Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

Ι.Μ Αγίου Ιλαριωνος

Ιερός Ναός Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη του χωριού.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άποψη πλατείας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Νερόμυλος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πετροντούβαρο.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Σοκάκι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Ι.Μ Αγίου Ιλαρίωνος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Πανοραμική άποψη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Καταρράκτης.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Αγία Παρασκευή.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Φράγμα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

"Μπιτσκία".

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης .

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εξωκλήσι.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χορευτικός σύλλογος.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Εκκλησία - κοινότητα.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Το μνημείο των ηρώων.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Άνοιξη.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

ΠΡΟΜΑΧΟΙ

Χειμώνας.

Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου 2012

ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΜΑΧΩΝ.


Ένα παράξενο γεγονός συμβαίνει τις τελευταίες εβδομάδες στο χωριό.
Στο πάρκο της παιδικής χαράς υπάρχουν τεράστια πλατάνια , τα οποία χαρίζουν δροσιά και αναψυχή στους κατοίκους.

Τον τελευταίο καιρό εκατοντάδες πουλιά, 
σπουργίτια,συγκεντρώνονται στις πυκνές φυλλωσιές των δέντρων δημιουργώντας μια ευχάριστη και φανταστική ατμόσφαιρα.
Το παράδοξο αυτό ραντεβού συμβαίνει κάθε απόγευμα την ίδια ακριβώς ώρα (19.10).





ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΜΑΓΕΙΑΣ,ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΞΟΡΚΙΑ!


Όταν οι μάγοι κάνουν τελετές μαγείας για να καταστρέψουν κάποιους ανθρώπους, χρησιμοποιούν κάποια αντικείμενα. 

Μερικά από αυτά, τά αναφέρει και ο Αγιος Κυπριανός στις ευχές εναντίον της μαγείας. Είναι, τά χαρτιά τής τράπουλας, τά κόκκαλα πεθαμένων ανθρώπων, τών  ζώων, τόν καφέ και το φλιτζάνι, τά ζώδια, τά άστρα, τά ωροσκόπια κλπ. 

Αλλοι χρησιμοποιούν φυτίλια από λαμπάδες τού γάμου, πού τά αρπάζουν κρυφά  μέσα στην φασαρία στήν Εκκλησία. 

Τά αρπάζουν, ακόμη καί φίλες ή καί συγγενείς τού ζευγαριού, και πού με αυτά θα «δέσουν»  το νέο ζευγάρι, θέλοντας να τού κάνουν τό κακό...

Αλλοι χρησιμοποιούν κουφέτα γάμου, νυφικά, ή ρούχα πού φορέθηκαν την ημέρα του γάμου, άλλοι πετούν στις πόρτες λάδια μελετημένα, κόκκαλα καί χώματα από τάφους, αυγά, και ακαθαρσίες ...;

Υπάρχουν ακόμη φυλακτά, πού απ΄έξω φαίνονται αγιωτικού περιεχομένου μέσα όμως έχουν γράμματα με μαγείες, κατάρες, και βλαστήμιες εναντίον τού Χριστού, γραμμένες συνήθως στα Ινδικά, Αιγυπτιακά, κλπ. 

Τέλος, άλλοι σχίζουν με ξυράφια ή ψαλίδι, μικρά κομματάκια από ρούχα πού φοριούνται, ρίχνουν σκόνες ή υγρά σε γλυκά, ποτά, ή φαγητά για να φάει το αντίθετο πρόσωπο, πού καμμιά φορά τό καλούνε καί στό σπίτι τους, και άλλα πολλά από τά πλέον πιθανά έως τά πλέον απίθανα ...;

Γενικώς η μαγεία διακρίνεται σε δύο μεγάλα κεφάλαια, τήν λευκή και τήν μαύρη, πού είναι το ίδιο επικίνδυνη και μισητή από τον Θεό, ανεξαρτήτως τίτλου. 

Χώρες με μακρά παράδοση στην ειδωλολατρική μαγεία είναι κυρίως η Ινδία, με τους γκουρού και τά Ασραμ, καθώς και η Αίγυπτος. 

Και στα δύο είδη μαγείας καλείται, μέ μυστικά ή και φανερά λόγια, ο αρχηγός τών πνευμάτων του σκότους...

Οι καθησυχαστικές λέξεις τού μάγου, τού μέντιουμ, ή τής μάγισσας ότι " εμείς πάμε για καλό " , θέλοντας να βγάλει την λευκή μαγεία αθώα, είναι μόνο για τά μάτια και τά αυτιά του κόσμου, ενός κόσμου πού αγνοεί τίς βαθιές πλεκτάνες τού Σατανά , και τούς άπειρους μετασχηματισμούς του, όπως αναφέρει σχετικά, ο Απόστολος Παύλος.                              
 
              ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΞΟΡΚΙΑ 

Πολλοί πιστεύουν ότι τά «ξόρκια είναι το ίδιο πράγμα με τούς εξορκισμούς τής Εκκλησίας εναντίον τών πονηρών πνευμάτων. 

Κι΄αυτό, γιατί τά λεγόμενα "ξόρκια" περιέχουν καί κάποιες αναφορές τού ονόματος τού Χριστού, της Παναγίας, και των Αγίων.

Είναι λάθος μέγα! 

Γιατί όχι μόνον δεν έχουν σχέση με την Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά είναι εντέχνως τοποθετημένα λόγια και προσευχές έτσι, προς παραπλάνηση των ανθρώπων.

 Η περίπτωση θυμίζει το πάθημα των Εβραίων εξορκιστών στην Εφεσσο, δηλαδή τών επτά παιδιών τού αρχιερέως Σκευά, πού θέλησαν, άν και δεν πίστευαν στον Χριστό,  να χρησιμοποιήσουν το όνομα Του για να εξορκίσουν δαιμονισμένους. 

Τότε, τό πονηρό πνεύμα τους αποκρίθηκε.     

--Τόν Ιησού τον γνωρίζω, καθώς και τον Απόστολο Παύλο. 

Εσείς, ποιοί είστε όμως πού χρησιμοποιείτε τό όνομά του χωρίς νά τό πιστεύετε;  (Πράξεις Αποστόλων ΙΘ΄15). 

Και ορμώντας επάνω τους, ο άνθρωπος πού ήταν κυριευμένος από το πονηρό πνεύμα, τούς ξέσχισε αγανακτισμένος ...;

Είναι ποτέ δυνατόν νά φωνάζει κανείς τόν Χριστό και τόν διάβολο μαζί, γιά νά γίνει καλά, όπως λέει καί τό παρακάτω ξόρκι;

" Έλα  Χριστέ και Παναγιά, και ...;τό αερικό μαζί, και κάνετε καλά τόν τάδε ...;" . 

¨Η ακόμη, στό ξόρκι τού ίκτερου πού λένε, 

" Πρώτα ό Χριστός, και δεύτερος  ό ...; χρυσός ".

Κάθε ξόρκι έχει μαγική προέλευση. Ακόμη και αυτό το φτύσιμο " νά μή βασκαθείς " πού συνηθίζεται από κάποιους ανθρώπους έχει ένα μυστικό νόημα. Επειδή έχει καθιερωθεί όμως, δυστυχώς περνάει απαρατήρητο ...;

Εκείνος πού φτύνει, ασχημίζει, ρυπαίνει καί βρωμίζει θα λέγαμε, την εικόνα τού Θεού πού εμπεριέχεται σε κάθε συνάνθρωπό μας. 

Το φτύσιμο, από μόνο του, είναι μία πράξη αποδοκιμασίας στην καθημερινή μας ζωή, και δεν έχει σχέση με τον εμπτυσμό, πού γίνεται συμβολικά στις εξορκιστικές ευχές του βαπτίσματος από τον ανάδοχο υπέρ του βαπτιζομένου, καί πού συμβολίζει την απομάκρυνσή μας από τά έργα του διαβόλου και τήν σύνταξί μας με τον Χριστό.

Τό ότι τά " ξόρκια " είναι σατανικά, αποδεικνύεται καί από τά πράγματα πού χρησιμοποιούνται. 

Όπως, τό μαυρομάνικο μαχαίρι, η πεντάλφα, η κασιδιάρα πέτρα, οι σταγόνες λαδιού, τά αναμμένα κάρβουνα, η κόκκινη κλωστή, κλπ.

Η καλυτέρευση πού μερικές φορές παρατηρείται από ξόρκια και ξεματιάσματα είναι προσωρινή, και μοιάζει σαν ένα φράξιμο ποντικότρυπας, για να σού πεταχτούν κάποιο καιρό αργότερα οι ποντικοί, από άλλες τρύπες και με διαφορετικό πρόσωπο ...;

 Νά σού ξαναγυρίσουν δηλαδή περιστατικά και ασθένειες, πού ούτε κάν τις φανταζόσουνα.

Είναι ποτέ δυνατόν τά πονηρά πνεύματα πού δεν έχουν ίχνος αγάπης μέσα τους, να θέλουνε το καλό μας, ώστε να γίνουμε καλά, με τήν λευκή - " καλή " μαγεία τους;                                                                                                

Συνήθως, τό ξεμάτιασμα με λάδι από την κυρά-Κατίνα της γειτονιάς, για να περάσει ο πονοκέφαλος, ανοίγει τον δρόμο στην δημιουργία εμπιστοσύνης στις ξορκίστρες και στις "ξομπλιάστρες " πού λέει ο λαός, και αυτός είναι και ο απώτερος στόχος των πνευμάτων του σκότους. 

Δηλαδή, όσο το δυνατόν πιό μακρυά από τις ευχές των ιερέων και της Εκκλησίας!

" Θεραπεύουσι τό σώμα οι δαίμονες; " ρωτάει σε ένα βιβλίο του ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. 

Και συνεχίζει, 

" Γέλως ταύτα και μύθοι. Επιβουλεύειν καί καταβλάπτειν, ού θεραπεύειν ίσασιν οι δαίμονες ". 

Πρόσκαιρα σταματούν τό κακό, πού εκείνοι μάς προξένησαν, για νά πιστέψουμε σ΄ αυτούς και να μάς πάρουν μαζί τους στην αιώνια κόλαση ...;

Ο Αγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, γράφει. 

" Μή απατάσαι λοιπόν, Χριστιανέ, αλλά μάθε ότι, ούτε ο λύκος γίνεται πρόβατο ποτέ, κατά την παροιμία, ούτε ο διάβολος γίνεται ποτέ γιατρός κατά την πράξη..."   



ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΩΝ ΜΑΥΡΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.


Συγγραφέας:Κουμαρτζής Νικόλαος 
Η Ελλάδα ξεκίνησε ως μία χώρα των αντιθέσεων, ένα κράτος δηλαδή που κατά το 18ο και τις αρχές του 19ου αιώνα κατοικούνταν από πλήθος διαφορετικών φύλων με μοναδικούς το καθένα πολιτισμούς: αλβανικοί πληθυσμοί στην Ήπειρο, λατινογενείς Έλληνες στα Επτάνησα, Εβραίοι στη Θεσσαλονίκη, Τούρκοι και βουλγαρόφωνοι στη Μακεδονία και ούτω καθεξής.
Προς χάρη της σταθερότητας, οι όποιες αντιθέσεις σύντομα χάθηκαν και ό,τι απέμεινε περιορίστηκε στη Θράκη: στα ορεινά της Ξάνθης οι γνωστοί σε όλους μας Πομάκοι (Έλληνες δηλαδή Μουσουλμάνοι που κατοικούν στα Πομαχώρια), ενώ λίγο πιο νότια -προς την πλευρά της θάλασσας- μία μικρότερη και πολύ πιο ιδιαίτερη κοινότητα. Αυτή των Μαύρων Ελλήνων!
Η ύπαρξής τους παραμένει άγνωστη για την υπόλοιπη Ελλάδα, η καταγωγή τους ιστορικό μυστήριο. Εμείς τους αναζητήσαμε και μαζί με αυτούς μία απάντηση στο αίνιγμα της προέλευσής τους...


Λίγο έξω από την Ξάνθη, σε μία ομάδα γειτονικών χωριών, σήμερα ζει αρμονικά με τους λευκούς πληθυσμούς μία μικρή κοινότητα μαύρων Ελλήνων. Λιγότεροι από 1.000 άνθρωποι κατοικούν απλωμένοι κατά μήκος ολόκληρου του νομού με άτυπο «κεφαλοχώρι» τους το 'Αβατο και έντονη παρουσία στα χωριά Κατράμιο, Εύλαλο, Δέκαρχο, Κρεμαστή, Ζηλωτή και Κύρνο.
Πολλά έχουν ακουστεί για την καταγωγή τους, μέρος όμως της συντακτικής ομάδας του περιοδικού στάλθηκε στην περιοχή για να ακούσει τη δική τους ιστορία. Έχοντας έρθει από πριν σε επαφή με τον τοπικό δήμο και κατοίκους των χωριών, είχαμε ξεκινήσει το ταξίδι προς τη βορειοανατολική Ελλάδα: αρχικά θα επισκεπτόμασταν το χωριό 'Αβατο όπου θα συναντούσαμε ντόπιους στο τοπικό καφενείο, ενώ στη συνέχεια θα ταξιδεύαμε στο γειτονικό Κατράμιο όπου θα μας άνοιγε το σπίτι της μία οικογένεια μαύρων Ελλήνων.

Η Κοινωνία των Μαύρων Ελλήνων
Γνωρίζαμε ήδη ότι οι μαύροι αυτοί Έλληνες ζουν σήμερα οργανωμένοι μέσα σε μία ενεργή μειονοτική κοινότητα, διόλου κλειστή ή απειλητική. Μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα, έχοντας αρκετά τζαμιά στην περιοχή, επιμένουν να δηλώνουν με κάθε ευκαιρία Έλληνες, μην ξεχνώντας όμως τα δικά τους έθιμα που αναδεικνύουν την ιδιαιτερότητά τους (σε περίπτωση που προσκληθείτε σε κάποιο γάμο τους, μη χάσετε την ευκαιρία).
Με αυτές τις σκέψεις φθάσαμε στο 'Αβατο, λίγα χιλιόμετρα νότια της Ξάνθης. Μπήκαμε στο χωριό και κατευθυνθήκαμε προς το τζαμί των Μουσουλμάνων, δίπλα στο οποίο κάτοικοι μας περίμεναν σε ένα μικρό καφενείο.
Πρώτος μας μίλησε ο Μουσταφά Ετέμ, δημοτικός σύμβουλος στο 'Αβατο: «Λίγο πιο κάτω βρίσκεται ο οικισμός μας [εννοεί των μαύρων κατοίκων], ο οποίος δεν είναι αποκομμένος από το υπόλοιπο χωριό. Είμαστε καλοί άνθρωποι και δεν αντιμετωπίσαμε ποτέ φυλετικά προβλήματα με τους λευκούς συγχωριανούς μας».
«Είμαστε απλοί άνθρωποι», συμφωνεί ο Αλί Οσμάν Αϊντί, κάτοικος του χωριού: «αγρότες και τεχνίτες που ζουν ήσυχα σε αυτόν τον τόπο».

Μακρινοί Απόγονοι από το Σουδάν; 
Σύντομα η συζήτηση στράφηκε στην καταγωγή τους, άλυτο μυστήριο μέχρι σήμερα για τους Έλληνες ιστορικούς. Ο Αλί σπεύδει να μας αποθαρρύνει από την αρχή: «Μόνο οι παππούδες μας ήξεραν για την καταγωγή μας. Έπειτα από τόσα χρόνια που βρισκόμαστε εδώ αυτά έχουν ξεχαστεί».
Έπειτα από επίμονες ερωτήσεις παίρνει το λόγο ένας άλλος κάτοικος, ο Σαΐτ Ντερόλ, περιγράφοντας όσα θυμάται από τις διηγήσεις των προγονών του: «Έχουμε ακούσει ότι οι πρώτοι μαύροι ήρθαν εδώ από το Σουδάν κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ως μισθοφόροι από τους ’γγλους. Πρόσφατα μάλιστα Σουδανοί φοιτητές της Θεσσαλονίκης μάς επισκέφθηκαν, για να μας γνωρίσουν. Θέλουν λένε να ανοίξει σουδανικό προξενείο στην πόλη και χρειάζονται την υποστήριξή μας (γελάει). Εμείς όμως εδώ μεγαλώσαμε και εδώ ζούμε. Δεν νιώθουμε κανένα ιδιαίτερο δέσιμο με το Σουδάν».
Τα ίδια πάνω-κάτω είχε ακούσει και ο Ραΐμ Ρασίμ, ένας άλλος μαύρος κάτοικος που καθόταν λίγο πιο πέρα: «Όταν ο πόλεμος τελείωσε, οι μπέηδες της περιοχής μάς κράτησαν εδώ για να δουλέψουμε στα χωράφια τους. Οι μαύροι που είχαν κουβαλήσει τότε δεν ήταν βάρβαροι και κακοί άνθρωποι. Αν ήταν κακοί, θα τους είχαν διώξει, δεν θα τους έδιναν δουλειά».
Την άγνοια των κατοίκων έρχεται να επιβεβαιώσει και ο Αντώνης Δομπράκης, λευκός δημοτικός εκπρόσωπος του χωριού που καθόταν λίγο πιο πέρα και μας βοήθησε εξαρχής στην έρευνά μας: «Δυστυχώς δεν υπάρχουν επίσημες καταγραφές για την καταγωγή των μαύρων αυτών κατοίκων. Κανείς δεν γνωρίζει επισήμως. Το θετικό πάντως είναι ότι λευκοί και μαύροι ζούνε αρμονικά στην περιοχή. Υπάρχει τζαμί στο 'Αβατο, ενώ τα ελάχιστα παιδιά των μαύρων κατοίκων μαθαίνουν τόσο την ελληνική όσο και την τουρκική γλώσσα στο μειονοτικό σχολείο του χωριού».
Με αυτά τα λόγια (και έχοντας όλοι τους αρνηθεί ευγενικά να καθίσουν μπροστά στο φωτογραφικό φακό) τους αποχαιρετήσαμε για να κατευθυνθούμε προς το γειτονικό χωριό Κατράμιο, το όνομα του οποίου αποκαλύπτει πολλά για τους μαύρους κατοίκους του.

Από τα Σκλαβοπάζαρα της Ανατολής...
Εκεί μας περιμένει η οικογένεια του Σαλή Ογλού Σαλή και σύντομα μας οδηγεί στο σαλόνι του σπιτιού της γεμάτη χαμόγελα. Πατέρας και κόρη μάς μιλάνε Τούρκικα, αν και καταλαβαίνει κάθε λέξη που ακούει από εμάς.
Η ερώτησά μας αναμενόμενη, το ίδιο όμως και η απάντηση του Σαλή: «Πάντα ακούγαμε τους παππούδες μας να αναρωτιούνται για το πώς βρεθήκαμε εδώ! Κάποιοι έλεγαν πως μας πουλούσαν σε σκλαβοπάζαρα της Ανατολής και μας αγόραζαν για μπράβους λόγω της σωματικής μας διάπλασης, άλλοι πως μας έφεραν στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο οι ’γγλοι. Μέχρι σήμερα όμως δεν έχουμε βρει σαφή απάντηση για την καταγωγή μας. Πάντα όταν βρισκόμαστε, συζητάμε, μα ποτέ δεν καταλήγουμε πουθενά».
Για την αντιμετώπιση τους από τους υπόλοιπους Έλληνες, ο Σαλή είναι ειλικρινής: «Φυσικά και όταν μας βλέπουν κάποιοι ξενίζονται, μας κοιτάζουν περίεργα. Σιγά-σιγά όμως μας συνηθίζουν. ’λλωστε, γίνονται συχνά πλέον γάμοι μεταξύ λευκών και μαύρων. Όταν μάλιστα κάποιος δικός μας παντρεύεται λευκό, στοιχηματίζουμε σε ποιον θα μοιάσει το παιδί, αν θα βγει μαύρο δηλαδή ή λευκό» (γελάει).
Αφήνοντας πίσω και το Κατράμιο, τα συναισθήματά μας ήταν ανάμεικτα. Από τη μία δεν βρήκαμε σαφείς απαντήσεις για το ιστορικό αυτό μυστήριο της Θράκης, από την άλλη όμως γνωρίσαμε αρκετούς από τους μοναδικούς μαύρους Έλληνες της χώρας μας. Ίσως τελικά να μην έχει και τόση σημασία η καταγωγή τους, αφού αποδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο πως το να είσαι Έλληνας δεν σχετίζεται τόσο πολύ με τα γονίδια, αλλά με τα βιώματα και το πώς αισθάνεσαι ο ίδιος...


Who Is Who
Για την αποστολή, την έρευνα και τις φωτογραφίες του παρόντος κειμένου υπεύθυνος είναι ο Νικόλαος Κουμαρτζής, ενώ η δημοσιογραφική έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον δημοσιογράφο Γιώργο Μαυρίδη. Στην αποστολή της Ομάδας Πυθέας στα χωριά των μαύρων Ελλήνων συμμετείχαν -εκτός των παραπάνω- η Μαρία Σαρηγιαννίδου (μέλος της Ομάδας Πυθέας) και η δημοσιογράφος Νικολέτα Κιαπίδου.

Οδηγίες Πρόσβασης
Κατευθυνθείτε προς την Ξάνθη μέσω της Εγνατίας Οδού (περνώντας από Θεσσαλονίκη). Όταν φτάσετε στην πόλη κινηθείτε προς το νότο, περάστε το χωριό Πετροχώρι και στρίψτε αριστερά προς τα χωριά Εξοχή και Κυψέλη. Λίγο πιο πέρα θα συναντήσετε το κεφαλοχώρι Εύλαλο, γύρω από το οποίο είναι τα χωριά που κατοικούν μαύροι Έλληνες. Το 'Αβατο είναι δύο χιλιόμετρα νοτιότερα.


[Κουτί]
Η «Επίσημη» Εκδοχή

Δεν έχουν ασχοληθεί αρκετοί Έλληνες ιστορικοί με το αίνιγμα των μαύρων Ελλήνων της Θράκης, αφού δεν είναι πολλοί αυτοί που το γνωρίζουν. Εξαίρεση αποτελεί ο Νικόλαος Ξηροτύρης, καθηγητής στο τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), ο οποίος ρίχνει λίγο φως στο ιστορικό αυτό μυστήριο:
«Είναι γνωστό πως στη Θράκη έφτασαν αφρικανικά φύλα στα τέλη του 18ου και τις αρχές του 19ου αιώνα. Μεταφέρθηκαν εκεί από Αιγύπτιους σουλτάνους που ήθελαν εργάτες, δουλοπάροικους για τα χωράφια τους. Όπως ο Μοχάμετ Αλί [Πασάς της Αιγύπτου και γέννημα θρέμμα της Καβάλας], στον οποίο ανήκαν περιοχές όπως η Καβάλα και η Ξάνθη, έφερνε Αφρικανούς κυρίως από το Σουδάν που ήταν τότε αποικία της Αιγύπτου». (πηγή: εφημερίδα Έθνος, συνέντευξη στον Βαγγέλη Μπότσαρη)
Όταν η Θράκη ενώθηκε με την Ελλάδα, οι μαύροι αυτοί πληθυσμοί (μην μπορώντας να επιστρέψουν στον τόπο τους) κατοίκησαν στην ορεινή Θράκη και πολιτογραφήθηκαν Έλληνες. «Τη δεκαετία του '40», εξηγεί ο κ. Ξηροτύρης, «στην περίοδο της Κατοχής και εξαιτίας των βουλγαρικών διώξεων στην ορεινή Ξάνθη, κατέβηκαν στα πεδινά. Τότε, για πρώτη φορά σημειώνονται μεικτοί γάμοι μεταξύ Αφρικανών και Πομάκων».


[Φωτογραφικό Υλικό:]


Φθάνοντας στο χωριό 'Αβατο, 24 χιλιόμετρα νότια της Ξάνθης. 


Λίγο μετά το τέλος του μαθήματος στο μειονοτικό σχολείο του χωριού. 


Στη «μουσουλμανική» πλατεία του χωριού, δίπλα από το τζαμί και το μειονοτικό σχολείο. Τα δορυφορικά πιάτα αποκαλύπτουν την ύπαρξη τουρκόφωνων πληθυσμών, όπως ακριβώς συμβαίνει και στη Ξάνθη. 


Το τζαμί του χωριού που στεγάζεται σε ένα σύγχρονο κτίριο. 


Λίγο έξω από το χωριό Κατράμιο. 


Τρία μέλη της οικογένειας Σαλή Ογλού που μας άνοιξε το σπίτι της στο Κατράμιο. Διακρίνονται από αριστερά: η Μπαχάρ, η Φατμέ και ο Σαλή.


Μία από τις κυριότερες ασχολίες των μαύρων Ελλήνων της περιοχής είναι η καλλιέργεια καπνού. Ο Σαλή δίπλα σε μία μικρή σοδειά για το 2008. 


Το Τζαμί στο χωριό Κατράμιο, σαφώς πιο παραδοσιακό (αν και σύγχρονο) σε σχέση με αυτό στο 'Αβατο. 


Επιγραφές στα Τουρκικά έξω από το τζαμί στο Κατράμιο. 

Σημείωση: Η παρούσα αποστολή δημοσιεύθηκε αρχικά στο περιοδικό Forbidden History (τεύχος 15), τον Απρίλιο του 2009.



ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΓΙΑ ΚΡΥΜΕΝΟ ΘΗΣΑΥΡΟ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ!



Το παρακάτω αποτελεί απόσπασμα ενός αντίγραφου από προπολεμικό αυθεντικό έγγραφο, που περιγράφει τις μυστικές τοποθεσίες κρυμμένων θησαυρών που αποκάλυψε ένας αγωγιάτης παππούς στον εγγονό του, στις αρχές του 1900. 

Ο εγγονός κατέγραψε κάποια στιγμή σε ένα έγγραφο τις ιστορίες αυτές.  Αυτό το έγγραφο βρέθηκε στην κατοχή ενός δασοφύλακα, ο οποίος προσπαθούσε να βοηθήσει τον κληρονόμο να προσδιορίσει τις τοποθεσίες των θησαυρών.  Ο ιδιοκτήτης του πρωτότυπου εγγράφου πέθανε, και έτσι παρέμεινε το έγγραφο στα χέρια του δασοφύλακα. 

Οι τόποι και τα χωριά που αναφέρει είναι κάπως δύσκολο να βρεθούν, εκτός αν κάποιος γνωρίζει καλά την περιοχή, μια και περιγράφονται παλιά ονόματα που πιθανόν να μην υπάρχουν σήμερα.
Το καταθέτουμε στο κοινό, και ευχόμαστε κάποιος να είναι τυχερός να βρει τους θησαυρούς που περιγράφει, αλλά και να είναι μετέπειτα αρκετά αγνός και φιλάνθρωπος, έτσι ώστε να "χαρίσει" μία μερίδα στους φτωχούς.

Ακόμα και αν δεν βρεθεί ποτέ ο θησαυρός, που μπορεί να έχει βρεθεί κιόλας, δεν γνωρίζουμε, το παραθέτουμε, σαν ένα ιστορικό και πολιτιστικό ντοκουμέντο της περιοχής της Μακεδονίας όπως την περιέγραφαν πριν 100 περίπου χρόνια.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Στην παληά Μακεδονία σ' έναν τόπο μισό βάλτος και μισό ξέρα υπάρχει ένας μύλος.  'Οταν βρεθεί ο μύλος, μπροστά από την πόρτα του μύλου Ι βήμα υπάρχουν θαμένες 50 οκάδες χρυσού και προς την επάνω κατεύθυνση του μύλου υπάρχει οροπέδιο, στο οροπέδιο υπάρχουν τρία δέντρα μούρων, στη διπλανή πλευρά του μεσαίου δέντρου μούρων, υπάρχει μνήμα ζαρκαδιού, μέσα στο μνήμα αυτό υπάρχουν 105 οκάδες χρυσού και ασημιού και απέναντι από το μνήμα υπάρχει ένα γυμνό βουνό. 
 Στο βουνό παρατηρούνται πέτρες σε διάφορα χρώματα, στον τόπο αυτό υπάρχουν ζώα.  Από τις χρωματιστές πέτρες η μία είναι δουλεμένη σε σχήμα αγελάδας ή βοδιού, στον αυχένα της υπάρχει πεύκο.  Στο μεσαίο τμήμα αυτών των πετρών υπάρχει ένα μνήμα.  Μέσα στο μνήμα υπάρχουν 15 οκάδες χρυσού. 
 'Επειτα στο σπήλαιο του τάφρου Μπαλαμπάνσκι επάνω στην τρύπα μπαίνοντας στη διπλανή πλευρά υπάρχει ένα σημείο Ξ, μέσα στο σπήλαιο θα βρεθεί ένα καντάρι 99 οκάδων, στο συμπαγές (το τόπι) του κανταριού υπάρχει κάτι σαν τοίχος, αλλά ίσως ο τοίχος αυτός να έχει χαθεί, στο πάτο αυτού του τοίχου υπάρχουν 92 οκάδες χρυσού.  Κατά δεύτερο από το χωριό Καραμπουλάκ πηγαίνοντας από το χωριό Μπλάντσι περνάει ένα ρυάκιο, στο ρυάκιο υπάρχει ένας δρόμος περάσματος, στο πέρασμα υπάρχει ένας μύλος και κατόπι απ' αυτόν στο χωρίο Καρά Μπουλάκ υπάρχει ο μύλος Αγελίρ, στην καμινάδα του μύλου και μέσα στην καμινάδα υπάρχει μιά πέτρα χρυσού 9 κιλών. 
 Κατόπιν πηγαίνοντας πηγαίνοντας προς το ελώδες χωριό της κωμοπόλεως (Περτερέ ??) στα δεκαοκτώ χιλιόμετρα υπάρχει μια γραπτή πέτρα, κάτω από την πέτρα υπάρχουν 3 οκάδες χρυσού. -Εκ μέρους του βοϊβόδα Νικόλα στο χωριό Γκιντέροβα, στο κατώφλι της πόρτας της εκκλησίας υπάρχουν πέντε χαλκών χρυσού. 
 Στο χωριό Τσαπαλάρ απέναντι από το χωριό υπάρχει ένα γυμνό βουνό και στο βουνό αυτό υπάρχει σκαλισμένη μια αρκούδα επάνω σε μιά πέτρα.  Ακριβώς προς την κατεύθυνση που βλέπει αυτή η αρκούδα σε μιά πέτρα υπάρχει μια κόττα με 12 κοτόπουλα.  Σ' αυτήν την πέτρα από κάτω υπάρχει χρυσός 18 οκάδων. 
 Μετά απ' αυτό υπάρχει το χωριό Τσανδάρ.  Γύρω εκεί κοντά υπάρχει ένα βουνό Γκιόζ Τεπέ, μετά από αυτό στο βουνό αυτό δίπλα υπάρχει μια μεγάλη πέτρα που έχει ένα σημάδι σχήματος Ξ.  Στο μέρος που υπάρχει το σημάδι αυτό πρέπει να υπάρχουν 100 οκάδες αγγλικών, γαλλικών και ελληνικών χρυσών.





ΠΗΓΗ...http://www.amra.gr

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΝΑ ΚΑΤΑΠΙΝΟΥΜΕ ΤΣΙΧΛΕΣ?


Οχι, δεν είναι επικίνδυνο, αρκεί να μην το παρακάνουμε. Η τσίχλα αποτελείται βασικά από κόμμι και διάφορα πρόσθετα, όπως γευστικές, χρωστικές και γλυκαντικές ουσίες. Ορισμένα από τα πρόσθετα...
όπως τα υποκατάστατα της ζάχαρης, διασπώνται στο στομάχι και τα έντερα.

Παρά το όξινο περιβάλλον και τα άκρως αποτελεσματικά πεπτικά ένζυμα του στομάχου, ο οργανισμός μας δεν μπορεί να κάνει και πολλά για το κόμμι. Το κόμμι περνά από το στομάχι και τα έντερα αναλλοίωτο σε μεγάλο βαθμό, αν και πιο αργά από άλλες τροφές που καταπίνουμε. Κίνδυνος να κολλήσει το κόμμι στην έσω επιφάνεια του στομάχου δεν υπάρχει, αφού συνεχώς «κολυμπά» σε υγρό, όπως ακριβώς κι όταν βρίσκεται στο στόμα μας. Αν, ωστόσο, καταπίνουμε ακατάπαυστα τσίχλες κι άλλα πράγματα που δε λιώνουν, μπορεί να πάθουμε ειλεό στο έντερο. Ας αποφεύγουμε, λοιπόν, να δίνουμε σε πολύ μικρά παιδιά τσίχλες, αφού δεν τα καταφέρνουν και τόσο καλά με τέτοιες λιχουδιές.




ΠΗΓΗ...http://periergaa.blogspot.gr

ΠΑΙΔΙΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΘΕΟΥ.


india31 300x2251 ΦΩΤΟ – ΣΟΚ: Παιδιά ενός κατώτερου θεού
Ο μικρός Βισάκχα είναι τεσσάρων μηνών και ζυγίζει μόλις 2,3 κιλά. Πάσχει από σοβαρό υποσιτισμό και η περίπτωσή του δεν είναι ούτε η μοναδική ούτε σπάνια στην Ινδία.

Η χώρα δεν κατάφερε να περιορίσει τα ποσοστά παιδικού υποσιτισμού παρότι η οικονομία της διπλασιάστηκε ανάμεσα στο 1990 και το 2005 και έγινε η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας.
Έρευνα της κυβέρνησης τον περασμένο μήνα έδειξε πως το 42% των παιδιών κάτω των πέντε ετών έχουν χαμηλότερο βάρος από το κανονικό- σχεδόν διπλάσιο ποσοστό από αυτό της υποσαχάρειας Αφρικής- έναντι 43% πριν από πέντε χρόνια.
Πίσω από τους αριθμούς βρίσκονται 3.000 παιδιά που πεθαίνουν κάθε μέρα λόγω ασθενειών που συνδέονται με την ελλιπή διατροφή…
Τον περασμένο μήνα ο πρωθυπουργός παραδέχθηκε πως ο υποσιτισμός αποτελεί «εθνική ντροπή» και θέτει την υγεία του έθνους σε κίνδυνο.
india1 ΦΩΤΟ – ΣΟΚ: Παιδιά ενός κατώτερου θεού
india3 ΦΩΤΟ – ΣΟΚ: Παιδιά ενός κατώτερου θεού
india21 ΦΩΤΟ – ΣΟΚ: Παιδιά ενός κατώτερου θεού
india4 ΦΩΤΟ – ΣΟΚ: Παιδιά ενός κατώτερου θεού
india5 ΦΩΤΟ – ΣΟΚ: Παιδιά ενός κατώτερου θεού



ΠΗΓΕΣ...
http://periergaa.blogspot.gr

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ Δ/ΣΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΚΤΗΝ/ΚΗΣ ΠΕ ΠΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΚΤΙΝΙΔΙΟ.


  
 Η Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτην/κής  Π.Ε. Πέλλας σας γνωρίζει τα παρακάτω:          
1.     Απαγορεύεται αυστηρά  η συγκομιδή , τυποποίηση και διακίνηση ακτινιδίων καθώς αυτά  δεν έχουν φτάσει σε  ικανοποιητικό βαθμό ωριμότητας.
2.    Η συγκομιδή ακτινιδίων επιτρέπεται ύστερα από σχετική άδεια της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτην/κής Π.Ε. Πέλλας  κατόπιν επιτόπιων ελέγχων, σε κάθε αγροτεμάχιο, του βαθμού ωριμότητας αυτών.
3.    H Επιτροπή ελέγχου θα πραγματοποιεί καθημερινούς και απροειδοποίητους ελέγχους σε αγροτεμάχια ακτινιδίων με σκοπό τον έλεγχο των παραγωγών που συγκομίζουν χωρίς την άδεια της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας & Κτην/κής Π.Ε. Πέλλας, σχετικά με τον βαθμό ωριμότητας.
4.     Οι παραβάτες παραγωγοί ή διακινητές θα παραπέμπονται στην επιτροπή επιβολής κυρώσεων και θα αντιμετωπίζουν ποινικές και διοικητικές κυρώσεις  ( πρόστιμο έως 30.000 €).



                                                                           Ο ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ



                                                            ΤΡΥΦΩΝ  ΤΣΑΝΤΑΚΗΣ

ΠΟΣΟ ΜΙΚΡΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ!!!


Πόσο μικροί είμαστε... Μια ματιά στο διάστημα

Το 2003 το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble πήρε εικόνες από το διάστημα που θεωρήθηκαν ιστορικές, δείχνοντάς μας τη θέση μας μέσα στο διαστημικό χωροχρόνο.












Απολαύστε τη μουσική, τις φωτογραφίες και τις ιδέες.






ΠΗΓΗ...http://www.ramnousia.com

ΕΛΛΑΔΑ: ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ "ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ".


Ελλάδα: Το μεγάλο «πλυντήριο»
Ο πρόεδρος του Global Financial Integrity μιλά για το «ξέπλυμα» μαύρου χρήματος στη χώρα

Ως τη δεύτερη μεγαλύτερη παραοικονομία μετά το Μεξικό, ανάμεσα στις 25 χώρες που μελέτησε ο ΟΟΣΑ χαρακτηρίζει την Ελλάδα ο πρόεδρος του αμερικανικού ινστιτούτου μελετών, Ράιμουντ Μπέικερ. Ο Μπέικερ σε συνέντευξη του στο περιοδικό Spiegel αποκαλύπτει ότι το διάστημα 2003-2011 βγήκαν από τη χώρα 261 δις δολάρια τα οποία προέρχονταν από  εγκληματικές ενέργειες, διαφθορά και φοροδιαφυγή.

Σύμφωνα δε με τον ίδιο, το 2010 εισέρρευσαν στη χώρα παράνομα 90 δις δολάρια και το 2011 109 δις δολάρια, κάτι που ο Μπέικερ θεωρεί ότι είναι αποτέλεσμα της κρίσης σημειώνοντας ότι όταν υπάρχει ύφεση ιδιώτες και επιχειρήσεις δανείζονται δυσκολότερα, κι αυτό γίνεται αιτία προσέλκυσης παράνομου χρήματος.  

Ο πρόεδρος του Global Financial Integrity καταγγέλλει ακόμη ότι η ελληνική κυβέρνηση δεν ελέγχει τις παράνομες εισροές.



ΠΗΓΗ...http://www.lifo.gr

ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ (ΑΓ. ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ ΠΟΠΟΒΙΤΣ)

15
Η Αγία Γραφή είναι κατά κάποιον τρόπο η βιογραφία του Θεού στον κόσμο αυτό. Και μάλιστα από την Αγία Γραφή η Καινή Διαθήκη είναι η βιογραφία του σαρκωθέντος Θεού σ' αυτόν τον κόσμο. Μέσα σ' αυτήν περιγράφεται πώς ο Θεός, για να δείξει τον Εαυτό Του στους ανθρώπους, έστειλε τον Θεό Λόγο, ο οποίος σαρκώθηκε και έγινε άνθρωπος, και σαν άνθρωπος είπε στους ανθρώπους όλα όσα ο Θεός έχει, όλα όσα ο Θεός επιθυμεί για τον κόσμο αυτόν και για τους ανθρώπους που ζουν σ' αυτόν. Αποκάλυψε ο Θεός Λόγος το σχέδιο του Θεού προς τον κόσμο.

Ο Θεός Λόγος με τη βοήθεια του λόγου, έδειξε τον Θεό στους ανθρώπους, όσο είναι δυνατό ο ανθρώπινος λόγος να περιλάβει τον Απερίληπτο Θεό. Ό,τι είναι απαραίτητο στον κόσμο αυτό και στους ανθρώπους που ζουν σ' αυτόν, ο Κύριος το έδωσε μέσα στην Αγία Γραφή. Μέσα σ' Αυτήν έδωσε τις απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα. Δεν υπάρχουν ερωτήματα που να βασανίζουν την ανθρώπινη ψυχή και για τα οποία να μην έχει δοθεί μέσα στην Αγία Γραφή είτε άμεση είτε έμμεση απάντηση.

Οι άνθρωποι δεν μπορούν να επινοήσουν περισσότερα ερωτήματα απ' όσες απαντήσεις υπάρχουν μέσα στην Αγία Γραφή. Το ότι δεν βρίσκεις στην Αγία Γραφή απάντηση σε κάποιο σου ερώτημα, σημαίνει ή ότι έθεσες ασήμαντο ερώτημα ή ότι δεν μπόρεσες να διαβάσεις την Αγία Γραφή και να πάρεις την τελική απάντηση.


Στην Αγία Γραφή ο Θεός έδειξε:
Τί είναι ο κόσμος, από πού προέρχεται, για ποιο λόγο υπάρχει, προς τα πού πορεύεται, πού θα καταλήξει.

Τί είναι ο άνθρωπος, από πού έρχεται, πού πηγαίνει, ποιά είναι η ουσία του, για ποιό λόγο υπάρχει, πώς θα τελειωθεί.

Τί είναι τα ζώα, τί είναι τα φυτά, για ποιο λόγο υπάρχουν, τί εξυπηρετεί η ύπαρξή τους, τί προσφέρουν.

Τί είναι το καλό, από πού προέρχεται, πού οδηγεί, για ποιο λόγο υπάρχει, πώς αποκτάται.

Τί είναι το κακό, από πού προέρχεται, πώς υπάρχει, για ποιό λόγο υπάρχει, πώς θα τελειώσει.

Τί είναι δίκαιοι και τί αμαρτωλοί, πώς από έναν αμαρτωλό βγαίνει δίκαιος και πώς ένας επηρμένος δίκαιος μπορεί να καταντήσει αμαρτωλός. Πώς ο άνθρωπος υπηρετεί τον Θεό και πώς τον διάβολο. Ολόκληρος ο δρόμος από το αγαθό ως το κακό, από τον Θεό ως τον διάβολο.

Όλα, από την αρχή ως το τέλος, ολόκληρος ο δρόμος του ανθρώπου από την σάρκα ως το Θεό, από τη σύλληψή του μέχρι την εκ νεκρών ανάστασή του.

Τί είναι η ιστορία του κόσμου, η ιστορία του ουρανού και της γης, τί είναι η ιστορία της ανθρωπότητος, ποιός ο δρόμος τους, ο σκοπός και η τελείωσή τους.

Γενικά, ο Θεός στην Αγία Γραφή είπε όσα χρειάζονταν να πει στους ανθρώπους. Στην Αγία Γραφή βρίσκεται η βιογραφία του κάθε ανθρώπου, του καθενός μας ανεξαιρέτως. Σ' αυτήν ο καθένας μας μπορεί να βρει ολόκληρο τον εαυτό του να παρουσιάζεται και να περιγράφεται λεπτομερώς: όλες οι αρετές σου και τα ελαττώματα που έχεις και δεν έχεις. Θα βρεις τους δρόμους μέσω των οποίων η ψυχή σου και η ψυχή κάθε ανθρώπου, βαδίζει από την αμαρτία στην τελειότητα και ολόκληρο το δρόμο από τον άνθρωπο ως το Θεό και από τον άνθρωπο ως το διάβολο. Στην Αγία Γραφή θα βρεις τρόπους πώς ν' απελευθερωθείς από την αμαρτία, θα βρεις με μια λέξη, όλη την ιστορία της αμαρτίας και της αμαρτωλότητος, και όλη την ιστορία της αρετής και των δικαίων.

Είσαι θλιμμένος; στην Αγία Γραφή θα βρεις παρηγοριά. Είσαι λυπημένος; την χαρά. Είσαι θυμώδης; την γαλήνη. Είσαι εμπαθής; την σωφροσύνη. Είσαι άφρων; την σοφία. Είσαι κακός; την καλοσύνη. Είσαι εγκληματίας; το έλεος και την δικαιοσύνη. Είσαι μισάνθρωπος; την αγάπη. Σ' αυτήν θα βρεις φάρμακο για όλες σου τις ατέλειες και τα ελαττώματα, και τροφή για όλες σου τις αρετές και τις ασκήσεις. Είσαι αγαθός; Η Αγία Γραφή θα σε μάθει να γίνεις αγαθώτερος και αγαθώτατος. Είσαι ευαίσθητος; αυτή θα σε μάθει την αγγελική τρυφερότητα. Είσαι έξυπνος; αυτή θα σε μάθει την σοφία. Αγαπάς την ομορφιά και την ωραιότητα του τρόπου και του λόγου; Δεν υπάρχει ωραιότερος και συγκινητικώτερος από τον λόγο που υπάρχει στο βιβλίο του Ιώβ, και του Σολομώντος, και του Δαβίδ, και του Ιωάννου του Θεολόγου, και του Αποστόλου Παύλου... Εδώ η μουσική, η αγγελική μουσική της αιώνιας αλήθειας του Θεού, ντύθηκε με ανθρώπινες λέξεις.

Όσο περισσότερο ο άνθρωπος διαβάζει και μελετά την Αγία Γραφή, τόσο περισσότερο βρίσκει αιτίες όλο και πιο πολύ να την μελετά ασταμάτητα. Αυτή είναι, κατά τους λόγους του Αγίου Χρυσοστόμου, σαν την εύοσμο ρίζα, που όσο περισσότερο τρίβεται, τόσο περισσότερο ευωδιάζει.

Όσο βασικό είναι το γιατί πρέπει να διαβάζει κανείς την Αγία Γραφή, το ίδιο επίσης βασικό είναι το

Πώς πρέπει να διαβάζει κανείς την Αγ. Γραφή
Οι άγιοι Πατέρες, με επικεφαλής τον Αγιο Χρυσόστομο, είναι οι καλύτεροι καθηγητές σ' αυτό. Ο Αγιος Χρυσόστομος, μπορούμε να πούμε, έγραψε το Πέμπτο Ευαγγέλιο. Οι άγιοι Πατέρες συνιστούν σοβαρή προετοιμασία για την ανάγνωση και την μελέτη της Αγίας Γραφής. Και η προετοιμασία έγκειται σε τί;Κατ' αρχήν στην προσευχή. Προσευχήσου στον Κύριο να φωτίσει τον νου σου, ώστε να κατανοήσεις τους λόγους της Αγίας Γραφής, και να χαριτώσει την καρδιά σου να αισθανθείς την αλήθεια των λόγων αυτών και την ζωή. Συνειδητοποίησε ότι αυτά είναι τα λόγια του Θεού, που Αυτός ο Ίδιος απευθύνει σε σένα. Η προσευχή, σε σχέση με τις άλλες ευαγγελικές αρετές, είναι η καταλληλότερη για να καταστήσει ικανό τον άνθρωπο να κατανοήσει την Αγία Γραφή.

Και πώς πρέπει να διαβάζεται η Αγ. Γραφή
Με προσευχή, φόβο και σεβασμό, γιατί σε κάθε λέξη υπάρχει και από μια σταγόνα αιώνιας αλήθειας, και όλες οι λέξεις αποτελούν απέραντο ωκεανό της Αιώνιας Αλήθειας. Η Αγία Γραφή δεν είναι βιβλίο, αλλά ζωή. Γιατί οι λέξεις της «πνεύμα και ζωή εστιν» (Ιωάν. 6, 63), γι' αυτό μπορούν να γίνουν καταληπτές εάν τις κάνουμε ψυχή της ψυχής μας και ζωή της ζωής μας. Αυτό είναι βιβλίο που διαβάζεται με ζωή, με έργο. Πρώτα αξίζει να ζήσει κανείς και μετά να καταλάβει... Δούλεψε για να καταλάβεις. Αυτό είναι βασικός κανόνας της ορθοδόξου ερμηνευτικής...

Ξέρετε πότε ο άνθρωπος είναι σοφός μπροστά στα μάτια του Κυρίου μας Ιησού Χριστού; Όταν ακούει τους λόγους και τους εκτελεί. Η αρχή της σοφίας είναι η υπακοή στον λόγον του Θεού (Ματθ. 7, 24). Κάθε λόγος του Σωτήρος έχει την ισχύ και την δύναμη να θεραπεύσει και τις φυσικές και τις ψυχικές ασθένειες. «Ειπέ λόγω, και ιαθήσεται ο παις μου» (Ματθ. 8, 8). Ο Σωτήρ «είπε λόγω» και θεραπεύθηκε ο δούλος του εκατοντάρχου. Όπως τότε, έτσι και τώρα, ο Κύριος αδιάκοπα επαναλαμβάνει τους λόγους Του και σε σένα και σε μένα και σ' όλους μας. Μόνο πρέπει να σταθούμε, να εμβαθύνουμε σ' αυτούς και να τους δεχθούμε με την πίστη του εκατοντάρχου. Και το θαύμα θα γίνει και σε μας. Και θα θεραπευθεί η ψυχή μας όπως ακριβώς θεραπεύθηκε ο δούλος του εκατοντάρ­χου. Γιατί στο Ευαγγέλιο είναι γραμμένο και το ακόλουθο: «προσήνεγκαν αυτώ δαιμονιζομένους πολλούς και εξέβαλε τα πνεύματα λόγω, και πάντας τους κα­κώς έχοντας εθεράπευσεν» (Ματθ. 8, 16). Αυτό κάνει και σήμερα, γιατί ο Κύριος «Ιησούς Χριστός χθες και σήμερον ο Αυτός, και εις τους αιώνας» (Εβρ. 13, 8).

Στην μέλλουσα Κρίση θα κριθούν εκείνοι που δεν υπάκουσαν στο λόγο του Θεού.
Και θα είναι ανεκτότερη η γη των Σοδόμων και της Γομόρρας απ' ό,τι η ημέρα της κρίσεως γι' αυτούς (Ματθ. 10, 14-15). Πρόσεξε! Στην τελική κρίση θα σου ζητηθεί λόγος, για το τί έκανες με τους λόγους του Θεού, για το αν τους υπάκουσες και υιοθέτησες, αν χαιρόσουν ή ντρεπόσουν γι' αυτούς. Αν ντρεπόσουν γι' αυτούς, και ο Θεός θα ντραπεί για σένα «όταν έλθη εν τη δόξη του Πατρός Αυτού μετά των αγγέλων των αγίων» (Μάρκ. 8, 38). Λίγες είναι οι λέξεις των ανθρώπων που δεν είναι έρημες και κενές, γι' αυτό και είναι λίγες εκείνες για τις οποίες δεν θα κριθούμε (Ματθ. 12, 36). Για ν' αποφύγει αυτό ο άνθρωπος πρέπει να μελετήσει και να μάθει τα λόγια του Θεού από την Αγία Γραφή, να τα οικειοποιηθεί. Γιατί γι' αυτόν το λόγο ο Θεός τα ανακοίνωσε στους ανθρώπους, για να τα κάνουν κτήμα τους και μέσω αυτών να κάνουν δική τους και την ίδια την Αλήθεια του Θεού.

Σε κάθε λόγο του Σωτήρος υπάρχει περισσότερη αιωνιότητα και αφθαρσία, απ' ό,τι σ' ολόκληρο τον ουρανό και σ' ολόκληρη την γη με ολόκληρη την ιστορία τους. Γι' αυτό ο Κύριος είπε: «ο ουρανός και η γη παρελεύσονται, οι δε λόγοι μου ου μη παρέλθωσιν» (Ματθ. 24, 35). Αυτό σημαίνει ότι στους λόγους του Σωτήρος υπάρχει ο Θεός και κάθε τι θεϊκό, γι' αυτό δεν θα παρέλθουν. Ο άνθρωπος που τους οικειοποιείται γίνεται πιο άφθαρτος από τον ουρανό και την γη, γιατί μέσα σ' αυτούς υπάρχει μία δύναμη που κάνει τον άνθρωπο αθάνατο και αιώνιο....

Στους λόγους του Θεού υπάρχει κάποιος χυμός αθανασίας, ο οποίος με την ανάγνωση των λόγων Του πέφτει σταγόνα - σταγόνα στην ψυχή του ανθρώπου και την ζωογονεί από το θάνατο και τη φθορά. Αυτό αποκαλύπτει ο Σωτήρ όταν λέει: «Αμήν, αμήν λέγω υμίν, ότι ο τον λόγον μου ακούων και πιστεύων τω πέμψαντί με έχει ζωήν αιώνιον... και μεταβέβηκε εκ του θανάτου εις την ζωήν» (Ιωάν. 5, 24). Τούτο σημαίνει ότι με την ανάγνωση, και την εκμάθηση των λόγων του Θεού διδάσκεσαι την αθανασία και την αιωνιότητα, διδάσκεσαι την αθάνατη και αιώνια ζωή. Αν πιστεύεις σ' αυτούς τους λόγους μ' όλη σου την πίστη, έμαθες ήδη τί είναι αιώνια ζωή και πέρασες από τον θάνατο στη ζωή. Γι' αυτό ο Σωτήρ επιμένει αποφασιστικά: «Αμήν, αμήν λέγω υμίν, εάν τις τον εμόν λόγον τηρήση, θάνατον ου μη θεωρήση εις τον αιώνα» (Ιω­άν. 8, 51).

Κάθε λόγος του Χριστού είναι γεμάτος Θεό, γι' αυτό όταν εισέρχεται στην ψυχή του ανθρώπου, την καθαρίζει από κάθε ρύπο. Από κάθε του λόγο βγαίνει δύναμη, η οποία καθαρίζει από την αμαρτία....

Κάθε λόγος του Σωτήρος είναι γεμάτος Αλήθεια και όταν εισέλθει στην ψυχή την αγιάζει σ' όλη την αιωνιότητα....

Σε κάθε λόγο του Σωτήρος υπάρχουν πολλές υπερφυσικές αλήθειες και ευλογίες. Και αυτό είναι που χαριτώνει την ψυχή του ανθρώπου, όταν ο λόγος του Χριστού την επισκεφτεί... Σαν ζώσα χαροποιός δύναμη, ο λόγος του Θεού ενεργεί θαυματουργικά και ζωοδοτικά, όταν ο άνθρωπος τον ακούει και τον δέχεται με πίστη (Α' Θεσ. 2, 13). Όλα έχουν σπιλωθεί από την αμαρτία, αλλά και όλα καθαρίζονται με τον λόγο του Θεού και την προσευχή, τα πάντα, κάθε δημιούργημα του Θεού από τον άνθρωπο ως το σκουλήκι (Α' Τιμ. 4, 6). Με την Αλήθεια που φέρει μέσα του, με την Δύναμη που έχει μέσα του, ο λόγος του Θεού είναι «τομώτερος υπέρ πάσαν μάχαιραν δίστομον και διικνούμενος άχρι μερισμού ψυχής τε και πνεύματος, αρμών τε και μυελών, και κριτικός ενθυμήσεων και εννοιών καρδίας» (Εβρ. 4, 12)....

Όλοι οι λόγοι, που είπε ο Θεός στους ανθρώπους, προέρχονται από τον Αιώνιο Λόγο, που είναι Λόγος ζωής και παρέχει Αιώνια ζωή. Ζώντας με τον Λόγο αυτό ο άνθρωπος αναγεννάται από το θάνατο στη ζωή.Γεμίζοντας τον εαυτό του με την αιώνια ζωή, ο άνθρωπος γίνεται νικητής του θανάτου και κοινωνός θείας φύσεως (Β' Πέτρ. 1, 4) και η μακαριότητά του δεν θα έχει τέλος.

Σ' όλα αυτά το βασικό, το βασικώτερο, είναι η πίστη και το αίσθημα αγάπης προς τον Κύριο Ιησού Χριστό. Γιατί με την θαλπωρή αυτού του αισθήματος ανοίγεται το μυστήριο κάθε λόγου του Θεού, όπως με την θαλπωρή των ακτίνων του ήλιου ανοίγει ο κάλυκας του εύοσμου λουλουδιού. Αμήν.

22 Δεκεμβρίου 1929, πατήρ Ιουστίνος Πόποβιτς
(Από το Δελτίο της Ενορίας Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας, 1979).

"Για να γνωρίσουμε την ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
το θεόσδοτο βιβλίο της σωτηρίας μας"




ΠΗΓΗ...http://www.agioritikovima.gr
           pentapostagma.gr

ΕΧΑΣΕ ΤΟ ΧΡΥΣΟ ΚΑΙ "ΦΩΝΑΖΕΙ".


Απρόσμενη, σοκαριστική ήττα υπέστη χθες ο Οσκαρ Πιστόριους στον τελικό των 200μ. των Παρολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου.
Ο Νοτιοαφρικανός έχασε το χρυσό μετάλλιο από τον Βραζιλιάνο Αλαν Ολιβέιρα και διαμαρτυρήθηκε, αναφέροντας πως τα τεχνητά μέλη του Ολιβέιρα, δεν επιτρέπονται από τους κανονισμούς: "Τα τεχνητά μέλη του είναι κατά περίπου 10 cm μεγαλύτερα από ό,τι επιτρέπουν οι κανονισμοί, πράγμα που κάνει την κούρσα αναξιόπιστη. Δεν είναι δυνατόν να τρέχουν άνθρωποι που έρχονται από το… πουθενά και να κατακτούν τίτλους", φέρεται να είπε.
Θυμίζουμε ότι στον προκριματικό των 200μ. ο Πιστόριους έκανε παγκόσμιο ρεκόρ.






ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...