Καλώς ήρθατε στον ιστότοπο του ιστορικού μας χωριού, όπου μπορείτε να δείτε άρθρα, που αφορούν όλες τις εκφάνσεις του κοινωνικού γίγνεσθαι. Περιπλανηθείτε στις αναρτήσεις μας για να ταξιδέψετε σε μια πλούσια ποικιλία θεμάτων που ετοιμάζουμε με μεράκι και αγάπη για τον ευλογημένο μας τόπο.

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS

ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΜΕ ΤΟ GOOGLE MAPS
Κλίκ στην εικόνα

Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2016

Η νύφη της σπιναλόγκας, από τη Τζουλιάνα Ντότσι


Η κάθε λέξη είναι αφιερωμένη σε εκείνη την γυναίκα, που όμοια με την ομορφιά της δεν υπήρξε καμιά


Μη με κοιτάτε 
μη με τραβάτε 
μη μου μιλάτε 
και μη με συμπονάτε.

Της μοίρας τα καμώματα πληρώνω 
και την ομορφιά μου καταριέμαι.

Νερό ζήτησα να πιω 
από τούτη τη ζωή 
και κεινη μ’ έλουσε με λάσπη.

Το κορμί μου λαχταρώ 
να καθαρίσω στη θάλασσα του Αϊ – Νικόλα.

Καταραμένη αρρώστια 
καταραμένη ζωή.

Θαλασσά μου 
τάφε μου 
και παραδεισέ μου 
γοργόνα κάνε με 
και ας σου δώσω την ψυχή μου 
μα στο νησί των νεκρών δεν ξαναγυρίζω.

Οι άνεμοι, τα κύματά σου,
παιδιά αθάνατα, 
ας πάρουν το άρρωστο κορμί μου 
και σ’ άγνωστα μέρη ας το ταξιδέψουν.

Το σώμα μου ας γίνει ένα με τα παιδιά σου 
αθάνατο και αυτό.
Καθάρισέ με. Λύτρωσέ με!



-... κυρ Μανώλη την θυμάστε ακόμα; τον ρώτησε ο δημοσιογράφος.

- Αχ παλικάρι μου το ονομά της δεν μπορώ να θυμηθώ, βλέπεις με έχουν πάρει τα χρόνια περιμάζωμα σαν κουρέλι. Τα μάτια παλικάρι μου,  τα  μάτια της δεν θα ξεχάσω ποτέ. Σαν να της τα φίλησε ο Κύριος και ύστερα μας την έστειλε στην Κρήτη.

Δέκα λέπτα χρειάστηκαν για να γνωρίσω την μελλοντική « Νύφη της Σπιναλόγκας» . Δέκα λέπτά στο πόδι μέσα από τα μάτια εκείνου του μοναχικού γέροντα που έδινε συνέντευξη για το νησί της Σπιναλόγκας.

Η κάθε λέξη είναι αφιερωμένη σε εκείνη την γυναίκα, που όμοια με την ομορφιά της δεν υπήρξε καμιά. Δυστυχώς, διαγνώστηκε ότι πάσχει από λέπρα.

Την ίδια ημέρα την έστειλαν στη Σπιναλόγκα και έτρεχαν και γύρευαν οι γαμπροί. Μόλις την είδαν έτρεξαν πάνω της θαμπωμένοι απ' την ομορφιά της. Εκείνη τότε ταράχτηκε και από τη στενοχώρια, λόγω της ασθένειας και των άσχημων  εικόνων που αντίκρισε στο νησί, έτρεξε προς το λιμάνι και σκοτώθηκε.



Από την ποιητική συλλογή « Το πορτραίτο της ποίησης» της Τζουλιάνας Ντότσι-Ντέλεϊ, Εκδόσεις Φυλάτος θεσσαλονίκη 2014







ΠΗΓΗ...http://www.thessalonikiartsandculture.gr

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Οι όροι χρήσης που ισχύουν για τη δημοσίευση των σχολίων, έχουν ως εξής:

- Σχόλια τα οποία είναι υβριστικά ή περιέχουν χαρακτηρισμούς ή ανώνυμες καταγγελίες που δεν συνοδεύονται από αποδείξεις θα αφαιρούνται από τα Προμαχιώτικα Νεα .

- Τα Προμαχιώτικα Νέα διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρέσουν οποιοδήποτε σχόλιο θεωρούν ότι εμπίπτει στις παραπάνω κατηγορίες.

- Τα Προμαχιώτικα Νέα δεν παρεμβαίνουν σε καμία περίπτωση για να αλλοιώσουν το περιεχόμενο ενός σχολίου.

- Τα σχόλια αναγνωστών σε καμιά περίπτωση δεν αντιπροσωπεύουν τα Προαχιώτικα Νέα.

- Με την αποστολή ενός σχολίου αυτόματα αποδέχεστε τους όρους χρήσης .

H συντακτική ομάδα των Προμαχιώτικων Νέων.

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ...