Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα 24 Απριλίου 2017

«Θα σε κοινωνήσω λευτεριά» - Βάσω Ρουμελή

Ismail Shammout

            «Θα σε κοινωνήσω λευτεριά»                                              

Δανείστηκα τις πέντε ανυφάντρες ενός μύθου
για να υφάνω στοχασμούς φρέσκους,
γιατί η φωτεινή ζωή παραδόθηκε στην άβυσσο.
Τα ασύνορα σύνορα άλλαξαν χρέη
και εμείς δεν βολευόμαστε πουθενά.
Με βαγγέλιο την Ασκητική αναμοχλεύω
την περηφάνια και την αντρεία που χάσαμε
Αντέχεις να με ακούσεις;
«Δοκίμασε με»,  είπες…
Έχτισα μαζί μου τον Θεό, σε κόκκινο σπίτι,
μα η γεωμετρία χωρίς ευχή απέτυχε και έμεινε άσχημη.
Που θα στεγάσω τώρα τα όνειρα μου;
Ο τρίτος δρόμος του Οδυσσέα ραντίζει με μύρο το βραχόκηπο
και αλητεύει μόνος σε ευλογημένες κατάρες.
Χωρίζει η αλάνα κουβέντες και καφέδες με κουζουλούς άρχοντες,
υπερτροφικές πλάνες και φυματικές αρετές.
Η πατρίδα μας στάζει θαμπό θάνατο,
ηρωική έξοδο ζητάν οι πρόγονοι.
Μου δείχνεις τον βίο του Ζορμπά
που χορεύει με τα πόδια του Κουίν σε ανέμους. 
«Η ράτσα μας προστάζει αθάνατο κρασί»,  είπες…
Το χρέος ζητά αναγόμωση με θαύμα ,
με ένα θεό που εσύ ζωγράφισες αλήτικα ανθρώπινο και
δεν φοβάται αφορισμούς, άνετα ξανασταυρώνεται.
Το αγκυλωμένο σύμπαν του διανοούμενου θανάτου
σμίγει με τα ένστικτα του ανόθευτου ανάγλυφου πορθητή
και ομολογεί πίστη στον τελευταίο πειρασμό.
«Ο σταυρός είναι η ανάσταση, το σκοτάδι είναι το φως σου…
Άκου με, δεν υπάρχει άβυσσος…
θα σε κοινωνήσω λευτεριά», είπες…



Βάσω Ρουμελή

Διάκριση στον Διεθνή Λογοτεχνικό Διαγωνισμό “ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΕΙΑ 2017”

Ανακοίνωση του δήμου Αλμωπίας για την χρήση εξωτερικών κοινόχρηστων χώρων

                      
      ΑΡΙΔΑΙΑ 24-04-2017
ΔΗΜΟΣ ΑΛΜΩΠΙΑΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
΄Οσοι διαθέτουν άδειες λειτουργίας καταστημάτων, στις οποίες προβλέπεται ρητά η  χρήση του εξωτερικού κοινόχρηστου χώρου και επιθυμούν να τους εκδοθεί η σχετική άδεια για το έτος 2017, παρακαλούνται να καταθέσουν αίτηση στο πρωτόκολλο του Δήμου Αλμωπίας έως τις 31-05-2017 με τα όλα παρακάτω δικαιολογητικά:
1.  Αίτηση (διατίθεται από την υπηρεσία). 
2.  Φωτ/φο  άδειας του καταστήματος.
3.  Σχεδιάγραμμα του χώρου σε μέτρα (αποτύπωση πλάτους – μήκους και πλάτους του χώρου διέλευσης πεζών).
4.  Δημοτική ενημερότητα από το ταμείο του δήμου.


             ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Διενέργεια επιτόπιων ελέγχων από την αρμόδια υπηρεσία της Π.Ε. Πέλλας στις πληγείσες αγροτικές περιοχές


Διενέργεια επιτόπιων ελέγχων από την αρμόδια υπηρεσία της Π.Ε. Πέλλας στις πληγείσες αγροτικές περιοχές


Με αφορμή την κακοκαιρία των τελευταίων ημερών, η οποία έπληξε αγροτικές καλλιέργειες (δενδρώδεις και μη) σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας δόθηκε εντολή από την Αν. Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου –Αηδονά, η οποία βρίσκεται σε επικοινωνία με τον Διευθυντή Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Τρύφωνα Τσαντάκη για επιτόπιους ελέγχους από τους γεωπόνους της αρμόδιας υπηρεσίας.

Ήδη, κλιμάκιο υπαλλήλων έχει μεταβεί σε περιοχές του Δήμου Αλμωπίας και του Δήμου Έδεσσας για την καταγραφή των ζημιών που υπέστησαν οι παραγωγοί.


«Έχουμε κινητοποιηθεί για αυτοψία της κατάστασης, η οποία διαμορφώθηκε μετά τα έντονα καιρικά φαινόμενα που κατέστρεψαν σε μεγάλο βαθμό τις παραγωγές σε περιοχές της Πέλλας. Παρακολουθούμε το πρόβλημα σε συνεργασία με την αρμόδια Διεύθυνση και με τον ΕΛ.Γ.Α., ενώ, την Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί υπηρεσιακή σύσκεψη για την εξέλιξη του ζητήματος. Παράλληλα, θα γίνουν και οι απαραίτητες ενέργειες προς το αρμόδιο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την άμεση αποζημίωση των πληγέντων παραγωγών» ανέφερε η Αν. Αντιπεριφερειάρχης κα Αθανασιάδου - Αηδονά.

Διοργάνωση του 18ου Πανελλήνιου Δασολογικού Συνεδρίου και Διεθνούς Workshop


Στα πλαίσια της διοργάνωσης του 18ου Πανελλήνιου Δασολογικού Συνεδρίου και Διεθνούς Workshop θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 27 Απριλίου 2017 και ώρα 12:00 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Έδεσσας ανοικτή συνέντευξη τύπου από την Οργανωτική Επιτροπή (Ο.Ε.). Στην συνέντευξη τύπου θα γίνουν αρχικά σύντομοι χαιρετισμοί από τους συνδιοργανωτές (Ο.Ε.) και στη συνέχεια θα αναλυθούν οι στόχοι και τα προσδοκόμενα οφέλη για την Δασοπονία και το Φυσικό Περιβάλλον της χώρας από την διοργάνωση του συνεδρίου.
Η Ελληνική Δασολογική Εταιρεία αποτελεί τον φορέα διοργάνωσης του 18ου Πανελλήνιου Δασολογικού Συνεδρίου με τίτλο «Η Ελληνική Δασοπονία μπροστά σε σημαντικές προκλήσεις: αειφορική διαχείριση δασών, δασικοί χάρτες, περιβαλλοντικές τεχνολογίες-δικτύωση και προστασία φυσικού περιβάλλοντος»,  στην Έδεσσα Πέλλας  (8-11 Οκτωβρίου 2017). Ο χώρος όπου θα φιλοξενηθούν οι εργασίες του Συνεδρίου είναι το Βαρόσι Έδεσσας   (περιοχή Καταρρακτών «Μύλοι») και αναμένεται να προσελκύσει το ενδιαφέρον και την συμμετοχή εκατοντάδων επιστημόνων γεωτεχνικών από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Παράλληλα με τις εργασίες του συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί και Διεθνές Workshop με τίτλο «Information Technology, Sustainable Development, Scientific Network & Nature Protection» και με δυνατότητα δημοσίευσης εργασιών σε έγκριτα διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί υπό την αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων, του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας και του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων. Την διοργάνωση του συνεδρίου υποστηρίζουν οι παρακάτω φορείς (Ο.Ε.): Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης με τις τοπικές Δασικές Υπηρεσίες, ο Δήμος  Έδεσσας και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Έδεσσας-Γιαννιτσών.

H αναπληρώτρια Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας κα. Αθηνά Αηδονά- Αθανασιάδου, ο Δήμαρχος Έδεσσας κ. Δημήτριος Γιάννου και η Οργανωτική Επιτροπή προσκαλούν τα Μ.Μ.Ε., τους επιστημονικούς φορείς και κάθε ενδιαφερόμενο να παραστούν  στην συνέντευξη τύπου. 

Προετοιμασία της εκδήλωσης της 19ης Μαΐου, Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.


Αθηνά Αθανασιάδου - Αηδονά: «Συμμετέχουμε και τιμούμε την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου»


Με Ποντιακούς και Προσφυγικούς Συλλόγους της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας συναντήθηκε η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά στην αίθουσα συσκέψεων του Διοικητηρίου, για την προετοιμασία της εκδήλωσης της 19ης Μαΐου, Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν, επίσης, η Περιφερειακή Σύμβουλος Μαρία Ζωγράφου – Τσαντάκη και η Αντιδήμαρχος Σκύδρας Μάγδα Παπαδοπούλου.

«Δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη διατήρηση της μνήμης και της ιστορίας μας και αποτελεί καθήκον όλων μας να τιμούμε την 19η Μαΐου. Χρειάζεται ευρεία συμμετοχή και, για το λόγο αυτό, προσκαλώ όλους τους Πολιτιστικούς Συλλόγους της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας να παραστούν και να πλαισιώσουν την εκδήλωση που προετοιμάζουμε για να αποτίσουμε με σεβασμό τον ελάχιστο φόρο τιμής στη μνήμη των προγόνων μας. Με ομόνοια, συνεργασία και σύμπνοια μπορούμε να προχωρήσουμε μπροστά σε όλα τα θέματα» δήλωσε στο σύντομο χαιρετισμό της προς τους παρευρισκόμενους η Αν. Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Αθηνά Αθανασιάδου – Αηδονά.


Οι εκπρόσωποι των συλλόγων δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν ενεργά και μαζικά για την επιτυχή πραγματοποίηση της κεντρικής εκδήλωσης, η οποία θα «λάβει χώρα» την Κυριακή 21 Μαΐου 2017 στο Δήμο Σκύδρας. Άλλωστε, στο πλαίσιο της κατάρτισης του τελικού προγράμματος της ημέρας ορίστηκε πενταμελής επιτροπή η οποία θα διεκπεραιώσει τις απαραίτητες οργανωτικές διαδικασίες.


Σημαντικά οφέλη και πλεονεκτήματα στη φαρμακευτική θεραπεία του γλαυκώματος, προσφέρει ο σταθερός συνδυασμός φαρμάκων.



       Σημαντικά οφέλη και πλεονεκτήματα  στη  φαρμακευτική θεραπεία του γλαυκώματος, προσφέρει ο σταθερός συνδυασμός φαρμάκων.
Στο συμπέρασμα αυτό κατέληξαν διάσημοι οφθαλμίατροι που συμμετείχαν στο 23ο Διεθνές Συνέδριο  Γλαυκώματος, που πραγματοποιήθηκε στην  Αθήνα (6 με 9 Απριλίου) με θέμα «Οι νέες εξελίξεις στη φαρμακευτική θεραπεία του γλαυκώματος».
«Το 50% των ασθενών με γλαύκωμα ανοιχτής γωνίας χρειάζονται καθημερινά  περισσότερα του ενός κολλυρίου για να φτάσουν στην ενδοφθάλμια πίεση, που δεν είναι βλαπτική για το οπτικό νεύρο τους»  αναφέρει ο διαπρεπής ο χειρουργός οφθαλμίατρος, Καθηγητής Οφθαλμολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου  και επιστημονικός υπεύθυνος του Οφθαλμολογικού Κέντρου Γλαυκώματος & Laser Αθηνών   κ.  Βασίλειος Κοζομπόλης.
«Σε αυτές τις περιπτώσεις, συνεχίζει ο κ Κοζομπόλης, χρησιμοποιούμε  τον σταθερό συνδυασμό φαρμάκων ώστε να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα της θεραπείας χωρίς ο ασθενής να είναι υποχρεωμένος να κάνει χρήση και δεύτερο ή τρίτο φαρμακευτικό σκεύασμα με την μορφή κολλυρίου». 

Σύμφωνα με τους οφθαλμίατρους όταν  είναι βέβαιο ότι ένα φάρμακο δεν είναι αρκετό, δεν θα πρέπει να περιμένουμε για πολύ για την μετάβαση σε ένα σταθερό συνδυασμό φαρμάκων.
Ο σταθερός συνδυασμός φαρμάκων παρέχει σημαντικά οφέλη και πλεονεκτήματα στην καθημερινή κλινική πρακτική με ελάττωση της ενδοφθάλμιας πίεσης (ΕΟΠ).Δηλαδή επιτυγχάνει αυτό που οι οφθαλμίατροι αποκαλούν «πίεση στόχο» δηλ την ενδοφθάλμια πίεση εκείνη που δεν είναι βλαπτική για το οπτικό νεύρο του γλαυκωματικού ασθενούς.
«Ο σταθερός συνδυασμός φαρμάκων μειώνει την ενδοφθάλμια πίεση , ταυτόχρονα υποστηρίζει  την ποιότητα της ζωής του ασθενούς, ενώ τον βοηθάει επίσης στην τήρηση της θεραπείας του σε μακροχρόνια βάση» εξηγεί ο κ Κοζομπόλης.
 Ο σταθερός συνδυασμός, όπως τονίστηκε στο συνέδριο από διάσημους οφθαλμίατρους, απλοποιεί το θεραπευτικό σχήμα, το οποίο θα βοηθήσει τον ασθενή να πειθαρχήσει στην μακρόχρονη  θεραπεία του. Ένα άλλο πλεονέκτημα του σταθερού συνδυασμού είναι το συγκριτικά μειωμένο κόστος, που με την σειρά του αυξάνει την συμμόρφωση στη θεραπεία του ασθενή και έχει ευεργετικό αντίκτυπο στην οικονομία των εθνικών συστημάτων υγείας.
Η εξατομίκευση της αγωγής, με βάση συγκεκριμένα επιστημονικά κριτήρια, θα οδηγήσει στη χρήση του σταθερού συνδυασμού ή σε άλλες θεραπευτικές επιλογές.
Η ανεκτικότητα στη θεραπεία με τους σταθερούς συνδυασμούς αυξάνεται σημαντικά αφού περιορίζεται η ενόχληση που μπορεί να προκαλέσουν τα συντηρητικά και τα έκδοχα που το κάθε κολλύριο περιέχει.
 
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ    ΜΕΛΕΤΗ  ΣΤΑΘΕΡΩΝ  ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ
Η χορήγηση του σταθερού συνδυασμού φαρμάκων απαιτεί την λήψη  λεπτομερούς γενικού ιατρικού ιστορικού του ασθενούς, για να αποφευχθούν τυχόν παρενέργειες.
Αυτό προκύπτει  από την συγκριτική μελέτη  μεταξύ δύο διαφορετικών συνδυασμών, που παρουσίασε στο συνέδριο  ο κ. Κοζομπόλης  και η οποία πρόσφατα δημοσιεύθηκε σε ευρωπαϊκό επιστημονικό οφθαλμολογικό περιοδικό.
«Επειδή τα κολλύρια, τόνισε στην παρουσίαση ο κ Κοζομπόλης, εμπεριέχουν φαρμακευτικές ουσίες οι οποίες μέσω του οφθαλμικού αλλά κυρίως του ρινικού βλεννογόνου απορροφώνται στην συστηματική κυκλοφορία , είναι αναγκαία η λήψη λεπτομερούς γενικού ιατρικού ιστορικού του ασθενούς, για να αποφευχθούν τυχόν παρενέργειες».
Παρενέργειες, σύμφωνα με τον Καθηγητής Οφθαλμολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου ,  μπορεί να επιφέρει η χρήση της τιμολόλης  - η οποία βρίσκεται στους περισσότερους σταθερούς συνδυασμούς -  και συγκεκριμένα σε ειδικές ομάδες ασθενών που πάσχουν από κατάθλιψη, αναπνευστική νόσο ή καρδιαγγειακή νόσο.
Οι οφθαλμίατροι, όπως τόνισε ο κ Κοζομπόλης, θα πρέπει να γνωρίζουν όταν οι παρενέργειες εμφανίζονται, τα ενεργά συστατικά στο σταθερό συνδυασμό, ώστε να μπορούν να προσδιορίσουν το υπεύθυνο μόριο που προκαλεί τις όποιες παρενέργειες στον υπό θεραπεία ασθενή. Επιβάλλεται δηλαδή πέραν της εμπορικής επωνυμίας του σταθερού συνδυασμού να είναι απολύτως γνωστά και τα επί μέρους συστατικά του.

http://www.glaucoma-laser-eyecenter.gr.  Τηλ.  213Ο325910 

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΛΓΑ ΦΑΝΗ ΚΟΥΡΕΜΠΕ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΕΛΛΑΣ ΠΟΥ ΕΠΛΗΓΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΣΦΑΤΟ ΠΑΓΕΤΟ


ΣΕΑΣ :  Ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ Φάνης Κουρεμπές στην Πέλλα μετά από πρόσκληση του Συνδέσμου Εκπροσώπησης Συνεταιρισμών και οργανώσεων  παραγωγών ( Σ.Ε.Α.Σ.) την Πέμπτη 27 Απριλίου και την Παρασκευή 28 Απριλίου  2017.
Θα επισκεφτεί τις πληγείσες από τον παγετό περιοχές της Πέλλας για ( κεράσια, δαμάσκηνα, βερίκοκα, πρώιμα ροδάκινα κ.α.). 
Ο ΣΕΑΣ προσκαλεί μαζί με τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ και τους δύο κυβερνητικούς βουλευτές σε επίσκεψη στις πληγείσες περιοχές.
Η πρόσκληση αυτή στον πρόεδρο του ΕΛΓΑ έγινε μετά από την επίσκεψη στην Πέλλα του Υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής , Επικοινωνίας και Ενημέρωσης Νίκου Παππά και την επίσκεψη του στους πληγέντες από τον παγετό κερασώνες του Αρχαγγέλου.
Ο Νίκος Παππάς συνοδευόμενος από τους βουλευτές της Πέλλας Γιάννη Σηφάκη και Θεοδώρα Τζάκρη συναντήθηκε με τον πρόεδρο του ΣΕΑΣ Νίκο Μηνά ο οποίος τον ενημέρωσε για την κατάσταση του αγροτικού κόσμου σε έναν από τους πιο παραγωγικούς  Νομούς  της χώρας, στην Πέλλα. Ο πρόεδρος του ΣΕΑΣ τον ενημέρωσε για τις πολύ μεγάλες ζημιές που υπέστησαν από τον παγετό των τελευταίων ημερών αλλά και προγενέστερο παγετό πολλές καλλιέργειες της Πέλλας και ζήτησε την παρέμβαση του ( όπως και των βουλευτών) για να επισκεφτεί τον Νομό ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ. 

ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΗΝΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Ναρκωτικά του Αρχαίου Κόσμου


Οι παλμοί σου χαλαρώνουν και αισθάνεσαι λίγο αναψοκοκκινισμένος. Το πιθανότερο να βρίσκεσαι και σε σεξουαλική διέγερση, περισσότερο απ’ το συνηθισμένο. Όχι, δεν είσαι στο υπόγειο του σπιτιού σου μετά από μερικές τζούρες. Βρισκόμαστε στην αρχαία Αίγυπτο, και έχεις μόλις φάει μερικά μπλε άνθη λωτού, ένα ψυχοδραστικό ναρκωτικό που οι Αιγύπτιοι βασιλείς χρησιμοποιούσαν για να εισέλθουν σε καταστάσεις έκστασης.
Παρά τα όσα πιστεύατε όταν ήσασταν 15, δεν ανακαλύψατε εσείς τα ναρκωτικά. Οι άνθρωποι κατανάλωναν οργανικές ουσίες για τις ποικίλες επιδράσεις τους για χιλιετίες ολόκληρες. Οι Αιγύπτιοι είχαν το μπλε λωτό, οι Ινδιάνοι χρησιμοποιούσαν το μοσχοκάρυδο ως αφροδισιακό, και οι Μάγιας αναμασούσαν φύλλα κόκας για να παίρνουν ενέργεια. Σχετικά με αυτή τη μαστουρωτική ιστορία, ορίστε λοιπόν ναρκωτικά που χρησιμοποιούνταν σε αρχαίες κουλτούρες, ποιες είναι οι επιδράσεις τους.

ΜΠΛΕ ΛΩΤΟΣ
ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ: οι Αιγύπτιοι
ΤΙ ΚΑΝΕΙ: Μοιάζει με μια λιγότερο δυνατή μορφή MDMA ή ecstasy. Ο μπλε λωτός προκαλεί χαλάρωση των αναστολών, όπου οι χρήστες είναι περισσότερο ομιλητικοί, άνετοι, και ξύπνιοι. Δεν είναι ψυχεδελικό, αλλά προσωπικές ιστορίες χρήσης του ναρκωτικού (όπως χρησιμοποιείται σήμερα) σημειώνουν συχνά ότι προκαλεί ατονία και ξέγνοιαστο ύπνο. Στην Οδύσσεια, ο Όμηρος το περιέγραφε σαν να του έκλεβε κάθε δύναμη θέλησης: “Μα αν του λωτού το μελιστάλαχτο καρπό κανείς γευόταν, πια δε γνοιαζόταν για μηνύματα κι ολότελα το γυρισμό ξεχνούσε”. Ο πιο συνηθισμένος τρόπος κατανάλωσης είναι η παρασκευή τσαγιού με τα άνθη ή η διατήρησή τους σε οινόπνευμα μέχρι τρεις εβδομάδες: το οινόπνευμα ενισχύει την επίδραση των δραστικών χημικών.

ΟΙ ΑΝΑΘΥΜΙΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΥΘIΑΣ
ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ: Οι αρχαίοι Έλληνες μάντεις
ΤΙ ΚΑΝΕΙ: Η Πυθία, η μάντισσα των Δελφών, ιέρεια στο Ναό του Απόλλωνα στον Παρνασσό της Αρχαίας Ελλάδας, λεγόταν ότι εισέπνεε αναθυμιάσεις, έμπαινε σε κατάσταση έκστασης και απήγγειλε προφητείες. Αυτή η τελετουργία σταμάτησε το 393π.Χ. Οι ακαδημαϊκοί διαφωνούν ως προς το αν αυτές οι αναθυμιάσεις ήταν πραγματικές ή κάτι το μυθολογικό, αλλά κάποιοι συγγραφείς έχουν παρουσιάσει θεωρίες σχετικά με το ποια χημικά θα μπορούσαν να τις προκαλούν. Αιθυλένιο, βενζίνη και μεθάνιο είναι κάποιες πιθανότητες, αν και άλλοι υποστηρίζουν ότι οι μάντεις των Δελφών μιλούσα με απόλυτη συνοχή, εντελώς νηφάλιοι. Κρίμα γι’ αυτούς.

ΟΠΙΟ
ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ: Σουμέριοι, Ασσύριοι, Αιγύπτιοι, Ινδιάνοι, Έλληνες και Ρωμαίοι
ΤΙ ΚΑΝΕΙ: Το όπιο προέρχεται από χυμό (γάλα) που έχει ο μίσχος της παπαρούνας, ο οποίος περιέχει μέχρι και 12% μορφίνη, το ενεργό συστατικό του ναρκωτικού. Ιστορικά έχει χρησιμοποιηθεί ως υπνωτικό φάρμακο, αναλγητικό και φάρμακο κατά της διάρροιας, καθώς επίσης και για να κάνει καλύτερο το σεξ στην αρχαία Κίνα.
Το ναρκωτικό αυτό έχει μεγάλη ιστορία: Πρώτα καλλιεργήθηκε από τους Σουμέριους το 3400 π.Χ., που το ονόμαζαν “το φυτό της χαράς”. Οι Αρχαίοι Ελληνικοί θεοί του ύπνου, της νύχτας και του θανάτου συχνά απεικονίζονται στεφανωμένοι με παπαρούνες ή κρατώντας τες. Σήμερα το όπιο παράγει από τα αποστάγματά του άλλα ναρκωτικά όπως η ηρωίνη, αλλά τα άνθη μπορούν και να γίνονται τσάι.

ΦΥΛΛΑ ΚΟΚΑΣ
ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ: Οι Μάγιας
ΤΙ ΚΑΝΕΙ: Πολύ πριν το φυτό μετατραπεί σε σκόνη, τα φύλλα κόκας μασώνταν και γίνονταν τσάι από τους Μάγιας εξ αιτίας των διεγερτικών τους ιδιοτήτων. Η κόκα είναι ένα ιδιαίτερα λειτουργικό ναρκωτικό: πέρα από την δυνατότητά του να λειτουργεί σαν ένα δυνατό τσάι, μια δόση 100γρ. φύλλων κόκας περιέχει την ημερήσια συνιστώμενη δοσολογία σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο και αρκετές βιταμίνες, αλλά δεν συνιστάται να συμπεριλαμβάνεται στο πρωινό γεύμα.

ΤΟ ΦΥΤΟ ΤΟΥ ΚΑΠΝΟΥ
ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ: Οι ιθαγενείς Αμερικάνοι
ΤΙ ΚΑΝΕΙ: Ο καπνός χρησιμοποιούνταν σαν μια ουσία τελετουργικών και σαν προϊόν εμπορίου για τους ιθαγενείς της Αμερικής πολύ πριν ανακαλυφθεί από τους αποίκους της Δύσης το 16ο αιώνα, και έγινε ένα από τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα ναρκωτικά στον κόσμο. Οι ιθαγενείς πίστευαν πως ο το φυτό του καπνού ήταν ένα δώρο από τους θεούς και ο καπνός του ανύψωνε τις προσευχές του καπνίζοντα στον ουρανό. Οι δυτικοί πολιτισμοί απλά πίστευαν ότι ήταν φοβερός, τουλάχιστον μέχρι που ανακαλύφθηκαν οι επιπτώσεις στην υγεία εξ αιτίας του.

ΚΑΝΝΑΒΗ
ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ: Πολιτισμοί της Κεντρικής και Νότιας Ασίας
ΤΙ ΚΑΝΕΙ: Παρόλο που η κάνναβη έχει καλλιεργηθεί για χιλιετίες για τις χρήσιμες ίνες της, οι πιο πρόσφατες αποδείξεις ότι το ναρκωτικό χρησιμοποιούνταν σαν ψυχοδραστικό είναι ένας τάφος 2700 χρόνων σε μια τοποθεσία στη Δυτική Κίνα. Ο τάφος ενός σαμάνου βρέθηκε να περιέχει 789γρ. κάνναβης. Ξεκάθαρα, ήταν μεγάλος μαστούρης.
Το φυτό έχει επίσης χρησιμοποιηθεί σαν μεθυστική ουσία στο bhang, ένα ποτό που το έπιναν οι Σιχ για να λατρεύουν τη Σίβα και σαν φάρμακο και αναλγητικό. Φαρμακευτικά, η κάνναβη χρησιμοποιείται για να αυξάνει την όρεξη, να θεραπεύει το γλαύκωμα και να κάνει τις βαρετές τηλεοπτικές εκπομπές πιο ενδιαφέρουσες.

ΠΕΓΙΟΤ
ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ: Οι ιθαγενείς της Αμερικής
ΤΙ ΚΑΝΕΙ: Αυτό το φυτό της ερήμου, που προκαλεί έντονες παραισθήσεις, γνωρίζουμε να βρίσκεται σε χρήση από την Αρχαϊκή περίοδο της Βόρειας Αμερικής, από το 8000 ως το 2000π.Χ. Δείγματα έχουν βρεθεί σε τάφους του 3000πΧ. Το ναρκωτικό πιστεύεται πως έχει αποτελέσει στοιχείο θρησκευτικών τελετών, τελετουργιών που συνεχίστηκαν μέχρι που οι Ηνωμένες Πολιτείες προσπάθησαν να το απαγορέψουν στις αρχές του 20ού αιώνα. “Kουμπιά” πεγιότ γενικά μασιούνται ή βράζονται σε νερό για την παρασκευή παραισθησιογόνου τσαγιού (οι πολιτικοί στρατιώτες του Τέξας στον πόλεμο, μην έχοντας τι καλύτερο να κάνουν έφτιαχναν τσάι από Πεγιότ). Οι ειδικοί θεωρούν προφανώς ότι γι’ αυτό οι νότιοι έχασαν.

ΨΙΛΟΚΥΒΙΝΗ
ΠΟΙΟΙ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ: Αρχαίοι πολιτισμοί γύρω από την έρημο Σαχάρα, πολιτισμοί της Κεντρικής και της Νότιας Αμερικής.
ΤΙ ΚΑΝΕΙ: Τα μανιτάρια ψιλοκυβίνης, ή “μαγικά” μανιτάρια, παρατηρούνται σε τοιχογραφίες των Αλγέριων από το 9000 μέχρι το 7000 π.Χ. και σε μικρά ανάγλυφα στην Κεντρική και Νότια Αμερική από το 1000 ως το 500π.Χ. Η κατανάλωση των μανιταριών προκαλεί ναυτία και παραισθήσεις, οι οποίες τελετουργικά έγιναν δημοφιλείς στους αρχαίους χρήστες. Συχνά πιστευόταν ότι οι σαμάνοι έβλεπαν προφητικά οράματα από παραισθήσεις που προκαλούσαν τα μανιτάρια.
Κάποιοι φοιτητές της φαρμακευτικής ιστορίας πιστεύουν ακόμη και ότι αυτές οι παραισθήσεις έδωσαν ώθηση στην εξέλιξη της ανθρώπινης κουλτούρας και του πνεύματος. Ο λόγιος της παραισθησιολογίας Terence McKenna έγραψε “Πιστεύω πως αν δεν υπήρχε η ιστορική γραμμή των σαμάνων δεν θα υπήρχε ανώτερη ζωή, όπως την ξέρουμε, σε αυτό τον πλανήτη”.










ΠΗΓΗ...http://luben.tv

Να βλέπεις αυτό που δε βλέπουν τα μάτια.


Του Νίκου Θεοφιλόπουλου.

Τα μάτια συναντήθηκαν. Οι καρδιές σκίρτησαν. Η χημεία είναι η σωστή. Τα σώματα χάθηκαν στο πάθος. Ένας έρωτας γεννήθηκε. Αυτά τα συναισθήματα που ψάχναμε συνέχεια, επιτέλους τα βρήκαμε όλα μαζεμένα σε έναν άνθρωπο.
Η συνταγή της ευτυχίας πέτυχε αυτήν φορά. Τα υλικά είναι τα σωστά. Έχουμε κατακτήσει αυτό που ονειρευόμασταν πάντα.
Όλα τέλεια λοιπόν; Όχι ακριβώς.
Αυτό  που μας τραβάει στον άλλο είναι, κακά τα ψέματα, η εξωτερική του εμφάνιση. Τα μάτια, τα μαλλιά, το σώμα, ο τρόπος που κινείται, η αύρα που βγάζει. Όλα αυτά που «πουλάει», στην ουσία, για να γοητέψει. Ντυνόμαστε όμορφα, φτιάχνουμε τα μαλλιά μας, φοράμε αρώματα, με απώτερο σκοπό να προσελκύσουμε το άλλο φύλο. Εντάξει, εμείς οι άντρες πρέπει να μιλάμε και λίγο επιδέξια. Και κάποια στιγμή βρίσκουμε αυτό που μας έλκει τρελά και , ω! τι θαύμα, το έλκουμε κι εμείς.
Κι αρχίζει η σχέση. Όλα στην αρχή είναι ονειρικά. Δεν πιστεύουμε ότι το ζούμε. Τα πάντα γίνονται σωστά. Μοιάζουμε κι οι δύο τόσο πολύ. Επικοινωνούμε σωστά στην καθημερινότητα μας, στο σεξ, αφήνει ο καθένας ελεύθερο χώρο και χρόνο στον άλλο, υπάρχει σεβασμός, όλα είναι όπως τα είχαμε φανταστεί.  Η αδελφή ψυχή μας είναι εδώ και μας ταξιδεύει στ’ αστέρια.
Και κάποια στιγμή αρχίζει η επάνοδος στην ατμόσφαιρα.
Κάτι μας πείραξε που είπε ή έκανε, κάποιες λεπτομέρειες που δεν προσέξαμε νωρίτερα τώρα μας ενοχλούν, και πάει λέγοντας. Το ένα μας ξινίζει το άλλο μας βρωμάει, και η ονείρωξη έγινε εφιάλτης τόσο γρήγορα, όσο και το ταξίδι στα αστέρια.
Τι έγινε; Γιατί; Η αιτία για την πτώση κρύβεται ακριβώς εκεί που βρίσκεται και η αιτία της απογείωσης.
Στο μυαλό μας. Εκεί έχουμε πλάσει, βάσει του χαρακτήρα μας και των απωθημένων μας, μια εικόνα για τον ιδανικό για μας, σύντροφο. Αυτό που ερωτευτήκαμε στον άλλο δεν είναι παρά η ιδέα μας πως αυτός, μοιάζει με τον ιδανικό. Δεν είναι όμως.  Το πάθος ξεγελάει την κρίση μας, την θολώνει. Τα σημάδια όμως είναι εκεί. Εμείς τα παραβλέπουμε. Κι όταν ο έρωτας και το μυαλό χορτάσουν από αυτό που τα ταϊσαμε, τότε συνερχόμαστε από την μέθη της ονείρωξης.
  Και τι βλέπουμε; Έναν ξένο. Λάθος. Βλέπουμε έναν άνθρωπο. Έναν άνθρωπο, με τις ανασφάλειες του,  τις φοβίες του, τις ανησυχίες του, τις παραξενιές του. Βλέπουμε έναν άνθρωπο πραγματικό κι όχι  τον φανταστικό χαρακτήρα που ζούσε μέσα στο μυαλό μας.  Οι πιο καταπιεστικοί, προσπαθήσανε να τον αλλάξουν κιόλας ώστε να μοιάζει με τον όνειρο. Άλλοι αλλάξανε το όνειρο ώστε να μοιάζει στην πραγματικότητα.  Και το όνειρο άλλαξε τόσο, που πλέον δεν μοιάζει με το αρχικό.
Ερωτευόμαστε την ομορφιά του άλλου, αλλά αγαπάμε τις ατέλειες του. Η αγάπη γεννιέται μόνο αν σκοτώσουμε το πλάσμα μέσα στο μυαλό μας. Η ψυχή αγαπάει αυτό που νιώθει και το μυαλό ερωτεύεται αυτό που βλέπει. Πρέπει αυτά τα δύο να επικοινωνούν σωστά για να ταιριάξουν. Να δέσουν.
Τα υλικά για ένα φαγητό αν τα δοκιμάσεις ξεχωριστά, μπορεί να μην σου αρέσουν. Αν δοκιμάσεις όμως το φαγητό ολοκληρωμένο…bingo. Νοστιμιά. Ομορφιά.
Η ομορφιά είναι αυτό που μας επιτρέπει να βλέπουμε η αντίληψη μας, και μόνο αν την συνδέσουμε με την ψυχή μας θα καταφέρουμε να  νοιώσουμε το μεγαλείο της.
Να ερωτεύεστε ανθρώπους-ψυχές, λοιπόν, κι όχι μόνο.
Σώματα-περιτυλίγματα. Αυτά με το πέρασμα του χρόνου φθείρονται.
Η ψυχή όμως είναι άφθαρτη.
Η καρδιά και το μυαλό θέλουν αυτό που βλέπουν τώρα.
Το ένστικτο και η ψυχή όμως, νοιώθουν αυτό που είναι σωστό.
Βλέπουν αυτό που δεν βλέπουν τα μάτια.





ΠΗΓΗ...http://www.anapnoes.gr

Η Εύξεινος Λέσχη Αλμωπίας παρουσιάζει στο Ξενιτίδειο πνευματικό κέντρο Αριδαίας, την ιστορική ταινία «Έξοδος 1826»


Η Εύξεινος Λέσχη Αλμωπίας παρουσιάζει σε δύο προβολές στο Ξενιτίδειο πνευματικό κέντρο Αριδαίας, την ιστορική ταινία «Έξοδος 1826». 
Η πολυσυζητημένη «Έξοδος 1826» είναι μια ταινία που σημειώνει μεγάλη επιτυχία τους τελευταίους μήνες στους κινηματογράφους όλης της χώρας, αγγίζοντας τους 30.000 θεατές. Οι προβολές θα γίνουν την Παρασκευή 28 και το Σάββατο 29 Απριλίου 2017, στις 8 το βράδυ. 
Η «Έξοδος 1826» είναι μια ανεξάρτητη παραγωγή από την Θεσσαλονίκη και αφορά την ιστορία 120 αντρών από τη Σαμαρίνα Γρεβενών και τα γύρω χωριά, που έσπευσαν να βοηθήσουν στην Έξοδο του Μεσολογγίου, τον Απρίλιο του 1826. Η ταινία είναι βασισμένη στο δημοτικό μας τραγούδι «Παιδιά της Σαμαρίνας», στα διασωθέντα ιστορικά στοιχεία και στη μυθοπλασία. Η σκηνοθεσία και το σενάριο είναι του Βασίλη Τσικάρα, η φωτογραφία του Δημήτρη Σταμπολή και στους πρωταγωνιστικούς ρόλους είναι οι Δημήτρης Παπαδόπουλος, Λεωνίδας Κακούρης, Μαρία Ανδρούτσου. 
Ο σκηνοθέτης Βασίλης Τσικάρας δεν είναι άγνωστος στο κοινό της Αριδαίας, καθώς τα τελευταία χρόνια παρουσιάστηκαν στο Ξενιτίδειο τα θεατρικά του έργα «Ψάρι στα χείλη» και «Κωδικός Σπασίμπα-Ντα». 

Λίγα λόγια για το έργο
Ο καπετάνιος Μίχος Φλώρος επιστρέφει στη Σαμαρίνα για να πάρει κι άλλους άντρες και να τους οδηγήσει στο Μεσολόγγι συμπληρώνοντας το ήδη υπάρχον σώμα, στη ντάπια του στρατηγού Μακρή.  Έτσι, με τη βοήθεια του προσωπικού του φίλου Ηλία Μανάκα κι άλλους 25 άντρες ξεκινούν ένα μακρύ ταξίδι προκειμένου να συναντήσουν στο Μεσολόγγι, τον Ζήση Χατζημάτη και τους υπόλοιπους συμπατριώτες τους. Στις 31 Μαρτίου του 1826 ξεκινά η δύσκολη πορεία τους, μέσα από τα βουνά. Την ίδια ώρα, οι γυναίκες στο χωριό προσπαθούν να μάθουν από την Ελένη Φλώρου, την πραγματική αιτία της ξαφνικής φυγής των αντρών τους. Ο Ιμπραήμ πασάς και ο Τούρκος Φρούραρχος της Άρτας Ν. Σερβάν ετοιμάζουν την τελική επίθεση στο Μεσολόγγι. 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σενάριο – σκηνοθεσία: Βασίλης Τσικάρας
Διευθυντής φωτογραφίας: Δημήτρης Σταμπολής
Εικονοληψία: Παναγιώτης Κράββαρης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μιχάλης Χαραλαμπίδης, Γιώργος Φλέγγας
Script: Κλειώ Λιάβα
Σκηνικά - κοστούμια: Νίκος Καλαϊτζίδης
Βοηθοί ενδυματολόγοι: Μαριαλένα Χρυσογονίδου, Αθηνά Μπατσίλα
Μουσική σύνθεση – ενορχήστρωση: Κανάρης Κεραμάρης
Επεξεργασία παραδοσιακών: Πάνος Κοσμίδης 
Μοντάζ: Γιώργος Φλέγγας, Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Οπτικά εφέ: Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Μιξάζ – sound design: Κρίτωνας Κιουρτσής, Μυρτώ Χατζηανδρέου
Ηχολήπτης: Σάββας Φωτιάδης
Graphics design: Δημήτρης Παγιάντζας – locolime
Επεξεργασία εικόνας – coloring: Γιώργος Φλέγγας
Doublage: Media world - Γιώργος Σινιόσογλου
Ηλεκτρολόγος: Γιώργος Βασιλειάδης
Μακιγιάζ: Σοφία Βουλαλά
Βοηθοί μακιγιάζ: Αθανασία Μιχαλάκη, Δήμητρα Παπαδοπούλου
Hair styling: Αλίκη Φραγκάκη
Auxiliary staff: Δημήτρης Κουτσιμανής
Διδασκαλία τουρκικών: Γιώργος Σινιόσογλου, Αιμίλιος Μαντάς
Διδασκαλία βλαχικής: Γεράσιμος Γεράσης
Διαδασκαλία ξιφασκίας: Σάκης Παπαδόπουλος
Trailer: Μιχάλης Χαραλαμπίδης
Trailer 2: Γιώργος Φλέγγας
Υπεύθυνη φροντιστηρίου: Μαρία Βλάχου
Οργάνωση – εκτέλεση παραγωγής: Ελένη Σκάρπου
Παραγωγή: Aratos Films
Συνεργασία: Δημήτρης Σταμπολής Ο.Π., Promis Media, Δήμος Πέλλας, Σύλλογος Φίλων Ιστορίας και Αναπαράστασης αυτής Γιαννιτσών, Θέατρο Άρατος

ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Δημήτρης Παπαδόπουλος, Λεωνίδας Κακούρης, Μαρία Ανδρούτσου, Αντώνης Σιώπκας, Χρήστος Μπάτζιος, Βασίλης Τσικάρας, Αγγέλα Βαγιωνά, Ειρήνη Τσιαούση, Κυριάκος Χρυσίδης, Γιάννης Περδίκης, Νίκος Νικολαΐδης, Γιώργος Χατζηθεοδώρου, Κώστας Λιόλιος, Μανώλης Σαββίδης, Δημήτρης Δήμου, Ράνια Νικολούλη, Νίνα Μυλωνά, Βασιλική Γραικού, Μαρία Κλεάρχου, Κική Σπύρου, Σταύρος Δουκουζγιάννης, Μαρία Μουστάκα, Σταύρος Καραγεωργιάδης, Δημήτρης Θεοδοσιάδης, Δημήτρης Ελιάς, Σάκης Παπαγεωργίου, Κωστής Πεΐτσης, Κώστας Αντωνιάδης, Σταύρος Βαφειάδης, Νίκος Βλαχόπουλος, Βασίλης Βεργινάδης, Χριστίνα Λιόλιου, Μαρία Βλάχου, Αριστείδης Σιναπίδης, Βασίλης Λουλουδόπουλος, Δημήτρης Κύρτσος, Νίκος Ματινέλης, Γιώργος Πεχλιβανίδης, Γιάννης Παπαχριστούδης, Σταύρος Ιωαννίδης, Γιώργος Βαρελάς, Βασίλης Βαρελάς, Αργύρης Ταφραλίδης, Νίκος Ιωαννίδης, Βάιος Λιάππης, Παναγιώτης Νάκος, Σάκης Κολότσιος, Κατερίνα Μπαλάσκα, Αναστασία Θεοδώρου, Ιωάννα Τζαφέρη, Ιωάννης Κυφωνίδης, Κυριάκος Βιολάρης, Γιάννης Λαζαρίδης, Άλκης Γκόσιος. Αντώνης Χαλιάσος, Σεμπάστιαν Τσιφής, Γιάννης Ανδρεόπουλος, Γιάννης Τσιορμπατζής, Βασίλης Πεΐτσης, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Θανάσης Τόπης, Παναγιώτης Μπατσικούρας, Στέλιος Βασιλείου, Γιώργος Δήμτσης, Κώστας Σαμπατζής, Φόρης Θεοδοσιάδης, Παύλος Καλπακίδης, Γιώργος Λαζαρίδης, Κώστας Παπαδόπουλος, Απόστολος Ρέλλος, Βασίλης Δεληλάμπου, Νίκος Σαββίδης, Γιάννης Παπαδόπουλος, Νεκτάριος Βασιλειάδης, Γιώργος Μυλωνάς, Τάρια Ματθαιοπούλου, Γιώργος Μίτιγκας, Γρηγόρης Σωτηριάδης.






Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Δίγλωσση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» για πτυχιούχους ΑΕΙ και ΤΕΙ


Το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας διοργανώνει Πρόγραμμα  Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής: Δίγλωσση Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση» για πτυχιούχους  ΑΕΙ και ΤΕΙ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: 05-04-2017


ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ: 01-06-2017

Για περισσότερες πληροφορίες στην διεύθυνση :https://uowm.gr/prokirixi-metaptichiakou-2017-2018-diglossi-idiki-agogi-ke-ekpedefsi/





Διευθύντρια ΠΜΣ:
Αναστασία Αλευριάδου
Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Γιάννης Σηφάκης- Πολύ μεγάλες οι ζημιές στις αγροτικές καλλιέργειες από τον παγετό- Ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ στην Πέλλα μετά από πρόσκληση του ΣΕΑΣ


Γιάννης Σηφάκης :  Πολύ μεγάλες οι ζημιές σε καλλιέργειες της Πέλλας από τον παγετό
Ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ Φάνης Κουρεμπές την Πέμπτη και Παρασκευή στην Πέλλα μετά από πρόσκληση του ΣΕΑΣ
Οι ζημιές στις αγροτικές καλλιέργειες της Πέλλας ( κεράσια, δαμάσκηνα, βερίκοκα, πρώιμα ροδάκινα) από τον παγετό είναι πολύ μεγάλες. Η κινητοποίηση που υπήρξε ήταν άμεση.
Ο ΣΕΑΣ προσκάλεσε τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ Φάνη Κουρεμπέ ο οποίος ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση και θα επισκεφτεί τις πληγείσες περιοχές την ερχόμενη Πέμπτη και  Παρασκευή. 
Ο βουλευτής δηλώνει ότι θα κάνει το καλύτερο δυνατόν για την γρήγορη εκτίμηση των ζημιών και την ταχύτερη δυνατή πληρωμή των αποζημιώσεων. Η πραγματικότητα με τον χρόνο πληρωμής των αποζημιώσεων του 2016 δεν πρέπει να επαναληφθεί σε καμιά περίπτωση ανεξάρτητα από τις ευθύνες.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...