ωράρια των εκπαιδευτικών του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, όπως αρμόζει στο χαρακτήρα της εργασίας τους. 


Οι Βουλευτές

Σάκης Βαρδαλής
Χρήστος Κατσώτης
Νίκος Καραθανασόπουλος
Γιώργος Λαμπρούλης
Διαμάντω Μανωλάκου
Σταύρος Τάσσος

Εργασίες ανάπλασης στην τοπική κοινότητα Θηριόπετρας από τον Δήμο Αλμωπίας


ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΣΤΗΝ Τ.Κ. ΘΗΡΙΟΠΕΤΡΑΣ

Στην ανάπλαση δημοτικής έκτασης που είχε χρήση παιδικής χαράς στην είσοδο του χωριού και στην φωταγώγηση δημοτικής έκτασης στο χώρο του Υδραγωγείου που χρησιμοποιείται για διάφορες εκδηλώσεις, προχωρά ο Δήμος Αλμωπίας.

Συγκεκριμένα, πρόκειται να υλοποιηθούν εργασίες ηλεκτροφωτισμού με σκοπό την φωταγώγηση, οι οποίες θα περιλαμβάνουν την τοποθέτηση επτά ιστών ηλεκτροφωτισμού ύψους 3 μέτρων με φωτιστικά σώματα οροφής από αλουμίνιο με ηλεκτρονικό λαμπτήρα - LED (Ε27 - 30W), τεσσάρων προβολέων με LED (50W) και πέντε προβολέων με LED (100W). Επιπλέον, θα συντηρηθούν και οκτώ φωτιστικά στην είσοδο του χωριού με την τοποθέτηση σφαιρικών γλόμπων, με βάση και ντουί (Ε27) και ηλεκτρονικό λαμπτήρα LED 10W.

Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη του έργου είναι 11.999 ευρώ (με το Φ.Π.Α.).



“Πολιτικές εξελίξεις και οι Θέσεις της Κ.Ε. του ΚΚΕ για το 20ο Συνέδριο”


ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ των ΘΕΣΕΩΝ του 20ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ του ΚΚΕ                                                                       στην ΑΡΙΔΑΙΑ στις 19 ΜΑΡΤΗ & στην ΕΔΕΣΣΑ στις 20 ΜΑΡΤΗ

      Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλαδας προχωράει στην πραγματοποίηση του 20ου Συνεδρίου του από 30 Μάρτη μέχρι και 2 Απρίλη 2017, με κεντρικό σύνθημα : “ΙΣΧΥΡΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟ ΚΚΕ – ΓΙΑ ΔΥΝΑΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ – ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ-ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ”.

      Στα πλαίσια ενημέρωσης του λαού μας για τις Θέσεις του Κόμματος για τα προβλήματα των εργαζομένων & των λαϊκών στρωμάτων, η Τομεακή Οργάνωση Πέλλας του ΚΚΕ πραγματοποιεί τις παρακάτω πολιτικές εκδηλώσεις εκδηλώσεις  με θέμα :

       “Πολιτικές εξελίξεις και οι Θέσεις της Κ.Ε. του ΚΚΕ για το 20ο Συνέδριο”


Στον ΕΞΑΠΛΑΤΑΝΟ - ΑΡΙΔΑΙΑΣ την ΚΥΡΙΑΚΗ 19 ΜΑΡΤΗ στις 11 π.μ.                 στην ΠΙΤΣΑΡΙΑ “ROSELLA”  
με Ομιλητή  :  τον  Γιάννη Δελή, μέλος της Επιτρ.Περιοχής Κ.Μακεδονίας                    & βουλευτή του ΚΚΕ


Στην ΕΔΕΣΣΑ τη ΔΕΥΤΕΡΑ 20 ΜΑΡΤΗ στις 7 μ.μ. στο ΚΕΝΤΡΟ των “ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΩΝ”
με Ομιλητή  :  τον  Μιχάλη Καλαϊτζή, μέλος της Επιτρ.Περιοχής Κ.Μακεδονίας & Γραμματέα της Τομεακής Επιτροπής Πέλλαςτου ΚΚΕ




     Τομεακή Επιτροπή Πέλλας του ΚΚΕ                           

Εργασίες συντήρησης πραγματοποιεί ο Δήμος Αλμωπίας στο γήπεδο της Κωνσταντίας


ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΑ ΑΠΟΔΥΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑΣ

Εργασίες συντήρησης πραγματοποιεί ο Δήμος Αλμωπίας στο γήπεδο της Κωνσταντίας και συγκεκριμένα στον χώρο των αποδυτηρίων.

Τον περασμένο Αύγουστο ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος επισκέφθηκε τον συγκεκριμένο χώρο με τον Πρόεδρο του χωριού κ. Αντώνη Κωνσταντινίδη και είδε από κοντά την άσχημη κατάσταση που επικρατούσε.

Σήμερα ο Δήμαρχος μαζί με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικής Υπηρεσίας και Έργων κ. Χρήστο Γεωργίου και τον Αντιδήμαρχο Αθλητισμού κ. Γιώργο Χατζηγιαννίδη βρέθηκε στο σημείο των εργασιών και έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Είχαμε δύο επιλογές: Ή να το αφήσουμε να καταστραφεί ολοσχερώς ή να υλοποιήσουμε κάποιες παρεμβάσεις. Επειδή σεβόμαστε τη δημόσια περιουσία και θέλουμε να είμαστε δίπλα στις τοπικές μας κοινωνίες παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, επιλέξαμε τον δύσκολο δρόμο. Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται αντικατάσταση της στέγης, ώστε να αντιμετωπιστεί η υγρασία».

Χορός Γ' Γυμνασίου Προμάχων


ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...