Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Τρίτη, 28 Μαρτίου 2017

Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Δήμαρχο Αλμωπίας πραγματοποίησε ο νέος Διοικητής της Μεραρχίας Έδεσσας


ΕΘΙΜΟΤΥΠΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΗΣ ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΕΔΕΣΣΑΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΑΛΜΩΠΙΑΣ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΙΝΟ

Εθιμοτυπική επίσκεψη στον Δήμαρχο Αλμωπίας κ. Δημήτρη Μπίνο πραγματοποίησε ο νέος Διοικητής της Μεραρχίας Έδεσσας Υποστράτηγος Συμεών Κεβεντζίδης.

Ο Δήμαρχος καλωσόρισε το νέο Διοικητή και του ευχήθηκε καλή επιτυχία στο σημαντικό έργο που ανέλαβε, ενώ παράλληλα οι δυο πλευρές συμφώνησαν ότι θα είναι χρήσιμο να υπάρχει μία καλή συνεργασία.

Τέλος, ο Δήμαρχος δώρησε στον Στρατηγό ένα βιβλίο που αναφέρεται στην ιστορικότητα της περιοχής μας και έντυπο υλικό για να γνωρίσει τα αξιοθέατα και τις ομορφιές του τόπου μας.

ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑ

2000-2001 Υποδιοικητής Μ/Κ Τάγματος Πεζικού

2001-2002 Διοικητής Μ/Κ Τάγματος Πεζικού

2002-2004 Διοικητής Τάγματος Πεζικού Ελληνικής Δύναμης Κύπρου

2004-2006 Διοικητής Μ/Κ Τάγματος Πεζικού

2006-2009 Χειριστής Εθνικών Διακλαδικών Δογμάτων ΓΕΕΘΑ

2010-2012 Διοικητής Ελληνικής Δύναμης Κύπρου

2013-2014 Υποδιευθυντής ΓΕΣ/ΔΙΣΧΕΑ

2014-2015 Διευθυντής ΓΕΣ/ΔΙΣΧΕΑ

2015-2017 Διοικητής 33 Μ/Κ ΤΑΞ

ΣΗΜΕΡΑ Διοικητής ΙΙ Μ/Κ ΜΠ

O Γιάννης Σηφάκης εκπροσώπησε τον πρόεδρο της Βουλής σε επιστημονική ημερίδα της Εφορίας Αρχαιοτήτων Πέλλας


O Γιάννης Σηφάκης εκπροσώπησε τον πρόεδρο της Βουλής Νίκο Βούτση στην εκδήλωση της Εφορίας Αρχαιοτήτων Πέλλας στο Μουσείο Πέλλας
Η εκδήλωση οργανώθηκε από την Εφορία Αρχαιοτήτων Πέλλας και την προϊσταμένη της Μπετίνα Τσιγαρίδα. Το θέμα της ήταν «Ο ρόλος της τέχνης και τα όρια της : Από την αρχαιότητα έως σήμερα».
 Συμμετείχαν με εισηγήσεις σημαντικοί εισηγητές αρχαιολόγοι, καθηγητές Πανεπιστημίων, ζωγράφοι, Μουσειολόγοι, ιστορικοί της τέχνης. 
Ο χαιρετισμός του Γιάννη Σηφάκη: 
 «Σας μεταφέρω τον θερμό χαιρετισμό και την αγάπη του προέδρου της Ελληνικής Βουλής Νίκου Βούτση που μου ανέθεσε να τον εκπροσωπήσω, καθόσον ό ίδιος έχει σημαντικές ανειλημμένες υποχρεώσεις και δυστυχώς δεν ήταν δυνατόν  να παρευρεθεί εδώ σήμερα.  
Σας απευθύνω ακόμη τον δικό μου θερμό χαιρετισμό εκφράζοντας την ευγνωμοσύνη μου προς την Εφορία Αρχαιοτήτων Πέλλας που διοργανώνει εκδηλώσεις σε τόσο υψηλό επίπεδο και με τέτοια ποιότητα εισηγητών μέσα στον ιερό αυτό χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Πέλλας που κάθε του γωνιά  κυριολεκτικά  ζωντανεύει μπροστά μας την μεγαλειώδη ιστορία της Αρχαίας Μακεδονίας, της Αρχαίας Ελλάδας.  
Η  επιστημονική σας ημερίδα δεν θα μπορούσε να βρεί καταλληλότερο χώρο για να διεξαχθεί. Η διοργάνωση αυτού του επιπέδου εκδηλώσεων, τόσο της σημερινής όσο και άλλων που προηγήθηκαν, κατοχυρώνει στην συνείδηση της κοινωνίας το Αρχαιολογικό Μουσείο Πέλλας ως έναν χώρο παραγωγής πολιτισμού, παραγωγής ιδεών, ως ένα ζωντανό οργανισμό παρέμβασης στα κοινωνικά δρώμενα και το φέρνει πιο κοντά στον πολίτη συμβάλλοντας στην επιμόρφωση και την καλλιέργεια του πνεύματος του καθώς και στην παρότρυνση για έκφραση της ψυχής του.
Κες και Κοι,
Η τέχνη , είναι γνωστό, ότι αποτελεί διαχρονικά τον θεμέλιο λίθο της ευρύτερης έννοιας του πολιτισμού περικλείοντας την ίδια την ηθική έκφραση και λειτουργώντας ως μέσο διάπλασης των ηθικών ανθρώπινων αξιών. 
Οι Έλληνες από την αρχαιότητα θεωρούσαν την Τέχνη, όχι απλή τέρψη, αλλά «παιδεία έξοχη» για τους πολίτες.  Η τέχνη από την αρχαία Ελλάδα είχε ως αποστολή της την ουσιαστική μόρφωση των πολιτών, την μετάδοση του ήθους , την περιφρούρηση των άγραφων νόμων, την λύτρωση των ανθρώπινων παθών, την έκφραση της καλαισθησίας και την διάσωση της ιστορικής  μνήμης. Πρόσφατα αναδείχτηκαν και αξιοποιούνται ακόμη και οι θεραπευτικές ιδιότητες της τέχνης της μουσικής. Η ίδια τέχνη ήταν πάντα ο τρόπος έκφρασης των σύγχρονων κοινωνικών προβλημάτων διαχρονικά, αποτελώντας μοχλό εναλλακτικής σκέψης και δύναμης. Σε μια περίοδο κοινωνικής, οικονομικής και ηθικής κρίσης, όπως η σημερινή,  η τέχνη  αποτελεί ένα καθοριστικό αντίβαρο. Ένα δυνατό σημείο αναφοράς, υποκίνησης και κοινωνικής συσπείρωσης δίνοντας την δυνατότητα στους πολίτες και ιδιαίτερα στους νέους  να πιστέψουν ότι μπορούν να αλλάξουν τα κακώς ειρημένα και πεπραγμένα των παλαιότερων «χρυσών» εποχών της επίπλαστης ευδαιμονίας. 
Δικαιολογημένα, ο Μπρεχτ επιμένει στην ψυχαγωγική αλλά και διδακτική σπουδαιότητα της Τέχνης: «Η επιστήμη και η Τέχνη συναντιώνται σε τούτο: ότι σκοπός και των δυο είναι να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή των ανθρώπων».
Ο Σαίξπηρ  πιστεύει ότι «Ο σκοπός της τέχνης είναι να δώσει στη ζωή σχήμα»
Και ο δικός μας Νίκος Εγγονόπουλος  τονίζει «Η ζωή, ο θάνατος κι αναμεσίς η Τέχνη».
Εύχομαι καλή επιτυχία στην ημερίδα και ευχαριστώ πάλι από καρδιάς τόσο τους διοργανωτές όσο και όλους τους συμμετέχοντες»


Αίτηση καταχώρισης της ονομασίας '' ΚΡΙΤΣΑ '' στο μητρώο ΠΟΠ-ΠΓΕ


Αίτηση καταχώρισης της  ονομασίας  '' ΚΡΙΤΣΑ '' στο μητρώο ΠΟΠ-ΠΓΕ

Από το Τμήμα ΠΟΠ-ΠΓΕ-ΕΙΠΠ & άλλων Συστημάτων Ποιότητας  της Δ/νσης Συστημάτων Ποιότητας, Βιολογικής Παραγωγής & Γεωγραφικών Ενδείξεων  του ΥπΑΑΤ έγινε γνωστό ότι η  ομάδα ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΣ ΚΡΙΤΣΑΣ ,με έδρα την Κριτσά Λασιθίου    υπέβαλε   αίτηση  καταχώρισης   της ονομασίας ''ΚΡΙΤΣΑ'' στο Ενωσιακό μητρώο ΠΟΠ-ΠΓΕ ως Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη (ΠΓΕ). Η εν λόγω αίτηση αφού αξιολογήθηκε, δημοσιοποιείται σύμφωνα με το άρθρο 3 της αρ. 261611/2007 ΚΥΑ (ΦΕΚ 406Β) όπως έχει τροποποιηθεί  και ισχύει.

Κατά της ως άνω αίτησης καταχώρισης  έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν ένσταση μέχρι και την 15/05/2017 φυσικά ή νομικά πρόσωπα που έχουν έννομο συμφέρον και είναι εγκατεστημένα στην Ελληνική επικράτεια. Οι ενστάσεις συμπληρώνονται σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος V της αρ. 261611/2007 ΚΥΑ (ΦΕΚ 406Β), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει και υποβάλλονται στη Δ/νση Συστημάτων Ποιότητας, Βιολογικής Παραγωγής & Γεωγραφικών Ενδείξεων , Τμήμα ΠΟΠ-ΠΓΕ -ΕΠΙΠ & άλλων Συστημάτων Ποιότητας  του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων,  Λ. Αθηνών 58 , Αθήνα , εντός της παραπάνω προθεσμίας.

Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το αίτημα τροποποίησης της ονομασίας δημοσιεύονται στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων : http://www.minagric.gr/index.php/el/for-farmer-2/2012-02-02-07-52-07/enstaseis.html.
Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι δύνανται να έχουν πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχετικό φάκελο, μετά από σχετική αίτησή τους.

                                                                                                                        Ο Δ/ΝΤΗΣ

                                               

                                                                                                            ΤΡΥΦΩΝ ΤΣΑΝΤΑΚΗΣ

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ. ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΗ Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ



Η προδιάθεση για την παιδική παχυσαρκία καθορίζεται πριν τη γέννηση του παιδιού,  ενώ περίπου 4 στα  10 Ελληνόπουλα προσχολικής και σχολικής ηλικίας είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα!
Αυτό τόνισε η  παιδίατρος, παιδογαστρεντερολόγος -Ηπατολόγος Αίγλη Ζέλλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδιατρικής  στο  διάσημο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, μιλώντας  σε διάλεξη του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος με θέμα «Η διατροφή στην Βρεφική και Παιδική Ηλικία.  Επιπτώσεις στην Απώτερη Υγεία».
«Οι γονείς μέσω των γονιδίων τους και διάφορων επιγενετικών παραγόντων κληροδοτούν στα παιδιά τους την  παχυσαρκία, η οποία δυστυχώς αποτελεί μάστιγα καθώς το παχύσαρκο παιδί σε μεγάλο ποσοστό  θα είναι και παχύσαρκος ενήλικας» ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Ζέλλου.

Σύμφωνα με την Επίκουρη Καθηγήτρια Παιδιατρικής  του Johns Hopkins  University, είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο ότι οι παχύσαρκοι γονείς θα αποκτήσουν παχύσαρκα παιδιά, τα οποία ως ενήλικες στην υπόλοιπη ζωή τους θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα υγείας, από τα λεγόμενα νοσήματα φθοράς (διαβήτη, υπέρταση, αγγειακά).
Για το λόγο αυτό η καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας αποτελεί στόχο βελτίωσης της δημόσιας υγείας.
   
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ   ΠΑΙΔΙΚΗΣ   ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Οι παράγοντες που επηρεάζουν και διαμορφώνουν  την   υγεία και το βάρος του παιδιού από την στιγμή της σύλληψης του μέχρι και την  ηλικία των δυο χρόνων είναι:
ØΑρχική υγεία των γονέων
ØΕμβρυική ζωή-γονίδια και επιγενετική
ØΠεριγεννητικό περιβάλλον
ØΤρόπος γέννησης (καισαρική τομή ή φυσιολογικός τοκετός)
ØΜικροβίωμα (Εντερική χλωρίδα μητέρας-εμβρύου)
ØΜητρικός θηλασμός
ØΔιατροφή τις πρώτες 1000 μέρες ζωής
Η υγεία των γονιών, τόσο της μητέρας (πριν την σύλληψη, κατά την κύηση και την περίοδο του θηλασμού) όσο και του πατέρα, είναι καθοριστική για το αν το παιδί θα είναι παχύσαρκο.
Κι αυτό γιατί η παχυσαρκία της μητέρας διπλασιάζει τον κίνδυνο παχυσαρκίας του παιδιού στα δυο πρώτα χρόνια της ζωής του. Επίσης, η διατροφή του πατέρα (παχυσαρκία, κάπνισμα, αλκοόλ), επηρεάζει το σπέρμα μέσω του οποίου γίνεται η μεταφορά επιγενετικών αλλαγών στο DNA.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η διατροφή αλλά και το βάρος της γυναίκας κατά την περίοδο της κύησης. Σύμφωνα με το   AmericanCollegeofObstetriciansandGynecologistsτο ανώτατο βάρος που μπορούν να πάρουν οι γυναίκες κατά την κύηση είναι :
ØΑυτές με φυσιολογικό βάρος (BMI: 18.5–24.5): + 12-16 kg
ØΟι  υπέρβαρες (BMI: 25–29): +7–12 kg
ØΟι παχύσαρκες (BMI> 30): + 5–9 kg
Ακόμη τα παιδιά που γεννιούνται με καισαρική τομή (το 60% των παιδιών στην Ελλάδα) κινδυνεύουν περισσότερο από:
ØΑυτοάνοσα νοσήματα
ØΚοιλιοκάκη
ØΠαχυσαρκία
«Oμητρικός θηλασμός αποτελεί σημαντική ασπίδα προστασίας για το παιδί από πολλούς παράγοντες  και για αυτό οι μητέρες θα πρέπει οπωσδήποτε να θηλάζουν τους πρώτους έξι μήνες»  επεσήμανε η κα Ζέλλου.
Συγκεκριμένα, ο μητρικός θηλασμός προστατεύει από:
ØΓαστρεντερολογικές λοιμώξεις και
ØΣυμβάλλει στην πρόληψη της παχυσαρκίας στην παιδική ηλικία και εφηβεία.
Καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα ζωή του παιδιού παίζει η διατροφή του τις πρώτες 1000 μέρες. Η μεγαλύτερη αύξηση βάρους μετά τη γέννηση συμβαίνει μεταξύ του 4ου και του 6ου μήνα.
Το υψηλό Β.Γ. και ο ρυθμός αύξησης βάρους τα πρώτα χρόνια σχετίζονται με αύξηση κινδύνου παχυσαρκίας. Επίσης η απότομη αύξηση βάρους τα πρώτα χρόνια ζωής σχετίζεται  με προβλήματα στην απώτερη υγεία:
ØΑρτηριακή υπέρταση
ØΕναπόθεση λίπους
ØΑύξηση λιποπρωτεΐνης LDL
ØΣαχκαρώδης διαβήτης
 
ΠΡΟΛΗΨΗ-ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ  ΠΑΙΔΙΚΗΣ  ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑΣ
Για την πρόληψη και αντιμετώπιση της παχυσαρκίας οι παιδίατροι συστήνουν ότι πρέπει να γίνεται:
ØΕκτίμηση και παρακολούθηση βάρους από 0-5 έτη
ØΧρήση καμπύλης ανάπτυξης WHO/ CDCγια τα θηλάζοντα βρέφη
ØΕνθάρρυνση μητρικού θηλασμού (Συστάσεις ΑmericanAcademyPediatrics/ WHO: 6-12 μήνες)
ØΔημιουργία υγιεινού περιβάλλοντος σίτισης
ØΣίτιση με βάση τη ζήτηση του παιδιού και αίσθηση πείνας και όχι υπερσίτιση βάσει κουλτούρας
ØΑύξηση φυσικής άσκησης του παιδιού
ØΤήρηση ωρών ύπνου ανά ηλικία
Ταυτόχρονα οι γενικές διαιτητικές οδηγίες για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας συνιστούν διατροφή που βασίζεται:
ØΣτα φρούτα και τα λαχανικά
ØΣτα ολικής άλεσης προϊόντα
ØΣτα ημιαποβουτυρωμένα ή αποβουτυρωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα σε παιδιά άνω των 2 ετών
ØΣτα όσπρια, τα ψάρια και τα άπαχα κρέατα
ØOχι ενεργειακά πυκνά-φτωχά σε θρεπτικά συστατικά (π.χ. αλμυρά σνακ, παγωτά, τηγανητά τρόφιμα, ροφήματα με ζάχαρη)
ØΠεριορισμός σνακ κατά τις καθιστικές δραστηριότητες ή ως αντίδραση σε στιγμές ανίας (ιδ. χυμούς, αναψυκτικά, αθλητικά ποτά)
ØΠεριορισμός καθιστικών δραστηριοτήτων. Όχι >1-2 hτηλεόραση/video- όχι τηλεοράσεις στα δωμάτια των παιδιών
ØΤακτικά οικογενειακά γεύματα για προαγωγή κοινωνικής αλληλεπίδρασης και διαμόρφωση διατροφικής συμπεριφοράς
ØΗ επιλογή των ωρών των γευμάτων πρέπει να γίνεται από τους γονείς και όχι από τα παιδιά
 

ΠΛΗΡ: Άννα Τζώρτζη, Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας. Tηλ. 210 6470056, 210 3314755

Πυρκαγιά στην αποθήκη του Αγροτικού Συνεταιρισμού Όρμας(βίντεο)


Πυρκαγιά, από άγνωστα μέχρι στιγμής αίτια, ξέσπασε κατά τις 15.00μ.μ. στην αποθήκη του αγροτικού συνεταιρισμού της Όρμας, με αποτέλεσμα να καταστραφεί ολοσχερώς.
 Στον τόπο βρέθηκε η πυροσβεστική υπηρεσία για την επιχείρηση της κατάσβεσης, όμως οι ζημιές υπολογίζεται να είναι αρκετά σοβαρές. 

video

Περιπλανώμενη φλόγα


Τι τρέχει στον αέρα
τι χρειάζονται τα όνειρα μέσα του
απ' το σπόρο της σιωπής εγείρεται η ζωή
δραπέτης της αύρας του Θεού ο άνθρωπος
συμπαντική νότα
σ' ένα ταξίδι φαντασίας.

Τι τρέχει μες στο νερό
πού πάει η ροή κουβαλώντας το φως
ελάχιστο τίποτα ανακυκλωμένου έρωτα
από μέρα σε μέρα γερνώ μες στη νιότη
έρχομαι και κανείς δε με θυμάται
δεν έχω απαντήσεις ούτε όνομα μόνο ηχώ.

Κατοικούμε σε αποδημητικό κόσμο
μόνοι στο πάρκο παίζουμε
ανέμελα με τις εποχές
απ' τα οδοφράγματα της καρδιάς
στα οδοφράγματα του χρόνου.

Θα φτάσεις στη ώρα σου
περιπλανώμενη φλόγα
ένα πουλί που νομίσαμε χαμένο
θα με κοιτούσε από μακριά
επιμένοντας στους ίδιους διάττοντες φθόγγους
προσκλητήριο μιας χαμένης αρχιτεκτονικής.


Βασίλης Φαϊτάς
από τη συλλογή Στο Καφέ «Εντροπία», 2017





Ο «αρκετά καλός γονιός»


Στη ζωή μας κανείς δεν είναι τέλειος. Η εμμονή να είμαστε «τέλειοι» δημιουργεί ενοχές, τύψεις και διάφορα άλλα προβλήματα.
Ο «αρκετά καλός γονιός» ξέρει πως δεν είναι τέλειος, αλλά προσπαθεί να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί και ταυτόχρονα υιοθετεί στάση σεβασμού προς το παιδί του. Όταν εμφανιστεί κάποιο πρόβλημα, γνωρίζει πως χρειάζεται να παρατηρήσει πρώτα τη δική του συμπεριφορά και ακολούθως του παιδιού του για να μπορέσει να βρει τη λύση.
Προσπαθεί να θέσει λογικά όρια, δηλαδή όρια κατάλληλα για την ηλικία του παιδιού του. Παρέχει έτσι στο παιδί του τη στήριξη και το κατάλληλο πλαίσιο που χρειάζεται για την προσωπική του ανάπτυξη.
Συμπεριφορές των «αρκετά καλών γονιών»
• Ενδυναμώστε και υποστηρίξτε το παιδί σας.
• Εντοπίστε τις δυνατότητες, ταλέντα του παιδιού σας και ενθαρρύνετέ τις.
• Βάλτε ξεκάθαρα όρια για τον εαυτό σας και το παιδί σας.
• Να είστε συνεπείς και σταθεροί στις αντιδράσεις σας.
• Διασκεδάστε με το παιδί σας. Κάντε πράγματα που σας χαλαρώνουν και παίξτε μαζί του.
Κάθε ηλικία χαρακτηρίζεται από ιδιαιτερότητες μια και η ζωή ολόκληρη χαρακτηρίζεται από μια δυναμική πορεία, γεμάτη προκλήσεις και αλλαγές. Η εφηβική ηλικία με τις ιδιαιτερότητές της, διατηρείται πάντοτε χαραγμένη στη μνήμη κάθε γονιού, με τις ευχάριστες και τις δυσάρεστες στιγμές της.
Ο «αρκετά καλός γονιός», ο γονιός που στηρίζει και φροντίζει το παιδί του όσο το δυνατό καλύτερα, ο γονιός που σέβεται τις ιδιαιτερότητες κάθε ηλικίας και φροντίζει να κατανοεί τις ανάγκες του παιδιού του, μπορεί να δημιουργήσει τις απαραίτητες συνθήκες ασφάλειας και αγάπης και να στηρίξει με επάρκεια το παιδί του προς την πορεία του για ενηλικίωση.
Ο «αρκετά καλός γονιός» πρέπει ο ίδιος να μπορεί να αντιληφθεί τις δυνατότητες και αδυναμίες του, να δρα σαν πρότυπο και να αναπτύσσει αυτοέλεγχο και αυτοπειθαρχία.
Τα παιδιά χρειάζονται στήριξη, ενθάρρυνση και σεβασμό για να διαμορφώσουν το χαρακτήρα τους και να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες και τις προκλήσεις της σύγχρονης ζωής. Χωρίς υπερβολική προστασία και καταπίεση χρειάζεται να ενδυναμώσουμε τα παιδιά μας ξεκινώντας από τα πρώτα παιδικά τους χρόνια, έτσι ώστε να μπορέσουν να ανεξαρτητοποιηθούν και να λειτουργήσουν ως υπεύθυνοι ενήλικες. Ο έπαινος και η ενθάρρυνση είναι απαραίτητα στοιχεία για την ενδυνάμωση της προσωπικότητας των παιδιών και τη δημιουργία ολοκληρωμένων χαρακτήρων χωρίς ανασφάλειες και αρνητική αυτοεικόνα.
Η παιδική ηλικία προσφέρει τις βάσεις στο παιδί για να ολοκληρωθεί σταδιακά και να εξελιχθεί σε όλους τους τομείς. Μπορεί να είναι ευχάριστη, γεμάτη φαντασία, μαγεία και παραμύθια. Κάθε γονιός χρειάζεται να την απολαμβάνει χωρίς ένταση και ανυπομονησία, αφού πολύ γρήγορα παραμένει ανάμνηση.
Φροντίστε αυτή η ανάμνηση να έχει πολλές ευχάριστες στιγμές!





Αχ, πόσο φοβάμαι το σκοτάδι


Οι φοβίες (έντονος, παράλογος φόβος) αποτελούν φυσιολογικό φαινόμενο στην πορεία της ανάπτυξης και παρουσιάζονται πολύ συχνά κατά τα πρώτα παιδικά χρόνια. Ο τρόπος που οι ενήλικες χειρίζονται τις φοβίες βοηθά σημαντικά στην αντιμετώπισή τους παρά το γεγονός ότι αρκετά συχνά εξαφανίζονται από μόνες τους χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
1016052_395506933904115_1079495157_n
Συχνά τα παιδιά αδυνατούν να αναγνωρίσουν ή να εκφράσουν με λεκτική ακρίβεια αυτό που τα φοβίζει, έτσι είναι σημαντικό οι γονείς να αναγνωρίσουν συμπεριφορές με τις οποίες ένα παιδί πιθανόν να εκφράζει την αγωνία του ή τον υπερβολικό του φόβο και να λεκτικοποιούν τα συναισθήματα των παιδιών τους. Οι συμπεριφορές αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν δυσκολίες συγκέντρωσης και ολοκλήρωσης των εργασιών τους, αλλαγές από το συνηθισμένο επίπεδο δραστηριότητας (π.χ. το παιδί μπορεί να γίνει ληθαργικό υπερκινητικό) και αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες. Επιπλέον, συχνά παρατηρούνται αλλαγές στον ύπνο αφού τα παιδιά που παρουσιάζουν φοβίες συνήθως δυσκολεύονται να αποκοιμηθούν ή να παραμείνουν κοιμισμένα. Μπορεί επίσης να παρουσιάσουν παλινδρόμηση σε προηγούμενα αναπτυξιακά στάδια, π.χ. ένα παιδί που αυτοεξυπηρετείται και χρησιμοποιεί την τουαλέτα ανεξάρτητα πιθανόν να παρουσιάσει νυχτερινή ενούρηση, ενώ συχνά παρουσιάζονται και ψυχοσωματικά προβλήματα.
Πώς μπορούν να βοηθήσουν οι γονείς τα παιδιά που αντιμετωπίζουν φοβίες
1. Επιβεβαιώστε ότι ο φόβος είναι μια φυσιολογική αντίδραση. Ενισχύστε το παιδί συναισθηματικά και επιβεβαιώστε ότι μπορεί να ξεπεράσει τους φόβους του με στόχο να μην αισθανθεί ενοχές ή ντροπή για τις φοβίες του.
2. Επιδείξτε κατάλληλες συμπεριφορές. Τα παιδιά μαθαίνουν πώς να αντιδρούν μέσα από τη μίμηση κυρίως των συμπεριφορών των γονιών τους. Επομένως, οι ίδιοι οι γονείς θα πρέπει να έχουν τον απαραίτητο αυτοέλεγχο και να μην αντιδρούν υπερβολικά στους δικούς τους φόβους, αλλά να αντιμετωπίζουν με ηρεμία και ψυχραιμία αυτό που τους φοβίζει.
3. Ενθαρρύνετε τη συζήτηση και τη διαθεσιμότητα. Τα παιδιά χρειάζεται να νιώθουν ότι οι γονείς τους είναι πάντοτε διαθέσιμοι να τα ακούσουν και να τα στηρίξουν. Αν τα παιδιά δεν μπορούν να εκφράσουν λεκτικά αυτό που τα φοβίζει, τότε δώστε τους την ευκαιρία να εκφραστούν μέσω της τέχνης (ζωγραφική, θέατρο). Παράλληλα, ενισχύστε τη χρήση θετικής σκέψης.
4. Κατανοήστε και στηρίξτε τα παιδιά χωρίς υπερβολικές αντιδράσεις. Οι γονείς πρέπει να δείξουν στα παιδιά τους ότι τα κατανοούν και τα στηρίζουν, αλλά ταυτόχρονα δεν πρέπει να δώσουν υπερβολική σημασία και να εμπλακούν σε υπερβολικές συ-
ζητήσεις.
5. Αντιμετωπίστε το πρόβλημα άμεσα. Οι γονείς δεν πρέπει να χειρίζονται τους φόβους των παιδιών μέσα από την αποφυγή και την άρνηση του προβλήματος (π.χ. ακύρωση ραντεβού στον παιδίατρο επειδή το παιδί τον φοβάται) επειδή μια τέτοια αντίδραση πιθανόν να ενισχύσει την αρνητική συμπεριφορά.
6. Αποφύγετε αρνητικές εικόνες και βιώματα. Αποφύγετε να διαβάζετε στα παιδιά παραμύθια που ενδεχομένως να τα φοβίσουν και αποτρέψτε την πρόσβασή τους σε τρομακτικές ταινίες και ιστοσελίδες ακατάλληλου περιεχομένου κυρίως πριν την ώρα του ύπνου.
7. Βοηθήστε στη σταδιακή αποευαισθητοποίηση από το φόβο. Αποφύγετε την υπερπροστασία και βοηθήστε τα παιδιά σας να αποευαισθητοποιηθούν από τους φόβους τους σταδιακά, ακολουθώντας τους δικούς τους ρυθμούς. Για παράδειγμα, αν ένα παιδί φοβάται τους σκύλους μπορείτε ν’ αρχίσετε διαβάζοντας ένα βιβλίο που αφορά τα ζώα. Όταν νιώσει άνετα μ’ αυτό, τότε μπορείτε να προχωρήσετε στο επόμενο στάδιο που θα μπορούσε να είναι η παρακολούθηση ενός ντοκιμαντέρ για σκύλους, ενώ αργότερα και σταδιακά θα μπορέσετε να το βοηθήσετε να βρεθεί σε κοντινή απόσταση από το αντικείμενο του φόβου (το σκύλο).
8. Μάθετε στο παιδί από τη βρεφική ηλικία τη σημασία του ύπνου στο δικό του χώρο. Έρευνες έχουν δείξει ότι παιδιά που κοιμούνται εύκολα στο κρεβάτι τους δεν αναπτύσσουν φοβίες στον ίδιο βαθμό με τα παιδιά που κοιμούνται με τους γονείς και γενικότερα παρουσιάζουν δυσκολίες στον ύπνο.
9. Ζητήστε επαγγελματική βοήθεια. Αν η φοβία/αγωνία που επιδεικνύει το παιδί επηρεάζει αρνητικά τη λειτουργικότητά του και όλης της οικογένειας στην καθημερινή ζωή, τότε καλά θα ήταν να ζητηθεί επαγγελματική βοήθεια.





«Η πίσω αυλή»


Τον ήξερα από τότε.

Έμενε στις γειτονιές εκείνες με τα σπίτια που βούλιαζαν
στην πραγματικότητα.
Κάποτε ζωγράφισε μια καταπακτή στο πάτωμα
του δωματίου του.

Ήθελε να έχει έναν τρόπο διαφυγής - έλεγε.

Κάποιο μυστικό πέρασμα που να τον βγάζει στην πίσω αυλή.

Εκεί όπου η υπομονή είναι παλιοσίδερα
κι οι προσευχές, γεμάτες ανακρίβειες, όπως πρέπει να είναι
οι προσευχές των ανθρώπων.

Όμως, τώρα
περισσότερο τον ενδιέφερε για ένα ρολόι που είχε ακούσει.

Κάποιοι που ο πόνος τους ήταν αυτοδίδακτος μιλούσαν γι' αυτό.

Ένα ρολόι δίχως λεπτοδείκτη ή ωροδείκτη
που στο κέντρο του στρόγγυλου πλαισίου του
έχει καρφωμένο ένα καρφί
κι ένα μολύβι δεμένο στην άκρη ενός σπάγκου.

Διαλέγεις μόνος σου την ώρα εκεί
- οι συμβουλές σ 'αυτήν την αυλή δεν έχουν πέραση.

Την σημειώνεις
κι αμέσως αρχίζει μια ψιλή βροχή.

Ntanis Senoglou

(O πίνακας είναι της Sofi Senoglou) 





ΠΗΓΗ...http://www.o-klooun.com

Αγάπη χωρίς εξάρτηση … Χόρχε Μπουκάι


Η αγάπη είναι να μεγαλώνουν και οι δύο σύντροφοι μαζί, ο ένας δίπλα στον άλλον. Μετριέται με την ανανεωμένη επιθυμία για ανάπτυξη που μου δίνει η παρουσία σου, με τη χαρά να μοιραζόμαστε το φως και με την απολαυστική συνάντηση των ριζών και των κλαδιών μας.


Αλλά ο έρωτας ποτέ δεν μετριέται με την απόφαση να ρισκάρω να σε παρασύρω στην πτώση μου.

Το να αγαπάς χωρίς να εξαρτάσαι είναι, αναμφίβολα, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της καθημερινής μάχης για μια ευτυχισμένη ζωή. Και το να μην εξαρτάσαι δεν κοστίζει λίγο – σε καμία περίπτωση. Ένας άνθρωπος αυτοεξαρτημένος, πάντα θα κατηγορείται από εκείνους που αφήνονται σε άνετες και προβλέψιμες εξαρτήσεις, ως υπερόπτης, ανόητος, σκληρός ή επιθετικός – για να μην πω αντικοινωνικός, μισάνθρωπος ή εγωιστής.

Εκείνοι που έχουν μάθει να μην εξαρτώνται, δεν επιτρέπουν ούτε και στους άλλους να εξαρτηθούν απ’ αυτούς. Ξέρουν πως και στις δύο άκρες της αλυσίδας, και ο σκλάβος και ο αφέντης είναι θύματα σκλαβιάς, και την απορρίπτουν. Αρνούνται να γίνουν κρεμάστρες για ξένα καπέλα και δεν θέλουν να βασιστούν σε άλλους για να καταφέρουν οτιδήποτε.

Μπορείς να κολλήσεις ένα κομμάτι σελοτέιπ στο χέρι σου.

Αν το κάνεις με προσοχή, η ένωση μένει σταθερή και διατηρείται.

Μπορείς να το ξεκολλήσεις και να το κολλήσεις ξανά, αλλά η αποτελεσματικότητα δε θα ‘ναι η ίδια με την πρώτη φορά.

Μπορείς να το επαναλάβεις πολλές φορές, αλλά κάθε φορά η κόλλα θα κρατάει λιγότερο.

Ο λόγος είναι προφανής… Κάθε φορά, κομματάκια από το δέρμα σου, μικρά και αόρατα, ξεριζώνονται από το τράβηγμα.

Είναι αυτά τα μικροσκοπικά θραύσματα που εμποδίζουν την ένωση να ξαναγίνει σταθερή και διαρκής.

Είναι το σύνολο όλων αυτών των θραυσμάτων που τελικά, μια μέρα, κάνουν την ταινία να μην κολλάει πια…

Απόσπασμα από το βιβλίο του Χόρχε Μπουκάϊ: «Βασίσου πάνω μου»

Πώς σκέφτονται οι πλούσιοι και πώς οι μέσοι άνθρωποι


Ο αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας Steve Siebold, εδώ και τρεις δεκαετίες, έχει μιλήσει με πάνω από 1.200 ανθρώπους που διέθεταν άφθονα χρήματα. Στο βιβλίο του, «How Rich People Think» («Πώς σκέφτονται οι πλούσιοι»), εξηγεί ότι για να γίνει κανείς πλούσιος, αφορά λιγότερο στο κυνήγι των χρημάτων και περισσότερο στην πνευματική δύναμη.

Ορίστε 11 νοοτροπίες των εύπορων που μπορείτε να υιοθετήσετε:

Πλούσιοι: Θεωρούν ότι η φτώχεια είναι η ρίζα του κακού.
Μέσος άνθρωπος: Θεωρούν ότι τα χρήματα είναι η ρίζα του κακού.


Πλούσιοι: Πιστεύουν ότι η ιδιοτέλεια είναι αρετή.
Μέσος άνθρωπος: Πιστεύουν ότι η ιδιοτέλεια είναι ελάττωμα.


Πλούσιοι: Ονειρεύονται το μέλλον.
Μέσος άνθρωπος: Αναπολούν τις παλιές, καλές μέρες.


Πλούσιοι: Ακολουθούν το πάθος τους.
Μέσος άνθρωπος: Κερδίζουν χρήματα για να κάνουν αυτά που αγαπούν.


Πλούσιοι: Χρησιμοποιούν τα χρήματα άλλων για επενδύσεις.
Μέσος άνθρωπος: Θεωρούν ότι για να κάνεις επενδύσεις, χρειάζεσαι χρήματα.


Πλούσιοι: Περιβάλλονται από ανθρώπους με τι ίδιο στάτους.
Μέσος άνθρωπος: Κρίνουν ότι οι πλούσιοι είναι σνομπ.


Πλούσιοι: Εστιάζουν στα κέρδη.
Μέσος άνθρωπος: Η ζωή, θεωρούν, είναι ένας αγώνας.


Πλούσιοι: Προτιμούν την μόρφωση από τη διασκέδαση.
Μέσος άνθρωπος: Προτιμούν τη διασκέδαση από τη μόρφωση.


Πλούσιοι: Γνωρίζουν ότι οι αγορές κινούνται από συναίσθημα και απληστία.
Μέσος άνθρωπος: Πιστεύουν ότι παρακινούνται από λογική και συναίσθημα.


Πλούσιοι: Ξέρουν ότι μπορούν να τα έχουν όλα.
Μέσος άνθρωπος: Νιώθουν την πίεση να διαλέξουν ανάμεσα στην οικογένεια και τον πλούτο.





ΠΗΓΗ...http://www.newsbeast.gr

Η αλήθεια του παραμυθιού


Τρύφων Λιώτας

Η ταινία "Ο Αγγελιοφόρος" (Ulak, 2008, Turkey) του Çagan Irmak είναι μια χωρίς χρόνο και τόπο αληθινή ιστορία με πολλά κρυμμένα μηνύματα που απαιτούν την συμμετοχή του ακροατή – τηλεθεατή. Και όλα αυτά ενδεδυμένα με τον μανδύα της φαντασίας και του παραμυθιού σε κάποιο χωριό της Ανατολής πριν πολλά χρόνια, όπου η τέχνη των παραμυθάδων καθήλωνε τους ακροατές, ανοίγοντας στα μάτια της φαντασίας τους σε κόσμους που προκαλούσαν δέος.
Ένας παραμυθάς ταξιδεύει από χωριό σε χωριό όπου διηγείται το παραμύθι του στα παιδιά του χωριού. Το κάνει από ανάγκη, όχι όμως για βιοποριστικούς λόγους αλλά γιατί θεωρεί ότι ο άνθρωπος δεν είναι τίποτα χωρίς τα λόγια του. Η ιστορία μιλά για έναν αγγελιοφόρο στον οποίο κάτι που έχει δει έχει αλλάξει τον τρόπο που βλέπει και μιλά για τα πράγματα. Μια μέρα θα φτάσει σε ένα χωριό που οι κάτοικοί του μοιάζουν να έχουν μαζέψει όλες τις αμαρτίες του κόσμου: γυναίκες λοιδορούνται για την ατεκνία τους, μια μητέρα εκδίδει το παιδί της, πατεράδες ταπεινώνουν τα παιδιά τους και ερωτευμένοι απαγορεύεται να είναι μαζί. Οι καρδιές των κατοίκων είναι σκοτεινές, τα στόματα κλειστά στις οφθαλμοφανείς αδικίες αλλά ανοιχτά στην κοροϊδία του συγχωριανού. Η ζωή εκεί έχει καταντήσει ένα συνεχές μαρτύριο. Όμως το παραμύθι με το μήνυμα του αγγελιοφόρου θα αρχίσει να αλλάζει τη ζωή στο μικρό χωριό. Το άγχος εξαφανίζεται από τις καρδιές των ανθρώπων και η σκιά που πριν κυριαρχούσε δίνει τη θέση της σε μια καινούργια διάθεση γεμάτη κουράγιο. Η αλήθεια θα νικήσει τη σιωπή. Στα παραμύθια γίνονται θαύματα εδώ όμως έχουμε ένα το οποίο κάνει το ίδιο θαύματα αφού μπορεί και διώχνει το φόβο από τις καρδιές των ανθρώπων.
Κανένα από τα μηνύματα της ταινίας δε δίνεται με άμεσο τρόπο. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος δήλωσε πριν την προβολή της ταινίας ότι «αν περιμένετε κλισέ, δε θα ικανοποιηθείτε».
«Κάποτε είμασταν όλοι αδέλφια. Δεν γραφτήκαν όλα τα βιβλία για εμάς; Τι άλλαξε; Τι μας συνέβη;» Έτσι ξεκινά η ταινία μαζί με την αναφορά στο όνομα του Δημιουργού. Το παραμύθι που θα εξελιχθεί έχει θέσει ήδη τις βάσεις της αλληγορίας του: δεν αναφέρεται στα παλιά χρόνια αφού η ανθρωπότητα συνεχίζει να μην είναι αδελφωμένη˙ δεν μιλά για κάποιο συγκεκριμένο χωριό αφού μπορεί να είναι το οποιοδήποτε˙ ενώ η θρησκεία στο υπόβαθρο απλά τονίζει την πίστη στη δικαιοσύνη ενός ανώτερου όντος αφού η δικαιοσύνη των θνητών ανίκανη να γίνει ισχυρή από μόνη της απλά υφαρπάχτηκε από τους δυνατούς.
Οι ιστορίες εστιάζουν στη δύναμη του Θεού, την σημασία του να παραμένεις αληθινός στον εαυτό σου και την ανάγκη για την αποτίναξη του ζυγού της τυραννίας. Ο αγγελιοφόρος είναι ιδιαίτερα σκληρός με εκείνους που ακολουθούν τυφλά το κοινό συναίσθημα χωρίς να κατανοούν τίποτα για τους εαυτούς τους και τις κοινωνίες των οποίων μέλη αποτελούν. Είναι ταυτόχρονα οι λιγότερο ευφυείς αλλά και οι πιο επικίνδυνοι άνθρωποι. «Εκείνοι που ξέρουν αλλά σιωπούν είναι τόσο ένοχοι όσο και οι αυτουργοί του εγκλήματος.»
Τα τρία μέρη στα οποία χωρίζεται η ιστορία θα μπορούσαν να παρομοιαστούν κατά σειρά με το παρόν, το παρελθόν και το μέλλον. Ο παραμυθάς μας έχει ήδη από την αρχή προειδοποιήσει για την ενεργητική και απαιτητική συμμετοχή μας: το «μέλλον» και η ευθύνη του ανήκει αποκλειστικά στον ακροατή. Αυτός θα πρέπει να το «διηγηθεί» με τα μάτια της φαντασίας του. Η φαντασία παίζει τον πρωτεύοντα ρόλο στο παραμύθι και στη ζωή. Γι’ αυτό ο παραμυθάς διαλέγει τα παιδιά για ακροατήριο και οι ελάχιστες εξαιρέσεις που κάνει για μεγάλους είναι επειδή αυτοί έχουν διατηρήσει την ικανότητα να ονειρεύονται. Εξάλλου η ταινία είναι αφιερωμένη σε όλα τα παιδιά με την δυνατότητα να ονειρεύονται γιατί αυτά αποτελούν ταυτόχρονα την ελπίδα και το ίδιο το μέλλον.
Με την βοήθεια της απίστευτης μουσικής επένδυσης από την Ευανθία Ρεμπούτσικα (που 2 χρόνια πριν είχε γράψει και πάλι τη μουσική για την προηγούμενη ταινία του ίδιου σκηνοθέτη αποσπώντας το 1ο βραβείο το 2006), τις αξέχαστες ερμηνείες από επαγγελματίες αλλά και ερασιτέχνες ηθοποιούς, τα καταπληκτικά κουστούμια, το προσεγμένο σενάριο και την όμορφη σκηνοθεσία ο θεατής βρίσκεται από την αρχή καθηλωμένος σε μια «ονειρική» κατάσταση όπου το παραμύθι συνυφαίνεται τόσο καλά με την πραγματικότητα κάνοντας αδύνατη την οποιαδήποτε διάκρισή τους. Αν συνυπολογίσουμε και την αβεβαιότητα του χρόνου και του τόπου σε αυτήν την εναλλαγή παραμυθιού και πραγματικότητας τότε ίσως κατανοήσουμε ότι ο σκηνοθέτης θέλει να μας πει μια παλιά ιστορία για το σήμερα και το αύριο χρησιμοποιώντας τη γλώσσα του χθες. Μια γλώσσα όμως που δεν σιωπά, μιλά με θάρρος για τις ρίζες της ζωής και την σημασία των αξιών της. 

Μπορείτε να απολαύσετε αυτό το αριστούργημα με ελληνικούς υπότιτλους ΕΔΩ





ΠΗΓΗ...http://trofigiaskepsi.blogspot.gr

Λεξοτανίλ – Να πάψεις να σκέφτεσαι.


Της Χαράς Μαζίδη.

Ένα ροζ,  μικρό, στρόγγυλο, τόσο δα πραγματάκι, ήρθε και κούρνιασε χθες μέσα μου, χωρίς να με πονάει. Σκόρπισε ένα σύννεφο λήθης , με ροζ-άσπρες αποχρώσεις. Μετά με αγκάλιασε ο Μορφέας και κοιμηθήκαμε μαζί μέχρι το πρωί.
Ξεκίνησα χαρούμενη απ΄την αφετηρία!  Στον κρότο του όπλου που σήμανε «εκκίνηση» , έτρεξα φτερωτά σαν να΄ταν «κατοστάρι». Στα μισά της διαδρομής όμως, οι άλλοι σταμάτησαν….άκυρος ο αγώνας. Ξανά !
Ξεκίνησα χαρούμενη απ’την αφετηρία. Στον κρότο του όπλου που σήμανε «εκκίνηση»,  έτρεξα σαν πνοή ανέμου, σαν να’ταν διακοσάρι. Γύρω στα εκατό πρώτα μέτρα, σταμάτησε η κούρσα. Έτσι ξαφνικά. Ε κοπελιά! Άκυρη η κούρσα. Ήμουν όμως επίμονη και δεν το’βαλα κάτω. Ξανά !
Ξεκίνησα απ΄ την αφετηρία. Δεν θα τα δώσω όλα για όλα (είπα μέσα μου). Με σύνεση. Στον κρότο του όπλου που σήμανε «εκκίνηση» ,  έτρεξα με θάρρος και λογική σαν νά΄ταν «οχτακοσάρι» . Γύρω στα 400 μέτρα σήμανε η λήξη πάλι. Έτσι χωρίς λόγο.
– Μα γιατί;
– Κοπελιά, άκυρος ο αγώνας ! Εκεί γύρω στα 300 μέτρα , η φόρα σου ήταν υπερβολική και κάτι τέτοιο τιμωρείται.
Επίμονη γεννήθηκα και ήμουν, ειδικά όταν είχα την πίστη μου σε κάτι. Αδύναμη να δεχτώ ήττα μέσα μου. Ή ίσως εγωίστρια που δεν συμμεριζόμουν τα «θέλω» των άλλων.
-Μα ας το ΄λεγαν !
– Δεν μπορούσαν , έτρεχες πολύ, τους έπαιρνες παραμάζωμα.
Δεν το΄βαλα κάτω ! Ξανά!
Ξεκίνησα απ΄την αφετηρία, ξανά ! Ούτε καν από τα μέσα της διαδρομής. Ξανά! Με χαμόγελο. Έτρεχα με σύνεση τώρα. Αργά. Κοιτούσα και τις κερκίδες που και που. Ξανά. Αργά. Σαν να έτρεχα στα «1600» .Γυρω στα  800 μέτρα, το όπλο του εφέτη. ΜΠΑΜ !
-Άκυρο κοπελιά
– Μα γιατί; Τι έγινε ξανά;
-Έτρεχες αργά όσο θα έπρεπε, μα κάποιες στιγμές αφαιρέθηκες και ο ρυθμός σου έχασε τον παλμό. Αν θες ξαναδοκίμασε.
( Είμαι εδώ για να τρέξω και να χαρώ. Όχι επειδή θα φτάσω στο τέρμα νικήτρια, μα επειδή δίπλα μου οι άλλοι αθλητές, χαίρονται την παρέα μου όταν τρέχουμε. Κάπου όμως το χάνω. Άλλος είναι πολύ μπροστά και άλλος πολύ πίσω. Χάνεται ο ρυθμός. Ταλαντεύομαι, παραπαίω. Έρχεται σύγχυση μέσα στο μυαλό ).

-Καλά , πόσο είναι ο αγώνας, η κούρσα; Όσο και όπως και να τρέχω, παίρνω άκυρο. Επιμένω, καταβάλλω προσπάθεια, απογοητεύομαι, μα ξεκινάω πάλι από την αρχή. Ξανά! Τι φταίει; Τι τρέχουμε τελικά; 100 , 200, 800 , 1600 μέτρα τι; Πώς να συμβαδίσω με τους συναθλητές μου αν δεν ξέρω; Πώς να είμαι σωστή αφού αυτό το ΜΠΑΜ συνέχεια με σταματά;
-Είναι απλό! Έχασες το νόημα. Δεν είναι κούρσα, δεν είναι αγώνας δρόμου , δεν είναι κατάκτηση και νίκη. Δεν θα πάρεις στο τέλος κανένα μετάλλιο ή έπαθλο.
-Γιατί;
-Γιατί δεν μου είπες από την αρχή , σε ποια κούρσα θέλεις να τρέξεις. Έτσι, όποτε έτσι για πλάκα, εγώ  πατούσα την σκανδάλη, εσύ σταματούσες. Χαχαχαχαχα και πήγαινες στην αφετηρία ξανά ! Πολύ επιμονή βρε παιδί μου ! Αλλά και πολύ γέλιο ! Σαν στρατιωτάκι προσαρμοζόσουν στη διάθεση μου !
-Μα το έκανα, επειδή μ’ αρέσει να τρέχω και φοβόμουν πως αν δεν ξεκινούσα , ξανά και ξανά και ξανά και ξανά, θα έχανα την ευκαιρία και την χαρά της διαδρομής. Δεν θα είχα τους άλλους αθλητές να μοιραστώ τον αγώνα. Άλλωστε νόμιζα πως και αυτοί παίρνουν χαρά , επειδή είμαι στο πλάι τους και τρέχουμε παρέα .
-Δεν είναι αγώνας.
-Τι είναι;
-Παιχνίδι ! Ο πιο δυνατός, ο πιο εγωιστής , κερδίζει. Χτυπάω το όπλο όποτε μου καπνίσει και κουμαντάρω την κούρσα. Η χαρά μου είναι να παίζω. Να παίζω συνεχώς, να βλέπω αντιδράσεις.
-Θα ξεκινήσεις πάλι; Έλα να παίξουμε ξανά !
Ξεκίνησα ! Ένα κενό μέσα στο κεφάλι μου. Δεν ήξερα πια πόσο και πώς  να τρέξω. Να τα δώσω όλα; Να πάω αργά στην αρχή και γρήγορα στο τέλος; Να έχω απλά ένα σταθερό ρυθμό; Δεν ήξερα.
Στα μέσα της διαδρομής πάτησα τα κορδόνια μου. Έπεσα. Δεν τα έδεσα. Ξαναέπεσα. Έβγαλα τα παπούτσια. Έτρεξα ξυπόλυτη. Δεν είχα πολλές δυνάμεις πια. Είχα συνέχεια μια αγωνία. Τώρα θα ακούσω…το ΜΠΑΜ… τώρα… τώρα. Μήπως να τρέξω πιο γρήγορα; Μήπως πιο αργά;  Μήπως ακόμα και αν φτάσω στο τέρμα θα μου πει άκυρο, γιατί ο αγώνας χρειάζεται να είναι με παπούτσια; Κουράστηκα .
Κάθισα σαν έμβρυο, στη μέση της κούρσας, που δεν ήξερα φυσικά εάν ήταν μέση, αρχή ή τέλος  και κοιμήθηκα.
Όλοι οι άλλοι είχαν φύγει.





ΠΗΓΗ...http://www.anapnoes.gr

Συνάντηση εργασίας με τους Προέδρους των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Αλμωπίας


ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΛΜΩΠΙΑΣ κ. ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΠΙΝΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥΣ

Συνάντηση εργασίας με τους Προέδρους των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Αλμωπίας κ. Δημήτρης Μπίνος το βράδυ της Δευτέρας. Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Σίμος Σωτηριάδης, οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Γιώργος Τσιμτσιρίδης, Στέφανος Αβραμίκας, Χρήστος Γεωργίου, Γιώργος Χατζηγιαννίδης και Γιώργος Γούδης και ο Πρόεδρος της ΔΗ.Κ.Ε.Α. κ. Κώστας Ζαχαριάδης.

Σκοπός της συνάντησης ήταν η ενημέρωση των Προέδρων γύρω από σημαντικά ζητήματα λειτουργίας του Δήμου Αλμωπίας, όπως η καθημερινότητα και η αρδευτική περίοδος που βρίσκεται προ των πυλών.

Οι Πρόεδροι στην πλειοψηφία τους ζήτησαν από το σύνολο των Δημοτικών Συμβούλων να δείξουν υπευθυνότητα, καθώς όλες αυτές οι καθυστερήσεις και οι αναβολές οδηγούν σε ταλαιπωρία των πολιτών. Όπως είπαν, πλησιάζει ο καιρός της άρδευσης και θα πρέπει το Δημοτικό Συμβούλιο να λάβει αποφάσεις σχετικά με τις συντηρήσεις αρδευτικών γεωτρήσεων, τον ορισμό υδρονομέων και άλλα σοβαρά ζητήματα που δεν μπορούν να περιμένουν.

Ο Δήμαρχος ενημέρωσε τους Προέδρους ότι την ερχόμενη Παρασκευή Συνεδριάζει το Δημοτικό Συμβούλιο με πολύ σημαντικά ζητήματα όπως η καταβολή των προνοιακών επιδομάτων η οποία καθυστέρησε σημαντικά εξαιτίας της έλλειψης απαρτίας της προηγούμενης Συνεδρίασης και της γενικότερης κατάστασης, καθώς επίσης και η επιστροφή της λαϊκής αγοράς στο κέντρο της Αριδαίας. Όπως είπε, η Δημοτική Αρχή πορεύεται τηρώντας με απόλυτο τρόπο τη νομιμότητα και αυτές τις ώρες θα πρέπει ο καθένας να αναλογιστεί το βάρος της ευθύνης απέναντι στους πολίτες που εκλέγουν τους εκπροσώπους τους με σκοπό να γίνει καλύτερη η καθημερινότητά τους.

ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...